SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1. Philipsen. Heeft nu de smaak te pakken. En ik wil niet dat Wereldwonder Wout alles wint.
2. Van Aert. Doe in het restant van de Tour maar iedere keer een tweede plaats, dat lijkt me meer dan genoeg. Eikel.
3. Ewan. Na zijn val had ik niet veel meer van hem verwacht, maar hij ging in de bergen best vlotjes omhoog. Dan valt het met die blessures wel mee en kan hij gewoon gaan meesprinten. Waarbij ik een derde plaats wel meer dan genoeg vind, dichterbij moet hij niet komen.
4. Pedersen. Zo'n sprintje heuvelop moet hem wel liggen.
5. Van Poppel. Duidelijk de snelste Nederlandse sprinter.
Ik takte net 12quote:
Daar lijkt het op.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap niet dat Wout op kop gaat boren ipv Benoot. Of gaan ze Laporte uitspelen vandaag
Duidelijk geen rondewinnaarquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:02 schreef Sked het volgende:
Wout krijgt het niet dicht. Heb je echt geen flikker aan als knecht.
VDP had het makkelijk dicht gekregen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:02 schreef Sked het volgende:
Wout krijgt het niet dicht. Heb je echt geen flikker aan als knecht.
Sparen voor de zege van morgen en overmorgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:03 schreef Mansjester het volgende:
Wat een rare rol voor Wout, hij leek ook niet eens voluit te gaan
Sparen voor de tijdrit.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:03 schreef Mansjester het volgende:
Wilde gewoon Vingi afleveren bij het 3km puntquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:03 schreef Mansjester het volgende:
BV Wout.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:03 schreef Mansjester het volgende:
Er is altijd wel wat te vindenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die sprint was compleet ontregeld, heel slim gedaan van Laporte
Ik wil even mezelf van vanochtend citerenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:11 schreef DiegoFuser het volgende:
Laporte, om de Jumbo Tour nog wat geloofwaardigheid bij te zetten. Van Aert zal het risico niet willen lopen dat hem nog iets overkomt vlak voor Parijs, en Wout wint morgen en overmorgen nog natuurlijk.
Ik zat vanochtend al te denken dat het slim was om Laporte hier proberen te laten winnen (door bijvoorbeeld met een groepje weg te laten rijden op de laatste klim). Zo creëer je toch wat sympathie bij het Franse publiek.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Jumbonus speelt natuurlijk ook mee, dat ga ik niet ontkennenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Er is altijd wel wat te vindenIk geloof hier helemaal niets van.
5...en Wout had er nog 10 kunnen winnenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef Mykonos het volgende:
Ik ben de tel kwijt. Hoeveelste rit is dit van Jumbo?
5, stonden op 4 zei Jorisquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef Mykonos het volgende:
Ik ben de tel kwijt. Hoeveelste rit is dit van Jumbo?
Sparen voor morgen wellicht.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:03 schreef Mansjester het volgende:
En perfect gebruik gemaakt van de vluchters. Al weet ik niet wat Stuyven precies dachtquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Akkoord.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Morgen wint Van Hooydonck de tijdrit en op de Champs-Élysées wint Benoot na een late uitval.
Zeepkist wil ook iets winnenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Morgen wint Van Hooydonck de tijdrit en op de Champs-Élysées wint Benoot na een late uitval.
Stuyven zat compleet kapot. Die dacht niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En perfect gebruik gemaakt van de vluchters. Al weet ik niet wat Stuyven precies dacht
Dit scenario zou zijn charme wel weer hebben (en daarna allemaal voor het leven schorsen)quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zeepkist heeft al vaker een rit gewonnen.quote:
Precies. Als het een ander team was, okay, maar Jumbo pakt het natuurlijk weer. Deze tour is echt lachwekkend.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De Jumbonus speelt natuurlijk ook mee, dat ga ik niet ontkennen
De dood of de gladiolen, ik begrijp dat wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:09 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Stuyven zat compleet kapot. Die dacht niet zoveel meer.
Dit is niet de meest lachwekkende overwinning idd.quote:
Die heeft vorig jaar al een rit gewonnen.quote:
Maar reed Laporte met z'n laatste restje energie nog wel even naar Wrightquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:09 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Stuyven zat compleet kapot. Die dacht niet zoveel meer.
