Breuls recensies, altijd goedquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 16:10 schreef Breuls het volgende: Mijn indruk van de eerste zes afleveringen: House of the Dragon haast zich door de geschiedenis van Westeros
Redelijk positiefquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe poll!
[poll=4349]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurdequote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Redelijk positief
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte puntenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde
Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Zeker sterk, maar op een gegeven moment leek het wel erg weinig gedoseerd, sommige afleveringen werden een beetje een soapserie. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk, ik heb zeker gewoon acht seizoen genoten van GoT en nu ook één aflevering genoten van HotD en dat gaan er ongetwijfeld nog meer wordenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten![]()
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?
Edit: Essos, dus. nvm
Er is een reden, gepubliceerd door de makers van de serie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:12 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.
De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.
Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
Nee, dan verzuip je in alle namen/achtergronden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
Kun je dit kijken als je GoT nooit gezien hebt?
(Jaja, I know…)
Ik mis de optie, not good not terrible. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe poll!
[poll=4349]
Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :pquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
Waarschijnlijk wel, maar ik zou toch got ook checken, omdat het zoveel goeds te bieden heeft, ook al is het einde ruk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
(Jaja, I know…)
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:
(Jaja, I know…)
En dan dit negeren en gewoon 7 en 8 ook kijken, logischerwijze.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.
En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het er boeiend uitzien maar wacht totdat de serie in z'n laatste seizoen zit voordat ik ga kijken.
Eens en eens.quote:Op maandag 22 augustus 2022 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
Goede aflevering zeg. Wat mij vooral opviel was dat de dialogen weer meer leken op de eerdere seizoenen van GoT ipv die onzin in de laatste paar.
Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe(ja ik ben nog steeds geïrriteerd daarover)
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch?
En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed
Volgens de makers van de set is de Iron Throne van GoT de "afgekalfde" versie na jaren van neergang. De tijd van Viserys is het summum van Targaryen macht. King's Landing ziet er in de serie dan ook veel grootser en mooier uit dan later in GoT.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Klopt, zelf heb ik de indruk dat men de Iron Throne uit GoT wil eren en als herkenbaar symbool terug willen brengen, maar tegelijkertijd ook dichter tegen het bron materiaal willen zitten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Ja, maar dat bedoel ik: het kwam (op mij) meer over als iets voor de toekomst dan dat het de bedoeling was om nu gelijk het bed in te duiken. Wat ook redelijk onzinnig zou zijn geweest, nu hij nog in diepe rouw enzo was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer.
[..]
Eens en eens.
GoT vergat z'n achtergrond, en in de latere seizoenen gebruikten karakters ineens moderne uitdrukkingen en idiomen. Deze reset wordt zeer gewaardeerd.
En het lijkt me heel verstandig dat dit het eerste en laatste visioen is met betrekking tot "de winter", want we weten allemaal dat ie maar een uurtje duurde.
[..]
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.
Horen bijna allemaal bij de zelfde familie. Dus dat gedeelte heb je alvast goedquote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Fijne aflevering. Maar ik moet wel een soort stamboom hebben. Echt geen idee meer wie bij wie hoort
quote:House of the Dragon best bekeken eerste aflevering van HBO-serie ooit in Nederland
De nieuwe HBO Original-serie HOUSE OF THE DRAGON ging maandag in première op HBO Max in Nederland met het grootste publiek ooit voor een nieuwe serie of filmlancering.
HBO Max woordvoerder: "HOUSE OF THE DRAGON is veruit de grootste lancering in de geschiedenis van HBO en HBO Max in Nederland. Alle records voor een nieuwe titel van de streamingdienst HBO Max én de kijkcijfers uit de periode waarin HBO nog een lineair kanaal was in Nederland werden gebroken. De kijkuren van de eerste aflevering overtroffen alle verwachtingen."
De eerste aflevering van HOUSE OF THE DRAGON ging maandagochtend om 3 uur 's ochtends live op HBO Max in 21 Europese landen. Het platform zag een ongekende vraag die al in de vroege ochtenduren begon en die maandagavond piekte.
In de VS trok de première van HOUSE OF THE DRAGON zondagavond 10 miljoen kijkers op HBO en HBO Max, het grootste publiek ooit voor een nieuwe originele serie in de geschiedenis van HBO.
De tiendelige serie, met de komende 9 maandagen een nieuwe aflevering, speelt zich 200 jaar voor de gebeurtenissen van Game of Thrones af en vertelt het verhaal van House Targaryen. De hoofdrollen worden vertolkt door o.a. Paddy Considine, Matt Smith, Olivia Cooke, Emma D'Arcy, Steve Toussaint, Eve Best, Sonoya Mizuno, Fabien Frankel en Rhys Ifans.
Wat is het sample eigenlijk? Zo lang is HBO Max er nog niet en die zender daarvoor zullen ook niet heel veel mensen gehad hebben vermoed ik?quote:
Is het de moeite waard om aan de boeken te beginnen nadat je de serie al hebt gezien?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:37 schreef Slayage het volgende:
[..]
Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :p
Ik zou dit in elk geval graag doen, maar heb héél weinig zin om te beginnen aan een serie die een dikke kans heeft nooit afgemaakt te worden, dus ik wacht wel tot 'ie óf ooit af (dan ga ik wel lezen) is óf ooit echt zeker is dat GRRM hem niet af gaat maken (want dood en dan ga ik er ook niet aan beginnen))quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef JohnBMiller het volgende:
[..]
Is het de moeite waard om aan de boeken te beginnen nadat je de serie al hebt gezien?
In aflevering 1 werd Bran uit een raam gegooid, In aflevering 5 ging Jory Cassel dood, in aflevering 6 ging Viserys dood, in aflevering 7 ging Robert Baratheon dood, in aflevering 9 ging Ned dood, in aflevering 10 ging Khal Drogo dood.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde
Ik bedoelde niet non-stop gelulquote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:38 schreef GGMM het volgende:
[..]
In aflevering 1 werd Bran uit een raam gegooid, In aflevering 5 ging Jory Cassel dood, in aflevering 6 ging Viserys dood, in aflevering 7 ging Robert Baratheon dood, in aflevering 9 ging Ned dood, in aflevering 10 ging Khal Drogo dood.
Ik respecteer je mening, maar ik zal dit soort takes nooit begrijpen.
Zoals je in de tekst leest is het inclusief de vorige versie van HBO. Verder weet ik het ook niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is het sample eigenlijk? Zo lang is HBO Max er nog niet en die zender daarvoor zullen ook niet heel veel mensen gehad hebben vermoed ik?
Wat zou voor jou de reden zijn om er aan te beginnen als de reeks word afgerond los van het einde?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou dit in elk geval graag doen, maar heb héél weinig zin om te beginnen aan een serie die een dikke kans heeft nooit afgemaakt te worden, dus ik wacht wel tot 'ie óf ooit af (dan ga ik wel lezen) is óf ooit echt zeker is dat GRRM hem niet af gaat maken (want dood en dan ga ik er ook niet aan beginnen))
Beste spin-off met draken die te zien is in Nederland deze week!!!11quote:
Nieuwsgierigheid en interesse in meer details over die hele wereldquote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:49 schreef JohnBMiller het volgende:
[..]
Wat zou voor jou de reden zijn om er aan te beginnen als de reeks word afgerond los van het einde?
Worden gebeurtenissen zoals Rebellion in de boeken uitgebreid behandeld?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid en interesse in meer details over die hele wereld
Stiekem zou Arya spin off wel gaaf zijn dat ze west of Westeros gaat en uitkomt in Asshai.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:40 schreef Funzel het volgende:
Hopelijk ooit een serie over steden in Essos,vooral Asshai oid lijkt me gaaf.
Die komt er ook. Of nouja een Arya spinoff. Waar ze heen gaat geen idee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Stiekem zou Arya spin off wel gaaf zijn dat ze west of Westeros gaat en uitkomt in Asshai.
Dacht dat wel een van de ideeën is/was, maar volgens mij niet bevestigd.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Die komt er ook. Of nouja een Arya spinoff. Waar ze heen gaat geen idee.
weet ook niet 100% zeker of het ondertussen niet geschrapt is
Jon Snow spin-off lijkt mij dan weer een beetje suf eventueel. Waar kan dat over gaan? Nieuwe leven bij The Wall, muur opbouwen, nightswatch opnieuw oprichten of niet? Ruzie tussen mensen uit het Noorden en wildlings?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:56 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dacht dat wel een van de ideeën is/was, maar volgens mij niet bevestigd.
Jon Snow spin-off is wel bevestigd dacht ik.
Ice Spiders!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Jon Snow spin-off lijkt mij dan weer een beetje suf eventueel. Waar kan dat over gaan? Nieuwe leven bij The Wall, muur opbouwen, nightswatch opnieuw oprichten of niet? Ruzie tussen mensen uit het Noorden en wildlings?
Ja, het gaat iig over het leven achter The Wall. Wellicht willen ze iets recht zetten aangezien GoT eigenlijk om Jon Snow draaide en hij uiteindelijk naar het noorden werd gebonjourdquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Jon Snow spin-off lijkt mij dan weer een beetje suf eventueel. Waar kan dat over gaan? Nieuwe leven bij The Wall, muur opbouwen, nightswatch opnieuw oprichten of niet? Ruzie tussen mensen uit het Noorden en wildlings?
Het liefst helemaal in het oosten, of juist het mysterieuze Sothoryos ofzo, maar ja, dan moet je wel enig bronmateriaal hebbenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:40 schreef Funzel het volgende:
Ik zou het wel vet vinden als er (al is het maar in een boek) eens een verhaal komt over Sothoryos of zelfs Ulthos (wat op asoiaf wiki maar 2 regels tekst heeft).quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het liefst helemaal in het oosten, of juist het mysterieuze Sothoryos ofzo, maar ja, dan moet je wel enig bronmateriaal hebben
Dat zou ik het aller, allerliefste willen. Wordt 'm waarschijnlijk niet, maar ik zou echt graag wel wat van Asshai willen zien of het noordelijke puntje van Sothyros. Zoals die ene drakenrijder die voor drie maanden steeds zuidelijker bleef vliegen en dat er nog steeds geen einde kwam aan het land. Dat maakt het zo mysterieus. Oja, of het continent Ulthos waar nog helemaal niets over bekend is.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 15:40 schreef Funzel het volgende:
Ja exact! Maar dat zal GRRM juist wel tot de verbeelding willen laten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zou ik het aller, allerliefste willen. Wordt 'm waarschijnlijk niet, maar ik zou echt graag wel wat van Asshai willen zien of het noordelijke puntje van Sothyros. Zoals die ene drakenrijder die voor drie maanden steeds zuidelijker bleef vliegen en dat er nog steeds geen einde kwam aan het land. Dat maakt het zo mysterieus. Oja, of het continent Ulthos waar nog helemaal niets over bekend is.
Die dingen vind ik het leukst aan de wereld van "ice and fire'
Waar op zich ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk. In de echte wereld vind ik de plekken en tijdsperiodes waar weinig over bekend is vaak ook extra interessantquote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:31 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ja exact! Maar dat zal GRRM juist wel tot de verbeelding willen laten.
Ik was zelf aan de boeken begonnen nadat ik de serie had gekeken. Ik heb echt genoten van de eerste drie boeken. Dus dat je bent begonnen aan die boeken zal je zeker geen spijt van krijgen. De laatste twee waren heel gemixt sommigen verhaallijnen zijn heel tof anderen ronduit slecht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef JohnBMiller het volgende:
[..]
Is het de moeite waard om aan de boeken te beginnen nadat je de serie al hebt gezien?
Als hij, ondanks zijn persoonlijke crisis destijds, nog wel altijd dezelfde ambitie heeft als acteur, dan zegt één blik op zijn CV genoeg; want Kit heeft nou niet bepaald Hollywood weten te veroveren als leading man.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 16:02 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ja, het gaat iig over het leven achter The Wall. Wellicht willen ze iets recht zetten aangezien GoT eigenlijk om Jon Snow draaide en hij uiteindelijk naar het noorden werd gebonjourd
Ik snap dan weer niet dat Kit Harington hier zin in heeft aangezien hij na GoT in een identiteitscrisis belandde en naar rehab kon vertrekken.
Pak gewoon een willekeurig stamboom uit Urk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Fijne aflevering. Maar ik moet wel een soort stamboom hebben. Echt geen idee meer wie bij wie hoort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik vond het wel een toffe eerste aflevering. kreeg wel weer dat GOT gevoel. ben heel benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen.Hopelijk iets betere uitkomst bij jouw dochterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Ja dat gelukkig wel. ze is nu een vrolijk meisje van 1 jaar oud.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hopelijk iets betere uitkomst bij jouw dochter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
Hij is nu onderdeel van de Arbuthnot-Leslie Clan, dat levert wel wat zakcentjes op.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 18:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als hij, ondanks zijn persoonlijke crisis destijds, nog wel altijd dezelfde ambitie heeft als acteur, dan zegt één blik op zijn CV genoeg; want Kit heeft nou niet bepaald Hollywood weten te veroveren als leading man.
Dus dan kan een terugkeer naar GoT en het riante salaris wat daarbij zal horen ineens wel erg interessant klinken.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik vond het wel een toffe eerste aflevering. kreeg wel weer dat GOT gevoel. ben heel benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen.Gelukkig is de medische wetenschap inmiddels wat verder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
Hij heeft een rol in Marvels Eternals en komt nog terug in komende titels. Geen idee hoe groot die rol is, maar als je in het MCU zit heb je wel een leuk vooruitzicht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als hij, ondanks zijn persoonlijke crisis destijds, nog wel altijd dezelfde ambitie heeft als acteur, dan zegt één blik op zijn CV genoeg; want Kit heeft nou niet bepaald Hollywood weten te veroveren als leading man.
Dus dan kan een terugkeer naar GoT en het riante salaris wat daarbij zal horen ineens wel erg interessant klinken.
Rob Stark en Jon Snow in The Eternals. 😂🤣quote:Op vrijdag 26 augustus 2022 12:27 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hij heeft een rol in Marvels Eternals en komt nog terug in komende titels. Geen idee hoe groot die rol is, maar als je in het MCU zit heb je wel een leuk vooruitzicht.
quote:haar karakter Melisandre is 400 jaar oud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.rtlboulevard.(...)-dragon-game-thronesBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
Gelekt?quote:Op zondag 28 augustus 2022 19:59 schreef YellowBlacks het volgende:
Aflevering 2 vond ik zelf beter dan de eerste, gaat de goede kant op.
Ook weer op dezelfde manier de hoofdstukken ingedeeld op basis van meerdere personages zoals ASOIAF?quote:Op zondag 28 augustus 2022 20:41 schreef borisz het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan het boek. Daar lijkt nu ook het verhaal een beetje te beginnen. Het is in den beginne alleen maar een opsomming van namen en gebeurtenissen zonder verhaal.
Fire & Blood is geschreven als een in-universe historie van een Archmaester en daarnaast ook een court jester (die allebei verschillende kanten hebben van het verhaal dus de waarheid is niet helemaal duidelijk omdat historie vaak gekleurd is).quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ook weer op dezelfde manier de hoofdstukken ingedeeld op basis van meerdere personages zoals ASOIAF?
Court jester?quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Fire & Blood is geschreven als een in-universe historie van een Archmaester en daarnaast ook een court jester (die allebei verschillende kanten hebben van het verhaal dus de waarheid is niet helemaal duidelijk omdat historie vaak gekleurd is).
Daarom kunnen ze daar ook best veel mee spelen in deze serie omdat er geen objectieve waarheid is in de boeken.
Ja Mushroom. Een dwerg die de rol van fool speelt in de Red Keep ter vermaak van de lui die daar rondlopen.quote:
quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja Mushroom. Een dwerg die de rol van fool speelt in de Red Keep ter vermaak van de lui die daar rondlopen.
Maar die vertelt zijn verhalen dus met een hoop meer sensatie en heeft het in Fire & Blood vooral over dat hij zo'n grote piemel heeft
Hij was sowieso een van de beste personages. Misschien wel de beste. Vond aflevering 1 ruim voldoende trouwens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2022 21:18 schreef KingRoland het volgende:
@:lordvoldemort @:jr-style-93
wat vinden jullie van
?
quote:
In het nederlands: de hofnar. Het was ook vooral de bedoeling dat een nar de koning een beetje scherp hielt doordat hij als enigste overal grappen over kon maken. Ook over de fouten die een koning maakte.quote:Op zondag 28 augustus 2022 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja Mushroom. Een dwerg die de rol van fool speelt in de Red Keep ter vermaak van de lui die daar rondlopen.
Maar die vertelt zijn verhalen dus met een hoop meer sensatie en heeft het in Fire & Blood vooral over dat hij zo'n grote piemel heeft
quote:
Zelfde intromuziek als GoT :-( wel vette animatie, dat wel. Maar die van GoT was beter :-(quote:
Niks mis mee, ik kreeg er kippenvel vanquote:Zelfde intromuziek als GoT :-( wel vette animatie, dat wel. Maar die van GoT was beter :-(
Maar geen filler.quote:Op maandag 29 augustus 2022 16:12 schreef Momo het volgende:
We zijn duidelijk aan het opbouwen deze aflevering, nieuw huwelijk met mogelijke nieuwe kinderen, nieuwe samenwerking tussen Daemon en Valyrons.
Heel normaal. Oostenrijk, Duitsland, Italië.... Allemaal 14 jaar.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
Gelukkig kiest de oude Koning niet voor een huwelijk met een 12 -jarige, maar voor een huwelijk met een 15-jarige.
Daar mag ie dan wel al mee naar bed, want boven de 14.
Ik vind hem juist goed acteren. King Viserys is ook helemaal geen charismatisch personage, maar juist iemand die vooral onzeker is en niet goed beslissingen kan nemen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuke aflevering! Ik vind alleen de King niet zo’n hele goede acteur, maar dat kan aan mij liggen. Komt weinig charisma vanaf of zo. Bij de andere belangrijke karakters heb ik dat gevoel minder; die doen t allemaal erg goed wat mij betreft.
Dat doet hij denk ik alleen maar, omdat hij voor mijn gevoel geen lang leven meer heeft met zijn ziektes/ontstekingen. Hij kan denk ik niet 2, 3 of 4 jaar wachten.quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
Gelukkig kiest de oude Koning niet voor een huwelijk met een 12 -jarige, maar voor een huwelijk met een 15-jarige.
`quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
Zou Lord Velaryon nu zijn dochter aan Daemon aanbieden?
Of zijn zoon aan Rhaenyraquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
Zou Lord Velaryon nu zijn dochter aan Daemon aanbieden?
Beetje dezelfde leeftijden als GOT in de boekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:46 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
`
Ze zal wel onderdeel van een package deal worden. 12 jaar..
Dat laatste dus. Hoezo heeft een spin-off dezelfde theme song? Idioot.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
King Viserys is echt een drol van een koning, wordt erg goed neergezet.
Veel opbouw in de 2e ep zoals eerder gezegd. Het vuurwerk zal later wel gaan komen.
Ik vind dat ze hetzelfde muziekje van GOT gebruiken voor de intro eigenlijk een beetje armoedig
Helemaal eens. Lekker teren op een deuntje van 11 jaar geleden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind dat ze hetzelfde muziekje van GOT gebruiken voor de intro eigenlijk een beetje armoedig
Never change a winning team theme!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 15:31 schreef Gremen het volgende:
[..]
Helemaal eens. Lekker teren op een deuntje van 11 jaar geleden.
Kon Ramin Djawadi niet even wat nieuws in elkaar zetten.
Ja dat vind ik ook wel erg lame. Wel een genot songquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat laatste dus. Hoezo heeft een spin-off dezelfde theme song? Idioot.
quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 20:14 schreef LordVoldermort het volgende:
Dit wordt beter en beter. Ook het vooruit springen in de tijd doen ze goed. Eindelijk weer goeie dialogen en intrigerende gesprekken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:22 ]
volgens mij is dat letterlijk de personage King Viserys, dus een goede acteur. Vreemde post dit.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuke aflevering! Ik vind alleen de King niet zo’n hele goede acteur, maar dat kan aan mij liggen. Komt weinig charisma vanaf of zo. Bij de andere belangrijke karakters heb ik dat gevoel minder; die doen t allemaal erg goed wat mij betreft.
IntroAl was de betekenis me niet helemaal duidelijk. Behalve bloodlines dan gezien al het bloed. Maar de muziek was natuurlijk weer genieten
duurde wel een tijdje dat je reageerde.quote:Op maandag 29 augustus 2022 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat is dit goed zeg.
Heerlijke dialogen weer, politieke spelletjes en ook geweldige cinematografie
[ Bericht 16% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:39 ]“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
Dat is echt te ver gezocht. Dat hij zich steeds verwond heeft wel een betekenis, namelijk dat hij slechte beslissingen neemt die niet in het voordeel van the realm zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
Ook wel een stukje symboliek bedenk ik mij nu dat de koning een behandeling moest ondergaan voor rottend vlees aan zijn hand. Net als dat Otto (de hand) ook een rot stukje is.
Mogen zulke dingen in spoilertags? Ik kijk geen previewsquote:
[ Bericht 21% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:51 ]I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Die dames zijn al een stuk ouder dan wat ze spelen.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Neem aan dat we dan ook al snel andere acteurs gaan zien voor de kinderkarakters?
Is ook zo (net als de koning overigens, die volgens mij ook nog maar 37 is in het boek) maar bij een tijdsprong van vele jaren valt het natuurlijk wel op als jonge personages niet ouder worden.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 07:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die dames zijn al een stuk ouder dan wat ze spelen.
Tot wanneer voor GoT eindigt deze serie dan? Want seizoen 1 was iets van 170 jaar voor The Mad King?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Gelukkig zullen die grote tijdsprongen alleen in S1 zitten.
Daarna speelt alles zich binnen twee jaar ofzo af.
The Mad King stierf in het jaar 283 AC en deze serie zal zo'n beetje eindigen rond 131 AC waarschijnlijk (of ze moeten de tijdlijn in de serie anders vertolken). Maar in episode 1+2 zitten ze rond het jaar 110 AC volgens mij.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tot wanneer voor GoT eindigt deze serie dan? Want seizoen 1 was iets van 170 jaar voor The Mad King?
Zou eigenlijk redelijk spoilervrij wel wat meer van die tijdzones willen lezen maar dat is onmogelijk denk ik.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
The Mad King stierf in het jaar 283 AC en deze serie zal zo'n beetje eindigen rond 131 AC waarschijnlijk (of ze moeten de tijdlijn in de serie anders vertolken). Maar in episode 1+2 zitten ze rond het jaar 110 AC volgens mij.
Je kan altijd gewoon Fire & Blood gaan lezen natuurlijk.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zou eigenlijk redelijk spoilervrij wel wat meer van die tijdzones willen lezen maar dat is onmogelijk denk ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
koning?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Alsdus de koning die door door zijn zoon op de WC met een kruisboog is doodgeschoten.
En dan hier "voorspellingen" neerzetten die "toevallig" uitkomenquote:Op woensdag 31 augustus 2022 10:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
Je kan altijd gewoon Fire & Blood gaan lezen natuurlijk.
Topshow.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 22:04 schreef KingRoland het volgende:
begon wel kippenvel te krijgen bij de introhet begint weer @:lordvoldemort
Vind ik ook wel. En ook wat meer lore. Ik wil Old Valyria wel zien in een flashback ofzo; of landen ver in het oosten van Essos, beetje meer magie. Maar goed, als het goed is krijgen we de Stepstones ook te zien dit seizoen met die crab feeder. Volgens mij waren we daar nog niet geweest in GoT.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:27 schreef Karina het volgende:
Vind het niet tegenvallen tot nu toe. Mag iets meer vaart in zitten dat wel. Maar goed dat vond ik bij GoT ook al eigenlijk.
Dat blijf je houden met 'verfilmingen'. Welke uitersten ik al niet over Dune heb gehoord van mensen...quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:48 schreef Momo het volgende:
Iemand die ik ken vond dat ze weer te snel door het materiaal gaan
Lolwut. Er zat 9 jaar tussen de proloog en de rest van ep 1 en 6 maanden tussen ep 1 en ep 2. Hoeveel meer vaart wil je hebben?quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:27 schreef Karina het volgende:
Vind het niet tegenvallen tot nu toe. Mag iets meer vaart in zitten dat wel. Maar goed dat vond ik bij GoT ook al eigenlijk.
Dat is vrij menselijk, zo is het duizenden jaren gegaan onder de adel en ander elite, in vrijwel elke cultuur op elk continent.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.
Ik heb de Targaryen stamboom opgezocht... Grote fout, nu snap ik er nog minder van. Die gasten doen het voor 50% alleen maar met familieleden en ze hebben ook de onhebbelijke gewoonte om elke 2 generaties alle namen weer te herhalen....quote:Op zondag 4 september 2022 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:
fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Hmmm.quote:
Hij speelt hem echt fantastisch inderdaad.quote:Op maandag 5 september 2022 13:39 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
De acteur van de koning is wel echt heel goed. De onzekerheid straalt ervan af en wordt met de minuut erger. Otto is een smerige man zoals Daemon al zei. Zonde van de plot armor, verder een geweldige aflevering. 7.8. zonder plot armor een 8.8. Erg benieuwd naar aflevering 4. Je voelt de spanning per aflevering toenemen.
quote:Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ook wil ik vermelden dat de CGI echt niet heel best is helaas
Ik zie dit zo vaak langskomen maar volgens de wiki's is Alicent 11 jaar ouder dan Rhaenyra, dus was ze 26 toen ze trouwden?quote:Op maandag 29 augustus 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
In het boek is Alicent inderdaad ouder, in de serie ongeveer 15-17 en zijn Rhaenyra en Alicent BFFs terwijl het in de boeken eerder een neutrale relatie is door het leeftijdsverschil.quote:Op maandag 5 september 2022 21:19 schreef tombolafan het volgende:
Ik zie dit zo vaak langskomen maar volgens de wiki's is Alicent 11 jaar ouder dan Rhaenyra, dus was ze 26 toen ze trouwden?
Alsof je na GoT nog niet wist dat de Targs bekend stonden om hun incest en inteeltquote:Op maandag 5 september 2022 21:49 schreef wolfrolf het volgende:
gvd de suggestie om rhaenyra te laten trouwen met haar halfbroer. wat een waanzin.
Zijn normale armor werkt al prima tegen pijlen weten we nuquote:Op maandag 5 september 2022 22:06 schreef jogy het volgende:
Goeie aflevering. En ik ben fan van die doorgedraaide prins door zijn doctor who dus hoop dat zijn plotarmor teringsterk is.
Ik heb het niet langs zien komen in de serie, hoe oud ze is... Het leek me eerder een soort hofdame die dan prima ouder kan zijnquote:Op maandag 5 september 2022 21:39 schreef zipcon het volgende:
[..]
In het boek is Alicent inderdaad ouder, in de serie ongeveer 15-17 en zijn Rhaenyra en Alicent BFFs terwijl het in de boeken eerder een neutrale relatie is door het leeftijdsverschil.
Dat was Leanor Valyron, zelf ook half Targ.quote:Op maandag 5 september 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Topper dit. Heel benieuwd naar de rest. Wie zat er eigenlijk op die draak tegen het einde? Dat was toch niet Vyseris zelf?
Ja, er valt weinig te begrijpen van Viserys weifelende gedrag. Hij blijft aan de ene kant (nog) vasthouden aan Rhaenyra als opvolger, maar doet tegelijkertijd helemaal niks om haar positie te verstevigen zodat ze na zijn overlijden ook maar enige kans maakt.quote:Op maandag 5 september 2022 22:33 schreef golfer het volgende:
Mooie actie van Deamon op het einde met die Krabbenkoning.![]()
En die koning blijft een weifelend watje.
En die heeft ook een draak? Ik dacht dat die Valyrions geen draken hadden, net zoals Corlys?quote:Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was Leanor Valyron, zelf ook half Targ.
Jep zijn draak heet Seasmoke. Corlys is geen Targaryen he, zijn zoon is dat wel half.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En die heeft ook een draak? Ik dacht dat die Valyrions geen draken hadden, net zoals Corlys?
Zit er wel echt heerlijk in. Wat een verschil met Rings of Power zeg. En het had ook zo goed kunnen zijn.
Ik heb de Targaryen stamboom opgezocht... Grote fout, nu snap ik er nog minder van. Die gasten doen het voor 50% alleen maar met familieleden en ze hebben ook de onhebbelijke gewoonte om elke 2 generaties alle namen weer te herhalen....quote:Op zondag 4 september 2022 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:
fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Vast zwaar in de minderheid (gebaseerd op wat ik heb gelezen afgelopen week) maar ik heb het juist andersom. Bij Ring of Power zit ik er al helemaal in en kan ik echt niet wachten op de volgende ep. Veel mysteries. Ziet er imo ook beter uit. Maar House of the Dragon vermaak ik me ook gewoon mee, ik vind het alleen wat saaier ogen allemaal; vergeleken met seizoen 1 van GoT zelf. Weinig personages die ik echt interessant vind. Acteerwerk is over t algemeen wel iets beter in House of Dragons (vergeleken met Rings of Power).quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En die heeft ook een draak? Ik dacht dat die Valyrions geen draken hadden, net zoals Corlys?
Zit er wel echt heerlijk in. Wat een verschil met Rings of Power zeg. En het had ook zo goed kunnen zijn.
Hij speelt dat hele twijfelende allemaal wel heel erg goed imo. Je ziet zijn conflicten echt van het scherm af komen.quote:Op maandag 5 september 2022 23:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, er valt weinig te begrijpen van Viserys weifelende gedrag. Hij blijft aan de ene kant (nog) vasthouden aan Rhaenyra als opvolger, maar doet tegelijkertijd helemaal niks om haar positie te verstevigen zodat ze na zijn overlijden ook maar enige kans maakt.
Een CGI dier combineren met echte paarden in daglicht was geen goed idee.quote:Op maandag 5 september 2022 22:41 schreef zipcon het volgende:
Welke CGI vonden jullie niet goed aan de aflevering?
Voor mij:
- Een paar beesten zagen er digitaal uit
- Mensen op draken, dat blijft geen succes
In het donker filmen is een goede truc (het geeft ook meer nadruk op de vlammen). Iemand postte op reddit dat er een stukje greenscreen te zien was in een scène, dus zelfs de duurste HBO productie heeft last van de tijdsbeperkingen om af te werken.
Hoe veel draken zijn er nog in totaal in deze tijd?quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Jep zijn draak heet Seasmoke. Corlys is geen Targaryen he, zijn zoon is dat wel half.
Ik dacht dat ze het over 10 draken hadden, en er zijn nog drakeneieren nu.quote:Op dinsdag 6 september 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel draken zijn er nog in totaal in deze tijd?
Ik zit er bij allebei gewoon goed in eigenlijk. Ze proberen allebei ook gewoon totaal iets anders ondanks dat het allebei fantasy is. Met HotD krijg ik nu ook wel een beetje The Crown vibes met die timeskips tussen de afleveringen door en waar elke aflevering echt meer op zichzelf staat waar dat bij RoP natuurlijk wel iets geleidelijker gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vast zwaar in de minderheid (gebaseerd op wat ik heb gelezen afgelopen week) maar ik heb het juist andersom. Bij Ring of Power zit ik er al helemaal in en kan ik echt niet wachten op de volgende ep. Veel mysteries. Ziet er imo ook beter uit. Maar House of the Dragon vermaak ik me ook gewoon mee, ik vind het alleen wat saaier ogen allemaal; vergeleken met seizoen 1 van GoT zelf. Weinig personages die ik echt interessant vind. Acteerwerk is over t algemeen wel iets beter in House of Dragons (vergeleken met Rings of Power).
LOTR > HotD >>>> RoPquote:Op dinsdag 6 september 2022 12:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik zit er bij allebei gewoon goed in eigenlijk. Ze proberen allebei ook gewoon totaal iets anders ondanks dat het allebei fantasy is. Met HotD krijg ik nu ook wel een beetje The Crown vibes met die timeskips tussen de afleveringen door en waar elke aflevering echt meer op zichzelf staat waar dat bij RoP natuurlijk wel iets geleidelijker gaat.
Al ben ik wel altijd meer fan geweest van de wereld van ASOIAF omdat het toch wat rauwer is, iets meer gericht op alle mensen ipv alle andere fantasy rassen en het daardoor makkelijker is om je te identificeren met de personages. Dat is met elven die onsterfelijk zijn toch wat lastiger.
Je bent niet meteen een diehard fan als je iets prefereert over wat andersquote:Op dinsdag 6 september 2022 13:06 schreef Funzel het volgende:
Het is allemaal tof imo. Word doodmoe van die diehard fans die overal een wedstrijd van moeten maken.
De herten waren echt abominabel slecht gemaakt.quote:Op maandag 5 september 2022 22:41 schreef zipcon het volgende:
Welke CGI vonden jullie niet goed aan de aflevering?
Voor mij:
- Een paar beesten zagen er digitaal uit
- Mensen op draken, dat blijft geen succes
In het donker filmen is een goede truc (het geeft ook meer nadruk op de vlammen). Iemand postte op reddit dat er een stukje greenscreen te zien was in een scène, dus zelfs de duurste HBO productie heeft last van de tijdsbeperkingen om af te werken.
abominabel slecht ja?quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:11 schreef FireFox1 het volgende:
De herten waren echt abominabel slecht gemaakt.
Dat is GOT toch ook een beetje? Een soap?quote:Op maandag 5 september 2022 17:28 schreef henkklaas1994 het volgende:
Bijzonder dat jullie de aflevering goed vinden. Echt super cringe deze aflevering. Bijna de bold and the beautiful, maar dan in een andere tijd.
Ja dat dacht ik dus ook, maar werd grondig tegengesproken door m'n vriendenquote:Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was Leanor Valyron, zelf ook half Targ.
Je hebt mij al.quote:
Caraxes de lelijkste tot nu toe. Is net een vliegende giraffequote:Op dinsdag 6 september 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Een overzicht wie nu een draak heeft.
Is toch juist geweldig om te zien. En hij speelt het briljant.quote:Op maandag 5 september 2022 22:33 schreef golfer het volgende:
En die koning blijft een weifelend watje.
Ah, Laenorquote:Op dinsdag 6 september 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen als ze ook Targaryan bloed hebben d8 ik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Laenor
Ik vroeg me al af welke Targaryen er nog ontbrak, maar Velaryon's kunnen ook draken vliegen
Ik moest die scène ook nog een keer kijken om dat te constateren. Die ene gast had het over hem als potentiële partner voor de dochter van de koning. Beide dragon riders. Hebben ze iig iets om over te praten bij de eerste date.quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook, maar werd grondig tegengesproken door m'n vrienden
"Nee want de Valyron familie rijdt niet op draken!"
Uh, ok
I WAS RIGHT!
Je krijgt je achternaam via je vader, maar niet de drakenconnectie. Maakt niet uit of de moeder of vader een Targ is.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Laenor
Ik vroeg me al af welke Targaryen er nog ontbrak, maar Velaryon's kunnen ook draken vliegen
Das toch traditiequote:Op maandag 5 september 2022 21:49 schreef wolfrolf het volgende:
gvd de suggestie om rhaenyra te laten trouwen met haar halfbroer. wat een waanzin.
Beetje sneu dat we niet te zien kregen hoe dat zo kwamquote:
Hij weet niet wat ie wilt. Waardoor hij zo beïnvloedbaar is. Hij houdt wel van zijn dochter dat dan weer wel.quote:Op maandag 5 september 2022 23:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, er valt weinig te begrijpen van Viserys weifelende gedrag. Hij blijft aan de ene kant (nog) vasthouden aan Rhaenyra als opvolger, maar doet tegelijkertijd helemaal niks om haar positie te verstevigen zodat ze na zijn overlijden ook maar enige kans maakt.
Het is haar halfbroer ipv volledige broer, dus valt mee.quote:Op maandag 5 september 2022 21:49 schreef wolfrolf het volgende:
Vind de pruiken wel tof. En niks mis met jaren 90 syfy channel seriesquote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:
Het haar van Laenor en z'n familie kan ik verder nog steeds niet accepteren. De pruiken die ze daarvoor gebruiken zijn écht te slecht
Echt een beetje alsof je naar een SyFy-serie van de jaren negentig kijkt. Wat jammer is, want de acteurs zelf vind ik prima.
Ja di Targaryens moeten er eigenlijk meer uitzien als de cast van Wrong Turn!quote:
Ik denk omdat het een combinatie is van wit haar a la Valeryon in de boeken en rasta/dreads/afro van het besluit dat het een donkere familie is. Dat ziet er wat "vreemd" uit (maar het bestaat ook gewoon echt bij albino's). Vreemder dan de Targaryan pruiken met sluik haar.quote:Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:
Het haar van Laenor en z'n familie kan ik verder nog steeds niet accepteren. De pruiken die ze daarvoor gebruiken zijn écht te slecht
Echt een beetje alsof je naar een SyFy-serie van de jaren negentig kijkt. Wat jammer is, want de acteurs zelf vind ik prima.
Ja! Ik herkende de naam inderdaad en dacht aan Olenna. Niet meer opgezocht daarna, dus bedankt voor de bevestigingquote:Op woensdag 7 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
Ook wel een leuk feitje de vrouw waar Rhaenyra tegen sprak die met haar hondje cake zat te eten en kritiek had op het hele Stepstones gebeuren was een Redwyne. Olena Tyrell is ook geboren als een Redwyne. En haar zoon Mace Tyrell trouwde met een Hightower. En kreeg daaruit Margaery en Loras
Ah, daar kwam die naam me bekend van voorquote:Op woensdag 7 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
Ook wel een leuk feitje de vrouw waar Rhaenyra tegen sprak die met haar hondje cake zat te eten en kritiek had op het hele Stepstones gebeuren was een Redwyne. Olena Tyrell is ook geboren als een Redwyne. En haar zoon Mace Tyrell trouwde met een Hightower. En kreeg daaruit Margaery en Loras
Wanneer hebben we Melys gezien dan?quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik juist de vetste om te zien.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Caraxes de lelijkste tot nu toe. Is net een vliegende giraffe
Volgens mij is dit een beeld uit de trailer.quote:Op woensdag 7 september 2022 13:47 schreef Funzel het volgende:
[..]
Wanneer hebben we Melys gezien dan?
Sorry dat mag echt nietquote:Op woensdag 7 september 2022 13:49 schreef Funzel het volgende:
[..]
Vind ik juist de vetste om te zien.
Beetje een soort Wyrm.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Caraxes de lelijkste tot nu toe. Is net een vliegende giraffe
Oh had niet een serieus antwoord verwachtquote:
Ja hebben ze expres gedaan zodat je nog een beetje onderscheid kan maken. Er zijn er in totaal 10 of zo deze serie.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:10 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Beetje een soort Wyrm.
Vind t wel leuk dat er verschillen in zitten.
Ja hij is ook minder mooi, maar ik vind dat wel vet beetje dat mislukte en agressieve design.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh had niet een serieus antwoord verwacht
Maar natuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar weet niet. Vind hem maar lelijkZo lange nek.
Wel mooi gemaakt. Als in de cgi. Maar het design van de draak zelf de minste tot nu toe
Ff grotere TV aanschaffen dan maar alvast, anders valt ie buiten beeld!quote:Op woensdag 7 september 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Als ik het me goed herinner van GoT waren sommige draken in de tijd waarin deze serie speelt nog echt gigantisch. In de eerste aflevering hebben ze het ook over een zekere draak die zich ergens in een afgelegen gebied terug heeft getrokken, durf te wedden dat we die nog wel een keer te zien krijgen en dat dit dus een enorm beest is.
Krab?quote:Op woensdag 7 september 2022 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Okee vraagje over die oorlog. Als die soldaten van de Triarchie zich verscholen in die grotten en ze konden daar niet uitkomen omdat ze anders levend geroosterd zouden worden door draak, hoe kwamen ze dan al die jaren aan eten?
Het zijn oorspronkelijk geen dragon riders nee maar z’n moeder is een Targ en die zal dus wel een ei in z’n kribbe hebben gelegd.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Chekhov's draak.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Als ik het me goed herinner van GoT waren sommige draken in de tijd waarin deze serie speelt nog echt gigantisch. In de eerste aflevering hebben ze het ook over een zekere draak die zich ergens in een afgelegen gebied terug heeft getrokken, durf te wedden dat we die nog wel een keer te zien krijgen en dat dit dus een enorm beest is.
Speelt heel goed.quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Is toch juist geweldig om te zien. En hij speelt het briljant.
Weer eens wat anders dan standaard stereotype koning
Ja, vond ik ook. Ziek overpowered. Stoor me er niet heel erg aan ofzo. Maar hij verloor wel het duel met die ene gast die nu Kingsguard is.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vond het wat overtrokken die laatste scenes met Deamon. Meneer had even plot armor aan?
Die queen stond echt mentaal die troon in haar zaal te passen.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
Deze foto´s horen ook wel hier
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Queen Elizabeth en Prince Philip op bezoek set Game of Thrones
Dat was tegen een andere ridder. Het gewone voetvolk is geen partij tegen de goed uitgeruste en getrainde mannen van adel.quote:Op donderdag 8 september 2022 20:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook. Ziek overpowered. Stoor me er niet heel erg aan ofzo. Maar hij verloor wel het duel met die ene gast die nu Kingsguard is.
Wel jammer als ze dat niet laten zien. Die stap van vriendin van de prinses naar koningin met het grootste kussen dat ze konden vinden onder d'r jurk is wat matigjesquote:Op vrijdag 9 september 2022 14:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel gefilmd dus, maar niet in de serie gestopt of het moet een flashback worden...
Het is een beetje allemaal intro. Wat ik opzich niet zo erg vind. Maar ik ben in ieder geval niet gegrepen door de eerste afleveringen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:17 schreef Max23 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijna slaapverwekkend vind tot nu toe.
Zo iemand ambitieus als Otto gaat niet zomaar afdruipen. Hij zal wel een plan B smeden. Zijn dochter is nog altijd koningin, dus er is een voet tussen de deur.quote:
Dat, maar ik mis ook wel echt de sterke karakters, politieke spelletjes, de scherpe conversaties.quote:Op maandag 12 september 2022 18:53 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
Enige minpunt vind ik dat er zo weinig hoofdpersonages zijn. Dat was bij GOT wel beter. Hopelijk veranderd dit in seizoen 2. Acteer werk is wel erg goed gelukkig. Veel beter dan bij the Rings of power.
Zal de actrice ongetwijfeld afgedwongen hebben bij haar contract. Amelia Clark gaf ook aan dat ze spijt had van de naakt scènes aan het begin van Got reeks.quote:Op maandag 12 september 2022 22:09 schreef golfer het volgende:
Maar bij de actrice die Rhaenyra speelt is alles net zo gefilmd dat je helemaal niks ziet.
Een officiële huwelijk staat natuurlijk niet gelijk aan een neukpartij in een hoerenhuisquote:Op maandag 12 september 2022 21:54 schreef Breekfast het volgende:
De ontmaagding van Rhaenyra zou een grote schande zijn, maar haar koppelen aan haar driejarige halfbroertje vond Otto een prima idee![]()
Ik denk ook dat GRR Martin in de boeken de intentie had om Jon Snow de Night King te laten doden. En Arya had Cersei moeten doodsteken met 100 messteken. Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal omgegooid om het allemaal snel moest. GRR Martin had gezegd dat na seizoen 6 het nog wel 6 seizoenen had kunnen zijn, maar een gedeelte van de cast was er wel klaar mee ook.quote:Op maandag 12 september 2022 23:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vond het weer een erg goede aflevering hoor. Vooral de details maken dat het echt aanvoelt als ASOIAF, meer dan GoT deed (zoals de ruzie tussen de Brackens en Blackwoods in die eerste scène)
Alleen dat stukje met die Valyrian Dagger en dat verhaal over The Prince Who Was Promised ging weer nergens over gezien we weten hoe dat allemaal is geëindigd. Tenzij ze grootse plannen hebben voor die sequel met Jon Snow gaat het toch nergens heen. Ja The Prince Who Was Promised schreeuwde tegen een ondode draak op het momente suprême.
Kit was zo te zien nog niet klaar met Jon Snow.quote:George R.R. Martin en Emilia Clarke bevestigen Game of Thrones-vervolg over Jon Snow
Er werd vorige week al gehint op een vervolg op Game of Thrones en nu bevestigen Emilia Clarke en auteur George R.R. Martin de spin-off over Jon Snow. En wie er kwam met het idee? Niemand minder dan Kit Harrington himself! 'It's happening'
In zijn blogpost schrijft de auteur van Game of Thrones over het vervolg op de hitserie. ''Yes, there is a Jon Snow show in development''. Hij zegt dat de spin-off net zolang in ontwikkeling is als drie andere grote live-action projecten. Ook Emilia Clarke, die Daenerys Targaryen speelt in GoT, zegt in een interview met BBC dat het vervolg eraan komt. ''I know it exists. It's happening.''
Deze spin-off zou zich afspelen ná de gebeurtenissen van het laatste seizoen GoT. Gelukkig krijgen we een rematch, want de laatste afleveringen van de serie waren teleurstellend en zelfs Kit Harrington bood zijn excuses daarvoor aan. Hij heeft dus misschien wat goed te maken. De acteur kwam zelf met het idee voor de spin-off. George: ''It was Kit Harrington who brought the idea to us.'' De auteur van de Game of Thrones-verhalen zegt ook dat Kit zelf een team heeft samengesteld voor deze serie. Dat belooft wat!
Als er in de boek al een Night King komt, en dan zal het zeker niet zo simpel zijn als dat het doden van eentje ervoor zorgt dat alle White Walkers verdwenen zijn.quote:Op maandag 12 september 2022 23:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk ook dat GRR Martin in de boeken de intentie had om Jon Snow de Night King te laten doden. En Arya had Cersei moeten doodsteken met 100 messteken. Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal omgegooid om het allemaal snel moest. GRR Martin had gezegd dat na seizoen 6 het nog wel 6 seizoenen had kunnen zijn, maar een gedeelte van de cast was er wel klaar mee ook.
[..]
Kit was zo te zien nog niet klaar met Jon Snow.
Hoewel ik de boeken niet gelezen heb lijkt het mij wel zonde dat de serie de boeken ging inhalen. Zowel voor kwaliteit van de serie als dat de serie toch ook invloed gehad zal hebben op het verdere schrijven.quote:Op maandag 12 september 2022 23:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk ook dat GRR Martin in de boeken de intentie had om Jon Snow de Night King te laten doden. En Arya had Cersei moeten doodsteken met 100 messteken. Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal omgegooid om het allemaal snel moest. GRR Martin had gezegd dat na seizoen 6 het nog wel 6 seizoenen had kunnen zijn, maar een gedeelte van de cast was er wel klaar mee ook.
[..]
Absoluut, Paddy speelt de pannen van het dak.quote:Op dinsdag 13 september 2022 07:29 schreef Funzel het volgende:
Ik vond de aflevering weer erg tof. Iedereen heeft het trouwens over het acteerwerk van Daemon en Rhaenyra (en terecht), maar voor mij is Paddy Considine als Viserys misschien wel de smaakmaker hoor. Hij speelt die innerlijke conflicten zo goed.
Nah. Die zal die thee er wel voor gedronken hebben. Want die is als de dood voor zwanger zijn door haar moeder.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Absoluut, Paddy speelt de pannen van het dak.
Is Rhaenyra zwanger denken jullie?
Ze gaf aan geen kinderen te willen. Dus lijkt me sterk dat ze dat drankje niet zal drinken en vervolgens zwanger oorlog gaat voeren.quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Absoluut, Paddy speelt de pannen van het dak.
Is Rhaenyra zwanger denken jullie?
Die scene gaf erg mooi aan hoe moeilijk laveren het is voor de koning om de vrede to bewaren. En Paddyquote:Op maandag 12 september 2022 23:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vond het weer een erg goede aflevering hoor. Vooral de details maken dat het echt aanvoelt als ASOIAF, meer dan GoT deed (zoals de ruzie tussen de Brackens en Blackwoods in die eerste scène)
Alleen dat stukje met die Valyrian Dagger en dat verhaal over The Prince Who Was Promised ging weer nergens over gezien we weten hoe dat allemaal is geëindigd. Tenzij ze grootse plannen hebben voor die sequel met Jon Snow gaat het toch nergens heen. Ja The Prince Who Was Promised schreeuwde tegen een ondode draak op het momente suprême.
Now I can't unsee it anymorequote:
Actiescènes zijn vrijwel altijd saai, ik heb altijd een zone out als je te lang kijkt naar mensen die elkaar neerhakken. Dialogen zijn vele malen interessanter.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:14 schreef Slobeend het volgende:
Ben behoorlijk enthousiast tot nu toe. Vind het zeker niet saai, juist de dialogen en het gekonkel vond ik erg boeiend in GoT en dat is tot nu toe ook in deze serie goed voor elkaar. Hot take: Vechtscenes zijn overrated (in het algemeen).
Dat ook. Maar vooral omdat de Brackens en Blackwoods in de boeken al eeuwenlang een burenruzie hebben met elkaar was dit een mooi moment om het in de serie te stoppen.quote:Op dinsdag 13 september 2022 13:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die scene gaf erg mooi aan hoe moeilijk laveren het is voor de koning om de vrede to bewaren. En Paddy
Ik ken de geschiedenis niet helemaal, maar het zal vast iets kleinzerigs zijn. 15 generaties geleden een huwelijk geweigerd en daar nog steeds pissed over zijn ofzoquote:Op dinsdag 13 september 2022 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat ook. Maar vooral omdat de Brackens en Blackwoods in de boeken al eeuwenlang een burenruzie hebben met elkaar was dit een mooi moment om het in de serie te stoppen.
Vooralsnog bestaat de Night King niet eens in de boeken, maar zoals GRRM zelf over GoT zei: Als je het verhaal zo op zet dat de butler het heeft gedaan en men raadt online dat de butler het is en dan verander je het snel in een andere dader om de verwachtingen aan te passen dan klopt je verhaal niet meer. Kortom, mocht de Night King voorkomen in de boeken dan is het Jon ja.quote:Op maandag 12 september 2022 23:33 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Ja daar wordt ik ook weer boos om. Laat die verwijzingen achterwege. En wat moeten ze nog met een Snow vervolg?quote:Op maandag 12 september 2022 23:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Proberen het einde van de White Walkers te herstellen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 13 september 2022 17:37 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
[..]
Ja daar wordt ik ook weer boos om. Laat die verwijzingen achterwege. En wat moeten ze nog met een Snow vervolg?
Maar is alleen dat interessant genoeg voor een serie?quote:Op dinsdag 13 september 2022 18:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Proberen het einde van de White Walkers te herstellen waarschijnlijk.
Anders zie ik geen plot.
Er zullen nog wel wat subplots bij kunnen over Wildlingproblemen, de situatie in The North, hoe Bran zich houdt in KL en dan het hele mysterie over The Lands of Always Winter.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:39 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
[..]
Maar is alleen dat interessant genoeg voor een serie?
Asjeblieft niet. Hoop ook echt dat die spin off zich niet alleen maar in Castle Black of achter The Wall afspeelt.quote:Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als er in de boek al een Night King komt, en dan zal het zeker niet zo simpel zijn als dat het doden van eentje ervoor zorgt dat alle White Walkers verdwenen zijn.
Kit vond het einde volgens mij ook verschrikkelijk. Misschien dat eruit komt dat de Night King gewoon maar een generaal was die met de eerste horde erheen ging terwijl de echte leiders nog zijn achtergebleven, dat Jon daar nog naar op zoek gaat in die nieuwe serie.
Zal er ook aan liggen welke acteurs willen terugkeren.quote:Op dinsdag 13 september 2022 23:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Asjeblieft niet. Hoop ook echt dat die spin off zich niet alleen maar in Castle Black of achter The Wall afspeelt.
Jonquote:Op woensdag 14 september 2022 00:07 schreef UitStraling het volgende:
John Snow realiseert zich dat zijn tante toch wel een erg lekker ding was, spoort Drogon op en laat haar een ei uitpersen, daar komt een kloon van Daenerys uit, John wacht geduldig tot ze 14 is en neemt haar vervolgens tot zijn vrouw in het altijd zonnige Dorne, zijn stiefbroer Koning Bran leert inmiddels weer lopen, hij merkt dat zijn piemel soms ook weer werkt als hij Star Wars kijkt, dit neem later in het eerste seizoen heen bizarre vormen aan als hij zich verkleed als Darth Vader en zich beertje Darth Paddington laat noemen, John pikt dit niet en stuurt zijn oorlogmieren op zijn kleine ontspoorde stiefbroertje af, deze roept echter de hulp van Sauron in en zo begint de eerste oorlog der Starks.
Als dat het enige is wat je is opgevallen is deze serie duidelijk niet voor jou nee.quote:Op woensdag 14 september 2022 00:14 schreef Pokkehandtas het volgende:
Ik vond er weinig aan trouwens, een zwarte man met lang blond haar. Come onEn prins Philip uit de crown met lang blond haar
Greta Thunberg als koningin? Misschien ben ik gek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |