Nou ja, het is niet dat het voor ons hoeft te werken he, wij wonen er niet. Maar wat zonde zou zijn is als je straks achteraf klaar bent met alles, en dat het dan toch gaat knagen van 'hadden we toen maar die 4k extra...' omdat je elke keer naar beneden moet naar het toilet.quote:Op donderdag 28 juli 2022 10:58 schreef gcjoel het volgende:
Ineens een deel 2! gaat ineens rap nu iedereen het zo hard met elkaar eens is dat die tweede wc het waard is
Het werkt wel want ik zit al te kijken wat ik nodig heb aan materiaal
Ja precies, ik vraag ook niet voor niks om advies hierquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat het voor ons hoeft te werken he, wij wonen er niet. Maar wat zonde zou zijn is als je straks achteraf klaar bent met alles, en dat het dan toch gaat knagen van 'hadden we toen maar die 4k extra...' omdat je elke keer naar beneden moet naar het toilet.
Nou, een vriend van me heeft vorig jaar een huisje gekocht, nadat hij gescheiden was van zijn ex-vrouw etc etc. Heeft dus een huis gekocht wat boven geen toilet heeft.quote:Op donderdag 28 juli 2022 11:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja precies, ik vraag ook niet voor niks om advies hier![]()
Hoewel ik misschien het antwoord wel al kon weten
Vergeet niet, het is jullie huis. Niet dat van ons, tenzij we allemaal op een FOK! BBQ meet in de achtertuin mogen komenquote:Op donderdag 28 juli 2022 10:58 schreef gcjoel het volgende:
Ineens een deel 2! gaat ineens rap nu iedereen het zo hard met elkaar eens is dat die tweede wc het waard is
Het werkt wel want ik zit al te kijken wat ik nodig heb aan materiaal
Nee hoor, ik durf jullie mening ook prima te negerenquote:Op donderdag 28 juli 2022 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vergeet niet, het is jullie huis. Niet dat van ons, tenzij we allemaal op een FOK! BBQ meet in de achtertuin mogen komenmaar dan nog hebben we niets te zeggen over hoe jullie het doen of waar jullie het aanbesteden.
Ik zou het wel doen voor 4k![]()
![]()
Zeker waar! En nu mag ik 2 verschillende tegels uitkiezen want boven is een andere wereldquote:Op donderdag 28 juli 2022 13:35 schreef yinu het volgende:
Ik zou het ook zeker doen. 4k klinkt nu als veel geld, maar als je het over 20 jaar moet laten doen lach je daarom.
(of over 2 jaar, gezien de huidige ontwikkelingen qua prijsstijgingen)
Ja dat is wel zo handig he. Even checken hoe.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik was je topic kwijt! Misschien kun je 'm laten linken?
Geen idee waar het toilet boven komtquote:Op donderdag 28 juli 2022 11:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja precies, ik vraag ook niet voor niks om advies hier![]()
Hoewel ik misschien het antwoord wel al kon weten
Ben heel benieuwd. En wat fijn een aannemer met tijdquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:21 schreef gcjoel het volgende:
Aangezien de aannemer een datum wil prikken als wij de spullen besteld hebben zodat hij rekening kan houden met levertijd voordat hij begint worden er nu knopen doorgehakt.
Wc boven is een go![]()
Dus ik was in dubio over deze tegeltjes:
[ link | afbeelding ]
Maakt de boel nu makkelijker. Blauw badkamer en groen wc boven![]()
Verder nog alle saaie dingen kopen zoals wc potten enzo.
Volgens mij wordt het sowieso oktober of november maar goed dat is op zich best snel jaquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd. En wat fijn een aannemer met tijd
Mwah, je kunt nog een spoelrandloze wc pot overwegen; of een stukkie designquote:Op vrijdag 29 juli 2022 15:21 schreef gcjoel het volgende:
Verder nog alle saaie dingen kopen zoals wc potten enzo
Hou op hoorquote:Op zaterdag 30 juli 2022 08:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Mwah, je kunt nog een spoelrandloze wc pot overwegen; of een stukkie design
Dat is ook echt leuk om te doen!quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:16 schreef Cathmar het volgende:
Slim! Ik moet ook eens vaker op mp of de lokale verkoop pagina gaan kijken om eea zien te vinden voor ons nieuwe huis.
En prachtige kleur!
Daar heb ik het geduld vaak niet voorquote:Op maandag 1 augustus 2022 11:33 schreef Myraela het volgende:
Ik vind vooral zoekopdrachten echt fijn op Marktplaats. Als je iets direct nodig hebt, is het lastiger. Maar ik heb gewoon wat zoekopdrachten zodat, mocht iemand het online zetten, ik in ieder geval een melding krijg. Bijvoorbeeld verliefd op een lamp, maar die vind ik gewoon veel te duur nieuw. Dus nu hopen dat iemand er eentje verkoopt.
Mooie kleur, deze wil mijn dochter op haar kamer toevallig.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:13 schreef gcjoel het volgende:
Hele weekend in de verf gezeten:
[ link | afbeelding ]
Kleur!
[ link | afbeelding ]
Ja dit is laag 1 en nog niet droog. Dus oogt niet echt lekker.quote:Op maandag 8 augustus 2022 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooie kleur, deze wil mijn dochter op haar kamer toevallig.
Ps is die wel goed aangebracht?
Is dat peacock kleurtje of ben ik dan in de war met een ander topicquote:Op maandag 8 augustus 2022 20:13 schreef gcjoel het volgende:
Hele weekend in de verf gezeten:
[ link | afbeelding ]
Kleur!
[ link | afbeelding ]
Hij lijkt er uiteindelijk wel veel op ja. Dit is lagune blauw, hij is wat lichter.quote:Op maandag 8 augustus 2022 21:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is dat peacock kleurtje of ben ik dan in de war met een ander topic
Miskoop.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:12 schreef gcjoel het volgende:
Er zit een gat in mijn huis![]()
[ link | afbeelding ]
Metselaar komt morgen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 18:57 schreef lipje het volgende:
Hoeveel bakstenen heeft ie terug moeten lijmen?
Wat een scheuren
Er zat eerst een raam, dus echt heerlijk zo licht en open nu.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:14 schreef Duderinnetje het volgende:
Zat er eerst een enkele deur daar?
Heerlijk, zo de boel open te kunnen gooien straks!
Waar gaat de deur op de slaapkamer eigenlijk naartoe? En heb je beide kamers nu blauw gemaakt?
Prachtige kleur trouwens.![]()
Oh dat is wel balen, van die horren. Nooit bij stilgestaan dat dat op het platteland moet. Nou ja, je krijgt er wel een heleboel voor terug, dus ach.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er zat eerst een raam, dus echt heerlijk zo licht en open nu.
Open gooien doen we nog even niet want platteland = super veel vliegen. Dus eerst een hor bestellen.
De deur in de slaapkamer is zo'n ouderwetse inbouwkast. Uiteindelijk laten zitten omdat de schoorsteen niet zomaar weg gehaald kon worden.
De kleur ben ik ook super blij mee. zeker zo in het licht van die laatste foto in combinatie met hoe de vloer wordt
Ja daarom, geen enkel probleem die horren. Op de ramen hebben we ze al veel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh dat is wel balen, van die horren. Nooit bij stilgestaan dat dat op het platteland moet. Nou ja, je krijgt er wel een heleboel voor terug, dus ach.
Dat staat juist gezellig, vind ik, zo'n inbouwkast met zo'n paneeldeur. Die zou er bij mij ook absoluut niet uit mogen.
Wordt een heerlijke kamer zo.
Zo’n plissé hor die in het midden tegen elkaar aan komt werkt toch wel ok? Of 1 over de hele breedte van de deur.quote:Wat voor horren heb je of ga je nemen? Ik vind die voor naar buiten draaiende ramen best vervelend. En bij Veluxramen weet ik al helemaal niet wat ik moet. Wij slapen maar onder een klamboe.
Het platteland?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh dat is wel balen, van die horren. Nooit bij stilgestaan dat dat op het platteland moet. Nou ja, je krijgt er wel een heleboel voor terug, dus ach.
Dat staat juist gezellig, vind ik, zo'n inbouwkast met zo'n paneeldeur. Die zou er bij mij ook absoluut niet uit mogen.
Wordt een heerlijke kamer zo.
GCjoel woont er en noemt het zo.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het platteland?![]()
Dat klinkt nogal denigrerend vind ik. Het is niet midden in een vertiefte grote stad, dan is het platteland.
Ja oké gaat ook nergens over. Maar ik noem het buitenaf of buitengebied, tenzij in een dorp dan is het in een dorp.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
GCjoel woont er en noemt het zo.
Ik ken het ook niet anders. Wat is de juiste naam dan?![]()
Denk dat het eerder denigrerend is om een doodnormale term 'denigrerend' te gaan noemen. Wat impliceer je daar dan mee, vraag ik me af.
Je vond het in het Oekraïnetopic te warm om je druk te maken om een oorlog. Maar om het correct gebruik van het woord platteland maak je je wel druk?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het platteland?![]()
Dat klinkt nogal denigrerend vind ik. Het is niet midden in een vertiefte grote stad, dan is het platteland.
Nee buitengebied.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 17:09 schreef archito het volgende:
[..]
Je vond het in het Oekraïnetopic te warm om je druk te maken om een oorlog. Maar om het correct gebruik van het woord platteland maak je je wel druk?
Als je de foto in de OP ziet is dat gewoon platteland, aan dat woord zit helemaal geen negatieve betekenis.
Of je interpreteert woorden niet zo letterlijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 17:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee buitengebied.
Het beloofde land.
Stel je woont buitenaf op een heuvel.
Ik zeg toch: “oké gaat nergens over”quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Of je interpreteert woorden niet zo letterlijk.
Project topics in K&W zijn niet geschikt voor dit soort kansloze discussies. Het gaat hier gewoon om mensen die het leuk vinden om hun klus- of verbouwingsprojecten te bespreken en mensen die het leuk vinden om dat te volgen.
Ik heb van horren.com van die horren die je naar beneden moet trekken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:40 schreef Claudia_x het volgende:
Lekker kleurtje hoor!
Wat voor horren heb je of ga je nemen? Ik vind die voor naar buiten draaiende ramen best vervelend. En bij Veluxramen weet ik al helemaal niet wat ik moet. Wij slapen maar onder een klamboe.
Ik woon wel echt op het platteland nu hoorquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het platteland?![]()
Ik vind het super netjes gewordenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:38 schreef saxohans het volgende:
Die scheuren boven het nieuwe kozijn, hopen dat de schade meevalt. Verder blijven jullie lekker bezig. Je maakt er een mooi huis van. Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet na de herstelwerkzaamheden.
Zeker! Veel meer licht ook. Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vind het super netjes geworden
[ link | afbeelding ]
best free file hosting upload sites
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Daar is helemaal niets mis mee toch ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Lachen naar het vogeltjequote:Op zondag 14 augustus 2022 10:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets mis mee toch ?![]()
Netjes geworden !
Wat is dat ding wat uit jullie ventilatierooster steekt ?
Een cameraquote:Op zondag 14 augustus 2022 10:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Daar is helemaal niets mis mee toch ?![]()
Netjes geworden !
Wat is dat ding wat uit jullie ventilatierooster steekt ?
Thanks! We hebben maanden moeten wachten op die dakdekker dus toen we eindelijk konden beginnen hadden we nog frisse zinquote:Op zondag 14 augustus 2022 18:49 schreef Molo het volgende:
Jullie gaan rap zeg! En ziet er prachtig uit
Dan wel overdwars in bed anders stoot je je kop in bepaalde positiesquote:Op zondag 14 augustus 2022 16:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als dat geen hatseflatsen wordt![]()
Hoax, fokkers hebben geen seksquote:Op zondag 14 augustus 2022 20:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan wel overdwars in bed anders stoot je je kop in bepaalde posities
Idd, ziet er prima uit. Nog wel even de stoep vegenquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Supertofquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:15 schreef gcjoel het volgende:
Logeerbed op de kop getikt![]()
[ link | afbeelding ]
Alleen even nieuwe stof/ nieuw hoeslaken in de juiste maat zoeken.
Mooi ding!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:15 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
WAAATTTT dat was de mijne!quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:15 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik zag dit bed laatst nog ergensquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:15 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Pas ik daar op met mijn bijna 2m?quote:Op dinsdag 16 augustus 2022 22:15 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Maakt niet uit slijmbal.quote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Pas ik daar op met mijn bijna 2m?
Neequote:Op donderdag 18 augustus 2022 21:36 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Pas ik daar op met mijn bijna 2m?
60 cm was vroeger een normale breedte maat voor bedden...quote:Op zondag 21 augustus 2022 11:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als die een meter breed is, is de diagonaal 2,15m
Heeft de badkamermeneer geen connecties om dat te regelen? Dit zal hij toch wel vaker meemaken?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:26 schreef gcjoel het volgende:
Badkamer meneer kan ergens tussen 25 oktober en 5 november starten, precieze datum houden we nog contact over.
Iemand tips voor een mobiele douche / verbouw douche?
We gaan zelf slopen en hij verwacht best een tijdje bezig te zijn door ook die boven wc te realiseren, dus ik denk minimaal 3 weken geen badkamer.
Goeie, kan hem ook nog wel vragen ja.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heeft de badkamermeneer geen connecties om dat te regelen? Dit zal hij toch wel vaker meemaken?
https://mobieledouchecabines.nl/prijzen/quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:26 schreef gcjoel het volgende:
Badkamer meneer kan ergens tussen 25 oktober en 5 november starten, precieze datum houden we nog contact over.
Iemand tips voor een mobiele douche / verbouw douche?
We gaan zelf slopen en hij verwacht best een tijdje bezig te zijn door ook die boven wc te realiseren, dus ik denk minimaal 3 weken geen badkamer.
Oh die heeft prima prijzen. Thanks!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 12:04 schreef Debsterr het volgende:
[..]
https://mobieledouchecabines.nl/prijzen/
Ja wel erg want het wordt niks.quote:Op zondag 18 september 2022 15:40 schreef Seven. het volgende:
Wat een zee van ruimte eigenlijk. Wat wordt dit uiteindelijk ook alweer?
De plek waar hij gaat zitten Fokken! Wat andersquote:Op zondag 18 september 2022 15:40 schreef Seven. het volgende:
Wat een zee van ruimte eigenlijk. Wat wordt dit uiteindelijk ook alweer?
Zo heb je wel een stuk meer ruimte! Ben heel benieuwd (jullie vast ook). Wat komt er in? Ook een bad?quote:Op maandag 24 oktober 2022 08:12 schreef gcjoel het volgende:
Na een aantal weken rust en een heerlijke vakantie gaan we weer beginnen.
De badkamer!![]()
De aannemer begint als het goed is tussen nu en 2 weken dus we zijn begonnen met wat sloopwerk en het isoleren van dat laatste stuk dak.
Vooral het isoleren was echt nodig hebben we gemerkt toen het wel even herfstig en koud was buiten.
Er zat alleen wat piepschuim, dus dat deed uiteraard niet veel. We hebben hier wel minder ruimte dus geen 2 lagen PIR zoals boven.
Voor:
[ link | afbeelding ]
De badkamer:
[ link | afbeelding ]
Nu:
[ link | afbeelding ]
Muurtje weg:
[ link | afbeelding ]
Sloopwerk is nu zoveel mogelijk gedaan waarbij de douche en wc nog bruikbaar zijn. Pas als de aannemer echt bijna komt doen we het laatste stukje.
Isolatie van het dak zit erin, alleen nog afpurren.
Nee geen bad, het stuk onder het schuine dak komt er puur bij vanwege het raam, dus daglicht en het ruimtelijke gevoel. Wij kunnen daar niet staan ofzo dus we houden het op douche en een wastafel meubel.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo heb je wel een stuk meer ruimte! Ben heel benieuwd (jullie vast ook). Wat komt er in? Ook een bad?
Oh wauw, dat ziet er alvast héél mooi uit!quote:Op maandag 7 november 2022 13:13 schreef gcjoel het volgende:
Eerste kleuren worden zichtbaar:
beneden:
[ link | afbeelding ]
boven:
[ link | afbeelding ]
Benieuwd wat ze vandaag weer allemaal af krijgen
Ja gaat super snel! Maandag hopelijk klaarquote:Op maandag 7 november 2022 13:20 schreef TaMieke het volgende:
Leuk dat blauw en die groenblauwe
Gaat snel zo dan of niet?
Ja ja dat komt nog!quote:Op maandag 14 november 2022 13:50 schreef AirwiN het volgende:
Zo dan, dat is mooi geworden. Al valt die ongeschilderde balk in de bijkeuken wel op tov de balken in de badkamer die wel netjes geschilderd zijn.
Zijn deze:quote:Op maandag 14 november 2022 14:46 schreef Molo het volgende:
Ik zou in mijn droomhuis echt 'copy and paste' doen. Suuuupergaaf geworden
Waarvoor vloer is het, qua materiaal?
Sluit mooi aan zeg, ga ik onthoudenquote:Op maandag 14 november 2022 14:56 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zijn deze:
https://sanitairkamer.nl/(...)en-LLexoCS6oQAvD_BwE
niet daar gekocht maar zijn wel hele fijne tegels, hadden deze in het vorige huis ook.
Vloer moet goed drogen, de lijm en cement enzo. Zoiets was het.quote:Op maandag 14 november 2022 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Oh kijk nou! Die tegels in combinatie met die prachtige vloer in badkamer en toilet. Wat absoluut prachtig![]()
Wat is overigens de reden dat de vloerverwarming nog een maand niet aan mag?
Ja logisch eigenlijk.quote:Op maandag 14 november 2022 20:21 schreef gcjoel het volgende:
Vloer moet goed drogen, de lijm en cement enzo. Zoiets was het.
Ja vintage naaimachine kastje. Had we vorige keer duur gekocht bij sixtyfruit maar nu zelf gedaan.quote:Op maandag 14 november 2022 19:26 schreef Myraela het volgende:
Heeeel erg tof!
Heb je misschien nog een foto van je badkamermeubel? Wij wilde eerst een oud meubel verbouwen, maar waarschijnlijk gaan we toch lui voor nieuw in oude stijl. De jouwe lijkt ook een vintage meubel?
[ afbeelding ]
Heel tof wel.quote:Op maandag 14 november 2022 20:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja vintage naaimachine kastje. Had we vorige keer duur gekocht bij sixtyfruit maar nu zelf gedaan.
[ link | afbeelding ]
Deze olie erop, gebruikten ze bij die winkel ook.
[ link | afbeelding ]
Als je een groter kastje neemt zou ik wel een blad erop nemen, die olie is leuk maar je krijgt enorm vlekken als er natte spullen op legt.
Geen tandpasta morsen: dat vreet direct door je olie heen. Heb ik helaas op de harde manier moeten uitvinden.quote:Op maandag 14 november 2022 20:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja vintage naaimachine kastje. Had we vorige keer duur gekocht bij sixtyfruit maar nu zelf gedaan.
[ link | afbeelding ]
Deze olie erop, gebruikten ze bij die winkel ook.
[ link | afbeelding ]
Als je een groter kastje neemt zou ik wel een blad erop nemen, die olie is leuk maar je krijgt enorm vlekken als er natte spullen op legt.
Ja daarom raad ik ook aan om een blad erop te doen bij een groter kastje.quote:Op maandag 14 november 2022 21:51 schreef PJ het volgende:
[..]
Geen tandpasta morsen: dat vreet direct door je olie heen. Heb ik helaas op de harde manier moeten uitvinden.
Ja allemaal dezelfde tegels. In het echt zie je het wel hoor maar het is een dunne voeg dus valt mooi weg inderdaad.quote:Op zondag 20 november 2022 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Poes.
Heb je nu in de bijkeuken dezelfde tegels? Het is niet te zien dat het tegels zijn!
Nee klopt, dat wordt de keuken waarschijnlijk. Lekker veel ruimte.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ga je met de slaapkamer beneden doen? Want daar slapen jullie niet, toch? Of snap ik er niets van?
Aha! Dus dat komt allemaal nog! We wachten in spanning af.quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:19 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee klopt, dat wordt de keuken waarschijnlijk. Lekker veel ruimte.
POESquote:Op zondag 20 november 2022 11:59 schreef gcjoel het volgende:
Kleine klusjes
Deur naar de bijkeuken vervangen.
Was dit:
[ link | afbeelding ]
Nu dit:
[ link | afbeelding ]
En je ziet het al op de achtergrond, het mini bijkeuken keukentje![]()
[ link | afbeelding ]
Met blije kat
Klinkt interessant maar totaal geen beeld bij. Ik ga eens rondkijken.quote:Op donderdag 12 januari 2023 20:48 schreef Seven. het volgende:
Wat te denken van een huge ziteiland? Één gedeelte gericht op scherm, de rest op lezen/relaxen/kletsen.
Exact mijn gedachte. En ook al zijn het wel draagmuren, kunnen er nog steeds uit.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 00:13 schreef Seven. het volgende:
Heb je dragende muren? De hal en vaste kasten slopen. Vervolgens een veel kortere hal opbouwen met maar 1 deur naar de woonvertrekken, dan heb je ineens een hele andere ruimte om mee te werken.
3,34m x 7,42m is lastig in te richten als woonkamer. Puur denkend aan afmetingen, wat radicalere suggestie: als keuken heeft zo’n langgerekte ruimte natuurlijk ook veel potentie.
Het probleem is dat je sowieso altijd met die trap zit waardoor het nooit echt open wordt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 22:45 schreef SV-tje het volgende:
Ruimte zoveel mogelijk open maken, dus tussenmuren eruit heb je geen probleem meer met de breedte en kun je grote elementen plaatsen. Wij hebben 1 zithoek en geen andere zitjes want die zouden we toch nooit gebruiken
Ja zeker waar, hier heb ik zelf ook nog aan gedacht, maar ik vind het zonde om de keuken dan in de ruimte te maken met het mooiste uitzicht en de houtkachel dan op te geven. De 2 ramen in de woonkamer geven uitzicht op onze tuin, de ramen voor geven uitzicht op de oprit/parkeerplaats en een weiland van een buurman.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 00:13 schreef Seven. het volgende:
Heb je dragende muren? De hal en vaste kasten slopen. Vervolgens een veel kortere hal opbouwen met maar 1 deur naar de woonvertrekken, dan heb je ineens een hele andere ruimte om mee te werken.
3,34m x 7,42m is lastig in te richten als woonkamer. Puur denkend aan afmetingen, wat radicalere suggestie: als keuken heeft zo’n langgerekte ruimte natuurlijk ook veel potentie.
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou als ik jou was de plattegrond aanpassen en alvast bestaande of gewenste meubels intekenen, @:gcjoel . Op deze manier is het moeilijk om te zien wat de mogelijkheden precies zijn. Daarnaast zou je op een rij kunnen zetten wat je aan functies en opbergruimte in het huis kwijt wilt.
Wat wordt jullie voornaamste ingang in het huis? Wordt dat de plek van de badkamer en kan dat dan ook als klompenhok gaan fungeren? Zelf mis ik een klompenhok wel. Als de voordeur de voornaamste ingang wordt, zou je kunnen overwegen de hal juist iets groter te maken (kasten erbij trekken, misschien iets verbreden).
Hoe je zo'n woonkamer in wilt richten, is er afhankelijk van gezinssamenstelling, of je bepaalde hobby's hebt die je een plek wilt geven, welke mogelijkheden je in andere ruimtes hebt, hoe je het huis beleeft op verschillende momenten van de dag. Misschien vind je het wel fijn om twee plekken met een tafel te hebben, bijvoorbeeld omdat één tafel meer is voor puzzels en spellen en de ander voor eten. Of het licht is op een bepaald moment van de dag mooi op de ene plek waardoor je er liever ontbijt terwijl je 's avonds liever op de andere plek zit. En dat geldt ook voor zitruimtes. Misschien vind je één deel van de woonkamer geschikt voor hangen en het andere deel voor actiever zitten.
Verder ben ik ook benieuwd naar wat je precies met de binnenmuren van plan bent te gaan doen. Dat is niet onbelangrijk. En heb je foto's van de begane grond? Het lijkt me tof als je zitjes kunt maken, als je ramen hebt die er geschikt voor zijn (met mooi uitzicht).
[ afbeelding ]
Dat zijn plinten die ik net opgehaald heb voor de bijkeukenquote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:12 schreef Myraela het volgende:
Die hanglamp.![]()
Overigens heb ik geen goede ideeën. Ik vind smalle ruimtes echt heel erg lastig. Wat zijn die witte balken op de grond? Is dat een soort drempel? Het loopt niet helemaal door, zie ik.
Wij houden van open ruimtes, vandaar dat we de trap ook verplaatst hebben en zo open mogelijk hebben ontworpen, slaapkamer grenst aan de vide van de woonkamer met een glazen wand waarvan de deur altijd open staat, wij hebben totaal geen last van geluid van elkaar, als we slapen horen we niets en als we wakker zijn, zijn we samen beneden of aan het werk. Dus voor mijn gevoel is het allemaal heel krap en zonde van het niet gebruiken van de ruimte.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het probleem is dat je sowieso altijd met die trap zit waardoor het nooit echt open wordt.
En direct vanaf de voordeur de woonkamer in vind ik ook niks, dus ook daar is weinig ruimte om de boel goed open te maken.
We hebben wel gekeken om de muur tussen keuken en eetkamer te verwijderen maar gezien dat een draagmuur is zal dat een hoop kosten meebrengen en het heeft weinig meerwaarde voor de ruimte. Ik vind het ook wel fijn om de keuken af te kunnen sluiten. (vooral vanwege het lawaai smorgens bijvoorbeeld, alles is helemaal open naar boven, dus ik wordt nu meteen wakker als mijn vriend koffie gaat zetten ofzo)
[..]
Ja zeker waar, hier heb ik zelf ook nog aan gedacht, maar ik vind het zonde om de keuken dan in de ruimte te maken met het mooiste uitzicht en de houtkachel dan op te geven. De 2 ramen in de woonkamer geven uitzicht op onze tuin, de ramen voor geven uitzicht op de oprit/parkeerplaats en een weiland van een buurman.
Je kunt bijvoorbeeld tegen de wand waar nu een vitrinekast staat een inbouwkast maken zoals op m'n plaatje, met zitje. Eventueel ga je de hoek om. Aan de korte kant van de bank bij de houtkachel kun je een fauteuil zetten, of twee kleinere stoelen. Op dit moment heb je weinig zitruimte voor bezoek. Dan houd je nog wat ruimte over voor een schommel- of hangstoel, allerlei planten, bijzettafels met lego of een kleine (ronde) tafel.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.
Bank wil ik sowieso nieuw. De rest is allemaal redelijk flexibel te plaatsen.
foto's hoe het nu is, chaos wel![]()
[ link | afbeelding ]
img hosting
[ link | afbeelding ]
img hosting
De inbouwkast gaan we vanaf de woonkamer dus dichtzetten dus dat wordt 1 lange muur.
Waar we tot nu toe ook tegen aan liepen was het gebrek aan muren voor een mooie kast voor wat bergruimte.
De tv hoek is nu aan de kant waar ik hem het liefst zou willen in de nieuwe situatie ook, want dan zit je naar buiten gericht wat ik zeker belangrijk vind.
Voornaamste ingang in het huis is wel lastig te zeggen, nu in de winter vooral de voordeur omdat je dan je gore schoenen daar uit kan doen. In de zomer gaan we meer achterom via de bijkeuken. Omdat daar ook onze badkamer zit vind ik het goor om daar nu steeds met vieze schoenen te lopen.
De hal is voor ons nu groot genoeg, we zijn maar met 2 dus geen grote opstoppingen daar.
De vaste kast willen we vanaf de keuken bereikbaar houden en daar o.a. de verdeler van de vloerverwarming laten plaatsen. Daarmee heb je direct mega veel bergruimte voor weinig gebruikte keuken apparatuur en voorraad.
Er zijn niet echt hobby's die we doen in de woonkamer, vooral buiten![]()
Enige is dat er nogal wat Lego is, en daarvan mag hier en daar best wat terugkomen in de woonkamer. Dat missen we nu door het gebrek aan kasten of tafeltjes waar je nog iets op kwijt kan.
Hier kan ik wel wat mee, dank je!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld tegen de wand waar nu een vitrinekast staat een inbouwkast maken zoals op m'n plaatje, met zitje. Eventueel ga je de hoek om. Aan de korte kant van de bank bij de houtkachel kun je een fauteuil zetten, of twee kleinere stoelen. Op dit moment heb je weinig zitruimte voor bezoek. Dan houd je nog wat ruimte over voor een schommel- of hangstoel, allerlei planten, bijzettafels met lego of een kleine (ronde) tafel.
Je kunt ook overwegen om een langere (modulaire) bank te nemen. Dan komt de bank mooi voor de houtkachel en kun je beiden languit liggen. En ik vind zoiets wel leuk:
[ afbeelding ]
Zelf zou ik denk ik de bank in de andere helft van de woonkamer zetten, in een hoekopstelling. Dan twee stoeltjes bij de houtkachel. En de plek waar nu de tv staat en/of de plek waar de bank nu staat gebruiken voor een flinke kast. Met wat planten erbij is het dan wel vol.
Ik heb ook geen idee waarom deze wijn niet in de kelder ligtquote:Op zondag 15 januari 2023 00:59 schreef bleiblei het volgende:
Je wijnrek kan ook wel weg zo te zien. Zo vaak drink je denk ik geen wijn(herkenbaar hoor
).
En een lego ecto 1!(okee, nu hou ik op mijn freak gedrag).
Maar overall staan er echt wel toffe meubels bij je in de woonkamer.
Zo’n grote lap grond dan zo’n klein woonkamertje met ook nog een laag plafond. Moeilijk daar nog iets van te maken.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.
Bank wil ik sowieso nieuw. De rest is allemaal redelijk flexibel te plaatsen.
foto's hoe het nu is, chaos wel![]()
[ link | afbeelding ]
img hosting
[ link | afbeelding ]
img hosting
De inbouwkast gaan we vanaf de woonkamer dus dichtzetten dus dat wordt 1 lange muur.
Waar we tot nu toe ook tegen aan liepen was het gebrek aan muren voor een mooie kast voor wat bergruimte.
De tv hoek is nu aan de kant waar ik hem het liefst zou willen in de nieuwe situatie ook, want dan zit je naar buiten gericht wat ik zeker belangrijk vind.
Voornaamste ingang in het huis is wel lastig te zeggen, nu in de winter vooral de voordeur omdat je dan je gore schoenen daar uit kan doen. In de zomer gaan we meer achterom via de bijkeuken. Omdat daar ook onze badkamer zit vind ik het goor om daar nu steeds met vieze schoenen te lopen.
De hal is voor ons nu groot genoeg, we zijn maar met 2 dus geen grote opstoppingen daar.
De vaste kast willen we vanaf de keuken bereikbaar houden en daar o.a. de verdeler van de vloerverwarming laten plaatsen. Daarmee heb je direct mega veel bergruimte voor weinig gebruikte keuken apparatuur en voorraad.
Er zijn niet echt hobby's die we doen in de woonkamer, vooral buiten![]()
Enige is dat er nogal wat Lego is, en daarvan mag hier en daar best wat terugkomen in de woonkamer. Dat missen we nu door het gebrek aan kasten of tafeltjes waar je nog iets op kwijt kan.
Nee hij staat tegen de muur.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:01 schreef Myraela het volgende:
Toffe keuken! Is het een los eilandje?
Klein huis was juist de bedoelingquote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo’n grote lap grond dan zo’n klein woonkamertje met ook nog een laag plafond. Moeilijk daar nog iets van te maken.
Ik
Zou iig een van de raamkozijnen van boven tot beneden uitbreken en vervangen tot een kozijn wat echt tot de vloer komt, dat maakt de ruimte veel mooier. En binnen en buiten vloeit dan in elkaar
Groot gelijk heb je! De opmerking van @Lospedrosa was ook het eerste wat onze makelaar zei toen we ons huidige huis bezichtigden. Ik vond dat indertijd maar stom, alsof iedereen in een villa van >200 m2 wil of kan wonen. Voor ons is het huis groot genoeg. Wel ben ik blij dat we hier en daar ingrepen hebben gepleegd om de ruimtes opener en lichter te maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klein huis was juist de bedoeling![]()
De plafonds zijn trouwens ook niet laag, is een oud huis dus fatsoenlijke hoogtes gelukkig.
Kun je wel stom vinden maar een woonkamer is een bepaald m2, en dan klein, gem of groot, das gewoon een feit. Je kunt het ook knus noemen inderdaad.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je! De opmerking van @:lospedrosa was ook het eerste wat onze makelaar zei toen we ons huidige huis bezichtigden. Ik vond dat indertijd maar stom, alsof iedereen in een villa van >200 m2 wil of kan wonen. Voor ons is het huis groot genoeg. Wel ben ik blij dat we hier en daar ingrepen hebben gepleegd om de ruimtes opener en lichter te maken.
Jij begint met ‘moeilijk iets van te maken’ ….quote:Op zondag 29 januari 2023 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kun je wel stom vinden maar een woonkamer is een bepaald m2, gewoon een feit. Je kunt het ook knus noemen inderdaad.
Nee klopt, het is moeilijk iets moois te maken omdat de ruimte klein is met relatief weinig licht.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij begint met ‘moeilijk iets van te maken’ ….
Dat is gewoon nonsens. Het zal wellicht jouw smaak niet zijn, als jij van grote open ruimtes houdt. Maar dat is weer heel niet wat gcjoel in haar woning zoekt.
Benieuwd naar de keuken @:gcjoel !
Klopt, hebben wij op een paar plekken ook gedaan en het maakt veel verschil. Uiteindelijk hebben we vier raampartijen laten vergroten en van één van die vier een pui gemaakt. Het was wel erg prijzig.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik tijd heb zal ik de ruimte eens in 3D zetten om de lichtinval te vergelijken wanneer je een van de kozijnen doortrekt naar vloer nivo, vat maakt de ruimte direct compleet anders
Oh okay! Ik twijfelde even, was lastig te zien met het zwart. Maar dan heb je lekker veel ruimte! Zou zelf wel een beetje gek worden van om het eiland heen lopen om bij de oven te komen.quote:
Ja twijfelde ik ook over. Maar in principe loop je niet continue naar de oven om daar steeds iets mee te doen. Dus ik denk dat het wel prima gaat werken.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh okay! Ik twijfelde even, was lastig te zien met het zwart. Maar dan heb je lekker veel ruimte! Zou zelf wel een beetje gek worden van om het eiland heen lopen om bij de oven te komen.Maar ik ben dan ook bijzonder lui.
Ik vind je houten plint wel echt een top detail.
Ik heb er wel over nagedacht de ramen tot de grond te laten maken. Maar vind het toch ook heel zonde van de uitstraling van het huis, dus we gaan dat niet doen.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, hebben wij op een paar plekken ook gedaan en het maakt veel verschil. Uiteindelijk hebben we vier raampartijen laten vergroten en van één van die vier een pui gemaakt. Het was wel erg prijzig.
Met je eerste uitspraak (dat het moeilijk zou zijn er iets moois van te maken) ben ik het oneens. TS laat zien hoe je iets moois maakt van een knus huis. Ingrepen zoals ramen vergroten moeten ook bij het huis passen. Ik heb niet zo'n mooi karakteristiek huis als @:gcjoel, dus ik had daar niet zoveel moeite mee.
Zo dan! Gaan jullie het balkenplafond in ere herstellen? Enorm verschil maakt die 25cm hoogtequote:Op zondag 29 januari 2023 20:29 schreef gcjoel het volgende:
De toekomstige keuken al een eindje voorbereid voor het inmeten.
Voor:
[ link | afbeelding ]
Huidige situatie:
[ link | afbeelding ]
Mooi detail inderdaad!quote:Op zondag 29 januari 2023 20:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja twijfelde ik ook over. Maar in principe loop je niet continue naar de oven om daar steeds iets mee te doen. Dus ik denk dat het wel prima gaat werken.
De plint was het idee van de keuken verkoper, vond ik ook erg tof
Nee dat gaat hem niet worden, wil wel isolatie tussen de verdiepingen. Met die houten vloeren hoor je anders alles.quote:Op maandag 30 januari 2023 07:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo dan! Gaan jullie het balkenplafond in ere herstellen? Enorm verschil maakt die 25cm hoogte.
Je kunt wel platen tussen de balken doen toch? Klein beetje geluidsisolatie en toch balken in zicht. Zo mooi! Desnoods in de kamer boven een mooi kleed neerleggen.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee dat gaat hem niet worden, wil wel isolatie tussen de verdiepingen. Met die houten vloeren hoor je anders alles.
En we moeten ook de elektra en leidingen enzo ergens kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 januari 2023 15:13 schreef AnneX het volgende:
Wat ook kan: de balken in zicht houden.
En óp de vloer de leidingen laten lopen. En daarover de definitieve vloer.
Veel werk wel.Ja en daar hebben we nu geen rekening mee gehouden want er komt vloerverwarming en dan zou alles dus voor die tijd definitief en af moeten zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoef ook niet echt een balken plafond, dus ik vind het wel prima om die weer terug te verstoppen.
Zo hebben wij dat ook gedaan op onze zolder. Er is isolatiemateriaal dat dunner is dan normaal maar wel goed z'n werk doet. Voordeel is niet alleen dat je de balken deels zichtbaar houdt, maar dat je ook iets meer hoogte hebt.quote:Op maandag 30 januari 2023 15:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je kunt wel platen tussen de balken doen toch? Klein beetje geluidsisolatie en toch balken in zicht. Zo mooi! Desnoods in de kamer boven een mooi kleed neerleggen.
Maar ik wil geluid van beneden weg houden van boven. In het vorige huis hadden we dit ook zo en daar hoorde je boven veel minder dan hier.quote:Op maandag 30 januari 2023 17:41 schreef karelde14e het volgende:
Qua geluidsisolatie van de bovenvloer is het effectiever om van bovenaf te isoleren. Je bent dan het contactgeluid van de vloer kwijt. Dat lukt je nooit met isolatie tussen de balken.
Dat is hier hetzelfde. Wij hebben ook de vloerbalken niet zichtbaar gehouden. Lekker 14cm isolatie er tussenquote:Op maandag 30 januari 2023 19:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar ik wil geluid van beneden weg houden van boven. In het vorige huis hadden we dit ook zo en daar hoorde je boven veel minder dan hier.
Mijn vriend blijft regelmatig langer op of moet vroeger op voor werk. Dus wel lekker als ik daar dan geen last van heb.
ook als je ze allemaal bij elkaar optelt?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 13:14 schreef sigme het volgende:
Die woonkamer is zo groot als mijn complete huis
Och ik ook! Vaak pa geholpen de naden kitten voor het schilderen. We vonden het veel mooier met gips erop!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Ik ben opgegroeid met zulke balken en ik ben er geen fan van. Wel fan van hoge plafonds, maar da's een ander verhaal.
Hadden jullie ook veel last van spinnenwebben?quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Och ik ook! Vaak pa geholpen de naden kitten voor het schilderen. We vonden het veel mooier met gips erop!
Wij woonden een beetje buitenaf aan de rand van het dorp. Muizen, spinnewebben, het was allemaal heel gewoonquote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hadden jullie ook veel last van spinnenwebben?
Jaaa precies dat heb ik nodigquote:Op maandag 30 januari 2023 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is hier hetzelfde. Wij hebben ook de vloerbalken niet zichtbaar gehouden. Lekker 14cm isolatie er tussenIk hoor mijn vriend eigenlijk nooit. Hij doucht onder mijn bed en daar is niets van te horen. Ook als hij beneden belt of de tv aan heeft hoor ik het nauwelijks.
Ik denk dat ik anders enorme spijt had gekregen, vooral met de huidige gasprijzen.
Haha, precies. Spinnenwebben binnenshuis en buitenshuis overal vogelpoep, Het is afzien op het platteland. Maar hé, we hebben geen duiven.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wij woonden een beetje buitenaf aan de rand van het dorp. Muizen, spinnewebben, het was allemaal heel gewoon
Ja dat kan je zo zelf doen, wel goed isoleren onder de betonlaagquote:Op donderdag 2 februari 2023 10:00 schreef gcjoel het volgende:
Vraagje aan de ervaren klussers:
Zouden jullie dit zelf doen? De oude keuken en nieuwe keuken liggen naast elkaar en hebben allebei een betonvloer. Nu heeft het stukje dat eerst kast en deels loze ruimte was nog een houten vloer en deze ligt dus iets hoger door de vloerbalken. We willen dit uiteraard gelijk laten lopen met de rest van de vloer, dus we willen daar ook gewoon beton. ik vind dat doodeng want dan moeten die vloerbalken weg en omdat ik gewoon 0 kennis heb denk ik dat de boel dan misschien instort.
Mijn vriend denkt dat het gewoon kan want de muren omringend van het gat zijn allemaal onderdeel van de fundering, dus volgens hem draagt het echt alleen de houten vloer.
[ afbeelding ]
Het stukje waar het om gaat
[ afbeelding ]
er onder
[ afbeelding ]
in de hoek recht naar beneden gekeken.
Ja dat sowieso. Scheelt ook weer wat betonquote:Op donderdag 2 februari 2023 23:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan je zo zelf doen, wel goed isoleren onder de betonlaag
Top, dat wist ik niet. Dan klinkt het soms spannender dan het isquote:Op zondag 5 februari 2023 09:58 schreef bleiblei het volgende:
Vloerbalken kan je er gewoon uithalen. Die doen constructief erg weinig/niets. We hebben in ons vorige huis de gehele vloer incl. Balken eruit gehaald en vervolgens geïsoleerd en volgestort. Is niet een heel bijzondere handeling.
Hier hebben we dat ook gedaan; constructietechnisch stelt het niet zoveel voor.quote:Op zondag 5 februari 2023 09:58 schreef bleiblei het volgende:
Vloerbalken kan je er gewoon uithalen. Die doen constructief erg weinig/niets. We hebben in ons vorige huis de gehele vloer incl. Balken eruit gehaald en vervolgens geïsoleerd en volgestort. Is niet een heel bijzondere handeling.
Het is hier alleen dat smalle stuk over de hele breedte. Verder zit er al beton aan beide kanten. Dus ik hoop dat het enigszins meevaltquote:Op maandag 6 februari 2023 20:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier hebben we dat ook gedaan; constructietechnisch stelt het niet zoveel voor.
Je hebt er wel een heleboel werk mee om er een hele nieuwe vloer in te leggen..
Minder heftige terrazzo (en dus iets grotere tegel ook) zou je kunnen kijken naar die wij hebben in de hal?quote:Op maandag 13 februari 2023 10:51 schreef gcjoel het volgende:
De keuken is nu definitief besteld en komt half juni
Nu kan ik nog wat hulp gebruiken bij het uitzoeken van tegels.
De definitieve tekening voor de kleuren:
[ link | afbeelding ]
Zwart is dus mat zwart, het hout is een soort licht eiken ofzo.
We zitten nu te denken aan dezelfde tegels als in de badkamer, maar dat voelt toch wat inspiratieloos.
Wel weet ik zeker dat het heel mooi samengaat, dus het is wel echt een optie.
Ik zit een beetje aan iets licht grijs te denken ook, maar kan nergens mooie voorbeelden vinden van zo'n vloer.
Dus kom maar op met inspiratie! ik kan het gebruiken
Oooooooh, met deze tekening snap ik de keuken wel. Ik dacht dat je een soort schier-eiland keuken had. Maar hij is los van de rest van de keuken en er zit links nog een muur. Dan ga je geen problemen hebben met de oven.quote:Op maandag 13 februari 2023 10:51 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
We zitten nu te denken aan dezelfde tegels als in de badkamer, maar dat voelt toch wat inspiratieloos.
Ik zit een beetje aan iets licht grijs te denken ook, maar kan nergens mooie voorbeelden vinden van zo'n vloer.
Jaa thanks, het gaat inderdaad om de vloer. De heb ik al meerdere opties voor, roze hoop ikquote:Op maandag 13 februari 2023 14:20 schreef yinu het volgende:
Een vloertegel bedoel je toch? Wil je een effen tegel of iets met een patroon?
Ik vond de terrazzotegels uit de badkamer zeker heel tof en ook in de keuken wel passen bij het huis. En geen saaie keuze.
Zoiets:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor andere inspiratie zou je ook eens naar de vt-wonen tegelcollectie kunnen kijken. Ik vind dat ze veel mooie tegels hebben. Bijvoorbeeld een betonlook tegel:
[ afbeelding ]
of:
[ afbeelding ]
of dit soort keramische composiet-look tegels:
[ afbeelding ]
Ik vind jouw hal anders ook behoorlijk heftigquote:Op maandag 13 februari 2023 14:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Minder heftige terrazzo (en dus iets grotere tegel ook) zou je kunnen kijken naar die wij hebben in de hal?
Uit dezelfde link die daarboven staat, de serie heet Composite. Ook een soort van terrazzo-achtig maar dan wat rustiger.quote:Op maandag 13 februari 2023 15:03 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jaa thanks, het gaat inderdaad om de vloer. De heb ik al meerdere opties voor, roze hoop ik
Die laatste is tof, ook echt iets anders dan rest, heb je daar ook een linkje van? Dan kan ik het beter bekijken.
Verder vind ik de rest te vergelijkbaar met de badkamer tegels, en pak ik net zo lief dezelfde. Dan weet ik zeker dat ze ook echt heel mooi zijn.
[..]
Ik vind jouw hal anders ook behoorlijk heftig![]()
Maar heftig vind ik niet per se erg, wil vooral gewoon wat opties hebben bekeken voordat we direct besluiten voor dezelfde vloer te gaan.
Shiny!!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:32 schreef gcjoel het volgende:
Keukenblad bekeken en goedgekeurd
[ link | afbeelding ]
Lijkt zo minder zwart dan hij is. Maar vind hem super mooi!
Lekker bezig Joel!quote:Op donderdag 13 april 2023 14:29 schreef gcjoel het volgende:
We zijn inmiddels begonnen aan de grote klus, de benedenverdieping.
Echt heel weinig zin en energie voor, dus weinig updates gedaan. Maar we moeten wel door dus er is wel genoeg gebeurd.
Bank gekocht:
[ link | afbeelding ]
href picture
Deze kleuren:
[ link | afbeelding ]
href picture
Tegels uitgezocht voor de keuken
vloer:
[ link | afbeelding ]
href picture
Voor de achterwand:
[ link | afbeelding ]
href picture
Je ziet het niet op de foto, maar dit is heeel licht roze. Slecht licht vooral.
Status woonkamer:
[ link | afbeelding ]
href picture
met bonushond
[ link | afbeelding ]
href picture
dit was de keuken en wordt de eetkamer (mooie nieuwe gasleiding en cv leiding door het plafond)
[ link | afbeelding ]
href picture
De toekomstige keuken
[ link | afbeelding ]
href picture
de inbouwkast in de keuken, de deur die je ziet wordt nog dichtgemaakt zodat deze alleen vanuit de keuken bereikbaar wordt.
Maandag komen ze de vloerverwarming leggen. Dus komend weekend daar de laatste voorbereidingen voor doen.
De stukadoor komt daarna al op 8 mei dus we moeten nog wel even flink doorwerken.
Goed bezig! En wanneer komt de keuken?quote:Op donderdag 13 april 2023 14:29 schreef gcjoel het volgende:
We zijn inmiddels begonnen aan de grote klus, de benedenverdieping.
Echt heel weinig zin en energie voor, dus weinig updates gedaan. Maar we moeten wel door dus er is wel genoeg gebeurd.
Bank gekocht:
[ link | afbeelding ]
href picture
Deze kleuren:
[ link | afbeelding ]
href picture
Tegels uitgezocht voor de keuken
vloer:
[ link | afbeelding ]
href picture
Voor de achterwand:
[ link | afbeelding ]
href picture
Je ziet het niet op de foto, maar dit is heeel licht roze. Slecht licht vooral.
Status woonkamer:
[ link | afbeelding ]
href picture
met bonushond
[ link | afbeelding ]
href picture
dit was de keuken en wordt de eetkamer (mooie nieuwe gasleiding en cv leiding door het plafond)
[ link | afbeelding ]
href picture
De toekomstige keuken
[ link | afbeelding ]
href picture
de inbouwkast in de keuken, de deur die je ziet wordt nog dichtgemaakt zodat deze alleen vanuit de keuken bereikbaar wordt.
Maandag komen ze de vloerverwarming leggen. Dus komend weekend daar de laatste voorbereidingen voor doen.
De stukadoor komt daarna al op 8 mei dus we moeten nog wel even flink doorwerken.
De keuken komt half juni als het goed is.quote:
Nee in fermacellquote:Op vrijdag 14 april 2023 20:57 schreef Seven. het volgende:
Hard gewerkt! Leuke bank, mooie tegels uitgezocht.
Gaan ze de vloerverwarming infrezen of op van die stalen matten leggen?
Allebeiquote:Op maandag 17 april 2023 15:28 schreef Candaasje het volgende:
Wow, lekker bezig!
Leuke vorm bank! Welke stofuitvoering wordt het? (Ik zie twee stofjes/kleurtjes)
quote:Op maandag 17 april 2023 15:28 schreef Candaasje het volgende:
Wow, lekker bezig!
Leuke vorm bank! Welke stofuitvoering wordt het? (Ik zie twee stofjes/kleurtjes)
Ja dit dusquote:
OK Gargamel. Wacht maar tot je het eindresultaat ziet, TS heeft een neus voor dit soort zaken.quote:
Nee waarom is dat ook normaal?quote:Op donderdag 4 mei 2023 07:55 schreef SQ het volgende:
Oh dat gaat vast opknappen ja! Mooi vooruitzicht!
Mijn stukadoor stond maandag ook om 06:45 op de stoep, vind dat echt niet grappig meer
Die lui zijn om 15:00/15:30 alweer thuis hè?quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:12 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee waarom is dat ook normaal?
Ik werk pas vanaf half 9 vandaag en kan niet vroeger stopper dus eerder beginnen is geen optie. Dus wat doe je met die tijd?
Ja zij welquote:Op donderdag 4 mei 2023 08:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die lui zijn om 15:00/15:30 alweer thuis hè?
En ze nemen vaak geen eens pauze want dat kan haast niet met de droogtijden.
Je hebt overal vloerverwarming laten infrezen? Sjiek hoor!
Ja inderdaadquote:Op donderdag 4 mei 2023 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik verheug me op het zien van het resultaat. Dat is zó bevredigend, om de transformatie van een ratjetoe aan wanden tot een vlak geheel te zien.
Mooi die combinatie van hout en zwart, nu begin ik te twijfelen over onze eigen toekomstige keuken. Er zijn ook erg mooie achterplaten voor keukens tegenwoordig te koop. Dat ziet er ook strak uit.quote:Op maandag 13 februari 2023 10:51 schreef gcjoel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Droogt lekker snel met die weer, ff lekker ventileren.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:36 schreef gcjoel het volgende:
Stukadoors waren gisteren al klaar
Nu begint het grote wachten![]()
[ [url=https://i.ibb.co/3RTG3Mj/20230512-084202.jpg]afbeelding ]
Woonkamer
[ link | afbeelding ]
Woonkamer, deur van de vaste kast helemaal weg![]()
[ link | afbeelding ]
Keuken
[ link | afbeelding ]
Eetkamer
De liters en liters voorstrijk en verf staan al klaar. Dat wordt nog een flink karwei, maar wel zin in!
Bij een nieuwbouwwoning waar niet gestuct is kan ik me dit voorstellen. Maar als je een goede stucadoor hebt is het strakker zonder dan met.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Droogt lekker snel met die weer, ff lekker ventileren.
Doen jullie nog eerst gladde glasvlies op de wanden voor een strakkere afwerking?
Gebeurt tegenwoordig altijd en elke schilder zal dit eerst op de wand plakken. Ook minder saus nodig en geen scheurtjes meer.
Nee hoor gewoon voorstrijken en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Droogt lekker snel met die weer, ff lekker ventileren.
Doen jullie nog eerst gladde glasvlies op de wanden voor een strakkere afwerking?
Gebeurt tegenwoordig altijd en elke schilder zal dit eerst op de wand plakken. Ook minder saus nodig en geen scheurtjes meer.
Kan ook, en wordt ook wel strak.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 15:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon voorstrijken en gaan met die banaan.
Scheurtjes vorige keren ook niet gehad dus lijkt me niet nodig. Langs het plafond is ingesneden en dat kitten we nog netjes af.
Oeh, lekker hoor, die gladde wandjesquote:Op vrijdag 12 mei 2023 11:36 schreef gcjoel het volgende:
Stukadoors waren gisteren al klaar
Nu begint het grote wachten![]()
[ [url=https://i.ibb.co/3RTG3Mj/20230512-084202.jpg]afbeelding ]
Woonkamer
[ link | afbeelding ]
Woonkamer, deur van de vaste kast helemaal weg![]()
[ link | afbeelding ]
Keuken
[ link | afbeelding ]
Eetkamer
De liters en liters voorstrijk en verf staan al klaar. Dat wordt nog een flink karwei, maar wel zin in!
Nee alle muren en plafonds zijn nu wit. Dus daar zie je niks aan nog helaas.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:46 schreef Seven. het volgende:
Mooie vloer hoor! Heb je ook een schilder update?
Er is kleur!quote:Op dinsdag 6 juni 2023 18:46 schreef Seven. het volgende:
Mooie vloer hoor! Heb je ook een schilder update?
Ehum.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er is kleur!
[ link | afbeelding ]
Het is leemverf dus heeft een zachte structuur. Kan het niet heel goed vast leggen op de foto.
[ link | afbeelding ]
Dit is ook meteen de laatste kleur. De muren houden we wit verder.
Mooie kleur en mooi effect!quote:Op zondag 11 juni 2023 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er is kleur!
[ link | afbeelding ]
Het is leemverf dus heeft een zachte structuur. Kan het niet heel goed vast leggen op de foto.
[ link | afbeelding ]
Mooie kleur. Mijn favo mok heeft die kleur, om en nabij.quote:Op zondag 11 juni 2023 14:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Er is kleur!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Leuk!quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:24 schreef gcjoel het volgende:
Op basis van de inspiratie van @:Claudia_x zijn we bezig met een maatwerk kast/zithoekje bij het raam
Ontwerp ontvangen:
[ link | afbeelding ]
Zwart metalen frame en eiken houten kastjes. Hopelijk kunnen ze hem eind juli af hebben
Een Millennium Falconquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk!
Wat ligt er nou voor object links op het bankje?
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Een Millennium Falcon![]()
Was het idee dat we die in de kast zouden zetten. Maar het ontwerp waar die zou passen is helemaal uit verhouding, geen idee waarom ze hem hier dan op het bankje hebben getekend
Vind het ook nog steeds zo'n tof detailquote:Op woensdag 14 juni 2023 16:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht niet dat ik dit ooit zou zeggen, maar ik geloof dat ik de plinten nog het allermooist vind.![]()
Lekker ruim ook!
De deurtjes onder de bar zijn push to open. Verlichting heb ik zo'n zwarte rail waar je spotjes en lampjes aan kan hangen gekocht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 16:36 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe gaan de deurtjes aan de kant van de bar trouwens open? En nu ik toch bezig ben: wat ga je met de verlichting doen?
Ik vind zulke ramen trouwens heel fijn. Mijn enige bezwaar is dat het zo rot is dat ze te hoog zijn om zonder een krukje open en dicht te doen. Hoe doen jullie dat? En hebben jullie geen horren nodig waar je rekening mee moet houden?
Dank je.quote:Op woensdag 14 juni 2023 17:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
De deurtjes onder de bar zijn push to open. Verlichting heb ik zo'n zwarte rail waar je spotjes en lampjes aan kan hangen gekocht.
Wij zijn beide lang en kunnen gewoon bij dat raam, er zit ook een hor maar die heeft zo'n touwtje waarmee je hem naar beneden kan trekken.
Mooie keuken GCJoel!quote:Op woensdag 14 juni 2023 15:54 schreef gcjoel het volgende:
KEUKEN!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Zou 2 dagen duren maar ze zijn toch al klaar.
Alleen, blijkt nu, doen zij het water niet aansluiten. Stond ook in de informatie die wij vakkundig niet hebben gelezen blijkbaar![]()
Maar goed even kijken of dat zelf lukt, anders even een loodgieter met spoed laten komen. Ik wil de keuken gebruiken!!
De ovens die nog niet zouden komen waren er toch, dus hij is ook nog compleet. 2 kleine puntjes die niet goed waren zijn genoteerd en worden zo snel mogelijk na geleverd.
Zo blij mee!
Die kast is van boys with wood uit Nijmegen.quote:Op woensdag 14 juni 2023 20:39 schreef NicolasJoy het volgende:
Gaaf, die keuken!
De kast, waar heb je die laten ontwerpen/inmeten/passen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |