Dat zijn ook burgers uiteindelijk. De boerenbedrijven worden aangepakt, maar dan is het ineens de burger pesten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:53 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Begin bij bedrijven/fabrieken die het mogelijk maken om schadelijke producten te kopen en of met het gebruik van schadelijke stoffen voor de productie van producten.
Je kan wel door blijven vragen Vis, maar ik ga niet meer mee in het rieddeltje dat de burger maar moet aanpassen en zich in de nesten moet werken omdat multinationals het vertikken om zich aan te passen of een jaar minder te verdienen.
Zoek de oplossing bij de fabrieken die auto's moeten gaan produceren die milieuvriendelijker zijn.
Niet alles op de gewone mens verhalen met kosten, terwijl we ons al de tering werken en velen steeds meer moeite krijgen met rondkomen.
Trek je kop eens uit die langspeelplaat.
Zo zie je maar weer dat de kunst van het herhalen effect heeft.
quote:NIJKERK - CDA-leider Wopke Hoekstra heeft tijdens een ledenraadpleging over stikstof in Nijkerk ongenadig ervan langs gekregen.
Meerdere CDA-leden verwijten hem onzichtbaarheid en een gebrek aan leiderschap.
Ze willen dat hij terug gaat naar de tekentafel en het stikstofroer drastisch omgooit. Maar daartoe toont de christendemocraat zich niet bereid.
quote:De vraag is welke conclusies de partij uit de verhitte bijeenkomst in Nijkerk trekt.
Het CDA geeft weliswaar toe dat de boodschap over stikstof niet goed is gebracht, dat het stikstofkaartje een blunder was en dat CU-landbouwminister Staghouwer heeft gefaald door boeren geen perspectief te bieden, maar aan de stikstofdoelen wilde de partij tot dusverre niet tornen.
Zo'n ommezwaai zou de coalitie immers op scherp zetten. Het drukt het CDA in een pijnlijke spagaat.
dat is toch logisch? Als de nadelen lokaal worden gehouden en de voordelen landelijk, dan gaan de mensen die de nadelen ervaren in gevecht, en terecht. Ik zou hezelfde doen, nou ja waarschijnlijk zou ik gaan verhuizen trouwens.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We worden niet bespeeld, tijden veranderen nu eenmaal, als een klein kind gaan stampen lost werkelijk helemaal niets op. Ga anders de politiek in. Ja, het kan altijd beter, maar ik heb het idee dat mensen alleen nog maar aan zichzelf kunnen denken en als ze dan niet hun zin krijgen hard staan schreeuwen.
Het is ook hypocriet:
We willen allemaal een mobiele telefoon, maar als er een mast wordt neergezet dan gaan we ineens actiegroepen maken om dit te voorkomen
We willen allemaal ergens kunnen wonen, maar als er huizen gebouwd worden, starten de bewoners actiegroepen om dit te voorkomen 'want niet hier!!!'
We willen allemaal betere oplossingen voor energie, maar een windmolen plaatsen zorgt meteen voor extreme opstand
Het is allemaal ikke, ikke ikke, terwijl er verder geen goede oplossingen worden aangedragen en men verwacht dat we gewoon verder kunnen gaan zoals we deden, ondanks dat we toch ons echt moeten gaan aanpassen aan de komende tijden.
Ook elektrische auto's hebben wegonderhoud en andere infrastructuur nodigquote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Milieu is toch altijd de zogenaamde drijfveer achter het laten betalen van de automobilist. Dat is dan toch mooi als mensen massaal in een heiligverklaarde schone elektrische auto rijden.
Of gaat het stiekem toch vooral om het uitmelken van automobilisten
Electrische auto's gewoon belasten via MRB is te moeilijk gedacht zeker?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ook elektrische auto's hebben wegonderhoud en andere infrastructuur nodig
Je wil gewoon ook een deel belasten naar gebruik. Zoals nu via de accijns. Anders betaal je voor een auto die 2000 km in het jaar rijdt, net zo veel belasting als een auto die 100.000 km in een jaar rijdt, dat is toch gewoon scheef?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Electrische auto's gewoon belasten via MRB is te moeilijk gedacht zeker?
Dan betaal je als laaggebruikend persoon evenveel als iemand die intensief van de weggebruikt maakt en meer slijtage veroorzaakt. Dat kan wel, maar dat zou een slecht idee zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Electrische auto's gewoon belasten via MRB is te moeilijk gedacht zeker?
Dat is vanaf 2024 ook het geval. En vanaf 2030 betaald niemand MRB meer maar gaan de kosten, zoals het nu ligt, per kilometer berekent worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Electrische auto's gewoon belasten via MRB is te moeilijk gedacht zeker?
Misschien komen ze met een verdeelsleutel voor het land waarin je kilometers hebt afgelegd, maar zal wel ingewikkeld worden. Op zich is het ook niet eerlijk dat al dat vrachtverkeer door België dendert zonder er voor te betalen. Vandaar dat het wegenonderhoud er zo slecht is wellicht.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is vanaf 2024 ook het geval. En vanaf 2030 betaald niemand MRB meer maar gaan de kosten, zoals het nu ligt, per kilometer berekent worden.
Persoonlijk vind ik de nu voorgestelde manier niet erg fair, overigens, buitenlandse kilometers meetellen lijkt mij ook aanvechtbaar voor het gerecht buiten het feit dat het mij nogal oneerlijk voorkomt.
Voor ons persoonlijk maakt het niets uit, wij hebben een zakelijke lease auto dus linksom of rechtsom kost het ons niets meer of minder dan nu.
Ik zou liever rekeningrijden zien volgens daadwerkelijk in Nederland gereden kilometers.
Wat je ook aanpast, daar heb je lokaal altijd last van, waar je het ook doet. Wij betalen allemaal met de nadelen, waaronder de kosten.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 13:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat is toch logisch? Als de nadelen lokaal worden gehouden en de voordelen landelijk, dan gaan de mensen die de nadelen ervaren in gevecht, en terecht. Ik zou hezelfde doen, nou ja waarschijnlijk zou ik gaan verhuizen trouwens.
Zorg er liever voor dat de mensen die de nadelen ervaren alleen gebruik mogen maken van de voordelen en niemand anders. En dan kostenloos of tegen zeer gereduceerd tarief, want ze betalen al met de nadelen.
Tegenprestatie voor wat? Ik begrijp graag dat je zo goedkoop mogelijk wil leven, wie wil dat niet, maar ergens moet het allemaal toch betaald worden, niemand werkt gratis, ook hier heb je te maken met onderhoud en technologie.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:43 schreef summer2bird het volgende:
Als ze nou als tegenprestatie het OV wat goedkoper maakten maar nee.
Dat laatste kost heel veel geld en is privacy-gevoelig. Ik snap het probleem van de buitenlandse kilometers, maar dat nadeel vind ik echt niet opwegen tegen de voordelen. Betalen naar verbruik is wat mij betreft echt altijd te prefereren tov andere vormen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is vanaf 2024 ook het geval. En vanaf 2030 betaald niemand MRB meer maar gaan de kosten, zoals het nu ligt, per kilometer berekent worden.
Persoonlijk vind ik de nu voorgestelde manier niet erg fair, overigens, buitenlandse kilometers meetellen lijkt mij ook aanvechtbaar voor het gerecht buiten het feit dat het mij nogal oneerlijk voorkomt.
Voor ons persoonlijk maakt het niets uit, wij hebben een zakelijke lease auto dus linksom of rechtsom kost het ons niets meer of minder dan nu.
Ik zou liever rekeningrijden zien volgens daadwerkelijk in Nederland gereden kilometers.
nee hoor, als de nadelen gering of niet noemenswaardig zijn dan wordt het wel geaccepteerd.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat je ook aanpast, daar heb je lokaal altijd last van, waar je het ook doet. Wij betalen allemaal met de nadelen, waaronder de kosten.
Men verzint er nu gewoon nadelen bij. Dat zag je toch ook tijdens de coronamaatregelen? Sommige wappies verzinnen altijd wel weer een reden om iets te weigeren en zo houdt het echt nooit op. Waar je het ook neerzet, het is altijd ergens lokaal. Ja je zou kunnen zeggen dat je er in dorp a geen last van hebt als het in dorp b staat, maar het moet ergens staan en ook dorp b is lokaal.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee hoor, als de nadelen gering of niet noemenswaardig zijn dan wordt het wel geaccepteerd.
nee hoor. Ze ervaren echt de nadelen en als ik ze aanhoor dan geef ik ze groot gelijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 17:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Men verzint er nu gewoon nadelen bij. Dat zag je toch ook tijdens de coronamaatregelen? Sommige wappies verzinnen altijd wel weer een reden om iets te weigeren en zo houdt het echt nooit op. Waar je het ook neerzet, het is altijd ergens lokaal. Ja je zou kunnen zeggen dat je er in dorp a geen last van hebt als het in dorp b staat, maar het moet ergens staan en ook dorp b is lokaal.
Dat is helemaal niet scheef. Een auto die 2000 km per jaar rijd bezet ook een parkeerplaats. Ook voor die auto moet een weg aangelegd worden en onderhouden. Ook die auto slurpt benzine waar nog steeds belasting op zit.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je wil gewoon ook een deel belasten naar gebruik. Zoals nu via de accijns. Anders betaal je voor een auto die 2000 km in het jaar rijdt, net zo veel belasting als een auto die 100.000 km in een jaar rijdt, dat is toch gewoon scheef?
Vandaar dat het kabinet er al 35 jaar over doet om een ander idee in te voeren. Omdat het zo'n geweldig idee is dat rekeningrijdenquote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dan betaal je als laaggebruikend persoon evenveel als iemand die intensief van de weggebruikt maakt en meer slijtage veroorzaakt. Dat kan wel, maar dat zou een slecht idee zijn.
Niet in 2030, maar vanaf 2035 worden er alleen nieuwe elektrische auto's verkocht dus daarna gaat het vrij snel (het leasepark wordt volledig elektrisch, dan komen er dus ook meer elektrische tweedehandsauto's). En dat dat gaat gebeuren is al besloten in Brussel en de autoproducenten gaan daar nu ook vanuit, dus zullen alleen nog elektrische modellen ontwerpen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet scheef. Een auto die 2000 km per jaar rijd bezet ook een parkeerplaats. Ook voor die auto moet een weg aangelegd worden en onderhouden. Ook die auto slurpt benzine waar nog steeds belasting op zit.
Daarnaast moeten we eerst nog maar eens zien of we in 2030 allemaal electrisch rijden. Ik zie dat namelijk totaal niet gebeuren.
Het is een heel goed idee maar zoals op vrijwel elk belangrijk dossier in dit land zitten we met regeringen en partijen die liever vasthouden aan waardeloze concepten die ooit ver weg in de jaren '70 zijn ingevoerd, dan daadwerkelijk proberen om ideeën door te voeren waarvan iedereen die er een beetje naar gekeken heeft zegt dat het de betere ideeën zijn. En rekeningrijden is zo'n idee, als je het combineert met een spitsheffing. Wat je dan ook gewoon zou moeten doen. Maar dan staat NSB-blad de Telegraaf natuurlijk vooraan, omdat zij het niet gaan laten gebeuren dat er iets in Nederland eventueel ten goede veranderd - als het aan de Basisweg ligt, dan moet alles gewoon kapot.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vandaar dat het kabinet er al 35 jaar over doet om een ander idee in te voeren. Omdat het zo'n geweldig idee is dat rekeningrijden
Dan zullen er eerst toxh nog een paar flinke hordes genomen moeten worden willen we in 2035 allemaal in de EV zitten. Nogmaals zie ik dat niet heel snel gebeuren.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet in 2030, maar vanaf 2035 worden er alleen nieuwe elektrische auto's verkocht dus daarna gaat het vrij snel (het leasepark wordt volledig elektrisch, dan komen er dus ook meer elektrische tweedehandsauto's). En dat dat gaat gebeuren is al besloten in Brussel en de autoproducenten gaan daar nu ook vanuit, dus zullen alleen nog elektrische modellen ontwerpen.
En over het eerste: als je auto op het erf, in de garage of op een privé stalling staat, is dat natuurlijk allemaal niet waar. Betalen naar gebruik is gewoon een goed idee.
Hoezo is rekeningrijden een beter idee? Buiten dat het "eerlijker" zou zijn heb ik nog geen noemenswaardige argumenten gehoord.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het is een heel goed idee maar zoals op vrijwel elk belangrijk dossier in dit land zitten we met regeringen en partijen die liever vasthouden aan waardeloze concepten die ooit ver weg in de jaren '70 zijn ingevoerd, dan daadwerkelijk proberen om ideeën door te voeren waarvan iedereen die er een beetje naar gekeken heeft zegt dat het de betere ideeën zijn. En rekeningrijden is zo'n idee, als je het combineert met een spitsheffing. Wat je dan ook gewoon zou moeten doen. Maar dan staat NSB-blad de Telegraaf natuurlijk vooraan, omdat zij het niet gaan laten gebeuren dat er iets in Nederland eventueel ten goede veranderd - als het aan de Basisweg ligt, dan moet alles gewoon kapot.
Rekeningrijden is een beter idee omdat je de gebruiker laat betalen. Rekeningrijden met spitsheffing is een beter idee, omdat als je ook maar een kleine verschuiving uit de spits teweeg weet te brengen, je 90% (ok, overdreven maar het is een hoog aantal) van alle files in de spits kan oplossen - en daar heeft iedereen baat bij.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:58 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoezo is rekeningrijden een beter idee? Buiten dat het "eerlijker" zou zijn heb ik nog geen noemenswaardige argumenten gehoord.
Ja, maar auto's die niet vaak gebruikt worden (klassiekers, campers e.d.) staan nou eenmaal meer op een oprit, een garage of in een stalling.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan zullen er eerst toxh nog een paar flinke hordes genomen moeten worden willen we in 2035 allemaal in de EV zitten. Nogmaals zie ik dat niet heel snel gebeuren.
Ik weet niet waar jij woont en wat jouw referentie is maar in mijn dorp staan er meer auto's op de openbare weg dan dat er op de oprit staan.
De praktische problemen kun je ondervangen door gewoon per jaar te betalen nav de kilometerstand. Dan is spitsheffing wel onmogelijk en betaal je ook voor je buitenlandse kilometers.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Rekeningrijden is een beter idee omdat je de gebruiker laat betalen. Rekeningrijden met spitsheffing is een beter idee, omdat als je ook maar een kleine verschuiving uit de spits teweeg weet te brengen, je 90% (ok, overdreven maar het is een hoog aantal) van alle files in de spits kan oplossen - en daar heeft iedereen baat bij.
De enige nadelen zijn niet zozeer praktisch van aard, maar vooral de privacy van personen en dat je een systeem moet optuigen dat alles bij gaat houden - en ICT-projecten bij de overheid kunnen wel eens duur uitvallen.
Ja, zoals ze nu willen. Maar dan is rekeningrijden wel weer een stuk minder effectief natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
De praktische problemen kun je ondervangen door gewoon per jaar te betalen nav de kilometerstand. Dan is spitsheffing wel onmogelijk en betaal je ook voor je buitenlandse kilometers.
Klopt. Maar de vraag is of spitsheffing wel een goed middel tegen file's is, dan zou het kwaad en de kosten wel eens hoger zijn dan de opbrengst.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, zoals ze nu willen. Maar dan is rekeningrijden wel weer een stuk minder effectief natuurlijk.
Net als in Zwitserland een vignet, zou ik zeggen. En dan moet je dat niet te voordelig maken.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En wat gaat er gebeuren met al die Oosteuropese kentekens die elke dag bij distributiecentra en transportbedrijven op de parkeerplaats staan? Van mensen die hier wonen, maar met hun eigen auto blijven rondrijden?
Die klassiekers betalen een schijnt aan MRB dus probeer dat aub niet als excuus op te voeren. Anderzijds, doe even een tripje met de camper en er staat zo 2000km op.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar auto's die niet vaak gebruikt worden (klassiekers, campers e.d.) staan nou eenmaal meer op een oprit, een garage of in een stalling.
En die hordes zullen moeten worden genomen, want het gaat echt gebeuren in 2035: dan wordt er geen enkele nieuwe elektrische auto meer verkocht. Dan is natuurlijk nog lang niet iedereen om: zo'n 80% van de auto's in Nederland is tweedehands. Maar voor de tweedehands auto's komt er dan natuurlijk wel een markt.
Ik zeg ook niet dat de tweedehands rijders in 2035 allemaal elektrisch rijden, wel lezen. En die accu's gaan echt wel langer mee. Bij de huidige nieuwe auto's is dat zo'n 20 jaar.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die klassiekers betalen een schijnt aan MRB dus probeer dat aub niet als excuus op te voeren. Anderzijds, doe even een tripje met de camper en er staat zo 2000km op.
Ik noem 2 hordes:
Het energie net is nu op veel plekken al over belast. Oprecht geen idee hoe dat probleem met de huidige looptijd van vergunningaanvragen opgelost moet worden voor 2035.
Die 2ehands markt. Dan zullen er toch nog significante verbeteringen doorgevoerd moeten worden aan de EVs want wie nu een goede gebruikte koopt van zeg een jaar of 5 oud kan binnen een paar jaar een paar ruggen wegleggen voor een nieuw accupakket. Dat is voor meer dan de helft van Nederland vooralsnog niet weggelegd.
Ja ja. Dus wij betalen voor elke km, zelfs in het buitenland en zij betalen een vast bedrag en kunnen qua kms 6 x de wereld rond voor dat bedrag?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 20:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Net als in Zwitserland een vignet, zou ik zeggen. En dan moet je dat niet te voordelig maken.
Tja, nu betalen die buitenlandse auto's volgens mij helemaal geen MRB. Aangezien dit naast de accijns ook de MRB moet vervangen, zouden buitenlandse auto's wellicht wel duurder uit zijn met een jaarvignet?quote:Op zondag 3 juli 2022 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja ja. Dus wij betalen voor elke km, zelfs in het buitenland en zij betalen een vast bedrag en kunnen qua kms 6 x de wereld rond voor dat bedrag?
Een vignet voor buitenlanders lijkt me eigenlijk alleen haalbaar als de MRB gehandhaafd blijft. Als je die afschaft, betaalt een Nederlander die in een jaar één kilometer rijdt immers 10 cent ofzo, terwijl een Belg die één kilometer in Nederland rijdt meteen een duur jaarvignet nodig heeft. Dat is benadeling van buitenlanders en daar is de EU doorgaans vrij scherp op.quote:Op zondag 3 juli 2022 14:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, nu betalen die buitenlandse auto's volgens mij helemaal geen MRB. Aangezien dit naast de accijns ook de MRB moet vervangen, zouden buitenlandse auto's wellicht wel duurder uit zijn met een jaarvignet?
Vignetten kun je natuurlijk in verschillende versies maken, 1 dag, een week en maand zou ook moeten kunnen. Oostenrijk heeft 10 dagen, 2 maand en een jaar. Als je dat tegenover een kilometerheffing zet, kan dat volgens mij Europees prima.quote:Op zondag 3 juli 2022 15:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Een vignet voor buitenlanders lijkt me eigenlijk alleen haalbaar als de MRB gehandhaafd blijft. Als je die afschaft, betaalt een Nederlander die in een jaar één kilometer rijdt immers 10 cent ofzo, terwijl een Belg die één kilometer in Nederland rijdt meteen een duur jaarvignet nodig heeft. Dat is benadeling van buitenlanders en daar is de EU doorgaans vrij scherp op.
Het gaat er ook om de burger te volgen he , naar goed gebruik in Chinaquote:Op zaterdag 2 juli 2022 01:58 schreef zetalore het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)en-per-autokilometer
Er is zo hard geprotesteerd tegen het rekening rijden. Zowat iedereen in Nederland is tegen het rekening rijden, en de uitvoering hiervan is praktisch onhoudbaar, en de adminstratieve rompslomp dat dit met zich mee gaat brengen gaat veel meer kosten dan dat het ooit gaat opleveren.
We weten dat het een enorme chaos is bij de belastingdienst. Let wel, rekening rijden bestaat al voor bedrijfs auto's. En dat is me toch nog een gedoe om dat allemaal bij te houden. Jaren geleden dacht ik al bij mezelf, dit systeem slaat helemaal nergens op. Je bent beter af om per auto een vast bedrag te heffen, dan dat je elke kilometer moet bij gaan houden. Je maakt je eigen leven super onnodig moeilijk, en zie maar eens fraudeurs op te speuren tussen die 9 miljoen auto's. Alleen dat al maakt het rekening rijden een zeer onaantrekkelijk systeem.
Politiek Den Haag wil graag de overheids kas spekken, maar vergeet daarbij dat de automobilist al veel en veels te veel moet betalen voor het auto-gebruik. We hebben al de HOOGSTE benzine prijs van de hele wereld. Deze enorme accijnzen tezamen met de energie crisis die er al is maakt dat het kabinet de auto gebruiker, keer op keer afstraft voor het auto-gebruik. Men is in het kabinet zogenaamd voorstander van openbaar vervoer. Maar het openbaar vervoer is slecht, langzaam, smerig, en 1 grote chaos en vooral niet op tijd ofwel onbetrouwbaar. Om deze redenen willen mensen niet gebruik maken van het openbaar vervoer.
Het gaat het kabinet helemaal niet om "eerlijk vervoer" en dat betalen per kilometer zogenaamd "beter is" zoals men beweert, het gaat er alleen maar om , om de overheids kas nog meer te spekken, en dat we nog meer gaan betalen. Het is in al die jaren nog nooit beter, of goedkoper geworden om auto te rijden, het is alleen maar duurder geworden.
De overheid moet ermee stoppen om het leven van de burgers onmogelijk te maken. En in plaats daarvan het leven dragelijk en betaalbaar te houden.
Beetje een vreemde opmerking want deze voorgestelde aanpak is nu juist niet om de burger te volgen. Rekening rijden op traject basis is dat wel.quote:Op zondag 3 juli 2022 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat er ook om de burger te volgen he , naar goed gebruik in China
Big Brother is watching you is gearriveerd
Daarnaast is het regeltjes maken en geld rondpompen bij de regeringspartijen ook een doel op zich
Jij voelt je ook gevolgd door het waterbedrijf en de energiebedrijven? Want het enige idee is: je geeft elk jaar de kilometerstand van de auto door. Waar die kilometers gereden zijn weet alleen jijzelf.quote:Op zondag 3 juli 2022 19:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het gaat er ook om de burger te volgen he , naar goed gebruik in China
Big Brother is watching you is gearriveerd
Daarnaast is het regeltjes maken en geld rondpompen bij de regeringspartijen ook een doel op zich
Oostenrijk heeft een uitzonderingspositie omdat ze het vignet als compensatie voor een deel van de wegenbelasting al hadden voor ze tot de EU toetraden. Je kan het beter vergelijken met Duitsland dat zo’n tien jaar terug een vignet wilde invoeren en ter compensatie de Duitse wegenbelasting wilde afschaffen. Dat hield geen stand bij het Europees Hof, en dat ging bij de kortste versie om een vignet van 2,50 per 10 dagen. Dan is het zeer twijfelachtig of een kilometerheffing, waarbij het kortste ritje automatisch goedkoper is dan het kortstdurende vignet er wel doorkomt.quote:Op zondag 3 juli 2022 17:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vignetten kun je natuurlijk in verschillende versies maken, 1 dag, een week en maand zou ook moeten kunnen. Oostenrijk heeft 10 dagen, 2 maand en een jaar. Als je dat tegenover een kilometerheffing zet, kan dat volgens mij Europees prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |