abonnement Unibet Coolblue
pi_205601157



quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:
  woensdag 10 augustus 2022 @ 17:50:49 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601198
Zijn de boeren al in kampen gegooid en vergast? Of valt het toch wel mee na al dat getreiter en gejank?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:01:26 #3
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205601260
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt daar toch gewoon een subsidie kiezen? Als je de bovenste kiest (gemeenschappelijk landbouw beleid) en dan op 'zoek' en vervolgens sorteert op bedrag heb je ze allemaal.

Nee, je kunt niets kiezen.

Ik heb zelfs contact opgenomen met mijn administrator, maar die wist het ook niet. :'(
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 18:31:17 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601435
twitter


Nou de drol gaat weer terug de kont in.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:35:37 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205601466
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nou de drol gaat weer terug de kont in.
Het is goed om te weten voor de belangengroepen van andere sectoren dat geweld kennelijk effectief is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205601505
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nou de drol gaat weer terug de kont in.
Het is nu zaak dat de boeren doorzetten, de plannen moeten compleet van tafel. Voor minder moet er geen genoegen genomen worden.
pi_205601511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is goed om te weten voor de belangengroepen van andere sectoren dat geweld kennelijk effectief is.
Geweld is altijd effectief, het is het meest basale pressiemiddel dat in de kist ligt. De staat gebruikt het of ieder geval de dreiging er van en de burger kan het ook gebruiken in noodgevallen zoals het stikstofdossier.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 18:44:16 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601516
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is nu zaak dat de boeren doorzetten, de plannen moeten compleet van tafel. Voor minder moet er geen genoegen genomen worden.
Gaat leuk worden als elke groep dat doet binnen Nederland als ze genaaid worden. Misschien moet ik ook eens opkomen voor mijn rechten.
pi_205601524
Aangezien geweld kennelijk helpt zal ik dit goede nieuws even doorgeven aan diverse natuur- en milieuclubs.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:45:53 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205601530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is nu zaak dat de boeren doorzetten, de plannen moeten compleet van tafel. Voor minder moet er geen genoegen genomen worden.
Nou, inderdaad. Het enige beleidspunt van de regering waar toekomstige generaties bij gebaat zijn kan er ook nog best vanaf. Gevestigde belangen ftw.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:46:24 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205601534
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat leuk worden als elke groep dat doet binnen Nederland als ze genaaid worden. Misschien moet ik ook eens opkomen voor mijn rechten.
Ze willen hier in de buurt een kinderspeeltuintje openen waar ik geen behoefte aan heb. Ik ga maar eens op zoek naar stoeptegels.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 18:46:43 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601536
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geweld is altijd effectief, het is het meest basale pressiemiddel dat in de kist ligt. De staat gebruikt het of ieder geval de dreiging er van en de burger kan het ook gebruiken in noodgevallen zoals het stikstofdossier.
Mmmm... misschien moet ik dan ook geweld gebruiken als de huisbaas weer de huur wil verhogen. Of als ik belasting moet betalen.
pi_205601546
Meteen ook even de nummerplaten van mn wagen gehaald. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:48:29 #14
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205601551
Wel georganiseerd geweld tegen weerloze burgers h. Dat is het beste om je zin te krijgen.

Het lijkt mij tijd dat natuurorganisaties random boerderijen in de fik gaan zetten, dat zal vast een beetje balans brengen.
pi_205601570
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat leuk worden als elke groep dat doet binnen Nederland als ze genaaid worden. Misschien moet ik ook eens opkomen voor mijn rechten.
Zou wel goed zijn als mensen meer voor hun belangen opkomen.
Boeren, Chauffeurs en min of meer politieagenten doen het wel.
Als mensen dat nou meer gezamelijk zouden doen zal het resultaat ook beter zijn.
pi_205601583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is goed om te weten voor de belangengroepen van andere sectoren dat geweld kennelijk effectief is.
Dat is toch al langer bekend?
Waarom denk je dat er geen zwarte piet meer is bij de intocht?
Niet omdat de meerderheid dat wilt maar vanwege de dreiging van geweld.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 18:52:57 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zou wel goed zijn als mensen meer voor hun belangen opkomen.
Boeren, Chauffeurs en min of meer politieagenten doen het wel.
Als mensen dat nou meer gezamelijk zouden doen zal het resultaat ook beter zijn.
Nee, er is dan gewoon minder over voor de rest. Het is niet en en.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:55:25 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601604
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nou de drol gaat weer terug de kont in.
Haha belachelijk.
Ik ga de volgende keer ook mensen terroriseren, brandstichten, en de boel slopen als ik iets voor elkaar wil krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601607
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, er is dan gewoon minder over voor de rest. Het is niet en en.
Die redenatie werkt enkel als er geen geld naar het buitenland gaat en als er geen geld van het buitenland komt.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 18:57:23 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601622
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:48 schreef mcmlxiv het volgende:

Het lijkt mij tijd dat natuurorganisaties random boerderijen in de fik gaan zetten, dat zal vast een beetje balans brengen.
Nou mijn zegen hebben ze. Alles is blijkbaar geoorloofd nu.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601658
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Gaat leuk worden als elke groep dat doet binnen Nederland als ze genaaid worden. Misschien moet ik ook eens opkomen voor mijn rechten.
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:02:58 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601664
Ik ga morgen kerken en moskeen in de fik steken hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601682
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:04:46 #24
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205601687
:')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 19:05:48 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
Nee want mijn familie heeft geen grond. En als ik ontslagen wordt of mijn bedrijf failliet gaat dan ben ik ook mijn werk kwijt. De boeren die helaas weg zouden moeten krijgen wel een ruime compensatie.
pi_205601704
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 18:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Nou de drol gaat weer terug de kont in.
Deze hele situatie is veroorzaakt omdat ze al meer dan 10 jaar geen keuze durven te maken en nu verlengen ze die situatie niet alleen, ze legitimeren ook nog eens levensgevaarlijke protesten gericht tegen random burgers. Mensen op zoek naar een woning: zak in de stront want jullie hebben nog geen asbest gestrooid en zijn ook nog niet op de koffie bij ministers geweest.
pi_205601710
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Haha lijkt het je een goed idee om iedereen Nederland te bewapenen?
Er lopen zo veel labiele idioten rond.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 19:07:26 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205601713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Ja prachtig alle kutjeugd uit je stad komt je meteen thuis overvallen. En gewoon een kogel voor je kop bij een verkeersruzie.
pi_205601721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Hardop gelachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205601725
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:05 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee want mijn familie heeft geen grond. En als ik ontslagen wordt of mijn bedrijf failliet gaat dan ben ik ook mijn werk kwijt. De boeren die helaas weg zouden moeten krijgen wel een ruime compensatie.
En voor wat moeten ze weg? Voor een papieren probleem moeten ze maar het veld ruimen? Wees als overheid gewoon eerlijk en zeg gewoon dat je grond nodig hebt om huizen te bouwen voor de import die er de afgelopen jaren is binnengekomen.
pi_205601727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
En als mijn levenswerk nu een of andere gore bruinkoolcentrale is die de naastgelegen boerengrond giftig en waardeloos maakt, dan moet die boer vooral zijn bek houden niet? Dat is namelijk wat het levenswerk van onze veehouders doet met andermans grond.
pi_205601732
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja prachtig alle kutjeugd uit je stad komt je meteen thuis overvallen. En gewoon een kogel voor je kop bij een verkeersruzie.
Ook fijn als je kinderen op school aan flarden worden geschoten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205601733
Dubbel
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:10:18 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
Ach deze onzin zei ik vroeger ook. Ga toch ergens anders trollen man. Alsof de overheid wakker ligt van een paar oude AK's of AR15's. Dan worden er gewoon tanks/drones/vliegtuigen op je af gestuurd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601743
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja prachtig alle kutjeugd uit je stad komt je meteen thuis overvallen. En gewoon een kogel voor je kop bij een verkeersruzie.
Waarom doen ze dat nu niet? Je denkt dat het gebrek aan gewapende burgers er voor zorgt dat je huis niet overvallen word? Het is de wereld op z’n kop. Waarom is de politie eigenlijk bewapend?
pi_205601759
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Ik vind de Amerikaanse overheid ook redelijk door aan t slaan. Dat kan uiteindelijk verkeerd aflopen natuurlijk.
pi_205601762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Had vroeger ook een libertarische insteek tot ik er achter kwam welke idioten er van die vrijheden gebruik willen maken. De wappie beweging met een vuurwapen voor de deur van hun corona feestje om de politie weg te houden of nu boeren die ipv asbest met kogels zouden strooien.
pi_205601769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ach deze onzin zei ik vroeger ook. Ga toch ergens anders trollen man. Alsof de overheid wakker ligt van een paar oude AK's of AR15's. Dan worden er gewoon tanks/drones/vliegtuigen op je af gestuurd.
Ja natuurlijk joh, defensie gaat z'n eigen land bombarderen 🤪
pi_205601776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ach deze onzin zei ik vroeger ook. Ga toch ergens anders trollen man. Alsof de overheid wakker ligt van een paar oude AK's of AR15's. Dan worden er gewoon tanks/drones/vliegtuigen op je af gestuurd.
Ik ben benieuwd of de gemiddelde militair bereid zou zijn om zijn eigen landgenoten kapot te schieten.
Maar je gaat voorbij aan het punt dat ik maak. Het is niet zozeer het geweld maar de dreiging van geweld.
Zo houd de staat de burger in het gareel en andersom zou het ook zo moeten zijn.
We zouden mogelijk een veel eerlijkere en transparantere overheid voor terug kunnen krijgen.
Net zoals de dreiging van geweld er voor zorgt dat we een veilige samenleving hebben.
pi_205601801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
En als mijn levenswerk nu een of andere gore bruinkoolcentrale is die de naastgelegen boerengrond giftig en waardeloos maakt, dan moet die boer vooral zijn bek houden niet? Dat is namelijk wat het levenswerk van onze veehouders doet met andermans grond.
Nu spreek je over vergiftiging en het waardeloos maken van grond. Is dat legaal de grond vergiftigen? Waar zou de boer dan naar toe kunnen stappen om zijn recht te halen?
pi_205601805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of de gemiddelde militair bereid zou zijn om zijn eigen landgenoten kapot te schieten.
Maar je gaat voorbij aan het punt dat ik maak. Het is niet zozeer het geweld maar de dreiging van geweld.
Zo houd de staat de burger in het gareel en andersom zou het ook zo moeten zijn.
We zouden mogelijk een veel eerlijkere en transparantere overheid voor terug kunnen krijgen.
Net zoals de dreiging van geweld er voor zorgt dat we een veilige samenleving hebben.
De VS als voorbeeld van een eerlijke en transparante overheid dus. Oprechte vraag: hoe oud ben je?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:15:47 #42
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Had vroeger ook een libertarische insteek tot ik er achter kwam welke idioten er van die vrijheden gebruik willen maken.
Dit ja. Zo veel gekken. Stel je voor dat die allemaal bewapend zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601814
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De VS als voorbeeld van een eerlijke en transparante overheid dus. Oprechte vraag: hoe oud ben je?
Ik heb de VS nergens genoemd.
pi_205601819
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
Oke Volkert.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:18:28 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601825
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:13 schreef Chivaz het volgende:
l en andersom zou het ook zo moeten zijn.
We zouden mogelijk een veel eerlijkere en transparantere overheid voor terug kunnen krijgen.
Je bent bekend met de VS?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205601891
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:12 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk joh, defensie gaat z'n eigen land bombarderen 🤪
Dat staat er niet. Bij de Punt is dat overigens al gebeurt.
En Waco Texas is ook een leuk voorbeeld van hoe overheden met bewapende milities omgaan.
anonieme razernist
pi_205601901
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit ja. Zo veel gekken. Stel je voor dat die allemaal bewapend zijn.
Je hoeft je dat niet eens voor te stellen want de VS livestreamt het dagelijks. Die Kyle Rittenhouse bijvoorbeeld. Terwijl hij 2 mensen doodschoot en bij een derde ook gewapende persoon de pistool arm eraf schoot, waren rond de situatie schoten te horen van andere mensen die ook aan het knallen waren. Een gezellig dagje demonstreren hoor.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb de VS nergens genoemd.
Maar er is geen land ter wereld dat meer voldoet aan je ideaal van een gewapende bevolking die een dreiging van geweld richting de overheid kan geven. Dat idee leeft daar in de cultuur en ook in de praktijk. Toch is het tegenovergestelde waar en is de overheid niet bang om extreem geweld richting de bevolking te gebruiken en kan je op wikipedia een imposant lijstje vinden van misdaden tegen de eigen bevolking.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:30:16 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205601930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Kyle Rittenhouse
Kyle Rittenhouse is dan wel weer een slecht voorbeeld. Ik weet niet hoe het met zijn hersens gesteld is, maar wat ik heb gezien op die beelden was het zelfverdediging.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:30:32 #49
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205601935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:
Daarom ook vrij wapenbezit, zodat de overheid het wel uit hun hoofd laat om met dit soort waanzinnige plannen te komen.
Een bewapende bevolking en de dreiging van geweld zal de overheid wel in het gareel houden.
We hebben balans nodig en die balans is onze huidige situatie compleet zoek.
In afwachting van een vuurwapen heb ik maar vast een onbreekbare honkbalknuppel besteld, waren in de aanbieding. ANTIFA staat erop, geen idee wat dat is verder... Maar goed, voor 19,95 kan je zoiets niet laten liggen natuurlijk. :9
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:31:05 #50
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205601939
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
Oke
pi_205601955
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hoeft je dat niet eens voor te stellen want de VS livestreamt het dagelijks. Die Kyle Rittenhouse bijvoorbeeld. Terwijl hij 2 mensen doodschoot en bij een derde ook gewapende persoon de pistool arm eraf schoot, waren rond de situatie schoten te horen van andere mensen die ook aan het knallen waren. Een gezellig dagje demonstreren hoor.
[..]
Maar er is geen land ter wereld dat meer voldoet aan je ideaal van een gewapende bevolking die een dreiging van geweld richting de overheid kan geven. Dat idee leeft daar in de cultuur en ook in de praktijk. Toch is het tegenovergestelde waar en is de overheid niet bang om extreem geweld richting de bevolking te gebruiken en kan je op wikipedia een imposant lijstje vinden van misdaden tegen de eigen bevolking.
Het is niet perfect maar het is iets. Ik kan ook een mooi lijstje maken van misdaden door overheden tegenover een ongewapende bevolking.
Maar nogmaals dat is het punt helemaal niet, het gaat slechts om de dreiging van geweld.
Massale protesten en druk vanuit de bevolking inclusief burgerlijke ongehoorzaamheid heeft er voor gezorgd dat de partijen in kwestie op z’n minst aan het twijfelen zijn over de stikstofdoelen.
Nogmaals de protesten waren erg mild en het is te gek voor woorden dat er berhaupt protesten voor nodig waren om de partijen tot nadenken te bewegen.
Met de constante dreiging van geweld laat de overheid het wel uit zijn hoofd om dit soort idiote plannen door te drukken. Tenzij er voldoende steun is vanuit de bevolking en dan kan het door gaan.
pi_205601979
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:24 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Dat staat er niet. Bij de Punt is dat overigens al gebeurt.
En Waco Texas is ook een leuk voorbeeld van hoe overheden met bewapende milities omgaan.
Tanks/drones/vliegruigen strooien bloemen?
pi_205601986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kyle Rittenhouse is dan wel weer een slecht voorbeeld. Ik weet niet hoe het met zijn hersens gesteld is, maar wat ik heb gezien op die beelden was het zelfverdediging.
Ja dat was het ook, maar je kan zo'n situatie ook opzoeken. En zoals ik al zei: hij was niet de enige die avond die aan het schieten was. Ben niet altijd onder de indruk geweest van onze ME of hoe demonstranten in Nederland zich gedroegen, maar schietpartijen en doden zijn zeer zeldzaam.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 19:38:53 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205602001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja dat was het ook, maar je kan zo'n situatie ook opzoeken. En zoals ik al zei: hij was niet de enige die avond die aan het schieten was. Ben niet altijd onder de indruk geweest van onze ME of hoe demonstranten in Nederland zich gedroegen, maar schietpartijen en doden zijn zeer zeldzaam.
Ja klopt. Door dat wapenbeleid heb je dus een scenario waarin mensen met verschilldene meningen of puur vanwege een beetje angst op elkaar kunnen schieten. Gezellig. Dan zit je dus midden in een Wild wild west show.
En om dat als overheid te bestrijden moet je dus nog meer zwaardere middelen inzetten dan wat ME met wapenstokjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205602012
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is niet perfect maar het is iets. Ik kan ook een mooi lijstje maken van misdaden door overheden tegenover een ongewapende bevolking.
Maar nogmaals dat is het punt helemaal niet, het gaat slechts om de dreiging van geweld.
Massale protesten en druk vanuit de bevolking inclusief burgerlijke ongehoorzaamheid heeft er voor gezorgd dat de partijen in kwestie op z’n minst aan het twijfelen zijn over de stikstofdoelen.
Nogmaals de protesten waren erg mild en het is te gek voor woorden dat er berhaupt protesten voor nodig waren om de partijen tot nadenken te bewegen.
Met de constante dreiging van geweld laat de overheid het wel uit zijn hoofd om dit soort idiote plannen door te drukken. Tenzij er voldoende steun is vanuit de bevolking en dan kan het door gaan.
Moslims dreigen ook regelmatig met geweld. Ook maar buigen voor de eisen van hun meest extreme kamp?
pi_205602016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Moslims dreigen ook regelmatig met geweld. Ook maar buigen voor de eisen van hun meest extreme kamp?
Zijn de eisen redelijk?
pi_205602025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn de eisen redelijk?
Boeren eisen dat ze andermans grond mogen vernietigen, maar uitkopen met een dikke bonus gaat te ver. Wat is daar volgens jou redelijk aan?

En die moslims vinden hun eisen best redelijk ja.
pi_205602028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het staat je vrij om dat te doen, al denk ik niet dat er een gevaar bestaat voor jou dat je levenswerk word vernietigd of dat je moet verkassen van je grond waar je familie mogelijk generaties leeft.
Kortom er is een tijd en plaats voor alles. Wat de overheid de boeren aandoet is ronduit misdadig. Een papieren probleem gebruiken om zogenaamd de cultuurlandschap te redden maar de werkelijkheid is dat men gewoon grond wilt hebben.
Terecht dat de boeren boos zijn en ik vind de acties tot nu toe nog erg mild.
Stond de middenklasse maar eens op zoals de boeren nu doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205602060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Boeren eisen dat ze andermans grond mogen vernietigen, maar uitkopen met een dikke bonus gaat te ver. Wat is daar volgens jou redelijk aan?

En die moslims vinden hun eisen best redelijk ja.
Dat eisen ze helemaal niet, ze eisen slechts dat ze met rust gelaten worden en hun vak in alle rust kunnen beoefenen.
Dat vernietigen van andermans grond is slechts een verzinsel van je om de misdaden van onze overheid goed te praten.
pi_205602062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stond de middenklasse maar eens op zoals de boeren nu doen.
Tja, verdeel en heers. Die middenklasse vecht alleen voor zn eigen hachie, en 99% heeft het gewoon goed voor elkaar. Dus gaat niet gebeuren helaas.
pi_205602066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stond de middenklasse maar eens op zoals de boeren nu doen.
Het land had er dan een stuk beter uit gezien.
pi_205602070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Zijn de eisen redelijk?
Geweld is nooit een optie in een democratie. De inhoud maakt niet uit.
pi_205602083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stond de middenklasse maar eens op zoals de boeren nu doen.
Wat houdt je tegen?
pi_205602092
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Geweld is nooit een optie in een democratie. De inhoud maakt niet uit.
Wie niet horen wilt moet voelen
pi_205602106
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:50 schreef Piles het volgende:

[..]
Geweld is nooit een optie in een democratie. De inhoud maakt niet uit.
Dat maakt wel degelijk uit. Daarom moet de dreiging van geweld van beide kanten komen. Dat komt nu helaas maar van een kant en dat is van de overheid. De burger is in principe vogelvrij.
pi_205602109
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat eisen ze helemaal niet, ze eisen slechts dat ze met rust gelaten worden en hun vak in alle rust kunnen beoefenen.
Dat vernietigen van andermans grond is slechts een verzinsel van je om de misdaden van onze overheid goed te praten.
Heb je al aangifte gedaan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602124
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je al aangifte gedaan?
Voor wat?
pi_205602129
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wie niet horen wilt moet voelen
Idd. Die boeren eens met geweld aanpaken. Helemaal eens: wie niet horen wil, moet voelen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205602130
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Voor wat?
'De misdaden van onze overheid'.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602134
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je al aangifte gedaan?
Er is al zo vaak aangifte gedaan tegen de overheid.
Maar ja succes met een rechtzaak tegen de overheid.
pi_205602142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Er is al zo vaak aangifte gedaan tegen de overheid.
Maar ja succes met een rechtzaak tegen de overheid.
Misschien moet je je even verdiepen in Urgenda. Dat was ook een rechtzaak tegen de overheid :D
pi_205602145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat eisen ze helemaal niet, ze eisen slechts dat ze met rust gelaten worden en hun vak in alle rust kunnen beoefenen.
Dat vernietigen van andermans grond is slechts een verzinsel van je om de misdaden van onze overheid goed te praten.
Dus alle universiteiten, milieuorganisaties en het kabinet spannen allemaal samen om enkele veehouders te pesten om onduidelijke redenen. Niemand met enige serieuze kennis klapt uit de school over de leugens in de wetenschap en het beleid, maar demonstranten tegen het beleid krijgen ruim baan. Alle data en rekenmethodes zijn openbaar. Daarnaast heeft ons kabinet 2 traditionele boerenpartijen en is de grootste partij tegen zo'n beetje iedere vorm van regulering richting bedrijven.

Waar in deze situatie zie jij ruimte voor het grote complot dat je beschrijft?
pi_205602149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stond de middenklasse maar eens op zoals de boeren nu doen.
Die stemmen lekker allemaal D66, Groenlinks en VVD, middenklassers overschatten namelijk nog wel eens hun inkomen en denken dat ze in een topgroep zitten, succes met Mark Rutte Pijpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602161
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:00 schreef Piles het volgende:

[..]
Misschien moet je je even verdiepen in Urgenda. Dat was ook een rechtzaak tegen de overheid :D
Zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
Iets met een gratis ID bewijzen.
Paar weken later is de wet gewijzigd.
pi_205602163
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus alle universiteiten, milieuorganisaties en het kabinet spannen allemaal samen om enkele veehouders te pesten om onduidelijke redenen. Niemand met enige serieuze kennis klapt uit de school over de leugens in de wetenschap en het beleid, maar demonstranten tegen het beleid krijgen ook ruim baan. Alle data en rekenmethodes zijn openbaar. Daarnaast heeft ons kabinet 2 traditionele boerenpartijen en is de grootste partij tegen zo'n beetje iedere vorm van regulering richting bedrijven.

Waar in deze situatie zie jij ruimte voor het grote complot dat je beschrijft?
Genoeg wetenschappers die het tegendeel beweren en opmerken dat het stikstofprobleem eigenlijk helemaal geen probleem is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat al die instanties te zeggen hebben over het feit dat het stikstofprobleem ineens geen probleem meer is als het de grens passeert.
pi_205602164
Zal ik jullie eens een nieuwtje vertellen, niet doorvertellen hoor, maar Mark Rutte wordt nieuwe Navo Hoofd, en weet je wat hij heeft een vriendje die Skileraar is, al ruim 12 jaar, deze post mag je opzoeken als dit bekend word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602175
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
'De misdaden van onze overheid'.
Er lopen er nog een paar tegen Hugo de Jonge. Hoe is het daar mee gesteld?
pi_205602176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef raptorix het volgende:
Zal ik jullie eens een nieuwtje vertellen, niet doorvertellen hoor, maar Mark Rutte wordt nieuwe Navo Hoofd, en weet je wat hij heeft een vriendje die Skileraar is, al ruim 12 jaar, deze post mag je opzoeken als dit bekend word.
Ik ga het onthouden :)
pi_205602180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik ga het onthouden :)
Doen!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef raptorix het volgende:
Zal ik jullie eens een nieuwtje vertellen, niet doorvertellen hoor, maar Mark Rutte wordt nieuwe Navo Hoofd, en weet je wat hij heeft een vriendje die Skileraar is, al ruim 12 jaar, deze post mag je opzoeken als dit bekend word.
Heb je gezopen ofzo?
pi_205602188
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die stemmen lekker allemaal D66, Groenlinks en VVD, middenklassers overschatten namelijk nog wel eens hun inkomen en denken dat ze in een topgroep zitten, succes met Mark Rutte Pijpen.
Het gevoel van succes is fijn om te hebben.
pi_205602191
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ken ik nog wel meer voorbeelden.
Iets met een gratis ID bewijzen.
Paar weken later is de wet gewijzigd.
Je geeft aan dat een rechtzaak tegen de overheid zinloos is. Ik geef 1 voorbeeld waaruit blijkt dat dat niet zo is. Vervolgens benoem jij als 'tegenargument' een werkende democratie. Dan zijn we het toch eens?
pi_205602193
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heb je gezopen ofzo?
Nee eerste hand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee eerste hand.
Wel een mooie troefkaart voor de verkiezingen. Als laatste trucje komt Rutte uit de kast met als gevolg dat zo’n moedig besluit wel beloond moet worden met nog een termijn.
pi_205602205
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef raptorix het volgende:
Zal ik jullie eens een nieuwtje vertellen, niet doorvertellen hoor, maar Mark Rutte wordt nieuwe Navo Hoofd, en weet je wat hij heeft een vriendje die Skileraar is, al ruim 12 jaar, deze post mag je opzoeken als dit bekend word.
Stuk jonger en een knappe hoop ik.

Ik geloof je trouwens wel. Zoiets kan niet geheim blijven. Mooi nieuwtje
pi_205602209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee eerste hand.
Sounds legit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602212
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef Piles het volgende:

[..]
Je geeft aan dat een rechtzaak tegen de overheid zinloos is. Ik geef 1 voorbeeld waaruit blijkt dat dat niet zo is. Vervolgens benoem jij als 'tegenargument' een werkende democratie. Dan zijn we het toch eens?
Nee, als je al gelijk krijgt passen ze gewoon de wet aan.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:09:07 #88
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602215
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Genoeg wetenschappers die het tegendeel beweren en opmerken dat het stikstofprobleem eigenlijk helemaal geen probleem is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat al die instanties te zeggen hebben over het feit dat het stikstofprobleem ineens geen probleem meer is als het de grens passeert.
Dit is waarschijnlijk al duizend keer uitgelegd. In bijvoorbeeld een Duitsland zijn veel minder veeteelt boeren en liggen de boerderijen verder van de natura2000 gebieden.
pi_205602216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wel een mooie troefkaart voor de verkiezingen. Als laatste trucje komt Rutte uit de kast met als gevolg dat zo’n moedig besluit wel beloond moet worden met nog een termijn.
Trucje hebben ze ook toegepast met JC de Jager.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602219
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Sounds legit.
Ik zet er een weddenschap voor op met je voor 500 euro dat dit binnen 4 jaar uitkomt, hoor wel of je het wilt accepteren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zet er een weddenschap voor op met je voor 500 euro dat dit binnen 4 jaar uitkomt, hoor wel of je het wilt accepteren.
Misschien kun je er beter een topic over openen dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602227
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien kun je er beter een topic over openen dan.
Dit lijkt me voldoende, graag of niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:11:34 #93
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205602229
Zou “pistolen Paultje” Chivaz al weten dat 2% van alle landbouwgrond voldoende is om een miljoen woningen voor asielzoekers te bouwen? Of zouden dergelijke feiten ook voor hem te lastig zijn?

Wat moet de wereld van de complotwappie toch heerlijk qua eenvoud zijn. Feiten boeien niet, alles is een complot!
pi_205602235
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Genoeg wetenschappers die het tegendeel beweren en opmerken dat het stikstofprobleem eigenlijk helemaal geen probleem is. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat al die instanties te zeggen hebben over het feit dat het stikstofprobleem ineens geen probleem meer is als het de grens passeert.
Bron met die wetenschappers graag!

Ik zal je eens een geheimpje verklappen: ook in het buitenland zijn ze boeren aan het uitkopen. In Belgi volgen ze om die reden bijvoorbeeld onze rellen ook. Maar de reden dat het in Nederland het meest in het nieuws is komt doordat we relatief ook ruim het meeste vee in de EU houden. Het verhaaltje waarom alleen maar hier is dus een beetje als klagen over de kosten van dijken terwijl je er in de sahara niet voor zou hoeven betalen.
pi_205602239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Paultje” Chivaz
Wie?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602267
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bron met die wetenschappers graag!

Ik zal je eens een geheimpje verklappen: ook in het buitenland zijn ze boeren aan het uitkopen. In Belgi volgen ze om die reden bijvoorbeeld onze rellen ook. Maar de reden dat het in Nederland het meest in het nieuws is komt doordat we relatief ook ruim het meeste vee in de EU houden. Het verhaaltje waarom alleen maar hier is dus een beetje als klagen over de kosten van dijken terwijl je er in de sahara niet voor zou hoeven betalen.
https://www.wyniasweek.nl(...)-prof-han-lindeboom/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:17:03 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205602271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wie?
Onze plaatselijke boeren revolutionair. Vive la rvolution! tout pour les paysans
pi_205602279
quote:
Ik heb moeite met het accepteren van nieuwe feiten! :( :( :(
pi_205602286
Maar goed linkse mensen zijn altijd heel goed om direct wetenschappers in een hoekje te plaatsen als hun mening niet uitkomt, dan zijn het in 1 keer fop wetenschappers, het grappige is dat links een hele lading politiek wellustige wetenschappers bij hun kennisinstituten plaatst. Met de VU als bolwerk natuurlijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602288
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Trucje hebben ze ook toegepast met JC de Jager.
Ik wist niet eens dat hij een homo was.
pi_205602300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:11 schreef mcmlxiv het volgende:
Zou “pistolen Paultje” Chivaz al weten dat 2% van alle landbouwgrond voldoende is om een miljoen woningen voor asielzoekers te bouwen? Of zouden dergelijke feiten ook voor hem te lastig zijn?

Wat moet de wereld van de complotwappie toch heerlijk qua eenvoud zijn. Feiten boeien niet, alles is een complot!
Waarom zouden we een miljoen woningen voor asielzoeken moeten bouwen?
pi_205602302
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:09 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is waarschijnlijk al duizend keer uitgelegd. In bijvoorbeeld een Duitsland zijn veel minder veeteelt boeren en liggen de boerderijen verder van de natura2000 gebieden.
Kortom het is dus een papieren probleem. We hebben stukjes grond aangewezen als natuurgebied en we proberen nu heidegrond te beschermen en daarom moeten de boeren maar verdwijnen. En wat komt er dan voor in de plaats? Meer natuurgebied met heidegrond of gaan we gewoon huizen bouwen?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:22:54 #103
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205602304
Ik heb er nog eens over nagedacht, ik ben voor open wapenbezit. Wij linksige klimaathysteria knallen probleemloos een zootje van die boeren af. Kunnen we die 25 miljard in natuur en milieu investeren.
pi_205602308
quote:
Dit was toch ook die professor die van D66 zijn mond moest houden want anders “speelde hij Baudet in de kaart”?
pi_205602311
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat hij een homo was.
Kwam uit in mei 2011 oeh dat was net toen Griekenland om centjes begon te bedelen, never waste a good crisis.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit was toch ook die professor die van D66 zijn mond moest houden want anders “speelde hij Baudet in de kaart”?
Jup, hier op dit forum werd er gezegt: Ohhhhhhhhh dat is een wetenschapper die zich berust op oude onderzoeken en niet meer van de tijd is. :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:22 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht, ik ben voor open wapenbezit. Wij linksige klimaathysteria knallen probleemloos een zootje van die boeren af. Kunnen we die 25 miljard in natuur en milieu investeren.
En dan word je opgepakt voor moord, is alle sympathie voor je klimaatgedram verdwenen als sneeuw voor de zon en zullen de klimaatdrammerpartijen slechts marginale partijtjes worden.
Ik zeg doe het, je red er misschien een land mee.
pi_205602335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Kwam uit in mei 2011 oeh dat was net toen Griekenland om centjes begon te bedelen, never waste a good crisis.
Geniaal eigenlijk hoe ze het volk zo weten te bespelen.
pi_205602341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Geniaal eigenlijk hoe ze het volk zo weten te bespelen.
Je moet maar eens goed opletten hoe dit soort dingen altijd naar buiten komen als er een crisis is, kijk ook de film: Wag The Dog.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:28:53 #110
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205602352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dan word je opgepakt voor moord, is alle sympathie voor je klimaatgedram verdwenen als sneeuw voor de zon en zullen de klimaatdrammerpartijen slechts marginale partijtjes worden.
Ik zeg doe het, je red er misschien een land mee.
Hey wij werden bedreigd door die gewapende boeren, dat was duidelijk op het NOS jeugdjournaal te zien vriend! Pure onvervalste zelfverdediging, geen enkele D66 rechter gaat ons daar voor veroordelen. Dat weet jij ook.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:29:04 #111
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205602355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:03 schreef raptorix het volgende:
Zal ik jullie eens een nieuwtje vertellen, niet doorvertellen hoor, maar Mark Rutte wordt nieuwe Navo Hoofd, en weet je wat hij heeft een vriendje die Skileraar is, al ruim 12 jaar, deze post mag je opzoeken als dit bekend word.
Effe quoten en ook maar een screenshotje gemaakt, want je weet het hier maar nooit. :Y
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205602358
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dan word je opgepakt voor moord, is alle sympathie voor je klimaatgedram verdwenen als sneeuw voor de zon en zullen de klimaatdrammerpartijen slechts marginale partijtjes worden.
Ik zeg doe het, je red er misschien een land mee.
Nou nee, want daar is nou net je vrije wapenbezit voor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:30:25 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205602369
https://www.wur.nl/nl.htm?dbid=3031&typeofpage=1177792
quote:
2 Kunt u kort beschrijven wat de voornaamste conclusies van die werkgroep waren?

‘Tijdens de laatste fysieke vergadering van de werkgroep voor Corona eind 2019 heb ik een presentatie gegeven met het verhaal over de lessen over stikstof die ik uit de pingunkolonie had gehaald en het feit dat ik een onjuistheid in het RIVM-model had ontdekt.
Tjeerd de Groot ging daar direct tegenin.
Het feit dat ik zei dat Marion Eiland mij had geleerd dat natuur met veel stikstof ook mooi kan zijn werd direct afgekapt.
Dat zou koren op de molen van Thierry Baudet zijn, zo zei hij.
En het RIVM-model was goed, daar kon niet over gepraat worden, want dan was het einde zoek, dat moest de wetenschap maar uitzoeken.
Prof Johan Sanders hield diezelfde avond zijn verhaal over het terugdringen van ammoniak uitstoot uit vee door het voedsel aan te passen en nog meer maatregelen.’
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:33:04 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kortom het is dus een papieren probleem. We hebben stukjes grond aangewezen als natuurgebied en we proberen nu heidegrond te beschermen en daarom moeten de boeren maar verdwijnen. En wat komt er dan voor in de plaats? Meer natuurgebied met heidegrond of gaan we gewoon huizen bouwen?
Ja, op alle boerengrond in Nederland komen straks 598 miljoen woningen.
pi_205602389
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je moet maar eens goed opletten hoe dit soort dingen altijd naar buiten komen als er een crisis is, kijk ook de film: Wag The Dog.
Ik weet wel dat machthebbers zich graag bedienen van afleidingsmanoeuvres om vervolgens in het geniep het een en ander er doorheen te jassen.
Maar de afleiding zoeken in de persoonlijke sfeer is denk ik wel redelijk nieuw. Althans voor mij.
Wat het juist zo geniaal maakt is dat mensen zich kunnen herkennen in zaken in de persoonlijke sfeer. Het maakt de politici menselijk en je krijgt er sympathie voor waardoor je eerder geneigd ben om het een en ander door de vingers te zien.
Baudet probeerde met een zeer domme vraag naar Rutte in het debat het onmenselijke in Rutte naar boven te brengen.
De vraag van Baudet was “wanneer heeft u voor het laatst gehuild?”
Rutte speelde daar handig op in door een zeer persoonlijk verhaal te vertellen en Rutte veranderde van de onaantastbare staatsman naar een gewone man met gevoelens en menselijke problemen.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:33:57 #116
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602394
quote:
Misschien is hij een brandnetel liefhebber?
pi_205602397
quote:
Dat stukje van die Pingun bioloog is nu wel vaak genoeg gepost ;)
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:34:48 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205602400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Misschien is hij een brandnetel liefhebber?
bomen doen het ook heel erg goed op stikstof

quote:
Kijken we naar OER HOLLANDE OERBOSSEN (die kun je op een paar vingers tellen), dan is er absoluut geen enkel negatieve invloed van stikstof te bekennen. Sterker nog ze groeien beter en doordat ze zichzelf bemesten op natuurlijke wijze blijft de bufferzone 100% intact en verzuurt de bodem niet.

Stikstof is dus zr positief voor de natuur! Maar bomen en planten moet je plaatsen op locaties waar de grond voldoende voedings- en bescherming stoffen bevat om zich te kunnen wapenen tegen t hoge concentraties van een bepaalde stof.

ZOEK EEN NATUURLIJKE OPLOSSING TEGEN VERVUILDE BUITENLUCHT >
Dus eigenlijk moeten we ons ook de vraag stellen: wat is natuur?
Is natuur een door de mens aangelegd stuk armzalige grond of is natuur de Oerhollandse oerbossen?
En kennen we eigenlijk wel rijke groene natuur in Nederland?
Immers, van origine bestond Nederland voor de helft uit water met veel moerasgebied of overstromingsgebied en turfwinning als gevolg.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205602406
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, op alle boerengrond in Nederland komen straks 598 miljoen woningen.
Voor asielzoekers _O_ ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bomen doen het ook heel erg goed op stikstof
Eiken? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602417
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou nee, want daar is nou net je vrije wapenbezit voor.
Aha dus je wilt moorden en vervolgens je wapens gebruiken tegen de staat om daar een burgeroorlog uit te vechten omdat je vind dat heidegrond beschermd moet worden.
Die gaat het goed doen bij de bevolking, ik steun jullie volledig. Als jullie nu even afreizen naar Oekrane dan kun je misschien een splinternieuw wapen op de kop tikken voor weinig en keer dan terug naar Nederland en voer je plan uit.
Ik kan niet wachten.
pi_205602424
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Eiken? :D
Slagbomen denk ik, die zie ik in natuurgebieden overal als paddenstoelen uit de grond schieten.
Oh, en over paddenstoelen gesproken, die ANWB-paddenstoelen doen het ook erg goed op stikstof lijkt het.
pi_205602432
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet wel dat machthebbers zich graag bedienen van afleidingsmanoeuvres om vervolgens in het geniep het een en ander er doorheen te jassen.
Maar de afleiding zoeken in de persoonlijke sfeer is denk ik wel redelijk nieuw. Althans voor mij.
Wat het juist zo geniaal maakt is dat mensen zich kunnen herkennen in zaken in de persoonlijke sfeer. Het maakt de politici menselijk en je krijgt er sympathie voor waardoor je eerder geneigd ben om het een en ander door de vingers te zien.
Baudet probeerde met een zeer domme vraag naar Rutte in het debat het onmenselijke in Rutte naar boven te brengen.
De vraag van Baudet was “wanneer heeft u voor het laatst gehuild?”
Rutte speelde daar handig op in door een zeer persoonlijk verhaal te vertellen en Rutte veranderde van de onaantastbare staatsman naar een gewone man met gevoelens en menselijke problemen.
Playbook, heel simpel in hele moeilijke omstandigheden kun je namelijk altijd terugvallen, ik geloof dat Mark zijn broer overleden is, als je iemand echt wilt uitschakelen kun je daar op terugvallen, enige probleem is dat je het maar 1 keer kunt gebruiken, dus je kogels moet je goed bewaren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602433
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hey wij werden bedreigd door die gewapende boeren, dat was duidelijk op het NOS jeugdjournaal te zien vriend! Pure onvervalste zelfverdediging, geen enkele D66 rechter gaat ons daar voor veroordelen. Dat weet jij ook.
Nogmaals voeg de daad bij het woord en leef je uit. Mijn toestemming/goedkeuring heb je niet nodig al heb je die wel van mij.
pi_205602445
quote:
Of natuur "mooi" kan zijn met veel stikstof is toch helemaal niet relevant? Als de Limburgse heuvels vol bramen en brandnetels staan zal dat er (zeker van afstand) best mooi uit zien, maar voor de ontwikkeling van de biodiversiteit lijkt het me niet zo bijster goed.
pi_205602448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Aha dus je wilt moorden en vervolgens je wapens gebruiken tegen de staat om daar een burgeroorlog uit te vechten omdat je vind dat heidegrond beschermd moet worden.
Die gaat het goed doen bij de bevolking, ik steun jullie volledig. Als jullie nu even afreizen naar Oekrane dan kun je misschien een splinternieuw wapen op de kop tikken voor weinig en keer dan terug naar Nederland en voer je plan uit.
Ik kan niet wachten.
Een stijfje krijgen van wapens was meer jouw ding, niet het mijne. :W
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205602450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En dan word je opgepakt voor moord, is alle sympathie voor je klimaatgedram verdwenen als sneeuw voor de zon en zullen de klimaatdrammerpartijen slechts marginale partijtjes worden.
Ik zeg doe het, je red er misschien een land mee.
De overheid is misdadig, maar ik wil wel beschermd door die boef worden hoor. Tot zo ver de stoere praatjes _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Glazenmaker op 10-08-2022 20:46:54 ]
pi_205602455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Playbook, heel simpel in hele moeilijke omstandigheden kun je namelijk altijd terugvallen, ik geloof dat Mark zijn broer overleden is, als je iemand echt wilt uitschakelen kun je daar op terugvallen, enige probleem is dat je het maar 1 keer kunt gebruiken, dus je kogels moet je goed bewaren.
Dat klopt, wat dat betreft zette Rutte het ook op het juiste moment in. Op dat moment was FVD enorm in de peilingen en waren ze een serieuze bedreiging voor het “kartel”.
pi_205602468
quote:
En de nieuwe stikstofrapporten:

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:41:35 #130
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt, wat dat betreft zette Rutte het ook op het juiste moment in. Op dat moment was FVD enorm in de peilingen en waren ze een serieuze bedreiging voor het “kartel”.
FVD heeft zichzelf al onschadelijk gemaakt door al hun belachelijke incidenten, daar heb je geen Rutte voor nodig. Pro-FVD blijven na die hele boreale act is bijzonder.
pi_205602487
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een stijfje krijgen van wapens was meer jouw ding, niet het mijne. :W
Je zat een plan om boeren te vermoorden driftig te liken.
Ik kan er verder weinig aan doen dat het verstandelijk vermogen bij jullie tekort schiet als ik beschrijf wat het doel is van wapenbezit.
Ik zal het nog een keer uitleggen, het is niet de bedoeling dat we elkaar overhoop gaan schieten, het gaat slechts om de dreiging van geweld. Net zoals een leger niet bedoeld is om je buurlanden binnen te vallen maar om een inval van je buurlanden te voorkomen.
pi_205602507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je zat een plan om boeren te vermoorden driftig te liken.
Ik kan er verder weinig aan doen dat het verstandelijk vermogen bij jullie tekort schiet als ik beschrijf wat het doel is van wapenbezit.
Ik zal het nog een keer uitleggen, het is niet de bedoeling dat we elkaar overhoop gaan schieten, het gaat slechts om de dreiging van geweld. Net zoals een leger niet bedoeld is om je buurlanden binnen te vallen maar om een inval van je buurlanden te voorkomen.
Ik hoop zo voor je dat je nog onder de 25 bent.
pi_205602511
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:41 schreef Momo het volgende:

[..]
FVD heeft zichzelf al onschadelijk gemaakt door al hun belachelijke incidenten, daar heb je geen Rutte voor nodig. Pro-FVD blijven na die hele boreale act is bijzonder.
Er valt in Nederland helaas weinig te kiezen ondanks het enorme aantal partijen. Ik heb besloten om helemaal niet meer te stemmen. Ik kom wel weer stemmen als er bindende referenda zijn. Als dat er niet is dan weiger ik nog langer mee te doen met die poppenkast hier.
pi_205602536
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik hoop zo voor je dat je nog onder de 25 bent.
Was ik dat nog maar, toen was ik vrij, kinderloos, gespierd, veel te veel geld en berucht in mijn stad. Ik ben wat dat betreft wel een beetje soft geworden. Wel een stuk wijzer gelukkig. Als ik de middelen van toen had met de wijsheid van nu dan was ik niet te stoppen geweest.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:49:23 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602554
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was ik dat nog maar, toen was ik vrij, kinderloos, gespierd, veel te veel geld en berucht in mijn stad. Ik ben wat dat betreft wel een beetje soft geworden. Wel een stuk wijzer gelukkig. Als ik de middelen van toen had met de wijsheid van nu dan was ik niet te stoppen geweest.
Was je berucht omdat je een wapen had?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:49:52 #136
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205602562
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee eerste hand.
De skileraar!? :D
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_205602571
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Was je berucht omdat je een wapen had?
Hahaha nee, maar het zou best kunnen dat mensen dat hadden gedacht.
pi_205602573
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:49 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
De skileraar!? :D
Nou iemand die er vrij dicht bij staat ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was ik dat nog maar, toen was ik vrij, kinderloos, gespierd, veel te veel geld en berucht in mijn stad. Ik ben wat dat betreft wel een beetje soft geworden. Wel een stuk wijzer gelukkig. Als ik de middelen van toen had met de wijsheid van nu dan was ik niet te stoppen geweest.
Je verlangt terug naar de tijd dat je berucht was, maar meent mensen wel moreel de les te kunnen lezen. Dat klinkt niet als wijsheid.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:51:29 #140
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602586
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou iemand die er vrij dicht bij staat ;)
Het klinkt wel erg Yvonne Coldeweijer achtig zo. Al heeft die vaak ook wel gelijk :)
pi_205602589
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je verlangt terug naar de tijd dat je berucht was, maar meent mensen wel moreel de les te kunnen lezen. Dat klinkt niet als wijsheid.
Je moet wijs zijn om wijsheid te herkennen.
pi_205602606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou iemand die er vrij dicht bij staat ;)
Ik hoop dat het waar is, de VVD zal dan een partij in de marge worden.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 20:53:36 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205602613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je moet wijs zijn om wijsheid te herkennen.
Wijze mensen kunnen goed in anderen verplaatsen en het verhaal van meerdere kanten bekijken. Maar jij wilt met geweld je eigen wil opleggen.
pi_205602631
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Het klinkt wel erg Yvonne Coldeweijer achtig zo. Al heeft die vaak ook wel gelijk :)
Dat kan je vinden, maar ik heb de fotos al 11 jaar terug gezien :)
Wil je nog een leuke weten? Wouter Bos, was heel snel getrouwd met kindjes toen hij de politiek in ging, hing veel rond in London. Maar goed, toen waren mobieltjes wat minder in trek en lekte zo iets niet snel uit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205602659
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Wijze mensen kunnen goed in anderen verplaatsen en het verhaal van meerdere kanten bekijken. Maar jij wilt met geweld je eigen wil opleggen.
Dat is niet waar, er moet altijd ruimte zijn voor debat. Maar onrecht moet altijd bestreden worden desnoods met geweld.
En gezien het feit dat de boeren nagenoeg geweldloos hebben geprotesteerd en dat het niet verder is gegaan dan baldadigheid is echt fantastisch. Maar nogmaals want het wil er maar niet in. De dreiging van geweld is vaak al voldoende om mensen tot rede te brengen.
De staat bedient zich sinds mensenheugenis al van de dreiging van geweld en als het te ver gaat geweld.
Ik zeg slechts dat er een gelijk speelveld moet zijn zodat de dreiging van geweld twee kanten opwerkt.
Het zorgt ervoor dat er respect is voor de burger is en dat men de belangen van de burger veel beter behartigt.
pi_205602688
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Wijze mensen kunnen goed in anderen verplaatsen en het verhaal van meerdere kanten bekijken. Maar jij wilt met geweld je eigen wil opleggen.
Nee hij wil alleen maar dreigen hoor. Dat mensen je snel gaan negeren als je alleen maar blaft zonder het wapen te gebruiken heeft hij in zijn wijsheid nog niet door.
pi_205602824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee hij wil alleen maar dreigen hoor. Dat mensen je snel gaan negeren als je alleen maar blaft zonder het wapen te gebruiken heeft hij in zijn wijsheid nog niet door.
En toch wijd de Volkskrant nu een stuk aan het feit dat dankzij de dreiging er beweging is bij de partijen. Hoe verklaar je dat dan als het allemaal niet werkt?
pi_205602879
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Was ik dat nog maar, toen was ik vrij, kinderloos, gespierd, veel te veel geld en berucht in mijn stad. Ik ben wat dat betreft wel een beetje soft geworden. Wel een stuk wijzer gelukkig. Als ik de middelen van toen had met de wijsheid van nu dan was ik niet te stoppen geweest.
Wat ben jij een sneuneus man. _O-
pi_205602958
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat ben jij een sneuneus man. _O-
Waarom?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:25:27 #150
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205602982
Dat rapport van Lindenboom ontkent overigens niet dat stikstof een probleem is. Volgens hem is het alleen niet zo zeer een Nederlands probleem (alleen zeer lokaal), maar een wereldwijd probleem. We gebruiken nu 26 kg stikstof per persoon en dat zou terug moeten naar 9 kg per persoon.

De belangrijkste aanbeveling is: minder dierlijke eiwitten eten. 50 procent minder vlees. 50 procent minder zuivel. Daar hoor ik al die pro boeren die Lindenboom aanhalen dan weer niet over.

Is dit acceptabel voor jullie of moeten we deze wetenschapper maar weer snel negeren?
I am a black hole shitting into the void
pi_205603004
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:25 schreef Gimmick het volgende:
Dat rapport van Lindenboom ontkent overigens niet dat stikstof een probleem is. Volgens hem is het alleen niet zo zeer een Nederlands probleem (alleen zeer lokaal), maar een wereldwijd probleem. We gebruiken nu 26 kg stikstof per persoon en dat zou terug moeten naar 9 kg per persoon.

De belangrijkste aanbeveling is: minder dierlijke eiwitten eten. 50 procent minder vlees. 50 procent minder zuivel. Daar hoor ik al die pro boeren die Lindenboom aanhalen dan weer niet over.

Is dit acceptabel voor jullie of moeten we deze wetenschapper maar weer snel negeren?
Slecht voor de gains zo weinig eiwitten. Tenzij we wel eieren mogen blijven consumeren.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:28:46 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205603025
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:25 schreef Gimmick het volgende:
Dat rapport van Lindenboom ontkent overigens niet dat stikstof een probleem is. Volgens hem is het alleen niet zo zeer een Nederlands probleem (alleen zeer lokaal), maar een wereldwijd probleem. We gebruiken nu 26 kg stikstof per persoon en dat zou terug moeten naar 9 kg per persoon.

De belangrijkste aanbeveling is: minder dierlijke eiwitten eten. 50 procent minder vlees. 50 procent minder zuivel. Daar hoor ik al die pro boeren die Lindenboom aanhalen dan weer niet over.

Is dit acceptabel voor jullie of moeten we deze wetenschapper maar weer snel negeren?
nee dat is wel goed , het is tijd voor een flinke vlees en melk tax
Drink maar water dat is veel gezonder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205603065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat is wel goed , het is tijd voor een flinke vlees en melk tax
Drink maar water dat is veel gezonder
Ik ben het met je eens dat water drinken gezonder is. Ik weet ook dat de eiwitten uit vlees en zuivel vooral vervangen zullen worden door koolhydraten met als gevolg een nog dikkere maatschappij.
pi_205603089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat water drinken gezonder is. Ik weet ook dat de eiwitten uit vlees en zuivel vooral vervangen zullen worden door koolhydraten met als gevolg een nog dikkere maatschappij.
Is de stereotype veganist niet juist erg dun?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:34:53 #155
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205603110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Slecht voor de gains zo weinig eiwitten. Tenzij we wel eieren mogen blijven consumeren.
Wat denk je? Vallen eieren onder plantaardig of dierlijkeiwit?

Je kunt je dierlijke eiwitten prima vervangen door plantaardige alternatieven. Ook protene poeder.
I am a black hole shitting into the void
pi_205603158
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is de stereotype veganist niet juist erg dun?
Dat klopt, die let ook erg op voedsel.
Maar de gemiddelde vleeseter die gaat echt niet overstappen op groente. Het vlees word vervangen met een extra schep aardappels of rijst en er zal meer brood geconsumeerd worden.
Vlees is nu al een stuk duurder en ik zie in mijn omgeving niet dat het vlees word vervangen door vleesvervangers. Men eet simpelweg pasta of zeer goedkoop bewerkt vlees zoals schnitzels van 5 in een pak etc. Het is allemaal niet goed voor je gezondheid en met een vleestaks zal het alleen maar erger worden.
pi_205603164
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:34 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Wat denk je? Vallen eieren onder plantaardig of dierlijkeiwit?

Je kunt je dierlijke eiwitten prima vervangen door plantaardige alternatieven. Ook protene poeder.
Valt vies tegen hoor.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:40:42 #158
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205603198
Ik had pistolen Paultje verkeerd begrepen in al zijn gespierde wijsheid. Wat dom van mij.

We gaan met die wapens op (al dan niet gewapende) ambtenaren schieten. Ja dat lijkt mij nou ook een perfect plan om met de overheid om te gaan. Dat gaan ze vast en zeker winnen, is tenslotte in heel veel landen een zeer succesvol model. Wie kent niet de successen in Libi, Syri en niet te vergeten Somali natuurlijk.

Toch mooi om te zien wat met de jaren gegroeide wijsheid met een mens kan doen.
pi_205603208
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En toch wijd de Volkskrant nu een stuk aan het feit dat dankzij de dreiging er beweging is bij de partijen. Hoe verklaar je dat dan als het allemaal niet werkt?
Geweld werkt geweldig op de korte termijn, daarom moeten we het niet aantrekkelijk of makkelijk maken om te gebruiken.
pi_205603218
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik had pistolen Paultje verkeerd begrepen in al zijn gespierde wijsheid. Wat dom van mij.

We gaan met die wapens op (al dan niet gewapende) ambtenaren schieten. Ja dat lijkt mij nou ook een perfect plan om met de overheid om te gaan. Dat gaan ze vast en zeker winnen, is tenslotte in heel veel landen een zeer succesvol model. Wie kent niet de successen in Libi, Syri en niet te vergeten Somali natuurlijk.

Toch mooi om te zien wat met de jaren gegroeide wijsheid met een mens kan doen.
Lol, je hebt het nog steeds niet begrepen. Drink een biertje lees het anders nog een keertje terug en probeer het dan nog een keer. Succes.
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 21:43:22 #161
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205603239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik had pistolen Paultje verkeerd begrepen in al zijn gespierde wijsheid. Wat dom van mij.

We gaan met die wapens op (al dan niet gewapende) ambtenaren schieten. Ja dat lijkt mij nou ook een perfect plan om met de overheid om te gaan. Dat gaan ze vast en zeker winnen, is tenslotte in heel veel landen een zeer succesvol model. Wie kent niet de successen in Libi, Syri en niet te vergeten Somali natuurlijk.

Toch mooi om te zien wat met de jaren gegroeide wijsheid met een mens kan doen.
Als je vind dat je gelijk hebt moet dat toch kunnen schieten op mensen waar je het niet mee eens bent?
Over 1000 jaar kijken ze terug op dit forum en praten dan nog over de pure wijsheid die hier gepost is.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:50:48 #162
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205603343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Valt vies tegen hoor.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:53:41 #163
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_205603372
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Als je vind dat je gelijk hebt moet dat toch kunnen schieten op mensen waar je het niet mee eens bent?
Over 1000 jaar kijken ze terug op dit forum en praten dan nog over de pure wijsheid die hier gepost is.
Chivaz de Jedi master, waren alle FOK!erts maar zo wijs als Hij.

*proest!*
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 21:54:27 #164
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205603383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:41 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lol, je hebt het nog steeds niet begrepen. Drink een biertje lees het anders nog een keertje terug en probeer het dan nog een keer. Succes.
Ik heb je uitstekend begrepen wijze vriend. Jij moet toch weten dat dreigen alleen zin heeft wanneer je dat dreigement ook waar gaat maken wanneer dat nodig is. Het is vooral extreem kinderlijk naef om te denken dat een dreiging met een gewapend conflict tussen een bevolkingsgroep en de overheid een oplossing is voor welk probleem dan ook. We leven niet meer in de middeleeuwen

Het grappige is dat deze hele situatie juist aantoont hoe lief en meedenkend onze veiligheidsdiensten zijn. In de meeste landen waren al wat boeren en sympathisanten met harde hand rechtgezet. In jouw vrije wapen paradijs Amerika helemaal
pi_205603396
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Geweld werkt geweldig op de korte termijn, daarom moeten we het niet aantrekkelijk of makkelijk maken om te gebruiken.
Geweld is niet aantrekkelijk, het liefst lost de mens zaken op zonder geweld. Maar nogmaals dat is het punt niet.
De dreiging van geweld is het punt wat van belang is. Zonder de dreiging van geweld van een partij en de andere partij kan met geweld iets opdringen dan krijgen we scheve situaties.
Een gelijk speelveld is het doel en met gelijkwaardigheid krijgen we wederzijds respect. En met wederzijds respect kunnen we veel beter praten en onderhandelen dan als dat respect er niet zou zijn.
pi_205603447
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is de stereotype veganist niet juist erg dun?
Zou het voor de poster in kwestie uitmaken of wat hij zegt ergens op slaat of niet?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:02:25 #167
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205603462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat water drinken gezonder is. Ik weet ook dat de eiwitten uit vlees en zuivel vooral vervangen zullen worden door koolhydraten met als gevolg een nog dikkere maatschappij.
nee dat hoeft niet
brood is niet verplicht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205603508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat hoeft niet
brood is niet verplicht
Gelukkig niet, maar gezien het eetpatroon van de gemiddelde Nederlander denk ik niet dat de extra belasting gaat leiden tot een bewustwording van voedsel. Men vervangt het ene simpelweg voor iets extra’s wat ze al kennen. Dan word het dus extra brood, aardappelen of rijst.
pi_205603550
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik heb je uitstekend begrepen wijze vriend. Jij moet toch weten dat dreigen alleen zin heeft wanneer je dat dreigement ook waar gaat maken wanneer dat nodig is.
Dat klopt, maar om daar achter te komen zul je toch met een verdomd sterk verhaal moeten komen om dat uit te testen.
Kortom weegt het risico van geweld op tegen de plannen van de overheid?
Of denk jij dat de overheid eerst even wil testen hoe ver ze kunnen gaan gewoon omdat het kan?
pi_205603609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gelukkig niet, maar gezien het eetpatroon van de gemiddelde Nederlander denk ik niet dat de extra belasting gaat leiden tot een bewustwording van voedsel. Men vervangt het ene simpelweg voor iets extra’s wat ze al kennen. Dan word het dus extra brood, aardappelen of rijst.
Bruine bonen met appelmoes, witte bonen in tomatensaus :Y) ^O^
pi_205603685
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:18 schreef Alov het volgende:

[..]
Bruine bonen met appelmoes, witte bonen in tomatensaus :Y) ^O^
Bruine bonen met appelmoes? Wat zullen jouw scheten een apart geurtje hebben zeg. :{
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 22:29:24 #172
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205603725
Ik vind het natuurlijk allemaal hartstikke prachtig met jullie maar ik wil gewoon m'n kipfileetje en m'n eitjes. Het begint nou toch allemaal wel een beetje heel erg door te slaan. Stelletje wezenlozen :')
En 'k heb ook melk nodig voor m'n havermout
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:03:01 #173
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205604073
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Valt vies tegen hoor.
Bron/onderbouwing?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:08:24 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205604103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Gelukkig niet, maar gezien het eetpatroon van de gemiddelde Nederlander denk ik niet dat de extra belasting gaat leiden tot een bewustwording van voedsel. Men vervangt het ene simpelweg voor iets extra’s wat ze al kennen. Dan word het dus extra brood, aardappelen of rijst.
jij denkt dat andere mensen allemaal volslagen idioot zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205604107
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat klopt, die let ook erg op voedsel.
Maar de gemiddelde vleeseter die gaat echt niet overstappen op groente. Het vlees word vervangen met een extra schep aardappels of rijst en er zal meer brood geconsumeerd worden.
Vlees is nu al een stuk duurder en ik zie in mijn omgeving niet dat het vlees word vervangen door vleesvervangers. Men eet simpelweg pasta of zeer goedkoop bewerkt vlees zoals schnitzels van 5 in een pak etc. Het is allemaal niet goed voor je gezondheid en met een vleestaks zal het alleen maar erger worden.
Dan heb je een nogal atypische omgeving van mensen die wel wat educatie op het gebied van voeding mag krijgen. In mijn omgeving zie ik vooral dat mensen meer gerechten bonen en linzen gaan eten als gezondere eiwitbron. Daar moet wel bij gezegd worden dat dit mensen zijn die vanwege gezondheid of dierenwelzijn/milieu minder vlees zijn geen eten en niet de beurs.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:09:14 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205604117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:18 schreef Alov het volgende:

[..]
Bruine bonen met appelmoes, witte bonen in tomatensaus :Y) ^O^
juist

of broccoli / bloemkool met bechamel saus
zomer worteltjes
andijvie stampot met appelmoes en jus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:30:19 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205604288
quote:
Het zijn weer allemaal van die mooi weer beloften. ‘Als boeren in deze technieken investeren komt het allemaal goed.’ Dat is hetzelfde scenario wat we 15 jaar terug zagen met Henk Bleker. Veeboeren hebben de investeringen gedaan, probleem werd nauwelijks kleiner. Boeren klagen nu over de gedane investeringen.

Boeren zijn zo trots op hun nuchterheid en doortastendheid. ‘Zachte heelmeesters maken stinkende wonden’. Maar dit laten we lekker door etteren.
I am a black hole shitting into the void
pi_205604294
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het natuurlijk allemaal hartstikke prachtig met jullie maar ik wil gewoon m'n kipfileetje en m'n eitjes. Het begint nou toch allemaal wel een beetje heel erg door te slaan. Stelletje wezenlozen :')
En 'k heb ook melk nodig voor m'n havermout
Ik begrijp nu wel waarom ze zo anti boer zijn.
Het zijn radicale vegetarirs.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:33:18 #180
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205604305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het natuurlijk allemaal hartstikke prachtig met jullie maar ik wil gewoon m'n kipfileetje en m'n eitjes. Het begint nou toch allemaal wel een beetje heel erg door te slaan. Stelletje wezenlozen :')
En 'k heb ook melk nodig voor m'n havermout
Daar is niets mis mee, eet ik ook exact zo, maar de melk vervang ik door heet water
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205604348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Slecht voor de gains zo weinig eiwitten. Tenzij we wel eieren mogen blijven consumeren.
Meer eiwitten uit niet dierlijke producten halen. Solved.
pi_205604359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 22:29 schreef the-eye het volgende:
Ik vind het natuurlijk allemaal hartstikke prachtig met jullie maar ik wil gewoon m'n kipfileetje en m'n eitjes. Het begint nou toch allemaal wel een beetje heel erg door te slaan. Stelletje wezenlozen :')
En 'k heb ook melk nodig voor m'n havermout
Wat begint er precies door te slaan?
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:52:14 #183
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_205604408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:31 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik begrijp nu wel waarom ze zo anti boer zijn.
Het zijn radicale vegetarirs.
Het voorstel van Lindenboom et al (de nieuwe poster boy van de boerenlobby) is om 50 procent minder dierlijke protene te eten. Dat is niet eens vegetarisch, laat staan radicaal.
I am a black hole shitting into the void
  woensdag 10 augustus 2022 @ 23:56:52 #184
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205604423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 21:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat water drinken gezonder is. Ik weet ook dat de eiwitten uit vlees en zuivel vooral vervangen zullen worden door koolhydraten met als gevolg een nog dikkere maatschappij.
Je vergeet wel even dat de porties vlees tegenwoordig verdubbeld zijn ten opzichte van de jaren 70.

En ook het aantal keer dat we vlees eten per week is van 5 naar 7 gegaan.

Al met al dus meer dan een verdubbeling van de vleesconsumptie

De porties weer terug naar normaal lijkt me geen overbodige actie.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  Overall beste user 2022 woensdag 10 augustus 2022 @ 23:57:46 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205604427
Waarom kan er van de Hoge Veluwe en de rest van de nutteloze gebieden niet gewoon een parkeerterrein worden gemaakt? Als je al de natuur in Nederland asfalteert kunnen boeren gewoon verder met de bodemvervuiling. Is dat geen oplossing?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205604698
Met de sterk toenemende aandacht voor de Vuelta krijgt dit hele gedoe langzaamaan wel de potentie om mondiaal gnant uit te gaan pakken. Zie je straks overal op de TV van die vlaggen op z'n kop hangen |:) lekker moment voor een internationaal evenement.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205604812
De vuelta is wel een moment om te verpesten ja.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 08:11:17 #188
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205605094
quote:
3s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:56 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Je vergeet wel even dat de porties vlees tegenwoordig verdubbeld zijn ten opzichte van de jaren 70.

En ook het aantal keer dat we vlees eten per week is van 5 naar 7 gegaan.

Al met al dus meer dan een verdubbeling van de vleesconsumptie

De porties weer terug naar normaal lijkt me geen overbodige actie.
Ja maar ja maar ja maar!!!! IK HEB RECHT OP MIJN DAGELIJKSE BIEFSTUK EN PLOFKIP GVD!!!

(En dat mag ook niet meer dan 5 euro per kilo kosten anders heet het gedwongen vegetarisch!)
pi_205605140
twitter
pi_205605434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 20:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die stemmen lekker allemaal D66, Groenlinks en VVD, middenklassers overschatten namelijk nog wel eens hun inkomen en denken dat ze in een topgroep zitten, succes met Mark Rutte Pijpen.
Klopt idd. Totale misleiding in de media iedere keer als politici praten over 'hoge inkomens' en vervolgens 'net even boven modaal' bedoelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205605443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 19:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat houdt je tegen?
Doe je mee?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205605723
https://www.facebook.com/search/top?q=wagen%20losser

Als je de reacties hier leest zie je eigenlijk wat er aan de hand is. Het gaat niet om stikstof e.d. Maar het gevoel van achtergesteldheid van het platteland en het gevoel van bemoeizucht van overheid.

Want dit bericht gaat om een omgevallen wagen achter een trekker nav een kampioenschap.
20 Gewonden, dus dat is niet niks. Er wordt voorzichtig geopperd voor vergunning etc. Want t is toch logisch dat je met zo'n kar met trekker waar de bestuurder 16 is en die de openbare weg opgaat, en waar dus nu 20 gewonden zijn, er iets moet gebeuren.
Allemaal reacties in de trend van: "Je mag ook niks meer". "Ook met vergunning kan er een ongeluk komen". Het ging terloops al over CO2 en als we even wachten zullen de asielzoekers ook wel langs komen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205605804
quote:
Mooi laat die sukkels dat geld maar spenderen de overheid moet die vlag gewoon mdteen weghalen als het op openbaar terrein ligt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205605819
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/search/top?q=wagen%20losser

Als je de reacties hier leest zie je eigenlijk wat er aan de hand is. Het gaat niet om stikstof e.d. Maar het gevoel van achtergesteldheid van het platteland en het gevoel van bemoeizucht van overheid.

Want dit bericht gaat om een omgevallen wagen achter een trekker nav een kampioenschap.
20 Gewonden, dus dat is niet niks. Er wordt voorzichtig geopperd voor vergunning etc. Want t is toch logisch dat je met zo'n kar met trekker waar de bestuurder 16 is en die de openbare weg opgaat, en waar dus nu 20 gewonden zijn, er iets moet gebeuren.
Allemaal reacties in de trend van: "Je mag ook niks meer". "Ook met vergunning kan er een ongeluk komen". Het ging terloops al over CO2 en als we even wachten zullen de asielzoekers ook wel langs komen.
Die discussie had ik gisteren met een vriend over geldrop. Allemaal flauwekul dat alles maar aan rwgwls moet voldoen en aan het eind van het liedje moest alle zwarte eruit.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205605886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die discussie had ik gisteren met een vriend over geldrop. Allemaal flauwekul dat alles maar aan rwgwls moet voldoen en aan het eind van het liedje moest alle zwarte eruit.
Wel typisch dat de gewonden worden afgevoerd met ambulances en naar ziekenhuizen gaan die links of rechtsom door de overheid cq "het hele volk" wordt gefinancierd.
Konden ze die gewonden niet met een andere wagen terugbrengen naar het clubhuis. Er is vast nog wel een EHBO-trommeltje ergens te vinden.
Zo'n ziekenhuis maakt ook deel uit van de Deep State elite, met al hun connecties met WEF en Klaus Schwab enzo.

Toevoeging: Er was ook een traumahelicopter bij betrokken. Ik ben benieuwd wie uiteindelijk het kostenplaatje sluitend krijgt. Ik kan me goed voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij het eea uitgezocht wil krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twentsche_Ros op 11-08-2022 10:56:21 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205605898
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Die discussie had ik gisteren met een vriend over geldrop. Allemaal flauwekul dat alles maar aan rwgwls moet voldoen en aan het eind van het liedje moest alle zwarte eruit.
Altijd grappig en opmerkelijk hoe zulke dingen nooit ver uit elkaar liggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205605911
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Altijd grappig en opmerkelijk hoe zulke dingen nooit ver uit elkaar liggen.
Het is de schuld van de immigranten!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205605945
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Altijd grappig en opmerkelijk hoe zulke dingen nooit ver uit elkaar liggen.
Ik ben zelf plattelander, en ik verbaas me hoe gemakkelijk in de 70er jaren minachtend over boer en platteland werd gepraat, met name bij de media, veelal ook de linkse media, maar ook in kakkersmilieus.
En nu kan t niet gek genoeg gaan in de "verrotte sympathie", "sympathie" waar je als plattelander uiteindelijk niks aan hebt.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205605965
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 09:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
https://www.facebook.com/search/top?q=wagen%20losser

Als je de reacties hier leest zie je eigenlijk wat er aan de hand is. Het gaat niet om stikstof e.d. Maar het gevoel van achtergesteldheid van het platteland en het gevoel van bemoeizucht van overheid.

Want dit bericht gaat om een omgevallen wagen achter een trekker nav een kampioenschap.
20 Gewonden, dus dat is niet niks. Er wordt voorzichtig geopperd voor vergunning etc. Want t is toch logisch dat je met zo'n kar met trekker waar de bestuurder 16 is en die de openbare weg opgaat, en waar dus nu 20 gewonden zijn, er iets moet gebeuren.
Allemaal reacties in de trend van: "Je mag ook niks meer". "Ook met vergunning kan er een ongeluk komen". Het ging terloops al over CO2 en als we even wachten zullen de asielzoekers ook wel langs komen.
Ik bespeur toch ook vaak gewoon actieve onwil en onkunde. En nee ik woon godzijdank niet in de Randstad.

Maar dat soort discussies heeft toch altijd een beetje een "alle Turken terug naar Afrika! |:) " lading.

Gewoon lekker tegen. Geen flauw idee wat of waarom precies en vaak ook nog geen drie seconden over nagedacht maar vooral gewoon lekker tegen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205606000
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik bespeur toch ook vaak gewoon actieve onwil en onkunde. En nee ik woon godzijdank niet in de Randstad.

Maar dat soort discussies heeft toch altijd een beetje een "alle Turken terug naar Afrika! |:) " lading.

Gewoon lekker tegen. Geen flauw idee wat of waarom precies en vaak ook nog geen drie seconden over nagedacht maar vooral gewoon lekker tegen.
Ik hoop altijd n beetje op de stelling dat deze groep uiteindelijk heel klein is die zo onbenullig reageert.
Al die d's en t's fouten. Of "me" ipv "mij" of "mijn", "na" ipv "naar". "jou" en "jouw"
Nu maak ik ook wel eens fouten, maar het is het totaalplaatje.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:23:50 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205606487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 23:30 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het zijn weer allemaal van die mooi weer beloften. ‘Als boeren in deze technieken investeren komt het allemaal goed.’ Dat is hetzelfde scenario wat we 15 jaar terug zagen met Henk Bleker. Veeboeren hebben de investeringen gedaan, probleem werd nauwelijks kleiner. Boeren klagen nu over de gedane investeringen.

Boeren zijn zo trots op hun nuchterheid en doortastendheid. ‘Zachte heelmeesters maken stinkende wonden’. Maar dit laten we lekker door etteren.
Echt h.

'Ja, we gaan innoveren! Dan komt het goed! Beetje klaver in het gras, wat extra aminozuren in het voer. Oh ja, en nu we op papier beter aan de stikstofnormen voldoen is er zowaar ruimte voor meer vee op mijn bedrijf. Mooi mooi mooi!'
pi_205606571
Ook als je in een poepluchtprovincie woont heb je te maken met de regering van Nederland ja. Het blijft immers Nederland. Als je niet tegen 'bemoeizucht' uit Den Haag of Brussel kan ga je maar lekker naar Canada. Bij die landbouwsubsidies en Raboleningen hoor je ze ook niet zeiken dat die uit Brussel, Den Haag of Utrecht komen.

Boeren lijken wel Antillianen. Wel graag geld uit Den Haag maar geen bemoeienis met de eilandcorruptie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205606632
Ophoeren met de boeren
pi_205606721
quote:
Tachtig uur werkstraf voor afvaldumping op snelweg A18
https://nos.nl/artikel/24(...)mping-op-snelweg-a18

De rechtbank in Arnhem heeft een werkstraf van 80 uur en een voorwaardelijke celstraf van een week opgelegd aan een 42-jarige boer uit de gemeente Oost Gelre.

Ook moet de varkenshouder 3600 euro betalen aan Rijkswaterstaat voor het schoonmaken van een stuk snelweg, meldt Omroep Gelderland.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 11:54:13 #205
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205606843
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Oh jee, hoe moet dat nu met zijn bedrijf. Boeren zijn immers 32 uur per dag aan het werk om hun bedrijf staande te kunnen houden.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:02 #206
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205606960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:54 schreef Zelva het volgende:

[..]
Oh jee, hoe moet dat nu met zijn bedrijf. Boeren zijn immers 32 uur per dag aan het werk om hun bedrijf staande te kunnen houden.
ALs je tijd hebt om op de snelweg te bbq'en heb je hier ook wel tijd voor ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205607015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Wel typisch dat de gewonden worden afgevoerd met ambulances en naar ziekenhuizen gaan die links of rechtsom door de overheid cq "het hele volk" wordt gefinancierd.
Konden ze die gewonden niet met een andere wagen terugbrengen naar het clubhuis. Er is vast nog wel een EHBO-trommeltje ergens te vinden.
Zo'n ziekenhuis maakt ook deel uit van de Deep State elite, met al hun connecties met WEF en Klaus Schwab enzo.

Toevoeging: Er was ook een traumahelicopter bij betrokken. Ik ben benieuwd wie uiteindelijk het kostenplaatje sluitend krijgt. Ik kan me goed voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij het eea uitgezocht wil krijgen.

Lijkt mij de organisatie die natuurlijk niet verzekerd is en uiteindelijk betalen jij en ik het omdat de verzekering niet uitkeert en het van de grote hoop moet komen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205607027
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
ALs je tijd hebt om op de snelweg te bbq'en heb je hier ook wel tijd voor ;)
Daarom moet je ook gewoon de trekkers in beslag nemen dan leren ze weer werken 300 koeien voeren met de hand kost best wat tijd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205607051
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Aether het volgende:

[..]

^O^

Zo komen ze er nog ongelofeijk goed vanaf trouwens maar vooruit, 't is een begin.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Moderator donderdag 11 augustus 2022 @ 12:24:30 #211
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205607186
quote:
"Wij willen de wielerronde in principe door laten gaan, maar wij willen ons ding ook door laten gaan. Op dit moment werken we goed samen met de Vuelta, daar zijn we gelukkig mee, maar aandacht is ons veel waard. Als ze niet met ons samenwerken, trekken we onze vingers ervan af en dan weten ze wat er kan gebeuren", aldus Van der Wind.
Ja hallo wielerronde, jullie moeten met ons meewerken, anders zul je eens zien wat er gebeurt!

https://nos.nl/artikel/24(...)der-voor-wielrenners
pi_205607369
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
^O^

Zo komen ze er nog ongelofeijk goed vanaf trouwens maar vooruit, 't is een begin.
Ik was t eerst wel eens met de boete voor deze afvaldumper, maar ik moet toch echt bakzeil halen, want ik lees zojuist weer een aantal onverwachte nieuwe inzichten vanuit de vox populi die mijn mening wederom 180 graden doen draaien.

.. maar niet heus dus... typisch weer die whataboutisms die je mag verwachten.

https://www.facebook.com/search/top?q=afvaldumping%20a18
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205607395
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik was t eerst wel eens met de boete voor deze afvaldumper, maar ik moet toch echt bakzeil halen, want ik lees zojuist weer een aantal onverwachte nieuwe inzichten vanuit de vos populi die mijn mening wederom 180 graden doen draaien.

https://www.facebook.com/search/top?q=afvaldumping%20a18
Jaja, Argumentum ad Feesboekum :s)
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205607480
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Jammer dat het zo extreem en extreem laag is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205607489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:13 schreef BlackLining het volgende:

[..]
^O^

Zo komen ze er nog ongelofeijk goed vanaf trouwens maar vooruit, 't is een begin.
Die 3600 euro is volgens mij nog niet eens de voorrijkosten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205607542
quote:
9s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja hallo wielerronde, jullie moeten met ons meewerken, anders zul je eens zien wat er gebeurt!

https://nos.nl/artikel/24(...)der-voor-wielrenners
"We willen de Vuelta in principe door laten gaan"

Daar blijkt toch wel uit dat die gasten de binding met de realiteit compleet verloren zijn he. Alsof de boerenbond hier gaat uitmaken wat er wel en niet 'in principe' door zou mogen gaan.

Koekoek 8)7

Riekt overigens ook gewoon naar chantage.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205607561
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen straf voor 'terrorisme'.

Ik neem aan dat de users die de termen terrorboeren, trekkerterroristen en aanverwante terreurtermen hier wel wakker van zullen liggen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205607723
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]
"We willen de Vuelta in principe door laten gaan"

Daar blijkt toch wel uit dat die gasten de binding met de realiteit compleet verloren zijn he. Alsof de boerenbond hier gaat uitmaken wat er wel en niet 'in principe' door zou mogen gaan.

Koekoek 8)7

Riekt overigens ook gewoon naar chantage.
Spannend, we wachten op het besluit van de commissie die beslist of de Vuelta doorgaat....
We hopen natuurlijk op een:




[ Bericht 5% gewijzigd door Twentsche_Ros op 11-08-2022 13:37:17 ]
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205607753
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:56 schreef BlackLining het volgende:

[..]
"We willen de Vuelta in principe door laten gaan"

Daar blijkt toch wel uit dat die gasten de binding met de realiteit compleet verloren zijn he. Alsof de boerenbond hier gaat uitmaken wat er wel en niet 'in principe' door zou mogen gaan.

Koekoek 8)7

Riekt overigens ook gewoon naar chantage.
Beetje een samenwerking waarbij de een de ander onder schot houdt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205607842
quote:
99s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Beetje een samenwerking waarbij de een de ander onder schot houdt.
Deed denken aan Zomergast Derk Sauer die onderhandelde met een Russische man van een beveiligingsorganisatie voor "een dak", cq bescherming die heel tactisch vroeg hoe het met de kinderen van Derk ging. En dan 10% van de aandelen aan deze meneer gaf. Jeanine Abbring trok nogal bleek weg, maar in Rusland was dat volgens Derk wel normaal.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:38:29 #221
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205607853
Boeren nou ook al tegen wielrenners? Hoe krijg je in 1 klap heel Nederland aan je zijde O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 11 augustus 2022 @ 13:49:32 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205607962
twitter

Mensen die anti-boer zijn, het toonbeeld van ratio en redelijkheid.

hij/hem cisgender :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Mensen die anti-boer zijn, het toonbeeld van ratio en redelijkheid.

hij/hem cisgender :').
Wat? :') Hij heeft gewoon een goed punt hier. (beetje overdreven, dat wel) Of het nou een hij, zij, het , smurf of olifant is doet er weinig toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:00:21 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205608057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:59 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat? :') Hij heeft gewoon een goed punt hier. (beetje overdreven, dat wel) Of het nou een hij, zij, het , smurf of olifant is doet er weinig toe.
Beetje overdreven.

Ok
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608078
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Beetje overdreven.

Ok
Jij vind het logisch om bivakmutsen te gaan verkopen? Enige reden dat iemand dit koopt is om te gaan rellen.
Is toch beetje raar als je daar aan mee gaat doen om maar wat geld binnen te kunnen harken of niet dan

Maarja hij heeft hij/hem bij zijn naam dus is het meteen allemaal onzin :O
los van dat ik het eens ben dat het onzin is om dat te moeten vermelden :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:03:02 #226
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205608093
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jij vind het logisch om bivakmutsen te gaan verkopen? Enige reden dat iemand dit koopt is om te gaan rellen.
Is toch beetje raar als je daar aan mee gaat doen om maar wat geld binnen te kunnen harken of niet dan

Maarja hij heeft hij/hem bij zijn naam dus is het meteen allemaal onzin :O
los van dat ik het eens ben dat het onzin is om dat te moeten vermelden :P
Het uitsterven van de mensheid, om een bivakmuts :').

Ratio in optima forma hier hoor :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608100
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het uitsterven van de mensheid, om een bivakmuts :').

Ratio in optima forma hier hoor :').
Zeg toch dat het overdreven is. Maar het punt dat het raar van bol is blijft staan of niet dan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:06:26 #228
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205608133
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:03 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Zeg toch dat het overdreven is. Maar het punt dat het raar van bol is blijft staan of niet dan
Nee hoor, niets raars aan dit verkopen ze ook bijv :



Marktwerking.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608140
quote:
4s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee hoor, niets raars aan dit verkopen ze ook bijv :

[ afbeelding ]

Marktwerking.
Ja vind ik ook raar. Zelfde met deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)w_0_4.5.ProductTitle

Zelfde verhaal. Enige mensen die dit kopen. Kopen het om te rellen. Maarja geld verdienen is belangrijker
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 14:07:46 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205608150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja vind ik ook raar. Zelfde met deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)w_0_4.5.ProductTitle

Zelfde verhaal. Enige mensen die dit kopen. Kopen het om te rellen. Maarja geld verdienen is belangrijker
Ik zie het eerder (naief, I know) als je niet mengen in politiek, geen kant kiezen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608178
quote:
4s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik zie het eerder (naief, I know) als je niet mengen in politiek, geen kant kiezen.
Of je verkoopt niks wat puur gebruikt wordt om te rellen en illegale dingen te doen. Hoef je ook geen keuze te maken.

En bol maakt zo vaak politieke keuzes. Zie zwarte piet.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205608448
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Echt belachelijk wat een lage straf.....
Je mag in NL gwn alles uitspoken en er gwn mee weg komen.
pi_205608474
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:02 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jij vind het logisch om bivakmutsen te gaan verkopen? Enige reden dat iemand dit koopt is om te gaan rellen.
Is toch beetje raar als je daar aan mee gaat doen om maar wat geld binnen te kunnen harken of niet dan

Maarja hij heeft hij/hem bij zijn naam dus is het meteen allemaal onzin :O
los van dat ik het eens ben dat het onzin is om dat te moeten vermelden :P
Mooi dat Bol.com dan de namen en adressen heeft van de kopers.....toch?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205608806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Mooi dat Bol.com dan de namen en adressen heeft van de kopers.....toch?
Ja, wie weet wordt dit wel door de overheid zo gepushed.
Dealtje met bol.com.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205608855
twitter
  donderdag 11 augustus 2022 @ 15:59:59 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205608895
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 14:55 schreef Montagui het volgende:

[..]
Mooi dat Bol.com dan de namen en adressen heeft van de kopers.....toch?
En dan door de overheid alle mensen die een muts gekocht hebben de bankrekening laten bevriezen, wie niet horen wil moet maar voelen!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205608908
quote:
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205608986
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
schuimbekkende Tjeerd de Groot
pi_205609018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
Fvd is in ieder geval meer fan van Lindeboom dan van de Groot:

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205609096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Fvd is in ieder geval meer fan van Lindeboom dan van de Groot:

Omdat FvD fan is van iedereen die zegt wat ze willen horen.
pi_205609148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:49 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Mensen die anti-boer zijn, het toonbeeld van ratio en redelijkheid.

hij/hem cisgender :').
Slappe kin, he/him cisgender. Kun je dit soort mensen met mannelijke geslachtsdelen oprecht mannen noemen?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:27:17 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Slappe kin, he/him cisgender. Kun je dit soort mensen met mannelijke geslachtsdelen oprecht mannen noemen?
Manneljke feminist, gewoon nieuwe benaming voor creepy aanrander :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Slappe kin, he/him cisgender. Kun je dit soort mensen met mannelijke geslachtsdelen oprecht mannen noemen?
quote:
6s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Manneljke feminist, gewoon nieuwe benaming voor creepy aanrander :').
Niveautje hoor.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:36:20 #244
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205609228
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
D66 heeft vreemde ambities, Nederland uitleveren aan de EU en 25 miljard extra staatsschuld opbouwen ten behoeve van kunstmatige aaangelegde natuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:37:57 #245
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609237
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:35 schreef Intint het volgende:

[..]
[..]
Niveautje hoor.
Hoger niveau dan "uitsterven van de mensheid" om 1 muts :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609244
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hoger niveau dan "uitsterven van de mensheid" om 1 muts :').
Nee.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:39:35 #247
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609250
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee.
Wel.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609261
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Hoger niveau dan "uitsterven van de mensheid" om 1 muts :').
Hmm. Nee, niet echt. De focus van de inhoud verleggen naar iemands uiterlijk is toch echt een stukje lager.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:42:31 #249
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:40 schreef Intint het volgende:

[..]
Hmm. Nee, niet echt. De focus van de inhoud verleggen naar iemands uiterlijk is toch echt een stukje lager.
Sure, dat doen mensen hier nooooooit :').

Behalve als het een boer is (die dikke zeug van BBB) of FvD (jankkabouter) dat zie je hier nooit :').

Hypocriet. Die vent moet gewoon normaal doen met zijn uitsterven van de mensheid, klaar :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sure, dat doen mensen hier nooooooit :').

Behalve als het een boer is (die dikke zeug van BBB) of FvD (jankkabouter) dat zie je hier nooit :').

Hypocriet. Die vent moet gewoon normaal doen met zijn uitsterven van de mensheid, klaar :7.
Nog zo een sterk argument. ‘Maar zij doen het oooook’.

Ik heb het nu toch tegen jou, of niet?
  donderdag 11 augustus 2022 @ 16:54:44 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609373
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:53 schreef Intint het volgende:

[..]
Nog zo een sterk argument. ‘Maar zij doen het oooook’.

Ik heb het nu toch tegen jou, of niet?
Best een sterk argument opzich hoor :).

Ik begon trouwens niet over zijn uiterlijk, maar hey.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609416
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Best een sterk argument opzich hoor :).

Ik begon trouwens niet over zijn uiterlijk, maar hey.
Als je dat een sterk argument vind dan maak ik me best zorgen.

Nee inderdaad je begon niet. Je pakte het stokje enkel over en deed er nog een schepje bovenop.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:00:20 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609429
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:59 schreef Intint het volgende:

[..]
Als je dat een sterk argument vind dan maak ik me best zorgen.

Nee inderdaad je begon niet. Je pakte het stokje enkel over en deed er nog een schepje bovenop.
Doe dat vooral :).

Wat errug meid. Moet die sukkel niet zo debiel doen :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sure, dat doen mensen hier nooooooit :').

Behalve als het een boer is (die dikke zeug van BBB) of FvD (jankkabouter) dat zie je hier nooit :').

Hypocriet. Die vent moet gewoon normaal doen met zijn uitsterven van de mensheid, klaar :7.
Ik ben wel benieuwd naar een concrete bron van deze explicitiete aandacht voor het uiterlijk.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:08:06 #255
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205609500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar een concrete bron van deze explicitiete aandacht voor het uiterlijk.
Ow, ik heb hier een bak koffie.

Maar dat boeit ook niemand.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205609519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd naar een concrete bron van deze explicitiete aandacht voor het uiterlijk.
Meestal een gebrek aan inhoud maar wel een onderbuik.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:10:53 #257
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205609525
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 11:23 schreef Zelva het volgende:

[..]
Echt h.

'Ja, we gaan innoveren! Dan komt het goed! Beetje klaver in het gras, wat extra aminozuren in het voer. Oh ja, en nu we op papier beter aan de stikstofnormen voldoen is er zowaar ruimte voor meer vee op mijn bedrijf. Mooi mooi mooi!'
grotere megastallen voor melkkoeien , minder boeren en minder stront weilanden kan best hand in hand gaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 11 augustus 2022 @ 17:20:46 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205609579
Het koeien voer wordt beregend, en wij mochten voor onszelf minder douchen ??




[ Bericht 31% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2022 17:26:30 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205609656
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Boeren nou ook al tegen wielrenners? Hoe krijg je in 1 klap heel Nederland aan je zijde O+.
'Boeren' zijn tegen alles wat 'hunzelf' niet in de portemonnee treft blijkbaar, ze willen in het voorseizoen laagwater zodat ze met de trekkers over het land kunnen en de koeien niet in het moeras wegzakken, maar we moeten in hete seizoenen rekening met hun houden omdat men hooibalen op snelwegen neerleggen en zelf bewust met water omgaan, zodat ze 70% van hun opbrengst kunnen exporteren, omdat hun verdienmodel anders geen winst oplevert.

Zoals deze gasten hun woede proberen te verkopen werkt het gewoon niet meer, voor iedereen word alles duurder, niet alleen voor die tig verdeelde organisaties die zonder mandaat zeggen de boeren te steunen.
pi_205609687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
Maar waarom zouden de, vreemd genoeg niet benoemde, innovaties deze keer wel werken? Dat was namelijk elke andere keer het probleem, dat er een kloof tussen de beloofde resultaten en in de praktijk behaalde resultaten is waar de dieselafdeling bij Volkswagen zich nog voor zou schamen.
En gezien de bedragen waar het om gaat wil de regering natuurlijk wel zekerheid hebben dat het werkt, het heeft geen zin om 25 miljard in innovatieve technieken te stoppen als je ze over een paar jaar alsnog moet uitkopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tocadisco op 11-08-2022 17:42:43 ]
pi_205609708
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 12:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
ALs je tijd hebt om op de snelweg te bbq'en heb je hier ook wel tijd voor ;)
bbq'en bij het vega-bedrijf Schouten in Goor. Dat was voor mij de druppel. Sindsdien zoek ik actief naar vega-voedsel. 100% Mafia, de concurrentie uitschakelen met geweld. En dan ook nog de Facebook-reacties in de richting van "Goed zo, weg met die vega-troep". Dan ben ik er helemaal klaar mee.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205609719
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:09 schreef Intint het volgende:

[..]
Meestal een gebrek aan inhoud maar wel een onderbuik.
"Meestal"..... Wat is er zo onduidelijk aan "concreet"

dan dan niet:
- Google maar...
- Onder welke steen leef jij?
etc.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205609823
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Oei oei oei. Dat nu uitgerekend D66-professoren deze oplossing aanbieden, waardoor de boeren kunnen blijven.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat vallen.
Wat laat die Lindenboom weg omdat het hem niet uitkomt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205609840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar waarom zouden de, vreemd genoeg niet benoemde, innovaties deze keer wel werken? Dat was namelijk elke andere keer het probleem, dat er een kloof tussen de beloofde resultaten en in de praktijk behaalde resultaten is waar de dieselafdeling bij Volkswagen zich nog voor zou schamen.
En gezien de bedragen waar het om gaat wil de regering natuurlijk wel zekerheid hebben dat het werkt, het heeft geen zin om 25 miljard in innovatieve technieken te stoppen als je ze over een paar jaar alsnog moet uitkopen.
Ja maar dan moet de regering zeggen hier is die 25 miljard voor innovatieve technieken maar als de reductie niet gehaald wordt is je bedrijf/grond van de overheid.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205609885
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:53 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja maar dan moet de regering zeggen hier is die 25 miljard voor innovatieve technieken maar als de reductie niet gehaald wordt is je bedrijf/grond van de overheid.
Klinkt leuk, maar we weten allemaal dat de dames en heren agrarirs als het daar op aan komt zich er nooit bij neer zullen leggen. Dan schieten ze weer meteen in de turbozielige modus en zijn ze door alles en iedereen genaaid en moet de overheid weer met miljarden komen om de 'innovatieve technieken' van dan te bekostigen en zo niet dan flikkeren ze weer overal de snelwegen vol met brandend asbest.
pi_205609910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:53 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ja maar dan moet de regering zeggen hier is die 25 miljard voor innovatieve technieken maar als de reductie niet gehaald wordt is je bedrijf/grond van de overheid.
Het probleem zit er in dat boeren eigenlijk totaal afhankelijk zijn van van de regels Nederlandse/Europese overheid, dat ze dat weten, dat ze er naar betalen en er keer op keer boos over zijn omdat er een tussenlaag is niks met die regelgeving te maken heeft, maar er wel zoveel mogelijk winst op wilt te behalen, toch?

Waarom sluit men dan wegen af, waardoor mensen die afgezien van de prijsstijging van hun brood ook minder productief zijn en daar ws ook over zeuren?
pi_205610043
Ah dus ze gaan de Vuelta idd verstoren.
pi_205610057
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:20 schreef quirina het volgende:
Ah dus ze gaan de Vuelta idd verstoren.
Op dit moment gaan ze gewoon in een weiland met een spandoek staan, voor wat ik er iig van begrepen heb.
pi_205610275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Het probleem zit er in dat boeren eigenlijk totaal afhankelijk zijn van van de regels Nederlandse/Europese overheid, dat ze dat weten, dat ze er naar betalen en er keer op keer boos over zijn omdat er een tussenlaag is niks met die regelgeving te maken heeft, maar er wel zoveel mogelijk winst op wilt te behalen, toch?

Waarom sluit men dan wegen af, waardoor mensen die afgezien van de prijsstijging van hun brood ook minder productief zijn en daar ws ook over zeuren?
Het probleem zit hem in dat boeren jarenlang CDA en VVD gestemd hebben om dat die partijen hun belangen het best behartigen. En nu komt de rekening en zijn ze boos. Niemand heeft ze gedwongen he. En ze wisten best dat ze een mestprobleem hadden ze hebben er voor gekozen om het op de lange baan te achuiven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205610289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 17:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar waarom zouden de, vreemd genoeg niet benoemde, innovaties deze keer wel werken? Dat was namelijk elke andere keer het probleem, dat er een kloof tussen de beloofde resultaten en in de praktijk behaalde resultaten is waar de dieselafdeling bij Volkswagen zich nog voor zou schamen.
En gezien de bedragen waar het om gaat wil de regering natuurlijk wel zekerheid hebben dat het werkt, het heeft geen zin om 25 miljard in innovatieve technieken te stoppen als je ze over een paar jaar alsnog moet uitkopen.
Dit blijft leuk:
pi_205610508
Interessant, een gesprek tussen een boer en een vrouw (journalist/politica) uit de stad (Deventer).
#solidairmetdeboer

Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205610598
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant, een gesprek tussen een boer en een vrouw (journalist/politica) uit de stad (Deventer).
#solidairmetdeboer

Ik kan me vinden in het verhaal van de boer, mevrouw BBB wilt alleen maar dingen tig jaar uitstellen zodat ze bij evt tussentijdse verkiziengen het pluche kan bekleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-08-2022 19:32:53 ]
pi_205610635
Ja en dan na het rekken van een paar jaar hebben we weer boze boeren. Zo blijf je doorgaan.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 20:24:18 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205611190
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit blijft leuk:
[ afbeelding ]
ik begrijp het niet , als ze de fosfaat rechten met 30 % duurder maken dan gaat boeren vanzelf wel stoppen

waarom al die herrie ???
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205611300
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Ik kan me vinden in het verhaal van de boer, mevrouw BBB wilt alleen maar dingen tig jaar uitstellen zodat ze bij evt tussentijdse verkiziengen het pluche kan bekleden.
Het is wel typisch dat er wel een hele eenzijdige litanie is tussen "de boeren" en "de milieu-linksen".
Alsof die 2 kampen haarscherp zwart-wit zijn. Nu zie ik nog af dat bij deze definitie "de boeren" ook de hele anti-vax-beweging vast zit, de WEF-bashers, de deepstate-overtuigden, met de hele club van pizza-gate-critici e.d.

En zie daar: we horen gewoon een boer (ja, ja een boer) die tegen de ideen van BBB in gaat.

Hoezo solidair met "de boeren".
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 augustus 2022 @ 20:41:05 #276
426493 crew  PippenScottie
pi_205611359
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:27 schreef quirina het volgende:
Ja en dan na het rekken van een paar jaar hebben we weer boze boeren. Zo blijf je doorgaan.
Het aantal boeren in ons land loopt sowieso al decennia in rap tempo af.
Ook het aantal boze boeren neemt dus per definitie af.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 21:01:51 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205611622
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 20:41 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Het aantal boeren in ons land loopt sowieso al decennia in rap tempo af.
Ook het aantal boze boeren neemt dus per definitie af.
Het aantal koeien niet , om dat de megastallen steeds groter worden overigens is dat Europees breed het geval

https://www.vakbladelite.(...)ijven-in-denemarken/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205612016
Wanneer gaan de boeren stoppen met leveren aan de groothandels een supermarkten?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205612174
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:32 schreef raptorix het volgende:
Wanneer gaan de boeren stoppen met leveren aan de groothandels een supermarkten?
Niet. Want daar naaien ze alleen zichzelf mee op 30 verschillende manieren.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 23:49:31 #280
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205613537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:32 schreef raptorix het volgende:
Wanneer gaan de boeren stoppen met leveren aan de groothandels een supermarkten?
Ja of collectief betere prijzen eisen....
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_205613558
quote:
3s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:49 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Ja of collectief betere prijzen eisen....
Melkprijzen zijn nooit zo hoog geweest… Zo'n 50 euro per 100 liter, waar dat vorige jaren zo'n 35 euro was.
  donderdag 11 augustus 2022 @ 23:55:30 #282
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205613567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:53 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Melkprijzen zijn nooit zo hoog geweest…
Melkprijzen zijn altijd kunstmatig laag gehouden door de supermarkten.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_205613584
quote:
3s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:55 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Melkprijzen zijn altijd kunstmatig laag gehouden door de supermarkten.
De prijs ligt dit jaar bijna 50% hoger dan de afgelopen jaren en dan bedoel ik dus de inkoopprijs bij de boer.
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 00:05:28 #284
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205613603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 23:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De prijs ligt dit jaar bijna 50% hoger dan de afgelopen jaren en dan bedoel ik dus de inkoopprijs bij de boer.
En dat is nog altijd minder dan je inflatie technisch zou mogen verwachten als je het afzet tegen de jaren 70.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_205613648
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 00:05 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
En dat is nog altijd minder dan je inflatie technisch zou mogen verwachten als je het afzet tegen de jaren 70.
Durf ik zo niet te zeggen. Dat overzicht heb ik niet en de relevantie ontgaat me... alsof een beroep over tijd altijd relatief gelijk moet verdienen... Je hebt verder ook andere subsidies dan toen, andere milieunormen, andere inkoopprijs voor voer en noem het maar op en andere technologie zoals melkmachines die veel arbeidskosten uitsparen (maar natuurlijk ook zelf wel weer eea kosten).

Hoe dan ook, als een melkveehouder rond kwam in 2021 heeft hij waarschijnlijk een goed jaar in 2022.

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 12-08-2022 00:17:11 ]
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 01:21:49 #286
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205613873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 18:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit blijft leuk:
[ afbeelding ]
Precies en maar ontkennen dat dit al decennia speelt. boeren hebben dit ook al lang zien aankomen, maar doen nu net alsof het allemaal 'ineens' is, het is de eerste keer dat ze niet hun zin krijgen, ondanks dat dit de regerende partijen stemmen gaat kosten. Eerlijk is eerlijk, je kunt ze moeilijk slap vinden, want de afgelopen 30 jaar heeft men alleen maar slap gehandeld uit angst voor de boeren en nu is de inkrimpstap ng groter.

Een boer met een beetje zicht op alle ontwikkelingen rond zijn vak, wist dit al meer dan 30 jaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205614023
twitter
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:00:27 #288
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205614085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 21:32 schreef raptorix het volgende:
Wanneer gaan de boeren stoppen met leveren aan de groothandels een supermarkten?
Laten ze dan hun melk in de sloot lopen ? Of koop jij het ?
Als koeien niet gemolken worden dan gaan ze dood
https://www.foodlog.nl/ar(...)dat-de-wereld-even-/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205614105
quote:
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205614173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 07:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Laten ze dan hun melk in de sloot lopen ? Of koop jij het ?
Als koeien niet gemolken worden dan gaan ze dood
https://www.foodlog.nl/ar(...)dat-de-wereld-even-/
[ afbeelding ]
Daarom: minder koeien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205614197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 19:15 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Interessant, een gesprek tussen een boer en een vrouw (journalist/politica) uit de stad (Deventer).
#solidairmetdeboer

Je ziet Caroline hier al denken: Oh shit oh shit hoe moet ik hier de belangen van Krachtvoer & Kunstmest BV gaan verdedigen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:05:08 #292
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_205614588
quote:
Dat is gemiddeld ieder jaar een stuk of dertien, dus dit is geen vreemd aantal dat het er tot augustus 6 zijn.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:07:14 #293
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205614604
quote:
Hmm, maar 6 dat schiet niet op natuurlijk.

Zie hier de echte boeren-maffia: https://www.nu.nl/economi(...)binet-en-remkes.html
pi_205614627
quote:
Ik heb wel een beetje genoeg van die jankverhalen van de boeren. Stel vervelende drammers. Geef mij 1 reden waarom ik meer sympathie zou moeten hebben voor boeren dan voor bijvoorbeeld stakende postbodes, treinconducteurs of zorgpersoneel. Het enige verschil is dat die boeren een enorm grote bek hebben. Jullie zijn niet speciaal beste boeren.
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:26:07 #295
5428 crew  miss_sly
pi_205614765
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik heb wel een beetje genoeg van die jankverhalen van de boeren. Stel vervelende drammers. Geef mij 1 reden waarom ik meer sympathie zou moeten hebben voor boeren dan voor bijvoorbeeld stakende postbodes, treinconducteurs of zorgpersoneel. Het enige verschil is dat die boeren een enorm grote bek trekker hebben. Jullie zijn niet speciaal beste boeren.
En door die trekker meer intimiderend zijn en moeilijker te identificeren zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205615114
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 09:07 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Hmm, maar 6 dat schiet niet op natuurlijk.

Zie hier de echte boeren-maffia: https://www.nu.nl/economi(...)binet-en-remkes.html
Maar 6? Jij zou willen zien dat meer boeren zichzelf van kant maken?

En het is tevens onduidelijk wat dit laatste artikel met een vorm van maffia te maken heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205615242
twitter
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:15:28 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205615266
quote:
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:18:41 #299
5428 crew  miss_sly
pi_205615302
quote:
8)7
Echt, de verbanden die worden gelegd zijn te idioot voor woorden. Zijn er werkelijk mensen die zo denken?

Overigens is het geen discriminatie als je aan bedrijven waarvan de financiele gezondheid niet zeker is geen lening verstrekt. Particulieren zonder voldoende en zekere inkomsten krijgen ook geen leningen.

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_sly op 12-08-2022 10:25:07 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205615339
quote:
"We hebben gekochte media. Die schrijven dat niet."

Hij zou blij moeten zijn dat ze er niet over schrijven. De media vermijden berichten over gevallen van zelfmoord, omdat studies aantoonden dat zulke berichtgeving leidt tot meer zelfmoorden, vaak met gebruik van dezelfde methode. Zo is in Japan zelfmoord door een barbeque of houtskool vuurtje in een gesloten ruimte aan te steken (CO vergiftiging) populair geworden nadat zulke gevallen in de media verschenen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:26:57 #301
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205615393
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
8)7
Echt, de verbanden die worden gelegd zijn te idioot voor woorden. Zijn er werkelijk mensen die zo denken?
Ja.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')