abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205548286
quote:
Niet volgens het eerdere artikel van Amnesty, waar de discussie over gaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205548293
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh? Quote ze eens?
Staat toevallig een reactie onder degene van mij die je citeert.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:03:03 #178
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205548355
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Azi heeft een grote honger naar grondstoffen en die moeten ergens vandaan komen, die gaan Rusland geen sancties opleggen omdat dat zelfmoord is. Dat hebben ze in Europa gezien.
Het is verbazingwekkend dat Rusland een maffiastaat is waarbij een klein kliekje door intimidatie, angst en geweld zichzelf verrijkt. Eeuwig zonde. Het had een soort verbeterde versie van Noorwegen kunnen zijn met de miljarden die er daar in de grond zitten.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:10:41 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205548398
Nou Jens, ga trek met een groot NAVO leger Oekraine bevrijden dan.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:10:54 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205548399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:41 schreef polderturk het volgende:

[..]
Je kent de situatie niet. Armeni heeft ook 7 gebieden rond Nagorno-Karabakh bezet waar voornamelijk Azerbeidzjanen wonen. En ze hebben het gebied volledig etnisch gezuiverd. Armenirs hebben ook alle gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid etnisch gezuiverd. Wat Armeni heeft gedaan is hypocriet. Als ze Nagorno-Karabakh wilden hadden ze bijvoorbeeld Zangezur en Goyche aan Azerbeidzjaan moeten aanbieden. Beiden zijn gebieden in Armeni die een Azerbeidzjaanse meerderheid hadden.

De Russen hebben een smerig spel gespeeld in de Zuid-Kaukasus. Nadat ze het gebied in 1806 hadden veroverd hebben ze de Armenirs bevoordeeld. Zowel Armeni als Azerbeidzjaan hadden een Azerbeidzjaanse meerderheid. Na het Turkmenchai verdrag van 1830 werden Armenirs uit Iran gemporteerd en gevestigd in Armeni. Armenirs kregen langzamerhand een meerderheid. De Soviet-Unie heeft ook zeer hypocriet de Nagorno-Karabakh oblast gecreerd. Karabakh had een Azerbeidzjaanse meerderheid. De gebieden in Karabakh waar voornamelijk Armenirs woonden hebben ze Nagorno-Karabakh genoemd en ze hebben er een Armeense Oblast van gemaakt. Datzelfde hebben ze niet gedaan met de gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid.
Het is maar net hoe ver je terug wil gaan:

quote:
Christians Armenians formed a minority in the khanate, comprising some 20%, and formed no majority in any of the mahals (districts).[26][m] The utter vast majority of the Armenians, some 80% of their total number, were located in the districts (mahals) of Kirk-Bulagh, Karbi-Basar, Surmalu, and Sardarabad.
quote:
Many events had led to the demise of the Armenian population from the region. Until the mid-fourteenth century, Armenians had constituted a majority in Eastern Armenia.[50] At the close of the fourteenth century, after Timur's campaigns, Islam had become the dominant faith, and Armenians became a minority in Eastern Armenia.[50]

Shah Abbas I's deportation of much of the population from the Armenian Highlands in 1605 was one later event, when as many as 250,000 Armenians were removed from the region.[51] To repopulate the frontier region of his realm, Shah Abbas II (1642–1666) permitted the Turkic Kangarlu tribe to return. Under Nader Shah (r. 1736-1747), when the Armenians suffered excessive taxation and other penalties, many emigrated, particularly to India.[52]
https://en.wikipedia.org/wiki/Erivan_Khanate

quote:
As a result of the continuous wars in the region and Shah Abbas I's deportation of much of the Armenian population from the Ararat valley and the surrounding region, in 1605 Armenians formed less than 20% of its population.[2][3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Armenia_(1502%E2%80%931828)
pi_205548439
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is maar net hoe ver je terug wil gaan:
[..]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Erivan_Khanate
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Iranian_Armenia_(1502%E2%80%931828)
Die 250.000 is nep.
Dat heb ik al bewezen. De totale bevolking van heel Iran was in 1600 ongeveer 2 miljoen. 40 keer minder dan dat de bevolking nu is. In heel Armeni leefden toen misschien een paar honderdduizend mensen. De wijk in Iran waar ze naar verplaatst zijn heeft nu 180.000 inwoners. Daar kreeg de Armeense bevolking allerlei handelsrechten op de zijderoete. Armenirs zijn daar niet slecht behandeld. Die 250.000 zou nu dan 10 miljoen moeten zijn. Sommigen hebben het over 500.000 Armenirs die gereloceerd zijn.

De totale Armeense bevolking in Armeni was 300.000 waarvan 100.000 zijn gemigreerd. Als je dat deelt door 40 zijn er misschien 8000 Armenirs in 1600 gereloceerd. Als je de relocatie na 1830 meetelt zijn er misschien 20.000 gereloceerd.

Ik zal het nogmaals herhalen. Als Armeni Nagorno-Karabakh wil, dan moet Armeni grote delen van Zangezur en Goyche aan Azerbeidzjan geven. En er waren meer gebieden in Armeni met een Azerbeidzjaanse meerderheid.

[ Bericht 5% gewijzigd door polderturk op 04-08-2022 17:46:33 ]
pi_205548500
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doe gewoon quoten dan.
Nee, je kunt ook gewoon de topic lezen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 17:56:22 #184
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205548760
De Leo's die Spanje wilde doneren zijn zo waardeloos dat ze een gevaar voor de inzittenden zijn... _O-

https://www.thedefensepos(...)ard-tanks-ukraine-2/
Spain Withdraws Offer to Send Leopard Tanks to Ukraine
Spanish Defence Minister Margarita Robles said the technical review found the Leopard tanks “close to useless” after being warehoused at the Casetas military base for several years.

She disclosed that the tanks are “in an absolutely deplorable state” and can only endanger the people operating them.
pi_205548800
The Ministry of Defense of Japan will hand over vans and drones to Ukraine
https://mil.in.ua/en/news(...)d-drones-to-ukraine/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205548811
twitter

It will meet our needs.

Ik ben zeer benieuwd :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205548856
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:03 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

It will meet our needs.

Ik weet niet of ze nu nog details gaan geven wat er precies geleverd gaat worden, daar is ook de VS wat voorzichtiger mee geworden.
pi_205548865
Las op dumpert een tweet van Emile Ratelband, dus zocht hem even op... Maar als dit het echte account van hem is, is hij knettergek!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205548925
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:08 schreef Anton91 het volgende:
Las op dumpert een tweet van Emile Ratelband, dus zocht hem even op... Maar als dit het echte account van hem is, is hij knettergek!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HET IS EEN GEVERIFIEERD ACCOUNT.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205548933
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:16 schreef Aether het volgende:

[..]
HET IS EEN GEVERIFIEERD ACCOUNT.
DAT ZIE IK.
pi_205549035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:55 schreef riazop het volgende:

[..]
Het betekent vooral dat de VS belang heeft dit conflict zolang mogelijk te laten duren.
Nee hoor, als Rusland morgen tot een straatarm derdewereldland met nog hooguit een handjevol jaren '60 tanks en roestige jachtvliegtuigen gereduceerd is vindt de VS dat ook prima.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:58:35 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205549305
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:03 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]

It will meet our needs.

Dat is toch dat 550miljoen pakket?
Enige wat erbij stond was artillery en HIMARS (m31)
pi_205549388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is toch dat 550miljoen pakket?
Enige wat erbij stond was artillery en HIMARS (m31)
Zou kunnen. Maar hebben ze aangegeven dat het die m31's waren? Meestal zijn ze niet zo specifiek ;)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205549430
https://www.nu.nl/sport-o(...)jaar-in-rusland.html

Poeh harde veroordeling voor wat cannabisolie.

quote:
. Topbasketbalser Brittney Griner heeft donderdag in Rusland een celstraf van negen jaar gekregen. De Amerikaanse werd door een rechtbank net buiten Moskou schuldig bevonden aan drugsbezit en -smokkel. Ook kreeg ze een boete van 1 miljoen roebel (zo'n 16.000 euro).

[ Bericht 38% gewijzigd door Lospedrosa op 04-08-2022 19:55:11 ]
Vakman pur sang
pi_205550086
quote:
SPOILER
Is Emile Ratelband dan ooit wel normaal geweest? Ik heb die man altijd al knettergek gevonden. Ik vond het nog gekker dat mensen betaalde om door hem gemotiveerd door de hete kolen te rennen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:16:42 #197
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_205550348
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 19:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

+ lesbo + Amerikaanse = max straf.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Is Emile Ratelband dan ooit wel normaal geweest? Ik heb die man altijd al knettergek gevonden. Ik vond het nog gekker dat mensen betaalde om door hem gemotiveerd door de hete kolen te rennen.
Tjah er lopen ook hele stammen achter Willem Engel aan...
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 4 augustus 2022 @ 20:22:55 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205550475
quote:

Dat hij knettergek is had ik je 25 geleden ook al kunnen vertellen.

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_205550887
quote:

[..]

quote:

[..]

In de VS zitten er volgens Joe Rogan ook tig mensen vast ivm weed dus snap de verontwaardiging niet zo.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 21:16:15 #200
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205551282
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet volgens het eerdere artikel van Amnesty, waar de discussie over gaat.
Ik zou ook niet verwachten dat Amnesty het tot legitieme doelen zou verklaren. Dat is hun functie helemaal niet en ik neem aan dat ze als organisatie acties waarbij burgerdoelen worden geraakt en burgerdoden vallen nooit als 'gelegitimeerd' zullen of kunnen aanmerken, ongeacht van wie die afkomstig zijn. Daarnaast is Amnesty tegen de Russische invasie, dus kunnen ze bij voorbaat geen enkele actie van de Russen als legitiem aanmerken. Dat vind ik ook heel begrijpelijk vanuit dat oogpunt.

Wat ze doen is slechts aangeven wat er gebeurde: er werden aanvallen uitgevoerd vanuit woonwijken, kilometers van de frontlinie verwijderd. Hier was geen noodzaak voor, er waren militaire alternatieven beschikbaar. Burgers werden door Oekraense soldaten niet gevraagd of geholpen te evacueren, terwijl een tegenaanval op die locaties een te verwachten reactie is. Je weet dus dat je je burgerbevolking willens en wetens in gevaar brengt als menselijk schild.

Dat is geen rechtvaardiging van aanvallen op burgerdoelen, maar het werpt mijns inziens wel een wat ander licht op de veelgehoorde veronderstelling dat Rusland op een genocidale missie is om zoveel mogelijk burgerdoden te veroorzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')