Geen idee, maar al had ik een idee zou ik het hier niet posten met al die Russen die mee lezen en posten hierquote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:03 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wat voor counter heb je in gedachten?
Schijnt dat Rusland het wel zou kunnen counteren als ze hun systemen herprogrammeren wat idd makkelijk een half jaar duurt. Maar nog steeds is de HIMARS goedkoper dan de S300/400 raketten waarmee ze onderschept worden. En tevens kan je met meerdere systemen die allemaal tegelijkertijd 6 stuks kunnen afvuren hun verdediging overwelmen.
Dankzij die door ons gekozen leiders zijn wij inderdaad net zo zeer schuldig. En daarom is een vertegenwoordigende democratie ook niet meer van deze tijd. Waarbij ik de beslissing van de Amerikanen om Afghanistan aan- en binnen te vallen om Bin Laden op te sporen absoluut gerechtvaardigd vond en vind.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet en dat was de vraag niet. Ik vroeg of wij ook collectief schuldig zijn aan de doden die daar gevallen zijn, omdat die invasies zijn gestart of gesteund door de door ons gekozen leiders.
Ja, alleen is het enige verschil in dat vergelijk dat russen feitelijk hun eigen bezetter zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:00 schreef bleiblei het volgende:
Maar om even terug te pakken om waarom het dus niet zo werkt... En we pakken de klassieker WO2 erbij. Dan schaam je de ogen uit je kop voor hoe 99% van de Nederlanders zich toen opgesteld hebben. 1% kwam in opstand. 98% stak zijn kop int zand en probeerde de periode gewoon simpelweg levend door te komen. Door niet te veel herrie te maken en onvrede te uiten. En 1% heulde met de Duitsers (verzonnen percentages. Maar ga er vanuit dat merendeel kop int zand stak en een heel klein deel actief in het verzet zat).
Ik heb een idee! Als ze staven dynamiet in de raketbrandstof van die S-400's proppen dan gaan ze harder en hebben ze zo alle HiMars kapot geschoten!quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Geen idee, maar al had ik een idee zou ik het hier niet posten met al die Russen die mee lezen en posten hier.
Niet echt. In dit geval is hun regering de bezetter. Of dacht je dat de verkiezingen de afgelopen 12 jaar iets deden met de uitslag?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, alleen is het enige verschil in dat vergelijk dat russen feitelijk hun eigen bezetter zijn.
Uitleggen dat het lastig is om uit die situatie te komen, ontslaat dat volk niet van hun verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Niet echt. In dit geval is hun regering de bezetter. Of dacht je dat de verkiezingen de afgelopen 12 jaar iets deden met de uitslag?
quote:Ignat said Russian media and social media are already spreading news stories about the possibility that Ukraine can receive modern American jets.
"It makes them nervous," Ignat explained. "Because they understand that as soon as Ukraine will have modern jets, that will help us to destroy their ground air defenses that are located on the occupied territories of Ukraine and which they are using to strike targets in our territory."
He added: "That will basically leave them without the control of the air, and they will run away immediately."
Dat heeft alleen nut wanneer het om ACME dynamietstaven gaat.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb een idee! Als ze staven dynamiet in de raketbrandstof van die S-400's proppen dan gaan ze harder en hebben ze zo alle HiMars kapot geschoten!
Je kunt beter inzetten op nog niet bestaande systemen?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klinkt als Nederlands beleid. Volle bak inzetten op wapens die nu hun nut bewijzen, wetende dat er binnen een half jaar een product op de markt is dat heel goed werkt tegen HIMARS. Want waarom zou je vooruit denken als je nu teveel geld uit kan geven aan iets wat nu goed werkt
.
En in de tussentijd?quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jup. Steek je energie in de volgende generatie.. Ontwikkel mee, zorg dat je ze mag kopen zodra beschikbaar enz. enz. Anders loop je achter de feiten aan. Is niet voor niets dat de US ondanks alle bedreigingen van andere wereldmacht op nr1 staat. Of zet in op volume, zoals de Russen doen. Vraag is of je dat er voor over hebt. Grote hoeveelheden mensen door de meatgrinder trekken.
Het is meer dat dit specifieke wapens weinig bruikbaar is tijdens peacekeeping ops dus hebben we ze niet/nauwelijks (meer)quote:Op vrijdag 15 juli 2022 23:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klinkt als Nederlands beleid. Volle bak inzetten op wapens die nu hun nut bewijzen, wetende dat er binnen een half jaar een product op de markt is dat heel goed werkt tegen HIMARS. Want waarom zou je vooruit denken als je nu teveel geld uit kan geven aan iets wat nu goed werkt
.
Waarbij ze wel weer hartstikke nuttig zijn om de vrede in Europa te bewaren. Enerzijds de Russen zich de tanden kapot laten bijten in Oekraïne en anderzijds zelf serieus herbewapenen. Liefst alle pro-Russische partijen en politici ook nog effe voor een tribunaal smijten (dat is immers hun eigen natte droom), dan hebben we de komende decennia geen last meer van Russische invloed in de EU.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 01:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is meer dat dit specifieke wapens weinig bruikbaar is tijdens peacekeeping ops dus hebben we ze niet/nauwelijks (meer)
Daar stappen we nu weer vanaf
We weten niet of men in Rusland onze manier van leven beter of slechter beschouwen. Wat we vooral zien is de Russische media die ons als het decadente westen beschouwd. Peiling kloppen niet in Rusland die worden door de overheid zelf uitgevoerd. Ze bellen gewoon mensen op en vragen wat ze van een bepaald onderwerp vinden of van Poetin vinden. Aangezien er geen vrijheid van meningsuiting is in Rusland hangen veel mensen op. Stel je voor je wordt door de Nederlandse overheid gebeld en ze vragen wat je van Rutte vind maar als je tegen hem bent kan je opgepakt worden. Wat doe je dan, ophangen of zeggen dat het de beste premie ooit is?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 22:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Onze manier van leven wordt mijns inziens niet door de hele wereld unaniem als "beter" beschouwd. Ik vind het inderdaad beter en zou niet anders willen. Maar dat betekent niet dat ik er automatisch vanuit ga dat dat voor iedereen ter wereld geldt of dat dat ook per definitie een feit is.
Ik vind het jammer dat je discussieert vanuit de veronderstelling dat jij iets wel begrijpt en de waarheid in pacht hebt, en je discussiepartner niet. Een verschil van mening betekent niet altijd gelijk vs. ongelijk.
Wanneer mensen zich negatief opstellen t.o.v. Rusland of Russen vanwege de huidige situatie, vind ik dat niet vreemd. Waar ik tegen ageer, is de veronderstelling dat Russen van nature misdadig en gedegenereerd zijn en dat onveranderbaar is. Alsof wij het morele gelijk van nature aan onze zijde hebben, onze acties altijd vanuit goedheid komen en gerechtvaardigd zijn en wij de autoriteit zijn die mondiaal over goed en kwaad kan oordelen.
Nederlanders waren geen laffe zakken, maar simpelweg bezig met overleven. Zeker in de beginperiode leek het alsof Duitsland de oorlog zou gaan winnen, dan is verzetten enkel interessant voor de hardline nationalisten.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 00:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nah, zo werkt het helaas niet.
Net als dat die mumbojumbo data van een pagina terug over hoogopgeleiden de grootste kul der aarde is trouwens.
Maar om even terug te pakken om waarom het dus niet zo werkt... En we pakken de klassieker WO2 erbij. Dan schaam je de ogen uit je kop voor hoe 99% van de Nederlanders zich toen opgesteld hebben. 1% kwam in opstand. 98% stak zijn kop int zand en probeerde de periode gewoon simpelweg levend door te komen. Door niet te veel herrie te maken en onvrede te uiten. En 1% heulde met de Duitsers (verzonnen percentages. Maar ga er vanuit dat merendeel kop int zand stak en een heel klein deel actief in het verzet zat).
Conclusie, waren alle Nederlanders op dat hele kleine beetje verzet na, laffe zakken? Ja ergens wel, zou ik het anders gedaan hebben? Ik hoop het, maar vermoed van niet. En zo geldt dat ook voor de Russen. Als je tegen het bestuur in gaat, breng je niet alleen je eigen leven, maar ook die van familie en vrienden in gevaar. Wat toch wel iets is wat niet veel mensen op de waagschaal willen leggen voor hun principes.
Dat moet blijkenquote:Op zaterdag 16 juli 2022 01:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarbij ze wel weer hartstikke nuttig zijn om de vrede in Europa te bewaren. Enerzijds de Russen zich de tanden kapot laten bijten in Oekraïne en anderzijds zelf serieus herbewapenen. Liefst alle pro-Russische partijen en politici ook nog effe voor een tribunaal smijten (dat is immers hun eigen natte droom), dan hebben we de komende decennia geen last meer van Russische invloed in de EU.
Ze proberen bewust met terroristische aanslagen Oekraïne op de knieën te dwingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 07:43 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Je begint je toch af te vragen wat er mis gaat bij die Russen. Lijkt wel of die kruisraketten structureel hun doelen missen en ergens anders inslaan. Schieten ze bewust op civiele doelen, voeren bezopen Russen de coördinaten in of blijken die raketten gewoon ouderwets Russische rotzooi te zijn met een gebrek aan precisie?
Dat is zeker zo, maar in dit geval lijkt de aanval als doel de Yuzhmash fabriek te hebben gehad: https://www.google.com/ma(...),2072m/data=!3m1!1e3quote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze proberen bewust met terroristische aanslagen Oekraïne op de knieën te dwingen.
Russen staan ook niet echt bekend om accuraat te zijn. Zag je ook al in de koude oorlog. Het westen richten zich helemaal op precisie rakketen. ussr ging meer om zoveel mogelijk. Als je maar genoeg schiet raak je je doel wel een keerquote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar in dit geval lijkt de aanval als doel de Yuzhmash fabriek te hebben gehad: https://www.google.com/ma(...),2072m/data=!3m1!1e3
In dat complex worden onder andere raketten geproduceerd. Het fabriekscomplex begint bij het gebouw wat op de foto aan de linkerkant van de straat te zien is. Het is wel opzienbarend dat de Russen bij een fabriekscomplex wat meerdere vierkante kilometers beslaat alsnog erin slagen mis te schieten.
quote:Op zaterdag 16 juli 2022 08:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Russen staan ook niet echt bekend om accuraat te zijn. Zag je ook al in de koude oorlog. Het westen richten zich helemaal op precisie rakketen. ussr ging meer om zoveel mogelijk. Als je maar genoeg schiet raak je je doel wel een keer
Bijvoobeeld de tsar nuke. Was puur omdat ze niet zo goed zijn om precies te zijn. Dus dan maar een bom maken die je totaal mis kan gooien en als nog een alles raakt wat je wilt raken.
Ik heb van Fok! begrepen dat het niet aan hun volksaard ligt.quote:Op zaterdag 16 juli 2022 07:43 schreef J.B. het volgende:
[ twitter ]
Je begint je toch af te vragen wat er mis gaat bij die Russen. Lijkt wel of die kruisraketten structureel hun doelen missen en ergens anders inslaan. Schieten ze bewust op civiele doelen, voeren bezopen Russen de coördinaten in of blijken die raketten gewoon ouderwets Russische rotzooi te zijn met een gebrek aan precisie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |