Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWSquote:Op maandag 5 september 2022 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Dit kan wel in een apart topic
POL / Henk Staghouwer treedt af als minister
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?quote:Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gerucht doet hardnekkig de ronde dat zijn ‘perspectiefbrief’ zou zijn afgekeurd door de top van het kabinet. Dan is je positie natuurlijk ook wel tamelijk onhoudbaar geworden.
POL != NWSquote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS
Prima hoor.quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS
Het is wel echt dun bezaaid met goede mensen hoor.quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Hanca het volgende:
Ik vind het ook wat flauw om die brief volledig op zijn bord te gooien, een minister van landbouw kan geen extra subsidies, belastingmaatregelen e.d. uitvoeren. Die brief moet van het hele kabinet en in elk geval ook van financiën en ik denk ook EZ (het gaat om hele ketens, incl supermarkten) komen.
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is wel echt dun bezaaid met goede mensen hoor.
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zie graag nieuw bloed. Kunnen niet eeuwig Remkes-achtige mensen zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.
Ja. Dat zei ik. Maar dat is geen duurzame oplossing natuurlijk. Moet iemand bij.quote:
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).quote:Op maandag 5 september 2022 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…
Ja. Zeker.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
Ik hoor Ton Elias.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
Hij kon er niets van, om het maar eens heel plat te zeggen. Maar dat neemt niet weg dat het een enorme hondenbaan is op dit moment.quote:Op maandag 5 september 2022 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker.
Maar ik vond hem wel erg onzichtbaar. Eigenlijk.
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.quote:Op maandag 5 september 2022 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.
Tjisse Stelpstra, gedeputeerde Drenthe? 61, zeer ervaren en volgens mij is iedereen enthousiast over hem.quote:Op maandag 5 september 2022 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.
Tegelijkertijd zijn dit wel uitzonderlijke omstandigheden.
Wie is de chef eigenlijk?quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.quote:
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.quote:Op maandag 5 september 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.
Natuurlijk, als je als premier een minister verliest is dat ook altijd een fout van de premier. Al is de lijst van verloren ministers en staatssecretarissen bij Rutte inmiddels een paar A4tjes lang.quote:Op maandag 5 september 2022 20:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.
Laten we wel wezen. Het vak van politicus wordt steeds onaantrekkelijker. In het huidige klimaat krijg je sowieso een hele bak stront over je heen. Een getalenteerde bestuurder kiest (heel begrijpelijk) liever voor het bedrijfsleven.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .quote:Op dinsdag 6 september 2022 00:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)uwminister~b0ccc976/
Volgens Trouw was Staghouwer niet blij met het proces-Remkes. Ik snap dat ergens ook wel…
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
En het holt ook gewoon je verantwoordelijkheid als minister uit op deze manier. Staatsrechtelijk monster zo.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.
Ik heb het idee dat ze een bad cop/good cop plan hadden, Van der Wal is een heel stevig iemand die duidelijke lijnen zet, Staghouwer was daarnaast de vriendelijke man die voor de boeren op zou komen. Maar een vriendelijke man wordt gewoon overlopen in Den Haag en zeker in de ministerraad en dat werkt dus niet.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.
Alleen 3 maanden uitstel. Vraag is wat dit precies gaat helpen. Plus groot deel instellingen hebben dit al wel gedaan en gaan gewoon tegen hogere kosten oplopen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sische-gascontracten
Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
Dat is toch een wat te positieve samenvatting. Voorlopig is het alleen uitstel tot 1 januari, omdat Jetten advies gaat vragen aan Brussel. Met dat advies zal van uitstel wel afstel komen, maar als ik dan lees (met ook een nogal misplaatste terechtwijzende toon):quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sische-gascontracten
Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
Dan suggereert dat dus dat de meeste betrokkenen de contracten al hebben verbroken. Dus het kwaad is al geschied, en wat mij betreft komt er dan ook een stevig onderzoek naar hoeveel extra kosten wij maken en hoeveel extra geld er in de Russische oorlogskas komt door dit onbegrijpelijke gestuntel.quote:De minister wijst er in zijn brief aan de Tweede Kamer op dat het veel gemeenten en waterbedrijven inmiddels wel is gelukt om over te stappen naar een alternatieve leverancier
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:46 schreef trein2000 het volgende:
Wat een waanzinnige die Jetten. Opkrassen. Hoe krijg je dit voor elkaar?
Omdat dit geen fout meer is maar vasthouden aan fouten ondanks dat hij er op gewezen wordt dat hij Europees volkomen alleen staat. Dat zijn twee rode vlaggen die hij volkomen negeert. Dan ben je gewoon niet geschikt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.
Laat hem zelf het probleem weer oplossen, zou ik zeggen.
Ik waardeer je geduld hoor maar ‘ze’ moeten ook de Toeslagenaffaire nog oplossen. Echt goed in zelf het probleem oplossen zijn ze niet. Ben het wel met je eens dat met een vertrek van Jetten het probleem niet is opgelost. Dit briljante idee zal vast van een ambtenaar komen en die blijven sowieso zitten maar als je na deze kritiek dan nog steeds je ongelijk niet toegeeft ben je gewoon ongeschikt voor deze baan. Fouten maken mag maar als ze niet kunt toegeven dan zie ik maar één mogelijkheid. Terug naar Uden en eerst maar eens wat ervaring opdoen in de marge ipv dat je een hoofdrol gaat opeisen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:
Laat hem zelf het probleem weer oplossen, zou ik zeggen.
En net de toeslagenaffaire, waar we inmiddels aan bewindspersoon nummer 5 of 6 zitten geloof ik, laat zien dat het wisselen van bewindspersonen geen fluit uit maakt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik waardeer je geduld hoor maar ‘ze’ moeten ook de Toeslagenaffaire nog oplossen. Echt goed in zelf het probleem oplossen zijn ze niet. Ben het wel met je eens dat met een vertrek van Jetten het probleem niet is opgelost. Dit briljante idee zal vast van een ambtenaar komen en die blijven sowieso zitten maar als je na deze kritiek dan nog steeds je ongelijk niet toegeeft ben je gewoon ongeschikt voor deze baan. Fouten maken mag maar als ze niet kunt toegeven dan zie ik maar één mogelijkheid. Terug naar Uden en eerst maar eens wat ervaring opdoen in de marge ipv dat je een hoofdrol gaat opeisen.
Dat klopt maar de bewindspersoon kan/moet dat wel aanpakken. En dat doen ze niet. Dan is je systeem dus verrot. De verantwoordelijken blijven zitten of verhuizen naar een ander ministerie. Maar dan moet het dus anders. Ministers zijn passanten, een voetbalcoach die het met een stelletje clowns als spelers moet doen en die niet weggestuurd kunnen worden. Als ze te vaak verliezen komt er weer een nieuwe voor diezelfde ingekakte kliek van verroeste ambtenaren te staan en dan verandert er idd exact niks.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
En net de toeslagenaffaire, waar we inmiddels aan bewindspersoon nummer 5 of 6 zitten geloof ik, laat zien dat het wisselen van bewindspersonen geen fluit uit maakt.
Ik praat dit ook niet goed. Ik zie alleen niet in wat het wegsturen van Jetten, het inwerken van een nieuwe minister en het moeilijker maken van het vinden van goede bewindslieden oplost.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar goed, dan zal ik wel ook cynisch zijn. Jij verandert iig ook niks met dit maar goed te blijven praten.
Wat het oplost? Het probleem waar gemeentes (en dus de belastingbetaler) mee opgezadeld worden dankzij eigenwijsneus Jetten. Dat ze geen goede bewindslieden kunnen vinden zal ook te maken hebben met het feit dat er nog altijd dezelfde chef zit die het allemaal wel prima vindt dat anderen op hun bek gaan. Dat is namelijk zijn raison d'être. Andere de klappen van zijn eigen beleid op te laten vangen. Zou ik ook niet heel graag op mijn cv willen hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik praat dit ook niet goed. Ik zie alleen niet in wat het wegsturen van Jetten, het inwerken van een nieuwe minister en het moeilijker maken van het vinden van goede bewindslieden oplost.
quote:Het blijft in zekere zin symptoombestrijding en kan zelfs averechts werken. Want valt de rekening minder hoog uit, dan verdwijnt de prikkel om gas te besparen. Precies het tegenovergestelde van wat Jetten graag wil.
Jawel hoor. De volgende verkiezingen staan gewoon in de agenda en dan komt er een ander.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Na de schertsvertoning van vandaag weet ik het zeker: we komen gewoon nooit meer van dit kabinet af.
Rutte V wordt revolutionairquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor. De volgende verkiezingen staan gewoon in de agenda en dan komt er een ander.
Echt niet. Rutte IV blijft eeuwig demissionair.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor. De volgende verkiezingen staan gewoon in de agenda en dan komt er een ander.
Ach zelfs dan heeft Mark niet het eeuwige leven gelukkig.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Echt niet. Rutte IV blijft eeuwig demissionair.
Als je lang genoeg demissionair blijft en zeker met de huidige doorstroom aan bewindspersonen, dan heb je op een gegeven moment alleen of in elk geval vooral bewindspersonen die nooit missionair zijn geweest. Interessante gedachte, kun je het dan nog wel het demissionaire kabinet Rutte IV noemen?quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach zelfs dan heeft Mark niet het eeuwige leven gelukkig.
Wat lul je, van Rutte III zijn we ook nog steeds niet afquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar er blijven verkiezingen komen periodiek. Die dan gewonnen zullen worden door een niet Rutte.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je lang genoeg demissionair blijft en zeker met de huidige doorstroom aan bewindspersonen, dan heb je op een gegeven moment alleen of in elk geval vooral bewindspersonen die nooit missionair zijn geweest. Interessante gedachte, kun je het dan nog wel het demissionaire kabinet Rutte IV noemen?
Ga je eindelijk stoppen met op D66 stemmen dan?quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar moet je anders op stemmen dan?quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ga je eindelijk stoppen met op D66 stemmen dan?
Weinig verandering in de politiek he als iedereen hetzelfde blijft stemmen. Een goed begin is niet meer stemmen op deze regeringspartijen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar moet je anders op stemmen dan?
Ikke niet. Ik ben nu eenmaal een liefhebber van centristische, technocratische realpolitik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ga je eindelijk stoppen met op D66 stemmen dan?
Voor iedereen die Jan Modaal is en lager blijft enkel nog de SP over.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar moet je anders op stemmen dan?
dan moet je wel op die partijen willen stemmen. Ik amputeer nog liever beide benen dan dat ik op bij1 of pvdd stem. En zo zijn er wel meer partijen, zeker over rechts.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weinig verandering in de politiek he als iedereen hetzelfde blijft stemmen. Een goed begin is niet meer stemmen op deze regeringspartijen.
Maar als je stemadvies wil, PvdD en Bij1 willen breken met de huidige status quo dus die. Als je de waarden waar D66 voor zegt te staan iets vindt dan Volt, maar ik moet zeggen dat ik weinig onder de indruk ben van die partij tot nu toe.
Bij1?quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Weinig verandering in de politiek he als iedereen hetzelfde blijft stemmen. Een goed begin is niet meer stemmen op deze regeringspartijen.
Maar als je stemadvies wil, PvdD en Bij1 willen breken met de huidige status quo dus die. Als je de waarden waar D66 voor zegt te staan iets vindt dan Volt, maar ik moet zeggen dat ik weinig onder de indruk ben van die partij tot nu toe.
Klinkt als FvD retoriek.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
quote:
Is Kaag afwezig? Want dan zou het nog wel te verklaren zijn als er iets belangrijks op de agenda staat. Maar dat hij zo'n belangrijke vergadering laat schieten is inderdaad wel opvallend.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker…
neuh, geldt vooral voor fvd en een aantal afvalligen daarvanquote:Op woensdag 7 september 2022 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Waarom elke keer klagen over de politiek als je telkens tekent bij het kruisje. Maar prima hoor iedereen die geen regeringspartij steunt is een extremist
Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is Kaag afwezig? Want dan zou het nog wel te verklaren zijn als er iets belangrijks op de agenda staat. Maar dat hij zo'n belangrijke vergadering laat schieten is inderdaad wel opvallend.
Ja, eens. Ik zou pas in heel uitzonderlijke gevallen (goedkeuring plannen prinsjesdag en je bent de vice of echt een directe crisis) de ministerraad boven zo'n vergadering stellen.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.
En z'n staatssecretaris is ook van D66, die kan hem ook in de MR vervangen.
Ja, ben hier wel benieuwd wat er gedaan gaat worden. Want dit is niet het eerste rapport waarij staat dat het mis gaat, maar hoe het wel beter kan staat er bijna nooit. Dit rapport heb ik (natuurlijk) nog niet kunnen zien, dus wellicht nu wel.quote:Op woensdag 7 september 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen flikkert het volgende lijk uit de kast: de jeugdbescherming blijkt volstrekt ondermaats. Nou wisten we dat natuurlijk al, maar nu staat het eens mooi op papier: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oet-direct-ingrijpen
Weer zo’n voorbeeld van de kabinetten Rutte dat totaal lak heeft aan grondrechten en belangen van minderheden. Electoraal niet boeiend hè?
Moet ik alle one liners uit de kast trekken, of vullen jullie ze zelf in?quote:Op woensdag 7 september 2022 15:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ben hier wel benieuwd wat er gedaan gaat worden. Want dit is niet het eerste rapport waarij staat dat het mis gaat, maar hoe het wel beter kan staat er bijna nooit. Dit rapport heb ik (natuurlijk) nog niet kunnen zien, dus wellicht nu wel.
In elk geval moet Weerwind hier op reageren en acteren, want het is natuurlijk een schande. Veroorzaakt door veel te lang VVD op justitie.
Wat is dat toch met al die D66'ers die nooit zijn op de plek waar ze het hardste nodig zijn?quote:Op woensdag 7 september 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker…
Dit was voor Rutte ook al een ramp. De oorspronkelijke reden was tweeledig: ten eerste was het de bedoeling dat de hulpbehoevende jeugdigen zich aanpasten aan het systeem in plaats van andersom. Ten tweede bestond het gebied van jeugdzorg en -bescherming uit een aantal organisaties die vooral heel druk zijn met hun eigen eilandje en hun eigen gelijk te beschermen.quote:Op woensdag 7 september 2022 15:07 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen flikkert het volgende lijk uit de kast: de jeugdbescherming blijkt volstrekt ondermaats. Nou wisten we dat natuurlijk al, maar nu staat het eens mooi op papier: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)oet-direct-ingrijpen
Weer zo’n voorbeeld van de kabinetten Rutte dat totaal lak heeft aan grondrechten en belangen van minderheden. Electoraal niet boeiend hè?
Ik heb al langer het idee dat Jetten op dit dossier het spoor helemaal bijster is. Zit in een soort kramp lijkt het wel, angst om partijpolitieke motieven.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:31 schreef Hanca het volgende:
Als je dit leest, daar moet je als minister toch gewoon bij zijn: https://nos.nl/artikel/24(...)rgiecrisis-aanpakken
Hij heeft het probleem wat Schouten in het vorige kabinet had, opkomen voor de ene helft van zijn portefeuille, schaadt de andere helft. Hier is het: verlagen van de gasprijs, gaat gasbesparingen en dus vergroening tegen.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb al langer het idee dat Jetten op dit dossier het spoor helemaal bijster is. Zit in een soort kramp lijkt het wel, angst om partijpolitieke motieven.
Vast een deel van de verklaring, alleen ik heb het idee dat het D66 geluid en het krampachtig willen vasthouden aan doelen en afspraken uit een andere tijd er ook doorheen speelt.quote:Op woensdag 7 september 2022 16:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft het probleem wat Schouten in het vorige kabinet had, opkomen voor de ene helft van zijn portefeuille, schaadt de andere helft. Hier is het: verlagen van de gasprijs, gaat gasbesparingen en dus vergroening tegen.
Maar wees dan de minister van Klimaat en groene energie-projecten en geef gas aan Adriaansens.
Dit is plichtverzuim en ongeoorloofd verzuim.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt steeds gekker…
Ja, gaat om die brief van de CU leden over het asielbeleid. Bij genoeg ondertekenaars zou er een congres komen. Dat is dus 1 oktober geworden.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat staat daar op de agenda? Asielbeleid?
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).quote:Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Landsbelang gaat boven partijbelang. Het is crisis, hij heeft al een blooper gemaakt op dit dossier met een expliciete Europese dimensie en dan gaat hij niet? Dan heb je je prioriteiten niet op orde. Ik zou bijna zeggen: nu snap ik wel waarom wij afwijken van de rest.
En z'n staatssecretaris is ook van D66, die kan hem ook in de MR vervangen.
Dat gas gaat de staatssecretaris dan weer wel over.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).
We zullen ook vast vertegenwoordigd zijn, door een staatssecretaris of de pv in Brussel. Maar de chef moet hier gewoon zelf bij zijn.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarbij is Nederland ook gewoon een belangrijke partij aan die tafel, vanwege het gas in Groningen (ongeacht wat we daarmee gaan doen).
Je post zelf vorige pagina dat hij de staatssecretaris stuurt.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zullen ook vast vertegenwoordigd zijn, door een staatssecretaris of de pv in Brussel. Maar de chef moet hier gewoon zelf bij zijn.
Laten we het zo zeggen: ik word genoemd.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is.
Ja, uiteraard zullen we wel vertegenwoordigd zijn, maar het maakt toch een gekke indruk als de minister om wie het gaat bij zo’n belangrijke vergadering afwezig is vanwege een regulier overleg in eigen land?quote:Op woensdag 7 september 2022 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gas gaat de staatssecretaris dan weer wel over.
Ja, helemaal eens.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, uiteraard zullen we wel vertegenwoordigd zijn, maar het maakt toch een gekke indruk als de minister om wie het gaat bij zo’n belangrijke vergadering afwezig is vanwege een regulier overleg in eigen land?
Ja, daar staat hier wat over: https://www.nrc.nl/nieuws(...)emen-voeten-a4141048quote:Op woensdag 7 september 2022 19:42 schreef Tlaloc het volgende:
Vind het ergens wel opmerkelijk. De afgelopen jaren werd er met miljarden gesmeten om alles overeind te houden vanwege een lockdown, waarvan de laatste niet nodig was. Geld was geen issue en leek er niet toe te doen. En nu de nood er echt is, is het opeens moeilijk, zuinig, complex?
Dat weet ik.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je post zelf vorige pagina dat hij de staatssecretaris stuurt.
Nee, het idee dat je een regeringspartij niet zou moeten steunen als je klaagt over de regering is gewoon te simpel.quote:Op woensdag 7 september 2022 11:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Waarom elke keer klagen over de politiek als je telkens tekent bij het kruisje. Maar prima hoor iedereen die geen regeringspartij steunt is een extremist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |