abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2022 @ 12:04:17 #151
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206744328
Dat is nog eens oog voor authenticiteit, dat je die deur hebt vervangen. _O_

Ik zit te turen op jullie plattegrond in de OP, maar die is niet helemaal scherp. Mocht je nog een scherpere afbeelding hebben, dan hou ik me aanbevolen. Gewoon nieuwsgierig hoe het huis ook al weer in elkaar zit. Ook naar de voor- en na plattegrond.

Maar hoe dan ook hulde. Wat wordt het mooi. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_206744417
Poes. O+

Heb je nu in de bijkeuken dezelfde tegels? Het is niet te zien dat het tegels zijn!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 november 2022 @ 12:43:01 #153
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206744721
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2022 12:13 schreef Claudia_x het volgende:
Poes. O+

Heb je nu in de bijkeuken dezelfde tegels? Het is niet te zien dat het tegels zijn!
Ja allemaal dezelfde tegels. In het echt zie je het wel hoor maar het is een dunne voeg dus valt mooi weg inderdaad.
pi_206753414
Wat wordt het mooi! O+
  dinsdag 22 november 2022 @ 11:39:50 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206774019
Wat ga je met de slaapkamer beneden doen? Want daar slapen jullie niet, toch? Of snap ik er niets van? :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 22 november 2022 @ 20:19:17 #156
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206781727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ga je met de slaapkamer beneden doen? Want daar slapen jullie niet, toch? Of snap ik er niets van? :D
Nee klopt, dat wordt de keuken waarschijnlijk. Lekker veel ruimte. *O*
  dinsdag 22 november 2022 @ 23:32:33 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_206784391
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:19 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee klopt, dat wordt de keuken waarschijnlijk. Lekker veel ruimte. *O*
Aha! Dus dat komt allemaal nog! We wachten in spanning af. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 23 november 2022 @ 13:04:50 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_206788862
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:59 schreef gcjoel het volgende:
Kleine klusjes *O*

Deur naar de bijkeuken vervangen.

Was dit:

[ link | afbeelding ]

Nu dit:
[ link | afbeelding ]

En je ziet het al op de achtergrond, het mini bijkeuken keukentje :D

[ link | afbeelding ]

Met blije kat :')
POES O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:27:03 #159
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207531366
Zo, even het topic afstoffen.

We gaan beginnen met de planning voor beneden. Eerste offertes voor vloerverwarming zijn binnen, hr++ glas is besteld en komende 2 weekenden gaan we keukens kijken *O*

Ik kan wel wat hulp gebruiken bij het inrichten van de woonkamer:



De keuken wordt een eetkamer en de slaapkamer wordt de keuken. Dus de woonkamer inrichten is nu waar ik tegenaan loop. 1 kant wordt de zithoek met tv en bank, wat doe je dan aan de andere kant?
Nog een zitje leeshoekje achtig iets is op zich leuk, maar wanneer ga je daar dan zitten? Het voelt zo nutteloos. :D
Iemand nog een leuk idee?
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:39:38 #160
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_207531591
1 op beeld gericht, de ander juist op boeken en muziek, lijkt me heerlijk O+. 2 fijne fauteuils, platenspeler, fijne lamp, lekker knus O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_207531749
Ik kan op deze plattegrond niet echt zien waar de ramen zittend, maar ik zou in het donkerste gedeelte een tv-hoek maken en in het andere gedeelte een zit/lees/muziek/bezoek-hoek. En eventueel een tafel of bureautje om aan te werken of hobby-en (maar dat doen jullie waarschijnlijk toch in het bijgebouw, bedenk ik nu).
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:48:46 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207531780
Wat te denken van een huge ziteiland? Één gedeelte gericht op scherm, de rest op lezen/relaxen/kletsen.
Resistance is futile.
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:54:37 #163
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207531918


Even heel professioneel ramen ingetekend :D
Oh en die kast in de woonkamer maken we dicht.
Er is dus niet echt een donkere hoek maar wil de tv/bank hoek wel achterin maken (tegen de badkamer kant dus)
En gericht op de ramen en houtkachel.
Werkplek is in het bijgebouw en boven ook een studeer kamer die ik nu in de winter meer gebruik.

quote:
14s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:48 schreef Seven. het volgende:
Wat te denken van een huge ziteiland? Één gedeelte gericht op scherm, de rest op lezen/relaxen/kletsen.
Klinkt interessant maar totaal geen beeld bij. Ik ga eens rondkijken.
Het is wel vrij smal dus kijken of dat een optie is.
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:58:43 #164
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207532002
Oh een ziteiland is geweldig O+
Maar daar is het wel echt te smal voor ;(
Dan kun je er niet meer langs lopen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 22:45:49 #165
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207534413
Ruimte zoveel mogelijk open maken, dus tussenmuren eruit heb je geen probleem meer met de breedte en kun je grote elementen plaatsen. Wij hebben 1 zithoek en geen andere zitjes want die zouden we toch nooit gebruiken
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207535454
Zou een elementen bank een idee zijn? Dan kan je aparte plekjes maken maar ook alles bij elkaar zetten
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 13 januari 2023 @ 00:13:48 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207535542
Heb je dragende muren? De hal en vaste kasten slopen >:) . Vervolgens een veel kortere hal opbouwen met maar 1 deur naar de woonvertrekken, dan heb je ineens een hele andere ruimte om mee te werken.

3,34m x 7,42m is lastig in te richten als woonkamer. Puur denkend aan afmetingen, wat radicalere suggestie: als keuken heeft zo’n langgerekte ruimte natuurlijk ook veel potentie.
Resistance is futile.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 00:25:39 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207535614
Gaat trouwens de muur tussen keuken en slaapkamer eruit?
Resistance is futile.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 11:34:34 #169
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207538452
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 00:13 schreef Seven. het volgende:
Heb je dragende muren? De hal en vaste kasten slopen >:) . Vervolgens een veel kortere hal opbouwen met maar 1 deur naar de woonvertrekken, dan heb je ineens een hele andere ruimte om mee te werken.

3,34m x 7,42m is lastig in te richten als woonkamer. Puur denkend aan afmetingen, wat radicalere suggestie: als keuken heeft zo’n langgerekte ruimte natuurlijk ook veel potentie.
Exact mijn gedachte. En ook al zijn het wel draagmuren, kunnen er nog steeds uit.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_207538659
Ik zou als ik jou was de plattegrond aanpassen en alvast bestaande of gewenste meubels intekenen, @gcjoel . Op deze manier is het moeilijk om te zien wat de mogelijkheden precies zijn. Daarnaast zou je op een rij kunnen zetten wat je aan functies en opbergruimte in het huis kwijt wilt.

Wat wordt jullie voornaamste ingang in het huis? Wordt dat de plek van de badkamer en kan dat dan ook als klompenhok gaan fungeren? Zelf mis ik een klompenhok wel. Als de voordeur de voornaamste ingang wordt, zou je kunnen overwegen de hal juist iets groter te maken (kasten erbij trekken, misschien iets verbreden).

Hoe je zo'n woonkamer in wilt richten, is er afhankelijk van gezinssamenstelling, of je bepaalde hobby's hebt die je een plek wilt geven, welke mogelijkheden je in andere ruimtes hebt, hoe je het huis beleeft op verschillende momenten van de dag. Misschien vind je het wel fijn om twee plekken met een tafel te hebben, bijvoorbeeld omdat één tafel meer is voor puzzels en spellen en de ander voor eten. Of het licht is op een bepaald moment van de dag mooi op de ene plek waardoor je er liever ontbijt terwijl je 's avonds liever op de andere plek zit. En dat geldt ook voor zitruimtes. Misschien vind je één deel van de woonkamer geschikt voor hangen en het andere deel voor actiever zitten.

Verder ben ik ook benieuwd naar wat je precies met de binnenmuren van plan bent te gaan doen. Dat is niet onbelangrijk. En heb je foto's van de begane grond? Het lijkt me tof als je zitjes kunt maken, als je ramen hebt die er geschikt voor zijn (met mooi uitzicht).



[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 13-01-2023 12:00:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 13:16:05 #171
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207539610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:45 schreef SV-tje het volgende:
Ruimte zoveel mogelijk open maken, dus tussenmuren eruit heb je geen probleem meer met de breedte en kun je grote elementen plaatsen. Wij hebben 1 zithoek en geen andere zitjes want die zouden we toch nooit gebruiken
Het probleem is dat je sowieso altijd met die trap zit waardoor het nooit echt open wordt.
En direct vanaf de voordeur de woonkamer in vind ik ook niks, dus ook daar is weinig ruimte om de boel goed open te maken.
We hebben wel gekeken om de muur tussen keuken en eetkamer te verwijderen maar gezien dat een draagmuur is zal dat een hoop kosten meebrengen en het heeft weinig meerwaarde voor de ruimte. Ik vind het ook wel fijn om de keuken af te kunnen sluiten. (vooral vanwege het lawaai smorgens bijvoorbeeld, alles is helemaal open naar boven, dus ik wordt nu meteen wakker als mijn vriend koffie gaat zetten ofzo)

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 00:13 schreef Seven. het volgende:
Heb je dragende muren? De hal en vaste kasten slopen >:) . Vervolgens een veel kortere hal opbouwen met maar 1 deur naar de woonvertrekken, dan heb je ineens een hele andere ruimte om mee te werken.

3,34m x 7,42m is lastig in te richten als woonkamer. Puur denkend aan afmetingen, wat radicalere suggestie: als keuken heeft zo’n langgerekte ruimte natuurlijk ook veel potentie.
Ja zeker waar, hier heb ik zelf ook nog aan gedacht, maar ik vind het zonde om de keuken dan in de ruimte te maken met het mooiste uitzicht en de houtkachel dan op te geven. De 2 ramen in de woonkamer geven uitzicht op onze tuin, de ramen voor geven uitzicht op de oprit/parkeerplaats en een weiland van een buurman.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 13:31:22 #172
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207539832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou als ik jou was de plattegrond aanpassen en alvast bestaande of gewenste meubels intekenen, @:gcjoel . Op deze manier is het moeilijk om te zien wat de mogelijkheden precies zijn. Daarnaast zou je op een rij kunnen zetten wat je aan functies en opbergruimte in het huis kwijt wilt.

Wat wordt jullie voornaamste ingang in het huis? Wordt dat de plek van de badkamer en kan dat dan ook als klompenhok gaan fungeren? Zelf mis ik een klompenhok wel. Als de voordeur de voornaamste ingang wordt, zou je kunnen overwegen de hal juist iets groter te maken (kasten erbij trekken, misschien iets verbreden).

Hoe je zo'n woonkamer in wilt richten, is er afhankelijk van gezinssamenstelling, of je bepaalde hobby's hebt die je een plek wilt geven, welke mogelijkheden je in andere ruimtes hebt, hoe je het huis beleeft op verschillende momenten van de dag. Misschien vind je het wel fijn om twee plekken met een tafel te hebben, bijvoorbeeld omdat één tafel meer is voor puzzels en spellen en de ander voor eten. Of het licht is op een bepaald moment van de dag mooi op de ene plek waardoor je er liever ontbijt terwijl je 's avonds liever op de andere plek zit. En dat geldt ook voor zitruimtes. Misschien vind je één deel van de woonkamer geschikt voor hangen en het andere deel voor actiever zitten.

Verder ben ik ook benieuwd naar wat je precies met de binnenmuren van plan bent te gaan doen. Dat is niet onbelangrijk. En heb je foto's van de begane grond? Het lijkt me tof als je zitjes kunt maken, als je ramen hebt die er geschikt voor zijn (met mooi uitzicht).

[ afbeelding ]
Ik heb nu niet echt veel meubels die per se in de woning terug moeten komen. Het grootste onhandigste wat er nu staat is die eettafel en die gaat dus naar de andere kamer.
Bank wil ik sowieso nieuw. De rest is allemaal redelijk flexibel te plaatsen.

foto's hoe het nu is, chaos wel :D


img hosting


img hosting

De inbouwkast gaan we vanaf de woonkamer dus dichtzetten dus dat wordt 1 lange muur.
Waar we tot nu toe ook tegen aan liepen was het gebrek aan muren voor een mooie kast voor wat bergruimte.

De tv hoek is nu aan de kant waar ik hem het liefst zou willen in de nieuwe situatie ook, want dan zit je naar buiten gericht wat ik zeker belangrijk vind.

Voornaamste ingang in het huis is wel lastig te zeggen, nu in de winter vooral de voordeur omdat je dan je gore schoenen daar uit kan doen. In de zomer gaan we meer achterom via de bijkeuken. Omdat daar ook onze badkamer zit vind ik het goor om daar nu steeds met vieze schoenen te lopen.
De hal is voor ons nu groot genoeg, we zijn maar met 2 dus geen grote opstoppingen daar.

De vaste kast willen we vanaf de keuken bereikbaar houden en daar o.a. de verdeler van de vloerverwarming laten plaatsen. Daarmee heb je direct mega veel bergruimte voor weinig gebruikte keuken apparatuur en voorraad.

Er zijn niet echt hobby's die we doen in de woonkamer, vooral buiten :)
Enige is dat er nogal wat Lego is, en daarvan mag hier en daar best wat terugkomen in de woonkamer. Dat missen we nu door het gebrek aan kasten of tafeltjes waar je nog iets op kwijt kan.
pi_207541722
Die hanglamp. :D

Overigens heb ik geen goede ideeën. Ik vind smalle ruimtes echt heel erg lastig. Wat zijn die witte balken op de grond? Is dat een soort drempel? Het loopt niet helemaal door, zie ik.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 16:34:55 #174
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207541998
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 16:12 schreef Myraela het volgende:
Die hanglamp. :D

Overigens heb ik geen goede ideeën. Ik vind smalle ruimtes echt heel erg lastig. Wat zijn die witte balken op de grond? Is dat een soort drempel? Het loopt niet helemaal door, zie ik.
Dat zijn plinten die ik net opgehaald heb voor de bijkeuken :D
  zaterdag 14 januari 2023 @ 00:46:56 #175
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_207548999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 13:16 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Het probleem is dat je sowieso altijd met die trap zit waardoor het nooit echt open wordt.
En direct vanaf de voordeur de woonkamer in vind ik ook niks, dus ook daar is weinig ruimte om de boel goed open te maken.
We hebben wel gekeken om de muur tussen keuken en eetkamer te verwijderen maar gezien dat een draagmuur is zal dat een hoop kosten meebrengen en het heeft weinig meerwaarde voor de ruimte. Ik vind het ook wel fijn om de keuken af te kunnen sluiten. (vooral vanwege het lawaai smorgens bijvoorbeeld, alles is helemaal open naar boven, dus ik wordt nu meteen wakker als mijn vriend koffie gaat zetten ofzo)
[..]
Ja zeker waar, hier heb ik zelf ook nog aan gedacht, maar ik vind het zonde om de keuken dan in de ruimte te maken met het mooiste uitzicht en de houtkachel dan op te geven. De 2 ramen in de woonkamer geven uitzicht op onze tuin, de ramen voor geven uitzicht op de oprit/parkeerplaats en een weiland van een buurman.
Wij houden van open ruimtes, vandaar dat we de trap ook verplaatst hebben en zo open mogelijk hebben ontworpen, slaapkamer grenst aan de vide van de woonkamer met een glazen wand waarvan de deur altijd open staat, wij hebben totaal geen last van geluid van elkaar, als we slapen horen we niets en als we wakker zijn, zijn we samen beneden of aan het werk. Dus voor mijn gevoel is het allemaal heel krap en zonde van het niet gebruiken van de ruimte.
Maar als afsluitbare ruimten beter bij jullie passen, moet je dat natuurlijk vooral doen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')