Dat bedoel ik ook een beetje.Tuurlijk deed hij het ook niet alleen, maar de kennis en kunde die hij had was wel uniek. Denkt dat er weinig coureurs zijn die het zo goed kunnen vertalen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat het nu ook niet meer kan, de technologie eisen van F1 zijn zo hoog geworden dat een coureur daar niet meer in staat toe is.
Ik denk dat ze Max een penalty moeten laten pakken op een baan waarvan ze verwachten dat Ferrari sowieso sneller is, maar Max wel 3e kan worden na een inhaalrace. Dan doet die penalty hem feitelijk geen pijn, ervanuitgaande dat hij op bepaalde banen de Ferrari toch niet bijhoudt.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Marko hint echt op de grid penalty. Dat zou betekenen dat Max in Hongarije een nieuwe motor pakt en dan kort erna nog een keer. Toch zou ik dat zeer onverstandig vinden op banen waar je echt kunt winnen..
Als RBR achteraan staat is dat misschien de enige kans die Mercedes krijgt op een overwinning dit jaarquote:Op donderdag 28 juli 2022 14:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Marko hint echt op de grid penalty. Dat zou betekenen dat Max in Hongarije een nieuwe motor pakt en dan kort erna nog een keer. Toch zou ik dat zeer onverstandig vinden op banen waar je echt kunt winnen..
waar hint hij dat? Ik dacht ze nog 1 motor over hadden en Hongarije lijkt me niet de plek om dat te doenquote:Op donderdag 28 juli 2022 14:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nou, er komen nog gridstraffen voor RB dus wie weet. Maar goed, wellicht ook voor Mercedesquote:Op donderdag 28 juli 2022 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als RBR achteraan staat is dat misschien de enige kans die Mercedes krijgt op een overwinning dit jaar
Een coureur gaat niet naar Ferrari omdat het makkelijk wordt, en dat hoeft ook niet. Maar als je dan ook nog grote coureurs afdankt omdat ze niet volledig voor het gepruts van het team hebben kunnen compenseren dan moet je je eens gaan afvragen hoe je ooit nog WK denkt te worden.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk wel meer dan een beetjeDit is het team dat eist meer geld uitbetaald te krijgen dan de rest, "want ze zijn Ferrari". Ze zijn er heilig van overtuigd dat ze compleet onmisbaar zijn.
Ik weet niet precies op welke seizoen je doelt, maar zo'n startcrash met de teamgenoot is gewoon iets wat het team kan voorkomen. Maar Ferrari weigerde uberhaupt een fatsoenlijke teamtactiek te maken, terwijl Raikkonen gewoon teveel trager was om daar iets tegen in te brengen.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt, die kans heeft Vettel goed verpest met zijn 6 spins dat seizoen
quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:07 schreef tripel7 het volgende:
Betekend dit dat Max en Checo gepimpte VW's gaan promoten?
Crashen in Hockenheim en vervolgens op diverse plekken spinnen bij een inhaalpoging. 2018, weet je zelf hopelijk ook nog wel. Wat je zit hier wel Ferrari van alles de schuld te geven maar ga niet doen alsof het geen collectieve wanprestatie was dat seizoenquote:Op donderdag 28 juli 2022 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een coureur gaat niet naar Ferrari omdat het makkelijk wordt, en dat hoeft ook niet. Maar als je dan ook nog grote coureurs afdankt omdat ze niet volledig voor het gepruts van het team hebben kunnen compenseren dan moet je je eens gaan afvragen hoe je ooit nog WK denkt te worden.
[..]
Ik weet niet precies op welke seizoen je doelt, maar zo'n startcrash met de teamgenoot is gewoon iets wat het team kan voorkomen. Maar Ferrari weigerde uberhaupt een fatsoenlijke teamtactiek te maken, terwijl Raikkonen gewoon teveel trager was om daar iets tegen in te brengen.
Alleen het ERS deel dacht ik. En RBPT de ICE.quote:Op donderdag 28 juli 2022 13:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Porsche zou vooral aan het chassis werken dacht ik ergens gelezen te hebben. En Honda zou ook nog wel een sponsordeal willen met RB.
Alonso zou (volgens geruchten) voor nog eens twee jaar bij Alpine bijgetekend hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Zat er aan te komen...
Verwacht: Alonso naar AM, Piastri naar Alpine.
Ik denk dat Alpine ook een beter team is de komende jaren dan Aston Martin. Sowieso fabrieksteam > klantenteam, maar ook de manier waarop Aston Martin wordt gerund, met de zoon van de eigenaar die per se een stoeltje moet hebben, komt niet bepaald serieus over.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alonso zou (volgens geruchten) voor nog eens twee jaar bij Alpine bijgetekend hebben.
De naam die ik de afgelopen weken veel zag langskomen was die van Mick Schumacher. Maar ook de namen van Nico Hulkenberg, Daniel Ricciardo, Alex Albon en Nyck de Vries worden nu genoemd.
Ach, Williams was ook niet te beroerd om een wereldkampioen eruit te gooien. Mansell en Hill vertrokken ook naar een ander team nadat ze wereldkampioen geworden waren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:41 schreef Twieki het volgende:
[..]
Het is gewoon triest wat Ferrari doet met wereldkampioenen.
Frank betaalde nooit, dus gingen ze voor veel geld naar een ander team, dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ach, Williams was ook niet te beroerd om een wereldkampioen eruit te gooien. Mansell en Hill vertrokken ook naar een ander team nadat ze wereldkampioen geworden waren.
In dit artikel:quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar hint hij dat? Ik dacht ze nog 1 motor over hadden en Hongarije lijkt me niet de plek om dat te doen
Hij heeft het over na de zomerstop en dus niet Hongarije, ze hebben nog 1 motor over dus waarom ze die dan inzetten in Spa en dan 2 races erna weer een nieuwe zou ik wel wat vreemd vinden maar de strategisten zullen wel uitrekenen waar de pijn het minste isquote:Op donderdag 28 juli 2022 16:09 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In dit artikel:
https://nl.motorsport.com(...)s-red-bull/10344157/
Nouja, het ging me vooral om dit stuk:quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij heeft het over na de zomerstop en dus niet Hongarije, ze hebben nog 1 motor over dus waarom ze die dan inzetten in Spa en dan 2 races erna weer een nieuwe zou ik wel wat vreemd vinden maar de strategisten zullen wel uitrekenen waar de pijn het minste is
Iedereen mocht hem ook straffeloos aantikken of ophouden en als hij zelf iemand raakte, en dan ook nog spinde terwijl hij aan de binnenkant zat, dan kreeg hij er meteen 10 seconden bij. Ja, hij heeft foutjes gemaakt maar hij moest er ook heel hard aan trekken om uberhaupt mee te kunnen doen om de titel.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Crashen in Hockenheim en vervolgens op diverse plekken spinnen bij een inhaalpoging. 2018, weet je zelf hopelijk ook nog wel. Wat je zit hier wel Ferrari van alles de schuld te geven maar ga niet doen alsof het geen collectieve wanprestatie was dat seizoen
Ook een realistische optie is natuurlijk dat Marko weer eens uit z'n nek kletstquote:Op donderdag 28 juli 2022 16:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nouja, het ging me vooral om dit stuk:
De verwachting is dat Leclerc en Sainz later dit jaar nogmaals tegen zo'n motorstraf aanlopen, maar Marko benadrukt dat dit ook geldt voor Verstappen en Perez. "Dat gaat ons ook gebeuren. We moeten simpelweg een circuit uitkiezen waarop je relatief goed kan inhalen", erkent de Oostenrijker. Hij hint ernaar dat de eerste races na de zomerstop in België en Italië daar mogelijk geschikt voor zijn. "Als je naar de komende races kijkt, dan komen we absoluut op een circuit dat we hebben gekozen."
Daaruit maak ik op dat ze op 1 van die 2 circuits een gridstaf willen pakken. Als het Spa is dan moeten ze idd in Hongarije de 3e motor in de poule nemen. Voor Monza kan het als ze het in de komende 3 races doen. Maar ik denk dat die de beste 2 circuits zijn voor RBR om te winnen, dus zou ik daar nooit achteraan starten..
Lijkt mij persoonlijk logischer om die pijn in Japan of Austin te pakken als die mogelijkheid er is. De circuits waar je favoriet bent moet je denk ik niet die pijn pakken, want winnen betekent uitlopen op Leclerc. Zijn circuits waar je verder prima kunt inhalenquote:Op donderdag 28 juli 2022 16:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
De verwachting is dat Leclerc en Sainz later dit jaar nogmaals tegen zo'n motorstraf aanlopen, maar Marko benadrukt dat dit ook geldt voor Verstappen en Perez. "Dat gaat ons ook gebeuren. We moeten simpelweg een circuit uitkiezen waarop je relatief goed kan inhalen", erkent de Oostenrijker. Hij hint ernaar dat de eerste races na de zomerstop in België en Italië daar mogelijk geschikt voor zijn. "Als je naar de komende races kijkt, dan komen we absoluut op een circuit dat we hebben gekozen."
Daaruit maak ik op dat ze op 1 van die 2 circuits een gridstaf willen pakken. Als het Spa is dan moeten ze idd in Hongarije de 3e motor in de poule nemen. Voor Monza kan het als ze het in de komende 3 races doen. Maar ik denk dat die de beste 2 circuits zijn voor RBR om te winnen, dus zou ik daar nooit achteraan starten..
Schumi heeft gedaan wat ze nu fout doen daar.quote:Op donderdag 28 juli 2022 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
geef je Schumacher wel iets teveel eer in de zin dat hij het alleen deed , die was gewoon slim genoeg om de juiste mensen om zich heen te verzamelen bij Ferrari, die doorbroken het ik noem het maar even "shitalisme" wat in principe altijd wijzen is naar anderen omdat niemand wat fout doet of daar verantwoordelijkheid voor wil nemen ipv het werkelijke probleem samen oplossen
Dat hoopte ik ook. Wellicht klopt het wat gebruiker Tijn zegt!quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt mij persoonlijk logischer om die pijn in Japan of Austin te pakken als die mogelijkheid er is. De circuits waar je favoriet bent moet je denk ik niet die pijn pakken, want winnen betekent uitlopen op Leclerc. Zijn circuits waar je verder prima kunt inhalen
Hill wel ja. Mansell ging weg omdat ze Prost aangetrokken hadden voor 1993. Die wilde hij niet als teamgenoot hebben na zijn ervaringen met Prost bij Ferrari.quote:Op donderdag 28 juli 2022 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Frank betaalde nooit, dus gingen ze voor veel geld naar een ander team, dat is algemeen bekend.
3e motor deze week in de poule nemen, en 4e tijdens zelfde GP als Leclerc dat doet zou wel een geniale zet zijn. Hebben eerste helft met 2 motoren gedaan, hopelijk 2e helft dan ook met 2 motoren.quote:Op donderdag 28 juli 2022 16:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
quote:In an interview for Australia’s Daily Telegraph, which states Masi has signed a non-disclosure agreement with the FIA which prevents him from discussing the decision, he described the abuse he received in the wake of the controversy.
Nog een kampioen de afgrond in pleuren.quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Papa Stroll heeft een nieuw slachtoffer gevonden.
Ach, Alonso kan lekker zijn rondjes blijven rijden.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:01 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nog een kampioen de afgrond in pleuren.
Ja voor het geld hoeft die het denk ik niet meer te doenquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:03 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ach, Alonso kan lekker zijn rondjes blijven rijden.
Ik heb het idee dat er bij Alpine ook wel het eea speelt. Alonso gaat daar niet zomaar weg.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:01 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nog een kampioen de afgrond in pleuren.
Misschien dat daar flavio briatore weer terug komtquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er bij Alpine ook wel het eea speelt. Alonso gaat daar niet zomaar weg.
Kijk voor de grap eens naar hoe Ocon hemzelf en Alonso tot twee keer toe zwaar heeft genaaid. Die gozer is zo geobsedeerd met voor Alonso eindigen dat hij een gat open gooit voor de rest. Daar kan nooit een gezonde werksfeer heersen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
Misschien dat daar flavio briatore weer terug komt![]()
Ach zo kan ik er wel meer die dar alleen mee bezig zijn ....quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar hoe Ocon hemzelf en Alonso tot twee keer toe zwaar heeft genaaid. Die gozer is zo geobsedeerd met voor Alonso eindigen dat hij een gat open gooit voor de rest. Daar kan nooit een gezonde werksfeer heersen.
Rosberg - Hamilton was echt met alle wil van de wereld geen goede werksfeer meer te noemen aan het eind van 2016. Verstappen en al zijn teamgenoten konden gewoon prima met elkaar overweg, Red Bull voelt ook echt als een familie. Alonso gaat echt niet zomaar weg richting een minder team om de laatste dagen richting zijn tweede pensioen af te tellen, er zit wat achter.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ach zo kan ik er wel meer die dar alleen mee bezig zijn ....
Maar dat heb je als je bij diverse teams van die kemphaantjes zitten die allen maar aan eigenbelang denken.
Bij de een pakt het goed uit en bij de andere verkeerd.
Denk maar aan Rosberg - Ham daar ging het echt niet echt lekker
En kijk eens naar Max ... ( vul de tweede rijder maar in) die gast is gewoon niet leuk om als tweede rijder te hebben.
Wil je Max kunnen verslaan als team genoot moet je toch wel even van mars komen of zo
Ja maar er is een verschil op de baan en buiten de baan .. vaak zijn ze buiten de baan allemaal wel "vriendjes " van elkaar.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rosberg - Hamilton was echt met alle wil van de wereld geen goede werksfeer meer te noemen aan het eind van 2016. Verstappen en al zijn teamgenoten konden gewoon prima met elkaar overweg, Red Bull voelt ook echt als een familie. Alonso gaat echt niet zomaar weg richting een minder team om de laatste dagen richting zijn tweede pensioen af te tellen, er zit wat achter.
El planquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Rosberg - Hamilton was echt met alle wil van de wereld geen goede werksfeer meer te noemen aan het eind van 2016. Verstappen en al zijn teamgenoten konden gewoon prima met elkaar overweg, Red Bull voelt ook echt als een familie. Alonso gaat echt niet zomaar weg richting een minder team om de laatste dagen richting zijn tweede pensioen af te tellen, er zit wat achter.
Misschien wordt het nu gelijk getrokkenquote:Op maandag 1 augustus 2022 12:55 schreef Sodemieters het volgende:
Tja, wat moeten we hier nou weer van vinden? Ik vrees dat ik in gewetensnood ga komen.Fernandie Alonsie
is natuurlijk een held, maar AM is een stelletje patriarchaal geleide, incompetente, onuitstaanbare rukkers.
Dus... moet ik nou volgend jaar opeens blij gaan zijn als AM het goed doet?
Kan ie met een volle kaart met pensioenquote:Op maandag 1 augustus 2022 13:21 schreef tripel7 het volgende:
Soms vraag ik me af of het Fernando's doel is om bij elk team minimaal een seizoen gehad te hebben.
Denk het wel, alleen dan krijgt hij 100 voor experience in het f1 spel.quote:Op maandag 1 augustus 2022 13:21 schreef tripel7 het volgende:
Soms vraag ik me af of het Fernando's doel is om bij elk team minimaal een seizoen gehad te hebben.
Nee, dan zou ie met elk team de WDC en WCC moeten halenquote:Op maandag 1 augustus 2022 13:29 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het wel, alleen dan krijgt hij 100 voor experience in het f1 spel.
Oscar Piastri.quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:47 schreef El_Thijs het volgende:
Maar wie gaat er nu naast Ocon plaatsnemen?
hij naait Renault?quote:Op maandag 1 augustus 2022 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Is het niet gewoon zo simpel dat Alpine hem alleen een 1-jarig contract wilde geven terwijl Alonso een meerjarig contract wilde hebben en dat nu wel krijgt bij AM?quote:Op maandag 1 augustus 2022 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er bij Alpine ook wel het eea speelt. Alonso gaat daar niet zomaar weg.
Alpine heeft hem ook een stoeltje in hun LMDh programma aangeboden voor 2024. Dus nog een jaar F1 en dan weer naar de WEC.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo simpel dat Alpine hem alleen een 1-jarig contract wilde geven terwijl Alonso een meerjarig contract wilde hebben en dat nu wel krijgt bij AM?
Lijktij i.i.g. de meest voor de hand liggende verklaring
Ah, ok. Met een kans om Indy (of i.i.g. Indy500) te rijden dan wellicht? Zou me niet verbazen als Alonso nog op de Triple Crown aast.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alpine heeft hem ook een stoeltje in hun LMDh programma aangeboden voor 2024. Dus nog een jaar F1 en dan weer naar de WEC.
Een beetje zoals bij McLaren, een meerjarencontract, maar dan voor meerdere klassen ipv alleen F1
denk je? ik denk dat hij z'n leven zonder prima vindquote:Op maandag 1 augustus 2022 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok. Met een kans om Indy (of i.i.g. Indy500) te rijden dan wellicht? Zou me niet verbazen als Alonso nog op de Triple Crown aast.
Denk het ook, hij wil gewoon lekker racen en bij AM kan hij dat nog meerdere jaren doen op het hoogste niveau.quote:Op maandag 1 augustus 2022 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk je? ik denk dat hij z'n leven zonder prima vind
Ha, ik log ook weer eens in hier en zag nu pas de tag. @IJsdraakje had een mooie plek; mijn favoriete bocht!quote:Op zondag 3 juli 2022 15:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:motorbloempje al gezien?
Veel plezier
Verkapte 'kijk mij paddockkaarten hebben' postquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ha, ik log ook weer eens in hier en zag nu pas de tag. @:IJsdraakje had een mooie plek; mijn favoriete bocht!
Ik was er dit jaar niet bij omdat we naar Zandvoort gaan in de paddock.
Ja, dat denk ikquote:Op maandag 1 augustus 2022 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk je? ik denk dat hij z'n leven zonder prima vind
Sowieso! Maar Silverstone was vorig jaar met kamperen enzo vrij slecht geregeld, ontzettend jammer, dus zijn er een beetje op afgeknapt. Volgend jaar ook maar weer eens naar een andere race.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verkapte 'kijk mij paddockkaarten hebben' post
die rijdt Lance echt wel naar huis hoorquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Maximaal een jaar, dan slaat Alonso de deur achter zich dicht en gaat hij met pensioen. Die gaat echt geen tweede keuze achter lance spelen.
Wie niet?quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
die rijdt Lance echt wel naar huis hoor
Tijden veranderenquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:40 schreef Ferry_76 het volgende:
Raar idee trouwens: Mochten zowel Alonso als Hamilton er dit of volgend jaar mee kappen, hebben we mogelijk nog maar één wereldkampioen op de grid staan..
In dezelfde auto denk ik dat alleen Latifi er niet aan komt, persoonlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Latifi, Zhou, Schumacher, Ricciardo in huidige vorm
Dat kan hij vast wel, maar Lance zal altijd een voorkeursbehandeling krijgen van papa. Heel benieuwd hoelang Fernando dat trekt..quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
die rijdt Lance echt wel naar huis hoor
ja dat blijft altijd moeilijk te bepalen maar ik schat hem wat hoger in dan jijquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
In dezelfde auto denk ik dat alleen Latifi er niet aan komt, persoonlijk.
Dat gezegd hebbende lijkt het me verder wel een erg sympathieke jongen enzo. Ik ben alleen geen 'fan' van de racecraft van de beste jongenquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja dat blijft altijd moeilijk te bepalen maar ik schat hem wat hoger in dan jij
quote:Nattekat in F1 / [F1 Algemeen] F1 2022 #833 1 augustus 2022 11:56[/url] schreef Nattekat het volgende:[/b]
[ afbeelding ]
Told you...quote:Op donderdag 28 juli 2022 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
Zat er aan te komen...
Verwacht: Alonso naar AM, Piastri naar Alpine.
Nou, Ferrari hoeven we geen rekening meer mee te houden dus.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:00 schreef El_Thijs het volgende:
Dus
https://racingnews365.nl/(...)rari-zijn-niet-nodig
Nee, dat wordt niks meer. Tenzij ze ineens iets heel moois en goeds doen, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Nou, Ferrari hoeven we geen rekening meer mee te houden dus.
Het was wel wat ingekrompen als ik het vergelijk met 2019 (we stonden weer op Woodlands), maar wat ik hoorde was het weer een stuk beter dan vorig jaar.quote:Op maandag 1 augustus 2022 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Sowieso! Maar Silverstone was vorig jaar met kamperen enzo vrij slecht geregeld, ontzettend jammer, dus zijn er een beetje op afgeknapt. Volgend jaar ook maar weer eens naar een andere race.
Veel plezier in Zandvoort en leuk dat je weer even postquote:Op maandag 1 augustus 2022 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ha, ik log ook weer eens in hier en zag nu pas de tag. @:IJsdraakje had een mooie plek; mijn favoriete bocht!
Ik was er dit jaar niet bij omdat we naar Zandvoort gaan in de paddock.
Wij feliciteren Mercedes met een mooie tweede plek in het kampioenschap.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:00 schreef El_Thijs het volgende:
Dus
Ferrari snelste auto hebben en toch 3e dat is ook prestatie op zichquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij feliciteren Mercedes met een mooie tweede plek in het kampioenschap.
In 99% van de gevallen worden er mensen binnen no-time ontslagen na zo'n uitspraak.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:00 schreef El_Thijs het volgende:
Dus
quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:00 schreef El_Thijs het volgende:
Dus
Derde worden in een tweestrijdquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:08 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ferrari snelste auto hebben en toch 3e dat is ook prestatie op zich
Bij het Ferrari tot een paar jaar geleden werd iedereen tot de toiletjuffrouw aan toe na een blunder ontslagen. Dus dat ze voor rust en duurzaamheid gaan is an sich wel een positieve ontwikkeling.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:09 schreef Sked het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen worden er mensen binnen no-time ontslagen na zo'n uitspraak.
quote:"Voor een groot deel is het een kwestie van pech", zo oordeelt de voorman van de beroemdste renstal.
Zit Ferrari niet het langste in de F1?quote:"Er valt ook niks te veranderen, want het is een kwestie van aldoor bijleren en het opbouwen van ervaring,
quote:evenals het opbouwen van vaardigheden. We moeten wel kijken naar de dag van vandaag (zondag, red.) om na te gaan wat er mis ging."
Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Mensen leren nu eenmaal van fouten (hopelijk) en het probleem gisteren was dat behalve de medium band geen enkele band voor ze werkte en ze moesten wisselen.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:33 schreef daNpy het volgende:
[..]Ja pech dat er tijdens de race niemand bezig is met de race.
[..]![]()
Wat er zondag mis ging. Net als de race hiervoor en daarvoor en weer daarvoor...
Hoe kun je een P2 en P3 weggeven zodat de nummer 10 op de startgrid wint? Is dat "pech" of gewoon niet weten waar je mee bezig bent. Zit er een compleet nieuw team met stagaires?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Mensen leren nu eenmaal van fouten (hopelijk) en het probleem gisteren was dat behalve de medium band geen enkele band voor ze werkte en ze moesten wisselen.
Het is eerder misgegaan omdat er aan de setup van de auto's iets mankeerde, iets wat Red Bull in Oostenrijk ook overkwam, dan dat ze per se qua strategie in de fout gingen.
Die rollen al denk ik.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:11 schreef Tarado het volgende:
[..]al begrijp ik nog wel dat hij in de pers niet gaat zeggen "er gaan koppen rollen"
Ooooh, wat leuk! LeMans staat hier ook nog op de lijst. Was het weer een beetje te doen?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het was wel wat ingekrompen als ik het vergelijk met 2019 (we stonden weer op Woodlands), maar wat ik hoorde was het weer een stuk beter dan vorig jaar.
Niet dat dit voor ons een jaarlijks geintje wordt overigens, de kans is groter dat we volgend jaar naar Le Mans gaan.
Ik zal m'n best doen! Ik kwam eigenlijk vooral het Films en series topic checken! Ga je zelf nog naar een GP?quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Veel plezier in Zandvoort en leuk dat je weer even post
Natuurlijk foto's van Zandvoort GP weekend
Niks mis met de setup, voor de dertig graden die het vrijdag nog was..quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:39 schreef daNpy het volgende:
En wat was er mis met de setup precies? Op de medium band was Leclerc gewoon goed bezig. Sainz ook, maar timing (verkeer) nekte Sainz. Dat is al niet slim. Ook pitstops van 4 sec zijn geen topteam waardige tijden. Deze 2 zaken samen hebben niks met de performance van de auto of coureur te maken maar met het team er achter.
Dat is een beetje het probleem met Italianen, is mijn ervaring tenminste, ze wijzen teveel naar elkaar en de "schuldige" moet dan vertrekken maar daar creëer je een angstcultuur mee waar mensen ten eerste bang zijn om fouten te maken en als ze die dan maken te proberen te verbergen en loop je dus achter de feiten aan.quote:
Maar ja, Leclerc gebruikte die goed werkende mediumband wel heel kort in die 2e stint.. zijn 1e stop was later dan Hamilton en die kwam perfect uit met z'n tactiek met eerst 2x medium en daarna soft. Kan zijn dat Hamilton een stuk zuiniger was op z'n banden dan Leclerc in de 2e stint, maar anders ga je toch altijd voor 2x medium en dan soft, zou je zeggen. Tenzij je heel veel vertrouwen in de harde band hebt.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar hij heeft wel gelijk. Mensen leren nu eenmaal van fouten (hopelijk) en het probleem gisteren was dat behalve de medium band geen enkele band voor ze werkte en ze moesten wisselen.
Het is eerder misgegaan omdat er aan de setup van de auto's iets mankeerde, iets wat Red Bull in Oostenrijk ook overkwam, dan dat ze per se qua strategie in de fout gingen.
Dit jaar helaas niet. Staat wel ooit in planning binnen nu en 5 jaarquote:Op maandag 1 augustus 2022 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zal m'n best doen! Ik kwam eigenlijk vooral het Films en series topic checken! Ga je zelf nog naar een GP?
De Ferrari deed het alleen goed op de mediumsr, wat je dus zelf ook aangeeft. Dan kun je wel met de vinger gaan wijzen naar de strategie maar dat gaat niet veel helpen als je banden MOET wisselen naar een andere compound. Ook Red Bull heeft slechte pitstops gehad dit seizoen, volgens mij.quote:Op maandag 1 augustus 2022 16:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe kun je een P2 en P3 weggeven zodat de nummer 10 op de startgrid wint? Is dat "pech" of gewoon niet weten waar je mee bezig bent. Zit er een compleet nieuw team met stagaires?
En wat was er mis met de setup precies? Op de medium band was Leclerc gewoon goed bezig. Sainz ook, maar timing (verkeer) nekte Sainz. Dat is al niet slim. Ook pitstops van 4 sec zijn geen topteam waardige tijden. Deze 2 zaken samen hebben niks met de performance van de auto of coureur te maken maar met het team er achter.
Maar ze hoefden toch niet zo enorm vroeg te wisselen op die inderdaad goed werkende mediums? Waarom moest Leclerc (die ook nog later gestopt was dan Sainz) over naar de harde band, terwijl er twijfels waren of die wel werkte?quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Ferrari deed het alleen goed op de mediumsr, wat je dus zelf ook aangeeft. Dan kun je wel met de vinger gaan wijzen naar de strategie maar dat gaat niet veel helpen als je banden MOET wisselen naar een andere compound. Ook Red Bull heeft slechte pitstops gehad dit seizoen, volgens mij.
Red Bull heeft, zoals gezegd, ook problemen gehad met banden slijtage dit seizoen, Oostenrijk was daar het voorbeeld van en toen hoorde ik je niet over stagiares of een slecht team. Wees eens een beetje realistisch.
Omdat hij niet naar soft kon, vermoedelijk en omdat de mediums op waren, neem ik aan? En dat aannemen moeten we wel doen omdat wij de data niet hebben.quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ze hoefden toch niet zo enorm vroeg te wisselen op die inderdaad goed werkende mediums? Waarom moest Leclerc (die ook nog later gestopt was dan Sainz) over naar de harde band, terwijl er twijfels waren of die wel werkte?
Ik vond Barcelona erg leuk ook en een fijn circuit. Als je voor een hele beleving gaat wrsch niet aan te raden als je ook graag een biertje ofzo drinkt (geen alcohol op het circuit) en geen entertainment enzo, maar verder erg goed geregeld en betaalbaar!quote:Op maandag 1 augustus 2022 17:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dit jaar helaas niet. Staat wel ooit in planning binnen nu en 5 jaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |