Je kunt bijvoorbeeld tegen de wand waar nu een vitrinekast staat een inbouwkast maken zoals op m'n plaatje, met zitje. Eventueel ga je de hoek om. Aan de korte kant van de bank bij de houtkachel kun je een fauteuil zetten, of twee kleinere stoelen. Op dit moment heb je weinig zitruimte voor bezoek. Dan houd je nog wat ruimte over voor een schommel- of hangstoel, allerlei planten, bijzettafels met lego of een kleine (ronde) tafel.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.
Bank wil ik sowieso nieuw. De rest is allemaal redelijk flexibel te plaatsen.
foto's hoe het nu is, chaos wel![]()
[ link | afbeelding ]
img hosting
[ link | afbeelding ]
img hosting
De inbouwkast gaan we vanaf de woonkamer dus dichtzetten dus dat wordt 1 lange muur.
Waar we tot nu toe ook tegen aan liepen was het gebrek aan muren voor een mooie kast voor wat bergruimte.
De tv hoek is nu aan de kant waar ik hem het liefst zou willen in de nieuwe situatie ook, want dan zit je naar buiten gericht wat ik zeker belangrijk vind.
Voornaamste ingang in het huis is wel lastig te zeggen, nu in de winter vooral de voordeur omdat je dan je gore schoenen daar uit kan doen. In de zomer gaan we meer achterom via de bijkeuken. Omdat daar ook onze badkamer zit vind ik het goor om daar nu steeds met vieze schoenen te lopen.
De hal is voor ons nu groot genoeg, we zijn maar met 2 dus geen grote opstoppingen daar.
De vaste kast willen we vanaf de keuken bereikbaar houden en daar o.a. de verdeler van de vloerverwarming laten plaatsen. Daarmee heb je direct mega veel bergruimte voor weinig gebruikte keuken apparatuur en voorraad.
Er zijn niet echt hobby's die we doen in de woonkamer, vooral buiten![]()
Enige is dat er nogal wat Lego is, en daarvan mag hier en daar best wat terugkomen in de woonkamer. Dat missen we nu door het gebrek aan kasten of tafeltjes waar je nog iets op kwijt kan.
Hier kan ik wel wat mee, dank je!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 23:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt bijvoorbeeld tegen de wand waar nu een vitrinekast staat een inbouwkast maken zoals op m'n plaatje, met zitje. Eventueel ga je de hoek om. Aan de korte kant van de bank bij de houtkachel kun je een fauteuil zetten, of twee kleinere stoelen. Op dit moment heb je weinig zitruimte voor bezoek. Dan houd je nog wat ruimte over voor een schommel- of hangstoel, allerlei planten, bijzettafels met lego of een kleine (ronde) tafel.
Je kunt ook overwegen om een langere (modulaire) bank te nemen. Dan komt de bank mooi voor de houtkachel en kun je beiden languit liggen. En ik vind zoiets wel leuk:
[ afbeelding ]
Zelf zou ik denk ik de bank in de andere helft van de woonkamer zetten, in een hoekopstelling. Dan twee stoeltjes bij de houtkachel. En de plek waar nu de tv staat en/of de plek waar de bank nu staat gebruiken voor een flinke kast. Met wat planten erbij is het dan wel vol.
Ik heb ook geen idee waarom deze wijn niet in de kelder ligtquote:Op zondag 15 januari 2023 00:59 schreef bleiblei het volgende:
Je wijnrek kan ook wel weg zo te zien. Zo vaak drink je denk ik geen wijn(herkenbaar hoor
).
En een lego ecto 1!(okee, nu hou ik op mijn freak gedrag).
Maar overall staan er echt wel toffe meubels bij je in de woonkamer.
Zo’n grote lap grond dan zo’n klein woonkamertje met ook nog een laag plafond. Moeilijk daar nog iets van te maken.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 13:31 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.
Bank wil ik sowieso nieuw. De rest is allemaal redelijk flexibel te plaatsen.
foto's hoe het nu is, chaos wel![]()
[ link | afbeelding ]
img hosting
[ link | afbeelding ]
img hosting
De inbouwkast gaan we vanaf de woonkamer dus dichtzetten dus dat wordt 1 lange muur.
Waar we tot nu toe ook tegen aan liepen was het gebrek aan muren voor een mooie kast voor wat bergruimte.
De tv hoek is nu aan de kant waar ik hem het liefst zou willen in de nieuwe situatie ook, want dan zit je naar buiten gericht wat ik zeker belangrijk vind.
Voornaamste ingang in het huis is wel lastig te zeggen, nu in de winter vooral de voordeur omdat je dan je gore schoenen daar uit kan doen. In de zomer gaan we meer achterom via de bijkeuken. Omdat daar ook onze badkamer zit vind ik het goor om daar nu steeds met vieze schoenen te lopen.
De hal is voor ons nu groot genoeg, we zijn maar met 2 dus geen grote opstoppingen daar.
De vaste kast willen we vanaf de keuken bereikbaar houden en daar o.a. de verdeler van de vloerverwarming laten plaatsen. Daarmee heb je direct mega veel bergruimte voor weinig gebruikte keuken apparatuur en voorraad.
Er zijn niet echt hobby's die we doen in de woonkamer, vooral buiten![]()
Enige is dat er nogal wat Lego is, en daarvan mag hier en daar best wat terugkomen in de woonkamer. Dat missen we nu door het gebrek aan kasten of tafeltjes waar je nog iets op kwijt kan.
Nee hij staat tegen de muur.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:01 schreef Myraela het volgende:
Toffe keuken! Is het een los eilandje?
Klein huis was juist de bedoelingquote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo’n grote lap grond dan zo’n klein woonkamertje met ook nog een laag plafond. Moeilijk daar nog iets van te maken.
Ik
Zou iig een van de raamkozijnen van boven tot beneden uitbreken en vervangen tot een kozijn wat echt tot de vloer komt, dat maakt de ruimte veel mooier. En binnen en buiten vloeit dan in elkaar
Groot gelijk heb je! De opmerking van @Lospedrosa was ook het eerste wat onze makelaar zei toen we ons huidige huis bezichtigden. Ik vond dat indertijd maar stom, alsof iedereen in een villa van >200 m2 wil of kan wonen. Voor ons is het huis groot genoeg. Wel ben ik blij dat we hier en daar ingrepen hebben gepleegd om de ruimtes opener en lichter te maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 21:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klein huis was juist de bedoeling![]()
De plafonds zijn trouwens ook niet laag, is een oud huis dus fatsoenlijke hoogtes gelukkig.
Kun je wel stom vinden maar een woonkamer is een bepaald m2, en dan klein, gem of groot, das gewoon een feit. Je kunt het ook knus noemen inderdaad.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je! De opmerking van @:lospedrosa was ook het eerste wat onze makelaar zei toen we ons huidige huis bezichtigden. Ik vond dat indertijd maar stom, alsof iedereen in een villa van >200 m2 wil of kan wonen. Voor ons is het huis groot genoeg. Wel ben ik blij dat we hier en daar ingrepen hebben gepleegd om de ruimtes opener en lichter te maken.
Jij begint met ‘moeilijk iets van te maken’ ….quote:Op zondag 29 januari 2023 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Kun je wel stom vinden maar een woonkamer is een bepaald m2, gewoon een feit. Je kunt het ook knus noemen inderdaad.
Nee klopt, het is moeilijk iets moois te maken omdat de ruimte klein is met relatief weinig licht.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jij begint met ‘moeilijk iets van te maken’ ….
Dat is gewoon nonsens. Het zal wellicht jouw smaak niet zijn, als jij van grote open ruimtes houdt. Maar dat is weer heel niet wat gcjoel in haar woning zoekt.
Benieuwd naar de keuken @:gcjoel !
Klopt, hebben wij op een paar plekken ook gedaan en het maakt veel verschil. Uiteindelijk hebben we vier raampartijen laten vergroten en van één van die vier een pui gemaakt. Het was wel erg prijzig.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik tijd heb zal ik de ruimte eens in 3D zetten om de lichtinval te vergelijken wanneer je een van de kozijnen doortrekt naar vloer nivo, vat maakt de ruimte direct compleet anders
Oh okay! Ik twijfelde even, was lastig te zien met het zwart. Maar dan heb je lekker veel ruimte! Zou zelf wel een beetje gek worden van om het eiland heen lopen om bij de oven te komen.quote:
Ja twijfelde ik ook over. Maar in principe loop je niet continue naar de oven om daar steeds iets mee te doen. Dus ik denk dat het wel prima gaat werken.quote:Op zondag 29 januari 2023 14:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh okay! Ik twijfelde even, was lastig te zien met het zwart. Maar dan heb je lekker veel ruimte! Zou zelf wel een beetje gek worden van om het eiland heen lopen om bij de oven te komen.Maar ik ben dan ook bijzonder lui.
Ik vind je houten plint wel echt een top detail.
Ik heb er wel over nagedacht de ramen tot de grond te laten maken. Maar vind het toch ook heel zonde van de uitstraling van het huis, dus we gaan dat niet doen.quote:Op zondag 29 januari 2023 11:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, hebben wij op een paar plekken ook gedaan en het maakt veel verschil. Uiteindelijk hebben we vier raampartijen laten vergroten en van één van die vier een pui gemaakt. Het was wel erg prijzig.
Met je eerste uitspraak (dat het moeilijk zou zijn er iets moois van te maken) ben ik het oneens. TS laat zien hoe je iets moois maakt van een knus huis. Ingrepen zoals ramen vergroten moeten ook bij het huis passen. Ik heb niet zo'n mooi karakteristiek huis als @:gcjoel, dus ik had daar niet zoveel moeite mee.
Zo dan! Gaan jullie het balkenplafond in ere herstellen? Enorm verschil maakt die 25cm hoogtequote:Op zondag 29 januari 2023 20:29 schreef gcjoel het volgende:
De toekomstige keuken al een eindje voorbereid voor het inmeten.
Voor:
[ link | afbeelding ]
Huidige situatie:
[ link | afbeelding ]
Mooi detail inderdaad!quote:Op zondag 29 januari 2023 20:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja twijfelde ik ook over. Maar in principe loop je niet continue naar de oven om daar steeds iets mee te doen. Dus ik denk dat het wel prima gaat werken.
De plint was het idee van de keuken verkoper, vond ik ook erg tof
Nee dat gaat hem niet worden, wil wel isolatie tussen de verdiepingen. Met die houten vloeren hoor je anders alles.quote:Op maandag 30 januari 2023 07:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo dan! Gaan jullie het balkenplafond in ere herstellen? Enorm verschil maakt die 25cm hoogte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |