ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ik nam deze RE1 vanaf Köln naar Düsseldorf omdat de RE5 naar Duisburg toch vertraging had. Bovendien zou ik dan eerder in de RE2 richting Münster stappen en hopelijk daardoor een zitplaats.
De RE2 is inmiddels een uit gegooid nadat deze vertraagd is. Inmiddels is er een extra RE1 naar Hamm ingegooid, ook van TRI. Die neem ik nu tot Essen.
Oberhausen ligt er uit volgens mij. Deel stopt niet en een deel wordt omgeleid.
Die locomotieven maakten vroeger bij vertrek een heel typisch hard tikkend geluid en dat is eruit gehaald bij de laatste revisie die ze gehad hebben. Net als 110, 140 en aanverwante locs.
Op zondag 28 augustus 2022 21:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Die locomotieven maakten vroeger bij vertrek een heel typisch hard tikkend geluid en dat is eruit gehaald bij de laatste revisie die ze gehad hebben. Net als 110, 140 en aanverwante locs.
140 noemen ze ook Knallfrosch (knalkikker) dacht ik? Is net zoiets als de weerstandschakeling in een mat-64 of 1200 dacht ik dat dat geluid veroorzaakt.
Dat 110 en 111 dat ook deden wist ik niet, de 140 wel.
Die tweede trein van TRI die ik vandaag had, werd door een 110 (459-5) geduwd.
Bij een oudere AC-loc regel je de snelheid met een aftakschakelaar van de transformator. Je regelt daarmee de secundaire spanning die naar de motoren gaat. Ik denk dat je die hoort.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo'n lol vind ik het niet. Ik had morgen om 9 uur in Hoorn moeten zijn voor een ontwikkelingsgesprek over m'n jongste zoon. Gesprek kan niet Worden uitgesteld.
We beseffen dat we een groot beroep doen op het begrip en de zelfredzaamheid van onze reizigers. Dat vinden we uiterst vervelend. We begrijpen de zorgen en het signaal van onze collega’s. Staken doe je niet zomaar. Daarom willen we graag in gesprek met de vakbonden om tot een goede cao te komen.
Geloofwaardigheid van dit alles? 0,0.
Ze beseffen niks, ze begrijpen niks, en ze vinden ook niks "uiterst vervelend". En nu gaan ze op de stoel van het personeel zitten door begrip te vragen voor de stakingen die ze zelf veroorzaakt hebben. Rot gewoon op.
[..] Zo'n lol vind ik het niet. Ik had morgen om 9 uur in Hoorn moeten zijn voor een ontwikkelingsgesprek over m'n jongste zoon. Gesprek kan niet Worden uitgesteld.
Ze beseffen niks, ze begrijpen niks, en ze vinden ook niks "uiterst vervelend". En nu gaan ze op de stoel van het personeel zitten door begrip te vragen voor de stakingen die ze zelf veroorzaakt hebben. Rot gewoon op.
De enige voorstellen van de bonden waar niet direct NEE op geantwoord werd waren voorstellen die NS geen geld zouden kosten. Let op: niet direct nee is ook geen ja
Inmiddels al wel 6 pushmeldingen van de NS hierover gehad. Iets gaat niet helemaal goed.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] Ja en dan? Dan sta je voor het Centraal station. Qua infrastructuur kun je beter iemand naar Schiphol laten komen dan naar het centrum van Amsterdam.
Sorry, sarcasm-tag vergeten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Ja en dan? Dan sta je voor het Centraal station. Qua infrastructuur kun je beter iemand naar Schiphol laten komen dan naar het centrum van Amsterdam.
Onderweg kunnen ze nog wat passagiers op Sloterdijk loodsen, ik zie nog best veel Flixbus reizen die niet uitverkocht zijn.
[..] De enige voorstellen van de bonden waar niet direct NEE op geantwoord werd waren voorstellen die NS geen geld zouden kosten. Let op: niet direct nee is ook geen ja
Gespreksdag 1: Vakbonden; We willen graag praten over ons salaris NS; Nee we gaan niet praten over jullie salaris
Gespreksdag 2: Vakbonden; We willen graag praten over ons salaris NS; Nee we gaan niet praten over jullie salaris
Gespreksdag 3: Vakbonden; We willen graag praten over ons salaris NS; Nee we gaan niet praten over jullie salaris
Vakbonden; We gaan staken NS; Dat vinden we jammer. We wilden graag in gesprek over jullie salaris
[..] Zo'n lol vind ik het niet. Ik had morgen om 9 uur in Hoorn moeten zijn voor een ontwikkelingsgesprek over m'n jongste zoon. Gesprek kan niet Worden uitgesteld.
Rijden er geen lijnbussen in die regio? Ben je misschien wel een stuk langer onderweg, maar je komt er wel.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ach het spor is in Nederland al een aantal jaren een aflopende zaak. Bijzonder dat er nog steeds overal een hoop geld in gegooid wordt. Zal wel fiscaal voordelen hebben om aannemers aan het werk te houden.
Ik was dit weekend ook in NRW aan het toeren met als hoogtepunt een concert van Kraftwerk in Bonn . Afijn, op zondagochtend zag ik dus TRI RE1 staan in de reisplanner. Die was dus fijn al vertrokken toen ik het hotel uit was.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Ik moet uit castricum wegkomen he? En nou rijd er ook wel een bus can castricum naar Alkmaar, maar het is me rek om in vier bussen te gaan zitten. Heb al vervangend vervoer geregeld.
Ik was dit weekend ook in NRW aan het toeren met als hoogtepunt een concert van Kraftwerk in Bonn . Afijn, op zondagochtend zag ik dus TRI RE1 staan in de reisplanner. Die was dus fijn al vertrokken toen ik het hotel uit was.
Er deden sowieso twee stammen van TRI rond op de RE1. Later zat ik in deze.
[..] Ik moet uit castricum wegkomen he? En nou rijd er ook wel een bus can castricum naar Alkmaar, maar het is me rek om in vier bussen te gaan zitten. Heb al vervangend vervoer geregeld.
[..] In Duitsland heb ik slechte ervaringen met zulke overstappen.
Altijd bij het instappen even bij de chauffeur aangeven dat je die overstap moet halen, dan kan die dat via kort verkeer of de verskeersleiding regelen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[..] Ah, dacht dat je in Alknaar woonde, vandaar. [..] Altijd bij het instappen even bij de chauffeur aangeven dat je die overstap moet halen, dan kan die dat via kort verkeer of de verskeersleiding regelen
Tot afgelopen jaar wel ja. Ben in december verhuisd
[..] Ik moet uit castricum wegkomen he? En nou rijd er ook wel een bus can castricum naar Alkmaar, maar het is me rek om in vier bussen te gaan zitten. Heb al vervangend vervoer geregeld.
Bestaat dat rare poppodium schuin tegenover het station nog?
Op maandag 29 augustus 2022 21:56 schreef Dr_Flash het volgende: mijn halve familie komt uit Den Helder. Gelukkig is oma sinds 2013 eindelijk dood. Hoef ik die mensen nooit echt nooit meer te zien
[..] https://www.castricum.info/info/cultureel-poppodium-de-bakkerij/ Dit is alles wat ik zo snel vinden kan. Het enige wat ik uit m'n hoofd weet dat bij het station zit is de tuin van kapitein rommel en het huis van Hilde. Maar die zal je wel niet bedoelen.
Hahahaha, ja dat. Enige venue ooit waar we na het opbouwen uit werden gegooid omdat ze dicht gingen voor 't avondeten.
Look niet om het een of ander hoor, maar de FP is gewoon niet relevant voor PTA. En allemaal prachtig en leuk wat Kolonel-Majoor DJMO zich allemaal aanmeet, maar dat zegt me allemaal niet zo veel. Beter gewoon ff normaal doen, dan komen we het verste
[..] Look niet om het een of ander hoor, maar de FP is gewoon niet relevant voor PTA. En allemaal prachtig en leuk wat Kolonel-Majoor DJMO zich allemaal aanmeet, maar dat zegt me allemaal niet zo veel. Beter gewoon ff normaal doen, dan komen we het verste
Ik meet me helemaal niks aan, ik snapte gewoon totaal niet waar je post op sloeg, daarom vroeg ik of je in een verkeerd topic zat. Mijn Rang op de fp doet op het forum totaal niet terzake, tenzij ik in feedback zit.
[..] Ik meet me helemaal niks aan, ik snapte gewoon totaal niet waar je post op sloeg, daarom vroeg ik of je in een verkeerd topic zat. Mijn Rang op de fp doet op het forum totaal niet terzake, tenzij ik in feedback zit.
Er zit een, vind ik nogal onhandige communicerende persoon van FNV Spoor met, als je jargon spreekt een heel duidelijk verhaal. Hij moet alleen dingen drie keer uitleggen en dat is echt verrekte onhandig. Mediatraining.
"Ik hoop dat NS bij zinnen komt" hahahahahaha Op1 vanavond.
Let op: de tegemoetkoming voor vervangend vervoer met een maximum van 25 euro kan tijdens de staking van 29 augustus tot en met 31 augustus maximaal 2 keer per persoon worden aangevraagd.
Nu ben ik gisteren voor de lol op pad geweest, en vandaag noodzakelijk. Morgen moet ik ook noodzakelijk naar Rotterdam; ik wacht wel even met het aanvragen van de vergoeding tot donderdag; want als ik morgen vervangend vervoer moet regelen kost me dat qua aantal kilometers méér dan gisteren.
Op dinsdag 30 augustus 2022 12:01 schreef DJMO het volgende: De NS heeft zich met de stakingsregeling ook aardig ingedekt. [..] Nu ben ik gisteren voor de lol op pad geweest, en vandaag noodzakelijk. Morgen moet ik ook noodzakelijk naar Rotterdam; ik wacht wel even met het aanvragen van de vergoeding tot donderdag; want als ik morgen vervangend vervoer moet regelen kost me dat qua aantal kilometers méér dan gisteren.
Maximaal ¤25... In dat opzicht kan het voor bijvoorbeeld Groningen-Schiphol lonen om twee tickets te kopen.
Of jou ja, lonen, het kost je minder geld op die manier.
[..] Maximaal ¤25... In dat opzicht kan het voor bijvoorbeeld Groningen-Schiphol lonen om twee tickets te kopen.
Of jou ja, lonen, het kost je minder geld op die manier.
Nou ja, ik heb een dalvrij abonnement. Die kosten ben ik sowieso kwijt. Alles wat ik terugkrijg bij GTBV, en in dit geval de stakingsregeling, betekent voor mij gewoon bonus, want dat krijg ik op mijn leefgeldrekening teruggestort, terwijl mijn abonnement vanaf de beheerrekening wordt betaald
Ik normaal gesproken ook niet. Ik heb namelijk een dusdanig reispatroon dat ik vaak gerust een uur langer onderweg ben dan strikt noodzakelijk. Alleen in extreme gevallen doe ik wel een beroep op de GTBV-regeling (als ik met de IC direct heb gereisd of heb moeten omreizen via de IC direct bijvoorbeeld, of als ik meer dan een uur vertraging heb) . En zoals vandaag en gisteren. Ik heb net zitten berekenen hoeveel kilometers mijn chauffeur gisteren en vandaag heeft gereden om mij te krijgen waar ik wezen moest en ook weer op te halen. Dat komt grofweg neer op 167,5 km. a 19 ct/km, is toch bijna 32 euro verdeeld over twee dagen wat ik terugkrijg. Maar ik wacht nog even met indienen, tot morgen voorbij is. Want met de reis van morgen zou ik per auto grofweg 175 km moeten reizen (Heen en terug) wat neerkomt op 33 euro, waarvan ik dan max 25 euro zou terugkrijgen.
Ik vraag me wel af hoelang reizigers op hun vergoeding moeten wachten, aangezien de afhandeling van reguliere GTBV-claims 'erg vertraagd' zijn aldus de NS
Op dinsdag 30 augustus 2022 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand enig idee waarom ik 15 of 16 oktober niet van Amsterdam naar Berlijn kan plannen op bahn.de? NS meldt geen werkzaamheden.
Edit: gevonden, ze gaan de roltrappen op Hannover Hbf vervangen.
Op dinsdag 30 augustus 2022 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand enig idee waarom ik 15 of 16 oktober niet van Amsterdam naar Berlijn kan plannen op bahn.de? NS meldt geen werkzaamheden.
Edit: gevonden, ze gaan de roltrappen op Hannover Hbf vervangen.
Die zullen wel per spoor aangevoerd worden dus beide perronzijdes onbruikbaar. En vanwege DSSH geen wissels, weetikveel. Dat is wat DB zegt in ieder geval. Ga iemand anders lastigvallen met je messenger shooting.
Op dinsdag 30 augustus 2022 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Heeft iemand enig idee waarom ik 15 of 16 oktober niet van Amsterdam naar Berlijn kan plannen op bahn.de? NS meldt geen werkzaamheden.
Edit: gevonden, ze gaan de roltrappen op Hannover Hbf vervangen.
Er zijn dat weekend werkzaamheden in Berlijn, treinen gaan naar Berlin Gesundbrunnen.
Dit wordt leuk. Gelukkig wel om 21 uur, dus het kantoorpersoneel is wel opgekrast. Maar dit gaat een mega-verkeerschaos geven. Daar kun je donder op zeggen.
Het gebeuren van 'treinen goed zetten' is fascinerend. Morgenochtend - of vannacht - zullen er uitzonderlijk veel leeg materieel-ritten zijn om het materieel op de juiste plek te krijgen waar het gepland is.
Alleen dan kan de normale dienstregeling worden opgestart? Een nieuwe materieelplanning is blijkbaar geen optie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 30 augustus 2022 20:45 schreef spectrumanalyser het volgende: Het gebeuren van 'treinen goed zetten' is fascinerend. Morgenochtend - of vannacht - zullen er uitzonderlijk veel leeg materieel-ritten zijn om het materieel op de juiste plek te krijgen waar het gepland is.
Alleen dan kan de normale dienstregeling worden opgestart? Een nieuwe materieelplanning is blijkbaar geen optie.
Waar ik me toch over verbaas, als er precies een dag niets rijdt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
[..] Ik gebruikte BERLIN als doel en niet Berlin Hbf.
Dat had ik misschien ook moeten doen toen ik de route naar m'n hotel boekte. Ik bleef tot Ostbahnhof zitten omdat m'n hotel in oost Berlijn was. Achteraf kon ik vanaf Hbf met U5 voor m'n hotel uitstappen.
Is het logistiek gezien makkelijker om door te rijden naar Ostbahnhof? Want veel mensen zaten er niet meer in van Hbf tot Ostbahnhof.
[..] Ik gebruikte BERLIN als doel en niet Berlin Hbf.
Zoals ik al schreef: de dienstregeling voor de IC Berlijn zal nog niet zijn bevestigd. Ik zit nog eens even verder te kijken, op 15 oktober zie ik bijv. IC 143 op dit moment in de planner van Bahn.de staan als rijdende Bad Bentheim - Berlin Ostbf.
Er zullen dus wel ergens, of op meerdere plekken tegelijk, werkzaamheden zijn.
Op dinsdag 30 augustus 2022 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja. Stoppen in Berlin Hbf is een beetje als stoppen in Sloterdijk. Misschien zelfs wel Duivendrecht of een combinatie daarvan. Onhandig.
En daar gaat het spul ook heen, leeg mat van de Pimpel wordt schoongemaakt op Berlin Rummelsburg. Je komt dan toch langs Ostbf dus er stoppen is ook wel zinnig voor de mensen die in dat deel van Berlijn moeten zijn.
Ja, ik plande dus ook Bad Bentheim naar BERLIN. Daarna heb ik in de werkzaamhedenchecker van DB Bad Bentheim-Berlin Hbf geprobeerd want die staat BERLIN niet toe.
Die dienstregeling ligt al jaren vast, hoezo is het nog niet bevestigd?
Op dinsdag 30 augustus 2022 21:22 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ja, ik plande dus ook Bad Bentheim naar BERLIN. Daarna heb ik in de werkzaamhedenchecker van DB Bad Bentheim-Berlin Hbf geprobeerd want die staat BERLIN niet toe.
Die dienstregeling ligt al jaren vast, hoezo is het nog niet bevestigd?
Ik kreeg die er prima uit met een overstap in Hannover op de ICE
Haha, een dienstregeling die al jaren vast ligt. Bij DB Netze. Goede grap.
Een paar maanden geleden reisde ik van Basel naar Keulen. Ik had de EC 8 uitgezocht, en bij het uitzoeken van m'n zitplaats zodanig gezocht dat ik een zitplaats rechts van de rijrichting zou hebben in het panoramarijtuig zodat ik mooi langs de Rijn zou rijden tussen Mainz en Koblenz. En dat was niet eens zo heel lang van tevoren.
Op de dag van de reis zelf bleek ineens dat er werkzaamheden waren op de linkeroever van de Rijn, en dat de trein werd omgeleid via de rechteroever. Van m'n gehoopte mooie uitzicht bleef een stuk minder over (het was nog steeds een mooie rit hoor) en de trein liep door dat geintje ruim een half uur vertraging op.
Hah, voor zondag komen er nu wél resultaten van BB naar Berlijn. Die kwamen er vanmiddag niet uit. Misschien dat b2py scheef keek want hij staat als suggestie als je treinen op de 15e opvraagt.
edit; de tijd stond nog verkeerd, ik krijg nu TOTAAL andere resultaten dan vanmiddag.
Je hebt het over een minuscule omreisroute van werkzaamheden waarvan al maanden van tevoren vastligt dat ze gaan plaatsvinden, óók in Duitsland, waarbij je een half uur vertraging opgelopen hebt. Jij vindt dat bijzonder dat ze het daar niet correct communiceren? Met welke DB heb je vóór die tijd gereisd dan?
Enige andere mogelijkheid is dat het ongeplande werkzaamheden waren en dan is het sowieso een incident wat niet meetelt.
Ik vind het echt een behoorlijk zwakke anecdote. En ja, ik ga er vanuit dat de algemene dienstregeling net als in NL minimaal al een jaar geleden vast is gelegd en hooguit met tussentijdse wijzigingsbladen wordt aangepast. Dat is ook wat me geleerd is over hoe de Duitsers dienstregelingen maken, door Duitsers.
[..] Je hebt het over een minuscule omreisroute van werkzaamheden waarvan al maanden van tevoren vastligt dat ze gaan plaatsvinden, óók in Duitsland, waarbij je een half uur vertraging opgelopen hebt. Jij vindt dat bijzonder dat ze het daar niet correct communiceren? Met welke DB heb je vóór die tijd gereisd dan?
Als ze al maanden van tevoren vastliggen hadden ze al uit de reisplanner moeten komen en had ik met de juiste aankomsttijd in Keulen op het perron gestaan. Dan had er in Keulen niet "Heute ca. 35 Minuten später" op het scherm gestaan.
quote:
Enige andere mogelijkheid is dat het ongeplande werkzaamheden waren en dan is het sowieso een incident wat niet meetelt.
Kan, maar op bahn.de/aktuell stond het ineens op de dag zelf aangekondigd als zijnde doodnormale bouwwerkzaamheden waardoor alleen het Fernverkehr moest worden omgeleid.
quote:
Ik vind het echt een behoorlijk zwakke anecdote. En ja, ik ga er vanuit dat de algemene dienstregeling net als in NL minimaal al een jaar geleden vast is gelegd en hooguit met tussentijdse wijzigingsbladen wordt aangepast. Dat is ook wat me geleerd is over hoe de Duitsers dienstregelingen maken, door Duitsers.
Tot begin juni dacht ik ook dat dat is hoe Duitsers dienstregelingen maken.
Sindsdien heb ik geleerd dat ze op dat vlak helemaal niet zo competent zijn. En dat is niet alleen eigen constatering, ik heb met een aantal mensen uit Duitsland gesproken die ofwel vaste klant danwel spoormedewerker zijn en die bevestigden wat ik ook al constateerde.
In plaats van vooraf goed plannen wordt er in Duitsland heel veel overgelaten aan de treindienstleiders die op de dag zelf moeten proberen er het beste van te maken met zwaar overbelaste infra die piept en kraakt. En dat soms weken aan een stuk (zie: Riedbahn).
Dienstregeling aanpassen bij geplande werkzaamheden doen we in ons kleine kikkerlandje een heel stuk beter.
Grote kans dat een rechter daar een stokje voor steekt ivm maatschappelijk belang. Dat is een paar jaar geleden ook gebeurd waardoor er toen treinen bleven rijden tussen Schiphol en Amsterdam.
Op dinsdag 30 augustus 2022 22:03 schreef James1988 het volgende: Grote kans dat een rechter daar een stokje voor steekt ivm maatschappelijk belang. Dat is een paar jaar geleden ook gebeurd waardoor er toen treinen bleven rijden tussen Schiphol en Amsterdam.
Van de maatschappelijk belang moet ik de pot op, want vandaag had de NS in heel NL geen maatschappelijk belang? Iets meer dan 12u van de voren kon dat aangekondigd worden.
Op dinsdag 30 augustus 2022 22:09 schreef b2py het volgende: Datzelfde kan je zeggen over het niet overnemen van 'besmet werk' zoals de bond het noemt..
Ja maar dat is stakingsbreken en dat is gewoon bij wet verboden.
Tja, als de helft van de treinen niet rijdt en de helft van het personeel S&V/V&S er niet is... En tel daar de vernielingen bij op in de treinen. Er is nog steeds een stel buiten dienst dat half gesloopt is na de huldiging voor de vakantie
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De SNCF heeft een ICE uit Duitsland naar Parijs geweigerd omdat die 4 minuten te laat bij de grens in Saarbrücken was. De reizigers zijn teruggebracht naar Frankfurt....
twitter
twitter
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De LGV zou na passage van die trein dicht gaan voor werkzaamheden, als die trein nou anderhalf uur te laat zou zijn zou ik het hebben begrepen. Maar 4 minuten?
Een paar maanden geleden reisde ik van Basel naar Keulen. Ik had de EC 8 uitgezocht, en bij het uitzoeken van m'n zitplaats zodanig gezocht dat ik een zitplaats rechts van de rijrichting zou hebben in het panoramarijtuig zodat ik mooi langs de Rijn zou rijden tussen Mainz en Koblenz. En dat was niet eens zo heel lang van tevoren.
Op de dag van de reis zelf bleek ineens dat er werkzaamheden waren op de linkeroever van de Rijn, en dat de trein werd omgeleid via de rechteroever. Van m'n gehoopte mooie uitzicht bleef een stuk minder over (het was nog steeds een mooie rit hoor) en de trein liep door dat geintje ruim een half uur vertraging op.
Bij NS International lopen ze er ook regelmatig tegenaan. Krijgen ze een belletje van DB; "Oh trouwens die Nightjet die volgende week via Zevenaar terug zou komen, sturen we toch maar naar Venlo. Succes."
We gaan het beleven met hoeveel vertraging ik in Rotterdam aan kom
Overigens: ik zei gisteren nog dat je maximaal twee dagen per persoon een beroep mag doen op de maximale vergoeding van 25 euro. Aangezien je mag kiezen of je voor de gtbv regeling of voor de stakingsregeling gaat, lijkt het mij dat je dan twee dagen van de stakingsregeling gebruik mag maken en de overige dagen van de gtbv regeling gebruik mag maken?
[..] In de tussentijd waarschijnlijk personeel van de spr naar castericum die besmet werk heeft gemeld
Edit: hmm niet dus volgens mijn app hebben beide treinen gewoon gereden? van je eerste advies dus..
Ja, ze hebben wel gewoon gereden, maar de sprinter naar uitgeest kwam met ca anderhalve minuut vertraging aan in uitgeest, waardoor ik daar m'n overstap gemist heb (had er maar drie minuten voor en aangezien ik best wat zware spullen bij me had, was een sprintje trekken ook geen optie.
Op woensdag 31 augustus 2022 21:15 schreef Ireyon het volgende: 't Blijft lullig maar als je die reis had opgeslagen had je als het goed is wel tijdig een melding gekregen
Dat heb ik in het verleden zo vaak gedaan. Mijn opgeslagen reisadviezen worden niet bijgewerkt; die blijven gewoon staan zoals ik ze opgeslagen heb, pas als ik ze realtime opnieuw plan zie ik of er wijzigingen zijn. Heb er al tig keer melding van gedaan bij de NS.
Van de drie keer dat ik het geprobeerd heb werkte het twee keer niet en de ene keer dat het wel werkte kon ik zelf een beter alternatief verzinnen. Sowieso is die hele NS-app ontworpen door developers en heeft er nog nooit een gebruiker meegekeken.
Op woensdag 31 augustus 2022 22:12 schreef DeaDLocK2K het volgende: Van de drie keer dat ik het geprobeerd heb werkte het twee keer niet en de ene keer dat het wel werkte kon ik zelf een beter alternatief verzinnen. Sowieso is die hele NS-app ontworpen door developers en heeft er nog nooit een gebruiker meegekeken.
Roosendaal - Groningen als de route Roosendaal - Rotterdam er uit ligt. Dan neem je de rechtstreekse trein tot Den Bosch, gaat via Utrecht en bent eerder in Zwolle. Reisplanner geeft die optie niet aan, maar hierdoor kon ik onderweg nog eten halen ook.
[..] Roosendaal - Groningen als de route Roosendaal - Rotterdam er uit ligt. Dan neem je de rechtstreekse trein tot Den Bosch, gaat via Utrecht en bent eerder in Zwolle. Reisplanner geeft die optie niet aan, maar hierdoor kon ik onderweg nog eten halen ook.
Dat zou ik nog ff checken of dat altijd zo is, want dat was vroegâh toen LUD ook de standaard was in het weekend in ieder geval niet zo omdat er maar twee ICs per uur tussen Utrecht en Den Bosch gingen. Dan was het 28 minuten overstaptijd ofzo. Handig maar begrijpelijk en daarmee had je alsnog dezelfde reistijd. Weet echter niet of het de andere kant op ook geldt of gold in Den Bosch zelf vanuit Roosendaal, maar wel weer in Utrecht bij overstappen naar Zwolle (of toen, Enschede).
[..] Dat zou ik nog ff checken of dat altijd zo is, want dat was vroegâh toen LUD ook de standaard was in het weekend in ieder geval niet zo omdat er maar twee ICs per uur tussen Utrecht en Den Bosch gingen. Dan was het 28 minuten overstaptijd ofzo. Handig maar begrijpelijk en daarmee had je alsnog dezelfde reistijd. Weet echter niet of het de andere kant op ook geldt of gold in Den Bosch zelf vanuit Roosendaal, maar wel weer in Utrecht bij overstappen naar Zwolle (of toen, Enschede).
Met 4 per uur moet het in noordelijke richting wel lukken. Andere richting op heb ik nooit bekeken, maar zou gelet op de normaal lange overstaptijd op Rotterdam ook wel moeten kunnen.
[..] Heb je gecheckt wat er veranderd was aan die overstap in Uitgeest? Allicht had je met wat rennen die nog wel gehaald?
Edit: nvm
Ook goedemorgen, nee, ik had teveel zooi bij me dus van rennen was geen sprake, en dat perron 1 in uitgeest is laaaaaaaaaaaaaaaang .. dat red je niet in één minuut (tenzij je wereldkampioene sprinten bent)
[..] Roosendaal - Groningen als de route Roosendaal - Rotterdam er uit ligt. Dan neem je de rechtstreekse trein tot Den Bosch, gaat via Utrecht en bent eerder in Zwolle. Reisplanner geeft die optie niet aan, maar hierdoor kon ik onderweg nog eten halen ook.
En als je lekker tot Zwolle blijft zitten? Kom je :10 of 40 aan en kun je :15 of :45 verder. Andersom net zo… reistijd van Roosendaal naar Zwolle is maar 4 minuten langer dan via Rotterdam en het is ook maar 1 keer overstappen.
Stel je voor, dat de rijksoverheid treinen van NS gratis of goedkoper zou maken om de energiecrisis aan te pakken of de inflatie te temperen. Een oproep van een aantal partijen zie ik voorbij komen op Twitter. De treinen puilen nu, met name in het weekend, al meermaals uit en uitdunningen zijn aan de orde van de dag. Hoe kansloos zou het dan zijn om nog meer mensen het OV in te trekken..
Ja, maar zo'n maatregel kan natuurlijk nooit bestaan uit alleen maar "iedereen de trein in!" zonder verder plan. Ik vind het ook een prima proefballon en doodnormaal om zoiets als politieke partij te roepen.
Pas op het moment dat ze zeggen "er rijden nu al genoeg treinen daarvoor" denk ik dat het tijd wordt om de protestkanonnen aan te zetten.
Ik vind het wel goed dat men over dit soort dingen blijft praten. En een snelle en betrouwbare verbinding tussen dit soort knooppunten heeft ook weer de potentie om heel veel mensen voor grensoverschrijdende reizen naar de trein te doen overstappen. Het duurt nu echt veel te lang allemaal. En ik denk dat de belastingbetaler best wat mag bijleggen, niet alles hoeft een positief saldo te hebben. Helemaal niet bij een spoorverbinding, dat kan wel 10 jaar duren voordat zoiets goed rendeert in sommige gevallen.
Maargoed, ik schat de kans dat het gaat gebeuren denk ik zo rond de 40%.
Ik vind het allemaal best. Verstop de wegen naar Zandvoort maar met alle taxis van NL, ik blijf thuis en kijk lekker een Zwitserse cabride van 4 uur ofzo.
In theorie zouden ze zelfs de frequentie nog iets op kunnen schroeven, maar dan zit er geen lucht meer in de dienstregeling, al maakt dat bij die frequentie ook nauwelijks meer uit.
Mja, ik zit te hopen op gebruik van semi-standaard componenten want die zijn er zelfs in deze industrie tegenwoordig, en dat er dan een project kan worden doorgeschoven.
Op vrijdag 2 september 2022 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mja, ik zit te hopen op gebruik van semi-standaard componenten want die zijn er zelfs in deze industrie tegenwoordig, en dat er dan een project kan worden doorgeschoven.
Ligt er helemaal aan wat er kapot is. Als er hoogspanning in het gebouw is geweest, zou je mogelijk alle apparatuur moeten vervangen. Dat is geen off-the-shelf spul. De componenten van de installatie op zich wel, maar het samenstel niet.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 2 september 2022 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mja, ik zit te hopen op gebruik van semi-standaard componenten want die zijn er zelfs in deze industrie tegenwoordig, en dat er dan een project kan worden doorgeschoven.
Siemens geeft (al maanden) geen levertijden meer af, zal bij de andere electro cowboys niet veel anders zijn
[..] Ligt er helemaal aan wat er kapot is. Als er hoogspanning in het gebouw is geweest, zou je mogelijk alle apparatuur moeten vervangen. Dat is geen off-the-shelf spul. De componenten van de installatie op zich wel, maar het samenstel niet.
Op vrijdag 2 september 2022 22:21 schreef Peterselieman het volgende: Dat is eentje, maar het is de vraag over welke afstand er apparatuur stuk is, wat er precies stuk is en wat er nog wel werkt.
En wat nog wel lijkt te werken/er niet beschadigd uit ziet.
Moet ik er vanuit gaan dat Zwolle-Roosendaal in het weekend voortaan sowieso nog maar een uurdienst is, of moet de andere helft wel weer een keer terugkomen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op vrijdag 2 september 2022 22:29 schreef Janneke141 het volgende: Moet ik er vanuit gaan dat Zwolle-Roosendaal in het weekend voortaan sowieso nog maar een uurdienst is, of moet de andere helft wel weer een keer terugkomen?
Is je ervaring dit weekend of de afgelopen weekenden? Dit weekend is er van alles geschrapt vanwege de F1. Maar vanaf 5/9 wordt er veel structureel geschrapt (tot er weer meer reizigers zijn, wat niet gaat lukken met minder treinen, of meer personeel).
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
gisteren heen geweest. Er was op de heenreis net een defecte trein tussen Haarlem en Zandvoort waardoor mijn trein op Haarlem omkeerde. De verstoring was snel opgelost. Even werd het heel druk op Haarlem, maar de volgende trein ging wel weer door naar Zandvoort.
Tijd geleden dat ik niet mee kon met een trein omdat 'ie overvol was. Dan hebben we het over een SLT van 12 bakken.
Op Sloterdijk is er een ingang naar het perron van Haarlem afgesloten zodat je moet omlopen. Dat is wel even chaotisch. Het is gedaan zodat ze de massa mensen kunnen spreiden. crowd control noemen ze dat. Op Zandvoort moet je ook door smalle hekjes heen, waardoor er wat opstoppingen ontstaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 3 september 2022 10:29 schreef derLudolf het volgende: Heel gek idee allicht, maar zolang er nog geen nieuwe onderstations zijn voor ProRail, is er niets mogelijk met DDZ 'rijtuigen' en diesellocs?
[..] Dat je op kortere termijn treinen tussen Zwolle en Lelystad/Almere kunt laten rijden.
Als er maanden levertijd op die componenten zit.
ik denk dat je, als je wat laat rijden, je niet verder komt dan 2 treinen per uur over 1 spoor.
Kun je beter de frequentie op de Veluwelijn opschroeven en de treinen door laten rijden naar Utrecht voor de overstap naar Amsterdam/Schiphol. Op de Gooilijn prik je er ook niet zomaar veel meer treinen tussendoor.
[..] ik denk dat je, als je wat laat rijden, je niet verder komt dan 2 treinen per uur over 1 spoor.
Kun je beter de frequentie op de Veluwelijn opschroeven en de treinen door laten rijden naar Utrecht voor de overstap naar Amsterdam/Schiphol. Op de Gooilijn prik je er ook niet zomaar veel meer treinen tussendoor.
Als mensen al in Amersfoort komen pakken ze daar de trein naar Amsterdam of Schiphol, daarvoor hoeft de Veluwelijn niet door naar Utrecht.
Dat de frequentie van de Veluwelijn omhoog mag ben ik met je eens.
Op zaterdag 3 september 2022 10:29 schreef derLudolf het volgende: Heel gek idee allicht, maar zolang er nog geen nieuwe onderstations zijn voor ProRail, is er niets mogelijk met DDZ 'rijtuigen' en diesellocs?
Ook al kun je eens per uur een trein met 10 bakken laten rijden, iets is beter dan niets.
De seininrichting is net zo kapot, en ze laten dan geen trein rijden
[..] Als mensen al in Amersfoort komen pakken ze daar de trein naar Amsterdam of Schiphol, daarvoor hoeft de Veluwelijn niet door naar Utrecht.
Dat de frequentie van de Veluwelijn omhoog mag ben ik met je eens.
Je hebt eigenlijk een paar opties. Extra treinen Amersfoort -> Gooilijn. In hoeverre past dat en kan de IC daarna een kwartier verschoven pad pakken richting Schiphol en dan door naar Dordrecht?
IC Lelystad - Dordrecht verschuif je een kwartier en wordt dan Lelystad - Den Haag Centraal.
Past het niet op de Gooilijn dan krijg je: Groningen/Leeuwarden - Den Haag Centraal via Utrecht, IC's Lelystad - Den Haag Centraal/Dordrecht en mogelijk nog wat andere verschuivingen/opheffingen
Weinig verstand van elektriciteit dus vergeef me. Kan je onder voorwaarden ook rijden zonder het onderstation dat defect is geraakt? En er 1 blok van maken seintechnisch?
Bijvoorbeeld halve kracht, geen goederentreinen enzo?
Op zaterdag 3 september 2022 14:54 schreef Bitlord het volgende: Weinig verstand van elektriciteit dus vergeef me. Kan je onder voorwaarden ook rijden zonder het onderstation dat defect is geraakt? En er 1 blok van maken seintechnisch?
Bijvoorbeeld halve kracht, geen goederentreinen enzo?
Was alleen het onderstation gesneuveld dan had je een mobiel onderstation kunnen gebruiken en al vrij snel weer kunnen rijden. Zo te zien is over enkele kilometers al het kabelwerk geroosterd, moet er veel aan de bovenleiding(constructie) gesleuteld worden en moeten stukken rails vervangen worden. Naast de relaiskasten die opnieuw opgebouwd moeten worden
Alles kan, de vraag is of het de moeite waard is, er moet ook gewerkt worden en ik heb liever de boel over zes weken weer up and running dan over 26. Naar de randstad kom je ook wel via Amersfoort, dat was 10 jaar geleden tenslotte ook de standaard en het scheelt maar 10 minuten. Voor de reizigers tussen Zwolle en Lelystad(-Almere) zal je iets moeten verzinnen met bussen ofzo, maar treinen laten rijden lijtk me nu gewoon best wel onhandig.
Maar het lijkt er dus op dat alleen het treinverkeer echt grote hinder hiervan heeft? Dan valt het eigenlijk nog wel mee. Ik had eigenlijk de indruk dat er grote maatschappelijke ontwrichting op de loer lag.
Op zaterdag 3 september 2022 15:41 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het lijkt er dus op dat alleen het treinverkeer echt grote hinder hiervan heeft? Dan valt het eigenlijk nog wel mee. Ik had eigenlijk de indruk dat er grote maatschappelijke ontwrichting op de loer lag.
Bij mensen thuis is er ook veel kapot gegaan door een spanning van 280+
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 3 september 2022 15:41 schreef Dr_Flash het volgende: Maar het lijkt er dus op dat alleen het treinverkeer echt grote hinder hiervan heeft? Dan valt het eigenlijk nog wel mee. Ik had eigenlijk de indruk dat er grote maatschappelijke ontwrichting op de loer lag.
In augustus: ¤ 11,90 (¤9 + ¤ 2,90 voor Elten-Zevenaar)
In september: ¤ 87,20 (¤ 14,30 voor een VRS-dagkaart, ¤ 42 voor een Quer-Durch-Land-Ticket en ¤ 30,60 voor een Schönes-Tag-Ticket)
Lekker groot verschil, ik hoop wel dat je voor ¤ 75,30 meer minder tokkies in de trein heb, minder gespuis, minder druktes, minder Deutsches Pünktlichkeit en minder uitval voor terug krijgt.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
In augustus: ¤ 11,90 (¤9 + ¤ 2,90 voor Elten-Zevenaar)
In september: ¤ 87,20 (¤ 14,30 voor een VRS-dagkaart, ¤ 42 voor een Quer-Durch-Land-Ticket en ¤ 30,60 voor een Schönes-Tag-Ticket)
Lekker groot verschil, ik hoop wel dat je voor ¤ 75,30 meer minder tokkies in de trein heb, minder gespuis, minder druktes, minder Deutsches Pünktlichkeit en minder uitval voor terug krijgt.
Waarom zou je een QdL én een Schönes Tag Ticket willen kopen? Wat is een VRS ticket?
[..] Is je ervaring dit weekend of de afgelopen weekenden? Dit weekend is er van alles geschrapt vanwege de F1. Maar vanaf 5/9 wordt er veel structureel geschrapt (tot er weer meer reizigers zijn, wat niet gaat lukken met minder treinen, of meer personeel).
Ervaring van de afgelopen weekenden (waar het wisselvallig was, op zijn best) in combinatie met de dienstregeling van vandaag. Maar ik had even niet bedacht dat de F1 hier in het oosten treinen zou kosten.
Nou ja, we wachten wel af.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Inmiddels is er het ¤9-fonds. Je koopt geen kaartje, krijg je toch controle betaald het fonds de boete
Wat dat betreft mogen ze boetes van staffelen. Eerste keer is ¤55 dacht ik? Keer er op ¤250 van maken als blijkt dat je geld in dit fonds hebt gestopt.
[..] Waarom zou je een QdL én een Schönes Tag Ticket willen kopen? Wat is een VRS ticket?
Lang weekend Bonn (van zaterdag tot en met maandag), het QdL-ticket is voor de zondag en het ST-ticket voor de maandag. Het VRS-ticket is voor de zaterdag om vanuit Bonn naar de Drachenfels te gaan.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Lees nu pas dat er de hele dag Mat'64 en DE3 luxe belgische rijtuigen pendelt tussen Amsterdam en Alkmaar. Vanwege een festival in Geestmerambacht. vanavond nog retour, van Alkmaar naar Amsterdam CS
Inmiddels is er het ¤9-fonds. Je koopt geen kaartje, krijg je toch controle betaald het fonds de boete
Wat dat betreft mogen ze boetes van staffelen. Eerste keer is ¤55 dacht ik? Keer er op ¤250 van maken als blijkt dat je geld in dit fonds hebt gestopt.
Goed initiatief, ook al heb ik een VRR maandkaart alsnog 20¤ in het fonds gedoneerd.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
[..] Goed initiatief, ook al heb ik een VRR maandkaart alsnog 20¤ in het fonds gedoneerd.
Laat het ¤9-ticket nooit meer terugkomen. Als je goedkope maandkaarten wil introduceren doe dan de voorgestelde ¤69 per maand (¤99 per maand voor eerste klas). Is doe prijs lager, dan zorgt dat alleen maar dat er meer onguur volk naar de treinen worden getrokken.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] Laat het ¤9-ticket nooit meer terugkomen. Als je goedkope maandkaarten wil introduceren doe dan de voorgestelde ¤69 per maand (¤99 per maand voor eerste klas). Is doe prijs lager, dan zorgt dat alleen maar dat er meer onguur volk naar de treinen worden getrokken.
Ongure volk heeft ook recht om te reizen, beste is gewoon een 0 euro ticket
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
[..] Laat het ¤9-ticket nooit meer terugkomen. Als je goedkope maandkaarten wil introduceren doe dan de voorgestelde ¤69 per maand (¤99 per maand voor eerste klas). Is doe prijs lager, dan zorgt dat alleen maar dat er meer onguur volk naar de treinen worden getrokken.
Alles voor jouw reisplezier he. Zolang jij maar rustig kan reizen. Verschrikkelijk dat iedereen de kans krijgt om zich van A naar B te verplaatsen. Moet niet kunnen!
Het 'Elrow festival' in Geestmerambacht, Alkmaar, kon doorgaan als de organisatie met een eigen oplossing kwam voor het vervoer. Deze eis stelde de gemeente voor een vergunning, aangezien ze 35000 bezoekers verwachtte en gezien de andere evenementen waar het reguliere treinverkeer door zou worden verstoord.
Dit was gelukt door Railxperts in te huren, die samen met Stichting Crew 2454 een aantal pendeltreinen hebben verzorgd.
Het kan dus wel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Alles voor jouw reisplezier he. Zolang jij maar rustig kan reizen. Verschrikkelijk dat iedereen de kans krijgt om zich van A naar B te verplaatsen. Moet niet kunnen!
Iedereen kan van A naar B komen, maar je moet wel een eerlijke prijs ervoor betalen en geen afbraaktarieven.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zondag 4 september 2022 10:33 schreef spectrumanalyser het volgende: Het 'Elrow festival' in Geestmerambacht, Alkmaar, kon doorgaan als de organisatie met een eigen oplossing kwam voor het vervoer. Deze eis stelde de gemeente voor een vergunning, aangezien ze 35000 bezoekers verwachtte en gezien de andere evenementen waar het reguliere treinverkeer door zou worden verstoord.
Dit was gelukt door Railxperts in te huren, die samen met Stichting Crew 2454 een aantal pendeltreinen hebben verzorgd.
Het kan dus wel.
Gaaf! Ook hopelijk worden dat soort dingen nu vaker gedaan. Welke kaartjes zouden geldig zijn geweest?
Op zondag 4 september 2022 10:17 schreef Peterselieman het volgende: Helder verhaal vanuit de NS. Organisatoren gooien het vervoer nog te vaak over de schutting, terwijl ze er zelf ook verantwoordelijk voor zijn.
In het geval van Ajax kun je de KNVB er wel op aan kijken dat ze juist in dit weekend een thuiswedstrijd voor de Amsterdammers gepland hebben.
Gelul. Je bent overheidsmonopolist, dan moet je gewoon zorgen dat het werkt. Dat is de keerzijde van de medaille.
Op zondag 4 september 2022 13:13 schreef derLudolf het volgende: Volgens mij is het de verantwoordelijkheid van mensen zelf om op plek van de bestemming te komen.
Je kunt niet toveren, dus ja als er meerdere grote activiteiten zijn moet je zelf kunnen bedenken dat OV niet de beste manier is.
Volgens mij hebben wij de verantwoordelijkheid voor mobiliteit primair bij de overheid neergelegd. Of wou je soms zeggen dat weginfrastructuur het goedkope gedeelte van een auto bezitten is? Grapjas.
En ook lekker makkelijk, al sinds de jaren '90 worden we de auto zoveel mogelijk uitgewerkt, naar mijn mening helemaal terecht, en wordt er infrastructuur gebouwd om capaciteit te verhogen. En wat is het resultaat, dat er vanwege slechte personeelsplanning en het niet tijdig kunnen wijzigen van een paar regelingen het aantal treinen naar bakken met bestemmingen, waaronder Alkmaar, gehalveerd wordt.
Maar dan is het de verantwoordelijkheid van de organisatie en de mensen dat die infrastructuur opeens uitvalt en dat er geen alternatief is.
Hou toch eens op met meehijgen met die VVD-bullshit, gast.
[..] Gelul. Je bent overheidsmonopolist, dan moet je gewoon zorgen dat het werkt. Dat is de keerzijde van de medaille.
Oneens. Je hebt als organisatie de verantwoordelijkheid dat de mensen er ook kunnen komen als er iets georganiseerd wordt. De NS heeft aangegeven de capaciteit niet te hebben ivm Zandvoort en het personeelstekort. Tsja, dat kan gebeuren en je moet er niet automatisch vanuit gaan dat alle capaciteit die je wilt beschikbaar is.
[..] Oneens. Je hebt als organisatie de verantwoordelijkheid dat de mensen er ook kunnen komen als er iets georganiseerd wordt. De NS heeft aangegeven de capaciteit niet te hebben ivm Zandvoort en het personeelstekort. Tsja, dat kan gebeuren en je moet er niet automatisch vanuit gaan dat alle capaciteit die je wilt beschikbaar is.
De NS moet gewoon z’n shit voor elkaar hebben. Zeker als de overheid elke vorm van concurrentie onmogelijk maakt ben je dat gewoon verplicht naar de samenleving als bedrijf.
[..] Oneens. Je hebt als organisatie de verantwoordelijkheid dat de mensen er ook kunnen komen als er iets georganiseerd wordt. De NS heeft aangegeven de capaciteit niet te hebben ivm Zandvoort en het personeelstekort. Tsja, dat kan gebeuren en je moet er niet automatisch vanuit gaan dat alle capaciteit die je wilt beschikbaar is.
"Tja dat kan gebeuren."
Vraag me af of mensen dat ook zeggen als knooppunt Hoevelaken er vier maanden uitligt.
[..] De NS moet gewoon z’n shit voor elkaar hebben. Zeker als de overheid elke vorm van concurrentie onmogelijk maakt ben je dat gewoon verplicht naar de samenleving als bedrijf.
Helemaal niet NS, de overheid. Zij zijn aandeelhouder, zij draaien aan de knoppen. Hoe je dit ook wendt of keert, de overheid heeft dit zelf veroorzaakt.
En daarmee in bredere zin, wij de kiezer, want het is niet alsof die kutpartijen die alles slopen afgerekend worden op wat ze gesloopt hebben. Schijnbaar is het dus allemaal acceptabel.
[..] Helemaal niet NS, de overheid. Zij zijn aandeelhouder, zij draaien aan de knoppen. Hoe je dit ook wendt of keert, de overheid heeft dit zelf veroorzaakt.
Een aandeelhouder is niet verantwoordelijk voor het bestuur van een NV, daar gaat de directie over.
[..] Een aandeelhouder is niet verantwoordelijk voor het bestuur van een NV, daar gaat de directie over.
Aandeelhouders hebben invloed in het meerjarig beleid en hebben uiteindelijk het laatste woord over grote beslissingen. Gebeurt er niet wat ze zeggen dan kunnen ze de top wegsturen en een nieuwe installeren.
De verantwoordelijkheidsscheiding ligt andersom; Aandeelhouders kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor het falen of gedragingen van de entiteit.
[..] Hoezo is ¤9,- geen eerlijke prijs? Lijkt mij alleszins redelijk namelijk.
¤ 9 per maand is belachelijk goedkoop en zoals we afgelopen maanden zagen leidt dat tot overvolle, vertraagde en uitvallende treinen. Dat is in mijn ogen niet wenselijk.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
[..] ¤ 9 per maand is belachelijk goedkoop en zoals we afgelopen maanden zagen leidt dat tot overvolle, vertraagde en uitvallende treinen. Dat is in mijn ogen niet wenselijk.
Waarom is het belachelijk goedkoop? Wat zijn de redenen achter uitvallen van treinen? Grote aantallen reizigers? Lijkt me niet. Lijkt me gewoon weer een opeenstapeling van domme beslissingen zoals onderhoud uitstellen. Je hebt geen argument, je vindt het gewoon. Daar kunnen we niets mee. Onderbouw het eens met een steekhoudend argument.
[..] Waarom is het belachelijk goedkoop? Wat zijn de redenen achter uitvallen van treinen? Grote aantallen reizigers? Lijkt me niet.
Ik was afgelopen weekend in Duitsland. Het OV was ronduit beroerd vanwege de extreme drukte. Ik heb geen enkele treinrit gehad die op tijd reed. En in de doorgaande RE-treinen was instappen soms geeneens mogelijk. Laat staan op tijd rijden, want die deuren sluiten niet als er nog iemand tussen zit.
Dergelijk OV is ook allesbehalve toegankelijk. Mensen met een fysieke handicap kunnen amper in- en uit, om over onzichtbare beperkingen nog niet te spreken.
[..] boeit het allemaal geen ene ##### natuurlijk.
Dit soort taalgebruik boeit me dan weer wel. Mensen die met #### schelden krijgen bij mij een kruisje achter hun naam. Jammer dat je je zo laat kennen.
[ Bericht 1% gewijzigd door dick_laurent op 04-09-2022 17:09:47 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Ik denk dat betaalbaarheid van OV geregeld moet worden via andere middelen dan goedkoper maken van het OV. Liever dat iedereen het OV kan betalen en echt een modal shift gemaakt kan worden dan louter gebruikers een lager tarief laten betalen.
Op zondag 4 september 2022 16:50 schreef b2py het volgende: Ik denk dat betaalbaarheid van OV geregeld moet worden via andere middelen dan goedkoper maken van het OV. Liever dat iedereen het OV kan betalen en echt een modal shift gemaakt kan worden dan louter gebruikers een lager tarief laten betalen.
Wat mensen moeten betalen voor een reis is gewoon absoluut de meest zwaarwegende factor. De enige andere manier is autorijden zo duur maken dat niemand het meer kan betalen behalve de elite. Dat werkt ook niet. Ergo: Het moet goedkoper in de ticketprijs.
Dat is ook met afstand de makkelijkste maatregel, kost geen administratief gezever, en in Duitsland is nu wel aangetoond dat als je onder een bepaald niveau gaat zitten die treinen wel voller worden.
Probleem is in NL dat alles al miljard overbelast is. Dat is allemaal niet op te lossen zonder miljarden uit te geven aan ingrijpen in infrastructuur en beveiliging en een probleem wat nu ook al op de horizon staat.
Dus hoe je het ook wendt of keert; Investeren moet eerst, maar daarna is absoluut de beste methode om mensen de trein in te krijgen en je modal shift te veroorzaken een verlaging van de relatieve kosten.
Op zondag 4 september 2022 13:41 schreef DeaDLocK2K het volgende: En ook lekker makkelijk, al sinds de jaren '90 worden we de auto zoveel mogelijk uitgewerkt, naar mijn mening helemaal terecht, en wordt er infrastructuur gebouwd om capaciteit te verhogen. En wat is het resultaat, dat er vanwege slechte personeelsplanning en het niet tijdig kunnen wijzigen van een paar regelingen het aantal treinen naar bakken met bestemmingen, waaronder Alkmaar, gehalveerd wordt.
Maar dan is het de verantwoordelijkheid van de organisatie en de mensen dat die infrastructuur opeens uitvalt en dat er geen alternatief is.
Hou toch eens op met meehijgen met die VVD-bullshit, gast.
Oh ja, we mogen elke mening hebben hier, zolang die maar links is. Excuus, dat was ik even vergeten.
Even andersom, jij bent van de rechten van werknemers en dergelijke. Hebben die geen recht op een laatste weekendje vrij met hun kinderen. Moeten ze allemaal hun vrije tijd opofferen vanwege de vrijetijdsbesteding van iemand anders.
Daarbij is het natuurlijk een aanname dat iedereen maar met eigen auto moet gaan. Een touringcar is ook een optie.
Ach ja, ik ga deze discussie op deze manier verder niet aan, als je er al ziekten bij moet gaan halen sta je zelf inhoudelijk ook niet zo sterk als je denkt.
[..] Oh ja, we mogen elke mening hebben hier, zolang die maar links is. Excuus, dat was ik even vergeten.
Het is een feitelijk juiste constatering dat er de afgelopen 28 jaar buitenproportioneel geïnvesteerd is in weginfrastructuur. Denk jij dat dat een linkse hobby is of een rechtse?
quote:
Even andersom, jij bent van de rechten van werknemers en dergelijke. Hebben die geen recht op een laatste weekendje vrij met hun kinderen. Moeten ze allemaal hun vrije tijd opofferen vanwege de vrijetijdsbesteding van iemand anders.
Waarom zou het één het ander uitsluiten precies? Ik ben voor alletwee? Ik ben voor een vierdaagse werkweek van 32 uur met hetzelfde salaris als bij een 40-urige, ik ben vóór het instellen van een harde arbeidstijdenwetgeving zoals Oostenrijk en Duitsland die kennen, waarbij je als baas strafbaar bent als je medewerkers teveel overwerken. Waarom zouden rechten van consumenten en rechten van arbeiders elkaar moeten bijten?
quote:
Daarbij is het natuurlijk een aanname dat iedereen maar met eigen auto moet gaan. Een touringcar is ook een optie.
Oh okay. Waar zijn de buschauffeurs?
quote:
Ach ja, ik ga deze discussie op deze manier verder niet aan, als je er al ziekten bij moet gaan halen sta je zelf inhoudelijk ook niet zo sterk als je denkt.
Voerde je een discussie dan? Ik zie alleen maar een bak met gevoelsargumenten en aannames.
[ Bericht % gewijzigd door dick_laurent op 05-09-2022 09:27:58 ]
[..] Wat mensen moeten betalen voor een reis is gewoon absoluut de meest zwaarwegende factor. De enige andere manier is autorijden zo duur maken dat niemand het meer kan betalen behalve de elite. Dat werkt ook niet. Ergo: Het moet goedkoper in de ticketprijs.
Dat is ook met afstand de makkelijkste maatregel, kost geen administratief gezever, en in Duitsland is nu wel aangetoond dat als je onder een bepaald niveau gaat zitten die treinen wel voller worden.
Probleem is in NL dat alles al miljard overbelast is. Dat is allemaal niet op te lossen zonder miljarden uit te geven aan ingrijpen in infrastructuur en beveiliging en een probleem wat nu ook al op de horizon staat.
Dus hoe je het ook wendt of keert; Investeren moet eerst, maar daarna is absoluut de beste methode om mensen de trein in te krijgen en je modal shift te veroorzaken een verlaging van de relatieve kosten.
Onderzoek heeft in Duitsland ook laten zien dat het met 9 euro ticket nauwelijks minder autoreizen zijn gemaakt maar wel veel meer treinreizen. Is dat dan het gewenste resultaat?
[..] Onderzoek heeft in Duitsland ook laten zien dat het met 9 euro ticket nauwelijks minder autoreizen zijn gemaakt maar wel veel meer treinreizen. Is dat dan het gewenste resultaat?
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt maar in mijn ideale wereld niet per se, soms wel. Maar dat krijg je ook niet voor elkaar met een paar maanden of weken goedkopere treinkaartjes; daar kan je niets structureels mee. En de vakantieperiode is ook wel de ideale periode om zo'n 9 euro ticket te hebben dan.
Als het betekent dat er allemaal gezinnen op reis hebben kunnen gaan die dat normaliter niet konden zie ik het probleem namelijk niet gelijk.
De brandweer van Grafing (bij München) rukt in het vervolg niet meer uit als Deutsche Bahn belt: ze hebben al talloze keren de perrontunnel leeg moeten pompen omdat de pompinstallatie daar defect is. Ook na een laatste waarschuwing heeft DB niets gedaan, waardoor ze nu alleen nog een lintje gespannen en de stroom uitgeschakeld hebben
[..] Onderzoek heeft in Duitsland ook laten zien dat het met 9 euro ticket nauwelijks minder autoreizen zijn gemaakt maar wel veel meer treinreizen. Is dat dan het gewenste resultaat?
Dat hangt af van je doel.
Het doel van het ¤ 9 ticket was om een lastenverlichting te zijn en afgaande op de vaak genoemde overvolle voertuigen is dat wel gelukt. Denk aan mensen die zo toch eens wat vaker oma zijn gaan opzoeken waar ze dat anders wellicht niet zouden doen omwille van de kosten.
Of gewoon vanwege het oerwoud aan tarieven waar je in Duitsland al snel mee te maken hebt. Dat was namelijk óók een voordeel van het ¤ 9-ticket, je had in één keer een kaartje voor ál het regionale OV in heel Duitsland.
Als het doel is om een langdurige modal shift te realiseren is het interessanter om te kijken naar Oostenrijk. Met het KlimaTicket Ö reis je voor omgerekend ¤ 3 per dag door het hele land, inclusief alle treinen, in 2e klas. Tegen een kleine meerprijs kun je ook je kinderen meenemen.
Een tijdje geleden is er eens een quickscan gedaan door het ministerie van I&W, een 1-op-1 kopie van het Oostenrijkse ticket naar Nederland zou neerkomen op een subsidie van ongeveer ¤ 4000 per reiziger en dat vond men toch een beetje te veel van het goede.
[..] Dit is allemaal geen gevolg van te goedkoop, maar van te weinig capaciteit inzetten. [..]
Zowel qua infrastructuur als qua materieel is er geen uitbereiding van de capaciteit mogelijk. Verder zijn de aanvullende treinen die ingezet moesten worden naar aanleiding van de invoering van het Neuneuroticket absoluut niet duurzaam: getrokken treinen met een oude elektrolok of zelfs diesellok.
Verder moet je ook beter kijken welke vervoersstromen je meer naar het openbaar vervoer wilt krijgen. Wil je dat meer forenzen met het openbaar vervoer gaan, zet daar op in. Of introduceer goedkopere treinkaartjes waarbij voor bepaalde RE-treinen en sommige trajecten als de Linke- en Rechte Rheinstrecke een flinke toeslag nodig is om overbelasting te voorkomen.
Verder betekent een 32-urige werkweek met een loon van een 40-urige werkweek een loonsverhoging van 25%. Dat is absurd veel. Bovendien leidt een 32-urige werkweek juist tot een consumptiemaatschappij. Mensen gaan cumsumeren om de derde weekenddag door te komen. Een derde weekenddag is gewoon erg duur, zowel voor werkgever als werknemer.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Ik had al geopperd om gewoon alleen maar midden te laten staken en die collega’s een dubbele vergoeding te geven want de rest van personeel kan NS gewoon betalen
Ach ja, de ICR rijtuigen en de bijbehorende stuurstandrijtuigen komen te koop. De voorwaarde is dat de NS logo's er vanaf gaan en binnen 3 maanden een andere kleurstelling. Kortom; zet de rijtuigen een nachtje op station Wormerveer en je voldoet aan de voorwaarde.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik moet enkele reis Schiphol de 14e. Hopelijk rijdt de boel dan fatsoenlijk, anders wordt het een hoop gekut omdat ik dan bij thuiskomst na het werk een keer de auto moet gaan ophalen
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Tiësto Live @ Melkweg 2000 Best pilot in history
Op dinsdag 6 september 2022 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende: b2py denkt dat dwergsein 106 bij spoor 6b hoort maar dat is voor 7b. Langs 6b staat alleen een grote paal inderdaad.
Ik maakte die inschattingsfout tenminste ook toen ik de foto zag.
Nou, het dwergsein staat voor het middenspoor, dat kan je duidelijk zien. En seinen staan altijd rechts van het spoor toch?