Boodschappen en benzine zijn tot nu toe de grootste boosdoeners, boodschappen zijn gemiddeld zo'n 20% duurder geworden (en dan letten we al veel meer op en halen goedkopere alternatieven) en de benzine (ook al rijden we niet veel) zo'n 25% gestegen. Ons energiecontract ligt nog tot februari 2023 vast, daarna zal deze met de huidige prijzen verviervoudigen.
Als de energieprijzen in februari nog zo liggen komt onze totale persoonlijke inflatie uit op 24% en ja ik heb salarisverhoging gehad begin dit jaar maar dat is geen 24% (2%

)
Zonder de stijging van de energiekosten meegerekend ligt onze persoonlijke inflatie op 9% met alleen boodschappen en benzine. reken je andere zaken die je wel eens koopt mee dan gaan we ruim over de 10% heen
Dus ja we merken wel degelijk iets van de inflatie maar ben wel blij met de stappen die ik de jaren hiervoor heb genomen. Ik heb me namelijk jarenlang een sukkel gevoeld omdat ik mijn hypotheek versneld aan het aflossen was maar daar ben ik nu wel heel erg blij om, nu heb ik tenminste meer dan genoeg financiele ruimte om dit soort dingen zonder problemen op te vangen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'