Ik ben er maandag.quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:20 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik vlieg de 24e richting Boston. Zijn er mensen in de afgelopen drukke periodes deze kant op geweest die hun ervaring met de rijen kunnen delen voor intercontinentale vluchten?
Hoor wat verschillende verhalen en kan m'n vlucht niet missen uiteraard
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?quote:Op vrijdag 16 september 2022 14:18 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Hier in Manila moet je ticket laten zien bij aankomst (dat je dus een retourticket hebt) bij de immigratie, en die accepteren geen papier. Tevens als je de luchthaven in wilt moet je ook je ticket laten zien, ook weer enkel papier.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.Niet zo’n zin om de wereld over te vliegen en voor verrassingen te komen te staan. Telefoon en papier, dan kan er niks mis gaan.
Daarbij vind ik het lekkerder om een paspoort en klein blaadje neer te leggen dan telefoon en paspoort.
E-Ticket uitprinten hoeft idd niet zo snel, maar er zijn veel vliegvelden waarbij je prima online kunt inchecken, maar er vervolgens alleen uitgeprinte instapkaarten geaccepteerd worden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is dit trouwens nog voor vraag en antwoord uit het jaar 1990?
Een e-ticket uitprinten?
Dat doen alleen bejaarden![]()
Je kunt het natuurlijk als opties geven bij het antwoord, maar een e-ticket hoef je natuurlijk niet te printen (vandaar ook e-ticket)
Ik zei ook niet dat helemaal niemand nog die etickets ging printen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik print nagenoeg altijd dingen uit. Better safe than sorry.
Sommige vliegvelden moet je een boardingpass halen. Daar kun je je eticket laten zien om 1 te halen bv.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hier in Manila moet je ticket laten zien bij aankomst (dat je dus een retourticket hebt) bij de immigratie, en die accepteren geen papier. Tevens als je de luchthaven in wilt moet je ook je ticket laten zien, ook weer enkel papier.
Het is wel aan het verbeteren, maar hier, en nog zovee landen elders, is men nog niet zo geavanceerd als in Europa.
Ik zou, als je intercontinentaal vliegt dus altijd een printje maken. Veel weegt het nu ook niet, en je hebt geen gezeik
Dat doe ik idd ook als ik het niet print.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:05 schreef Anne het volgende:
Wat is verstandiger? Een compensatie vragen direct bij de vliegmaatschappij of juist via zo’n derde partij? Wat heeft een grotere kans van slagen en/of waar word ik meer gecompenseerd? 😬 Iemand daar ervaring mee?
Thanks! Ga ik dat doen! Mijn zaak is gelukkig niet zo complex.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.
Bij hele complexe zaken zou je zo’n derde partij kunnen overwegen maar je moet je zoiezo dezelfde informatie geven die je ook aan de maatschappij zelf zou geven…
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Thanks! Ga ik dat doen! Mijn zaak is gelukkig niet zo complex.
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspxquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.
Nu wacht ik alweer 4 weken op een reactie (na eerst 4 maanden gewacht te hebben), omdat ik hen heb gevraagd aan te tonen dat het daadwerkelijk overmacht was, aangezien ik van mening ben dat dat niet zo is... Vermoeiend is het...
Van jou hebben ze schrik als travel mod zijndequote:Op zaterdag 17 september 2022 22:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspx
De vraag is achterhaald omdat vrijwel alle tickets inmiddels e-tickets zijn. Je hoeft het inderdaad niet uit te printen, hoewel het raadzaam is om het te doen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 14:22 schreef bianconeri het volgende:
Het viel mij nu pas op dat in OP staat dat je een eticket moet printen.
Ja precies,quote:Op zondag 18 september 2022 04:57 schreef jaco het volgende:
De vraag is achterhaald omdat vrijwel alle tickets inmiddels e-tickets zijn. Je hoeft het inderdaad niet uit te printen, hoewel het raadzaam is om het te doen.
De rest van het antwoord is ook een beetje vreemd, neem je paspoort mee naar het vliegtuig is vanzelfsprekend en heeft weinig met je ticket te maken. volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt is onduidelijk over welke instructies worden bedoeld.
Het antwoord klinkt als een antwoord van iemand die geen zin had om de vraag te beantwoorden :-) Ik denk dat zowel de vraag als het antwoord uit de OP kunnen verdwijnen.
Ja, dit ja. Ik print het ook altijd uit. Kleine moeite, groot plezier.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik print niet uit, maar zowel op telefoon als IPad maak ik een screenshot. Geeft mij een fijner gevoel dan om alles alleen digitaal te hebben. Tevens hiermee niet afhankelijk van internetverbinding g.
True…quote:Op vrijdag 16 september 2022 21:46 schreef miro86 het volgende:
Ik denk dat jij het weet en bovendien, 22 uur een peuter op schoot wil je ook niet.
Als je mij vraagt is er geen goede manier om zulke afstanden af te leggen met peuters. Vliegen met een kind van 1j is veel makkelijker dan met eentje van 2. Bijvoorbeeld zo'n bassinet. Dat is eigenlijk een wiegje. Handig voor een baby van 9m, misschien 1j, vrijwel nutteloos voor een peuter van 2. Voor een peuter is een PlanPal misschien nuttig, maar echt fijn zal het niet zijn.quote:Op zondag 18 september 2022 21:16 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
True…
Zijn er dan nog Airlines met goeie kindervoorzieningen of deals? Ik las dat Singapore goeie bassinets moet hebben. En blijkbaar had Qatar in het verleden wel zulke aanbiedingen: https://www.qatarairways.com/en-at/offers/kids-fly-free.html
Thanks voor de tip! Hou ik in gedachten als ze niet heel snel antwoord gaan geven...quote:Op zaterdag 17 september 2022 22:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je kan als ze niet meewerken ook bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) terecht, laat KLM dat ook weten dat het je volgende stap is. (bij Lufthansa werkt dat erg goed, maar dan de Duitse versie daaran. KLM heb ik geen ervaring mee qua moeilijk doen). https://e-loket.ilent.nl/(...)ronment/MLu_005.aspx
Ze hebben het wel wat druk door Claims. Want zelfs bij mij doen ze 3 a 4 dagen over het beantwoorden van claims terwijl het vroeger echt binnen een paar uur of maximaal 1 dag was. Maar goed ik snap dat die service niet voor de gemiddelde reiziger is weggelegd.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:25 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Nee, die van mij ook niet, maar toch weigert KLM mij een compensatie te geven, want natúúrlijk gooien ze het op overmacht.
Nu wacht ik alweer 4 weken op een reactie (na eerst 4 maanden gewacht te hebben), omdat ik hen heb gevraagd aan te tonen dat het daadwerkelijk overmacht was, aangezien ik van mening ben dat dat niet zo is... Vermoeiend is het...
Dat tip is eigenlijk eerst om het zelf te doen, als je merkt dat het dan op niets uitdraait dan kan je kijken of een claimtoko het wil doen. Ben je als men resultaat boekt wel 35% van de vergoeding kwijt maar je hebt geen kosten als het niet lukt, en bij de zaken waar de luchtvaartmaatschappij moeilijk doet is het vaak procederen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 17:21 schreef Fogel het volgende:
Gewoon bij de maatschappij zelf. Kans van slagen is gelijk, maar je krijgt alles zelf ipv 25-50% af moeten dragen.
Bij hele complexe zaken zou je zo’n derde partij kunnen overwegen maar je moet je zoiezo dezelfde informatie geven die je ook aan de maatschappij zelf zou geven…
Ja, voor de security check is er normaalgesproken een versnelde (priority) route. Alleen voor de paspoortcontrole daarna (met de aanname dat je niet-Schengen vliegt) is er geen aparte rij.quote:Op vrijdag 23 september 2022 12:28 schreef MadMaster het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het reizen via Business Class/TUI Deluxe e.d. voor wat betreft de wachtrijen op Schiphol.
Inchecken gaat via een aparte balie, maar hoe zit het nu met de douane/bagagecontrole op Schiphol?
Is daar ook een apart loket/aparte rij voor?
Mooi, dank voor de info!quote:Op vrijdag 23 september 2022 15:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, voor de security check is er normaalgesproken een versnelde (priority) route. Alleen voor de paspoortcontrole daarna (met de aanname dat je niet-Schengen vliegt) is er geen aparte rij.
Hoe streng men is is erg afhankelijk van welke maatschappij je vliegt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een nieuwe backpack gekocht. 45 liter, dus niet mega groot, maar wel 10 cm te hoog voor handbagage. Nu heb ik mijn volgende tripje over 3 weken wel geboekt met alleen handbagage, maar eigenlijk wil ik de tas wel even uitproberen. Nu heb ik het gevoel dat er nooit zo strak op rugzakken wordt gelet zolang hij er maar niet enorm uitziet (net als dat je handbagage koffer bijna nooit gewogen wordt). Iemand hier ervaring mee?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 20:53 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb een nieuwe backpack gekocht. 45 liter, dus niet mega groot, maar wel 10 cm te hoog voor handbagage. Nu heb ik mijn volgende tripje over 3 weken wel geboekt met alleen handbagage, maar eigenlijk wil ik de tas wel even uitproberen. Nu heb ik het gevoel dat er nooit zo strak op rugzakken wordt gelet zolang hij er maar niet enorm uitziet (net als dat je handbagage koffer bijna nooit gewogen wordt). Iemand hier ervaring mee?
Zelfs prijsvechters letten er amper op.quote:Op maandag 10 oktober 2022 21:09 schreef Essebes het volgende:
[..]
Hoe streng men is is erg afhankelijk van welke maatschappij je vliegt.
Prijsvechters willen nog wel eens streng zijn (EasyJet, Rayenair etc,)
Jij met je mooie verhalen altijdquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
quote:
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.quote:
Als je het risico wilt en kunt nemen is dat natuurlijk primaquote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.
Maar ik denk dat ik het er deze trip gewoon op waag. Als ik er dan 2x uitgepikt wordt dan betaal ik bij en dan weet ik dat ik in het vervolg deze tas niet als handbagage mee moet nemen. Kraait er 2x geen haan na dan kijk ik misschien bij de volgende trip of het wel of niet nodig is om in te checken (afhankelijk van hoe vol ie gaat zijn en gewicht).
Nouja vandaar dus de vraag, hoe groot is het risico. Ik heb zelf het gevoel dat het wel meevalt. Maar goed, misschien worden al die mensen die ik met grote tassen zie lopen er bij de gate er wel allemaal uitgepikt. Dus vandaar de vraag. Als de kans heel groot is dat ik er toch wel uitgepikt wordt kan ik beter een andere tas meenemen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je het risico wilt en kunt nemen is dat natuurlijk prima
Niets mooie verhalen lol.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij met je mooie verhalen altijd
Vaak zat meegemaakt dat mensen handbagage in een vorm moesten stoppen en bij te groot: passend maken of inchecken als het te groot blijft
Zal meestal echt wel meevallen zo lang het op het oog goed lijkt.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen. En ja, mijn tas is iets te hoog, maar ziet er verder wel compact uit vind ik zelf.
Maar ik denk dat ik het er deze trip gewoon op waag. Als ik er dan 2x uitgepikt wordt dan betaal ik bij en dan weet ik dat ik in het vervolg deze tas niet als handbagage mee moet nemen. Kraait er 2x geen haan na dan kijk ik misschien bij de volgende trip of het wel of niet nodig is om in te checken (afhankelijk van hoe vol ie gaat zijn en gewicht).
quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets mooie verhalen lol.
…
Je neemt wel echt wat risico natuurlijk.
Wat?quote:
Uhm… hierquote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat?
Klopt toch gewoon?
Als je een te grote koffer dan wel tas meeneemt dan neem je toch een risico?
Waar zeg ik dat je nooit en te nimmer gecontroleerd wordt?
quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Ik verwijs graag naar deze post:quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat?
Klopt toch gewoon?
Als je een te grote koffer dan wel tas meeneemt dan neem je toch een risico?
Waar zeg ik dat je nooit en te nimmer gecontroleerd wordt?
Edit: Sorry voor de gelijksoortige post als die van Cat-astrophe…quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Er zijn twee momenten waarop je tassen die te groot zijn kwijt kunt raken. Bij het inchecken en bij het boarden. Reizgers die met te grote tassen in de vertrekhallen rondlopen, moeten die misschien alsnog inchecken bij het boarden, bijvoorbeeld als de vlucht geen no-show passagiers heeft en het personeel bij de gate doorheeft dat de tassen nooit in de baggage bakken gaan passen. Of omdat de maatschappij de regels wil handhaven.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is dus de twijfel. Ik zie zelf regelmatig met mensen met grote tassen waarvan ik denk van dat is never nooit niet handbagage, maar zie bijna nooit mensen in hun koffer in dat ding proppen.
quote:Op maandag 10 oktober 2022 23:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik verwijs graag naar deze post:
[..]
Edit: Sorry voor de gelijksoortige post als die van Cat-astrophe…
Heel leuk dat jullie dan de zin die daarna staat niet meenemen, beetje flauw en kinderachtigquote:
Anekdotisch argument natuurlijk, maar heb het toch echt al gezien. Met eigen ogen en meer dan één keer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 22:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Zelfs prijsvechters letten er amper op.
Moet je iets inleveren bij inchecken op het vliegveld dan word je op kilo's gecheckt. Dat nog wel eens.
Hoe groot je tas is wordt echt nooit bekeken. Ook niet bij prijsvechters.
Zo lang die een normale afmeting heeft dan hè. Dan kan het ze geen reet schelen.
Heb je overduidelijk een te grote dan ja.
Zie reactie boven je en de zin na wat je dik gemaakt hebt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anekdotisch argument natuurlijk, maar heb het toch echt al gezien. Met eigen ogen en meer dan één keer.
Semantisch geneuzel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:01 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Heel leuk dat jullie dan de zin die daarna staat niet meenemen, beetje flauw en kinderachtig![]()
![]()
Ik geef duidelijk aan dat in basis ze echt niet alle tassen die goed lijken controleren.
Maar valt iets op en lijkt het niet in orde dan gaan ze kijken.
Want nee ze gaan niet 100+ tassen meten
Dus ze controleren soms wel. En dan kan dus de conclusie zijn dat je tas te groot is als je een tas meeneemt die te groot is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zie reactie boven je en de zin na wat je dik gemaakt hebt.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Semantisch geneuzel.
Jij stelt eerst dat ze never nooit tassen controleren. Om het meteen daarna te nuanceren. Zet die nuancering dan in je eerste zin.
Oftewel jullie lezen mijn post niet goed en gaan daarop reageren, flauw.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus ze controleren soms wel. En dan kan dus de conclusie zijn dat je tas te groot is als je een tas meeneemt die te groot is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |