abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205177721
pi_205177753
Poezen O+
pi_205177775
Kom ik ook even de Spaanse señor showen die sinds anderhalve maand bij ons woont. O+

Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 08:50:27 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205177777
Ik hou van poezen O+ Ik heb een rode poes O+ En ook een rode poes :9~ :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205177787
Succes met de verhuizing MaJo!
pi_205177891
Poezen?

Succes vandaag Majo maar ook plezier want moving day!!
pi_205177936
Succes vandaag Majo!!
pi_205178179
De buurman was zo opgelucht dat we toch verder gingen verven dat hij gisteren kwam helpen _O- Hij is met houtvulmiddel aan de gang gegaan vertelde verloofde en het was nog gezellig ook.

Vanavond komt de dakmijnheer nog even langs om de laatste meetdingen te doen. In november wordt het dak dan vernieuwd *O* Zonnepanelen ook al geregeld, komen ze gratisch verwijderen en terugplaatsen.
Volgende week woensdag een adviseur van een andere kozijnenbedrijf over de vloer voor de openslaande deuren en dan is onze geldboom leeg.
pi_205178221
Yay, verhuisdag *O* Succes MaJo!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205179194
Op het bankje, een vraag over een bankje :+. Wij gaan deze tuinbank bestellen:

We zijn aan het twijfelen of we een opbergkastje neer gaan zetten in de tuin, waar dan de kussens in kunnen en wat tuingereedschap. Er is geen schuur in onze tuin, dus we hebben het tuingereedschap nu buiten liggen (bezems/hark/schoffel etc) en de roestgevoelige dingen liggen binnen in de trapkast. Dat ergert me altijd enorm als ik in de tuin bezig ben en steeds heen en weer moet lopen. Dus tja, als we straks ook kussens kwijt moeten, is zo'n kastje wel handig. Maar hoe groot moet dat dan zijn? Ik vind de meeste kasten onooglijk en bizar duur, dus ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke kast waar wel alles in past oO<. Hebben jullie zelf zoiets? Tips?

Ik zat naar deze te kijken bijvoorbeeld, die zou qua inhoud denk ik voldoen, maar de binnenmaat is 75 cm en ik twijfel of dat nu voldoende is voor die kussens. Is het hele bankje 84 cm of het kussen zelf ook?

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205179286
Zo te zien is het zitvlak 50 cm. Tel er nog wat bij op van de rugkussens, maar ik verwacht niet dat die 34 dik zullen zijn.

Ik verwacht dat er altijd wel een manier is om het passend er in te krijgen desnoods de kussens staand er in
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 11:58:01 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205179302
Bedankt allemaal *O*

@Phaidra wij nemen de tuinset van mijn ouders over en daar zit een speciale bak bij waarin je de kussens kunt opbergen. Heb je niet iets soortgelijks bij deze tuinset?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205179314
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:58 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal *O*

@:Phaidra wij nemen de tuinset van mijn ouders over en daar zit een speciale bak bij waarin je de kussens kunt opbergen. Heb je niet iets soortgelijks bij deze tuinset?
Succes vandaag!
pi_205179375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:56 schreef hilliebillie het volgende:
Zo te zien is het zitvlak 50 cm. Tel er nog wat bij op van de rugkussens, maar ik verwacht niet dat die 34 dik zullen zijn.

Ik verwacht dat er altijd wel een manier is om het passend er in te krijgen desnoods de kussens staand er in
Ja, staand zouden er 4 zitkussens achter elkaar passen. De 5e past er dan alleen net niet meer netjes bovenop of naast. Ik ben zo slecht in het inschatten van maten en inhoud. Ik heb nu al een paar keer zitten rekenen in verschillende opties maar ik kom er gewoon niet uit :'). En misschien kan je de deur ook wel gewoon een beetje aanduwen als het uitsteekt, het zijn kussens, geen houten planken. Maar ik vind ¤1000 gewoon best veel geld voor 'ach we zien wel of het lukt'.

@MaJo nee, er zit niks bij specifiek voor de kussens. Toen we de set uitgezocht hebben in de winkel, ben ik vergeten om alles goed op te meten. We hebben toen ook wel wat kasten bekeken, maar uiteindelijk nog niet echt serieus omdat we het hoekje in de tuin nog moesten gaan opmeten waar we hem neer willen zetten. En ook omdat we ze eigenlijk heel lelijk vonden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205179462
Ik zou wachten tot je ze hebt. Je weet nooit hoe goed je die kussens in elkaar gepropt krijgt.
De onze zijn zo afschuwelijk groot en onpropbaar dat ze niet in de kist pasten die we ervoor kochten en dus altijd op zolder liggen :'(
Da's pas kut.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205179489
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou wachten tot je ze hebt. Je weet nooit hoe goed je die kussens in elkaar gepropt krijgt.
De onze zijn zo afschuwelijk groot en onpropbaar dat ze niet in de kist pasten die we ervoor kochten en dus altijd op zolder liggen :'(
Da's pas kut.
Ai -O-. Dat is wel een beetje mijn angst ja. Het leek me fijn om ze tegelijk te kunnen bestellen, maar ik denk dat ik idd toch maar even afwacht. Ik wil die kussens dus echt niet naar binnen zeulen elke keer.

De kussens van onze twee verstelbare tuinstoelen liggen nu ook binnen, in de bijkeuken. Puntje bij paaltje zitten we dus altijd zonder kussens in die stoelen _O-.

[ Bericht 11% gewijzigd door Phaidra op 29-06-2022 12:24:50 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205179893
Je zou evt nog even kunnen bellen of mailen naar de winkel. Misschien kunnen ze het voor je opmeten. En inderdaad bij twijfel wachten tot hij binnen is.
Misschien een domme optie hoor, maar misschien zou je zelf een klein tuinhuisje kunnen bouwen? Van een bouwpakketje of zelf. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel plek je hebt en hoe handig jullie zijn om dat zelf te maken

https://www.polhus.nl/tui(...)Tq2m4OQaAknNEALw_wcB
Iets in deze trant bijvoorbeeld. Maar zijn er ook in verschillende uitvoeringen
pi_205180198
Ik zou wel graag een tuinhuisje willen, maar de tuin is inderdaad niet zo gek groot en het neemt toch wel een hap tuin weg. Maar ik ben het zeker met je eens dat dat een veel mooiere optie is en ook eigenlijk meer waar voor je geld aan opbergruimte :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:52:25 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205181344
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Da's pas kutpoesje.
Fixed that for You.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:52:58 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205181349
quote:
Nee. Ik vind 24 jaar leeftijdsverschil te veel.
pi_205181361
poesjes is mn lievelingsprogramma O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205181373
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Op het bankje, een vraag over een bankje :+. Wij gaan deze tuinbank bestellen:

[ afbeelding ]

We zijn aan het twijfelen of we een opbergkastje neer gaan zetten in de tuin, waar dan de kussens in kunnen en wat tuingereedschap. Er is geen schuur in onze tuin, dus we hebben het tuingereedschap nu buiten liggen (bezems/hark/schoffel etc) en de roestgevoelige dingen liggen binnen in de trapkast. Dat ergert me altijd enorm als ik in de tuin bezig ben en steeds heen en weer moet lopen. Dus tja, als we straks ook kussens kwijt moeten, is zo'n kastje wel handig. Maar hoe groot moet dat dan zijn? Ik vind de meeste kasten onooglijk en bizar duur, dus ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke kast waar wel alles in past oO<. Hebben jullie zelf zoiets? Tips?

Ik zat naar deze te kijken bijvoorbeeld, die zou qua inhoud denk ik voldoen, maar de binnenmaat is 75 cm en ik twijfel of dat nu voldoende is voor die kussens. Is het hele bankje 84 cm of het kussen zelf ook?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wij hebben een vergelijkbare bank en onze kussens pasten niet in zon gangbare kussenbox. wij hebben nu een tuinkast waar twee kliko's in passen voor (o.a.) de kussens

https://www.keessmit.nl/k(...)PemvtEAaAtlKEALw_wcB deze geloof ik :P
pi_205181531
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij hebben een vergelijkbare bank en onze kussens pasten niet in zon gangbare kussenbox. wij hebben nu een tuinkast waar twee kliko's in passen voor (o.a.) de kussens

https://www.keessmit.nl/k(...)PemvtEAaAtlKEALw_wcB deze geloof ik :P
Dat ontloopt elkaar niet zo gek veel met die ik postte. Jouwe iets breder, die andere iets hoger. Goed om te weten dat het bij jullie daarin past! Ik ga weer even meten in de tuin.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205181685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou wel graag een tuinhuisje willen, maar de tuin is inderdaad niet zo gek groot en het neemt toch wel een hap tuin weg. Maar ik ben het zeker met je eens dat dat een veel mooiere optie is en ook eigenlijk meer waar voor je geld aan opbergruimte :Y.
Wordt het in zo'n bak of tuinhuisje niet vochtig? Ons tuinhuisje is best wel vochtig, ondanks (of dankzij?) dat er altijd een raampje om een kiertje staat. Ik denk dat je moet oppassen dat je niet het weer erin krijgt ofzo.
Wij hadden in de garage een kast waar we tuinstoelkussens in hadden bewaard en daar had ik allemaal van die puntjes in zitten doordat het vochtig was denk ik.
Fake it till you make it...
pi_205181779
Ik zou het in de winter wel binnen opslaan. Maar voor in de zomer als de kussens regelmatig gebruikt worden zou zo iets wel kunnen toch?
pi_205182782
Leve de rolluiken! 25 graden in de kinderkamers ipv 29 graden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 21:37:09 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205184578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 18:49 schreef exode het volgende:
Leve de rolluiken! 25 graden in de kinderkamers ipv 29 graden.
Nog steeds onaangenaam slapen, maar het scheelt wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 29 juni 2022 @ 21:44:33 #29
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205184654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:49 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou het in de winter wel binnen opslaan. Maar voor in de zomer als de kussens regelmatig gebruikt worden zou zo iets wel kunnen toch?
Jahoor, moet echt wel kunnen. Hier liggen ze het hele jaar in zo’n bak en dat gaat zelfs prima.
in de haak.
pi_205184873
https://www.keessmit.nl/k(...)ox-170cm-121307.html

Wij hebben dit type, maar dan een lager model zonder planken, voor onze kussens. Nu is onze loungeset een heel stuk kleiner dus hebben we ook minder ruimte nodig. Maaaar, mijn punt ging zijn dat dit bij ons van binnen echt wel goed droog blijft. Wij hebben de kussen er het hele kalenderjaar in en dat gaat tot nu toe helemaal prima.

Niet het mooiste ding, maar in de schuur namen die kussens zo vervelend veel ruimte in en we waren altijd te lui om die 20 meter te lopen naar de schuur om ze eruit te halen. :') :@
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:14:34 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_205185000
Bij mij liggen ze gewoon van april tot oktober weg te rotten op mijn loungebank. Ik ben echt heel lui druk.
disclaimer
pi_205185036
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:14 schreef SQ het volgende:
Bij mij liggen ze gewoon van april tot oktober weg te rotten op mijn loungebank. Ik ben echt heel lui druk.
Onze bank staat niet overdekt en we hebben wel veel vogels. Ik heb een nog grotere hekel aan kussens schoonmaken voordat ik erop kan zitten, daarom ruimen we ze tussendoor op. Anders was ik daar zeker ook te druk voor geweest. :Y
pi_205185177
Die laatste schoolweken zijn zo druk... Elk jaar denk ik weer dat ik het anders ga doen. En nu heb ik dus in 4 weken tijd
3 vergaderingen
studiedag
3 etentjes
een cursusmiddag van de wijkagent
een housewarming
2 familie verjaardagen en 1 van vrienden
voorbereiden voor de kindervakantieweek (op locatie dingen uitzoeken)
schoolreisje (op mijn dag)
en natuurlijk gewoon werken en voorbereiden voor volgend jaar
en kind heeft studiedag (oppas regelen), schoolreisje, kinderfeestje en afzwemmen.
Ook dit jaar dus weer bekaf als de vakantie begint, ik leer het ook nooit :')
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:57:37 #34
37150 livelink
pi_205185532
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:28 schreef Hupje het volgende:
Die laatste schoolweken zijn zo druk... Elk jaar denk ik weer dat ik het anders ga doen. En nu heb ik dus in 4 weken tijd
3 vergaderingen
studiedag
3 etentjes
een housewarming
en kind heeft studiedag (oppas regelen), schoolreisje, kinderfeestje en afzwemmen.
Ja, maar dat zei ik laatst dus ook. Mijn kinderen zijn al bijna volwassen en nog steeds is juni de maand waarin ik compleet doordraai en half overspannen aan de zomervakantie begin. Ligt het dan aan ons of gaat er iets mis in de maatschappij waarin iedereen die laatste maand nog van alles moet?
pi_205185542
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 16:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wordt het in zo'n bak of tuinhuisje niet vochtig? Ons tuinhuisje is best wel vochtig, ondanks (of dankzij?) dat er altijd een raampje om een kiertje staat. Ik denk dat je moet oppassen dat je niet het weer erin krijgt ofzo.
Wij hadden in de garage een kast waar we tuinstoelkussens in hadden bewaard en daar had ik allemaal van die puntjes in zitten doordat het vochtig was denk ik.
Oh lol, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat die bakken ervoor gemaakt zouden zijn om gewoon buiten te laten staan. Zo lang je het goed afsluit iig :+. Maar misschien is dat iets te positief gedacht… Binnen is ook niet echt voldoende opbergruimte voor al die kussens dus we gaan het wel zien. Ik voorzie ook wel dat we ze zoals SQ soms ook gewoon een tijd laten liggen in de zomer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:01:21 #36
37150 livelink
pi_205185569
Nou ja, het ligt natuurlijk ook wel aan mezelf. Ik heb het vermogen niet om me ontspannen door alles heen te slaan, maar iets minder mag gewoon ook wel.
pi_205185594
Bij ons is juni ook een enorm drukke maand. Op mijn werk valt het wel mee, maar rondom school en feestjes/activiteiten is het wel topdrukte momenteel. En de oudste wilde eigenlijk een vriendje te logeren dit weekend en is nu gepikeerd dat wij dat even niet zien zitten :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:04:41 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205185607
Boffen jullie even dat na morgen juni voorbij is.
pi_205185626
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 08:40 schreef Aure het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kende dit niet, maar heb met Sjaak een paar afleveringen gekeken en hij vindt het super leuk om te zien. Zat helemaal te lachen O+
pi_205185645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik kende dit niet, maar heb met Sjaak een paar afleveringen gekeken en hij vindt het super leuk om te zien. Zat helemaal te lachen O+
Het is echt heerlijk om naar te kijken :D O+
pi_205185726
Oh mensen, ik ben echt zo blij met de airco in huis. Normaal zou het vandaag in de huiskamer zo’n 29,5°c zijn en boven nog wat warmer, maar nu is het gewoon 22°C en zweet ik niet als ik stil zit O+
  woensdag 29 juni 2022 @ 23:47:38 #42
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205185899
Hier geen drukte in de maand juni, ik herken het niet zo. Er zijn wel wat meer uitnodigingen voor het een of ander dan normaal, maar ook daarin zijn keuzes te maken. Als de agenda te vol wordt, strepen we gewoon wat door. Zonder enig schuldgevoel. Vind het ook erg fijn en belangrijk om mijn kinderen voor te leven dat je niet aan alles mee hoeft te doen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 01:10:33 #43
37150 livelink
pi_205186205
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:04 schreef amaranta het volgende:
Boffen jullie even dat na morgen juni voorbij is.
Ik snap dat je dit cynisch bedoelt, maar het is echt waar. Vanaf volgende week is het weer rustig bij ons.
  donderdag 30 juni 2022 @ 05:25:10 #44
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_205186372
Jeetje ik ben blij dat wij nog niet "zo ver" zijn met Kikki met het hele clubjes gebeuren en andere verplichtingen als ik dat zo lees bij jullie allemaal. Hier nog 3 weken relaxed naar school en dan eindelijk vakantie waar ze echt wel aan toe is begin ik zo onderhand te merken.

4 juli officieel het rapport maar ik weet nu al onofficieel dat madam over is naar groep 2 :+ Ze is officieel de jongste en de kleinste _O- Zodra school weer begint is ze net anderhalve week 5 en met meer dan een halve kop kleiner dan de rest van de klas en haar krap aan 15 kg is ze echt een onderdeurtje vergeleken bij de rest _O-

Ik zag ook nog hele mooie poesjes voorbij komen O+ Wij hebben 2 siamezen die ik soms wel kan schieten als ze hun "praat uurtje" weer hebben als in aan 1 stuk door het hele huis door sjouwen en maar blijven miauwen maar ze zijn zo lief dat ik nu al paniek krijg omdat ze aardig op leeftijd komen met 15 en 13 jaar :@
pi_205186601
Wij pakten nog even covid mee, dan vallen er een hoop plannen weer weg O-) het valt hier wel mee, er is een schoolreisje en dit weekend een sportwedstrijd. Mijn werk is niet overdreven druk en mijn eigen sociale bezigheden schuif ik naar de zomervakantieweken waarin kind er niet is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 30 juni 2022 @ 08:10:38 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205186756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 01:10 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik snap dat je dit cynisch bedoelt, maar het is echt waar. Vanaf volgende week is het weer rustig bij ons.
Niet eens cynisch. Bemoedigend!
pi_205186762
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:28 schreef Hupje het volgende:
3 vergaderingen
studiedag
3 etentjes
een housewarming
Bizar hè? Elk jaar neem ik (op school) voor om de activiteiten niet in de laatste weken te laten plaatsvinden. En toch gebeurt dat, inclusief inhaal-corona-feestjes van zo'n beetje de helft van de klas. Sinds Corona is schoolreisje al verplaatst naar september. Dat is wel heel erg lekker moet ik zeggen. Ben heel benieuwd hoe dat er volgend jaar uit ziet als M ook op de basisschool zit. Ik denk dat mijn man (ook werkzaam in het PO) en ik dan langzaam gek worden en elkaar in juli wel weer een keer fatsoenlijk spreken of zo :X
Vorig jaar was mijn man zo verschrikkelijk op en overprikkeld dat hij niet in staat was om op vakantie te rijden met de vouwwagen. Daar schrokken we best wel van. Dus nu vertrekken we in ieder geval 5 dagen later, niet gelijk de eerste zaterdag.

Formatie al bekend Hupje en Amaranta? Blij mee?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 23:47 schreef Nanukerst het volgende:
Hier geen drukte in de maand juni, ik herken het niet zo. Er zijn wel wat meer uitnodigingen voor het een of ander dan normaal, maar ook daarin zijn keuzes te maken. Als de agenda te vol wordt, strepen we gewoon wat door. Zonder enig schuldgevoel. Vind het ook erg fijn en belangrijk om mijn kinderen voor te leven dat je niet aan alles mee hoeft te doen.
Dit doen wij privé ook zo veel mogelijk, zodat er ruimte blijft bestaan om gewoon niks te doen of om spontaan iemand op te zoeken. Scheelt ook zeker dat wij maar één jarige in de familie hebben in juni (Juli daarentegen... :'( )
pi_205186820
Hier ook wel drukke tijd idd zoals altijd. Veel dingen ook leuk (schoolbieb opruimen kost me een paar dagdelen, maar is ook gezellig bijkletsen met andere moeders). En dat is nu na al de verjaardagen in juni. Dat viel ook weleens tegelijk.

Maar ook nog 2 gesprekken over jongste, dingen regelen voor de vakantie, etc.
De dingen die veel reizen vereisen (verjaardagen, gebroken arm moeder en kind) zijn wel voorbij. Dat is wel fijn.

Vandaag heeft jongste studiedag. Straks even een paar extra schoenen kopen. En kijken of ik hem meekrijg naar een Engelse tea&bookstore voor een momentje samen.
pi_205186980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 21:37 schreef livelink het volgende:

[..]
Nog steeds onaangenaam slapen, maar het scheelt wel.
Tja....oud huis, this is it. Kinderen slapen meteen een stuk beter in ieder geval :)
pi_205186984
:s)
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:11 schreef Peacefulll het volgende:
Ja. Nee. Ik had gevraagd om andere werkdagen en een andere klas en heb het allebei niet gekregen. Qua werkdagen hebben wij dus een probleem de tweede helft van komend schooljaar. En qua klas, ik heb weer de jongste kleuters en dat is op zich wel prima, maar ik begin daarin de uitdaging wat te missen. Dus had graag wat anders gedaan. Maar ja. De kinderen zullen er niks van merken ;)
  donderdag 30 juni 2022 @ 08:46:06 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205187030
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Bizar hè? Elk jaar neem ik (op school) voor om de activiteiten niet in de laatste weken te laten plaatsvinden. En toch gebeurt dat, inclusief inhaal-corona-feestjes van zo'n beetje de helft van de klas. Sinds Corona is schoolreisje al verplaatst naar september. Dat is wel heel erg lekker moet ik zeggen. Ben heel benieuwd hoe dat er volgend jaar uit ziet als M ook op de basisschool zit. Ik denk dat mijn man (ook werkzaam in het PO) en ik dan langzaam gek worden en elkaar in juli wel weer een keer fatsoenlijk spreken of zo :X
Vorig jaar was mijn man zo verschrikkelijk op en overprikkeld dat hij niet in staat was om op vakantie te rijden met de vouwwagen. Daar schrokken we best wel van. Dus nu vertrekken we in ieder geval 5 dagen later, niet gelijk de eerste zaterdag.

[..]
Dit doen wij privé ook zo veel mogelijk, zodat er ruimte blijft bestaan om gewoon niks te doen of om spontaan iemand op te zoeken. Scheelt ook zeker dat wij maar één jarige in de familie hebben in juni (Juli daarentegen... :'( )
Nee, nog niet bekend helaas
  donderdag 30 juni 2022 @ 08:47:44 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205187049
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:39 schreef Hupje het volgende:
:s)
[..]
Ja. Nee. Ik had gevraagd om andere werkdagen en een andere klas en heb het allebei niet gekregen. Qua werkdagen hebben wij dus een probleem de tweede helft van komend schooljaar. En qua klas, ik heb weer de jongste kleuters en dat is op zich wel prima, maar ik begin daarin de uitdaging wat te missen. Dus had graag wat anders gedaan. Maar ja. De kinderen zullen er niks van merken ;)
Wij zoeken nog collega’s. Kom het is leuk.
pi_205187100
Hier is het ook poepdruk en wij skippen best veel nu. We hebben geleerd van wat er met verloofde gebeurde.

MAAR Juul is 4! Vandaag jarig en net voor het eerst echt naar school gebracht *O* Na school gaan we het met zijn 4tjes vieren. Taart eten, cadeaus uitpakken, sushi eten. *O*

Zo en nu mogen we een dakbeslissing gaan nemen. Pff wat is dat lastig. Lekker in de spoiler om niet iedereen te vermoeien met onze keuze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205187193
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Daar kweek je echt een hoop goodwill mee ja, vertrekken nadat de formatie rond is _O-. Deed een leerkracht op onze school vorig jaar, ze is vervolgens met de stille trom vertrokken. Ook niet meer genoemd of bedankt bij de afsluiting van het jaar :') :'). Het zal vast een reden hebben, maar ik vond het toch raar dat je je als directeur dan zo laat kennen...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205187220
Gefeliciteerd @exode w/

Mijn kleuter is vandaag voor het eerst ook de middag naar school, zodat hij kennis kan maken met de nieuwe juffen. Nou staat er ook nog een invaljuf voor de klas vandaag, en hij heeft nog waterpokken.

Fingers crossed dat hij het volhoudt. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205187225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef exode het volgende:
Hier is het ook poepdruk en wij skippen best veel nu. We hebben geleerd van wat er met verloofde gebeurde.

MAAR Juul is 4! Vandaag jarig en net voor het eerst echt naar school gebracht *O* Na school gaan we het met zijn 4tjes vieren. Taart eten, cadeaus uitpakken, sushi eten. *O*

Zo en nu mogen we een dakbeslissing gaan nemen. Pff wat is dat lastig. Lekker in de spoiler om niet iedereen te vermoeien met onze keuze.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!! *O*

Wat ik nog mis in de afweging: hoeveel pecunia scheelt het? Welk percentage van het totaal is dat? Het stormt tegenwoordig wel vaker heb ik het idee, dus als nieuwe pannen daadwerkelijk steviger zijn, zou ik daar liever geen risico mee nemen. Maar als dat verwaarloosbaar is, zou ik voor 1 kiezen. Ik hou ervan als alles zoveel mogelijk in originele staat/stijl blijft.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205187308
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!! *O*

Wat ik nog mis in de afweging: hoeveel pecunia scheelt het? Welk percentage van het totaal is dat? Het stormt tegenwoordig wel vaker heb ik het idee, dus als nieuwe pannen daadwerkelijk steviger zijn, zou ik daar liever geen risico mee nemen. Maar als dat verwaarloosbaar is, zou ik voor 1 kiezen. Ik hou ervan als alles zoveel mogelijk in originele staat/stijl blijft.
De pannen zijn best stormvast vanwege de manier van leggen. Ze liggen deels over elkaar zeg maar. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Het komt erop neer dat er wat wind onderdoor kan zonder dat er iets gebeurt en dat een pan eigenlijk al verschoven moet zijn om eraf te vliegen. Ze liggen nog steeds steviger dan de daken van tegenwoordig zeg maar. Het zal dan ook om hoogstens 1 pan gaan en door de folie die eronder komt, veroorzaakt het geen lekkage.
Maar we moeten het wel meenemen in de overweging. Ook dat er wellicht tussendoor eens een pan vervangen moet worden.

Prijsverschil is lastig omdat pas bij de werkzaamheden blijkt hoeveel pannen vervangen moeten worden. De vorige eigenaren hebben nogal wat laten plakken op het dak.
Aangezien het een stuk arbeidsintensiever is om de oude pannen te behouden zal het misschien ¤1000 schelen, schat ik zo als ik de huidige offerte zie.

Oh en bij verloofde zijn ook vacatures, er gaan 3 leerkrachten weg.
pi_205187317
Gefeliciteerd met Juul @exode🎂🎈🎊
Optie 1. Tenzij je er langer dan 100 jaar wil blijven wonen :P
En qua storm, liggen de oude ook vast?
Wij hebben een plat dak met bitumen, geen idee hoe en wat met dakpannen.
If they say
pi_205187342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Gefeliciteerd met Juul @:exode🎂🎈🎊
Optie 1. Tenzij je er langer dan 100 jaar wil blijven wonen :P
En qua storm, liggen de oude ook vast?
Wij hebben een plat dak met bitumen, geen idee hoe en wat met dakpannen.
De oude liggen los, ze houden elkaar op de plek zeg maar, de nieuwe komen deels vast te liggen met haken.
pi_205187364
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:22 schreef exode het volgende:

[..]
De oude liggen los, ze houden elkaar op de plek zeg maar, de nieuwe komen deels vast te liggen met haken.
Lees net je vorige post, snap het. Dan zeker voor optie 1.
Met heel veel dingen dat het oude beter is dan het nieuwe. Lekker de oude pannen gebruiken dan :Y
If they say
pi_205187388
En in de spoiler ons huidige dak, verloofde zegt dus optie 2 omdat:
je ziet toch amper iets van ons dak door de lelijke dakkapel (jaja staat op de vervanglijst), het veluxraam en de zonnepanelen.
SPOILER
Oh en het is geen optisch bedrog, het ligt echt schots en scheef.
pi_205187405
Het is wel 1 geheel met de buren. En vind het wel meevallen, eigenlijk. Tis nou eenmaal een oud huisje en dan nieuwe pannen...?

Edit: huis aan de andere kant heeft nieuwe pannen? Haalt best wel wat charme weg.
If they say
pi_205187438
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is wel 1 geheel met de buren. En vind het wel meevallen, eigenlijk. Tis nou eenmaal een oud huisje en dan nieuwe pannen...?

Edit: huis aan de andere kant heeft nieuwe pannen? Haalt best wel wat charme weg.
Ja, zijn nieuwe pannen, maar wel de originele. Is andere bouw dan ons huisje. Ons huis is uit 1926, huis aan de andere kant is wat jaren minder oud.

Overigens krijgen we wel dezelfde pannen, maar 2 cm kleiner en natuurlijk nieuw dus schoon, iets afwijkend qua kleur waarschijnlijk.
pi_205187479
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:33 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, zijn nieuwe pannen, maar wel de originele. Is andere bouw dan ons huisje. Ons huis is uit 1926, huis aan de andere kant is wat jaren minder oud.

Overigens krijgen we wel dezelfde pannen, maar 2 cm kleiner en natuurlijk nieuw dus schoon, iets afwijkend qua kleur waarschijnlijk.
Ik zou zéker voor optie 1 gaan, maar jullie moeten beslissen :+
Ik hou van oud en de pannen passen er gewoon bij. Plus dat het niet goed aansluit bij de buren. Is dat wel goed waterdicht dan?
If they say
pi_205187482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:26 schreef exode het volgende:
En in de spoiler ons huidige dak, verloofde zegt dus optie 2 omdat:
je ziet toch amper iets van ons dak door de lelijke dakkapel (jaja staat op de vervanglijst), het veluxraam en de zonnepanelen.
SPOILER
Oh en het is geen optisch bedrog, het ligt echt schots en scheef.
Als je er toch bijna niks van ziet, waarom zou je dan duurdere nieuwe nemen? O-)
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 30 juni 2022 @ 09:40:11 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205187483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Daar kweek je echt een hoop goodwill mee ja, vertrekken nadat de formatie rond is _O-. Deed een leerkracht op onze school vorig jaar, ze is vervolgens met de stille trom vertrokken. Ook niet meer genoemd of bedankt bij de afsluiting van het jaar :') :'). Het zal vast een reden hebben, maar ik vond het toch raar dat je je als directeur dan zo laat kennen...
Tja, als je ergens een beter aanbod krijgt 😋
pi_205187519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:07 schreef Phaidra het volgende:
Het zal vast een reden hebben, maar ik vond het toch raar dat je je als directeur dan zo laat kennen...
Op de school van mijn man gaan letterlijk tientallen leraren weg dit jaar (incl mijn man) en de rector doet daar dus ook niks mee. Maar hij heeft de leegloop ook grotendeels zelf veroorzaakt, dus...
pi_205187534
En gefeliciteerd met Juul @exode! *O* Ze voelt zich vast heel jarig?
pi_205187571
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:42 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Op de school van mijn man gaan letterlijk tientallen leraren weg dit jaar (incl mijn man) en de rector doet daar dus ook niks mee. Maar hij heeft de leegloop ook grotendeels zelf veroorzaakt, dus...
Wow, dat is ook echt veel. Dan zou je als rector wel even bij jezelf te raden moeten gaan |:(. Bij ons was de situatie een beetje anders, er gingen namelijk nog 2 leerkrachten weg, dat was al enige tijd bekend. Daar heeft de directeur nog wel een presentje aan gegeven en bedankt etc. Maar de juf die wegging nadat de formatie rond was, is niet meer genoemd. Echt uit de gratie _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205187713
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:43 schreef lunapuella het volgende:
En gefeliciteerd met Juul @:exode! *O* Ze voelt zich vast heel jarig?
Ze is net haar moeder (die andere), ze was half wakker dus wij volle goede moed voor haar zingen. Trekt ze haar laken over zich heen en roept 'ik wil slaaaaapen!'
Maar ze had enorm veel zin in school en was superblij met de slingers en balonnen in de woonkamer en tuin.
pi_205187718
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als je er toch bijna niks van ziet, waarom zou je dan duurdere nieuwe nemen? O-)
Haha, ja!
pi_205187746
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 09:38 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zou zéker voor optie 1 gaan, maar jullie moeten beslissen :+
Ik hou van oud en de pannen passen er gewoon bij. Plus dat het niet goed aansluit bij de buren. Is dat wel goed waterdicht dan?
Ja, daar zorgt dat koppelelement voor en er zit dus folie onder bij ons en de buren.

Ik vond het ook wel mooi dat deze man de enige was die zei dat het zo kon. De andere 2 bedrijven kwamen met andere pannen (waarvan 1 echt een andere)

Extra nadeel is dat wij een rijtje van 4 huisjes zijn. De andere hoek heeft nieuwe pannen sinds een paar jaar en die steken echt af. Ook nog eens pannen die wij sowieso niet kiezen. Goedkope variant en dat zie je echt.

Ik neig niet voor niets naar 1.
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:05:37 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205187769
Gefeliciteerd met Juul, Exode
pi_205187785
Exode, gefeliciteerd met Juul, feest ze vanmiddag *O*
pi_205187797
Gefeliciteerd voor Juul *O*

We moeten het universum misschien toch nog maar eens uitleggen dat moeders niet ziek kunnen zijn. Ik had vannacht buikgriep from hell :X
Nu is het in ieder geval gezakt dat ik niet meer iedere 10 minuten moet rennen, maar helemaal veilig ben ik ook nog niet. En voel me net een vaatdoekje zo slap.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 30 juni 2022 @ 10:11:27 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205187807
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:10 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd voor Juul *O*

We moeten het universum misschien toch nog maar eens uitleggen dat moeders niet ziek kunnen zijn. Ik had vannacht buikgriep from hell :X
Nu is het in ieder geval gezakt dat ik niet meer iedere 10 minuten moet rennen, maar helemaal veilig ben ik ook nog niet. En voel me net een vaatdoekje zo slap.
Beterschap.
En moeders kunnen prima ziek zijn.
We moeten juist af van die gedachten dat het niet kan.
pi_205187862
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:11 schreef amaranta het volgende:

[..]
Beterschap.
En moeders kunnen prima ziek zijn.
We moeten juist af van die gedachten dat het niet kan.
Nou, moeders kunnen wel ziek zijn, maar niet op hun vrije dag waarbij ze met de kinderen naar de kapper moest, daarna meteen naar zwemles en dan zoon slagwerk en ikzelf daarna. En vriend die tot 6 moet werken.
Als het vanmiddag niet lukt haalt vriend de jongste even snel op van school. Oudste gaat sowieso met een vriendin van ons mee naar de zwemles. En vanavond heb ik mijn slagwerk afgezegd.
Toevallig echt een onmogelijke dag :')
pi_205188001
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn school is ook leuk, verder. SO is wel mijn ding, zeg maar. En zo dicht bij huis als ik nu werk, vind ik nooit meer. Lekker praktisch. Dat levert tijd en flexibiliteit op en die kan ik op het moment wel gebruiken, het is behoorlijk hectisch thuis de laatste tijd.
Dus tja, ik hobbel op het werk gewoon maar door. Geeft ook mogelijkheden om te kijken of ik wat meer voor mezelf kan gaan zzp-en. Ik moet er de voordelen maar van inzien.
pi_205188017
Ik heb vandaag het huis voor mij alleen, voor het eerst sinds corona volgens mij, ben ik een dag vrij terwijl vriend op kantoor werkt (en kind op school is). Wat een stilte :o
pi_205188093
Gefeliciteerd Juul en exode! En beterschap voor LeSage :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_205188172
Gefeliciteerd voor de jarigen!
Beterschap voor wie het kan gebruiken

Bij jongste op school wordt er tijdens het jaar ook nogal eens gewisseld van baan. De eerst na 4 weken al vorig jaar. En dan wordt er steeds wat geschoven ook bij andere klassen omdat het beter uitkomt.

De formatie lijkt nu wel rond. Met 3 vacatures, waarvan 1 opgevuld met een leraar die nu afstudeert op school (en sporttrainer van jongste). En de andere 2 waren nog minimaal 15 brieven voor gekomen.

Net schoenen gekocht voor jongste. Paar goede wandelschoenen voor op vakantie. En dat dan de paren in zijn maat (39) roze zijn.. en hij me erop wijst dat het toch niet uitmaakt en hij dat ene paar (met licht roze voering en accenten) heerlijk vind zitten. Prima, doen we die :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:18:11 #82
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205188362
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:18 schreef LeSage het volgende:

[..]
Nou, moeders kunnen wel ziek zijn, maar niet op hun vrije dag waarbij ze met de kinderen naar de kapper moest, daarna meteen naar zwemles en dan zoon slagwerk en ikzelf daarna. En vriend die tot 6 moet werken.
Als het vanmiddag niet lukt haalt vriend de jongste even snel op van school. Oudste gaat sowieso met een vriendin van ons mee naar de zwemles. En vanavond heb ik mijn slagwerk afgezegd.
Toevallig echt een onmogelijke dag :')
Ik snap je hoor.

Het ligt in deze ook aan mij.
Ik ben gewoon erg allergisch voor zulke opmerkingen.
Iedereen kan ziek worden en zijn, of je nu een kut hebt of een piemol.
En vrouwen voelen zich vervolgens verplicht om alsnog de boel draaiende te houden, en dat is gewoon niet zo.
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:29:45 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205188491
@exode gefeliciteerd met Juul! *O*
@LeSage beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:31:07 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205188502
Op de school van Soneal vertrekken behoorlijk wat leerkrachten komend jaar, vooral opvallend omdat het gros er al heel lang werkt.

Ik ben benieuwd of de nieuwe directeur, die er sinds vorig jaar is, daar iets mee van doen heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:37:25 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205188565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:31 schreef Leandra het volgende:
Op de school van Soneal vertrekken behoorlijk wat leerkrachten komend jaar, vooral opvallend omdat het gros er al heel lang werkt.

Ik ben benieuwd of de nieuwe directeur, die er sinds vorig jaar is, daar iets mee van doen heeft.
Bij ons ook wel wat
1. Baan dichter bij huis.
2. Ander soort werk
3. Andere school binnen de stichting die beter past
4. Basisonderwijs trekt niet meer, maakt overstap naar mbo
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:40:05 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205188592
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Bij ons ook wel wat
1. Baan dichter bij huis.
2. Ander soort werk
3. Andere school binnen de stichting die beter past
4. Basisonderwijs trekt niet meer, maakt overstap naar mbo
Ja, ik snap het wel maar dit valt best op zeg maar, dat er zo'n voorraad oudgedienden weggaat terwijl er net een jaar een nieuwe directeur is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 30 juni 2022 @ 11:42:43 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205188614
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ik snap het wel maar dit valt best op zeg maar, dat er zo'n voorraad oudgedienden weggaat terwijl er net een jaar een nieuwe directeur is.
Nieuwe directeur is altijd lastig. Zo iemand probeer toch een stempel te drukken.
En als dat niet bij je past.…
Wij krijgen ook in het nieuwe schooljaar een nieuwe directeur. We gaan het zien.
pi_205188641
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik snap je hoor.

Het ligt in deze ook aan mij.
Ik ben gewoon erg allergisch voor zulke opmerkingen.
Iedereen kan ziek worden en zijn, of je nu een kut hebt of een piemol.
En vrouwen voelen zich vervolgens verplicht om alsnog de boel draaiende te houden, en dat is gewoon niet zo.
Ja, ik snap je wat dat betreft wel.
Ik voel me ook verplicht om de boel draaiende te houden, maar vriend in dezelfde mate ook gelukkig. Dus ook die mag niet ziek worden.
Gewoon iedere verstoring van ons zorgvuldig opgebouwde ecosysteempje moet werken ;)
Van de week had de jongste deze buikgriep (die hij dus liefdevol met me deelde) en ook dat vind ik onpraktisch in alle opzichten.
pi_205188697
Ziek zijn is gewoon stom, hopelijk voel je je snel beter LeSage!

Het gaat hier vandaag volgens de voorspellingen 27 mm regenen....dat kan toch niet? Is dat een 24/7 wolkbreuk of zo? Ach voorlopig de planten geen water geven.
pi_205188949
@LeSage beterschap :*

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 11:54 schreef exode het volgende:
Ziek zijn is gewoon stom, hopelijk voel je je snel beter LeSage!

Het gaat hier vandaag volgens de voorspellingen 27 mm regenen....dat kan toch niet? Is dat een 24/7 wolkbreuk of zo? Ach voorlopig de planten geen water geven.
Je wilde toch graag een zwembad in de tuin? oh nee, dat was een bubbelbad... 8-)
pi_205189451
@LeSage, veel beterschap! Heb je ORS in huis? Dat helpt mij altijd goed om weer een beetje op de been te komen na een heftige buikgriep.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205189645
Zo, hier is de vakantie begonnen. Vanaf vandaag tot 1 september. Ik vind het maar verrekte lang!

Maar goed, oudste had prima rapport, leuke klas voor volgend jaar, etc.
pi_205189697
Score eerste echte ochtend school voor Juul:

Speelafspraak voor vandaag, kan niet, dus boos.
Vriendenboekje om in te vullen
Met terugbrengen weigeren in de cirkel te gaan staan, ze ging expres met 1 voet buiten de cirkel.

Succes juf!
pi_205189726
Het goede nieuws is dat mijn kleuter eindelijk een goede schooldag heeft doorgemaakt.

Het slechte nieuws is dat mijn dreumes vandaag helemaal niet is gaan slapen. Twee pogingen, plus een uur wandelen in de hitte. :D

Ik ben vervloekt. _O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205190315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:24 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage, veel beterschap! Heb je ORS in huis? Dat helpt mij altijd goed om weer een beetje op de been te komen na een heftige buikgriep.
Dankje voor de tip. Heb ik inderdaad in huis en probeer ik nu maar slokje voor slokje naar binnen te werken. Buik is nog helemaal niet op orde.
pi_205190323
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:04 schreef PKM het volgende:
Het goede nieuws is dat mijn kleuter eindelijk een goede schooldag heeft doorgemaakt.

Het slechte nieuws is dat mijn dreumes vandaag helemaal niet is gaan slapen. Twee pogingen, plus een uur wandelen in de hitte. :D

Ik ben vervloekt. _O-
*O* voor goede dag van kleuter!

Juul :D living the kleuterlife to the fullest!
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:42:12 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205191399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 13:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, hier is de vakantie begonnen. Vanaf vandaag tot 1 september. Ik vind het maar verrekte lang!

Maar goed, oudste had prima rapport, leuke klas voor volgend jaar, etc.
Dat is idd flink lang, Soneal krijgt volgende week vrijdag vakantie maar moet maandag 22 augustus weer naar school.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205191728
Kim moet nog een praktijkexamen doen voor de schoonmaak. Ze is nu druk aan het oefenen. Stofzuigen, prullenbakken legen , schoonmaken. Dweilen wil ze ook nog doen.
Krijg allemaal commentaar. Ik heb niet de juiste schoonmaakdoeken, ik heb geen stofwisser, de dweil is anders dan op school etc, er is geen ontkalk spul voor de wc. De autist in Kim komt erg naar voren zo, alles moet kloppen.
Maar gelukkig hebben we het uit kunnen leggen dat het echt niet erg is. En ze weet wat ze moet doen en in welke volgorde. Dus doet ze sommige dingen alsof.

Met Tyler zijn we nog steeds bezig voor scholing, binnenkort hebben we iig een gesprek op een school.
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:21:38 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205191761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim moet nog een praktijkexamen doen voor de schoonmaak. Ze is nu druk aan het oefenen. Stofzuigen, prullenbakken legen , schoonmaken. Dweilen wil ze ook nog doen.
Krijg allemaal commentaar. Ik heb niet de juiste schoonmaakdoeken, ik heb geen stofwisser, de dweil is anders dan op school etc, er is geen ontkalk spul voor de wc. De autist in Kim komt erg naar voren zo, alles moet kloppen.
Maar gelukkig hebben we het uit kunnen leggen dat het echt niet erg is. En ze weet wat ze moet doen en in welke volgorde. Dus doet ze sommige dingen alsof.

Met Tyler zijn we nog steeds bezig voor scholing, binnenkort hebben we iig een gesprek op een school.
Ik zou die spullen aanschaffen en haar elke dag laten oefenen 😇😅
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:48:03 #100
37150 livelink
pi_205192784
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:18 schreef _Ingrid_ het volgende:

Mijn zoon had ook schoonmaakles op zijn middelbare school. Kreeg ik ook te horen dat ik altijd verkeerd schoongemaakt had en zo :D
Dus ik heb het hem allemaal goed laten voordoen hoe ik moet strijken, ramen wassen, keukenkastjes uitsoppen enz.

Goede tijd was dat w/
pi_205194025
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:48 schreef livelink het volgende:

[..]
Mijn zoon had ook schoonmaakles op zijn middelbare school. Kreeg ik ook te horen dat ik altijd verkeerd schoongemaakt had en zo :D
Dus ik heb het hem allemaal goed laten voordoen hoe ik moet strijken, ramen wassen, keukenkastjes uitsoppen enz.

Goede tijd was dat w/
Kim wil schoonmaakster worden. Dus alle les wat ze erin krijgt is echt volgens de regels. Wc schoonmaken 10 stappen ofzo. Kim onthoud dat en dan moet ook alles precies zo. Dat ik dan geen huppeldepup blokje heb vind ze heel vreemd. En een blauw doekje voor sanitair en rood voor de wc geloof ik. Ik heb gewoon tig microvezel doekjes. En schoonmaakmiddel en wcreiniger etc. Ohja, de vaatwasser inruimen moet ook op een bepaalde volgorde. Ik heb mijn eigen volgorde! _O-
Ze heeft nu iig wel een leuke stageplek, waar ze wel schoonmaakwerkzaamheden mag doen en niet alleen als productiewerkster werd 'misbruikt'. Want dat vonden ze wel lekker makkelijk, een autist die wat verlegen en onzeker is zegt daar toch niks van. Maar ik wel en mijn vriend ook.
pi_205194038
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik zou die spullen aanschaffen en haar elke dag laten oefenen 😇😅
Goed idee! >:)
pi_205196003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef exode het volgende:

Ontlurk ik even voor, aangezien Juul altijd de secret twin van mijn Phi was :+ Gefeliciteerd!
pi_205196505
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:22 schreef Jentin het volgende:

[..]
Ontlurk ik even voor, aangezien Juul altijd de secret twin van mijn Phi was :+ Gefeliciteerd!
Dank je wel!
pi_205196545
Haha, succes met de vaatwasser @_Ingrid_ :D
Maar fijn dat Kim nu op haar plekje zit én dat ze plezier er in heeft :)

Groep van zoon gaat vandaag op schoolreisje. Vroegah ging groep 8 niet omdat, kamp. Nu dus wel maar hij wilde niet mee. Dus besproken met 1 van zijn juffen en zij zei dat ik hem kon ziekmelden. Gedaan en nu gaan wij de grote hobby van zoon vandaag doen: shoppen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 01-07-2022 09:25:34 ]
If they say
pi_205197263
Shop ze Mushanga71, veel plezier!
pi_205198060
Ik moet even iets van me af schrijven:

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205198267
Ai @Phaidra, ik kan me voorstellen dat dat nu blijft knagen. Je zou een persoonlijkere boodschap verwachten na zo'n jaar inderdaad. :*
pi_205198390
@Phaidra ik snap heel goed dat zo'n stukje tekst ontzettend bot overkomt. Het was het meest vreselijke jaar voor jou en je familie en daar wordt zomaar overheen gestapt. :*
pi_205198413
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Ai @:Phaidra, ik kan me voorstellen dat dat nu blijft knagen. Je zou een persoonlijkere boodschap verwachten na zo'n jaar inderdaad. :*
Het was niet alleen die mentor, er was gewoon vanuit school helemaal geen enkele aandacht of begeleiding voor. Ik herinner me dat 2 docenten individueel een keer gevraagd hebben hoe het met me ging, gewoon wat menselijke interesse toonden. Maar verder, niks en niemand die het iets kon schelen (zo komt het althans over).
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 juli 2022 @ 12:10:39 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205198457
Herkenbaar Phaidra, dat van geen begeleiding krijgen.

SPOILER
pi_205198511
@amaranta wat naar ook :'(. Ik denk dat de meesten gewoon niet zo goed wisten hoe ze ermee om zouden moeten gaan, en dat negeren dan makkelijker was. Ik wilde dat ik mondiger was geweest, dat ik inderdaad eens een keer boos was geworden over de onrealistische eisen. Maar ja, zo was ik niet. Ik wilde zelf ook gewoon doorgaan, na een vreselijk jaar waarbij ik eigenlijk altijd gewoon altijd al mijn huiswerk had gemaakt én dagelijks in het ziekenhuis zat. Er was eindelijk weer een beetje ruimte voor andere dingen, ik werd verliefd en zag er niet ongelukkig uit ofzo, dus dan gaat het toch gewoon goed? Werkte het maar zo -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205198724
De dood, praat er over, niet er overheen

:*
pi_205198778
Collega vertelde mij dat toen haar man overleden was ze mensen de andere gang in zag schieten in de supermarkt om niet met haar te hoeven praten.

Mensen weten het gewoon niet hoe ze moeten reageren denk ik
pi_205198833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:44 schreef Adrian4 het volgende:
Collega vertelde mij dat toen haar man overleden was ze mensen de andere gang in zag schieten in de supermarkt om niet met haar te hoeven praten.

Dat lijkt me ook heel rot. Bij ons op het pleintje is vorig jaar ook een man overleden. Zijn vrouw is een leuk, positief ingesteld mens. We staan wel eens te kletsen, maar ik vraag dan ook niet zo snel echt door. Het voelt toch net iets te privé. Maar goed, ik ontloop haar niet en vraag ook gewoon hoe het gaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 1 juli 2022 @ 12:58:46 #116
382129 crew  Donna
pi_205198926
quote:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet erg vond hoor, destijds. Ik was 23 toen mijn vader overleed en sommige mensen werden er heel ongemakkelijk van, maar aan de andere kant weet je soms ook niet hoe een nabestaande wilt dat je reageert. Ik volg een mevrouw op Insta die een tijdje geleden haar zoontje verloren is en onlangs haar man verloor. Zij plaatste laatst een halve eisenlijst waar een reactie aan moest voldoen en wat ze vooral niet wilde horen, toen ik dat las dacht ik nou je kan het ook nooit goed doen. Maar zo voelde zij dat op dat moment. Rouwen is zo persoonlijk, er is geen handleiding van. Prima dan als mensen niet weten wat ze moeten zeggen, maar als nabestaande de wat onhandige reacties ook maar beter gewoon naast je neer leggen. Mensen bedoelen het over het algemeen goed.

Wel heel erg de verhalen die ik hier lees dat er op school zo weinig aandacht voor was. :'(
pi_205199002
quote:

Mijn moeder verloor haar broer toen ze 15 was en beschrijft precies dit: dat ze na de vakantie op school kwam en iedereen op het plein van zich af zag zwermen. Zo triest :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205199008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 12:38 schreef Adrian4 het volgende:
De dood, praat er over, niet er overheen

:*
Dat hangt van de persoon af. Ik had zelf weer geen behoefte om er telkens over te praten en vond het fijn om afleiding en gevoel van normaliteit te hebben.

Wat ik heb geleerd is dat je het beste kunt vragen wat iemand prettig vindt en wat niet omdat er geen formule is voor rouw. Het negeren omdat je iemand wilt ontzien, of omdat je jezelf wilt ontzien, kan bijzonder pijnlijk zijn. Ik heb het ooit uit projectie bij een collega gedaan en daar heb ik spijt voor betuigd nadat ze er iets over had gezegd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205199076
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat hangt van de persoon af. Ik had zelf weer geen behoefte om er telkens over te praten en vond het fijn om afleiding en gevoel van normaliteit te hebben.

Wat ik heb geleerd is dat je het beste kunt vragen wat iemand prettig vindt en wat niet omdat er geen formule is voor rouw. Het negeren omdat je iemand wilt ontzien, of omdat je jezelf wilt ontzien, kan bijzonder pijnlijk zijn. Ik heb het ooit uit projectie bij een collega gedaan en daar heb ik spijt van betuigd nadat ze er iets over had gezegd.
Dat herken ik ook heel erg van de periode vlak na het overlijden. De dagelijkse stress viel weg en dat was een verademing. En ik hoefde er ook niet per se over te praten. Maar dat professionals in het onderwijs niet een keer een 'officiële' afspraak hebben gehad om te bespreken of ik het allemaal wel redde, of ik behoefte had aan begeleiding, dat vind ik raar. Of zoals dat rapport, een erkenning dat het echt knap was dat ik me ondanks de omstandigheden zo goed staande had weten te houden, dát had wel een wereld van verschil gemaakt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205199099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat herken ik ook heel erg van de periode vlak na het overlijden. De dagelijkse stress viel weg en dat was een verademing. En ik hoefde er ook niet per se over te praten. Maar dat professionals in het onderwijs niet een keer een 'officiële' afspraak hebben gehad om te bespreken of ik het allemaal wel redde, of ik behoefte had aan begeleiding, dat vind ik raar. Of zoals dat rapport, een erkenning dat het echt knap was dat ik me ondanks de omstandigheden zo goed staande had weten te houden, dát had wel een wereld van verschil gemaakt.
Dat is ook onvergeeflijk en ik denk tegenwoordig ook onvoorstelbaar. In het hoger onderwijs merk ik in ieder geval dat er veel aandacht en begrip voor is en aanleiding vormt voor aangepaste afspraken.
pi_205199167
Bovenstaande gebeurt ook met medische shit (kanker als opvallend voorbeeld) maar misschien nog wel meer met psychische dingen of andere taboe-onderwerpen. Ook daar geldt imo, vraag het gewoon. Je weet nooit wat dat kan doen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205199217
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Bovenstaande gebeurt ook met medische shit (kanker als opvallend voorbeeld) maar misschien nog wel meer met psychische dingen of andere taboe-onderwerpen. Ook daar geldt imo, vraag het gewoon. Je weet nooit wat dat kan doen.
Absoluut waar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205199249
Ik heb daar zelf trouwens nooit iets van gemerkt, maar misschien maak ik niet gauw een probleem van onhandige reacties van mensen. Wat ik wel heb gemerkt, is dat mensen snel vergeten en verdergaan met hun leven zonder erbij stil te staan dat jij nog lang verdriet kunt hebben. Zo zat ik eens lange tijd met een collega te praten in een huiskamergedeelte op het werk. Mijn leidinggevende maakte daar een opmerking over, dat ik wel heel lang pauze aan het houden was. Daar heb ik haar later op aangesproken omdat ik over het overlijden van mijn moeder aan het praten was; ik had het er een paar maanden erna nog erg moeilijk mee. Daarop bood mijn leidinggevende excuses aan voor haar reactie. Je hoeft je niet op te vreten om andermans reactie.
pi_205199455
Wat naar om te lezen Phaidra en Amaranta. Dat je er zoveel jaar later nog steeds weet en vervelend vindt, zegt genoeg. Het deed veel pijn.

In hele andere orde moest verloofde van haar directeur 2 dagen nadat ons appartement was afgebrand alweer aan het werk. Ze had niets om aan te trekken, maar eej, de klas moet wel doorgedraaid worden. Eikel.

En ik weet nog heel goed dat mijn vader volledig onverwachts op de IC terechtkwam en we de eerste dagen geen idee hadden of hij er levend uit zou komen. Mijn toenmalige manager riep mij toen op het matje omdat ik de telefoon niet had opgenomen terwijl hij wist waar ik was (in het ziekenhuis dus) en waarom.
Dezelfde manager benaderde me na een paar jaar toen hij bij een andere werkgever zat of ik interesse had in een vacature in zijn team. 'Ik moet er niet aan denken' zei ik destijds en ik heb opgehangen.

Dat soort managers zijn waardeloos net als mentors en leerkrachten die over gevoelens heenstappen.

Dikke knuffel Phaidra, ik kan me voorstellen dat juist zo'n rapport je weer even het verleden in trekt.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:52:22 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205199500
Oeh, hier heb ik ook nog wel iets over te zeggen :{ Maar tikt even lastig "aan het infuus" (de laatste!!)
pi_205199606
Yes Quoi! De laaaaaatste :)
pi_205199896
Wat een nare ervaringen en verhalen.. ;(
Niets dan lof voor het team van mijn middelbare school, ik kreeg alle ruimte nadat ik uit huis werd geplaatst en mezelf opeens moest zien te redden. Ik kreeg zelfs cijfers voor werkstukken die ik niet kon maken, alles om me te laten slagen in m'n examenjaar O+
  vrijdag 1 juli 2022 @ 14:29:39 #128
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205199924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:52 schreef Quoi het volgende:
Oeh, hier heb ik ook nog wel iets over te zeggen :{ Maar tikt even lastig "aan het infuus" (de laatste!!)
Hoera! Hopelijk hierna nooooit meer
pi_205199930
Ik vind het super tactloos, Phaidra! Daar hadden ze echt wel iets meer mee kunnen doen, als is het maar een kleine vermelding.

Toen de man van mijn collega een aantal jaar geleden verongelukte belde mijn werkgever naar de bedrijfsarts. Ze legde de situatie uit, maakte duidelijk dat mijn collega tijd nodig had en om haar alsjeblieft niet meteen te bellen.
3x raden…
Ze werd diezelfde week nog gebeld om op gesprek te komen voor haar ‘ziekmelding’ en wanneer ze weer van plan was te komen werken :'(

Ik snap heus echt wel dat dit gewoon een taak is van een bedrijfsarts, maar zo weinig menselijkheid :N
pi_205199933
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:52 schreef Quoi het volgende:
De laatste *O*
pi_205199995
@Quoi de laatste *O* :*
pi_205200348
@Quoi *O* voor de laatste keer!!

Brrr, wat een horken zijn er toch :X. @PoesInDoos, wel fijn dat het bij jou heel anders ging. Dat moet ook een heel heftige periode zijn geweest :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205200653
Wel alle lof voor mijn werkgever.
Alleen maar goede ervaringen, met 4 verschillende leidinggevenden nog wel.
Altijd begrip voor mijn shit en goed mee omgegaan, rekening houdend met mijn wensen. En ik heb ze best veel shit gegeven de afgelopen jaren.
pi_205203035
Uhm, tellen 2x een heul licht 2e streepje als positief? 2x getest dus.
We hebben geshopt, komen thuis en ineens heeft zoon hoofdpijn en flinke koorts.
Morgen maar naar de teststraat dan. Uiteraard had ik maar 1 streep :')
Baal hiervan, laatste schoolweek, de 12e musical en afscheid. Zal wel beter zijn dan?

Dikke knuffel voor iedereen die um gebruiken kan :* Vaak is het zo dat je zélf zoiets moet hebben meegemaakt wil men weten hoe je moet reageren. Daarbij is het voor iedereen anders. En buiten dat zijn er natuurlijk altijd horken.

Edit: en uiteraard heeft zoon de 9e examen voor zn sport. We gaan in herhaling want de vorige keer miste hij ook het examen en moest dat later doen :{
If they say
  vrijdag 1 juli 2022 @ 18:41:46 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205203146
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
We hebben geshopt, komen thuis en ineens heeft zoon hoofdpijn en flinke koorts.
Morgen maar naar de teststraat dan. Uiteraard had ik maar 1 streep :')
Baal hiervan, laatste schoolweek, de 12e musical en afscheid. Zal wel beter zijn dan?

Dikke knuffel voor iedereen die um gebruiken kan :* Vaak is het zo dat je zélf zoiets moet hebben meegemaakt wil men weten hoe je moet reageren. Daarbij is het voor iedereen anders. En buiten dat zijn er natuurlijk altijd horken.

Edit: en uiteraard heeft zoon de 9e examen voor zn sport. We gaan in herhaling want de vorige keer miste hij ook het examen en moest dat later doen :{
Ja. Dat telt. Mijn vader had een bijna onzichtbare tweede-. En is daarna wel ziek geweest. Vooral koorts en snot.
pi_205203187
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. Dat telt. Mijn vader had een bijna onzichtbare tweede-. En is daarna wel ziek geweest. Vooral koorts en snot.
Meh }:| Kan nu zonder afspraak testen, tussen 9 en 12. Morgen maar doen dan :') Zoon heeft alleen koorts en hoofdpijn. Leuk, kan ik school gaan inlichten. Daaag laatste week :X
Je vader wel weer beter?
If they say
  vrijdag 1 juli 2022 @ 18:47:15 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205203222
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Meh }:| Kan nu zonder afspraak testen, tussen 9 en 12. Morgen maar doen dan :') Zoon heeft alleen koorts en hoofdpijn. Leuk, kan ik school gaan inlichten. Daaag laatste week :X
Je vader wel weer beter?
Ja is weer helemaal opgeknapt gelukkig
  vrijdag 1 juli 2022 @ 18:49:14 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205203250
Ik heb nog een update over de ramenwasser.
O nee toch niet ha ha ha.
Hij zou vanmiddag langskomen, maar drie keer raden wie er niet is geweest. Niet om mijn ramen te wassen overigens maar om mij terug te betalen.
Pannenkoek. Hij belde mij woensdag helemaal uit zichzelf. En hij zou vandaag echt echt echt erewoord erewoord erewoord langskomen.
Lolololololol.
pi_205203295
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja is weer helemaal opgeknapt gelukkig
Gelukkig maar.
Ik baal, ik baal echt }:| Moet van school of sport komen, verder nergens geweest.
If they say
pi_205203314
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:49 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog een update over de ramenwasser.
O nee toch niet ha ha ha.
Hij zou vanmiddag langskomen, maar drie keer raden wie er niet is geweest. Niet om mijn ramen te wassen overigens maar om mij terug te betalen.
Pannenkoek. Hij belde mij woensdag helemaal uit zichzelf. En hij zou vandaag echt echt echt erewoord erewoord erewoord langskomen.
Lolololololol.
Godsamme, wat een figuur🤣. Maar hij is zich er iig wel van bewust dat ie iets niet helemaal goed heeft gedaan.
If they say
  vrijdag 1 juli 2022 @ 18:56:21 #141
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205203364
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Godsamme, wat een figuur🤣. Maar hij is zich er iig wel van bewust dat ie iets niet helemaal goed heeft gedaan.
Ik denk dat hij zich kapot schaamt om hier aan de deur te komen.
Maar hij kan nog altijd de tikkie afrekenen die ik een maand geleden heb gestuurd.
Ik heb een vriendin en die heeft bij GGZ gewerkt en zij was hier op bezoek toen hij hier was. En zij is helemaal niet verbaasd dat hij dit doet. Hoewel het haar wel verbaast dat hij het bij mij doet omdat hij mij persoonlijk kent. Maar het gedrag an sich verbaast haar niet.
pi_205203603
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Maar hij kan nog altijd de tikkie afrekenen die ik een maand geleden heb gestuurd.
Ik heb een vriendin en die heeft bij GGZ gewerkt en zij was hier op bezoek toen hij hier was. En zij is helemaal niet verbaasd dat hij dit doet. Hoewel het haar wel verbaast dat hij het bij mij doet omdat hij mij persoonlijk kent. Maar het gedrag an sich verbaast haar niet.
Misschien juist wel bij jou omdát je hem kent en denkt dat hij wel credits bij je heeft? Dat zou ik dan denken, maar heb er geen verstand van.
Maar dan dat tikkie niet eens doen...

Weet niet of ik juf nu moet appen of pas maandag. Ze zijn net terug van schoolreisje. Weet niet wat wijsheid is.
If they say
pi_205203618
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zoals ik over die glazenwasser heb gelezen is er inderdaad ergens wel een ‘dingetje’ in zijn persoonlijkheid.
Het is zo apart hoe hij dit bij je aanpakt. :?
pi_205203655
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik ben inmiddels zó uit de ''coronasferen'' dat ik dacht dat je zwanger was 8)7
pi_205203678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Een grap die ik tegenover mijn schoonzus nog achter de hand hou als ik eens positief op Corona test. :') :P
pi_205203691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Whahahahaha _O- _O- Ben 50 dus asjeblieft niet :D
If they say
  vrijdag 1 juli 2022 @ 19:22:47 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205203807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Lololol.
Ik zou de juf morgen of overmorgen even appen. Als je de officiële uitslag hebt
pi_205203877
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh oeps :D
pi_205203891
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Lololol.
Ik zou de juf morgen of overmorgen even appen. Als je de officiële uitslag hebt
Top tip, doe ik dat :Y

Heb al een paar dagen wel/niet/wel/niet keelpijn maar dus negatief. Ga ik morgen ook maar testen uit coulance met zoon :s)
If they say
pi_205203912
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 19:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh oeps :D
Neuh, geeft niet. Moest zo erg lachen hier dat zoon me aankeek of ik wel lekker ben _O-
If they say
pi_205204792
Man vindt testen bij de ggd onzin. Ik niet want hallooo herstelbewijs. We gaan de 26e naar Londen en zoon is niet gevaccineerd. Zal je zien dat de regels worden aangescherpt :')
If they say
pi_205205918
@Mushanga71 Ik zou nu al even doorgeven aan de juf. Dan kunnen de andere kinderen zich evt ook al aan een zelftest wagen als ze zouden willen, (of heel lichte klachten hebben en normaal gezien niet zouden testen) en elkaar maandag niet alsnog besmetten, want dan wordt het wel heel krap om iedereen beter te hebben voor de musical.

:* voor iedereen die het nodig heeft. Zo vervelend als dingen uit het verleden toch weer zo ‘in your face’ terug komen. Echt niet best dat er toen zo weinig aandacht geweest is voor dergelijke situaties.
pi_205206435
Dat is ook weer zo, @hilliebillie Ik ga morgenochtend met zoon door de teststraat en dan app ik juf wel en kan ze zich vast voorbereiden. Dan kan ik later altijd nog de definitieve uitslag doorgeven. Maar met 2 positieve testen lijkt de uitslag me duidelijk.
Hij had behoorlijk koorts en dat zo plots. Heel de middag niks aan de hand en inenen, poef, niet lekker. Heel weird :?

Edit: nu 40.2 😳

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 01-07-2022 23:30:23 ]
If they say
pi_205207123
:O
If they say
pi_205207316
Het ging bij ons ook zo snel idd. Eerst alleen een beetje keelpijn en toen ineens poef! Koorts en miserabel. Beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 2 juli 2022 @ 08:47:07 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205207433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 20:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Man vindt testen bij de ggd onzin. Ik niet want hallooo herstelbewijs. We gaan de 26e naar Londen en zoon is niet gevaccineerd. Zal je zien dat de regels worden aangescherpt :')
Ja, daarom is de mijne idd ook gegaan anderhalve week geleden. Je kan het maar in je bezit hebben.

Verder hier twee hoestende kinders, maar geen positieve test en ik zeg lekker niks want FOKwet! ;)
pi_205207964
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:06 schreef Phaidra het volgende:
Het ging bij ons ook zo snel idd. Eerst alleen een beetje keelpijn en toen ineens poef! Koorts en miserabel. Beterschap!
Ook zo gegaan dus! Ik schrok ervan.
Dank :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:47 schreef BE het volgende:

[..]
Ja, daarom is de mijne idd ook gegaan anderhalve week geleden. Je kan het maar in je bezit hebben.

Verder hier twee hoestende kinders, maar geen positieve test en ik zeg lekker niks want FOKwet! ;)
Dat dacht ik dus ineens ook.
Had de HAP gebeld want de koorts bleef hoog maar volgens haar hoeft testen bij de ggd niet meer. Maar ja, vakantie. Staat ook op de site van de ggd, btw, dat je kan testen voor een herstelbewijs.
Beterschap! Hoesten is sowieso niet fijn.

Juffen geappt om ze op de hoogte te stellen en zoon zit in zn maag met de musical. Maar we gaan ervan uit dat ie mee kan doen. Kent zn rol en heeft script thuis om te oefenen.

Hij slaapt nog en testen is tot 12u, dus dacht morgen te testen. Dus niet, morgen gesloten :{
If they say
pi_205208642
Beterschap Mushanga, je kan maandag vast wel weer testen? Dan zou ik hem lekker laten liggen, zal voor de uitslag niet zo heel veel uitmaken vermoed ik zo... :*
pi_205209213
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 11:11 schreef Nijna het volgende:
Beterschap Mushanga, je kan maandag vast wel weer testen? Dan zou ik hem lekker laten liggen, zal voor de uitslag niet zo heel veel uitmaken vermoed ik zo... :*
Dat was ook mijn planning maar meneer werd om 10.15 wakker en voelde zich mwah. Wilde toch vandaag testen, die dacht ook: ben ik ervan af :D
We waren met 21 minuten weer thuis, getest en wel.
En dank je wel :*

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 02-07-2022 12:56:39 ]
If they say
pi_205211514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 12:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat was ook mijn planning maar meneer werd om 10.15 wakker en voelde zich mwah. Wilde toch vandaag testen, die dacht ook: ben ik ervan af :D
We waren met 21 minuten weer thuis, getest en wel.
En dank je wel :*
Dat is lekker snel! Beterschap!
pi_205211563
Je kan merken dat het ''the day after'' (de kinderbijslag :+ ) is, wat een drukte in het centrum :D
pi_205212125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 15:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Je kan merken dat het ''the day after'' (de kinderbijslag :+ ) is, wat een drukte in het centrum :D
Wij gaan morgen 😳

Ik heb een beetje stress.. alle vluchten tussen 8 en 31 juli, met het vluchtnummer waarmee wij vliegen, zijn geannuleerd. Wij vliegen begin augustus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 17:33:56 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205213297
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 16:28 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wij gaan morgen 😳

Ik heb een beetje stress.. alle vluchten tussen 8 en 31 juli, met het vluchtnummer waarmee wij vliegen, zijn geannuleerd. Wij vliegen begin augustus.
Dat is wel spannend inderdaad
pi_205214526
Dank @_Ingrid_ :)

Oeh @Vicky beetje stress? Denk dat ik door mn voorraadje oxaatjes zou zijn :+

Testuitslagen zijn binnen.
Zoon: positief
Ik: negatief :') Maar wel al dagen een schrale keel en een beetje raar gevoel. Immuun, nu bewezen :P
If they say
pi_205215071
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 19:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank @:_Ingrid_ :)

Oeh @:Vicky beetje stress? Denk dat ik door mn voorraadje oxaatjes zou zijn :+

Testuitslagen zijn binnen.
Zoon: positief
Ik: negatief :') Maar wel al dagen een schrale keel en een beetje raar gevoel. Immuun, nu bewezen :P
Beetje veel..
Adem in adem uit.... komt vast wel goed... hoop ik
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:11:21 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205215560
Ik overweeg een tattoo. Het is idee is om een paar geboortebloemen op m’n onderarm te laten zetten.
Nu hebben man en ik een “discussie”
Ik zeg de steel naar je toe, naar je elleboog. Man zegt steel van je af, naar je pols dus.
Meningen.
Plaatjes om te ondersteunen. Ze komen van Etsy.

pi_205215576
Jouw lichaam, jouw voorkeur, zou ik zeggen :)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:13:25 #168
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205215580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Jouw lichaam, jouw voorkeur, zou ik zeggen :)
Ja dat zondermeer. Ik ben gewoon benieuwd.
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:15:30 #169
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205215615
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:11 schreef amaranta het volgende:
Ik overweeg een tattoo. Het is idee is om een paar geboortebloemen op m’n onderarm te laten zetten.
Ik zeg de steel naar je toe, naar je elleboog. Man zegt steel van je af, naar je pols dus.
Meningen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
vind de steel richting je pols wel mooier, anders ben jij de enige die ze recht ziet, ieder ander altijd op zn kop.
pi_205215656
quote:
Meningen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zag daar laatst een item over langskomen, ik ben even kwijt waar ik dat tegenkwam.
De steel van je af werd in dat item aangeraden, omdat je arm vaker hangt en de bloemen anders altijd op z'n kop staan.

Mijn persoonlijke mening is dat iedereen vooral moet doen wat goed voelt. :)
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:21:07 #171
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205215698
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik zag daar laatst een item over langskomen, ik ben even kwijt waar ik dat tegenkwam.
De steel van je af werd in dat item aangeraden, omdat je arm vaker hangt en de bloemen anders altijd op z'n kop staan.

Mijn persoonlijke mening is dat iedereen vooral moet doen wat goed voelt. :)
Ja, steel van je af is zeg maar gangbaar, zei de tatoeerder.
Wat ook nog kan is natuurlijk zonde steel 😋
Dan is het probleem ook opgelost 🤣
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:21:50 #172
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205215707
Zonder steel!
pi_205215783
quote:
Meningen.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Steel van je af anders staat ie onderste boven.

Ik heb mijne richting pols staan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 juli 2022 @ 21:31:08 #174
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205215868
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:26 schreef Vicky het volgende:

[..]
Steel van je af anders staat ie onderste boven.

[ afbeelding ]

Ik heb mijne richting pols staan.
Maar wil je er niet zelf naar kijken?
pi_205216059
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat kan zo ook. Maar als ie andersom zou staan dan staat ie op zijn kop.

Als je twijfelt, dan zou ik zonder steel doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205216310
De mijne staat op z'n kop omdat IK er graag naar kijk O+
pi_205216644
Mijn voorkeur zou steel naar de pols zijn maar vooral omdat dan het brede gedeelte van de tattoo, de bloemen, ook op het breedste gedeelte van je arm zitten.
pi_205216928
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat. Ik zou ze voor mezelf zetten. Dikke pech voor de rest.

Nouja, ik zou ze niet zetten want ik doe geen tatoeages maar als, dan.
pi_205217503
Dat wat Roos zegt zou ook mijn overweging zijn :P maar vooral omdat ik dat mooier vind. Je moet dus kiezen voor wat je zelf het mooist vindt :P
pi_205217950
Voor mij "hoort" een tattoo richting pols te staan. Andersom vind ik niet mooi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205218698
1. Geen steel
2. Steel naar pols
  zondag 3 juli 2022 @ 08:36:57 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205218705
1. Geen tattoo op je onderarm
2. Geen steel
3. Steel naar pols
pi_205218707
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:15 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
vind de steel richting je pols wel mooier, anders ben jij de enige die ze recht ziet, ieder ander altijd op zn kop.
Maar een tattoo zet je toch voor jezelf en niet voor de ander? O-) :+
pi_205218730
Ik zou um op mn bovenarm laten zetten :+
Maar ik mag het niet, al weet ik wel wat ik wil :')
If they say
pi_205218852
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 21:21 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, steel van je af is zeg maar gangbaar, zei de tatoeerder.
Wat ook nog kan is natuurlijk zonde steel 😋
Dan is het probleem ook opgelost 🤣
Ik heb een blad aan de binnenkant van mijn onderarm, met de steel naar mijn elleboog wijzend. Dat paste gewoon het mooist. Maar een blad mag ook ‘vallen’, dus dat is wellicht anders…

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205219022
Ik denk al een hele tijd aan een klein katje of silhouette ervan op mijn pols te zetten. Gewoon subtiel en inderdaad naar mezelf gericht. :P
Ik ben stapelgek op katten maar we hebben er geen dus dan heb ik er toch altijd 1 bij me.

Maar ik werk in een keuken en heb in het verleden al meer dan eens mijn pols verbrand aan de oven omdat ik lomp ben.
Dus ergens bang dat ik precies daar mezelf brand. :')
  zondag 3 juli 2022 @ 10:25:14 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205219289
Ik heb nog eens zitten kijken. En mensen die bijvoorbeeld namen op hun pols tatoeëren tatoeëren hem ook richting zichzelf.
Ik vind dat jij degene bent die hem zet, dus voor jezelf, dus dat je daar ook zelf naar moet kunnen kijken.
pi_205219306
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog eens zitten kijken. En mensen die bijvoorbeeld namen op hun pols tatoeëren tatoeëren hem ook richting zichzelf.
Ik vind dat jij degene bent die hem zet, dus voor jezelf, dus dat je daar ook zelf naar moet kunnen kijken.
Ook. Maar het is vooral een gevoelskwestie, denk ik.
Als het raar voelt om de tattoo naar jezelf te richten of andersom, moet je dat vooral niet doen.
Wat de meerderheid ook doet.
Heb je wel een voorkeur voor links of rechts? :)
  zondag 3 juli 2022 @ 10:30:02 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205219321
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:27 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ook. Maar het is vooral een gevoelskwestie, denk ik.
Als het raar voelt om de tattoo naar jezelf te richten of andersom, moet je dat vooral niet doen.
Wat de meerderheid ook doet.
Heb je wel een voorkeur voor links of rechts? :)
Links
pi_205219327
Aan de andere kant: mensen zetten ook tattoos in hun nek of op hun rug.
Die kan je ook niet echt zelf bekijken behalve dmv een spiegel.
pi_205219334
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Links
Je bent linkshandig? Want ik zou sowieso zelf rechts zetten. Dat is mijn dominante hand + ik draag altijd een horloge links.
  zondag 3 juli 2022 @ 10:32:49 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205219337
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Je bent linkshandig? Want ik zou sowieso zelf rechts zetten. Dat is mijn dominante hand + ik draag altijd een horloge links.
Ik ben ambidexter.
En ik draag geen horloge.
pi_205219415
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:30 schreef vencodark het volgende:
Aan de andere kant: mensen zetten ook tattoos in hun nek of op hun rug.
Die kan je ook niet echt zelf bekijken behalve dmv een spiegel.
Ik heb een trampstamp die niemand ziet, want geen bikinibody :') Maar ikzelf loer inderdaad elke keer voor of na het douchen even in de spiegel O+
pi_205219483
Ik heb ook net een tatoeage laten zetten, op mijn bovenarm net boven de elleboogholte. Die staat met de onderkant naar mijn elleboog. Ondanks dat ik 'm zelf dus eigenlijk altijd op de kop zie behalve in de spiegel, heb ik over omdraaien geen seconde nagedacht, dan zou ie voor mijn gevoel juist op zijn kop staan.
pi_205219593
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:41 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik heb een trampstamp die niemand ziet, want geen bikinibody :') Maar ikzelf loer inderdaad elke keer voor of na het douchen even in de spiegel O+
Ze zeggen tegenwoordig dat iedereen een bikini body heeft. Moet je het wel zelf mee eens zijn. :P
pi_205219606
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ze zeggen tegenwoordig dat iedereen een bikini body heeft. Moet je het wel zelf mee eens zijn. :P
Ja nee doe nog maar niet ;)

Mijn tattoo's zijn voor en van mij O+
pi_205219770
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:41 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
How to get a bikinibody? Buy a bikini and put it on your body.

Ik heb jarenlang badpakken aangetrokken en toevallig dacht ik van de week: ik koop 2 mooie bikini’s en ga die rocken 8-)
pi_205220013
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:13 schreef LeSage het volgende:

[..]
How to get a bikinibody? Buy a bikini and put it on your body.

Ik heb jarenlang badpakken aangetrokken en toevallig dacht ik van de week: ik koop 2 mooie bikini’s en ga die rocken 8-)
Helemaal mee eens, maar m'n hoofd werkt op dat vlak niet altijd goed mee.. ;)
pi_205220553
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 11:43 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar m'n hoofd werkt op dat vlak niet altijd goed mee.. ;)
Als je jezelf daar niet lekker bij voelt, moet je het vooral niet doen. :)
  zondag 3 juli 2022 @ 12:36:16 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205220606
Even vragen naar de bekende weg, of mss wel een schop onder mijn kont.
Ik kreeg deze week last van mijn kaakgewricht(en) en onderkaak.
Inmiddels voelt het alsof mijn onderkaak naar voren gekomen is en krijg ik mijn kiezen niet meer op elkaar. En als ik het probeer doet het simpelweg zeer. (Ik krijg mij ondertanden echt nog maar net achter mijn boventanden. :? )

Ik had een bizar drukke werkweek met heel weinig slaap en mijn gevoel zegt me dat dit daar wellicht mee te maken kan hebben. Knarsen of klemmen 's nachts vanuit die spanning en stress.
What to do? Over 1,5 week gaan we voor 3wk op vakantie, dus als het spanning en stress is is dat wellicht het moment dat de boel weer ontspant. Of zou dat niet uit zichzelf gaan? En anders? Is dit iets voor de huisarts of voor de tandarts? :?

Het doet op zich als ik niks doe geen pijn, wel voelen de gewrichten aan beide kanten alsof er spanning op staat. Maar ik zou dit zo best lang vol kunnen houden. :@ Het doet alleen maar pijn als ik mijn kaak in de juiste positie probeer te doen. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 03-07-2022 12:49:23 ]
pi_205220645
Kaakfysiotherapie?
  zondag 3 juli 2022 @ 12:49:03 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205220728
Ja, dat zou ook nog kunnen. En daar kan ik evt zonder verwijzing voor bellen toch?
  zondag 3 juli 2022 @ 12:50:31 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_205220744
@BE dat had ik afgelopen winter ook. Ik heb een paar dagen paracetamol en ibuprofen geslikt, daarmee kon in mijn kaak wel in de goede houding houden. De dagen ervoor trok hij juist steeds verkeerd omdat dat de meest pijnloze houding was, maar natuurlijk niet praktisch. En het werd ook niks beter.

(Leek een beetje op wat ik ook in mijn schouder had en moest ik van de huisarts ook oplossen met pijnstillers, al kreeg ik toen Diclofenac)
pi_205220771
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:49 schreef BE het volgende:
Ja, dat zou ook nog kunnen. En daar kan ik evt zonder verwijzing voor bellen toch?
Zonder verwijzing idd
  zondag 3 juli 2022 @ 13:11:07 #205
37150 livelink
pi_205220943
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:36 schreef BE het volgende:
Even vragen naar de bekende weg, of mss wel een schop onder mijn kont.
Ik kreeg deze week last van mijn kaakgewricht(en) en onderkaak.
Inmiddels voelt het alsof mijn onderkaak naar voren gekomen is en krijg ik mijn kiezen niet meer op elkaar. En als ik het probeer doet het simpelweg zeer. (Ik krijg mij ondertanden echt nog maar net achter mijn boventanden. :? )

Ik had een bizar drukke werkweek met heel weinig slaap en mijn gevoel zegt me dat dit daar wellicht mee te maken kan hebben. Knarsen of klemmen 's nachts vanuit die spanning en stress.
What to do? Over 1,5 week gaan we voor 3wk op vakantie, dus als het spanning en stress is is dat wellicht het moment dat de boel weer ontspant. Of zou dat niet uit zichzelf gaan? En anders? Is dit iets voor de huisarts of voor de tandarts? :?

Het doet op zich als ik niks doe geen pijn, wel voelen de gewrichten aan beide kanten alsof er spanning op staat. Maar ik zou dit zo best lang vol kunnen houden. :@ Het doet alleen maar pijn als ik mijn kaak in de juiste positie probeer te doen. :+
Ik ben er een keer voor naar de huisarts gegaan. Die gaf toen aan dat ik ibuprofen moest slikken. Het ging na een paar dagen alweer een heel stuk beter. Daarna nog een aantal keren gehad en ook uit zichzelf overgegaan en ik heb toen geen pijnstillers meer geslikt. Ik denk dat het bij mij ook gerelateerd was aan stress.
  zondag 3 juli 2022 @ 14:26:57 #206
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205221575
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 12:40 schreef F_r het volgende:
Kaakfysiotherapie?
Dit zou ik ook zeggen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 3 juli 2022 @ 14:52:44 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205221820
Tx ladies! Hier kan ik iig al iets mee! :Y
  zondag 3 juli 2022 @ 16:56:37 #208
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205224098
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:52 schreef BE het volgende:
Tx ladies! Hier kan ik iig al iets mee! :Y
Zoek op Orofaciaal fysiotherapie, dat is wat je mogelijk zoekt... :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205226850
@amaranta hoe is het met je moeder? en de formatie rond?
Ik zag een jarige Juul gefeliciteerd nog
Mushanga hoe is het met je zoon?
pi_205228965
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 19:20 schreef F_r het volgende:
@:amaranta hoe is het met je moeder? en de formatie rond?
Ik zag een jarige Juul gefeliciteerd nog
Mushanga hoe is het met je zoon?
Koorts is gelukkig gezakt, schommelt rond de 38C. Hij kucht (hoesten kan ik het niet noemen) en voelt zich niet 100%. Maar wel goed genoeg om te gamen😆
Eten gaat niet geweldig en daardoor weet ik dat ie ziekig is.

Ggd zei dat ze ervan uitgaan dat hij na donderdag niet meer besmettelijk is. Dus doe ik dan nog wel een test. Voor de zekerheid *)
If they say
pi_205229019
Die schietpartij in Kopenhagen ;( Schoonzusje woont daar dus man heeft net gebeld. Ze doet daar altijd boodschappen en zou vandaag ook gaan. Maar er kwam iets tussen dus ze ging niet. Wat een mazzel.
If they say
  maandag 4 juli 2022 @ 07:01:13 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205230889
Wat eng Mushanga
pi_205230921
Ik ben aan het duimen dat de boeren de route naar ons schoolreisje niet gaan blokkeren. Tot nu toe is de route vrij.
pi_205231026
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:16 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het duimen dat de boeren de route naar ons schoolreisje niet gaan blokkeren. Tot nu toe is de route vrij.
Wij hebben nog niks gehoord over al dan niet vrij zijn. Halve school in spanning.
pi_205231061
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Die schietpartij in Kopenhagen ;( Schoonzusje woont daar dus man heeft net gebeld. Ze doet daar altijd boodschappen en zou vandaag ook gaan. Maar er kwam iets tussen dus ze ging niet. Wat een mazzel.
:X Dat is eng.. gelukkig was ze niet aanwezig.
pi_205231223
quote:
Bij ons ook en ik maak me ook wat zorgen.
  maandag 4 juli 2022 @ 08:35:56 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205231266
Wij zijn een dag eerder terug van vakantie gekomen gisterenavond vanwege de boeren. Ik wilde met twee kleine kinderen en de nieuwe caravan het niet riskeren om uren vast te komen te staan.

In de week voor onze vakantie had ik buikgriep. Sinds zaterdagavond heb ik nu enorme buikpijn, inclusief kots en wc. Weer buikgriep dus... Wat een gedoe en timing ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205231285
quote:
Spannend, hopelijk kunnen jullie gewoon gaan!

@Tink89 beterschap!

@Mushanga71, gelukkig dat ze niet in dat winkelcentrum was.
pi_205231349
Wat een gezeik met die boeren. Hopelijk laten ze Schiphol met rust, niet omdat ik ga vliegen maar omdat ik vrees dat het dan echt een nare confrontatie gaat worden.

En ik voelde me vanochtend even een waardeloze moeder, het is juffen/meesterdag bij de kleuters. Dus alle kinderen stonden verkleed en met een cadeautje voor de juf op het schoolplein behalve Juul :@ We hebben het bericht gewoon gehad, maar het is niet blijven hangen.
Ik zag haar verbaasd rondkijken naar al die kinderen in prinsessenjurk en ridders en en en.
Gelukkig eet ze zo thuis boterhammen, hijs ik haar dan wel in een prinsessenjurk.
pi_205231361
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Dan heb je toch een engeltje op je schouder :o. Fijn dat ze in orde is! Een leverancier op mijn werk waar ik goed contact mee heb, woont ook in Kopenhagen. Maar geen idee waar precies natuurlijk. Ik ga toch maar even mailen naar hem vandaag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205231378
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:35 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn een dag eerder terug van vakantie gekomen gisterenavond vanwege de boeren. Ik wilde met twee kleine kinderen en de nieuwe caravan het niet riskeren om uren vast te komen te staan.

In de week voor onze vakantie had ik buikgriep. Sinds zaterdagavond heb ik nu enorme buikpijn, inclusief kots en wc. Weer buikgriep dus... Wat een gedoe en timing ook.
Jakkes, ziek zijn op vakantie is helemaal waardeloos. Beterschap!

@exode, dat zou mij ook kunnen gebeuren :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205231512
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 08:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dan heb je toch een engeltje op je schouder :o. Fijn dat ze in orde is! Een leverancier op mijn werk waar ik goed contact mee heb, woont ook in Kopenhagen. Maar geen idee waar precies natuurlijk. Ik ga toch maar even mailen naar hem vandaag.
Echt he? Geen idee waarom ze er niet was maar wat een geluk.
Zou hem idd ffies mailen. Drie doden en 6 zwaar gewonden :'(
De bezoekers werden gister ook opgeroepen om het thuisfront te laten weten dat ze veilig waren. Blijft bizar.

@Hupje, @Vanyel en @Roosje84, duimen maar dat schoolreisje door gaat! Hoorde van een vriendin dat er laatst bussen waren omgekeerd vanwege blokkades. Zit je dan met kids in een bus ;(

Ben een beetje klaar met die Booligans.

@Tink89, beterschap!

@exode, zou me er niet druk om maken. Het is Juuls eerste week, dan is het voor jullie ook nog ffies inkomen. En een halve dag een prinsessenjurk is óók leuk :Y

Zei ik gister dat zoon kucht en ik het geen hoesten kon noemen? Haha :')
If they say
pi_205231988
Ik ben sowieso wel klaar met die boeren-acties. Ga lekker op het Malieveld of plein demonstreren zodat de politiek het ziet/merkt. Bij de gewone burgers verliezen ze nu alleen maar aan sympathie, en die kunnen hier toch weinig aan doen nu.

Exode, hier is eigenlijk nooit iedereen verkleed, dus ze zal vast niet de enige zijn. Mijn oudste is er zo een die weigert zich te verkleden :)
pi_205232016
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben sowieso wel klaar met die boeren-acties. Ga lekker op het Malieveld of plein demonstreren zodat de politiek het ziet/merkt. Bij de gewone burgers verliezen ze nu alleen maar aan sympathie, en die kunnen hier toch weinig aan doen nu.

Exode, hier is eigenlijk nooit iedereen verkleed, dus ze zal vast niet de enige zijn. Mijn oudste is er zo een die weigert zich te verkleden :)
Juul is standaard elke ochtend boos dat ze niet 1 van haar prinsessenjurken aan mag naar school.....Ik bereid me voor op een boze kleuter zo. Maar ik heb 3 jurken klaarhangen voor haar dus ze kan zo hoppa omkleden.

B deed altijd gewoon een voetbalshirt aan, die vond dat ook voldoende.
  maandag 4 juli 2022 @ 11:15:57 #225
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205232726
Er is ook zoveel deze week. Ik moet een agenda bijhouden. Maandag geknutselde theezakjes inleveren voor het kado voor juffendag, dinsdag zijn uitnodigingen uitdelen, woensdag milkshakes maken, donderdag verkleden en zelf mee naar school voor de gezamenlijke juffendag-en-tevens-laatste-schooldag-viering. Vrijdag vrij. 8)7 8)7
  maandag 4 juli 2022 @ 11:18:56 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205232773
En ja, mijn kind is in september jarig, maar wilde nu al uitnodigingen uitdelen. We zijn iig op tijd :') En iedereen kan.
pi_205234011
Hier is het ook al de laatste week voor de zomervakantie, dus inderdaad druk met allerlei 'dingen'. Schoonmaken in de klas, speelgoeddag, juffendag... en dan ook nog een groep 8er die vanaf woensdagmiddag vrij is. Met die groep 8er ga ik a.s. donderdag naar de Efteling en vrijdag shoppen als afsluiter van haar basisschoolperiode. O+
pi_205234069
Defenitieve schoolgids voor volgend jaar binnen. B en Juul hebben volgend jaar maar 2 studiemiddagen. Wat een wereld van verschil met andere scholen. Ik zou ook wel eens een studiedag met die kinderen willen :@

Het valt me vooral op dat die laatste weken van school veel van ouders wordt gevraagd. Het is al 5 weken lang elke week minstens 1 keer prijs. Wat dat betreft was de Corona periode wel lekker rustig :P
pi_205234293
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 11:18 schreef Quoi het volgende:
En ja, mijn kind is in september jarig, maar wilde nu al uitnodigingen uitdelen. We zijn iig op tijd :') En iedereen kan.
Ooh wat heerlijk. :D
Je mag tegen die tijd iedereen wel een reminder sturen. :+
  maandag 4 juli 2022 @ 13:27:02 #230
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_205234410
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef exode het volgende:
Defenitieve schoolgids voor volgend jaar binnen. B en Juul hebben volgend jaar maar 2 studiemiddagen. Wat een wereld van verschil met andere scholen. Ik zou ook wel eens een studiedag met die kinderen willen
Ik mag blij zijn als we die binnen hebben voor het begin van het schooljaar :P

Hier meestal 4 studiedagen. Maar afgelopen jaar niet gelijk met die van puber, dus dan heb je er wat minder aan met zijn allen.
pi_205234881
Onze AH bestelling van morgen is geannuleerd. Iemand een trekker te leen? Ga ik het wel even halen bij het distributiecentrum.
pi_205234933
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef exode het volgende:
Onze AH bestelling van morgen is geannuleerd. Iemand een trekker te leen? Ga ik het wel even halen bij het distributiecentrum.
Beter neem je een tank >:)
Maar tis écht kut. Ik moet mn bestelling morgen ook krijgen maar weet niet of dat gaat lukken :{

Net nog maar een thuistest er tegenaan gegooid. Nog steeds negatief :+
If they say
  maandag 4 juli 2022 @ 14:20:26 #233
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_205234959
quote:
Als je vandaag de wekelijkse boodschappen ging halen bij de Lidl kon je ook wel terug naar huis. Er stond vast ergens een trekker voor de vrachtauto met groente/fruit en voorraden.

Maar als boerendochter snap ik de boosheid wel. Die supermarkten nemen ook gewoon een groot deel van de prijs die wij betalen en dan kun je als boer niet eens vernieuwen. Dat hele systeem is brak.
pi_205235035
Ik las vorige week een goed draadje over de boeren, stikstof en de boosheid. Daarna snapte ik er eindelijk meer van. Kort door de bocht heeft de overheid gefaald en de boeren doen al jaren alsof hun neus bloedt.

Ah oh die boodschappen zijn geen issue hoor. Ik haal zo wel wat en de rest laat ik dan later deze week wel bezorgen. Maar het is zo typisch dat al deze acties juist de burgers raakt.
pi_205235346
Beide hebben fouten gemaakt. Daar staan wij burgers buiten maar zijn wel degenen die nu de shit :') ervan op ons bord krijgen.

En ik zit wél met mn boodschappen. Iets met niet kunnen tillen.

Voor zover ik kan zien zijn er geen blokkades op de routes naar de zaken. Laatst hadden ze een kruising geblokkeerd maar toen was man al thuis. En dít vind ik dus niet kunnen. Als de zaak onbereikbaar is, kunnen we niet open en we zitten al in genoeg ellende door de vorige crisis :X
If they say
pi_205236876
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef exode het volgende:
Defenitieve schoolgids voor volgend jaar binnen. B en Juul hebben volgend jaar maar 2 studiemiddagen. Wat een wereld van verschil met andere scholen. Ik zou ook wel eens een studiedag met die kinderen willen :@

Het valt me vooral op dat die laatste weken van school veel van ouders wordt gevraagd. Het is al 5 weken lang elke week minstens 1 keer prijs. Wat dat betreft was de Corona periode wel lekker rustig :P
Hebben ze dan misschien een extra week vakantie? Ik hoor verschillende scholen die studiedagen opsparen en dan in juni 1 alle studiedagen dus een week vakantie doen.

Hier nog even afwachten wat de studiedagen gaan doen. Er is een tijd terug wel een bericht geweest dat groep 3 en 4 niet meer op vrijdag om 12.00 vrij zijn maar ook om 14.45. En dat dat te maken had met het aantal studiedagen in de bovenbouw. Omdat de leerlingen anders niet aan het aantal lesuren kwamen die ze in alle jaren gemaakt moeten hebben ofzo.

Hier is wel de klasindeling bekend. Beide kinderen hebben de zelfde leerkracht waar ze beiden heel blij mee zijn. Vooral de oudste. Die was dit jaar al heel blij met ‘een leraar die ons snapt’. Hij had die afgelopen jaar deeltijd en komend jaar voltijd (en het is ook de docent van de verdiepte groep).
En de jongste noemde laatst als eerste de naam van de juf toen ik vroeg bij wie ze hoopte in de klas te zitten komend jaar.

@Mushanga71 beterschap!

Hier trouwens een klein beetje van de boerenprotesten meegekregen. Na met de kinderen een klein beetje geshopt te hebben afgesproken een broodje te halen bij de Subway. En daarom over de snelweg naar huis (anders is binnendoor korter maar deze zit vlakbij de oprit). Maar tussen de afrit en de oprit stonden al wat boeren (met een hele hoop polizei). We konden de snelweg nog wel op net voorbij de boeren. En alles wat op de snelweg zat kon er daar af en weer op.

Toen ik na het eten thuis keek zag ik dat er ondertussen 10 km file stond met 88 minuten vertraging. Dus ik verwacht dat het nog wat verder dicht gezet hadden.. ik zou gelukkig nog hebben kunnen draaien mocht het net wat verder vast gestaan hebben.
pi_205236940
Nee Hillie, geen extra vakantiedagen. Op deze school sowieso nooit dagen steeds alleen een middag. Verloofde zei dat ze dan vast te weinig uren maken op jaarbasis maar wat dat inzit? Geen idee. B is wel vrij op woensdagmiddag en vrijdagmiddag.

Ik zou dat echt heel fijn vinden, minstens 1 dag per schooljaar vrij buiten de vakanties en weekenden. Maar ik hoor om me heen altijd alleen maar klagen over de vele studiedagen _O-
pi_205236973
Ik vind het zelf ook fijn. Maar ik heb wisselende werkdagen en hoef dus geen snipperdagen in te leveren, ik werk die week dan gewoon een andere dag.
Hier waren eerst de studiedagen allemaal op maandag of vrijdag zodat je een lang weekend weg kan gaan een keer. Maar afgelopen jaar was dat geen enkele keer (alleen vandaag met de kermis).
En daags na Sinterklaas. Maar ook dat was dit jaar niet. Dus ik ben benieuwd komend jaar. We zullen het komende week wel ergens door krijgen denk ik.

Studiemiddag vind ik wel echt nutteloos trouwens. Daar zou ik minder blij mee zijn omdat dat (voor mij) geen nut heeft om dan iets te gaan doen. Dan zou ik het meer als ‘last’ ervaren denk ik. (Ook niet echt natuurlijk, maar ook geen voordeel)
pi_205237171
Wij hadden dit schooljaar 14 studiedagen :')
pi_205237549
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:38 schreef exode het volgende:
Nee Hillie, geen extra vakantiedagen. Op deze school sowieso nooit dagen steeds alleen een middag. Verloofde zei dat ze dan vast te weinig uren maken op jaarbasis maar wat dat inzit? Geen idee. B is wel vrij op woensdagmiddag en vrijdagmiddag.

Ik zou dat echt heel fijn vinden, minstens 1 dag per schooljaar vrij buiten de vakanties en weekenden. Maar ik hoor om me heen altijd alleen maar klagen over de vele studiedagen _O-
Mijn oudste gaat al vanaf de kleuters ma, Di, do, vr van 845-15 continu rooster en op woensdag tot 1230. Als ik dan hoor dat B twee middagen vrij heeft lijkt mij dat dat het verschil in zit plus de langere lunchpauze vermoed ik. Las iets over Juul die thuis komt lunchen. Denk dat dat op jaarbasis best wat scheelt.

Dochterlief had bij de kleuters wel om de vrijdag vrij en in groep 3 tot de herfstvakantie.
pi_205238094
Dit is de uitleg die we hadden gekregen over de uren die gemaakt moeten worden en hoe ze het nu gaan verdelen (hier geen probleem meer want ze zijn groep 4 al even voorbij, maar voor verschillende ouders kwam het als een minder fijne verrassing begreep ik, ik zou er zelf niet zo’n probleem mee gehad hebben).
Ik weet dat andere scholen hier in de buurt de kleuter jaren op vrijdag helemaal vrij zijn

SPOILER
Ze hebben hier overigens continue rooster op ma di do vr. Dan hebben ze 45 minuten pauze in de middag

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 04-07-2022 19:55:01 ]
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 19:49:39 #242
382129 crew  Donna
pi_205238373
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
Dit is de uitleg die we hadden gekregen over de uren die gemaakt moeten worden en hoe ze het nu gaan verdelen (hier geen probleem meer want ze zijn groep 4 al even voorbij, maar voor verschillende ouders kwam het als een minder fijne verrassing begreep ik, ik zou er zelf niet zo’n probleem mee gehad hebben).
Ik weet dat andere scholen hier in de buurt de kleuter jaren op vrijdag helemaal vrij zijn

Dat heeft mijn werkgever ook met zijn zoontje idd.

Hij vroeg mij laatst hoe ik dat eigenlijk deed op vrijdag (want dan ben ik op kantoor). Hij dacht dat de mijne ook vrij waren haha.

Hier is het MA-DO 8:30 - 14:15 en VRIJ 8:30 - 12:00 tot en met groep 4.
En dan vanaf groep 5 elke dag van 8:30 tot 14:15

Ben nog altijd verbaast dat er door het land zoveel variatie in zit.
pi_205238453
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 17:44 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het zelf ook fijn. Maar ik heb wisselende werkdagen en hoef dus geen snipperdagen in te leveren, ik werk die week dan gewoon een andere dag.
Hier waren eerst de studiedagen allemaal op maandag of vrijdag zodat je een lang weekend weg kan gaan een keer. Maar afgelopen jaar was dat geen enkele keer (alleen vandaag met de kermis).
En daags na Sinterklaas. Maar ook dat was dit jaar niet. Dus ik ben benieuwd komend jaar. We zullen het komende week wel ergens door krijgen denk ik.

Studiemiddag vind ik wel echt nutteloos trouwens. Daar zou ik minder blij mee zijn omdat dat (voor mij) geen nut heeft om dan iets te gaan doen. Dan zou ik het meer als ‘last’ ervaren denk ik. (Ook niet echt natuurlijk, maar ook geen voordeel)
Klopt, het is juist meer regelen.

Maar het zal vast in de uren zitten. B zit in groep 4 en heeft 3 dagen van 08:30 tot 12 en van 13 tot 15 uur. 1 dag van 08:30 tot 12:15 en de 1 dag van 08:30 tot 12. Vanaf groep 5 gaan ze vrijdagmiddag ook naar school.
pi_205238604
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:53 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, het is juist meer regelen.

Maar het zal vast in de uren zitten. B zit in groep 4 en heeft 3 dagen van 08:30 tot 12 en van 13 tot 15 uur. 1 dag van 08:30 tot 12:15 en de 1 dag van 08:30 tot 12. Vanaf groep 5 gaan ze vrijdagmiddag ook naar school.
Dan zittende qua tijden op hetzelfde als dat ze hier zaten (want hier 45 min pauze in de middag en 15 minuten eerder vrij dan bij jullie). Maar hier altijd wel studiedagen gehad. Dus ben ook benieuwd of ze die nu meer gaan hebben als eerst of dat het wel mee valt. Afgelopen jaar hadden ze er 5,5 (de middag voor de zomervakantie zijn ze ook vrij)

(En dan de dag na Hemelvaart en nog ergens zo’n dag vrij, maar dat was geen studiedag voor de leraren dus die stonden niet in dat rijtje)
En 12 weken vakantie
pi_205238866
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 19:36 schreef hilliebillie het volgende:

SPOILER
Ze hebben hier overigens continue rooster op ma di do vr. Dan hebben ze 45 minuten pauze in de middag
Wat een verschil zeg. Hier hebben ze tot en met groep 4 anderhalf en daarna 2 uur per week minder dan die van jullie. Ook continurooster op lange dagen.
Zou m dat dan in de pauzes zitten of in de studiedagen?
pi_205238914
Hier zijn 10 studiedagen per jaar en een extra week vrij met Hemelvaart. De meeste studiedagen vallen op woensdag en dan is Sjaak toch al thuis, dus ik krijg er weinig van mee. Maar die extra week vrij gaan we altijd lekker kamperen O+
pi_205239042
Hier hebben ze al jaren het 5 gelijke dagen model dus elke dag van 8:30 tot 14:00.
Direct vanaf de kleuters al wat voor sommige kleuters best pittig is maar ze zijn nog niet leerplichtig dus daar valt makkelijk in te schuiven als dat nodig is.
pi_205239294
Hier op de vrije school is het bij de kleuters elke dag 8.30 tot 12.45, dan in de 1e klas (groep 3) 3 korte dagen per week en 2 lange (8.30 tot 14.45), in de 2e klas 3 lange dagen en 2 korte, en pas in de 3e klas (groep 5) 4 lange dagen.
Geen idee hoe ze alle leerstof in zo weinig uren passen, als je ook nog ziet hoeveel extra creatieve dingen ze doen :?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205239493
Hier is het ma tm do 8.30-15.00 en vrijdag 8.30- 12.15
6 of 7 studiedagen, aansluitend op vakantie of na hemelvaart, 6 weken zomervakantie, 1 week herfst, 2 weken kerst, 1 week voorjaarsvakantie en dit jaar 3 weken meivakantie.

Geen idee hoe en wat na de vakantie op het VO.
If they say
pi_205240023
Ik ben vooral blij dat de schoolvakanties steeds gelijk lopen tussen school B en verloofde.
Wij hebben geen vakantie opvang.
pi_205240271
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 21:49 schreef exode het volgende:
Ik ben vooral blij dat de schoolvakanties steeds gelijk lopen tussen school B en verloofde.
Wij hebben geen vakantie opvang.
Nou! Mijn man heeft een paar jaar in een andere vakantieregio gewerkt dan waar we wonen, dus zijn vakanties liepen niet altijd synchroon met die van Ketel. Dat leverde wel stress op. Gelukkig start hij in augustus bij een school dichter bij huis.
pi_205240444
Ik zou persoonlijk wel heel blij worden van 5 studiedagen in één week... Een weekje lekker rustig goedkoop op vakantie *O*

Bij ons had de onderbouw altijd vrijdagmiddag vrij, maar ze hebben corona-geld ingezet om groep 3 en 4 nu ook op vrijdagmiddag naar school te laten gaan. Geen idee hoe dat zit met het aantal lesuur per leerling en studiedagen enzo. Ik vind zelf studiedagen ook wel fijn. Studiemiddagen lijken me daarentegen juist weer vervelend. Wel de lasten, maar niet de lusten :N Ik moet de jaarplanning nog krijgen, ben vooral benieuwd of groep 3/4 les blijft krijgen op de vrijdagmiddag en wat dat dan inhoudt voor mijn kleuters die naar een gecombineerde groep 2/3 gaan.
pi_205240460
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou persoonlijk wel heel blij worden van 5 studiedagen in één week... Een weekje lekker rustig goedkoop op vakantie *O*

Bij ons had de onderbouw altijd vrijdagmiddag vrij, maar ze hebben corona-geld ingezet om groep 3 en 4 nu ook op vrijdagmiddag naar school te laten gaan. Geen idee hoe dat zit met het aantal lesuur per leerling en studiedagen enzo. Ik vind zelf studiedagen ook wel fijn. Studiemiddagen lijken me daarentegen juist weer vervelend. Wel de lasten, maar niet de lusten :N Ik moet de jaarplanning nog krijgen, ben vooral benieuwd of groep 3/4 les blijft krijgen op de vrijdagmiddag en wat dat dan inhoudt voor mijn kleuters die naar een gecombineerde groep 2/3 gaan.
Ja ik dus ook, of gewoon een lang weekend.
pi_205240685
Wij hadden afgelopen jaar minstens 10 studiedagen, verschrikkelijk.
Komend jaar wordt de schooltijd een kwartier vervroegd en dan hebben we er gelukkig nog maar 4.
Iedere studiedag is lastig, of omdat er opvang geregeld moet worden, of vrij gevraagd, of mijn moeder langer oppassen.
pi_205240702
Ik ben van school gewisseld toen J bijna naar school ging. Ik werkte in een andere regio en dat was anders heel onhandig geweest qua vakanties.

Schooltijden hier 5 gelijke dagen 8.30-14u en de andere school ma-di-do 8.30-14.30, wo 8.30-12.30, onderbouw vr 8.30-12.30, bovenbouw 8.30-14.30u.

@Mevrouw_Cactus Best veel, 10 studiedagen (geen middagen?). Ik ben (als MR-lid) benieuwd hoe ze dat wegschrijven want je mag er -wat ik er van weet- maximaal 7 hebben in een jaar.

Studiedagen zijn altijd gedoe :P
Als kind studiedag heeft moet ik vaak oppas regelen of vrij nemen. Als ik studiedag heb op een niet-werkdag moet ik oppas regelen.
Komend jaar hebben we allebei studiedag op 6 december. Heeft J extra vrij, zit ik de hele dag op school.
  maandag 4 juli 2022 @ 23:54:57 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205241264
Op de school van mijn kleinzoon heeft de onderbouw geen vrije vrijdagmiddag, maar hebben de kleuters op woensdag vrij.
Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat, 2 hele dagen school, dag vrij, 2 hele dagen school.
Ik denk dat het een mooi schema is.

Tegelijkertijd is er geen VSO/BSO op vrijdag :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205241695
Voor het lijstje:
Mijn kids, onder en bovenbouw: ma, di, do, vr van 8.30-14.30 en wo: 8.30-12.00

Op mijn werk: ma, di, di: 8.30-12.00 en 13.00-15.15
En wo-vr: 8.30-12.15
  dinsdag 5 juli 2022 @ 07:52:07 #258
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_205241974
Hier gaan ze t/m groep 4: ma, di, do van 8.30-14.45 en wo&vr: 8.30-12.30
Groep 5-8 heeft de vrijdag ook tot 14:45.
Tot vorig jaar was die 12:30 12:00 maar daarmee kwamen ze net uren tekort. Dus zo is het nu even snel opgelost.
Volgend jaar gaan ze over naar 8:30-14:00 voor iedereen, elke dag.
En het maakt mij voor dat laatste jaar ook niet zoveel meer uit.
pi_205242123
So, er zit dus echt best veel variatie in qua leestijden, maar ook qua aantal uren les per week
pi_205242227
Hier 08:30-14:45 en woe 08:30-12:00
pi_205242233
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:33 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden afgelopen jaar minstens 10 studiedagen, verschrikkelijk.
Komend jaar wordt de schooltijd een kwartier vervroegd en dan hebben we er gelukkig nog maar 4.
Iedere studiedag is lastig, of omdat er opvang geregeld moet worden, of vrij gevraagd, of mijn moeder langer oppassen.
Wij ook. Hadden we er net eentje gehad, diende de volgende zich alweer aan....

Vind een studiedag wel ideaal om naar bijvoorbeeld de Efteling te gaan.
pi_205242399
Hier vallen studiedagen meestal op donderdag en dan werk ik altijd dus daar heb ik niet bijzonder veel aan. :')
pi_205242401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:17 schreef hilliebillie het volgende:
So, er zit dus echt best veel variatie in qua leestijden, maar ook qua aantal uren les per week
Uiteindelijk moeten ze op jaarbasis toch wel hetzelfde zijn. Zo zullen sommige scholen wel met Sint vrijgeven en anderen weer niet.

B zijn school is ook 1 van de weinige zonder continuerooster als ik het zo altijd hoor.
pi_205242405
Overigens vangt B zijn BSO de kinderen op de studiedagen op tenzij je net als ons het minst uitgebreide pakket hebt.
Maar goed, dat kunnen ze makkelijk doen met slechts 2 middagen per schooljaar _O-
pi_205242782
quote:
Van mij van de Jumbo idem, gisteravond maar even zelf gegaan

Hier allebei op de middelbare school, ze hebben elke maand 1 inhaaldag, maar als ze niks hoeven in te halen dan zijn ze vrij. En volgens mij waren er nog wat studiedagen ook afgelopen jaar.
pi_205242792
Wat doe je als de verveling toeslaat? Dan kijk je samen met de 11 jarige Molang _O-
If they say
  dinsdag 5 juli 2022 @ 10:01:21 #267
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_205242809
Ik kreeg net bericht van school. De eerste 3 studiedagen doen ze in de laatste week van de vakantie. De andere 4 worden verdeeld over het jaar.
pi_205242991
Bij verloofde zijn alle studiedagen komend schooljaar op haar vrije dagen. Ook zo leuk. Dus we gaan even kijken waar we wat kunnen regelen.

Ik heb gewoon bijna vakantie, wiehoeeeee. Vanaf vrijdag zeg ik 4 weken doei doei. *O* Ik ben aan het aftellen hoor.
pi_205244131
Oh handig, @exode Idd even kijken wat er te regelen valt.

Wij gaan vandaag over 3 weken naar Londen *O*

En ik voel me prutterig.
If they say
pi_205244300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh handig, @:exode Idd even kijken wat er te regelen valt.

Wij gaan vandaag over 3 weken naar Londen *O*

En ik voel me prutterig.
Nouja, niet handig....want dan hebben we dus geen opvang :P Meestal ving ik dat soort dagen dan op, maar dat liep teveel op gedurende een jaar.
pi_205244492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:57 schreef exode het volgende:
Overigens vangt B zijn BSO de kinderen op de studiedagen op tenzij je net als ons het minst uitgebreide pakket hebt.
Maar goed, dat kunnen ze makkelijk doen met slechts 2 middagen per schooljaar _O-
Dat is in principe bij ons op school ook. Alleen is de administratie van de BSO nogal belabberd en gaat dat ook wel eens mis }:|
Gisteren heeft vriend voor de 5e keer een toestemmingsformulier voor Mijm meegekregen omdat ie dus al 4 keer eerder verloren is daar :N
pi_205244670
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 12:46 schreef exode het volgende:

[..]
Nouja, niet handig....want dan hebben we dus geen opvang :P Meestal ving ik dat soort dagen dan op, maar dat liep teveel op gedurende een jaar.
Ooooh, ik dacht dat je bedoelde dat ze op haar vrije dag tóch moest werken. Neemt ze de kinderen mee :P
If they say
pi_205244714
Mail over mijn bestelling van vanavond dat ze niet alles kunnen leveren vanwege blabla en dat ze een mail hebben gestuurd met wat niet leverbaar is. Die mail heb ik niet dus weet niet wat er niet geleverd wordt :?

Misschien komt die mail ook niet door de blokkade :')
If they say
pi_205244852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ooooh, ik dacht dat je bedoelde dat ze op haar vrije dag tóch moest werken. Neemt ze de kinderen mee :P
Dat klopt ook, de voorgaande jaren ging ze dan dus en was ik thuis voor de kinderen. Maar daar was ik wel klaar mee. Er was steeds wel iets. Ik blijf ook altijd thuis bij ziekte en dat liep nogal op in Coronatijd.
Zo bijzonder weer dat dus alle studiedagen op een maandag of vrijdag vallen voor haar.

We gaan het zien, nu Juul ook naar school gaat is het wel wat makkelijker natuurlijk.
pi_205245024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:39 schreef exode het volgende:

[..]
Dat klopt ook, de voorgaande jaren ging ze dan dus en was ik thuis voor de kinderen. Maar daar was ik wel klaar mee. Er was steeds wel iets. Ik blijf ook altijd thuis bij ziekte en dat liep nogal op in Coronatijd.
Zo bijzonder weer dat dus alle studiedagen op een maandag of vrijdag vallen voor haar.

We gaan het zien, nu Juul ook naar school gaat is het wel wat makkelijker natuurlijk.
Dan is het idd weer ff wennen. En overblijf op school voor een keertje? Scheelt iig thuis zijn voor lunch.
En nu maar hopen dat er niet weer shit komt door corona.
If they say
pi_205245236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 13:39 schreef exode het volgende:

[..]

Ik snap dit sowieso niet. Wat als je op twee scholen werkt, dan kun je toch ook niet zomaar naar die studiedagen? Of als je elders werkt/een eigen bedrijf hebt. Ik snap dat het een grote puzzel is en dan nooit iedereen kan, maar verwachten dat al je personeel maar iets moet kunnen regelen vind ik ook vreemd.
pi_205245330
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan is het idd weer ff wennen. En overblijf op school voor een keertje? Scheelt iig thuis zijn voor lunch.
En nu maar hopen dat er niet weer shit komt door corona.
Ja, precies, met overblijf is het al handiger. Maar ik word er vooral wat opstandig van omdat het zo al jaren gaat. Ze gaan er vanuit dat ik het wel oplos 'Kan exode niet thuisblijven?' Ja hoor, als jullie mijn salaris doorbetalen omdat ik dan vrij moet nemen.

Maar goed, gelukkig staat verloofde er zelf ook wat anders in sinds het met haar misging. We kijken wat we kunnen regelen en anders pech pech pech gehad.
pi_205245498
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2022 22:34 schreef Hupje het volgende:

@:Mevrouw_Cactus Best veel, 10 studiedagen (geen middagen?). Ik ben (als MR-lid) benieuwd hoe ze dat wegschrijven want je mag er -wat ik er van weet- maximaal 7 hebben in een jaar.

Ik heb geen idee, het is altijd op woensdag dus dan missen de kinderen maar een halve dag. Kan dat ook?
pi_205245519
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:38 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, precies, met overblijf is het al handiger. Maar ik word er vooral wat opstandig van omdat het zo al jaren gaat. Ze gaan er vanuit dat ik het wel oplos 'Kan exode niet thuisblijven?' Ja hoor, als jullie mijn salaris doorbetalen omdat ik dan vrij moet nemen.

Maar goed, gelukkig staat verloofde er zelf ook wat anders in sinds het met haar misging. We kijken wat we kunnen regelen en anders pech pech pech gehad.
Zo dan. Dus haar werkgever gaat eventjes bepalen dat jouw werkgever maar telkens coulant moet zijn 8)7 En jouw vakantiedagen gaan naar de haaien.
Wel fijn dat verloofde er nu wat anders instaat. Als je beide werkt heb je ook beide de zorg.
En wat FlyingFish zegt :Y
If they say
pi_205245610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:04 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zo dan. Dus haar werkgever gaat eventjes bepalen dat jouw werkgever maar telkens coulant moet zijn 8)7 En jouw vakantiedagen gaan naar de haaien.
Wel fijn dat verloofde er nu wat anders instaat. Als je beide werkt heb je ook beide de zorg.
En wat FlyingFish zegt :Y
Ze heeft leren nee zeggen en is ook wel gaan inzien wat er eigenlijk van mij werd gevraagd. Wat dat betreft is wat er is gebeurd goed geweest, hoe naar ook.

Maar eej, wij gaan zo met wat collega's weer eens naar het oester happy hour dus hoppa echt bijna vakantie mood.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 15:40:29 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205245810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 14:38 schreef exode het volgende:

[..]

Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?
KuikenGuppy
pi_205245826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:15 schreef exode het volgende:

[..]
Ze heeft leren nee zeggen en is ook wel gaan inzien wat er eigenlijk van mij werd gevraagd. Wat dat betreft is wat er is gebeurd goed geweest, hoe naar ook.

Maar eej, wij gaan zo met wat collega's weer eens naar het oester happy hour dus hoppa echt bijna vakantie mood.
Das idd dan een leermoment geweest. Is ze wel weer helemaal hersteld?

Haha, veel plezier!
If they say
pi_205245919
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?
Neuh, er moet toch iemand voor de klas staan...die discussie heb ik in het verleden al zo vaak gehad.
Maar goed, haar school en de stichting waar ze onder vallen, zijn sowieso vaak van de eigen regels.

Nu ze het zelf ook inziet, zegt ze dus alleen ja als ze echt kan.
pi_205245933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das idd dan een leermoment geweest. Is ze wel weer helemaal hersteld?

Haha, veel plezier!
Nee nog niet. Ze werkt nu 50% bijvoorbeeld. Fysiek is ze er al aardig. Weer op oude gewicht en wat energieker.

Prikkels moet ze echt nog reguleren. Zaterdag hadden we een klein feestje voor Juul. Bewust heel klein en ik had alles geregeld. Toch lag ze er zondag deels af. Lang geslapen en de hele dag moe.
pi_205246127
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:56 schreef exode het volgende:

[..]
Nee nog niet. Ze werkt nu 50% bijvoorbeeld. Fysiek is ze er al aardig. Weer op oude gewicht en wat energieker.

Prikkels moet ze echt nog reguleren. Zaterdag hadden we een klein feestje voor Juul. Bewust heel klein en ik had alles geregeld. Toch lag ze er zondag deels af. Lang geslapen en de hele dag moe.
50%, dat is toch een behoorlijke vooruitgang vanaf waar ze gekomen is. En prikkels...ook dat kost tijd. Het is al heel fijn dat er weer een klein feestje gehouden kon worden. Komt goed al duurt het even :Y
If they say
pi_205246453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 10:23 schreef exode het volgende:
Bij verloofde zijn alle studiedagen komend schooljaar op haar vrije dagen. Ook zo leuk. Dus we gaan even kijken waar we wat kunnen regelen.
Als MR lid heb ik er goed op gelet of de studiedagen een beetje verdeeld zijn over de dagen. Maar op mijn eigen werk is bijna alles komend jaar op woensdagmiddag :') (dan heb ik dus mijn tweede baan en vrij) Dus daar moet ik ook het gesprek nog over aangaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb geen idee, het is altijd op woensdag dus dan missen de kinderen maar een halve dag. Kan dat ook?
Het gaat erom dat je maar 7x een vierdaagse schoolweek mag hebben in een jaar, dus nee, dat maakt -behalve voor het aantal lesuren wat gemist wordt- niet uit.

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 15:40 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nope, dat zit dan in je taakuren (=niet leerling gebonden uren).
pi_205247074
Ben dus niet immuun. 2 streepjes ;(
Voel me weird en heb een loopneus.
If they say
pi_205247227
Oké. Wat is wijsheid. Toch een test bij de ggd, dan staat het iig genoteerd? Gaat mij om de volgende booster, na het debacle van de eerste wil ik niet meer. Dan zou dit een natuurlijke booster zijn, toch? :+
If they say
pi_205247260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké. Wat is wijsheid. Toch een test bij de ggd, dan staat het iig genoteerd? Gaat mij om de volgende booster, na het debacle van de eerste wil ik niet meer. Dan zou dit een natuurlijke booster zijn, toch? :+
Ik ben zo iemand die altijd alsnog een ggd test gehad wil hebben, want herstelbewijs en eventueel verzekeringstechnisch. Voelt voor mij als een hele kleine moeite.

Alleen ik heb tot nu toe alleen maar op andere testen 2 streepjes gezien, niet op Corona zelftesten. :+ Dus kan nog niet claimen dat ik het ook daadwerkelijk zo gedaan heb.
pi_205247265
Hoop trouwens dat het meevalt en blijft vallen qua klachten mushanga!
pi_205247312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Een GGD test is geen hele grote moeite (er van uitgaande dat je een testmogelijkheid in de buurt hebt) en kan je veel gedoe besparen, dus ik zou me zeker laten testen. Heb dat ook gedaan toen ik in april een positieve zelftest had.
pi_205247347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:09 schreef Bami het volgende:

[..]
Ik ben zo iemand die altijd alsnog een ggd test gehad wil hebben, want herstelbewijs en eventueel verzekeringstechnisch. Voelt voor mij als een hele kleine moeite.

Alleen ik heb tot nu toe alleen maar op andere testen 2 streepjes gezien, niet op Corona zelftesten. :+ Dus kan nog niet claimen dat ik het ook daadwerkelijk zo gedaan heb.
Oooh, daar zeg je zoiets. Heb een annuleringshuppel bij het hotel zodat ik tot 3 dagen van te voren kan annuleren. Hopelijk niet nodig maar stel wel...morgenochtend naar de ggd dus maar.

Haha, die streepjes zijn veeeel leuker :D Hoe is het met je?

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:10 schreef Bami het volgende:
Hoop trouwens dat het meevalt en blijft vallen qua klachten mushanga!
Hoop het. Wel koorts 38.3 en ik heb nóóit koorts. Loopneus, geen trek en voel me slapjes. Wel astma/copd dus weet niet of dat het erger maakt. Of juist niet.
If they say
pi_205247371
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:14 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Een GGD test is geen hele grote moeite (er van uitgaande dat je een testmogelijkheid in de buurt hebt) en kan je veel gedoe besparen, dus ik zou me zeker laten testen. Heb dat ook gedaan toen ik in april een positieve zelftest had.
Was laatst in 21 minuten met zoon heen en weer, getest en wel. Daar hoef ik het niet voor te laten. Als ik morgen niet omval, ga ik in de ochtend meteen.

Thanx meiden, ik ga toch een ritje ggd doen.
If they say
pi_205248806
Ik ben vandaag geopereerd. Mijn onderkantje is gereconstrueerd :P
Ik had heel erg last van mijn litteken. Nu heeft de gynaecoloog een heel stuk littekenweefsel weg gehaald.
Ging goed, maar nu is de verdoving uitgewerkt :X
Maar ik en de gynaecoloog hopen erg dat ik er vanaf nu geen last meer van heb!
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:00:09 #295
37150 livelink
pi_205249155
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag geopereerd. Mijn onderkantje is gereconstrueerd :P
Ik had heel erg last van mijn litteken. Nu heeft de gynaecoloog een heel stuk littekenweefsel weg gehaald.
Ging goed, maar nu is de verdoving uitgewerkt :X
Maar ik en de gynaecoloog hopen erg dat ik er vanaf nu geen last meer van heb!
Klinkt pijnlijk, Adrian4. Hopelijk is de pijn snel weg en daarmee alle last. Sterkte!
pi_205249643
Auch Adrian, sterkte met het herstel.

Ik moest vandaag echt zo enorm hard lachen. Wij hebben een nieuwe collega, nou ja nieuw, ik ken haar al meer dan 10 jaar maar sinds kort zit ze in ons team. Ze ging vandaag 'echte' koffie halen, bij 1 van de koffiebarretjes in het kantoor. En wij hebben een gebarista in het pand. Daar moet je dus in gebarentaal bestellen. Maar dat wist ze niet. Ze vroeg of ze voor ons ook wat mee kon nemen.....
Iedereen wilde natuurlijk iets ingewikkelds en speciaal en met extra toevoegingen. Ze is laaaaang weg geweest en ze gaat er nooit meer heen geloof ik.
Je vindt de gebaren hier overigens: https://www.gebaarista.nl/ dat scherm hangt daar ook, dus ze hoefde het niet out of the blue te doen.

Oh en plottwist, we gaan toch voor nieuwe pannen op het dak. Verder uitgezocht en advies ingewonnen, ook bij zwager die aanemer is. Lange verhaal bespaar ik julie. Nu alleen nog wachten op een ok van de buren omdat er koppelelementen deels op hun dak moeten.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:36:41 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205250403
Never a dull moment Exode. En van je collega’s moet je het hebben.

Beterschap Adrian en Mushanga.

Met mijn moeder gaat het goed. Binnenkort weer wat onderzoeken. Bedankt voor het vragen Fr_

Ik heb een vraag. Hoe heet ookalweer die jurk die een paar jaar geleden in was, die je op 67 manieren kon dragen. Was heel duur. Volgens mij had @BE er destijds een gekocht.

Edit: was het infinity dress??
  dinsdag 5 juli 2022 @ 22:48:45 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205250507
Het zegt mij niets eigenlijk. Ooit had ik wel een vest waar je tig dingen mee zou moeten kunnen. Met van die lange panden enzo. Uiteindelijk nooit echt veel mee gedaan. :+
pi_205250921
Ai, hopelijk herstelt het snel en beter dan de vorige keer Adrian!

Beterschap Mushanga!

Ik stond net onder de douche toen de badkamerdeur open ging omdat Em moest plassen. Prima, maar wel een beetje jammer dat ze uit automatisme na afloop het licht uit deed terwijl ik nog onder de douche stond :(
pi_205251147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oooh, daar zeg je zoiets. Heb een annuleringshuppel bij het hotel zodat ik tot 3 dagen van te voren kan annuleren. Hopelijk niet nodig maar stel wel...morgenochtend naar de ggd dus maar.

Haha, die streepjes zijn veeeel leuker :D Hoe is het met je?
[..]
Hoop het. Wel koorts 38.3 en ik heb nóóit koorts. Loopneus, geen trek en voel me slapjes. Wel astma/copd dus weet niet of dat het erger maakt. Of juist niet.
Bol. :+ Maar goed! Ben nu nog op vakantie en dat gaat eigenlijk helemaal prima, ondanks hitte en veel wandelen. Valt me alles mee. Donderdagochtend vertrekken we weer richting huis helaasch, ben benieuwd hoe werken me dan vergaat want mijn stuitje is wel wat gevoelig tegenwoordig. Maargoed, nog maar max 7 weken te gaan tot mijn verlof dus dat is ook wel te overzien.

Mhmm spannend wel, ik duim voor je dat het hierbij blijft en je snel opknapt. :*
pi_205252025
Dicht!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')