abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:36:22 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780408
Ben eigenlijk wel benieuwd wat het contrast is tussen verschillende mensen. Hoor om me heen veel mensen die erop achteruit gaan, maar ook veel die niks merken of er juist op vooruit gaan.

Zelf heb ik het gevoel dat mijn koopkracht er iets op vooruit is gegaan door een hoge salarisverhoging dit jaar en dat ik verder niet afhankelijk ben van een energiebedrijf. Het enige waar ik benieuwd naar ben is komende winter en of de zonnepanelen dan genoeg opwekken. Vrees namelijk dat de vraag en daarmee ook de prijs nog verder zal oplopen in die periode.
Heb wel 'maatregelen' genomen zoals dat ik momenteel meer aan het sparen ben dan voorheen, gewoon in het geval dat het nodig is.

Ga jij er op achteruit? vooruit? merk je niks? En wat zijn de maatregelen die je genomen hebt? Heb mezelf in ieder geval voorgenomen de verwarming alleen aan te zetten bij serieuze temperaturen onder de 0.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Beste/leukste mod 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 22:45:47 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_205780511
Persoonlijk merk ik niet heel veel verschil, had sowieso al niet bijzonder veel te makken (ook niet voedselbank weinig verder), vaste prijs voor energie, gwl hele mikmak. Waar ik wel bang voor ben dat verhuurder me daar flinke verrekening voor stuurt eind van het jaar, hoe zuinig ik dan ook ben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205780512
Dit voorjaar veel meer gaan verdienen dus nu merk ik niet zoveel alleen volgende maand loopt mijn energiecontract af ;(
You need to be cold to be queen.
pi_205780549
Aan boodschappen merk ik het wel trouwens, kon voorheen makkelijk met ¤30/40 per week maar nu ben ik soms ¤70 kwijt voor een week en dan heb ik geen dure dingen gekocht.
You need to be cold to be queen.
pi_205780555
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:45 schreef Waldorf22 het volgende:
Dit voorjaar veel meer gaan verdienen dus nu merk ik niet zoveel alleen volgende maand loopt mijn energiecontract af ;(
Idem in januari, ik heb het al even doorgerekend voor mezelf en mijn energie gaat drie keer zo duur worden dus dat ga ik wel merken.

Kan het wel hebben mar leuk is anders...
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:48:56 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780556
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:45 schreef Fok-it het volgende:
Persoonlijk merk ik niet heel veel verschil, had sowieso al niet bijzonder veel te makken (ook niet voedselbank weinig verder), vaste prijs voor energie, gwl hele mikmak. Waar ik wel bang voor ben dat verhuurder me daar flinke verrekening voor stuurt eind van het jaar, hoe zuinig ik dan ook ben
Kan je niet van tevoren al vragen of het huis onder een vast contract met oude bedragen valt?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205780576
Het wel of niet voelen van een verschil in koopkracht is natuurlijk niet meetbaar in een salarisverhoging t.o.v. de oude situatie. Het draait om de hoeveelheid producten je kunt kopen met een euro, iets wat ontegenzeggelijk verminderd is in de afgelopen maanden.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 22:51:12 #8
319979 Fok-it
All is well
pi_205780587
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Kan je niet van tevoren al vragen of het huis onder een vast contract met oude bedragen valt?
Ben hier begin van het jaar komen wonen, en toen kreeg ik wel bericht dat hij de energieprijs had verhoogd al. Maar was voor hele crisis al
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:52:44 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780602
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:45 schreef Waldorf22 het volgende:
Dit voorjaar veel meer gaan verdienen dus nu merk ik niet zoveel alleen volgende maand loopt mijn energiecontract af ;(
oef, maat van me heeft pasgeleden een contract afgesloten voor een nieuw huis.. moet nu 550 betalen in een huis van 2 man voor stroom/gas... :')
Heb je ooit naar zonnepanelen gekeken? In combinatie met een elektrische boiler heeft me dat echt nu al enorm veel gescheeld.
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:48 schreef Waldorf22 het volgende:
Aan boodschappen merk ik het wel trouwens, kon voorheen makkelijk met ¤30/40 per week maar nu ben ik soms ¤70 kwijt voor een week en dan heb ik geen dure dingen gekocht.
Dit klopt wel ja. Sommige producten zijn echt enorm veel duurder geworden. Hier merk ik er niet heel veel van omdat ik geen grote prijsverhogingen heb gezien in vegaproducten.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:54:18 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780624
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het wel of niet voelen van een verschil in koopkracht is natuurlijk niet meetbaar in een salarisverhoging t.o.v. de oude situatie. Het draait om de hoeveelheid producten je kunt kopen met een euro, iets wat ontegenzeggelijk verminderd is in de afgelopen maanden.
Natuurlijk wel. Als je een verhoging van 15% hebt gehad in een situatie waarbij de inflatie 10% is, ga je er gemiddeld op vooruit.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205780631
Was jij niet geband omdat je zat te faken dat je gedoneerd had voor kika en werd ontmaskerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Fok-it op 28-08-2022 22:56:57 ]
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:55:14 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780633
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ben hier begin van het jaar komen wonen, en toen kreeg ik wel bericht dat hij de energieprijs had verhoogd al. Maar was voor hele crisis al
Aha, da's heel kut ja. Zou uitrekenen wat je momenteel gebruikt en dat even vergelijken met de huidige prijzen...
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator zondag 28 augustus 2022 @ 23:03:01 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205780696
Qua boodschappen toch zeker een paar tientjes per maand wel. En natuurlijk benzine. Maar verder niet zo sterk als anderen. We hebben een gasloos huis en 21 zonnepanelen. Met de belastingverlaging van de energieleverancier denk ik dat we daar juist op verdienen.
Maar, al met al misschien 100 euro per maand achteruitgang of zo? Anderzijds krijgen we 2 euro per dag aan thuiswerkvergoeding. Stuivertje wisselen wellicht. Ook afhankelijk van hoeveel horeca we bezoeken :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205780762
Normaal doneer ik altijd wel aan kika maar daar blijft dit jaar niet meer zo veel voor over doordat alles zo duur is geworde. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 23:14:31 #15
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205780773
Ga ongeveer 200-300 euro per maand meer overhouden aan vorig jaar
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zondag 28 augustus 2022 @ 23:17:36 #16
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205780787
Is dit het opscheptopic?
  zondag 28 augustus 2022 @ 23:19:23 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205780800
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:03 schreef Rene het volgende:
Qua boodschappen toch zeker een paar tientjes per maand wel. En natuurlijk benzine. Maar verder niet zo sterk als anderen. We hebben een gasloos huis en 21 zonnepanelen. Met de belastingverlaging van de energieleverancier denk ik dat we daar juist op verdienen.
Maar, al met al misschien 100 euro per maand achteruitgang of zo? Anderzijds krijgen we 2 euro per dag aan thuiswerkvergoeding. Stuivertje wisselen wellicht. Ook afhankelijk van hoeveel horeca we bezoeken :)
Rijd je ook minder?
Zonnepanelen zijn wel echt een blessing momenteel. Vooral als je ook een thuisbatterij hebt (hier helaas niet) Omgerekend merk je er dus eigenlijk niks van :P
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 00:24:49 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205781035
quote:
11s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:19 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Rijd je ook minder?
Zonnepanelen zijn wel echt een blessing momenteel. Vooral als je ook een thuisbatterij hebt (hier helaas niet) Omgerekend merk je er dus eigenlijk niks van :P
nope.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205781099
Heb gewoon ander werk gezocht en de inflatie meegenomen in de onderhandelingen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_205781506
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 23:17 schreef BasEnAad het volgende:
Is dit het opscheptopic?
Hahaha mikeytt hahaha merkt er natuurlijk niks van
Gaat uiteraard erop vooruit
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  maandag 29 augustus 2022 @ 08:17:25 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205781625
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 00:43 schreef Aiciu het volgende:
Heb gewoon ander werk gezocht en de inflatie meegenomen in de onderhandelingen.
In welke sector werkte je voorheen? Ken best veel mensen die bij de GGD, horeca of zorg werkten die vanwege de inflatie gewoon ontslag hebben genomen
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205782024
Wij merken er amper wat van. Ik rijd maar de helft van vroeger woon-werkverkeer. Verder hebben we geen box 3 aanslagen meer, scheelt ook een 300 euro/maand.

Huis zijn we aan het verduurzamen, dus ook steeds lagere energiekosten, maar met deze prijsstijgingen, zijn de besparingseffecten al teniet gedaan.

Gisteren aardappelen en wortelen gerooid uit de groententuin. Dus dat wordt weken hutspot eten....

Verder wisten we al amper wat we met ons geld moesten doen....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Grootste filosoof 2022 maandag 29 augustus 2022 @ 09:42:23 #23
442397 UitStraling
pi_205782154
Ik eigenlijk helemaal niks maar ik verdien dan ook als een malle.
pi_205782534
Op het moment aan het potverteren.
Zou ik nog wel 2 jaar uit kunnen houden, zonder al te veel te moeten laten.
Binnenkort maar weer eens wat gaan doen, want ik moet er eigenlijk nog 17
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205782851
Wij hebben niks te klagen, maar gaan wel van 100 euro naar 300 euro energielasten per maand. En we merken het aan de boodschappen.

Vorig jaar belachelijk veel cosmetica ingekocht, 1+1 gratis enz.. echt voor honderden euro's per persoon. Dus dat scheelt maandelijks veel, kunnen we ff op teren. Loonsverhoging was 8%, van mijn vriendin 7%, dus wat dat bereft gaan we er iets op achteruit. Merk vooral dat we iets minder kunnen sparen nu, willen volgend jaar een nieuwe auto en wellicht een ander huis en hebben een verre reis op de planning (daarvan zat het spaarpotje behoorlijk vol, maar de huurauto is factor 2.5 duurder geworden dus er zal nog wat bijmoeten).

Kortom, we mogen niet klagen t.o.v. anderen maar we worden minder snel rijker.
pi_205783949
Qua salaris ben ik er zojuist 150 euro op vooruit gegaan (5150 bruto), helaas is de halve uitkering van mijn partner onlangs weggevallen omdat na 8 jaar bleek dat hij die helemaal nooit mocht ontvangen, gelukkig gaf de gemeente aan dat het hun fout was en dat er ook niet terugbetaald hoeft te worden, nu ging dat om 600 euro, dus dat merk je wel, niet dat we er minder om hoeven te leven, maar toch.

Qua Energie zag ik het wel mis gaan, ik heb dus in Oktober mijn contract voor 3 jaar vastgezet, nu verbruiken we niet zoveel, maar scheelt toch 200 per maand. Ik merk het nu wel in de supermarkt, vooral met dingen als Koffie en Kaas.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205784448
Spaar veel minder. Maar heeft ook te maken met dat de horeca, sport etc. weer volledig open is.
pi_205784449
Ten opzichte van 2020 en 2021 dus
pi_205784552
Boodschappen en benzine zijn tot nu toe de grootste boosdoeners, boodschappen zijn gemiddeld zo'n 20% duurder geworden (en dan letten we al veel meer op en halen goedkopere alternatieven) en de benzine (ook al rijden we niet veel) zo'n 25% gestegen. Ons energiecontract ligt nog tot februari 2023 vast, daarna zal deze met de huidige prijzen verviervoudigen.
Als de energieprijzen in februari nog zo liggen komt onze totale persoonlijke inflatie uit op 24% en ja ik heb salarisverhoging gehad begin dit jaar maar dat is geen 24% (2% :') )
Zonder de stijging van de energiekosten meegerekend ligt onze persoonlijke inflatie op 9% met alleen boodschappen en benzine. reken je andere zaken die je wel eens koopt mee dan gaan we ruim over de 10% heen

Dus ja we merken wel degelijk iets van de inflatie maar ben wel blij met de stappen die ik de jaren hiervoor heb genomen. Ik heb me namelijk jarenlang een sukkel gevoeld omdat ik mijn hypotheek versneld aan het aflossen was maar daar ben ik nu wel heel erg blij om, nu heb ik tenminste meer dan genoeg financiele ruimte om dit soort dingen zonder problemen op te vangen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 29 augustus 2022 @ 17:44:27 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205785750
Valt voor dit jaar nog mee. Voor de meeste producten die ik veel koop zijn de prijzen niet zo enorm gestegen. Sowieso kocht ik altijd erg innefficient in en ben ik dat wat meer gaan doen waardoor dat effect weer wordt verminderd.

Gezien ik geen rijbewijs heb is benzine voor mij geen kostenpost. Mijn woon-werk treinreizen worden door de baas betaald en voor het weekend heb ik een weekend-vrij abbonement. Geen noemenswaardigen dingen daar dus.

Volgend jaar verloopt wel mijn energiecontract dus dat zal wel te merken zijn. Wel moet ik zeggen dat ondanks dat ik daar altijd vrij roekeloos mee omging, mijn verbruik ook wel meevalt (mijn electriciteitsgebruik is bizar laag). Qua gasverbruik is er ook nog heel wat besparing mogelijk. Met wat ik al gedaan heb is mijn maandbedrag nu al meer 2x zo hoog als nodig (maar spaar dat netjes op tot teruggave). En mijn doel is mijn energiegebruik komende winter minstens te halveren. Dus wat wordt vooral inzet op het huis vorstvrij houden en niet om er een t-shirt temperatuur te hebben.

In principe kan ik financieel wel een stootje hebben, maar ik ik vind veel geld gaan uitgeven aan iets dat ik met een dikkere trui en/of een dekentje ook wel kan oplossen gewoon belachelijk. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hexagon op 29-08-2022 18:10:06 ]
pi_205810645
Op wat duurdere booschappen na merk ik er nog vrij weinig van, en zal ik deze winter ook nog wel doorkomen, had voor alle ellende begon een nieuw contract afgesloten die nog tot eind volgend jaar loopt.

Heb in tussentijd huis en vloer laten isoleren, maar ben bang dat ik het ding eind volgend jaar uit moet gaan zetten, of op max 15 graden. Anders wordt de energierekening hoger dan wat ik maandelijks aan hypotheek betaal :(
  donderdag 1 september 2022 @ 11:42:20 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205810690
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:39 schreef LanaMyst het volgende:
Op wat duurdere booschappen na merk ik er nog vrij weinig van, en zal ik deze winter ook nog wel doorkomen, had voor alle ellende begon een nieuw contract afgesloten die nog tot eind volgend jaar loopt.

Heb in tussentijd huis en vloer laten isoleren, maar ben bang dat ik het ding eind volgend jaar uit moet gaan zetten, of op max 15 graden. Anders wordt de energierekening hoger dan wat ik maandelijks aan hypotheek betaal :(
Ik schat dat eind volgend jaar de rust wel terug is.
  donderdag 1 september 2022 @ 11:51:22 #33
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205810815
In 2020 een energiecontract voor 5 jaar afgesloten met vaste tarieven.

In 2020 hypotheek overgesloten voor 30 jaar tegen 1,38%

Perongeluk goed getimed denk ik.

Ik rijd diesel en dat is natuurlijk nu niet zo fijn. Daarentegen rijd ik in de zomermaanden met een (elektrische) scooter naar het werk

Boodschappen wel duurder, maar ook loonsverhoging gehad dus wij merken er (nog) niet zoveel van.
pi_205810871
Boodschappen zijn echt duur vind ik , energiekosten zijn gewoon te hoog dat is een nationaal probleem, ik ben er wel op achteruit gegaan
  donderdag 1 september 2022 @ 12:02:27 #35
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205810921
Ik merk het aan de boodschappen. Nog niet aan de gas/electraprijzen, dat zal bij de afrekening van volgens jaar wel komen (ik heb namelijk geen vaste prijzen voor x jaar.... )
pi_205811729
Gaat wel achteruit, maar ik ben blij dat ik jaren geleden overgegaan ben van de euro naar de bitcoin standaard!
pi_205811779
Ik merk er weinig van. Alles wordt duurder, maar ik hoek niets minder te kopen. Ik spaar ietjes minder, that's it.
pi_205813071
Wel opmerkelijk dat in NWS volgens veel users dit hele land in de fik staat en we allemaal naar de klote gaan door de roverheid maar hier vervolgens bijna niemand er écht last van heeft.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 17:01:55 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205813143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:55 schreef Raw85 het volgende:
Wel opmerkelijk dat in NWS volgens veel users dit hele land in de fik staat en we allemaal naar de klote gaan door de roverheid maar hier vervolgens bijna niemand er écht last van heeft.
Dat komt omdat er heel veel mensen zijn die op dit forum alles, maar dan ook álles aangrijpen om te kunnen zeiken op / wijzen naar 'de overheid', maar in realiteit heeft gewoon niet iedereen die hier komt daar last van.

Daarnaast, definieer last. Ik heb bijvoorbeeld door de hele situatie gedacht 'laat ik meer gaan sparen'. Dat kan alleen maar door die euro's die ik extra spaar niét uit te geven, en dus heb ik daar 'last' van, als je dat dan zo wil noemen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 september 2022 @ 17:08:58 #40
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205813234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:55 schreef Raw85 het volgende:
Wel opmerkelijk dat in NWS volgens veel users dit hele land in de fik staat en we allemaal naar de klote gaan door de roverheid maar hier vervolgens bijna niemand er écht last van heeft.
Dat komt nog wel.

En als het al zo is, is het best mogelijk dat mensen er liever niet openlijk voor uit komen.
pi_205813278
Op FOK! tel je ook niet mee als je niet minimaal 4 keer modaal netto verdient uiteraard. _O_

Met andere woorden, ik heb nogal eens de indruk dat het hier, en überhaupt op internet, stikt van pubers en adolescenten zonder levenservaring maar met grootheidswaanzin, en dat de boel nogal aardig wordt overdreven zo nu en dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 1 september 2022 @ 17:37:37 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205813455
Op m'n Instagram vraag ik me dat ook weleens af. Of de mensen in m'n tijdlijn een soort van toneelstukje doen en hun volgers voor de gek houden, of dat ik toevallig een groep daadwerkelijk bovengemiddeld welgestelde mensen volg (weinig bn'ers/bekende influencers, btw).

Met al die luxe reizen naar verre oorden lijken het iig geen mensen die binnenkort de gasrekening niet meer kunnen betalen.
pi_205813632
Merk zelf wel dat boodschappen, uit eten/afhaal etc allemaal duurder worden. Opzich geen probleem, want ben ook fors meer gaan verdienen en hebben genoeg reserves. Dus ga er eind van de maand niet op achteruit. Juist vooruit als ik naar dezelfde situatie van vorig jaar kijk.

Maarja valt wel op dat ik (veel) meer kwijt ben voor dezelfde boodschappen. Alleen de spullen uit de supermarkt kosten eind van de maand toch wel 30-50 euro extra vergeleken met vorig jaar. Terwijl ons patroon niet is veranderd en we dezelfde dingen kopen.
  donderdag 1 september 2022 @ 18:22:04 #44
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205813702
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Op m'n Instagram vraag ik me dat ook weleens af. Of de mensen in m'n tijdlijn een soort van toneelstukje doen en hun volgers voor de gek houden, of dat ik toevallig een groep daadwerkelijk bovengemiddeld welgestelde mensen volg (weinig bn'ers/bekende influencers, btw).

Met al die luxe reizen naar verre oorden lijken het iig geen mensen die binnenkort de gasrekening niet meer kunnen betalen.
Tuurlijk is dat een toneelstukje. Zoals 80% van social media.
"Kijk mij, kijk mij, ik wil aandacht, geef me likes."

Verre van realiteit.
pi_205814008
Moet ik opscheppen over mijn salaris of over mijn klimaatneutraal huis om er een beetje bij te horen hier? Het is me nog een beetje onduidelijk.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:04:00 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205814028
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 16:55 schreef Raw85 het volgende:
Wel opmerkelijk dat in NWS volgens veel users dit hele land in de fik staat en we allemaal naar de klote gaan door de roverheid maar hier vervolgens bijna niemand er écht last van heeft.
Zoals ik al zeg, je kan veel van het probleem ook met een trui en dekentje vermijden.
pi_205814063
Oh ja, want een trui en een dekentje gaan vocht en schimmel buiten de deur houden als je het niet kan betalen om de verwarming nog te gebruiken.

Genoeg mensen die teringduur een slecht geïsoleerd krot in de vrije sector huren. En die krijgen ook in 2023 geen enkele compensatie omdat ze geen toeslagen ontvangen, maar kunnen wel huurverhoging van de inflatie +1% tegemoet zien.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_205814066
IK VERDIEN 800 EURO PER MAAND EAT THIS MOTHERFUCKERS!!!!!!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205814344
Niets van te merken.

Mijn energieleverancier wil mijn maandbedrag juist verlagen (ondanks flexibel contract).
Maandelijkse lasten zijn verder ook gewoon gelijk gebleven, buiten de boodschappen.

Benzine gaat ook alweer goed omlaag. 1,90 of minder alweer.

Terwijl mijn loon juist flink stijgt, ondanks dat ik nog steeds maar parttime werk.
Ik ben eerder van plan minder te gaan werken omdat ik teveel over hou elke maand.
(En nee ik heb gwn vrij simpel werk, ik woon ook heel simpel).

Dus ik snap absoluut niet waar de problemen van komen.
pi_205814349
Ik hou echt bijna niks over elke maand. Boodschappen zijn echt schikbarend duur. :N
Twiddel
pi_205814355
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Op m'n Instagram vraag ik me dat ook weleens af. Of de mensen in m'n tijdlijn een soort van toneelstukje doen en hun volgers voor de gek houden, of dat ik toevallig een groep daadwerkelijk bovengemiddeld welgestelde mensen volg (weinig bn'ers/bekende influencers, btw).

Met al die luxe reizen naar verre oorden lijken het iig geen mensen die binnenkort de gasrekening niet meer kunnen betalen.
Mss kan ik je uit je dromen helpen:

Ik werk parttime, woon heel eenvoudig, verdien absoluut onder modaal.
En ik hou elke maand echt het dubbele dan wel meer van mijn maandlasten over.

Ik kan en ga meerdere keren per jaar op vakantie.

Ik heb het voordeel in het prachtige Groningen te wonen. Waar prijzen veel lager zijn en ook de benzine. Maar dan nog.

Heel veel zit hem gewoon in verstandig met je geld omgaan. En tegenwoordig ook je gas en stroom.
  donderdag 1 september 2022 @ 19:44:15 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205814368
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:08 schreef Stepperoller het volgende:
Oh ja, want een trui en een dekentje gaan vocht en schimmel buiten de deur houden als je het niet kan betalen om de verwarming nog te gebruiken.

Daar zijn ook wel andere middeltjes voor.
pi_205814382
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Op m'n Instagram vraag ik me dat ook weleens af. Of de mensen in m'n tijdlijn een soort van toneelstukje doen en hun volgers voor de gek houden, of dat ik toevallig een groep daadwerkelijk bovengemiddeld welgestelde mensen volg (weinig bn'ers/bekende influencers, btw).

Met al die luxe reizen naar verre oorden lijken het iig geen mensen die binnenkort de gasrekening niet meer kunnen betalen.
Ik ben dit jaar voor het eerst wezen vliegen naar een ver oord.
Maar met mijn moeder die het meeste betaalde.
Want in mijn uppie kan ik zo'n vakantie misschien eens in de 10 jaar ofzo betalen.
Dat zie je dan weer niet op insta.
Twiddel
  donderdag 1 september 2022 @ 19:50:38 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205814418
Sowieso, op social media zet je toch enkel leuke dingen? Als ik Instagram zou hebben zou ik ook geen plaatjes posten van een lekke fietsband of een afgelast feest of iets dergelijks.
pi_205814461
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:50 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, op social media zet je toch enkel leuke dingen? Als ik Instagram zou hebben zou ik ook geen plaatjes posten van een lekke fietsband of een afgelast feest of iets dergelijks.
Ja, en daarom zie je meer van mensen die succesvol in het leven zijn dan de mensen die gewoon weinig te makken hebben.

Niemand wil weten hoe je alleen nog maar tweedehands kleding draagt omdat dat het enige is wat je kan betalen, of hoe je brood mee krijgt van je werk, omdat het bij je werk kopen te duur is en ze meedelijden hebben.

Maar naar een festival, dure kleding/telefoon hebben en veel reizen levert veel likes op omdat iedereen dat wilt en ervan droomt
Twiddel
  donderdag 1 september 2022 @ 22:09:36 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205815820
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2022 19:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ja, en daarom zie je meer van mensen die succesvol in het leven zijn dan de mensen die gewoon weinig te makken hebben.

Niemand wil weten hoe je alleen nog maar tweedehands kleding draagt omdat dat het enige is wat je kan betalen, of hoe je brood mee krijgt van je werk, omdat het bij je werk kopen te duur is en ze meedelijden hebben.

Maar naar een festival, dure kleding/telefoon hebben en veel reizen levert veel likes op omdat iedereen dat wilt en ervan droomt
Je kan natuurlijk ook leuke dingen doen die niet zoveel geld kosten. Van een middag wandelen in de natuur kun je mooie foto's maken. En van een gezellig avondje met vrienden een spel doen ook.

Het is deels ook gewoon de denkwijze.
pi_205815910
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:37 schreef Eightyone het volgende:
Op m'n Instagram vraag ik me dat ook weleens af. Of de mensen in m'n tijdlijn een soort van toneelstukje doen en hun volgers voor de gek houden, of dat ik toevallig een groep daadwerkelijk bovengemiddeld welgestelde mensen volg (weinig bn'ers/bekende influencers, btw).

Met al die luxe reizen naar verre oorden lijken het iig geen mensen die binnenkort de gasrekening niet meer kunnen betalen.
Wij maken binnenkort een verre reis. Verdienen allebei bovenmodaal (niet veel, werken allebei 5 jaar maar zitten er zeker boven), gasrekening gaat van 100 euro naar 300 euro. Dus we sparen maandelijks wat minder.

Het spaarpotje voor de verre reis zat al vol. Daar moest 500 euro bij, maar dat overleven we wel. Maar ik zei ook tegen mijn vriendin, het is wel ongepast om nu tegen mensen te gaan zeiken dat de huurauto zo duur is geworden.
pi_205816895
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:45 schreef Waldorf22 het volgende:
Dit voorjaar veel meer gaan verdienen dus nu merk ik niet zoveel alleen volgende maand loopt mijn energiecontract af ;(
Rip
pi_205817167
ik merk het met boodschappen, stuk duurder
pi_206211442
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 07:32 schreef mschol het volgende:
ik merk het met boodschappen, stuk duurder
Gewoon 10% minder kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206217402
Niet zo veel eigenlijk :@ Van de zomer weer een trede hoger (volgend jaar de laatste...) gegaan én salarisverhoging van een x aantal procent. Daarbovenop vorige maand een verdubbeling in reiskostenvergoeding erbij. Ik prijs mezelf maar gelukkig.

Daar komt ook nog bij dat we een nieuwe auto (eentje van 2002 ingeruild tegen één met bouwjaar 2015) hebben aangeschaft die ongeveer een halve tank minder benzine per maand slurpt. Dat scheelt ook wel in de kosten. Sterker nog, ik durf wel te beweren dat ik erop vooruit ben gegaan, maar dat had natuurlijk heul veul meer kunnen zijn. :+

M'n vrouw is ook weer gaan werken afgelopen juli (na x aantal maanden zwangerschapsverlof).
  donderdag 6 oktober 2022 @ 01:17:34 #62
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206220568
Ik ben armer niffo
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')