Volgens Gpupdate welquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:04 schreef Maanvis het volgende: [..] volgens racingnews365 is het nog niet bekend
Dan zou je kunnen zeggen dat Max vanaf plek 5 start.quote:
Er is nog niets gepubliceerdquote:
gpupdate heeft heel vaak fake nieuwsquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef Max23 het volgende:
[..]
Volgens Gpupdate wel
Edit. Tegenwoordig heet die site anders
Hm, maarja. Volgens hen heeft de FIA dat aan hun laten doorschemerenquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
gpupdate heeft heel vaak fake nieuws
Jaquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
Zou het komen wie als eerste aanmeldt voor gridstraf dat deze als eerste wordt toegepast?
Dan kan misschien verklaren de mogelijke P7 voor verstappenquote:
volgens mij heeft gpupdate niet eens mensen bij monzaquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:09 schreef Max23 het volgende:
[..]
Hm, maarja. Volgens hen heeft de FIA dat aan hun laten doorschemeren
quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef Max23 het volgende:
[..]
Volgens Gpupdate wel
Edit. Tegenwoordig heet die site anders
https://nl.motorsport.com(...)en-ferrari/10367226/
Vernomen van wie?quote:Verstappen dacht meteen aan P7, maar veel volgers aan P4. Motorsport.com heeft vernomen dat het P7 wordt voor Verstappen, naast Nyck de Vries op plek acht.
Nouquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:10 schreef Starflyer het volgende:
De kwalificatie uitslag is bekend.
https://www.fia.com/sites(...)20Classification.pdf
Mooi, kunnen ze ook de startopstelling publiceren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc houdt zijn pole. Uitslag Q us officieel en gepubliceerd
Welke regels?quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
Max morgen dus op P5 als ik de regels toepas
Waarom zou die hem kwijtrakenquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leclerc houdt zijn pole. Uitslag Q us officieel en gepubliceerd
Niet naar de bekende weg vragen..quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die hem kwijtraken
Als ze de straffen weer in volgorde toepassen kom ik er op uit dat Max dan op P5 uit komt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Welke regels?
Staat niet in de Sporting Regulations.
Mogelijke track limits in q1quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die hem kwijtraken
Waarom zou die hem niet officieel hebben?quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet naar de bekende weg vragen..
Maar hij heeft 'm officieel nu.
Waar?quote:
Ik bedoelde welke bocht slimmerikquote:
Bocht 7 in Q1. Tijdens zijn enige snelle rondje.quote:
Weet niet of daar een tracklimit lag, enige wat ik heb gehoord was Nyck die eentje pakte bij T10.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bocht 7 in Q1. Tijdens zijn enige snelle rondje.
Doe wat research lambal, of lees een keer wat terug.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik bedoelde welke bocht slimmerik
Wij wel. En lees ff terug, dat scheelt weer eenzelfde gesprek.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet of daar een tracklimit lag, enige wat ik heb gehoord was Nyck die eentje pakte bij T10.
-quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarom zou die hem niet officieel hebben?
Er is (ook mobiel) een Twitterknop waardoor de tweet meteen leesbaar wordt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:17 schreef SemPai het volgende:
https://twitter.com/Pasca(...)fKM2Sainr7HX-gw&s=19
Deze uitgerekende startgrid zo moeten kloppenquote:
In het tracklimit document wordt genoemd dat je nergens volledig over de witte lijn heen mag. Geen specifieke bochten genoemsquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Weet niet of daar een tracklimit lag, enige wat ik heb gehoord was Nyck die eentje pakte bij T10.
ja en nog is het officieel nie tbekend.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:17 schreef SemPai het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me een plausibele uitleg
Misschien moet je eens teruglezen in het topic voordat je iemand aanvalt.quote:
Na wat klooien, inmiddels ontdekt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is (ook mobiel) een Twitterknop waardoor de tweet meteen leesbaar wordt.
http://gyazo.comquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
In die bocht zal wel geen tracklimit liggen dan.
Het kon blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
In die bocht zal wel geen tracklimit liggen dan.
Chevy gaat nu terugkijken om een betere screenshot te regelen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien moet je eens teruglezen in het topic voordat je iemand aanvalt.
[ twitter ]
ik spreek geen spaansquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien moet je eens teruglezen in het topic voordat je iemand aanvalt.
[ twitter ]
Uit de race director notes:quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
In die bocht zal wel geen tracklimit liggen dan.
Eventjes ENHANCEquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:22 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Chevy gaat nu terugkijken om een betere screenshot te regelen.
Louis Dekkerquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:22 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
NOS weet de startopstelling al vanaf 19:00
Twitter biedt de mogelijkheid om de tweet te vertalenquote:
quote:Volgens de notities van de racedirecteur van Monza, worden de grenzen van het circuit aangegeven door de witte lijn.
Deze foto is van bocht 7 in Charles Leclerc's enige Q1 poging. Als dit als buiten de witte lijn wordt beschouwd, had Leclerc niet tot Q2 mogen doordringen.
Zie je hem daarbinnen?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:22 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
NOS weet de startopstelling al vanaf 19:00
Jawel, maar Leclerc zal die lijn nog wel met een tear-off raken ofzo.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
In die bocht zal wel geen tracklimit liggen dan.
de fia weet het nog niet eensquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:22 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]
NOS weet de startopstelling al vanaf 19:00
Er is nog een logica te verzinnen waarbij Nyck voor Max startquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja en nog is het officieel nie tbekend.
FIA.
[ afbeelding ]
quote:
Lekker op tijd maatquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:28 schreef Maanvis het volgende:
deze moest ik nog kijken, is net binnen
[ afbeelding ]
ja is niet terug te kijken op ziggo go dus moest welquote:
Ik heb die ronde even onboard teruggekeken maar ik zie nergens een mogelijke track limit. Lijkt me dus een beetje fake news.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:20 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
In die bocht zal wel geen tracklimit liggen dan.
Hier hebben we Aad "21=5" de Mos bij nodig.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Bij de FIA op dit moment
[ afbeelding ]
Italië, Ferrari zal wel in de jury zittenquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:41 schreef beantherio het volgende:
Ze hebben toch wel eens eerder gridstraffen moeten toepassen? Wat is dit?
Garry Connelly is er niet eens met dat Max op P4 gaat starten nadat de gridstraffen zijn uitgedeeld (#BNW)quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:41 schreef beantherio het volgende:
Ze hebben toch wel eens eerder gridstraffen moeten toepassen? Wat is dit?
Mmhh toch gevonden op beeld zoals uitgezonden dus het plaatje klopt wel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:41 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik heb die ronde even onboard teruggekeken maar ik zie nergens een mogelijke track limit. Lijkt me dus een beetje fake news.
Al besprokenquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien dat ze Aad de Mos in kunnen schakelen?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:42 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier hebben we Aad "21=5" de Mos bij nodig.
Zorro, hij jat je grapjequote:Op zaterdag 10 september 2022 20:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien dat ze Aad de Mos in kunnen schakelen?
Ik heb het al duidelijk onder zijn neus gewreven.quote:
Denk dat de FIA nog even bij RB langs is gegaan om niet nog even een paar onderdelen te wisselen zodat hij alsnog achteraan begint, puur om er voor de zorgen dat het Ferrari feestje uitgevoerd wordt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Garry Connelly is er niet eens met dat Max op P4 gaat starten nadat de gridstraffen zijn uitgedeeld (#BNW)
Twee Nederlanders naast elkaar, als dat maar goed gaat.quote:
Provisional starting grid zullen ze bedoelen. Final is pas morgen bekend.quote:
Eindelijk duidelijkiheid, mocht wa ttijd kostenquote:
Die gaat nog wel wijzigen. Deze had ik al verwacht, maar dit wordt 100% zeker niet de startopstellingquote:
Gewoon een baasquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
Staat op het FIA-document. Maar is inderdaad vreemd, want het document heet "provisonal starting grid".quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Provisional starting grid zullen ze bedoelen. Final is pas morgen bekend.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
Omdat ze de vergeten zijn de coureurs met straffen mee door te schuiven nadat de straffen zijn uitgedeeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Mmhh toch gevonden op beeld zoals uitgezonden dus het plaatje klopt wel.
100% zeker?quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die gaat nog wel wijzigen. Deze had ik al verwacht, maar dit wordt 100% zeker niet de startopstelling
Omdatquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
Kennelijk niet gezien door de stewards en ook geen klacht over ingediend door de andere teams. Maar slordig is het wel..quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:51 schreef Perox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is er toch echt overheen. Vreemd dat hier niets mee gebeurd is. Ik gun LEC geen debacle hiervoor maar vind het wel gek.
wie zegt dat ?quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, de straffen zijn niet op de correcte manier toegepast
Omdat Alonso wel voordeel put uit mannen die voor hem de Q hebben gehaald, maar een gridpenalty krijgen, en Verstappen niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
quote:
Deze volgorde is bij het berekenen van de grid nog niet toegepast. Ze hebben nu iedereen met een straf er op dezelfde manier tussenuit gekegeld en dat klopt niet volgens de regels.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan zou je kunnen zeggen dat Max vanaf plek 5 start.
De volgorde van aanvragen is namelijk:
- Yuki
- Perez
- Bottas
- Max
- Hamilton
- Sainz
- Magnussen
- Ocon
- Schumacher
Diegenen die een straf hebben gekregen moeten starten op de berekende plek. Max plek 2 + 5, dus start op 7. Idem voor andere coureurs. De gaten die dan ontstaan worden opgevuld door coureurs zonder straf.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, de straffen zijn niet op de correcte manier toegepast
spannendquote:Op zaterdag 10 september 2022 20:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
Deze volgorde is bij het berekenen van de grid nog niet toegepast. Ze hebben nu iedereen met een straf er op dezelfde manier tussenuit gekegeld en dat klopt niet volgens de regels.
Just FIA things. Slaat werkelijk nergens op maar toch ook wel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Hoe kan Alonso voor Verstappen staan![]()
Die had zich p10 gekwalificeerd
Maar in dit geval komen er coureurs die na toepassing van de straf achter hem zouden moeten staan voor hem te staan. Dat een coureur met gridstraf plekken naar achter moet dat geloof ik wel maar dat coureurs zonder gridstraf "haasje over" zouden mogen spelen bij het toepassen van die straffen ondanks dat ze met toepassing van de straf achter hen zouden moeten starten lijkt me niet heel logisch.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:57 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Diegenen die een straf hebben gekregen moeten starten op de berekende plek. Max plek 2 + 5, dus start op 7. Idem voor andere coureurs. De gaten die dan ontstaan worden opgevuld door coureurs zonder straf.
Dat is niet hoe het werkt. De coureurs schuiven mee naar voren nadat de straf is uitgedeeld, als er anderen zijn die ook naar achter gezet worden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:57 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Diegenen die een straf hebben gekregen moeten starten op de berekende plek. Max plek 2 + 5, dus start op 7. Idem voor andere coureurs. De gaten die dan ontstaan worden opgevuld door coureurs zonder straf.
Het enige dat gecorrigeerd is zijn wat spaties en regelafstandenquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
En 10 minuten na de final maken ze deze bekend
[ afbeelding ]
De Stewards hebben heel wat gesnoven en gedronken
Gecorrigeerd dusquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
En 10 minuten na de final maken ze deze bekend
[ afbeelding ]
De Stewards hebben heel wat gesnoven en gedronken
Het wachten is dan ook op Doc 54quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het enige dat gecorrigeerd is zijn wat spaties en regelafstanden
Niet alleen. Er stond eerder per abuis "final starting grid" boven. Nu staat er correct "provisional starting grid" boven.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het enige dat gecorrigeerd is zijn wat spaties en regelafstanden
er klopt gewoon geen ene kut van op deze manierquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef Blik het volgende:
Het is gewoon onlogisch dat een Stroll die op P18 kwalificeert, voor de persoon op de grid komt te staan die 4de kwalificeert met 10 plaatsen gridstraf. Zelfde geldt ook voor een Alonso die als 10de kwalificeert en nu als 6de start, voor de persoon die als 2de kwalificeert met 5 plekken gridstraf
En Alonso had niet eens een tijd in Q3
Gelukkig zijn die twee op de baan goed in te halen. Het zal Max niet uitmaken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef Blik het volgende:
Het is gewoon onlogisch dat een Stroll die op P18 kwalificeert, voor de persoon op de grid komt te staan die 4de kwalificeert met 10 plaatsen gridstraf. Zelfde geldt ook voor een Alonso die als 10de kwalificeert en nu als 6de start, voor de persoon die als 2de kwalificeert met 5 plekken gridstraf
Pcies, Max racepaced morgen in no time naar P1quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gelukkig zijn die twee op de baan goed in te halen. Het zal Max niet uitmaken.
Wat rijdt er nog meer voor? Gasly, altijd even uivormige uitkijken in de eerste bocht en ricciardo.
Ik verwacht Max op p3 na de eerste ronde en op p2 na de tweede ronde. Leclerc parkeert hem zelf wel ergens in de grindbak.
Ik ook. Laat ze maar aanwijzen in de regels dat dit mag.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:26 schreef franske19 het volgende:
Hopelijk protesteert een team tegen deze uitslag. Wil de motivatie van de FIA weten.
Dit is we wat ze gedaan hebben. Max/Red Bull had ook P7 verwacht.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is niet hoe het werkt. De coureurs schuiven mee naar voren nadat de straf is uitgedeeld, als er anderen zijn die ook naar achter gezet worden.
Ik zou wel eens willen zien wat ze doen als alle coureurs besluiten in hetzelfde weekend gridpenalty's te incasseren. De helft een 'back of the grid'-penalty en de andere helft 5, 10 of 15 plekken. Laten ze dan gewoon de eerste x-aantal plekken leeg op zondag? Aangezien meeschuiven naar voren na een penalty blijkbaar niet kan?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:20 schreef Blik het volgende:
Het is gewoon onlogisch dat een Stroll die op P18 kwalificeert, voor de persoon op de grid komt te staan die 4de kwalificeert met 10 plaatsen gridstraf. Zelfde geldt ook voor een Alonso die als 10de kwalificeert en nu als 6de start, voor de persoon die als 2de kwalificeert met 5 plekken gridstraf
En Alonso had niet eens een tijd in Q3
https://www.telegraaf.nl/(...)se-startrij-in-monzaquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:27 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Dit is we wat ze gedaan hebben. Max/Red Bull had ook P7 verwacht.
Zijn de regels recent aangepast?
Botsing tussen die twee valt niet uit te sluiten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Ook leuk, Lecleck en Russell op de eerste startrij. Misschien een van de weinige spannende starts nog dit jaar.
Effectief wordt dat dus 8 plekken gridstraf. Dat is niet logisch. Want nu bevoordeel je de coureurs die geen straffen hebben gekregen teveel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:40 schreef Ericr het volgende:
Die grid reshuffle is logischer dan niet volledig toepassen straffen. Verstappen moet naar 7 dan ontkom je er niet aan op te vullen tot plek 6.
2+5=7,dat kan nooit 4 worden.
10-4=6, Alonso maar ook iedereen voor hem profiteert van het doorschuiven nadat degenen met gridstraf eerst van de lijst worden gehaald en daarna worden geplaatst op de kwalificatieplek plus gridstraf.
Dus volgorde van aanmelden. Als meerdere coureurs achteraan starten dan kwalificatie uitslag voor de desbetreffende rijder.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
e. Once the grid has been established in accordance with (a) and (b) above, grid position
penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were
committed. If, following qualifying, more than one driver incurs a penalty under Article 5.7
or 5.8 preference will be given to the driver whose team first informed the technical
delegate that a power unit or gearbox change will be carried out.
f. Any driver required to start the race from the back of the grid after incurring a penalty
under Article 5.7.3 will be arranged on the grid behind any driver penalised under (e)
above.
If more than one driver is required to start the race from the back of the grid they will be
arranged in qualifying order.
g. Any driver who incurs a penalty under Article 5.7 or 5.8 will take precedence over any driver
whose qualifying times have been deleted for any reason
https://www.fia.com/sites(...)s_3_-_2021-04-30.pdf
Ergens bij puntje 4 over the grid opstelling
Zoals ik hier al meerdere keren heb gezegdquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
e. Once the grid has been established in accordance with (a) and (b) above, grid position
penalties will be applied to the drivers in question in the order the offences were
committed. If, following qualifying, more than one driver incurs a penalty under Article 5.7
or 5.8 preference will be given to the driver whose team first informed the technical
delegate that a power unit or gearbox change will be carried out.
f. Any driver required to start the race from the back of the grid after incurring a penalty
under Article 5.7.3 will be arranged on the grid behind any driver penalised under (e)
above.
If more than one driver is required to start the race from the back of the grid they will be
arranged in qualifying order.
g. Any driver who incurs a penalty under Article 5.7 or 5.8 will take precedence over any driver
whose qualifying times have been deleted for any reason
https://www.fia.com/sites(...)s_3_-_2021-04-30.pdf
Ergens bij puntje 4 over the grid opstelling
Ik heb nu officiële documenten erbij opgezochtquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zoals ik hier al meerdere keren heb gezegd![]()
Zie post 191 vorige topic.
Hoe kom je daarbij? 2+8 = 7?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:42 schreef Starflyer het volgende:
Effectief wordt dat dus 8 plekken gridstraf.
en dan kom je terug op het begin van het topic: Max hoort op basis van de uitleg op plek 5 van de startgrid thuisquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb nu officiële documenten erbij opgezocht
En de verkeerde gepakt (uit 2021). Dit is de goedequote:Op zaterdag 10 september 2022 21:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb nu officiële documenten erbij opgezocht
Hij heeft stuivertje gewisseld met Alonso die P10 stond. En 10 (de positie van Alonso) - 2 (de positie van Verstappen) = 8.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? 2+8 = 7?
Er staat fia.comquote:
20 + 20 was 13 voor Bottas in Spa.quote:
Zie edit.vquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Er staat fia.comAls jij andere Fia documenten die tegen spreekt, kom er dan mee
Alonso stond P10. Daar staat hij nu achter. Effectief dus 8 plekken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? 2+8 = 7?
Het lijkt erop dat ze van achter naar voren gewerkt hebben, waardoor de straf relatief zwaarder wordt hoe verder je naar voren staat.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:49 schreef beantherio het volgende:
Ik snap de redenatie inmiddels wel (het zit in de volgordelijkheid van het toepassen van straffen) maar die redenatie is vrij gestoord. Het toepassen van gridstraffen zou in de basis niets af moeten doen aan de volgorde waarom men kwalificeert. Want de effectieve straf is daarmee soms hoger dan de feitelijke straf die men heeft ontvangen. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Perez is dus 1 plek naar voren geschoven van p14 naar p13 omdat p13 niet ingevuld wasquote:Op zaterdag 10 september 2022 21:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen zien wat ze doen als alle coureurs besluiten in hetzelfde weekend gridpenalty's te incasseren. De helft een 'back of the grid'-penalty en de andere helft 5, 10 of 15 plekken. Laten ze dan gewoon de eerste x-aantal plekken leeg op zondag? Aangezien meeschuiven naar voren na een penalty blijkbaar niet kan?
Hoe is Alonso relevant voor de rekensom? Max heeft 2de gekwalificeerd en start van de 7de plek. Dat is dus 5 plaatsen straf, conform de regels.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hij heeft stuivertje gewisseld met Alonso die P10 stond. En 10 (de positie van Alonso) - 2 (de positie van Verstappen) = 8.
Kromste redenatie ooit.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alonso stond P10. Daar staat hij nu achter. Effectief dus 8 plekken.
Ik las ergens een uitleg dat eerst de "back of the grid" straffen worden toegepast en pas daarna (op volgorde van zwaarte) de lagere straffen. Met andere woorden: de 5 plekken straf van Verstappen worden berekend o.b.v. de grid die je krijgt als Hamilton, Sainz en Perez al naar achteren gezet zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze van achter naar voren gewerkt hebben, waardoor de straf relatief zwaarder wordt hoe verder je naar voren staat.
Waarom is dat krom? Waarom profiteert Alonso wel van grid penalty’s en iemand die zelf een penalty heeft niet?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is Alonso relevant voor de rekensom? Max heeft 2de gekwalificeerd en start van de 7de plek. Dat is dus 5 plaatsen straf, conform de regels.
[..]
Kromste redenatie ooit.![]()
hoe komt alonso er dan voor terecht?quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is Alonso relevant voor de rekensom? Max heeft 2de gekwalificeerd en start van de 7de plek. Dat is dus 5 plaatsen straf, conform de regels.
[..]
Ik snap die redenatie prima.quote:Kromste redenatie ooit.![]()
Dan zou je nog steeds voor diegene die op P10 gekwalificeerd is moeten starten. 7 < 10.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hoe is Alonso relevant voor de rekensom? Max heeft 2de gekwalificeerd en start van de 7de plek. Dat is dus 5 plaatsen straf, conform de regels.
[..]
Kromste redenatie ooit.![]()
Dit jaquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:00 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik zie morgen wel hoe de startopstelling is.
Ja.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedoel je de eerste start of de herstart?
Ja blijkbaarquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:10 schreef Marcoss het volgende:
Oh, Max toch van P7? Wat een vaag gedoe toch allemaal weer
Ja, Double Dutch op rij 4. Allemaal juichen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:10 schreef Marcoss het volgende:
Oh, Max toch van P7? Wat een vaag gedoe toch allemaal weer
De wegen van de Fia ondoorgrondelijkquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:10 schreef Marcoss het volgende:
Oh, Max toch van P7? Wat een vaag gedoe toch allemaal weer
Je bedoelt 'Hoe komt Alonso er dan voor terecht'?quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | c) Once the grid has been established in accordance with Article 42.3a), Article 42.3b), and Article 42.3c), grid position penalties will be applied to the drivers in question. i) The driver with the higher classification from the qualifying practice session will have precedence. d) Once the grid has been established in accordance with Article 42.3a), 42.3b) and 42.3c), grid penalties for any driver required to start the race from the back of the grid after incurring a penalty under Article 28.3 will be applied. i) If more than one (1) driver is required to start the race from the back of the grid they will be arranged in qualifying order. e) Any driver who incurs a penalty in accordance with Article 28.3 or Article 29 will take precedence over any driver whose qualifying practice times have been deleted for any reason. |
Omdat Alonso profiteert van alle gridstraffen voor hem.. hij kwalificeert als 10e. 4 coureurs voor hem met een gridstraf, dus komt hij op 6 uit.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
hoe komt alonso er dan voor terecht?
[..]
Ik snap die redenatie prima.
Nee, dat kan alleen gebeuren wanneer je de andere al gaat doorschuiven voordat je de penalty bij Max toekent. Anders kom je er niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je bedoelt 'Hoe komt Alonso er dan voor terecht'?
Da's vrij simpel, Max krijgt 5 plaatsen straf en de lege plekken die ontstaan laten ze niet leeg, maar ze schuiven andere coureurs naar voren zodat de grid weer vol is.
Daar is het ook allemaal om te doen: de volgorde waarop je alle penalties & doorschuivingen toepast.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:15 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee, dat kan alleen gebeuren wanneer je de andere al gaat doorschuiven voordat je de penalty bij Max toekent.
Hoe kon het dan dat Verstappen vanaf P14 op Spa moest starten?quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zou wel duiden op Max op plek 7. Eerst passen ze de uitgedeelde gridstraffen toe, dan zetten ze de coureurs die achteraan moeten starten op volgorde en daarna de rest die straffen heeft gekregen voor het gebruik van extra motorcomponenten of versnellingsbakken.
https://www.fia.com/sites(...)e_8_-_2022-07-19.pdf
Lekker logisch en lekker duidelijk ook allemaal
Belangrijke toevoeging is dan nou dat coureurs met een zwaardere straf zoals Perez ook nog eens eerder terugzetten dan een coureur met een lichtere straf.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zou wel duiden op Max op plek 7. Eerst passen ze de uitgedeelde gridstraffen toe, dan zetten ze de coureurs die achteraan moeten starten op volgorde en daarna de rest die straffen heeft gekregen voor het gebruik van extra motorcomponenten of versnellingsbakken.
https://www.fia.com/sites(...)e_8_-_2022-07-19.pdf
Lekker logisch en lekker duidelijk ook allemaal
ik snap ook wel hoe het gebeurd is, de logica is idd te volgen, maar ja dat laatste, dat zou uit de regels te halen moeten zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Omdat Alonso profiteert van alle gridstraffen voor hem.. hij kwalificeert als 10e. 4 coureurs voor hem met een gridstraf, dus komt hij op 6 uit.
Het komt er nu op neer dat coureurs met een gridstraf niet profiteren van andere coureurs met een gridstraf die er dan tussenuit vallen. Op zich kan ik die logica wel volgen, maar dat moet toch duidelijk uit de regels te halen zijn, zou je zeggen.
Toen was hij de snelste van de coureurs die achteraan stonden, dacht ikquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe kon het dan dat Verstappen vanaf P14 op Spa moest starten?
Correctquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen was hij de snelste van de coureurs die achteraan stonden, dacht ik
Er waren heel veel coureurs die achteraan moesten starten en Max deed het van die rijders het beste in de kwalificatie. Bottas stond er voor omdat hij maar 5 plekken gridstraf had.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe kon het dan dat Verstappen vanaf P14 op Spa moest starten?
Omdat-ie naar de "back of the grid" werd verwezen dankzij z'n penalties, maar omdat-ie pole position had wel vooraan alle anderen met dezelfde straf stond.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe kon het dan dat Verstappen vanaf P14 op Spa moest starten?
Nouja, en dat je in de tussentijd die wel steeds de rest van de coureurs laat doorschuiven dan he.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daar is het ook allemaal om te doen: de volgorde waarop je alle penalties & doorschuivingen toepast.
Maar Ocon toch wel. Van zijn 5 plekken gridpenalty zijn er nog maar 3 over.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:14 schreef Marcoss het volgende:
Het komt er nu op neer dat coureurs met een gridstraf niet profiteren van andere coureurs met een gridstraf die er dan tussenuit vallen. Op zich kan ik die logica wel volgen, maar dat moet toch duidelijk uit de regels te halen zijn, zou je zeggen.
Het is onmogelijk om hem 5 plekken te geven.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar Ocon toch wel. Van zijn 5 plekken gridpenalty zijn er nog maar 3 over.
Dat haal ik er niet uit. Alleen de BoG penalty's.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit zou wel duiden op Max op plek 7. Eerst passen ze de uitgedeelde gridstraffen toe, dan zetten ze de coureurs die achteraan moeten starten op volgorde en daarna de rest die straffen heeft gekregen voor het gebruik van extra motorcomponenten of versnellingsbakken.
https://www.fia.com/sites(...)e_8_-_2022-07-19.pdf
Lekker logisch en lekker duidelijk ook allemaal
Ja, dat sowieso. Maar dat geldt ook wel voor anderen. Het is eigenlijk zelden gunstig om verder naar voren te starten dan waar je qua pace hoort te staan. Voor een sprintrace kan het nog wel winst opleveren, maar bij langere races sorteert het veld zich uiteindelijk toch wel naar waar iedereen qua tempo thuishoort.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verstappen vreet morgen gewoon weer iedereen op.
Alleen maar 'onmogelijk' door het achterlijke systeem dat ze hanteren. Terwijl met onderstaand systeem niets 'onmogelijk' is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is onmogelijk om hem 5 plekken te geven.
Ik begrijp niet waarom ze dit niet hanteren. Veel logischer, lijkt me.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://twitter.com/slg__(...)5ASL74ADl7Z2edjswS7Q
Persoonlijk zou ik dit het meest logisch en rechtvaardig vinden. Maargoed, we zien morgen wel, heb zin in de race!
het gekke aan het document is dat artikel 42.c naar zichzelf verwijst, dus het lijkt alsof er iets mist, namelijk de rijders die minder dan 15 plaatsen gridstraf ontvangen vanwege de artikelen 28 en 29.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet uit. Alleen de BoG penalty's.
mwah, zo makkelijk is het dan ook weer niet, want als de straf van Max onder artikel 42c valt, dan dient die eerst toegepast te worden. Pas daarna haal je de rijders die achteraan starten er uit. Als je dat doet start Max als 4e of 5equote:Op zaterdag 10 september 2022 22:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat een non discussie. 5 plaatsen straf = 5 plaatsen straf. 2 +5 wordt 7. Ez as that.
Levert ook gewoon een hele mooie Nederlandse startrij op.
Dat viel me ook al op. Maar als het ontbrekende deel daarnaar verwijst, is de volgorde net andersom als je beschrijft (en zou het ook onder 42.3 b kunnen vallen). En zou het niet uitmaken met de straf voor Verstappen, want dan worden daarna de coureurs met een BoG penalty eruit gehaald.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gekke aan het document is dat artikel 42.c naar zichzelf verwijst, dus het lijkt alsof er iets mist, namelijk de rijders die minder dan 15 plaatsen gridstraf ontvangen vanwege de artikelen 28 en 29.
Zo eendimensionaal is het dus niet. Vanuit die ene coureur met die ene straf wel, maar voor de rest van de grid niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat een non discussie. 5 plaatsen straf = 5 plaatsen straf. 2 +5 wordt 7. Ez as that.
Levert ook gewoon een hele mooie Nederlandse startrij op.
Dat is nieuw dan en wordt blijkbaar ook niet consequent toegepast.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Wat een non discussie. 5 plaatsen straf = 5 plaatsen straf. 2 +5 wordt 7. Ez as that.
Levert ook gewoon een hele mooie Nederlandse startrij op.
Maak het dan maar zo makkelijk. Al die ellendige artikeltjes. 2 + 5 = 7.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, zo makkelijk is het dan ook weer niet, want als de straf van Max onder artikel 42c valt, dan dient die eerst toegepast te worden. Pas daarna haal je de rijders die achteraan starten er uit. Als je dat doet start Max als 4e of 5e
En wat ze ook de afgelopen jaren toepasten. Maar de nieuwe race directors hadden blijkbaar andere ideeën.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Alleen maar 'onmogelijk' door het achterlijke systeem dat ze hanteren. Terwijl met onderstaand systeem niets 'onmogelijk' is.
[..]
Ik begrijp niet waarom ze dit niet hanteren. Veel logischer, lijkt me.
En als nummer 3 ook een penalty heeft dan is 3+5 = 8 en dan gaat Max naar voren en diegene zelf ookquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maak het dan maar zo makkelijk. Al die ellendige artikeltjes. 2 + 5 = 7.
Die keus kan een nr. 20 dan maken ja. Maar dat is met elk systeen dat je hanteert. Verandert er dus niks aanquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:43 schreef Jane het volgende:
Maar goed, zoals ze het nu gedaan hebben komt het er dus op neer dat hoe beter de coureur, hoe harder een aantal-plaatsen-penalty aankomt. Als je toch al niet zo goed bent, kan het zomaar zijn dat 'ie helemaal 'gratis' is.
Zie edit.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die keus kan een nr. 20 dan maken ja. Maar dat is met elk systeen dat je hanteert. Verandert er dus niks aan
Perez komt niet op 20, maar ook niet op de positie met 10 plekken straf. 4+10 = 13 in dit geval.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die keus kan een nr. 20 dan maken ja. Maar dat is met elk systeen dat je hanteert. Verandert er dus niks aan
Snap niet waarom RB 2 weken na een engine weer een nieuwe engine doet. Maak gewoon een motor die lang meegaatquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:43 schreef Jane het volgende:
Maar goed, zoals ze het nu gedaan hebben komt het er dus op neer dat hoe beter de coureur, hoe harder een aantal-plaatsen-penalty aankomt. Als je toch al niet zo goed bent, kan het zomaar zijn dat 'ie helemaal 'gratis' is.
-edit- Ik snap dat het altijd zo is. Op zich kan Latifi elke week wel gratis 20 plekken incasseren.![]()
Maar toch...
Wel enkel in een situatie met heel veel coureurs die achteraan starten (zoals in dit weekend), maar snap wat je bedoeltquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:46 schreef Jane het volgende:
[..]
Zie edit.
Maar nu is het dus al dat nr. 11 behoorlijk veel minder 'last' van 5 plekken heeft.
Slechts 3. Hamilton, Sainz en Tsunoda.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel enkel in een situatie met heel veel coureurs die achteraan starten (zoals in dit weekend), maar snap wat je bedoelt
Maar ik denk dat ze gewoon de volgorde hebben aangehouden die in dit document staat bij de uitgedeelde penalty's.quote:Op zaterdag 10 september 2022 21:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
En 10 minuten na de final maken ze deze bekend
[ afbeelding ]
De Stewards hebben heel wat gesnoven en gedronken
Omdat je ook te maken hebt met coureurs die sowieso achteraan moeten starten en je niet altijd die ruimte hebt om coureurs dan te zetten op de plekken waar ze qua straffen horen.. ik snap de logica achter deze oplossing, alleen is die wat mij betreft niet de meest logische. Benieuwd of RB hier nog iets mee doet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:50 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Perez komt niet op 20, maar ook niet op de positie met 10 plekken straf. 4+10 = 13 in dit geval.
Niet consequent dus
ja en in die volgorde zit nog geen logicaquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Maar ik denk dat ze gewoon de volgorde hebben aangehouden die in dit document staat bij de uitgedeelde penalty's.
Ja, maar die 3 zijn toch de enige reden dat Perez en Ocon niet op de plek starten waar ze volgens de berekening (kwalificatieplek + straf) zouden staan? Dus die hebben flink wat invloedquote:Op zaterdag 10 september 2022 22:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Slechts 3. Hamilton, Sainz en Tsunoda.
Vooral dit, ja. Wil een sport voor de gemiddelde kijker een beetje interessant zijn, dan moet er niet te veel in de jurykamers gebeuren. En je een paar minuten na de kwalificatie gewoon moet kunnen weten wie waar start. Net zoals je bij bepaalde acties of gebeurtenissen in de race, als gemiddelde kijker moet kunnen inschatten wat de sanctie gaat zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:52 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk vind ik het grootste probleem van deze methode dat eigenlijk niemand het echt goed lijkt te begrijpen c.q. te kunnen voorspellen, inclusief de coureurs en teams. En wellicht geldt het zelfs voor de FIA zelf.
Er zijn 7 coureurs die door de straffen achter Perez/p14 komen dus dan staat hij daardoor als nog op P13. Zo moeilijk is het niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Slechts 3. Hamilton, Sainz en Tsunoda.
Maar dan moet je gridstraffen helemaal afschaffen. Ook als je de "logische" oplossing kiest, weet niet meteen iedereen waar Verstappen dan zou starten bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral dit, ja. Wil een sport voor de gemiddelde kijker een beetje interessant zijn, dan moet er niet te veel in de jurykamers gebeuren. En je een paar minuten na de kwalificatie gewoon moet kunnen weten wie waar start. Net zoals je bij bepaalde acties of gebeurtenissen in de race, als gemiddelde kijker moet kunnen inschatten wat de sanctie gaat zijn.
Nee, maar dit is dus anders dan voorheen gedaan werd. Een stuk minder overzichtelijk en onlogischer.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:57 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Er zijn 7 coureurs die door de straffen achter Perez/p14 komen dus dan staat hij daardoor als nog op P13. Zo moeilijk is het niet.
Je kunt het concept van gridstraffen wel intact laten, maar is het absurd dat zelfs de vaste volgers niet weten volgens welke routine die straffen worden toegepast, en welke volgorde daar dan uitkomt. Als kort na de kwali de commentator, of het artikel op NOS, je kan vertellen wat het wordt dan is het ook goed.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan moet je gridstraffen helemaal afschaffen. Ook als je de "logische" oplossing kiest, weet niet meteen iedereen waar Verstappen dan zou starten bijvoorbeeld.
Het doet me denken aan m'n leraar Economie 2 op de middelbare school, die een keer geen zin had om een proefwerk na te kijken en daarom de hele stapel van de trap gooide. Wiens blaadje bovenaan lag had een 10, en onderaan een 1quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:52 schreef Jane het volgende:
Eigenlijk vind ik het grootste probleem van deze methode dat eigenlijk niemand het echt goed lijkt te begrijpen c.q. te kunnen voorspellen, inclusief de coureurs en teams. En wellicht geldt het zelfs voor de FIA zelf.
Het is niet goed voor de fans, maar ook niet goed dat teams in feite niet goed kunnen inschatten welke gevolgen het nemen van een gridpenalty precies zal hebben.
Gewoon gridstraffen afschaffen en het budgetplafond verlagenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het doet me denken aan m'n leraar Economie 2 op de middelbare school, die een keer geen zin had om een proefwerk na te kijken en daarom de hele stapel van de trap gooide. Wiens blaadje bovenaan lag had een 10, en onderaan een 1
Op zich is ook de volgorde die nu (lijkt... ) te staan nog wel logisch uit te leggen, alleen is dit wat mij betreft niet de meest logische manier. En blijkbaar ook anders dan ze het voorheen deden, dat maakt het helemaal onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je kunt het concept van gridstraffen wel intact laten, maar is het absurd dat zelfs de vaste volgers niet weten volgens welke routine die straffen worden toegepast, en welke volgorde daar dan uitkomt. Als kort na de kwali de commentator, of het artikel op NOS, je kan vertellen wat het wordt dan is het ook goed.
Maar het liefst heb je een manier die je zelf op een bierviltje uit kan schrijven, dat lijkt me duidelijk.
Als ze de motor voluit hebben staan om heel goed te ogen voor het publiek, dan kan het een tranendal worden. Volgende keer een nieuwe motor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:03 schreef Maanvis het volgende:
We blijven het er de hele nacht over hebben
Iets anders; Het zou wel heel sip zijn als Lecler's motor ploft vanaf P1
Motoren vallen niet onder de budgetcap.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gewoon gridstraffen afschaffen en het budgetplafond verlagen
En dat is dus het punt, dat er miljoenen mensen naar een sportevenement zitten te kijken en geen idee hebben wat de uitslag is vanwege de ondoorgrondelijke wegen van de FIA.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op zich is ook de volgorde die nu (lijkt... ) te staan nog wel logisch uit te leggen, alleen is dit wat mij betreft niet de meest logische manier. En blijkbaar ook anders dan ze het voorheen deden, dat maakt het helemaal onoverzichtelijk.
Ik vrees er wel voor. Lijkt er toch wel heel erg op alsof Ferrari zo graag even wilde shinen voor het thuispubliek op zaterdag, dat ze alle voorzichtigheid weer overboord hebben gegooid.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:03 schreef Maanvis het volgende:
We blijven het er de hele nacht over hebben
Iets anders; Het zou wel heel sip zijn als Lecler's motor ploft vanaf P1
Hoezo lijkt het daar op?quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vrees er wel voor. Lijkt er toch wel heel erg op alsof Ferrari zo graag even wilde shinen voor het thuispubliek op zaterdag, dat ze alle voorzichtigheid weer overboord hebben gegooid.
motoren dus ook onder de budgetcap bedoel ik dan hequote:Op zaterdag 10 september 2022 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Motoren vallen niet onder de budgetcap.
Afschaffen zou ik ook een slecht idee vinden, dan gaan we weer zoals in de jaren '80 en '90 voor elke sessie een nieuwe motor gebruiken, dat kan ook niet de bedoeling zijn.
Op zich gebeurt dat ook wel. Slechts 4 or 5 motoren voor een heel seizoen van 20+ races gebruiken is behoorlijk zuinig vergeleken met hoe het er vroeger aan toeging.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:10 schreef MoreDakka het volgende:
Het was ooit bedacht om teams te forceren onderdelen spaarzaam te maken en te gebruiken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
als die motor ploft is dat een drama voor het merk ferrariquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vrees er wel voor. Lijkt er toch wel heel erg op alsof Ferrari zo graag even wilde shinen voor het thuispubliek op zaterdag, dat ze alle voorzichtigheid weer overboord hebben gegooid.
Misschien denken ze dat een gewonnen quali + motorplof op zondag minder kritiek oplevert in Italië dan zowel in de kwalificatie en race kansloos achter Verstappen/Red Bull te eindigen?
Ja, maar dat is moeilijk, omdat sommige teams motorfabrikant zijn en anderen klant. De kosten vallen dan nogal anders uit.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
motoren dus ook onder de budgetcap bedoel ik dan he
Dat klopt, en als gevolg hebben we ook veel minder uitvallers. Maar ik doel op het feit dat er een systeem is ontstaan van tactisch inzetten van gridstraffen bij de ontwikkeling van de motoren. Het idee was om onbetrouwbaarheid te straffen, zoiets als 'als je geen motor kunt maken die 5 races mee kan moet je maar gridstraffen incasseren'.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich gebeurt dat ook wel. Slechts 4 or 5 motoren voor een heel seizoen van 20+ races gebruiken is behoorlijk zuinig vergeleken met hoe het er vroeger aan toeging.
Ik denk dat het marketingtechnisch handiger is dat ze hard gaan en eventueel in de fik vliegen, dan dat ze te langzaam zijn om te kunnen winnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als die motor ploft is dat een drama voor het merk ferrari
Omdat ze ineens sneller zijn dan door de meeste kenners voorspeld werd, op een baan die ze zogenaamd niet zou liggen.quote:
Ah, gewoon ongegronde speculaas dusquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Omdat ze ineens sneller zijn dan door de meeste kenners voorspeld werd, op een baan die ze zogenaamd niet zou liggen.
Maar wie weet heeft Ferrari het gaspedaal weer gevonden, net als in het begin van het seizoen. Wie weet?
Het is toch opvallend dat ze hier opeens wel veel rechtelijnsnelheid hebben, terwijl het er daar op Spa nog aan ontbrak.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah, gewoon ongegronde speculaas dus
Ik werk inderdaad niet bij Ferrari, dus heb helaas geen insider scoops, nee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah, gewoon ongegronde speculaas dus
Ik ga er toch nooit geld voor hebbenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het marketingtechnisch handiger is dat ze hard gaan en eventueel in de fik vliegen, dan dat ze te langzaam zijn om te kunnen winnen.
Mensen kopen geen Ferrari omdat ze zo veilig of betrouwbaar zijn
Wellicht, maar Ferrari was ook goed in Oostenrijk en dat had ook niemand verwacht. Ik denk dat Ferrari en Red Bull gewoon dicht bij elkaar zitten en het vooral Verstappen is die het verschil maakt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch opvallend dat ze hier opeens wel veel rechtelijnsnelheid hebben, terwijl het er daar op Spa nog aan ontbrak.
ze hebben die achtervleugel helemaal vlak gezet, en daardoor moest charles veel meer risico nemenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch opvallend dat ze hier opeens wel veel rechtelijnsnelheid hebben, terwijl het er daar op Spa nog aan ontbrak.
Ah, Oostenrijk... waar de auto van Sainz bijna brandend de berg afrolde na een plof. Die race, ja.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar Ferrari was ook goed in Oostenrijk en dat had ook niemand verwacht.
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houdenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben die achtervleugel helemaal vlak gezet, en daardoor moest charles veel meer risico nemen
oja misschien welquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houden
En waar Leclerc het makkelijk won.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah, Oostenrijk... waar de auto van Sainz bijna brandend de berg afrolde na een plof. Die race, ja.
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap niet waarom RB 2 weken na een engine weer een nieuwe engine doet. Maak gewoon een motor die lang meegaat
jup max zegt het blijkbaar zelfquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houden
Enige dat ik me voor kan stellen, is dat anderen het ook zouden doen en een gridstraf van 5 plaatsen geen echte straf van 5 plaatsen zou zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.
De dood-of-de-gladiolen-aanpak dus. Hopen dat de motor het volhoudt tot na de eindstreep, ipv op zeker te spelen. En dat is precies wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Dat Ferrari voor dit weekend voor het thuispubliek wellicht dat risico weer neemt, terwijl ze daar in de afgelopen races juist vanaf leken te zijn gestapt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En waar Leclerc het makkelijk won.
Je vergeet nog de +3 die Tsunoda dit weekend ook nog opliepquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zeg, even iets anders over al die penalties: Tsunoda zou tien plekken gridstraf behoren te krijgen, omdat-ie 5 reprimandes gehad heeft. Tsunoda heeft echter óók een BOG-penalty, zodat die tien plekken geen enkel effect meer sorteren.
Het lijkt me wel goed als je technische penalties niet mag combineren met gedragspenalties. Zodat die tien plekken bij de volgende race dus alsnog ingelost zouden moeten worden. Anders betekent vijf keer een misdraging feitelijk dat je gratis een nieuwe motor mag nemen.
Ik denk niet dat ze nu direct problemen hebben, maar dat ze nog wat extra onderdelen in de poule willen zodat ze de rest van het seizoen kunnen mixen & matchen zonder verder nog penalties te hoeven pakken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zeg, even iets anders over al die penalties: Tsunoda zou tien plekken gridstraf behoren te krijgen, omdat-ie 5 reprimandes gehad heeft. Tsunoda heeft echter óók een BOG-penalty, zodat die tien plekken geen enkel effect meer sorteren.
Het lijkt me wel goed als je technische penalties niet mag combineren met gedragspenalties. Zodat die tien plekken bij de volgende race dus alsnog ingelost zouden moeten worden. Anders betekent vijf keer een misdraging feitelijk dat je gratis een nieuwe motor mag nemen.
Dat is ook zo geweest vroeger.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
Ok...quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Jane het volgende:
[..]
De dood-of-de-gladiolen-aanpak dus. Hopen dat de motor het volhoudt tot na de eindstreep, ipv op zeker te spelen. En dat is precies wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Dat Ferrari voor dit weekend voor het thuispubliek wellicht dat risico weer neemt, terwijl ze daar in de afgelopen races juist vanaf leken te zijn gestapt.
Ergens snap ik dat ook wel. Het kampioenschap is toch al verloren, dus dan kun je maar beter de thuisrace proberen te winnen. Als de motor het volhoudt...
Die ook inderdaad. Als je toch al een BOG-penalty pakt, zou je daarbij geen andere penalties moeten kunnen inlossen. Schuif die dan door.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog de +3 die Tsunoda dit weekend ook nog opliep
Daarom hebben ze nu de "back of the grid"-penalty. Op het moment dat je meer dan 15 (?) plaatsen gridstraf verzamelt, dan moet je gewoon naar achteren en wordt er geen score meer bijgehouden van hoeveel plaatsen dat dan precies zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
Ik heb die indruk ook. Laten we voor Leclerc maar hopen dat het niet zo is.quote:
Charles heeft sowieso nog geen vlammen gehad, zoals Sainz. Maar wat niet is kan nog komenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb die indruk ook. Laten we voor Leclerc maar hopen dat het niet zo is.
Dat hoeft van mij nog niet eens. Dat zou namelijk betekenen dat bijv. Latifi het hele seizoen bezig is om penaltyplekken in te lossen. Ik vind het wel logisch dat je een penalty van 15 plekken in één keer kunt inlossen, ook als dat praktisch gezien niet kan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
You never know..quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Charles heeft sowieso nog geen vlammen gehad, zoals Sainz. Maar wat niet is kan nog komen
Racepace tijdens de training was ook een stuk langzamer dan Verstappen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:52 schreef Starflyer het volgende:
Tijdens de kwalificatie was Leclerc al aan het glijden. Die gaat waarschijnlijk sneller last krijgen van zijn banden tijdens de race.
0.4s inderdaad.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Racepace tijdens de training was ook een stuk langzamer dan Verstappen.
Daar mikte Max wel opquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:52 schreef Starflyer het volgende:
Tijdens de kwalificatie was Leclerc al aan het glijden. Die gaat waarschijnlijk sneller last krijgen van zijn banden tijdens de race.
Daar kun je wel eens gelijk in hebben, ongegronde speculatie hoort bij F1quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
You never know..
Overigens heb ik de indruk dat Jane ik en ik zeker niet de enigen zijn met onze indruk over de Ferrari-tactiek voor dit weekend.
Gaan we weer op Viaplay zeiken?quote:Op zondag 11 september 2022 00:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Hadden ze bij de Viaplay nog steeds niet door dat de bochten nieuw asfalt hadden… en de coureurs daarom problemen kregen?
Nee, staat hier uit armoede nog steeds elke week op. Alleen was het vrijdag al duidelijk dat die baan op sommige stukken nieuw asfalt had, waardoor de grip minimaal werd in de bochten.quote:Op zondag 11 september 2022 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaan we weer op Viaplay zeiken?![]()
![]()
Ik haak af
De coureurs zonder penalty krijgen dus de plekken die vrij komen voordat de coureurs met penalty's doorschuivenquote:Op zondag 11 september 2022 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Hier een uitleg van de straffen en de gridposities. Imo zit er een gekkigheid in, namelijk als Max naar plek 7 gezet is door de straf en daarna worden de coureurs die achteraan starten pas teruggezet, dan kan Max niet meer als zevende starten tenzij je Gasly en Alonso op de grid plots voor Max zet
https://www.racefans.net/(...)g-where-theyd-start/
Dat is dus blijkbaar anders dan de voorgaande jaren, toen de coureurs met penalty mee doorschoven.quote:The only driver who served his full grid drop was Verstappen, dropping from second to seventh. In line with recent practice, he does not gain back places from drivers who are moved further back on the grid because there are sufficient un-penalised drivers to move ahead of him.
Het terugzetten van de coureurs die achteraan starten, heeft dus geen invloed op de startpositie van de coureurs die al teruggezet zijn, die positie blijft gewoon staan (tenzij het echt niet anders kan)quote:Op zondag 11 september 2022 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Hier een uitleg van de straffen en de gridposities. Imo zit er een gekkigheid in, namelijk als Max naar plek 7 gezet is door de straf en daarna worden de coureurs die achteraan starten pas teruggezet, dan kan Max niet meer als zevende starten tenzij je Gasly en Alonso op de grid plots voor Max zet
https://www.racefans.net/(...)g-where-theyd-start/
Maar waarom zou dat nodig zijn als je het ook 12 races met twee motoren kunt uithouden? Het is toch niet zo dat je het uit luxe doet, zo van: dan heb ik wat te kiezen?quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze nu direct problemen hebben, maar dat ze nog wat extra onderdelen in de poule willen zodat ze de rest van het seizoen kunnen mixen & matchen zonder verder nog penalties te hoeven pakken.
Nee, want die geweldige seniors op Ziggo slaan als het om feiten gaat nooit de plank misquote:Op zondag 11 september 2022 00:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, staat hier uit armoede nog steeds elke week op. Alleen was het vrijdag al duidelijk dat die baan op sommige stukken nieuw asfalt had, waardoor de grip minimaal werd in de bochten.
Ik mag er toch vanuit gaan dat die junior verslaggevers ook ziggo kijken om te zien wat hun “collega’s” te zeggen hebben… Dat ze na een jaar nog zulke flaters staan is gewoon onnodig.
Truste
Vonden we dat ook in Rusland vorig jaar toen Max zijn +3 uit Monza pakte en tegelijk maar alle engine penalty’s meenam?quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die ook inderdaad. Als je toch al een BOG-penalty pakt, zou je daarbij geen andere penalties moeten kunnen inlossen. Schuif die dan door.
Eerst wordt iedereen met gridpenalty op zn nieuwe plaats gezet en dan schuift iedereen zonder straf naar voren tot alle vrijgekomen plekken weer dicht zijn.quote:Op zondag 11 september 2022 00:06 schreef Peterselieman het volgende:
Hier een uitleg van de straffen en de gridposities. Imo zit er een gekkigheid in, namelijk als Max naar plek 7 gezet is door de straf en daarna worden de coureurs die achteraan starten pas teruggezet, dan kan Max niet meer als zevende starten tenzij je Gasly en Alonso op de grid plots voor Max zet
https://www.racefans.net/(...)g-where-theyd-start/
Ik denk dat het is om zeker te zijn dat het later niet meer nodig is, en om nu uitvallers te voorkomen.quote:Op zondag 11 september 2022 00:19 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat nodig zijn als je het ook 12 races met twee motoren kunt uithouden? Het is toch niet zo dat je het uit luxe doet, zo van: dan heb ik wat te kiezen?
Ja, waarom niet? Waarom zou hij de uitzondering moeten zijn?quote:Op zondag 11 september 2022 00:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Vonden we dat ook in Rusland vorig jaar toen Max zijn +3 uit Monza pakte en tegelijk maar alle engine penalty’s meenam?
daarmee tref je degenen vooraan dus harder dan degenen achteraanquote:Op zondag 11 september 2022 00:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De coureurs zonder penalty krijgen dus de plekken die vrij komen voordat de coureurs met penalty's doorschuiven
[..]
Dat is dus blijkbaar anders dan de voorgaande jaren, toen de coureurs met penalty mee doorschoven.
Nee hoor, dat doen hun straatauto's ook regelmatig (en geeft het merk Ferrari ook al ~25 jaar geen hol om) , laat alleen maar de binding tussen F1 en de consumentenproducten van het merk Ferrari zien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als die motor ploft is dat een drama voor het merk ferrari
Nouja, toen hoorde ik niemand klagen. Maar kan het gemist hebben. Toen was het vooral ‘slim’ om dat te doen.quote:Op zondag 11 september 2022 00:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Waarom zou hij de uitzondering moeten zijn?
Maar in Hongarije (voor Spa) was het pas de 3e, dacht ikquote:Op zondag 11 september 2022 00:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het is om zeker te zijn dat het later niet meer nodig is, en om nu uitvallers te voorkomen.
Ze mogen trouwens 3 motoren gebruiken, dacht ik. In Spa hebben ze de 4e erbij genomen in de poule, en nu de 5e.
Ik denk dat het toen minder in het oog sprong, omdat het 'maar' drie plekken waren. Tsunoda krijgt nu 10+3 plekken straf 'gratis'.quote:Op zondag 11 september 2022 00:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nouja, toen hoorde ik niemand klagen. Maar kan het gemist hebben. Toen was het vooral ‘slim’ om dat te doen.
Ja, dat is wat ik eerder ook al zei.quote:Op zondag 11 september 2022 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarmee tref je degenen vooraan dus harder dan degenen achteraan
Volgens mij was het toen sowieso al de bedoeling om alles te vervangen en achteraan te starten en door de straf was de twijfel helemaal weg. Waarbij Max dus inderdaad eigenlijk geen last heeft gehad van de straf in Monza.quote:Op zondag 11 september 2022 00:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nouja, toen hoorde ik niemand klagen. Maar kan het gemist hebben. Toen was het vooral ‘slim’ om dat te doen.
ja je hebt gelijk, is alleen ene probleem voor mainstream automerkenquote:Op zondag 11 september 2022 00:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nouja, toen hoorde ik niemand klagen. Maar kan het gemist hebben. Toen was het vooral ‘slim’ om dat te doen.
heb je mooi gemaakt Starflyerquote:Op zondag 11 september 2022 00:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, dat is wat ik eerder ook al zei.
Hier een animatie over hoe het nu ongeveer gegaan is.
https://streamable.com/bubl2f
Olafje olafjequote:
Leuk interview, goede energie en prima zelfreflectie wmbquote:
Hij kan zo melroy vervangen in de tempel of spietquote:
Sowieso is de sfeer op de grid flink verbetert tov eerdere jaren, sinds een bepaalde coureur niet meer meedoet voor de winst.quote:Op zondag 11 september 2022 03:00 schreef Maanvis het volgende:
Wat ik wel tof vind is dat Max leclerc sainz en russel altijd gewoon vriendschappelijk met elkaar omgaan
Schumacher?quote:Op zondag 11 september 2022 05:06 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Sowieso is de sfeer op de grid flink verbetert tov eerdere jaren, sinds een bepaalde coureur niet meer meedoet voor de winst.
Lekkere kop ook. Met zo'n portret kan je zo in het Lavendorpquote:
Eerlijk gejat van Redditquote:
Men kiest vooral hetzelfde moment uit.quote:Op zondag 11 september 2022 09:36 schreef LTVDK het volgende:
Met elke race voor de helft van het veld gridstraffen heb je ook weinig meer aan die kwalificatie eigenlijk als ze toch allemaal ergens anders starten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |