De 3 meeste expansieve rijken? Dan zou men toch eerder denken aan Spanje en Engeland lijkt me.quote:Op maandag 25 juli 2022 13:55 schreef oheng het volgende:
Als je verder terugkijkt in de geschiedenis, dan zit Polen tussen de 3 meest expansieve landen/rijken ter wereld in: rusland, Duitsland/Pruisen, en Oostenrijk-Hongarije.
"Peace was never an option".
De duidelijkste bron is dit haha:quote:Op maandag 25 juli 2022 21:29 schreef Idisrom het volgende:
Ten zuidoosten van Bachmoet schijnen de Oekraïense soldaten zich terug getrokken te hebben van de plaats Novoluhanske en deze nabijgelegen energiecentrale van Vuhlehirsk.(Bron: Military Lab).
Oops, natuurlijk moet dat wezen: "een van de 3 meest expansieve rijken".quote:Op maandag 25 juli 2022 21:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De 3 meeste expansieve rijken? Dan zou men toch eerder denken aan Spanje en Engeland lijkt me.
Straks moeten we nog bang gaan zijn voor de Polen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:46 schreef oheng het volgende:
De eerste van de 232 Poolse PT-91 Twardy tanks zijn gearriveerd in Oekraine.
De eerste 3 Duitse Gepards zijn ook gearriveerd in Oekraine.
Offtopic: De Polen gaan deze 232 tanks vervangen door 1000 Zuid Koreaanse K2 tanks, en nog heel erg veel andere hardware zoals 500 HIMARS.
Ja dat idee zit ook een beetje in mijn hoofd, zijn ook niet de grootste vriendjes van west Europa.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:06 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Straks moeten we nog bang gaan zijn voor de Polen.
Zal niet de eerste keer zijn dat de Polen ons redden van de islamiseringquote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:06 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Vraag is, waar betalen ze dat van? Of is het meer zo dat wij stiekem dat betalen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:06 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ach ten tijde van oorlog regel je die munitie gewoon van wat andere landen zoals de VSquote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waar betalen ze dat van? Of is het meer zo dat wij stiekem dat betalen?
Of is het een klassieke "we vergeten gemakshalve dat ze ook onderhouden moeten worden en munitie nodig hebben".
Weet ik nietquote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat idee zit ook een beetje in mijn hoofd, zijn ook niet de grootste vriendjes van west Europa.
Overigens lijkt mij 500 HIMARS onzin. Maar dat zeg ik zonder dat ik er verstand van heb.
Met de huidige budgetverhogingen zitten wij op 1,9 -2,1% de komende jaren.quote:Op woensdag 27 juli 2022 11:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Daarnaast heeft Polen een behoorlijk hard groeiende economie en haalt de norm van de NAVO wel.
Als Nederland die zou volgen konden wij prachtig gaan shoppen.
Hopelijk maakt Nederland het ook daadwerkelijk waar.quote:Op woensdag 27 juli 2022 13:35 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Met de huidige budgetverhogingen zitten wij op 1,9 -2,1% de komende jaren.
Wel goede namen hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:32 schreef oheng het volgende:
Oekraine wil 100 Panzerhaubitzen 2000 kopen.
De brug bij Kherson is nu volledig onklaar gemaakt, inclusief de nabijgelegen spoorbrug.
quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel goede namen hoor.Panzerhaubitzen.
Dit is nog wel te repareren, de vraag is echter of het na reparatie nog veilig is voor militair transport vanwege het gewicht. Bij volledig onklaar zou men de steunpunten van de brug moeten uitschakelen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 17:32 schreef oheng het volgende:
Oekraine wil 100 Panzerhaubitzen 2000 kopen.
De brug bij Kherson is nu volledig onklaar gemaakt, inclusief de nabijgelegen spoorbrug.
Te voet nog wel te doen. Slimme Russen pakken nu hun kans.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is nog wel te repareren, de vraag is echter of het na reparatie nog veilig is voor militair transport vanwege het gewicht. Bij volledig onklaar zou men de steunpunten van de brug moeten uitschakelen.
Hoe meer Russen kunnen ontsnappen te voet hie makkelijker het wordt het terug te veroveren. En zwaar materiaal kunnen ze inderdaad niet meer meenemen. Lijkt me win win situatie ipv de hele brug kapot knallen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 20:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is nog wel te repareren, de vraag is echter of het na reparatie nog veilig is voor militair transport vanwege het gewicht. Bij volledig onklaar zou men de steunpunten van de brug moeten uitschakelen.
Een interessant stuk leesvoer.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:45 schreef AgLarrr het volgende:
Even uit het nieuwstopic gejat, maar zie hier een zeer interessant artikel van Lawrence Freedman (Emeritus Hoogleraar oorlogsstudies aan King's College, Londen) over de slag bij Kherson en de strategische alternatieven voor Oekraïne.
Precies, dat is ook de tactiek die de Russen bij Lisichansk en Severodonetsk toegepast hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2022 21:22 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hoe meer Russen kunnen ontsnappen te voet hie makkelijker het wordt het terug te veroveren. En zwaar materiaal kunnen ze inderdaad niet meer meenemen. Lijkt me win win situatie ipv de hele brug kapot knallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |