quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:51 schreef exelletor het volgende:
Alweer bijna 3 jaar geleden dat ik in deze topic gepost heb, tijd vliegt voorbij. Ik heb nog altijd dezelfde functie, maar het salaris is een paar keer geindexeerd. Hierbij een update, zodat ik over een aantal jaar weer kan teruglezen hoe ik op dit moment er voor stond.
Was:
[..]
Nu:Met alle respect, maar je hebt een zeer royaal brutosalaris. Je bent 27 met 4,5 jaar werkervaring. Dan vind ik dat je zeer veel verdiend als 1e lijns supportmedewerker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan vraag ik me af, betaalt jouw werkgever zo goed of de mijne zo slecht? Wat doe ik verkeerd, ik werk inmiddels 15 jaar in de IT als technisch applicatiebeheerder, MSc op zak, en ik zit nog ‘maar’ op 4400 euro bruto per maand.Sue Me
Ik ben het helemaal eens met je bijdrage. Zoveel goedkoper is het gezin niet uit wanneer ik weg ben. Dus de werkgever moet gewoon een vergoeding geven voor de kosten die je maakt.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als ik niets vergoed zou krijgen zou ik ergens anders gaan werken. Of niet gaan.
Alle kosten daar mbt hotels, vervoer, eten en normale zaken horen vergoed te worden. Alles wat met werk en het verblijf daar vanwege werk te maken heeft hoort vergoed te worden. Dus ook de drankjes op een terras op zaterdag als ik een weekend blijf.
Als ik een Apple Watch koop voor mezelf is dat op eigen kosten. Of een doos chocolaatjes voor mijn vrouw ofzo.
Vaste lasten gaan door, gezin moet gewoon eten thuis. Werkgever heeft me ergens nodig, dus moet ook betalen.
Ik krijg overigens een vaste maandelijkse vergoeding voor kleine dingetjes zoals een kop koffie onderweg oid. Maar als ik twee weken in Amerika zit ga ik echt niet 4000¤ verblijfskosten voorschieten. En zeker geen 1000¤ zelf betalen omdat werkgever lekker goedkoop een dagvergoeding wil geven.
Ik heb geen per diem. Wel lump sums. Maar vul dan gewoon netjes het aantal maaltijden in.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Per diems zijn ideaal, heb wel eens van een weekje buitenland voor werk 700 euro overgehouden omdat ik de hele week gepamperd werd en uit eten werd genomen.
Wat voor applicatie beheer je?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:59 schreef Staaf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je hebt een zeer royaal brutosalaris. Je bent 27 met 4,5 jaar werkervaring. Dan vind ik dat je zeer veel verdiend als 1e lijns supportmedewerker.
Dan vraag ik me af, betaalt jouw werkgever zo goed of de mijne zo slecht? Wat doe ik verkeerd, ik werk inmiddels 15 jaar in de IT als technisch applicatiebeheerder, MSc op zak, en ik zit nog ‘maar’ op 4400 euro bruto per maand.
Ik heb op een trip minder keuze in eten of drinken. Zelf koken is niet echt een optie. Ook is er vaak geen koelkast ofzo om iets te bewaren. Dat is een belangrijk verschil met thuis.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:25 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Maar moet werkgever op een trip alles vergoeden? Als je die dag thuis was had je ook kosten moeten maken voor eten & drinken toch?
Ligt er helemaal aanquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Kijk dat vind ik dan ethisch weer nlte ver gaan, tenzij je dat met je werkgever hebt besproken.
Maar goed het maakt wellicht veel verschil per sector, ik werk in de zorg dus als ik dat zou doen zou ik publiek geld bedoeld voor de zorg in eigen zak steken. Van en grote winstgevende multinational is het toch weer anders denk ik :-)
Je doet niet per se iets verkeerd. De laatste jaren zijn in de IT sector werkgevers naar mijn mening veel te veel gaan betalen aan starters/young professionals. Startsalarissen van 3500 is niks vreemd, en na een jaar of twee tikken ze soms al de 5k aan. De salarisgap tussen junioren en senioren wordt steeds kleiner, werkgevers schieten zichzelf daarmee in de voet, want dat gaat wringen vroeg of laat.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 15:59 schreef Staaf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar je hebt een zeer royaal brutosalaris. Je bent 27 met 4,5 jaar werkervaring. Dan vind ik dat je zeer veel verdiend als 1e lijns supportmedewerker.
Dan vraag ik me af, betaalt jouw werkgever zo goed of de mijne zo slecht? Wat doe ik verkeerd, ik werk inmiddels 15 jaar in de IT als technisch applicatiebeheerder, MSc op zak, en ik zit nog ‘maar’ op 4400 euro bruto per maand.
Klinkt ook gewoon als een verrot declaratie systeem.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan
Ik zit bij grote toko maar hebben allerlei anti corruptie eisen dus je mag best een broodje kaas aannemen maar niks meer zeg maar.
Fixed price per dag vergoeding is heerlijk. Voor mijn vorige baan reisde ik best veel en moest dan al die tyfusbonnetjes bewaren, overtypen in excel. Per uitgave een verklaring en code geven, linken aan overzicht van rekening/creditcard en dan pas kreeg ik het terug.
Dat kost echt bakken met tijd en heel veel ergernis.
En veel administratie voor de organisatie zelf ook dus is superdom eigenlijk van alle kanten
Of mensen moeten gewoon gaan betalen naar de bijdrage van de werknemer.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je doet niet per se iets verkeerd. De laatste jaren zijn in de IT sector werkgevers naar mijn mening veel te veel gaan betalen aan starters/young professionals. Startsalarissen van 3500 is niks vreemd, en na een jaar of twee tikken ze soms al de 5k aan. De salarisgap tussen junioren en senioren wordt steeds kleiner, werkgevers schieten zichzelf daarmee in de voet, want dat gaat wringen vroeg of laat.
Dat is wel een groot verschil dan. Werk zelf in de it consultancy en krijg naar schatting ong de helft of mss iets minder van wat de klant betaalt. Opzich vind ik daar ook niet per se iets mis mee (werkgever moet ook betalen voor kantoor, ondersteunend personeel, events, training enz enz).quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Of mensen moeten gewoon gaan betalen naar de bijdrage van de werknemer.
Ik had mensen in mijn netwerk die voor 20-30k per maand weggezet werden. Zonder momenten van "opdrachtloosheid" of al te veel ervaring. Hier zelf een "schamele" 4000 voor kregen.
Tja
Kloptquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:30 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Klinkt ook gewoon als een verrot declaratie systeem.
Even mn laatste post, mocht je verder willen dan los topic. Immers we gaan offtopic to hell.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is wel een groot verschil dan. Werk zelf in de it consultancy en krijg naar schatting ong de helft of mss iets minder van wat de klant betaalt. Opzich vind ik daar ook niet per se iets mis mee (werkgever moet ook betalen voor kantoor, ondersteunend personeel, events, training enz enz).
Denk dat het vrij onmogelijk is trouwens die bijdrage goed te kwantificeren, komt vooral neer op wat de klant bereid is te (blijven) betalen. Zie alleen wel laatste tijd heel veel juniors die mijn mening te veel aankloten, en als ik dan hoor dat ze even 4k opstrijken kijk ik wel verbaast.
Dit is veel minder werk. Betaal met de pas, verantwoord de uitgaven in de app en klaar. Geen gedoe met verschillen etc.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:09 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is je creditcard niet gewoon een afkoop van declaratie mogelijkheden? Ik zie er eigenlijk amper een goodie in. Ik heb hem niet overigens, maar ik plan mijn reis, vraag een voorschot aan en achteraf vul ik de werkelijke kosten in als dit anders was. Net zo efficiënt
Niet in inkomsten nee. Maar minder gedoe en geen gezeur over je prive cashflow. Wij romen onze betaalrekening behoorlijk strak af thuis en als ik dan ineens een groter bedrag moet voorschieten dan moet ik weer wat terugboeken etc. Dat is allemaal een keuze hoor, en het is een luxeprobleem, maar dit vind ik veel prettiger. En mijn collega's die ook een CC hebben ook.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 08:18 schreef miro86 het volgende:
Dus het verschil is dat je niet zelf voor moet schieten. En heeft dus alleen te maken met wanneer je terugbetaald wordt? Dis is dit op zijn best een erg kleine goodie, want netto maakt het niet uit.
Dat heb ik in het verleden ook wel gehadquote:Op mijn werk worden hotels terug betaald. Tickets worden direct door de werkgever geboekt (dus niets voorschieten) en alle andere kosten komen in een dagvergoeding. Geen gedoe met bonnetjes en je mag het verschil gewoon houden. Dat kan wel een netto voordeel opleveren.
Tot op zekere hoogte zeker. Dat ben je als goed werkgever m.i. wel verplicht.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:25 schreef bananen-plukker het volgende:
[..]
Maar moet werkgever op een trip alles vergoeden? Als je die dag thuis was had je ook kosten moeten maken voor eten & drinken toch?
De helft? Óf uurtarief is laag, óf gaan wel erg veel kosten uit naar personeel, óf er zijn nog andere inkomstenbronnen binnen het bedrijf.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat is wel een groot verschil dan. Werk zelf in de it consultancy en krijg naar schatting ong de helft of mss iets minder van wat de klant betaalt. Opzich vind ik daar ook niet per se iets mis mee (werkgever moet ook betalen voor kantoor, ondersteunend personeel, events, training enz enz).
Denk dat het vrij onmogelijk is trouwens die bijdrage goed te kwantificeren, komt vooral neer op wat de klant bereid is te (blijven) betalen. Zie alleen wel laatste tijd heel veel juniors die mijn mening te veel aankloten, en als ik dan hoor dat ze even 4k opstrijken kijk ik wel verbaast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:54 schreef Molo het volgende:
Dit topic blijft toch echt best grappig soms
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 17:30 schreef xminator het volgende:
Doe je goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
Ben nog steeds benieuwd naar zinvolle tips.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 13:00 schreef phpmystyle het volgende:
Zeg, ik ben benieuwd naar jullie input advies.
Mijn eerste jaar zit erop en normaal gesproken verwacht je een functioneringsgesprek (thans niet gehad), wel met ingang van januari redelijke CAO indexatie gehad. Mijn salaris volgt een CAO, maar mijn salaris komt uit een loongebouw los van de CAO.
Mijn vragen:
-> hoe begin je over een loonsverhoging/periodiek?
-> wat is een redelijk bedrag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben nog steeds benieuwd naar zinvolle tips.Dit is niet het juiste plekje hiervoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 3 februari 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben nog steeds benieuwd naar zinvolle tips.Off topic: je begint erover een jaar vooraf. Wat heeft jouw manager van jou nodig om je x% erbij te geven. Maak concrete meetbare afspraken, zet ze op papier, haal de targets en dan hoef je niet te onderhandelen. Of tenminste, dan onderhandel je vooraf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whatever...
Wat is de Cost of living daar? Bruto = Netto is overigens wel extreem relaxtquote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:33 schreef dln66 het volgende:
01: Bedrijfstak: financiele dienstverlening in Dubai
02: Functie: risicomanagement
03: Opleiding: WO economie
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 13400 euro
09: Netto maand salaris: 13400 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: bonus: 35000 euro netto per jaar
13: Tevreden?: ja, ik kan eigenlijk niet meer terug naar Nederland omdat ik er teveel op achteruit zou gaan en ik nooit dezelfde mogelijkheden tot sparen zou hebben
14: (Door)Groei mogelijkheden: enigszins
Je kunt het zo goedkoop en duur maken als je wilt. Ik denk dat ik ongeveer hetzelfde uitgeef als in Nederland. Sommige dingen zijn duurder (alcohol) en andere goedkoper (benzine). Internationale scholen zijn ook prijzig voor mensen met kinderen (heb ik zelf niet).quote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is de Cost of living daar? Bruto = Netto is overigens wel extreem relaxt. Zou ik ook wel willen
.
Ik zou alleen echt voor geen goud (hihaho) in Dubai willen wonenquote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat is de Cost of living daar? Bruto = Netto is overigens wel extreem relaxt. Zou ik ook wel willen
.
Wanneer heb je genoeg gespaardquote:Op dinsdag 14 februari 2023 19:33 schreef dln66 het volgende:
01: Bedrijfstak: financiele dienstverlening in Dubai
02: Functie: risicomanagement
03: Opleiding: WO economie
04: Leeftijd: 39
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 13400 euro
09: Netto maand salaris: 13400 euro
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 15 jaar
12: Goodies: bonus: 35000 euro netto per jaar
13: Tevreden?: ja, ik kan eigenlijk niet meer terug naar Nederland omdat ik er teveel op achteruit zou gaan en ik nooit dezelfde mogelijkheden tot sparen zou hebben
14: (Door)Groei mogelijkheden: enigszins
Als ik financieel onafhankelijk ben.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 23:28 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Wanneer heb je genoeg gespaard
Ik weet niet waar die grens voor je ligt en hoe lang je dit al doet.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:55 schreef dln66 het volgende:
[..]
Als ik financieel onafhankelijk ben.
kan je al zijn bij een uitkering, is maar net wat je mindset is.quote:Op woensdag 15 februari 2023 08:55 schreef dln66 het volgende:
[..]
Als ik financieel onafhankelijk ben.
Afhankelijk zijn van een ander zijn inspanning is natuurlijk het ultieme financieel afhankelijk zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2023 21:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
kan je al zijn bij een uitkering, is maar net wat je mindset is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |