abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:23:18 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554767
Duitsland

Experts waarschuwen voor mega black-out in de winter

Uit angst voor een gastekort in de winter zoeken Duitsers naar alternatieven. De handel ervaart momenteel een extreme run op elektronische verwarmingsapparaten. Maar het gebruik kan leiden tot enorme problemen met de stroomvoorziening. Hele elektriciteitsnetten kunnen uitvallen. Experts waarschuwen al voor een mega black-out.

Lopen we risico op een extreme stroomstoring door elektrische kachels?
Met een elektrische kachel zijn consumenten onafhankelijk van gas, maar de apparaten zijn echte stroomvreters. Hoe meer mensen ze gebruiken, hoe groter het risico dat het elektriciteitsnet instort. "We moeten oppassen dat we niet in een grootschalige black-outsituatie terechtkomen", waarschuwt Martin Kleimaier, hoofd van de afdeling Opwekking en Opslag van Elektrische Energie in de VDE Vereniging tegen de "Tagesspiegel".

Een black-out is een middellange tot langdurige totale uitval van de stroomvoorziening. Dan zal noch de verlichting, het internet, het gsm-netwerk noch het verkeer werken. Zelfs de watertoevoer kan uitvallen door een stroomstoring.” Het probleem is dat als het netwerk uitvalt, de luchtverhitters aangesloten blijven en ingeschakeld blijven. Als je als netbeheerder dan voorzichtig huishoudens weer aanzet, gaan de zekeringen door meteen", zei Klaimeier tegen de "Tagesspiegel".

https://www.news.de/wirts(...)es-in-deutschland/1/
https://m.bild.de/bild-pl(...)4882.bildMobile.html

Bepaalde industrieën zullen stilgelegd worden, waaronder bepaalde voedingsindustrien.
Tevens worden er gymzalen ingericht om mensen te kunnen warmhouden in de winter

(video in link!)
https://www.npostart.nl/n(...)al&utm_source=tvblik

Stroomopslag tegen stroomtekorten
Mogelijke oplossing: energieopslag. Er zijn veel ideeën voor veilige opslag om energiekloven in hernieuwbare energie te overbruggen: energiecentrales met pompopslag, waterstofopslag, gigantische batterijen.

Alleen: Al deze technologieën bestaan ​​- of helemaal niet - alleen op kleine schaal: "Vandaag de dag hebben we een opslagcapaciteit van 40 gigawattuur in Duitsland. Met deze 40 gigawattuur zouden we Duitsland tussen de 30 en 60 minuten kunnen bevoorraden."
https://www.zdf.de/verbra(...)eale-gefahr-100.html

Mogelijk geen kerstverlichting en kerstmarkten meer in bv Berlijn om energie te besparen.

https://m.tagesspiegel.de(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Duitsers mogen eigen zwembad niet meer verwarmen met gas , meldt de Duitse minister van Economische Zaken Robert Habeck.
Verder komt er een „stookcontrole” en moeten burgers warmtepompen die niet meer efficiënt werken vervangen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220721_95070101

Een tweet uit Nederland:

twitter


Berekening bij Budget Energie, bij gemiddeld gebruik 2 persoons huishouden, hoekhuis en thuis werkend: 7053,95 euro per jaar



Spanje

Alle gebouwen in de publieke sector, maar ook warenhuizen, bioscopen, werkplaatsen, hotels, treinstations, restaurants en luchthavens mogen in de toekomst hun panden koelen tot maar 27 graden in de zomer en verwarmen tot maximaal 19 graden in de winter. Dat is besloten tijdens de wekelijkse kabinetsvergadering in Madrid.
Particulieren worden aangemoedigd om de lichten uit te doen en de jaloezieën omlaag te brengen. De Spaanse regering heeft ambtenaren aangemoedigd om meer thuis te werken.
De Spaanse premier Pedro Sanchez stelde vorige week voor dat ministers, ambtenaren en werknemers uit de privésector tijdens de hete zomermaanden geen stropdassen meer dragen

Mevrouw Ribera zei dat de maatregelen zouden duren tot november 2023

https://www.abc.net.au/ne(...)strictions/101293886

https://www.watson.ch/int(...)n-wegen-energiekrise

Frankrijk
Winkels met airconditioning hebben te horen gekregen dat ze hun deuren gesloten moeten houden, anders riskeren ze een boete van 750 euro. Ook buitencafés en barterrassen mogen niet verwarmd of gekoeld worden. Een verbod op lichtreclame tussen 01.00 uur en 06.00 uur is ook uitgebreid tot het hele land.

https://www.euronews.com/(...)lackouts-this-winter

Oostenrijk

Op dit moment wordt er alleen maar nagedacht over waar en hoe in extreme gevallen energie bespaard kan worden, omdat veel locaties afhankelijk zouden zijn van de gasvoorziening. Sterker nog, er wordt ook gesproken over een soort afstandsonderwijs. Als het niet meer mogelijk is om alle klaslokalen te verwarmen, kunnen leerlingen in andere klassen of in de gymzaal samen - en desnoods digitaal - les krijgen.

Wiener Neustadt en Wenen zijn van plan om de verlichting in openbare gebouwen (gedeeltelijk) uit te schakelen. Ook het onderwerp schijnwerpers in stadions wordt momenteel besproken. In kleinere gemeenschappen zouden straten nu kunnen worden uitgerust met bewegingsdetectoren. Volgens de Vereniging van Steden wordt er al gewerkt aan een uitgebreide ombouw naar LED-lampen. Ook wordt gedacht aan het terugdringen van de temperatuur in gebouwen en het beperken van warm water.

https://www.diepresse.com(...)den-energie-lockdown

Zwitserland

Mogelijke stillegging van de skiliften in Zwitserland


Na twee lastige jaren in de wintersportindustrie, lijkt er een andere dreiging te zijn die een ‘normaal’ skiseizoen lastig kan maken. Voor een mogelijke energiecrisis, waar heel Europa zich op voorbereidt, wordt ook in Zwitserland gevreesd. Om goed voorbereid te zijn is het land aan het werken aan een noodplan, waarbij complete stillegging van de skiliften als mogelijkheid wordt voorgehouden. Een rampzalige mogelijkheid voor de toeristische sector, die grote gevolgen met zich meedraagt.

https://skiinformatie.nl/(...)ten-een-mogelijkheid

België

De vraag naar brandhout explodeert. De aanhoudende energiecrisis doet ook Limburgers naar alternatieven voor gas en stookolie zoeken om hun woonst te verwarmen. En dan kom je uit bij brandhout en pellets. En door de houtkoorts, gaat ook díe prijs - van dát hout - mee de hoogte in. Goedkoop stoken zit er komende winter dus niet in, ook niet met hout. (zie video in link!)

https://www.tvl.be/nieuws(...)energiecrisis-141726

.....


Ongekende Energiecrisis aanstaande?
Of moeten we dit alles scharen onder dezelfde categorie als de virologen die ons dagelijks covid doemscenario's schetsten?

Ik denk van niet, YOP.
pi_205554824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je op ¤40.000 komt om een woning te isoleren.

Hebben we het dan over een woning uit 1980? 1960? 1920?
En wat voor type woning?
Berekening in 2021. Met de kennis die jij hebt, dat ik dat jou moet vertellen. Kan me nog duidelijk herinneren dat het hier in NWS ook is besproken. Tevens het 'detail' dat het in heel veel gevallen gewoonweg niet rendabel is.

https://www.warmte365.nl/(...)ert%20de%20Telegraaf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:41:28 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205554897
Hoe zouden ze in Den Haag zelf vinden dat het gaat?
pi_205554910
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
De dreiging is inderdaad hoger dan die lang is geweest (ik zou zeggen sinds de Koude Oorlog) maar we zijn als westen militair meer dan sterk genoeg om Rusland aan te kunnen. Misschien is het je niet opgevallen maar Rusland heeft al een hoop kapot geschoten en heeft, dankzij de sancties, veel minder mogelijkheid om aan te vullen.

Verder werkt het gesprek efficiënter als je reageert op mijn punt in plaats van dit gezwets te plaatsen.
[..]
Welke grondstoffen dan? En kunnen we die echt alleen uit Rusland halen? Leg maar uit.
Nikkel bijvoorbeeld. En nee, niet alleen maar, maar het tempo van de verduurzaming gaat wel op een laag pitje als je Rusland en Oekraïne niet hebt (juist in het deel van Oekraïne waar deze grondstoffen vandaan komen is Rusland nu de baas).

Dat Rusland geen schijn van kans heeft in een conventionele oorlog tegen de Navo is correct. Maar waarom moesten we dan Oekraïne steunen omdat anders Rusland ook de Navo aan gaat vallen? Maar in een kernoorlog zijn er geen winnaars meer.

Die steken onder water bevorderen de efficiëntie ook niet, dus wellicht moet je gewoon wat meer naar je eigen rol kijken. Dat is waar je invloed op hebt.
pi_205554915
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zouden ze in Den Haag zelf vinden dat het gaat?
Die zijn op reces. :')
pi_205554918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Hij is getrouwd met een Russische dat verklaart voor mij nu een hoop.
Ook zijn eerdere posts van jaren terug.
Ook die posts van toen ik haar nog niet was tegengekomen? Wow!

Maarre, argumentum ad hominem. Nooit sterk.
pi_205554927
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je op ¤40.000 komt om een woning te isoleren.

Hebben we het dan over een woning uit 1980? 1960? 1920?
En wat voor type woning?
Wij hebben er wel zo'n bedrag aan uitgegeven verwacht ik. Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas, geïsoleerde betonvloer met vloerverwarming ipv houten vloer zonder isolatie, spouwmuurisolatie en isolatie tussen de houten balken. Woning uit 1954 waar nog niks was gedaan. Dat kost nou eenmaal een hoop geld.
pi_205554930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er staat ieder jaar wel een artikel in de Telegraaf dat we volgens hoogleraar X of professor Y beter uit de Euro kunnen stappen. Dat is niet zo moeilijk aangezien er altijd wel iemand te vinden is die dat roept.
Maar jij ziet toch ook wat voor gekkigheid de ECB uit aan het halen is? Inclusief schending van harde voorwaarden? Misschien moet er eens een soort van Urgenda proces komen om de ECB te stoppen met al onze welvaart kado te doen aan landen waar men maar geld als water blijft uitgeven omdat ze weten dat als puntje bij paaltje komt ze toch wel gered worden.
pi_205554937
Zonder geld en grondstoffen? Nee, dit gaat de transitie juist jaren op achterstand werpen. Kennelijk was het niet zo belangrijk.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:48:58 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554939
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Wij hebben er wel zo'n bedrag aan uitgegeven verwacht ik. Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas, geïsoleerde betonvloer met vloerverwarming ipv houten vloer zonder isolatie, spouwmuurisolatie en isolatie tussen de houten balken. Woning uit 1954 waar nog niks was gedaan. Dat kost nou eenmaal een hoop geld.
Ik ben ook niet zo verwonderd over het bedrag, hier ook drievoudig glas in het hele huis, koudebruggen wegwerken, isolatie, zonnepanelen, warmtepomp (airco), was meer dan 40.000
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:49:30 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:48 schreef VEM2012 het volgende:
geld
Financieren is daar het antwoord.
pi_205554952
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Wij hebben er wel zo'n bedrag aan uitgegeven verwacht ik. Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas, geïsoleerde betonvloer met vloerverwarming ipv houten vloer zonder isolatie, spouwmuurisolatie en isolatie tussen de houten balken. Woning uit 1954 waar nog niks was gedaan. Dat kost nou eenmaal een hoop geld.
Het kan.

Maar kunststof kozijnen en triple glas zijn beiden niet nodig. Je kan vrijwel altijd HR++ in bestaande houten kozijnen kwijt, desnoods met wat freeswerk. Bij voorkeur combineren met het schilderwerk.

Betonvloer met vloerverwarming ben je er wel meteen vanaf maar is geen noodzaak bij het isoleren.

Dak- en spouwmuurisolatie natuurlijk wel heel nuttig.
pi_205554957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben ook niet zo verwonderd over het bedrag, hier ook drievoudig glas in het hele huis, koudebruggen wegwerken, isolatie, zonnepanelen, warmtepomp (airco), was meer dan 40.000
Zonnepanelen en warmtepomp zijn dan weer geen onderdeel van isolatie ;)
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:51:04 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205554958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe zouden ze in Den Haag zelf vinden dat het gaat?
Goed natuurlijk. Woekerwinsten voor energiebedrijven.

En denken dat bedrijven misschien niet de baas moeten zijn in een land zal niet eens opkomen in het hoofd van Rutte.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205554964
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ben ook niet zo verwonderd over het bedrag, hier ook drievoudig glas in het hele huis, koudebruggen wegwerken, isolatie, zonnepanelen, warmtepomp (airco), was meer dan 40.000
Een warmtepomp en zonnepanelen hebben we hier nog niet eens, dat komt er nog bij op.

Vooral de kozijnen zijn duur, daar is nog een mogelijkheid om te besparen. Als er nog goede houten kozijnen in een woning zitten dan zou is HR++ een goede keus. Scheelt enorm en isoleert ook goed. Maarja, hier waren alle kozijnen slecht. 15 jaar geleden voor het laatst geschilderd en er zat nog enkel glas in.
pi_205554977
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Financieren is daar het antwoord.
Dat moet ooit betaald worden. Maar goed, geld is het minst grote probleem. Gebrek aan grondstoffen en menskracht is gewoon niet op te lossen op dit moment.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:55:20 #17
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205554996
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zonnepanelen en warmtepomp zijn dan weer geen onderdeel van isolatie ;)
Het was dan ook duidelijk meer,
pi_205554998
Hier kostte het 7 duizend euro om het gas eruit te krijgen in een woning uit 2004, maar ik wilde dan ook geen grof geld betalen voor een 'karakteristieke' jaren 30 woning. Al die troep van voor de jaren 60 had allang plat moeten gaan, maar door de marktmanipulatie zijn ze waardevast gebleken.
pi_205555033
Sinds kort is mijn jaarcontract gestopt. Mijn nieuwe maandbedrag is een verdubbeling van de oude. Ik ga binnenkort voor gas + electra zo'n 290 euro per maand betalen. En dat is inclusief de subsidie van de overheid. Ik vind het veel voor een appartement van 72 vierkante meter van de jaren 60 maarja.

gelukkig was ik er al op voorbereid en heb ik nog genoeg ruimte in mijn budget. Lees, ik pluk er nu de vruchten van dat nog enigszins zuinig leef (geen auto, weinig op vakantie, geen dure wekelijkse uitgaven etc etc).

Ik verwacht dat deze ellende toch wel minimaal een jaar door gaat. En dat er daarna wel verbetering komt en we een nieuwe leverancier hebben van gas. *Fingers crossed*
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:05:17 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205555079
Kantoren zullen wel weer vol zitten komende winter, bij deze prijzen gaat niemand 4 dagen in de week thuis zitten te werken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:09:21 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205555096
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kantoren zullen wel weer vol zitten komende winter, bij deze prijzen gaat niemand 4 dagen in de week thuis zitten te werken.
Lekker met je snotterende en hoestende covilegas zitten, nee dank je.
pi_205555184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kantoren zullen wel weer vol zitten komende winter, bij deze prijzen gaat niemand 4 dagen in de week thuis zitten te werken.
Dat verwacht ik niet omdat het voor velen niks uitmaakt. Het hangt wel af hoe oud je werknemers zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:20:00 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205555210
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Lekker met je snotterende en hoestende covilegas zitten, nee dank je.
Hele week in je eentje tegen dezelfde muren aan zitten te kijken is ook niks, maar dat is mijn mening. Ik maak er zelf het liefst een mix van.
pi_205555217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar jij ziet toch ook wat voor gekkigheid de ECB uit aan het halen is? Inclusief schending van harde voorwaarden? Misschien moet er eens een soort van Urgenda proces komen om de ECB te stoppen met al onze welvaart kado te doen aan landen waar men maar geld als water blijft uitgeven omdat ze weten dat als puntje bij paaltje komt ze toch wel gered worden.
We moeten gewoon zelf zo'n land worden.
pi_205555316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hele week in je eentje tegen dezelfde muren aan zitten te kijken is ook niks, maar dat is mijn mening. Ik maak er zelf het liefst een mix van.
Als dat je situatie is dan snap ik dat. Afhankelijk per bedrijf zijn vele situaties anders.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205555346
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:51 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Een warmtepomp en zonnepanelen hebben we hier nog niet eens, dat komt er nog bij op.

Vooral de kozijnen zijn duur, daar is nog een mogelijkheid om te besparen. Als er nog goede houten kozijnen in een woning zitten dan zou is HR++ een goede keus. Scheelt enorm en isoleert ook goed. Maarja, hier waren alle kozijnen slecht. 15 jaar geleden voor het laatst geschilderd en er zat nog enkel glas in.
Ok, maar dan kan je de kozijnen niet echt meerekenen als "isolatie" maar wel als "achterstallig onderhoud".
pi_205555388
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ok, maar dan kan je de kozijnen niet echt meerekenen als "isolatie" maar wel als "achterstallig onderhoud".
En toch ook weer wel. Alles is nu kierdicht, de kozijnen isoleren beter dan de oude kozijnen en bovendien was het nodig om triple glas te kunnen plaatsen.
pi_205555479
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kantoren zullen wel weer vol zitten komende winter, bij deze prijzen gaat niemand 4 dagen in de week thuis zitten te werken.
Onzin, je kan ook een dikke trui aantrekken als je het fris hebt. Een beetje bewegen om de spieren op te warmen is verder ook niet verkeerd.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:50:39 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205555521
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nikkel bijvoorbeeld. En nee, niet alleen maar, maar het tempo van de verduurzaming gaat wel op een laag pitje als je Rusland en Oekraïne niet hebt (juist in het deel van Oekraïne waar deze grondstoffen vandaan komen is Rusland nu de baas).
Dus moeten we Oekraïne zien te behouden als handelspartner. Als het niet meer bestaat wordt dat lastig, zeker omdat het land waar het dan toe behoort zoals gezegd een erg onbetrouwbare handelspartner is. Nikkel komt overigens ook uit andere landen die zich niet zo achterlijk gedragen op het wereldtoneel als Rusland.
quote:
Dat Rusland geen schijn van kans heeft in een conventionele oorlog tegen de Navo is correct. Maar waarom moesten we dan Oekraïne steunen omdat anders Rusland ook de Navo aan gaat vallen? Maar in een kernoorlog zijn er geen winnaars meer.
Om Rusland niet nog meer macht en bijbehorende arrogantie te geven. Ze lopen al decennia lang te kloten in onze achtertuin en landen die zich naar het westen richten te zieken of erger. En de retoriek liegt er niet om; ze willen wel degelijk heel Europa annexeren.
quote:
Die steken onder water bevorderen de efficiëntie ook niet, dus wellicht moet je gewoon wat meer naar je eigen rol kijken. Dat is waar je invloed op hebt.
Jij begint wederom met een persoonlijk gerichte opmerking om vervolgens in de slachtofferrol te duiken als je een antwoord van gelijke strekking krijgt. Je bent er gisteren ook al op terecht gewezen toen je dat trucje bij me probeerde dus ik stel voor dat je het niet nog een derde keer probeert.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:52:23 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205555535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:47 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Onzin, je kan ook een dikke trui aantrekken als je het fris hebt. Een beetje bewegen om de spieren op te warmen is verder ook niet verkeerd.
We gaan het zien.
pi_205555542
twitter
pi_205555546
quote:
Ik kan dat Telegraaf artikel niet lezen. Heb geen betaald abbo.

Heb je 'm ook via de archief link van telegraaf? dan kan je het wel lezen
pi_205555571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:54 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ik kan dat Telegraaf artikel niet lezen. Heb geen betaald abbo.

Heb je 'm ook via de archief link van telegraaf? dan kan je het wel lezen

Heb het probeert via archieflink maar kan em niet lezen?
https://www.telegraaf.nl/archief/2022/8/5

[ Bericht 13% gewijzigd door NeeOfTochJA op 05-08-2022 12:03:12 ]
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:01:05 #34
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205555617
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook die posts van toen ik haar nog niet was tegengekomen? Wow!

Maarre, argumentum ad hominem. Nooit sterk.
"Ik weet er iets van want mijn vrouw is Russisch" is ook niet sterk. Misschien had je daar niet over moeten beginnen als je er niet op aangesproken wilt worden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:01:29 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205555622
Dubbel -
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205555827
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:37 schreef ArnosL het volgende:

[..]
En toch ook weer wel. Alles is nu kierdicht, de kozijnen isoleren beter dan de oude kozijnen en bovendien was het nodig om triple glas te kunnen plaatsen.
Het ging me er vooral om dat als je kozijnen rot zijn, dat dat achterstallig onderhoud is.
En om fors te besparen kan je gewoon volstaan met het plaatsen van HR++ in bestaande kozijnen.

Nieuwe kozijnen + tripple glas is niet de verstandigste investering als je budget beperkt is en je nog meer punten in je woning wil aanpassen.
pi_205555835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Heb het probeert via archieflink maar kan em niet lezen?
https://www.telegraaf.nl/archief/2022/8/5
pi_205555839
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dubbel -
Glas?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205555907
twitter
pi_205555920
quote:
Ik maak hier vooral uit op de netbeheerders 25 jaar hebben liggen slapen en nu, in tijden van schaarste, ineens wakker zijn geworden maar geen personeel en materialen kunnen vinden.
pi_205555951
Goeie reminder dat ik binnenkort thermokleding moet kopen.
pi_205555999
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dus moeten we Oekraïne zien te behouden als handelspartner. Als het niet meer bestaat wordt dat lastig, zeker omdat het land waar het dan toe behoort zoals gezegd een erg onbetrouwbare handelspartner is. Nikkel komt overigens ook uit andere landen die zich niet zo achterlijk gedragen op het wereldtoneel als Rusland.
[..]
Om Rusland niet nog meer macht en bijbehorende arrogantie te geven. Ze lopen al decennia lang te kloten in onze achtertuin en landen die zich naar het westen richten te zieken of erger. En de retoriek liegt er niet om; ze willen wel degelijk heel Europa annexeren.
[..]
Jij begint wederom met een persoonlijk gerichte opmerking om vervolgens in de slachtofferrol te duiken als je een antwoord van gelijke strekking krijgt. Je bent er gisteren ook al op terecht gewezen toen je dat trucje bij me probeerde dus ik stel voor dat je het niet nog een derde keer probeert.
Kijk eens hoe jij in de discussie inbrak. Meer zeg ik er niet over, het is te kinderachtig voor woorden.

Het oosten van Oekraïne is verloren. Dat wordt door de VS al lang en breed geaccepteerd. Wensdenken binnen de EU over herverovering is naïef.

En Rusland weet ook wel dat ze de Navo niet kunnen aanvallen. Dus waarom denk jij dat ze dat serieus overwegen?
pi_205556114
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
"Ik weet er iets van want mijn vrouw is Russisch" is ook niet sterk. Misschien had je daar niet over moeten beginnen als je er niet op aangesproken wilt worden.
Misschien helpt het als je geen dingen uit je duim zuigt die ik gezegd zou hebben.
pi_205556138
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik maak hier vooral uit op de netbeheerders 25 jaar hebben liggen slapen en nu, in tijden van schaarste, ineens wakker zijn geworden maar geen personeel en materialen kunnen vinden.
Het is bij dit soort organisaties meestal niet dat ze liggen te slapen, maar dat ze ontzettend moeilijk tot initiatieven komen, ik zie dit bijvoorbeeld bij banken ook, men wil alles uitgewerkt hebben in 1 plan, echter voor zo een plan gemaakt is (wat jaren duurt), zijn vaak de feiten alweer achterhaald en moet er weer een nieuw plan komen. En wat je ook weer ziet is dat omdat het organisatie breed moet gebeuren allerlei haantjes gaan dwarsliggen omdat ze bang zijn voor hun eigen winkeltje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205556145
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Heb het probeert via archieflink maar kan em niet lezen?
https://www.telegraaf.nl/archief/2022/8/5
Nee dat is 'm niet, is een ander achief link die linkt naar Telegraaf. Jij hebt dnek ik gewoon op telegraaf.nl op archief geklikt en dat gekopierd en geplakt.
pi_205556169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:35 schreef Alpha0 het volgende:
Goeie reminder dat ik binnenkort thermokleding moet kopen.
En sokken en truien breien
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205556174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zonnepanelen en warmtepomp zijn dan weer geen onderdeel van isolatie ;)
Wel voor de energietransitie.
Hoe verwarm je anders je toko? Met een immer te duur warmtenet?
Komen ze lekker achter tijdens te proeftuinen. Diverse liggen al stil wegens tegenvallers, geldgebrek en muitende bewoners.

Linksom of rechtsom, voor veel huizen is er gewoon geen ROI om de energietransitie te bekostigen. Isoleren is 1 en dat is in veel gevallen al te duur.
En dat hoef je niet meer te berekenen, want dat is al voor je gedaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:06:47 #48
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Glas?
Heb ik ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 11:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kantoren zullen wel weer vol zitten komende winter, bij deze prijzen gaat niemand 4 dagen in de week thuis zitten te werken.
Lekker elkaar becovid'ten...

Potentieel veiligheidsissue. Als de overheid slim is, gaan ze direct over tot een maximumprijs van energie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:11:08 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556220
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kijk eens hoe jij in de discussie inbrak. Meer zeg ik er niet over, het is te kinderachtig voor woorden.
Kijk naar jezelf.
quote:
Het oosten van Oekraïne is verloren. Dat wordt door de VS al lang en breed geaccepteerd. Wensdenken binnen de EU over herverovering is naïef.
Het is pas voorbij als Oekraïne dat zegt.
quote:
En Rusland weet ook wel dat ze de Navo niet kunnen aanvallen. Dus waarom denk jij dat ze dat serieus overwegen?
Ik denk dat niet (hoewel ik er absoluut niet zeker van ben, Poetin is immers niet goed bij zijn
hoofd en treedt bepaald niet de-escalerend op) maar dat trashtalken mag ook wel een keer afgelopen zijn en dat gekut en geziek van kleinere landjes al helemaal.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556226
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lekker elkaar becovid'ten...

Potentieel veiligheidsissue. Als de overheid slim is, gaan ze direct over tot een maximumprijs van energie.
Of tot het ophouden met sancties die vooral ten kosten gaan van jouw eigen inwoners.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:12:32 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556228
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien helpt het als je geen dingen uit je duim zuigt die ik gezegd zou hebben.
quote:
ik ben getrouwd met een Russische, dus ik krijg ongefilterde verhalen mee
Wat wil je hier dan mee zeggen?

Nogmaals, jij haalt je vrouw erbij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556249
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Het is pas voorbij als Oekraïne dat zegt.

Als Amerika de handen er vanaf dreigt te trekken zal Oekraïne niets anders kunnen dan netjes mee te spelen.

Want zonder steun verliezen ze het hele land.

Ze zijn niet te benijden en worden gewoon aan alle kanten misbruikt.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:19:47 #54
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556305
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als Amerika de handen er vanaf dreigt te trekken zal Oekraïne niets anders kunnen dan netjes mee te spelen.
En is dat al gebeurd? Nee? Heeft het dan iets te maken met je standpunt dat het oosten van Oekraïne al verloren is? Ook niet? Hm.
quote:
Want zonder steun verliezen ze het hele land.

Ze zijn niet te benijden en worden gewoon aan alle kanten misbruikt.
Hou toch op. Ze worden misbruikt door Rusland. Niet door het land dat ze hulp biedt waar ze expliciet om vragen om agressor Rusland het hoofd te bieden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556331
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
[..]
Wat wil je hier dan mee zeggen?

Nogmaals, jij haalt je vrouw erbij.
Dat economische beschouwingen van een lijvig rapport vaak juist niet het verhaal vertellen van de gewone burger.

De afgelopen jaren zag je ook vaak dat de economie als een tierelier draaide in Nederland, maar de gewone man daar weinig van meekreeg.

Zo lang als de gewone man voldoende heeft om zijn leven te leven heb je er geen last van. Maar als die in de kou moet gaan zitten en geen geld meer heeft voor boodschappen krijg je oproer. Dat heeft de historie wel uitgewezen. De Romeinen wisten dat al (brood en spelen).

De gewone man in Rusland heeft weinig last momenteel. Maar hier in een van de rijkste landen van de EU en dus ook de gehele wereld heeft al 1/3e moeite met rondkomen en zijn er mensen die op een geprognotiseerd verbruik van ¤ 5.000 het maandbedrag toch maar op ¤ 150 zetten omdat ze niet meer kunnen betalen.

Dat gaat straks een groot probleem geven, daar hoef je geen economie voor te hebben gestudeerd.

In Rusland daarentegen stoken ze gewoon de hokken naar 24 graden deze winter en zijn de boodschappen nog steeds betaalbaar.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:23:39 #56
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_205556346
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Damn..

Ik zit nog precies 1 jaar ultra laag maar daarna ben ik benieuwd hoe en wat er gaat gebeuren.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_205556349
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En is dat al gebeurd? Nee? Heeft het dan iets te maken met je standpunt dat het oosten van Oekraïne al verloren is? Ook niet? Hm.
[..]
Hou toch op. Ze worden misbruikt door Rusland. Niet door het land dat ze hulp biedt waar ze expliciet om vragen om agressor Rusland het hoofd te bieden.
Amerika beschouwt die gebieden inmiddels als verloren.

En als jij denkt dat Amerika en de EU echt om Oekraïne geven, dan ben je hopeloos naïef.
pi_205556444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Volgens een berekening van gaslicht.com per Nu.nl is het zelfs nog meer:

Wie nu een nieuw energiecontract afsluit, is op jaarbasis bijna 6.500 euro kwijt aan gas en licht. Dat is ruim 4.000 euro meer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van vergelijkingssite Gaslicht.com, die NU.nl heeft opgevraagd.

https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html
pi_205556547
quote:
Ik haal er even een quote uit:

Op nog meer plekken op het elektriciteitsnet voor het leveren van stroom aan grootverbruikers is de maximale capaciteit bereikt, maakte netbeheerder Liander bekend. Dat betekent dat er geen nieuwe aansluitingen meer bij kunnen voor organisaties als bedrijven, scholen en ziekenhuizen.

De nieuwe „knelpunten” zijn ontstaan op het elektriciteitsnet in Amsterdam, Flevoland, Friesland, Gelderland en Noord-Holland. Bedrijven en instellingen die in de betreffende gebieden willen uitbreiden of nieuw willen bouwen kunnen dat niet, vertelt een woordvoerster van Liander.
pi_205556595
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
"Ik zit een halfuur in de auto en ik heb Frankrijk tot op heden niet bereikt. Naar Frankrijk proberen te rijden heeft dus geen zin en is onmogelijk, ik geef het op en ga naar huis."

Is inderdaad niet ingewikkeld om de fout in die redenatie te doorzien. Maar kennelijk wel voor jou.
Wat klopt er niet aan de redenatie dan? Als mijn doelstelling is om van Rotterdam naar Parijs te rijden en na een half uur rijden ben ik in Breda heb ik op dat moment toch ook het resultaat niet bereikt? Ik ben immers niet in Parijs, terwijl dat wel de doelstelling was. Dat dat resultaat na een half uur nog niet te verwachten is is duidelijk maar dat het resultaat na een half uur nog niet behaald is lijkt me vrij evident en geen punt van discussie.

Overigens is een doelstelling zonder tijdspad geen doelstelling. Doelstellingen moet Specifiek Meetbaar Uitdagend en Realistisch. Een tijdpad hoort daar uiteraard bij.
quote:
Het is inderdaad wel duidelijk geworden dat dat nergens is gesteld en je stelling dus nergens op slaat. Goed punt.
Dan heb je simpelweg niet goed gelezen want het staat er letterlijk. Je slaat de plank dus op 2 punten finaal mis, maar dat ben je inmiddels gewend denk ik.

Ik zal je even helpen want kennelijk kun je niet lezen:

quote:
The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/

[ Bericht 8% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 05-08-2022 13:56:53 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205556607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook die posts van toen ik haar nog niet was tegengekomen? Wow!

Maarre, argumentum ad hominem. Nooit sterk.
Maar wel waar in dit geval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205556720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wel voor de energietransitie.
Hoe verwarm je anders je toko? Met een immer te duur warmtenet?
Komen ze lekker achter tijdens te proeftuinen. Diverse liggen al stil wegens tegenvallers, geldgebrek en muitende bewoners.

Linksom of rechtsom, voor veel huizen is er gewoon geen ROI om de energietransitie te bekostigen. Isoleren is 1 en dat is in veel gevallen al te duur.
En dat hoef je niet meer te berekenen, want dat is al voor je gedaan.
Isoleren is niet bij voorbaat "te duur". Het is een investering die 1 op 1 zorgt voor een besparing.
Dat is onafhankelijk van de manier waarop je een woning verwarmt.

De hele dag alles afzeiken op een forum zorgt niet voor een besparing.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:59:32 #63
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Amerika beschouwt die gebieden inmiddels als verloren.

En als jij denkt dat Amerika en de EU echt om Oekraïne geven, dan ben je hopeloos naïef.
Is goed joh.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Isoleren is niet bij voorbaat "te duur". Het is een investering die 1 op 1 zorgt voor een besparing.
Dat is onafhankelijk van de manier waarop je een woning verwarmt.

De hele dag alles afzeiken op een forum zorgt niet voor een besparing.
Je leest ook gewoon niet he.

In de 40,000 bron staat dat het in veel gevallen gewoonweg niet terug te halen is. Ook noet met een zuinigere rekening.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205556758
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:33 schreef Za het volgende:

[..]
Volgens een berekening van gaslicht.com per Nu.nl is het zelfs nog meer:

Wie nu een nieuw energiecontract afsluit, is op jaarbasis bijna 6.500 euro kwijt aan gas en licht. Dat is ruim 4.000 euro meer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit cijfers van vergelijkingssite Gaslicht.com, die NU.nl heeft opgevraagd.

https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html
Met een variabel contract bij Innova via Gaslicht.com zit je op ¤4279 per jaar voor 3000kWh stroom en 1650m3 aardgas.

Een vast contract valt inderdaad duurder uit.
pi_205556768
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:05 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
En sokken en truien breien
Laat ik door mijn oma doen.
pi_205556792
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien helpt het als je geen dingen uit je duim zuigt die ik gezegd zou hebben.
Het is letterlijk wat je doet met je anekdotisch bewijs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205556819
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je leest ook gewoon niet he.

In de 40,000 bron staat dat het in veel gevallen gewoonweg niet terug te halen is. Ook noet met een zuinigere rekening.
Nogmaals, isolatie verdient zich terug. Uiteraard moet je dan niet voor de duurste oplossingen kiezen en het hoeft ook niet in 1 jaar.

Dat is het probleem een beetje; er is 40 of 50 jaar niets gedaan aan een woning en dan ineens moet er van alles terwijl dat ook over de jaren gespreid had kunnen worden. Het is niet alsof dit de eerste keer is dat iemand van 'isoleren' gehoord heeft.

Je hebt overal kritiek op maar dat isoleert niet.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:06:08 #69
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556831
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan de redenatie dan? Als mijn doelstelling is om van Rotterdam naar Parijs te rijden en na een half uur rijden ben ik in Breda heb ik op dat moment toch ook het resultaat niet bereikt? Ik ben immers niet in Parijs, terwijl dat wel de doelstelling was. Dat dat resultaat na een half uur nog niet te verwachten is is duidelijk maar dat het resultaat na een half uur nog niet behaald is lijkt me vrij evident en geen punt van discussie.
Het is een volkomen betekenisloze conclusie en vormt nog geen spoor van een argument om ermee te stoppen. Net als jouw constatering dat Rusland nog niet gestopt is met de oorlog ten gevolge van de sancties. Ik had gehoopt dat dat inmiddels wel duidelijk genoeg was.
quote:
Overigens is een doelstelling zonder tijdspad geen doelstelling. Doelstellingen moet Specifiek Meetbaar Uitdagend en Realistisch. Een tijdpad hoort daar uiteraard bij.
Precies. Dus, wanneer had Rusland volgens jouw bronnen uit Oekraïne moeten zijn? Is daar een tijdpad voor gepubliceerd?
quote:
[..]
Dan heb je simpelweg niet goed gelezen want het staat er letterlijk. Je slaat de plank dus op 2 punten finaal mis, maar dat ben je inmiddels gewend denk ik.

Ik zal je even helpen want kennelijk kun je niet lezen:
[..]
https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/
Ja. Thwart staat daar.

quote:
Some common synonyms of thwart are baffle, balk, foil, and frustrate. While all these words mean "to check or defeat another's plan or block achievement of a goal," thwart suggests frustration or checking by crossing or opposing.
Wat staat daar volgens jou? Pak eventueel Google translate er maar bij. Ik hoor wel van je.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:09:22 #70
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205556860
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 13:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat economische beschouwingen van een lijvig rapport vaak juist niet het verhaal vertellen van de gewone burger.

De afgelopen jaren zag je ook vaak dat de economie als een tierelier draaide in Nederland, maar de gewone man daar weinig van meekreeg.

Zo lang als de gewone man voldoende heeft om zijn leven te leven heb je er geen last van. Maar als die in de kou moet gaan zitten en geen geld meer heeft voor boodschappen krijg je oproer. Dat heeft de historie wel uitgewezen. De Romeinen wisten dat al (brood en spelen).

De gewone man in Rusland heeft weinig last momenteel. Maar hier in een van de rijkste landen van de EU en dus ook de gehele wereld heeft al 1/3e moeite met rondkomen en zijn er mensen die op een geprognotiseerd verbruik van ¤ 5.000 het maandbedrag toch maar op ¤ 150 zetten omdat ze niet meer kunnen betalen.

Dat gaat straks een groot probleem geven, daar hoef je geen economie voor te hebben gestudeerd.

In Rusland daarentegen stoken ze gewoon de hokken naar 24 graden deze winter en zijn de boodschappen nog steeds betaalbaar.
Bron: je vrouw.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205556940
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het is een volkomen betekenisloze conclusie en vormt nog geen spoor van een argument om ermee te stoppen. Net als jouw constatering dat Rusland nog niet gestopt is met de oorlog ten gevolge van de sancties. Ik had gehoopt dat dat inmiddels wel duidelijk genoeg was.
[..]
Precies. Dus, wanneer had Rusland volgens jouw bronnen uit Oekraïne moeten zijn? Is daar een tijdpad voor gepubliceerd?
Nee, dat is er niet zo ver ik kan overzien. Vandaar ook de constatering dat het resultaat tot op heden niet bereikt is.

Wat begrijp je daar niet aan? Tot op heden... tot nu dus.

Tot nu is Rusland nog steeds aan het vechten in Oekraïne. Tot op heden is het dus niet gelukt Rusland te laten stoppen. Tot op heden is er dus geen resultaat geboekt. Nogmaals, wat snap je niet.

quote:
Ja. Thwart staat daar.
[..]
Wat staat daar volgens jou? Pak eventueel Google translate er maar bij. Ik hoor wel van je.
Nou, laten we dat eens doen. Google translate er bij pakken.

Hmmm eens kijken...

Invoeren: "The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression"

Eens kijken wat Google translate er van maakt:

quote:
Het doel van de economische sancties is om Rusland ernstige gevolgen op te leggen voor zijn acties en om het Russische vermogen om de agressie voort te zetten effectief te dwarsbomen
Nou, eens kijken? Is Rusland nog oorlog aan het voeren in Oekraïne?

Ja.

Is hun vermogen om de agressie voort te zetten dus effectief gedwarsboomd?

Nee, want anders zouden ze nu geen oorlog meer voeren in Oekraïne.

Is de doelstelling dus behaald? Nee.

Het is echt niet zo moeilijk hoor....


Edit: ik ben nu toch wel benieuwd wat jij denkt wat er staat want Engels lezen is duidelijk niet jouw ding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 05-08-2022 14:42:59 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205556971
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Bron: je vrouw.
Ja maar dat mag je niet zeggen. Dat we vervolgens geen idee hebben waar de familie in Rusland dan woont of wat ze doen maakt dan ook klaarblijkelijk niet uit.

Het kan zowel een plaggenboer in oost Siberië zijn die nooit iets gehad heeft als wel partijkader in Moskou die genoeg krijgt zodat ze niets merken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nogmaals, isolatie verdient zich terug. Uiteraard moet je dan niet voor de duurste oplossingen kiezen en het hoeft ook niet in 1 jaar.

Dat is het probleem een beetje; er is 40 of 50 jaar niets gedaan aan een woning en dan ineens moet er van alles terwijl dat ook over de jaren gespreid had kunnen worden. Het is niet alsof dit de eerste keer is dat iemand van 'isoleren' gehoord heeft.

Je hebt overal kritiek op maar dat isoleert niet.
Tot op zeker hoogte is het terug te verdienen. Maar er zit een maximum aan volgens het Economisch Instituut voor de Bouw (EIB).

En als je het daar niet mee eens bent, zou ik zeggen: bel ze op en reken het ze voor.
Ik ga hier vanuit en maak mijn eigen trade off of iets waard is. Op een gegeven moment stopt het met roi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205557100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is letterlijk wat je doet met je anekdotisch bewijs.
Je pikt een heel klein stukje uit alles wat ik geschreven heb en bent daar nu al drie posts over aan het janken.

Zou het kunnen dat je gewoon niets inhoudelijks te melden hebt? Of scheelt er iets anders aan bij jou?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:45:09 #75
22565 asco
Los in deze tent
pi_205557104
Nu al zin in prinsjesdag over een dikke 6 weken. En dan vooral ook de algemene politieke beschouwingen. 😁👍
pi_205557105
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Bron: je vrouw.
Als jij het beter denkt te weten kom je toch gewoon met betere bronnen?
pi_205557117
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee, dat is er niet zo ver ik kan overzien. Vandaar ook de constatering dat het resultaat tot op heden niet bereikt is.

Wat begrijp je daar niet aan? Tot op heden... tot nu dus.

Tot nu is Rusland nog steeds aan het vechten in Oekraïne. Tot op heden is het dus niet gelukt Rusland te laten stoppen. Tot op heden is er dus geen resultaat geboekt. Nogmaals, wat snap je niet.
[..]
Nou, laten we dat eens doen. Google translate er bij pakken.

Hmmm eens kijken...

Invoeren: "The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression"

Eens kijken wat Google translate er van maakt:
[..]
Nou, eens kijken? Is Rusland nog oorlog aan het voeren in Oekraïne?

Ja.

Is hun vermogen om de agressie voort te zetten dus effectief gedwarsboomd?

Nee, want anders zouden ze nu geen oorlog meer voeren in Oekraïne.

Is de doelstelling dus behaald? Nee.

Het is echt niet zo moeilijk hoor....

Edit: ik ben nu toch wel benieuwd wat jij denkt wat er staat want Engels lezen is duidelijk niet jouw ding.
Alle deskundigen gaven vooraf al aan dat de sancties zinloos waren om de oorlog te stoppen. Het werkt namelijk nooit.

Maar sommigen willen het gewoon niet horen.
pi_205557124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja maar dat mag je niet zeggen. Dat we vervolgens geen idee hebben waar de familie in Rusland dan woont of wat ze doen maakt dan ook klaarblijkelijk niet uit.

Het kan zowel een plaggenboer in oost Siberië zijn die nooit iets gehad heeft als wel partijkader in Moskou die genoeg krijgt zodat ze niets merken.
Sorry, 4 jankposts.

Als je die informatie interessant vindt, dan kun je dat ook vragen, wist je dat? In plaats van zelf maar wat verzinnen.
pi_205557133
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij het beter denkt te weten kom je toch gewoon met betere bronnen?
Het is simpel wensdenken.

Wij bloeden hier en dat kunne mensen als fluitbekzeenaald alleen goed praten voor zichzelf door de schijn voor zichzelf op te houden dat het allemaal heel veel effect heeft en we het niet voor niets doen.

Alles wat op het tegendeel wijst moet bestreden worden.

Zoals ik eerder zei. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond maar er is in Oekraïne nog geen kogel minder afgevuurd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je pikt een heel klein stukje uit alles wat ik geschreven heb en bent daar nu al drie posts over aan het janken.

Zou het kunnen dat je gewoon niets inhoudelijks te melden hebt? Of scheelt er iets anders aan bij jou?
Nu draai jij het om, jij blijft erop terug komen. En laten we wel wezen het was in principe ook alles wat er stond.
Een heel duimzuig verhaal waarmee een wetenschappelijke publicatie mee onderuit gehaald moet worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557139
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Alle deskundigen gaven vooraf al aan dat de sancties zinloos waren om de oorlog te stoppen. Het werkt namelijk nooit.

Maar sommigen willen het gewoon niet horen.
Exact. Sancties werken nooit. Hebben alleen effect gehad in zuid afrika ten tijde van de apartheid, voor de rest hebben de sancties nooit resultaat bereikt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sorry, 4 jankposts.

Als je die informatie interessant vindt, dan kun je dat ook vragen, wist je dat? In plaats van zelf maar wat verzinnen.
Kom maar op dan. Waar leren kennen en waar woont de familie van jouw bron? Wat doen haar vader en moeder? Ik doe dit alleen maar om te zeggen dat het ene leuk verhaal is maar niets zegt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nu draai jij het om, jij blijft erop terug komen. En laten we wel wezen het was in principe ook alles wat er stond.
Een heel duimzuig verhaal waarmee een wetenschappelijke publicatie mee onderuit gehaald moet worden.
Als jij wil dat ik op dat wetenschappelijke verhaal ga reageren, dan is het wel zo normaal om de belangrijkste argumenten in eigen woorden hier neer te zetten, in plaats van te verwachten dat ik een rapport van ruim 100 pagina's tot mij ga nemen. Dat is geen argumentatie.
pi_205557434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij wil dat ik op dat wetenschappelijke verhaal ga reageren, dan is het wel zo normaal om de belangrijkste argumenten in eigen woorden hier neer te zetten, in plaats van te verwachten dat ik een rapport van ruim 100 pagina's tot mij ga nemen. Dat is geen argumentatie.
Dat hoeft niet want de samenvatting van 1 pagina staat op pagina 1. En is door 100den andere media ook samengevat. Sterker nog ze hebben er zelfs een Powerpoint van gemaakt voor degenen die van plaatjes houden.
Val jij even door de mand. :')

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193

https://www.dw.com/en/yal(...)s-economy/a-62623738

https://www.hurriyetdaily(...)conomy-report-175810

https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:31:09 #85
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557452
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee, dat is er niet zo ver ik kan overzien. Vandaar ook de constatering dat het resultaat tot op heden niet bereikt is.

Wat begrijp je daar niet aan? Tot op heden... tot nu dus.
Conclusie: Dat Rusland nog niet uit Oekraïne is vertrokken is volstrekt irrelevant in de bepaling of die sancties zin hebben. Fijn dat we eruit zijn ^O^

quote:
Tot nu is Rusland nog steeds aan het vechten in Oekraïne. Tot op heden is het dus niet gelukt Rusland te laten stoppen. Tot op heden is er dus geen resultaat geboekt. Nogmaals, wat snap je niet.
Volgens mij ben je zelf een beetje het overzicht kwijt, maar oké :D Zie verder hierboven.
quote:
[..]
Nou, laten we dat eens doen. Google translate er bij pakken.

Hmmm eens kijken...

Invoeren: "The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression"

Eens kijken wat Google translate er van maakt:
[..]
Nou, eens kijken? Is Rusland nog oorlog aan het voeren in Oekraïne?

Ja.

Is hun vermogen om de agressie voort te zetten dus effectief gedwarsboomd?

Nee, want anders zouden ze nu geen oorlog meer voeren in Oekraïne.

Is de doelstelling dus behaald? Nee.

Het is echt niet zo moeilijk hoor....


Edit: ik ben nu toch wel benieuwd wat jij denkt wat er staat want Engels lezen is duidelijk niet jouw ding.
Ik dacht dat de Engelse taal een probleem voor je was, maar het is dus ook Nederlands en daarmee taal in het algemeen zo te zien.

Ik zal het maar voorzeggen want ik heb nog meer plannen vandaag en het wordt een beetje zielig vind ik. Dwarsbomen hoeft niet per se te betekenen dat iemand iets volstrekt niet meer kan. Het kan ook tegenwerken betekenen, of bemoeilijken. De conclusie dat de Russen niet gedwarsboomd zijn omdat ze nog steeds oorlog voeren is dus incorrect.

Graag gedaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205557461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kom maar op dan. Waar leren kennen en waar woont de familie van jouw bron? Wat doen haar vader en moeder? Ik doe dit alleen maar om te zeggen dat het ene leuk verhaal is maar niets zegt.
Gewoon in Nederland, want ze is al op haar 18e vertrokken naar de VS om daar op Columbia University te gaan studeren en is later naar Europa vertrokken. Familie en vrienden wonen verspreid, waaronder Moskou, Sint Petersburg, Kaliningrad, maar ook in oorden als Samara, Novosibirsk en ook nog een hoop oorden waar niemand ooit van heeft gehoord en terecht. Dus vrij wisselend.

Aangezien ze al lang en breed is verwesterd is ze dan ook allesbehalve pro-Poetin, maar de verhalen die hier in de media worden verteld, daar moet ze hartelijk om lachen. Vooral de lege schappen. Er zal vast ergens een leeg schap zijn geweest, daar niet van. Maar ik heb in de supermarkt hier om de hoek ook wel eens lege schappen.

Moeder is accountant. Vader met de noorderzon vertrokken toen ze een baby was en een paar jaar later overleden.

Kijken of je nu een keer met iets inhoudelijks kan komen in plaats van alleen maar zuigen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:33:53 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557478
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij het beter denkt te weten kom je toch gewoon met betere bronnen?
Dat heeft al iemand geprobeerd maar je had geen zin om het te lezen, weet je nog? Dan ga ik natuurlijk geen moeite voor je doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205557483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat hoeft niet want de samenvatting van 1 pagina staat op pagina 1. En is door 100den andere media ook samengevat. Sterker nog ze hebben er zelfs een Powerpoint van gemaakt voor degenen die van plaatjes houden.
Val jij even door de mand. :')

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193

https://www.dw.com/en/yal(...)s-economy/a-62623738

https://www.hurriyetdaily(...)conomy-report-175810

https://www.consilium.eur(...)st-russia-explained/
Ik vraag jou om jouw eigen woorden.
pi_205557493
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Conclusie: Dat Rusland nog niet uit Oekraïne is vertrokken is volstrekt irrelevant in de bepaling of die sancties zin hebben. Fijn dat we eruit zijn ^O^
[..]
Volgens mij ben je zelf een beetje het overzicht kwijt, maar oké :D Zie verder hierboven.
[..]
Ik dacht dat de Engelse taal een probleem voor je was, maar het is dus ook Nederlands en daarmee taal in het algemeen zo te zien.

Ik zal het maar voorzeggen want ik heb nog meer plannen vandaag en het wordt een beetje zielig vind ik. Dwarsbomen hoeft niet per se te betekenen dat iemand iets volstrekt niet meer kan. Het kan ook tegenwerken betekenen, of bemoeilijken. De conclusie dat de Russen niet gedwarsboomd zijn omdat ze nog steeds oorlog voeren is dus incorrect.

Graag gedaan.
Maar hoe wordt de oorlogsmachine in de praktijk dan geblokkeerd? Want de inkomsten uit energieleveranties zijn gestegen en de Roebel ook.
pi_205557497
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Dat heeft al iemand geprobeerd maar je had geen zin om het te lezen, weet je nog? Dan ga ik natuurlijk geen moeite voor je doen.
Ging dat artikel over wat het voor de gewone Rus betekent? En zo ja, wat stond er volgens jou dan in?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:37:40 #91
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 14:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het is simpel wensdenken.

Wij bloeden hier en dat kunne mensen als fluitbekzeenaald alleen goed praten voor zichzelf door de schijn voor zichzelf op te houden dat het allemaal heel veel effect heeft en we het niet voor niets doen.

Alles wat op het tegendeel wijst moet bestreden worden.

Zoals ik eerder zei. 4 op de 10 huishoudens komt niet rond maar er is in Oekraïne nog geen kogel minder afgevuurd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:41:20 #92
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar hoe wordt de oorlogsmachine in de praktijk dan geblokkeerd? Want de inkomsten uit energieleveranties zijn gestegen en de Roebel ook.
Nee ga nou alsjeblieft niet weer beginnen over de roebel die gestegen zou zijn. Er is al hemeltergend vaak uitgelegd dat dat alleen dankzij kunstgrepen van de Russische bank is.

Die energieleveranties, dat zou kunnen kloppen. Heeft ook ermee te maken dat de sancties niet door iedereen even goed worden nageleefd. Echter stappen nu steeds meer landen af van Russisch gas. Verder moge het bekend zijn dat ze met machines uit de steentijd werken en geen vervanging meer kunnen krijgen. Het effect daarvan zie je natuurlijk niet binnen een week.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:41:58 #93
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557541
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ging dat artikel over wat het voor de gewone Rus betekent? En zo ja, wat stond er volgens jou dan in?
Ja dag, ik ben scholieren.com niet :D Ga zelf maar lezen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205557554
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee ga nou alsjeblieft niet weer beginnen over de roebel die gestegen zou zijn. Er is al hemeltergend vaak uitgelegd dat dat alleen dankzij kunstgrepen van de Russische bank is.

Die energieleveranties, dat zou kunnen kloppen. Heeft ook ermee te maken dat de sancties niet door iedereen even goed worden nageleefd. Echter stappen nu steeds meer landen af van Russisch gas. Verder moge het bekend zijn dat ze met machines uit de steentijd werken en geen vervanging meer kunnen krijgen. Het effect daarvan zie je natuurlijk niet binnen een week.
China en India stappen in. Het IMF concludeerde al dat er eigenlijk weinig schade is.
pi_205557570
Enige voordeel van die stijgende energieprijzen zijn, dat je geen irritante verkopers meer aan de deur krijgt die durven te beweren dat je nú moet overstappen...

:')
pi_205557579
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Conclusie: Dat Rusland nog niet uit Oekraïne is vertrokken is volstrekt irrelevant in de bepaling of die sancties zin hebben. Fijn dat we eruit zijn ^O^
Aha, je kunt niet lezen. Dat verklaart alles.

Of de sancties zin hebben heeft nooit op tafel gelegen. Mijn stelling was dat ze tot op heden geen resultaat hebben geboekt. En dat kun je gewoon feitelijk vaststellen want de oorlog is nog gaande.

quote:
Volgens mij ben je zelf een beetje het overzicht kwijt, maar oké :D Zie verder hierboven.
Als je niet kunt lezen ben je natuurlijk al snel in de veronderstelling dat anderen het niet snappen. Daar gaat het mis bij je.

quote:
Ik dacht dat de Engelse taal een probleem voor je was, maar het is dus ook Nederlands en daarmee taal in het algemeen zo te zien.

Ik zal het maar voorzeggen want ik heb nog meer plannen vandaag en het wordt een beetje zielig vind ik. Dwarsbomen hoeft niet per se te betekenen dat iemand iets volstrekt niet meer kan. Het kan ook tegenwerken betekenen, of bemoeilijken.
Dat klopt. Daarom staat er nog een stukje achter (een zin stopt pas bij een punt, vraagteken of uitroepteken, dat heb je kennelijk gemist op school):


quote:
om het Russische vermogen om de agressie voort te zetten effectief te dwarsbomen
Omdat begrijpend lezen niet je ding is zal ik het vertalen in jip en Janneke taal. Daar staat dat het doel van de sancties is Rusland dermate te dwarsbomen dat ze effectief niet meer in staat zijn om oorlog in Oekraïne te voeren.

We kunnen de krant openslaan en constateren dat Rusland nog steeds oorlog aan het voeren is.
quote:
De conclusie dat de Russen niet gedwarsboomd zijn omdat ze nog steeds oorlog voeren is dus incorrect.

Graag gedaan.
Weer fout!

De conclusie dat de Russen niet gedwarsboomd zijn is door niemand getrokken (Ja door jou, maar dat zal aan je leesvaardigheid liggen. Het is in ieder geval door niemand gezegd.)
Wat is dan de correcte conclusie?

Ik schrijf het zo duidelijk mogelijk voor je uit om de kans dat je weer de plank misslaat minimaal te houden:

De conclusie is dat de Russen wel gedwarsboomd zijn maar niet dermate dat zij effectief niet meer in staat zijn om oorlog te voeren in Oekraïne terwijl dat wel de doelstelling van de sancties was. Dus vanaf het moment van invoeren tot het moment dat ik dit schrijf hebben de sancties niet het gewenste resultaat bereikt, daarmee is niet gezegd dat Rusland niet gedwarsboomd is, maar dat was het doel ook niet, het doel was dermate dwarsbomen dat oorlog voeren niet meer mogelijk is.

Tot op heden niet gelukt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557580
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China en India stappen in. Het IMF concludeerde al dat er eigenlijk weinig schade is.
Je hebt niet zomaar ineens een gasleiding van Rusland (en dan ook nog het gaswinningsgebied) naar China of India. En het zijn niet alleen leidingen, je moet er ook druk op krijgen.

Nord Stream 2 duurde al 3 jaar om te bouwen en dat is relatief een kort stukje als je de hele breedte van Rusland bekijkt.

LNG is een alternatief maar ook daar moet je capaciteit voor bouwen.
pi_205557582
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Ja dag, ik ben scholieren.com niet :D Ga zelf maar lezen.
Ik weet al lang dat het er niet in staat. Het is gewoon een onderzoek die concludeert wat jij graag wil horen en dan slik je het voor zoete koek.

En natuurlijk is er wel schade, dat zal je mij niet horen ontkennen. Er zijn Westerse bedrijven vertrokken. Dat is schade. En daar komt nu andere bedrijvigheid voor terug.

De gas- en olieprijs komt echter nooit meer terug op het oude nivo, ook zal de voorraad beperkt blijven en de inflatie gaan we in Europa ook niet meer goed maken.

Kortom: de schade in Europa is veel groter dan in Rusland en raakt ook nog eens de burger veel meer. En dat gaat ten koste van de stabiliteit.
pi_205557594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt niet zomaar ineens een gasleiding van Rusland (en dan ook nog het gaswinningsgebied) naar China of India.

Nord Stream 2 duurde al 3 jaar om te bouwen en dat is relatief een kort stukje als je de hele breedte van Rusland bekijkt.

LNG is een alternatief maar ook daar moet je capaciteit voor bouwen.
Het is echt onweersproken dat Rusland momenteel meer geld verdient aan energieleveranties dan voor de sancties.

Het is ook Rusland die de gaskraan niet open wil zetten. Ze krijgen genoeg geld binnen.
pi_205557615
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nee ga nou alsjeblieft niet weer beginnen over de roebel die gestegen zou zijn. Er is al hemeltergend vaak uitgelegd dat dat alleen dankzij kunstgrepen van de Russische bank is.

Die energieleveranties, dat zou kunnen kloppen. Heeft ook ermee te maken dat de sancties niet door iedereen even goed worden nageleefd. Echter stappen nu steeds meer landen af van Russisch gas. Verder moge het bekend zijn dat ze met machines uit de steentijd werken en geen vervanging meer kunnen krijgen. Het effect daarvan zie je natuurlijk niet binnen een week.
De vraag was Hoe de oorlogsmachine in de praktijk wordt geblokkeerd. Kun je daar op in gaan?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:57:37 #101
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205557655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
China en India stappen in. Het IMF concludeerde al dat er eigenlijk weinig schade is.
Weinig schade op welk gebied? En wat is de verwachting? En wat is weinig?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205557658
quote:
Sterk :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557674
Heel simpel: verbieden om electrische auto's te laden, van de winter.
pi_205557707
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Weinig schade op welk gebied? En wat is de verwachting? En wat is weinig?
De verwachting was dat de schade dermate hoog zou zijn dat ze niet meer in staat zouden zijn de oorlogshandelingen in Oekraïne voort te zetten. Dat is je nu al meermaals uitgelegd.

Hier nogmaals:

quote:
Het doel van de economische sancties is om Rusland ernstige gevolgen op te leggen voor zijn acties en om het Russische vermogen om de agressie voort te zetten effectief te dwarsbomen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vraag jou om jouw eigen woorden.
ja dat kun je vergeten. Ik ga niet een wetenschappelijke paper overliggen typen en parafraseren omdat jij te lam bent om een link te openen en te lezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557718
Misschien toch ff beginnen met wat flessen water elke week mee nemen uit de supermarkt :{
Twiddel
pi_205557720
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
ja dat kun je vergeten.
Ik merk inderdaad dat een inhoudelijk argument produceren voor jou wat te hoog gegrepen is.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:06:51 #108
3542 Gia
User under construction
pi_205557722
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:05 schreef summer2bird het volgende:
Misschien toch ff beginnen met wat flessen water elke week mee nemen uit de supermarkt :{
Dit is toch niet het topic over het dreigende watertekort!
pi_205557724
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:00 schreef RetepV het volgende:
Heel simpel: verbieden om electrische auto's te laden, van de winter.
En dan natuurlijk ook verbieden om energie te gebruiken om brandstof te raffineren.
Scheelt weer 1,2kWh per liter benzine / diesel.
pi_205557736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit is toch niet het topic over het dreigende watertekort!
Nee, maar als er geen water mee uit de kraan komt door elektriciteits tekort bij het waternet helpt het ook niet
Twiddel
pi_205557741
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik merk inderdaad dat een inhoudelijk argument produceren voor jou wat te hoog gegrepen is.
Ja sorry maar als men met Russische vriendinnen aankomt zetten om argumenten te weerleggen en dan vervolgens te lam is om een abstract te lezen dan houdt het op.

Wat heb jij eigenlijk inhoudelijk ingebracht?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557748
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Weinig schade op welk gebied? En wat is de verwachting? En wat is weinig?
Economisch gebied natuurlijk. De verwachting was significante schade, maar met het verdwijnen van de Westerse bedrijven komen er Russische bedrijven voor in de plaats. Zoals McDonalds. Alle vestigingen zijn overgenomen door een lokale partij. Ok, die moet de hele flikkerse bende teruggeven aan McDonalds zodra ze weer terugkomen (ook interessant om te zien dat McDonalds uitgaat van een tijdelijke vertrek) en het eten daar is nu nog smeriger dan het al was, maar toch.
pi_205557757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:05 schreef summer2bird het volgende:
Misschien toch ff beginnen met wat flessen water elke week mee nemen uit de supermarkt :{
Voor ¤1 heb je 1.000 liter water uit de kraan. Kan je ook prima in een paar jerrycans gieten mocht het zover zijn.
Waterdruk valt niet meteen weg als de stroom uitvalt. Pas als de noodstroom er mee kapt wordt het vervelend.
pi_205557817
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja sorry maar als men met Russische vriendinnen aankomt zetten om argumenten te weerleggen en dan vervolgens te lam is om een abstract te lezen dan houdt het op.

Wat heb jij eigenlijk inhoudelijk ingebracht?
Onder meer dat de schade zich vooral beperkt tot het terugtrekken van Westerse bedrijven en daar b.v. India en China gretig op inspringen, dat de inkomsten uit energieverkopen ondanks de veel lagere afzet simpelweg hoger zijn geworden. Dat zelfs in een van de rijkste landen in de EU en de wereld (Nederland) inmiddels 1/3e van de bevolking niet meer fatsoenlijk rond kan komen. Dat bij een strenge winter uitval van elektrolevering dreigt. Dat voor velen een warme woning en warm douchen straks niet meer vanzelfsprekend is en zelfs het kopen van voldoende eten op de tocht staat. Waar de gewone Rus vooralsnog weinig last heeft en sowieso de komende winters er lekker warmpjes bij zal zitten. Dat oproer vooral komt als het volk in de knel geraakt.

Je leest toch over heel wat heen. Ik ben vast ook nog wat vergeten.
pi_205557832
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Hier nogmaals:

quote:
------------------------------------------
Het doel van de economische sancties is om Rusland ernstige gevolgen op te leggen voor zijn acties en om het Russische vermogen om de agressie voort te zetten effectief te dwarsbomen
------------------------------------------
quote:
The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression
Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien hoor, maar geen van beide realiseren dat het woordje 'effectively' in deze zin ook nog anders vertaald kan worden dan met 'effectief'.

De vertaling kan ook het volgende zijn, enigszins vrij vertaald (en met wat andere niet noemenswaardige grammaticale correcties):

Het doel van de economische sancties is om Rusland ernstige consequenties op te leggen voor haar acties en om feitelijk de Russische vermogens om de agressie voort te kunnen zetten te dwarsbomen.

Je kan het dus letterlijk als 'effectief' vertalen, maar Amerikanen gebruiken het woord 'effectively' ook in figuurlijke zin om een voorgaand punt te verduidelijk. Vergelijkbaar met het woordje 'basically'.

Welke er exact bedoeld is kan ik niet zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat de Engelse taal heel wat minder exact is dan de Nederlandse taal, dat je dat alleen uit ervaring kan leren, en dat Google Translate die nuances niet pakt en alles letterlijk vertaalt.
pi_205557906
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:19 schreef RetepV het volgende:

[..]
[..]
Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien hoor, maar geen van beide realiseren dat het woordje 'effectively' in deze zin ook nog anders vertaald kan worden dan met 'effectief'.

De vertaling kan ook het volgende zijn, enigszins vrij vertaald (en met wat andere niet noemenswaardige grammaticale correcties):

Het doel van de economische sancties is om Rusland ernstige consequenties op te leggen voor haar acties en om feitelijk de Russische vermogens om de agressie voort te kunnen zetten te dwarsbomen.

Je kan het dus letterlijk als 'effectief' vertalen, maar Amerikanen gebruiken het woord 'effectively' ook in figuurlijke zin om een voorgaand punt te verduidelijk. Vergelijkbaar met het woordje 'basically'.

Welke er exact bedoeld is kan ik niet zeggen. Maar ik kan je wel vertellen dat de Engelse taal heel wat minder exact is dan de Nederlandse taal, dat je dat alleen uit ervaring kan leren, en dat Google Translate die nuances niet pakt en alles letterlijk vertaalt.
Daar snij je een goed punt aan. Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar daarmee wordt dus nog duidelijker dat de sancties tot op heden niet het gewenste resultaat hebben bereikt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205557943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder meer dat de schade zich vooral beperkt tot het terugtrekken van Westerse bedrijven en daar b.v. India en China gretig op inspringen, dat de inkomsten uit energieverkopen ondanks de veel lagere afzet simpelweg hoger zijn geworden. Dat zelfs in een van de rijkste landen in de EU en de wereld (Nederland) inmiddels 1/3e van de bevolking niet meer fatsoenlijk rond kan komen. Dat bij een strenge winter uitval van elektrolevering dreigt. Dat voor velen een warme woning en warm douchen straks niet meer vanzelfsprekend is en zelfs het kopen van voldoende eten op de tocht staat. Waar de gewone Rus vooralsnog weinig last heeft en sowieso de komende winters er lekker warmpjes bij zal zitten. Dat oproer vooral komt als het volk in de knel geraakt.

Je leest toch over heel wat heen. Ik ben vast ook nog wat vergeten.
En daar gaat het dus fout en komt dat artikel ook met tegen argumenten. Militaire en andere productie is aan het instorten door een gebrek aan (reserve) onderdelen en onderhoud. Dat de gewone Rus nog steeds zijn smerige eten kan eten geloof ik wel net zoals er genoeg gas is in Rusland.

Overigens geldt dat laatste voor NL ook maar is er politiek voor gekozen omdat nog niet te openen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205557958
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar daarmee wordt dus nog duidelijker dat de sancties tot op heden niet het gewenste resultaat hebben bereikt.
Ben ik het helemaal mee eens. Ik zal nog verder gaan. De wapenleveranties hebben tot op heden ook niet het gewenste resultaat bereikt.
pi_205557983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En daar gaat het dus fout en komt dat artikel ook met tegen argumenten. Militaire en andere productie is aan het instorten door een gebrek aan (reserve) onderdelen en onderhoud. Dat de gewone Rus nog steeds zijn smerige eten kan eten geloof ik wel net zoals er genoeg gas is in Rusland.
Zal ik je er nog iets over zeggen? Die militaire en andere productie vreet energie. Metaal moet gesmolten en gestanst worden, etc. etc. etc. En dat moet allemaal met gas, olie of kolen opgestookt worden.

Wij in de EU hebben dus met onze sancties onze energievoorziening op het spel gezet. Terwijl Rusland die energie gewoon voor zichzelf uit de grond kan pompen.

In het geval van oorlog, zal het met onze wapenproductie dus sneller afgelopen zijn dan met de Russische wapenproductie. Waarna de Russen, in het geval ze dat wensen, ons te grazen kunnen nemen.

Dus wij snijden onszelf op NOG een heel belangrijk punt in de vingers.

Dan heb ik het er nog niet eens over hoeveel metaal wij richting Oekraïne hebben gestuurd (in de vorm van legermaterieel) dat nu daar aan het wegroesten is en dat wij niet meer terug kunnen halen om tanks voor onszelf te maken als dat nodig is.
pi_205558008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Ik zal nog verder gaan. De wapenleveranties hebben tot op heden ook niet het gewenste resultaat bereikt.
Ik heb niet helemaal helder voor de geest wat de doelstelling achter de wapenleveranties was maar dat neem ik direct van je aan. Langzaamaan komt Rusland toch steeds een stukje verder.

En let op hè, Rusland heeft nog niet gemobiliseerd. Alle soldaten die nu vechten aan Russische zijde zijn mensen die zich vrijwillig aangemeld hebben. De dienstplichtige mannen van strijdbare leeftijd zijn nog niet opgeroepen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558030
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zal ik je er nog iets over zeggen? Die militaire en andere productie vreet energie. Metaal moet gesmolten en gestanst worden, etc. etc. etc. En dat moet allemaal met gas, olie of kolen opgestookt worden.

Wij in de EU hebben dus met onze sancties onze energievoorziening op het spel gezet. Terwijl Rusland die energie gewoon voor zichzelf uit de grond kan pompen.

In het geval van oorlog, zal het met onze wapenproductie dus sneller afgelopen zijn dan met de Russische wapenproductie. Waarna de Russen, in het geval ze dat wensen, ons te grazen kunnen nemen.

Dus wij snijden onszelf op NOG een heel belangrijk punt in de vingers.

pi_205558061
Zolang we > 140 miljoen euro over hebben voor een schilderij van de familie Rothschild, een peperduur statistiek bureau met 2 vestigingen waarvan 1 een complete TV studio huisvest & een dure publieke omroep is er nog geen crisis in dit land.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:52:31 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205558084
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En let op hè, Rusland heeft nog niet gemobiliseerd. Alle soldaten die nu vechten aan Russische zijde zijn mensen die zich vrijwillig aangemeld hebben. De dienstplichtige mannen van strijdbare leeftijd zijn nog niet opgeroepen.
Sorry, maar hiermee geef je wel aan dat je dat niet helemaal goed hebt begrepen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205558097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zal ik je er nog iets over zeggen? Die militaire en andere productie vreet energie. Metaal moet gesmolten en gestanst worden, etc. etc. etc. En dat moet allemaal met gas, olie of kolen opgestookt worden.

Wij in de EU hebben dus met onze sancties onze energievoorziening op het spel gezet. Terwijl Rusland die energie gewoon voor zichzelf uit de grond kan pompen.

In het geval van oorlog, zal het met onze wapenproductie dus sneller afgelopen zijn dan met de Russische wapenproductie. Waarna de Russen, in het geval ze dat wensen, ons te grazen kunnen nemen.

Dus wij snijden onszelf op NOG een heel belangrijk punt in de vingers.

Dan heb ik het er nog niet eens over hoeveel metaal wij richting Oekraïne hebben gestuurd (in de vorm van legermaterieel) dat nu daar aan het wegroesten is en dat wij niet meer terug kunnen halen om tanks voor onszelf te maken als dat nodig is.
Dan moeten we kiezen. Geweren maken of de verwarming aan zetten in het bejaardentehuis.

We hebben osn als Europa behoorlijk klem gezet. En dat allemaal voor een land waar we feitelijk geen enkele verplichting jegens hebben en wat ook nog eens een door en door corrupte bananenrepubliek is en 's werelds grootste producent van kinderporno. Je moet het er maar voor over hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:54:58 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205558099
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sorry, maar hiermee geef je wel aan dat je het niet helemaal goed hebt begrepen.
Dit heeft zo wel een enorme overlap met het Oekraine oorlog topic. Over energie gaat het niet echt, lijkt het.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205558101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sorry, maar hiermee geef je wel aan dat je het niet helemaal goed hebt begrepen.
Geef maar aan waar ik mis zit. Dit is vrij gratuit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:55:33 #127
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205558104
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit heeft zo wel een enorme overlap met het Oekraine oorlog topic. Over energie gaat het niet echt, lijkt het.
Goed punt. Eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:55:49 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205558108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Geef maar aan waar ik mis zit. Dit is vrij gratuit.
Laten we dit gesprek voort zetten in het Oekraïne topic svp.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205558149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En daar gaat het dus fout en komt dat artikel ook met tegen argumenten. Militaire en andere productie is aan het instorten door een gebrek aan (reserve) onderdelen en onderhoud. Dat de gewone Rus nog steeds zijn smerige eten kan eten geloof ik wel net zoals er genoeg gas is in Rusland.

Overigens geldt dat laatste voor NL ook maar is er politiek voor gekozen omdat nog niet te openen.
Ok. Dat het gebrek aan onderdelen een probleem kan vormen voor de oorlogsmachine ben ik met je eens. Maar dan vertraagt het tempo van de oorlog daar, wat vast heel vervelend is voor Ome Vovo, maar dat valt toch in het niet bij een energiecrisis vind ik.
pi_205558183
Wat de situatie met het gas uit Rusland ook is, Putin is geen betrouwbare handelspartner en zolang we gas en andere grondstoffen afnemen zullen we altijd afhankelijk en chantabel blijven.

De enige reden dat Rusland nog gas levert is omdat je alleen kan dreigen om er mee te stoppen als je nog levert.

Het worden een paar pittige winters voor Europa maar uiteindelijk lossen we het ook wel weer op.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:23:36 #131
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205558354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Aha, je kunt niet lezen. Dat verklaart alles.

Of de sancties zin hebben heeft nooit op tafel gelegen. Mijn stelling was dat ze tot op heden geen resultaat hebben geboekt. En dat kun je gewoon feitelijk vaststellen want de oorlog is nog gaande.
En dat is dus volkomen irrelevant, zoals je al tot in den treure is uitgelegd.
quote:
[..]
Als je niet kunt lezen ben je natuurlijk al snel in de veronderstelling dat anderen het niet snappen. Daar gaat het mis bij je.
:D oké hoor.
quote:
[..]
Dat klopt. Daarom staat er nog een stukje achter (een zin stopt pas bij een punt, vraagteken of uitroepteken, dat heb je kennelijk gemist op school):
[..]
Omdat begrijpend lezen niet je ding is zal ik het vertalen in jip en Janneke taal. Daar staat dat het doel van de sancties is Rusland dermate te dwarsbomen dat ze effectief niet meer in staat zijn om oorlog in Oekraïne te voeren.
_O-

Nee, dat staat er niet.
quote:
We kunnen de krant openslaan en constateren dat Rusland nog steeds oorlog aan het voeren is.
[..]
Weer fout!

De conclusie dat de Russen niet gedwarsboomd zijn is door niemand getrokken (Ja door jou, maar dat zal aan je leesvaardigheid liggen. Het is in ieder geval door niemand gezegd.)
Wat is dan de correcte conclusie?

Ik schrijf het zo duidelijk mogelijk voor je uit om de kans dat je weer de plank misslaat minimaal te houden:

De conclusie is dat de Russen wel gedwarsboomd zijn maar niet dermate dat zij effectief niet meer in staat zijn om oorlog te voeren in Oekraïne terwijl dat wel de doelstelling van de sancties was. Dus vanaf het moment van invoeren tot het moment dat ik dit schrijf hebben de sancties niet het gewenste resultaat bereikt, daarmee is niet gezegd dat Rusland niet gedwarsboomd is, maar dat was het doel ook niet, het doel was dermate dwarsbomen dat oorlog voeren niet meer mogelijk is.

Tot op heden niet gelukt.
Nee, dat was niet de doelstelling.

Anyway, ik ga zo een hapje eten in de stad maar het was weer gezellig ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205558418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat de situatie met het gas uit Rusland ook is, Putin is geen betrouwbare handelspartner en zolang we gas en andere grondstoffen afnemen zullen we altijd afhankelijk en chantabel blijven.

De enige reden dat Rusland nog gas levert is omdat je alleen kan dreigen om er mee te stoppen als je nog levert.

Het worden een paar pittige winters voor Europa maar uiteindelijk lossen we het ook wel weer op.
Klopt je moet niet willen dat hij gaat dreigen en gaar vertellen wanneer sjorsie1982 mag poepen en wanneer niet met straf op het dichtdraaien van de gaskraan.

Daarom ligt de sahara ook niet vol met pv met kabels naar de EU!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205558486
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
En dat is dus volkomen irrelevant, zoals je al tot in den treure is uitgelegd.
[..]
:D oké hoor.
[..]
_O-

Nee, dat staat er niet.
[..]
Nee, dat was niet de doelstelling.

Anyway, ik ga zo een hapje eten in de stad maar het was weer gezellig ^O^
Geen argumenten meer om in te brengen maar toch het laatste woord willen hebben :')

Eet smakelijk!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558524
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder meer dat de schade zich vooral beperkt tot het terugtrekken van Westerse bedrijven en daar b.v. India en China gretig op inspringen, dat de inkomsten uit energieverkopen ondanks de veel lagere afzet simpelweg hoger zijn geworden. Dat zelfs in een van de rijkste landen in de EU en de wereld (Nederland) inmiddels 1/3e van de bevolking niet meer fatsoenlijk rond kan komen. Dat bij een strenge winter uitval van elektrolevering dreigt. Dat voor velen een warme woning en warm douchen straks niet meer vanzelfsprekend is en zelfs het kopen van voldoende eten op de tocht staat. Waar de gewone Rus vooralsnog weinig last heeft en sowieso de komende winters er lekker warmpjes bij zal zitten. Dat oproer vooral komt als het volk in de knel geraakt.

Je leest toch over heel wat heen. Ik ben vast ook nog wat vergeten.
Warm, zonder eten, en met waardeloze roebels. Dat dan weer wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205558535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt je moet niet willen dat hij gaat dreigen en gaar vertellen wanneer sjorsie1982 mag poepen en wanneer niet met straf op het dichtdraaien van de gaskraan.

Daarom ligt de sahara ook niet vol met pv met kabels naar de EU!
Vooralsnog is het Europa dat middels de eigen sancties de gaskraan dicht heeft gedraaid.

Poetin is natuurlijk een boef, dat begrijp ik ook. Maar de Russen en daarvoor de Sovjets zijn altijd betrouwbare gasleverancier geweest richting eu.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558540
Het is doorgaan ook een stuk kouder in Rusland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_205558544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Warm, zonder eten, en met waardeloze roebels. Dat dan weer wel.
Warm. Met voldoende eten en flink in waarde gestegen roebels.
pi_205558552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vooralsnog is het Europa dat middels de eigen sancties de gaskraan dicht heeft gedraaid.

Poetin is natuurlijk een boef, dat begrijp ik ook. Maar de Russen en daarvoor de Sovjets zijn altijd betrouwbare gasleverancier geweest richting eu.
Nee hoor de kraan hier is open.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205558589
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor de kraan hier is open.
Maar niet uit Rusland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Maar niet uit Rusland.
Jawel hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205558603
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef probeer het volgende:

[..]
Warm, zonder eten, en met waardeloze roebels. Dat dan weer wel.
Waardeloze roebels? De roebel is meer waard dan voor de sancties.... je bent in de war, het is de euro die waarde verliest. Ten opzichte van de roebel én ten opzichte van de dollar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jawel hoor
O...


quote:
Het Russische aardgasbedrijf Gazprom heeft besloten geen gas meer te leveren aan Nederland, nadat gashandelaar GasTerra besloot niet in te gaan op de eenzijdige betalingseisen van het bedrijf.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ten-voor-huishoudens
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:02:57 #143
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205558658
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Vooralsnog is het Europa dat middels de eigen sancties de gaskraan dicht heeft gedraaid.

Poetin is natuurlijk een boef, dat begrijp ik ook. Maar de Russen en daarvoor de Sovjets zijn altijd betrouwbare gasleverancier geweest richting eu.
Er is al jaren gesteggel over gas en gasprijzen hoor.

En dat de Roebel niets doet is niet zo gek, dat is een van de kunstgrepen van Putin geweest. Hij eiste niet voor niets niet zo lang geleden nog dat we in Roebels zouden betalen. Iets wat we niet doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205558662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:33 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Ik zal nog verder gaan. De wapenleveranties hebben tot op heden ook niet het gewenste resultaat bereikt.
Oh jawel hoor doel was om Rusland uit Kiev en de lucht te houden en dat is goed gelukt. Veel beter dan verwacht zelfs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205558690
Deze zelf veroorzaakte energiecrisis drijft ons ook nog eens extra op kosten doordat we nu Russische olie via Indiase tussenhandelaren op de Europese markt krijgen. We spekken dus niet alleen de kas van Rusland, maar ook die van dubieuze Indiase tussenhandelaren.

En hier kunnen mensen de rekeningen niet meer betalen, maar we doen het om Poetin dwars te zitten jongens!!! Eet maar een boterham minder.

quote:
Want de ruwe olie die India met een fikse korting inkoopt, wordt daar verwerkt tot diesel. Die wordt vervolgens – voor een hogere prijs – weer verkocht aan Europa.

Nieuw 'businessmodel'
''Het lijkt het nieuwe businessmodel van India'', zegt Van Geuns. Volgens haar is het niet voor het eerst dat er via een alternatieve route toch wordt gehandeld met oliesoorten onder een boycot. ''Iraanse en Venezolaanse olie vindt ook zo zijn weg op de wereldmarkt. Daarnaast wordt er ook vaak olie gemengd en onder een andere noemer doorverkocht. Dat zien we nu ook met Russische olie.''

Gaat Rusland de olieboycot dan überhaupt wel voelen? ''Dat moeten we nog gaan zien. Het is van veel verschillende factoren afhankelijk. Bijvoorbeeld of de export naar India wordt ingedamd of niet'', zegt Van Geuns.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eboycot-export-india

En nee Van Geuns, natuurlijk wordt de export naar India niet ingedamd, want waarom zou Rusland of India dat doen? Ze verdienen er juist zo lekker aan.

We zijn hier helemaal gek in Europa.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558711
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zal ik je er nog iets over zeggen? Die militaire en andere productie vreet energie. Metaal moet gesmolten en gestanst worden, etc. etc. etc. En dat moet allemaal met gas, olie of kolen opgestookt worden.

Wij in de EU hebben dus met onze sancties onze energievoorziening op het spel gezet. Terwijl Rusland die energie gewoon voor zichzelf uit de grond kan pompen.

In het geval van oorlog, zal het met onze wapenproductie dus sneller afgelopen zijn dan met de Russische wapenproductie. Waarna de Russen, in het geval ze dat wensen, ons te grazen kunnen nemen.

Dus wij snijden onszelf op NOG een heel belangrijk punt in de vingers.

Dan heb ik het er nog niet eens over hoeveel metaal wij richting Oekraïne hebben gestuurd (in de vorm van legermaterieel) dat nu daar aan het wegroesten is en dat wij niet meer terug kunnen halen om tanks voor onszelf te maken als dat nodig is.
Op de korte termijn wel op de lange termijn niet. Deze stap moest sowieso gemaakt worden omdat al sinds 2008 en 2014 duidelijk is dat die afhankelijkheid ons chantabel maakt. Dat is ook de reden om nu wel fatsoenlijk in te grijpen en pijn te lijden. Nu geen signaal afgeven zou de hele oostflank verzwakken.

Wat betreft simpele shit heeft Rusland wel grondstoffen idd. Echter om die te winnen en nuttig in te zetten hebben ze vaak westerse technologie en machines nodig.

En dat gaat decennia duren om fatsoenlijk te vervangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205558730
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt je moet niet willen dat hij gaat dreigen en gaar vertellen wanneer sjorsie1982 mag poepen en wanneer niet met straf op het dichtdraaien van de gaskraan.

Daarom ligt de sahara ook niet vol met pv met kabels naar de EU!
Het VK is as we speak een kabeltje aan het trekken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_205558734
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh jawel hoor doel was om Rusland uit Kiev en de lucht te houden en dat is goed gelukt. Veel beter dan verwacht zelfs.
Nee dit was het doel:

quote:
The aim of the economic sanctions is to impose severe consequences on Russia for its actions and to effectively thwart Russian abilities to continue the aggression
Zoals je ziet komt het woord "lucht" of "Kiev" er niet in voor...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205558786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok. Dat het gebrek aan onderdelen een probleem kan vormen voor de oorlogsmachine ben ik met je eens. Maar dan vertraagt het tempo van de oorlog daar, wat vast heel vervelend is voor Ome Vovo, maar dat valt toch in het niet bij een energiecrisis vind ik.
Ze zijn van elkaar afhankelijk, ome vovo moet voor de herfst zijn shit voor elkaar hebben anders kan hij het vergeten. Die energie crisis is grotendeels op te lossen door toch eens afscheid te gaan nemen van niet rendabele energie efficiënte industrieën. Ook valt het op te vangen met kolen en lng.
En kan Nederland de gasprijs in laten storten met de melding om de gaskraan in Groningen weer open te zetten.
Op de langere termijn kan hij alleen verliezen en is de industrie van de VS en de EU te machtig.

Want laten we wel wezen zelfs voor zijn olie en gas delving heeft hij westerse onderdelen en techniek nodig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205558818

https://www.euronews.com/(...)y-bills-gathers-pace

Het zal hier in NL snel klaar zijn denk ik met Oekraïne steunen ten koste van alles.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:21:15 #151
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205558827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:20 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
Het zal hier in NL snel klaar zijn denk ik met Oekraïne steunen ten koste van alles.
Ik denk vooral dat mensen heel boos op Rusland en vooral Putin worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205558845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nee dit was het doel:
[..]
Zoals je ziet komt het woord "lucht" of "Kiev" er niet in voor...
Nee hoor je leest weer eens niet goed.

Het ging niet om de sancties. Terug naar start je ontvangt geen 200 roebel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205558850
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat mensen heel boos op Rusland en vooral Putin worden.
Ook. Maar elke keer miljarden naar Oekraïne sturen dat raakt men ook beu.
pi_205558876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Oh jawel hoor doel was om Rusland uit Kiev en de lucht te houden en dat is goed gelukt. Veel beter dan verwacht zelfs.
Dat was het eigen falen. Had niets met de sancties te maken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:33:22 #155
22565 asco
Los in deze tent
pi_205558930
Dat waren nog eens tijden, guldencenten! _O_



1992 _O_ _O_ *O*
pi_205559013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ze zijn van elkaar afhankelijk, ome vovo moet voor de herfst zijn shit voor elkaar hebben anders kan hij het vergeten. Die energie crisis is grotendeels op te lossen door toch eens afscheid te gaan nemen van niet rendabele energie efficiënte industrieën. Ook valt het op te vangen met kolen en lng.
En kan Nederland de gasprijs in laten storten met de melding om de gaskraan in Groningen weer open te zetten.
Op de langere termijn kan hij alleen verliezen en is de industrie van de VS en de EU te machtig.

Want laten we wel wezen zelfs voor zijn olie en gas delving heeft hij westerse onderdelen en techniek nodig.
Waarom wordt er gesproken over het stilleggen van industrie in Duitsland, wat grote gevolgschade heeft economisch, als het allemaal zo gemakkelijk op te vangen is?

De ongemakkelijke waarheid is dat we meerder hele nare jaren tegemoet kunnen zien.
pi_205559024
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk vooral dat mensen heel boos op Rusland en vooral Putin worden.
Of dat zo is of niet, als ze de straat opgaan is dat niet in Rusland, maar gewoon in de eigen omgeving.
pi_205559033
Wat toevallig dat er een energiecrisis aanstaande is, terwijl er ook een energie-transitie wordt van bovenaf wordt doorgedrukt. Krijgen de wappies toch weer gelijk met hun voorspellingen.
pi_205559034
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Sorry, maar hiermee geef je wel aan dat je dat niet helemaal goed hebt begrepen.
Inderdaad, alsof Rusland een onuitputtelijke bron aan militairen heeft. Dat land heeft minder inwoners als Frankrijk en Duitsland samen. _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:52:04 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205559047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:50 schreef matigeuser het volgende:
Wat toevallig dat er een energiecrisis aanstaande is, terwijl er ook een energie-transitie wordt van bovenaf wordt doorgedrukt. Krijgen de wappies toch weer gelijk met hun voorspellingen.
Putin is dan ook WEF trekpop, een opperwappie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205559062
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Putin is dan ook WEF trekpop, een opperwappie.
Dit heeft niks met Putin te maken. We hebben zat eigen gas in de grond in Groningen, maar daar zijn we mee gestopt. En onze kolencentrales mogen nog maar op 35% van hun capaciteit werken.... We doen het gewoon helemaal zelf.

En natuurlijk hebben ze nu in Frankrijk ineens een storing in hun nucleaire plants. En natuurlijk is het zo droog dit jaar dat de schepen minder kunnen vervoeren.

Wat een toevallige en verschrikkelijke samenloop van omstandigheden zeg...
pi_205559081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom wordt er gesproken over het stilleggen van industrie in Duitsland, wat grote gevolgschade heeft economisch, als het allemaal zo gemakkelijk op te vangen is?

De ongemakkelijke waarheid is dat we meerder hele nare jaren tegemoet kunnen zien.
Beter nu door de zure appel heen bijten dan over een paar jaar een nog zuurdere - Russische invloedssfeer - appel moeten slikken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:01:21 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205559109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dit heeft niks met Putin te maken. We hebben zat eigen gas in de grond in Groningen, maar daar zijn we mee gestopt. En onze kolencentrales mogen nog maar op 35% van hun capaciteit werken.... We doen het gewoon helemaal zelf.

En natuurlijk hebben ze nu in Frankrijk ineens een storing in hun nucleaire plants. En natuurlijk is het zo droog dit jaar dat de schepen minder kunnen vervoeren.

Wat een toevallige en verschrikkelijke samenloop van omstandigheden zeg...
Niet gehinderd door enige kennis merk ik.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205559273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:57 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Beter nu door de zure appel heen bijten dan over een paar jaar een nog zuurdere - Russische invloedssfeer - appel moeten slikken.
Nee, beter doe je het in een tempo dat er geen energiearmoede ontstaat.

Een deel van het probleem is natuurlijk het vooruitschuiven. En idioten in België en Duitsland gewoon kerncentrales willen sluiten. Maar de sancties waren ondoordacht en roekeloos.
pi_205559336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, beter doe je het in een tempo dat er geen energiearmoede ontstaat.

Een deel van het probleem is natuurlijk het vooruitschuiven. En idioten in België en Duitsland gewoon kerncentrales willen sluiten. Maar de sancties waren ondoordacht en roekeloos.
Voordat er energiearmoede ontstaat worden nutteloze en/of verlieslijdende industrieën van het gas afgehaald. Iets waar men overigens al lang en breed mee begonnen had moeten zijn. Niemand heeft snijbloemen of waterige tomaten uit gasgestookte kassen nodig.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205559359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ook. Maar elke keer miljarden naar Oekraïne sturen dat raakt men ook beu.
Valt wel mee, dit is nog best goedkoop.

Afghanistan heeft $2.313.000.000.000 in 20 jaar gekost.

Dat is ruim 300 miljoen Dollar per dag.
pi_205559458
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Voordat er energiearmoede ontstaat worden nutteloze en/of verlieslijdende industrieën van het gas afgehaald. Iets waar men overigens al lang en breed mee begonnen had moeten zijn. Niemand heeft snijbloemen of waterige tomaten uit gasgestookte kassen nodig.
Met praat in Duitsland over bedrijven als Siemens.
pi_205560606
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Met praat in Duitsland over bedrijven als Siemens.
Die zullen, net als veel andere bedrijven, hun productie terug moeten schroeven, maar dat was tijdens de hoogtijdagen van de pandemie ook al het geval. Zulke bedrijven worden nu sowieso gedwongen om snel tot een beslissing te komen of ze nog in verouderde bedrijfstakken als gas & power actief willen blijven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205560624
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Wij hebben er wel zo'n bedrag aan uitgegeven verwacht ik. Nieuwe kunststof kozijnen met triple glas, geïsoleerde betonvloer met vloerverwarming ipv houten vloer zonder isolatie, spouwmuurisolatie en isolatie tussen de houten balken. Woning uit 1954 waar nog niks was gedaan. Dat kost nou eenmaal een hoop geld.
Eens in de zoveel tijd moet er nu eenmaal geïnvesteerd worden om iets up to date te houden. Je kunt ook kiezen om dat niet te doen, maar dan moet je gaan afschrijven zodat je na een X periode opnieuw kunt beginnen (in geval van de woning sloop+nieuwbouw die aan de laatste eisen voldoet).

Helaas zijn er teveel woningeigenaren die dit niet willen beseffen.
pi_205560791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Voordat er energiearmoede ontstaat worden nutteloze en/of verlieslijdende industrieën van het gas afgehaald. Iets waar men overigens al lang en breed mee begonnen had moeten zijn. Niemand heeft snijbloemen of waterige tomaten uit gasgestookte kassen nodig.
Momenteel verbruiken huishoudens nauwelijks gas. Afgelopen maanden is het gasverbruik in Nederland ruim 20% lager dan in dezelfde periode in voorgaande jaren. Dat is voornamelijk aan 'industriële gebruikers' te danken.
pi_205560853
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:50 schreef matigeuser het volgende:
Wat toevallig dat er een energiecrisis aanstaande is, terwijl er ook een energie-transitie wordt van bovenaf wordt doorgedrukt. Krijgen de wappies toch weer gelijk met hun voorspellingen.
Die energietransitie is helaas door tegenstanders ervan nog amper op gang gekomen. Waren we er 5 jaar eerder al volop mee aan de slag gegaan, hadden we nu een stuk minder problemen gehad.

De mensen die hun aandeel in de energietransitie al grotendeels hebben uitgevoerd liggen nu dan ook niet echt wakker van de gestegen energieprijzen. Degenen die het klimaat gedoe allemaal maar onzin vinden en nooit iets aan isolatie of zuinig omgaan met energie gedaan hebben, voelen dat nu flink.
pi_205560871
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Die energietransitie is helaas door tegenstanders ervan nog amper op gang gekomen. Waren we er 5 jaar eerder al volop mee aan de slag gegaan, hadden we nu een stuk minder problemen gehad.

De mensen die hun aandeel in de energietransitie al grotendeels hebben uitgevoerd liggen nu dan ook niet echt wakker van de gestegen energieprijzen. Degenen die het klimaat gedoe allemaal maar onzin vinden en nooit iets aan isolatie of zuinig omgaan met energie gedaan hebben, voelen dat nu flink.
En daardoor zie je o.a. dit verschijnsel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205560911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voor ¤1 heb je 1.000 liter water uit de kraan. Kan je ook prima in een paar jerrycans gieten mocht het zover zijn.
Waterdruk valt niet meteen weg als de stroom uitvalt. Pas als de noodstroom er mee kapt wordt het vervelend.
Gewoon een groot vat op zolder zetten en dat altijd gevuld houden.
pi_205560930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Die zullen, net als veel andere bedrijven, hun productie terug moeten schroeven, maar dat was tijdens de hoogtijdagen van de pandemie ook al het geval. Zulke bedrijven worden nu sowieso gedwongen om snel tot een beslissing te komen of ze nog in verouderde bedrijfstakken als gas & power actief willen blijven.
Je draait nu.
pi_205561150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je draait nu.
Nee hoor, een bedrijf als Siemens zal zich gewoon aan de nieuwe werkelijkheid aan moeten passen en dus bepaalde verouderde bedrijfstakken moeten sluiten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:09:10 #176
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205561356
Het blijft boeiend om te zien hoe lastig het voor sommigen is dader en slachtoffer uit elkaar te houden.

Het zullen inderdaad zware jaren worden met in elk opzicht slechts 1 dader, Vladimir Putin en niemand anders.

Voor de rest van de wereld is het schipperen en uitproberen wat wel en wat niet werkt. Wanneer het dan over de energiecrisis gaat is er 1 ding wat de schuldvraag extra benadrukt en dat is de gebrekkige vulling van de voorraden vorig jaar. Deze hele crisis is in 2021 al voorbereid, des te meer reden genadeloos te zijn voor deze oorlogsmisdadiger
pi_205562094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:46 schreef VEM2012 het volgende:

De ongemakkelijke waarheid is dat we meerder hele nare jaren tegemoet kunnen zien.
Daar ben ik ook bang voor.

-Net 2 jaren corona crisis achter de rug.
-Hypotheekrente van 1, 5 % naar 3,5%
-20% minder huizen verkoop
-Inflatie 11,5 procent and up.
-Handelstekort.
-Problemen boerenbedrijven
-Mogelijke nieuwe coronagolf vanuit natuurlijk reservoir
-Vergrijzing, tekort aan thuiszorg en verpleegkundigen.
-Een derde van de Nederlanders kan rekeningen niet meer betalen.
-Sommige Duitse industrieën moeten de deuren sluiten, waaronder ook sommige voedingsindustrien.
-Geen huisvesting meer voor seizoenarbeiders land en tuinbouw en slachterijen.
-Glastuinbouw mogelijk niet meer rendabel
-Duitsland is landelijk gymzalen aan het inrichten dienend ter verwarming burgers in de winter.
-Vrees voor blackouts.
-Duitsland geeft aan mogelijk een paar uur per dag warm water straks per huishouden.
-Plezier wordt beknot, mogelijk geen skiliften meer in Zwitserland, horeca in Spanje mag slechts koelen tot 27C, geen verwarmde of gekoelde buitenterrassen meer (Frankrijk). Verwarmen mag maar tot 19 graden.
Ik gok tijdelijke sluiting casino's, pretparken, events met lichtshows, clubs, sportevenementen waarbij grote stadionverlichting nodig is, zelfde voor concerten, sauna's, zwembaden etc.
De lijst is nog veel langer.

Ik vraag me af hoe een bevolking na 2 jaar stress door covid en daaruit vloeiende maatregelen hierop gaat reageren.
Sterker nog, ik vrees daarvoor.

Maar misschien valt het allemaal mee, al zie ik niet hoe.

Ik zou heel graag berichten lezen van mensen die dit anders zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 06-08-2022 03:10:38 ]
pi_205562153
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Valt wel mee, dit is nog best goedkoop.

Afghanistan heeft $2.313.000.000.000 in 20 jaar gekost.

Dat is ruim 300 miljoen Dollar per dag.
Toen zaten mensen niet in geldproblemen, nu wel steeds meer.
pi_205562192
twitter
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:49:43 #180
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205562234
Uhhh, nee Hans, die generatie is praktisch deaud.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 05:54:02 #181
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205562235
-Dubbel, server heeft de hik-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205562240
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:27 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe een bevolking na 2 jaar stress door covid en daaruit vloeiende maatregelen hierop gaat reageren.
Sterker nog, ik vrees daarvoor.
We zijn als Europeanen niet veel meer gewend.
Je leert de goede tijden waarderen als je slechte jaren mee hebt gemaakt.
pi_205562281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 06:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We zijn als Europeanen niet veel meer gewend.
Je leert de goede tijden waarderen als je slechte jaren mee hebt gemaakt.
De rubberen stoeptegelgeneratie van nu zal zich eerder zorgen maken of de Wifi wel blijft werken bij energietekort....

:')
pi_205562333
pi_205562462
quote:
Zou hier zo graag de specificaties van willen zien. Sinds januari zitten wij zonder vast contract, betalen 180 euro en krijgen dan volgens hun berekeningen een heel klein bedrag terug. Hoe komt men aan 750 euro?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:54:23 #186
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205562508
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:44 schreef Malavita het volgende:

[..]
Zou hier zo graag de specificaties van willen zien. Sinds januari zitten wij zonder vast contract, betalen 180 euro en krijgen dan volgens hun berekeningen een heel klein bedrag terug. Hoe komt men aan 750 euro?
Dit soort FUD is de media de laatste jaren erg goed in. We zoeken de meest trieste gevallen op en maken er een smeuiig artikel van.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:15:56 #187
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205562633
quote:
De samenvatting is dat Erik er eigenlijk geen verstand van heeft, maar wel een mening en daarbij maar even een open deur intrapt.

De oplossing is eenvoudig, het is tijd om Oekraïne actief militair te gaan helpen en Rusland binnen te vallen. Dit is een al minimaal in 2021 georganiseerde vijandige actie, tegenactie is het enige logische antwoord.
pi_205562638
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:27 schreef Za het volgende:

[..]
Daar ben ik ook bang voor.

-Net 2 jaren corona crisis achter de rug.
-Hypotheekrente van 1, 5 % naar 3,5%
-20% minder huizen verkoop
-Inflatie 11,5 procent and up.
-Handelstekort.
-Problemen boerenbedrijven
-Mogelijke nieuwe coronagolf vanuit natuurlijk reservoir
-Vergrijzing, tekort aan thuiszorg en verpleegkundigen.
-Een derde van de Nederlanders kan rekeningen niet meer betalen.
-Sommige Duitse industrieën moeten de deuren sluiten, waaronder ook sommige voedingsindustrien.
-Geen huisvesting meer voor seizoenarbeiders land en tuinbouw en slachterijen.
-Glastuinbouw mogelijk niet meer rendabel
-Duitsland is landelijk gymzalen aan het inrichten dienend ter verwarming burgers in de winter.
-Vrees voor blackouts.
-Duitsland geeft aan mogelijk een paar uur per dag warm water straks per huishouden.
-Plezier wordt beknot, mogelijk geen skiliften meer in Zwitserland, horeca in Spanje mag slechts koelen tot 27C, geen verwarmde of gekoelde buitenterrassen meer (Frankrijk). Verwarmen mag maar tot 19 graden.
Ik gok tijdelijke sluiting casino's, pretparken, events met lichtshows, clubs, sportevenementen waarbij grote stadionverlichting nodig is, zelfde voor concerten, sauna's, zwembaden etc.
De lijst is nog veel langer.

Ik vraag me af hoe een bevolking na 2 jaar stress door covid en daaruit vloeiende maatregelen hierop gaat reageren.
Sterker nog, ik vrees daarvoor.

Maar misschien valt het allemaal mee, al zie ik niet hoe.

Ik zou heel graag berichten lezen van mensen die dit anders zien.
Ik ben niet zo van het doemdenken en maak altijd verschil tussen mijn eigen leven op microniveau en het grotere geheel. Op microniveau gaat het financieel naar behoren en reden tot zorg is er niet, ook niet in mijn directe omgeving. Maar via werk krijg ik er wel mee te maken (als hulpverlener) en als ik aan het grotere geheel denk, de staat van dit land en de toekomst.. dan zie ik het niet positief in. Er zijn geen lichtpuntjes.

Nederland is vol, en wordt...voller. Te weinig woningen, natuur gaat naar de knoppen, leefbaarheid die steeds minder wordt. Dat proces is niet te stoppen.
pi_205562647
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend om te zien hoe lastig het voor sommigen is dader en slachtoffer uit elkaar te houden.

Het zullen inderdaad zware jaren worden met in elk opzicht slechts 1 dader, Vladimir Putin en niemand anders.
Wat betreft de energiecrisis zijn er héél veel daders. De acties van Putin maken slechts dat de crisis voor het grote publiek zichtbaar en voelbaar is geworden.

Geen enkele crisis heeft maar één oorzaak/veroorzaker. Er is altijd een samenloop van vele kleine oorzaken waardoor de emmer uiteindelijk overloopt. Primaire oorzaak is toch wel onze enorme afhankelijkheid van fossiele energie, terwijl we al decennia lang weten dat we ons fossiele energieverbruik fors moeten indammen. Maar dat niet doen. Daar zijn we als Westerse/Europese samenleving toch echt zelf verantwoordelijk voor.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:22:11 #190
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205562682
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Wat betreft de energiecrisis zijn er héél veel daders. De acties van Putin maken slechts dat de crisis voor het grote publiek zichtbaar en voelbaar is geworden.

Geen enkele crisis heeft maar één oorzaak/veroorzaker. Er is altijd een samenloop van vele kleine oorzaken waardoor de emmer uiteindelijk overloopt. Primaire oorzaak is toch wel onze enorme afhankelijkheid van fossiele energie, terwijl we al decennia lang weten dat we ons fossiele energieverbruik fors moeten indammen. Maar dat niet doen. Daar zijn we als Westerse/Europese samenleving toch echt zelf verantwoordelijk voor.
Deze crisis kan voor het grote plaatje wellicht een “blessing in disguise” worden, maar wanneer het over de huidige acuut ontstane situatie hebben dan is dat een georkestreerde actie van de heer Putin. Een actie die al ver voor de Oekraïne oorlog is begonnen, het niet afvullen van bergummermeer in 2021 was er al onderdeel van.

Het is gewoon oorlog, Baudet is onze persoonlijke landverrader. De toenmalige directie van Gazprom Nederland dient opgepakt en ondervraagd te worden
pi_205562710
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
De samenvatting is dat Erik er eigenlijk geen verstand van heeft, maar wel een mening en daarbij maar even een open deur intrapt.

De oplossing is eenvoudig, het is tijd om Oekraïne actief militair te gaan helpen en Rusland binnen te vallen. Dit is een al minimaal in 2021 georganiseerde vijandige actie, tegenactie is het enige logische antwoord.
Ach ja. Met een nucleaire oorlog zitten we er iig warmpjes bij...

:')
pi_205563157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:13 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Die energietransitie is helaas door tegenstanders ervan nog amper op gang gekomen. Waren we er 5 jaar eerder al volop mee aan de slag gegaan, hadden we nu een stuk minder problemen gehad.

De mensen die hun aandeel in de energietransitie al grotendeels hebben uitgevoerd liggen nu dan ook niet echt wakker van de gestegen energieprijzen. Degenen die het klimaat gedoe allemaal maar onzin vinden en nooit iets aan isolatie of zuinig omgaan met energie gedaan hebben, voelen dat nu flink.
De lagere klas in een tochtige huurwoning voelt dat flink bedoel je, en die hadden nooit de middelen om hun woning te optimeren de afgelopen jaren.

Als je genoeg geld verdient is een rekening van een paar duizend euro ook niet het einde van de wereld.
pi_205563193
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 03:27 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Wanneer mag je eigenlijk gebruik maken van de voedselbank, wordt dat ook nog op een bepaalde manier gecontroleerd?
pi_205563249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Wanneer mag je eigenlijk gebruik maken van de voedselbank, wordt dat ook nog op een bepaalde manier gecontroleerd?
https://voedselbankennede(...)r-een-voedselpakket/
pi_205563434
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:44 schreef Malavita het volgende:

[..]
Zou hier zo graag de specificaties van willen zien. Sinds januari zitten wij zonder vast contract, betalen 180 euro en krijgen dan volgens hun berekeningen een heel klein bedrag terug. Hoe komt men aan 750 euro?
Hangt er sterk vanaf hoe je hut geïsoleerd is. Woon je in een ouder tochtig huis dan ben je de sjaak.

Vriend van me woont in een wat ouder huis wat niet goed geïsoleerd is. Die red zulke voorschot bedragen wel op een variabel contract terwijl hij niet hoge temperaturen in huis heeft.

Mijn huis is goed geïsoleerd en zelfde grootte en ik betaal stukken minder als hem (zelfde gezinssamenstelling)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:15:10 #196
22565 asco
Los in deze tent
pi_205563454
Voor wie het boeit, de situatie in België:

https://businessam.be/ene(...)er-in-een-maand-tijd
pi_205563474
pi_205563480
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De lagere klas in een tochtige huurwoning voelt dat flink bedoel je, en die hadden nooit de middelen om hun woning te optimeren de afgelopen jaren.

Als je genoeg geld verdient is een rekening van een paar duizend euro ook niet het einde van de wereld.
Die mensen kunnen er niets aan doen inderdaad. Maar de grote middenklasse daarentegen die badkamers en keukens heeft lopen kopen, maar niks aan isolatie hebben gedaan verdienen geen eurocent steun.

Wat ik wel cru vind is dat de ontplofte energieprijzen alleen maar voor een lagere prijs zorgen bij gasloze mensen met zonnepanelen. Dat verschil wordt wel onredelijk groot. Hier ga ik van -500 naar -1200 omdat de prijzen zijn verdrievoudigd. Dat slaat natuurlijk nergens op.
pi_205563542
De reden voor mij om een vast energie contract te nemen (2 jaar terug) was dat het toen goedkoper was dan variabel. Lente volgend jaar loopt hij af. Achteraf was 5 jaar vastzetten beter geweest.

Ouders daarentegen hebben variabel. Die hebben zich door oom en tante laten overhalen om te switchen van leverancier omdat ze dan een welkomstbonus van ¤10 kregen of zo. :`) Die kunnen zich nu ook wel voor de kop slaan.

ECB mag zich trouwens wel in de handjes knijpen met die oorlog in Oekraïne. Prijzen waren minder gestegen maar dan hadden zij de schuld gekregen.

Maar uiteindelijk is alles de schuld van Mark Rutte met zijn ‘niet nadenken maar doen’. De hele uitkering van die ¤800 energie compensatie is door decentralisering een fiasco bijvoorbeeld.
pi_205563562
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:19 schreef Confetti het volgende:

[..]
Die mensen kunnen er niets aan doen inderdaad. Maar de grote middenklasse daarentegen die badkamers en keukens heeft lopen kopen, maar niks aan isolatie hebben gedaan verdienen geen eurocent steun.

Wat ik wel cru vind is dat de ontplofte energieprijzen alleen maar voor een lagere prijs zorgen bij gasloze mensen met zonnepanelen. Dat verschil wordt wel onredelijk groot. Hier ga ik van -500 naar -1200 omdat de prijzen zijn verdrievoudigd. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Straks heb je dus een groep die hun huis goed geïsoleerd heeft of dit nu aan het doen is, zonnepanelen, warmtepomp etc. met een riant dubbel salaris, lage energiekosten, elektrische bak voor de deur.

En een een grote groep mensen aan de onderkant van de samenleving die elke maand meer en meer moet betalen, zonder echte oplossing. Visieloze Rutte die dan 500-1000 euro extra geeft gaat dat niet oplossen.

Dat is dus wel echt problematisch, het wordt een interessante winter. :7
pi_205563587
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Straks heb je dus een groep die hun huis goed geïsoleerd heeft of dit nu aan het doen is, zonnepanelen, warmtepomp etc. met een riant dubbel salaris, lage energiekosten, elektrische bak voor de deur.

En een een grote groep mensen aan de onderkant van de samenleving die elke maand meer en meer moet betalen, zonder echte oplossing. Visieloze Rutte die dan 500-1000 euro extra geeft gaat dat niet oplossen.

Dat is dus wel echt problematisch, het wordt een interessante winter. :7
+1 voor Mark Rutte afzeiken.

#marksisme
pi_205563752
Dus... We gaan allemaal hartstikke dood of wat?
pi_205563777
De angst regeert. Kleine Poetin weet als geen ander hoe het werkt.
pi_205563781
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:05 schreef Drxx het volgende:
Dus... We gaan allemaal hartstikke dood of wat?
dat sowieso!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205563784
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:29 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
De lagere klas in een tochtige huurwoning voelt dat flink bedoel je, en die hadden nooit de middelen om hun woning te optimeren de afgelopen jaren.

Als je genoeg geld verdient is een rekening van een paar duizend euro ook niet het einde van de wereld.
Ook voor heb geldt: hadden we maar niet 40 jaar lopen jammeren dat duurzame maatregelen allemaal zo duur zijn. Hadden we maar véél eerder de (minimale) isolatienormen voor nieuwbouw naar een fatsoenlijk niveau gebracht. Hadden we maar véél eerder eisen gesteld aan woningcorporaties tbv het verduurzamen van hun bestaande woningen.
En hadden we de inspraak- en blokkeringsmogelijkheden op dit vlak voor huurders maar beperkt.

Zeker ook onder de huurders zitten héél veel mensen die er debet aan zijn dat ze nog altijd in een tochtige hut wonen, omdat 'duurzaam' en 'groen' gezien werden als vreemde hobby van zogenaamd rijke GroenLinks boomknuffelaars. Ook die huurders hebben decennia op partijen gestemd die absoluut geen budget vrij wilden maken voor verduurzaming.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:18:51 #206
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205563824
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ook voor heb geldt: hadden we maar niet 40 jaar lopen jammeren dat duurzame maatregelen allemaal zo duur zijn. Hadden we maar véél eerder de (minimale) isolatienormen voor nieuwbouw naar een fatsoenlijk niveau gebracht. Hadden we maar véél eerder eisen gesteld aan woningcorporaties tbv het verduurzamen van hun bestaande woningen.
En hadden we de inspraak- en blokkeringsmogelijkheden op dit vlak voor huurders maar beperkt.

Zeker ook onder de huurders zitten héél veel mensen die er debet aan zijn dat ze nog altijd in een tochtige hut wonen, omdat 'duurzaam' en 'groen' gezien werden als vreemde hobby van zogenaamd rijke GroenLinks boomknuffelaars. Ook die huurders hebben decennia op partijen gestemd die absoluut geen budget vrij wilden maken voor verduurzaming.
Het blijft natuurlijk heel intrigerend om de shultenbrau brigade zonder enige uitzondering hun echte vijanden te zien omarmen in hun onmacht oorzaak-gevolg en echte verbanden te begrijpen. Geert en Thierry zijn groot in Shultenbrau land, ongetwijfeld zullen ze de komende maanden EN klagen over onbetaalbare energie voor hun achterban EN klagen over linkse klimaat en milieu hobby’s.

Oh ja en over de arme boertjes natuurlijk, die ook.
pi_205563879
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ook voor heb geldt: hadden we maar niet 40 jaar lopen jammeren dat duurzame maatregelen allemaal zo duur zijn. Hadden we maar véél eerder de (minimale) isolatienormen voor nieuwbouw naar een fatsoenlijk niveau gebracht. Hadden we maar véél eerder eisen gesteld aan woningcorporaties tbv het verduurzamen van hun bestaande woningen.
En hadden we de inspraak- en blokkeringsmogelijkheden op dit vlak voor huurders maar beperkt.

Zeker ook onder de huurders zitten héél veel mensen die er debet aan zijn dat ze nog altijd in een tochtige hut wonen, omdat 'duurzaam' en 'groen' gezien werden als vreemde hobby van zogenaamd rijke GroenLinks boomknuffelaars. Ook die huurders hebben decennia op partijen gestemd die absoluut geen budget vrij wilden maken voor verduurzaming.
Als straks een paar miljoen mensen aan de onderkant van de samenleving niet meer de energierekening kunnen betalen, komt het probleem bij iedereen terecht. Verder graag onderbouwing dat al die mensen op de VVD hebben gestemd, niet iedereen met een laag salaris is per definitie een tokkie/wap.
pi_205563884
-dubbel-
pi_205563896
Ik vind nog steeds dat overheid gewoon veel te weinig doet om deze ramp te voorkomen en dan vooral op financieel gebied. Als je zag hoe makkelijk de overheid met miljarden kon smijten om KLM te redden tijdens de corona crisis waarom kan dat nu niet met de energiebedrijven.
pi_205563898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Als straks een paar miljoen mensen aan de onderkant van de samenleving niet meer de energierekening kunnen betalen, komt het probleem bij iedereen terecht. Verder graag onderbouwing dat al die mensen op de VVD hebben gestemd.
Niet iedereen heeft vvd gestemd, er stemmen ook nog mensen op die andere neoliberale Marie-Anoinettepartij; d66.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205563916
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:36 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind nog steeds dat overheid gewoon veel te weinig doet om deze ramp te voorkomen en dan vooral op financieel gebied. Als je zag hoe makkelijk de overheid met miljarden kon smijten om KLM te redden tijdens de corona crisis waarom kan dat nu niet met de energiebedrijven.
Omdat KLM (en zijn aandeelhouders) nu eenmaal belangrijker zijn dan de burgerbevolking. Die laatste is immers vervangbaar. Als de KLM failliet gaat hebben we er geen meer, als jij of ik doodvriezen zet men gewoon de volgende loonslaaf op onze bureaustoel neer en draait het hele circus probleemloos door.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205563980
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat was het eigen falen. Had niets met de sancties te maken.
Ook voor jou geldt: lees beter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205564295
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:15 schreef asco het volgende:
Voor wie het boeit, de situatie in België:

https://businessam.be/ene(...)er-in-een-maand-tijd
Het is opmerkelijk dat de gasprijs daar een stuk lager ligt dan in Nederland.
Een overzicht:

  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:51:41 #214
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205564356
quote:
Lekker aan het boeren die Joe Biden en co. :7 Zelf lekker goedkoop olie importeren uit de democratische republiek, Russische bondgenoot Venezuela.
pi_205564750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend om te zien hoe lastig het voor sommigen is dader en slachtoffer uit elkaar te houden.

Het zullen inderdaad zware jaren worden met in elk opzicht slechts 1 dader, Vladimir Putin en niemand anders.

Voor de rest van de wereld is het schipperen en uitproberen wat wel en wat niet werkt. Wanneer het dan over de energiecrisis gaat is er 1 ding wat de schuldvraag extra benadrukt en dat is de gebrekkige vulling van de voorraden vorig jaar. Deze hele crisis is in 2021 al voorbereid, des te meer reden genadeloos te zijn voor deze oorlogsmisdadiger
Poetin is slechts de aanleiding, maar niet de oorzaak.

De oorzaak is een doorgeslagen liberalisering van energie en nutsvoorzieningen in heel europa waarbij onze politici van links tot rechts voorop hebben gelopen.
Deze zelfde idioten met een totaal gebrek aan visie en realiteitszin zijn zelfs nu nog niet in staat hun burgers te beschermen door even een tandje terug te schakelen met hun idiote hobbies zoals stikstof en co2.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_205564769
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 14:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Lekker aan het boeren die Joe Biden en co. :7 Zelf lekker goedkoop olie importeren uit de democratische republiek, Russische bondgenoot Venezuela.
Hoeveel vaten aardolie importeert de VS uit Venezuela, graag een recente bron met cijfertjes?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205564781
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het is opmerkelijk dat de gasprijs daar een stuk lager ligt dan in Nederland.
Een overzicht:

[ afbeelding ]
Inderdaad opmerkelijk. 1 van die 2 liegt dus
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205564785
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoeveel vaten aardolie importeert de VS uit Venezuela, graag een recente bron met cijfertjes?
3
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205564848
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

Inderdaad opmerkelijk. 1 van die 2 liegt dus
De bron is energievergelijk.nl

Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. Met name voor gas zijn wij het kind van de rekening. De gasprijs ligt in Nederland bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa.

Dat blijkt uit een eigen analyse van deze site. Hiervoor is gebruik gemaakt van cijfers uit de Household Energy Price Index (HEPI) in 33 Europese landen.
In de analyse komt naar voren:

Lang artikel, vervolg in link:

https://www.energievergel(...)n-in-rest-van-europa
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:40:30 #221
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205564924
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoeveel vaten aardolie importeert de VS uit Venezuela, graag een recente bron met cijfertjes?
Nu kappen met zeiken, ik geef je vier bronnen.

pi_205565131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoeveel vaten aardolie importeert de VS uit Venezuela, graag een recente bron met cijfertjes?
"U.S. to let Eni, Repsol ship Venezuela oil to Europe for debt." Mag van pappa VS :7
https://www.reuters.com/b(...)-sources-2022-06-05/
pi_205565424
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
"U.S. to let Eni, Repsol ship Venezuela oil to Europe for debt." Mag van pappa VS :7
https://www.reuters.com/b(...)-sources-2022-06-05/
Geen import in de VS tot nu toe zover mij bekend. Uit je link blijkt trouwens dat het om geringe hoeveelheden gaat die naar europa verscheept kunnen worden. Venezolaanse olie is dik en hoog zwavelhoudend daar kunnen veel raffinaderijen niet veel mee aanvangen. Een klein beetje bijmengen voor de raffinage zal gaan maar grootschalig verwerken kan alleen bij speciaal daarvoor toegeruste raffinaderijen. Die stonden voornamelijk in de VS maar de meesten daarvan zijn ondertussen omgebouwd voor WTI.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205565512
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:25 schreef Za het volgende:

[..]
De bron is energievergelijk.nl

Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. Met name voor gas zijn wij het kind van de rekening. De gasprijs ligt in Nederland bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa.

Dat blijkt uit een eigen analyse van deze site. Hiervoor is gebruik gemaakt van cijfers uit de Household Energy Price Index (HEPI) in 33 Europese landen.
In de analyse komt naar voren:

Lang artikel, vervolg in link:

https://www.energievergel(...)n-in-rest-van-europa
Devraag is of dat dan klopt. Ik weet het niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205565844
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:36 schreef Simmertje het volgende:
Ik vind nog steeds dat overheid gewoon veel te weinig doet om deze ramp te voorkomen en dan vooral op financieel gebied. Als je zag hoe makkelijk de overheid met miljarden kon smijten om KLM te redden tijdens de corona crisis waarom kan dat nu niet met de energiebedrijven.
Precies, de inflatie doen we niks aan, energieprijzen minimaal.

Als de regering net zo solidair was met de eigen inwoners als met Oekraïne hadden we geen probleem gehad.
pi_205566144
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ook voor jou geldt: lees beter.
Als je iets te melden hebt, doe dat dan.
pi_205570921
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Inderdaad opmerkelijk. 1 van die 2 liegt dus
Niet perse, er staat "Volgens Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen moeten we gemiddeld 2.400 euro meer betalen voor gas en elektriciteit dan in juli" en dat overzicht van Za is van juni.
pi_205570987
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet perse, er staat "Volgens Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen moeten we gemiddeld 2.400 euro meer betalen voor gas en elektriciteit dan in juli" en dat overzicht van Za is van juni.
Ah vandaar, nu snap ik het
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205571096
De ingrediënten voor een totale energiecrisis worden steeds groter.
Vakman pur sang
pi_205571685
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:08 schreef Lospedrosa het volgende:
De ingrediënten voor een totale energiecrisis worden steeds groter.
En waarom? Wat is er veranderd tov gisteren of de week ervoor?
  zondag 7 augustus 2022 @ 11:40:41 #231
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205571844
twitter


Oh jee België ~:)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205572025
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:40 schreef monkyyy het volgende:
[ twitter ]

Oh jee België ~:)
Nog een weekje genieten in België.
pi_205572055
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:17 schreef Malavita het volgende:

[..]
En waarom? Wat is er veranderd tov gisteren of de week ervoor?
Samenloop van omstandigheden op geopolitiek gebied.
Vakman pur sang
pi_205572277
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Samenloop van omstandigheden op geopolitiek gebied.
Lekker populistisch gepraat. Kom eens met specifieke details en inhoud.

Het gaat fout maar ik zeg lekker niet waarom, lekker makkelijk.
pi_205572458
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:44 schreef Malavita het volgende:

[..]
Lekker populistisch gepraat. Kom eens met specifieke details en inhoud.

Het gaat fout maar ik zeg lekker niet waarom, lekker makkelijk.
Ik adviseer je BNR podcasts daarover.
Vakman pur sang
pi_205572494
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik adviseer je BNR podcasts daarover.
het is goed met je, fijne discussie zo. Niveautje 'doe je eigen onderzoek'.
pi_205572499
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik adviseer je BNR podcasts daarover.
Het lijkt me logisch dat je je posts óók onderbouwd (bijv. met linkjes naar betrouwbare bronnen) voordat je een gewaagde uitspraak doet... helemaal prima als je dat doet, dan neemt men je hier wellicht ook meer serieus.
Maar nu? :N
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205572508
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:07 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Het lijkt me logisch dat je je posts óók onderbouwd (bijv. met linkjes naar betrouwbare bronnen) voordat je een gewaagde uitspraak doet... helemaal prima als je dat doet, dan neemt men je hier wellicht ook meer serieus.
Maar nu? :N
Dit is toch common sense en bij ieder wel bekend? Snap niet dat ik dat moet uitleggen.
Vakman pur sang
pi_205572509
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik adviseer je BNR podcasts daarover.
Als je er zelf iets van snapt had je nu gewoon een paar punten gepost om je opmerking mee te staven. Lekker makkelijk zo, en weinig overtuigend.
pi_205572515
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is toch common sense en bij ieder wel bekend? Snap niet dat ik dat moet uitleggen.
Nog steeds geen bron? :?

:N
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:11:06 #241
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_205572528
Wat mij opvalt is dat in Kaag nog echt geen een keer iets heb horen zeggen over de aanstaande economische crisis die aanstaande is.
pi_205572535
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:09 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Nog steeds geen bron? :?

:N
Nee dat weiger ik, als je maar een krant openslaat kun je 10 berichten lezen en die bij elkaar optellen en he bedenken hoe dat verder zal verlopen.
Vakman pur sang
pi_205572537
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat weiger ik, als je maar een krant openslaat kun je 10 berichten lezen en die bij elkaar optellen en he bedenken hoe dat verder zal verlopen.
:') :')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205572543
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:11 schreef Sunri5e het volgende:
Wat mij opvalt is dat in Kaag nog echt geen een keer iets heb horen zeggen over de aanstaande economische crisis die aanstaande is.
Omdat Kaag's stemvee er niet door getroffen wordt en er bovendien goed aan kan verdienen als energieconsultant etc.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205572549
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is toch common sense en bij ieder wel bekend? Snap niet dat ik dat moet uitleggen.
Ik luister ook die podcasts, en die zijn ook erg leerzaam.
Maar die 2 heren hebben ook niet de waarheid in pacht.

Tel daarbij op dat AJ Boekestein af en toe ook doomscenario's in zijn hoofd kan laten opblazen zijn die podcasts ook alleen maar persoonlijke opinie's (weliswaar gebaseerd op feitelijke nieuwsberichten).

Die kan je dus niet als geverifieerde bron opvoeren lijkt mij :)
Hell To The Liars
pi_205572583
Het in opnieuw gebruik nemen van de steenkool centrales loopt vast op de aanvoer. Ondertussen is nog steeds niet besloten de kerncentrales te laten doordraaien.

quote:
Der niedrige Wasserstand im Rhein gefährdet den Kohlenachschub für das Kraftwerk Staudinger 5 im hessischen Großkrotzenburg. Es handelt sich hierbei um ein bundesweites Problem. Die sinkenden Wasserstände führen dazu, dass Schiffe nur noch einen Teil Ladung mitnehmen können.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205572660
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat weiger ik, als je maar een krant openslaat kun je 10 berichten lezen en die bij elkaar optellen en he bedenken hoe dat verder zal verlopen.
dan echt niemand jou serieus nemen. Ik hoop dat je dat begrijpt. Prima als je een discussie wilt starten, maar neem dan wel de argumenten mee. Zo werken die dingen. Als je dat niet wilt doen ben je hier alleen maar om te stoken.
pi_205572716
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:14 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik luister ook die podcasts, en die zijn ook erg leerzaam.
Maar die 2 heren hebben ook niet de waarheid in pacht.

Tel daarbij op dat AJ Boekestein af en toe ook doomscenario's in zijn hoofd kan laten opblazen zijn die podcasts ook alleen maar persoonlijke opinie's (weliswaar gebaseerd op feitelijke nieuwsberichten).

Die kan je dus niet als geverifieerde bron opvoeren lijkt mij :)
Nou die bedoelde ik niet. Een andere podcast over energie.

Maar niemand weet zeker waar het heen gaat. Als NL heel slim de goede dingen doet komen we er goed vanaf, we kunnen zelfs een van de laagste prijzen in de EU halen.

Maar het ziet er naar uit dat Duitsland verdrinkt en ons mee naar beneden gaat trekken.
Vakman pur sang
pi_205572806
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar het ziet er naar uit dat Duitsland verdrinkt en ons mee naar beneden gaat trekken.
En dat is natuurlijk niet leuk, maar wel 100% logisch.
Onze economie is zo met elkaar verbonden, we zouden in principe veel beter af zijn als we Nederland opheffen en ons een als een provincie zouden toevoegen bij Duitsland.

We hebben decenia lang meegelift met de duitse economie, als er dan klappen vallen dan krijgen wij die hier ook.
Hell To The Liars
pi_205572853
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:18 schreef Digi2 het volgende:
Het in opnieuw gebruik nemen van de steenkool centrales loopt vast op de aanvoer. Ondertussen is nog steeds niet besloten de kerncentrales te laten doordraaien.

[..]

Kerncentrales laten doordraaien is ook niet eenvoudig. Het is al lang geleden besloten die dingen te sluiten. En daarmee is ook opleiding en bijscholing personeel afgebouwd, toevoerlijnen van onderdelen voor onderhoud en dergelijke afgebouwd. Dat kun je niet zomaar ineens omdraaien.
pi_205572893
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
En dat is natuurlijk niet leuk, maar wel 100% logisch.
Onze economie is zo met elkaar verbonden, we zouden in principe veel beter af zijn als we Nederland opheffen en ons een als een provincie zouden toevoegen bij Duitsland.

We hebben decenia lang meegelift met de duitse economie, als er dan klappen vallen dan krijgen wij die hier ook.
Totaal oneens.
Vakman pur sang
pi_205572895
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kerncentrales laten doordraaien is ook niet eenvoudig. Het is al lang geleden besloten die dingen te sluiten. En daarmee is ook opleiding en bijscholing personeel afgebouwd, toevoerlijnen van onderdelen voor onderhoud en dergelijke afgebouwd. Dat kun je niet zomaar ineens omdraaien.
Het personeel wordt niet ontslagen want ze hebben die nodig voor de "afkoel" fase en ze worden omgeschoold om mee te helpen met de verdere afbraak en mothballing. Er is voorlopig ook voldoende energie in de huidige brandstofstaven om nog maanden door te kunnen draaien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205572931
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:18 schreef Digi2 het volgende:
Het in opnieuw gebruik nemen van de steenkool centrales loopt vast op de aanvoer. Ondertussen is nog steeds niet besloten de kerncentrales te laten doordraaien.


Daar komt bij dat het spoornet overbelast is. Mogelijk moet op termijn gekozen worden welke treinen voorrang krijgen: die met kolen, of die met andere goederen of reizigers.

Alleen al voor één steenkoolcentrale in de deelstaat Saarland zijn per week 26 kolentreinen met ieder 2800 ton kolen nodig.
https://nos.nl/artikel/24(...)port-blijkt-knelpunt
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:19:03 #254
236264 crew  capricia
pi_205573036
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:04 schreef Za het volgende:

[..]
Daar komt bij dat het spoornet overbelast is. Mogelijk moet op termijn gekozen worden welke treinen voorrang krijgen: die met kolen, of die met andere goederen of reizigers.

Alleen al voor één steenkoolcentrale in de deelstaat Saarland zijn per week 26 kolentreinen met ieder 2800 ton kolen nodig.
https://nos.nl/artikel/24(...)port-blijkt-knelpunt
Ik ken nog wel een Duitser die goed met treinen en prioriteitstelling op het spoor was. >:) ;)


Ik las trouwens in een Duits dagblad dat de boorgaten in Groningen dit jaar niet gesloten gaan worden.

quote:
Geen gas meer uit Groningen - of toch?

Het grootste gasveld van Europa ligt in de Nederlandse provincie Groningen. Er is al lang een stopzetting van de financiering afgesproken - de risico's voor omwonenden zijn te groot. Maar blijft het daarbij?
https://www.tagesschau.de(...)g-groningen-101.html
Definitely not CIA
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:29:03 #255
236264 crew  capricia
pi_205573122
Er zijn ook genoeg geluiden dat het allemaal wel mee gaat vallen.

quote:
Mocht Rusland per direct stoppen met het sturen van gas naar Duitsland, dan zou dat voor Duitsland pijnlijke economische gevolgen hebben. De economische schade zou echter van een omvang zijn die niet dramatischer zou zijn dan tijdens de coronapandemie. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd onderzoek van Rüdiger Bachmann (Universiteit van Notre Dame), Moritz Schularick (Universiteit van Bonn) en negen andere macro- en energie-economen. Het onderzoeksteam bevestigt daarmee de resultaten van een berekening die het in maart kort na de Russische aanval op Oekraïne had gepresenteerd . "Er is geen plaats voor bangmakerij. Toch moet het voor iedereen duidelijk zijn dat de Russische invasie van Oekraïne Duitsland op de lange termijn armer heeft gemaakt', vatten de economen samen.
https://m.faz.net/aktuell(...)chnung-18224022.html

Dit is niet de minste krant.
Definitely not CIA
pi_205573160
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Er zijn ook genoeg geluiden dat het allemaal wel mee gaat vallen.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)chnung-18224022.html

Dit is niet de minste krant.
Niet dramatischer dan de corona crisis?
Ondanks dat jij en ik niet persoonlijk het bonnetje van de coronacrisis deze maand moeten betalen, word ik niet optimistich van deze vergelijking :P

De corona crisis heeft echt heel veel geld gekost.
Hell To The Liars
pi_205573224
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Er zijn ook genoeg geluiden dat het allemaal wel mee gaat vallen.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)chnung-18224022.html

Dit is niet de minste krant.
Mooi gevalletje wensdenken .
Heeft trouwens Groningen het grootste aardgasvelden van Europa?
Vakman pur sang
pi_205573279
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi gevalletje wensdenken .
Dus je gaat nu mensen die de moeite nemen om er een bronvermelding bij te zetten, in tegenstelling tot jouw laffe en luie posts (of gewoon, omdat je maar wat wil blaten, en geen bronnen hebt), nu ook nog eens belachelijk maken?

Wat een l*l ben je dan zeg... :N
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_205573370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:25 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ach ja. Met een nucleaire oorlog zitten we er iig warmpjes bij...

:')
Zover komt het niet, ik zie hem binnenkort er een op Kiev gooien en dan eens kijken hoe de westerse wereld reageert.
EU stelt sowieso niets voor.
pi_205573549
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:49 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Dus je gaat nu mensen die de moeite nemen om er een bronvermelding bij te zetten, in tegenstelling tot jouw laffe en luie posts (of gewoon, omdat je maar wat wil blaten, en geen bronnen hebt), nu ook nog eens belachelijk maken?

Wat een l*l ben je dan zeg... :N
Euh nee. :D
Ik geef een opinie op opinie.
Vakman pur sang
pi_205573672
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:32 schreef Droopie het volgende:

[..]
Niet dramatischer dan de corona crisis?
Ondanks dat jij en ik niet persoonlijk het bonnetje van de coronacrisis deze maand moeten betalen, word ik niet optimistich van deze vergelijking :P

De corona crisis heeft echt heel veel geld gekost.
Haha ja ik vind het mooi dat men de Corona-crisis neemt als maatstaf voor iets dat qua economische schade wel meevalt.
pi_205573907
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Er zijn ook genoeg geluiden dat het allemaal wel mee gaat vallen.

https://m.faz.net/aktuell(...)chnung-18224022.html

Dit is niet de minste krant.
Prettige geluiden, deze kom je niet vaak tegen.
pi_205574202
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:29 schreef capricia het volgende:
Er zijn ook genoeg geluiden dat het allemaal wel mee gaat vallen.
[..]
https://m.faz.net/aktuell(...)chnung-18224022.html

Dit is niet de minste krant.
Er wordt vergeleken met de pandemie maar die pandemie was tijdelijk, dit is hoogstwaarschijnlijk permanent (volgens Rusland geen energie meer naar Duitsland).
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 16:20:18 #264
236264 crew  capricia
pi_205574227
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er wordt vergeleken met de pandemie maar die pandemie was tijdelijk, dit is hoogstwaarschijnlijk permanent (volgens Rusland geen energie meer naar Duitsland).
'maximaal 3 procent minder economische output' staat er.
Definitely not CIA
pi_205574306
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
'maximaal 3 procent minder economische output' staat er.
Ben benieuwd dan.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 16:30:20 #266
236264 crew  capricia
pi_205574311
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:29 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ben benieuwd dan.
Het is mijn berekening niet. _O-
Maar we gaan het zien, ja.
Definitely not CIA
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:38:09 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_205575924
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:17 schreef Malavita het volgende:

[..]
En waarom? Wat is er veranderd tov gisteren of de week ervoor?
Elke dag dat men wacht worden de risico's groter. We moeten nu al beginnen met het treffen van maatregelen zoals het aanleggen en testen van noodstroomvoorzieningen bij kwetsbare en essentiële instellingen. Je kunt niet een blikje noodstroomaggregaten opentrekken op het moment dat het misgaat.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 7 augustus 2022 @ 20:44:56 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205575971
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:50 schreef Za het volgende:

[..]
Het is opmerkelijk dat de gasprijs daar een stuk lager ligt dan in Nederland.
Een overzicht:

[ afbeelding ]
Toch wel raar dat we hier de grootste natuurlijke voorraad hebben, en toch een van de hoogste prijzen hebben...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205575987
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 16:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Er wordt vergeleken met de pandemie maar die pandemie was tijdelijk, dit is hoogstwaarschijnlijk permanent (volgens Rusland geen energie meer naar Duitsland).
Gelukkig, zijn we eindelijk van dat gezeik af.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205576775
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het personeel wordt niet ontslagen want ze hebben die nodig voor de "afkoel" fase en ze worden omgeschoold om mee te helpen met de verdere afbraak en mothballing. Er is voorlopig ook voldoende energie in de huidige brandstofstaven om nog maanden door te kunnen draaien.
Je hebt ook natuurlijk verloop. Mensen gaan met pensioen en worden wel of niet vervangen, etc. Weet je dat je over een paar jaar gaat stoppen, dan ga je gewoon niet meer dezelfde investeringen in het opleiden en aantrekken van personeel doen, zeker gezien er behoorlijk specialistisch werk bij komt kijken.
pi_205576849
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je hebt ook natuurlijk verloop. Mensen gaan met pensioen en worden wel of niet vervangen, etc. Weet je dat je over een paar jaar gaat stoppen, dan ga je gewoon niet meer dezelfde investeringen in het opleiden en aantrekken van personeel doen, zeker gezien er behoorlijk specialistisch werk bij komt kijken.
ISAR 2 kan volgens de directie voor zover ik het begrepen heb nog maanden doordraaien. Voor de heropstart van kolencentrales zijn trouwens al mensen gevraagd ondanks hun pensioen terug te gaan werken en de animo is groot. Geen wonder ook, de nood is serieus.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205577145
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Kerncentrales laten doordraaien is ook niet eenvoudig. Het is al lang geleden besloten die dingen te sluiten. En daarmee is ook opleiding en bijscholing personeel afgebouwd, toevoerlijnen van onderdelen voor onderhoud en dergelijke afgebouwd. Dat kun je niet zomaar ineens omdraaien.
Het is politieke onwil. En Nederland moet pas gas uit Groningen willen halen voor Duitsland als Duitsland bereid is om die kerncentrales open te houden.
pi_205577237
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is politieke onwil. En Nederland moet pas gas uit Groningen willen halen voor Duitsland als Duitsland bereid is om die kerncentrales open te houden.
Dat signaal is al afgegeven door het ministerie. Het kan niet zo zijn dat om idealistische redenen de kerncentrales sluiten terwijl hier in Groningen het aardbevingsrisico wordt vergroot. Er loopt nu een 2e inventarisatie/onderzoek naar het langer openhouden van de kerncentrales ff afwachten wat daaruit nog voortkomt.

quote:
https://fd.nl/economie/14(...)ng-groningen-gasveld
Nederland heeft op zijn beurt Duitsland verzocht zijn kerncentrales langer open te houden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 08-08-2022 00:07:18 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205577477
twitter
pi_205577838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je iets te melden hebt, doe dat dan.
Tip dan die post ging niet over sancties maar wapenleveringen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205577925
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Tip dan die post ging niet over sancties maar wapenleveringen.
Ook dan geldt dat het puur eigen falen was. Slecht getraind, gebrekkig materieel. Vanaf het begin was het kut.
pi_205577943
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toch wel raar dat we hier de grootste natuurlijke voorraad hebben, en toch een van de hoogste prijzen hebben...
Dat is de magie van de NL belastingen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205577955
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook dan geldt dat het puur eigen falen was. Slecht getraind, gebrekkig materieel. Vanaf het begin was het kut.
Ik denk eerlijk gezegd dat Westerse wapens toch ook een behoorlijke impact hebben gehad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 09:11:46 #279
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205577977
Tijd voor een maximumprijs op energie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205578119
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 15:25 schreef Za het volgende:

[..]
De bron is energievergelijk.nl

Nederlandse huishoudens betalen veel meer voor energie dan in de meeste andere Europese landen. Met name voor gas zijn wij het kind van de rekening. De gasprijs ligt in Nederland bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde in Europa.

Dat blijkt uit een eigen analyse van deze site. Hiervoor is gebruik gemaakt van cijfers uit de Household Energy Price Index (HEPI) in 33 Europese landen.
In de analyse komt naar voren:

Lang artikel, vervolg in link:

https://www.energievergel(...)n-in-rest-van-europa
En die absurde heffingen en belastingen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:43:08 #281
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205578177
quote:
9s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Elke dag dat men wacht worden de risico's groter. We moeten nu al beginnen met het treffen van maatregelen zoals het aanleggen en testen van noodstroomvoorzieningen bij kwetsbare en essentiële instellingen. Je kunt niet een blikje noodstroomaggregaten opentrekken op het moment dat het misgaat.
Bij ziekenhuizen is dit al geregeld. Zorginstellingen hebben helaas in veel gevallen de noodstroomvoorziening afgebouwd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:48:41 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205578205
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd voor een maximumprijs op energie.
En wie gaat het verschil tussen de marktprijs en de maximumprijs betalen?
Huilen dan.
pi_205578210
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wie gaat het verschil tussen de marktprijs en de maximumprijs betalen?
De overheid en als ze dat zat zijn dan heb je dan een enorme inflatie zoals in de jaren 60/70
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 09:52:16 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205578222
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wie gaat het verschil tussen de marktprijs en de maximumprijs betalen?
Indirect de belastingbetaler en dus de rijken meer dan de armen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 8 augustus 2022 @ 09:52:29 #285
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205578226
Het wordt tijd de energielevering (weer) te nationaliseren. De liberalisering is mislukt
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205578249
Tijd om Groningen gewoon op te geven? Alle mensen deporteren naar andere provincies en dan halen we die 500 miljard kuub uit de grond.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:06:39 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205578299
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Indirect de belastingbetaler en dus de rijken meer dan de armen.
Die rijken die meer energie verbruiken, bedoel je? Je kan dan beter de armen compenseren.
Huilen dan.
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 10:13:51 #288
236264 crew  capricia
pi_205578341
Het vullen van de gasvoorraden in DL voor de winter loopt inmiddels op schema.

twitter


Laat je dus niet gek maken
Definitely not CIA
pi_205578396
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Het vullen van de gasvoorraden in DL voor de winter loopt inmiddels op schema.

[ twitter ]

Laat je dus niet gek maken
Misschien is er wel gas het is alleen niet te betalen.
pi_205578397
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat Westerse wapens toch ook een behoorlijke impact hebben gehad.
Die hebben wel een impact gehad, maar dat was later. Ze moesten eerst nog geleverd worden. Het is uitgebreid in het nieuws geweest dat het Russische leger gewoon een janboel was in het begin.
pi_205578414
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Tijd voor een maximumprijs op energie.
Dit was zeker een optie geweest, als de energiemarkt niet geliberaliseerd was. Maar met de huidige regering en energiemarkt?

De wal zal het schip wel keren. De meerderheid in NL kan zo zijn rekening niet meer betalen, mensen afsluiten zal niet zo snel gebeuren. Maar we gaan als maatschappij nog behoorlijk wat pijn lijden door compleet mesjogge beslissingen in de EU. Waaronder de beslissing in DE om van de kernenergie af te stappen ten faveure van russich aardgas 1 van de domste was en de beslissing om Oekraine los te weken van Rusand ook behoorlijk in de buurt komt.
pi_205578470
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:23 schreef zoost het volgende:

[..]
Dit was zeker een optie geweest, als de energiemarkt niet geliberaliseerd was. Maar met de huidige regering en energiemarkt?

De wal zal het schip wel keren. De meerderheid in NL kan zo zijn rekening niet meer betalen, mensen afsluiten zal niet zo snel gebeuren. Maar we gaan als maatschappij nog behoorlijk wat pijn lijden door compleet mesjogge beslissingen in de EU. Waaronder de beslissing in DE om van de kernenergie af te stappen ten faveure van russich aardgas 1 van de domste was en de beslissing om Oekraine los te weken van Rusand ook behoorlijk in de buurt komt.
Als de energiemaatschappij voor 100 euro moet inkopen, maar maximaal 60 mag rekenen, wat denk je dat er dan gebeurt?

Geldbomen bestaan niet.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:32:05 #293
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205578473
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Het vullen van de gasvoorraden in DL voor de winter loopt inmiddels op schema.

[ twitter ]

Laat je dus niet gek maken
En waar komt al dat gas dan vandaan?
  Redactie Sport maandag 8 augustus 2022 @ 10:45:52 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205578583
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die rijken die meer energie verbruiken, bedoel je? Je kan dan beter de armen compenseren.
En hoe is dat anders?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205578584
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:31 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als de energiemaatschappij voor 100 euro moet inkopen, maar maximaal 60 mag rekenen, wat denk je dat er dan gebeurt?

Geldbomen bestaan niet.
Dat zie je in het VK, daar zit een max aan de energieprijs voor de consument, daarom vielen in het VK energie-bedrijven ook veel eerder en vaker om al. Als jouw energie-leverancier daar failliet ging, word je toegewezen aan een andere, daar heb je dan weinig keuze in.
pi_205578611
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:13 schreef capricia het volgende:
Het vullen van de gasvoorraden in DL voor de winter loopt inmiddels op schema.

[ twitter ]

Laat je dus niet gek maken
En hoe zit het met onze gasvoorraden? Vind ik veel interessanter eigenlijk.
blablablabla
pi_205578621
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:49 schreef Elan het volgende:

[..]
En hoe zit het met onze gasvoorraden? Vind ik veel interessanter eigenlijk.
twitter
pi_205578648
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dankjewel.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom de gasprijzen explosief blijven stijgen terwijl de voorraden kennelijk op orde zijn?
blablablabla
pi_205578661
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En wie gaat het verschil tussen de marktprijs en de maximumprijs betalen?
Nu we toch allemaal dood zullen vriezen komende winter maken die schulden ook niet meer uit.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:58:11 #300
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205578681
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:49 schreef Elan het volgende:

[..]
En hoe zit het met onze gasvoorraden? Vind ik veel interessanter eigenlijk.
Zie post 231 van dit topic
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_205578682
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
Het wordt tijd de energielevering (weer) te nationaliseren. De liberalisering is mislukt
Waarom krijgt de liberalisering de schuld van dom gansje Von der Leyen en slaafs volgende lidstaten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')