quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
Ik haal mijn definitie gewoon waar jij hem ook vandaan haalt. Kokosmelk heet kokosmelk. Ongeacht wat jij er van vindt, zo heet het al decennia. In het Nederlands, in het Duits, in het Frans. Kun jij het geen melk vinden, maar dat is totaal irrelevant.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:02 schreef over_hedge het volgende: [..] [..]
[ afbeelding ] Wat is die laatste zin dan
En er staat letterlijk: Kokosmelk is een belangrijke melkvervanger, Hoe kan het een melkvervanger zijn als het volgens jou zelf al een melk is. Vervangt het zichzelf?
Die laatste zin staat er pas sinds de bewerking van 10 minuten geleden bij....quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:02 schreef over_hedge het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Wat is die laatste zin dan
En er staat letterlijk: Kokosmelk is een belangrijke melkvervanger,
Hoe kan het een melkvervanger zijn als het volgens jou zelf al een melk is. Vervangt het zichzelf?
Van bier moet ik boeren en uit tieten komt melk dus dit is gewoon een verder vervolg op bier en tieten!quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die laatste zin staat er pas sinds de bewerking van 10 minuten geleden bij....
Wiens IP-adres zou dat toch zijn.....
Versie tot vanavond 21.03 uur: https://nl.wikipedia.org/(...)smelk&oldid=57071721
Komt net pushbericht binnen. Niet verdacht van poging doodslag.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:13 schreef StephanL het volgende:
Ik lees op de chat bij Bianca dat de drie vrij zijn.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik haal mijn definitie gewoon waar jij hem ook vandaan haalt. Kokosmelk heet kokosmelk. Ongeacht wat jij er van vindt, zo heet het al decennia. In het Nederlands, in het Duits, in het Frans. Kun jij het geen melk vinden, maar dat is totaal irrelevant.
Hahahahaquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Versie tot vanavond 21.03 uur: https://nl.wikipedia.org/(...)smelk&oldid=57071721
Melkweg zegt het al, er is geen melk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]Ja het heet Melk. Dat maakt het nog niet Melk. Zoals vis1980 net zei. Denk je dat de melkweg ook uit melk bestaat?
Je draait het nogal om. Een naam maakt het niet waar. Of het nou in 1 of 100 talen verkeerd gezegd wordt verandert niks aan het feit dat het geen melk is.
dat hij daar niet verdacht van wordt sluit het ander toch niet uitquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Komt net pushbericht binnen. Niet verdacht van poging doodslag.
Dat is slechts nieuws voor de politieagenten in kwestie én gaat de boel nog wat sneller escaleren.
Maar zeer frappant dat het laatste zinnetje 10 minuten geleden aan Wikipedia is toegevoegd.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]Ja het heet Melk. Dat maakt het nog niet Melk. Zoals vis1980 net zei. Denk je dat de melkweg ook uit melk bestaat?
Je draait het nogal om. Een naam maakt het niet waar. Of het nou in 1 of 100 talen verkeerd gezegd wordt verandert niks aan het feit dat het geen melk is.
ja joh. Dat was ik. Dat is geen geheim. Maar je snapt de ironie dat hij tegen mij zegt dat het geen bron is. En dan zelf met wikipedia als bron aankomt? En vervolgens staat er ook nergens in die bron bewijs dat het wel echt melk is. Het spreekt het zelfs tegen door het een melkvervanger te noemen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar er zit ook geen weg in!quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Melkweg zegt het al, er is geen melk.
Mwah, het invalideert wel een beetje de noodzaak tot gericht schieten lijkt me.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat hij daar niet verdacht van wordt sluit het ander toch niet uit
Dat is wel heel sneuquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niks frappant aan. Dat deed ik. Om te laten zien hoe apart het is om eerst te zeggen dat wikipedia geen bron is. Om dan vervolgens zelf met wikipedia aan te komen als bron.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Maar zeer frappant dat het laatste zinnetje 10 minuten geleden aan Wikipedia is toegevoegd.
als de politieagent zich bedreigd vielt niet lijkt mequote:Op woensdag 6 juli 2022 21:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mwah, het invalideert wel een beetje de noodzaak tot gericht schieten lijkt me.
Ik quote jou omdat jij met de definitie komt dat melk bedoeld is voor de nakomelingen van het zoogdier dat de melk geeft.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:04 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja daar gaat heel de discussie niet over. En heb dus geen idee waarom je mij hier voor quote. Want hier heb ik niks over gezegd.
JOH DAT HEB IK NU AL 2X VERTELD.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die laatste zin staat er pas sinds de bewerking van 9 minuten geleden bij....
[..]
Ik quote jou omdat jij met de definitie komt dat melk bedoeld is voor de nakomelingen van het zoogdier dat de melk geeft.
Het is niet iets wat ik verzonnen heb, jij begint daar over.
Als je dan net een hele rant bent begonnen over havermelk en amandelmelk en dat het niet deugt dat ze dat melk noemen, dan deugt het nog veel harder niet dat je de primaire voeding van een babyzoogdier afpakt voor het eigen gewin.
Nou ben ik niet tegen het drinken van melk of het gebruiken van andere zuivelproducten, maar als je gaat zitten huilen over de term "melk" in havermelk en amandelmelk dan moet je niet aankomen met een verklaring dat melk bedoeld is als voedsel voor de nakomelingen van zoogdieren.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lees de wijzigingen van die bron, 2 minuten na die post.....
Zoals gezegd, ik haalde mijn definitie uit dezelfde bron als die jij gebruikte.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:16 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja joh. Dat was ik. Dat is geen geheim. Maar je snapt de ironie dat hij tegen mij zegt dat het geen bron is. En dan zelf met wikipedia als bron aankomt? En vervolgens staat er ook nergens in die bron bewijs dat het wel echt melk is. Het spreekt het zelfs tegen door het een melkvervanger te noemen.
Ik was gewoon bij het vorige topic aan het bijlezen....quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]lees je het topic ook wel eens? of sla je soms wat posts over?
Kan je dat er voortaan even bijzetten , ik raak er van in de war .quote:
Misschien.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:25 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Kan je dat er voortaan even bijzetten , ik raak er van in de war .
Alvast bedankt
Is het dan niet handiger om met wel een goede bron te komen ipv met een bron die je zelf slecht vind. Met als reden omdat ik het ook deed. Ik had eerst nog 3 andere bronnen, die haalde ik weg omdat ik de discussie eigenlijk wilde stoppen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik haalde mijn definitie uit dezelfde bron als die jij gebruikte.
In de plantkunde worden diverse sappen die uit planten komen aangeduid als 'melk'. Dat dat een andere soort 'melk' is als die uit een koe of jouw moeder snap ik ook wel.
Maar kokosmelk, cactusmelk of sap uit een gesnoeide boom word aangeduid als melk. Het is dus gewoon melk.
Met amandelmelk of sojamelk is het anders, dat ben ik met je eens. Daar wordt de term 'melk' gebruikt om te benadrukken dat het een melkvervanger is.
ik lust geen mellkquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik haalde mijn definitie uit dezelfde bron als die jij gebruikte.
In de plantkunde worden diverse sappen die uit planten komen aangeduid als 'melk'. Dat dat een andere soort 'melk' is als die uit een koe of jouw moeder snap ik ook wel.
Maar kokosmelk, cactusmelk of sap uit een gesnoeide boom word aangeduid als melk. Het is dus gewoon melk.
Met amandelmelk of sojamelk is het anders, dat ben ik met je eens. Daar wordt de term 'melk' gebruikt om te benadrukken dat het een melkvervanger is.
Wikipedia...quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:25 schreef Perox het volgende:
Wikipedia is toch duidelijk over melk?
Kan verwijzen naar
* Vloeistof uit de melkklieren van een vrouwelijk zoogdier
* Melkachtig plantaardig vocht
* Melkvervanger zoals sojamelk, kokosmelk etc.
Einde discussie kids.
Een bank kan ook twee verschillende dingen zijn. Maakt dat ding waar je op zit niet geen bank.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Is het dan niet handiger om met wel een goede bron te komen ipv met een bron die je zelf slecht vind. Met als reden omdat ik het ook deed. Ik had eerst nog 3 andere bronnen, die haalde ik weg omdat ik de discussie eigenlijk wilde stoppen.
Maar hier zeg je het eigenlijk zelf al: aangeduid als. aangeduid als is niet het zelfde als dat het melk is.
het wordt aangeduid als melk. omdat het de zelfde eigenschappen als melk heeft. En dus makkelijk om het melk te noemen. Maar maakt het nog niet het zelfde.
Dat klopt. Heeft van de rest hier niks mee te maken. Snap wat je probeert te doen. Maar die vergelijking gaat niet op. Want die 2 banken hebben niet de zelfde eigenschappen of wel?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Een bank kan ook twee verschillende dingen zijn. Maakt dat ding waar je op zit niet geen bank.
Het ligt er maar aan of je het belangrijk vindt of woorden wel of geen betekenis hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:35 schreef Perox het volgende:
Waarom is het eigenlijk belangrijk of amandelmelk wel of geen melk is?
Weet iemand dit nog?!
Je kunt op beide zitten en je kunt ze beide gebruiken om je geld in te bewaren.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:33 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Heeft van de rest hier niks mee te maken. Snap wat je probeert te doen. Maar die vergelijking gaat niet op. Want die 2 banken hebben niet de zelfde eigenschappen of wel?
Nee. Daarom probeerde ik het eigenlijk ook al te stoppen 2 pagina's geledenquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:35 schreef Perox het volgende:
Weet iemand dit nog?!
Omdat iemand ongelijk heeft op het internet.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:35 schreef Perox het volgende:
Weet iemand dit nog?!
Oke. Het is goed met je. Laten we het hier maar bij houden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Je kunt op beide zitten en je kunt ze beide gebruiken om je geld in te bewaren.
Mmmh dit klinkt als een strikjesvraag.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan of je het belangrijk vindt of woorden wel of geen betekenis hebben.
Een user stelde iets en nu zijn we al een tijdje in 'oorlog' over melk. Het meeste is half grappig bedoeld, de andere uitspraken half serieus.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:35 schreef Perox het volgende:
Weet iemand dit nog?!
Hij zou zo boer kunnen worden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
Die agent kan ook op zoek gaan naar een ander baantje.
Ik heb weinig met agressieve boeren maar ik kan er prima mee leven als Oss van de kaart wordt geveegdquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Oss centrum wordt as we speak bezet door een flinke stoet tractoren met teksten als “niet schieten aub” en “jouke moet vrij”
Oss. Daar schaamt elke Brabander zich toch voor, hoop ik?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb weinig met agressieve boeren maar ik kan er prima mee leven als Oss van de kaart wordt geveegd
Oss is ook geen melk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb weinig met agressieve boeren maar ik kan er prima mee leven als Oss van de kaart wordt geveegd
Nee. Schitterende kerken daar.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Oss. Daar schaamt elke Brabander zich toch voor, hoop ik?
Sorry, ik ga op dit moment de moeite niet nemen dit te ontleden, maar ik vermoed dat er een betekenisvol punt gemaakt wordt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:39 schreef Perox het volgende:
[..]
Mmmh dit klinkt als een strikjesvraag.
Ik zou zeggen dat ik het niet geheel onbelangrijk vind dat stellen dat woorden wel of geen betekenis hebben van niet onmiddellijk onbeduidend belang kan zijn. Tenzij dat op Wikipedia anders geformuleerd wordt, natuurlijk!
Heb nog een fles staan, kopen?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Duiven melken, hoe zit het daar mee?
Interessant ik wist helemaal niet dat amandelmelk niet mocht. Rare toestand. Ik denk niet dat de vegan trend gebroken kan worden. De maatschappij ontwikkelt zich, wss sneller dan veel mensen willen maar ja dat is een teken dat je oud wordt. En gelukkig wordt je oud, anders was je deaud!quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:41 schreef Akathisia het volgende:
De vegaworst en -burger mogen hun namen behouden. Het Europees Parlement stemde vrijdag tegen het voorstel om woorden als schnitzel te verbieden voor vegetarische producten. Wel stemde het voor strengere regels voor plantaardige zuivel.
Het gevoel bij non-profitorganisatie ProVeg, dat zich inzet voor plantaardige voeding, is dubbel. Dat er niet gestemd is voor een verbod op de term vegaburger is goed nieuws. Anderzijds is daar het strengere oordeel over de benaming van plantaardige zuivelproducten.
‘Amandelmelk’ mocht al niet meer, maar hetzelfde zal nu mogelijk gaan gelden voor omschrijvingen als ‘yoghurtstijl’ of ‘plantaardig alternatief voor boter’.
-Parool
OM verdenkt ze niet langer van poging doodslag.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
als de politieagent zich bedreigd vielt niet lijkt me
Daarnaast: De drie mannen blijven wel verdachte. De officier van justitie heeft nog niet besloten of de mannen worden vervolgd en zo ja, waarvoor. Deze afweging kan nog niet worden gemaakt, omdat het hele onderzoek nog niet is afgerond
Waarheid als een koe!quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:44 schreef Perox het volgende:
[..]
Interessant ik wist helemaal niet dat amandelmelk niet mocht. Rare toestand. Ik denk niet dat de vegan trend gebroken kan worden. De maatschappij ontwikkelt zich, wss sneller dan veel mensen willen maar ja dat is een teken dat je oud wordt. En gelukkig wordt je oud, anders was je deaud!
Mijn kinderen houden mij jong. Totdat ze allemaal het huis uit zijn en dan glij ik ook af
Zou niet weten waaromquote:Op woensdag 6 juli 2022 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maken we daar een foto van voor we ze platbranden.
Dit vind ik weer het andere uiterste 'triggerhappy', iets te veel films gekeken.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:46 schreef Jojoke het volgende:
Die agent heeft vermoedelijk een groot probleem. Het bleef al angstvallig stil vanuit de zijde van de politie vandaag, dus de vrijlating was te verwachten. Gelukkig dat er geen doden zijn gevallen door de triggerhappy agent.
Als dat zo is dan zal het recht zijn loop hebben, ja wappies, echt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:46 schreef Jojoke het volgende:
Die agent heeft vermoedelijk een groot probleem. Het bleef al angstvallig stil vanuit de zijde van de politie vandaag, dus de vrijlating was te verwachten. Gelukkig dat er geen doden zijn gevallen door de triggerhappy agent.
Ach nee, we kunnen nadat de rest van het dorp is omgeduwd best om die kerken heen bouwen. Ik ben overigens groot liefhebber van kerkgebouwen die na de diensttijd hergebruikt worden met respect voor de architectuur.quote:
Ze waren laatst ook in Utrecht en Den Haag toch?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen ze die boerenprotesten komende dagen naar de Randstad? Onze regio heeft inmiddels wel genoeg voor de kiezen gehad.
In onze omgeving is het nou al bijna twee weken elke avond raak, inclusief de protesten bij Van der Wal en de wappiemars door onze stad.
Het kan ook allebei kloppen natuurlijk, hè? Er hoeft niet per se 1 partij gelijk te hebben en dan de andere partij dus ongelijk. Dingen kunnen ook een samenloop van omstandigheden zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:46 schreef Jojoke het volgende:
quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen ze die boerenprotesten komende dagen naar de Randstad? Onze regio heeft inmiddels wel genoeg voor de kiezen gehad.
In onze omgeving is het nou al bijna twee weken elke avond raak, inclusief de protesten bij Van der Wal en de wappiemars door onze stad.
Oh? Ze wilden aanvankelijk naar Den Haag gaan, maar kozen toen toch voor Stroe. Daarna richtten de protesten zich naar mijn weten vooral op het oosten, zuiden en noorden van het land.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ze waren laatst ook in Utrecht en Den Haag toch?
Ik hoop dat je nog plek hebt, want dan rijd ik in tegengestelde richting. Ik drink met melk en suiker.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen ze die boerenprotesten komende dagen niet verplaatsen naar de Randstad? Onze regio heeft inmiddels wel genoeg voor de kiezen gehad.
Als je iemand van achteren beschiet, dan moet je wel een hele goede reden hebben. Een reden waardoor de boer nu nog steeds vast zou moeten zitten, in plaats vrijgelaten te worden. Dus ik denk dat het er niet best uitziet voor de agent.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:50 schreef Perox het volgende:
[..]
Het kan ook allebei kloppen natuurlijk, hè? Er hoeft niet per se 1 partij gelijk te hebben en dan de andere partij dus ongelijk. Dingen kunnen ook een samenloop van omstandigheden zijn.
Vanuit het perspectief van de agent kan nog steeds correct zijn gehandeld ook al was er geen sprake van poging tot doodslag.
Ik zag twee mannen, mannen mannen...quote:Twee mannen mannen en 16-jarige beschoten boerenzoon van boerenprotest Heerenveen vrijgelaten, niet verdacht van poging doodslag
Koemelk of amandelmelk?quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nog plek hebt, want dan rijd ik in tegengestelde richting. Ik drink met melk en suiker.
de-escaleren! snel!quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:09 schreef spapaars het volgende:
Schokkend!
De boertjes blokkeren 1 zebrapad op de Dam
[ afbeelding ]
quote:
Mja, goed, ik volg het niet van dag tot dag. Ze zijn van de week zeker bij de Jaarsbeurs verwijderd, al stelde dat niet zoveel voor. Den Haag twijfel ik over.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh? Ze wilden aanvankelijk naar Den Haag gaan, maar kozen toen toch voor Stroe. Daarna richtten de protesten zich naar mijn weten vooral op het oosten, zuiden en noorden van het land.
Oh, Nynke zit er.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:10 schreef StephanL het volgende:
Zo op Npo2 een extra uitzending van Op1 over de boeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, Nynke zit er.
Zat vroeger voor VVD in gemeenteraad in Tytsjerksteradiel, later voor de eh... BVNL...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, Nynke zit er.
Zat vroeger voor VVD in gemeenteraad in Tytsjerksteradiel, later voor de eh... BVNL...Bvnl zegt al genoeg. Gek mensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:23 schreef Perox het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]Gemolken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]Handjob telt ook vind ik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat de meeste boeren gewoon uitvoeren wat hen ooit geleerd is door vader en op de landbouwscholen. Er zullen vast innoverende boeren zijn, maar net als bij de burgers zal het grootste deel gewoon doen wat hen ooit geleerd is. Daarom moet het onderwijs op de landbouwscholen veranderen. Het is eigenlijk vreemd dat dat in de afgelopen jaren niet al gebeurd is.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
"De regering vroeg om dierenwelzijn, boeren investeerden in dierenwelzijn".
Toch wel beroerd als dat niet vanuit de boeren zelf kan komen, zoiets.
(heb het over de dame bij OP1)
Veel wilden en deden dat zelf, maar in teveel gevallen werd het lastig gemaakt of onrendabel.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
"De regering vroeg om dierenwelzijn, boeren investeerden in dierenwelzijn".
Toch wel beroerd als dat niet vanuit de boeren zelf kan komen, zoiets.
(heb het over de dame bij OP1)
Als boeren de samenleving niet pogen te ondermijnen, krijgen ze vast veel meer sympathie.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:38 schreef Vis1980 het volgende:
Overigens vind ik het al heel wat dat er geen ongelukken zijn gebeurd toen men de berm in de fik ging steken naast de snelweg. Het zou fijn zijn als de boeren iig geen acties op wegen meer houden, om allerlei redenen zeer gevaarlijk.
(daarom is het ook een strafbaar feit)
Same old.quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als boeren de samenleving niet pogen te ondermijnen, krijgen ze vast veel meer sympathie.
Voor deze stikstofellende begon, vond ik alleen nog dat de Nederlandse landbouw zoals we die kennen overbodig is en we dat niet meer moeten subsidiëren. Inmiddels heb ik een hekel gekregen aan de boeren.
Juist heerlijk een havermelk cappu. Die drink ik heel vaak met mijn dinnetjes.quote:
Wat mij betreft nogal wat aannames. Wat moet er veranderen in het onderwijs en met welk doel?quote:Op woensdag 6 juli 2022 22:36 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste boeren gewoon uitvoeren wat hen ooit geleerd is door vader en op de landbouwscholen. Er zullen vast innoverende boeren zijn, maar net als bij de burgers zal het grootste deel gewoon doen wat hen ooit geleerd is. Daarom moet het onderwijs op de landbouwscholen veranderen. Het is eigenlijk vreemd dat dat in de afgelopen jaren niet al gebeurd is.
Als je wil dat de boeren kringlooplandbouw uitvoeren, dan moeten de landbouwscholen erop gericht zijn om daarop onderwijs te geven. De meeste vaders zullen hun kinderen op dat gebied niet kunnen onderrichten, omdat ze er zelf geen ervaring mee hebben. En dat zijn de twee leermeesters van een boer, de vader en de landbouwschool.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat mij betreft nogal wat aannames. Wat moet er veranderen in het onderwijs en met welk doel?
https://m.limburger.nl/cn(...)3h5sog6A0nBjc9HtPPP_quote:Politiewetenschapper: ‘Hij schoot achter de trekker aan, noodweer was het dus zeker niet’
Ik vind het allemaal wat algemeen klinken. Een boer is gewoon een ondernemer, iemand die een bedrijf runt. En die zal moeten innoveren om te kunnen blijven concurreren met de markt, net als iedere andere ondernemer. De jongere generatie leert al vaak langer door. We hebben in Nederland de meest gerenommeerde landbouwuniversiteit ter wereld. Vele innovaties komen uit Nederland, die gezamenlijk met agrariërs worden ontwikkeld.quote:Op woensdag 6 juli 2022 23:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je wil dat de boeren kringlooplandbouw uitvoeren, dan moeten de landbouwscholen erop gericht zijn om daarop onderwijs te geven. De meeste vaders zullen hun kinderen op dat gebied niet kunnen onderrichten, omdat ze er zelf geen ervaring mee hebben. En dat zijn de twee leermeesters van een boer, de vader en de landbouwschool.
De bibliotheek in Vught b.v., ook een kerk van Carl Weber, net als de laatste twee.quote:Op woensdag 6 juli 2022 21:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach nee, we kunnen nadat de rest van het dorp is omgeduwd best om die kerken heen bouwen. Ik ben overigens groot liefhebber van kerkgebouwen die na de diensttijd hergebruikt worden met respect voor de architectuur.
Kerken zijn prachtig en ik deel je mening over die in Oss. In Uden en Geldrop staan soortgelijk pareltjes.
Overduidelijk waarom op non actiefquote:Op donderdag 7 juli 2022 00:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Duidelijk troll Account en mensen heel serieus reageren.
Als je hele broodwinning en familiebedrijf op het spel staat dan ga je niet tegen je 16 jarige zoon zeggen dat ze thuis moeten blijven natuurlijk.quote:Op donderdag 7 juli 2022 00:48 schreef Steven_Stil het volgende:
16 jarige zoontjes op de trekker een strafbaar protest insturen is blijkbaar normaal in die kringen.
Ja dan zeg je zoon neem de trekker maar en ga je gang.quote:Op donderdag 7 juli 2022 00:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als je hele broodwinning en familiebedrijf op het spel staat dan ga je niet tegen je 16 jarige zoon zeggen dat ze thuis moeten blijven natuurlijk.
Bedankt Jaap, dat hadden we hier gisteren al geconstateerd.quote:Op donderdag 7 juli 2022 00:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://m.limburger.nl/cn(...)3h5sog6A0nBjc9HtPPP_
Nog wat terughoudend van Jaap Timmer omdat we de complete beelden (nog) niet hebben
'Ga maar lekker op de snelweg crossen!'quote:Op donderdag 7 juli 2022 00:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja dan zeg je zoon neem de trekker maar en ga je gang.
Ja en dan moord en brand schreeuwen wanneer het joch een nachtje op politiebureau moet doorbrengen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 01:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
'Ga maar lekker op de snelweg crossen!'
Eerderquote:Op donderdag 7 juli 2022 01:25 schreef NoCigar het volgende:
[..]
'Ga maar lekker op de snelweg crossen!'
Pfff wat een pipo he. Typisch voor een boer die maar niet met z'n tijd wil meegaan en niet wil of kan zien dat de wereld om hem heen aan het veranderen is. Zo was het en zo zal het altijd moeten blijven want daar verdien ik m'n boterham mee. Nee boertje, zo werkt het niet. Raar dat je dat niet snapt met je boerenverstand...quote:
Dus je laat de beeldvorming van een klein groepje rellende boeren je mening over de hele groep beïnvloeden? Doet me denken aan wat andere discussies waarbij je in een soortgelijke situatie toch heel anders reageerdequote:Op woensdag 6 juli 2022 22:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als boeren de samenleving niet pogen te ondermijnen, krijgen ze vast veel meer sympathie.
Voor deze stikstofellende begon, vond ik alleen nog dat de Nederlandse landbouw zoals we die kennen overbodig is en we dat niet meer moeten subsidiëren. Inmiddels heb ik een hekel gekregen aan de boeren.
lekker in 1950 blijven hangen iddquote:Op donderdag 7 juli 2022 06:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pfff wat een pipo he. Typisch voor een boer die maar niet met z'n tijd wil meegaan en niet wil of kan zien dat de wereld om hem heen aan het veranderen is. Zo was het en zo zal het altijd moeten blijven want daar verdien ik m'n boterham mee. Nee boertje, zo werkt het niet. Raar dat je dat niet snapt met je boerenverstand...
Geen kunstmest? Geen krachtvoer? Geen trekkers? Dat zal niet goed vallen bij de grote bedrijven die door Kerowlain van der Plas worden vertegenwoordigd helaas.quote:
Word je dat trollen nou nooit moe?quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je laat de beeldvorming van een klein groepje rellende boeren je mening over de hele groep beïnvloeden? Doet me denken aan wat andere discussies waarbij je in een soortgelijke situatie toch heel anders reageerde
Ik zag tig reactie dat het wel noodweer was.quote:Op donderdag 7 juli 2022 01:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Jaap, dat hadden we hier gisteren al geconstateerd.
Deze reactie is zo mooi te spiegelen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je laat de beeldvorming van een klein groepje rellende boeren je mening over de hele groep beïnvloeden? Doet me denken aan wat andere discussies waarbij je in een soortgelijke situatie toch heel anders reageerde
Punt is natuurlijk dat dit voor heel veel users geldt. In de ene situatie wordt een grote groep (moslims, voetbalsupporters, amandelmelk drinkers) veroordeeld om het gedrag van een paar en is dat volstrekt logisch en uit te leggen (voor deze groep users) en in een andere situatie veroordelen deze zelfde users dat gedrag als het een groep is die hun sympathie heeft.quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze reactie is zo mooi te spiegelen.
Er waren vooral tig reacties van mensen die niet op basis van 5 seconde filmpje wilde concluderen dat het dat niet was. Dat is echt wat anders.quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zag tig reactie dat het wel noodweer was.
Geen idee, ik lees zijn posts niet eens meer joh. Het is alleen maar getrollquote:Op donderdag 7 juli 2022 07:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens met je visie op deze user, maar een punt heeft hij wel.
Ik raad je aan om het toch eens te lezen. Misschien steek je er wat van op. En dat simpele “hurrr durrr ik lees het niet want het is niet wat ik wil horen” deden we in groep 8 timmmm, mag hopen dat je dat niveau onderhand wel bent ontgroeid.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geen idee, ik lees zijn posts niet eens meer joh. Het is alleen maar getroll
Zeker, en zoals een andere user dat al aangeeft is dit hypocriete gedrag niemand vreemd (mij dus ook niet).quote:Op donderdag 7 juli 2022 07:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deze reactie is zo mooi te spiegelen.
Ja, in Bleiswijk 19 aanhoudingen waarvan de helft minderjarig. Goed bekeken door papa boer, lekker zoon Harm en zoon Jouke daarheen sturen want die krijgen toch amper straf opgelegd mochten ze gepakt worden.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:
De politie lijkt steeds meer blokkeerboeren te arresteren. Positieve ontwikkeling.
Ja.quote:Op donderdag 7 juli 2022 00:59 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja dan zeg je zoon neem de trekker maar en ga je gang.
Alleen jammer dat de tractors niet in beslag worden genomen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:40 schreef Nielsch het volgende:
De politie lijkt steeds meer blokkeerboeren te arresteren. Positieve ontwikkeling.
quote:Bij de actie van de politie werden ook twaalf tractors verplaatst, volgens de woordvoerder deels met een vrachtwagen en deels bestuurd door agenten zelf. "Die zijn niet in beslag genomen, en kunnen later elders weer worden opgehaald."
Na het parkeren hadden ze op zn minst de bandjes lek kunnen stekenquote:Op donderdag 7 juli 2022 08:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de tractor niet in beslag worden genomen.
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)utiecentra-bleiswijk
Prima initiatief, ik betaal er met liefde wat meer voorquote:Op donderdag 7 juli 2022 06:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)llen-we-naartoe.html
Dit. Gewoon dit. Kortere keten, producten zoveel als mogelijklokaal verkopen, kleinere schaal. Niet voor de hele wereld produceren. Terug naar de basis van het boeren, met de kennis en kunde van deze tijd.
Ja, dan wordt het product duurder. Dat is logisch en niet te voorkomen, het is namelijk de kostprijs die je nu de natuur laat betalen die dan terecht bij de consument terecht komt.
En als de hoeveelheid verantwoorde producten toeneemt en de massaproductie afneemt, dan groeien die prijzen vanzelf naar elkaar toe.
Dan zet je ze toch bij het RDW in Veendam neer. Gaan hem maar halen en iedere keer dat ze op weg naar huis een overtreding begaan pak je de bestuurder op en verplaats je het ding weer naar Veendam.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen jammer dat de tractors niet in beslag worden genomen.
[..]![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)utiecentra-bleiswijk
Exact. En zodra we het idee van winstmaximalisatie en produceren voor de wereld los hebben gelaten, gaan die prijzen ook gewoon omlaag. Nee, geen kiloknallers meer en voor veel mensen misschien niet meer dagelijks 2 ons vlees.quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Prima initiatief, ik betaal er met liefde wat meer voor
Ach, we stelen allemaal wel eens een tasje toch?quote:Op donderdag 7 juli 2022 09:44 schreef TheVulture het volgende:
Die moeder van JoukeAangifte van poging tot doodslag
Leer eerst maar eens je kind in het gareel te houden. Toen ik 16 was en iets niet mocht van mijn ouders dacht ik wel tien keer na over de consequenties voordat ik überhaupt er tegenin durfde te gaan. En als ik dat dan toch deed kreeg ik nog eens gruwelijk op de kloten als ik thuis kwam. Dat was dan nog niet eens in de gradaties van lekker rellen tegen de overheid.
Als mijn 16 jarig kind beschoten wordt door de politie nadat hij een lichte verkeersovertreding begaat, reken maar dat er aangifte volgt. Dat staat volgens mij gewoon compleet los van het on het gareel houden van Jouke. Het is niet of het een of het ander. Je kunt ook en vinden dat het misschien onverstandig is om je 16 jarige met een trekker naar een demonstratie te sturen en vinden dat deze agent zijn boekje ver ver te buiten gaat. Wat iedereen die zijn ogen niet in zijn broekzak heeft zitten gewoon kan zien op de beelden overigensquote:Op donderdag 7 juli 2022 09:44 schreef TheVulture het volgende:
Die moeder van JoukeAangifte van poging tot doodslag
Leer eerst maar eens je kind in het gareel te houden. Toen ik 16 was en iets niet mocht van mijn ouders dacht ik wel tien keer na over de consequenties voordat ik überhaupt er tegenin durfde te gaan. En als ik dat dan toch deed kreeg ik nog eens gruwelijk op de kloten als ik thuis kwam. Dat was dan nog niet eens in de gradaties van lekker rellen tegen de overheid.
Helemaal top dit!quote:Op donderdag 7 juli 2022 06:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit. Gewoon dit. Kortere keten, producten zoveel als mogelijklokaal verkopen, kleinere schaal. Niet voor de hele wereld produceren. Terug naar de basis van het boeren, met de kennis en kunde van deze tijd.
Ja, dan wordt het product duurder. Dat is logisch en niet te voorkomen, het is namelijk de kostprijs die je nu de natuur laat betalen die dan terecht bij de consument terecht komt.
En als de hoeveelheid verantwoorde producten toeneemt en de massaproductie afneemt, dan groeien die prijzen vanzelf naar elkaar toe.
Nee want ik leerde deze week dat de tractorboys eigenlijk door den haag ingehuurde soldaten zijn en die heb je het liefst zo jong mogelijk.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:53 schreef Buitendam het volgende:
Ik ga er vanuit dat het rijbewijs voor tractoren komend kalenderjaar ook naar 18 gaat.
Het kan nog steeds zijn dat hij binnen de wet gehandeld heeft. Wacht het onderzoek nou eens af voor je de agent veroordeeld.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als mijn 16 jarig kind beschoten wordt door de politie nadat hij een lichte verkeersovertreding begaat, reken maar dat er aangifte volgt. Dat staat volgens mij gewoon compleet los van het on het gareel houden van Jouke. Het is niet of het een of het ander. Je kunt ook en vinden dat het misschien onverstandig is om je 16 jarige met een trekker naar een demonstratie te sturen en vinden dat deze agent zijn boekje ver ver te buiten gaat. Wat iedereen die zijn ogen niet in zijn broekzak heeft zitten gewoon kan zien op de beelden overigens
Lichte overtreding?quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als mijn 16 jarig kind beschoten wordt door de politie nadat hij een lichte verkeersovertreding begaat, reken maar dat er aangifte volgt.
Als je dood wil moet je dat doen...quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:
Na het parkeren hadden ze op zn minst de bandjes lek kunnen steken
Jawel maar de kleine beurs kan nu al nauwelijks te vreten betalen. Hoe moet dat dan?quote:Op donderdag 7 juli 2022 06:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Staat jou vrij om dan aangifte te doen inderdaad. Of er iets mee gaat gebeuren ligt eraan of het handelen redelijk was of niet!quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als mijn 16 jarig kind beschoten wordt door de politie nadat hij een lichte verkeersovertreding begaat, reken maar dat er aangifte volgt. Dat staat volgens mij gewoon compleet los van het on het gareel houden van Jouke. Het is niet of het een of het ander. Je kunt ook en vinden dat het misschien onverstandig is om je 16 jarige met een trekker naar een demonstratie te sturen en vinden dat deze agent zijn boekje ver ver te buiten gaat. Wat iedereen die zijn ogen niet in zijn broekzak heeft zitten gewoon kan zien op de beelden overigens
Prima. Als hij binnen de wet handelt zal dat ook wel blijken na aangifte poging doodslag.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Het kan nog steeds zijn dat hij binnen de wet gehandeld heeft. Wacht het onderzoek nou eens af voor je de agent veroordeeld.
En ja het kan een niet zo handige actie zijn. Omdat het toch weinig effect heeft. En nog steeds binnen de wet vallen. Als hij op dat moment verdacht was van een misdrijf (wat hij nu niet meer is, maar op dat moment waarschijnlijk wel) Dan mag hij volgens de wet zijn wapen gebruiken. Dus wacht het ff af
Van de rest prima dat ze aangifte doen hoor. Al is het niet heel erg nodig wat als uit het onderzoek komt dat hij niet zijn wapen had mogen gebruiken dan gaat het OM daar sowieso al iets van vinden.
En hopelijk pakken ze ook meteen alle mensen aan die de gegevens van die agent gingen delen op sociale mediaZo werkt een rechtstaat niet.
Tussenhandel uitschakelen en de BTW verlagen of afschaffen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jawel maar de kleine beurs kan nu al nauwelijks te vreten betalen. Hoe moet dat dan?
Allemaal geen reden om gericht te schieten wat wel is gebeurd.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:11 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Lichte overtreding?
Er was een noodverordeing afgekondigd. Hij bevond zich in een gebied waar hij zich heel niet mocht bevinden. Als ie daar alleen al met zijn handen in zijn zakken tegen een boom stond te leunen stond er al 3 maanden cel op.
En wat betreft de lichte verkeersovertreding. Stond er geen politie om te voorkomen dat de groep tegen het verkeer in de snelweg op reed?
Snelwegen op en zo. Misschien is het wel gevaarlijk, maar who cares, right? Ik heb altijd geleerd dat als er ergens een situatie ontstaat dat de politie moet komen, ga daar gewoon weg. Zelfde bij schoonvegen na rellen bij Feyenoord kampioenschap, zodra ik merkte dat de sfeer grimmig werd ben ik gelijk weggegaan. Sommige gaan er dan juist blijven hangen en als de ME dan een tik uitdeelt gaan ouders zeuren dat hun kind niets gedaan heeft. Gewoon wegwezen. Stuur je minderjarig kind niet met een trekker de snelweg op. Het is ontzettend strafbaar en je wil juist dat je kind geen strafbare dingen doet.quote:
Dat heb ik je net uitgelegd.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Allemaal geen reden om gericht te schieten wat wel is gebeurd.
Ja maar noem het in elk geval geen 'lichte verkeersovertreding'. Want dat slaat helemaal nergens op.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Stoppen met roken en de hond de deur uit.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jawel maar de kleine beurs kan nu al nauwelijks te vreten betalen. Hoe moet dat dan?
Als dit een reden is om te scbieten zouden Antifa en de Wappies allemaal al onder de grond liggen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:11 schreef Speekselklier het volgende:
Lichte overtreding?
Er was een noodverordeing afgekondigd. Hij bevond zich in een gebied waar hij zich heel niet mocht bevinden.
Btw verlagen met x% = prijs verhogen met x%. Zo rollen de supers.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Tussenhandel uitschakelen en de BTW verlagen of afschaffen.
Je hebt verkeerd gelikt, BNW is verderop.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:18 schreef Homey het volgende:
De media is duidelijk op de hand van het kabinet.
Kijk nu.nl eens gretig uitspraken van boeren factchecken:
https://www.nu.nl/nucheck(...)estflyer-boeren.html
Deze 'factcheck' bevat zelf de nodige fouten en aannames, maar merk op dat ze nooit de plannen van het kabinet factchecken.
Ja, dat klopt dus niet.quote:
Dat is het punt niet, je kind daar sowieso heen laten gaan is je kind strafbare feiten laten plegen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dit een reden is om te scbieten zouden Antifa en de Wappies allemaal al onder de grond liggen.
Dat blijkt nergens uit natuurlijk, je baseren op wat obscure fragmentjes van selectief geknipte internetfilmpjes is nooit zo'n goed idee. (inb4 "ja maar op de beelden zie je togh wat er gebeurt")quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat schieten noodzakelijk was. Maar de aktie van de jongen platslaan aar een lichte verkeersovertreding is ook weer wat overdreven.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dit een reden is om te scbieten zouden Antifa en de Wappies allemaal al onder de grond liggen.
Dat is wel heel simplistisch gesteld. Ook of misschien wel juist voor de veganistische geheelonthoudende mensen met een kleine beurs is het eten nu al niet te betalen. En alles wat de overheid hier wil repareren zal in de regel vooral goed zijn voor degene die het beste weet te graaien.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Stoppen met roken en de hond de deur uit.
Het zal vooral invloed hebben op de prijs van vlees. Dan eten ze dat maar wat minder.
Wat klopt er niet aan volgens jou?quote:
Dat is een ander probleem. Grappig genoeg wel veroorzaakt door de twee zelfde partijen die ook schuld hebben aan het hele stikstof debacle: VVD en CDA.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nou ja, een agent mag een wapen gebruiken in een levensbedreigende situatie, of een situatie die zich die kant op ontwikkelt.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan volgens jou?
Agent mag wapen gebruiken bij aanhouding van een verdachten van een misdrijf
Hij was op dat moment waarschijnlijk verdachten van een misdrijf (onderzoek afwachten, maar hij is vrij gelaten als verdachten van een misdrijf wat dus impliceert dat hij eerst wel een verdachten was)
Als dat zo is mag het gewoon volgens de wet. Mag jij vinden van niet. Maar zo werkt het niet
Nee. Aanhoudingsvuur hoeft het geen acute levensbedreigende te zijn. Hoe debiel dat ook is. Maar zo staat het in de wet.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nou ja, een agent mag een wapen gebruiken in een levensbedreigende situatie, of een situatie die zich die kant op ontwikkelt.
En als je met trekkers dreigt op de politie in te rijden is daar gewoon sprake van.
Banden exploderen niet als je er een mes in steekt (weet niet of je daar op hintte). Ben alleen wel benieuwd wat voor mes @Starhopper wil meebrengen voor het leksteken van tractorbandenquote:
D66 ook hoor, die de arbeidsmarkt zo graag wou flexibiliseren onder Pechtold. Daar zijn lage inkomens ook niet echt op vooruit gegaan en een gedeelte is toen in een ZZP constructie gedwongen zoals pakketbezorgers.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem. Grappig genoeg wel veroorzaakt door de twee zelfde partijen die ook schuld hebben aan het hele stikstof debacle: VVD en CDA.
Belast arbeid minder, vermogen en hoge inkomens meer. Dat er groeiende ongelijkheid is in Nederland moet je niet 'oplossen' door zoveel mogelijk dieren per vierkante meter te houden.
Bovendien doet men er verstandig aan minder vlees te eten. Vlees is duur, en dat hoort het ook te zijn.
tsja, een overgroot merendeel van de Tweede Kamer is op de hand van het kabinet in deze kwestie (en dan niet alleen de coalitiepartijen maar ook vele oppositiepartijen). Zelfs als we uitgaan van de allerlaatste peilingen waarin de coalitiepartijen verliezen dan is er nog steeds een overgrote kamermeerderheid van 101 zetels vóór de stikstofplannen van het kabinet.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:18 schreef Homey het volgende:
De media is duidelijk op de hand van het kabinet.
Kijk nu.nl eens gretig uitspraken van boeren factchecken:
https://www.nu.nl/nucheck(...)estflyer-boeren.html
Deze 'factcheck' bevat zelf de nodige fouten en aannames, maar merk op dat ze nooit de plannen van het kabinet factchecken.
CU en PvdA ook maar dan?quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
D66 ook hoor, die de arbeidsmarkt zo graag wou flexibiliseren onder Pechtold. Daar zijn lage inkomens ook niet echt op vooruit gegaan en een gedeelte is toen in een ZZP constructie gedwongen zoals pakketbezorgers.
Aan wie het ook moge liggen, door nu het eten over de gehele linie een stuk duurder te maken jaag je een steeds grotere groep over de klink. En zij gaan dan in reactie niet minder vlees eten. Althans de ervaringen die we met deze mensen hebben is dat ze vooral heel ongezond gaan eten. Want goedkoop. Ondertussen is een sport abbonnement te duur en door de vrij hoge stijging in woonlasten raken ze steeds meer verstrikt in eenzaamheid. Dus een verhoogd risico op ofwel GGZ die al volstrekt vast zit, ofwel de reguliere zorg die door allerlei oorzaken op termijn niet te betalen is.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem. Grappig genoeg wel veroorzaakt door de twee zelfde partijen die ook schuld hebben aan het hele stikstof debacle: VVD en CDA.
Belast arbeid minder, vermogen en hoge inkomens meer. Dat er groeiende ongelijkheid is in Nederland moet je niet 'oplossen' door zoveel mogelijk dieren per vierkante meter te houden.
Bovendien doet men er verstandig aan minder vlees te eten. Vlees is duur, en dat hoort het ook te zijn.
Maar de meerderheid van het volk is tegen!1!!1quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, een overgroot merendeel van de Tweede Kamer is op de hand van het kabinet in deze kwestie (en dan niet alleen de coalitiepartijen maar ook vele oppositiepartijen). Zelfs als we uitgaan van de allerlaatste peilingen waarin de coalitiepartijen verliezen dan is er nog steeds een overgrote kamermeerderheid van 101 zetels vóór de stikstofplannen van het kabinet.
Klopt die zijn er ook verantwoordelijk voor omdat ze ervoor hebben gestemd. Maar Pechtold heeft er altijd campagne mee gevoerd. Onder Pechtold was D66 bijna even economisch rechts als de VVD. Lees maar de verkiezingsprogramma's terug toen hij nog lijsttrekker was.quote:
Maar dan is de oplossing toch niet zo goedkoop mogelijk massavoer produceren?quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:31 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Aan wie het ook moge liggen, door nu het eten over de gehele linie een stuk duurder te maken jaag je een steeds grotere groep over de klink. En zij gaan dan in reactie niet minder vlees eten. Althans de ervaringen die we met deze mensen hebben is dat ze vooral heel ongezond gaan eten. Want goedkoop. Ondertussen is een sport abbonnement te duur en door de vrij hoge stijging in woonlasten raken ze steeds meer verstrikt in eenzaamheid. Dus een verhoogd risoco op ofwel GGZ die al volstrekt vast zit, ofwel de reguliere zorg die door allerlei oorzaken op termijn niet te betalen is.
Uiteindelijk gevolg is waarschijnlijk een grote stijging in criminaliteit en geweldsmisdrijven.
Laat dan maar wat wilde bramen groeien denk ik dan.
Dat is geen oplossing nee en zeker niet ideaal. Maar wel voor nu voorkomen van problemen.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar dan is de oplossing toch niet zo goedkoop mogelijk massavoer produceren?
In de regel komt dit soort overheidsbemoeienis in de markt terecht bij degene die het beste kan graaien. Maak groente van overheidswege goedkoper en de supermarkt gooit het doodleuk op de prijs.quote:De oplossing ligt dan in het via het belastingstelsel voordeliger maken van gezond voedsel (en het duurder maken van luxe voedsel),
[/quote]quote:het via de gemeente mogelijkheden aanbieden te sporten (openbaar of gesubsidieerd),de woonlasten voor normale huizen te beperken (en te verhogen voor enorme villa's),het open houden van wijkcentra (of voor mijn part een volkstuin op een onteigend weiland) en het bereikbaar houden van zorg (door die mensen eindelijk eens normaal te betalen).
Dit vloeit echt allemaal voort uit andere problematiek. Zo goedkoop mogelijk massavoedsel aanvoeren is nergens voor nodig in een welvarend land als Nederland. Je kunt dat ook anders oplossen, zodat iedereen beter af is en je de biodiversiteit in stand houdt.
Willen ze mij op een hooivork rijgen?quote:
Tsja vanuit je randstadvinexwoning kan je dat wel zeggen maar jij bent niet degene wiens bedrijf potentieel wordt afgenomen he.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Snelwegen op en zo. Misschien is het wel gevaarlijk, maar who cares, right? Ik heb altijd geleerd dat als er ergens een situatie ontstaat dat de politie moet komen, ga daar gewoon weg. Zelfde bij schoonvegen na rellen bij Feyenoord kampioenschap, zodra ik merkte dat de sfeer grimmig werd ben ik gelijk weggegaan. Sommige gaan er dan juist blijven hangen en als de ME dan een tik uitdeelt gaan ouders zeuren dat hun kind niets gedaan heeft. Gewoon wegwezen. Stuur je minderjarig kind niet met een trekker de snelweg op. Het is ontzettend strafbaar en je wil juist dat je kind geen strafbare dingen doet.
Daar is wel wat meer voor nodig dan simpelweg verdachte van een misdrijf zijn. Ook dan ben je niet vogelvrij. Er moet sprake zijn van een bedreigende situatie.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:21 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan volgens jou?
Agent mag wapen gebruiken bij aanhouding van een verdachten van een misdrijf
Hij was op dat moment waarschijnlijk verdachten van een misdrijf (onderzoek afwachten, maar hij is vrij gelaten als verdachten van een misdrijf wat dus impliceert dat hij eerst wel een verdachten was)
Als dat zo is mag het gewoon volgens de wet. Mag jij vinden van niet. Maar zo werkt het niet
Niemand neemt hun bedrijf af.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Tsja vanuit je randstadvinexwoning kan je dat wel zeggen maar jij bent niet degene wiens bedrijf potentieel wordt afgenomen he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |