Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWSquote:Op maandag 5 september 2022 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Dit kan wel in een apart topic
POL / Henk Staghouwer treedt af als minister
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?quote:Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het gerucht doet hardnekkig de ronde dat zijn ‘perspectiefbrief’ zou zijn afgekeurd door de top van het kabinet. Dan is je positie natuurlijk ook wel tamelijk onhoudbaar geworden.
POL != NWSquote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS
Prima hoor.quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Dus er is nu 1 algemeen topic in POL, een specifiek topic in POL en 2 topics in NWS
Het is wel echt dun bezaaid met goede mensen hoor.quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iemand anders moet dat ministerie temmen.. is Remkes al gepolst?
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…quote:Op maandag 5 september 2022 19:50 schreef Hanca het volgende:
Ik vind het ook wat flauw om die brief volledig op zijn bord te gooien, een minister van landbouw kan geen extra subsidies, belastingmaatregelen e.d. uitvoeren. Die brief moet van het hele kabinet en in elk geval ook van financiën en ik denk ook EZ (het gaat om hele ketens, incl supermarkten) komen.
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is wel echt dun bezaaid met goede mensen hoor.
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik zie graag nieuw bloed. Kunnen niet eeuwig Remkes-achtige mensen zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Blokhuis was prima, Van Ooijen is gewoon goed. Je moet niet steeds in dezelfde vijver vissen.
Ja. Dat zei ik. Maar dat is geen duurzame oplossing natuurlijk. Moet iemand bij.quote:
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).quote:Op maandag 5 september 2022 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hij is wel eerstverantwoordelijke. En het was ook niet alsof het hier voor allemaal op rolletjes liep…
Ja. Zeker.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
Ik hoor Ton Elias.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is ook wel echt een kutpost in het kwadraat hoor. Je zoekt eigenlijk iemand die de kinderen uit huis heeft (bedreigingen), op leeftijd is (afbreukrisico) en ook nog bestuurlijk zwaargewicht is. En dat voor een, met alle respect voor de CU, kleine partij. Daar zullen ze er geen tientallen van hebben.
Hij kon er niets van, om het maar eens heel plat te zeggen. Maar dat neemt niet weg dat het een enorme hondenbaan is op dit moment.quote:Op maandag 5 september 2022 19:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeker.
Maar ik vond hem wel erg onzichtbaar. Eigenlijk.
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.quote:Op maandag 5 september 2022 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste naam naast Slob is nog Huizinga, maar die hoop ik echt niet. Totaal ongeschikt. Of Segers natuurlijk, dat zou wel een verrassende maar ook gevaarlijke zet zijn.
Tjisse Stelpstra, gedeputeerde Drenthe? 61, zeer ervaren en volgens mij is iedereen enthousiast over hem.quote:Op maandag 5 september 2022 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
André Rouvoet? Blokhuis? Ik roep maar wat namen hoor. Maar dan blijf je wel weer heel erg in hetzelfde kringetje hangen, de VVD-valkuil. Wil je niet als partij.
Tegelijkertijd zijn dit wel uitzonderlijke omstandigheden.
Wie is de chef eigenlijk?quote:Op maandag 5 september 2022 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook terecht dat hij weg moet. Maar die brief moet gewoon een kabinetsbrief worden, eigenlijk gewoon vanuit de top net als bij het asielprobleem. Dit is een chef probleem, dit kun je zeker niet bij een minister die heel beperkt is in wat hij kan beloven door een beperkt budget neergooien. Een volgende gaat daar ook tegenaan lopen (en dan dus hopelijk hard op tafel slaan).
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.quote:
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.quote:Op maandag 5 september 2022 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rutte, natuurlijk. Met de vice premiers. Die kunnen door een regeerakkoord heen fietsen en ook budgetten extra maken, een minister is daar veel meer gebonden.
Natuurlijk, als je als premier een minister verliest is dat ook altijd een fout van de premier. Al is de lijst van verloren ministers en staatssecretarissen bij Rutte inmiddels een paar A4tjes lang.quote:Op maandag 5 september 2022 20:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar die respecteert zijn besluit ipv als een leider naar voren te stappen. Dit mag hij zichzelf ook aantrekken.
Laten we wel wezen. Het vak van politicus wordt steeds onaantrekkelijker. In het huidige klimaat krijg je sowieso een hele bak stront over je heen. Een getalenteerde bestuurder kiest (heel begrijpelijk) liever voor het bedrijfsleven.quote:Op maandag 5 september 2022 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .quote:Op dinsdag 6 september 2022 00:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.trouw.nl/nieu(...)uwminister~b0ccc976/
Volgens Trouw was Staghouwer niet blij met het proces-Remkes. Ik snap dat ergens ook wel…
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
En het holt ook gewoon je verantwoordelijkheid als minister uit op deze manier. Staatsrechtelijk monster zo.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik ook. Al die tijd externen die steeds moeilijke dossiers moeten trekken voor het kabinet begint ook teveel te worden .
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan had Staghouwer gewoon zelf het voortouw moeten nemen. Compleet onzichtbaar.
Ik heb het idee dat ze een bad cop/good cop plan hadden, Van der Wal is een heel stevig iemand die duidelijke lijnen zet, Staghouwer was daarnaast de vriendelijke man die voor de boeren op zou komen. Maar een vriendelijke man wordt gewoon overlopen in Den Haag en zeker in de ministerraad en dat werkt dus niet.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zeker. Daar zie je ook wel in terug dat hij niet de goede man op de juiste plek is natuurlijk.
Alleen 3 maanden uitstel. Vraag is wat dit precies gaat helpen. Plus groot deel instellingen hebben dit al wel gedaan en gaan gewoon tegen hogere kosten oplopen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sische-gascontracten
Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
Dat is toch een wat te positieve samenvatting. Voorlopig is het alleen uitstel tot 1 januari, omdat Jetten advies gaat vragen aan Brussel. Met dat advies zal van uitstel wel afstel komen, maar als ik dan lees (met ook een nogal misplaatste terechtwijzende toon):quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:17 schreef Hanca het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)sische-gascontracten
Gelukkig hoeven de gemeentes hun goedkope contracten niet op te zeggen om vervolgens op de markt duur Russisch gas te kopen.
Dan suggereert dat dus dat de meeste betrokkenen de contracten al hebben verbroken. Dus het kwaad is al geschied, en wat mij betreft komt er dan ook een stevig onderzoek naar hoeveel extra kosten wij maken en hoeveel extra geld er in de Russische oorlogskas komt door dit onbegrijpelijke gestuntel.quote:De minister wijst er in zijn brief aan de Tweede Kamer op dat het veel gemeenten en waterbedrijven inmiddels wel is gelukt om over te stappen naar een alternatieve leverancier
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:46 schreef trein2000 het volgende:
Wat een waanzinnige die Jetten. Opkrassen. Hoe krijg je dit voor elkaar?
Omdat dit geen fout meer is maar vasthouden aan fouten ondanks dat hij er op gewezen wordt dat hij Europees volkomen alleen staat. Dat zijn twee rode vlaggen die hij volkomen negeert. Dan ben je gewoon niet geschikt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij bent de laatste tijd wel heel erg om je heen aan het slaan, wat heeft dat steeds 'opkrassen' en 'wegwezen' nou voor zin? Denk jij echt dat er daardoor iets beter wordt? Krijg je ook geen nieuwe toppers, als je zo snel wordt weggestuurd.
Laat hem zelf het probleem weer oplossen, zou ik zeggen.
Ik waardeer je geduld hoor maar ‘ze’ moeten ook de Toeslagenaffaire nog oplossen. Echt goed in zelf het probleem oplossen zijn ze niet. Ben het wel met je eens dat met een vertrek van Jetten het probleem niet is opgelost. Dit briljante idee zal vast van een ambtenaar komen en die blijven sowieso zitten maar als je na deze kritiek dan nog steeds je ongelijk niet toegeeft ben je gewoon ongeschikt voor deze baan. Fouten maken mag maar als ze niet kunt toegeven dan zie ik maar één mogelijkheid. Terug naar Uden en eerst maar eens wat ervaring opdoen in de marge ipv dat je een hoofdrol gaat opeisen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Hanca het volgende:
Laat hem zelf het probleem weer oplossen, zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |