abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 september 2022 @ 19:49:15 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205859019
Dit kan wel in een apart topic :P
POL / Henk Staghouwer treedt af als minister
  maandag 5 september 2022 @ 19:49:17 #102
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205859021
Waar is de NOS mee bezig _O-
  maandag 5 september 2022 @ 19:50:26 #103
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_205859048
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Dit kan wel in een apart topic :P
POL / Henk Staghouwer treedt af als minister
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_205859059
Ik vind het ook wat flauw om die brief volledig op zijn bord te gooien, een minister van landbouw kan geen extra subsidies, belastingmaatregelen e.d. uitvoeren. Die brief moet van het hele kabinet en in elk geval ook van financiën en ik denk ook EZ (het gaat om hele ketens, incl supermarkten) komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 5 september 2022 @ 19:50:55 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205859060
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het gerucht doet hardnekkig de ronde dat zijn ‘perspectiefbrief’ zou zijn afgekeurd door de top van het kabinet. Dan is je positie natuurlijk ook wel tamelijk onhoudbaar geworden.
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 5 september 2022 @ 19:51:05 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205859064
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS :P
POL != NWS
pi_205859079
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Prima hoor.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 19:51:40 #108
236264 crew  capricia
pi_205859080
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?
Het is wel echt dun bezaaid met goede mensen hoor. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205859098
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Hanca het volgende:
Ik vind het ook wat flauw om die brief volledig op zijn bord te gooien, een minister van landbouw kan geen extra subsidies, belastingmaatregelen e.d. uitvoeren. Die brief moet van het hele kabinet en in elk geval ook van financiën en ik denk ook EZ (het gaat om hele ketens, incl supermarkten) komen.
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…
zie email 27 oktober
  maandag 5 september 2022 @ 19:52:40 #110
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_205859110
twitter

twitter
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_205859122
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_205859151
quote:

[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 19:54:20 #113
236264 crew  capricia
pi_205859155
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.
Ja. Ik zie graag nieuw bloed. Kunnen niet eeuwig Remkes-achtige mensen zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205859163
quote:
Ja. Dat zei ik. Maar dat is geen duurzame oplossing natuurlijk. Moet iemand bij.
zie email 27 oktober
pi_205859175
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 19:55:05 #116
236264 crew  capricia
pi_205859177
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
Ja. Zeker.
Maar ik vond hem wel erg onzichtbaar. Eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 5 september 2022 @ 19:56:01 #117
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205859206
quote:

[..]
Ik hoor Ton Elias.
pi_205859229
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zeker.
Maar ik vond hem wel erg onzichtbaar. Eigenlijk.
Hij kon er niets van, om het maar eens heel plat te zeggen. Maar dat neemt niet weg dat het een enorme hondenbaan is op dit moment.
zie email 27 oktober
pi_205859233
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 19:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik hoor Ton Elias.
Die is van de VVD.
zie email 27 oktober
pi_205859256
quote:

[..]
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.
pi_205859310
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.

Tegelijkertijd zijn dit wel uitzonderlijke omstandigheden.
zie email 27 oktober
pi_205859357
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.

Tegelijkertijd zijn dit wel uitzonderlijke omstandigheden.
Tjisse Stelpstra, gedeputeerde Drenthe? 61, zeer ervaren en volgens mij is iedereen enthousiast over hem.

Rouvoet is niet zo populair bij de achterban...
pi_205859397
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).
Wie is de chef eigenlijk?
  Moderator maandag 5 september 2022 @ 20:04:19 #124
236264 crew  capricia
pi_205859411
Zou wel graag zien dat de CU deze post vast houdt.
Het is een bijzonder zware post. En je zult van alle kanten uitgescholden worden. Maar wel een post waar je uiteindelijk veel in kunt bereiken voor heel Nederland.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205859425
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wie is de chef eigenlijk?
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.
pi_205859442
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2022 19:49 schreef Zwansen het volgende:
Waar is de NOS mee bezig _O-
Met extreemrechts niet in de kaart spelen?
pi_205859447
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.
pi_205859519
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:05 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.
Natuurlijk, als je als premier een minister verliest is dat ook altijd een fout van de premier. Al is de lijst van verloren ministers en staatssecretarissen bij Rutte inmiddels een paar A4tjes lang.
  maandag 5 september 2022 @ 20:24:09 #129
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205859820
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205860138
quote:
Dit zijn de betere moppen ja.
pi_205861315
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 20:46 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dit zijn de betere moppen ja.
Nou…
Vakman pur sang
pi_205861812
Dit was toch de man die een plan moest laten schrijven door z'n beleidsmakers over hoe boeren goed gecompenseerd kunnen worden bij de onvermijdelijke inkrimping van de veestapel. Tering hee wat een faalhaas.
pi_205861820
Weer zo’n pijnlijk dossier waar Rutte een tussenman gebruikte.
https://www.nu.nl/gaswinn(...)n-in-gasdossier.html
Vakman pur sang
pi_205862146
quote:

[..]
Laten we wel wezen. Het vak van politicus wordt steeds onaantrekkelijker. In het huidige klimaat krijg je sowieso een hele bak stront over je heen. Een getalenteerde bestuurder kiest (heel begrijpelijk) liever voor het bedrijfsleven.
pi_205862396
https://www.trouw.nl/nieu(...)uwminister~b0ccc976/

Volgens Trouw was Staghouwer niet blij met het proces-Remkes. Ik snap dat ergens ook wel…
zie email 27 oktober
pi_205862557
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou…
Het was sarcasme.
pi_205867095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 00:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)uwminister~b0ccc976/

Volgens Trouw was Staghouwer niet blij met het proces-Remkes. Ik snap dat ergens ook wel…
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
pi_205867119
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.
pi_205867120
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En het holt ook gewoon je verantwoordelijkheid als minister uit op deze manier. Staatsrechtelijk monster zo.
zie email 27 oktober
pi_205867196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 14:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.
pi_205867322
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2022 15:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.
Ik heb het idee dat ze een bad cop/good cop plan hadden, Van der Wal is een heel stevig iemand die duidelijke lijnen zet, Staghouwer was daarnaast de vriendelijke man die voor de boeren op zou komen. Maar een vriendelijke man wordt gewoon overlopen in Den Haag en zeker in de ministerraad en dat werkt dus niet.

Volgens mij was Staghouwer ook de minister met de meeste werkbezoeken, dat is zijn kwaliteit. Maar dat is dus gewoon niet voldoende.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hanca op 06-09-2022 15:33:53 ]
pi_205868308
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sische-gascontracten

Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
pi_205868397
Jetten moet opstappen.
pi_205868545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:

Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
Alleen 3 maanden uitstel. Vraag is wat dit precies gaat helpen. Plus groot deel instellingen hebben dit al wel gedaan en gaan gewoon tegen hogere kosten oplopen.
pi_205868639
Wat een waanzinnige die Jetten. Opkrassen. Hoe krijg je dit voor elkaar?
zie email 27 oktober
pi_205868714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:

Dat is toch een wat te positieve samenvatting. Voorlopig is het alleen uitstel tot 1 januari, omdat Jetten advies gaat vragen aan Brussel. Met dat advies zal van uitstel wel afstel komen, maar als ik dan lees (met ook een nogal misplaatste terechtwijzende toon):

quote:
De minister wijst er in zijn brief aan de Tweede Kamer op dat het veel gemeenten en waterbedrijven inmiddels wel is gelukt om over te stappen naar een alternatieve leverancier
Dan suggereert dat dus dat de meeste betrokkenen de contracten al hebben verbroken. Dus het kwaad is al geschied, en wat mij betreft komt er dan ook een stevig onderzoek naar hoeveel extra kosten wij maken en hoeveel extra geld er in de Russische oorlogskas komt door dit onbegrijpelijke gestuntel.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205868789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:46 schreef trein2000 het volgende:
Wat een waanzinnige die Jetten. Opkrassen. Hoe krijg je dit voor elkaar?
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.

Laat hem zelf het probleem weer oplossen, zou ik zeggen.
pi_205868847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.

Omdat dit geen fout meer is maar vasthouden aan fouten ondanks dat hij er op gewezen wordt dat hij Europees volkomen alleen staat. Dat zijn twee rode vlaggen die hij volkomen negeert. Dan ben je gewoon niet geschikt.
zie email 27 oktober
  dinsdag 6 september 2022 @ 18:27:24 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205869233
Jetten geeft ook niet toe dat zijn maatregel onzinnig was hè. Hij geeft gemeentes tijdelijk ontheffing :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205869895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:

Ik waardeer je geduld hoor maar ‘ze’ moeten ook de Toeslagenaffaire nog oplossen. Echt goed in zelf het probleem oplossen zijn ze niet. Ben het wel met je eens dat met een vertrek van Jetten het probleem niet is opgelost. Dit briljante idee zal vast van een ambtenaar komen en die blijven sowieso zitten maar als je na deze kritiek dan nog steeds je ongelijk niet toegeeft ben je gewoon ongeschikt voor deze baan. Fouten maken mag maar als ze niet kunt toegeven dan zie ik maar één mogelijkheid. Terug naar Uden en eerst maar eens wat ervaring opdoen in de marge ipv dat je een hoofdrol gaat opeisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')