Tsja, de VS is door de schalie olie en gas revolutie in een totaal andere geopolitieke en strategische positie gekomen dan de EU. Daarnaast is de Oekraine onze achtertuin en niet die van de VS. Evengoed bijten de hogere energieprijzen ook in de VS dus geheel ongeschonden komen ze er niet af.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als we nou ook de gezamenlijke consequenties zouden dragen..
Dat is het enige wat ze ertegen zouden kunnen doen, maar vergeet niet dat China die ook heeft. Er komt een tijd dat China Siberie gaat claimen, vroeg of laat.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Die 5000 kernwapens vergeten we maar ff
Zolang dat leidt tot complete vernietiging van, oa, China, zal die claim nooit verzilverd kunnen worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
... Er komt een tijd dat China Siberie gaat claimen, vroeg of laat.
Claimen kunnen ze best doen. Maar een echt groot stuk van Siberi innemen zit er niet in, simpelweg omdat er amper wat aan infrastructuur aanwezig is. Het enige stuk waar China misschien nog wat zou kunnen doen is in het grensgebied met Mantsjoerije. Langs de westelijke grens (het vierlandenpunt Kazachstan, Rusland, Mongoli, China) zitten er weer stijle hoge bergen(de Altai) in de weg.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ze ertegen zouden kunnen doen, maar vergeet niet dat China die ook heeft. Er komt een tijd dat China Siberie gaat claimen, vroeg of laat.
Ik verwacht van niet, maar Oekrane voerde geen oorlog tegen Rusland in De Krim.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat Oektraine bv de Krim, waar 97% vd bevolking russofoon is, ooit terugkrijgt?
Beetje vaag om iemand die tegen de invasie in Oekrane is een fanboy te noemen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is dus eerder andersom: Zelensky fanboys doen wanhopig aan damage control.
Stel je voor dat die fanboys eens toe zouden geven dat beide partijen fouten kunnen begaan...
Ik lees verschillende reacties hier dat Oekrane niet moet klagen dat Rusland burgerdoelen raakt, want dat zijn door de werkwijze van Oekrane legitieme doelen geworden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook helemaal niemand gedaan.
Niet volgens Amnesty.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:00 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Wel als ze er een militaire basis van hebben gemaakt.
Legitiem is het niet wat mij betreft.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik lees verschillende reacties hier dat Oekrane niet moet klagen dat Rusland burgerdoelen raakt, want dat zijn door de werkwijze van Oekrane legitieme doelen geworden.
Oh?quote:
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaarquote:Tijdens deze onderzoeken werd bewijs gevonden van Oekraense troepen die aanvielen vanuit bewoonde woonwijken en militaire bases inrichten in burgergebouwen in negentien steden en dorpen in de regio’s. Amnesty’s Crisis Evidence Lab heeft satellietbeelden geanalyseerd om enkele van deze incidenten verder te bevestigen.
De meeste woonwijken waar zich soldaten bevonden, waren kilometers verwijderd van frontlinies. Er waren alternatieven beschikbaar die de burgers niet in gevaar zouden brengen, zoals militaire bases of dichtbeboste gebieden in de buurt, of andere gebouwen verder weg van woonwijken. In de door Amnesty gedocumenteerde gevallen lijkt er geen sprake van te zijn dat Oekraense soldaten die zich in woonwijken bevonden, burgers vroegen of hielpen te evacueren. Daarmee faalden ze om alle haalbare voorzorgsmaatregelen te nemen om burgers te beschermen.
Waar schrijft Amnesty dan dat ze het in dat geval een legitiem doel vinden? Dat was immers de stelling.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh?
[..]
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaar
Oh? Quote ze eens?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik lees verschillende reacties hier dat Oekrane niet moet klagen dat Rusland burgerdoelen raakt, want dat zijn door de werkwijze van Oekrane legitieme doelen geworden.
Dat is het volgens het HOR.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:14 schreef Isdatzo het volgende:
Waar schrijft Amnesty dan dat ze het in dat geval een legitiem doel vinden? Dat was immers de stelling.
En dan gaan de Chinezen de Siberirs genocideren. Kijk naar wat de Chinezen met de Tibetanen en Oeigoeren doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 15:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ze ertegen zouden kunnen doen, maar vergeet niet dat China die ook heeft. Er komt een tijd dat China Siberie gaat claimen, vroeg of laat.
Oh, gaat ASEAN ze dan op de een of andere manier militaire of financiele steun bieden? Of gaan de Russen daar alweer weg met een paar foto's waar Lavror wat handjes schudt maar verder niets?quote:
Waarschijnlijk alleen wat leuke kiekjes voor op Instagram.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oh, gaat ASEAN ze dan op de een of andere manier militaire of financiele steun bieden? Of gaan de Russen daar alweer weg met een paar foto's waar Lavror wat handjes schudt maar verder niets?
Hmmm... Dus niemand wil ook maar een vinger uitsteken om ze te helpen maar ze staan op de een of andere manier niet gesoleerd omdat ze wel op de koffie mogen komen in Cambodja. Vreemde redenatie van die Twitteraar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen wat leuke kiekjes voor op Instagram.
Ik zie ze het nergens ontkennen anders of ik moet wat gemist hebben.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
Kan zijn, maar niet volgens Amnesty en daar ging het nu over.
Azi heeft een grote honger naar grondstoffen en die moeten ergens vandaan komen, die gaan Rusland geen sancties opleggen omdat dat zelfmoord is. Dat hebben ze in Europa gezien.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hmmm... Dus niemand wil ook maar een vinger uitsteken om ze te helpen maar ze staan op de een of andere manier niet gesoleerd omdat ze wel op de koffie mogen komen in Cambodja. Vreemde redenatie van die Twitteraar.
Je kent de situatie niet. Armeni heeft ook 7 gebieden rond Nagorno-Karabakh bezet waar voornamelijk Azerbeidzjanen wonen. En ze hebben het gebied volledig etnisch gezuiverd. Armenirs hebben ook alle gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid etnisch gezuiverd. Wat Armeni heeft gedaan is hypocriet. Als ze Nagorno-Karabakh wilden hadden ze bijvoorbeeld Zangezur en Goyche aan Azerbeidzjaan moeten aanbieden. Beiden zijn gebieden in Armeni die een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:36 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In N´gorno-Karabach wonen met name Armenirs, je zegt het zelf al. Dat die bij Armeni willen horen, is zo logisch als wat.
Niet volgens het eerdere artikel van Amnesty, waar de discussie over gaat.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:05 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Oh?
[..]
https://www.amnesty.nl/ac(...)en-burgers-in-gevaar
Staat toevallig een reactie onder degene van mij die je citeert.quote:
Het is verbazingwekkend dat Rusland een maffiastaat is waarbij een klein kliekje door intimidatie, angst en geweld zichzelf verrijkt. Eeuwig zonde. Het had een soort verbeterde versie van Noorwegen kunnen zijn met de miljarden die er daar in de grond zitten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Azi heeft een grote honger naar grondstoffen en die moeten ergens vandaan komen, die gaan Rusland geen sancties opleggen omdat dat zelfmoord is. Dat hebben ze in Europa gezien.
Doe gewoon quoten dan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:53 schreef Wantie het volgende:
Staat toevallig een reactie onder degene van mij die je citeert.
Het is maar net hoe ver je terug wil gaan:quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Je kent de situatie niet. Armeni heeft ook 7 gebieden rond Nagorno-Karabakh bezet waar voornamelijk Azerbeidzjanen wonen. En ze hebben het gebied volledig etnisch gezuiverd. Armenirs hebben ook alle gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid etnisch gezuiverd. Wat Armeni heeft gedaan is hypocriet. Als ze Nagorno-Karabakh wilden hadden ze bijvoorbeeld Zangezur en Goyche aan Azerbeidzjaan moeten aanbieden. Beiden zijn gebieden in Armeni die een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden.
De Russen hebben een smerig spel gespeeld in de Zuid-Kaukasus. Nadat ze het gebied in 1806 hadden veroverd hebben ze de Armenirs bevoordeeld. Zowel Armeni als Azerbeidzjaan hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid. Na het Turkmenchai verdrag van 1830 werden Armenirs uit Iran gemporteerd en gevestigd in Armeni. Armenirs kregen langzamerhand een meerderheid. De Soviet-Unie heeft ook zeer hypocriet de Nagorno-Karabakh oblast gecreerd. Karabakh had een Azerbeidzjaanse meerderheid. De gebieden in Karabakh waar voornamelijk Armenirs woonden hebben ze Nagorno-Karabakh genoemd en ze hebben er een Armeense Oblast van gemaakt. Datzelfde hebben ze niet gedaan met de gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid.
quote:Christians Armenians formed a minority in the khanate, comprising some 20%, and formed no majority in any of the mahals (districts).[26][m] The utter vast majority of the Armenians, some 80% of their total number, were located in the districts (mahals) of Kirk-Bulagh, Karbi-Basar, Surmalu, and Sardarabad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Erivan_Khanatequote:Many events had led to the demise of the Armenian population from the region. Until the mid-fourteenth century, Armenians had constituted a majority in Eastern Armenia.[50] At the close of the fourteenth century, after Timur's campaigns, Islam had become the dominant faith, and Armenians became a minority in Eastern Armenia.[50]
Shah Abbas I's deportation of much of the population from the Armenian Highlands in 1605 was one later event, when as many as 250,000 Armenians were removed from the region.[51] To repopulate the frontier region of his realm, Shah Abbas II (1642–1666) permitted the Turkic Kangarlu tribe to return. Under Nader Shah (r. 1736-1747), when the Armenians suffered excessive taxation and other penalties, many emigrated, particularly to India.[52]
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Armenia_(1502%E2%80%931828)quote:As a result of the continuous wars in the region and Shah Abbas I's deportation of much of the Armenian population from the Ararat valley and the surrounding region, in 1605 Armenians formed less than 20% of its population.[2][3]
Die 250.000 is nep.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is maar net hoe ver je terug wil gaan:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Erivan_Khanate
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Armenia_(1502%E2%80%931828)
Ik weet niet of ze nu nog details gaan geven wat er precies geleverd gaat worden, daar is ook de VS wat voorzichtiger mee geworden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:03 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
It will meet our needs.
Ik ben zeer benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Anton91 het volgende:
Las op dumpert een tweet van Emile Ratelband, dus zocht hem even op... Maar als dit het echte account van hem is, is hij knettergek!HET IS EEN GEVERIFIEERD ACCOUNT.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Nee hoor, als Rusland morgen tot een straatarm derdewereldland met nog hooguit een handjevol jaren '60 tanks en roestige jachtvliegtuigen gereduceerd is vindt de VS dat ook prima.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Het betekent vooral dat de VS belang heeft dit conflict zolang mogelijk te laten duren.
Dat is toch dat 550miljoen pakket?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:03 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
It will meet our needs.
Ik ben zeer benieuwd
Zou kunnen. Maar hebben ze aangegeven dat het die m31's waren? Meestal zijn ze niet zo specifiekquote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dat is toch dat 550miljoen pakket?
Enige wat erbij stond was artillery en HIMARS (m31)
quote:. Topbasketbalser Brittney Griner heeft donderdag in Rusland een celstraf van negen jaar gekregen. De Amerikaanse werd door een rechtbank net buiten Moskou schuldig bevonden aan drugsbezit en -smokkel. Ook kreeg ze een boete van 1 miljoen roebel (zo'n 16.000 euro).
Dus je hebt niks? Duidelijk.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:25 schreef Wantie het volgende:
Nee, je kunt ook gewoon de topic lezen.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Anton91 het volgende:
Las op dumpert een tweet van Emile Ratelband, dus zocht hem even op... Maar als dit het echte account van hem is, is hij knettergek!Is Emile Ratelband dan ooit wel normaal geweest? Ik heb die man altijd al knettergek gevonden. Ik vond het nog gekker dat mensen betaalde om door hem gemotiveerd door de hete kolen te rennen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ lesbo + Amerikaanse = max straf.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/sport-o(...)jaar-in-rusland.html
Poeh harde veroordeling voor wat cannabisolie.
[..]
Tjah er lopen ook hele stammen achter Willem Engel aan...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 20:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is Emile Ratelband dan ooit wel normaal geweest? Ik heb die man altijd al knettergek gevonden. Ik vond het nog gekker dat mensen betaalde om door hem gemotiveerd door de hete kolen te rennen.
Dat hij knettergek is had ik je 25 geleden ook al kunnen vertellen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Anton91 het volgende:
Las op dumpert een tweet van Emile Ratelband, dus zocht hem even op... Maar als dit het echte account van hem is, is hij knettergek!
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In de VS zitten er volgens Joe Rogan ook tig mensen vast ivm weed dus snap de verontwaardiging niet zo.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou ook niet verwachten dat Amnesty het tot legitieme doelen zou verklaren. Dat is hun functie helemaal niet en ik neem aan dat ze als organisatie acties waarbij burgerdoelen worden geraakt en burgerdoden vallen nooit als 'gelegitimeerd' zullen of kunnen aanmerken, ongeacht van wie die afkomstig zijn. Daarnaast is Amnesty tegen de Russische invasie, dus kunnen ze bij voorbaat geen enkele actie van de Russen als legitiem aanmerken. Dat vind ik ook heel begrijpelijk vanuit dat oogpunt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet volgens het eerdere artikel van Amnesty, waar de discussie over gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |