abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205524611
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das een opinie.
Maar volgens Forbes is de aanval wel gebeurd dus.

Probeer alleen wat feiten te achterhalen, maar die zijn er nog niet dus.
Misschien kan je een brief sturen naar de Russen, die zullen vast alle informatie wel met je delen.
pi_205524727
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 19:44 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt, ik zat net dit artikel te lezen.
https://www.bbc.com/news/world-europe-62331061
Een reis van een journalist buiten Moskou en St Petersburg. Daar is het allemaal arm troef, geen gasaansluiting, geen water aansluiting. Maar Poetin nemen ze het niet kwalijk want die wordt alleen maar tegengewerkt door het westen.
Toch bizar, want die mensen zijn niet achterlijk en kunnen gewoon zien hoe het buiten Rusland marcheert. Maar goed, de mogelijkheid om Putin weg te stemmen bestaat dan ook alleen maar op papier, en ik denk dat de meerderheid van de Russen hem daadwerkelijk steunt, om de redenen die je zelf al noemt. De aanhang zit vooral buiten de stad. Simpele lui met een traditionele leefstijl.

Zeg maar hetzelfde soort wat engnekken als Orban, Erdogan en consorten in het zadel houdt.
  maandag 1 augustus 2022 @ 21:03:22 #103
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205524811
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Toch bizar, want die mensen zijn niet achterlijk en kunnen gewoon zien hoe het buiten Rusland marcheert. Maar goed, de mogelijkheid om Putin weg te stemmen bestaat dan ook alleen maar op papier, en ik denk dat de meerderheid van de Russen hem daadwerkelijk steunt, om de redenen die je zelf al noemt. De aanhang zit vooral buiten de stad. Simpele lui met een traditionele leefstijl.

Zeg maar hetzelfde soort wat engnekken als Orban, Erdogan en consorten in het zadel houdt.
De mensen die juichen als Poetin een keer een paar honderd euro naar ze overmaakt van alle rijkdom die hij en zijn trawanten uit Rusland hebben gezogen.

Of als ze een roestige Lada beloofd krijgen wanneer ze hun zoon opofferen voor diezelfde kleptocraten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205525264
quote:

[..]

En dezelfde engnekken die de Nederlandse boeren steunen!
pi_205525497
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 21:41 schreef riazop het volgende:

[..]
En dezelfde engnekken die de Nederlandse boeren steunen!
?

:')
pi_205525618
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 20:47 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Misschien kan je een brief sturen naar de Russen, die zullen vast alle informatie wel met je delen.
Dan denk jij dat je objectieve informatie krijgt? _O-
Vakman pur sang
pi_205525861
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205526199
quote:

[..]

Het enige verschil tussen Russen en IS is dat de Russen kernwapens bezitten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205526204
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
?

:')
Simpele zielen van het platteland
pi_205526342
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:47 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Walgelijke lui dat FvD, die tonen echt hun ware aard hier.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205526817
U.S. says Russia using 'nuclear shield' in Ukraine, risks terrible accident
https://www.reuters.com/w(...)accident-2022-08-02/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205526891
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 08:50 schreef Aether het volgende:
U.S. says Russia using 'nuclear shield' in Ukraine, risks terrible accident
https://www.reuters.com/w(...)accident-2022-08-02/
Ja dit strookt dus precies met die uitspraak van Poetin dat een nucleaire oorlog nooit een optie zou moeten zijn, en dan vervolgens je artillerie pal naast een kerncentrale plaatsen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205526995
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja dit strookt dus precies met die uitspraak van Poetin dat een nucleaire oorlog nooit een optie zou moeten zijn, en dan vervolgens je artillerie pal naast een kerncentrale plaatsen. :')
Valt wel mee, westerse artillery en bijv Himars zijn nauwkeurig genoeg om daarmee te dealen. Sterker nog laat ze er maar zoveel mogelijk omheen plaatsen maakt het alleen maar eenvoudiger het uit te schakelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205527188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Valt wel mee, westerse artillery en bijv Himars zijn nauwkeurig genoeg om daarmee te dealen. ....
Wel een gokje hoor.
pi_205527489
Kennen jullie het werk van Sutton?
Grote denker of conspirancy adept?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Antony_Sutton
Vakman pur sang
pi_205527514
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

Gewoon lulkoek, niet klikken mensen. Zonde van de tijd
pi_205527552
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:40 schreef Lospedrosa het volgende:

Niet geklikt.

Ik hoor dat het lulkoek is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205527603
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:04 schreef riazop het volgende:

[..]
Wel een gokje hoor.
Dat geldt voor beide oorlogspartijen. Denk echter niet dat als beschietingen vanuit de omgeving van de centrale echt een probleem zijn dat het oekrainse leger ervan gaat weerhouden het geschut te vernietigen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205527655
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 10:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet geklikt.

Ik hoor dat het lulkoek is.
Tot zover je eigen mening? :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:26:28 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205527880
Ah, we gaan weer dictator-splainen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:12:13 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528176
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wie? Ik?
Ja.

Ik zal het zo kort mogelijk houden;

rus zegt expliciet dat het met himars is gebeurd. Hebben zelf plaatjes gerecycled van himars scherven. De VS en behoorlijk wat anderen geven aan dat het niet met himars is gebeurt. Maar als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet relevant (?), betekent allemaal niks, want oekraine kan het ook met een ander wapen gedaan hebben? En welk bewijs is er überhaupt dat oekraine dat gedaan heeft? Dat rus het zegt.

Laat even weten of mijn samenvatting klopt ;)
pi_205528190
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uh ja? Dat gaat over het wapen ansich en volgens mij hebben we het daar al eerder over gehad.

Daarnaast is nog niemand fysiek ter plaatse geweest.
quote:
We know Ukraine didn’t attack the site with HIMARS because the site doesn’t have the indications it would have if it was hit with HIMARS,” one of the officials said.

While one of the officials stopped short of saying Ukraine was not responsible for the strike, the other official said the evidence showed the attack was not conducted by Kyiv
1tje zegt dat het geen HIMARS was (wat de Russen steeds wel zeggen en proberen te bewijzen). De ander zegt dat Kiev het überhaupt niet gedaan heeft.

En nee, er is niemand daar geweest. Gaat ook niet veranderen, Russen gaan natuurlijk niemand toelaten.
pi_205528285
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
[..]
1tje zegt dat het geen HIMARS was (wat de Russen steeds wel zeggen en proberen te bewijzen). De ander zegt dat Kiev het überhaupt niet gedaan heeft.

En nee, er is niemand daar geweest. Gaat ook niet veranderen, Russen gaan natuurlijk niemand toelaten.
Tja ze beschuldigen elkander maar raak. Net zoals met die duizende Petal mines over de stad Donetsk. Daar zegt Oekraïne dat de Russen schuldig zijn. Maar dan zijn de Russen wel heel stom bezig. Het kost de Russen zoveel tijd deze te ruimen dat ze daardoor een enorme slagkracht verliezen. Dat moet dan allemaal maar geloofwaardig klinken vanuit Oekraïne.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:37:34 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528299
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:

Ja.

Ik zal het zo kort mogelijk houden;

rus zegt expliciet dat het met himars is gebeurd. Hebben zelf plaatjes gerecycled van himars scherven. De VS en behoorlijk wat anderen geven aan dat het niet met himars is gebeurt. Maar als ik het goed begrijp is dat volgens jou niet relevant (?), betekent allemaal niks, want oekraine kan het ook met een ander wapen gedaan hebben? En welk bewijs is er überhaupt dat oekraine dat gedaan heeft? Dat rus het zegt.

Laat even weten of mijn samenvatting klopt ;)
Ik heb meteen al gezegd dat het wapen ansich er niet toe doet, dat zegt nl. nog helemaal niks over wie het gedaan heeft. Zie bv ook de inzet van de vlindermijnen in bv. Donetsk laatst dat kunnen ook gewoon beide partijen zijn geweest.

En nog maar een keer, op basis van de (sat) beelden alleen kan niemand zeggen wat voor wapen er precies is ingezet, ook die Amerikanen niet die nu worden opgevoerd.
pi_205528322
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb meteen al gezegd dat het wapen ansich er niet toe doet, dat zegt nl. nog helemaal niks over wie het gedaan heeft. Zie bv ook de inzet van de vlindermijnen in bv. Donetsk laatst dat kunnen ook gewoon beide partijen zijn geweest.

En nog maar een keer, op basis van de (sat) beelden alleen kan niemand zeggen wat voor wapen er precies is ingezet, ook die Amerikanen niet die nu worden opgevoerd.
Zijn het niet de Amerikanen die altijd gelijk met de vinger wijzen nu neutraal in deze kwestie staan en het vooralsnog niet weten?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:43:16 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:23 schreef BEFEM het volgende:

Nee precies dus vooralsnog is het vingerwijzen naar elkaar zonder bewijs. Als jullie bewijs hebben dat de Oekraieners het niet gedaan hebben dan ga ik daar in mee maar op basis van de nu bekende gegevens ga ik nog niemand aanwijzen als schuldige.
pi_205528359
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb meteen al gezegd dat het wapen ansich er niet toe doet, dat zegt nl. nog helemaal niks over wie het gedaan heeft.
Lijkt mij redelijk relevant. Als het namelijk met wapen A is gebeurt, en alleen kant B heeft dat wapen, is kant B schuldig.

quote:
Dat ben ik niet met jou eens. Ikzelf kan dat niet, want ik heb geen verstand van de relevante wapens, maar kan iemand die beroepshalve vaker het resultaat van de verscheidene wapens gezien heeft daar uitspraken over doen? Lijkt me wel.

Maar goed werd je gevraagd, wiens oordeel je wel aan zou nemen, iemand zei: de VS misschien, je antwoord; bij voorbeeld, maar die kunnen we wegstrepen dus?

Ook als de VS het e.e.a. duidelijk afwijst is het gewoon niet zo? :)
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:47:11 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205528372
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205528384
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Lijkt mij redelijk relevant. Als het namelijk met wapen A is gebeurt, en alleen kant B heeft dat wapen, is kant B schuldig.
[..]
Dat ben ik niet met jou eens. Ikzelf kan dat niet, want ik heb geen verstand van de relevante wapens, maar kan iemand die beroepshalve vaker het resultaat van de verscheidene wapens gezien heeft daar uitspraken over doen? Lijkt me wel.

Maar goed werd je gevraagd, wiens oordeel je wel aan zou nemen, iemand zei: de VS misschien, je antwoord; bij voorbeeld, maar die kunnen we wegstrepen dus?

Hé de Russen zouden een HIMARS in hun bezit hebben. Ik geef er even die spin aan.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:50:34 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528407
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:40 schreef Cherni het volgende:

Zijn het niet de Amerikanen die altijd gelijk met de vinger wijzen nu neutraal in deze kwestie staan en het vooralsnog niet weten?
Nu zijn ze vrij stil idd, maar goed we wachten wel af.
pi_205528427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:48 schreef Cherni het volgende:

[..]
Hé de Russen zouden een HIMARS in hun bezit hebben. Ik geef er even die spin aan.
Ja en de meest onwaarschijnlijke scenario's bedenken, om maar te kunnen blijven volhouden dat het 'echt wel zo kan zijn dat oekraine het gedaan heeft!" is dus dictator-splaining ;)

Sommigen hier kunnen linea-recta naar het kremlin.

Want als het kremlin liegt (is met een himars gebeurt! Nee, zegt oa. de VS) draaien we onze hand er niet voor om, om wat anders te bedenken om op de gewenste (?) uitkomst te komen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:55:49 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528446
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:45 schreef ExTec het volgende:

Ja, maar als het met een Smerch is gebeurd kunnen beide het gedaan hebben, dat is mijn punt.

quote:

De VS (althans twee anonieme bronnen) wijst alleen het wapen af en verder niks.

Maar we waren het er al over eens dat niemand ter plaatse is geweest maar toch dit vermelden?

quote:
However, no traces of the U.S.-provided weapons were found at the site
Aardig stellig alsof ze ter plaatse zijn geweest.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:57:46 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528462
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:53 schreef ExTec het volgende:

Ja en de meest onwaarschijnlijke scenario's bedenken, om maar te kunnen blijven volhouden dat het 'echt wel zo kan zijn dat oekraine het gedaan heeft!" is dus dictator-splaining ;)

Sommigen hier kunnen linea-recta naar het kremlin.

Want als het kremlin liegt (is met een himars gebeurt! Nee, zegt oa. de VS) draaien we onze hand er niet voor om, om wat anders te bedenken om op de gewenste (?) uitkomst te komen.
Dat de Russen een Himars in hun bezit hebben lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Maar het is ook niet zo dat het wel een Himars geweest moet zijn.

Maar goed, ik kan dus naar het Kremlin... :')
pi_205528471
Komt erop neer dat Oekraïne niks verkeerd kan doen. Oekraïne heeft geen verliezen, schendt mensenrechten niet, heeft geen nazi's in de gelederen, heeft geen gevangenis gebombardeerd, onderdrukt etnische russen niet, is niet corrupt, verkiezingen verliepen eerlijk, ... :')
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:59:10 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205528478
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:58 schreef Tobias19xx het volgende:
Komt erop neer dat Oekraïne niks verkeerd kan doen. Oekraïne heeft geen verliezen, schendt mensenrechten niet, heeft geen nazi's in de gelederen, heeft geen gevangenis gebombardeerd, onderdrukt etnische russen niet, is niet corrupt, verkiezingen verliepen eerlijk, ... :')
cool story
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205528488
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
cool story
c_/
pi_205528496
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:55 schreef AchJa het volgende:
Aardig stellig alsof ze ter plaatse zijn geweest.
Dan kunnen we je wederom de vraag gaan stellen: wiens woord is wel wat waard? VS kunnen we officieel wegstrepen.

Lijkt me evident dat op korte termijn/middellange termijn/if ever er geen bewijs gaat komen (en het wordt overigens per seconde vager wat jij dan wenst te accepteren als bewijs),

En hier dag in dag uit, alleen maar posten dat je "het niet weet, want er is geen bewijs" voegt werkelijk aan geen enkele discussie wat toe ;)
pi_205528500
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat de Russen een Himars in hun bezit hebben lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Maar het is ook niet zo dat het wel een Himars geweest moet zijn.

Maar goed, ik kan dus naar het Kremlin... :')
Lijkt mij natuurlijk ook onwaarschijnlijk. Maar dat verhaal deed ooit de ronde. Het was meer een slap grapje van mijn kant.
pi_205528510
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:58 schreef Tobias19xx het volgende:
Of Oekraïne wel of geen verliezen heeft, heeft niets te maken met goed of fout.

Er is geen bewijs van systematische mensenrechtenschendingen door Oekraïne. Okee, het tonen van beelden van Russische gevangen is niet fraai.

Oekraïne heeft een Russisch sprekende jood als president gekozen, in vrije verkiezingen.

Russisch sprekende mensen zijn vrijer onder Oekraïnse gezag dan onder dat van de Russen.

Oekraïne is corrupt, ja, maar er zijn duidelijk bewegingen zichtbaar om daar vanaf te komen.

Wat was je punt ook alweer Tobias?
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:03:36 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205528511
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan kunnen we je wederom de vraag gaan stellen: wiens woord is wel wat waard? VS kunnen we officieel wegstrepen.

Lijkt me evident dat op korte termijn/middellange termijn/if ever er geen bewijs gaat komen (en het wordt overigens per seconde vager wat jij dan wenst te accepteren als bewijs),

En hier dag in dag uit, alleen maar posten dat je "het niet weet, want er is geen bewijs" voegt werkelijk aan geen enkele discussie wat toe ;)
Dingen als feiten posten zonder bewijs voegt natuurlijk ook niks toe... Ook jij weet het niet maar je doet net alsof het waar is.

Maar goed, ik ga weer aan mijn werk. ;)
pi_205528522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:40 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarschijnlijk probeerden de Oekries een bevrijdingsactie te starten in dat gevangenkamp maar is hun himars minder precies dan ze zelf dachten
pi_205528530
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar we waren het er al over eens dat niemand ter plaatse is geweest maar toch dit vermelden?

De yanks kunnen toch postzegel lezen vanuit de ruimte?

En nu weten ze ineens nix?
pi_205528546
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Oekraïne heeft een Russisch sprekende jood als president gekozen, in vrije verkiezingen.

Het Russisch van Zelenski is zoals het Duits van Rutte

Niet geweldig dus
pi_205528550
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:03 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Russisch sprekende mensen zijn vrijer onder Oekraïnse gezag dan onder dat van de Russen.

Alleen was onderwijs in het Russisch ineens verdwenen
pi_205528551
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dingen als feiten posten zonder bewijs voegt natuurlijk ook niks toe... Ook jij weet het niet maar je doet net alsof het waar is.
Meer ergens hoog in de 99% van wat hier sowieso gepost wordt, komt zonder bewijs, al is met op dit punt volstrekt onduidelijk wat voor jou überhaupt bewijs is? Blijkbaar niet dat de VS het zegt, al gaf je dat eerder wel aan.

En nee; ik denk niet dat iets absoluut waar is, bepaalde dingen lijken me echter wel het meest waarschijnlijk.

Ik ga niet dictator-splainen dat het "echt wel op die en die manier kan, en zo en zo, dat oekraine dat echt wel gedaan heeft", louter gebaseerd op: dat rus het zegt.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:10:08 #148
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205528556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:09 schreef riazop het volgende:

[..]
Het Russisch van Zelenski is zoals het Duits van Rutte

Niet geweldig dus
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205528560
Hebben we het nog steeds over de beschoten gevangenis? Waarbij dus alleen Oekraïense krijgsgevangenen omkwamen en er allemaal stukjes HIMARS-raket bij lagen?

Gezien de Oekraïense regering er geen belang bij heeft om zo'n gevangenis te beschieten en de modus-operandi van de Russen is dat ze de meest vreemde en leugenachtige berichten de wereld in slingeren. Lijkt het me vrij logisch dat de Russen er achter zitten.

Daarbij geven de Amerikanen ook aan dat hun raketten niet gebruikt zijn:

https://www.politico.com/(...)ison-strike-00048948
  Moderator dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:10:32 #150
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205528562
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 13:09 schreef riazop het volgende:

[..]
Alleen was onderwijs in het Russisch ineens verdwenen
Na de invasie ja. Echt heel gek.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn