quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Daar kunnen de boeren die weigeren zich aan te passen ook aan de slag. Dat is beter voor de maatschappij.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom ga jij niet bij de sociale werkplaats werken ??
dat is beter voor de maatschappij
Pas hem aanquote:
Jawel mag wel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:41 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik mag niet rommelen in andere subfora.
Typisch weer. Maar genoeg volk wat ook dit weer gewoon goedpraat.quote:
Denk dat mensen niet staan te springen om jouw collega te worden, zeker wanneer ze meer in hun mars hebben dan doosjes vouwen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom ga jij niet bij de sociale werkplaats werken ??
quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat mensen niet staan te springen om jouw collega te worden, zeker wanneer ze meer in hun mars hebben dan doosjes vouwen.
Oh nou levensgevaarlijk al die vlaggen. Laten we ze meteen verbieden. En ook als er iemand geslaagd is, belachelijk al die levensgevaarlijke dingen die ze dan ophangen. En sowieso vlaggen op feestdagen, of als er een evenement is in een dorp. Er zal eens wat gebeuren zeg.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:21 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
totdat ze eraf waaien en daar een ongeluk door ontstaat.
Nog ff los van wat het symboliseerd.
Maak me er verder niet druk om, het is vooral kansloos.
Die FDFstakker heeft nu knaken genoeg om de schade te vergoeden.quote:
Ik neem aan dat de immer publieksvriendelijke boeren wel een inzamelingsactie voor hen op willen zetten.quote:
Ben eigenlijk wel een beetje klaar met dat stompzinnige gewauwel van user in kwestie, en dan komt 'ie ons ook nog eens vertellen dat mensen die wél in staat zijn om toch vrij eenvoudige concepten te bevatten thuishoren op de sociale werkplaats. Ja dag.quote:
Op een gegeven moment is ook genoeg met die vlaggen op openbare voorzieningen. Je gaat ook niet overal zo maar regenboogvlaggen, antifa, feyenoord, Frans Bauer vlaggen etc. hangen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh nou levensgevaarlijk al die vlaggen. Laten we ze meteen verbieden. En ook als er iemand geslaagd is, belachelijk al die levensgevaarlijke dingen die ze dan ophangen. En sowieso vlaggen op feestdagen, of als er een evenement is in een dorp. Er zal eens wat gebeuren zeg.
Meer schade veroorzaken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is het nut van die houten palen?
Vlaggen en/of spandoeken ophangen aan gemeentelijke/provinciale infrastructuur is natuurlijk wat anders dan een vlag ophangen aan je eigen gevel. Maar dat begrijp jij ook wel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh nou levensgevaarlijk al die vlaggen. Laten we ze meteen verbieden. En ook als er iemand geslaagd is, belachelijk al die levensgevaarlijke dingen die ze dan ophangen. En sowieso vlaggen op feestdagen, of als er een evenement is in een dorp. Er zal eens wat gebeuren zeg.
Ik vermoed om het verwijderen ervan te vermoeilijken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, regenboogvlaggen (en tegenwoordig ook transgendervlaggen trouwens) worden driftig bij de burger opgedrongen. En publieke instanties doen hier gewoon aan mee. En als je zo'n vlag verwijderd of kapotmaakt lijdt dat direct tot grote ophef zo bleek al meermaals.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is ook genoeg met die vlaggen op openbare voorzieningen. Je gaat ook niet overal zo maar regenboogvlaggen, antifa, feyenoord, Frans Bauer vlaggen etc. hangen.
[ twitter ]
Zeker als het verwijderen ook nog eens zo gaat. Laat ze lekker op hun eigen woningen hangen.
Regenboogvlaggen worden ook massaal door burgers aan straatverlichting en viaducten opgehangen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Regenboogvlaggen (en tegenwoordig ook transgendervlaggen trouwens) worden driftig bij het publiek opgedrongen. En publieke instanties doen hier gewoon aan mee. En als je zo'n vlag verwijderd of kapotmaakt lijdt dat direct tot grote ophef zo bleek al meermaals.
Opvallend genoeg zijn de mensen die tegen deze vlaggenacties van de boeren zijn, vaak wel een groot voorstander van regenboog of transgendervlaggen. Ik vind het in beide gevallen maar onzinnig. Een vlag halfstok hangen gaat de opgelegde stikstofmaatregelen niet omdraaien, en een vlag voor een seksuele oriëntatie over vermeend geslacht is natuurlijk helemaal belachelijk.
Wie is er dan allemaal 'groot voorstander' van regenboogvlaggen te pas en te onpas en op eigen initiatief opgehangen aan allerhande objecten in de openbare ruimte?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
Opvallend genoeg zijn de mensen die tegen deze vlaggenacties van de boeren zijn, vaak wel een groot voorstander van regenboog of transgendervlaggen.
Wacht, je vergelijkt een regenboogvlag, die mensen of een instantie vrijwillig op het eigen terrein ophangen nou met vlaggen die ongevraagd aan verkeerslichten en andere plekken zijn opgehangen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, regenboogvlaggen (en tegenwoordig ook transgendervlaggen trouwens) worden driftig bij de burger opgedrongen. En publieke instanties doen hier gewoon aan mee. En als je zo'n vlag verwijderd of kapotmaakt lijdt dat direct tot grote ophef zo bleek al meermaals.
Opvallend genoeg zijn de mensen die tegen deze vlaggenacties van de boeren zijn, vaak wel een groot voorstander van regenboog of transgendervlaggen. Ik vind het in beide gevallen maar onzinnig. Een vlag halfstok hangen gaat de opgelegde stikstofmaatregelen niet omdraaien, en een vlag voor een seksuele oriëntatie voor een vermeend geslacht is natuurlijk helemaal belachelijk.
Erger nog, het wordt zelfs door publieke instanties zelf gedaan. Mochten burgers er her en der nog een aantal ophangen zou dat vast en zeker geen probleem zijn. Ik kan mij ook niet voorstellen dat mensen zich daadwerkelijk zo storen aan de vlaggen die nu voor (en door) de boeren worden opgehangen. Het is meer de achterliggende boodschap waar men zich aan stoort.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:16 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Regenboogvlaggen worden ook massaal door burgers aan straatverlichting en viaducten opgehangen?
Nou, ik kan mij bijvoorbeeld zo voorstellen dat menig progressief ingesteld individu er geen tegenstander van is. Die vinden dat juist lekker inclusief en divers. Hoe meer hoe beter, dat zien we ook tijdens 'Pride Month'.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie is er dan allemaal 'groot voorstander' van regenboogvlaggen te pas en te onpas opgehangen aan allerhande objecten in de openbare ruimte?
De doelpalen worden vandaag wel erg snel verschoven: eerst ging het om een constatering, en een post later blijkt het iets dat zich slechts in jouw hoofd afspeelt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, ik kan mij bijvoorbeeld zo voorstellen dat menig progressief ingesteld individu er geen tegenstander van is. Die vinden dat juist lekker inclusief en divers. Hoe meer hoe beter, dat zien we ook tijdens 'Pride Month'.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie is er dan allemaal 'groot voorstander' van regenboogvlaggen te pas en te onpas en op eigen initiatief opgehangen aan allerhande objecten in de openbare ruimte?
Het wordt nog grappiger wanneer men de omgekeerde vlaggen eenvoudigweg verwisselt met regenboogvlaggen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou grappig zijn, als de die en masse aan lantaarnpalen en verkeerslichten gehangen worden, degenen die nu verontwaardigd zijn dat de vlaggen van verkeerslichten en lantaarnpalen verwijderd worden zouden dat viesmad zijn dat ze er überhaupt hangen.
Want boehoe, het wordt opgedrongen..... je mag tegenwoordig niet eens meer ouderwetsch hetero zijn
Niemand verschuift de doelpalen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De doelpalen worden vandaag wel erg snel verschoven: eerst ging het om een constatering, en een post later blijkt het iets dat zich slechts in jouw hoofd afspeelt.
Nee, over vlaggen aan verkeerslichten heb ik het niet gehad. Ik neem aan dat vanuit het oogpunt van veiligheid iedereen wel begrijpt dat je daar geen vlaggen (welke vlag dan ook) kunt ophangen omdat dit bestuurders kan afleiden van het verkeer. Het ging over vlaggen op openbare of publieke plaatsen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wacht, je vergelijkt een regenboogvlag, die mensen of een instantie vrijwillig op het eigen terrein ophangen nou met vlaggen die ongevraagd aan verkeerslichten en andere plekken zijn opgehangen?
Serieus?
Dus nu doe je net alsof het raar is dat je kritiek krijgt als je mijn vlag, aan mijn vlaggenmast, verwijdert of kapot maakt want iemand die namens de gemeente of provincie vlaggen verwijdert van lantaarnpalen wordt ook bedreigd?
Dus als ik een vlag (ongeacht wat voor vlag) aan mijn vlaggenmast hang dan is het "raar" dat het tot ophef leidt als jij die vlag kapot maakt, maar als jij een vlag aan mijn vlaggenmast hangt dan mag ik hem niet verwijderen want dan is het acceptabel dat jij mij bedreigt als ik jouw vlag van mijn vlaggenmast verwijder?
Het is natuurlijk een bullshitargument, dat het ook tot "ophef leidt" als je ergens een vlag verwijdert of kapot maakt, als mijn op zijn kop vlag aan mijn vlaggenmast wordt verwijderd leidt het ook tot ophef.
Maar als ik een Regenboogvlag, Russische vlag, Amerikaanse vlag, Forum vlag aan een lantaarnpaal knoop gaat die verwijderd worden door de eigenaar van de lantaarnpaal, en dat is niet meer dan normaal, dat ligt niet aan de vlag die eraan hangt, maar aan het feit dat hij hangt waar hij niet hoort te hangen: een lantaarnpaal is geen vlaggenmast en hij is niet van jou.
Verder heb je heel veel vrijheid in wat voor vlag je aan je eigen vlaggenmast wilt hangen, ik denk dat er maar heel weinig vlaggen zijn die verwijderd zullen worden door de overheid, ik heb ook nog nergens een op z'n kop vlag of boerenzakdoekvlag die op eigen terrein wapperde verwijderd zien worden.
Er is afval gestort, min of meer van alles waar ze hun handen op konden krijgen, hier waren het ook pallets.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja koekoek. Wie probeer je precies voor de gek te houden?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand verschuift de doelpalen.
En waar zijn die op z'n kop vlaggen en boerenzakdoekvlaggen verwijderd dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, over vlaggen aan verkeerslichten heb ik het niet gehad. Ik neem aan dat vanuit het oogpunt van veiligheid iedereen wel begrijpt dat je daar geen vlaggen (welke vlag dan ook) kunt ophangen omdat dit bestuurders kan afleiden van het verkeer. Het ging over vlaggen op openbare of publieke plaatsen.
Dus eigenlijk zijn het net zulke simpele zielen. Soort zoekt soort, denk ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Voor sommigen bevestigt dit een beeld van een hele groep mensen, dus vandaar dat men graag tussen zulke reacties gaat cherry-picken. Zodra er dan eentje wordt gevonden die aansluit bij de eigen vooringenomenheid is het: Zie je wel! Wappies, dom-rechts, complottheorieën, etc.
Ja, en die zouden dan natuurlijk wel mogen blijven hangen. Zo hypocriet is de progressieve medemens immers wel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het wordt nog grappiger wanneer men de omgekeerde vlaggen eenvoudigweg verwisselt met regenboogvlaggen.
Ik zie eigenlijk nooit regenboogvlaggen boven de snelwegen hangen. Omgekeerde Nederlandse vlaggen des te meer de laatste tijd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, en die zouden dan natuurlijk wel mogen blijven hangen. Zo hypocriet is de progressieve medemens immers wel.
Zo zeg, jij bent wat op het spoor hoor. Poeh poeh.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, en die zouden dan natuurlijk wel mogen blijven hangen. Zo hypocriet is de progressieve medemens immers wel.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het wordt nog grappiger wanneer men de omgekeerde vlaggen eenvoudigweg verwisselt met regenboogvlaggen.
Ah, je verzint dat die wel zouden mogen blijven hangen en bent dus vooral verontwaardigd over dat wat je zelf verzonnen hebt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Van je afval afkomen en andere mensen in gevaar brengen das lache op het boerenerf na de actie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik wel trouwens, en dan ook nog op een plek waar je het niet gelijk verwacht zeg maar, qua politiek klimaat.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Buiten aan iemands huis, bijvoorbeeld rondom de prideweek of op een festival heb ik nog nooit een regenboogvlag in de openbare ruimte zien hangen, laat staan aan lantaarnpalen of verkeerslichten
Het is me wat.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Buiten aan iemands huis, bijvoorbeeld rondom de prideweek of op een festival heb ik nog nooit een regenboogvlag in de openbare ruimte zien hangen, laat staan aan lantaarnpalen of verkeerslichten
Een verzonnen whataboutism... Zo herken je de wap.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is me wat.
Heb je ook nog een punt?
Vanaf 5 augustus iig op de N223 heeft mijn klacht bij de provincie misschien toch geholpen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En waar zijn die op z'n kop vlaggen en boerenzakdoekvlaggen verwijderd dan?
Daar moesten ze nog van af.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met verzinnen of liegen heeft het niets te maken. Wel met het constateren dat hypocrisie bij een bepaalde groep mensen de norm is daardoor de uitkomst die ik had geschetst de meest logische zou zijn. Ik ben zelf tenminste consequent: vlaggen op openbare of publieke plekken zijn gewoon een no-go. Behalve dan natuurlijk de Nederlandse vlag, mits op een juiste manier gebruikt. En de vlag halfstok hangen voor een beleidstuk dat een negatieve impact heeft op boeren valt daar niet onder.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je verzint dat die wel zouden mogen blijven hangen en bent dus vooral verontwaardigd over dat wat je zelf verzonnen hebt.
Nou, reken maar dat als er zo en masse regenboogvlaggen aan verkeerslichten en andere zaken gehangen waren dat die dan al veel eerder verwijderd waren.
Als ze niet voor het verwijderen al vernield waren.
Maar goed, lieg jij jezelf, en ons, maar lekker voor dat een regenboogvlag aan een lantaarnpaal wel zou mogen blijven hangen.
Kun je 'de wap' ook definiëren?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een verzonnen whataboutism... Zo herken je de wap.
Ja, maar dat is dan toch geen vlag die aan een vlaggenmast hangt?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:45 schreef vipergts het volgende:
[..]
Vanaf 5 augustus iig op de N223 heeft mijn klacht bij de provincie misschien toch geholpen.
Je hele hypocrisie is verzonnen; je verzint en dat regenboogvlaggen op die plekken wel zouden mogen blijven hangen en je verzint erbij dat men dat ook nog eens mooi zou vinden dat die zouden mogen blijven hangen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met verzinnen of liegen heeft het niets te maken. Meer constateren dat hypocrisie bij een bepaalde groep mensen de norm is daardoor de uitkomst die ik had geschetst de meest logische zou zijn. Ik ben zelf tenminste consequent: vlaggen op openbare of publieke plekken zijn gewoon een no-go. Behalve dan natuurlijk de Nederlandse vlag, mits op een juiste manier gebruikt. En de vlag halfstok hangen voor een beleidstuk dat een negatieve impact heeft op boeren valt daar niet onder.
[..]
Kun je 'de wap' ook definiëren?
Vlaggen aan kunstwerken, straatverlichting, verkeerslichten, etc worden weggehaald. Over een vlaggenmast bij iemand in de tuin heeft rijkswaterstaat niets te zeggen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan toch geen vlag die aan een vlaggenmast hangt?
Ongeacht of het een vlaggenmast van een particulier, bedrijf of (overheids)instantie is worden de op z'n kop vlaggen en boerenzakdoekvlaggen volgens mij nergens van een vlaggenmast gehaald, tenzij de eigenaar van de vlaggenmast niet akkoord is met die vlag aan die mast.
Misschien wat asbest storten op het terrein van de terreurboeren. Vervolgens saneren en een dikke rekening sturenquote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Als dit klopt, wat een teringlijers
Ik sta met de dag meer en meer achter de plannen van dit kabinet
Maar feitelijk doe je dat zelf ook:quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hele hypocrisie is verzonnen; je verzint en dat regenboogvlaggen op die plekken wel zouden mogen blijven hangen en je verzint erbij dat men dat ook nog eens mooi zou vinden dat die zouden mogen blijven hangen.
De hypocrisie is vooral te herkennen aan het feit dat jij iets verzint waar geen sprake van is, en ook nog eens verzint wat de gevolgen zouden zijn, en in beide gevallen zit je fout maar in je verzinsels heb je gelijk.
En dat alleen maar gebaseerd op het feit dat er soms regenboogvlaggen aan vlaggenstokken van openbare hangen.
Mijn god, je verzint pure bullshit en bent er vervolgens verontwaardigd over.
Je maakt er een heel verzonnen verhaaltje van en doet allerlei aannames over wat er zou gebeuren en hoe anderen het zouden ervaren. En dat alles is slechts gebaseerd op je eigen fantasie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou grappig zijn, als de die en masse aan lantaarnpalen en verkeerslichten gehangen worden, degenen die nu verontwaardigd zijn dat de vlaggen van verkeerslichten en lantaarnpalen verwijderd worden zouden dat viesmad zijn dat ze er überhaupt hangen.
Want boehoe, het wordt opgedrongen..... je mag tegenwoordig niet eens meer ouderwetsch hetero zijn
Als er boeren moeten verdwijnen dan hoop ik dat zij als eerste gekozen worden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien wat asbest storten op het terrein van de terreurboeren. Vervolgens saneren en een dikke rekening sturen
Propaganda werkt goed dusquote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ik sta met de dag meer en meer achter de plannen van dit kabinet. Een mening gebaseerd op emotie![]()
Ook rationeel gezien is er weinig reden om deze asociale parasieten te steunen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Ik sta met de dag meer en meer achter de plannen van dit kabinet. Een mening gebaseerd op emotie![]()
Het benadrukt wederom de hypocrisie. Die zie je ook zelfs in dit soort discussies terug.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar feitelijk doe je dat zelf ook:
[..]
Je maakt er een heel verzonnen verhaaltje van en doet allerlei aannames over wat er zou gebeuren en hoe anderen het zouden ervaren. En dat alles is slechts gebaseerd op je eigen fantasie.
Ik snap het, het is slechts een reactie op een lopende discussie etc. Maar toch.
Dit zal voor veel Nederlanders gelden. Dat is ook wat ik dus al aangaf met averechtse effecten. Jammer dat de boeren (of in elk geval sommigen die overgaan tot soort belachelijke en gevaarlijke acties) dit zelf niet door lijken te hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Hoezo? Omdat zij in GTST heeft gespeeld en dikke tieten heeft?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Propaganda werkt goed dus.
Georgina Verbaan als bron, dan ben je heeeeel wanhopig om boerenhaat te steunen.
Nou wat ze nu doen doen hebben ze al vaker gedaan. Meerdere keren en elke keer met succesquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het benadrukt wederom de hypocrisie. Die zie je ook zelfs in dit soort discussies terug.
[..]
Dit zal voor veel Nederlanders gelden. Dat is ook wat ik dus al aangaf met averechtse effecten. Jammer dat de boeren (of in elk geval sommigen die overgaan tot soort belachelijke en gevaarlijke acties) dit zelf niet door lijken te hebben.
Niet echt, meer ook een reactie op de bewering dat de regenboogvlag "opgedrongen" wordt, terwijl hij nergens hangt waar hij niet door de eigenaar van de vlaggenmast opgehangen is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
[..]
Je maakt er een heel verzonnen verhaaltje van en doet allerlei aannames over wat er zou gebeuren en hoe anderen het zouden ervaren. En dat alles is slechts gebaseerd op je eigen fantasie.
Ik snap het, het is slechts een reactie op een lopende discussie etc. Maar toch.
Mah de meeste boeren zijn toch gewoon integere hardwerkende mensen? Ik gun iedereen levensvreugde en vrijheidquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook rationeel gezien is er weinig reden om deze asociale parasieten te steunen.
Dus je zegt van niet en steekt vervolgens weer een heel zelf verzonnen verhaaltje af over wat anderen zouden doen en vinden in een bepaalde volledig hypothetische situatie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet echt, meer ook een reactie op de bewering dat de regenboogvlag "opgedrongen" wordt, terwijl hij nergens hangt waar hij niet door de eigenaar van de vlaggenmast opgehangen is.
Maar goed, als je wilt doen alsof men niet stukken verontwaardigder zou zijn als er regenboogvlaggen her en der aan lantaarnpalen en verkeerslichten hingen dan moet je dat lekker zelf weten.
Ik weet zeker dat men op de plekken waar de omgekeerde vlaggen nu al 2 weken aan de verkeerslichten hangen zeker verontwaardigd zou zijn als er her en der regenboogvlaggen aan lantaarnpalen en verkeerslichten zouden worden opgehangen, want in een deel van die plaatsen weigert de gemeente zelfs de regenboogvlag te hijsen.
Dus ja, vooral waar nu de omgekeerde vlaggen en boerenzakdoekvlaggen aan de verkeerslichten hangen zou men behoorlijk over de zeik zijn als er regenboogvlaggen op dezelfde plekken werden opgehangen.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Georgina Verbaan als bron, dan ben je heeeeel wanhopig om boerenhaat te steunen.
NOS maakt er ook melding van.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat? Beweer je nou dat ik verzonnen heb dat er gemeentes zijn die weigeren de regenboogvlag te hijsen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus je zegt van niet en steekt vervolgens weer een heel zelf verzonnen verhaaltje af over wat anderen zouden doen en vinden in een bepaalde volledig hypothetische situatie.
Het is enigszins ironisch.
Riiiiight.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiight.
Gaan we opeens oude soapies geloven als nieuwsbron? Die is zo activistisch als de pest geworden en kiest kant van gekken als afriyee, gario en simons als whitey helper.
Vooralsnog lijkt ze haar tweet te baseren op wat ze in het nieuws ziet..... het is vervelend voor je maar zij is niet de brenger van het nieuws, slechts degene die het doorgeeft.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiight.
Gaan we opeens oude soapies geloven als nieuwsbron? Die is zo activistisch als de pest geworden en kiest kant van gekken als afriyee, gario en simons als whitey helper.
Die zijn haantje de voorste bij dit soort dingen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS maakt er ook melding van.
https://nos.nl/artikel/24(...)met-onveilige-acties
Ik zou denk ik alsnog BBB stemmen als er nu verkiezingen waren. Zij juichen deze acties ook niet toe, en daarbij is het ook nog eens een heerlijke middelvinger richting het elitarisme van sommige partijen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:14 schreef NoCigar het volgende:
Maar laten we vooral op dat reclamebureau van de agrarische industrie stemmen zodat het land nog onbestuurbaarder wordt.
Nou nou poepoe, 3 ton...quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Of gaat hij net als Willem Engel een stukje grond in Spanje ervan kopen?
Die rollen kan je overal kopen.quote:
Nog afgezien daarvan: als je excuus om iets toch te mogen "ja maar hunnie die ik superstom vind doen het ook!!" is, dan ben je waarschijnlijk een eikel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb geen idee. Ik doe in ieder geval geen aanames op basis van mijn gevoel t.o.v. een andere groep mensen. Dat er ooit vlaggen weg zijn gehaald maakt de rest van je verzonnen verhaaltje geen feit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat? Beweer je nou dat ik verzonnen heb dat er gemeentes zijn die weigeren de regenboogvlag te hijsen?
En denk je werkelijk dat als er regenboogvlaggen aan verkeerslichten zouden worden gehangen in die gemeentes dat ze dan wel zouden mogen blijven hangen?
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitterquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die rollen kan je overal kopen.
Kom eerst maar met bewijs dat er echt asbest in die bak zit.
Hoeveel bewijs wil je nog hebben? Rijkswaterstaat bevestigd dit zelf. Of is dit allemaal een groot boos complot van de overheid?quote:Harderwijk - Rijkswaterstaat bevestigt dat er verschillende problemen zijn geweest op snelwegen in voornamelijk het midden en oosten van het land. Zo is er een auto gebotst tegen rommel die door actievoerders bewust op het wegdek was achtergelaten, en is er op meerdere locaties asbest op het asfalt gedumpt. „We hebben een speciaal asbestverwerkingsbedrijf ingeschakeld om dit veilig te kunnen weghalen”, laat een woordvoerder van Rijkswaterstaat weten aan De Telegraaf.
Liever geen bestuur, dan een Rutte bestuur.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:14 schreef NoCigar het volgende:
Maar laten we vooral op dat reclamebureau van de agrarische industrie stemmen zodat het land nog onbestuurbaarder wordt.
Nou, als de T het zegt dan moet het wel waar zijnquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
[..]
Hoeveel bewijs wil je nog hebben? Rijkswaterstaat bevestigd dit zelf. Of is dit allemaal een groot boos complot van de overheid?
Dat is wel een beetje het idee ja van het nieuws jaquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die zijn haantje de voorste bij dit soort dingen.
Corruptie ja? Dan lopen er vast strafzaken of zijn er veroordelingen die dat statement waarmaken. Of is je herinnering niet zo goed?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou nou poepoe, 3 ton...
En nog wel uit eigen commercieel geld.
Ik kan me een verhaal herinneren waarin iemand op het punt miljoenen winst op te strijken uit gemeenschapsgeld voor een noodmaatregelen, ondersteund door de corrupte zakengang van 2 partijgenoten.
Ja alles is nep en een complot, niks is waar. Allemaal om jou te pesten. Alle voorzieningen in dit land zijn een dekmantel van het pedofielennetwerk in Den Haag.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die rollen kan je overal kopen.
Kom eerst maar met bewijs dat er echt asbest in die bak zit.
Nee, ze is woke en dat is voor de gemiddelde Fokker blijkbaar het vreselijkste dat er is: erger dan honger, pest en oorlog. Vandaar ook dat er eventjes een hypothetische regenboogvlag bijgesleept moet worden. Bijna net zo erg als asielzoekers.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt ze haar tweet te baseren op wat ze in het nieuws ziet..... het is vervelend voor je maar zij is niet de brenger van het nieuws, slechts degene die het doorgeeft.
Misschien vind je De Stentor ook geen betrouwbare bron?
https://www.destentor.nl/(...)gn=socialsharing_web
Als een van je belangrijkste argumenten het eigendomsrecht is, dan is het wel een beetje gek om andermans eigendom in te nemen met je eigen troep en dan te gaan huilen als je eigenaar je zooi weghaalt. Greenpeace en Groenlinks vlaggen blijven ook niet lang hangen op een boerenerf en waarschijnlijk krijg je er nog een lading hypocriet gejank bij over hoe gemeen het wel niet was tegen de slachtvarkens.quote:
Zeggen 'het zou grappig zijn als' is iets anders dan zeggen 'zij zijn hypocriet want als'. De eerste uitspraak blijft in de hypothetische situatie hangen, de tweede uitspraak zegt iets over het hier en nu, gebaseerd op een hypothetische uitspraak/situatie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
[..]
Zelft de T doet mee.... dan weet je van niets meer of het waar is, zelfs niet of je moeder van je houdtquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja alles is nep en een complot, niks is waar. Allemaal om jou te pesten. Alle voorzieningen in dit land zijn een dekmantel van het pedofielennetwerk in Den Haag.
Mensen vinden het niet leuk om op hypocrisie gewezen te worden, dat klopt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zeggen 'het zou grappig zijn als' is iets anders dan zeggen 'zij zijn hypocriet want als'. De eerste uitspraak blijft in de hypothetische situatie hangen, de tweede uitspraak zegt iets over het hier en nu, gebaseerd op een hypothetische uitspraak/situatie.
Dus nee, het is niet hetzelfde, en je verhaal raakt dus kant noch wal.
Je wijst niemand op hypocrisie, je leest en interpreteert er weer eens foutief op los.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Mensen vinden het niet leuk om op hypocrisie gewezen te worden, dat klopt.
Als je vlaggen in de openbare ruimte of op het terrein van iemand anders hangt moet je inderdaad niet zeuren dat het wordt weggehaald. Mits het niet hinderlijk/gevaarlijk is vind ik het wel vrij treurig dat je je ergert aan vlaggen in de openbare ruimte en al helemaal op het eigen terrein van iemand.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een van je belangrijkste argumenten het eigendomsrecht is, dan is het wel een beetje gek om andermans eigendom in te nemen met je eigen troep en dan te gaan huilen als je eigenaar je zooi weghaalt. Greenpeace en Groenlinks vlaggen blijven ook niet lang hangen op een boerenerf en waarschijnlijk krijg je er nog een lading hypocriet gejank bij over hoe gemeen het wel niet was tegen de slachtvarkens.
Er is een dikke geheimhouding gaande door de politiek..quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:29 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Corruptie ja? Dan lopen er vast strafzaken of zijn er veroordelingen die dat statement waarmaken. Of is je herinnering niet zo goed?
Ah, het is een complot. Wel zo makkelijk, dan hoef je niets te onderbouwen en kan je vrijuit met labeltjes strooien.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is een dikke geheimhouding gaande door de politiek..
Moet je toch echt eens over nadenken.
Je hoeft niks te onderbouwen als de overheid met gerechtelijke uitspraken, dwangbevel en dwangsommen de reet afveegt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, het is een complot. Wel zo makkelijk, dan hoef je niets te onderbouwen en kan je vrijuit met labeltjes strooien.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is een dikke geheimhouding gaande door de politiek..
Moet je toch echt eens over nadenken.
Gelukkig kan iedereen gewoon lezen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je wijst niemand op hypocrisie, je leest en interpreteert er weer eens foutief op los.
Ok. Goed punt. Te dikke tieten, lekker wijf en enorm links. Er is helemaal geen asbest gedumptquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiight.
https://www.ad.nl/zwolle/(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ja, ik had mijn ongelijk al toegegeven. En als de eerste post nou incl een nieuwsbron was had ik die fout niet gemaakt, maar vergeef me als ik een tweet van Georgina niet automagisch als waar aanneemquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/zwolle/(...)%2Fwww.google.com%2F
Er zijn ook prima andere bronnen.
Dit is al lang geen normaal gebruik van demonstratierechten meer, maar criminele acties die dienovereenkomstig moeten worden aangepakt en bestraft.
Wait, what?quote:
Zeker net zo veel asbest gedumpt als dat er lelijk dikke wijven waren lastig gevallen door F1-supporters in Oostenrijk.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok. Goed punt. Te dikke tieten, lekker wijf en enorm links. Er is helemaal geen asbest gedumpt
Paar momenten later
Hey wacht![]()
WTF
Onze vrienden van de telegraaf schrijven:
https://www.telegraaf.nl/(...)veilige-boerenacties
Er is asbest gedumpt. Oh nee. Breaking news.
Ik ben in shock. Heel raar dit.
Is al bekend wat Linda Roos en Jessica van de situatie vinden?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiight.
Roos vindt niks meer, helaasquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Is al bekend wat Linda Roos en Jessica van de situatie vinden?
Nee, lijfeigenschap is niet aan de orde. Filmpje ga ik niet kijken. Dramaqueens.quote:
Jessica vind de lange loop van die houwitsers indrukwekkend, ze is er helemaal stil vanquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Is al bekend wat Linda Roos en Jessica van de situatie vinden?
Net of asfalt niet de grootst mogelijke rommel isquote:Op woensdag 27 juli 2022 14:55 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Maar alles wat, volgens jou, het 'staatsnarratief' zou zijn neem je wel automagisch als onwaar aan. Toch interessant hoe dat werkt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ja, ik had mijn ongelijk al toegegeven. En als de eerste post nou incl een nieuwsbron was had ik die fout niet gemaakt, maar vergeef me als ik een tweet van Georgina niet automagisch als waar aanneem.
Goed argument, als je het niet gewoon verzonnen hadquote:Op woensdag 27 juli 2022 16:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar alles wat, volgens jou, het 'staatsnarratief' zou zijn neem je wel automagisch als onwaar aan. Toch interessant hoe dat werkt.
Ik zal even happen, maar het valt wel mee. Bitumen is feitelijk een natuurlijkproduct en wat we tegenwoordig gebruiken een restproduct uit de olie-industrie. Daarnaast wordt een groot gedeelte van de bitumen en steentjes tegenwoordig hergebruikt. Grootste probleem is het gas maar een negen kuub gas per ton asfalt lijkt me overzien.quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Net of asfalt niet de grootst mogelijke rommel is
Je hebt een foto van de afzetting, een verklaring van Rijkswaterstaat dat ze met meerdere gespecialiseerde teams asbest aan het opruimen zijn. Politie Oost-Nederland heeft het ook bevestigd.....quote:Op woensdag 27 juli 2022 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker net zo veel asbest gedumpt als dat er lelijk dikke wijven waren lastig gevallen door F1-supporters in Oostenrijk.
'In god we trust but for the rest: where is the evidence?'
En ik ben geen gelover, dus wil bewijs voor alles. Met hedendaagse media in NL zou je toch minstens al foto's moeten hebben.
N95 mondkapje op en gaan..quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:04 schreef Momo het volgende:
Het is asbest he, raar dat de media niet letterlijk langs de afzetting gaan en in die container klimmen om foto's te maken.
Dat klopt, vroeger gebruikten boeren die asbest om op het pad te gooien in het weiland in de modder na de regen , als het dan weer mooi weer werd , dan ging die asbest stuiven in de zon.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:15 schreef loveli het volgende:
[..]
N95 mondkapje op en gaan..
Mijn pa zegt dat je asbest beter kunt eten dan inademen.
de boeren / protest organisaties iig niet. Zelfde voor die acties van vanmorgen, zien totaal niet in wat er fout kan gaanquote:Op woensdag 27 juli 2022 17:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik ben benieuwd wie er verantwoording pakt als zaken echt uit de hand lopen. De protest organisaties roepen vooral dat de boeren het zelf maar moeten doen zonder dat zij verantwoordelijkheid willen pakken.
Een schoolbus vol weeskindjes over de kop en het grote wijzen kan beginnen
quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:13 schreef Twiitch het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)worden-geintimideerd
En sommigen blijven dit soort lieden verdedigenquote:Op woensdag 27 juli 2022 18:13 schreef Twiitch het volgende:
jE mOeT rEsPeCt HeBbEn VoOr BoErEn!!11quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:14 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
En sommigen blijven dit soort lieden verdedigen
Landverraad?quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:13 schreef Twiitch het volgende:
Alsof die wappies aan de deur komenquote:Op woensdag 27 juli 2022 18:13 schreef Twiitch het volgende:
Ja en dan gaan dezelfde figuren weer huilen over politiegeweld.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
En als de politie wel in gaat grijpen een keer dan gaat het natuurlijk gruwelijk uit de hand lopen
Het gros van die calamiteiten reinigingsbedrijven die door Rijkswaterstaat ingehuurd worden zit op het platteland, ik zou niet heel hard roepen dat die bedreigingen alleen maar bluf zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Alsof die wappies aan de deur komenHoorde het vanochtend ook op de radio een verhaal. Je hoeft maar iets slechts te doen(Kan je hier over discussiëren) en er komen meteen doodsbedreigingen binnen. Aanpakken die bedreigers
Lekker woordgebruik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:13 schreef Twiitch het volgende:
Dat gebeurde dus wel tijdens die eerdere protestacties. Zo'n sleepbedrijf werd toen geblokkeerd door trekkers als wraak voor eerder.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
Alsof die wappies aan de deur komen![]()
Dat moet geen reden zijn om die terreurboeren hun gang te laten gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
En als de politie wel in gaat grijpen een keer dan gaat het natuurlijk gruwelijk uit de hand lopen
Als je schoonmakers gaat bedreigen of gaat fantaseren over wat je tegen deze mensen zou kunnen doen, dan ben je wel aardig geradicaliseerd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker woordgebruik.
De acties van geradicaliseerde boeren.
Nee, de acties van piswoedende ziedende boeren, zeg dat dan.
Ik dacht dat je ze langs wegen e.d. Bedoeldequote:Op woensdag 27 juli 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan toch geen vlag die aan een vlaggenmast hangt?
Ongeacht of het een vlaggenmast van een particulier, bedrijf of (overheids)instantie is worden de op z'n kop vlaggen en boerenzakdoekvlaggen volgens mij nergens van een vlaggenmast gehaald, tenzij de eigenaar van de vlaggenmast niet akkoord is met die vlag aan die mast.
Krijg wel steeds meer het idee dat dat de reden is dat de politie niet ingrijpt op sommige momenten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:36 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat moet geen reden zijn om die terreurboeren hun gang te laten gaan.
Gezien de gecoördineerde terroristische acties van vandaag is een politie taskforce met verregaande bevoegdheden noodzakelijk geworden. Deze taskforce kan beginnen met een groot onderzoek naar FDF, mocht FDF betrokken zijn bij de acties van vandaag dan is vervolging van de voormannen (excuus dat moet natuurlijk voormensen zijn) de volgende stap. Ook alle andere deelnemers aan deze terroristische daad verdienen meerjarige gevangenisstraf.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
Overdrijven is ook een vak.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:41 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Gezien de gecoördineerde terroristische acties van vandaag is een politie taskforce met verregaande bevoegdheden noodzakelijk geworden. Deze taskforce kan beginnen met een groot onderzoek naar FDF, mocht FDF betrokken zijn bij de acties van vandaag dan is vervolging van de voormannen (excuus dat moet natuurlijk voormensen zijn) de volgende stap. Ook alle andere deelnemers aan deze terroristische daad verdienen meerjarige gevangenisstraf.
We zijn op het punt gekomen dat mensenlevens op het spel staan en ook de gezondheid van velen gevaar loopt. Kei en keihard ingrijpen is nu noodzakelijk, gebeurd dat niet dan zijn de eerste dodelijke slachtoffers niet ver meer weg.
Klopt, vertel het tegen je vrienden, de terreur boeren.quote:
Gelukkig heeft niet-ingrijpen nog niet tot excessen geleidquote:Op woensdag 27 juli 2022 18:28 schreef Momo het volgende:
Ongetwijfeld, maar ook een groot stuk lafheid. Bang voor de boer, bang voor de beelden. Bang voor alles. Daarom kun je niet echt op de politie bouwen als handhaver van de openbare orde. Zij hebben ontzettend veel andere (politieke) belangen die ze moeten dienen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Krijg wel steeds meer het idee dat dat de reden is dat de politie niet ingrijpt op sommige momenten.
Wacht maar tot de tribunalen komen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:34 schreef Gunner het volgende:
De waarde van de term landverraad is ook aardig gedevalueerd.
Wat triest
Volgens mij ben je aardig geradicaliseerd te noemen als je mensen gaat bedreigen die ingehuurd worden om troep op te ruimen. Of zie jij dat anders?quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker woordgebruik.
Blijkbaar hebben boeren in Nederland miljoenen sympathisanten, geen idee waarom. Wellicht zien veel mensen het als een algemeen protest tegen het establishment en de huidige regering.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:49 schreef DW457 het volgende:
Wordt het niet eens tijd om die geradicaliseerde boeren eens te gaan bestempelen als terroristische organisaties en ze zo ook te behandelen? Aannemers die hun schijtzooi moeten opruimen krijgen nu doodsbedreigingen. Zo klaar met die gasten.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:49 schreef DW457 het volgende:
Wordt het niet eens tijd om die geradicaliseerde boeren eens te gaan bestempelen als terroristische organisaties en ze zo ook te behandelen? Aannemers die hun schijtzooi moeten opruimen krijgen nu doodsbedreigingen. Zo klaar met die gasten.
Zelfde soort lui die met die gele hesjes gingen rondlopenquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wacht maar tot de tribunalen komen.![]()
![]()
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat het gros van deze zooi volledig gekaapt is door de lockdownwappies die nu een prachtig nieuw stokpaardje gevonden hebben om de werkeloze zomerdagen door te komen. Het zal mij niks verbazen als veel van de bedreigingen en al het gezeik op telegram/internet grotendeels afkomstig zijn van mensen die nog nooit een boerderij of stal gezien hebben.
Sja, of je het nou 100% eens of 100% oneens met ze bent, wellicht is er dan wel meer aan de hand in Nederland, als zo veel mensen sympathisant zijn. Of het er miljoenen zijn, ik heb geen idee, maar het is geen klein niche groepje.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben boeren in Nederland miljoenen sympathisanten, geen idee waarom. Wellicht zien veel mensen het als een algemeen protest tegen het establishment en de huidige regering.
Zie ook onder veel van de twitteraccounts, tot 2 maanden geleden vooral druk met vaccinaties. En nu met boeren en stikstof.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wacht maar tot de tribunalen komen.![]()
![]()
Het lijkt mij wel waarschijnlijk dat het gros van deze zooi volledig gekaapt is door de lockdownwappies die nu een prachtig nieuw stokpaardje gevonden hebben om de werkeloze zomerdagen door te komen. Het zal mij niks verbazen als veel van de bedreigingen en al het gezeik op telegram/internet grotendeels afkomstig zijn van mensen die nog nooit een boerderij of stal gezien hebben.
Dat doen aangesloten wappies.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ben je aardig geradicaliseerd te noemen als je mensen gaat bedreigen die ingehuurd worden om troep op te ruimen. Of zie jij dat anders?
Tsja als je verder niet zo veel te doen hebt in het leven moet je je ergens mee bezig houden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie ook onder veel van de twitteraccounts, tot 2 maanden geleden vooral druk met vaccinaties. En nu met boeren en stikstof.
Dat zeg jij dat het geen boeren zijn. Voorlopig is dat nog niet bewezen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doen aangesloten wappies.
Er staat ook in dat veel bedrijven niet meer voor Rijkswaterstaat willen werken.
Is dat een ja?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doen aangesloten wappies.
Er staat ook in dat veel bedrijven niet meer voor Rijkswaterstaat willen werken.
Boeren daar zoveel boeren naast natura2000 gebieden als hier dan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand heeft ze wel piswoest gemaakt dit keer.
Daar hoor je dan niks weer over.
In Fr. gaat de benzine naar ¤1,50 p/l uit angst voor de gele hesjes protesten. Ook 130 rijden en boeren kan daar nog gewoon.
Wie zijn er dan gek?
Welnee hooguit enkele 10 duizenden nog steeds veel maar echt geen miljoenen en die steun zal snel afbrokkelen als ze zo door gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben boeren in Nederland miljoenen sympathisanten, geen idee waarom. Wellicht zien veel mensen het als een algemeen protest tegen het establishment en de huidige regering.
Nog veeeuuuul meerquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Boeren daar zoveel boeren naast natura2000 gebieden als hier dan?
quote:
quote:
Frankrijk als voorbeeld noemen hoe geweldig het is. Buiten het feit dat wij meer vee hebben dan Frankrijk ondanks hun hele grote land is er zoveel mis in Frankrijk qua sociale voorzieningen en veiligheid dat het in Nederland een soort utopia is vergeleken met dat landquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
In Fr. gaat de benzine naar ¤1,50 p/l uit angst voor de gele hesjes protesten. Ook 130 rijden en boeren kan daar nog gewoon.
Wie zijn er dan gek?
Nederlanders zijn bange poeperds die als oude oma’s 100 rijden in hun prius, zittend 🪑 plassen, en 2 min douchen omdat trekpop Jetten dat zegt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:19 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee hooguit enkele 10 duizenden nog steeds veel maar echt geen miljoenen en die steun zal snel afbrokkelen als ze zo door gaan.
Plus net als de wappies krijgen ze onderling wel ruzie.
Fantastisch zwart-wit verhaal.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nederlanders zijn bange poeperds die als oude oma’s 100 rijden in hun prius, zittend 🪑 plassen, en 2 min douchen omdat trekpop Jetten dat zegt.
Een jaar geleden was het corona nu is het stikstof en over een jaar is het weer wat anders. Het zijn maatschappelijk teleurstellende mensen. Die vinden altijd iets om tegen te zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja als je verder niet zo veel te doen hebt in het leven moet je je ergens mee bezig houden.
Hoeveel van dat volk zal aan het geldinfuus van de overheid hangen die ze zo haten?
Nee joh, die Fransen zijn niet gek door elke hm bomen natura2000 te noemen. Die doen dat alleen bij unieke natuur en houden dan nog 10x meer landbouwgrond over als NLquote:
Heeft Jetten gezegd dat ik zittend moet plassen?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nederlanders zijn bange poeperds die als oude oma’s 100 rijden in hun prius, zittend 🪑 plassen, en 2 min douchen omdat trekpop Jetten dat zegt.
Ja precies. En iedereen die er niet in mee gaat is een dom schaap.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een jaar geleden was het corona nu is het stikstof en over een jaar is het weer wat anders. Het zijn maatschappelijk teleurstellende mensen. Die vinden altijd iets om tegen te zijn.
Als Nederlandse inwoners met 1 bal, een lease auto en bang voor de vrouw zo braaf blijven wachten.quote:
Ik heb een aygo maar fiets meestal, plas inderdaad zittend en probeer minder als 2 minuten te douchen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee joh, die Fransen zijn niet gek door elke hm bomen natura2000 te noemen. Die doen dat alleen bij unieke natuur en houden dan nog 10x meer landbouwgrond over als NL
Ik ben ook tegen 100 rijden. 80 is veel beter voor het milieu en ik kom toch zelden op de snelweg.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Snap er geen reet van dat mensen niet NU aansluiten met protesten en tegen die belachelijke 100km regel strijden.
Pussy’s!
Dit komt idd niet meer goed met je.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen 100 rijden. 80 is veel beter voor het milieu en ik kom toch zelden op de snelweg.
Jlquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Tijd dat we die boeren helden eens klein gaan maken. Speelkwartier is voorbij
Ik ben vooral tegen al die verschillende snelheden die dan ook nog een per tijdstip anders zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:26 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen 100 rijden. 80 is veel beter voor het milieu en ik kom toch zelden op de snelweg.
Het is wel een klein niche groepje, ze krijgen alleen onevenredig veel aandacht waardoor het groepje groter lijkt dan het is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, of je het nou 100% eens of 100% oneens met ze bent, wellicht is er dan wel meer aan de hand in Nederland, als zo veel mensen sympathisant zijn. Of het er miljoenen zijn, ik heb geen idee, maar het is geen klein niche groepje.
Of de manier van onvrede uiten de juiste is laat ik even in het midden, maar er borrelt iets blijkbaar, kan je afdoen als domme wappies, maar een heleboel domme boze wappies kan je niet blijven negeren.
En onvrede met de huidige regering is imo prima gerechtvaardigd lijkt me.
Of kap gewoon met je gezeur en sodeflikker op als je alles kut vindt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jl
Dit is de tijd om mee te gaan doen. Samen strijden tegen deze halfbakken regering en al die andere zaken regelen die de modale burger teveel raken.
Zoals de benzine prijs die belachelijk duur is in NL, 100 rijden, te hoge belastingen voor bepaalde zaken, misstanden (geen investering genoeg) zorg, etc.
Weet ik veel wat je te janken hebt. Maar laat het zien en ga eens wat doen ipv klagen!!
Enige waar ik over klaag zijn achterlijke boeren en daar moet de politie wat aan gaan doen niet ik.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jl
Dit is de tijd om mee te gaan doen. Samen strijden tegen deze halfbakken regering en al die andere zaken regelen die de modale burger teveel raken.
Zoals de benzine prijs die belachelijk duur is in NL, 100 rijden, te hoge belastingen voor bepaalde zaken, misstanden (geen investering genoeg) zorg, etc.
Weet ik veel wat je te janken hebt. Maar laat het zien en ga eens wat doen ipv klagen!!
Het staat je gewoon vrij om op elke snelweg 80 te gaan rijden op de rechterbaan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben vooral tegen al die verschillende snelheden die dan ook nog een per tijdstip anders zijn.
Gewoon altijd en overal 100. Of 80. Maakt me niet uit, als ik maar niet elke 5 kilometer een andere maximumsnelheid heb en daarbij ook nog op de klok moet kijken.
Klopt. Ik word alleen niet graag aangeduwd door vrachtwagens.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het staat je gewoon vrij om op elke snelweg 80 te gaan rijden op de rechterbaan.
Verschillende snelheden voor verschillende drukte is veel beter.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben vooral tegen al die verschillende snelheden die dan ook nog een per tijdstip anders zijn.
Gewoon altijd en overal 100. Of 80. Maakt me niet uit, als ik maar niet elke 5 kilometer een andere maximumsnelheid heb en daarbij ook nog op de klok moet kijken.
Niets toch?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik had eerst ook een beetje jullie idee over die beroepsprotesteerders.
Totdat ik in de nauto klein stadje in Fr. vorig jaar de gele hesjes tegenkwam in een massaal protest:
Dit ging gepaard met een grote groep muziek
Makers en trommelaars en echt iedereen deed ineens mee, mooie vrouwen dansen, mensen met kinderen en kinderwagens deden mee.
De ME die stond te kijken danste en schreeuwde op een gegeven moment zelfs mee. Liberty Liberty.
Ook geen gedoe op een bepaald tijdstip gingen de protesteerders een stadje verder.
Als ik zie wat ze daar je achteraf mee bereiken!
Nou mooie reden om samen met die boeren een tegenprotest te doen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Enige waar ik over klaag zijn achterlijke boeren en daar moet de politie wat aan gaan doen niet ik.
Laten we een baan aanleggen speciaal voor jou zodat je zonder enig nadeel 100% kunt rijden zoals jij wil.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Ik word alleen niet graag aangeduwd door vrachtwagens.
https://www.ad.nl/auto/in(...)-per-liter~a67c0483/quote:
quote:. Hierdoor bedraagt de totale korting 30 cent per liter. Dit is gedaan om boze Franse automobilisten tegemoet te komen. Kennelijk wil de Franse regering nieuwe toestanden met ‘gele hesjes’ voorkomen.
Lees ook
Automobilisten komen speciaal naar dit tankstation op Voorne-Putten vanwege lage prijs: ‘Alles is al zo duur’
PREMIUM
Automobilisten komen speciaal naar dit tankstation op Voorne-Putten vanwege lage prijs: ‘Alles is al zo duur’
Eerder al zette de Franse regering TotalEnergies onder druk, dat miljardenwinsten behaalde door de hoge olieprijs. Macron dreigde de winsten extra te belasten, waardoor de oliemaatschappij aanvankelijk al 10 cent korting gaf op een liter brandstof. Dat vond de regering echter niet genoeg en dus wordt die korting verhoogd naar 20 cent tussen 1 september 2022 en 1 november 2022.
Prima plan wel. Fijn dat je meedenkt!quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Laten we een baan aanleggen speciaal voor jou zodat je zonder enig nadeel 100% kunt rijden zoals jij wil.
Regel jij even de stikstofvergunning? Oh wacht...quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prima plan wel. Fijn dat je meedenkt!
Is in Nederland ook gebeurd, maar het lijkt me sterk dat dat iets te maken had met gele hesjes.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/in(...)-per-liter~a67c0483/
[..]
quote:Het kabinet heeft besloten om de accijns voor ongelode benzine, diesel en LPG/LNG van 1 april tot en met 31 december 2022 te verlagen. Het gaat om een verlaging van 17,3 cent (benzine), 11,1 cent (diesel) en 4,1 cent (LPG/LNG) per liter.
https://www.belastingdien(...)ijk-verlaagd-in-2022
Waarom zou iedereen moeten protesteren?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Het enige land wat duurder is is Noorwegen wat nu extra miljarden verdient en de bevolking daarmee rijkelijk beloont.
Iedereen zou moeten protesteren nu, alleen de boeren hebben genoeg lef wat te doen.
De mensen die in hun kleuter/jeugdjaren geen weerbaarheidstrainingen hebben gehad protesteren al langer, maar de mensen die die pech niet hadden wordt er niets mee gedaan. Dus beticht maar anderen van het hebben van geen lef.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[ afbeelding ]
Het enige land wat duurder is is Noorwegen wat nu extra miljarden verdient en de bevolking daarmee rijkelijk beloont.
Iedereen zou moeten protesteren nu, alleen de boeren hebben genoeg lef wat te doen.
Jij hoeft niet hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zou iedereen moeten protesteren?
Jij bent echt wel grootste fantast van fok.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik had eerst ook een beetje jullie idee over die beroepsprotesteerders.
Totdat ik in de nauto klein stadje in Fr. vorig jaar de gele hesjes tegenkwam in een massaal protest:
Dit ging gepaard met een grote groep muziek
Makers en trommelaars en echt iedereen deed ineens mee, mooie vrouwen dansen, mensen met kinderen en kinderwagens deden mee.
De ME die stond te kijken danste en schreeuwde op een gegeven moment zelfs mee. Liberty Liberty.
Ook geen gedoe op een bepaald tijdstip gingen de protesteerders een stadje verder.
Als ik zie wat ze daar je achteraf mee bereiken!
Ik zie de iets hogere benzineprijzen ook niet als een reden om te protesteren dus voorlopig ga ik nog nergens heen inderdaad.quote:
De meeste mensen zijn gewoon niet chronisch boos en denken al helemaal niet dat het land ontwrichten tot iets positief gaat leiden.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Wordt niks in NL als iedereen zo lafjes alles over zich heen laat komen
quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat doe ik niet, heb niets te klagen, alleen die 100 hè?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn gewoon niet chronisch boos en denken al helemaal niet dat het land ontwrichten tot iets positief gaat leiden.
Misschien moet je zelf eens wat gaan doen aan je leven in plaats van de regering/elite daar steeds verantwoordelijk voor houden.
Neem lekker de trein.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, heb niets te klagen, alleen die 100 hè?
Daarvoor zou ik ook wel een dagje willen vrijnemen.
Dat je later je kinderen kunt zeggen, kijk als wij toen niet protesteerden moest je nu 80 rijden:
Mooi toch!
Als jij de peuters en jeugd van tegenwoordig dan eens weerbaarheidstrainingen zou geven, dan zou er na een tijdje ook bijna niemand meer zijn die alles over zich heen zou moeten laten komen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Gewoon goed voorbeeld geven.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij de peuters en jeugd van tegenwoordig dan eens weerbaarheidstrainingen zou geven, dan zou er na een tijdje ook bijna niemand meer zijn die alles over zich heen zou moeten laten komen.
Een gemiddelde auto legt 10k per jaar af, met 1 op 16 verbruik je 625 liter per jaar. De benzine is nu een kwartje duurder als voor corona. Dat is 13 euro in de maand.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jl
Een kwartje is niet waar. Voor corona betaalde ik rond de 1,60 per liter bij de goedkope pomp. Het is bijna 2,40 geworden mét accijnsverlaging en nu nog steeds 2,07.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een gemiddelde auto legt 10k per jaar af, met 1 op 16 verbruik je 625 liter per jaar. De benzine is nu een kwartje duurder als voor corona. Dat is 13 euro in de maand
Wat moeten we dan gaan doen? De boeren fysiek aan gaan vallen of zo?quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Verdubbel je het naar 50 cent verschil, gaat het nog steeds over ongeveer 25 euro per maand.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:15 schreef Zelva het volgende:
[..]
Een kwartje is niet waar. Voor corona betaalde ik rond de 1,60 per liter bij de goedkope pomp. Het is bijna 2,40 geworden mét accijnsverlaging en nu nog steeds 2,07.
Het is echt wachten op de eerste dode. Grote muil over het politie incident, maar dit moet allemaal weer kunnen, want als iemand zijn zin niet krijgt is het blijkbaar toegestaan strafbare feiten te plegen. Als ik morgen in mijn eentje dit soort capriolen uithaal, ga ik een goed aantal maanden de bak in.quote:
Het is verwend zeikgedrag van mensen die denken dat ze overal recht op hebben, decennia lang hebben geleefd bij de dag en steeds maar weer verwachten dat de overheid hun rommel opruimt. Nederland is één van de welvarendste, best georganiseerde landen ter wereld, tel je zegeningen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, of je het nou 100% eens of 100% oneens met ze bent, wellicht is er dan wel meer aan de hand in Nederland, als zo veel mensen sympathisant zijn. Of het er miljoenen zijn, ik heb geen idee, maar het is geen klein niche groepje.
Het is vrij simpel, als het men niet bevalt gaan ze toch lekker weg. Waarschijnlijk komt 90% van die stoere gasten na drie maanden al met hangende pootjes terug omdat het in Nederland toch zo slecht nog niet was.quote:Of de manier van onvrede uiten de juiste is laat ik even in het midden, maar er borrelt iets blijkbaar, kan je afdoen als domme wappies, maar een heleboel domme boze wappies kan je niet blijven negeren.
Het idee van democratie is dat de meeste stemmen gelden, maar er dus een grote groep mensen (wel de minderheid) die overblijft die niet krijg wat ze willen. Echter het zou deze mensen sieren als ze wel constructief mee blijven doen in de maatschappij. Als je gaat doen wat de minderheid wilt, dan schaad je de democratie.quote:En onvrede met de huidige regering is imo prima gerechtvaardigd lijkt me.
Nu zit je allerlei dingen te verzinnen zodat men gaat toegeven dat ze iets niet willen zodat je dan je gelijk kan halen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Nederlanders zijn zulke watjes in het algemeen. Als men zegt je mag een auto met Max 60pk en 3 cilinders of elektrisch die af fabriek Max 110 kmu mag. Voor het milieu hè?
Dan zegt het overgrote deel, ja begrijpelijk doen we.
Crowfunding-actie opzetten?quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar je weet toch,stikstofquote:Op woensdag 27 juli 2022 20:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veel succes met je demonstraties met de anderhalve wappie en een paardenkop.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is verwend zeikgedrag van mensen die denken dat ze overal recht op hebben, decennia lang hebben geleefd bij de dag en steeds maar weer verwachten dat de overheid hun rommel opruimt. Nederland is één van de welvarendste, best georganiseerde landen ter wereld, tel je zegeningen zou ik zeggen.
[..]
Het is vrij simpel, als het men niet bevalt gaan ze toch lekker weg. Waarschijnlijk komt 90% van die stoere gasten na drie maanden al met hangende pootjes terug omdat het in Nederland toch zo slecht nog niet was.
[..]
Het idee van democratie is dat de meeste stemmen gelden, maar er dus een grote groep mensen (wel de minderheid) die overblijft die niet krijg wat ze willen. Echter het zou deze mensen sieren als ze wel constructief mee blijven doen in de maatschappij. Als je gaat doen wat de minderheid wilt, dan schaad je de democratie.
Ja en tegelijkertijd loopt hij al jaren de 'linkse kerk' af te zeiken met constant allerlei koosnaampjes. Totaal blind voor eigen gedrag.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn het net zulke simpele zielen. Soort zoekt soort, denk ik.
Zo’n onzin dit.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu zit je allerlei dingen te verzinnen zodat men gaat toegeven dat ze iets niet willen zodat je dan je gelijk kan halen.
Meeste mensen willen gewoon dat het natuur wordt hersteld en/of dat er weer stikstofruimte komt om te bouwen, bouwen en bouwen (hallo Daniel Koerhuis). Er is ook meermaals toegegeven dat het door de overheid komt. Inderdaad, de dezelfde overheid die nu de maatregelen oplegt. Daar mogen zij heus ook op aangesproken worden maar dat verandert niets aan de doelstellingen. Veestapel moet drastisch verminderd worden zodat er nog meer kan worden gebouwd want men staat te springen om betaalbare woningen. Nederland zit muur- en muurvast op dit moment.
Precies, ik kan meneer nog herinneren in het Hongarije topic, schande allemaal dat homofilie je wordt opgedrongen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, je verzint dat die wel zouden mogen blijven hangen en bent dus vooral verontwaardigd over dat wat je zelf verzonnen hebt.
Nou, reken maar dat als er zo en masse regenboogvlaggen aan verkeerslichten en andere zaken gehangen waren dat die dan al veel eerder verwijderd waren.
Als ze niet voor het verwijderen al vernield waren.
Maar goed, lieg jij jezelf, en ons, maar lekker voor dat een regenboogvlag aan een lantaarnpaal wel zou mogen blijven hangen.
Leuk die peilingen, maar op het moment suprême als er echt gestemd moet worden dan wordt de VVD toch wel weer de grootste partij met 35+ zetels.quote:
Denk je dat al het boerenland dat wordt opgekocht wordt volgebouwd?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo’n onzin dit.
Ten eerste zijn er helemaal niet zoveel nieuwe woningen nodig
Ten tweede, bouw dan! Gewoon vergunningen vertrekken en stenen op elkaar stapelen. Moeilijker is het niet.
Mag niet heeft de rechter gezegd, als de gemeente dan een vergunning verstrekt is de gemeente aansprakelijk voor de schade. Zowel de sloop, vergoeding alle gemaakte kosten, en natuurherstel.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo’n onzin dit.
Ten tweede, bouw dan! Gewoon vergunningen vertrekken en stenen op elkaar stapelen. Moeilijker is het niet.
Als er nu eens wat minder populistische partijen zouden zijn op rechts ...quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Leuk die peilingen, maar op het moment suprême als er echt gestemd moet worden dan wordt de VVD toch wel weer de grootste partij met 35+ zetels.
Of minder versplintering op links?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als er nu eens wat minder populistische partijen zouden zijn op rechts ...
Frankrijk, een land waar het fantastisch gaat...quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Wie zijn er dan gek?
Op rechts is er veel meer versplintering, het probleem is dat de hooggeleiden op Dsixtysexy stemmen.quote:
Dat is geen probleem, uiteraard. Ze stemden trouwens in 2021 ook veel vaker op Volt en GL.Opvallend genoeg ook bovengemiddeld op JA21 en Denk... althans, dat vind ik wel opvallend.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op rechts is er veel meer versplintering, het probleem is dat de hooggeleiden op Dsixtysexy stemmen.
Hoe het nu in Frankrijk gaat mag NL over dromen. Ze hebben hun problemen, maar zowel economisch, ethisch, defensief als energietechnisch zal Fr qua geluksfactor Nl snel overstijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Frankrijk, een land waar het fantastisch gaat...
Ik zou zo'n leuk verdienmodel ook niet weggooienquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:23 schreef Sodemieters het volgende:
Die Van den Oever gedraagt zich ook weer als een onuitstaanbare lul. Zag 'm net op tv weigeren om iets negatiefs te zeggen over de acties van vandaag. De regering gaat over de rand, dus dan mogen de boeren dat ook... Wat een mafketel.
VVD is op rechts voor veel mensen de enige optie. SGP en CDA zijn confessioneel en niet iedereen in 2022 zit nog te wachten op een partij met een Christelijke achtergrond.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op rechts is er veel meer versplintering, het probleem is dat de hooggeleiden op Dsixtysexy stemmen.
Het probleem is vooral dat veel linkse hogeropgeleiden van PvdA naar D66 zijn verhuisd, meer dan dat er zoveel versplintering op links zou zijn of dat de linkse onderklasse richting PVV/FvD zou zijn gegaan, dat probeerde ik er meer mee te zeggen. Dat DENK er zo uitkomt is overigens op zich vrij voorspelbaar: de lageropgeleide (potentiele) DENK-achterban is of niet-stemmer, of nauwelijks bereikbaar voor onderzoekers.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, uiteraard. Ze stemden trouwens in 2021 ook veel vaker op Volt en GL.Opvallend genoeg ook bovengemiddeld op JA21 en Denk... althans, dat vind ik wel opvallend.
[ afbeelding ]
Nee, NOS telt niet mee, want 'MSM', toch?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
NOS maakt er ook melding van.
https://nos.nl/artikel/24(...)met-onveilige-acties
Ja, ze hebben ook de snelstgroeiende bevolking, de criminaliteit is er hoog, de sociale onvrede groot. Dit soort kwartaalcijfers zeggen overigens erg weinig.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe het nu in Frankrijk gaat mag NL over dromen. Ze hebben hun problemen, maar zowel economisch, ethisch, defensief als energietechnisch zal Fr qua geluksfactor Nl snel overstijgen.
Snelst groeiende GDP van Wuropa en nr3 vd wereld.
[ afbeelding ]
Of mensen eens met wat meer kennis stemmen ipv toch maar weer VVD.quote:
Zelfs al zijn het er 10.000, dan nog is het een klein niche groepje. Niet dat we ze moeten negeren, maar al die mafketels opsporen en vervolgen voor vandalisme, bedreiging en het veroorzaken van lichamelijk letsel waar van toepassing.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of de manier van onvrede uiten de juiste is laat ik even in het midden, maar er borrelt iets blijkbaar, kan je afdoen als domme wappies, maar een heleboel domme boze wappies kan je niet blijven negeren.
En onvrede met de huidige regering is imo prima gerechtvaardigd lijkt me.
Daarin heb je ook gelijk. Maar ze hebben ook beter weer en de vrouwen zijn gemiddeld slanker.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, ze hebben ook de snelstgroeiende bevolking, de criminaliteit is er hoog, de sociale onvrede groot. Dit soort kwartaalcijfers zeggen overigens erg weinig.
Boerenleven in een zin samengevatquote:Op woensdag 27 juli 2022 21:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, ze hebben ook de snelstgroeiende bevolking, de criminaliteit is er hoog, de sociale onvrede groot.
Ik draaide trouwens ook de boel om. Wat er getoond wordt is het percentage stemmers op de partij per opleiding, maar je moet eigenlijk per genoten opleiding de gekozen partijen hebben. Dan denk ik dat als percentage van alle hoogopgeleiden zal de VVD waarschijnlijk de meeste hoogopgeleide kiezers hebben getrokken... maar dat is hier niet zo makkelijk uit op te maken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat veel linkse hogeropgeleiden van PvdA naar D66 zijn verhuisd, meer dan dat er zoveel versplintering op links zou zijn of dat de linkse onderklasse richting PVV/FvD zou zijn gegaan, dat probeerde ik er meer mee te zeggen. Dat DENK er zo uitkomt is overigens op zich vrij voorspelbaar: de lageropgeleide (potentiele) DENK-achterban is of niet-stemmer, of nauwelijks bereikbaar voor onderzoekers.
Lag aan de bestuurderquote:Op woensdag 27 juli 2022 22:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat een ongelofelijk stom kutjoch die Dolf. Tijd voor gericht schieten
Hebben ze hun gele hesjes inmiddels uitgedaan?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe het nu in Frankrijk gaat mag NL over dromen. Ze hebben hun problemen, maar zowel economisch, ethisch, defensief als energietechnisch zal Fr qua geluksfactor Nl snel overstijgen.
[ afbeelding ]
Walgelijk inderdaad, maar ik vind Twitter overigens meer een afspiegeling van schreeuwende mensen, die meestal anoniem zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:52 schreef zalkc het volgende:
we gaan rustig door met stoken
[ twitter ]
Reacties onder de berichten laten wel minder steun voor de boeren zien voor mijn gevoel.
Eens, alleen kun je moeilijk peilen of mensen niet daadwerkelijk blij zijn met het beleid van de VVD. Dat wij het een kutpartij vinden, wil niet zeggen dat anderen dat dan ook moeten vinden. Overigens heb ik op het moment helemaal geen voorkeur qua stemmen, al weet ik er wel een paar waar ik sowieso niet op zou stemmen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Of mensen eens met wat meer kennis stemmen ipv toch maar weer VVD.
Ik houd juist van mollig, dus ik ben hier gelukkiger. (heb dan ook een Amerikaanse vrouw, haha)quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar ze hebben ook beter weer en de vrouwen zijn gemiddeld slanker.
Ja, maar dan kijk je maar naar een mogelijkheid. Het kan ook zo zijn dat die mensen op een andere manier beïnvloed worden. Wil niet zeggen dat die mensen dan maar gelijk hebben en als ik zo een beetje naar de argumenten kijk van de onderwerphoppers die jij benoemt, heb ik niet het idee dat het op veel feiten is gebaseerd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:
De onvrede van de afgelopen jaren binnen verschillende groepen verplaatst zich van simpelweg van onderwerp naar onderwerp en krijgt er op die manier steeds meer omvang mee. Het feit dat we nu op een punt zijn gekomen dat deze groepen verenigt snelwegen platleggen en wat al niet meer is tekenend voor de richting die wij opgaan en de tandeloosheid van de overheid.
Regels, verdragen. uitspraken van RvS, who cares, right?quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo’n onzin dit.
Totale intimidatie en niet te streng durven zijn, want geld.quote:,,Het is niet fijn dat je landverrader wordt genoemd, omdat je de weg vrijmaakt en er geen ongelukken gebeuren”, steekt Van der Weerd zijn verontwaardiging niet onder stoelen of banken. ,,Op kantoor proberen we uit te zoeken wie deze berichten plaatsen om met hen in gesprek te gaan. Als het inderdaad boeren zijn vind ik dat te gek voor woorden. Bij ons werken boeren, wij werken voor agrariërs en steunen hen.”
Bert van der Goor uit Doornspijk is met zijn bedrijf gestopt na bedreigingen. ,,Blijkbaar tillen boeren er zwaar aan als ik dat voor hen opruim. Daar had ik niet over nagedacht, ik had er niet aan moeten beginnen. Naar aanleiding van alle berichten die ik kreeg ben ik gestopt met opruimen.
Dat is ook niet handig he, de politie sturen naar een brand. Daar hebben we de brandweer voor.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Totale intimidatie en niet te streng durven zijn, want geld.
[ afbeelding ]Strafbare feiten plegen en dreigen met meer, je reinste terrorisme.
Nog geen 3 jaar geleden was de VVD niet meer de grootste. FvD heeft het succes zelf weer heel snel om zeep geholpen, maar als iemand weer de wind in de zeilen krijgt, kan het snel gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:43 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Leuk die peilingen, maar op het moment suprême als er echt gestemd moet worden dan wordt de VVD toch wel weer de grootste partij met 35+ zetels.
Haha, er is daar een onveilige situatie ontstaan, logisch dat er ook politie aanwezig is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat is ook niet handig he, de politie sturen naar een brand. Daar hebben we de brandweer voor.
Hoe zouden de boeren reageren?quote:BBB-leider Caroline van der Plas heeft begrip voor de ‘emoties’ van de boeren, maar keurt de brandstichtingen en mestdumps op snelwegen wel af: ,,Ik sta achter demonstraties zolang ze binnen de kaders van de wet vallen”, meldt het Kamerlid aan deze nieuwssite. ,,Dus langs de snelweg staan is geen probleem. Maar als er mest op de weg gestort wordt en er bermen in de fik gestoken worden, dan komt de veiligheid van anderen in het geding en roep ik op: stop daarmee.”
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit vindt dat de boerenacties rond verschillende snelwegen ook te ver gaan. Het ministerie heeft vooral moeite met manier waarop de boeren hun boosheid kracht bij zetten. ,,Protesteren mag, maar binnen de grenzen van de wet. Dat is dit niet. Dit is ook niet de manier om met elkaar verder te komen”, laat een woordvoerder weten.
Wie denken deze mensen wil niet te zijn? Er moet echt wel sterker opgetreden worden tegen dit soort opruiing.quote:,,Als je mensen zo ontzettend boos maakt, dan krijg je dit”, zegt secretaris Sieta van Keimpema van actiegroep Farmers Defence Force over de nieuwe boerenacties van vandaag. ,,Daar moet je niet raar van opkijken. Iedereen zou dit doen, als je van je land en uit je huis wordt gejaagd.” Ze reageert daarmee op de kritiek van wegbeheerder Rijkswaterstaat, die waarschuwt dat deze manier van actievoeren gevaarlijke situaties kan veroorzaken.
,,Zolang de overheid vasthoudt aan de huidige doelen, zul je dit soort toestanden krijgen”, zegt Van Keimpema over het stikstofbeleid van de overheid. ,,30.000 bedrijven worden daardoor geraakt. Mensen slapen niet meer, er zijn zelfmoorden onder boeren die het niet meer zien zitten”, zegt het bestuurslid van FDF. Recente cijfers over het aantal zelfdodingen onder boeren zijn niet beschikbaar.
Ik ben bang dat deze mensen op geen enkele manier water bij de wijn willen doen en denken hun zin te krijgen als ze doorgaan met het plegen van strafbare feiten. Alles voor die 70 maagde...eh ik bedoel je zin krijgen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:39 schreef timmmmm het volgende:
Wat is er voor nodig om deze mensen te doen beseffen dat je het recht niet op deze manier in eigen hand kan nemen door dit soort levensgevaarlijke situaties te creëren en anderen, die niks met het hele stikstofdebacle te maken hebben, te bedreigen en intimideren?
quote:De maximale straf die op opzettelijke brandstichting staat, is een gevangenisstraf van ten hoogste 12 jaar of een geldboete van ¤ 82.000. De maximale gevangenisstraf kan oplopen tot 15 jaar als door de brandstichting levensgevaar dreigt voor een persoon.
Een ban op Fok!? Gelijk asbest op de snelweg gooien en hooibalen in de fik steken op afritten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:41 schreef Momo het volgende:
Zou wat zijn als iedereen zo zou reageren als hij zich benadeeld zou voelen.
Ik weet niet of het nog een realistisch uitgangspunt is om ze dat te doen beseffen. Ieder weldenkend mens kan normaalgesproken zelf verzinnen dat er in een democratie geen plek is voor dit soort haast terroristische acties met als doel politieke besluitvorming te forceren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:39 schreef timmmmm het volgende:
Wat is er voor nodig om deze mensen te doen beseffen dat je het recht niet op deze manier in eigen hand kan nemen door dit soort levensgevaarlijke situaties te creëren en anderen, die niks met het hele stikstofdebacle te maken hebben, te bedreigen en intimideren?
En uiteindelijk zal er niets gedaan worden. Lafbekken.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Een ban op Fok!? Gelijk asbest op de snelweg gooien en hooibalen in de fik steken op afritten.
Jeetje, bijna een hele procent boven het EU-gemiddelde. Niet te snel hoor, we houden het amper bij zo.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook echt, een specifiek kwartaal een jaar terug. Wat?!quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:46 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jeetje, bijna een hele procent boven het EU-gemiddelde. Niet te snel hoor, we houden het amper bij zo.
Straks zitten ze allemaal op een industrieterrein.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:04 schreef zalkc het volgende:
Zouden die actievoerders het eigenlijk wel doorhebben dat ze voor het karretje van de agro-industrie worden gespannen? Staan ze zelf wel achter de mega stallen en zo goedkoop mogelijk produceren voor de wereldmarkt? Zijn het echte zulke voorstanders van globalisme?
Ja, bekend gedrag van mensen die het hardst roepen dat de 'MSM' een agenda heeft en niet te vertrouwen is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 22:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ook echt, een specifiek kwartaal een jaar terug. Wat?!
3 keer raden waarom Q3 2021 gekozen is...
[ afbeelding ]
Ik zou ook niet weten waarom niet, die dieren komen toch nooit buiten de varkensflat of mega-stal.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Straks zitten ze allemaal op een industrieterrein.
Ja die megastallen laten zien dat melk meestal wel uit de fabriek komt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waarom niet, die dieren komen toch nooit buiten de varkensflat of mega-stal.
Nu zitten ze al op hun eigen industrieterrein.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Straks zitten ze allemaal op een industrieterrein.
Bekend gedrag van lospedrossert die continu allerlei feitenvrije claims de wereld in slingert en vervolgens, als je 'geluk' hebt, achteraf daarvoor de 'onderbouwing' bij elkaar probeert te sprokkelen in de hoop dat niemand ziet dat het 'bewijs' zijn claims helemaal niet ondersteunt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, bekend gedrag van mensen die het hardst roepen dat de 'MSM' een agenda heeft en niet te vertrouwen is.
https://nos.nl/artikel/24(...)overtrad-geen-regelsquote:Boer die knotwilgen omzaagde in Krimpenerwaard overtrad geen regels
De boerenactie waarbij vorige maand honderd knotwilgen werden omgezaagd in de Krimpenerwaard blijft onbestraft. Uit onderzoek van de gemeente blijkt dat er geen regels zijn overtreden.
Ze mogen ook helemaal niks meer!!! Oh, wacht...quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)overtrad-geen-regels
Blijft een schofterige actie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
de acties van de piswoedende ziedende IS sympathisanten.quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lekker woordgebruik.
Gewoon bullshit, ik daag je uit Frankrijk te volgen komend jaar. Ze gaan hard en waarom?quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, bekend gedrag van mensen die het hardst roepen dat de 'MSM' een agenda heeft en niet te vertrouwen is.
Hij is natuurlijk verre van de enige. Wat ik wel frappant vind is dat hij kennelijk een leuk statistiekje voor Frankrijk vond (als je Malta en Oostenrijk niet meetelt, die daar niet getoond werden). Ik vraag me af of dat toevallig in zijn bubbel was binnen gedruppeld en hij het daarom aanhaalde of dat hij dat zo gevonden heeft gedurende de discussie hier.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bekend gedrag van lospedrossert die continu allerlei feitenvrije claims de wereld in slingert en vervolgens, als je 'geluk' hebt, achteraf daarvoor de 'onderbouwing' bij elkaar probeert te sprokkelen in de hoop dat niemand ziet dat het 'bewijs' zijn claims helemaal niet ondersteunt.
'Maar het had net zo goed wel zo kunnen zijn'.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon bullshit, ik daag je uit Frankrijk te volgen komend jaar. Ze gaan hard en waarom?
Omdat ze al jaren zonder grote uitgaven hun eigen energie opwekken met kernenergie, dit gaat komend jaar hun economie een boost geven.
https://www.oecd.org/economy/france-economic-snapshot/quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon bullshit, ik daag je uit Frankrijk te volgen komend jaar. Ze gaan hard en waarom?
Omdat ze al jaren zonder grote uitgaven hun eigen energie opwekken met kernenergie, dit gaat komend jaar hun economie een boost geven.
Mijn bewijs komt altijd een jaar later als iedereen het al vergeten is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bekend gedrag van lospedrossert die continu allerlei feitenvrije claims de wereld in slingert en vervolgens, als je 'geluk' hebt, achteraf daarvoor de 'onderbouwing' bij elkaar probeert te sprokkelen in de hoop dat niemand ziet dat het 'bewijs' zijn claims helemaal niet ondersteunt.
Het is tot nu toe niet op feiten gebaseerd, dus gewoon een gok.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn bewijs komt altijd een jaar later als iedereen het al vergeten is.
https://www.reuters.com/m(...)minister-2022-06-05/quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
https://www.oecd.org/economy/france-economic-snapshot/
After a strong rebound in 2021, real GDP is projected to grow by 2.4% in 2022 and 1.4% in 2023. The early 2022 COVID-19 wave, the war in Ukraine, supply chain disruptions and elevated energy prices have dented economic prospects. Headline inflation is expected to reach 5.2% in 2022 and 4.5% in 2023, lowering household purchasing power and consumption growth.
https://www.oecd.org/economy/netherlands-economic-snapshot/
Economic Forecast Summary (June 2022)
The Dutch economy is projected to grow by 2.9% in 2022 and 1.1% in 2023. Inflation will remain high throughout 2022 averaging 9.2% due to continuing supply shortages and high energy prices, before falling back to 4.8% on average in 2023.
Alsof je op een andere planeet leeft.
mooi, kunnen de kalvermesterijen mooi naar Frankrijkquote:Op woensdag 27 juli 2022 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.reuters.com/m(...)minister-2022-06-05/
4%
Heel vreemd, ik zie in de Bomenverordeningquote:Op woensdag 27 juli 2022 23:24 schreef Jojoke het volgende:
[..]
geen uitzondering staan voor het decimeren van houtopstanden op eigen terrein.quote:Artikel 1:18 Kapverbod
1.Het is verboden zonder vergunning van burgemeester en wethouders houtopstand te vellen of te doen vellen.
Dat is een wc-eend getal als je dat vergelijkt me dat andere getal. Niet dat ik reden heb de Franse overheid te wantrouwen hierin, maar een extern getal vertrouw ik eerder.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
4%
Mijnes is recenter.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
4%
Ik vind handhaving van de wet sowieso erg slap omtrent de boerenprotesten, en dat is vreemd aangezien we allemaal kunnen zien dat er strafbare feiten worden gepleegd. Men wil vast escalatie voorkomen, maar de boel is al lang geëscaleerd.quote:Op woensdag 27 juli 2022 23:46 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heel vreemd, ik zie in de Bomenverordening
[..]
geen uitzondering staan voor het decimeren van houtopstanden op eigen terrein.
De Oekraieners zitten te popelen op dat land rond de natuur2000 gebieden? Wat een raar frame joh.quote:Op donderdag 28 juli 2022 00:07 schreef Ploplap het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-richting-18-miljoen
Deze mensen zitten te popelen op het grond van de boeren
In roemnie is heel veel arme natuurquote:Op donderdag 28 juli 2022 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De Oekraieners zitten te popelen op dat land rond de natuur2000 gebieden? Wat een raar frame joh.
Iedereen zit gewoon te popelen tot de overheid de eigen regels eens respecteert en de boeren rond natura 2000 gebieden uitkoopt (of onteigent, maar dat vind ik, omdat dat het enige echt effectieve beleid is voor zover ik weet) zodat we weer redelijk normaal verder kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |