abonnement bol.com Coolblue
pi_205207014
https://nos.nl/artikel/24(...)en-per-autokilometer

Er is zo hard geprotesteerd tegen het rekening rijden. Zowat iedereen in Nederland is tegen het rekening rijden, en de uitvoering hiervan is praktisch onhoudbaar, en de adminstratieve rompslomp dat dit met zich mee gaat brengen gaat veel meer kosten dan dat het ooit gaat opleveren.

We weten dat het een enorme chaos is bij de belastingdienst. Let wel, rekening rijden bestaat al voor bedrijfs auto's. En dat is me toch nog een gedoe om dat allemaal bij te houden. Jaren geleden dacht ik al bij mezelf, dit systeem slaat helemaal nergens op. Je bent beter af om per auto een vast bedrag te heffen, dan dat je elke kilometer moet bij gaan houden. Je maakt je eigen leven super onnodig moeilijk, en zie maar eens fraudeurs op te speuren tussen die 9 miljoen auto's. Alleen dat al maakt het rekening rijden een zeer onaantrekkelijk systeem.

Politiek Den Haag wil graag de overheids kas spekken, maar vergeet daarbij dat de automobilist al veel en veels te veel moet betalen voor het auto-gebruik. We hebben al de HOOGSTE benzine prijs van de hele wereld. Deze enorme accijnzen tezamen met de energie crisis die er al is maakt dat het kabinet de auto gebruiker, keer op keer afstraft voor het auto-gebruik. Men is in het kabinet zogenaamd voorstander van openbaar vervoer. Maar het openbaar vervoer is slecht, langzaam, smerig, en 1 grote chaos en vooral niet op tijd ofwel onbetrouwbaar. Om deze redenen willen mensen niet gebruik maken van het openbaar vervoer.

Het gaat het kabinet helemaal niet om "eerlijk vervoer" en dat betalen per kilometer zogenaamd "beter is" zoals men beweert, het gaat er alleen maar om , om de overheids kas nog meer te spekken, en dat we nog meer gaan betalen. Het is in al die jaren nog nooit beter, of goedkoper geworden om auto te rijden, het is alleen maar duurder geworden.

De overheid moet ermee stoppen om het leven van de burgers onmogelijk te maken. En in plaats daarvan het leven dragelijk en betaalbaar te houden.
pi_205207033
Hier zitten lobbyisten achter.

Dit wordt weer zo'n megaproject ŗ la HSL waar enkele bedrijven en personen steenrijk van worden, maar waar nooit het gewenste resultaat uit zal komen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 02:08:29 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205207035
Al jaren worden de lui die het meeste rijden gematst. Goed plan vd overheid om de mensen die het meeste overlast op de wegen leggen meer te alten betalen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_205207054
BPM blijft ook nog. Walgelijk.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 07:54:25 #5
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205207289
2030. Dat zijn nog een paar politieke levens. Ik moet het maar zien wat er van komt.

Overigens vind ik wel positief dat ze dit keer voorbereid willen zijn.
pi_205207312
Het is gewoon simpel. De accijns verdwijnt door elektrisch rijden en toch wil je de gebruiker voor onderhoud van de wegen laten betalen. Zeer terecht dus dat ze een vorm van betalen per kilometer in voeren.

Een ruime meerderheid van de Nederlanders is dan ook voor kilometerbeprijzing: https://www.ioresearch.nl(...)r-onder-voorwaarden/

De eerste zin van dit topic waar het hele verhaal op gebaseerd is klopt dan dus al niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:18:55 #7
500074 Rode_Wijn
pi_205207352
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:05 schreef Hanca het volgende:
Het is gewoon simpel. De accijns verdwijnt door elektrisch rijden en toch wil je de gebruiker voor onderhoud van de wegen laten betalen. Zeer terecht dus dat ze een vorm van betalen per kilometer in voeren.

Een ruime meerderheid van de Nederlanders is dan ook voor kilometerbeprijzing: https://www.ioresearch.nl(...)r-onder-voorwaarden/

De eerste zin van dit topic waar het hele verhaal op gebaseerd is klopt dan dus al niet.
Ioresearch, zijn dat niet van die peil tovenaars die er rustig 6 zetels naast zitten?

Niet dat men het persť eens moet zijn. Een kabinet heb je om noodzakelijke besluiten te nemen. Maar of een kilometerheffing de juiste manier is, is maar zeer de vraag. Tol zou vele malen eerlijker zijn. De MRB verhogen simpeler. Nee we moeten nu miljoenen stoppen in een of ander systeem wat waarschijnlijk eenvoudig te manipuleren gaat zijn en waar zoveel % van de gebruiker niets betaald want buitenlands.
pi_205207363
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:18 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ioresearch, zijn dat niet van die peil tovenaars die er rustig 6 zetels naast zitten?
Nee, dat is een zeer gerenomeerd peilingbureau. Die zitten meestal ook behoorlijk goed (je verwart ze denk ik met De Hond).

De meerderheid van de Nederlanders is helemaal niet zo negatief over betalen naar verbruik en ziet dus best in dat een vorm van betalen per kilometer zeer terecht is. De wegen moeten toch onderhouden worden voor de automobilisten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:22:51 #9
500074 Rode_Wijn
pi_205207369
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is een zeer gerenomeerd peilingbureau. Die zitten meestal ook behoorlijk goed (je verwart ze denk ik met De Hond).

De meerderheid van de Nederlanders is helemaal niet zo negatief over betalen naar verbruik en ziet dus best in dat een vorm van betalen per kilometer zeer terecht is. De wegen moeten toch onderhouden worden voor de automobilisten.
Ja dat kun je veel goedkoper en of eerlijker regelen, zie toevoeging van mijn post
pi_205207374
De MRB verhogen, dat zou pas oneerlijk zijn. Dan heb je een auto die 90% van de tijd in een garage staat en moet je daar meer voor gaan betalen. Nee, betalen per kilometer is juist ideaal en kan ook vrij simpel: de kilometerstand doorgeven bij de toch al verplichte APK keuring is bijvoorbeeld een idee. Of er moet een systeem komem zoals de slimme meters van de elektriciteit die iedereen ook al gewoon in huis heeft. Allemaal helemaal niet ingewikkeld, geen rompslomp, niet privacygevoelig, wel eerlijk.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:30:13 #11
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205207390
Het is een hele eerlijke en goede maatregel. Niet alleen de veestapel en Schiphol, maar ook de uitstoot van auto’s mag wel een paar tandjes terug.
Dit, dus.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:32:03 #12
15746 daNpy
Marathon Coupť
pi_205207393
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:05 schreef Hanca het volgende:
Het is gewoon simpel. De accijns verdwijnt door elektrisch rijden en toch wil je de gebruiker voor onderhoud van de wegen laten betalen.
Het geld wat uit alle belastingen op auto's wordt verdiend wordt aan veel andere zaken gespendeerd naast alleen het onderhoud van de wegen en daaromheen.

Het kan dus wel ietsje minder, in plaats van meer meer meer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
pi_205207410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:32 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het geld wat uit alle belastingen op auto's wordt verdiend wordt aan veel andere zaken gespendeerd naast alleen het onderhoud van de wegen en daaromheen.

Het kan dus wel ietsje minder, in plaats van meer meer meer.
Je weet helemaal niet of dit meer, meer, meer gaat worden. De geluiden die je nu uit Den Haag hoort zijn dat mensen die heel weinig rijden juist minder zouden gaan betalen. Je betaalt dus niet meer een vermogen voor die klassieker of de camper die bijna het hele jaar stil staan, lijkt me ook terecht.

Rijkswaterstaat heeft trouwens een begroting van zo'n 5 miljard per jaar, provincies geven 1,5 miljard uit per jaar aan wegen en dan heb je ook de opgetelde gemeentes nog.

Accijns zou zo'n 8 miljard zijn volgens het artikel in de startpost. Je hebt dan dus met accijns alleen onderhoud en aanleg wegen en nog geen cent betaalt vanwege de vervuiling door auto's die tegengegaan moet worden.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:50:58 #14
500074 Rode_Wijn
pi_205207454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:24 schreef Hanca het volgende:
De MRB verhogen, dat zou pas oneerlijk zijn. Dan heb je een auto die 90% van de tijd in een garage staat en moet je daar meer voor gaan betalen. Nee, betalen per kilometer is juist ideaal en kan ook vrij simpel: de kilometerstand doorgeven bij de toch al verplichte APK keuring is bijvoorbeeld een idee. Of er moet een systeem komem zoals de slimme meters van de elektriciteit die iedereen ook al gewoon in huis heeft. Allemaal helemaal niet ingewikkeld, geen rompslomp, niet privacygevoelig, wel eerlijk.
MRB verhogen is de simpele oplossing.
Tolsysteem is de eerlijke oplossing.

Rekeningrijden is zowel geen eerlijke als geen simpele oplossing met ook nog specifieke risico's rondom fraudegevoeligheid en privacy.
  Mod / KLB - Beste baggeraar 2020 zaterdag 2 juli 2022 @ 09:04:23 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205207501
Het bestaat al in de vorm van de belachelijk hoge accijnzen op benzine.
En daarmee heb je ook meteen een natuurlijk systeem waar de meeste vervuilende auto per km meer betaalt, iets waar de groene jongens zo dan van zijn. Lekker zo laten zou ik zeggen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:23:06 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205207581
Wanneer wordt die electrotax eigenlijk betaald, is dat eens per jaar?
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 09:54:12 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_205207831
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 09:04 schreef Plompzakker het volgende:
En daarmee heb je ook meteen een natuurlijk systeem waar de meeste vervuilende auto per km meer betaalt, iets waar de groene jongens zo dan van zijn. Lekker zo laten zou ik zeggen
Belachelijk hoge accijnzen? Het gros van de Nederlanders tankt, zucht een keer diep, vloekt op het kabinet en gaat weer rustig verder met de orde van de dag. Alleen de lage inkomens worden hierdoor geraakt, want die kunnen het echt niet meer betalen. De gemiddelde Nederlander kan een bovengemiddeld grote auto aanschaffen en de belasting en benzine moeiteloos aftikken. Daar gaat het om.
Dit, dus.
pi_205207905
Beetje raar dat een kabinet dat zo weinig draagvlak heeft dat het zelfs op kadaverdiscipline in de fractie niet meer tot de minimale meerderheid zou komen dit soort plannen maakt voor over 8 jaar. Daar zittten nog minstens twee verkiezingen tussen toch....?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205207996
quote:
Ja, maar dat stopt dus. Per 2035 worden er alleen nog electrische auto's verkocht. En daar zoeken ze dus een oplossing voor. Ander betaalt de rijke autobezitter met een dure elektrische auto niks en de armere met een tweedehands wel.
pi_205208013
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
MRB verhogen is de simpele oplossing.
Tolsysteem is de eerlijke oplossing.

Rekeningrijden is zowel geen eerlijke als geen simpele oplossing met ook nog specifieke risico's rondom fraudegevoeligheid en privacy.
Zoals ik al zei: per kilometer kan zeer simpel. Zie de slimme meters die jij ook vast in je meterkast hebt. Maar het kan ook heel simpel via de toch al verplichte APK. MRB is oneerlijk en tol werkt in Nederland niet (zie Frankrijk, de enigen die je daar alle binnenwegen ziet nemen om tol te vermijden zijn Nederlanders).
pi_205208029
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Beetje raar dat een kabinet dat zo weinig draagvlak heeft dat het zelfs op kadaverdiscipline in de fractie niet meer tot de minimale meerderheid zou komen dit soort plannen maakt voor over 8 jaar. Daar zittten nog minstens twee verkiezingen tussen toch....?
Ja, maar het invoeren kost ook gewoon minstens 5 jaar. Dus nu plannen, dan debatten e.d. en dan ben je nog net op tijd voor 2030.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:11:10 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205208033
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: per kilometer kan zeer simpel. Zie de slimme meters die jij ook vast in je meterkast hebt. Maar het kan ook heel simpel via de toch al verplichte APK.
Je kunt alleen niet per jaar laten afrekenen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205208058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt alleen niet per jaar laten afrekenen.
Zelfde systeem als gas/elektriciteit: maandbedrag en een jaarafrekening.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 10:56:52 #24
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205208479
Het kabinet luistert wel degelijk, want het voert het beleid uit dat door de meerderheid van de TK wordt gesteund, met aanpassingen waar die geŽist worden door een meerderheid van de TK. Ze luisteren dus naar degenen naar wie ze moeten luisteren.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 11:27:36 #25
500074 Rode_Wijn
pi_205208870
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals ik al zei: per kilometer kan zeer simpel. Zie de slimme meters die jij ook vast in je meterkast hebt. Maar het kan ook heel simpel via de toch al verplichte APK. MRB is oneerlijk en tol werkt in Nederland niet (zie Frankrijk, de enigen die je daar alle binnenwegen ziet nemen om tol te vermijden zijn Nederlanders).
Via de kilometerstand hoeft minder ingewikkeld te zijn inderdaad. Helaas is die kinderlijk eenvoudig te manipuleren. Veel te fraudegevoelig als je het mij vraagt. En de 20% (?) buitenlandse weggebruikers mogen wel gebruiken maar hoeven niet mee te betalen? Vind ik niet eerlijk.
  Mod / KLB - Beste baggeraar 2020 zaterdag 2 juli 2022 @ 11:29:07 #26
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205208883
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar dat stopt dus. Per 2035 worden er alleen nog electrische auto's verkocht. En daar zoeken ze dus een oplossing voor. Ander betaalt de rijke autobezitter met een dure elektrische auto niks en de armere met een tweedehands wel.
Want zo'n auto kost niks aan afschrijving, onderhoud en elektriciteit is ook gratis zeker :')
pi_205208902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar het invoeren kost ook gewoon minstens 5 jaar. Dus nu plannen, dan debatten e.d. en dan ben je nog net op tijd voor 2030.
Nee, we hebben een TK en een EK met elke 4 jaar verkiezingen maar 2 jaar versprongen zodat er meer draagvlak moet zijn voor langetermijnbeleid dan een incidentele meerderheid. Als je daarin problemen voorziet heb je geen plannen met voldoende draagvlak.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
Het kabinet luistert wel degelijk, want het voert het beleid uit dat door de meerderheid van de TK wordt gesteund, met aanpassingen waar die geŽist worden door een meerderheid van de TK. Ze luisteren dus naar degenen naar wie ze moeten luisteren.
Nee, het is andersom. De fractieleiders luisteren in de zin van gehoorzamen naar het kabinet en de fractieleden gehoorzamen de voorzitter. Daarom krijgen die plannen, stukken en zelfs presentaties dan ook eerder dan de (andere) volksvertegenwoordigers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205209225
Ik ben geen autobezitter maar vind dit een logische en goede maatregel,, betalen aan de hand van gebruik
pi_205209263
als ergens 30 jaar over wordt gesproken en elke keer wordt uitgesteld, waarom denken mensen dat het dan ook echt komt in 2030?
Je zou zeggen dat mensen na 30 jaar het niet meer geloven, maar aan dit topic te zien is er een rotsvast vertrouwen in de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:05:52 #30
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209280
quote:
Totdat er geen auto meer op benzine rijdt...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205209284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
als ergens 30 jaar over wordt gesproken en elke keer wordt uitgesteld, waarom denken mensen dat het dan ook echt komt in 2030?
Je zou zeggen dat mensen na 30 jaar het niet meer geloven, maar aan dit topic te zien is er een rotsvast vertrouwen in de overheid.
Er is nu een heel simpele reden: de accijns gaat verdwijnen, dus moeten ze wel.
pi_205209292
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is nu een heel simpele reden: de accijns gaat verdwijnen, dus moeten ze wel.
ach dat is zo simpel op te lossen... energiebelasting op elektriciteit omhoog doen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:07:45 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ach dat is zo simpel op te lossen... energiebelasting op elektriciteit omhoog doen.
Iemand zonder auto gebruikt de weg niet. Prima om alleen de gebruikers te laten betalen, energie is al duur zat.
pi_205209306
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Iemand zonder auto gebruikt de weg niet. Prima om alleen de gebruikers te laten betalen, energie is al duur zat.
gebruikers van de weg behoren rijtuigenbelasting te betalen
pi_205209319
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan laat je mensen via hun wasdroger e.d. het probleem oplossen, dat is lijkt me geen optie.

De enige optie is een vorm van rekeningrijden of kilometerbeprijzing en die gaat er dus ook gewoon komen. En ik denk inderdaad gewoon via de kilometerstand (al dan niet via een slimme meter), gewoon betalen per gereden kilometer. Inderdaad heeft dat nadelen (je betaalt ook voor kilometers in het buitenland en buitenlanders hier betalen niet). Dat laatste is trouwens op te lossen door een vignet.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:10:29 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209321
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
gebruikers van de weg behoren rijtuigenbelasting te betalen
Ook mensen die de weg niet gebruiken betalen die belasting.
pi_205209327
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ook mensen die de weg niet gebruiken betalen die belasting.
precies maar die mogen de weg dan wel gebruiken ^O^
  Mod / KLB - Beste baggeraar 2020 zaterdag 2 juli 2022 @ 12:11:09 #38
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_205209329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Totdat er geen auto meer op benzine rijdt...
Milieu is toch altijd de zogenaamde drijfveer achter het laten betalen van de automobilist. Dat is dan toch mooi als mensen massaal in een heiligverklaarde schone elektrische auto rijden.
Of gaat het stiekem toch vooral om het uitmelken van automobilisten
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:12:28 #39
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209343
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:11 schreef Plompzakker het volgende:

[..]
Milieu is toch altijd de zogenaamde drijfveer achter het laten betalen van de automobilist. Dat is dan toch mooi als mensen massaal in een heiligverklaarde schone elektrische auto rijden.
Of gaat het stiekem toch vooral om het uitmelken van automobilisten
Eh, nee de wegen worden ook onderhouden, gebouwd, beveiligd, enz. Dat moet toch echt ergens van betaald worden.
pi_205209363
Hoe lang zal het nog duren voordat er weer demonstraties en rellen op de Dam plaatst vinden zoals vorige eeuw.

Dat ging er wel wat heftiger aan toe dan boeren op de snelweg.

Nederlanders laten zich al zo'n 20 jaar lang bespelen, het sukkeltje in de klas van Europa dat elke keer op de knieŽn zakt voor Brussel.
En de Nederlander lijkt het te slikken, keer op keer.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 12:18:10 #41
236264 crew  capricia
pi_205209383
Ik ben er wel voor. Dat je degene met de meeste KMs het meeste betalen.
Mod du monde.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 juli 2022 @ 12:19:02 #42
408813 crew  trein2000
pi_205209388
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
Ik ben daar ook niet tegen, vind alleen betalen voor buitenlandse KM’s wel wat problematisch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:19:23 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205209389
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
Degenen die het kunnen betalen zullen dat ook gewoon blijven doen, KMs maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 2 juli 2022 @ 12:23:44 #44
236264 crew  capricia
pi_205209414
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben daar ook niet tegen, vind alleen betalen voor buitenlandse KM’s wel wat problematisch.
Ja. Daar moeten ze nog wat mee.

Maar per km hier op s lands heeren wegen, helemaal prima.
Mod du monde.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:25:34 #45
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:15 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe lang zal het nog duren voordat er weer demonstraties en rellen op de Dam plaatst vinden zoals vorige eeuw.

Dat ging er wel wat heftiger aan toe dan boeren op de snelweg.

Nederlanders laten zich al zo'n 20 jaar lang bespelen, het sukkeltje in de klas van Europa dat elke keer op de knieŽn zakt voor Brussel.
En de Nederlander lijkt het te slikken, keer op keer.
We worden niet bespeeld, tijden veranderen nu eenmaal, als een klein kind gaan stampen lost werkelijk helemaal niets op. Ga anders de politiek in. Ja, het kan altijd beter, maar ik heb het idee dat mensen alleen nog maar aan zichzelf kunnen denken en als ze dan niet hun zin krijgen hard staan schreeuwen.

Het is ook hypocriet:

We willen allemaal een mobiele telefoon, maar als er een mast wordt neergezet dan gaan we ineens actiegroepen maken om dit te voorkomen
We willen allemaal ergens kunnen wonen, maar als er huizen gebouwd worden, starten de bewoners actiegroepen om dit te voorkomen 'want niet hier!!!'
We willen allemaal betere oplossingen voor energie, maar een windmolen plaatsen zorgt meteen voor extreme opstand

Het is allemaal ikke, ikke ikke, terwijl er verder geen goede oplossingen worden aangedragen en men verwacht dat we gewoon verder kunnen gaan zoals we deden, ondanks dat we toch ons echt moeten gaan aanpassen aan de komende tijden.
pi_205209487
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
We worden niet bespeeld, tijden veranderen nu eenmaal, als een klein kind gaan stampen lost werkelijk helemaal niets op. Ga anders de politiek in. Ja, het kan altijd beter, maar ik heb het idee dat mensen alleen nog maar aan zichzelf kunnen denken en als ze dan niet hun zin krijgen hard staan schreeuwen.

Het is ook hypocriet:

We willen allemaal een mobiele telefoon, maar als er een mast wordt neergezet dan gaan we ineens actiegroepen maken om dit te voorkomen
We willen allemaal ergens kunnen wonen, maar als er huizen gebouwd worden, starten de bewoners actiegroepen om dit te voorkomen 'want niet hier!!!'
We willen allemaal betere oplossingen voor energie, maar een windmolen plaatsen zorgt meteen voor extreme opstand

Het is allemaal ikke, ikke ikke, terwijl er verder geen goede oplossingen worden aangedragen en men verwacht dat we gewoon verder kunnen gaan zoals we deden, ondanks dat we toch ons echt moeten gaan aanpassen aan de komende tijden.
Mooi, maar net als mijn post, is die van jou ook niks meer dan een mening.

En dat dingen nu ťťnmaal veranderen zal niet altijd betekenen dat het goed is dat dingen veranderen.

Dat soort zingen komen uit monden van leraren en ministers.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:37:30 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209533
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:32 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Mooi, maar net als mijn post, is die van jou ook niks meer dan een mening.

En dat dingen nu ťťnmaal veranderen zal niet altijd betekenen dat het goed is dat dingen veranderen.

Dat soort zingen komen uit monden van leraren en ministers.
Het stikstofprobleem is echt, klimaatverandering is echt en deze kleine veranderingen zijn nog maar het begin van een lange strijd die veel doorzettingsvermogen zal vragen van de bevolking, maar veel haken nu al af.
pi_205209584
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het stikstofprobleem is echt, klimaatverandering is echt en deze kleine veranderingen zijn nog maar het begin van een lange strijd die veel doorzettingsvermogen zal vragen van de bevolking, maar veel haken nu al af.
Precies het praatje van een minister.

Het probleem is al jaren dat ze ons doen geloven dat het probleem is op te lossen bij en via de burger.
Die kan dokken en op de blaren zitten.

Het moet boven de burger aangepakt worden, dan pas gaan er echte veranderingen plaats vinden.

En niet keer op keer de schuld bij de burger leggen en dan achteraf je handen in onschuld wassen.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 12:47:17 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205209630
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:43 schreef schommelstoel het volgende:
Het moet boven de burger aangepakt worden, dan pas gaan er echte veranderingen plaats vinden.
Hoe doe je dat als het aankomt op de klimaatcrisis, 'boven de burger aanpakken'?

En Als burgers niets hoeven doen, wie dan wel (wij zijn namelijk allemaal burgers)?
pi_205209703
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoe doe je dat als het aankomt op de klimaatcrisis, 'boven de burger aanpakken'?

En Als burgers niets hoeven doen, wie dan wel (wij zijn namelijk allemaal burgers)?
Begin bij bedrijven/fabrieken die het mogelijk maken om schadelijke producten te kopen en of met het gebruik van schadelijke stoffen voor de productie van producten.

Je kan wel door blijven vragen Vis, maar ik ga niet meer mee in het rieddeltje dat de burger maar moet aanpassen en zich in de nesten moet werken omdat multinationals het vertikken om zich aan te passen of een jaar minder te verdienen.
Zoek de oplossing bij de fabrieken die auto's moeten gaan produceren die milieuvriendelijker zijn.

Niet alles op de gewone mens verhalen met kosten, terwijl we ons al de tering werken en velen steeds meer moeite krijgen met rondkomen.

Trek je kop eens uit die langspeelplaat.

Zo zie je maar weer dat de kunst van het herhalen effect heeft.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')