Plus Max had een nieuwe motor. Moeilijk om te pinpointen waar het aan lag, kunnen diverse factoren zijnquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Sergio Perez staat er om bekend heel goed met banden om te kunnen gaan, wellicht was zijn setup gewoon niet zo best deze race.
Plus Verstappen is gewoon drie klassen beter dan Perez.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Plus Max had een nieuwe motor. Moeilijk om te pinpointen waar het aan lag, kunnen diverse factoren zijn
Ik heb toch sterk de indruk dat er in de W-series en het E-circus mensen rondrijden die in de F1 veel meer positief spektakel zouden verzorgen dan grofweg "de laatste 6" in de F1 van dit moment..quote:
Ik snap het gezeik op Perez ook niet zo goed, die doet gewoon wat je van hem kunt verwachten en wordt tweede. Als je meer van een coureur verlangt dan wat Perez laat zien had je geen 30-jarige ex-pay driver die al op weg naar de uitgang was moeten contracteren.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:19 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat roepen we ook iedere race, hij is gewoon niet zo goed als Max, en dat is geen schande.
Dat was met Hamilton en Bottas hetzelfde verhaal.
Waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Plus Verstappen is gewoon drie klassen beter dan Perez.
Dit gebeurde vrij vroeg in de race toch? Hoeveel van die tear offs zitten er dan op? Of krijg je bij de start gewoon extreem veel meuk op je vizier?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:16 schreef Maanvis het volgende:
De tear-off in de remmen van Leclerc was dus van Max.
Is dat ook een tactiek voor in de toekomst? gewoon tear-offs droppen als een malle?
Mja, dan gaat het nogsteeds over 2021...quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:27 schreef xzaz het volgende:
Het topic van 2023 kan wel worden geopend.
Als mens: geen idee, ken hem niet. Als coureur: ik vind het nog niet heel bijzonder, maar het is een leerjaar dus laten we volgend jaar rond deze tijd nog eens een oordeel vellen.quote:
Zolang ze zoveel beter zijn dan de concurrentie maakt het weinig uit wie je naast Max neerzet. Stel dat Ferrari wel competitiever was geweest had je wel een betere man nodig dan Sergio.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap het gezeik op Perez ook niet zo goed, die doet gewoon wat je van hem kunt verwachten en wordt tweede. Als je meer van een coureur verlangt dan wat Perez laat zien had je geen 30-jarige ex-pay driver die al op weg naar de uitgang was moeten contracteren.
Stuk op 10 denk ikquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vrij vroeg in de race toch? Hoeveel van die tear offs zitten er dan op? Of krijg je bij de start gewoon extreem veel meuk op je vizier?
de merc van lewis had wat gelektquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dit gebeurde vrij vroeg in de race toch? Hoeveel van die tear offs zitten er dan op? Of krijg je bij de start gewoon extreem veel meuk op je vizier?
Het is een Fin.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sinds viaplay kijk ik eigenlijk nooit meer de nabeschouwing enzo maar nu zag ik Mika en vroeg mij af of deze oud wereldkampioen eigenlijk een TIA of een hersenbloeding heeft gehad ofzo? De manier waarop hij praat, beweegt enzo zijn echt weird
Eens.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:19 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat roepen we ook iedere race, hij is gewoon niet zo goed als Max, en dat is geen schande.
Hij mag dan een accent hebben maar dit gaat wel heel verquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sinds viaplay kijk ik eigenlijk nooit meer de nabeschouwing enzo maar nu zag ik Mika en vroeg mij af of deze oud wereldkampioen eigenlijk een TIA of een hersenbloeding heeft gehad ofzo? De manier waarop hij praat, beweegt enzo zijn echt weird
Veel volwassener geworden, neemt minder risico als het niet écht hoeftquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:31 schreef wdn het volgende:
[..]
Eens.
Ik kan zo niet 1 andere coureur opnoemen die het structureel beter dan Max zou doen in een RB.
Lewis inclusief. 2, 3 jaar geleden wel maar nu niet meer. Max is flink gegroeid het afgelopen jaar.
Jaquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:31 schreef wdn het volgende:
Is er een plek waar ik de eerste 20 rondjes kan kijken?Helemaal
Ze hadden een 40 jarige moeten contracterenquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap het gezeik op Perez ook niet zo goed, die doet gewoon wat je van hem kunt verwachten en wordt tweede. Als je meer van een coureur verlangt dan wat Perez laat zien had je geen 30-jarige ex-pay driver die al op weg naar de uitgang was moeten contracteren.
Die doen ook alleen hun mond open wanneer het echt moetquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Bottas, Salo, Kovalainen zie ik echt niet zo praten en doen
Het gaat niet om zijn accent. Hij doet mij denken aan een afgetakelde Charlie Sheen of Michael J Fox... doet mij gewoon denken aan Alzheimer of een andere ziekte waar ik misschien niks van wistquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij mag dan een accent hebben maar dit gaat wel heel ver
Geen idee. Ik vind hem wel normaal pratenquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Het gaat niet om zijn accent. Hij doet mij denken aan een afgetakelde Charlie Sheen of Michael J Fox... doet mij gewoon denken aan Alzheimer of een andere ziekte waar ik misschien niks van wist
Wrong..quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is het de bedoeling dat tear-offs in de cockpit moeten blijven of eruit moeten in de pitlane.
Nou, wie dan?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb toch sterk de indruk dat er in de W-series en het E-circus mensen rondrijden die in de F1 veel meer positief spektakel zouden verzorgen dan grofweg "de laatste 6" in de F1 van dit moment..
jij denkt dat hij de tv gevolgd heeft tijdens het zitten daar?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was jij zichtbaar op tv tijdens de drivers parade?
volgens mij zitten er wel een stuk of 5-10 tear offs opquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso omdat er dan veel close racing is.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:28 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Nou ja, die grote tv voor z'n snufferd is moeilijk te missen.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
jij denkt dat hij de tv gevolgd heeft tijdens het zitten daar?![]()
ikzelf zou daar weinig op kijken maar juist het live willen zien maar oke ja het kanquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, die grote tv voor z'n snufferd is moeilijk te missen.
Tussen de bomen en de andere 10.000 man wellicht wel 🤣quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was jij zichtbaar op tv tijdens de drivers parade?
Ik zit altijd de race gewoon nog te volgen als ik op het circuit zitquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
ikzelf zou daar weinig op kijken maar juist het live willen zien maar oke ja het kan
Hamilton nog langs zien komen?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tussen de bomen en de andere 10.000 man wellicht wel 🤣
Mijn Liam en mijn Stoffel bijvoorbeeld. Maar Zhou is gewoon een prima coureur. Dus die mag blijvenquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb toch sterk de indruk dat er in de W-series en het E-circus mensen rondrijden die in de F1 veel meer positief spektakel zouden verzorgen dan grofweg "de laatste 6" in de F1 van dit moment..
Ja dat heeft hij. In de GP van Australië 95 toen die nog in Adelaide werd gehouden, is hij zwaar gecrashed met zijn mclaren. Daarbij liep hij een schedelbasisfractuur en interne bloedingen op en was bijna gestikt. Sid Watkins heeft een tracheotomie op hem uit moeten voeren (gaatje in de luchtpijp) en hij heeft het allemaal ternauwernood overleefd. De na-effecten lijken nu pas te komen op latere leeftijdquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat is gelul. Die komen meteen. Of niet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ja dat heeft hij. In de GP van Australië 95 toen die nog in Adelaide werd gehouden, is hij zwaar gecrashed met zijn mclaren. Daarbij liep hij een schedelbasisfractuur en interne bloedingen op en was bijna gestikt. Sid Watkins heeft een tracheotomie op hem uit moeten voeren (gaatje in de luchtpijp) en hij heeft het allemaal ternauwernood overleefd. De na-effecten lijken nu pas te komen op latere leeftijd
mwah, 1 zwaluw maakt nog geen zomer voor Liamquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Altijd fijn als je niet tegengesproken wordt
Maar Perez is nu beter dan Hamiltonquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:19 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het was net een schaduw.quote:
Liam heeft gewoon talentquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, 1 zwaluw maakt nog geen zomer voor Liam
quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:04 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
Guttegut..
Druiven zijn zuur
Cry me a riverquote:
F1TV.quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:31 schreef wdn het volgende:
Het is een laagje chroom..quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:09 schreef gbm het volgende:
[..]
Ben ik niet gewend van Charles... Heeft het nu echt opgegeven gok ik
Zit hem flink tegen, maar mentaal kan die ook echt weinig hebben. Net zo'n zacht pakje boter als Lewis wat dat betreft. Boohoo, alles en iedereen werkt mij tegen.quote:
Agreedquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zit hem flink tegen, maar mentaal kan die ook echt weinig hebben. Net zo'n zacht pakje boter als Lewis wat dat betreft. Boohoo, alles en iedereen werkt mij tegen.
De helft van de tijd maakt hij zelf gewoon fouten. Raakte nog de muur dit weekend, heeft races weggegooid door eigen domme fouten etc. Ja tuurlijk zijn ze bij Ferrari ook een stelletje clowns, maar beetje naar jezelf kijken zou geen kwaad kunnen als je Leclerc heet.
Sainz had ook een kut start dit seizoen, maar heb ik lang niet zoveel horen zeuren. Die zocht het vooral bij zichzelf.
Super Max, kan met die snelheden gewoon een tear-off dusdanig goed mikken dat die precies bij Leclerc in de remmen komtquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:20 schreef greysbones het volgende:
Ow mijn hemel
Nu heeft Max niet alleen voor de vroege pitstop gezorgd van leclerc maar ook voor de penalty![]()
![]()
Was wel een machtig stukje plastic folie dan als die alle systemen zo in de war kan gooienquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ncHFwtj213bF8-U5PP6E
De engineers van Ferrari wisten het probleem te verhelpen, maar aan het einde van de wedstrijd bleek dat deze tear-off van Verstappen ook de werking van de snelheidssensoren had beïnvloed. Hierdoor kon Ferrari de snelheid van Leclerc in de pitstraat niet goed meten en volgde er een vijf seconden tijdstraf. Dit zegt teambaas Binotto.
Dat krijg je als je al vanaf je kleuterjaren in karts rijdt en al vanaf je 7de in races.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:10 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hij voelt het gewoon perfect aan. Het is bijna onnatuurlijk, hoe goed hij aanvoelt of iets klopt of niet, en hoe hij moet managen. Echt ongelofelijk.
quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:08 schreef Sjemmert het volgende:
Las op reddit dat Verstappen een tear off weggooide vlak voor Leclerc problemen kreeg. Verstappen heeft gewoon Mario Kart tactieken op Leclerc gebruikt.
Dan kan hij beter mikken dan Leclerc in SAquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Super Max, kan met die snelheden gewoon een tear-off dusdanig goed mikken dat die precies bij Leclerc in de remmen komtWat een god.
Bv omdat het een goede 'window' is (dat ie dan niet midden in het verkeer van achterblijvers terecht komt)quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom zouden ze Pérez naar binnen roepen als z'n banden nog prima waren?
Precies, gewoon in een zakje droppen in de cockpit. Moet kunnen anno 2022quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:35 schreef PS. het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat ze die stukjes plastic uit de auto gooien. Kun je toch makkelijk in je cockpit droppen?
Het is natuurlijk wel 2022 waar alles van plastic slecht is. Een papieren tear-off lijkt me dan ook weer niet zo'n succes.
De tering wat gaan ze ver in Max zwart te makenquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
De engineers van Ferrari wisten het probleem te verhelpen, maar aan het einde van de wedstrijd bleek dat deze tear-off van Verstappen ook de werking van de snelheidssensoren had beïnvloed. Hierdoor kon Ferrari de snelheid van Leclerc in de pitstraat niet goed meten en volgde er een vijf seconden tijdstraf. Dit zegt teambaas Binotto.
Is een nieuwe trend ofzo. Ingezet door Mercedes..quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De tering wat gaan ze ver in Max zwart te maken
Een paar uur na de race verschijnen er wel torrents van het hele race weekend, maar die moet je dan zelf gaan zoeken, ik gebruik dat niet meerquote:Op zondag 28 augustus 2022 19:31 schreef wdn het volgende:
Ik las een zakje dropquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Precies, gewoon in een zakje droppen in de cockpit. Moet kunnen anno 2022
Die in mijn pa's kas niet hoor, die zijn mierzoet dit jaarquote:
Yes op een scootertje overigensquote:
"oke we take hard tire, or medium tire, question"quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:23 schreef Zwoerd het volgende:
En natuurlijk weer gelachen om Ferrari:
"Ok, plan B"
"Plan D"
Om uiteindelijk de coureur zelf maar te laten beslissen wanneer en voor welke band te pitten
Whutquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
Alles is de schuld van Maxquote:
Buitenlanders hebben geen smaakquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:46 schreef StephanL het volgende:
[..]Lekker voor onderweg. Alhoewel de meeste buitenlanders die dingen niet te vreten vinden
Dit gelooft toch niemand. Binottoto op zijn best.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:21 schreef greysbones het volgende:
Mika vast wel. Finnen zijn dol op drop.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:46 schreef StephanL het volgende:
[..]Lekker voor onderweg. Alhoewel de meeste buitenlanders die dingen niet te vreten vinden
quote:
Al is het waar, je haalt toch niet je coureur onnodig naar binnen als je niet kan garanderen dat hij zich houdt aan de snelheidslimiet? Da's dan ook gewoon weer een gevalletje clown_ferrari.jpegquote:Op zondag 28 augustus 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit gelooft toch niemand. Binottoto op zijn best.
Die hele call was ridicuul. Je staat 90 punten achter in het WDC, bent ook voor het WCC inmiddels kansloos en dan ga je voor 1 puntje het risico nemen van verliezen van trackposition + alles wat er met een pitstop mis kan gaan. Gaat echt helemaal nergens over, zonder dat ik een lijst bijhoud zeker één van de 10 domste calls die ik in meer dan 25 jaar F1 heb gezien.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:55 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Al is het waar, je haalt toch niet je coureur onnodig naar binnen als je niet kan garanderen dat hij zich houdt aan de snelheidslimiet? Da's dan ook gewoon weer een gevalletje clown_ferrari.jpeg
En als het wel waar is dan is het vooral een fout van Ferarri dat ze hem binnenhalen zonder enige noodzaak.quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit gelooft toch niemand. Binottoto op zijn best.
Het is een beetje een obsessie voor je, of niet?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die hele call was ridicuul. Je staat 90 punten achter in het WDC, bent ook voor het WCC inmiddels kansloos en dan ga je voor 1 puntje het risico nemen van verliezen van trackposition + alles wat er met een pitstop mis kan gaan. Gaat echt helemaal nergens over, zonder dat ik een lijst bijhoud zeker één van de 10 domste calls die ik in meer dan 25 jaar F1 heb gezien.
quote:
Evenaarde zelfsquote:Verstappen evenaarde in Spa een prestatie van Bruce McLaren. De Nieuw-Zeelandse coureur won in 1959 en 1960 twee races op rij nadat hij vanaf de tiende plaats of lager was gestart. Verstappen herhaalde dat dit seizoen met zijn overwinningen in Hongarije en België.
Starten vanaf p14 mee telt welquote:Op zondag 28 augustus 2022 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mwah, Max brak het eigenlijk
Ik volg de F1 al heel lang en beschouw Ferrari als een groot team in de sport-historie. Niet alleen in de F1, maar in de hele race scene. Het is werkelijk absurd dat ze vorig jaar hebben laten schieten om alles op dit seizoen te zetten en dat ze eigenlijk na 6 races al weer kansloos zijn voor de prijzen. Terwijl ze budgettair en qua faciliteiten gewoon één van de absolute topteams zijn. Deels door technische problemen die misschien niet altijd te voorzien zijn, maar ook voor een groot deel door blunder op blunder.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is een beetje een obsessie voor je, of niet?
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |