abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 4 augustus 2022 @ 23:48:22 #226
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205553037
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het had gewoon op een rustiger tempo gekund. We hebben ons gek laten maken inzake Oekraïne. We hebben helemaal niets met dat land.
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.

De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:00:52 #227
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205553124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De manier waarop is idioot. En heeft enorme risico’s.
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.

En zo bezien is het maar beter dat er nu echt van doordrongen lijken te zijn dat het van Rusland afhankelijk zijn voor de Europese energievoorziening niet zo handig is dan dat dat later gebeurt, want nu doet het pijn, maar langer wachten gaat ook gepaard met de nodige risico's. Helemaal wanneer je weet dat Rusland niks liever doet dan Europa destabiliseren.
Huilen dan.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 00:01:17 #228
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205553129
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.

De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.

Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205553568
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 23:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Hoeveel rustiger? Net zo rustig als de afgelopen decennia? We hebben dat land teveel macht gegeven en er foutief op vertrouwd dat ze wel ons mee zouden doen als we ze de tijd gaven. Dat werkt dus niet. Dat rustig aan doen heeft juist geleid tot het Rusland van nu.

De inmenging in de oorlog was een geschikte gelegenheid om een boodschap te sturen aan Rusland, ze te verzwakken en daarmee de dreiging te verminderen voor onszelf, en de moreel juiste keuze te maken. Niets doen had alleen maar geleid tot meer ellende, Rusland stopt niet vanzelf en het westen is te gemakzuchtig om actie te ondernemen zonder acute reden.
We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.

En nogmaals, voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit Rusland. We zijn dus nog steeds afhankelijk van Rusland. Alleen is dat nu een vijand die samenspant met China.

Good going!
pi_205553572
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dit is de enige manier waarop het kan, want anders zijn korte-termijn economische motieven lijdend. Dat hebben we de afgelopen decennia namelijk gezien.

En zo bezien is het maar beter dat er nu echt van doordrongen lijken te zijn dat het van Rusland afhankelijk zijn voor de Europese energievoorziening niet zo handig is dan dat dat later gebeurt, want nu doet het pijn, maar langer wachten gaat ook gepaard met de nodige risico's. Helemaal wanneer je weet dat Rusland niks liever doet dan Europa destabiliseren.
Ook voor jou: we destabiliseren onszelf en hebben Rusland nog steeds keihard nodig (en vise versa).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 07:08:11 #231
22565 asco
Los in deze tent
pi_205553586
Betaalmuur.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-alle-hens-aan-dek

Stukje:

Lage maandbedragen zijn precies waar Martin Neef van Vattenfall zich grote zorgen over maakt. „Veertig procent van onze klanten betaalt maandelijks een te laag bedrag: bij 10 procent gaat dat echt om 200 euro per maand, bij 30 procent om tientallen euro’s.”

Volgens Weijers van het Nibud krijgen vooral de inkomens nét boven de 120 procent van het bijstandsniveau het extra zwaar. „Hoe moet iemand met een klein pensioentje een energierekening van niet 175 maar 450 euro per maand betalen?”

Vaak wonen deze mensen in een sociale doortochtwoning, zoals Weijers de doorzonwoning noemt, en zijn ze afhankelijk van de verhuurders of deze worden geïsoleerd. „We maken ons zorgen dat de mensen die nu de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen, straks de mensen met onoplosbare schulden zullen zijn.”

Conclusie:
Gaat mis. (duh)
pi_205553709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 22:21 schreef quo_ het volgende:

[..]
Heb je nog nagedacht over het waarom van de productie van aluminium?
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.

De tijden van ongelimiteerde energie om alles op te lossen zijn voorbij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205553777
quote:
Wie nu een nieuw energiecontract afsluit, is op jaarbasis bijna 6.500 euro kwijt aan gas en licht. Dat is ruim 4.000 euro meer dan een jaar geleden. Zo blijkt uit cijfers van vergelijkingssite Gaslicht.com, die NU.nl heeft opgevraagd.
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:18:34 #234
37248 BertV
Handgemaakt
pi_205553791
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.

Die energiemaatschappijen vallen straks bij bosjes.
De overheid gaat vanzelfsprekend inspringen, maar ik zou toch liever zelf controle houden op die tegoeden,
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:27:11 #235
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205553827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 06:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We hebben onszelf vooral verzwakt, ook militair. De dreiging is hoger dan hij is geweest sinds de Cuba crisis (vorige week nog een waarschuwing van iemand van de VN). Ik weet niet in welke droomwereld jij leeft, maar tijd om wakker te worden.
De dreiging is inderdaad hoger dan die lang is geweest (ik zou zeggen sinds de Koude Oorlog) maar we zijn als westen militair meer dan sterk genoeg om Rusland aan te kunnen. Misschien is het je niet opgevallen maar Rusland heeft al een hoop kapot geschoten en heeft, dankzij de sancties, veel minder mogelijkheid om aan te vullen.

Verder werkt het gesprek efficiënter als je reageert op mijn punt in plaats van dit gezwets te plaatsen.
quote:
En nogmaals, voor de groene omwenteling hebben we grondstoffen nodig uit Rusland. We zijn dus nog steeds afhankelijk van Rusland. Alleen is dat nu een vijand die samenspant met China.

Good going!
Welke grondstoffen dan? En kunnen we die echt alleen uit Rusland halen? Leg maar uit.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:29:37 #236
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205553837
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.

Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Volgens mij heeft Rusland genoeg kans gehad om mee te doen, maar ze bleven liever hun anti-westen gedachtegoed omarmen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_205553844
quote:
11s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 21:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Was dat 100 jaar geleden zo kort ja? :o
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:31:28 #238
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205553848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:18 schreef BertV het volgende:

[..]
Kan verstandig zijn, als je dan ook maar zelf gaat / kan sparen.

Die energiemaatschappijen vallen straks bij bosjes.
De overheid gaat vanzelfsprekend inspringen, maar ik zou toch liever zelf controle houden op die tegoeden,
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.

Die kleine voordeeltjes van rutte zetten geen zoden aan de dijk. Een maximum prijsstelling werkt wel waarbij energiereuzen gedwongen worden goedkoper te prodiceren. Een shell die een winst haalt van 18mlrd per kwartaal, die energiemarkt trekt het echt wel.

Wederom een voorbeeld van hoe het grootbedrijf parasiteert op de samenleving, beschermd door de politiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:34:34 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553864
2018

Kijk Heiko Maas (Destijds minister BuZa onder Merkel) eens Trump uitlachen....
pi_205553874
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
En dan natuurlijk niet zoveel besparen, want ze betalen toch maar 200 euro per maand.

Het is echt van een beroerd niveau, de gemiddelde Nederlander.
pi_205553885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ik begreep van Rob de Wijk die het er gisteren nog over had dat dat wel de doelstelling is en die acht ik toch beter geïnformeerd, ingelezen en geautoriseerd op dit onderwerp dan jij als ik eerlijk ben.
Normaliter zou ik het met je eens zijn. Maar die man zit er al een klein jaar volledig naast op dit dossier.
De doelstelling van de sancties is Rusland economisch en op andere manieren pijn doen zodat de kosten van de oorlog en de voortzetting ervan steeds hoger en moeilijker worden. En dat gaat tot nu toe prima het is ook een instrument van de lange adem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:42:50 #242
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
100 jaar geleden werden we gemiddeld 62,5 jaar en dat was voor een groot deel zo laag door een relatief hoge kindersterfte.
Vaccinatie, Antibiotica, en andere moderne medicijnen en medische hulp, beter en meer eten. De AOW werd ingevoerd in 1956, sinds die tijd is de levensverwachting gestegen met een dikke 5 jaar.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:45:35 #243
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205553926
50 jaar geleden werden maatschappelijke problemen opgelost door de politiek, nu worden ze erdoor veroorzaakt. Deze energiecrisis, woningnood, stikstof problematiek, migratie problematiek, inflatie...
pi_205553931
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Gebruik je nu serieus een anekdotisch bewijs om een onderzoeksrapport van 105 pagina's met allerlei onderbouwde stellingen onderuit te halen?
Hij is getrouwd met een Russische dat verklaart voor mij nu een hoop.
Ook zijn eerdere posts van jaren terug.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205553970
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen zin om dat rapport te lezen.

Ook nieuws van vandaag:

https://www.telegraaf.nl/(...)eter-zelf-uitstappen

Maar nee, er is niets aan de hand! Het lijkt goddomme Eric the Viking wel in Atlantis.
Er staat ieder jaar wel een artikel in de Telegraaf dat we volgens hoogleraar X of professor Y beter uit de Euro kunnen stappen. Dat is niet zo moeilijk aangezien er altijd wel iemand te vinden is die dat roept.
pi_205553977
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:14 schreef Fukushima het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)en-jaar-geleden.html

In mijn omgeving (thuis/werk/vrienden) hoor ik ook dit soort bedragen zoals nu.nl schetst . Maandtermijn van 175 welke opeens naar 600 schiet bij aflopen contract. En waarbij men het ook ‘gewoon’ weer terugzet richting de 200.
pi_205553993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja en dat kan dus beter in landen met meer kern of waterkracht energie. Hetzelfde dat tomaten ook beter in zuid Europa gekweekt kunnen worden.

De tijden van ongelimiteerde energie om alles op te lossen zijn voorbij.
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205554007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De tijden van het verkwisten van grondstoffen en energie om wegwerpvuilnis voor winkels als action, xenos, primark enz. te produceren en vervoeren dient ook maar eens afgelopen te zijn.
Dit zou wel een mooie bijkomstigheid zijn, de hoeveelheid zooi die wordt gemaakt en waar men na een paar maanden al is op uitgekeken, ongekend.
pi_205554020
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Overheid gaat hard inspringen als er een grote producent failliet gaat idd. Niet als miljoenen mensen het niet aankunnen.

Die kleine voordeeltjes van rutte zetten geen zoden aan de dijk. Een maximum prijsstelling werkt wel waarbij energiereuzen gedwongen worden goedkoper te prodiceren. Een shell die een winst haalt van 18mlrd per kwartaal, die energiemarkt trekt het echt wel.

Wederom een voorbeeld van hoe het grootbedrijf parasiteert op de samenleving, beschermd door de politiek.
Grote industriële verbruikers hebben decennialang vrijwel gratis (want onbelast) gas en water verbruikt, dus die energiekosten voor de burger kunnen echt wel verlaagd worden door de overheid.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205554023
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 00:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We hadden ze nadat dat gedrocht van een Sovjet Unie in elkaar stortte moeten helpen. Een soort marshallplan opzetten om Rusland helpen op te bouwen en werken naar een bondgenootschap.

Nu heb je een gek op een zinkend schip en sterk stijgende voedsel/energieprijzen.
Volgens mij heb ik dit al richting jou gestuurd maar dat hebben we gedaan met 100den miljarden aan dollars in de jaren 90.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')