abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205724368

The story of House Targaryen will be told. House of the Dragon, the prequel to Game of Thrones, is coming to HBO and HBO Max on August 21

poll
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205724372
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 16:10 schreef Breuls het volgende: Mijn indruk van de eerste zes afleveringen: House of the Dragon haast zich door de geschiedenis van Westeros
Breuls recensies, altijd goed
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_205724601
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?

Edit: Essos, dus. nvm
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205724637
Leuke poll
  Forum Admin dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:02:00 #5
35723 crew  GGMM
pi_205725452
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Leuke poll
Tijd voor een nieuwe poll!

POLL
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205725977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

[poll=4349]
Redelijk positief :Y
Niets (maar dan ook niets..) kan GoT s1 t/m s4 overtreffen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:09:07 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205726015
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Redelijk positief :Y
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde :+

Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205726032
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Hoe meer naar het begin van GoT, hoe meer ik het me herinner als soms wel héééééél veel gelul voor er eens iets gebeurde :+

Op een of andere manier voelde het nu gelijk al alsof we echt gelijk zijn begonnen, dat gevoel van 'nou, het gaat beginnen' had ik bij GoT echt wel veel later volgens mij.
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten O+
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:12:12 #9
284411 crew  heywoodu
pi_205726056
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Dat gelul (lees; dialogen) waren juist de sterkte punten O+
Ben benieuwd of we bij HotD ook een ''episode 9'' krijgen.
Zeker sterk, maar op een gegeven moment leek het wel erg weinig gedoseerd, sommige afleveringen werden een beetje een soapserie. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk, ik heb zeker gewoon acht seizoen genoten van GoT en nu ook één aflevering genoten van HotD en dat gaan er ongetwijfeld nog meer worden *O*

Eindelijk weer bezig met nieuwe dingen om te zien uit die wereld in elk geval, sowieso feest.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_205726063
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom is Lord Corlys eigenlijk donker? Komt hij uit Dorne of uit Essos?

Edit: Essos, dus. nvm
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.

De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.

Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:22:22 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205726178
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:12 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Geboren in Driftmark, een eiland ten westen van Dragonstone en in bezit van de Velaryon. De Velaryon zijn Valyrian, geen afstammelingen van Dragonlords zo als de Targaryen, maar ongetwijfeld waren ze vast een rijke en machtige familie uit Valyria.

De moeder van Corlys is niet beschreven in de boeken en zelfs haar naam is onbekend, dus een schoon doek voor de schrijvers. Het zijn zeeluie die over de gehele wereld varen. Misschien ingetrouwd met een machtige adellijke familie uit de Summer Isles, om zo een handelsroute in stand te houden? Of een miljoen andere reden die vast te verzinnen zijn. Wie weet zullen we het later horen of niet.

Mij boeit het totaal niet waarom Corlys donker is, lekker belangrijk.
Er is een reden, gepubliceerd door de makers van de serie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:24:03 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_205726195
Kun je dit kijken als je GoT nooit gezien hebt?

(Jaja, I know…)
pi_205726430
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:24 schreef Blik het volgende:

(Jaja, I know…)
Nee, dan verzuip je in alle namen/achtergronden.
pi_205727157
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 20:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

[poll=4349]
Ik mis de optie, not good not terrible. Weet nog niet wat ik ervan moet vinden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205727173
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:

Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:36 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205727183
Eerste aflevering bekeken.
We moeten nog even goed onthouden wie wie is en wat de connectie is.
Verder wel weer lekkere herkenbare muziek en leuk zwart-wit wie de slechterikken zijn en wie de goeierikken zijn.
Genoeg bloot ook om te blijven kijken. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205727191
quote:

(Jaja, I know…)
Waarschijnlijk wel, maar ik zou toch got ook checken, omdat het zoveel goeds te bieden heeft, ook al is het einde ruk.
-Rabia Al-Basri
pi_205727263
quote:

(Jaja, I know…)
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.

En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:00:49 #19
284411 crew  heywoodu
pi_205727361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:47 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik zou het niet doen. Eerst GoT kijken.

En dat tot seizoen 6 kijken, 7 & 8 bestaan niet.
En dan dit negeren en gewoon 7 en 8 ook kijken, logischerwijze.
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:17:08 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205727441
Voelt een beetje glad aan tegenover dat ruwe van de oorspronkelijke serie. Niet slecht verder maar misschien net ff te ver door gepolijst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:42:08 #21
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205727553
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het er boeiend uitzien maar wacht totdat de serie in z'n laatste seizoen zit voordat ik ga kijken.
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 23:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
Goede aflevering zeg. Wat mij vooral opviel was dat de dialogen weer meer leken op de eerdere seizoenen van GoT ipv die onzin in de laatste paar.

Alleen dat praten over die hele visioen over die erge winter die eraan komt terwijl het maar één dagje was en opgelost werd met één messteek van een teleporterende ninja vond ik wat cringe _O- (ja ik ben nog steeds geïrriteerd daarover)
Eens en eens.
GoT vergat z'n achtergrond, en in de latere seizoenen gebruikten karakters ineens moderne uitdrukkingen en idiomen. Deze reset wordt zeer gewaardeerd.
En het lijkt me heel verstandig dat dit het eerste en laatste visioen is met betrekking tot "de winter", want we weten allemaal dat ie maar een uurtje duurde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat de familie Targaryen eigenlijk van Urk komt was sowieso wel bekend toch? :+

En bij Hightower kreeg ik vooral de indruk dat hij dochter Alice naar de koning stuurde om daar in de toekomst wat te kweken, zodat die dochter eventueel de nieuwe vrouw wordt van de nog niet zo oude koning en Hightower's kleinkind ooit de troon kan bestijgen. Ik zag het meer als het voor op de lange termijn verhoeren van zijn dochter dan dat het de bedoeling was dat ze hem gelijk die avond zou plezieren. Niet dat dat veel beter is, maar goed :')
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 23-08-2022 23:56:39 ]
pi_205727610
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
pi_205727633
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Die Iron Throne he... hij haalt zich er steeds aan open...bij GoT stonden die zwaarden toch niet meer aan weerszijden?
Volgens de makers van de set is de Iron Throne van GoT de "afgekalfde" versie na jaren van neergang. De tijd van Viserys is het summum van Targaryen macht. King's Landing ziet er in de serie dan ook veel grootser en mooier uit dan later in GoT.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 00:04:15 #24
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205727648
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:54 schreef Blues het volgende:
Klopt, zelf heb ik de indruk dat men de Iron Throne uit GoT wil eren en als herkenbaar symbool terug willen brengen, maar tegelijkertijd ook dichter tegen het bron materiaal willen zitten.

George R.R. Martin heeft gezegd dat onderstaande visualisatie van de Iron Throne het dichtste in de buurt komt van wat hij voor zich ziet.
Daar zie je nu wel wat invloeden van terug, de troon oogt een stuk grootser, ongepolijster en wilder.

Overigens is het in het bronmateriaal niet ongebruikelijk dat karakters die op de Iron Throne plaatsnemen zich eraan verwonden/snijden. Dus dat komt zeker niet uit de lucht vallen.
pi_205727788
GoT is al een tijdje afgelopen. Hoe onthouden jullie alles nog?
graag op anoniem
pi_205727800
Oh en voor de liefhebbers die graag naar de intro kijken, die komt bij de volgende aflevering :)
graag op anoniem
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 07:20:01 #27
284411 crew  heywoodu
pi_205728121
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ik voel me een soort masochist dat ik eraan begin, maar goed, de eerste ep was prima, dus daar gaan we weer. :s)
[..]
Eens en eens.
GoT vergat z'n achtergrond, en in de latere seizoenen gebruikten karakters ineens moderne uitdrukkingen en idiomen. Deze reset wordt zeer gewaardeerd.
En het lijkt me heel verstandig dat dit het eerste en laatste visioen is met betrekking tot "de winter", want we weten allemaal dat ie maar een uurtje duurde.
[..]
Dat lag er vrij dik bovenop hoor, die prostitueerde schaamteloos even z'n eigen dochter uit voor politiek gewin. Holy shit.
Ja, maar dat bedoel ik: het kwam (op mij) meer over als iets voor de toekomst dan dat het de bedoeling was om nu gelijk het bed in te duiken. Wat ook redelijk onzinnig zou zijn geweest, nu hij nog in diepe rouw enzo was.

Zoals ik zei: verhoeren voor de lange termijn ipv voor die avond. Wat niet bepaald beter is verder.
pi_205728155
Fijne aflevering. Maar ik moet wel een soort stamboom hebben. Echt geen idee meer wie bij wie hoort
pi_205728490
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Fijne aflevering. Maar ik moet wel een soort stamboom hebben. Echt geen idee meer wie bij wie hoort
Horen bijna allemaal bij de zelfde familie. Dus dat gedeelte heb je alvast goed :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Admin woensdag 24 augustus 2022 @ 10:30:49 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205729387
quote:
House of the Dragon best bekeken eerste aflevering van HBO-serie ooit in Nederland

De nieuwe HBO Original-serie HOUSE OF THE DRAGON ging maandag in première op HBO Max in Nederland met het grootste publiek ooit voor een nieuwe serie of filmlancering.

HBO Max woordvoerder: "HOUSE OF THE DRAGON is veruit de grootste lancering in de geschiedenis van HBO en HBO Max in Nederland. Alle records voor een nieuwe titel van de streamingdienst HBO Max én de kijkcijfers uit de periode waarin HBO nog een lineair kanaal was in Nederland werden gebroken. De kijkuren van de eerste aflevering overtroffen alle verwachtingen."

De eerste aflevering van HOUSE OF THE DRAGON ging maandagochtend om 3 uur 's ochtends live op HBO Max in 21 Europese landen. Het platform zag een ongekende vraag die al in de vroege ochtenduren begon en die maandagavond piekte.

In de VS trok de première van HOUSE OF THE DRAGON zondagavond 10 miljoen kijkers op HBO en HBO Max, het grootste publiek ooit voor een nieuwe originele serie in de geschiedenis van HBO.

De tiendelige serie, met de komende 9 maandagen een nieuwe aflevering, speelt zich 200 jaar voor de gebeurtenissen van Game of Thrones af en vertelt het verhaal van House Targaryen. De hoofdrollen worden vertolkt door o.a. Paddy Considine, Matt Smith, Olivia Cooke, Emma D'Arcy, Steve Toussaint, Eve Best, Sonoya Mizuno, Fabien Frankel en Rhys Ifans.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205729709
Nederlandse records gebroken maar hoeveel kijkers zouden dat dan zijn? Het blijft vaag, alleszins goed dat de interesse bij ons ook hoog zit.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 11:30:53 #32
284411 crew  heywoodu
pi_205729911
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Wat is het sample eigenlijk? Zo lang is HBO Max er nog niet en die zender daarvoor zullen ook niet heel veel mensen gehad hebben vermoed ik?
pi_205730567
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 22:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Met dank aan de eerste drie boeken uiteraard. Daarna werd het in de boeken ook minder net als de serie. Hoewel in de latere seizoenen genoeg goede dingen waren, zelfs in het laatste seizoen :p
Is het de moeite waard om aan de boeken te beginnen nadat je de serie al hebt gezien?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 12:35:29 #34
284411 crew  heywoodu
pi_205730597
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Is het de moeite waard om aan de boeken te beginnen nadat je de serie al hebt gezien?
Ik zou dit in elk geval graag doen, maar heb héél weinig zin om te beginnen aan een serie die een dikke kans heeft nooit afgemaakt te worden, dus ik wacht wel tot 'ie óf ooit af (dan ga ik wel lezen) is óf ooit echt zeker is dat GRRM hem niet af gaat maken (want dood en dan ga ik er ook niet aan beginnen)) :+
  Forum Admin woensdag 24 augustus 2022 @ 12:38:44 #35
35723 crew  GGMM
pi_205730647
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef heywoodu het volgende:
In aflevering 1 werd Bran uit een raam gegooid, In aflevering 5 ging Jory Cassel dood, in aflevering 6 ging Viserys dood, in aflevering 7 ging Robert Baratheon dood, in aflevering 9 ging Ned dood, in aflevering 10 ging Khal Drogo dood.

Ik respecteer je mening, maar ik zal dit soort takes nooit begrijpen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 12:42:52 #36
284411 crew  heywoodu
pi_205730703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:38 schreef GGMM het volgende:

[..]
In aflevering 1 werd Bran uit een raam gegooid, In aflevering 5 ging Jory Cassel dood, in aflevering 6 ging Viserys dood, in aflevering 7 ging Robert Baratheon dood, in aflevering 9 ging Ned dood, in aflevering 10 ging Khal Drogo dood.

Ik respecteer je mening, maar ik zal dit soort takes nooit begrijpen.
Ik bedoelde niet non-stop gelul :+

Maar inderdaad, naarmate het seizoen vorderde begonnen er wel meer dingen te gebeuren. Toen was mijn gedachte om af te haken ook wel naar de achtergrond aan het verdwijnen.
  Admin woensdag 24 augustus 2022 @ 13:49:36 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205731332
quote:
Op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat is het sample eigenlijk? Zo lang is HBO Max er nog niet en die zender daarvoor zullen ook niet heel veel mensen gehad hebben vermoed ik?
Zoals je in de tekst leest is het inclusief de vorige versie van HBO. Verder weet ik het ook niet. :P

Het is overigens in andere Europese landen net zo goed de bestbekeken aflevering. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205731334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou dit in elk geval graag doen, maar heb héél weinig zin om te beginnen aan een serie die een dikke kans heeft nooit afgemaakt te worden, dus ik wacht wel tot 'ie óf ooit af (dan ga ik wel lezen) is óf ooit echt zeker is dat GRRM hem niet af gaat maken (want dood en dan ga ik er ook niet aan beginnen)) :+
Wat zou voor jou de reden zijn om er aan te beginnen als de reeks word afgerond los van het einde?
  woensdag 24 augustus 2022 @ 14:30:34 #39
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205731635
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 10:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Beste spin-off met draken die te zien is in Nederland deze week!!!11
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 14:35:28 #40
284411 crew  heywoodu
pi_205731674
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 13:49 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Wat zou voor jou de reden zijn om er aan te beginnen als de reeks word afgerond los van het einde?
Nieuwsgierigheid en interesse in meer details over die hele wereld :)
pi_205732030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 14:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nieuwsgierigheid en interesse in meer details over die hele wereld :)
Worden gebeurtenissen zoals Rebellion in de boeken uitgebreid behandeld?
pi_205732169
Hopelijk ooit een serie over steden in Essos,vooral Asshai oid lijkt me gaaf.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 15:51:30 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205732250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:40 schreef Funzel het volgende:
Stiekem zou Arya spin off wel gaaf zijn dat ze west of Westeros gaat en uitkomt in Asshai.
pi_205732259
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Stiekem zou Arya spin off wel gaaf zijn dat ze west of Westeros gaat en uitkomt in Asshai.
Die komt er ook. Of nouja een Arya spinoff. Waar ze heen gaat geen idee.
weet ook niet 100% zeker of het ondertussen niet geschrapt is
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205732299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Die komt er ook. Of nouja een Arya spinoff. Waar ze heen gaat geen idee.
weet ook niet 100% zeker of het ondertussen niet geschrapt is
Dacht dat wel een van de ideeën is/was, maar volgens mij niet bevestigd.

Jon Snow spin-off is wel bevestigd dacht ik.
  woensdag 24 augustus 2022 @ 15:59:24 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205732329
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:56 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Dacht dat wel een van de ideeën is/was, maar volgens mij niet bevestigd.

Jon Snow spin-off is wel bevestigd dacht ik.
Jon Snow spin-off lijkt mij dan weer een beetje suf eventueel. Waar kan dat over gaan? Nieuwe leven bij The Wall, muur opbouwen, nightswatch opnieuw oprichten of niet? Ruzie tussen mensen uit het Noorden en wildlings?
pi_205732336
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Jon Snow spin-off lijkt mij dan weer een beetje suf eventueel. Waar kan dat over gaan? Nieuwe leven bij The Wall, muur opbouwen, nightswatch opnieuw oprichten of niet? Ruzie tussen mensen uit het Noorden en wildlings?
Ice Spiders!
pi_205732356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 15:59 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, het gaat iig over het leven achter The Wall. Wellicht willen ze iets recht zetten aangezien GoT eigenlijk om Jon Snow draaide en hij uiteindelijk naar het noorden werd gebonjourd :')

Ik snap dan weer niet dat Kit Harington hier zin in heeft aangezien hij na GoT in een identiteitscrisis belandde en naar rehab kon vertrekken.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 16:09:02 #49
284411 crew  heywoodu
pi_205732431
quote:
Het liefst helemaal in het oosten, of juist het mysterieuze Sothoryos ofzo, maar ja, dan moet je wel enig bronmateriaal hebben :+
pi_205732440
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 16:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het liefst helemaal in het oosten, of juist het mysterieuze Sothoryos ofzo, maar ja, dan moet je wel enig bronmateriaal hebben :+
Ik zou het wel vet vinden als er (al is het maar in een boek) eens een verhaal komt over Sothoryos of zelfs Ulthos (wat op asoiaf wiki maar 2 regels tekst heeft).
pi_205732607
quote:
Dat zou ik het aller, allerliefste willen. Wordt 'm waarschijnlijk niet, maar ik zou echt graag wel wat van Asshai willen zien of het noordelijke puntje van Sothyros. Zoals die ene drakenrijder die voor drie maanden steeds zuidelijker bleef vliegen en dat er nog steeds geen einde kwam aan het land. Dat maakt het zo mysterieus. Oja, of het continent Ulthos waar nog helemaal niets over bekend is.

Die dingen vind ik het leukst aan de wereld van "ice and fire'
pi_205732631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 16:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zou ik het aller, allerliefste willen. Wordt 'm waarschijnlijk niet, maar ik zou echt graag wel wat van Asshai willen zien of het noordelijke puntje van Sothyros. Zoals die ene drakenrijder die voor drie maanden steeds zuidelijker bleef vliegen en dat er nog steeds geen einde kwam aan het land. Dat maakt het zo mysterieus. Oja, of het continent Ulthos waar nog helemaal niets over bekend is.

Die dingen vind ik het leukst aan de wereld van "ice and fire'
Ja exact! Maar dat zal GRRM juist wel tot de verbeelding willen laten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 24 augustus 2022 @ 16:33:58 #53
284411 crew  heywoodu
pi_205732655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 16:31 schreef Funzel het volgende:

[..]
Ja exact! Maar dat zal GRRM juist wel tot de verbeelding willen laten.
Waar op zich ook wel wat voor te zeggen is natuurlijk. In de echte wereld vind ik de plekken en tijdsperiodes waar weinig over bekend is vaak ook extra interessant :P
pi_205733544
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 12:33 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Ik was zelf aan de boeken begonnen nadat ik de serie had gekeken. Ik heb echt genoten van de eerste drie boeken. Dus dat je bent begonnen aan die boeken zal je zeker geen spijt van krijgen. De laatste twee waren heel gemixt sommigen verhaallijnen zijn heel tof anderen ronduit slecht.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 24 augustus 2022 @ 18:33:06 #55
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205733678
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 16:02 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Ja, het gaat iig over het leven achter The Wall. Wellicht willen ze iets recht zetten aangezien GoT eigenlijk om Jon Snow draaide en hij uiteindelijk naar het noorden werd gebonjourd :')

Ik snap dan weer niet dat Kit Harington hier zin in heeft aangezien hij na GoT in een identiteitscrisis belandde en naar rehab kon vertrekken.
Als hij, ondanks zijn persoonlijke crisis destijds, nog wel altijd dezelfde ambitie heeft als acteur, dan zegt één blik op zijn CV genoeg; want Kit heeft nou niet bepaald Hollywood weten te veroveren als leading man.
Dus dan kan een terugkeer naar GoT en het riante salaris wat daarbij zal horen ineens wel erg interessant klinken.
pi_205733733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Pak gewoon een willekeurig stamboom uit Urk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#superniger2020
pi_205734805
Ik vond het wel een toffe eerste aflevering. kreeg wel weer dat GOT gevoel. ben heel benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_205734830
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:
Ik vond het wel een toffe eerste aflevering. kreeg wel weer dat GOT gevoel. ben heel benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen.

SPOILER
Hopelijk iets betere uitkomst bij jouw dochter :P
pi_205735242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:28 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Hopelijk iets betere uitkomst bij jouw dochter :P
Ja dat gelukkig wel. ze is nu een vrolijk meisje van 1 jaar oud.

SPOILER
- Rudyard Kipling
pi_205738027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 18:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Als hij, ondanks zijn persoonlijke crisis destijds, nog wel altijd dezelfde ambitie heeft als acteur, dan zegt één blik op zijn CV genoeg; want Kit heeft nou niet bepaald Hollywood weten te veroveren als leading man.
Dus dan kan een terugkeer naar GoT en het riante salaris wat daarbij zal horen ineens wel erg interessant klinken.
Hij is nu onderdeel van de Arbuthnot-Leslie Clan, dat levert wel wat zakcentjes op.
pi_205749989

Dit is zo'n lekker nummertje trouwens _O_
Oh.
pi_205750976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 20:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

SPOILER
Gelukkig is de medische wetenschap inmiddels wat verder.
PWBF
  Admin vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:27:20 #63
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205751555
quote:
Op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hij heeft een rol in Marvels Eternals en komt nog terug in komende titels. Geen idee hoe groot die rol is, maar als je in het MCU zit heb je wel een leuk vooruitzicht. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:06:00 #64
35723 crew  GGMM
pi_205754226
twitter
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:37:46 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205754500
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 16:06 schreef GGMM het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd hoeveel seizoenen ze nodig hebben om dit verhaal te vertellen.
pi_205754594
Ik gok op 3 seizoenen, dit eerste seizoen hebben ze veel tijd nodig om iedereen te introduceren, volgend seizoen zien we dan daadwerkelijk de spanning opbouwen en dan kunnen de ontknoping zien in het derde seizoen.

De schrijver heeft vele gebeurtenissen beschreven in soms korte zinnetjes, dus je kan daar een aantal afleveringen van maken om het uitgebreid te tonen. Het hangt van HBO af of ze gaan opteren voor 3 of 4 seizoenen, ik denk dat 2 seizoenen mss iets te kort zou zijn voor de investering die ze hebben gedaan.
  Forum Admin vrijdag 26 augustus 2022 @ 16:49:57 #67
35723 crew  GGMM
pi_205754617
Als ze maar niet te lang doorgaan door het succes van de serie.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:14:54 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205756276
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 12:27 schreef Breuls het volgende:

[..]
Hij heeft een rol in Marvels Eternals en komt nog terug in komende titels. Geen idee hoe groot die rol is, maar als je in het MCU zit heb je wel een leuk vooruitzicht. :)
Rob Stark en Jon Snow in The Eternals. 😂🤣
#superniger2020
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:12:22 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:38:33 #71
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205766634
pi_205768253
@GGMM ik was deze oude baas helemaal vergeten

graag op anoniem
pi_205771703
schijnbaar is onze Carice open voor dit, en het zou kunnen want
quote:
haar karakter Melisandre is 400 jaar oud
SPOILER
https://www.rtlboulevard.(...)-dragon-game-thrones
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_205771725
geweldige eerste aflevering overigens

ook leuk feitje, die ''high septon'' acteur Gary Raymond was eigenlijk met pensioen in 2017, maar ze hebben hem toch weten te overtuigen om ja te zeggen tegen deze rol, op 87 jarige leeftijd (die al schitterde in jaren 50, 60 met legendes zoals Elizabeth Taylor, Charlton Heston, Katharine Hepburn, Sophia Loren) is ook van de royal shakespeare academie, waar hij hoofdrollen op toneel speelde zoals Macbeth, Oberon, Claudius

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Raymond

ook als Acastus in Jason & the argonauts
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_205779089
Aflevering 2 vond ik zelf beter dan de eerste, gaat de goede kant op.
  zondag 28 augustus 2022 @ 20:02:13 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205779106
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 19:59 schreef YellowBlacks het volgende:
Aflevering 2 vond ik zelf beter dan de eerste, gaat de goede kant op.
Gelekt?
pi_205779361
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Gelekt?
Zou kunnen, vond een stream.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 augustus 2022 @ 20:41:41 #79
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_205779417
Ben inmiddels begonnen aan het boek. Daar lijkt nu ook het verhaal een beetje te beginnen. Het is in den beginne alleen maar een opsomming van namen en gebeurtenissen zonder verhaal. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:07:39 #80
319979 Fok-it
All is well
pi_205780146
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 20:41 schreef borisz het volgende:
Ben inmiddels begonnen aan het boek. Daar lijkt nu ook het verhaal een beetje te beginnen. Het is in den beginne alleen maar een opsomming van namen en gebeurtenissen zonder verhaal. :s)
Ook weer op dezelfde manier de hoofdstukken ingedeeld op basis van meerdere personages zoals ASOIAF?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:14:01 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205780198
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ook weer op dezelfde manier de hoofdstukken ingedeeld op basis van meerdere personages zoals ASOIAF?
Fire & Blood is geschreven als een in-universe historie van een Archmaester en daarnaast ook een court jester (die allebei verschillende kanten hebben van het verhaal dus de waarheid is niet helemaal duidelijk omdat historie vaak gekleurd is).

Daarom kunnen ze daar ook best veel mee spelen in deze serie omdat er geen objectieve waarheid is in de boeken.
Oh.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:23:07 #82
319979 Fok-it
All is well
pi_205780267
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:14 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Fire & Blood is geschreven als een in-universe historie van een Archmaester en daarnaast ook een court jester (die allebei verschillende kanten hebben van het verhaal dus de waarheid is niet helemaal duidelijk omdat historie vaak gekleurd is).

Daarom kunnen ze daar ook best veel mee spelen in deze serie omdat er geen objectieve waarheid is in de boeken.
Court jester?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:28:06 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205780324
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Court jester?
Ja Mushroom. Een dwerg die de rol van fool speelt in de Red Keep ter vermaak van de lui die daar rondlopen.

Maar die vertelt zijn verhalen dus met een hoop meer sensatie en heeft het in Fire & Blood vooral over dat hij zo'n grote piemel heeft :')
Oh.
  zondag 28 augustus 2022 @ 22:29:12 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_205780335
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ja Mushroom. Een dwerg die de rol van fool speelt in de Red Keep ter vermaak van de lui die daar rondlopen.

Maar die vertelt zijn verhalen dus met een hoop meer sensatie en heeft het in Fire & Blood vooral over dat hij zo'n grote piemel heeft :')
_O-
pi_205780578
quote:
6s.gif Op zaterdag 27 augustus 2022 21:18 schreef KingRoland het volgende:
@:lordvoldemort @:jr-style-93

wat vinden jullie van

?
Hij was sowieso een van de beste personages. Misschien wel de beste. Vond aflevering 1 ruim voldoende trouwens.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_205781096
Boek geneuzel 😴
#superniger2020
pi_205781341
Aflevering 2 is live op HBO MAX w/
#superniger2020
pi_205781342
Heerlijke intro.
#superniger2020
pi_205782441
Intro! O+
pi_205784021
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:23 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Court jester?
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2022 22:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In het nederlands: de hofnar. Het was ook vooral de bedoeling dat een nar de koning een beetje scherp hielt doordat hij als enigste overal grappen over kon maken. Ook over de fouten die een koning maakte.

quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2022 03:12 schreef superniger het volgende:
Heerlijke intro.
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 10:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Intro! O+
Zelfde intromuziek als GoT :-( wel vette animatie, dat wel. Maar die van GoT was beter :-(
pi_205784145
quote:
Zelfde intromuziek als GoT :-( wel vette animatie, dat wel. Maar die van GoT was beter :-(
Niks mis mee, ik kreeg er kippenvel van O+
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:12:24 #92
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205785031
We zijn duidelijk aan het opbouwen deze aflevering, nieuw huwelijk met mogelijke nieuwe kinderen, nieuwe samenwerking tussen Daemon en Valyrons.
  maandag 29 augustus 2022 @ 16:13:37 #93
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205785043
In de intro zie je nu de bloodlines van de Targaryens

0:04 - Doom of Valyria and Aegon's crown

0:13 - Rhaenys and Visenya

0:20 - Aenys I

0:27 - Jaehaerys I and Alysane

0:35 - Baelon and Alyssa

0:41 - Corlys (top), Aemon's blood flows to Rhaenys then splits to possibly Laena and Laenor

0:50 - Viserys and Aemma (Arryn sigil)

1:00 - Daemon , Baelon

1:10 - Rhaenyra
pi_205787742
Het is echt heerlijk weer. :)

En eindelijk de intro!
  Moderator maandag 29 augustus 2022 @ 21:17:59 #95
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205787802
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2022 16:12 schreef Momo het volgende:
We zijn duidelijk aan het opbouwen deze aflevering, nieuw huwelijk met mogelijke nieuwe kinderen, nieuwe samenwerking tussen Daemon en Valyrons.
Maar geen filler.
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:34:59 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205787979
Gelukkig kiest de oude Koning niet voor een huwelijk met een 12 -jarige, maar voor een huwelijk met een 15-jarige.
Daar mag ie dan wel al mee naar bed, want boven de 14. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 29 augustus 2022 @ 21:59:53 #97
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205788228
quote:
81s.gif Op maandag 29 augustus 2022 21:34 schreef golfer het volgende:
Gelukkig kiest de oude Koning niet voor een huwelijk met een 12 -jarige, maar voor een huwelijk met een 15-jarige.
Heel normaal. Oostenrijk, Duitsland, Italië.... Allemaal 14 jaar.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_205788371
Net gekeken. Wat vind ik dit goed _O_
pi_205788794
Wat is dit goed zeg.

Heerlijke dialogen weer, politieke spelletjes en ook geweldige cinematografie _O_
Oh.
pi_205788858
Yep, ik ben ook helemaal enthousiast :Y
pi_205789479
Leuke aflevering! Ik vind alleen de King niet zo’n hele goede acteur, maar dat kan aan mij liggen. Komt weinig charisma vanaf of zo. Bij de andere belangrijke karakters heb ik dat gevoel minder; die doen t allemaal erg goed wat mij betreft.

Intro O+ Al was de betekenis me niet helemaal duidelijk. Behalve bloodlines dan gezien al het bloed. Maar de muziek was natuurlijk weer genieten :)
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:38:30 #102
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205789498
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Leuke aflevering! Ik vind alleen de King niet zo’n hele goede acteur, maar dat kan aan mij liggen. Komt weinig charisma vanaf of zo. Bij de andere belangrijke karakters heb ik dat gevoel minder; die doen t allemaal erg goed wat mij betreft.

Ik vind hem juist goed acteren. King Viserys is ook helemaal geen charismatisch personage, maar juist iemand die vooral onzeker is en niet goed beslissingen kan nemen.
Oh.
pi_205789562
Viserys is frustrerend maar hij speelt zijn rol goed, onvermoed chaos en onvrede zaaien dat later uitmondt in onlusten en oorlog. Uiteindelijk zal iedereen tandenknarsend zijn dood afwachten om dan elk hun slag te slaan, maar niet iedereen kan winnaar zijn.
pi_205791608
quote:
Dat doet hij denk ik alleen maar, omdat hij voor mijn gevoel geen lang leven meer heeft met zijn ziektes/ontstekingen. Hij kan denk ik niet 2, 3 of 4 jaar wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harderwijk190 op 30-08-2022 12:03:29 (gramma) ]
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:38:24 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205791932
Zou Lord Velaryon nu zijn dochter aan Daemon aanbieden?
pi_205792015
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
`
Ze zal wel onderdeel van een package deal worden. 12 jaar.. :r
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_205792018
quote:
9s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
Of zijn zoon aan Rhaenyra
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205792050
Heel benieuwd hoe de verhoudingen gaan liggen tussen de personages.
pi_205792130
ik vond de tweede aflevering weer erg tof. vooral de confrontatie tussen Princess Rhaenyra en Deamon vond ik erg gaaf.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:04:01 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205792165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:46 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
`
Ze zal wel onderdeel van een package deal worden. 12 jaar.. :r
Beetje dezelfde leeftijden als GOT in de boeken :D
Nu ineens iedereen geshockt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_205792251
King Viserys is echt een drol van een koning, wordt erg goed neergezet.

Veel opbouw in de 2e ep zoals eerder gezegd. Het vuurwerk zal later wel gaan komen.

Ik vind dat ze hetzelfde muziekje van GOT gebruiken voor de intro eigenlijk een beetje armoedig :@
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:45:22 #112
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_205792558
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
King Viserys is echt een drol van een koning, wordt erg goed neergezet.

Veel opbouw in de 2e ep zoals eerder gezegd. Het vuurwerk zal later wel gaan komen.

Ik vind dat ze hetzelfde muziekje van GOT gebruiken voor de intro eigenlijk een beetje armoedig :@
Dat laatste dus. Hoezo heeft een spin-off dezelfde theme song? Idioot.
pi_205793411
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind dat ze hetzelfde muziekje van GOT gebruiken voor de intro eigenlijk een beetje armoedig
Helemaal eens. Lekker teren op een deuntje van 11 jaar geleden.
Kon Ramin Djawadi niet even wat nieuws in elkaar zetten.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:20:40 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205793824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 15:31 schreef Gremen het volgende:

[..]
Helemaal eens. Lekker teren op een deuntje van 11 jaar geleden.
Kon Ramin Djawadi niet even wat nieuws in elkaar zetten.
Never change a winning team theme!
L'Amour menaçant:
pi_205795592
Die crab feeder is ook wel creepy
  Forum Admin dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:51:10 #116
35723 crew  GGMM
pi_205795626
Craaaaab people
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:08:30 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205795782
Ook wel een stukje symboliek bedenk ik mij nu dat de koning een behandeling moest ondergaan voor rottend vlees aan zijn hand. Net als dat Otto (de hand) ook een rot stukje is.
pi_205795819
Dit wordt beter en beter. Ook het vooruit springen in de tijd doen ze goed. Eindelijk weer goeie dialogen en intrigerende gesprekken.
pi_205795828
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 13:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Dat laatste dus. Hoezo heeft een spin-off dezelfde theme song? Idioot.
Ja dat vind ik ook wel erg lame. Wel een genot song
pi_205795966
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:14 schreef LordVoldermort het volgende:
Dit wordt beter en beter. Ook het vooruit springen in de tijd doen ze goed. Eindelijk weer goeie dialogen en intrigerende gesprekken.
SPOILER

[ Bericht 5% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:22 ]
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:49:54 #121
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_205796793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 00:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

Intro O+ Al was de betekenis me niet helemaal duidelijk. Behalve bloodlines dan gezien al het bloed. Maar de muziek was natuurlijk weer genieten :)
volgens mij is dat letterlijk de personage King Viserys, dus een goede acteur. Vreemde post dit.
graag op anoniem
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:50:39 #122
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_205796803
quote:
17s.gif Op maandag 29 augustus 2022 22:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wat is dit goed zeg.

Heerlijke dialogen weer, politieke spelletjes en ook geweldige cinematografie _O_
duurde wel een tijdje dat je reageerde.
graag op anoniem
pi_205797217
[quote]0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]
D
SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:39 ]
pi_205797632
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:08 schreef Momo het volgende:
Ook wel een stukje symboliek bedenk ik mij nu dat de koning een behandeling moest ondergaan voor rottend vlees aan zijn hand. Net als dat Otto (de hand) ook een rot stukje is.
Dat is echt te ver gezocht. Dat hij zich steeds verwond heeft wel een betekenis, namelijk dat hij slechte beslissingen neemt die niet in het voordeel van the realm zijn.
PWBF
pi_205797706
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 20:32 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Mogen zulke dingen in spoilertags? Ik kijk geen previews ;)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:19:00 #126
284411 crew  heywoodu
pi_205797761
Genoten :9~

Het voelt wel als een rewatch na dit seizoen, met de 'wetenschap van nu', om het wat minder ingewikkeld te maken :+
  Admin woensdag 31 augustus 2022 @ 07:10:12 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_205798429
[quote]Op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:32 schreef Breekfast het volgende:

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door Karina op 02-09-2022 20:26:51 ]
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_205798471
Neem aan dat we dan ook al snel andere acteurs gaan zien voor de kinderkarakters?
PWBF
  woensdag 31 augustus 2022 @ 07:46:42 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205798522
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:30 schreef Nielsch het volgende:
Neem aan dat we dan ook al snel andere acteurs gaan zien voor de kinderkarakters?
Die dames zijn al een stuk ouder dan wat ze spelen.
pi_205798579
quote:
19s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 07:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Die dames zijn al een stuk ouder dan wat ze spelen.
Is ook zo (net als de koning overigens, die volgens mij ook nog maar 37 is in het boek) maar bij een tijdsprong van vele jaren valt het natuurlijk wel op als jonge personages niet ouder worden.
PWBF
  woensdag 31 augustus 2022 @ 08:06:37 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205798593
twitter
pi_205798814
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tywingenot
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 31 augustus 2022 @ 09:42:31 #133
284411 crew  heywoodu
pi_205799203
Geen zin in andere actrices voor een Rhaenyra of Alicent, die van de eerste twee afleveringen passen juist zo goed en nu ben je er al aan gewend :(
pi_205799456
Gelukkig zullen die grote tijdsprongen alleen in S1 zitten.

Daarna speelt alles zich binnen twee jaar ofzo af.
Oh.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:27:59 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_205799636
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
Gelukkig zullen die grote tijdsprongen alleen in S1 zitten.

Daarna speelt alles zich binnen twee jaar ofzo af.
Tot wanneer voor GoT eindigt deze serie dan? Want seizoen 1 was iets van 170 jaar voor The Mad King?
pi_205799665
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Tot wanneer voor GoT eindigt deze serie dan? Want seizoen 1 was iets van 170 jaar voor The Mad King?
The Mad King stierf in het jaar 283 AC en deze serie zal zo'n beetje eindigen rond 131 AC waarschijnlijk (of ze moeten de tijdlijn in de serie anders vertolken). Maar in episode 1+2 zitten ze rond het jaar 110 AC volgens mij.
Oh.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 10:33:17 #137
319979 Fok-it
All is well
pi_205799682
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
The Mad King stierf in het jaar 283 AC en deze serie zal zo'n beetje eindigen rond 131 AC waarschijnlijk (of ze moeten de tijdlijn in de serie anders vertolken). Maar in episode 1+2 zitten ze rond het jaar 110 AC volgens mij.
Zou eigenlijk redelijk spoilervrij wel wat meer van die tijdzones willen lezen maar dat is onmogelijk denk ik.
pi_205799776
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zou eigenlijk redelijk spoilervrij wel wat meer van die tijdzones willen lezen maar dat is onmogelijk denk ik.
Je kan altijd gewoon Fire & Blood gaan lezen natuurlijk.

SPOILER
Oh.
pi_205800691
Fire and Blood is een erg goed boek. En het einde is bekend. Nog een voordeel.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 15:07:06 #140
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205802759
Titels van de aankomende afleveringen (ik zet het voor de zekerheid in de spoiler, al zetten titels je vaak op verkeerde been)

SPOILER
  woensdag 31 augustus 2022 @ 17:41:33 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205804320
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Alsdus de koning die door door zijn zoon op de WC met een kruisboog is doodgeschoten.
  Forum Admin woensdag 31 augustus 2022 @ 17:42:43 #142
35723 crew  GGMM
pi_205804332
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 17:41 schreef xzaz het volgende:

[..]
Alsdus de koning die door door zijn zoon op de WC met een kruisboog is doodgeschoten.
koning? :?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin woensdag 31 augustus 2022 @ 17:43:19 #143
35723 crew  GGMM
pi_205804338
quote:
10s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 10:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
Je kan altijd gewoon Fire & Blood gaan lezen natuurlijk.
En dan hier "voorspellingen" neerzetten die "toevallig" uitkomen
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 31 augustus 2022 @ 17:43:46 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205804342
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 17:42 schreef GGMM het volgende:

[..]
koning? :?
*lord
pi_205807125
begon wel kippenvel te krijgen bij de intro :@ het begint weer @LordVoldemort
graag op anoniem
pi_205816306
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 22:04 schreef KingRoland het volgende:
begon wel kippenvel te krijgen bij de intro :@ het begint weer @:lordvoldemort
Topshow.
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 20:27:54 #148
9859 crew  Karina
Woman
pi_205824049
Vind het niet tegenvallen tot nu toe. Mag iets meer vaart in zitten dat wel. Maar goed dat vond ik bij GoT ook al eigenlijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205824182
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:27 schreef Karina het volgende:
Vind het niet tegenvallen tot nu toe. Mag iets meer vaart in zitten dat wel. Maar goed dat vond ik bij GoT ook al eigenlijk.
Vind ik ook wel. En ook wat meer lore. Ik wil Old Valyria wel zien in een flashback ofzo; of landen ver in het oosten van Essos, beetje meer magie. Maar goed, als het goed is krijgen we de Stepstones ook te zien dit seizoen met die crab feeder. Volgens mij waren we daar nog niet geweest in GoT.
  vrijdag 2 september 2022 @ 20:48:42 #150
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205824242
Iemand die ik ken vond dat ze weer te snel door het materiaal gaan _O-

Ik denk dat het voor het begin niet verkeerd is om meer dialogen etc. te zien om de personages te vormen.
pi_205826144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:48 schreef Momo het volgende:
Iemand die ik ken vond dat ze weer te snel door het materiaal gaan _O-

Dat blijf je houden met 'verfilmingen'. Welke uitersten ik al niet over Dune heb gehoord van mensen...

Van 'ik viel er bij in slaap' tot 'het leek wel of de boeken bij de wereld draait door werden samengevat'.
pi_205826846
quote:
99s.gif Op vrijdag 2 september 2022 20:27 schreef Karina het volgende:
Lolwut. Er zat 9 jaar tussen de proloog en de rest van ep 1 en 6 maanden tussen ep 1 en ep 2. Hoeveel meer vaart wil je hebben?
PWBF
  zondag 4 september 2022 @ 21:41:26 #153
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205848108
twitter
pi_205848578
Dat zou een grote naam zijn, hij zal wel een Targaryen of Velaryon spelen denk ik.
  Forum Admin zondag 4 september 2022 @ 22:08:15 #155
35723 crew  GGMM
pi_205848659
The Witcher x GOT crossover genot.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205848861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2022 23:42 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat is vrij menselijk, zo is het duizenden jaren gegaan onder de adel en ander elite, in vrijwel elke cultuur op elk continent.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_205848903
fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
[/quote]

Ik heb de Targaryen stamboom opgezocht... Grote fout, nu snap ik er nog minder van. Die gasten doen het voor 50% alleen maar met familieleden en ze hebben ook de onhebbelijke gewoonte om elke 2 generaties alle namen weer te herhalen....
pi_205849657
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:
fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op woensdag 24 augustus 2022 07:31 schreef linebear het volgende:
Ik heb de Targaryen stamboom opgezocht... Grote fout, nu snap ik er nog minder van. Die gasten doen het voor 50% alleen maar met familieleden en ze hebben ook de onhebbelijke gewoonte om elke 2 generaties alle namen weer te herhalen....
[/quote]

Incest is inderdaad een dingetje. Daarom dacht ik ff deze ep dat de koning met zijn dochter zou gaan trouwen :p
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 september 2022 @ 23:51:05 #159
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205850134
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 21:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hmmm.
pi_205850930
Prima aflevering weer. 👍
#superniger2020
pi_205851589
Zo, eindelijk wat actie. Er is deze keer weer een kleine time skip. Ze moeten namelijk ettelijke jaren historiek aflopen voor de hoofdbrok komt.
pi_205854051
Aflevering 3 was geweldig! Zeker hyped voor de rest van het seizoen
pi_205854325
De acteur van de koning is wel echt heel goed. De onzekerheid straalt ervan af en wordt met de minuut erger. Otto is een smerige man zoals Daemon al zei. Zonde van de plot armor, verder een geweldige aflevering. 7.8. zonder plot armor een 8.8. Erg benieuwd naar aflevering 4. Je voelt de spanning per aflevering toenemen.
pi_205856774
Bijzonder dat jullie de aflevering goed vinden. Echt super cringe deze aflevering. Bijna de bold and the beautiful, maar dan in een andere tijd. En die Daemon wordt echt heel vreemd neergezet. Ook ff met 3 pijlen in het lichaam super sprint afleggen en ook nog de baas door midden hakken. Come on!
  maandag 5 september 2022 @ 17:57:05 #165
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_205857150
Het gebruik van het woord cringe vind ik behoorlijk cringe.
  maandag 5 september 2022 @ 18:03:44 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205857269
Ik vond het een goede aflevering met duidelijk 2 delen. Eerst weer een stuk politiek en persoonlijke verhoudingen en daarna prima actie scènes.
pi_205858581
Daemon heeft wel heerlijke plot armor zeg :D maar verder prima aflevering inderdaad; vooral de politieke spelletjes in het eerste deel.
pi_205858974
Ook wil ik vermelden dat de CGI echt niet heel best is helaas
pi_205860236
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2022 13:39 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
De acteur van de koning is wel echt heel goed. De onzekerheid straalt ervan af en wordt met de minuut erger. Otto is een smerige man zoals Daemon al zei. Zonde van de plot armor, verder een geweldige aflevering. 7.8. zonder plot armor een 8.8. Erg benieuwd naar aflevering 4. Je voelt de spanning per aflevering toenemen.
Hij speelt hem echt fantastisch inderdaad.
  FOK!fotograaf maandag 5 september 2022 @ 20:58:07 #170
364681 over_hedge
pi_205860287
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 19:47 schreef henkklaas1994 het volgende:
Ook wil ik vermelden dat de CGI echt niet heel best is helaas
:')
pi_205860349
King Viserys wordt echt prima neergezet. Goed geacteerd!
Daemon had wel wat plotarmor ja, beetje zonde.

Waarvan akte.
  maandag 5 september 2022 @ 21:02:53 #172
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_205860357
Aflevering 3: meh.
pi_205860554
quote:
Ik zie dit zo vaak langskomen maar volgens de wiki's is Alicent 11 jaar ouder dan Rhaenyra, dus was ze 26 toen ze trouwden? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205860809
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:19 schreef tombolafan het volgende:
Ik zie dit zo vaak langskomen maar volgens de wiki's is Alicent 11 jaar ouder dan Rhaenyra, dus was ze 26 toen ze trouwden? :D
In het boek is Alicent inderdaad ouder, in de serie ongeveer 15-17 en zijn Rhaenyra en Alicent BFFs terwijl het in de boeken eerder een neutrale relatie is door het leeftijdsverschil.
pi_205860975
gvd de suggestie om rhaenyra te laten trouwen met haar halfbroer. wat een waanzin.

[ Bericht 4% gewijzigd door wolfrolf op 05-09-2022 22:01:45 ]
pi_205861174
quote:
81s.gif Op maandag 5 september 2022 21:49 schreef wolfrolf het volgende:
gvd de suggestie om rhaenyra te laten trouwen met haar halfbroer. wat een waanzin.
Alsof je na GoT nog niet wist dat de Targs bekend stonden om hun incest en inteelt ;)
  maandag 5 september 2022 @ 22:06:29 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205861238
Goeie aflevering. En ik ben fan van die doorgedraaide prins door zijn doctor who dus hoop dat zijn plotarmor teringsterk is.
Vrijheid
pi_205861254
Heerlijke aflevering weer :)
  FOK!fotograaf maandag 5 september 2022 @ 22:09:39 #179
364681 over_hedge
pi_205861286
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 22:06 schreef jogy het volgende:
Goeie aflevering. En ik ben fan van die doorgedraaide prins door zijn doctor who dus hoop dat zijn plotarmor teringsterk is.
Zijn normale armor werkt al prima tegen pijlen weten we nu :P
pi_205861312
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 21:39 schreef zipcon het volgende:

[..]
In het boek is Alicent inderdaad ouder, in de serie ongeveer 15-17 en zijn Rhaenyra en Alicent BFFs terwijl het in de boeken eerder een neutrale relatie is door het leeftijdsverschil.
Ik heb het niet langs zien komen in de serie, hoe oud ze is... Het leek me eerder een soort hofdame die dan prima ouder kan zijn :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205861544
Topper dit. Heel benieuwd naar de rest. Wie zat er eigenlijk op die draak tegen het einde? Dat was toch niet Vyseris zelf?
pi_205861549
Daemon wel beetje heel erg overpowered.
  maandag 5 september 2022 @ 22:33:40 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205861625
Mooie actie van Deamon op het einde met die Krabbenkoning. ^O^

En die koning blijft een weifelend watje. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_205861643
Lekkere halve krabbenman :9
pi_205861735
Welke CGI vonden jullie niet goed aan de aflevering?

Voor mij:
- Een paar beesten zagen er digitaal uit
- Mensen op draken, dat blijft geen succes

In het donker filmen is een goede truc (het geeft ook meer nadruk op de vlammen). Iemand postte op reddit dat er een stukje greenscreen te zien was in een scène, dus zelfs de duurste HBO productie heeft last van de tijdsbeperkingen om af te werken.
  maandag 5 september 2022 @ 23:04:15 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205861929
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:28 schreef Discombobulate het volgende:
Topper dit. Heel benieuwd naar de rest. Wie zat er eigenlijk op die draak tegen het einde? Dat was toch niet Vyseris zelf?
Dat was Leanor Valyron, zelf ook half Targ.
pi_205862027
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 22:33 schreef golfer het volgende:
Mooie actie van Deamon op het einde met die Krabbenkoning. ^O^

Ja, er valt weinig te begrijpen van Viserys weifelende gedrag. Hij blijft aan de ene kant (nog) vasthouden aan Rhaenyra als opvolger, maar doet tegelijkertijd helemaal niks om haar positie te verstevigen zodat ze na zijn overlijden ook maar enige kans maakt.
  maandag 5 september 2022 @ 23:45:18 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205862164

Volgende aflevering ? :T
pi_205864101
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Momo het volgende:

[..]
En die heeft ook een draak? Ik dacht dat die Valyrions geen draken hadden, net zoals Corlys?

Zit er wel echt heerlijk in. Wat een verschil met Rings of Power zeg. En het had ook zo goed kunnen zijn.
  dinsdag 6 september 2022 @ 10:31:18 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205864129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En die heeft ook een draak? Ik dacht dat die Valyrions geen draken hadden, net zoals Corlys?

Zit er wel echt heerlijk in. Wat een verschil met Rings of Power zeg. En het had ook zo goed kunnen zijn.
Jep zijn draak heet Seasmoke. Corlys is geen Targaryen he, zijn zoon is dat wel half.
  dinsdag 6 september 2022 @ 11:09:04 #191
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205864535
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 22:21 schreef vaarsuvius het volgende:
[/quote]
Ahum de Oranjes ahum
pi_205864680
quote:

[..]

Vast zwaar in de minderheid (gebaseerd op wat ik heb gelezen afgelopen week) maar ik heb het juist andersom. Bij Ring of Power zit ik er al helemaal in en kan ik echt niet wachten op de volgende ep. Veel mysteries. Ziet er imo ook beter uit. Maar House of the Dragon vermaak ik me ook gewoon mee, ik vind het alleen wat saaier ogen allemaal; vergeleken met seizoen 1 van GoT zelf. Weinig personages die ik echt interessant vind. Acteerwerk is over t algemeen wel iets beter in House of Dragons (vergeleken met Rings of Power).
pi_205864790
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, er valt weinig te begrijpen van Viserys weifelende gedrag. Hij blijft aan de ene kant (nog) vasthouden aan Rhaenyra als opvolger, maar doet tegelijkertijd helemaal niks om haar positie te verstevigen zodat ze na zijn overlijden ook maar enige kans maakt.
Hij speelt dat hele twijfelende allemaal wel heel erg goed imo. Je ziet zijn conflicten echt van het scherm af komen.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 6 september 2022 @ 11:43:57 #194
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_205865012
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:41 schreef zipcon het volgende:

Voor mij:

In het donker filmen is een goede truc (het geeft ook meer nadruk op de vlammen). Iemand postte op reddit dat er een stukje greenscreen te zien was in een scène, dus zelfs de duurste HBO productie heeft last van de tijdsbeperkingen om af te werken.
Een CGI dier combineren met echte paarden in daglicht was geen goed idee.
pi_205865440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 10:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Jep zijn draak heet Seasmoke. Corlys is geen Targaryen he, zijn zoon is dat wel half.
Hoe veel draken zijn er nog in totaal in deze tijd?
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:22:45 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205865481
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe veel draken zijn er nog in totaal in deze tijd?
Ik dacht dat ze het over 10 draken hadden, en er zijn nog drakeneieren nu.
pi_205865578
Zou op zich graag nog wat van Essos of het Verre Oosten zien.
  dinsdag 6 september 2022 @ 12:36:58 #198
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_205865688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 11:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vast zwaar in de minderheid (gebaseerd op wat ik heb gelezen afgelopen week) maar ik heb het juist andersom. Bij Ring of Power zit ik er al helemaal in en kan ik echt niet wachten op de volgende ep. Veel mysteries. Ziet er imo ook beter uit. Maar House of the Dragon vermaak ik me ook gewoon mee, ik vind het alleen wat saaier ogen allemaal; vergeleken met seizoen 1 van GoT zelf. Weinig personages die ik echt interessant vind. Acteerwerk is over t algemeen wel iets beter in House of Dragons (vergeleken met Rings of Power).
Ik zit er bij allebei gewoon goed in eigenlijk. Ze proberen allebei ook gewoon totaal iets anders ondanks dat het allebei fantasy is. Met HotD krijg ik nu ook wel een beetje The Crown vibes met die timeskips tussen de afleveringen door en waar elke aflevering echt meer op zichzelf staat waar dat bij RoP natuurlijk wel iets geleidelijker gaat.

Al ben ik wel altijd meer fan geweest van de wereld van ASOIAF omdat het toch wat rauwer is, iets meer gericht op alle mensen ipv alle andere fantasy rassen en het daardoor makkelijker is om je te identificeren met de personages. Dat is met elven die onsterfelijk zijn toch wat lastiger.
Oh.
pi_205866031
Het is allemaal tof imo. Word doodmoe van die diehard fans die overal een wedstrijd van moeten maken.
pi_205866376
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 12:36 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Ik zit er bij allebei gewoon goed in eigenlijk. Ze proberen allebei ook gewoon totaal iets anders ondanks dat het allebei fantasy is. Met HotD krijg ik nu ook wel een beetje The Crown vibes met die timeskips tussen de afleveringen door en waar elke aflevering echt meer op zichzelf staat waar dat bij RoP natuurlijk wel iets geleidelijker gaat.

Al ben ik wel altijd meer fan geweest van de wereld van ASOIAF omdat het toch wat rauwer is, iets meer gericht op alle mensen ipv alle andere fantasy rassen en het daardoor makkelijker is om je te identificeren met de personages. Dat is met elven die onsterfelijk zijn toch wat lastiger.
LOTR > HotD >>>> RoP
pi_205866393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 13:06 schreef Funzel het volgende:
Het is allemaal tof imo. Word doodmoe van die diehard fans die overal een wedstrijd van moeten maken.
Je bent niet meteen een diehard fan als je iets prefereert over wat anders :P
pi_205867863
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:41 schreef zipcon het volgende:

Voor mij:

De herten waren echt abominabel slecht gemaakt.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2022 @ 16:40:39 #203
364681 over_hedge
pi_205868087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:11 schreef FireFox1 het volgende:
De herten waren echt abominabel slecht gemaakt.
abominabel slecht ja? :') Dan snap je of niks van cgi. Of je verwachten van cgi kloppen niet helemaal.
Als dit abominabel slecht noemt :')
  dinsdag 6 september 2022 @ 16:43:02 #204
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205868098
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2022 17:28 schreef henkklaas1994 het volgende:
Bijzonder dat jullie de aflevering goed vinden. Echt super cringe deze aflevering. Bijna de bold and the beautiful, maar dan in een andere tijd.
Dat is GOT toch ook een beetje? Een soap? :D
L'Amour menaçant:
  dinsdag 6 september 2022 @ 16:44:11 #205
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205868106
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik dus ook, maar werd grondig tegengesproken door m'n vrienden :D
"Nee want de Valyron familie rijdt niet op draken!"

Uh, ok :D
I WAS RIGHT! *O*
L'Amour menaçant:
pi_205869193
Paddy Considine genot O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 6 september 2022 @ 19:55:35 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205870645

Een overzicht wie nu een draak heeft.
pi_205871159
Nu wil ik ook een draak O+
  dinsdag 6 september 2022 @ 20:27:21 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205871185
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:25 schreef Blues het volgende:
Nu wil ik ook een draak O+
Je hebt mij al. :7
Poef.....gone! ©golfer
  FOK!fotograaf dinsdag 6 september 2022 @ 20:30:30 #210
364681 over_hedge
pi_205871224
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Caraxes de lelijkste tot nu toe. Is net een vliegende giraffe
  dinsdag 6 september 2022 @ 21:21:59 #211
319979 Fok-it
All is well
pi_205871955
quote:
14s.gif Op maandag 5 september 2022 22:33 schreef golfer het volgende:
Is toch juist geweldig om te zien. En hij speelt het briljant.

Weer eens wat anders dan standaard stereotype koning
pi_205872111
Ik vind dit beter dan die Ringen serie, hier bleef ik geboeid kijken ook al was de 2de aflevering bijna alleen maar gepraat.

Bij de Ringen vind ik tot nu toe geen enkele plotlijn interessant, en daar heb je (als je zoiets belangrijk vindt) constant de frustratie dat de makers iets proberen te maken waar ze niet de rechten toe hebben, en daarom is het net niks.

Bij HoD weet je zeker dat die handicap er niet is, als daar aanpassingen zijn tov het schrijfwerk van Martin dan is dat puur om er een film van te maken en niet omdat ze dingen niet mogen gebruiken.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 september 2022 @ 22:09:39 #213
284411 crew  heywoodu
pi_205872603
quote:
[ afbeelding ]

Ah, Laenor :o

Ik vroeg me al af welke Targaryen er nog ontbrak, maar Velaryon's kunnen ook draken vliegen :+
pi_205872645
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af welke Targaryen er nog ontbrak, maar Velaryon's kunnen ook draken vliegen :+
Alleen als ze ook Targaryan bloed hebben d8 ik.
pi_205872846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 16:44 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik dus ook, maar werd grondig tegengesproken door m'n vrienden :D
"Nee want de Valyron familie rijdt niet op draken!"

Uh, ok :D
I WAS RIGHT! *O*

Ik moest die scène ook nog een keer kijken om dat te constateren. Die ene gast had het over hem als potentiële partner voor de dochter van de koning. Beide dragon riders. Hebben ze iig iets om over te praten bij de eerste date.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:26:40 #216
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205872881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je krijgt je achternaam via je vader, maar niet de drakenconnectie. Maakt niet uit of de moeder of vader een Targ is.
pi_205872921
quote:
Das toch traditie
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 22:35 schreef Blues het volgende:
Lekkere halve krabbenman :9
Beetje sneu dat we niet te zien kregen hoe dat zo kwam
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 23:20 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Hij weet niet wat ie wilt. Waardoor hij zo beïnvloedbaar is. Hij houdt wel van zijn dochter dat dan weer wel.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 september 2022 @ 22:32:01 #218
284411 crew  heywoodu
pi_205872958
quote:
Het is haar halfbroer ipv volledige broer, dus valt mee.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 september 2022 @ 22:33:17 #219
284411 crew  heywoodu
pi_205872979
Het haar van Laenor en z'n familie kan ik verder nog steeds niet accepteren. De pruiken die ze daarvoor gebruiken zijn écht te slecht ;(

Echt een beetje alsof je naar een SyFy-serie van de jaren negentig kijkt. Wat jammer is, want de acteurs zelf vind ik prima.
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:36:02 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205873034
Stamboom Targaryen, maar even in een spoiler gezet want spoilers
SPOILER
pi_205873072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:
Het haar van Laenor en z'n familie kan ik verder nog steeds niet accepteren. De pruiken die ze daarvoor gebruiken zijn écht te slecht ;(

Echt een beetje alsof je naar een SyFy-serie van de jaren negentig kijkt. Wat jammer is, want de acteurs zelf vind ik prima.
Vind de pruiken wel tof. En niks mis met jaren 90 syfy channel series ;)
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 6 september 2022 @ 22:40:22 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205873104
twitter
  woensdag 7 september 2022 @ 11:34:54 #223
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205876610
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja di Targaryens moeten er eigenlijk meer uitzien als de cast van Wrong Turn!

L'Amour menaçant:
  woensdag 7 september 2022 @ 11:38:57 #224
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205876670
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 22:33 schreef heywoodu het volgende:

Ik denk omdat het een combinatie is van wit haar a la Valeryon in de boeken en rasta/dreads/afro van het besluit dat het een donkere familie is. Dat ziet er wat "vreemd" uit (maar het bestaat ook gewoon echt bij albino's). Vreemder dan de Targaryan pruiken met sluik haar.

Ik vidn die van de koning Viserys ook niet fantastisch.
Die van Rhaenys vind ik dan weer super mooi.
L'Amour menaçant:
  woensdag 7 september 2022 @ 12:46:38 #225
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205877567
Ook wel een leuk feitje de vrouw waar Rhaenyra tegen sprak die met haar hondje cake zat te eten en kritiek had op het hele Stepstones gebeuren was een Redwyne. Olena Tyrell is ook geboren als een Redwyne. En haar zoon Mace Tyrell trouwde met een Hightower. En kreeg daaruit Margaery en Loras :)
  woensdag 7 september 2022 @ 12:53:51 #226
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205877628
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
Ook wel een leuk feitje de vrouw waar Rhaenyra tegen sprak die met haar hondje cake zat te eten en kritiek had op het hele Stepstones gebeuren was een Redwyne. Olena Tyrell is ook geboren als een Redwyne. En haar zoon Mace Tyrell trouwde met een Hightower. En kreeg daaruit Margaery en Loras :)
Ja! Ik herkende de naam inderdaad en dacht aan Olenna. Niet meer opgezocht daarna, dus bedankt voor de bevestiging :D
L'Amour menaçant:
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 september 2022 @ 12:55:25 #227
284411 crew  heywoodu
pi_205877645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
Ah, daar kwam die naam me bekend van voor :D

Pauzeren om het op te zoeken gaat me wat ver en daarna was ik het vergeten :+
pi_205878097
quote:
[ afbeelding ]

Wanneer hebben we Melys gezien dan?
pi_205878113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Vind ik juist de vetste om te zien.
  woensdag 7 september 2022 @ 13:58:46 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205878179
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:47 schreef Funzel het volgende:

[..]
Wanneer hebben we Melys gezien dan?
Volgens mij is dit een beeld uit de trailer.
pi_205878201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 13:49 schreef Funzel het volgende:

[..]
Vind ik juist de vetste om te zien.
Sorry dat mag echt niet
pi_205878209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Sorry dat mag echt niet
Want?
  woensdag 7 september 2022 @ 14:10:44 #233
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205878293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 20:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Beetje een soort Wyrm.
Vind t wel leuk dat er verschillen in zitten.
L'Amour menaçant:
pi_205878297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:01 schreef Funzel het volgende:

[..]
Want?
Oh had niet een serieus antwoord verwacht :P

Maar natuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar weet niet. Vind hem maar lelijk :D Zo lange nek.
Wel mooi gemaakt. Als in de cgi. Maar het design van de draak zelf de minste tot nu toe
pi_205878322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Beetje een soort Wyrm.
Vind t wel leuk dat er verschillen in zitten.
Ja hebben ze expres gedaan zodat je nog een beetje onderscheid kan maken. Er zijn er in totaal 10 of zo deze serie.

Als die er dan allemaal het zelfde zouden uitzien als in GoT dan heb je geen idee meer waar je naar zit te kijken.
Vandaar dus dat ze zo verschillen met got. Wat sommige dan meteen als slechte cgi bestempelen :N
pi_205878325
Ik vind die lange nek juist fantastisch, maakt hem uniek.

Meer een soort slang ook zo _O-
Oh.
  woensdag 7 september 2022 @ 14:24:27 #237
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205878419
Als ik het me goed herinner van GoT waren sommige draken in de tijd waarin deze serie speelt nog echt gigantisch. In de eerste aflevering hebben ze het ook over een zekere draak die zich ergens in een afgelegen gebied terug heeft getrokken, durf te wedden dat we die nog wel een keer te zien krijgen en dat dit dus een enorm beest is.
pi_205878616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh had niet een serieus antwoord verwacht :P

Maar natuurlijk mag je een andere mening hebben. Maar weet niet. Vind hem maar lelijk :D Zo lange nek.
Wel mooi gemaakt. Als in de cgi. Maar het design van de draak zelf de minste tot nu toe
Ja hij is ook minder mooi, maar ik vind dat wel vet beetje dat mislukte en agressieve design.

En het is een vermoeiende dag, sarcasme ontgaat me dan dan soms ff.
  woensdag 7 september 2022 @ 14:45:29 #239
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_205878648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Als ik het me goed herinner van GoT waren sommige draken in de tijd waarin deze serie speelt nog echt gigantisch. In de eerste aflevering hebben ze het ook over een zekere draak die zich ergens in een afgelegen gebied terug heeft getrokken, durf te wedden dat we die nog wel een keer te zien krijgen en dat dit dus een enorm beest is.
Ff grotere TV aanschaffen dan maar alvast, anders valt ie buiten beeld!
L'Amour menaçant:
pi_205878651
Okee vraagje over die oorlog. Als die soldaten van de Triarchie zich verscholen in die grotten en ze konden daar niet uitkomen omdat ze anders levend geroosterd zouden worden door draak, hoe kwamen ze dan al die jaren aan eten?
PWBF
pi_205878658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Okee vraagje over die oorlog. Als die soldaten van de Triarchie zich verscholen in die grotten en ze konden daar niet uitkomen omdat ze anders levend geroosterd zouden worden door draak, hoe kwamen ze dan al die jaren aan eten?
Krab?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_205878833
Af en toe iemand door de draak laten roosteren :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205878894
quote:

[..]

Het zijn oorspronkelijk geen dragon riders nee maar z’n moeder is een Targ en die zal dus wel een ei in z’n kribbe hebben gelegd.

Dat is dus ook de zoon die eerder werd genoemd als potentiële bruid voor Rhynaera
PWBF
pi_205879877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:24 schreef kladderadatsch het volgende:
Chekhov's draak.
#superniger2020
  donderdag 8 september 2022 @ 18:53:11 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205894997
pi_205897040
Ik vond het wat overtrokken die laatste scenes met Deamon. Meneer had even plot armor aan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 21:21 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Is toch juist geweldig om te zien. En hij speelt het briljant.

Weer eens wat anders dan standaard stereotype koning
Speelt heel goed.
pi_205897369
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:11 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ik vond het wat overtrokken die laatste scenes met Deamon. Meneer had even plot armor aan?

Ja, vond ik ook. Ziek overpowered. Stoor me er niet heel erg aan ofzo. Maar hij verloor wel het duel met die ene gast die nu Kingsguard is.
  donderdag 8 september 2022 @ 20:45:24 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205897839
Deze foto´s horen ook wel hier :P

Queen Elizabeth en Prince Philip op bezoek set Game of Thrones
  donderdag 8 september 2022 @ 21:40:08 #249
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205898940
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
Deze foto´s horen ook wel hier :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Queen Elizabeth en Prince Philip op bezoek set Game of Thrones
Die queen stond echt mentaal die troon in haar zaal te passen.
Vrijheid
  vrijdag 9 september 2022 @ 14:57:10 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205907412
twitter

Wel gefilmd dus, maar niet in de serie gestopt of het moet een flashback worden...
pi_205907987
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, vond ik ook. Ziek overpowered. Stoor me er niet heel erg aan ofzo. Maar hij verloor wel het duel met die ene gast die nu Kingsguard is.
Dat was tegen een andere ridder. Het gewone voetvolk is geen partij tegen de goed uitgeruste en getrainde mannen van adel.
Dat Daemon al die piraten neersloeg kan ik wel mee leven, die boogschutters wat minder. Maar je moet accepteren, dat de personages vol met plotarmor zitten. Zowel in de show´s als in de boeken. Boek Tyrion transformeerde een aantal keer in Gimli en slachtte allemaal soldaten af en deed salto´s. :') Gelukkig hadden ze dat veranderd in de show door hem gelijk knockout te laten slaan.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 september 2022 @ 16:29:38 #252
284411 crew  heywoodu
pi_205908438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 14:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wel gefilmd dus, maar niet in de serie gestopt of het moet een flashback worden...
Wel jammer als ze dat niet laten zien. Die stap van vriendin van de prinses naar koningin met het grootste kussen dat ze konden vinden onder d'r jurk is wat matigjes :P
pi_205916619
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijna slaapverwekkend vind tot nu toe.
pi_205920715
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:17 schreef Max23 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bijna slaapverwekkend vind tot nu toe.
Het is een beetje allemaal intro. Wat ik opzich niet zo erg vind. Maar ik ben in ieder geval niet gegrepen door de eerste afleveringen.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 10 september 2022 @ 17:35:04 #255
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205943556
Prima aflevering.
Iedereen naait elkaar 👍
#superniger2020
  maandag 12 september 2022 @ 18:15:51 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205950036
Rhaenyra had er wel zin in deze aflevering :)

En Otto :W
pi_205950114
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:15 schreef Momo het volgende:
En Otto :W
Zo iemand ambitieus als Otto gaat niet zomaar afdruipen. Hij zal wel een plan B smeden. Zijn dochter is nog altijd koningin, dus er is een voet tussen de deur.
pi_205950468
Enige minpunt vind ik dat er zo weinig hoofdpersonages zijn. Dat was bij GOT wel beter. Hopelijk veranderd dit in seizoen 2. Acteer werk is wel erg goed gelukkig. Veel beter dan bij the Rings of power.
pi_205952215
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:53 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:
Enige minpunt vind ik dat er zo weinig hoofdpersonages zijn. Dat was bij GOT wel beter. Hopelijk veranderd dit in seizoen 2. Acteer werk is wel erg goed gelukkig. Veel beter dan bij the Rings of power.
Dat, maar ik mis ook wel echt de sterke karakters, politieke spelletjes, de scherpe conversaties.

Als ik dan dit soort scenes terugkijk, dan kunnen de huidige verhaallijnen en vooral de conversaties daar echt niet aan tippen:
  maandag 12 september 2022 @ 21:26:22 #261
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205952812
Vind het eigenlijk wel prettig dat er niet gelijk 'tig personages geïntroduceerd worden, bij GoT liep het op zeker moment echt de spuigaten uit en zo interessant waren veel van die personages ook helemaal niet. Hoop alleen dat ze niet de torture porn kant op gaan, zoals dat bij GoT op zeker moment het geval was. :r
pi_205953159
Incest prima, rheanyra neukt haar beveiliging prima, blijft een instabiele familie met orgy scènes geportretteerd op de muren natuurlijk, maar de koning die van de een op de andere moment de hand ontslaat , met de woorden zo iets als "ik ben tot de inzicht gekomen dat je mij hebt bespeeld tijdens mijn rouw door je dochter op te dringen" what ever...
-Rabia Al-Basri
pi_205953332
De ontmaagding van Rhaenyra zou een grote schande zijn, maar haar koppelen aan haar driejarige halfbroertje vond Otto een prima idee _O- :P
pi_205953412
Daemon die bijna z'n zusje neukt...

Edit: Oh, nicht... Is ook zo.

[ Bericht 20% gewijzigd door Discombobulate op 12-09-2022 22:05:08 ]
pi_205953507
Nichtje.
  maandag 12 september 2022 @ 22:09:43 #266
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205953595
Genoeg acteurs en extra's weer verzameld die uit de kleren moesten in het bordeel.
Maar bij de actrice die Rhaenyra speelt is alles net zo gefilmd dat je helemaal niks ziet.
En ik verwacht dat Otto nog wel een rol gaat spelen met zijn dochter en kleinzoon die hij op de troon wil krijgen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_205953660
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:09 schreef golfer het volgende:

Maar bij de actrice die Rhaenyra speelt is alles net zo gefilmd dat je helemaal niks ziet.

Zal de actrice ongetwijfeld afgedwongen hebben bij haar contract. Amelia Clark gaf ook aan dat ze spijt had van de naakt scènes aan het begin van Got reeks.
-Rabia Al-Basri
pi_205953680
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:54 schreef Breekfast het volgende:
De ontmaagding van Rhaenyra zou een grote schande zijn, maar haar koppelen aan haar driejarige halfbroertje vond Otto een prima idee _O- :P
Een officiële huwelijk staat natuurlijk niet gelijk aan een neukpartij in een hoerenhuis
-Rabia Al-Basri
pi_205954256
Tering awkward ook die neukscene met Alicent. Actrice is nog maar 19 dacht ik. En dan zo'n oude vent op je.
  maandag 12 september 2022 @ 22:53:05 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205954324
twitter

Spoiler "nieuwe character" in de komende afleveringen

SPOILER
  maandag 12 september 2022 @ 22:54:55 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205954361
Trailer voor aflevering 5

SPOILER
pi_205954896
Ik vond het weer een erg goede aflevering hoor. Vooral de details maken dat het echt aanvoelt als ASOIAF, meer dan GoT deed (zoals de ruzie tussen de Brackens en Blackwoods in die eerste scène :+ )

Alleen dat stukje met die Valyrian Dagger en dat verhaal over The Prince Who Was Promised ging weer nergens over gezien we weten hoe dat allemaal is geëindigd. Tenzij ze grootse plannen hebben voor die sequel met Jon Snow gaat het toch nergens heen. Ja The Prince Who Was Promised schreeuwde tegen een ondode draak op het momente suprême.
Oh.
pi_205954905
Die targayens zijn niet vies van een stukje incest zeg he bah

@LordVoldemort
graag op anoniem
  maandag 12 september 2022 @ 23:33:54 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205954988
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 23:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik vond het weer een erg goede aflevering hoor. Vooral de details maken dat het echt aanvoelt als ASOIAF, meer dan GoT deed (zoals de ruzie tussen de Brackens en Blackwoods in die eerste scène :+ )

Alleen dat stukje met die Valyrian Dagger en dat verhaal over The Prince Who Was Promised ging weer nergens over gezien we weten hoe dat allemaal is geëindigd. Tenzij ze grootse plannen hebben voor die sequel met Jon Snow gaat het toch nergens heen. Ja The Prince Who Was Promised schreeuwde tegen een ondode draak op het momente suprême.
Ik denk ook dat GRR Martin in de boeken de intentie had om Jon Snow de Night King te laten doden. En Arya had Cersei moeten doodsteken met 100 messteken. Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal omgegooid om het allemaal snel moest. GRR Martin had gezegd dat na seizoen 6 het nog wel 6 seizoenen had kunnen zijn, maar een gedeelte van de cast was er wel klaar mee ook.

quote:
George R.R. Martin en Emilia Clarke bevestigen Game of Thrones-vervolg over Jon Snow

Er werd vorige week al gehint op een vervolg op Game of Thrones en nu bevestigen Emilia Clarke en auteur George R.R. Martin de spin-off over Jon Snow. En wie er kwam met het idee? Niemand minder dan Kit Harrington himself! 'It's happening'

In zijn blogpost schrijft de auteur van Game of Thrones over het vervolg op de hitserie. ''Yes, there is a Jon Snow show in development''. Hij zegt dat de spin-off net zolang in ontwikkeling is als drie andere grote live-action projecten. Ook Emilia Clarke, die Daenerys Targaryen speelt in GoT, zegt in een interview met BBC dat het vervolg eraan komt. ''I know it exists. It's happening.''

Deze spin-off zou zich afspelen ná de gebeurtenissen van het laatste seizoen GoT. Gelukkig krijgen we een rematch, want de laatste afleveringen van de serie waren teleurstellend en zelfs Kit Harrington bood zijn excuses daarvoor aan. Hij heeft dus misschien wat goed te maken. De acteur kwam zelf met het idee voor de spin-off. George: ''It was Kit Harrington who brought the idea to us.'' De auteur van de Game of Thrones-verhalen zegt ook dat Kit zelf een team heeft samengesteld voor deze serie. Dat belooft wat!
Kit was zo te zien nog niet klaar met Jon Snow.
pi_205955088
quote:
9s.gif Op maandag 12 september 2022 23:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk ook dat GRR Martin in de boeken de intentie had om Jon Snow de Night King te laten doden. En Arya had Cersei moeten doodsteken met 100 messteken. Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal omgegooid om het allemaal snel moest. GRR Martin had gezegd dat na seizoen 6 het nog wel 6 seizoenen had kunnen zijn, maar een gedeelte van de cast was er wel klaar mee ook.
[..]
Als er in de boek al een Night King komt, en dan zal het zeker niet zo simpel zijn als dat het doden van eentje ervoor zorgt dat alle White Walkers verdwenen zijn.

Kit vond het einde volgens mij ook verschrikkelijk. Misschien dat eruit komt dat de Night King gewoon maar een generaal was die met de eerste horde erheen ging terwijl de echte leiders nog zijn achtergebleven, dat Jon daar nog naar op zoek gaat in die nieuwe serie.
Oh.
pi_205956159
Ik vond de aflevering weer erg tof. Iedereen heeft het trouwens over het acteerwerk van Daemon en Rhaenyra (en terecht), maar voor mij is Paddy Considine als Viserys misschien wel de smaakmaker hoor. Hij speelt die innerlijke conflicten zo goed.
pi_205956430
quote:

[..]
[..]
Hoewel ik de boeken niet gelezen heb lijkt het mij wel zonde dat de serie de boeken ging inhalen. Zowel voor kwaliteit van de serie als dat de serie toch ook invloed gehad zal hebben op het verdere schrijven.
pi_205957287
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:29 schreef Funzel het volgende:
Ik vond de aflevering weer erg tof. Iedereen heeft het trouwens over het acteerwerk van Daemon en Rhaenyra (en terecht), maar voor mij is Paddy Considine als Viserys misschien wel de smaakmaker hoor. Hij speelt die innerlijke conflicten zo goed.
Absoluut, Paddy speelt de pannen van het dak.

Is Rhaenyra zwanger denken jullie?
pi_205957299
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Nah. Die zal die thee er wel voor gedronken hebben. Want die is als de dood voor zwanger zijn door haar moeder.

En om het even voor te zijn: Mensen die het antwoord weten door de boeken. ssssssst
pi_205958250
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ze gaf aan geen kinderen te willen. Dus lijkt me sterk dat ze dat drankje niet zal drinken en vervolgens zwanger oorlog gaat voeren.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:15:25 #281
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205958634
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 13:14:24 #282
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205959463
Ben behoorlijk enthousiast tot nu toe. Vind het zeker niet saai, juist de dialogen en het gekonkel vond ik erg boeiend in GoT en dat is tot nu toe ook in deze serie goed voor elkaar. Hot take: Vechtscenes zijn overrated (in het algemeen).
pi_205959494
quote:
:')
pi_205959848
quote:

Die scene gaf erg mooi aan hoe moeilijk laveren het is voor de koning om de vrede to bewaren. En Paddy _O_
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_205959859
quote:
Now I can't unsee it anymore :')
pi_205960289
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:14 schreef Slobeend het volgende:
Ben behoorlijk enthousiast tot nu toe. Vind het zeker niet saai, juist de dialogen en het gekonkel vond ik erg boeiend in GoT en dat is tot nu toe ook in deze serie goed voor elkaar. Hot take: Vechtscenes zijn overrated (in het algemeen).
Actiescènes zijn vrijwel altijd saai, ik heb altijd een zone out als je te lang kijkt naar mensen die elkaar neerhakken. Dialogen zijn vele malen interessanter.

Alleen soms is actie nodig om het verhaal verder op gang te brengen natuurlijk. Vaak vond ik bij veldslagen in GoT (zoals Blackwater) de dialogen onderling het best. Want als het alleen maar teveel vechten is wordt het alleen maar chaotisch en ben je het overzicht toch al kwijt wat er aan de hand is.
Oh.
pi_205960305
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Die scene gaf erg mooi aan hoe moeilijk laveren het is voor de koning om de vrede to bewaren. En Paddy _O_
Dat ook. Maar vooral omdat de Brackens en Blackwoods in de boeken al eeuwenlang een burenruzie hebben met elkaar was dit een mooi moment om het in de serie te stoppen.
Oh.
pi_205960353
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:47 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Dat ook. Maar vooral omdat de Brackens en Blackwoods in de boeken al eeuwenlang een burenruzie hebben met elkaar was dit een mooi moment om het in de serie te stoppen.
Ik ken de geschiedenis niet helemaal, maar het zal vast iets kleinzerigs zijn. 15 generaties geleden een huwelijk geweigerd en daar nog steeds pissed over zijn ofzo :')
pi_205960469
quote:

[..]
[..]
Vooralsnog bestaat de Night King niet eens in de boeken, maar zoals GRRM zelf over GoT zei: Als je het verhaal zo op zet dat de butler het heeft gedaan en men raadt online dat de butler het is en dan verander je het snel in een andere dader om de verwachtingen aan te passen dan klopt je verhaal niet meer. Kortom, mocht de Night King voorkomen in de boeken dan is het Jon ja.
pi_205961771
quote:

Ja daar wordt ik ook weer boos om. Laat die verwijzingen achterwege. En wat moeten ze nog met een Snow vervolg?
pi_205962096
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:37 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:

[..]
Ja daar wordt ik ook weer boos om. Laat die verwijzingen achterwege. En wat moeten ze nog met een Snow vervolg?
Proberen het einde van de White Walkers te herstellen waarschijnlijk.

Anders zie ik geen plot.
Oh.
pi_205967661
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:15 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Proberen het einde van de White Walkers te herstellen waarschijnlijk.

Anders zie ik geen plot.
Maar is alleen dat interessant genoeg voor een serie?
pi_205967682
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:39 schreef TywinLannisterLOCR het volgende:

[..]
Maar is alleen dat interessant genoeg voor een serie?
Er zullen nog wel wat subplots bij kunnen over Wildlingproblemen, de situatie in The North, hoe Bran zich houdt in KL en dan het hele mysterie over The Lands of Always Winter.

Niet te zeggen dat het goed gaat worden, maar dat er met het concept van de White Walkers meer gedaan kan worden dan ze in de serie deden lijkt me evident.
Oh.
pi_205967689
Het is een fantasieserie, ze kunnen verzinnen wat ze willen met Jantje Sneeuw.
pi_205967735
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]
Als er in de boek al een Night King komt, en dan zal het zeker niet zo simpel zijn als dat het doden van eentje ervoor zorgt dat alle White Walkers verdwenen zijn.

Kit vond het einde volgens mij ook verschrikkelijk. Misschien dat eruit komt dat de Night King gewoon maar een generaal was die met de eerste horde erheen ging terwijl de echte leiders nog zijn achtergebleven, dat Jon daar nog naar op zoek gaat in die nieuwe serie.
Asjeblieft niet. Hoop ook echt dat die spin off zich niet alleen maar in Castle Black of achter The Wall afspeelt.
PWBF
pi_205967787
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Asjeblieft niet. Hoop ook echt dat die spin off zich niet alleen maar in Castle Black of achter The Wall afspeelt.
Zal er ook aan liggen welke acteurs willen terugkeren.

Als alleen Kit Harrington dat wil zullen ze King's Landing en Winterfell wel moeten omzeilen.
Oh.
pi_205967825
John Snow realiseert zich dat zijn tante toch wel een erg lekker ding was, spoort Drogon op en laat haar een ei uitpersen, daar komt een kloon van Daenerys uit, John wacht geduldig tot ze 14 is en neemt haar vervolgens tot zijn vrouw in het altijd zonnige Dorne, zijn stiefbroer Koning Bran leert inmiddels weer lopen, hij merkt dat zijn piemel soms ook weer werkt als hij Star Wars kijkt, dit neem later in het eerste seizoen heen bizarre vormen aan als hij zich verkleed als Darth Vader en zich beertje Darth Paddington laat noemen, John pikt dit niet en stuurt zijn oorlogmieren op zijn kleine ontspoorde stiefbroertje af, deze roept echter de hulp van Sauron in en zo begint de eerste oorlog der Starks.
pi_205967857
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 00:07 schreef UitStraling het volgende:
John Snow realiseert zich dat zijn tante toch wel een erg lekker ding was, spoort Drogon op en laat haar een ei uitpersen, daar komt een kloon van Daenerys uit, John wacht geduldig tot ze 14 is en neemt haar vervolgens tot zijn vrouw in het altijd zonnige Dorne, zijn stiefbroer Koning Bran leert inmiddels weer lopen, hij merkt dat zijn piemel soms ook weer werkt als hij Star Wars kijkt, dit neem later in het eerste seizoen heen bizarre vormen aan als hij zich verkleed als Darth Vader en zich beertje Darth Paddington laat noemen, John pikt dit niet en stuurt zijn oorlogmieren op zijn kleine ontspoorde stiefbroertje af, deze roept echter de hulp van Sauron in en zo begint de eerste oorlog der Starks.
Jon :(
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205967872
Ik vond er weinig aan trouwens, een zwarte man met lang blond haar. Come on _O- En prins Philip uit de crown met lang blond haar _O- Greta Thunberg als koningin? Misschien ben ik gek :D
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205967897
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 00:14 schreef Pokkehandtas het volgende:
Ik vond er weinig aan trouwens, een zwarte man met lang blond haar. Come on _O- En prins Philip uit de crown met lang blond haar _O- Greta Thunberg als koningin? Misschien ben ik gek :D
Als dat het enige is wat je is opgevallen is deze serie duidelijk niet voor jou nee.
Oh.
pi_205967903
Dicht
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')