Hebben ze vaak niet in de gaten omdat in hun eigen land alles onverlicht is. In België heb je vrij rap door dat je zonder licht rijdtquote:Op maandag 19 december 2022 11:01 schreef itchycoo het volgende:
Ik zie de laatste tijd relatief veel automobilisten die met groot licht aan over de snelweg rijden. En dan heb ik het nog niet eens over de veel te dikke bakken die sowieso extreem felle en verrassend vaak bijzonder slecht afgestelde koplampen hebben. Vaak zijn het juist kleinere auto's en dan met iemand erin die een en al onbenul uitstraalt.
En laatst, maar dat was eigenlijk wel grappig, een Belg die 's avonds zonder verlichting over de snelweg reed. Iedereen seinen en zij met z'n vieren in de auto maar niks doorhebben. Toen ben ik naast ze gaan rijden en na even toeteren proberen te gebaren dat z'n lichten het niet doen. Eerst boos worden, totdat het kwartje viel.
Of gewoon helemaal niet gedraaid.quote:Op maandag 19 december 2022 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik had er vanmorgen ook 1 voor me zonder verlichting, een paar keer seinen gaf geen doorslag om de lichten aan te zetten. Later zag ik dat hij voor zijn dagrijverlichting aanhad. kortom, knopje niet ver genoeg doorgedraaid.
Ik had er van de week weer 1 die er van overtuigd was dat ik ruimte moest maken om hem in te laten voegen.quote:Op zondag 4 december 2022 20:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Whaha, ook een van mijn ergernissen.
Geef gas en haal mij in of rem en ga achter mij rijden, maar niet naast mij blijven rijden en verwachten dat ik naar links ophoepel.
Ongeveer hetzelfde als mensen voorrang geven die haaientanden hebben.
Komt je UI onderschrift toch bijna tot zijn recht!quote:Op dinsdag 20 december 2022 08:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had gisteren een spookrijder, binnen de bebouwde kom in een woonwijk.
Hij kwam van rechts, dus ik moest hem voorrang geven, maar wilde naar waar ik vandaag kwam (een eenrichtingsweg).
Zaten we daar in een impasse en daarna besloot hij om bijna mijn voorkant eraf te rijden
Echt.. mensen
Ja en blij dat ik ermee was om 6.30 uur in de ochtendquote:Op dinsdag 20 december 2022 09:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Komt je UI onderschrift toch bijna tot zijn recht!
Dat soort lampen zijn voor mij de grootste ergernis op de weg inderdaad. Ze verblinden enorm en staan vaak te hoog afgesteld. Snap echt niet dat dat toegestaan is.quote:Op maandag 9 januari 2023 10:02 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vind technologie gaaf. Vooruitgang ook. Zodoende hou ik van innovaties. Zeker als die innovaties ook vanuit design- en uiterlijkperspectief iets bieden. En des te meer hou ik ervan als die innovaties dus niet alleen mooi zijn om te zien, maar jou als gebruiker ook nog eens veiliger van a naar b laten komen.
Maar man man man, wat heb ik als niet-gebruiker een schijthekel aan xenon-led-laser-lightsaber-weetikhet koplampen van nieuwe auto's in mijn niet automatisch dimmende achteruitkijkspiegel (en van tegenliggers).
Gisteravond van mijn schoonouders naar huis gereden op een donkere, natte N- en snelweg. Amper te doen...
(situatie in Zuid Duitsland, waar het asfalt op veel plekken niet goed draineert en waar 80% van de auto's een dikke bak is met zulke koplampen).
/rant off
Fijne maandag allemaal!
dat is het beetje het risico van motorrijden hoor. Ik ga er vanuit dat 99% van de automobilisten dat niet expres doet.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:32 schreef Aiciu het volgende:
Mensen die ruiten gaan sproeien als er een motor achter ze rijdt. Gelukkig zag ik het op tijd aankomen om genoeg afstand te nemen en niet die zooi te koppen.
Als je je ruiten sproeit zonder in de achteruitkijkspiegel te kijken of er iemand last van heeft ben je sowieso af!quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is het beetje het risico van motorrijden hoor. Ik ga er vanuit dat 99% van de automobilisten dat niet expres doet.
Dat is ook wat overdreven. Ervanuitgaande dat iemand fatsoenlijke motorkleding aanheeft hoeft het niet vervelender te zijn dan een goede regenbui.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:39 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je je ruiten sproeit zonder in de achteruitkijkspiegel te kijken of er iemand last van heeft ben je sowieso af!
Quizvraag. Hoeveel afstand moet je houden om geen ruitensproeierdouche te krijgen en valt dat binnen of buiten de veilige afstand?quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is het beetje het risico van motorrijden hoor. Ik ga er vanuit dat 99% van de automobilisten dat niet expres doet.
Verder zou het idd goed kunnen dat jezelf niet voldoende afstand hield. dat zie je motorrijders namelijk bijna nooit doen.
Je moet in principe sowieso twee seconden afstand houden dus ik zou zeggen; dat aantal.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Quizvraag. Hoeveel afstand moet je houden om geen ruitensproeierdouche te krijgen en valt dat binnen of buiten de veilige afstand?
Test het ff, hoeveel je ervan inademt bij normaal gebruik.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven. Ervanuitgaande dat iemand fatsoenlijke motorkleding aanheeft hoeft het niet vervelender te zijn dan een goede regenbui.
Ik heb zelfs wel eens door een ongekende hagelbui gereden, maar met een dikke motorjas, handschoenen, broek en helm heb je inderdaad nergens last van. Harde wind is dan een stuk vervelender.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven. Ervanuitgaande dat iemand fatsoenlijke motorkleding aanheeft hoeft het niet vervelender te zijn dan een goede regenbui.
Ik vind het al vervelend als ik het op mijn voorruit krijg!quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook wat overdreven. Ervanuitgaande dat iemand fatsoenlijke motorkleding aanheeft hoeft het niet vervelender te zijn dan een goede regenbui.
Ik had laatst iemand die vond dat ik niet snel genoeg ging blijkbaar en die beantwoorde dat met afsnijden, een braketest en een portie ruitenwisservloeistof, bewust dus. dat is pas onveilig.quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind het al vervelend als ik het op mijn voorruit krijg!
Is bij wet verboden, maar dat weet schijnbaar bijna niemand.quote:Op maandag 16 januari 2023 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen die op een kruising gaan staan wachten als het druk is
Als het stoplicht groen is, maar je aan de andere kant van de kruising niet door kan rijden,, betekend het niet dat je dan maar de overige rijbanen kan gaan blokkeren
Wel eens?quote:Op donderdag 19 januari 2023 12:53 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Ik heb zelfs wel eens door een ongekende hagelbui gereden, maar met een dikke motorjas, handschoenen, broek en helm heb je inderdaad nergens last van. Harde wind is dan een stuk vervelender.
Ohhh breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die fietsers voor laten gaan op een rotonde, waar ze geen voorrang hebben
Werkelijk
Ik zat er bijna achterop vol op de rem om een paar fietser voor te laten.quote:
Dat is het grote probleem.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:59 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zat er bijna achterop vol op de rem om een paar fietser voor te laten.
Ik vraag me dan af wie dan de schuldige is...
Dat dacht ik ook al ja.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem.
Jij in dat geval.
Ja. Het irritante is dat je gestraft wordt voor de 'hoffelijkheid' van iemand anders.quote:
Of de domheid van een ander. Tenminste dat denk ik dan op dat momentquote:Op donderdag 19 januari 2023 18:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Het irritante is dat je gestraft wordt voor de 'hoffelijkheid' van iemand anders.
Alleen in de praktijk zal dat waarschijnlijk niet gebeuren, tenzij het extreme gevolgen heeft denk ik (kettingbotsing ofzo).quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dat ook natuurlijk want ze verlenen voorrang aan iemand die dat niet heeft. maar die persoon denkt dan hoffelijk te zijn.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Of de domheid van een ander. Tenminste dat denk ik dan op dat moment
Daarom altijd dashcam aan.quote:Op donderdag 19 januari 2023 18:09 schreef Piles het volgende:
Al kan zo'n stopper nog wel bestraft worden met artikel 5:
[..]
Alleen in de praktijk zal dat waarschijnlijk niet gebeuren, tenzij het extreme gevolgen heeft denk ik (kettingbotsing ofzo).
Geen last van met m'n goretex gear. Vlekken op het vizier is wel lastig inderdaad, maar schrikken doen we niet van een paar spetters.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:26 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wel eens?
Ik heb regel matig met slecht weer gereden. Zo snel je even stopt wordt je meestal al zeiknat en zeker als je spul gaat uittrekken. Sproeien is lastig omdat je vlekken op je vizier krijgt en het stinkt gewoon. Bovendien kan je er van schrikken.
Blijft een rare situatie natuurlijk, hier heb je er ook een aantal. Ik blijf erbij dat die haaientanden op een rotonde voor fietsers alleen gelden voor auto's die de rotonde op rijden, niet die eraf rijden want dan sla je immers af en moet je doorgaand verkeer voorlaten. Als je dus een rotonde af gaat moet je altijd iedereen voorrang geven. Maar volgens mij is die discussie hier eerder eens gevoerd en ik weet niet meer wie er gelijk hadquote:Op donderdag 19 januari 2023 17:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die fietsers voor laten gaan op een rotonde, waar ze geen voorrang hebben
Werkelijk
Met gladheid zit ik niet echt te wachten op een noodstop, dus houd ik dan sowieso wat meer afstand.quote:Op donderdag 19 januari 2023 11:44 schreef Gunner het volgende:
[..]
dat is het beetje het risico van motorrijden hoor. Ik ga er vanuit dat 99% van de automobilisten dat niet expres doet.
Verder zou het idd goed kunnen dat jezelf niet voldoende afstand hield. dat zie je motorrijders namelijk bijna nooit doen.
Ik kan mij zo één twee drie geen rotonde voor de geest halen waar fietsers geen voorrang hebben. Ik denk dat ik ook altijd zou remmen dus. Hebben we een voorbeeld?quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die fietsers voor laten gaan op een rotonde, waar ze geen voorrang hebben
Werkelijk
Toch moet je ermee uitkijken, als de fietsers voorrang neemt en op je motorkap belandt ben je toch aansprakelijk, tenzij je overmacht kan bewijzen. En als het kinderen jonger dan 14 zijn, dan ben je sowieso altijd aansprakelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2023 17:39 schreef aloa het volgende:
Mensen die fietsers voor laten gaan op een rotonde, waar ze geen voorrang hebben
Werkelijk
Eerst even de regels/feiten:quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijft een rare situatie natuurlijk, hier heb je er ook een aantal. Ik blijf erbij dat die haaientanden op een rotonde voor fietsers alleen gelden voor auto's die de rotonde op rijden, niet die eraf rijden want dan sla je immers af en moet je doorgaand verkeer voorlaten. Als je dus een rotonde af gaat moet je altijd iedereen voorrang geven. Maar volgens mij is die discussie hier eerder eens gevoerd en ik weet niet meer wie er gelijk had
Over het algemeen (maar uiteraard weer genoeg uitzonderingen te vinden...):quote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:18 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik kan mij zo één twee drie geen rotonde voor de geest halen waar fietsers geen voorrang hebben. Ik denk dat ik ook altijd zou remmen dus. Hebben we een voorbeeld?
Hier hebben fietsers dus geen voorrang, want haaientanden. Overigens ben ik van mening dat ze alle rotondes gelijk moeten maken. In de ene stad hebben fietsers voorrang en in de andere weer niet.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij zo één twee drie geen rotonde voor de geest halen waar fietsers geen voorrang hebben. Ik denk dat ik ook altijd zou remmen dus. Hebben we een voorbeeld?
Heb nu gevonden dat dit in mijn woonprovincie, Noord Holland, niet meer bestaat, maar heb een voorbeeld:
[ afbeelding ]
In Assen zijn alle rotondes zo ingericht dat fietsers voorrang verlenen aan de auto's. De fietspaden liggen ook altijd voldoende vrij van de rotonde dat er van de "doorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer"-discussie geen sprake is.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 09:18 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan mij zo één twee drie geen rotonde voor de geest halen waar fietsers geen voorrang hebben. Ik denk dat ik ook altijd zou remmen dus. Hebben we een voorbeeld?
Oh ja dat was hetquote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Eerst even de regels/feiten:
- Haaientanden gelden inderdaad alléén voor kruisend verkeer.
- Bij het verlaten van een rotonde moet je verkeer 'rechtdoor op dezelfde weg' voor laten gaan. Oók voetgangers overigens, want alle verkeer (niet alleen bestuurders)!
Waar het grijze gebied begint:
- Wanneer is het (kruisende) fietspad nog onderdeel van de rotonde (en dus 'rechtdoor op dezelfde weg' geldt, maar haaientanden geen toegevoegde waarde hebben) en wanneer een eigen kruising (waar wel/geen haaientanden wél verschil maakt).
Volgens mij is er wel jurisprudentie van, maar is dat als nog x tot x meter (dus geen harde grens).
Bij rotondes+fietspad is de praktijk zover ik weet / interpreteer:
Als het fietspad duidelijk onderdeel is van het verloop van de rotonde (dus echt naast de rijbaan), dan is het onderdeel van de rotonde.
Als het fietspad apart ligt, met afstand op de rotonde heeft, dan is het apart. Zoals het voorbeeld van Kaheem.
[..]
Over het algemeen (maar uiteraard weer genoeg uitzonderingen te vinden...):
- binnen de bebouwde kom: fietser in de voorrang
- buiten de bebouwde kom: fietser uit de voorrang
Als je geen voorbeelden kan bedenken, rij je weinig buiten de bebouwde kom
Ik wil de statistieken nog wel zien of rotondes echt veiliger zijn dan kruispunten, zie er vaak genoeg een fietser of scooter op de grond liggen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:40 schreef Fer het volgende:
Ik vind alle situatie waarbij een fietser voorrang heeft en terwijl hij in de dooie hoek van een auto fietst. Je moet er maar op gokken dat diegene achter het stuur je heeft gezien er niet vanuit gaat dat je misschien afslaat als fietser.
Er zijn er zat die niet kijken of iets mankeren waardoor ze lastig kunnen omkijken.
Schijnveiligheid is het
Dat is een beetje het idee van weginrichtingen inderdaad. "We maken het gevaarlijk, zodat mensen langzamer gaan rijden".quote:Op vrijdag 20 januari 2023 12:40 schreef Fer het volgende:
Ik vind alle situatie waarbij een fietser voorrang heeft en terwijl hij in de dooie hoek van een auto fietst. Je moet er maar op gokken dat diegene achter het stuur je heeft gezien er niet vanuit gaat dat je misschien afslaat als fietser.
Er zijn er zat die niet kijken of iets mankeren waardoor ze lastig kunnen omkijken.
Schijnveiligheid is het
Het verschil tussen een rotonde of een verkeersplein.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 11:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Hier hebben fietsers dus geen voorrang, want haaientanden. Overigens ben ik van mening dat ze alle rotondes gelijk moeten maken. In de ene stad hebben fietsers voorrang en in de andere weer niet.
Nee, een verkeersplein is weer anders. Zie https://www.wegenwiki.nl/Verkeerspleinquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het verschil tussen een rotonde of een verkeersplein.
Ja, op een rotonde hebben fietsers voorrang, maar op een verkeersplein niet, als ik het goed onthouden heb.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, een verkeersplein is weer anders. Zie https://www.wegenwiki.nl/Verkeersplein
Nee,,dat is niet het verschil zoals uit mijn link blijktquote:Op vrijdag 20 januari 2023 19:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, op een rotonde hebben fietsers voorrang, maar op een verkeersplein niet, als ik het goed onthouden heb.
Tja, definieer veiliger. Ik word liever 10x stapvoets geschept (rotonde) dan 1x met 50 (kruising), bij wijze vanquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik wil de statistieken nog wel zien of rotondes echt veiliger zijn dan kruispunten, zie er vaak genoeg een fietser of scooter op de grond liggen.
Zat kruispunten waar het kan door de marge en het overzichtelijk genoeg is dat je de andere auto's ziet optrekken omdat ze groen hebben. Doe het ook weleens als ik haast heb. Maar wat je beter kan doen is zorgen dat je nooit haast hebtquote:Op zaterdag 21 januari 2023 00:19 schreef kanovinnie het volgende:
Het lijkt trouwens ook wel alsof er steeds meer mensen door roos rijden. Net na een oranje licht. Of lijkt dat maar zo?
Ja maar de meeste mensen rijden niet stapvoets over een rotonde, zeker niet als je hem rechtdoor neemt zeg maar. Volgens mij mag je er ook gewoon 50 als de rest van de weg ervoor en er na 50 is. Daarnaast kan je bij een kruising als fietser veel gemakkelijker zelf kijken of je niet geschept wordt en ben je bij een rotonde toch vaak aan het kloten omdat er constant auto's op en af rijden. Veel bejaarden wachten gewoon totdat er echt een auto stilstaat en dan gaan ze pas.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 20:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, definieer veiliger. Ik word liever 10x stapvoets geschept (rotonde) dan 1x met 50 (kruising), bij wijze van
Hier staat een hoop domheid zeg. Er zijn tegenwoordig genoeg (elektrische) auto’s die supersnel kunnen optrekken, daar gaat je marge. Bovendien kan er ook wel eens iets veranderen aan een situatie, daar ga je dan met je trucjes.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zat kruispunten waar het kan door de marge en het overzichtelijk genoeg is dat je de andere auto's ziet optrekken omdat ze groen hebben. Doe het ook weleens als ik haast heb. Maar wat je beter kan doen is zorgen dat je nooit haast hebt
Met de fiets hier op een kruispunt rijd ik vaker door rood omdat auto's anders heel lang moeten wachten voor me en ik weet wanneer de marge er is en ik over kan steken precies tussen dat de ene strook moet stoppen en de ander weer begint met rijden. Met gevaar voor eigen leven want ze mogen er 70 Efficiency gaat mij boven veiligheid
Dan moeten ze de stoplichten beter afstellen als men tegenwoordig supersnel optrekt. Schandalig dat ze daar niet aan gedacht hebben. Ik ga daar direct werk van maken als dit echt zo is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:14 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hier staat een hoop domheid zeg. Er zijn tegenwoordig genoeg (elektrische) auto’s die supersnel kunnen optrekken, daar gaat je marge. Bovendien kan er ook wel eens iets veranderen aan een situatie, daar ga je dan met je trucjes.
Rij gewoon niet door rood debiel.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan moeten ze de stoplichten beter afstellen als men tegenwoordig supersnel optrekt. Schandalig dat ze daar niet aan gedacht hebben. Ik ga daar direct werk van maken als dit echt zo is.
Ja, dat kost me veel training om een dubbelle rotonde te doen in de UK. Een drie dubbel is nog weer lastiger maar gelukkig nooit tegen gekomen terwijl er meer verkeer was.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In Engeland zijn ze helemaal gek van rotondes, bij mij in de buurt een paar dubbele, maar deze in Swindon spant de kroon, paar keer overheen gereden, en dan moet je wel ff goed opletten:
een debiel is iemand die voor een gekleurd lampje blijft wachten terwijl er niemand rijdt.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 10:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rij gewoon niet door rood debiel.
Haha ja in Londen met een stuur links rotondes pakken is al irritant maar deze zou wel heel erg zijn.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In Engeland zijn ze helemaal gek van rotondes, bij mij in de buurt een paar dubbele, maar deze in Swindon spant de kroon, paar keer overheen gereden, en dan moet je wel ff goed opletten:
Je kan gewoon links af en op de buitenste baan blijven tot de juiste afslag, dan is ie niet ingewikkeld maar je moet wel alle andere verkeer van binnen naar buiten voorrang verlenen. Dus kost het wat meer tijd als je de afslag voorbij de helft van de rotonde is maar je bespaart je mogelijk een hoop stress.quote:Op zondag 22 januari 2023 10:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
een debiel is iemand die voor een gekleurd lampje blijft wachten terwijl er niemand rijdt.
[..]
Haha ja in Londen met een stuur links rotondes pakken is al irritant maar deze zou wel heel erg zijn.
True het is nooit onmogelijk, maar het is niet zo goed zichtbaar vanuit je stoel links, met je schouder naar rechts of er auto's aankomen. Gelukkig zat ik bijna altijd met iemand anders in de auto in de UK, die kan het wat beter aangeven.quote:Op zondag 22 januari 2023 11:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je kan gewoon links af en op de buitenste baan blijven tot de juiste afslag, dan is ie niet ingewikkeld maar je moet wel alle andere verkeer van binnen naar buiten voorrang verlenen. Dus kost het wat meer tijd als je de afslag voorbij de helft van de rotonde is maar je bespaart je mogelijk een hoop stress.
Dit is aso, maar ik heb een tijdje in een appartementencomplex gewoond waar iemand klaarblijkelijk zijn auto persee onder mijn raam moest neerzetten terwijl diegene in een ander blok woonde. Nou, leuk. Maar dit figuur begon om zes uur ochtends al met werken en was niet bepaald stil (telefoneren, radio, auto stationair laten ronken)en na een paar keer vragen of het stiller kon ben ik m'n hobbysauto die ik alleen in het weekend gebruik maar onder het raam gaan parkeren.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:50 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
De reacties lezende schijnt dit soort dingen nogal vaak te gebeuren in NL
Hoef je je ook niet schuldig om te voelen, is ook niet reserveren in de zin van een obstakel neerzetten wat geen voertuig is om te reserveren.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is aso, maar ik heb een tijdje in een appartementencomplex gewoond waar iemand klaarblijkelijk zijn auto persee onder mijn raam moest neerzetten terwijl diegene in een ander blok woonde. Nou, leuk. Maar dit figuur begon om zes uur ochtends al met werken en was niet bepaald stil (telefoneren, radio, auto stationair laten ronken)en na een paar keer vragen of het stiller kon ben ik m'n hobbysauto die ik alleen in het weekend gebruik maar onder het raam gaan parkeren.
Sorry not sorry.
Ik zette dat ding bewust niet op een plek voor de deur neer, want doordeweeks stond ie stil. Maar ja.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoef je je ook niet schuldig om te voelen, is ook niet reserveren in de zin van een obstakel neerzetten wat geen voertuig is om te reserveren.
Hier in mijn straat staat ook een auto al een paar jaar op een plek staat waarvan de APK inmiddels ruim is verlopen (en dus geen recht meer heeft op een parkeerplaats). Buurman zegt gewoon 'jammer voor je' toen ik er voor de derde keer naar vroeg wat ie daarmee ging doen.
Weet ik. Maar hij weet dat ik en een andere buur daar een issue mee hebben en dus weet ie gelijk dat ik dat gedaan heb. En aangezien het het type bouwvakker met koelbox is zit ik niet te wachten op mogelijke represailles.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Overgiens kun je daar, als je het echt slecht voor hebt met hem, de politie of handhaving voor bellen. Slepen hem uiteindelijk gewoon af.
Je hebt zelfs kans dat dat ding geschorst is. Dan mag hij al helemaal niet op de weg staan.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet ik. Maar hij weet dat ik en een andere buur daar een issue mee hebben en dus weet ie gelijk dat ik dat gedaan heb. En aangezien het het type bouwvakker met koelbox is zit ik niet te wachten op mogelijke represailles.
Ik blijf het bezopen vinden dat iemand gewoon jaren verzekering en wegenbelasting wil betalen voor iets wat 0,0 gebruikt wordt.
Al zou ik normaal ergens anders in de straat staan. Ik haal die houten dingen weg en zet mn auto daar neerquote:Op woensdag 8 februari 2023 09:50 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
De reacties lezende schijnt dit soort dingen nogal vaak te gebeuren in NL
Ze kunnen die auto ook per toeval spotten.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Weet ik. Maar hij weet dat ik en een andere buur daar een issue mee hebben en dus weet ie gelijk dat ik dat gedaan heb. En aangezien het het type bouwvakker met koelbox is zit ik niet te wachten op mogelijke represailles.
Ik blijf het bezopen vinden dat iemand gewoon jaren verzekering en wegenbelasting wil betalen voor iets wat 0,0 gebruikt wordt.
Ja kan. Er groeit inmiddels onkruid omheen dus dat kan opvallen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 11:54 schreef rival het volgende:
[..]
Ze kunnen die auto ook per toeval spotten.
Ja maar alleen al vanwege die reden meldt je hem gewoon aan en doe je verder alsof je neus bloedquote:Op woensdag 8 februari 2023 11:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja kan. Er groeit inmiddels onkruid omheen dus dat kan opvallen.
Zulke sneuneuzen hadden wij ook in de straat wonen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:50 schreef Gunner het volgende:
[ twitter ]
De reacties lezende schijnt dit soort dingen nogal vaak te gebeuren in NL
En terecht. Vrachtwagens horen niet in een woonwijk.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Zulke sneuneuzen hadden wij ook in de straat wonen.
Bij mijn ouders was het erger, daar zette iemand gedurende een week een vrachtwagen voor de deur. Aangesproken en hij gaf aan dat dit gewoon bleef doen anders moest hij te ver lopen. Bedrijf gebeld en was gelijk opgelost.
Was zo'n kleine verhuiswagen zeg maar. Korter dan een vrachtwagen maar net zo hoog. Die horen er inderdaad nietquote:Op woensdag 8 februari 2023 12:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
En terecht. Vrachtwagens horen niet in een woonwijk.
Vaak staat daar ook iets over in de AVP van de gemeente (en is het dus te handhaven)quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was zo'n kleine verhuiswagen zeg maar. Korter dan een vrachtwagen maar net zo hoog. Die horen er inderdaad niet
Ik heb ook zo'n buurman die onderaannemers in bestelbussen laat rijden. Ook van die verlengde sprinters die niet in één vak passen. Die gozer had klachten over de lokatie van de door mij aangevraagde laadpaal omdat hij 'die plekken nodig had voor zijn bedrijfsvoering' Alsof hij recht heeft op die plekken en om die reden ook gewoon.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Was zo'n kleine verhuiswagen zeg maar. Korter dan een vrachtwagen maar net zo hoog. Die horen er inderdaad niet
Klopt, maar bedrijf bellen was sneller handhaven gaat niet zo snel hier.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Vaak staat daar ook iets over in de AVP van de gemeente (en is het dus te handhaven)
Net als caravans, die mogen vaak ook niet gestald worden in een woonwijk, maar alleen een paar dagen geparkeerd voor in-/uitpakken.
Dat is wel heel brutaal hoop dat die laadpaal er wel gekomen is?quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n buurman die onderaannemers in bestelbussen laat rijden. Ook van die verlengde sprinters die niet in één vak passen. Die gozer had klachten over de lokatie van de door mij aangevraagde laadpaal omdat hij 'die plekken nodig had voor zijn bedrijfsvoering' Alsof hij recht heeft op die plekken en om die reden ook gewoon.
Alsof de gemeente daar gevoelig voor is
Ja enkele tientallen meters verderop , wat voor mij prima is, maar dat soort gedoe heeft het onnodig vertraagd.quote:Op woensdag 8 februari 2023 12:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt, maar bedrijf bellen was sneller handhaven gaat niet zo snel hier.
[..]
Dat is wel heel brutaal hoop dat die laadpaal er wel gekomen is?
Zweedse wegen nodigen uit tot rustig/normaal rijden. Die paar keer dat ik in Zweden reed voelde ik niet eens de behoefte om zo hier en daar te snel te rijden.quote:
Soms tref je gewoon een mongool. Het is dan knap om zo kalm te blijven als jij bleef. Ik snap dan best die Telegraaf filmpjes van mensen die uitstappen en raam inslaan of de ander gewoon van de weg af duwen... vooral als je zelf bijvoorbeeld ook net je dag niet hebt.quote:Op woensdag 15 februari 2023 23:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heel raar was het. Ik snap echt niet wat hem bezielde
Omdat ze daarmee in de slipstream van de vrachtwagen rijden en brandstof besparen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Automobilisten die achter een vrachtwagen blijven kleven terwijl er links genoeg ruimte is om in te halen.
WHYYYYYY?!?!?
Nop. Zo'n vrachtwagen ziet jou totaal niet en als hij dan op welke reden dan ook even remt knal je er vol op.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omdat ze daarmee in de slipstream van de vrachtwagen rijden en brandstof besparen.
En ik denk dat je nu denkt: "Hey, best wel slim eigenlijk...".
Je kan ook genoeg afstand houden. En de vrachtwagen heeft camera's en detectoren achterop en weet wel heel degelijk dat je daar bent.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nop. Zo'n vrachtwagen ziet jou totaal niet en als hij dan op welke reden dan ook even remt knal je er vol op.
Zweden zijn echte treuzelaars inderdaad.quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Zweedse wegen nodigen uit tot rustig/normaal rijden. Die paar keer dat ik in Zweden reed voelde ik niet eens de behoefte om zo hier en daar te snel te rijden.
quote:Op donderdag 16 februari 2023 13:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Zweedse wegen nodigen uit tot rustig/normaal rijden. Die paar keer dat ik in Zweden reed voelde ik niet eens de behoefte om zo hier en daar te snel te rijden.
Maar ik vind brakechecken, afsnijden en volgas inhalen om vervolgens weer te brakechecken niet echt een rustige/normale of treuzelende rijstijl. Plus het meteen vlot van de boot afrijden, zonder dat het ok was gegeven.quote:Op donderdag 16 februari 2023 17:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zweden zijn echte treuzelaars inderdaad.
Ja echt, heel wat shit al meegemaakt maar dit is wel het 'toppunt' denk ik. Hij maakte wel aanstalten om te te duwen ja, nou word ik daar niet echt warm van, denk dat zijn XC90 er meer last van had dan mijn busje (bakwagentje). Baal wel dat de dashcam het niet deed. Heb al heel wat filmpjes, maar dat was echt een topper geweestquote:Op donderdag 16 februari 2023 16:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Soms tref je gewoon een mongool. Het is dan knap om zo kalm te blijven als jij bleef. Ik snap dan best die Telegraaf filmpjes van mensen die uitstappen en raam inslaan of de ander gewoon van de weg af duwen... vooral als je zelf bijvoorbeeld ook net je dag niet hebt.
Hij was niet meer in Zweden en nam het ervanquote:Op donderdag 16 februari 2023 23:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[..]
Maar ik vind brakechecken, afsnijden en volgas inhalen om vervolgens weer te brakechecken niet echt een rustige/normale of treuzelende rijstijl. Plus het meteen vlot van de boot afrijden, zonder dat het ok was gegeven.
Dat zeker ja!quote:Op donderdag 16 februari 2023 23:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij was niet meer in Zweden en nam het ervan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |