quote:Op zondag 26 januari 2020 09:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als Malacia 10 mil gaat opleveren koop ik een seizoenskaart van de betreffende club waar die naar toe gaat.
Ach, dat is toch allemaal één pot natquote:Op woensdag 17 augustus 2022 18:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En een land volgens mij. Is een Algerijn toch
Nou nou nouquote:Op woensdag 17 augustus 2022 19:23 schreef DonRaja het volgende:
Zoveel tropische verrassingen
Al moeten die lijpen met sombreros wel optyfen naar het Philips stadion.
Ik hoop vooral dat hij er volgend jaar ook nog is. Je kunt nu echt aan iets moois gaan bouwen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:20 schreef Binge-watch het volgende:
Kan niet wachten totdat dit elftal op elkaar ingespeeld is. Moet genieten worden onder Slot, kan haast niet anders.
Weer 3e?quote:Op woensdag 17 augustus 2022 21:22 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat hij er volgend jaar ook nog is. Je kunt nu echt aan iets moois gaan bouwen.
Hier kan zelfs de photoshopstagiair van AD Sportwereld niet aan tippen.quote:
mis leonardo in het plaatjequote:
6 miljoen is ook een redelijk bedrag denk ik. Wel excl bonussen maar als die worden betaald dan heeft die het normaliter goed gedaan. Daarnaast communiceert elke club excl bonussen dus we gaan gewoon uit van 6 miljoen en zitten we dus 'pas' op 25 miljoen aan inkomende transfers tov 55 miljoen aan verkopen.quote:Op woensdag 17 augustus 2022 20:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Meer vertrouwen in Hancko dan in Igor eerlijk gezegd.
Maar blij dat ie er is dit was wel ff nodig.
Humor is Vjenne niet vreemd.quote:
Die ligt geblesseerd op de grondquote:
Je zou toch maar waarde op de bank hebbenquote:Op donderdag 18 augustus 2022 07:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zullen weer een aantal users woest om worden.
*potentiële basisspeler.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:54 schreef Pistolero het volgende:
Tsja, blijft wel bijzonder hoe snel mensen het normaal zijn gaan vinden dat Feyenoord 7+ miljoen gaat neertellen voor een bankzitter.
Op dit moment niemand. Volgend seizoen als we Kokcu en Szymanski mogelijk gaan missen? Raar he, beleid voor meer dan 1 jaar.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dus, wie wil je gaan banken om Bullaude in de basis te krijgen?
Eens..je kan beter goedkope spelers als Mark Diemers, Bart Ramselaar en Davy Propper halen als back up…mischien wil Vormer wel terug..quote:Op donderdag 18 augustus 2022 08:54 schreef Pistolero het volgende:
Tsja, blijft wel bijzonder hoe snel mensen het normaal zijn gaan vinden dat Feyenoord 7+ miljoen gaat neertellen voor een bankzitter.
Misschien schuift Szymanski wel door naar rechtsbuiten en gaat Dilrosun banken.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dus, wie wil je gaan banken om Bullaude in de basis te krijgen?
Ondertussen weet niemand hoe en wat dit aangepakt wordt. Maar als de verhalen kloppen dat van elk binnenkomende geldstroom een bepaald percentage de schulden instroomt lijkt mij dat een dikke prima. Komend seizoen wordt redelijk belangrijk om in die top 2 te eindigen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:10 schreef Pistolero het volgende:
Zucht..
Beleid dat op de toekomst gericht is is hartstikke prima, en Feyenoord lijkt wat dat betreft eindelijk eens de goede weg ingeslagen.
Punt is dat ze niet tè hard van stapel moeten lopen en wat stappen overslaan in de weg naar volledig sportief en financieel herstel. Ik vind dat Feyenoord nu nog niet in de (financiele) positie is om dit soort aankopen te doen.
Punt is ook dat jij (net als wij) helemaal geen reet weet van de financiële positie. Tot nu toe is nog niet de helft uitgegeven van wat er is binnengekomen. En dan heb je waarschijnlijk ook nog 15+ miljoen voor Aursnes wat erbij komt.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:10 schreef Pistolero het volgende:
Zucht..
Beleid dat op de toekomst gericht is is hartstikke prima, en Feyenoord lijkt wat dat betreft eindelijk eens de goede weg ingeslagen.
Punt is dat ze niet tè hard van stapel moeten lopen en wat stappen overslaan in de weg naar volledig sportief en financieel herstel. Ik vind dat Feyenoord nu nog niet in de (financiele) positie is om dit soort aankopen te doen.
Als vervanger van Aursnes?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:31 schreef Caland het volgende:
Ik zie Kokcu nog wel iets naar achteren gezet worden ook.
Van de huidige middenvelders wel de enige die dat redelijk zou kunnen invullen denk ikquote:
Ja, eens, denk ik ook wel.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Van de huidige middenvelders wel de enige die dat redelijk zou kunnen invullen denk ik
Vergeet de inkomsten uit Europa niet.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:27 schreef alopio het volgende:
[..]
Punt is ook dat jij (net als wij) helemaal geen reet weet van de financiële positie. Tot nu toe is nog niet de helft uitgegeven van wat er is binnengekomen. En dan heb je waarschijnlijk ook nog 15+ miljoen voor Aursnes wat erbij komt.
Dus prima beleid en met geld word er zeker niet gesmeten
Is waarschijnlijk gewoon uit de scouting gekomen als speler die je nu nog betaalbaar vast kan leggen en voor over een jaar zeer waardevol kan worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik snap de aankoop van argentijntje niet.
7 miljoen voor een vervanger van Basset!
Voor een wisselspeler je kan ook doorslaan natuurlijk.
Ik denk dat we toch een beetje aan deze bedragen moeten gaan wennen als je in de toekomst wilt investeren. Andere kant van het verhaal is natuurlijk dat je je eigen spelers zelden meer voor <10 moet gaan verkopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Het valt wel op dat ze wat verder gaan dan puur noodzakelijk (vooral als die Bullaude daadwerkelijk komt), maar zo lang het binnen de financiële mogelijkheden valt vind ik dat juist een goed teken. Ik denk dat ze bewust zijn van de druk om snel aan te haken bij PSV zodat je in de komende 2 seizoenen een keer CL haalt, anders haak je juist af. Dan is het ook makkelijker om Slot te behouden.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:10 schreef Pistolero het volgende:
Zucht..
Conteh was een goedkope gok toen er geen geld was en de rest kan nog doorbreken. Alleen Antonucci kan je een fout noemen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat beleid op de toekomst gericht kennen we toch wel Ayoub en Tapia halen als vervanger van Vilhena die toen nog helemaal niet weg was.
Basset, Die jongen van Volendam, Wallemark, conteh, Balde, Dermane, ik geloof niet meer zo in aankopen voor de toekomst helemaal als ze nu 7 miljoen moeten gaan kosten.
Het gros van die spelers zijn gehaald in een periode dat er niet tot nauwelijks scouting was. En Walemark en Dermane nu alweer afschrijven is ook wel erg opportunistisch.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dat beleid op de toekomst gericht kennen we toch wel Ayoub en Tapia halen als vervanger van Vilhena die toen nog helemaal niet weg was.
Basset, Die jongen van Volendam, Wallemark, conteh, Balde, Dermane, ik geloof niet meer zo in aankopen voor de toekomst helemaal als ze nu 7 miljoen moeten gaan kosten.
Als je dit heel zwart wit gaat zien als de vervanger van Basset, tja.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ja echt hè. Is stabiel bezig in O21, liet best leuke dingen zien die keren dat hij mee mocht doen en is 18 jaar en net half jaartje hier.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 12:32 schreef Kerftminister het volgende:
Hoe kan je Dermane nu al afschrijven
Het huidige beleid afkraken omdat we 7 jaar geleden spelers hebben gehaald die het niet hebben gemaakt is wel echt totale onzin.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef Dr.Mikey het volgende:
Kan je echt een stap maken als je in een verouderd stadion speelt, of is het een fabeltje dat je dan blijft steken als club?quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:03 schreef bbuddybb het volgende:
Kortom, we moeten de volgende stap maken van pauperclub tot weer een grote club die op zijn minst op EL-niveau kan meedoen--en daar zijn we nu hard mee bezig.
Ik heb er een goed gevoel bij.
Ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan je echt een stap maken als je in een verouderd stadion speelt, of is het een fabeltje dat je dan blijft steken als club?
Welke precaire situatie? Men praat elkaar na maar niemand weet hoe of wat. Het is niet zo dat we aan de rand van een faillissement staan. Wij hebben aan transfers en conference League gelden bijna 100 miljoen binnen. Er is pas 28 uit. Dat is dan gewoon verstandig beleid. Alsof we opeens een Bergwijn van 35 miljoen kopen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Die geldsmijterij van Feyenoord vind ik eigenlijk wel hilarisch. Net een vrouw die voor het eerst van haar leven de creditcard van haar sugardaddy in handen heeft gekregen.
En nee, verstandig vind ik het niet. Misschien blijkt het een gouden zet om al die dure spelers te kopen en leveren zij in de toekomst veel meer op, maar ik vind dat er teveel geld wordt uitgegeven gezien de precaire financiële situatie.
Vooralsnog wordt er nog niet de helft uitgegeven van wat er binnenkomt dus als dat al geldsmijterij is...quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Die geldsmijterij van Feyenoord vind ik eigenlijk wel hilarisch. Net een vrouw die voor het eerst van haar leven de creditcard van haar sugardaddy in handen heeft gekregen.
En nee, verstandig vind ik het niet. Misschien blijkt het een gouden zet om al die dure spelers te kopen en leveren zij in de toekomst veel meer op, maar ik vind dat er teveel geld wordt uitgegeven gezien de precaire financiële situatie.
Het is nog even wennen dat Feyenoord wat te besteden heeft misschien.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Uit een VI Pro artikel van een maand geleden:quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:03 schreef bbuddybb het volgende:
Ook ik blijf het gek vinden dat we zoveel geld hebben en uitgeven--ik moet daar nog steeds aan wennen, maar ik heb dan ook Feyenoord PTSD--maar het is niet zo dat we alles wat binnenkomt meteen uitgeven. En vergeet niet dat we dit seizoen meer in EL groepsfase zullen verdienen in de CL (ik hoorde Woerts het hebben over 12-15 miljoen gisteren, maar goed... Chrisdus geen idee of ie gelijk heeft
).
Uitgaande van een goede groepsfase (ong 10 punten) zou het waarschijnlijk al rond de ¤10m opleveren exclusief recettes. En dan overwinter je op z'n minst in de Conference League waardoor er nog meer geld bij komt.quote:Feyenoord is als verliezend Conference League-finalist komend seizoen zeker van een plaats in de groepsfase van de Europa League. Het tweede niveau wordt door de UEFA dubbel zo goed gewaardeerd als het derde niveau. Er ligt voor de Europa League 465 miljoen euro klaar. De verdeling is echter wel totaal anders. De startgelden en winstpremies zijn niet eens zo gek veel hoger dan in de Conference League. Het verschil wordt vooral gemaakt met veel hogere coëfficiënten- en market pool-uitkeringen. Zo kan een club maximaal 4,2 miljoen verdienen op basis van zijn positie op de tienjarige coëfficiëntenranglijst, tegenover 1,4 miljoen euro in de Conference League. Van de twaalf deelnemers die tot nu toe bekend zijn, staan er zes hoger en vijf lager dan Feyenoord genoteerd. Waarschijnlijk zal Feyenoord dus ergens in de middenmoot uitkomen en rond de twee miljoen euro aan coëfficiëntengeld opstrijken. Verder valt op dat de market pool een even grote rol speelt als de sportieve prestaties.
Onderdeel/ Aandeel/ Totaal/ Feyenoord
Startgeld/ 25%/ ¤116,2m/ ¤3,63 miljoen
Prestaties/ 30%/ ¤139,5m/ ¤210.000 per punt
Coëfficiënten/ 15%/ ¤69,75m/ nnb (schatting ¤2m)
Market pool/ 30%/ ¤139,5m/ nnb
Je kan nog wel een stap maken als je structureel je scouting, aankoop- en verkoopbeleid verbeterd (en daarmee ook de prestaties op het veld), maar ook een stadion kan daarbij structureel helpen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 13:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Kan je echt een stap maken als je in een verouderd stadion speelt, of is het een fabeltje dat je dan blijft steken als club?
Maar wordt ontkend door onze ZKA.quote:
4-5-1 schieten van afstand. @Arnequote:Op donderdag 18 augustus 2022 09:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
OSM is er niks bij. Tering.
Mooiquote:Op donderdag 18 augustus 2022 14:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wordt ontkend door onze ZKA.
Soccernews zeker.quote:
Een mij niets zeggende journo kwam er weer mee op den twitters.quote:
Investeren in de toekomst is wel prima.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 11:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het gros van die spelers zijn gehaald in een periode dat er niet tot nauwelijks scouting was. En Walemark en Dermane nu alweer afschrijven is ook wel erg opportunistisch.
Je kan ook gewoon niet investeren in de toekomst natuurlijk, weet je zeker dat je nooit verder gaat komen.
Berghuis, Senesi.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Investeren in de toekomst is wel prima.
Al vind ik zeven miljoen voor iemand die niet gaat spelen veel terwijl de jongens die ik opnoem misschien samen twee miljoen hebben gekost.
Maar in al die jaren hoeveel van die aankopen voor de toekomst hebben het uiteindelijk gered ik kan alleen Sinisterra bedenken.
Tegenover heel veel die via Excelsior Dordrecht RKC etc uiteindelijk de uitgang hebben gevonden.
Hoezo 'die niet gaat spelen'? Hij gaat misschien niet direct spelen, maar in de toekomst wel. En ja, die jongens die je noemde kosten heel wat minder, en het resultaat daarvan heb je dus ook gezien, het gros mislukte en was dus gewoon niet goed genoeg. Juist in de jaren dat je geen/nauwelijks scouting had. Nu heb je dat wel, en je kan in een vijvertje hoger vissen dus is de kans groter dat ze wel slagen (uiteraard, geen garanties, maar de kans is groter).quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Al vind ik zeven miljoen voor iemand die niet gaat spelen veel terwijl de jongens die ik opnoem misschien samen twee miljoen hebben gekost.
Maar in al die jaren hoeveel van die aankopen voor de toekomst hebben het uiteindelijk gered ik kan alleen Sinisterra bedenken.
Tegenover heel veel die via Excelsior Dordrecht RKC etc uiteindelijk de uitgang hebben gevonden.
Klopt maar dat was het oude beleid. Arnesen, Te Kloese en Slot zijn een andere weg ingeslagen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 18:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Senesi moest er gelijk staan.quote:
Hancko, Szymanski, Timber, Gimenez moeten er toch ook staan? En wie zegt dat het Argentijnse middenveldertje ook niet veel minuten krijgt, zeker met het europese programma.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 20:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Senesi moest er gelijk staan.
Berghuis ook.
Wel wat erg rooskleurig geschetst. Bedragen daar komen niet bepaald overeen met ‘de geruchten’.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 10:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Vergeet de inkomsten uit Europa niet.
We hebben 56,5 (excl. bonussen) binnen en volgens transfermarkt om en nabij de 24 uitgegeven (excl. bonussen). Is eigenlijk minder dan ik dacht.
Hoezo rooskleurig? Voor Paixao hadden we volgens Slot 1/3 uitgegeven van wat er binnen was gekomen. Deze Braziliaan kost zo'n 6 miljoen, dus nu zitten we idd op 24/25 miljoen. Met de verkoop van Aursnes en de aankopen van Hancko en Bullaude kom je idd uit op zo'n 70 miljoen aan verkopen en 40 miljoen aan aankooen. Maar voor die 40 miljoen heb je straks met Lopez, Bullaude, Dilrosun, Gimenez, Paixao, Timber, Hancko wel meer eigen waarde op het veld. Vorig jaar bestond 1/3e van je elftal uit huurspelers.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wel wat erg rooskleurig geschetst. Bedragen daar komen niet bepaald overeen met ‘de geruchten’.
Als de Hanck n die Argentijn er nog bij komen ga je waarschijnlijk zo richting de 40m zonder bonussen, en dan heb je bv die pool “maar” gehuurd en bij gimenez en pasjoow maar 80% in handen.
Helemaal precies zullen we het nooit weten natuurlijk, maar vind dat er inderdaad wel erg veel wordt uitgegeven voor Feyenoord-begrippen. Heb het gevoel dat er naast waarde creeeren op het veld toch ook wl heel erg wordt ingezet op de CL halen.
Rooskleurig in de zin dat paixao en gimenez daar worden vermeld als 5+4 miljoen, maar volgens de geruchten is 6 a 7 voor beiden realistischer, en bovendien maar voor 80%.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:47 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoezo rooskleurig? Voor Paixao hadden we volgens Slot 1/3 uitgegeven van wat er binnen was gekomen. Deze Braziliaan kost zo'n 6 miljoen, dus nu zitten we idd op 24/25 miljoen. Met de verkoop van Aursnes en de aankopen van Hancko en Bullaude kom je idd uit op zo'n 70 miljoen aan verkopen en 40 miljoen aan aankooen. Maar voor die 40 miljoen heb je straks met Lopez, Bullaude, Dilrosun, Gimenez, Paixao, Timber, Hancko wel meer eigen waarde op het veld. Vorig jaar bestond 1/3e van je elftal uit huurspelers.
Komt goed. Hij heeft zelf ook iets te willen.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 23:36 schreef De_Pel het volgende:
Helemaal leuk. Nou nog zien dat Praag een beetje water bij de wijn doet.
Gimenez was 4 miljoen voor 50%. En dat konden ze voor 4 miljoen extra tot 90% bijkopen of iets.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 22:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Rooskleurig in de zin dat paixao en gimenez daar worden vermeld als 5+4 miljoen, maar volgens de geruchten is 6 a 7 voor beiden realistischer, en bovendien maar voor 80%.
En meer waarde op het veld is een aanname op basis van veronderstelde potentie, niets meer, niets minder.
Verder heb je ook nu een aantal huurspelers, ben je op sommige posities nog matig bezet, zijn er ook afgelopen periode diverse aankopen mislukt of iig nog niet geslaagd en is het elftal nog lang niet ingespeeld.
Kortom, laten we nou eerst maar eens wat zien voor we in hosannastemming (of juist tegengestelde) schieten.
Ben eerder heel nieuwsgierig en redelijk positief/hoopvol, dan dat ik nu al een uitgesproken mening klaar heb.
Mooie kleur. Ik vind clublogo's in de originele kleur mooier, maar vind het hier niet storend.quote:
Eens, dat is het enige minpunt. Ondanks dat het niet storend is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 08:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mooie kleur. Ik vind clublogo's in de originele kleur mooier, maar vind het hier niet storend.
quote:
Nog even dat Argentijntje binnenharken voor de lolquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 09:29 schreef Scrummie het volgende:
Als Hancko komt, ben ik wel klaar met deze transferperiode denk ik. Een extra linksback zou leuk zijn, maar in noodgevallen kan die Hancko daar ook spelen en misschien moet je daar anders gewoon Hartman neerzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |