SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Dat anderen het rapport gebruiken als excuus om Russische aanvallen op burgerdoelen te rechtvaardigen betekent niet dat Amnesty het rapport om die reden heeft geschreven.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 00:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je zegt toch dat dit een zwak excuus is om het te rechtvaardigen?
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:44 schreef Wantie het volgende:
Wat voor beschuldigingen?
Je draaft een beetje door kennelijk.
Komt u maar, quotes gaarne.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef Wantie het volgende:
Ik lees verschillende reacties hier dat Oekraïne niet moet klagen dat Rusland burgerdoelen raakt, want dat zijn door de werkwijze van Oekraïne legitieme doelen geworden.
Astuquote:
quote:Als een gebouw voor militaire doeleinden gebruikt wordt is het een legitiem militair doel geworden ongeacht de initiele functie van het gebouw.
Doet mij een beetje denken aan vuurwerk Tomquote:Op donderdag 4 augustus 2022 23:19 schreef Isdatzo het volgende:
Om nog even bij exploderende munitiedepots te blijven, zo ziet zoiets er van iets te dichtbij uit:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met zo'n kijk op deze oorlog zal je ook wel beter in Rusland passen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:59 schreef the-eye het volgende:
Ook al is die oorlog ooit afgelopen, ik zou niet willen wonen in een land dat z'n burgers verbiedt te vluchten en van scholen en ziekenhuizen militaire doelen maakt.
Maarja....ik zal wel weer een Putin lover zijn
Ik weet het. Je moet alles van Oekraine blindelings toejuichen wil je er in deze dagen nog een beetje bijhorenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met zo'n kijk op deze oorlog zal je ook wel beter in Rusland passen.
Ik begreep uit diverse berichten dat het hoofd van Amnesty Oekraïne niet achter dit rapport staat, onder andere omdat zij en de overige medewerkers niet zijn gehoord en er ook geen aandacht is besteed aan hun vragen en opmerkingen hierover.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:05 schreef Joppiez het volgende:
Wel knap dat Amnesty dat al zo goed heeft kunnen onderzoeken. Lopen haar onderzoekers daar rond op het front? Ik wacht ook nog op een rapport over de genocide in Oekraine.
Nee joh, gewoon lekker zelf onderzoek doen en kritisch blijvenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:05 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik weet het. Je moet alles van Oekraine blindelings toejuichen wil je er in deze dagen nog een beetje bijhoren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vooral ook "gewoon maar wat vragen stellen".quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon lekker zelf onderzoek doen en kritisch blijven
Beetje ongenuanceerd. Als er algehele mobilisatie afgekondigd wordt mogen mannen tussen bepaalde leeftijd idd niet weg. Je land verdedigen is geen vrijblijvende aangelegenheid, al snap ik dat dit bij hyper individualistische Nederlandse wattenbolletjes niet aankomt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:59 schreef the-eye het volgende:
Ook al is die oorlog ooit afgelopen, ik zou niet willen wonen in een land dat z'n burgers verbiedt te vluchten en van scholen en ziekenhuizen militaire doelen maakt. Één ding is duidelijk, het gaat Kiev niet om de bevolking. Die offeren ze net zo makkelijk op
Maarja....ik zal wel weer een Putin lover zijn
Okee Ramboquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Beetje ongenuanceerd. Als er algehele mobilisatie afgekondigd wordt mogen mannen tussen bepaalde leeftijd idd niet weg. Je land verdedigen is geen vrijblijvende aangelegenheid, al snap ik dat dit bij hyper individualistische Nederlandse wattenbolletjes niet aankomt.
Geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Okee Rambo
Hoelang krijg je dan trouwens om de nu "verboden" nationalistische gevoelens aan te boren?
Onder andere het Rode Kruisquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:
Dat we in een tijd leven waar een 'mensenrechtengroep' (Amnesty) het propaganda werk van de bezetter doet.
Wie had dat mogen denken.
Goed punt, als je nationalistisch bent dan sta je bekend als een gevaarlijke rechtse extremist.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:09 schreef the-eye het volgende:
[..]
Okee Rambo
Hoelang krijg je dan trouwens om de nu "verboden" nationalistische gevoelens aan te boren?
Het is ook wel een 'beetje' een naïve, idealistische vredesorganisatie die waarschijnlijk oprecht denken dat ze iets goed doen in deze. Want oorlog is stom en ze moeten gewoon de wapens neerleggen en dan komt alles als in een wonder goed.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:
Dat we in een tijd leven waar een 'mensenrechtengroep' (Amnesty) het propaganda werk van de bezetter doet.
Het is decadent - lui journalisme. De boel zonder context , losstaand analyseren en dan jezelf wijsmaken dat je 'objectief' bent.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook wel een 'beetje' een naïve, idealistische vredesorganisatie die waarschijnlijk oprecht denken dat ze iets goed doen in deze. Want oorlog is stom en ze moeten gewoon de wapens neerleggen en dan komt alles als in een wonder goed.
Ben je weer terug?quote:
Het wordt een legitiem doel als het voor militaire doeleinden gebruikt wordt. Niet als het kan...quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:38 schreef quirina het volgende:
Dus het was legitiem dat de Russen een Oekraïens winkelcentrum bombardeerde. Dat werd natuurlijk ook een legitiem militair doel want dat kon ook gebruikt worden voor een militair doeleind.
Wel jammer dat zoveel Oekraïners die eten probeerde te kopen daar hun leven voor moesten inleveren.
Nou ja, dit is feitelijk ook zo. Waarom denk je dat bij een bepaalde dreiging de kazerne verlaten wordt? Juist om oa die redenquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
In de stad waar ik woon liggen midden in de stad nog een aantal kazerne's van defensie. Ik denk dat ik Amnesty maar eens even ga bellen want dit kan natuurlijk niet. Want zo maken ze het hele stadscentrum tot een militair doelwit. Levensgevaarlijk!
Ow, dus NL militairen wordt wel verteld om zich maar af te laten slachten in open velden en bossen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dit is feitelijk ook zo. Waarom denk je dat bij een bepaalde dreiging de kazerne verlaten wordt? Juist om oa die reden
Ah, doelpalen verschuiven ..quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 08:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar zegt iemand dat Oekraine niet moet klagen?
Ik vind het best wel schokkend hoe ze een halfbakken rapport de wereld inslingeren dat de bezetter gaat legitimeren om burgerdoelen te beschieten. Dat is niet naïef meer, maar ronduit boosaardig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is ook wel een 'beetje' een naïve, idealistische vredesorganisatie die waarschijnlijk oprecht denken dat ze iets goed doen in deze. Want oorlog is stom en ze moeten gewoon de wapens neerleggen en dan komt alles als in een wonder goed.
Ik verschuif niks, maak jij je beschuldiging maar eens hard.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:01 schreef Wantie het volgende:
Ah, doelpalen verschuiven ..
Anyway, je kunt zelf de chat nalezen als je anderen wilt affakkelen op wat ze gezegd hebben...
Maar neem je dit dan wel gelijk voor waar aan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:
Dit is wat er gebeurd als je naar de clowns van AI luistert. Maag omkerend
[ twitter ]
Nou ja, vliegvelden en dat soort strategische doelen (dus ook kazernes) zijn het eerste die eruit geleld worden... Je hoeft het allemaal niet te geloven maar doe op zijn minst een poging dat je het snapt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:57 schreef ExTec het volgende:
Ow, dus NL militairen wordt wel verteld om zich maar af te laten slachten in open velden en bossen?
Slim
En dan mag je toch maar hopen dat je niet met varkens zoals rus te maken hebt, die vervolgens de halve stad genocideren, hé?
Twitter is alleen maar goed als het in de kraam te pas komt toch?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:10 schreef ExTec het volgende:
Dit is wat er gebeurd als je naar de clowns van AI luistert. Maag omkerend
[ twitter ]
Nee, ik geloof dat juist prima, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, vliegvelden en dat soort strategische doelen (dus ook kazernes) zijn het eerste die eruit geleld worden... Je hoeft het allemaal niet te geloven maar doe op zijn minst een poging dat je het snapt.
Ah, we zijn weer bij het dictator-splainen aangekomen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Twitter is alleen maar goed als het in de kraam te pas komt toch?
En dan wel zeer verbolgen zijn als ik opmerk dat je zo naar het kremlin kan, als "woordvoerder", hé?quote:Het is allemaal niet waar
Nah, kinderen/vrouwen worden daar en masse verkracht. Daar is meer dan genoeg bewijs voor. Dus dit is verder niet zo opmerkelijk ofzo.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar neem je dit dan wel gelijk voor waar aan?
Kan net zo goed verzonnen zijn toch?
Was het een vraag dan?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:41 schreef ExTec het volgende:
Nee, ik geloof dat juist prima, dat is het probleem.
Kun je ook nog even antwoord geven op de rest?
Nee dat zeg ik niet. Ik kreeg laatst en shitload commentaar op een Tweet die ik poste en nu het in de kraam te pas komt regent het weer eens Tweets...quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, we zijn weer bij het dictator-splainen aangekomen.
[..]
En dan wel zeer verbolgen zijn als ik opmerk dat je zo naar het kremlin kan, als "woordvoerder", hé?
Wat vind je van de opmerking dat als je uit een stad oprot, naar open velden/bossen gaat, je feitelijk al je dekking opgeeft?quote:
Irritant he?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 10:48 schreef ExTec het volgende:
Vreselijk irritant, net doen alsof je die vragen "niet begrijpt".
Best wel een behoorlijke flater van Amnesty. Het komt een beetje "laten we Oekraine ook maar een beetje veroordelen dan neemt iedereen ons langer serieus" erig over.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:22 schreef theunderdog het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |