Tijn | donderdag 21 juli 2022 @ 14:06 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | ||
Nattekat | donderdag 21 juli 2022 @ 14:09 | |
Dat waren 3 lange weken ![]() | ||
Tijn | donderdag 21 juli 2022 @ 14:11 | |
Sprintrace hartstikke leuk, joh ![]() | ||
Nattekat | donderdag 21 juli 2022 @ 14:13 | |
Heel die sprintrace nog altijd niet gezien ![]() | ||
Tijn | donderdag 21 juli 2022 @ 14:17 | |
Potentieel is Le Castellet trouwens wel weer een circuit waar Ferrari goede kansen maakt, met dat lange rechte stuk enzo. Als die raketmotor van ze heel blijft. | ||
Evenstar | donderdag 21 juli 2022 @ 14:51 | |
Lastig. Hebben ze zo'n topspeed omdat ze hun motor belachelijk aan het pushen zijn of heeft dat niks met elkaar te maken? Ben benieuwd. | ||
Tijn | donderdag 21 juli 2022 @ 14:59 | |
Ja, dat is wel wat er gedacht wordt. YouTube-kanaal The Race had er laatst een video over: Daarin toonden ze ook dit grafiekje, waarin je kan zien dat alle Ferrari-powered teams moeite hebben om races uit te rijden, met Ferrari zelf stijf onderaan. ![]() De theorie is dat het motorreglement weliswaar bevroren is t/m 2025, maar dat updates tbv betrouwbaarheid wel mogen worden uitgevoerd, mits aangevraagd bij de FIA en toestemming wordt verleend. Dus de gedachte is dat Ferrari (en de andere teams overigens) vooral geprobeerd hebben om de performance te maximaliseren, met het idee dat eventuele betrouwbaarheidsproblemen de komende jaren wel opgelost kunnen worden, terwijl de motor sneller maken dan-ie nu is er niet echt meer in zit. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 21-07-2022 15:41:42 ] | ||
Starflyer | donderdag 21 juli 2022 @ 15:14 | |
Een auto die overstuurt (voorkeur Verstappen) is per definitie sneller dan een auto die onderstuurt (voorkeur Perez). Dus door de auto beter te laten insturen maken ze hem sneller. Verstappen kan daar beter mee uit de voeten dan Perez, maar wil niet zeggen dat ze bewust voor Verstappen kiezen. https://the-race.com/form(...)one-away-from-perez/ | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 21 juli 2022 @ 15:33 | |
Je vergeet alleen dat hij die kampioensauto niet in 2019 reed, maar in 2020. Toen de reguliere Mercedes van 2020 op 4 na alle races won (2x Max, 1x Gasly en Perez zelf), waarbij die laatste 2 niet eens on merrit waren, maar door bijzondere omstandigheden. | ||
Tijn | donderdag 21 juli 2022 @ 15:41 | |
Ja, dat bedoel ik ook te zeggen. Het idee dat Verstappen hiermee voorgetrokken zou worden is wat er vermoeiend is. | ||
Nattekat | donderdag 21 juli 2022 @ 15:46 | |
Tis ook wel erg makkelijk om te schreeuwen dat Perez het nu op eens minder doet. Die gridstraf in Silverstone was even lullig, maar daarna heeft ie gewoon prima zijn weg naar voor gevonden en optimaal gebruik gemaakt van de kans die de SC hem bood. In Oostenrijk werd ie er geheel buiten zijn schuld om (zelfs Sky wist dat) uitgekegeld door Russell op z'n Hamiltons, dus dan is het ook vrij lastig scoren hè. En ja, ik heb naar Sky geluisterd afgelopen race. Niet omdat ik er zo'n fan van ben, maar omdat F1TV de meest doodsaaie commentator die ze maar konden vinden op die post had gezet ![]() | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 21 juli 2022 @ 16:00 | |
En dan viel hij in Canada ook nog vrij lullig uit.. | ||
Tarado | donderdag 21 juli 2022 @ 16:05 | |
die nieuwe achtervleugel sinds Canada schijnt wel veel uit te maken, Red Bull nog iets sneller maar niet meer het verschil dat er voorheen was en voorzover ik kon zien wordt er dit weekend met dezelfde achtervleugel gereden als in Oostenrijk door Ferrari dan, Red Bull heb ik nog niet voorbij zien komen | ||
ChevyCaprice | donderdag 21 juli 2022 @ 16:12 | |
Geheel buiten zijn schuld om? Zelfs Helmut Marko vond dat niet. Gewoon een naïeve move. | ||
Evenstar | donderdag 21 juli 2022 @ 16:22 | |
Helmut Marko neem ik nog minder serieus dan dat ik jou neem, dus go figure ![]() | ||
ChevyCaprice | donderdag 21 juli 2022 @ 16:30 | |
Een hele eer ![]() Maar dit gebruikte ik omdat Nattekat Sky aanhaalde. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 21 juli 2022 @ 16:31 | |
Ik heb gemist waar 'zelfs Helmut Marko' een autoriteit is. Die roept in zijn emotie altijd van alles. Volgens mij vond de wedstrijdleiding Russell gewoon schuldig en niet Perez. | ||
ChevyCaprice | donderdag 21 juli 2022 @ 16:35 | |
Allemaal leuk, maar Russell deed het niet expres of zo en had het misschien met moeite kunnen voorkomen. Wat Marko aanhaalde is het advies aan de coureurs voorafgaand aan de race om niet meteen in bocht 4 buitenom te gaan inhalen in ronde 1. En wat doet Perez? En hoe pakte het uit? Juist. | ||
Starflyer | donderdag 21 juli 2022 @ 16:37 | |
Russell was ook schuldig, maar het was gewoon naïef van Perez om het daar te proberen, zeker nadat hij al door RBR was gewaarschuwd om het daar niet te doen. Inhalen buitenom in die bocht is imho vaker fout dan goed gegaan. | ||
Tarado | donderdag 21 juli 2022 @ 16:58 | |
het lijkt dat Red Bull dus met een low downforce achtervleugel start en Ferrari met dezelfde als in Oostenrijk (foto onder) al twijfel ik nu een beetje over Red Bull ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Tarado op 21-07-2022 17:08:52 ] | ||
daNpy | donderdag 21 juli 2022 @ 17:42 | |
Al met al zullen we nooit weten hoe goed die auto dus echt was in de handen van die 2 ![]() | ||
Starflyer | donderdag 21 juli 2022 @ 17:59 | |
Verkeerd topic ![]() | ||
Tarado | donderdag 21 juli 2022 @ 20:47 | |
ja ook niet gezien dat de voorbeschouwing al open was is, dat schijn je te moeten raden | ||
Rianne84 | donderdag 21 juli 2022 @ 22:59 | |
https://www.gpfans.com/nl(...)zich-niet-verbinden/ Nee, zeg maar niet welk team niet wil meedoen, dan kunnen we daar fijn over speculeren. Verder; zoek gewoon de beste mensen, ongeacht kleur. Ik zie Eminem ook niet om meer witte rappers vragen. | ||
MoreDakka | donderdag 21 juli 2022 @ 23:29 | |
Hangt er ook een beetje vanaf wat er in dat plan staat. Als het allemaal wat simpel virtue signaling is zie ik niet waarom dat team ook niet tekent, dan ben je er tenminste van af. | ||
tripel7 | donderdag 21 juli 2022 @ 23:35 | |
Gewoon weer typische framing van Hamilton, want nu gaat iedereen aan één bepaald team denken waar hij persoonlijk problemen mee heeft, en blijkt uiteindelijk dat 9 van 10 teams tegen waren, en alleen MB het wilde doorzetten. | ||
#ANONIEM | vrijdag 22 juli 2022 @ 01:00 | |
Als ik zou moeten gokken, dan zou ik zeggen dat dat ene team Ferrari is. | ||
tripel7 | vrijdag 22 juli 2022 @ 04:46 | |
En het antwoord is Williams: https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/62257380 | ||
vipergts | vrijdag 22 juli 2022 @ 06:48 | |
Ik zou ook niet aan zoiets beginnen. Vooral het moeten staat me erg tegen. | ||
daNpy | vrijdag 22 juli 2022 @ 08:29 | |
Houd die racistische bullshit dan echt nooit op? | ||
Perox | vrijdag 22 juli 2022 @ 09:08 | |
Niet vanzelf ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | vrijdag 22 juli 2022 @ 09:11 | |
Zolang het geld oplevert niet. | ||
DombohetOlifantje1 | vrijdag 22 juli 2022 @ 09:23 | |
Goed dat er iemand is die zijn hoofd boven het maisveld uitsteekt. Ook weliswaar een goed teken dat 9 teams wel willen meegaan, zegt dan ook wel meer dan genoeg. | ||
Tarado | vrijdag 22 juli 2022 @ 09:32 | |
eens, je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat lijkt me ook geen oplossing | ||
daNpy | vrijdag 22 juli 2022 @ 09:59 | |
Diversiteit afdwingen, oftewel mensen kiezen op basis van niet terzake doende zaken zoals geslacht, huidskleur of geaardheid... is gewoon discriminatie. Ik blijf het vreemd vinden dat de vechters tegen discriminatie, dit per sé af willen dwingen. En wat heeft het met topsport te doen? | ||
Zorro | vrijdag 22 juli 2022 @ 10:07 | |
Het is topsport. Die teams willen winnen. Allemaal. Dus denkt iemand nou echt dat ze de beste kandidaten op welk onderdeel dan ook laten lopen op andere gronden dan geschiktheid? Nou ja, er schijnt er dus eentje rond te lopen die dat denkt ![]() | ||
DombohetOlifantje1 | vrijdag 22 juli 2022 @ 10:08 | |
Dit roep je in de wereld van F1? ![]() | ||
Zorro | vrijdag 22 juli 2022 @ 10:09 | |
Ok, 1 uitzondering: Geld gaat voor. | ||
Starflyer | vrijdag 22 juli 2022 @ 11:01 | |
Die 10de heeft nog geen beslissing genomen omdat ze nog niet alle informatie hebben. | ||
3rr0r | vrijdag 22 juli 2022 @ 12:20 | |
Maisveld ![]() ![]() | ||
DombohetOlifantje1 | vrijdag 22 juli 2022 @ 12:29 | |
Je hoofd boven een maaiveld uitsteken is een beetje gek, in mijn opinie. ![]() | ||
Nieuwschierig | vrijdag 22 juli 2022 @ 12:38 | |
Je weet toch hoe het werkt bij een sollicitatie? De kandidaat moet "binnen het team passen" Dan wordt zo iemand ongeschikt omdat er al eerder afwijkende kandidaten zijn weggepest. | ||
Tarado | vrijdag 22 juli 2022 @ 13:25 | |
streven naar is toch iets heel anders dan afdwingen maar je overreageert een beetje, het streven is ook om een vrouwelijke coureur in F1 te krijgen maar zolang ze nog niet snel genoeg zijn gaat dat ook niet gebeuren | ||
Adames | vrijdag 22 juli 2022 @ 14:00 | |
Donkere mensen kiezen al jaren een stuk minder voor de STEM studies, als ze al er voor kiezen is er een relatief hoog uitvalpercentage in die groep om verschillende redenen. In die zin is het logisch dat de F1 wereld aardig roomblank is, er is simpelweg weinig beschikbaar talent om dat te veranderen. Je kunt het daarbij laten en zeggen, allemaal eigen schuld, moeten ze maar een fatsoenlijke studie kiezen. Of je kiest er voor om als podium van F1 de diversiteit te promoten en daarmee een voorbeeld te creëren voor alle nieuwe studenten. Daarmee hoop je dat op de lange termijn er meer donkere mensen kiezen voor STEM studies en dit ook succesvol voltooien. Op zich, ik ben wel voor. Al was ik ook wel voor het plan van de TUe om vrouwelijke hoogleraren te bevoordelen in de sollicitatieprocedure en dat is ook neergesabeld. | ||
daNpy | vrijdag 22 juli 2022 @ 15:01 | |
Streven naar gelijkheid is niet hetzelfde als diversiteit of "positieve" discriminatie proberen te pushen (positieve discriminatie bestaat niet eens). Net als de TU/e die een vacature enkel voor vrouwelijke kandidaten had. Niet de beste kandidaat, maar een vrouw. Als je een échte oplossing wil moet je een probleem bij de bron aanpakken. Niet het probleem omgekeerd gebruiken om de uitslag te sturen. | ||
Starflyer | vrijdag 22 juli 2022 @ 15:31 | |
Vettel in een 100 jaar oude Aston Martin. | ||
beantherio | vrijdag 22 juli 2022 @ 20:45 | |
FIA facing rebellion over 2023 F1 floor changes Goed dat deze teams hun poot stijf houden want het "veiligheid" excuus voor deze regelwijziging is flauwekul en het is ook een radicale afwijking van het 2022-concept waar FIA + Liberty + teams destijds toch heel bewust voor gekozen hebben. Men moet elkaar niet voorliegen: deze regelveranderingen zijn bedoeld om teams als Mercedes toe te staan hun prestatie-achterstand in te halen dat ze hebben geleden omdat ze het 2022-concept niet op tijd onder de knie kregen. ![]() | ||
Starflyer | vrijdag 22 juli 2022 @ 22:26 | |
Het zou Mercedes zelfs een voorsprong geven, omdat ze al op deze wijziging hebben voorgesorteerd, blijkbaar.
| ||
Tarado | vrijdag 22 juli 2022 @ 23:00 | |
kom jij even met de bron dan | ||
daNpy | zaterdag 23 juli 2022 @ 08:28 | |
Van de 8 miljard mensen zijn er slechts een handvol in de mogelijkheid tot F1 coureur te schoppen. F1 coureurs zijn van vele nationaliteiten. Leg mij nog eens uit wat er zo belangrijk is om diversiteit door te drukken voor iets wat 0,0000000001 % van de bevolking betreft? | ||
BehoorlijkKritisch | zaterdag 23 juli 2022 @ 08:36 | |
In deze context is katoenveld wellicht beter te plaatsen. | ||
Rianne84 | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:03 | |
Tarado | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:19 | |
jij zou mij toch wat uitleggen? | ||
daNpy | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:41 | |
Ja, misschien is het handiger om discriminatie dáár aan te pakken waar het ook effect heeft. In de F1 is de kans zo klein dat je het maakt dat huidskleur die kans niet significant vergroot. Dan heeft de bron aanpakken ook zin. En discriminatie toe te passen om het zogenaamd uit te bannen is nog steeds te dom voor woorden. | ||
Tarado | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:46 | |
Het is gewoon een moeilijk onderwerp maar dat in F1 geen effect zou hebben ben ik niet met je eens omdat er veel mensen naar kijken en er dus een voorbeeldfunctie vanuit gaat. | ||
daNpy | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:49 | |
Sorry maar miljonairs die de gewone man gaan vertellen hoe zwaar het leven is moet ik meestal om lachen. En dan nog is dat mijn punt niet, het punt is dat je discriminatie niet met discriminatie moet proberen te bestrijden. Dat is de objectieve balans gewoon de andere kant op willen hebben. | ||
Tarado | zaterdag 23 juli 2022 @ 09:58 | |
Als jij denkt dat Hamilton wat je ook verder van hem vindt geen rolmodel is voor veel gekleurde mensen in de wereld dan begrijp je er niet zoveel van, daar hoeft hij weinig voor te zeggen, alleen maar te rijden. En je punt is gewoon geen punt omdat streven naar toch vrij vrijblijvend is en niets meer dan we zullen er rekening mee houden, als je dat al teveel vindt is het toch meer jouw probleem. | ||
Evenstar | zaterdag 23 juli 2022 @ 12:20 | |
Echt schandalig hoe dit wordt doorgedrukt na een complete clownshow in Baku. Daarna kwamen de voorzetten om de regels te wijzigen, was het belachelijk hard stuiteren opeens verdwenen, had Lewis geen last meer van zijn rug en kwam Mercedes met updates. Nu zijn er geruchten dat Mercedes volgend jaar weer dominant kan zijn door de regelwijzigingen. Hoop dat Ferrari poot stijf houdt en zelfs dreigt met opstappen. Het is nu wel een keer klaar met Mercedes. | ||
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:06 | |
Precies. 9 teams moeten de wil van 1 team toch wel tegen kunnen houden? Ferrari mag daar de veto wel voor gebruiken | ||
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:07 | |
Scheelt niks. | ||
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:07 | |
Max sneller. | ||
Peterselieman | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:09 | |
Verkeerde topic ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:10 | |
Oja, ik vond het al zo rustig ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 23 juli 2022 @ 16:40 | |
Vers van de pers: dit weekend is definitief de (voorlopig) laatste keer dat we op deze baan rijden, de Franse GP ligt er uit. | ||
beantherio | zondag 24 juli 2022 @ 13:15 | |
Ik moet me eigenlijk niet meer met Twitter-troep bezig houden maar zoals we allemaal weten is Michael Massi niet op staande voet ontslagen. | ||
TheStigsDutchCousin | zondag 24 juli 2022 @ 13:26 | |
Echt waar? | ||
Federer-fan | zondag 24 juli 2022 @ 15:21 | |
Klein vraagje: hoe kan ik mijn Viaplay-abonnement opzeggen? Ik ben echt klaar met die storingen. Je zou ergens in je profiel moeten zien "Pakket annuleren" maar ik kan dat nergens vinden. Reacties mogen natuurlijk ook per DM. | ||
tripel7 | zondag 24 juli 2022 @ 17:59 | |
Viaplay topic | ||
Luctor.et.Emergo | maandag 25 juli 2022 @ 12:25 | |
![]() ![]() | ||
PzKpfw | maandag 25 juli 2022 @ 12:28 | |
Blijf het wel bijzonder vinden dat Verstappen Leclerc ronde na ronde niet voorbij kon komen binnen DRS-bereik. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 25 juli 2022 @ 12:30 | |
Waarom? Wat is daar bijzonder aan? | ||
Questular | maandag 25 juli 2022 @ 12:34 | |
Wie zegt dat hij dat op dat moment aan het proberen was? | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 25 juli 2022 @ 12:34 | |
Banden sparen, tactiek uitdenken, rust nemen, en dan weer proberen. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 12:40 | |
blijf het wel bijzonder vinden die trolpogingen topic na topic | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 25 juli 2022 @ 12:42 | |
Dat is een optie. Dat hij banden wilde sparen, maar dat rijmt niet bepaald met zijn undercut poging. Ik denk eerder dat de Ferrari gewoon te snel was in Q3 en Q1 waardoor het verschil in de DRS zones te groot was om er helemaal naar toe te rijden. Die paar keer dat hij echt dichtbij kwam was het snelheidsverschil gewoon te klein om er echt langs te komen. Ook omdat het gewoon een waardeloos circuit is voor F1. [ Bericht 3% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 25-07-2022 12:48:23 ] | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 12:52 | |
toch was het zo, toen ze zagen dat de slijtage dermate minder was dan voorzien en dus een 2 stopper niet nodig was hoefde Verstappen er niet meer voorbij en was het inhalen met pitstop afdoende, Charles probeerde er nog alles uit te halen maar was achter Verstappen de pitstraat uitgekomen en dan doet het straight-line speed verschil de rest | ||
Tijn | maandag 25 juli 2022 @ 12:57 | |
Ik vind het echt jammer dat we dat niet hebben kunnen zien. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 12:58 | |
eens was een stuk leuker geweest | ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 13:07 | |
En als Max podia pakt is dat ook gewoon goed. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 25 juli 2022 @ 13:29 | |
True. En zijn voorsprong uit blijft bouwen. | ||
Black-Death | maandag 25 juli 2022 @ 13:36 | |
Jammer dat we nooit zullen weten wie er gisteren had gewonnen als Leclerc niet was gecrasht. Misschien dat Max er na de pitstops voor had gezeten, maar met DRS voor Leclerc en zijn goede exits uit snelle bochten denk ik dat Max dan alsnog het bokje was geweest. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 13:38 | |
dat was niet misschien, dat was wel een zekerheidje, ook had Ferrari meer problemen met de banden maar het had zeker spannender geworden | ||
Tijn | maandag 25 juli 2022 @ 13:40 | |
Met RBR's hoge topsnelheid denk ik niet dat Leclerc er zomaar langs was gezeild. | ||
Nattekat | maandag 25 juli 2022 @ 13:40 | |
Welnee, dat valt gewoon totaal niet te zeggen nu. Miami is een prachtig voorbeeld van hoe er nog prima verdedigd kan worden met topsnelheid. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 13:46 | |
dat ging over de pitstop, Leclerc was achter Verstappen de baan op gekomen | ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 13:54 | |
Dat gebeurt wel als Ferrari het laat hangen, of Leclerc straks gridstraffen krijgt. Ik ga er wel vanuit dat als Max niet wint, er een of meer Ferrari's voor hem op het podium staan. Tenzij hij natuurlijk ook een keer een botsauto van teamToto tegen komt. | ||
Tijn | maandag 25 juli 2022 @ 14:07 | |
Max heeft inderdaad nu zoveel marge dat elke race winnen helemaal niet meer nodig is om kampioen te worden. Elk weekend een podium is waarschijnlijk al genoeg, en dat is voor Verstappen sowieso al praktisch een zekerheidje. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 14:13 | |
als Charles 10 keer wint is hij kampioen, maar ik denk niet dat dat erin zit | ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 14:18 | |
Hij vind zelf van niet ![]() | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 25 juli 2022 @ 14:20 | |
Hij zal nog wel wat gridstraffen krijgen. Onmogelijk dat hij er zelfs nog 8 kan gaan winnen. | ||
Tarado | maandag 25 juli 2022 @ 14:25 | |
lijkt me ook niet maar zondag heeft hij wel een goeie kans en Zandvoort ook wel en er zullen nog wel 1 of 2 circuits die Ferrari wat beter liggen | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 25 juli 2022 @ 14:28 | |
Dit seizoen kennende eindigt Leclerc op Zandvoort in de branding. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 25 juli 2022 @ 14:37 | |
Is wel meteen de brand uit ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 25 juli 2022 @ 14:41 | |
Leclerc na zijn crash: | ||
Tijn | maandag 25 juli 2022 @ 14:43 | |
Tuurlijk kan het nog. Maar laat ik het zo zeggen... kheb net even een scriptje geschreven waarin de punten van de resterende races (10 GPs, 1 sprint, 1x FL per weekend) willekeurig over de top wordt verdeeld. Als je dat 100.000 keer draait, is dit de verdeling van het aantal kampioenen:
| ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 14:47 | |
Daar ging m'n ijsthee bijna ![]() | ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 14:49 | |
Lewis: ![]() | ||
Tijn | maandag 25 juli 2022 @ 14:50 | |
Lewis zit er wel bij, maar komt 0 keer als kampioen uit de bus in mijn simulatie ![]() | ||
daNpy | maandag 25 juli 2022 @ 14:51 | |
Discriminatie! | ||
Rianne84 | maandag 25 juli 2022 @ 20:02 | |
https://racingnews365.nl/(...)tslag-f1-commissaris Leuk voor Claire. Hoop dat de mails van Toto haar bespaard blijven. | ||
Black-Death | maandag 25 juli 2022 @ 20:26 | |
I have sent you an email ![]() Ja hoor de wedstrijdleider zit tijdens een race rustig zijn mailtjes te checken.. | ||
beantherio | dinsdag 26 juli 2022 @ 14:37 | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 26 juli 2022 @ 15:06 | |
REGENRACEWEEK ![]() | ||
Evenstar | dinsdag 26 juli 2022 @ 15:47 | |
Russell gaat vierde weekend op rij iemand rammen genot ![]() | ||
NicolasJoy | dinsdag 26 juli 2022 @ 16:05 | |
Misschien wel weer 'ns met Bottas... | ||
tripel7 | dinsdag 26 juli 2022 @ 21:13 | |
Gewoon een over de top Imola'tje doen, en letterlijk na een crash een andere rijder het kampioenschap uit meppen. (kan je voorstellen hoe bang Zhou geweest moet zijn na eerst door Russell geramd te zijn, en hem dan op je op af zien komen rennen). | ||
MoreDakka | dinsdag 26 juli 2022 @ 21:49 | |
Het blijft het hele weekend droog. U leest het hier voor het eerst | ||
#ANONIEM | dinsdag 26 juli 2022 @ 21:56 | |
Godzijdank staat Bottas tegenwoordig niet meer op de eerste rijen. | ||
Tarado | dinsdag 26 juli 2022 @ 23:29 | |
het zit hem toch niet lekker dat Hamilton meer uit die auto haalt momenteel | ||
Peterselieman | dinsdag 26 juli 2022 @ 23:34 | |
fixed | ||
WismutVeilchen83 | woensdag 27 juli 2022 @ 10:36 | |
Ben erbij dit weekend. Ben niet ongelukkig met de laatste voorspellingen, het leek eerst het hele weekend 34-35 graden en volop zon te worden. Dan is 27 op raceday met af en toe een buitje toch lekkerder ![]() | ||
Dauthi | woensdag 27 juli 2022 @ 11:45 | |
Zhou zag niet zoveel hoor met een auto ondersteboven tussen een hek en een bandenmuur ![]() | ||
Tarado | woensdag 27 juli 2022 @ 11:50 | |
die had echt mazzel dat de auto geen vlam vatte want de Grosjean optie was er niet | ||
Starflyer | woensdag 27 juli 2022 @ 15:47 | |
Porsche neemt 50% van de aandelen van Red Bull Racing over. https://nl.motorsport.com(...)-overnemen/10344173/ | ||
Black-Death | woensdag 27 juli 2022 @ 15:55 | |
![]() | ||
TheStigsDutchCousin | woensdag 27 juli 2022 @ 16:02 | |
Wauw! ![]() | ||
TjjWester | woensdag 27 juli 2022 @ 17:23 | |
Wat heeft Marokko hier mee te maken??? | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 juli 2022 @ 17:25 | |
Als je de tekst leest....
| ||
TjjWester | woensdag 27 juli 2022 @ 17:26 | |
Dat beantwoord mijn vraag niet......... | ||
Starflyer | woensdag 27 juli 2022 @ 17:35 | |
Toch wel. Via Marokko is men er achter gekomen dat Porsche 50% van de aandelen van Red Bull Racing wil overnemen. Marokko is blijkbaar één van de landen die dat moet goedkeuren en als zoiets goedgekeurd is wordt dat in Marokko meteen openbaar gemaakt. Of bedoel je waarom Marokko dat moet goedkeuren? | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 juli 2022 @ 17:38 | |
Jawel, alleen snap je het niet. Het verzoek tot overnemen van de aandelen moet bij mededingingsautoriteiten in 20 landen buiten de EU worden gedaan. Dat heeft men dus onder andere in Marokko gedaan, maar doordat de wetgeving daar er voor zorgt dat dit openbaar wordt is het nu bekend. Marokko is één van de grootste groeimarkten voor Porsche, dus mogelijk is dat de reden waarom ze voor Marokko hebben gekozen. Maar het kan ook een volstrekt random keuze zijn geweest vanuit RB en Porsche. | ||
Tarado | woensdag 27 juli 2022 @ 17:42 | |
ingrijpender dan ik had verwacht maar wel goed voor de continuïteit | ||
tripel7 | woensdag 27 juli 2022 @ 18:07 | |
Betekend dit dat Max en Checo gepimpte VW's gaan promoten? ![]() | ||
MoreDakka | woensdag 27 juli 2022 @ 18:09 | |
Ik moet het allemaal nog maar zien. De motorreglementen voor 2026 zijn nog op geen enkele manier bevestigd. | ||
Nieuwschierig | woensdag 27 juli 2022 @ 18:20 | |
Nu promoten ze vooral gepimpt suikerwater. Zou me niet verbazen als dat nog een keer verboden wordt bij sportwedstrijden. | ||
Tarado | woensdag 27 juli 2022 @ 18:27 | |
de suikerlobby is sterk in de wereld maar het zal er inderdaad ooit wel van komen | ||
DKUp | woensdag 27 juli 2022 @ 18:29 | |
Beter dan die Honda-meuk. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 27 juli 2022 @ 18:35 | |
Whut? Ik verkies een Hondamotor boven welk VAG monster dan ook. | ||
ChevyCaprice | woensdag 27 juli 2022 @ 18:48 | |
Ja echt meuk zo'n honda die Max naar zijn eerste WDC heeft geholpen | ||
ChevyCaprice | woensdag 27 juli 2022 @ 18:49 | |
![]() Dit is nog best vet zo'n NSX | ||
MoreDakka | woensdag 27 juli 2022 @ 19:09 | |
Ja leuk, dat automerk geneuzel is precies wat dit topic nodig heeft | ||
Kleffe_Dop | woensdag 27 juli 2022 @ 22:59 | |
Om vervolgens een onbetrouwbare partner te blijken en het avontuur voortijdig en hals over kop te verlaten. Enorm respect voor de manier hoe Honda zich onder de vleugels van Red Bull herpakt heeft, maar het is geen partner waar een top team de komende tien jaar van zijn Formule 1 team aan op wil gaan hangen. Een wisseling van board of directors bij Honda betekent dat met één pennenstreek honderden miljoenen aan verliezen worden genomen en het Formule 1 traject weer aan de kant geschoven wordt. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 27-07-2022 23:45:46 ] | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 09:08 | |
Anderzijds laten ze nu (vast tegen flinke betaling) RB echter niet helemaal zakken door de motoren gewoon nog te leveren. | ||
Tarado | donderdag 28 juli 2022 @ 09:10 | |
Maar qua timing zitten ze toch altijd wel een beetje fout, net als Toyota trouwens, zal iets Japans zijn. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 10:59 | |
https://nl.motorsport.com(...)s-red-bull/10344157/ Ik zou het heel raar vinden om in Spa of Monza een motorwissel te pakken. Op beide circuits ben je in mijn optiek favoriet en op Monza kun je nauwelijks inhalen. | ||
Yashaaaaa | donderdag 28 juli 2022 @ 12:04 | |
Vettel stopt ermee na dit seizoen ![]() ![]() https://www.instagram.com/p/CgjUE5xKW-B/ | ||
Sjeeser | donderdag 28 juli 2022 @ 12:12 | |
Niet heel verrassend, denk ik. Aston Martin zakt verder weg in de loop van de jaren, hoe leuk is het om achteraan mee te rijden. En ik vraag me af hoe gezellig het is met de Strolletjes. | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 12:12 | |
Wat is Instagram een grafsite ![]() Ik wacht wel tot het filmpje op een ander medium staat waar je hem wel in de achtegrond kan luisteren. | ||
daNpy | donderdag 28 juli 2022 @ 12:15 | |
Motorwissel betekent voor Max nog geen gridstraf. En met een verse (snellere) motor voor die lange rechte stukken is misschien wel prettig. | ||
WheeledWarrior | donderdag 28 juli 2022 @ 12:16 | |
Valt inderdaad niet veel meer te winnen nee bij dat team. | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 12:16 | |
Inmiddels ook hier: https://www.f1maximaal.nl(...)-van-f1-seizoen-2022 | ||
R-woud93 | donderdag 28 juli 2022 @ 12:17 | |
Vettel ![]() ![]() | ||
ondeugend | donderdag 28 juli 2022 @ 12:17 | |
Toch wel jammer..maar te begrijpen. Ik vond hem lekker dwars de laatste tijd. | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 12:19 | |
Zonde om hem te zien gaan wel. | ||
ChevyCaprice | donderdag 28 juli 2022 @ 12:20 | |
Held. Baas. Topper. Geweldenaar. Gelijkheidsstrijder. | ||
4-elements | donderdag 28 juli 2022 @ 12:21 | |
Logisch besluit, ook niet erg verrassend. Zijn carrière gaat een beetje als een nachtkaars uit. De laatste jaren maakte hij ook veel onnodige fouten. Betwijfelde al of hij er nog plezier in had, zeker nu de Aston Martin van dit jaar geen deuk in een pakje boter rijdt. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 12:21 | |
Wel bijzonder wat-ie allemaal bereikt heeft. Jammer dat het sinds Ferrari alleen maar downhill is gegaan. | ||
Questular | donderdag 28 juli 2022 @ 12:22 | |
Ik had wel moeite met zijn kapsel. Voor de rest jammer dat hij stopt. | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 12:23 | |
Ferrari doet dat nou eenmaal met coureurs. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 12:24 | |
Ja, hij is in die 5 jaar minstens 15 jaar ouder geworden ![]() | ||
Kickinalfa | donderdag 28 juli 2022 @ 12:30 | |
Had hem meer gegund dan alleen het RB succes, maar tijd om te gaan ja. | ||
opgebaarde | donderdag 28 juli 2022 @ 12:36 | |
Jammer. Echt een leuke vent. Al was er in die Aston Martin vrij weinig aan en was hij na zo'n intense carrière vooral nog veldopvulling | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 12:36 | |
Tsja, jammer dat Vettel stopt, vind hem een leuke persoonlijkheid de afgelopen jaren, zeker op 't gebied van klimaat en milieu. Voor de rest heb ik een grafhekel aan Ferrari. Kimi die afgedankt wordt, Alonso die afgedankt wordt, en ook Vettel is door Ferrari afgedankt. Alle drie wereldkampioenen. Allemaal doen ze nog wat jaartjes mee in de middenmoot en stoppen er na twee jaar mee of zo. | ||
Starflyer | donderdag 28 juli 2022 @ 12:38 | |
En Prost en Mansell niet te vergeten ![]() | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 12:41 | |
Het is gewoon triest wat Ferrari doet met wereldkampioenen. ![]() | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 12:42 | |
Sowieso liever een veilige wissel voor dat soort circuits, dan met een plof te maken krijgen. | ||
Mexicanobakker | donderdag 28 juli 2022 @ 12:46 | |
Lauda en Ascari! | ||
Bonobo11 | donderdag 28 juli 2022 @ 12:46 | |
Zelfs Schumi werd er gewoon uitgeduuwd. (jij gaat met pensioen) | ||
Sinister-D- | donderdag 28 juli 2022 @ 12:47 | |
Zat er aan te komen... Verwacht: Alonso naar AM, Piastri naar Alpine. | ||
Mexicanobakker | donderdag 28 juli 2022 @ 12:49 | |
Dat idee heb ik niet echt. Kan me ook niet voorstellen dat ze Kimi écht beter vonden dan Schumi. | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 12:50 | |
Ferrari is letterlijk je eindstation. | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 12:52 | |
Waarom willen F1-rijders zo graag kampioen worden met Ferrari..? Ja, Ferrari is een groot en uniek merk, maar als driver weet je toch wel dat het zo'n beetje je carrière kan kosten? Dan is 't echt kampioen worden of uitgerangeerd worden. Blij toe dat Max nog heel wat jaren zit bij Red Bull en volgens mij nog nooit gezegd heeft dat hij ooit met Ferrari kampioen wil worden. Godzijdank. | ||
King_Merc | donderdag 28 juli 2022 @ 12:54 | |
Jep.. | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 12:55 | |
Max weet wel wat hij wil. Ik denk dat hij de rest van zijn carrière bij RB blijft. | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 12:59 | |
Contractueel tot en met 2028 toch? Benieuwd hoe dat gaat met Porsche trouwens. Eerst Renault wat waardeloos was, toen Honda wat ook niet altijd heel goed werkte, maar uiteindelijk wel, nu RBPT en in de toekomst Porsche? | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 13:00 | |
Porsche zou vooral aan het chassis werken dacht ik ergens gelezen te hebben. En Honda zou ook nog wel een sponsordeal willen met RB. | ||
Marcoss | donderdag 28 juli 2022 @ 13:01 | |
Vettel ![]() | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 13:04 | |
Klinkt me een beetje vreemd in de oren, al geloof ik je wel. Maar waarom zou een motormerk als Porsche zich bemoeien met het chassis, als RB dat zelf al behoorlijk goed onder controle heeft en vaak afhankelijk zijn van de motoren? | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 13:05 | |
https://streamable.com/5hb0h1 Voor de andere Instagram haters ![]() | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 13:05 | |
Ik denk dat veel coureurs zichzelf overschatten en denken dat ze het wel even gaan maken bij het grote, prestigieuze Ferrari. Vervolgens komen ze in een chaotisch slangennest terecht waar je niet zonder kleerscheuren uitkomt. Volgens mij heeft Max sinds dat akkefietje bij de Florida Winter Series in 2014 zo'n hekel aan Ferrari gekregen dat-ie er nooit meer iets mee te maken wil hebben ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 13:06 | |
Er zal ongetwijfeld meer achter de schermen gaan gebeuren wat we niet weten, dus wat nu vreemd in de oren klinkt kan later ineens volstrekt logisch zijn. Al ben ik het wel met je eens dat qua ontwerp RB gewoon het beste in huis heeft. Adrian Newey is een fokking genie. | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 13:07 | |
![]() | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 13:08 | |
Vind het overigens wel mooi hoe Stroll daar door complete nobodies om de oren wordt gereden ![]() | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 13:09 | |
Ik weet de details niet meer uit m'n hoofd, maar zo'n beetje elk boek over Max Verstappen heeft hier wel een hoofdstuk over. Bottomline is dat de Florida Winter Series is georganiseerd door Ferrari en zowel Jos als Max sterk de indruk hebben dat coureurs van de Ferrari Driver Academy werden voorgetrokken. | ||
Marcoss | donderdag 28 juli 2022 @ 13:11 | |
Max werd om z'n oren gereden door Latifi ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 28 juli 2022 @ 13:12 | |
En het toekomstperspectief van AM. Als de geruchten uitkomen mbt Red Bull/Alpha Tauri Porsche, Sauber Audi (en heel onwaarschijnlijk Williams Honda), dan zie ik het somber in voor McLaren en Aston Martin. Beiden zitten dan te kijken met hun klanten Mercedes krachtbron, waarmee ze wat betreft integratie in het chassis altijd een stap achterlopen op de fabrieksteams. | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 13:13 | |
Nee niet waar. | ||
Marcoss | donderdag 28 juli 2022 @ 13:17 | |
Van de 10 races waarin ze beiden finishten, eindigde Latifi er 6x voor, dat vind ik om z'n oren gereden als een prutser dat lukt ![]() | ||
Nattekat | donderdag 28 juli 2022 @ 13:19 | |
![]() Latifi is wel 2 jaar ouder, dus ik vergeef het hem. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 13:20 | |
En het helpt ook als je bij het Ferrari Driver Academy-team rijdt en je auto daardoor net ietsje sneller is dan de rest van het veld ![]() | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 13:24 | |
Latifi is dan ook een GOAT ![]() Goes Of Another Track | ||
4-elements | donderdag 28 juli 2022 @ 13:29 | |
En het was de eerste single seater ervaring voor Max. Latifi had wat dat betreft al meer ervaring. | ||
Tarado | donderdag 28 juli 2022 @ 13:31 | |
ja is een beetje wat presidenten in de VS hebben, al leek de huidige al een beetje dood voor hij begon | ||
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2022 @ 13:31 | |
Het gaat om de toekomst van Red Bull F1. Mateschitz is inmiddels 78 en die wil de continuiteit van RBR waarborgen. | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 13:31 | |
Heb je hier meer informatie over? Ik zou hier graag meer over lezen. Alvast dank! | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 13:32 | |
Ik zal eens in m'n boekenkast kijken wat ze er nou ook alweer precies over schreven. | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 13:34 | |
Gaarne! Links in DM of PM mag ook. | ||
Weltschmerz | donderdag 28 juli 2022 @ 13:37 | |
En ook afgedankt nadat hij ondanks Ferrari zelf toch nog het oneerlijke gevecht tegen Mercedes aankon. Auto's die stuk gaan, slechte bandenwissels, verkeerde strategie en Raikkonen in de weg laten rijden, en geen verkeerd woord van Vettel. Dan Leclerc die eventjes iets sneller is in de kwalficatie en ze gaan doen alsof het aan Vettel lag en ondermijnen hem om hem er slechter uit te laten zien. En dan nu weer slechte strategien, auto's die stuk gaan, slechte wissels maar dan nu met een Leclerc, die nog niet heeft geleerd om de concentratie elke bocht vast te houden en begeleiding nodig heeft. Dat gaat dus ook niks worden, met Vettel hadden ze hun beste kans, de betere coureur tegen de superieure auto, en die hebben ze verpest. Wat denken ze nou eigenijk, dat er nog een keer een Schumacher voorbij komt om ze te redden? De Formule1 gaat nog weleens in zijn eigen mythes gelovern. De behoefte aan een coureur die zich met Schumacher zou kunnen meten was zo groot dat de piepjonge Raikkonen tot supertalent werd verklaard omdat hij 1 tiende sneller was dan Nick Heidfeld. Zijn ogenschijnlijke desinteresse in alles er omheen leidt dan in een vreemde drogredenering dat hij dus wel heel hard moet kunnen stampen. De meeste mensen waren dan ook verbaasd dat hij niet sneller dan Massa bleek. | ||
Evenstar | donderdag 28 juli 2022 @ 13:47 | |
Denk dat er nooit meer een Schumacher komt. Het is ook niet meer mogelijk om als coureur zoveel kennis en kunde te hebben om bijna in je eentje een team bij een afgrond weg te trekken en een "winning machine" te maken. Wat Schumacher met Ferrari deed is uniek en zal altijd uniek blijven. | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 13:52 | |
Oh God, @Weltschmerz die me quote. Dat ik dat nog mee mag maken. Toen Vettel bij Ferrari reed, had je dagelijks hele epistels over hoe fantastisch Vettel wel niet was, maar sinds hij rijdt bij AM ben je opvallend stil. Tenzij iemand iets over Vettel roept, want dan moet je weer even van je laten horen. Sneu! | ||
Twieki | donderdag 28 juli 2022 @ 13:56 | |
En ja, ik volg dit topic al jaaaaaaren, en merk een bepaalde overeenkomst tussen @Weltschmerz en @ChevyCaprice . Altijd tegendraads. Het zijn toch geen klonen van elkaar..? | ||
Evenstar | donderdag 28 juli 2022 @ 14:07 | |
Nah, @Weltschmerz zegt af en toe nog wel wat nuttigs. | ||
Weltschmerz | donderdag 28 juli 2022 @ 14:15 | |
Ook wat hij met Benetton deed trouwens. Maar daarom juist, er zal nooit meer een coureur komen die dusdanig het verschil kan maken omdat de marges smaller zijn geworden met het tijdsverloop. Dus wat wil je dan als Ferrari? Met een slechter functionerend team coureurs als oud vuil behandelen zodat de allerbeste coureurs niet eens meer willen komen en je dus al op achterstand begint? Ferrari een beetje een diva, ok, dat is zo gegroeid. Maar het begint een vals en lelijk oud wijf te worden dat doet alsof ze elke man kan krijgen om voor haar gebreken te compenseren. Hij speelt een wat minder belangrijke rol in de races he? En de verslaggeving negeert hem zoveel mogelijk. Sowieso kijk ik races op mijn laptop dit seizoen, dus dan post ik een stuk minder. Verder heb ik geen flauw idee wie je bent en kan ik mij niet herinneren jou eerder gesproken te hebben, dus waar dit nou weer vandaan komt? Je zal wel dusdanig oninteressant gepost hebben dat ik maar helemaal niet op je gereageerd heb. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 14:18 | |
Ik denk wel meer dan een beetje ![]() | ||
ChevyCaprice | donderdag 28 juli 2022 @ 14:19 | |
Klopt, die kans heeft Vettel goed verpest met zijn 6 spins dat seizoen | ||
Tarado | donderdag 28 juli 2022 @ 14:20 | |
geef je Schumacher wel iets teveel eer in de zin dat hij het alleen deed , die was gewoon slim genoeg om de juiste mensen om zich heen te verzamelen bij Ferrari, die doorbroken het ik noem het maar even "shitalisme" wat in principe altijd wijzen is naar anderen omdat niemand wat fout doet of daar verantwoordelijkheid voor wil nemen ipv het werkelijke probleem samen oplossen | ||
ChevyCaprice | donderdag 28 juli 2022 @ 14:20 | |
Ah nog steeds boos vanwege die ene keer dat ik je totaal diste over dat moment van Russell? Ach ja logisch. | ||
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2022 @ 14:21 | |
Eerlijk gezegd denk ik dat het nu ook niet meer kan, de technologie eisen van F1 zijn zo hoog geworden dat een coureur daar niet meer in staat toe is. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 14:23 | |
Het was inderdaad zeker niet Schumacher alleen, ook mensen als Jean Todt, Ross Brawn en Rory Byrne hebben een hele grote rol gehad in de succesjaren van Ferrari met Schumacher achter het stuur. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 14:36 | |
Marko hint echt op de grid penalty. Dat zou betekenen dat Max in Hongarije een nieuwe motor pakt en dan kort erna nog een keer. Toch zou ik dat zeer onverstandig vinden op banen waar je echt kunt winnen.. | ||
Evenstar | donderdag 28 juli 2022 @ 14:39 | |
Dat bedoel ik ook een beetje.Tuurlijk deed hij het ook niet alleen, maar de kennis en kunde die hij had was wel uniek. Denkt dat er weinig coureurs zijn die het zo goed kunnen vertalen. | ||
MoreDakka | donderdag 28 juli 2022 @ 14:40 | |
Goed dat Vettel stopt, hij ziet er de laaste tijd bijzonder slecht uit. Ik vraag me af wat er gebeurd is want zelfs vorig jaar nog kon je zien dat hij lol had. Hopelijk kan hij het geluk terugvinden met zijn familie. | ||
Black-Death | donderdag 28 juli 2022 @ 14:42 | |
Ik denk dat ze Max een penalty moeten laten pakken op een baan waarvan ze verwachten dat Ferrari sowieso sneller is, maar Max wel 3e kan worden na een inhaalrace. Dan doet die penalty hem feitelijk geen pijn, ervanuitgaande dat hij op bepaalde banen de Ferrari toch niet bijhoudt. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 14:42 | |
Als RBR achteraan staat is dat misschien de enige kans die Mercedes krijgt op een overwinning dit jaar ![]() | ||
Tarado | donderdag 28 juli 2022 @ 14:45 | |
waar hint hij dat? Ik dacht ze nog 1 motor over hadden en Hongarije lijkt me niet de plek om dat te doen | ||
TheStigsDutchCousin | donderdag 28 juli 2022 @ 14:49 | |
Nou, er komen nog gridstraffen voor RB dus wie weet. Maar goed, wellicht ook voor Mercedes ![]() | ||
Weltschmerz | donderdag 28 juli 2022 @ 14:50 | |
Een coureur gaat niet naar Ferrari omdat het makkelijk wordt, en dat hoeft ook niet. Maar als je dan ook nog grote coureurs afdankt omdat ze niet volledig voor het gepruts van het team hebben kunnen compenseren dan moet je je eens gaan afvragen hoe je ooit nog WK denkt te worden. Ik weet niet precies op welke seizoen je doelt, maar zo'n startcrash met de teamgenoot is gewoon iets wat het team kan voorkomen. Maar Ferrari weigerde uberhaupt een fatsoenlijke teamtactiek te maken, terwijl Raikkonen gewoon teveel trager was om daar iets tegen in te brengen. | ||
Wienerschnitzels | donderdag 28 juli 2022 @ 15:02 | |
![]() | ||
ChevyCaprice | donderdag 28 juli 2022 @ 15:03 | |
Crashen in Hockenheim en vervolgens op diverse plekken spinnen bij een inhaalpoging. 2018, weet je zelf hopelijk ook nog wel. Wat je zit hier wel Ferrari van alles de schuld te geven maar ga niet doen alsof het geen collectieve wanprestatie was dat seizoen | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 15:07 | |
De eerste de beste die ik uit de kast trek: ![]() ![]() ![]() Volgens mij heeft Olav Mol ook wel eens gezegd dat na de ervaring in de Florida Winter Series, zowel Jos als Max nooit meer iets met Ferrari te maken willen hebben. | ||
Starflyer | donderdag 28 juli 2022 @ 15:11 | |
Alleen het ERS deel dacht ik. En RBPT de ICE. Honda alleen t/m 2025 als naamgever van de motoren en daarna misschien als leverancier van een ander team. | ||
Starflyer | donderdag 28 juli 2022 @ 15:21 | |
Alonso zou (volgens geruchten) voor nog eens twee jaar bij Alpine bijgetekend hebben. De naam die ik de afgelopen weken veel zag langskomen was die van Mick Schumacher. Maar ook de namen van Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo, Alex Albon en Nyck de Vries worden nu genoemd. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 15:24 | |
Ik denk dat Alpine ook een beter team is de komende jaren dan Aston Martin. Sowieso fabrieksteam > klantenteam, maar ook de manier waarop Aston Martin wordt gerund, met de zoon van de eigenaar die per se een stoeltje moet hebben, komt niet bepaald serieus over. | ||
Starflyer | donderdag 28 juli 2022 @ 15:25 | |
Ach, Williams was ook niet te beroerd om een wereldkampioen eruit te gooien. Mansell en Hill vertrokken ook naar een ander team nadat ze wereldkampioen geworden waren. | ||
THEFXR | donderdag 28 juli 2022 @ 15:29 | |
Frank betaalde nooit, dus gingen ze voor veel geld naar een ander team, dat is algemeen bekend. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 16:09 | |
In dit artikel: https://nl.motorsport.com(...)s-red-bull/10344157/ | ||
Tarado | donderdag 28 juli 2022 @ 16:19 | |
Hij heeft het over na de zomerstop en dus niet Hongarije, ze hebben nog 1 motor over dus waarom ze die dan inzetten in Spa en dan 2 races erna weer een nieuwe zou ik wel wat vreemd vinden maar de strategisten zullen wel uitrekenen waar de pijn het minste is | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 16:29 | |
Nouja, het ging me vooral om dit stuk: De verwachting is dat Leclerc en Sainz later dit jaar nogmaals tegen zo'n motorstraf aanlopen, maar Marko benadrukt dat dit ook geldt voor Verstappen en Perez. "Dat gaat ons ook gebeuren. We moeten simpelweg een circuit uitkiezen waarop je relatief goed kan inhalen", erkent de Oostenrijker. Hij hint ernaar dat de eerste races na de zomerstop in België en Italië daar mogelijk geschikt voor zijn. "Als je naar de komende races kijkt, dan komen we absoluut op een circuit dat we hebben gekozen." Daaruit maak ik op dat ze op 1 van die 2 circuits een gridstaf willen pakken. Als het Spa is dan moeten ze idd in Hongarije de 3e motor in de poule nemen. Voor Monza kan het als ze het in de komende 3 races doen. Maar ik denk dat die de beste 2 circuits zijn voor RBR om te winnen, dus zou ik daar nooit achteraan starten.. | ||
Weltschmerz | donderdag 28 juli 2022 @ 16:37 | |
Iedereen mocht hem ook straffeloos aantikken of ophouden en als hij zelf iemand raakte, en dan ook nog spinde terwijl hij aan de binnenkant zat, dan kreeg hij er meteen 10 seconden bij. Ja, hij heeft foutjes gemaakt maar hij moest er ook heel hard aan trekken om uberhaupt mee te kunnen doen om de titel. | ||
Tijn | donderdag 28 juli 2022 @ 16:42 | |
Ook een realistische optie is natuurlijk dat Marko weer eens uit z'n nek kletst ![]() | ||
Blik | donderdag 28 juli 2022 @ 16:44 | |
Lijkt mij persoonlijk logischer om die pijn in Japan of Austin te pakken als die mogelijkheid er is. De circuits waar je favoriet bent moet je denk ik niet die pijn pakken, want winnen betekent uitlopen op Leclerc. Zijn circuits waar je verder prima kunt inhalen | ||
nils7 | donderdag 28 juli 2022 @ 17:34 | |
Schumi heeft gedaan wat ze nu fout doen daar. Nu hebben ze allemaal Italianen op posities zitten misschien wel de beste Italianen maar niet de beste mensen internationaal gezien. | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 28 juli 2022 @ 18:53 | |
Dat hoopte ik ook. Wellicht klopt het wat gebruiker Tijn zegt! | ||
Starflyer | donderdag 28 juli 2022 @ 18:55 | |
Hill wel ja. Mansell ging weg omdat ze Prost aangetrokken hadden voor 1993. Die wilde hij niet als teamgenoot hebben na zijn ervaringen met Prost bij Ferrari. | ||
#ANONIEM | donderdag 28 juli 2022 @ 19:12 | |
Vettel zal zich nu dus fulltime in kunnen zetten voor een betere wereld. Duurzaamheid, inclusiviteit, je kent het wel. Daarmee zal ie nog steeds vol bewondering door @Weltschmerz gevolgd blijven worden, schat ik zo in. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2022 19:13:09 ] | ||
Evenstar | vrijdag 29 juli 2022 @ 14:44 | |
3e motor deze week in de poule nemen, en 4e tijdens zelfde GP als Leclerc dat doet zou wel een geniale zet zijn. Hebben eerste helft met 2 motoren gedaan, hopelijk 2e helft dan ook met 2 motoren. | ||
voetbalmanager2 | vrijdag 29 juli 2022 @ 15:38 | |
Als je de afscheidsvideo van Vettel mag geloven, dan gaan we hem over een paar jaar in een andere motorsportklasse kunnen bewonderen. Ben benieuwd. | ||
Nattekat | vrijdag 29 juli 2022 @ 17:42 | |
Voorlopig mag je er gewoon van uit gaan dat er geen nummer 4 gaat komen ![]() | ||
ChevyCaprice | vrijdag 29 juli 2022 @ 17:43 | |
“We are checking” | ||
Tarado | zondag 31 juli 2022 @ 10:07 | |
te gek voor woorden uiteraard, verder niet echt heel interessant want dit
| ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 11:56 | |
Papa Stroll heeft een nieuw slachtoffer gevonden. | ||
DKUp | maandag 1 augustus 2022 @ 12:01 | |
Nog een kampioen de afgrond in pleuren. | ||
R-woud93 | maandag 1 augustus 2022 @ 12:03 | |
Ach, Alonso kan lekker zijn rondjes blijven rijden. | ||
RAVW | maandag 1 augustus 2022 @ 12:05 | |
Ja voor het geld hoeft die het denk ik niet meer te doen | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 12:06 | |
Ik heb het idee dat er bij Alpine ook wel het eea speelt. Alonso gaat daar niet zomaar weg. | ||
RAVW | maandag 1 augustus 2022 @ 12:07 | |
Misschien dat daar flavio briatore weer terug komt ![]() ![]() | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 12:09 | |
Kijk voor de grap eens naar hoe Ocon hemzelf en Alonso tot twee keer toe zwaar heeft genaaid. Die gozer is zo geobsedeerd met voor Alonso eindigen dat hij een gat open gooit voor de rest. Daar kan nooit een gezonde werksfeer heersen. | ||
RAVW | maandag 1 augustus 2022 @ 12:15 | |
Ach zo kan ik er wel meer die dar alleen mee bezig zijn .... Maar dat heb je als je bij diverse teams van die kemphaantjes zitten die allen maar aan eigenbelang denken. Bij de een pakt het goed uit en bij de andere verkeerd. Denk maar aan Rosberg - Ham daar ging het echt niet echt lekker En kijk eens naar Max ... ( vul de tweede rijder maar in) die gast is gewoon niet leuk om als team rijder te hebben. Wil je Max kunnen verslaan als team genoot moet je toch wel even van mars komen of zo | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 12:18 | |
Rosberg - Hamilton was echt met alle wil van de wereld geen goede werksfeer meer te noemen aan het eind van 2016. Verstappen en al zijn teamgenoten konden gewoon prima met elkaar overweg, Red Bull voelt ook echt als een familie. Alonso gaat echt niet zomaar weg richting een minder team om de laatste dagen richting zijn tweede pensioen af te tellen, er zit wat achter. | ||
RAVW | maandag 1 augustus 2022 @ 12:22 | |
Ja maar er is een verschil op de baan en buiten de baan .. vaak zijn ze buiten de baan allemaal wel "vriendjes " van elkaar. Maar dat is op de baan wel anders. op uitzonderingen daar gelaten Heb al aardig wat klappen zien vallen in de F 1 door rijders die met elkaar op de vuist gingen. Zie je trouwens ook niet veel meer Maar we zullen het wel horen waarom hij weg wil ... eerst dit jaar even nog uit zitten voor hem | ||
ESF1Gamer | maandag 1 augustus 2022 @ 12:25 | |
El plan ![]() | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 12:38 | |
El plan is uit elkaar gevallen. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 12:47 | |
Maar wie gaat er nu naast Ocon plaatsnemen? | ||
#ANONIEM | maandag 1 augustus 2022 @ 12:55 | |
Tja, wat moeten we hier nou weer van vinden? Ik vrees dat ik in gewetensnood ga komen. ![]() ![]() Dus... moet ik nou volgend jaar opeens blij gaan zijn als AM het goed doet? | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 12:56 | |
Misschien wordt het nu gelijk getrokken ![]() | ||
tripel7 | maandag 1 augustus 2022 @ 13:21 | |
Soms vraag ik me af of het Fernando's doel is om bij elk team minimaal een seizoen gehad te hebben. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 13:22 | |
Kan ie met een volle kaart met pensioen ![]() | ||
Rianne84 | maandag 1 augustus 2022 @ 13:29 | |
Denk het wel, alleen dan krijgt hij 100 voor experience in het f1 spel. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 13:30 | |
Nee, dan zou ie met elk team de WDC en WCC moeten halen ![]() | ||
Starflyer | maandag 1 augustus 2022 @ 13:45 | |
Oscar Piastri. | ||
THEFXR | maandag 1 augustus 2022 @ 14:09 | |
hij naait Renault? | ||
Whiskers2009 | maandag 1 augustus 2022 @ 14:11 | |
Is het niet gewoon zo simpel dat Alpine hem alleen een 1-jarig contract wilde geven terwijl Alonso een meerjarig contract wilde hebben en dat nu wel krijgt bij AM? Lijkt mij i.i.g. de meest voor de hand liggende verklaring ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-08-2022 14:53:18 ] | ||
Starflyer | maandag 1 augustus 2022 @ 14:33 | |
Alpine heeft hem ook een stoeltje in hun LMDh programma aangeboden voor 2024. Dus nog een jaar F1 en dan weer naar de WEC. Een beetje zoals bij McLaren, een meerjarencontract, maar dan voor meerdere klassen ipv alleen F1 ![]() | ||
Whiskers2009 | maandag 1 augustus 2022 @ 14:55 | |
Ah, ok. Met een kans om Indy (of i.i.g. Indy500) te rijden dan wellicht? Zou me niet verbazen als Alonso nog op de Triple Crown aast. | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 14:59 | |
denk je? ik denk dat hij z'n leven zonder prima vind | ||
R-woud93 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:23 | |
Denk het ook, hij wil gewoon lekker racen en bij AM kan hij dat nog meerdere jaren doen op het hoogste niveau. | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:35 | |
Ha, ik log ook weer eens in hier en zag nu pas de tag. @IJsdraakje had een mooie plek; mijn favoriete bocht! Ik was er dit jaar niet bij omdat we naar Zandvoort gaan in de paddock. | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 15:35 | |
Verkapte 'kijk mij paddockkaarten hebben' post ![]() | ||
Whiskers2009 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:36 | |
Ja, dat denk ik ![]() | ||
Ferry_76 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:37 | |
Maximaal een jaar, dan slaat Alonso de deur achter zich dicht en gaat hij met pensioen. Die gaat echt geen tweede keuze achter lance spelen. | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:37 | |
Sowieso! Maar Silverstone was vorig jaar met kamperen enzo vrij slecht geregeld, ontzettend jammer, dus zijn er een beetje op afgeknapt. Volgend jaar ook maar weer eens naar een andere race. | ||
Ferry_76 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:40 | |
Raar idee trouwens: Mochten zowel Alonso als Hamilton er dit of volgend jaar mee kappen, hebben we mogelijk nog maar één wereldkampioen op de grid staan.. | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 15:42 | |
die rijdt Lance echt wel naar huis hoor | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:42 | |
Wie niet? | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 15:44 | |
Tijden veranderen ![]() | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 15:44 | |
Latifi, Zhou, Schumacher, Ricciardo in huidige vorm | ||
Ferry_76 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:45 | |
Vettel... ![]() | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:45 | |
In dezelfde auto denk ik dat alleen Latifi er niet aan komt, persoonlijk. | ||
Ferry_76 | maandag 1 augustus 2022 @ 15:45 | |
Dat kan hij vast wel, maar Lance zal altijd een voorkeursbehandeling krijgen van papa. Heel benieuwd hoelang Fernando dat trekt.. | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 15:50 | |
ja dat blijft altijd moeilijk te bepalen maar ik schat hem wat hoger in dan jij | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:51 | |
Dat gezegd hebbende lijkt het me verder wel een erg sympathieke jongen enzo. Ik ben alleen geen 'fan' van de racecraft van de beste jongen ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 1 augustus 2022 @ 15:54 | |
Told you... | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 15:55 | |
*geeft sticker* | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 15:56 | |
Sorry dat ik aan je twijfelde. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 16:00 | |
Dus ![]() https://racingnews365.nl/(...)rari-zijn-niet-nodig | ||
R-woud93 | maandag 1 augustus 2022 @ 16:01 | |
Nou, Ferrari hoeven we geen rekening meer mee te houden dus. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 16:02 | |
Nee, dat wordt niks meer. Tenzij ze ineens iets heel moois en goeds doen, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht. | ||
IJsdraakje | maandag 1 augustus 2022 @ 16:02 | |
Het was wel wat ingekrompen als ik het vergelijk met 2019 (we stonden weer op Woodlands), maar wat ik hoorde was het weer een stuk beter dan vorig jaar. ![]() Niet dat dit voor ons een jaarlijks geintje wordt overigens, de kans is groter dat we volgend jaar naar Le Mans gaan. | ||
ESF1Gamer | maandag 1 augustus 2022 @ 16:03 | |
Veel plezier in Zandvoort en leuk dat je weer even post Natuurlijk foto's van Zandvoort GP weekend | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 16:04 | |
Wij feliciteren Mercedes met een mooie tweede plek in het kampioenschap. | ||
ESF1Gamer | maandag 1 augustus 2022 @ 16:08 | |
Ferrari snelste auto hebben en toch 3e dat is ook prestatie op zich ![]() | ||
Sked | maandag 1 augustus 2022 @ 16:09 | |
In 99% van de gevallen worden er mensen binnen no-time ontslagen na zo'n uitspraak. | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 16:11 | |
![]() | ||
Nattekat | maandag 1 augustus 2022 @ 16:12 | |
Derde worden in een tweestrijd ![]() | ||
opgebaarde | maandag 1 augustus 2022 @ 16:25 | |
Bij het Ferrari tot een paar jaar geleden werd iedereen tot de toiletjuffrouw aan toe na een blunder ontslagen. Dus dat ze voor rust en duurzaamheid gaan is an sich wel een positieve ontwikkeling. Maar ook in dit kan Ferrari te ver gaan. Ze mogen wel de bezem door de strategie afdeling halen. | ||
daNpy | maandag 1 augustus 2022 @ 16:33 | |
![]() Zit Ferrari niet het langste in de F1? ![]()
![]() ![]() Wat er zondag mis ging. Net als de race hiervoor en daarvoor en weer daarvoor... | ||
#ANONIEM | maandag 1 augustus 2022 @ 16:35 | |
Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Mensen leren nu eenmaal van fouten (hopelijk) en het probleem gisteren was dat behalve de medium band geen enkele band voor ze werkte en ze moesten wisselen. Het is eerder misgegaan omdat er aan de setup van de auto's iets mankeerde, iets wat Red Bull in Oostenrijk ook overkwam, dan dat ze per se qua strategie in de fout gingen. | ||
daNpy | maandag 1 augustus 2022 @ 16:39 | |
Hoe kun je een P2 en P3 weggeven zodat de nummer 10 op de startgrid wint? Is dat "pech" of gewoon niet weten waar je mee bezig bent. Zit er een compleet nieuw team met stagaires? En wat was er mis met de setup precies? Op de medium band was Leclerc gewoon goed bezig. Sainz ook, maar timing (verkeer) nekte Sainz. Dat is al niet slim. Ook pitstops van 4 sec zijn geen topteam waardige tijden. Deze 2 zaken samen hebben niks met de performance van de auto of coureur te maken maar met het team er achter. | ||
TheStigsDutchCousin | maandag 1 augustus 2022 @ 16:46 | |
Die rollen al denk ik. | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 16:56 | |
Ooooh, wat leuk! LeMans staat hier ook nog op de lijst. Was het weer een beetje te doen? Hadden ze dit jaar wel een deal met Silverstone om de andere uitgangen weer te gebruiken? Het was echt kut met peren vorig jaar. En het gejuich voor het eraf rijden van Verstappen en de commentaren om ons heen (en ik ben niet eens per se een VER fan) maakten dat we dit jaar maar eens ergens anders heen wilden. Misschien over een paar jaar weer. Of niet, want we gaan weg uit het VK en dan wordt Silverstone weer wat verder reizen. | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 16:57 | |
Ik zal m'n best doen! Ik kwam eigenlijk vooral het Films en series topic checken! Ga je zelf nog naar een GP? | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 17:03 | |
Ik was trouwens in NL dit weekend en zag voor het eerst een Viaplay uitzending en vond het... Ehm... Zeer ondermaats. Lag dat aan mij? | ||
Ferry_76 | maandag 1 augustus 2022 @ 17:03 | |
Niks mis met de setup, voor de dertig graden die het vrijdag nog was.. Dat Verstappen zelf aangaf onderweg naar de grid dat starten op de harde band het niet ging worden en ze dus de complete strategie uit het raam gooiden last minute, is het verschil tussen de twee teams op dit moment. Geen plan A-E en doen wat er van tevoren was bedacht, maar flexibel zijn. En de ervaring van Verstappen telt ook zwaar mee. Dat Ferrari op de medium startte heeft ze genekt. De medium ging amper langer mee dan de soft in het begin, en de taktiek van Hamilton konden ze ook niet kopieren. | ||
Tarado | maandag 1 augustus 2022 @ 17:05 | |
Dat is een beetje het probleem met Italianen, is mijn ervaring tenminste, ze wijzen teveel naar elkaar en de "schuldige" moet dan vertrekken maar daar creëer je een angstcultuur mee waar mensen ten eerste bang zijn om fouten te maken en als ze die dan maken te proberen te verbergen en loop je dus achter de feiten aan. Daarom had Binotto gisteren ook moeten zeggen we fucked up en we gaan samen er heel hard aan werken om het te verbeteren. | ||
Marcoss | maandag 1 augustus 2022 @ 17:08 | |
Maar ja, Leclerc gebruikte die goed werkende mediumband wel heel kort in die 2e stint.. zijn 1e stop was later dan Hamilton en die kwam perfect uit met z'n tactiek met eerst 2x medium en daarna soft. Kan zijn dat Hamilton een stuk zuiniger was op z'n banden dan Leclerc in de 2e stint, maar anders ga je toch altijd voor 2x medium en dan soft, zou je zeggen. Tenzij je heel veel vertrouwen in de harde band hebt. | ||
ESF1Gamer | maandag 1 augustus 2022 @ 17:09 | |
Dit jaar helaas niet. Staat wel ooit in planning binnen nu en 5 jaar | ||
#ANONIEM | maandag 1 augustus 2022 @ 17:11 | |
De Ferrari deed het alleen goed op de mediumsr, wat je dus zelf ook aangeeft. Dan kun je wel met de vinger gaan wijzen naar de strategie maar dat gaat niet veel helpen als je banden MOET wisselen naar een andere compound. Ook Red Bull heeft slechte pitstops gehad dit seizoen, volgens mij. Red Bull heeft, zoals gezegd, ook problemen gehad met banden slijtage dit seizoen, Oostenrijk was daar het voorbeeld van en toen hoorde ik je niet over stagiares of een slecht team. Wees eens een beetje realistisch. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2022 17:12:19 ] | ||
Marcoss | maandag 1 augustus 2022 @ 17:13 | |
Maar ze hoefden toch niet zo enorm vroeg te wisselen op die inderdaad goed werkende mediums? Waarom moest Leclerc (die ook nog later gestopt was dan Sainz) over naar de harde band, terwijl er twijfels waren of die wel werkte? | ||
#ANONIEM | maandag 1 augustus 2022 @ 17:18 | |
Omdat hij niet naar soft kon, vermoedelijk en omdat de mediums op waren, neem ik aan? En dat aannemen moeten we wel doen omdat wij de data niet hebben. | ||
motorbloempje | maandag 1 augustus 2022 @ 17:24 | |
Ik vond Barcelona erg leuk ook en een fijn circuit. Als je voor een hele beleving gaat wrsch niet aan te raden als je ook graag een biertje ofzo drinkt (geen alcohol op het circuit) en geen entertainment enzo, maar verder erg goed geregeld en betaalbaar! | ||
daNpy | maandag 1 augustus 2022 @ 17:57 | |
Ja, realistisch is inzien dat dit niet de eerste keer dat Ferrari iets weggooit. Uiteraard gaat er bij andere teams ook genoeg fout, maar Ferrari spant de kroon wel. Dit jaar zijn ze in gevecht voor het WK met een team dat ook problemen kent naar die staan onvoorstelbaar ver voor, terwijl Ferrari veel vaker de pole pakt. Dat komt niet alleen door gisteren. |