Misschien had ie niet eens door dat er iemand in z'n wiel zatquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar reed Laporte met z'n laatste restje energie nog wel even naar Wright
Het liep ook wel ideaal voor hem inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom trekt Stuyven aan voor Laporte?
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:35 schreef Dale__Cooper het volgende:
De kans op een Franse ritzege is nu van 0,1% naar 0,01% gegaan.
Als driekwart van het penelton op apegapen ligt, tellen principes sowieso niet meer.quote:
La Cathédrale de la Notre Dame avec les big Jopèn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:12 schreef Littlerabbit het volgende:
Een kathedraal met een boezem, heel geil
Het is dat het opnieuw Jumbo is die iedereen al naar huis rijdt deze dagen, maar vond eigenlijk dat Laporte dit perfect deed. Hij wist dat de sprintersploegen niemand meer over hadden door al het werk wat ze hadden geleverd, hij wist ook dat dat er nog een kopgroep voor zat die hij kon "gebruiken" om daarna door te gaan. Dan moet hij er alleen op hopen dat die vluchters de benen niet stil houden, maar die gingen juist volle bak door. En als je een goede sprinter met zo'n voorsprong laat beginnen als de laatste 400/500 meter, haal je hem niet meer in.quote:
Hij kopte de voorzet van Wout in volgens Renaatquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:13 schreef WAvanBuren het volgende:
Natuurlijk wel voor 90% de overwinning van Wout.
eigen merk pindakaas met nootjesquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:10 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
De Jumbogoden rijden alles en iedereeen aan gort op een broodje pindakaas dames en heren.
Jumbot bonus verhoogt ook de kans op een val, dus ik vrees voor Keldermerckx.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:15 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar Van Baarle en keldermerckx met de jumbot bonus?
Denk dat Kelderman de bonus ergens kwijtraakt bij een valpartijquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:15 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn jullie ook zo benieuwd naar Van Baarle en keldermerckx met de jumbot bonus?
Dit is natuurlijk ook gewoon perfect getimed en geprofiteerd van anderen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:15 schreef Faraday01 het volgende:
Ja, pas op het is maar kortquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:18 schreef Felagund het volgende:
Was dit interview op Sporza? Straks maar even terugkijken.
De druk voor zondag wordt wel echt enorm op deze manierquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:17 schreef hhh38 het volgende:
98 JAKOBSEN Fabio Quick-Step Alpha Vinyl Team 3:28
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jumbot bonus verhoogt ook de kans op een val, dus ik vrees voor Keldermerckx.
Het zusjes van de Jopenkerk?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
La Cathédrale de la Notre Dame avec les big Jopèn.
Altijd die zogenaamd opbeurende vragen heb je helemaal niks aan inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Begrijp het wel, stop er dan mee na de tweede vraag
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Begrijp het wel, stop er dan mee na de tweede vraag
Hadden ze toch Cav moeten meenemenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De druk voor zondag wordt wel echt enorm op deze manier
Ik vrees er ook voor; zonder winst op Champs-Élysées is het eindresultaat mager. Don Pat is niet vies van doorselecteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:19 schreef Marcoss het volgende:
[..]
De druk voor zondag wordt wel echt enorm op deze manier
Merlier ging er vorig jaar ook kansloos uit in de bergenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:22 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vrees er ook voor; zonder winst op Champs-Élysées is het eindresultaat mager. Don Pat is niet vies van door selecteren.
Misschien krijgt Cav een kans om het record van Merckx uit de boeken te rijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Merlier ging er vorig jaar ook kansloos uit in de bergen
Bij EF zonde Morkov wordt het denk ik lastig voor hem om nog te winnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Misschien krijgt Cav een kans om het record van Merckx uit de boeken te rijden.
Lastig kan ookquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij EF zonde Morkov wordt het denk ik lastig voor hem om nog te winnen.
Nu weten we het welquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:29 schreef Koffieplanter het volgende:
De altijd afschuwelijke afsluitende tijdrit. [ afbeelding ]
Jaquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:32 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb het niet echt meegekregen maar is Vingegaard een goede tijdrijder?
pakt morgen een extra minuut op pogacar, hoezo?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:32 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb het niet echt meegekregen maar is Vingegaard een goede tijdrijder?
Gelukkig is het niet de slotetappe.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:29 schreef Koffieplanter het volgende:
De altijd afschuwelijke afsluitende tijdrit. [ afbeelding ]
Dat is toch elk jaar zo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Even naar de top-20 gekeken, maar jeetje, Patrick Konrad doet ook mee.
Die reed al top-5 in een etappe!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Jij kijkt niet echt aandachtig?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:39 schreef heywoodu het volgende:
Op zich wel, maar ik heb helaas niet altijd de tijd om het grootste deel van de etappe goed te volgenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Jij kijkt niet echt aandachtig?Die heeft in een hoop etappes meegezeten in de kopgroep.
Dat lijkt me al logischer. Dan zal die ene seconde van Laporte ook nog wel gecorrigeerd worden (voor wat het waard is)quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:54 schreef JohnDDD het volgende:
De 5 seconden zijn Pogacar blijkbaar toch niet gegund
Ook Vingegaard op 1 seconde van LaPorte gezet
Jullie kiezen toch echt zelf voor het kijken van wielrennen op een Belgisch zender.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Vreemd, de armchair cyclists hadden mij al verzekerd dat hij opgaf uit egoïsme, rancune, gebrek aan zin om te knechten en dat er absoluut iets mis was met de cohesie binnen Jumbo. Dat hij gebroken en al indirect de race beslist is dan wel weer heroïsch.
Oei, dan wordt de Vuelta misschien ook lastig?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Vreemd, de armchair cyclists hadden mij al verzekerd dat hij opgaf uit egoïsme, rancune, gebrek aan zin om te knechten en dat er absoluut iets mis was met de cohesie binnen Jumbo. Dat hij gebroken en al indirect de race beslist is dan wel weer heroïsch.
Maar ik refereerde naar Armstrong en Hincapie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jullie kiezen toch echt zelf voor het kijken van wielrennen op een Belgisch zender.
Je zit mis.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Jullie kiezen toch echt zelf voor het kijken van wielrennen op een Belgisch zender.
Oh, al lees ik hier ook non-stop dat de Belgische zenders hem constant betichten van egoïsme dus ik accepteer slechts een deel van mijn flater.quote:
die hebben in een volgende aflevering al hun excuses gemaakt omdat ze later hadden gehoord dat de ploeg hem zelf tegen zijn wil in naar huis had gestuurdquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar ik refereerde naar Armstrong en Hincapie.
Omdat de alternatieven nóg slechter zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:08 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Je zou chromecast kunnen gebruiken. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:24 schreef JohnDDD het volgende:
ik zou op de Eurosport Player kunnen kijken maar die werkt niet lekker bij mij op de Android TV. App valt soms spontaan uit of het beeld stopt, daarom switch ik soms ook naar de Belg helaas
Was gisteren gebonden aan Joris, wat een verschrikkelijk jinx/ snel alle hoop opgeven festival is dat ook zeg.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat de alternatieven nóg slechter zijn.
Dat is absoluut een feit. Ze staan allebei de hele etappe te draaien.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:30 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar uit de topics blijkt steeds dat jij Sporza aan hebt.
Maar dan schrik je niet zo lekker wakker, als er opeens wat gebeurdquote:
mja dan moet ik hem casten vanaf mijn telefoon of laptop ofzoquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je zou chromecast kunnen gebruiken. Daar heb ik wel goede ervaringen mee.
Dit slaat nergens op want dat werkt volledig foutloos. Ik doe niet anders dan casten met de telefoon.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
mja dan moet ik hem casten vanaf mijn telefoon of laptop ofzo
ook niet ideaal
kan dat met een iPhone? ik heb laatst iets gecast vanaf mijn Mac en dat moest dan in Google Chrome en er zat zo'n vertraging op dat het niet bruikbaar was (maar dat was mijn app voor de smarttrainer, dus daarmee was het ook daadwerkelijk heel irritant dat het beeld 7 tot 10 seconden achterliep op wat ik deed op de trainerquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:33 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op want dat werkt volledig foutloos. Ik doe niet anders dan casten met de telefoon.
Werkt perfect. Ik heb een paar weken geleden deze gekocht:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
mja dan moet ik hem casten vanaf mijn telefoon of laptop ofzo
ook niet ideaal
Veel TVs hebben dit tegenwoordig ingebouwdquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Werkt perfect. Ik heb een paar weken geleden deze gekocht:
https://www.coolblue.nl/p(...)k-met-google-tv.html
Daar kun je de Player App op installeren.
Mijn LG helaas nietquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Veel TVs hebben dit tegenwoordig ingebouwd
Met een iPhone gewoon zorgen dat je een Apple TV hebt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:38 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
kan dat met een iPhone? ik heb laatst iets gecast vanaf mijn Mac en dat moest dan in Google Chrome en er zat zo'n vertraging op dat het niet bruikbaar was (maar dat was mijn app voor de smarttrainer, dus daarmee was het ook daadwerkelijk heel irritant dat het beeld 7 tot 10 seconden achterliep op wat ik deed op de trainer)
Ook maar 2 minuten verschil bij de top-10, had daar 3 minuten verwacht met een tijdrit van deze lengte.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Pippo mag morgen al om 5 minuten over 2, krijgt Bagio en een zieke Pildaursen voor zich en zit nog in de heat met intervals van anderhalve minuut in plaats van twee minuten. Hij kon het slechter treffen.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:48 schreef TLC het volgende:
Beter dan Jeroen en Karsten is er gewoon niet
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond hier op zich ook niet zoveel mis mee nee, gewoon slim gereden van Laportequote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:50 schreef Chiappucci het volgende:
Mooie finale gezien, en super slim en sterk afgemaakt door Laporte.
Beetje jammer dat veel mensen hier er alleen maar cynisch naar kunnen kijken.
Die reageerde daar ook nog op in z'n commentaar toenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Karsten is wel een mooie vent.
Ik vond het ook een mooie overwinning, het heeft altijd iets moois als de sprinters zo verschalkt worden, zeker met de interviews van Jasper en Jasper achteraf.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:50 schreef Chiappucci het volgende:
Gaudu en Bardet kunnen alvast achterom gaan kijken dusquote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook maar 2 minuten verschil bij de top-10, had daar 3 minuten verwacht met een tijdrit van deze lengte.
Wat zei die?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die reageerde daar ook nog op in z'n commentaar toen
Ja, hij moest er hard om lachen. En zei toen iets in de trant van: "maar dan wordt t wel heel stil de komende 4 uur'. Edit: Ah, daar is t fragment al.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die reageerde daar ook nog op in z'n commentaar toen
Ik heb een TV met Android TV/Google TV en ingebouwde Chromecast. Ik kan op Android TV ook gewoon de Player App installeren, maar zoals gezegd geeft die dus problemen, dus of dat het beeld blijft hangen (moet dan het beeld voor- of achteruitspoelen en dan op play drukken en dan begint hij weer), of dat de app er gewoon mee ophoudt en ik naar het hoofdmenu ga. De Eurosport Helpdesk reageerde overigens snel op mijn problemen en zeiden dat de app in principe niet voor dit platform gebouwd is (?) maar dat ze ernaar gaan kijken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Werkt perfect. Ik heb een paar weken geleden deze gekocht:
https://www.coolblue.nl/p(...)k-met-google-tv.html
Daar kun je de Player App op installeren.
Er is overigens wel een app voor dit soort TVs die je in de Google Playstore kunt vinden en die je gewoon Airplay geeft. Kost geloof ik 4 of 5 euro. Die ga ik binnenkort installeren en dat moet al behoorlijk helpen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:47 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Met een iPhone gewoon zorgen dat je een Apple TV hebt.
Of een TV met AirPlay ingebouwd.
Chromecasttroep is voor de Android-sukkels.
Je zou zeggen dat Pipo dit moeten kunnen winnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:41 schreef Momo het volgende:
Mmmm Pogi, Bella Pipo of gewoon Wout morgen mmmm
Ja maar die heeft wel afgezien deze tour met een rugblessure na een val in rit 2quote:Op vrijdag 22 juli 2022 19:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat Pipo dit moeten kunnen winnen.
Ganna mag drie uur op de hotseat zitten.quote:
quote:
Ben benieuwd of die nog een bloemetje bij Stuyven komt brengen. Denk niet dat die zonder die actie van Stuyven ook wint.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 18:50 schreef Chiappucci het volgende:
het is wel triest dat ze de sterkste commentatoren niet de Tour laten doen, maar dat kan ook een keuze van Jeroen en Karsten zijnquote:[ afbeelding ] Op vrijdag 22 juli 2022 18:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat mis ik deze mannen toch.
Klinkt als zo'n ploeg uit de jaren 70 / 80 van de vorige eeuw.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 17:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nog twee keer Wout voor zeven ritzeges, het geel, het groen, de bollen. En dat had nog veel beter kunnen zijn gezien de vijf nipte tweede plaatsen.
Ik weet van Karsten dat hij het liefst de Giro doet. Volgens mij vanwege de natuur, die in Frankrijk toch wat eentoniger is. En Jeroen wordt al voor heel veel andere koersen ingezet. Misschien ook ivm vakantieplanning? En één grote ronde is ook voor een commentator best een inspanning. Laat staan twee achter elkaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:21 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
het is wel triest dat ze de sterkste commentatoren niet de Tour laten doen, maar dat kan ook een keuze van Jeroen en Karsten zijn
Bij de Tour hebben ze niet de exclusieve rechten, dan gaan de meeste mensen toch niet voor de zender met reclame.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 21:52 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Ik weet van Karsten dat hij het liefst de Giro doet. Volgens mij vanwege de natuur, die in Frankrijk toch wat eentoniger is. En Jeroen wordt al voor heel veel andere koersen ingezet. Misschien ook ivm vakantieplanning? En één grote ronde is ook voor een commentator best een inspanning. Laat staan twee achter elkaar.
Nog minder leuk dan een eigen ploeg.quote:
Laat staan Krijn Schuitemaker!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 22:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Bij de Tour hebben ze niet de exclusieve rechten, dan gaan de meeste mensen toch niet voor de zender met reclame.
Bij de Giro zijn ze de main act. Het zijn aardige jongens dus dan nemen de kijkers de commercials op de koop toe. Stop Jan en Bobbie bij de Giro en de kijkers breken de tent af.
Nu doen sommigen dat toch al als ze de Kleik in beeld zien (@:wimderon) maar dat is weer een ander verhaal.
Best wel ziek dat een etappe deze TdF bijna alleen maar wordt gewonnen door een Jumbo of een vluchter. Zelfs Team Sky was nooit zó dominant.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 23:42 schreef Dale__Cooper het volgende:
stage 1- Wout #2
Stage 2- Wout #2
Stage 3- Wout #2
Stage 4- Wout #1
Stage 5- Breakaway
Stage 6- Jonas #7 (Dit had Wout natuurlijk gewonnen als ie niet de hele dag in de aanval gereden had)
Stage 7- Jonas #2
Stage 8- Wout #1
Stage 9- Breakaway
Stage 10- Breakaway
Stage 11- Jonas #1
Stage 12- Breakaway
Stage 13- Breakaway
Stage 14- Breakaway
Stage 15- Wout #2
Stage 16- Breakaway
Stage 17- Jonas #2
Stage 18- Jonas #1
Stage 19- Laporte #1
Stage 20- ???
Stage 21- ???
Gelukkig waren er ook enkele etappe voor de vluchters.
Jumbo won maar 5 van de 12 ritten die niet in een vlucht eindigden, dat is minder dan de helft!quote:Op zaterdag 23 juli 2022 10:41 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Best wel ziek dat een etappe deze TdF bijna alleen maar wordt gewonnen door een Jumbo of een vluchter. Zelfs Team Sky was nooit zó dominant.
En het is ook niet zo dat Jumbo uit het niets zo dominant is. Ze bepalen al sinds 2020 op Sky-achtige wijze het koersverloop, maar door pech en tactische missers kwam het er nooit helemaal uit. Dit jaar is de concurrentie minder sterk en valt alles ineens wél de goede kant op. Het grootste verschil is te zien tussen Jumbo 2019 en 2020. Datzelfde geldt overigens ook voor UAE. De oorzaak laat zich raden, maar het is denk ik geen toeval dat het eerste coronajaar (met minder dopingcontroles) voor de ommezwaai zorgde in de krachtsverhoudingen tussen de topteams in het wielrennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |