Dat bedoel ik. De onderhandelingen kunnen van tafel af zodra Iran wel besluit om drones aan Rusland te leveren. Daar zou Amerika op moeten aansturen, wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 juli 2022 12:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yup maar er is nog geen overeenkomst. Iran zegt overigens zelf, for what its worth, dat ze geen drones leveren aan landen onder embargo waaronder dus Rusland
Het zou mij niet verbazen als de VS dat via diplomatieke kanalen al heeft laten weten, niet alles gaat in het openbaar, natuurlijk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. De onderhandelingen kunnen van tafel af zodra Iran wel besluit om drones aan Rusland te leveren. Daar zou Amerika op moeten aansturen, wat mij betreft.
Tijd om doodstraf voor landverraad weer in te voeren.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
Ondermijning van de democratie ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Er zijn al mogelijkheden om het helpen van de vijand te bestraffen met levenslange gevangenisstraffen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tijd om doodstraf voor landverraad weer in te voeren.
Ik ben wel benieuwd wie of wat deze foto verspreid heeft. En of het een recente foto is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
De Russische ambassade.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wie of wat deze foto verspreid heeft. En of het een recente foto is.
Dat lijkt me niet onaannemelijk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:32 schreef Hathor het volgende:
Zijn Baudet aanhangers doorgaans ook pro Rusland?
Als Baudet pro-Rusland is, dan zijn zijn laafjes dat natuurlijk ook.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:32 schreef Hathor het volgende:
Waarom die ambassadeur (de rechter op de foto) van Rusland nog in Nederland is me echt een raadsel. Die rat hadden ze in februari met pek en veren het land uit mogen gooien.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Die linker mag van mij ook met pek & veren NL uitgetrapt worden, hoor. Doe ik niet moeilijk overquote:Op woensdag 13 juli 2022 13:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom die ambassadeur (de rechter op de foto) van Rusland nog in Nederland is me echt een raadsel.
Beter oorlog voeren dan diplomatie?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:13 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Als je Russisch spreekt kun je dat direct aan die agressor vragen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Beter oorlog voeren dan diplomatie?
Dat suggereert dat er met die figuren rationeel gepraat kan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik ken er gelukkig niet zo veel, maar afgaande op die hier op de foks lijkt me dat je dat wel kan stellen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:32 schreef Hathor het volgende:
Beter valse dillema's verzinnen dan kleur bekennen?quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Je ziet dat verkeerd. Die mensen hebben een open objectieve blik en prikken door de westerse propaganda heen die maar 1 doel heeft... ons sheeples onderdrukken n natuurlijk, hogere energieprijzen. Maar de fanbase van FvD doorziet dat snode plan vanwege hun scherpe volledig open mind/visie/blik...quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Baudet pro-Rusland is, dan zijn zijn laafjes dat natuurlijk ook.
Kijk, als je het nu over politiek - geneuzel in de marge hebt, bv hoe precies de AOW moet zijn (ik noem maar wat), dan kan je qua dat wegkijken, als je het niet eens bent, en je nog steeds "vinden" in een partij/stroming.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ken er gelukkig niet zo veel, maar afgaande op die hier op de foks lijkt me dat je dat wel kan stellen.
Liever op de koude oorlog manier; een buitengewoon mild, doch noodlottig ongeval.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tijd om doodstraf voor landverraad weer in te voeren.
quote:The German government has published a list of weapons systems, equipment, and other lethal and non-lethal military support delivered to Ukraine, on its official website.
The details are as follows:
Military support for Ukraine
This list provides an overview of lethal and non-lethal German military support for Ukraine. It contains deliveries from the German Armed Forces, as well as deliveries from German industry financed by German funds for security capacity building.
In 2022, Germany has increased its funds for security capacity building to 2 billion Euros. These additional funds are primarily dedicated to Ukraine as well as German contributions to the European Peace Facility, from which cost of military support measures for Ukraine can be reimbursed to EU member states. (12 July 2022)
Delivered lethal and non-lethal military support to Ukraine:
3.000 anti-tank weapons Panzerfaust 3 with 900 firing devices
14.900 anti-tank mines
500 Man Portable Air Defense Systems STINGER
2.700 Man Portable Air Defense Systems STRELA
7 self-propelled howitzers Panzerhaubitze 2000 including adaption, training and spare parts (joint project with the Netherlands)
21,8 million rounds of ammunition for fire arms
50 bunker buster missiles
100 machine gun MG 3 with 500 spare barrels and breechblocks
100.000 hand grenades
5.300 explosive charges
100.000 m detonating cord and 100.000 detonators
350.000 detonators
10.500 projectiles (155mm)
10 anti-drone guns*
14 anti-drone sensors and jammers*
100 auto-injector devices
28.000 combat helmets
15 palettes military clothing
280 vehicles (trucks, minibuses, all-terrain vehicles)
100 tents
12 generators
6 palettes material for explosive ordnance disposal
125 binoculars
1.200 hospital beds
18 palettes medical material, 60 surgical lights
protective clothing, surgical masks
10.000 sleeping bags
600 safety glasses
1 radio frequency system
3.000 field telephones with 5.000 cable reels and carrying straps
1 field hospital (joint project with Estonia)
353 night vision googles
4 electronic anti-drone devices
165 field glasses
medical material (inter alia back packs, compression bandages)
38 laser range finders
Diesel and gasoline (ongoing deliveries)
10 tons AdBlue
500 medical gauzes
402.000 pre-packaged military Meals Ready
MiG-29 spare parts
30 protected vehicles: Lethal and non-lethal military support to Ukraine in planning/in execution (due to security concerns, the Federal Government abstains from providing details on transportation modalities and dates until after handover)
53.000 rounds ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
8 mobile ground surveillance radars and thermal imaging cameras*
3 Panzerhaubitzen 2000
4.000 rounds practice ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
10 (+10 als Option) autonomous surface vessels*
14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
2 tractors and 4 trailers
43 reconnaissance drones
1 high frequency unit with equipment
10 protected vehicles*
7 radio jammers*
8 electronic anti-drone devices*
4 mobile, remote controlled and protected mine clearing systems*
65 fridges for medical material
1 vehicle decontamination system
54 M113 armoured personnel carriers (systems of Denmark, upgrades financed by Germany)
30 self-propelled anti-aircraft guns GEPARD including circa 6.000 rounds of ammunition*
air defence system IRIS-T SLM*
counter battery radar system COBRA*
80 pick-up trucks*
3 multiple rocket launchers MARS with ammunition
100.000 first aid kits*
3 Armoured Recovery Vehicles*
* Deliveries from industry stocks financed by German funds for security capacity building. Some of the deliveries require upgrades or productions is ongoing; also training measures take place.
Absoluut. Ik heb hier al eens een keer gezegd dat we als land beter af zijn zonder de mensen die niet in staat zijn om zichzelf anno 2022 fatsoenlijk te (laten) informeren, of simpelweg een schurkenstaat steunen wanneer dat een buurland compleet verruneert.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, als je het nu over politiek - geneuzel in de marge hebt, bv hoe precies de AOW moet zijn (ik noem maar wat), dan kan je qua dat wegkijken, als je het niet eens bent, en je nog steeds "vinden" in een partij/stroming.
Maar niet qua zoiets kardinaals zoals pro-rus of pro-UA zijn.
Dus ja, nu nog achter meneer baudet aan lopen = het predicaat landverrader verdienen.
Kan me wel voorstellen dat er onder zijn aanhang ook veel pro Oekraine zijn, en dan kan dat gedweep met Rusland wel eens een klassiek gevalletje politieke zelfmoord zijn.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Baudet pro-Rusland is, dan zijn zijn laafjes dat natuurlijk ook.
Gezien het feit dat de gemiddelde FvD aanhanger een schaap is en zelf logisch nadenken bij dat volk erg lastig blijkt te zijn, denk ik niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat er onder zijn aanhang ook veel pro Oekraine zijn
ze zijn het nu allemaal wel geworden. net als covid, baudet harde lockdown snel vaccinaties (russische anti vaccinatie en overheid campagne komt op gang) baudet draait als sneeuw voor de zon in een anti covid debiel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:32 schreef Hathor het volgende:
Daar is hij al meermaals op gewezen. Toch 'opmerkelijk' dat dat niet is blijven hangen...quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:05 schreef ExTec het volgende:
Zou best kunnen zijn dat menig persoon het hier met je eens is.
Ja, dat illustreert de FvD aanhang inderdaad erg goed.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:58 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Wat een engnekken hier. Wat propaganda met mensen die makkelijk benvloedbaar zijn kan doen.
Nee hoor, ik heb er totaal geen moeite mee om de Amerikaanse inval in Irak net zo hard te veroordelen als de Russische in Oekraine, jij daarentegen lijkt dat wel lastig te vinden.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Meten met 2 maten maar dat snap je waarschijnlijk niet.
Ik heb daar zelfs nog tegen gedemonstreerd. Maar goed totaal offtopic.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb er totaal geen moeite mee om de Amerikaanse inval in Irak net zo hard te veroordelen als de Russische in Oekraine, jij daarentegen lijkt dat wel lastig te vinden.
De Russenbesties 'denazificeren' weer graag.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Onze vrienden Amerika hebben daar ook nog al een handje van. 'Democratie brengen' weet je wel...
Misschien de aanhang die hij 5 jaar geleden nog had, maar sinds hij volledig op de wappie tour is gegaan, heeft hij ook alleen nog maar wappie volgelingen over. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat het grootste deel van zijn aanhang nu ook Putin adoreert.quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat er onder zijn aanhang ook veel pro Oekraine zijn, en dan kan dat gedweep met Rusland wel eens een klassiek gevalletje politieke zelfmoord zijn.
Dat zijn ze dan ook nog niet !quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:47 schreef zalkc het volgende:
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het tegenoffensief dat UKR gestart zou zijn vooralsnog meer vierkante meters krantenpapier veroverd heeft dan aan grondgebied
Gebleekt of ongebleekt krantenpapier?quote:Op woensdag 13 juli 2022 14:47 schreef zalkc het volgende:
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het tegenoffensief dat UKR gestart zou zijn vooralsnog meer vierkante meters krantenpapier veroverd heeft dan aan grondgebied
Ik neem het UKR niet kwalijk, het was meer dat ik het overal zag oppoppen in NL kranten gisteren maar verder weinig van terugvind in andere mediaquote:
Ja grote blunder van het ANP. De titel komt ook niet overeen met het artikel.quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik neem het UKR niet kwalijk, het was meer dat ik het overal zag oppoppen in NL kranten gisteren maar verder weinig van terugvind in andere media
[ twitter ]
[ twitter ]
Echte verdedigingswapensquote:
Klinkt alsof dat ook wel werkt tegen een fundering van een brug of spoorbrug… maar wat voor range en hoe gelanceerd?quote:Op woensdag 13 juli 2022 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Echte verdedigingswapens
Dat laatste ligt er maar net aan of hij bij een daadwerkelijke directe oorlog met Rusland aan hun zijde blijft staan en hun vertegenwoordiging in Nederland is. Op dit moment zijn we, ondanks alle sancties en diplomatieke maatregelen, niet direct in oorlog met Rusland.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:39 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Waarom die ambassadeur (de rechter op de foto) van Rusland nog in Nederland is me echt een raadsel. Die rat hadden ze in februari met pek en veren het land uit mogen gooien.
Maar goed, ze toleren vast die spion omdat wij ook mensen in Rusland willen houden.
Verder zal de geschiedenis echt genadig hard over Baudet oordelen. Dat hij uit tactische overwegingen niet meer (fysieke) afstand bewaart, zoals Wilders ogenschijnlijk doet, verbaast me van zo'n sluwe vos.
Als dit conflict toch ontaardt in een grotere oorlog, dan zal hij de Mussert van de 21e eeuw worden.
Begrijpelijk dat ze er vanuit gaan dat er over 8 dagen geen gas meer door de Nordstream 1 gaat komen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
The German government has published a list of weapons systems, equipment, and other lethal and non-lethal military support delivered to Ukraine, on its official website.
The details are as follows:
Military support for Ukraine
This list provides an overview of lethal and non-lethal German military support for Ukraine. It contains deliveries from the German Armed Forces, as well as deliveries from German industry financed by German funds for security capacity building.
In 2022, Germany has increased its funds for security capacity building to 2 billion Euros. These additional funds are primarily dedicated to Ukraine as well as German contributions to the European Peace Facility, from which cost of military support measures for Ukraine can be reimbursed to EU member states. (12 July 2022)
Delivered lethal and non-lethal military support to Ukraine:
3.000 anti-tank weapons Panzerfaust 3 with 900 firing devices
14.900 anti-tank mines
500 Man Portable Air Defense Systems STINGER
2.700 Man Portable Air Defense Systems STRELA
7 self-propelled howitzers Panzerhaubitze 2000 including adaption, training and spare parts (joint project with the Netherlands)
21,8 million rounds of ammunition for fire arms
50 bunker buster missiles
100 machine gun MG 3 with 500 spare barrels and breechblocks
100.000 hand grenades
5.300 explosive charges
100.000 m detonating cord and 100.000 detonators
350.000 detonators
10.500 projectiles (155mm)
10 anti-drone guns*
14 anti-drone sensors and jammers*
100 auto-injector devices
28.000 combat helmets
15 palettes military clothing
280 vehicles (trucks, minibuses, all-terrain vehicles)
100 tents
12 generators
6 palettes material for explosive ordnance disposal
125 binoculars
1.200 hospital beds
18 palettes medical material, 60 surgical lights
protective clothing, surgical masks
10.000 sleeping bags
600 safety glasses
1 radio frequency system
3.000 field telephones with 5.000 cable reels and carrying straps
1 field hospital (joint project with Estonia)
353 night vision googles
4 electronic anti-drone devices
165 field glasses
medical material (inter alia back packs, compression bandages)
38 laser range finders
Diesel and gasoline (ongoing deliveries)
10 tons AdBlue
500 medical gauzes
402.000 pre-packaged military Meals Ready
MiG-29 spare parts
30 protected vehicles: Lethal and non-lethal military support to Ukraine in planning/in execution (due to security concerns, the Federal Government abstains from providing details on transportation modalities and dates until after handover)
53.000 rounds ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
8 mobile ground surveillance radars and thermal imaging cameras*
3 Panzerhaubitzen 2000
4.000 rounds practice ammunitions for self-propelled anti-aircraft guns
10 (+10 als Option) autonomous surface vessels*
14 truck tractor trains and 14 semi-trailers*
2 tractors and 4 trailers
43 reconnaissance drones
1 high frequency unit with equipment
10 protected vehicles*
7 radio jammers*
8 electronic anti-drone devices*
4 mobile, remote controlled and protected mine clearing systems*
65 fridges for medical material
1 vehicle decontamination system
54 M113 armoured personnel carriers (systems of Denmark, upgrades financed by Germany)
30 self-propelled anti-aircraft guns GEPARD including circa 6.000 rounds of ammunition*
air defence system IRIS-T SLM*
counter battery radar system COBRA*
80 pick-up trucks*
3 multiple rocket launchers MARS with ammunition
100.000 first aid kits*
3 Armoured Recovery Vehicles*
* Deliveries from industry stocks financed by German funds for security capacity building. Some of the deliveries require upgrades or productions is ongoing; also training measures take place.
Ik vind het wel raar dat Rusland consequenties zou verbinden aan wapenleveranties aan Oekrane. Het is niet alsof Rusland in oorlog is met Oekrane of wel? En deze wapens worden alleen op Oekraens grondgebied ingezet. Ik snap werkelijk de Russische bezwaren niet.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:00 schreef Za het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ze er vanuit gaan dat er over 8 dagen geen gas meer door de Nordstream 1 gaat komen.
Die wapenleveringen in dit overzicht gaan terug tot de eerste week van de Russische inval, overigens.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik vind het wel raar dat Rusland consequenties zou verbinden aan wapenleveranties aan Oekrane. Het is niet alsof Rusland in oorlog is met Oekrane of wel? En deze wapens worden alleen op Oekraens grondgebied ingezet. Ik snap werkelijk de Russische bezwaren niet.
Overgehouden aan de overname van het Oost-Duitse legerquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:09 schreef sp3c het volgende:
dat ze nog 2700 (werkende) Strela's in de kast hadden liggen voelt wat onwaarschijnlijk
ja dat snap ik maar dan zijn ze minimaal 30 jaar oud en goed onderhoudenquote:Op woensdag 13 juli 2022 17:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overgehouden aan de overname van het Oost-Duitse leger
Nee, het is echt waar, daar waren beelden van toendertijd.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat snap ik maar dan zijn ze minimaal 30 jaar oud en goed onderhouden
geen idee wat de shelvelife is van het wapen maar het klinkt als een sterk verhaal
Was ook veel gezeik mee volgens mij:quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee wat de shelvelife is van het wapen maar het klinkt als een sterk verhaal
Vertaald van https://de.wikipedia.org/wiki/9K32_Strela-2quote:Als reactie op de Russische invasie van Oekrane in 2022 kondigde de Duitse regering op 2 maart aan dat zij 2700 Strela-2M luchtdoelraketten uit voormalige NVA-voorraden aan Oekrane zou leveren.[11] Op 3 maart bleek dat 700 raketten volledig verouderd en niet meer bruikbaar waren. In sommige gevallen waren er microscheurtjes in de stuwstof van de raket, wat leidde tot corrosie of oxidatie. De opslagplaatsen van de raketten mogen nu alleen met beschermende kleding worden betreden, omdat de houten kisten met de raketten zwaar verschimmeld zijn.[12] Als gevolg hiervan werden in eerste instantie 500 raketten aan het Oekraense leger overhandigd.[13][14] Later werd een wapenlevering aan Oekrane gedaan met nog eens 1500 raketten van dit type.[15]
Een beetje als met oud vuurwerk spelen. Meeste zal het nog wel goed doen. Maar sommige ontploffen in je hand.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
that makes sensequote:Op woensdag 13 juli 2022 17:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Was ook veel gezeik mee volgens mij:
https://www.aa.com.tr/en/(...)sable-report/2524178
Als er geen gas meer doorheen komt hebben we ook niks meer te verliezen aan verdere wapenleveranties en escalatie. Misschien tijd om Oekrane ook wat Tomahawks te geven zodat het Kremlin niet meer veilig is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:00 schreef Za het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat ze er vanuit gaan dat er over 8 dagen geen gas meer door de Nordstream 1 gaat komen.
Dat lijkt mij nauwelijks noodzakelijk. Er zijn inmiddels al aardig wat moderne wapens op weg naar of al aanwezig in Oekraine en dat worden er nog dagelijks meer. Ruslands dreigementen zijn vooral dat, lege dreigementen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als er geen gas meer doorheen komt hebben we ook niks meer te verliezen aan verdere wapenleveranties en escalatie. Misschien tijd om Oekrane ook wat Tomahawks te geven zodat het Kremlin niet meer veilig is.
Oneens om 2 redenen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij nauwelijks noodzakelijk. Er zijn inmiddels al aardig wat moderne wapens op weg naar of al aanwezig in Oekraine en dat worden er nog dagelijks meer. Ruslands dreigementen zijn vooral dat, lege dreigementen.
Het propagandaplaatje en de realiteit zijn vaak anders gebleken in Rusland deze oorlog.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:40 schreef sp3c het volgende:
moskou heeft ook zijn eigen luchtverdediging en Tomahawk is redelijk eenvoudig te onderscheppen als het goed is
truequote:Op woensdag 13 juli 2022 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het propagandaplaatje en de realiteit zijn vaak anders gebleken in Rusland deze oorlog.
Dit vind ik een bijzonder amusante post, hulde!quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oneens om 2 redenen.
1) Rusland heeft meerdere keren gedreigd op belangrijke culturele gebouwen te gaan schieten als haar tegenstanders niet heel snel zouden stoppen met helpen/terugschieten. Een beetje vergeldingsdreiging mogen we daar wel tegenover zetten.
2) De belangrijkste: ik weet dat de bloeddruk van Za enorm stijgt van mensen die meer wapens aan Oekrane willen geven.
En het gedreig over nukes start weer in 3.2.1...quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als er geen gas meer doorheen komt hebben we ook niks meer te verliezen aan verdere wapenleveranties en escalatie. Misschien tijd om Oekrane ook wat Tomahawks te geven zodat het Kremlin niet meer veilig is.
Zijn ze ooit gestopt!?quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En het gedreig over nukes start weer in 3.2.1...
De vraag is hoe je dit bericht interpreteert. Als je de kop leest en hieruit concludeert "haha, het Russische leger bakt er gelukkig niks van. Dat vinden zelf ook." dan zou je dat als positief kunnen zien.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)hebben-niets-bereikt
MH17-verdachte veegt vloer aan met Russisch leger in Oekrane: ’We hebben niets bereikt’
Amsterdam - De waarheid sneuvelt in een oorlog als eerste, en in Rusland des te meer. Het Kremlin heeft met de aanval op Oekrane de laatste onafhankelijke media de kop omgedraaid. Maar nu lijkt er binnen het Russische oorlogskamp zelf een strijd gaande, juist van militaire bloggers en oorlogscorrespondenten die willen dat het leger stopt met mooi weer spelen.
[ afbeelding ]
Achter de coulissen van het International Economic Forum in Sint-Petersburg zouden vorige maand twee bekende oorlogscorrespondenten in een bijeenkomst met opperbevelhebber Vladimir Poetin hun beklag hebben gedaan over de wanorde aan het front. Informatie die de alleenheerser anders niet bereikt.
En dat is tegen het zere been van defensie. „Oorlogscorrespondenten zijn nu weer een bedreiging geworden, in plaats van een lastig controleerbaar probleem”, meldt het Telegramkanaal Ribar – ruim 600.000 volgers.
Volgens deze oorlogsblog zien de persofficieren van het Russische leger journalisten sindsdien des te meer als vijand. „Zij vinden dat oorlogscorrespondenten, bloggers en journalisten moeten werken op een heel beperkte manier, die voor de legerbazen zelf te begrijpen is.”
Militaire bloggers nemen vaak geen blad voor de mond over de vermeende onkunde van de Russische legerleiding. Die kritiek zwol aan toen honderden Russische soldaten in mei omkwamen bij een rivieroversteek in de Donbas.
Succesvolle Oekraense aanvallen worden toegegeven. Die informatie houdt de legertop graag achter gesloten deuren, uit vrees voor zijn eigen hachje.
In Rusland mogen media zich door een wet van begin maart enkel houden aan informatie over de ’speciale militaire operatie’ uit ’officile bronnen’, zoals het ministerie van Defensie.
De jarenlange gevangenisstraffen op het verspreiden van ’desinformatie’ over de oorlog tegen Oekrane zijn vooral gericht tegen onafhankelijke media en tegenstanders van Poetins regime. Russen die er juist extremere beelden op nahouden en vinden dat het Kremlin in Oekrane niet ver genoeg gaat, blijven buiten schot. Maar zoals het Amerikaanse Institute for the Study of War aangeeft, zijn dit soort bronnen die de oorlog steunen wel handige bronnen voor de dagelijkse oorlogsupdate die de denktank publiceert.
Zo bevestigt Igor Girkin aan de 400.000 volgers op zijn Telegramaccount de grote effectiviteit waarmee de Oekraners de nieuwe raketsystemen Himars inzetten.
Volgens hem zouden daarmee in een week meer dan tien munitiedepots, enkele olietanks en een tiental commandopunten zijn geraakt. „Ik schrijf dit niet om de Oekraners over het succes van hun beschietingen te informeren”, aldus Girkin. „Maar om weer eens de enige relevante vraag te stellen: wanneer begint het Russische leger op volle kracht te vechten?”
Russische staatsmedia melden onderwijl dat de ontploffingen op plekken waar volgens Oekrane munitiedepots geraakt zijn, komen door kunstmeststoffen die daar lag opgeslagen.
Girkin is niet zomaar een militair blogger. De oud-kolonel van de Russische veiligheidsdienst FSB – bijgenaamd ’de Schutter’ – stak als commandant van een losse verzameling Russische ’vrijwilligers’ en separatisten in 2014 de lont in het kruit van de Donbas. Girkin is een van de vier verdachten in het MH17-proces.
Nu zit de oud-FSB’er niet meer onder de Russische troepen en separatisten in Oekrane, maar Girkin heeft daar naar het schijnt nog wel goede contacten. Genoeg om felle kritiek op de legertop te leveren. „Wij zijn zelf in de aanval gegaan, maar we hebben niets bereikt”, zegt Girkin in een video. „Zolang die houten maarschalk aan het hoofd van het ministerie van Defensie staat [Sergej Sjojgoe, red.] en door hem aangestelde mensen de troepen leiden, [...] zullen wij de oorlog niet winnen.”
Girkin houdt er imperialistische denkbeelden op na: volgens hem bestaat er helemaal geen Oekrane. Om dat land van de kaart te vegen wil hij dat president Poetin in plaats van zijn ’speciale militaire operatie’ een echte oorlog afkondigt, met een mobilisatie zodat meer Russen naar het front gestuurd kunnen worden.
Volgens Rusland-expert Mark Galeotti is de MH17-verdachte in Rusland de mond nog niet gesnoerd omdat hij zijn sporen in het verleden verdiend heeft en groepen binnen de FSB, Girkins oude werkgever, zijn ideen delen.
„Hij is de stem van een bepaalde vleugel van de Russische politiek die anders achter gesloten deuren zou blijven”, zei Galeotti in een recente podcast. „Vurig nationalistische kritiek, niet alleen op de oorlog, maar ook op het systeem achter de oorlog.”
Is een heel oud stuk volgens mij, tenminste las dit weken terug ook al.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)hebben-niets-bereikt
MH17-verdachte veegt vloer aan met Russisch leger in Oekrane: ’We hebben niets bereikt’
Amsterdam - De waarheid sneuvelt in een oorlog als eerste, en in Rusland des te meer. Het Kremlin heeft met de aanval op Oekrane de laatste onafhankelijke media de kop omgedraaid. Maar nu lijkt er binnen het Russische oorlogskamp zelf een strijd gaande, juist van militaire bloggers en oorlogscorrespondenten die willen dat het leger stopt met mooi weer spelen.
[ afbeelding ]
Achter de coulissen van het International Economic Forum in Sint-Petersburg zouden vorige maand twee bekende oorlogscorrespondenten in een bijeenkomst met opperbevelhebber Vladimir Poetin hun beklag hebben gedaan over de wanorde aan het front. Informatie die de alleenheerser anders niet bereikt.
En dat is tegen het zere been van defensie. „Oorlogscorrespondenten zijn nu weer een bedreiging geworden, in plaats van een lastig controleerbaar probleem”, meldt het Telegramkanaal Ribar – ruim 600.000 volgers.
Volgens deze oorlogsblog zien de persofficieren van het Russische leger journalisten sindsdien des te meer als vijand. „Zij vinden dat oorlogscorrespondenten, bloggers en journalisten moeten werken op een heel beperkte manier, die voor de legerbazen zelf te begrijpen is.”
Militaire bloggers nemen vaak geen blad voor de mond over de vermeende onkunde van de Russische legerleiding. Die kritiek zwol aan toen honderden Russische soldaten in mei omkwamen bij een rivieroversteek in de Donbas.
Succesvolle Oekraense aanvallen worden toegegeven. Die informatie houdt de legertop graag achter gesloten deuren, uit vrees voor zijn eigen hachje.
In Rusland mogen media zich door een wet van begin maart enkel houden aan informatie over de ’speciale militaire operatie’ uit ’officile bronnen’, zoals het ministerie van Defensie.
De jarenlange gevangenisstraffen op het verspreiden van ’desinformatie’ over de oorlog tegen Oekrane zijn vooral gericht tegen onafhankelijke media en tegenstanders van Poetins regime. Russen die er juist extremere beelden op nahouden en vinden dat het Kremlin in Oekrane niet ver genoeg gaat, blijven buiten schot. Maar zoals het Amerikaanse Institute for the Study of War aangeeft, zijn dit soort bronnen die de oorlog steunen wel handige bronnen voor de dagelijkse oorlogsupdate die de denktank publiceert.
Zo bevestigt Igor Girkin aan de 400.000 volgers op zijn Telegramaccount de grote effectiviteit waarmee de Oekraners de nieuwe raketsystemen Himars inzetten.
Volgens hem zouden daarmee in een week meer dan tien munitiedepots, enkele olietanks en een tiental commandopunten zijn geraakt. „Ik schrijf dit niet om de Oekraners over het succes van hun beschietingen te informeren”, aldus Girkin. „Maar om weer eens de enige relevante vraag te stellen: wanneer begint het Russische leger op volle kracht te vechten?”
Russische staatsmedia melden onderwijl dat de ontploffingen op plekken waar volgens Oekrane munitiedepots geraakt zijn, komen door kunstmeststoffen die daar lag opgeslagen.
Girkin is niet zomaar een militair blogger. De oud-kolonel van de Russische veiligheidsdienst FSB – bijgenaamd ’de Schutter’ – stak als commandant van een losse verzameling Russische ’vrijwilligers’ en separatisten in 2014 de lont in het kruit van de Donbas. Girkin is een van de vier verdachten in het MH17-proces.
Nu zit de oud-FSB’er niet meer onder de Russische troepen en separatisten in Oekrane, maar Girkin heeft daar naar het schijnt nog wel goede contacten. Genoeg om felle kritiek op de legertop te leveren. „Wij zijn zelf in de aanval gegaan, maar we hebben niets bereikt”, zegt Girkin in een video. „Zolang die houten maarschalk aan het hoofd van het ministerie van Defensie staat [Sergej Sjojgoe, red.] en door hem aangestelde mensen de troepen leiden, [...] zullen wij de oorlog niet winnen.”
Girkin houdt er imperialistische denkbeelden op na: volgens hem bestaat er helemaal geen Oekrane. Om dat land van de kaart te vegen wil hij dat president Poetin in plaats van zijn ’speciale militaire operatie’ een echte oorlog afkondigt, met een mobilisatie zodat meer Russen naar het front gestuurd kunnen worden.
Volgens Rusland-expert Mark Galeotti is de MH17-verdachte in Rusland de mond nog niet gesnoerd omdat hij zijn sporen in het verleden verdiend heeft en groepen binnen de FSB, Girkins oude werkgever, zijn ideen delen.
„Hij is de stem van een bepaalde vleugel van de Russische politiek die anders achter gesloten deuren zou blijven”, zei Galeotti in een recente podcast. „Vurig nationalistische kritiek, niet alleen op de oorlog, maar ook op het systeem achter de oorlog.”
Dan zijn Duitsland, Nederland en andere EU landen nog altijd afhankelijk van Russische steenkool.quote:Op woensdag 13 juli 2022 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Als er geen gas meer doorheen komt hebben we ook niks meer te verliezen aan verdere wapenleveranties en escalatie.
Daar zijn we ook binnenkort van af.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:46 schreef Za het volgende:
[..]
Dan zijn Duitsland, Nederland en andere EU landen nog altijd afhankelijk van Russische steenkool.
Itt gas zijn kolen heel makkelijk te importeren met bestaande infra. Snel die tomahawks geven.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:46 schreef Za het volgende:
[..]
Dan zijn Duitsland, Nederland en andere EU landen nog altijd afhankelijk van Russische steenkool.
Men wil volle capaciteit gaan draaien, wie zijn de toeleveranciers van dergelijke hoeveelheden bruinkool?quote:
Maar is er de beschikbaarheid er per direct voor de volumes die we nodig hebben?quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Itt gas zijn kolen heel makkelijk te importeren met bestaande infra. Snel die tomahawks geven.
Ja. Bovendien: hoe sneller de oorlog door Oekrane gewonnen is, hoe sneller we de relaties met de nieuwe Russische regering kunnen aanhalen. Hopelijk hebben ze daar ook zin om niet langer een eenzame schurkenstaat te zijn. Wat je ook van de EU vindt, het is beter om met ons te handelen als een soevereine staat, dan een vazalstaat van China te worden. Tenminste als je een normale Rus bent.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:52 schreef Za het volgende:
[..]
Maar is er de beschikbaarheid er per direct voor de volumes die we nodig hebben?
Laten we maar niet op de zaken vooruit lopen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:52 schreef Za het volgende:
[..]
Maar is er de beschikbaarheid er per direct voor de volumes die we nodig hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er van die Amerikaanse kamikaze drones geworden? Lijkt niet echt een impact te hebben gehad toch? Dan zullen die van Iran ook wel meevallen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:42 schreef slashdotter3 het volgende:
Op 1:50 zie je wat Iraanse kamikaze drones
quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Laten we maar niet op de zaken vooruit lopen.Al vanaf het begin zeggen ze dat de sancties ons ook pijn gaat doen. De reden dat we ze toch doen, is omdat we in Europa geen illegale oorlogen willen hebben en de gebruikte casus belli ook van toepassing is op de halve EU en NAVO-leden. Als Rusland dus niet in Oekrane gestopt wordt, dan kan het dus zomaar een heel stuk duurder worden dan de energierekening. Stop dus met je fake news.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wil je wel hebben in Europa en heel graag zelfs. Anders stuur je geen wapens. Stop dus met je fake news.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al vanaf het begin zeggen ze dat de sancties ons ook pijn gaat doen. De reden dat we ze toch doen, is omdat we in Europa geen illegale oorlogen willen hebben en de gebruikte casus belli ook van toepassing is op de halve EU en NAVO-leden. Als Rusland dus niet in Oekrane gestopt wordt, dan kan het dus zomaar een heel stuk duurder worden dan de energierekening. Stop dus met je fake news.
Lijkt me niet bevorderlijk voor zijn verwachte levensduur als het echt openlijk tegen de haren van Poetin instrijken is.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:38 schreef speknek het volgende:
Ik vraag me af of het niet toch wel voor de buhne is. Girkin is veel te slim om niet te weten dat dit gewoon het letterlijke Russische leger is, en een groot gedeelte van hun modernste wapentuig in puin geschoten is. Hij kan wel een totalen krieg willen, maar daar hebben ze het materieel niet meer voor (laat staan de mankrachten). Volgens mij is dit dus weldegelijk verholen kritiek op Poetin, waar hij voorsorteert als sterke leider om de macht over te kunnen nemen.
Zijn meer tactische wapens dan strategisch, ze zorgen dat je soms een slag wint die je anders niet zou winnen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:07 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat is er van die Amerikaanse kamikaze drones geworden? Lijkt niet echt een impact te hebben gehad toch? Dan zullen die van Iran ook wel meevallen.
Ja maar echt openlijk is het niet, want hij zegt alleen maar dat Rusland nog veel machtiger is dan we nu zien. Aangezien Putin ook zegt dat hij heel netjes met fluwelen handschoenen een militaire interventie doet en geen oorlog, kan hij er niets tegenin brengen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me niet bevorderlijk voor zijn verwachte levensduur als het echt openlijk tegen de haren van Poetin instrijken is.
Dat klopt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
De vraag is hoe je dit bericht interpreteert. Als je de kop leest en hieruit concludeert "haha, het Russische leger bakt er gelukkig niks van. Dat vinden zelf ook." dan zou je dat als positief kunnen zien.
Echter is de boodschap juist dat deze kerel vindt dat ze veel te mild en te soft zijn en veel harder erin moeten gaan in een totale verwoestende oorlog. Lijkt me nu niet erg bevorderlijk.
Zeker, o.a. Zuid-Afrika, Canada, de VS en Australi kunnen het Russisch gat makkelijk opvullen. In augustus is het overigens sowieso afgelopen met Russische kolen, vanaf dan geldt er binnen de EU een importban.quote:Op woensdag 13 juli 2022 18:52 schreef Za het volgende:
[..]
Das al meerdere keren gepost. Maar Za is niet zo ontvankelijk voor feiten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zeker, o.a. Zuid-Afrika, Canada, de VS en Australi kunnen het Russisch gat makkelijk opvullen. In augustus is het overigens sowieso afgelopen met Russische kolen, vanaf dan geldt er binnen de EU een importban.
Tuurlijk wel. Alternatieve feiten.quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:57 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Das al meerdere keren gepost. Maar Za is niet zo ontvankelijk voor feiten.
Oprechte interesse: hoe is dat gat makkelijk op te vangen door die landen?quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zeker, o.a. Zuid-Afrika, Canada, de VS en Australi kunnen het Russisch gat makkelijk opvullen. In augustus is het overigens sowieso afgelopen met Russische kolen, vanaf dan geldt er binnen de EU een importban.
quote:Op woensdag 13 juli 2022 19:04 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Laten we maar niet op de zaken vooruit lopen.Lijkt me logisch dat de veroorzaker de schuld krijgt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Via exportquote:Op woensdag 13 juli 2022 20:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oprechte interesse: hoe is dat gat makkelijk op te vangen door die landen?
Want Rusland heeft getekend voor een verbod? Mooi stukje geschiedsvervalsing.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat de veroorzaker de schuld krijgt.
De krapte en prijsstijging was al een feit voordat Rusland Oekrane was binnen gevallen.quote:Op woensdag 13 juli 2022 20:26 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Want Rusland heeft getekend voor een verbod? Mooi stukje geschiedsvervalsing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |