Ja geen idee misschien zagen die het meer als een hobby de afgelopen jaren?quote:Op zondag 24 juli 2022 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En toch 7 wereldtitels pakken, zegt wel iets over het niveau van de rest dan.
Dat is puur voor het Britse/Sky sports thuispubliek.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:28 schreef Elan het volgende:
Vind het maar een gelikt acteurtje. Vandaag ook weer uitgebreid vriendjes maken bij het publiek en slijmen hoe geweldig ze zijn![]()
Als coureur kun je er natuurlijk niks op aan merken gezien zijn krankzinnige prestaties.
Vandaag deed hij het ook weer na afloop. En hij sorteerde vast voor op het publiek volgende week in Hongarije. Echt heel cringe dat zieltjes winnen. Ben blij dat Verstappen daarin gewoon heel nuchter is. Zowel als ze hem uitfluiten als ook wanneer ze hem toejuichen.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:31 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat is puur voor het Britse/Sky sports thuispubliek.
De rest van de wereld ziet hoe gemaakt het is.
Lewis is ook gewoon een echte showman. Dat charisma heb je in je of heb je niet in je.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:28 schreef Elan het volgende:
Vind het maar een gelikt acteurtje. Vandaag ook weer uitgebreid vriendjes maken bij het publiek en slijmen hoe geweldig ze zijn![]()
Als coureur kun je er natuurlijk niks op aan merken gezien zijn krankzinnige prestaties.
Of die prikken er gewoon doorheen natuurlijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis is ook gewoon een echte showman. Dat charisma heb je in je of heb je niet in je.
Mensen die het bekritiseren kunnen de grootheid niet aan.
"prikken erdoorheen"quote:Op zondag 24 juli 2022 18:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Of die prikken er gewoon doorheen natuurlijk.
Bedanken is prima maar als je elke week roept dat ze de beste fans ter wereld zijn is het gewoon een nogal vermoeiende act.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
"prikken erdoorheen"
Hoezo, een publiek figuur bedankt zijn publiek voor het komen. Is toch ongeveer het minst wat je kan doen voor de mensen die zijn afgereisd en een kaart hebben betaald. En alsnog wordt je afgemaakt door de "nuchtere" Nederlander, die zaken veel groter maken dan ze eigenlijk zijn.
Blijft toch wel schattig.
Dat laatste zeker de Mercedes is aanzienlijk minder snel maar wel beter in balans en betrouwbaarder dan de Ferrari en de Redbulls in de bandenslijtage.quote:Op zondag 24 juli 2022 18:44 schreef Zwoerd het volgende:
Vandaag sneller dan Perez, dat is wel opvallend, maar Perez was ook wel erg slecht als je ziet hoe ver Verstappen voor hem eindigt. Verder wel een prima race, maar ook niet meer. Het is nog steeds hetzelfde met Mercedes: ze kunnen alleen podium halen door uitvallen of gridstraffen bij RBR of Ferrari.
En dan nog 10+ seconden moeten toegeven op Max.quote:Op zondag 24 juli 2022 19:02 schreef DKUp het volgende:
De beste race van de GOAT dit seizoen.
Hiervoor heeft hij wel een crash van Leclerc nodig, Sainz met een gridstraf + nog een penalty in de race en Perez kwam niet vooruit….
In een auto die tussen de 6 tienden a 1 seconde per ronde langzamer is maal 53 rondjes... Dat is best netjesquote:Op zondag 24 juli 2022 20:05 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En dan nog 10+ seconden moeten toegeven op Max.
Ware het niet dat Verstappen waarschijnlijk grotendeels banden aan het sparen was, buiten de pogingen voor de snelste ronde dan.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In een auto die tussen de 6 tienden a 1 seconde per ronde langzamer is maal 53 rondjes... Dat is best netjes![]()
En motor sparen inderdaad, maar eeeeehh waarom reageer je dat niet op el_thijs?quote:Op zondag 24 juli 2022 20:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ware het niet dat Verstappen waarschijnlijk grotendeels banden aan het sparen was, buiten de pogingen voor de snelste ronde dan.
Omdat mijn sarcasme meter ff offline was waarschijnlijk.quote:Op zondag 24 juli 2022 20:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En motor sparen inderdaad, maar eeeeehh waarom reageer je dat niet op el_thijs?
Oh hoe durf je de waarheid te vertellenquote:Op zondag 24 juli 2022 21:57 schreef Thaddeus het volgende:
Hamilton was de beste omdat hij de beste auto had
Die 6 was ook zijn verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:53 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Nee, Hamilton van 4 naar 2, Russel van 6 naar 3 gisteren
quote:Op zondag 31 juli 2022 16:44 schreef tripel7 het volgende:
Die moet het nu hebben vam cadeautjes van andere, z'n prestaties zijn werkelijk om te janken
Pas maar op als @Nattekat dit topic ontdekt.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:06 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Je laat weer eens zien dat mensen met autisme moeite hebben met het herkennen van emoties
Wellicht dat hij dan eindelijk eens chevy aanpaktquote:Op zondag 31 juli 2022 17:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pas maar op als @:nattekat dit topic ontdekt.
Chevy heeft zich gewoon opgeworpen als verplicht tegenwicht voor de MaxManie die hier rondgaat.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:12 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Wellicht dat hij dan eindelijk eens chevy aanpakt
Die ontdekt deze niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Pas maar op als @:nattekat dit topic ontdekt.
Ik wacht af...quote:Op zondag 31 juli 2022 17:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
@:nattekat #viaplay #olafmol #f1radio
Moet jij eens opletten
Je zou maar zo sneu zijn dat je een ander beschuldigt van autisme nadat je net de meest salty sad post achterlaat in een fantopic. Lol.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:06 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Je laat weer eens zien dat mensen met autisme moeite hebben met het herkennen van emoties
Dit inderdaad.quote:Op zondag 31 juli 2022 17:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je zou maar zo sneu zijn dat je een ander beschuldigt van autisme nadat je net de meest salty sad post achterlaat in een fantopic. Lol.
Hij werd alsnog overtroffen door Maxquote:Op zondag 31 juli 2022 19:02 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Je teammaat die op pole start helemaal naar Timboektoe rijden terwijl je zelf van plek 7 komt.
Mondjes snoeren.
En dat terwijl Max achter Hamilton starttequote:
Het is geen prestatie om Hamilton ruim te overtreffen? Ook niet als je achter hem start en je teammaat nóg verder van huis rijdt? Ok, dan is Hamilton dus niet de GOAT, de beste allertijden etc..quote:Op zondag 31 juli 2022 19:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Alsof dat een prestatie is.
Gekke conclusie.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is geen prestatie om Hamilton ruim te overtreffen? Ook niet als je achter hem start en je teammaat nóg verder van huis rijdt? Ok, dan is Hamilton dus niet de GOAT, de beste allertijden etc..
Hoeft ook niet. Als een andere coureur het beter doet kan Hamilton dat gewoon niet zijn.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:15 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik wel. Ik heb nergens het woord Max laten vallen.
Je bedoelt zijn teamgenoot naar Timboektoe rijden?quote:Op zondag 31 juli 2022 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Als een andere coureur het beter doet kan Hamilton dat gewoon niet zijn.
Ik weet nou niet of het een diss naar Hamilton is of niet.quote:Op zondag 31 juli 2022 19:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Alsof dat een prestatie is.
Ja rustig rondjes rijden en wachten tot de concurrentie fouten maakt is ook een tactiek. Die nieuwe jas past hem goed.quote:
En Russel kreeg teamorders zeker?quote:Op zondag 31 juli 2022 23:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja rustig rondjes rijden en wachten tot de concurrentie fouten maakt is ook een tactiek. Die nieuwe jas past hem goed.
Dan ben je naief, voetbal en F1 is oorlog, voor sommigen dan. Ik lig helemaal in een deuk, ik vind zeker de F1 complete kneuzen. Voetbal is nog wel sport, F1 is tech.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik begrijp echt niet dat de gemiddelde F1 fan niet gewoon kan genieten wat ook een Hamilton vandaar weer presteert. Hij en Max zijn echt next level in dit veld.
Max is next level, maar we gaan het zien in de tweede helft. De eerste helft was het een mooi en schoon gevecht, zo niet Lewis zijn manier. De schone gevechten tussen Sainz/Max en leclerc/Max dit jaar laten een andere manier van racen zien. Dat kan Lewis imo niet, nooit gezien ook.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik begrijp echt niet dat de gemiddelde F1 fan niet gewoon kan genieten wat ook een Hamilton vandaar weer presteert. Hij en Max zijn echt next level in dit veld.
Kortzichtig.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Max is next level, maar we gaan het zien in de tweede helft. De eerste helft was het een mooi en schoon gevecht, zo niet Lewis zijn manier. De schone gevechten tussen Sainz/Max en leclerc/Max dit jaar laten een andere manier van racen zien. Dat kan Lewis imo niet, nooit gezien ook.
Deze reactie noem ik naief.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:15 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Dan ben je naief, voetbal en F1 is oorlog, voor sommigen dan. Ik lig helemaal in een deuk, ik vind zeker de F1 complete kneuzen. Voetbal is nog wel sport, F1 is tech.
Nee, die waren lekker aan het racen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
En Russel kreeg teamorders zeker?
En Sainz ook?
Realistisch.quote:
Naief omdat ik gelijk heb? Het gaat nergens over, ook de reactie van Ootjekatootje niet. Zo naief.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:34 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Deze reactie noem ik naief.
Hele rare vraag inderdaad. Je zou toch willen winnenquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, die waren lekker aan het racen.
Trouwens ook zo stom tijdens de race, Lewis ligt tweede en vraagt naar het gat met Max…
De term oorlog en het gaat nergens over. Ja, dan is dit naief.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:36 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Naief omdat ik gelijk heb? Het gaat nergens over, ook de reactie van Ootjekatootje niet. Zo naief.
Allemaal onderdeel van de Great Reset.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:38 schreef Pokkehandtas het volgende:
Maar blijf maar lekker denken dat dit echt is, allebeiHet is zo nep en gefrabiceerd.
quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van de Great Reset.
De gemiddelde F1 fan kan echt wel genieten van Lewis. Maar je kan moeilijk zeggen dat de gemiddelde F1 bezoeker een "gemiddelde F1 fan" is. Hier in dit forum is de objectiviteit vaak ver te zoeken. Ik mag dan een George-supporter zijn, ik kijk nog steeds gewoon objectief naar zijn concurrenten.quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Jackie en z'n familie?quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Realistisch.
Lewis kan best een race gaan winnen dit jaar, maar dan beukt die er eerst twee vanaf. En laat Toto flink klagen naar de Stewarts. Zo roeit Lewis.
quote:Op maandag 1 augustus 2022 00:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hier in dit forum is de objectiviteit vaak ver te zoeken. Ik mag dan een George-supporter zijn, ik kijk nog steeds gewoon objectief naar zijn concurrenten.
Ik heb deze mod al vaker aangegeven niet representatief en objectief te zijn. Wordt niets mee gedaanquote:Op maandag 1 augustus 2022 07:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
Van alle trollen in de F1 topics, vind ik jou toch echt bij de minst objectieven horen.
En dat vind ik persoonlijk vooral kwalijk, omdat je imo een voorbeeldrol hoort te hebben, als moderator.
Maar goed, als jij graag wil denken dat je goed bezig bent hier, ga vooral je gang...
Hoe kan ik nou genieten van iemand die met een vlag staat te zwaaien terwijl hij net daarvoor opzettelijk iemand het ziekenhuis in rijdtquote:Op maandag 1 augustus 2022 00:12 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Tja, slecht gedrag wordt kennelijk beloont, zeker als het om een mod gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2022 07:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb deze mod al vaker aangegeven niet representatief en objectief te zijn. Wordt niets mee gedaan
ja ach het is een afspiegeling van fok int algemeen geworden.quote:Op maandag 1 augustus 2022 07:57 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Tja, slecht gedrag wordt kennelijk beloont, zeker als het om een mod gaat.
Het feit dat hij nu een topic in leven houdt (imho is dit gewoon een ordinair troll topic), die gestart is door een forumlid die nu een (waarschijnlijk) perm ban heeft, zegt al genoeg...
Wat een strijd was het vorig jaar zegquote:Op maandag 1 augustus 2022 07:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou genieten van iemand die met een vlag staat te zwaaien terwijl hij net daarvoor opzettelijk iemand het ziekenhuis in rijdt
omdat het een vervelend mannetje isquote:Op maandag 1 augustus 2022 08:33 schreef Questular het volgende:
Dat gehaat op Hamilton wordt wel triester met de dag, wat best knap is want ik dacht dat we de max (hihaho) al gehaald hadden.
Eens. En ze zijn wat realistischer geworden omtrent vechten met Red Bull, want ze zagen zelf ook in dat Max gewoon bij hen wegreed.quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:53 schreef Scorpie het volgende:
Credits aan wie ze toekomt, Hamilton reed een leuke race, toch mooi #2.
Absoluut goed gereden. Wat geholpen door het geblunder bij Ferrari, maar als deze lijn doorzet dan is Mercedes binnen een paar races weer terug om echt te vechten voor de overwinning.quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:53 schreef Scorpie het volgende:
Credits aan wie ze toekomt, Hamilton reed een leuke race, toch mooi #2.
quote:Op zondag 31 juli 2022 19:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En dat terwijl Max achter Hamilton startte![]()
Maar verder mooie race en ben toch ook wel blij dat zowel Russell als Hamilton beter dan de Ferrari's waren Mercedes tactisch beter dan Ferrari is.
Leclerc is tot nu toe wel de grootste concurrent van Max dus als anderen beter zijjn is dat alleen maar een voordeel.
En Mercedes heeft ook wel vooruitgang geboekt ten opzichte van het begin van het jaar, kunnen zelfs nog 2e in het constructeurskampioenschap worden als Ferrari zo blijft falen.
DIT....al het respect gewoon verloren, simpelquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:07 schreef DjVero het volgende:
Hamilcry heeft het verbruid bij veel kijkers cq. fans met zijn gedrag vorig jaar en dat gedram met BLM de jaren daarvoor. Sinds hij niet meer zo in the picture staat, kan ik hem ook veel beter hebben.
Maar geen GOAT (volgens Herr Wolff dan).quote:
Zo gek is dat niet als publiek figuuur.quote:Op dinsdag 2 augustus 2022 09:40 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zo leuk dat men zich altijd geroepen voelt om te vertellen hoe KUT HamGoat is.
Dan ben je een hele grote.
Support ik hem ja?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 07:57 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet als publiek figuuur.
En helemaal niet als je anderen ook nog eens wil vertellen wat te doen en of hoe te gedragen.
Niet blind zijn door je support voor hem eh.
Yep, zelfs de HAM trollen, vinden hem kennelijk niet meer zo bestquote:
Out of the carquote:
Gewoon niet.quote:Op zondag 28 augustus 2022 18:06 schreef RetepV het volgende:
Je kan in die bocht met 3 auto's naast elkaar.
Hij kust de vloer waar Verstappen zijn onwaarschijnlijk knappe overwinning haalt.quote:Op zondag 28 augustus 2022 21:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij maakte alvast een buiging naar de nieuwe wereldkampioen
Ja en ik vraag me af hoeveel van de andere coureurs dit ook zo zien. Natuurlijk zullen ze naar buiten toe Hamilton prijzen, maar iedereen op de grid ziet toch ook dat er in de top 4 teams niet één coureur is die in close racing zoveel fouten maakt als Hamilton de laatste twee jaar?quote:
Norris zal het iig met hem eens zijn, na al het gezeik dat hij gehad heeft door te zeggen dat Lulu alleen maar GOAT is omdat hij door de MB op cruise mode minuten voor de rest uit kon rijden ongeacht z'n fouten.quote:Op zondag 28 augustus 2022 23:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ja en ik vraag me af hoeveel van de andere coureurs dit ook zo zien.
quote:
Een nóg grotere fout is, dat hij na deze crash nog een poos is doorgereden, ondanks dat zijn engineer hem maande om te stoppen. Hierdoor heeft hij zeker weten nog meer schade aangericht aan de motor, mogelijk hierdoor zal hij a.s. zondag gridstraffen moeten incasseren. Fout op fout in dit geval.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 00:29 schreef Also-von-Oder het volgende:
En we zagen Hamilton een beginnersfout maken in de afgelopen race, toen Alonso afsneed en daarmee zijn eigen wagen in de de eerste ronde de "technische" vernieling inreed.
Lewis dacht gewoon, wie is hier nou de snackbar?!!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Een nóg grotere fout is, dat hij na deze crash nog een poos is doorgereden, ondanks dat zijn engineer hem maande om te stoppen. Hierdoor heeft hij zeker weten nog meer schade aangericht aan de motor, mogelijk hierdoor zal hij a.s. zondag gridstraffen moeten incasseren. Fout op fout in dit geval.
Ook dat nog eens. Ja ik keek naar Canvas (de Belgische publieke zender), dus dat gedeelte heb ik schijnbaar gemist. Maar of dat om een fout ging, of dat Hamilton nu gewoon schijt had aan zijn engineer's woorden? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 11:01 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Een nóg grotere fout is, dat hij na deze crash nog een poos is doorgereden, ondanks dat zijn engineer hem maande om te stoppen. Hierdoor heeft hij zeker weten nog meer schade aangericht aan de motor, mogelijk hierdoor zal hij a.s. zondag gridstraffen moeten incasseren. Fout op fout in dit geval.
Ach, hij had alleen maar bijna zijn rug gebroken.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 00:14 schreef chufi het volgende:
Verder heeft ie zich niet gemeld voor een medical checkup omdat zn lichtjes op rood gingen .... FIA warning dus
Russell had de juiste strategie, Hamilton niet. Aangeschoten wild na het niet pitten onder SC terwijl een dubbele pitstop best mogelijk was geweestquote:Op zondag 4 september 2022 16:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het wordt wel een beetje zielig zo. De auto is gewoon competitief, Mercedes kiest de juiste strategie, Ham heeft geluk met de safety cars en nog, puur door zijn slechte rijden, weet Hamilton het podium niet te halen.
Terwijl zijn teamgenoot de 2e plaats weet te pakken.
Ik wil ook veel, en daarvoor moet ik werken, de heer Hamilton heeft duidelijk laten zien dat hij nog steeds de verwachting heeft dat hem maar alles aangereikt moet worden.quote:Op zondag 4 september 2022 16:59 schreef Zwoerd het volgende:
Die woedeuitbarsting liet wel duidelijk zien hoe diep het bij hem zit. Hij had hier zo graag gewonnen.
een echte GOAT had om soft bandjes gevraagd ( net zoals George ) en op een beter punt gestart.....quote:Op zondag 4 september 2022 19:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Tsja Max was gewoon zoveel beter op rood. Lewis had niet direct de beste bocht uitgekozen om te herstarten. Veel te conservatief uit de laatste bocht vertrekken. Dat was in de auto van vorig jaar prima geweest maar nu had die gewoon tot de straight moeten wachten.
En wat betreft strategie: Beide Mercedes boys hadden op rood gemoeten, maar het is logisch dat je een gokje neemt door beiden buiten te blijven. Dat ze George laten pitten was alleen niet bevorderlijk voor deze gok. Maar dát hij pitte was ook weer niet gek.
Dat was kennelijk een bewuste keuze. Een safe P2 accepteren of veel risico nemen, met mogelijk de racewinst als resultaat. Er is gekozen voor het laatste.quote:Op zondag 4 september 2022 21:38 schreef DKUp het volgende:
De GOAT zou beter moeten weten inderdaad. Met een goede strategie zou hij 2e zijn worden![]()
Én onder welke omstandighedenquote:Op zondag 4 september 2022 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
Overigens raar dat mensen hier menen aan de hand van de huidige prestaties van Hamilton af te kunnen meten of hij wel of niet de GOAT is (ik beweer overigens niet dat hij dat is).
Voor veel mensen geldt Schumacher nog steeds als de GOAT, maar daar was ook betrekkelijk weinig meer van te merken toen hij twee seizoenen lang volledig zoek gereden werd door Rosberg. Is hij daarom dan niet de GOAT?
Je laat het oordeel of iemand wel of niet de GOAT is natuurlijk niet afhangen van wat hij nog presteert in z'n nadagen. Je kijkt naar alles wat hij in z'n carrière bereikt heeft.
Come and give me your attentionquote:Op maandag 5 september 2022 00:15 schreef Rnie het volgende:
Waar is Klaasweetalles?Ik heb die gozer al weken niet zien posten hiero. Toch wel een legend in dit reeksje
![]()
Euhh...wat?quote:Op maandag 5 september 2022 00:23 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Come and give me your attention
I won't ever learn my lesson
Turn my speakers to eleven
I feel like a... LEGEND!
Die heeft al heel lang een banquote:Op maandag 5 september 2022 00:15 schreef Rnie het volgende:
Waar is Klaasweetalles?Ik heb die gozer al weken niet zien posten hiero. Toch wel een legend in dit reeksje
![]()
Ik had hem zo graag willen zien posten over Alpha Tauriquote:Op maandag 5 september 2022 00:15 schreef Rnie het volgende:
![]()
Helmut Marko Illuminatiequote:Op maandag 5 september 2022 00:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik had hem zo graag willen zien posten over Alpha Tauri
Zozo, het heeft je een half jaar gekost om dat plaatje te vinden? Knap hoor!quote:Op maandag 5 september 2022 00:35 schreef Rnie het volgende:
[..]Maargoed, zal voor vele vast een doorn in het oog zijn geweest op Fok. Even optopic:
[ afbeelding ]
Goed he?quote:Op maandag 5 september 2022 00:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zozo, het heeft je een half jaar gekost om dat plaatje te vinden? Knap hoor!
Ja, ik vind dat voor jouw doen echt heel knap, complimenten hoor! De rest van de wereld had dat plaatje een half jaar geleden al ontdekt, maar ik ben blij dat het jou uiteindelijk ook nog gelukt is.quote:
Uitstekende post. Een coureur die in zijn rookie-jaar zijn teamgenoot en op dat moment regerend wereldkampioen verslaat, op een haar na direct kampioen wordt en in zijn tweede seizoen al de titel pakt, is gewoon ontzettend goed. Hij heeft ook mindere seizoenen gekend, maar het was nooit ronduit slecht.quote:Op zondag 4 september 2022 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
Overigens raar dat mensen hier menen aan de hand van de huidige prestaties van Hamilton af te kunnen meten of hij wel of niet de GOAT is (ik beweer overigens niet dat hij dat is).
Voor veel mensen geldt Schumacher nog steeds als de GOAT, maar daar was ook betrekkelijk weinig meer van te merken toen hij twee seizoenen lang volledig zoek gereden werd door Rosberg. Is hij daarom dan niet de GOAT?
Je laat het oordeel of iemand wel of niet de GOAT is natuurlijk niet afhangen van wat hij nog presteert in z'n nadagen. Je kijkt naar alles wat hij in z'n carrière bereikt heeft.
Doe je ook zo als een familielid een bejaarde meme via whatsapp naar je stuurt?quote:Op maandag 5 september 2022 00:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat voor jouw doen echt heel knap, complimenten hoor! De rest van de wereld had dat plaatje een half jaar geleden al ontdekt, maar ik ben blij dat het jou uiteindelijk ook nog gelukt is.
Ik ben nu al benieuwd met voor koddige kwinkslagen je in de toekomst nog op de proppen zult komen.
Ik zou niet durven, ik zou het niet overleven. In het echte leven ben ik een ontzettende minkukel, die niks te vertellen heeft. Fok is de enige plek waar ik een beetje de stoere boy kan spelen.quote:Op maandag 5 september 2022 01:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Doe je ook zo als een familielid een bejaarde meme via whatsapp naar je stuurt?
Ik zou dan ook liever willen stellen dat Hamilton de GWAVAPFL is.quote:Op zondag 4 september 2022 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
Overigens raar dat mensen hier menen aan de hand van de huidige prestaties van Hamilton af te kunnen meten of hij wel of niet de GOAT is
Ik zag laatst een of ander ranglijstje allertijden van een Engelsman die Hamilton op 1 had maar Jim Clark op 3. Dat kan dus niet. Je kent of een bepaald gewicht toe aan de statistieken of je doet dat aanzienlijk minder en neemt de kwaliteit van auto en team in beschouwingquote:Op maandag 5 september 2022 01:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uitstekende post. Een coureur die in zijn rookie-jaar zijn teamgenoot en op dat moment regerend wereldkampioen verslaat, op een haar na direct kampioen wordt en in zijn tweede seizoen al de titel pakt, is gewoon ontzettend goed. Hij heeft ook mindere seizoenen gekend, maar het was nooit ronduit slecht.
Het GOAT-geneuzel is verder subjectief. Aantal races per seizoen is nu hoger dan in eerdere tijdperken, aantal seizoenen dat een coureur meedraait verschilt, kwaliteit van de auto's waarin de coureurs gedurende hun hele carrière rijden verschilt. Ondanks dat alles is Hamilton gezien zijn prestaties gedurende zijn gehele lange carrière gewoon een van de beste coureurs aller tijden, hoe graag sommige mensen dat ook willen bagatelliseren.
Ja, het is al langer duidelijk dat jij hier niet bent voor de serieuze bijdragen.quote:Op maandag 5 september 2022 06:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zou dan ook liever willen stellen dat Hamilton de GWAVAPFL is.
(Greatest When All Variables Are Perfect For Lulu).
Ik ben bloedserieus. Dat jij mijn mening niet deelt, doet daar niets aan af.quote:Op maandag 5 september 2022 10:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, het is al langer duidelijk dat jij hier niet bent voor de serieuze bijdragen.
Ja, jij kunt zelf wel serieus zijn, maar dat betekent nog niet dat je een serieus te nemen iemand bent. Je haat staat elke rationele discussie in de weg.quote:Op maandag 5 september 2022 10:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Dat jij mijn mening niet deelt, doet daar niets aan af.
Zeiken op Hamilton is gewoon een beetje collectief stoer doen hier.quote:Op zondag 4 september 2022 23:42 schreef Sodemieters het volgende:
Zoooo, jij zit lekker hoog in je emotie!quote:Op maandag 5 september 2022 10:26 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, jij kunt zelf wel serieus zijn, maar dat betekent nog niet dat je een serieus te nemen iemand bent. Je haat staat elke rationele discussie in de weg.
Tsja, als één of andere sufklungel in een topic claimt dat Lulu de beste allertijden is, dan kun je wel reacties verwachten. Als je daar niet tegenkunt, is een forum wellicht niet de beste plek om rond te hangen.quote:Op maandag 5 september 2022 10:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Zeiken op Hamilton is gewoon een beetje collectief stoer doen hier.
Ik kan er prima tegen, uiterst vermakelijk hoe druk mensen zich om zoiets kunnen maken.quote:Op maandag 5 september 2022 10:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, als één of andere sufklungel in een topic claimt dat Lulu de beste allertijden is, dan kun je wel reacties verwachten. Als je daar niet tegenkunt, is een forum wellicht niet de beste plek om rond te hangen.
quote:
Prima?quote:Op maandag 5 september 2022 10:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je denk dat dit druk maken is dan is een forum wellicht niet de beste plek om rond te hangen.quote:
Ik heb de woorden 'druk maken' nooit gebruikt. Maar als jij iedereen met een andere mening dan die van jou probeert af te serveren met een zwakke one-liner, dan kun je er overduidelijk niet tegen.quote:Op maandag 5 september 2022 10:48 schreef Questular het volgende:
Als je denk dat dit druk maken is dan is een forum wellicht niet de beste plek om rond te hangen.
Maak je vooral druk.quote:Op maandag 5 september 2022 10:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb de woorden 'druk maken' nooit gebruikt. Maar als jij iedereen met een andere mening dan die van jou probeert af te serveren met een zwakke one-liner, dan kun je er overduidelijk niet tegen.
quote:
als jij iedereen met een andere mening dan die van jou probeert af te serveren met een zwakke emoticon dan kun je er overduidelijk niet tegenquote:
Als je een topic met een titel als deze opent moet je daar ook niet te moeilijk over doen.quote:Op maandag 5 september 2022 10:26 schreef Questular het volgende:
[..]
quote:
Zeker niet, maar grappig is het gehaat wel.quote:Op maandag 5 september 2022 11:00 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als je een topic met een titel als deze opent moet je daar ook niet te moeilijk over doen.
Lewis heeft PTSS zodra hij Max op rode banden achter hem ziet.quote:Op maandag 5 september 2022 11:24 schreef DjVero het volgende:
Damn, ik gunde hem de overwinning wel dit weekend![]()
Maarja, wéér op safe gespeeld. Je zou toch denken dat na Abu Dhabi, wat je nota bene een wereldkampioenschap kostte, er wel wat geleerd zou zijn daar bij die Mercedes-renstal. Maar nee. Sterker nog, Hamilton laat de beslissing aan het team over, zij maken een verkeerde (op zich ook weer niet zó gek) en vervolgens is hij woest op het team. Dat kan toch niet? Dat moet ik eens proberen bij mijn werkgever. Dan had hij zelf de ballen moeten hebben om een/de beslissing te nemen.
Dat is dan ook wel weer logisch.quote:Op maandag 5 september 2022 11:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Lewis heeft PTSS zodra hij Max op rode banden achter hem ziet.
Als je de GOAT ben gooi je toch gewoon de zachte band eronder en zet je, ondanks dat Max de betere auto heeft, alles op alles om te verdedigen?quote:Op maandag 5 september 2022 11:24 schreef DjVero het volgende:
Maarja, wéér op safe gespeeld. Je zou toch denken dat na Abu Dhabi, wat je nota bene een wereldkampioenschap kostte, er wel wat geleerd zou zijn daar bij die Mercedes-renstal. Maar nee. Sterker nog, Hamilton laat de beslissing aan het team over, zij maken een verkeerde (op zich ook weer niet zó gek) en vervolgens is hij woest op het team. Dat kan toch niet? Dat moet ik eens proberen bij mijn werkgever. Dan had hij zelf de ballen moeten hebben om een/de beslissing te nemen.
Hamilton de GOAT, maar Max GLOATquote:Op maandag 5 september 2022 11:39 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als je de GOAT ben gooi je toch gewoon de zachte band eronder en zet je, ondanks dat Max de betere auto heeft, alles op alles om te verdedigen?
Had je dit als kind ook al? Dat je alleen met de andere kindertjes wilde spelen als het volgens jouw regels ging en dat je anders ging stampvoeten en schreeuwen?quote:Op maandag 5 september 2022 09:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zag laatst een of ander ranglijstje allertijden van een Engelsman die Hamilton op 1 had maar Jim Clark op 3. Dat kan dus niet. Je kent of een bepaald gewicht toe aan de statistieken of je doet dat aanzienlijk minder en neemt de kwaliteit van auto en team in beschouwing
Helemaal niet op safe gespeeld. Op safe spelen was geweest om wel te stoppen en daarmee een veilige P2 en P3 zeker te stellen. Ze wilden juist risico nemen: de gok nemen dat Hamilton Verstappen achter zich zou kunnen houden.quote:Op maandag 5 september 2022 11:24 schreef DjVero het volgende:
Je zegt het zelf al: "je kon van tevoren aan zien komen dat..." Elke kenner weet dat (nagenoeg) verse softs je al-tijd een mega voordeel geven ten opzichte van gebruikte mediums, behalve misschien op zo'n zaadbaan als Monaco. Bij Mercedes zitten strategen die meer verdienen dan jij en ik, dan is Hamilton door laten rijden tijdens een SC, terwijl je naaste rivalen allemaal wel pitten, de veilige, hetzij vreselijk domme keuze om de win te verzilveren.quote:Op maandag 5 september 2022 13:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Helemaal niet op safe gespeeld. Op safe spelen was geweest om wel te stoppen en daarmee een veilige P2 en P3 zeker te stellen. Ze wilden juist risico nemen: de gok nemen dat Hamilton Verstappen achter zich zou kunnen houden.
Uiteindelijk was het natuurlijk helemaal niks. Je kon van tevoren aan zien komen dat dit nooit zou gaan werken. En als je dit scenario dan tóch wilt, dan moet je ook Russell niet laten pitten. Dan heb je tenminste nog een auto tussen Verstappen en Hamilton zitten die mogelijk wat kan vertragen.
Nee, dit was het enige scenario wat nog enigszins uitzicht gaf op winst, als ze de positie op de baan wel vast hadden kunnen houden. In elk ander scenario hadden ze sowieso niet meer kunnen winnen. Daarom hebben ze dit scenario geriskeerd.quote:Op maandag 5 september 2022 14:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: "je kon van tevoren aan zien komen dat..." Elke kenner weet dat (nagenoeg) verse softs je al-tijd een mega voordeel geven ten opzichte van gebruikte mediums, behalve misschien op zo'n zaadbaan als Monaco. Bij Mercedes zitten strategen die meer verdienen dan jij en ik, dan is Hamilton door laten rijden tijdens een SC, terwijl je naaste rivalen allemaal wel pitten, de veilige, hetzij vreselijk domme keuze om de win te verzilveren.
Een aanvallende strategie; Lewis/Mercedes zouden dat eens moeten proberen....
Ik had als kind ook al een hekel aan hypocrisie ja. Je kunt natuurlijk de allersimpelste statistiekjes als uitgangspunt nemen en ik denk zelf dat je dan weinig van zowel statistiek als grootsheid begrepen hebt, maar goed, het is in ieder geval van een integere oppervlakkigheid. Maar als je dat dan vervolgens loslaat om op basis van hele andere criteria een andere Engelsman op te hemelen, dan kan dat inderdaad niet want het klopt niet met elkaar.quote:Op maandag 5 september 2022 13:43 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Had je dit als kind ook al? Dat je alleen met de andere kindertjes wilde spelen als het volgens jouw regels ging en dat je anders ging stampvoeten en schreeuwen?
'Dat kan dus niet', zegt-ie.![]()
Alsof jij dat bepaalt.
Die mediums waren ook nog maar 5 ronden oud. Eerlijk gezegd dacht ik ook dat met RUS ertussen ze het wel zouden kunnen winnen en ik zag die SC dus ook helemaal niet als zo gunstig voor Max. Maar uiteindelijk denk ik dat MERC het in geen enkel scenario had kunnen winnen. Zij waren extreem goed op de hards, RBR op de softs.quote:Op maandag 5 september 2022 14:03 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: "je kon van tevoren aan zien komen dat..." Elke kenner weet dat (nagenoeg) verse softs je al-tijd een mega voordeel geven ten opzichte van gebruikte mediums, behalve misschien op zo'n zaadbaan als Monaco. Bij Mercedes zitten strategen die meer verdienen dan jij en ik, dan is Hamilton door laten rijden tijdens een SC, terwijl je naaste rivalen allemaal wel pitten, de veilige, hetzij vreselijk domme keuze om de win te verzilveren.
Een aanvallende strategie; Lewis/Mercedes zouden dat eens moeten proberen....
Toch was Clark extreem goed en is HAM ook heel erg goed. Ik zou Clark persoonlijk boven HAM plaatsen, maar zou HAM ook in mijn top 10 opnemen.quote:Op maandag 5 september 2022 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had als kind ook al een hekel aan hypocrisie ja. Je kunt natuurlijk de allersimpelste statistiekjes als uitgangspunt nemen en ik denk zelf dat je dan weinig van zowel statistiek als grootsheid begrepen hebt, maar goed, het is in ieder geval van een integere oppervlakkigheid. Maar als je dat dan vervolgens loslaat om op basis van hele andere criteria een andere Engelsman op te hemelen, dan kan dat inderdaad niet want het klopt niet met elkaar.
Je bedoelt dat Russell Verstappen achter zich kon houden. Als Verstappen er in de eerste bocht niet langs kon, had Russell Verstappen op de rest van het circuit, waar inhalen onmogelijk is, Verstappen kunnen ophouden. Zoals Perez bij Hamilton in Abu Dhabi. Misschien had Hamilton dan voldoende uit kunnen lopen. Maar in denk dat de hele race de kans op een winst voor Hamilton een heel stuk lager was dan Mercedes en de Britten het nu doen voorkomen.quote:Op maandag 5 september 2022 13:51 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Helemaal niet op safe gespeeld. Op safe spelen was geweest om wel te stoppen en daarmee een veilige P2 en P3 zeker te stellen. Ze wilden juist risico nemen: de gok nemen dat Hamilton Verstappen achter zich zou kunnen houden.
Je moet wel kiezen. Of je kijkt naar wat iemand presteert tov zijn auto's, wat moeilijker is, of je telt gewoon het aantal prijzen en corrigeert dat voor het aantal races enzo. Of van beide wat, als je ze maar langs dezelfde meetlat legt en niet een andere meetlat pakt die voor de ander beter is.quote:Op maandag 5 september 2022 16:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Toch was Clark extreem goed en is HAM ook heel erg goed. Ik zou Clark persoonlijk boven HAM plaatsen, maar zou HAM ook in mijn top 10 opnemen.
Ik doe het juist op gevoel en dat kan ook niet anders. Het criterium dat je aanvoert om de coureur te meten tov de auto is nl volledig subjectief. Je weet niet hoe goed die auto was. Dat is nergens objectief vastgelegd. Dat baseer je op basis van hoe iemand het doet tov zijn teamgenoot. Maar hoe goed was die teamgenoot nou eigenlijk dat jaar? Ook dat is subjectief. Voorbeeld: Hill verslaat Villeneuve in 1996. Villeneuve verslaat Frentzen in 1997 en 98, frentzen verslaat Hill in 1999. Hoe duidt je dat?quote:Op maandag 5 september 2022 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet wel kiezen. Of je kijkt naar wat iemand presteert tov zijn auto's, wat moeilijker is, of je telt gewoon het aantal prijzen en corrigeert dat voor het aantal races enzo. Of van beide wat, als je ze maar langs dezelfde meetlat legt en niet een andere meetlat pakt die voor de ander beter is.
Ik neem zelf het presteren tov de auto wel mee als belangrijk. Dan kom ik in de situatie dat Hamilton eventueel in de top 10 aller tijden zit maar weet ik het eigenlijk niet omdat hij dan in een categorie coureurs zit die ik onvoldoende ken om te zeggen dat Hamilton beter is dan Reggazzoni, Hawthorn of Baron Wolfgang von Trips of zo. Daar heb ik de kennis niet voor.
Maar beide meetlatten die je omschrijft geven geen goed beeld. Het is hier al zo vaak benoemd, het is onmogelijk om een definitieve lijst te maken van top 10 beste coureurs in de F1. Dat is al onmogelijk binnen een bepaalde periode, maar het wordt nog veel lastiger als je het over tientallen jaren wilt gaan bepalen. Sowieso al omdat de sport in verschillende perioden zo ontzettend andere dingen van de coureurs heeft gevraagd.quote:Op maandag 5 september 2022 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet wel kiezen. Of je kijkt naar wat iemand presteert tov zijn auto's, wat moeilijker is, of je telt gewoon het aantal prijzen en corrigeert dat voor het aantal races enzo. Of van beide wat, als je ze maar langs dezelfde meetlat legt en niet een andere meetlat pakt die voor de ander beter is.
Ik neem zelf het presteren tov de auto wel mee als belangrijk. Dan kom ik in de situatie dat Hamilton eventueel in de top 10 aller tijden zit maar weet ik het eigenlijk niet omdat hij dan in een categorie coureurs zit die ik onvoldoende ken om te zeggen dat Hamilton beter is dan Reggazzoni, Hawthorn of Baron Wolfgang von Trips of zo. Daar heb ik de kennis niet voor.
Eh, wat? Je haalt de helft van mijn post weg uit je quote en vervolgens ga je mij precies vertellen wat er in het weggehaalde stukje stond?quote:Op maandag 5 september 2022 17:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Russell Verstappen achter zich kon houden. Als Verstappen er in de eerste bocht niet langs kon, had Russell Verstappen op de rest van het circuit, waar inhalen onmogelijk is, Verstappen kunnen ophouden. Zoals Perez bij Hamilton in Abu Dhabi. Misschien had Hamilton dan voldoende uit kunnen lopen. Maar in denk dat de hele race de kans op een winst voor Hamilton een heel stuk lager was dan Mercedes en de Britten het nu doen voorkomen.
Het is wel goed dat je duidelijk maakt dat iemand niet zomaar naar eigen inzicht een favorietenlijst op kan stellen, maar dat hier strikte regels voor bestaan. Ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet weten. Ik was me daar in ieder geval totaal niet van bewust.quote:Op maandag 5 september 2022 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had als kind ook al een hekel aan hypocrisie ja. Je kunt natuurlijk de allersimpelste statistiekjes als uitgangspunt nemen en ik denk zelf dat je dan weinig van zowel statistiek als grootsheid begrepen hebt, maar goed, het is in ieder geval van een integere oppervlakkigheid. Maar als je dat dan vervolgens loslaat om op basis van hele andere criteria een andere Engelsman op te hemelen, dan kan dat inderdaad niet want het klopt niet met elkaar.
Oeps, je hebt helemaal gelijk. Ik geef de warmte de schuld.quote:Op maandag 5 september 2022 20:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Eh, wat? Je haalt de helft van mijn post weg uit je quote en vervolgens ga je mij precies vertellen wat er in het weggehaalde stukje stond?
Wat Hamilton altijd heeft gehad, is dat hij heel snel is over 1 rondje (zonder verstoringen en andere coureurs in de buurt). Maar als hij onder druk wordt gezet of de omstandigheden veranderen op een manier die hij niet kan overzien, dan kan ik zo 3 andere coureurs noemen alleen al in dit seizoen die beter zijn dan hij, waaronder inderdaad zijn huidige teamgenoot.quote:Op maandag 5 september 2022 19:40 schreef El_Thijs het volgende:
Hamilton slaapt gewoon meer in de auto. Russell is veel actiever. Hamilton is goed, maar nu zijn er coureurs die beter zijn.
Hamiltons bezeikbaarheid heeft ie natuurlijk zelf wel een beetje uitgeloktquote:Op maandag 5 september 2022 10:26 schreef Questular het volgende:
[..]
Als we dat laatste mee gaan nemen in de overwegingen, kunnen we dus ook flink op Verstappen gaan zeiken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 08:20 schreef D. het volgende:
[..]
Hamiltons bezeikbaarheid heeft ie natuurlijk zelf wel een beetje uitgelokt
En zijn 'fans' helpen ook niet mee
Ik hoor niemand van jullie over de teamgenoot.quote:Op maandag 5 september 2022 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, want dan breng je indirect een oordeel uit over de teamgenoot die je dan rate.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef rival het volgende:
[..]
Ik hoor niemand van jullie over de teamgenoot.
Als iemand vaak wint en zijn teamgenoot is telkens 2e. Dan kan je er wel van uitgaan dat de auto ook echt boven de rest staat.
Wanneer een ander vaak wint maar zijn teamgenoot wordt bijna nooit 2e. Dan kan je er wel vanuit gaan dat de coureur daar een iets groter aandeel in heeft.
Straks wordt Albon nog uitgeroepen tot GOAT...quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, want dan breng je indirect een oordeel uit over de teamgenoot die je dan rate.
Want die kan ook best heel slecht zijn.
Ik vergeet soms dat ik hier met kleuters zitquote:Op dinsdag 6 september 2022 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Straks wordt Albon nog uitgeroepen tot GOAT...
Het is allemaal heel menselijk dat we willen weten wie de beste coureur is, maar F1 is daar gewoon niet geschikt voor. Je kunt hooguit globaal een top 5 opstellen van de huidige grid op basis van een enorme rits aan factoren prestaties, hoeveel (niet afgedwongen) fouten ze maken en hoe vaak ze hun teamgenoot verslaan.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Straks wordt Albon nog uitgeroepen tot GOAT...
Sorry, ik zal nooit meer een grapje maken. F1 is dodelijk serieus.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:21 schreef rival het volgende:
[..]
Ik vergeet soms dat ik hier met kleuters zit
Dat verbaast mij dan weer niet. Je hebt natuurlijk altijd mensen die denken iets te beoordelen, maar gewoon op hun primaire gevoelens afgaan en dus niets met beginselen als 'met met twee maten' hebben.quote:Op maandag 5 september 2022 22:28 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is wel goed dat je duidelijk maakt dat iemand niet zomaar naar eigen inzicht een favorietenlijst op kan stellen, maar dat hier strikte regels voor bestaan. Ik denk dat de meeste mensen dat helemaal niet weten. Ik was me daar in ieder geval totaal niet van bewust.
Zeker en je hebt ook mensen die net zozeer op hun primaire gevoelens afgaan en dat vervolgens proberen te verbergen onder een litanie aan 'feiten', vergelijkingen en analyses die toevallig altijd precies bewijzen dat degene waar ze zo idolaat van zijn daadwerkelijk héél bijzonder is.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat verbaast mij dan weer niet. Je hebt natuurlijk altijd mensen die denken iets te beoordelen, maar gewoon op hun primaire gevoelens afgaan en dus niets met beginselen als 'met met twee maten' hebben.
Ik ben het er wel mee eens, maar ik kan je niet uitleggen waarom dat niet zo is.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De vijf besten op de grid op dit moment (in random order):
Verstappen
Hamilton
Russell
Alonso
Norris
Iedereen mee eens? En zo ja, waarom niet?
Top. Die laatste zin van me was dan ook een gebbetje.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:20 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens, maar ik kan je niet uitleggen waarom dat niet zo is.
Op zich wel. Ik zou alleen echt niet kunnen zeggen of Norris beter is dan Russell of andersom. Zelfde geldt voor Hamilton en Alonso.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Top. Die laatste zin van me was dan ook een gebbetje.
Nu zet ik ze in volgorde van hoe goed ik ze inschat (op dit moment, niet over de hele carrière tot nu toe):
Verstappen
Norris
Russell
Hamilton
Alonso
Nog steeds mee eens?
Ik denk dat ik Alonso toch in zou ruilen voor Leclerc. Al dat gepruts bij Ferrari kun je maar voor een klein deel aan Leclerc toerekenen. Hij doet het ook heel goed in de kwalificaties.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De vijf besten op de grid op dit moment (in random order):
Verstappen
Hamilton
Russell
Alonso
Norris
Iedereen mee eens? En zo ja, waarom niet?
Ik vind Leclerc één grote teleurstelling. Kan eigenlijk alleen goed kwalificeren, maar verder heel weinig. Maakt veel te veel fouten en ook in consistente rondes rijden vind ik hem heel matig.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Alonso toch in zou ruilen voor Leclerc. Al dat gepruts bij Ferrari kun je maar voor een klein deel aan Leclerc toerekenen. Hij doet het ook heel goed in de kwalificaties.
Alonso hoort wel hoog in het lijstje, maar wellicht toch net buiten de top 5. Ocon doet het namelijk toch net iets te vaak beter dan Alonso. Fernando is af en toe briljant, maar lang niet altijd.
Inderdaad. Dat is dus ook onderdeel van een beoordeling die niet op de meest simpele stats is gebaseerd, en dan komt Jim Clark ineens een stuk beter uit de bus. Een iets minder oppervlakkige blik op de statistieken leert bijvoorbeeld dat het kwaliteitsverschil tussen Hamilton en zijjn teamgenoten niet nodig was voor de WDC's. Of dat hij slechts in iets van 60% van de gevallen sneller kwalificeerde dan zijn teamgenoot, terwijl coureurs als Schumacher en Senna boven de 90% zaten.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:10 schreef rival het volgende:
[..]
Ik hoor niemand van jullie over de teamgenoot.
Als iemand vaak wint en zijn teamgenoot is telkens 2e. Dan kan je er wel van uitgaan dat de auto ook echt boven de rest staat.
Wanneer een ander vaak wint maar zijn teamgenoot wordt bijna nooit 2e. Dan kan je er wel vanuit gaan dat de coureur daar een iets groter aandeel in heeft.
Ja, dit is inmiddels de geijkte reactie en ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er zich ook onder de Max-fans een groepje totale debielen bevindt, alleen is er onder een deel van de LH-fans toch iets aan de hand dat n.m.m. bij geen enkele andere (fanatieke) supportersgroep (Max, Tifosi, etc.) speelt.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:03 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als we dat laatste mee gaan nemen in de overwegingen, kunnen we dus ook flink op Verstappen gaan zeiken.
Ik weet niet over welk tv-kanaal het dan gaat, maar al het andere (niet tegen je verlies kunnen , insinuaties over gesjoemel, creëren van alternatieve waarheden, de wereld in brengen van complottheorieën, etc.) zag en zie je ook enorm veel gebeuren aan de andere kant van het spectrum,quote:Op woensdag 7 september 2022 15:13 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dit is inmiddels de geijkte reactie en ik zal ook de laatste zijn om te ontkennen dat er zich ook onder de Max-fans een groepje totale debielen bevindt, alleen is er onder een deel van de LH-fans toch iets aan de hand dat n.m.m. bij geen enkele andere (fanatieke) supportersgroep (Max, Tifosi, etc.) speelt.
Het is m.i. iets dat griezelig veel overeenkomsten heeft met de Trump-cult in de VS, zoals het niet willen erkennen van verlies, continue insinuaties over gesjoemel, het creëren van 'alternatieve waarheden', een officieel tv-kanaal dat hun complottheorieën regelmatig legitimeert en helaas een teambaas in Toto Wolff die het wel goed uitkomt om het vuurtje af en toe (in al dan niet bedekte termen) nog een beetje op te stoken. Ik laat Lewis zelf er vooralsnog wel even buiten, omdat ik me van hem de frustratie als sporter nog kan voorstellen. Echter, zijn teambaas zou hier anders in moeten opereren, zowel richting de media, de fans, als richting zijn team, inclusief Lewis.
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik weet niet over welk tv-kanaal het dan gaat, maar al het andere (niet tegen je verlies kunnen , insinuaties over gesjoemel, creëren van alternatieve waarheden, de wereld in brengen van complottheorieën, etc.) zag en zie je ook enorm veel gebeuren aan de andere kant van het spectrum,
Tegenover de Hamiltonfans staan de Hamiltonhaters en die zijn net zo erg. Je zag (en ziet) het op dit forum elke race gebeuren: de FIA zou onder invloed staan van Mercedes, safetycars en rode vlaggen worden expres zo getimed dat Hamilton er voordeel van heeft, Mercedes heeft gesjoemeld met de auto's, straffen aan Mercedes/Hamilton blijven uit of zijn lichter dan bij de concurrentie, regelwijzigingen zijn alleen bedoeld om Mercedes te bevoordelen en de hele F1 is feitelijk alleen een marketingcampagne geworden om Hamilton een podium te bieden.
Sterker nog: als je op dit forum per ongeluk een keer iets positiefs zegt over Hamilton of Mercedes, is de kans groot dat je wordt beschouwd als een troll.
Ten eerste: ik ben geen Hamilton-fan.quote:Op donderdag 8 september 2022 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.
Waarmee je tegelijk ook het probleem bevestigd waar veel LH fans mee kampen (het ligt altijd aan de ander / het ligt óók aan de ander / geen of nauwelijks besef van de feiten, of zelfs de realiteit).
Ik ben het met Jane eens dat dit (al een tijdje) best wel enge vormen aanneemt, het komt zelfs behoorlijk professioneel over, zó goed is TeamLH om de waarheid te verdraaien, en om het 'andere kamp' zwart te maken. Zelfs als hier geen enkel bewijs voor is, weten ze (incl. Toto) het voor elkaar te krijgen om dermate veel olie op het vuur te gooien dat de hele wereld op zijn kop staat. En de haat en afgunst groeien verder...
Waar ik bang voor ben, is dat er nog eens een gekkie tussen zit die probeert Max om zeep te helpen. Helemaal niet zo'n onrealistische gedachte, met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH.
HAM fans beweren meestal geen fan te zijn, maar okequote:Op donderdag 8 september 2022 09:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ten eerste: ik ben geen Hamilton-fan.
Ten tweede: je beweert dat ik de post van Jane niet goed gelezen zou hebben, maar legt vervolgens niet uit waarom dat zo zou zijn.
Ten derde: je onderschrijft met jouw post precies het punt dat ik maakte. Namelijk dat vanuit de Hamilton/Mercedes-haters ook allerlei wilde beschuldigingen en gevaarlijke complottheorieën de wereld in geholpen worden.
Het dringt niet door, omdat je niks zegt. Je geeft niet aan waaruit zou moeten blijken dat er aan de hand is wat jij beweert. Als ik je vertel dat je met ongefundeerde beschuldigingen komt, dan zou ik verwachten dat je daar iets aan doet. Dat je me uitlegt waar je zulke zware beschuldigingen op baseert. Niet dat je komt met nog meer beschuldigingen, waar je wederom geen onderbouwing bij hebt.quote:Op donderdag 8 september 2022 10:22 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
HAM fans beweren meestal geen fan te zijn, maar oke.
Ik heb weldegelijk uitgelegd waarom je m.i. de post van Jane niet goed gelezen hebt (of correct wilde lezen/interpreteren). Je verschuift namelijk duidelijk de aandacht naar het andere kamp: deze fans zijn net zo schuldig, het ligt aan hen. Daarnaast (ver)oordeel je in je post wél de (acties van) oranje fans, maar niet de (acties van) HAM fans, wat op z'n minst opvallend te noemen is, voor een -volgens jou- niet-HAM fan.
Ja, je hebt zeker een punt dat er ook oranje fans zijn die een tik te ver gaan, en zelfs over de scheef gaan. Dit is echter een kleine groep (waarmee ik dit niet goed praat! Verre van juist).
Vergeleken met TeamLH echter, is dit een zeer kleine groep.
TeamLH is van iets andere orde, en begint inmiddels wat weg te hebben van een ware cult sekte, volledig erop gericht om het 'andere kamp' te beschadigen imho.
En hier laat ik het bij, aangezien ik niet echt het gevoel krijg bij je door te dringen, no offence. Prettige dag verder
![]()
Bloedserieus beweren dat het "geen onrealistische gedachte" is dat een doorgedraaide Hamilton-fan Verstappen om zeep zou willen helpen, met als argument "met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH".quote:Op donderdag 8 september 2022 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen enkel woord écht goed gelezen, in de post boven je, van Jane.
Waarmee je tegelijk ook het probleem bevestigd waar veel LH fans mee kampen (het ligt altijd aan de ander / het ligt óók aan de ander / geen of nauwelijks besef van de feiten, of zelfs de realiteit).
Ik ben het met Jane eens dat dit (al een tijdje) best wel enge vormen aanneemt, het komt zelfs behoorlijk professioneel over, zó goed is TeamLH om de waarheid te verdraaien, en om het 'andere kamp' zwart te maken. Zelfs als hier geen enkel bewijs voor is, weten ze (incl. Toto) het voor elkaar te krijgen om dermate veel olie op het vuur te gooien dat de hele wereld op zijn kop staat. En de haat en afgunst groeien verder...
Waar ik bang voor ben, is dat er nog eens een gekkie tussen zit die probeert Max om zeep te helpen. Helemaal niet zo'n onrealistische gedachte, met hoe erg het er nu aan toe gaat in kamp TeamLH.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je wat wel aardig is? Als je eens naar posthistorie gaat kijken van users die dit soort beweringen doen. Dan zie je dat deze user sinds 2004 is geregistreerd en de eerste post ooit die over F1 gaat, is van 15 mei 2016. Wat was er die dag ook alweer? Als iemand twee maanden daarna dan ook nog dit soort teksten gaat bezigen:quote:Op donderdag 8 september 2022 10:46 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het dringt niet door, omdat je niks zegt. Je geeft niet aan waaruit zou moeten blijken dat er aan de hand is wat jij beweert. Als ik je vertel dat je met ongefundeerde beschuldigingen komt, dan zou ik verwachten dat je daar iets aan doet. Dat je me uitlegt waar je zulke zware beschuldigingen op baseert. Niet dat je komt met nog meer beschuldigingen, waar je wederom geen onderbouwing bij hebt.
Ik hou er ook niet zo van dat je niet leest wat ik zeg, me woorden in de mond legt (ik heb het hier bijv helemaal niet over oranje fans gehad) dingen verdraait en allerlei vage verhalen ophangt.
Dan weet je meer dan genoeg.quote:Wat een gehaat op Max @ F1 Twitter zeg, sommigen gaan echt ver met hun Ferrari fanboy'ism
Wauw.... jij hebt echt tijd te veelquote:Op donderdag 8 september 2022 21:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Weet je wat wel aardig is? Als je eens naar posthistorie gaat kijken van users die dit soort beweringen doen. Dan zie je dat deze user sinds 2004 is geregistreerd en de eerste post ooit die over F1 gaat, is van 15 mei 2016. Wat was er die dag ook alweer? Als iemand twee maanden daarna dan ook nog dit soort teksten gaat bezigen:
[..]
Dan weet je meer dan genoeg.
Dit zijn ook altijd uiterst vermakelijke reacties van mensen met meer dan 48.000 posts achter hun naam in 20 jaar, en een gemiddelde van 7 per dag. Een hoger gemiddelde dan dat van degene waar ze een beetje denigrerend tegen proberen te doen met "jij hebt echt tijd teveel", alsof zijzelf een veel boeiender leven hebben en daarboven staan.quote:Op donderdag 8 september 2022 22:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wauw.... jij hebt echt tijd te veel.
Als ik naar mijzelf kijk was de laatste keer dat ik F1 keek voordat Verstappen leuke dingen deed ook toen Hakinnen nog voor McLaren reed.
Beetje zwak argument in een discussie om over zoiets heen te vallen.
Maar wel respect voor je recherchewerk hoor. Chapeau
.
quote:Op donderdag 8 september 2022 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit zijn ook altijd uiterst vermakelijke reacties van mensen met meer dan 48.000 posts achter hun naam in 20 jaar, en een gemiddelde van 7 per dag. Een hoger gemiddelde dan dat van degene waar ze een beetje denigrerend tegen proberen te doen met "jij hebt echt tijd teveel", alsof zijzelf een veel boeiender leven hebben en daarboven staan.
Wanneer ik een dermate absurde bewering zie dat het "geen onrealistische gedachte" is dat een Hamilton-fan Verstappen wel eens om zeep zou kunnen helpen, zonder enige onderbouwing, dan vind ik het wel aardig om eens te kijken hoe ver de F1-interesse teruggaat. Als je gewoon weet of even opzoekt dat dit bij lange na niet de eerste rivaliteit is in de F1-geschiedenis (wat ook gewoon normaal is en het juist leuk maakt), dan doe je niet zulke totaal debiele beweringen. Echter zijn er sinds 15 mei 2016 opeens een stel totaal doorgeslagen Verstappen-fans bij gekomen die elke realiteitszin ontberen en de meest idiote claims doen. Deze user voldoet mijns inziens exact aan dat profiel.
Zegt een zoekfunctie je overigens iets? Kost weinig tijd hoor. Maar goed, jij hebt natuurlijk veel betere dingen te doen dan dat en kunt je tijd wel beter besteden. Dat tonen die 48K posts en 7 gemiddeld per dag wel aan.
Ach ach, en dan ook nog dit soort reacties.quote:
quote:Op donderdag 8 september 2022 23:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ach ach, en dan ook nog dit soort reacties.Die enorm geforceerde pogingen om leuk te zijn of een soort dédain uit te stralen waarmee je zelf de illusie hebt dat je succesvol een ander belachelijk maakt, gaan je bijzonder slecht af. Het is verstandig om het niet meer te proberen, want het is uiterst droevig.
Totaal niet emotioneel, dat zou namelijk betekenen dat ik enige waarde hecht aan je prietpraat. Hoewel, 'amusement' wordt ook wel onder emoties geschaard. Ik moet er altijd wel om lachen wanneer iemand zichzelf overschat of denkt dat hij leuk of ad rem is.quote:Op donderdag 8 september 2022 23:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]beetje emotioneel?
Blijkbaar toch wel een pijnlijk punt aangetikt.
Maar. Ik heb mijn 7 posts van vandaag gehaald. Score is weer binnen
.
Zeker niet met je eens. De Hamilton-fanatics zijn echt wel een klapje erger.quote:Op woensdag 7 september 2022 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
Tegenover de Hamiltonfans staan de Hamiltonhaters en die zijn net zo erg.
De enige opmerkingen die ik daarover zie, zijn dat Hamilton en zijn fanatics erg makkelijk vergeten wanneer iets in het voordeel van Lulu is uitgevallen, maar wel het hardst schreeuwen als het een keer niet zo is (met Abu Dhabi als het sterkste voorbeeld).quote:safetycars en rode vlaggen worden expres zo getimed dat Hamilton er voordeel van heeft,
Heeft de FIA niet een achtervleugel van Mercedes afgekeurd vorig jaar?quote:Mercedes heeft gesjoemeld met de auto's,
Ik denk dat dat meer ligt aan je toon en of je tegelijkertijd een andere coureur afzeikt.quote:Sterker nog: als je op dit forum per ongeluk een keer iets positiefs zegt over Hamilton of Mercedes, is de kans groot dat je wordt beschouwd als een troll.
Serieus hè. Als je dit ontkent ben je niet meer te redden. De hoeveelheid blinde haat die je op Twitter leest jegens Verstappen, Masi, AT, Latifi en ga zo maar door staat echt tot geen enkele verhouding tot wat Verstappen fans laten zien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker niet met je eens. De Hamilton-fanatics zijn echt wel een klapje erger.
Ja? Dat is het enige? Die hele verhandelingen van Weltschmerz bijvoorbeeld, die heb je nooit gelezen? Dat alles één groot complot is, waarin FIA, Sky en Mercedes samenspannen om het beeld van Hamilton als grote kampioen in stand te houden?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
De enige opmerkingen die ik daarover zie, zijn dat Hamilton en zijn fanatics erg makkelijk vergeten wanneer iets in het voordeel van Lulu is uitgevallen, maar wel het hardst schreeuwen als het een keer niet zo is (met Abu Dhabi als het sterkste voorbeeld).
Ja.quote:
Vind ik een heel rare redenatie. Waarom zou je persoon A minder waarderen, omdat persoon B iets negatiefs over persoon C zegt?quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Serieus hè. Als je dit ontkent ben je niet meer te redden. De hoeveelheid blinde haat die je op Twitter leest jegens Verstappen, Masi, AT, Latifi en ga zo maar door staat echt tot geen enkele verhouding tot wat Verstappen fans laten zien.
Ik ging 2021 in als een redelijk neutrale F1 fan, hooguit vond ik het tijd voor een a dere kampioen omdat ik slecht tegen zon lange periodes van hegemonie kan. Maar ik ben echt door de fanbase en het gedrag binnen Mercedes totaal afgehaakt op Hamilton, Toto en de hele flikkerse taxi-industrie.
Lees het nog eens een probeer dan met een wat zinniger antwoord te komen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vind ik een heel rare redenatie. Waarom zou je persoon A minder waarderen, omdat persoon B iets negatiefs over persoon C zegt?
Heb je daar een bron voor, dat het meer dan 50% is? Ik vind dat nogal een stevige uitspraak.quote:Op zaterdag 10 september 2022 20:17 schreef Slavski het volgende:
Meeste MV fans hebben ook niks met F1, en zijn daar puur als sensatiezoekers. Carnavalsvolk die gewoon willen feesten en zuipen, en een beetje blij doen omdat een Nederlanders ergens goed in is. De meesten weten niet eens hoe F1 werkt.
Kom jij maar eens met een zinnige reactie, waarin je uitlegt waarom de fanbase van Hamilton ertoe geleid heeft dat je minder positief over hem bent gaan denken. Want dat is letterlijk wat je zei.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lees het nog eens een probeer dan met een wat zinniger antwoord te komen.
Het is gewoon niet wat ik typte. Kun je dezelfde vraag nog een keer stellen, maar dat verandert weinig aan het feit dat je het gewoon verkeerd interpreteert.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met een zinnige reactie, waarin je uitlegt waarom de fanbase van Hamilton ertoe geleid heeft dat je minder positief over hem bent gaan denken. Want dat is letterlijk wat je zei.
Is een coureur verantwoordelijk voor al z'n fans? Vinden we Verstappen nu een lul, omdat een fan van hem een fakkel op de baan gooide? Het slaat gewoon nergens op.
https://www.autosport.com(...)-drs-train/10367250/quote:"I was behind Valtteri yesterday in practice and I couldn't catch him or pass him. So, I hope I don't get stuck tomorrow. But I'm imagining everyone is going to be in a DRS train and it's just going to be sitting there and waiting for strategy, tyre degradation to come tomorrow. I was thinking about taking an iPad with me and in the DRS line just watch the new Game of Thrones [which] is out."
Je zei het gewoon letterlijk:quote:Op zondag 11 september 2022 08:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is gewoon niet wat ik typte. Kun je dezelfde vraag nog een keer stellen, maar dat verandert weinig aan het feit dat je het gewoon verkeerd interpreteert.
Wat valt daar aan te interpreteren? Je zegt zelf letterlijk dat je door zijn fanbase bent afgehaakt bij Hamilton.quote:Ik ging 2021 in als een redelijk neutrale F1 fan, hooguit vond ik het tijd voor een a dere kampioen omdat ik slecht tegen zon lange periodes van hegemonie kan. Maar ik ben echt door de fanbase en het gedrag binnen Mercedes totaal afgehaakt op Hamilton, Toto en de hele flikkerse taxi-industrie.
Ik geef een opsomming van zaken die er toe hebben geleid dat ik ben afgehaakt op een aantal andere zaken.quote:Op zondag 11 september 2022 11:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Je zei het gewoon letterlijk:
[..]
Wat valt daar aan te interpreteren? Je zegt zelf letterlijk dat je door zijn fanbase bent afgehaakt bij Hamilton.
quote:Op zondag 11 september 2022 11:25 schreef Nober het volgende:
Hij heeft er ontzettend veel zin in.
[..]
https://www.autosport.com(...)-drs-train/10367250/
Als je niet wilt dat mensen je vragen wat je nou eigenlijk bedoelt, dan helpt het om vanaf het begin daadwerkelijk op te schrijven wat je bedoelt. Ik vroeg je naar iets wat je letterlijk gezegd hebt, maar dan ligt het opeens aan mij, omdat ik niet begrijp dat je niet bedoelt wat je opschrijft.quote:Op zondag 11 september 2022 11:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik geef een opsomming van zaken die er toe hebben geleid dat ik ben afgehaakt op een aantal andere zaken.
Interpreteer het hoe je het wilt. Ik word echt strontziek van jouw wijze van discussie. Ik leg het notabene uit in de post daarna, maar toch wil je er nog even over doorzeiken. Flikker toch gewoon op met je gezuig.
Oh wauw zeg, detective Repentless aan het woordquote:Op donderdag 8 september 2022 21:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Weet je wat wel aardig is? Als je eens naar posthistorie gaat kijken van users die dit soort beweringen doen. Dan zie je dat deze user sinds 2004 is geregistreerd en de eerste post ooit die over F1 gaat, is van 15 mei 2016. Wat was er die dag ook alweer? Als iemand twee maanden daarna dan ook nog dit soort teksten gaat bezigen:
[..]
Dan weet je meer dan genoeg.
Ik sprak laatst via dun Twitter een kerel die zei dat hij ging stoppen met kijken als Hamilton met pensioen ging, want buiten Vettel en Hamilton was het de moeite niet. Vroeger was alles leuker en beter.quote:Op zondag 11 september 2022 13:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh wauw zeg, detective Repentless aan het woord![]()
Ik heb niet eerder gereageerd, omdat ik dit topic even links liet liggen vanwege die andere meneer a.k.a.: 'ik wil het laatste woord'.
Voor de goede orde: ik ben bijna 48 jaar en volgde de F1 al sinds Senna/Prost (zonder enige Nederlander present in de F1, jawel!), daarna nog een hele poos in het Schumachter tijdperk (met -jawel- Jos!).
En sindsdien heb ik het een poos niet gevolgd. Waarom niet? Omdat het al een aantal jaren treintje rijden was, de zgn. 'gentlemen's agreement' van destijds, werd zó religieus gevolgd, dat er nauwelijks meer gevochten werd om positie. Dat is de reden waarom ik toen een aantal jaren gestopt ben met kijken van F1.
Vervolgens werd (jawel!) Max binnengehaald door RB, en deze tiener had geen enkele boodschap aan welke 'gentlemen's agreement' ook, en vocht voor posities. Dit maakte het weer leuk en interessant genoeg om F1 te volgen. Sindsdien volg ik het dus ook weer inderdaad.
Moraal van dit verhaal: probeer nooit iemand te analyseren naar aanleiding van zijn/haar posts, en al helemaal niet op datum van post (wtf zeg!). Ik geloof ook niet dat we ooit geknikkerd hebben samen...
Norris is ook een prachtige kerel. De huidige grid heeft veel sympathieke coureurs en karakters. En bizar veel talent. Dat is echt een periode veel minder geweest. Ook Russell is echt een aanwinst, ook al zit hij iets te strak in het Mercedes velletje af en toe.quote:Op zondag 11 september 2022 14:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
@:BehoorlijkKritisch helemaal mee eens![]()
Ik heb het debuut van Hamilton nog mee gekregen, in de jaren die volgden werd het (voor mij) minder en minder interessant, ik had er geen zin meer in om 1,5 tot 2 uur lang naar treintje rijden te kijken.
En voor het geval een Hamilton fan zich hierdoor aangevallen voelt: nee, dit heeft Hamilton niet veroorzaakt.
Het was meer een door de coureurs algemeen geaccepteerde regel, een ongeschreven regel, zoals jij het al verwoordde. Dit hadden ze gewoon echt nooit moeten doen.
Toen Max debuteerde, ging die ongeschreven regel in rook op, ik kan me nog herinneren dat Vettel hier heel veel moeite mee had(en nu zie ik Vettel eigenlijk alleen nog maar genieten van de jonge garde
).
Ik zie mezelf dan ook als fan van deze sport, op de eerste plaats. Als Max uitvalt, en dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd, kan ik net zo goed van een race genieten.
Daarnaast ben ik ook zeker enthousiast voor meerdere coureurs, zoals bijv. Alonso, Norris en Ricciardo. Mijn bril is niet 100% oranje
Snap je dat ik het dan raar vind dat je zelf juist actief op zoek gaat naar 'de rambam om de F1 heen'?quote:Op zondag 11 september 2022 14:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Kennelijk denken de 'echte' hier dat dat voor iedere supporter geldt. Ik heb al sinds Senna een zwak voor coureurs die zich niets aantrekken van de rambam om de F1 heen. Nu vind ik Senna een overschatte coureur, maar hoe Verstappen, Alonso en tegenwoordig Vettel in de paddock houding hebben vind ik prachtig.
Die hele knielact kwam anders wel de F1 in door Hamilton.quote:Op zondag 11 september 2022 14:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Snap je dat ik het dan raar vind dat je zelf juist actief op zoek gaat naar 'de rambam om de F1 heen'?
Je bent daarin trouwens niet de enige, ik zie het bij meer users gebeuren. Die beweren dan bijv. dat Hamilton een overschatte coureur is, die veel minder aandacht verdient dan-ie steeds krijgt. En dat zijn dan dezelfde users die obsessief alles volgen dat Hamilton doet of zegt. Elk interview, elke tweet, elke post op Instagram. Plus alles dat gezegd werd over Hamilton. Alles wordt gevolgd, besproken en gebruikt om te 'bewijzen' dat Hamilton inderdaad iemand is waaraan je een hekel zou moeten hebben.
Wekt de indruk van een behoorlijke obsessie. The guy you love to hate.
Mij kan dat allemaal gestolen worden. Ik heb geen idee wat Hamilton (of andere coureurs) doen als ze niet aan het werk zijn. Interesseert me geen reet. Ik kijk in het weekend naar de F1. Dan kijk ik wel (als het lukt) ook de trainingen, voor- en nabeschouwingen, maar tussendoor ga ik me niet bezig houden met F1. Dat komt in het volgende weekend wel weer.
Misschien kijk ik daarom ook anders naar Hamilton (en andere coureurs). Omdat ik alleen meekrijg hoe ze functioneren als coureur en geen oordeel heb over 'de rambam'. Simpelweg omdat ik vaak helemaal geen weet heb van die 'rambam'. Wat interesseert het mij nou wat Hamilton aan heeft, wat Verstappen zegt over Rusland, wat Vettel vindt van racisme of naar welke muziek Albon graag luistert?
Het interesseert me geen fuck hoe oud je bent en wanneer je zegt gestart te zijn met F1 kijken. Je hangt hier een compleet debiel onzinverhaal op over je "niet onrealistische gedachte" dat een Hamilton-fan wel eens Verstappen om zeep zou kunnen helpen.quote:Op zondag 11 september 2022 13:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Oh wauw zeg, detective Repentless aan het woord![]()
Ik heb niet eerder gereageerd, omdat ik dit topic even links liet liggen vanwege die andere meneer a.k.a.: 'ik wil het laatste woord'.
Voor de goede orde: ik ben bijna 48 jaar en volgde de F1 al sinds Senna/Prost (zonder enige Nederlander present in de F1, jawel!), daarna nog een hele poos in het Schumachter tijdperk (met -jawel- Jos!).
En sindsdien heb ik het een poos niet gevolgd. Waarom niet? Omdat het al een aantal jaren treintje rijden was, de zgn. 'gentlemen's agreement' van destijds, werd zó religieus gevolgd, dat er nauwelijks meer gevochten werd om positie. Dat is de reden waarom ik toen een aantal jaren gestopt ben met kijken van F1.
Vervolgens werd (jawel!) Max binnengehaald door RB, en deze tiener had geen enkele boodschap aan welke 'gentlemen's agreement' ook, en vocht voor posities. Dit maakte het weer leuk en interessant genoeg om F1 te volgen. Sindsdien volg ik het dus ook weer inderdaad.
Moraal van dit verhaal: probeer nooit iemand te analyseren naar aanleiding van zijn/haar posts, en al helemaal niet op datum van post (wtf zeg!). Ik geloof ook niet dat we ooit geknikkerd hebben samen...
Wat denk je van die BLM terroristen?quote:Op zondag 11 september 2022 15:15 schreef Nober het volgende:
[..]
Die hele knielact kwam anders wel de F1 in door Hamilton.
De rest van je post interesseert mij geen fuck, je toon alleen al klinkt bezopen, zoek hulp kerel.quote:Op zondag 11 september 2022 20:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het interesseert me geen fuck ...
Goed idee om er een punt achter te zetten, voordat je nog meer nonsens uitkraamt. Iedereen weet wat de uitdrukking "niet met je geknikkerd" betekent en dat is niet "vrij vertaald" dat je elkaar niet kent. Dat laatste is namelijk nogal een open deur op een online discussieforum.quote:Op zondag 11 september 2022 21:30 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
De rest van je post interesseert mij geen fuck, je toon alleen al klinkt bezopen, zoek hulp kerel.
Als je een 'punt' wil maken, prima, maar dan wel op een normale manier.
Nogmaals, we hebben nooit geknikkerd samen, vrij vertaald betekend dit: we kennen elkaar niet, en dan heb ik het nog niet eens over mijn hele 'achtergrond' die je zo geweldig fabriceerde uit je grote duim, dan ben je toch wel wat eng bezig.
Een fijne avond verder![]()
(en ik zet hier verder een grote punt achter...)
Voor 40 miljoen per jaar wil ook wel een paar rondjes extra rijden.quote:Op zondag 11 september 2022 22:10 schreef El_Thijs het volgende:
Sinds Hamilton niet meer voorin het veld mee doet, of minder, vind ik het best meevallen. Hij zit in de F1, maar wellicht niet lang meer. Ergens weet hij ook dat de nieuwe generatie er is, en dat hij bijna geen kans meer heeft op zijn 8e titel. Maar hij blijft het volhouden.
Wij komen er net zo uit als De Vries denk ikquote:Op maandag 12 september 2022 10:49 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Voor 40 miljoen per jaar wil ook wel een paar rondjes extra rijden.
Dat kom ik al als ik 2 kart heats van 12 minuten achter de kiezen hebquote:Op maandag 12 september 2022 11:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wij komen er net zo uit als De Vries denk ik
Hij is de meest gelukkige F1 coureur allertijden want hij zat tien jaar in een winnende auto (2007-2008, 2014-2021).quote:Op maandag 12 september 2022 10:56 schreef schommelstoel het volgende:
Als er zes topics nodig zijn om aan te geven dat hij de beste aller tijden is begin ik daar toch wel aan te twijfelen.
Je zou denken dat één topic genoeg is![]()
Denk niet dat je de pitstraat uit komt eigenlijkquote:Op maandag 12 september 2022 11:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Wij komen er net zo uit als De Vries denk ik
TopGear had daar ooit een interessant item over. Is inmiddels al jaren geleden.quote:Op maandag 12 september 2022 12:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk niet dat je de pitstraat uit komt eigenlijk
quote:Op maandag 12 september 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
TopGear had daar ooit een interessant item over. Is inmiddels al jaren geleden.
Zij mochten toen in een F1-auto rijden, maar de conclusie was dat dat voor een niet-coureur eigenlijk niet of nauwelijks mogelijk is. Je kunt namelijk niet echt hard met zo'n auto rijden, want daarvoor mis je de wagenbeheersing, de supersnelle reflexen, de conditie en waarschijnlijk ook het lef. Je kunt echter ook niet langzaam met zo'n auto rijden, want dan 'werkt-ie niet': dan rij je met koude banden, koude remmen, etc.
Kortom: de auto laat het niet toe om er langzaam mee te rijden en je eigen kwaliteiten laten het niet toe om er snel mee te rijden, dus feitelijk valt er helemaal niet mee te rijden.
Precies, Hamster, die toch wel vaak op het circuit te vinden is, kon al niet wegkomen zonder hulp.quote:Op maandag 12 september 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Zij mochten toen in een F1-auto rijden, maar de conclusie was dat dat voor een niet-coureur eigenlijk niet of nauwelijks mogelijk is. Je kunt namelijk niet echt hard met zo'n auto rijden, want daarvoor mis je de wagenbeheersing, de supersnelle reflexen, de conditie en waarschijnlijk ook het lef. Je kunt echter ook niet langzaam met zo'n auto rijden, want dan 'werkt-ie niet': dan rij je met koude banden, koude remmen, etc.
Kortom: de auto laat het niet toe om er langzaam mee te rijden en je eigen kwaliteiten laten het niet toe om er snel mee te rijden, dus feitelijk valt er helemaal niet mee te rijden.
Precies datquote:Op maandag 12 september 2022 12:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mooi item was datquote:
Op de baan waarop Hammond reed was een F1 sowieso niet te rijden. Veel te kortquote:Op maandag 12 september 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ze zijn tegenwoordig wel makkelijker weg te rijden schijnt. Dan bijvoorbeeld die V10 hierbovenquote:Op maandag 12 september 2022 12:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 september 2022 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
quote:Hamilton said: "I can only say, 'good for him'. I just remember when I was 17, I was calling [McLaren bosses] Martin Whitmarsh and Ron Dennis asking, 'can I go to F1?'.
"And I was very fortunate I had them and my dad keeping my feet on the ground, and helping me making the right steps. And when I got there I was ready.
"I got offered a drive for BMW and I had a chance to race in the last three races of 2006 for McLaren and I know if I had taken an of those opportunities I wouldn't be here. But it's different for everyone - look at Kimi.
"Max has been doing fantastically well, and I wish him all the best and hope he has as good a group of people as I had to guide him through it."
Ja wat is hij afgezakt in de tijd hequote:Op zondag 18 september 2022 22:15 schreef beantherio het volgende:
Hier wordt ik toch wel weer warm van: de reactie van Lewis in 2014 op de aankondiging van Max als 17-jarige debutant bij STR. Als een van de weinigen was hij uitgesproken positief.
[..]
Toen Max een bedreiging werd voor hem, wel ja.quote:Op maandag 19 september 2022 07:53 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja wat is hij afgezakt in de tijd he
Hij respecteert Max heus wel, hoor. Zelfs toen die nog niet dominant was was hij meer bezig met Verstappen dan met Vettel.quote:Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Toen Max een bedreiging werd voor hem, wel ja.
Verwar respect niet met angst.quote:Op maandag 19 september 2022 10:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Hij respecteert Max heus wel, hoor. Zelfs toen die nog niet dominant was was hij meer bezig met Verstappen dan met Vettel.
Denk je dat Hamilton geen respect heeft voor Verstappen? Ik denk dat hij beiden heeft, zowel respect als ook angst en dat hij daardoor af en toe opmerkingen maakt als: ‘zij hebben een enorme topsnelheid, hun auto is zo snel etc etc’, waardoor hij ogenschijnlijk de credits niet geeft aan Verstappen. Maar het zou me niets verbazen als dat ook te maken heeft met het feit dat hij hem gewoon vreest.quote:Op maandag 19 september 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Verwar respect niet met angst.
De mannen van Topgear zijn nou niet echt bijzondere bestuurders ofzo. Het zijn journalistenquote:Op maandag 12 september 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Valt me op dat Leclerc en Russell dat ook altijd doen. Hebben het altijd over de RB car die zo snel is of in een different league, nooit Max. Ondertussen eindigen ze zelf wel voor Perez die ook in een RB rondrijdt...quote:Op maandag 19 september 2022 13:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Denk je dat Hamilton geen respect heeft voor Verstappen? Ik denk dat hij beiden heeft, zowel respect als ook angst en dat hij daardoor af en toe opmerkingen maakt als: ‘zij hebben een enorme topsnelheid, hun auto is zo snel etc etc’, waardoor hij ogenschijnlijk de credits niet geeft aan Verstappen. Maar het zou me niets verbazen als dat ook te maken heeft met het feit dat hij hem gewoon vreest.
Leclerc heeft vaak genoeg gezegd dat Max te snel was, niet de auto.quote:Op maandag 19 september 2022 13:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Valt me op dat Leclerc en Russell dat ook altijd doen. Hebben het altijd over de RB car die zo snel is of in een different league, nooit Max. Ondertussen eindigen ze zelf wel voor Perez die ook in een RB rondrijdt...
Pérez zal wel niet de afstellingen van Max mogen inzien.quote:Op maandag 19 september 2022 13:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Valt me op dat Leclerc en Russell dat ook altijd doen. Hebben het altijd over de RB car die zo snel is of in een different league, nooit Max. Ondertussen eindigen ze zelf wel voor Perez die ook in een RB rondrijdt...
Het WCC is het belangrijkste voor RB. Dus ik denk het wel. De vraag is of hij er iets aan heeft.quote:Op maandag 19 september 2022 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Pérez zal wel niet de afstellingen van Max mogen inzien.
Je maakt een grapje toch?quote:Op maandag 19 september 2022 13:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Pérez zal wel niet de afstellingen van Max mogen inzien.
Lijkt me iets typisch voor een coureurs ego. Bij henzelf ligt het aan hun uitmuntende stuurkunsten, bij de concurrent komt het door de autoquote:Op maandag 19 september 2022 13:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Je hebt dat gewoon nodig als topsporter, die mindset. Het geloof dat je, onder de juiste omstandigheden, als alles nou eens gewoon een keer goed gaat, echt wel zou kunnen winnen van [vul naam favoriet in]. Elke coureur gelooft dat hij, als hij in de tweede RBR zou zitten, het Verstappen echt moeilijk zou kunnen maken. Zelfs Perez gelooft dat.quote:Op maandag 19 september 2022 22:41 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lijkt me iets typisch voor een coureurs ego. Bij henzelf ligt het aan hun uitmuntende stuurkunsten, bij de concurrent komt het door de auto
Nou... Het is natuurlijk speculatie, maar ik heb me wel eens afgevraagd of Verstappen ook zo netjes naar Hamilton en zijn familie geweest zou zijn als het kwartje vorig jaar andersom gevallen zou zijn.quote:Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Toen Max een bedreiging werd voor hem, wel ja.
Verstappen heeft toch in geval van HAM ook vaak zat gezegd dat met die auto het halve veld WDC zou worden? Is denk ik ook een beetje coureurs eigen.quote:Op maandag 19 september 2022 13:35 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |