Succes vandaag!quote:Op woensdag 29 juni 2022 11:58 schreef MaJo het volgende:
Bedankt allemaal![]()
@:Phaidra wij nemen de tuinset van mijn ouders over en daar zit een speciale bak bij waarin je de kussens kunt opbergen. Heb je niet iets soortgelijks bij deze tuinset?
Ja, staand zouden er 4 zitkussens achter elkaar passen. De 5e past er dan alleen net niet meer netjes bovenop of naast. Ik ben zo slecht in het inschatten van maten en inhoud. Ik heb nu al een paar keer zitten rekenen in verschillende opties maar ik kom er gewoon niet uitquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:56 schreef hilliebillie het volgende:
Zo te zien is het zitvlak 50 cm. Tel er nog wat bij op van de rugkussens, maar ik verwacht niet dat die 34 dik zullen zijn.
Ik verwacht dat er altijd wel een manier is om het passend er in te krijgen desnoods de kussens staand er in
Aiquote:Op woensdag 29 juni 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou wachten tot je ze hebt. Je weet nooit hoe goed je die kussens in elkaar gepropt krijgt.
De onze zijn zo afschuwelijk groot en onpropbaar dat ze niet in de kist pasten die we ervoor kochten en dus altijd op zolder liggen![]()
Da's pas kut.
Fixed that for You.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou wachten tot je ze hebt. Je weet nooit hoe goed je die kussens in elkaar gepropt krijgt.
De onze zijn zo afschuwelijk groot en onpropbaar dat ze niet in de kist pasten die we ervoor kochten en dus altijd op zolder liggen![]()
Da's pas kutpoesje.
Nee. Ik vind 24 jaar leeftijdsverschil te veel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:46 schreef exode het volgende:
@:amaranta is this you? https://www.nu.nl/achterk(...)nne-van-den-eng.html
wij hebben een vergelijkbare bank en onze kussens pasten niet in zon gangbare kussenbox. wij hebben nu een tuinkast waar twee kliko's in passen voor (o.a.) de kussensquote:Op woensdag 29 juni 2022 11:47 schreef Phaidra het volgende:
Op het bankje, een vraag over een bankje. Wij gaan deze tuinbank bestellen:
[ afbeelding ]
We zijn aan het twijfelen of we een opbergkastje neer gaan zetten in de tuin, waar dan de kussens in kunnen en wat tuingereedschap. Er is geen schuur in onze tuin, dus we hebben het tuingereedschap nu buiten liggen (bezems/hark/schoffel etc) en de roestgevoelige dingen liggen binnen in de trapkast. Dat ergert me altijd enorm als ik in de tuin bezig ben en steeds heen en weer moet lopen. Dus tja, als we straks ook kussens kwijt moeten, is zo'n kastje wel handig. Maar hoe groot moet dat dan zijn? Ik vind de meeste kasten onooglijk en bizar duur, dus ik wil eigenlijk een zo klein mogelijke kast waar wel alles in past. Hebben jullie zelf zoiets? Tips?
Ik zat naar deze te kijken bijvoorbeeld, die zou qua inhoud denk ik voldoen, maar de binnenmaat is 75 cm en ik twijfel of dat nu voldoende is voor die kussens. Is het hele bankje 84 cm of het kussen zelf ook?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ontloopt elkaar niet zo gek veel met die ik postte. Jouwe iets breder, die andere iets hoger. Goed om te weten dat het bij jullie daarin past! Ik ga weer even meten in de tuin.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij hebben een vergelijkbare bank en onze kussens pasten niet in zon gangbare kussenbox. wij hebben nu een tuinkast waar twee kliko's in passen voor (o.a.) de kussens
https://www.keessmit.nl/k(...)PemvtEAaAtlKEALw_wcB deze geloof ik![]()
Wordt het in zo'n bak of tuinhuisje niet vochtig? Ons tuinhuisje is best wel vochtig, ondanks (of dankzij?) dat er altijd een raampje om een kiertje staat. Ik denk dat je moet oppassen dat je niet het weer erin krijgt ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2022 13:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik zou wel graag een tuinhuisje willen, maar de tuin is inderdaad niet zo gek groot en het neemt toch wel een hap tuin weg. Maar ik ben het zeker met je eens dat dat een veel mooiere optie is en ook eigenlijk meer waar voor je geld aan opbergruimte.
Nog steeds onaangenaam slapen, maar het scheelt wel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 18:49 schreef exode het volgende:
Leve de rolluiken! 25 graden in de kinderkamers ipv 29 graden.
Jahoor, moet echt wel kunnen. Hier liggen ze het hele jaar in zo’n bak en dat gaat zelfs prima.quote:Op woensdag 29 juni 2022 16:49 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou het in de winter wel binnen opslaan. Maar voor in de zomer als de kussens regelmatig gebruikt worden zou zo iets wel kunnen toch?
Onze bank staat niet overdekt en we hebben wel veel vogels. Ik heb een nog grotere hekel aan kussens schoonmaken voordat ik erop kan zitten, daarom ruimen we ze tussendoor op. Anders was ik daar zeker ook te druk voor geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2022 22:14 schreef SQ het volgende:
Bij mij liggen ze gewoon van april tot oktober weg te rotten op mijn loungebank. Ik ben echt heel lui druk.
Ja, maar dat zei ik laatst dus ook. Mijn kinderen zijn al bijna volwassen en nog steeds is juni de maand waarin ik compleet doordraai en half overspannen aan de zomervakantie begin. Ligt het dan aan ons of gaat er iets mis in de maatschappij waarin iedereen die laatste maand nog van alles moet?quote:Op woensdag 29 juni 2022 22:28 schreef Hupje het volgende:
Die laatste schoolweken zijn zo druk... Elk jaar denk ik weer dat ik het anders ga doen. En nu heb ik dus in 4 weken tijd
3 vergaderingen
studiedag
3 etentjes
een cursusmiddag van de wijkagent
een housewarming
2 familie verjaardagen en 1 van vrienden
voorbereiden voor de kindervakantieweek (op locatie dingen uitzoeken)
schoolreisje (op mijn dag)
en natuurlijk gewoon werken en voorbereiden voor volgend jaar
en kind heeft studiedag (oppas regelen), schoolreisje, kinderfeestje en afzwemmen.
Ook dit jaar dus weer bekaf als de vakantie begint, ik leer het ook nooit
Oh lol, ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat die bakken ervoor gemaakt zouden zijn om gewoon buiten te laten staan. Zo lang je het goed afsluit iigquote:Op woensdag 29 juni 2022 16:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wordt het in zo'n bak of tuinhuisje niet vochtig? Ons tuinhuisje is best wel vochtig, ondanks (of dankzij?) dat er altijd een raampje om een kiertje staat. Ik denk dat je moet oppassen dat je niet het weer erin krijgt ofzo.
Wij hadden in de garage een kast waar we tuinstoelkussens in hadden bewaard en daar had ik allemaal van die puntjes in zitten doordat het vochtig was denk ik.
Ik kende dit niet, maar heb met Sjaak een paar afleveringen gekeken en hij vindt het super leuk om te zien. Zat helemaal te lachenquote:
Het is echt heerlijk om naar te kijkenquote:Op woensdag 29 juni 2022 23:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik kende dit niet, maar heb met Sjaak een paar afleveringen gekeken en hij vindt het super leuk om te zien. Zat helemaal te lachen
Ik snap dat je dit cynisch bedoelt, maar het is echt waar. Vanaf volgende week is het weer rustig bij ons.quote:Op woensdag 29 juni 2022 23:04 schreef amaranta het volgende:
Boffen jullie even dat na morgen juni voorbij is.
Niet eens cynisch. Bemoedigend!quote:Op donderdag 30 juni 2022 01:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit cynisch bedoelt, maar het is echt waar. Vanaf volgende week is het weer rustig bij ons.
Bizar hè? Elk jaar neem ik (op school) voor om de activiteiten niet in de laatste weken te laten plaatsvinden. En toch gebeurt dat, inclusief inhaal-corona-feestjes van zo'n beetje de helft van de klas. Sinds Corona is schoolreisje al verplaatst naar september. Dat is wel heel erg lekker moet ik zeggen. Ben heel benieuwd hoe dat er volgend jaar uit ziet als M ook op de basisschool zit. Ik denk dat mijn man (ook werkzaam in het PO) en ik dan langzaam gek worden en elkaar in juli wel weer een keer fatsoenlijk spreken of zoquote:Op woensdag 29 juni 2022 22:28 schreef Hupje het volgende:
Die laatste schoolweken zijn zo druk... Elk jaar denk ik weer dat ik het anders ga doen. En nu heb ik dus in 4 weken tijd
3 vergaderingen
studiedag
3 etentjes
een cursusmiddag van de wijkagent
een housewarming
2 familie verjaardagen en 1 van vrienden
voorbereiden voor de kindervakantieweek (op locatie dingen uitzoeken)
schoolreisje (op mijn dag)
en natuurlijk gewoon werken en voorbereiden voor volgend jaar
en kind heeft studiedag (oppas regelen), schoolreisje, kinderfeestje en afzwemmen.
Ook dit jaar dus weer bekaf als de vakantie begint, ik leer het ook nooit
Dit doen wij privé ook zo veel mogelijk, zodat er ruimte blijft bestaan om gewoon niks te doen of om spontaan iemand op te zoeken. Scheelt ook zeker dat wij maar één jarige in de familie hebben in juni (Juli daarentegen...quote:Op woensdag 29 juni 2022 23:47 schreef Nanukerst het volgende:
Hier geen drukte in de maand juni, ik herken het niet zo. Er zijn wel wat meer uitnodigingen voor het een of ander dan normaal, maar ook daarin zijn keuzes te maken. Als de agenda te vol wordt, strepen we gewoon wat door. Zonder enig schuldgevoel. Vind het ook erg fijn en belangrijk om mijn kinderen voor te leven dat je niet aan alles mee hoeft te doen.
Tja....oud huis, this is it. Kinderen slapen meteen een stuk beter in ieder gevalquote:Op woensdag 29 juni 2022 21:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Nog steeds onaangenaam slapen, maar het scheelt wel.
Ja. Nee. Ik had gevraagd om andere werkdagen en een andere klas en heb het allebei niet gekregen. Qua werkdagen hebben wij dus een probleem de tweede helft van komend schooljaar. En qua klas, ik heb weer de jongste kleuters en dat is op zich wel prima, maar ik begin daarin de uitdaging wat te missen. Dus had graag wat anders gedaan. Maar ja. De kinderen zullen er niks van merkenquote:Op donderdag 30 juni 2022 08:11 schreef Peacefulll het volgende:
Formatie al bekend Hupje en Amaranta? Blij mee?
Nee, nog niet bekend helaasquote:Op donderdag 30 juni 2022 08:11 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Bizar hè? Elk jaar neem ik (op school) voor om de activiteiten niet in de laatste weken te laten plaatsvinden. En toch gebeurt dat, inclusief inhaal-corona-feestjes van zo'n beetje de helft van de klas. Sinds Corona is schoolreisje al verplaatst naar september. Dat is wel heel erg lekker moet ik zeggen. Ben heel benieuwd hoe dat er volgend jaar uit ziet als M ook op de basisschool zit. Ik denk dat mijn man (ook werkzaam in het PO) en ik dan langzaam gek worden en elkaar in juli wel weer een keer fatsoenlijk spreken of zo![]()
Vorig jaar was mijn man zo verschrikkelijk op en overprikkeld dat hij niet in staat was om op vakantie te rijden met de vouwwagen. Daar schrokken we best wel van. Dus nu vertrekken we in ieder geval 5 dagen later, niet gelijk de eerste zaterdag.
Formatie al bekend Hupje en Amaranta? Blij mee?
[..]
Dit doen wij privé ook zo veel mogelijk, zodat er ruimte blijft bestaan om gewoon niks te doen of om spontaan iemand op te zoeken. Scheelt ook zeker dat wij maar één jarige in de familie hebben in juni (Juli daarentegen...)
Wij zoeken nog collega’s. Kom het is leuk.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:39 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja. Nee. Ik had gevraagd om andere werkdagen en een andere klas en heb het allebei niet gekregen. Qua werkdagen hebben wij dus een probleem de tweede helft van komend schooljaar. En qua klas, ik heb weer de jongste kleuters en dat is op zich wel prima, maar ik begin daarin de uitdaging wat te missen. Dus had graag wat anders gedaan. Maar ja. De kinderen zullen er niks van merken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kweek je echt een hoop goodwill mee ja, vertrekken nadat de formatie rond isquote:Op donderdag 30 juni 2022 08:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij zoeken nog collega’s. Kom het is leuk.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef exode het volgende:
Hier is het ook poepdruk en wij skippen best veel nu. We hebben geleerd van wat er met verloofde gebeurde.
MAAR Juul is 4! Vandaag jarig en net voor het eerst echt naar school gebrachtNa school gaan we het met zijn 4tjes vieren. Taart eten, cadeaus uitpakken, sushi eten.
![]()
Zo en nu mogen we een dakbeslissing gaan nemen. Pff wat is dat lastig. Lekker in de spoiler om niet iedereen te vermoeien met onze keuze.Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat ik nog mis in de afweging: hoeveel pecunia scheelt het? Welk percentage van het totaal is dat? Het stormt tegenwoordig wel vaker heb ik het idee, dus als nieuwe pannen daadwerkelijk steviger zijn, zou ik daar liever geen risico mee nemen. Maar als dat verwaarloosbaar is, zou ik voor 1 kiezen. Ik hou ervan als alles zoveel mogelijk in originele staat/stijl blijft.Venus in pocketformaat
© loveli
De pannen zijn best stormvast vanwege de manier van leggen. Ze liggen deels over elkaar zeg maar. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Het komt erop neer dat er wat wind onderdoor kan zonder dat er iets gebeurt en dat een pan eigenlijk al verschoven moet zijn om eraf te vliegen. Ze liggen nog steeds steviger dan de daken van tegenwoordig zeg maar. Het zal dan ook om hoogstens 1 pan gaan en door de folie die eronder komt, veroorzaakt het geen lekkage.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Wat ik nog mis in de afweging: hoeveel pecunia scheelt het? Welk percentage van het totaal is dat? Het stormt tegenwoordig wel vaker heb ik het idee, dus als nieuwe pannen daadwerkelijk steviger zijn, zou ik daar liever geen risico mee nemen. Maar als dat verwaarloosbaar is, zou ik voor 1 kiezen. Ik hou ervan als alles zoveel mogelijk in originele staat/stijl blijft.
De oude liggen los, ze houden elkaar op de plek zeg maar, de nieuwe komen deels vast te liggen met haken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:20 schreef Mushanga71 het volgende:
Gefeliciteerd met Juul @:exode🎂🎈🎊
Optie 1. Tenzij je er langer dan 100 jaar wil blijven wonen![]()
En qua storm, liggen de oude ook vast?
Wij hebben een plat dak met bitumen, geen idee hoe en wat met dakpannen.
Lees net je vorige post, snap het. Dan zeker voor optie 1.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:22 schreef exode het volgende:
[..]
De oude liggen los, ze houden elkaar op de plek zeg maar, de nieuwe komen deels vast te liggen met haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en het is geen optisch bedrog, het ligt echt schots en scheef.
Ja, zijn nieuwe pannen, maar wel de originele. Is andere bouw dan ons huisje. Ons huis is uit 1926, huis aan de andere kant is wat jaren minder oud.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:29 schreef Mushanga71 het volgende:
Het is wel 1 geheel met de buren. En vind het wel meevallen, eigenlijk. Tis nou eenmaal een oud huisje en dan nieuwe pannen...?
Edit: huis aan de andere kant heeft nieuwe pannen? Haalt best wel wat charme weg.
Ik zou zéker voor optie 1 gaan, maar jullie moeten beslissenquote:Op donderdag 30 juni 2022 09:33 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, zijn nieuwe pannen, maar wel de originele. Is andere bouw dan ons huisje. Ons huis is uit 1926, huis aan de andere kant is wat jaren minder oud.
Overigens krijgen we wel dezelfde pannen, maar 2 cm kleiner en natuurlijk nieuw dus schoon, iets afwijkend qua kleur waarschijnlijk.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:26 schreef exode het volgende:
En in de spoiler ons huidige dak, verloofde zegt dus optie 2 omdat:
je ziet toch amper iets van ons dak door de lelijke dakkapel (jaja staat op de vervanglijst), het veluxraam en de zonnepanelen.Als je er toch bijna niks van ziet, waarom zou je dan duurdere nieuwe nemen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en het is geen optisch bedrog, het ligt echt schots en scheef.
Venus in pocketformaat
© loveli
Tja, als je ergens een beter aanbod krijgt 😋quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar kweek je echt een hoop goodwill mee ja, vertrekken nadat de formatie rond is. Deed een leerkracht op onze school vorig jaar, ze is vervolgens met de stille trom vertrokken. Ook niet meer genoemd of bedankt bij de afsluiting van het jaar
![]()
. Het zal vast een reden hebben, maar ik vond het toch raar dat je je als directeur dan zo laat kennen...
Op de school van mijn man gaan letterlijk tientallen leraren weg dit jaar (incl mijn man) en de rector doet daar dus ook niks mee. Maar hij heeft de leegloop ook grotendeels zelf veroorzaakt, dus...quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:07 schreef Phaidra het volgende:
Het zal vast een reden hebben, maar ik vond het toch raar dat je je als directeur dan zo laat kennen...
Wow, dat is ook echt veel. Dan zou je als rector wel even bij jezelf te raden moeten gaanquote:Op donderdag 30 juni 2022 09:42 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Op de school van mijn man gaan letterlijk tientallen leraren weg dit jaar (incl mijn man) en de rector doet daar dus ook niks mee. Maar hij heeft de leegloop ook grotendeels zelf veroorzaakt, dus...
Ze is net haar moeder (die andere), ze was half wakker dus wij volle goede moed voor haar zingen. Trekt ze haar laken over zich heen en roept 'ik wil slaaaaapen!'quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:43 schreef lunapuella het volgende:
En gefeliciteerd met Juul @:exode!Ze voelt zich vast heel jarig?
Haha, ja!quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je er toch bijna niks van ziet, waarom zou je dan duurdere nieuwe nemen?
Ja, daar zorgt dat koppelelement voor en er zit dus folie onder bij ons en de buren.quote:Op donderdag 30 juni 2022 09:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zou zéker voor optie 1 gaan, maar jullie moeten beslissen![]()
Ik hou van oud en de pannen passen er gewoon bij. Plus dat het niet goed aansluit bij de buren. Is dat wel goed waterdicht dan?
Beterschap.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:10 schreef LeSage het volgende:
Gefeliciteerd voor Juul![]()
We moeten het universum misschien toch nog maar eens uitleggen dat moeders niet ziek kunnen zijn. Ik had vannacht buikgriep from hell![]()
Nu is het in ieder geval gezakt dat ik niet meer iedere 10 minuten moet rennen, maar helemaal veilig ben ik ook nog niet. En voel me net een vaatdoekje zo slap.
Nou, moeders kunnen wel ziek zijn, maar niet op hun vrije dag waarbij ze met de kinderen naar de kapper moest, daarna meteen naar zwemles en dan zoon slagwerk en ikzelf daarna. En vriend die tot 6 moet werken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Beterschap.
En moeders kunnen prima ziek zijn.
We moeten juist af van die gedachten dat het niet kan.
Mijn school is ook leuk, verder. SO is wel mijn ding, zeg maar. En zo dicht bij huis als ik nu werk, vind ik nooit meer. Lekker praktisch. Dat levert tijd en flexibiliteit op en die kan ik op het moment wel gebruiken, het is behoorlijk hectisch thuis de laatste tijd.quote:Op donderdag 30 juni 2022 08:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij zoeken nog collega’s. Kom het is leuk.
Ik snap je hoor.quote:Op donderdag 30 juni 2022 10:18 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nou, moeders kunnen wel ziek zijn, maar niet op hun vrije dag waarbij ze met de kinderen naar de kapper moest, daarna meteen naar zwemles en dan zoon slagwerk en ikzelf daarna. En vriend die tot 6 moet werken.
Als het vanmiddag niet lukt haalt vriend de jongste even snel op van school. Oudste gaat sowieso met een vriendin van ons mee naar de zwemles. En vanavond heb ik mijn slagwerk afgezegd.
Toevallig echt een onmogelijke dag
Bij ons ook wel watquote:Op donderdag 30 juni 2022 11:31 schreef Leandra het volgende:
Op de school van Soneal vertrekken behoorlijk wat leerkrachten komend jaar, vooral opvallend omdat het gros er al heel lang werkt.
Ik ben benieuwd of de nieuwe directeur, die er sinds vorig jaar is, daar iets mee van doen heeft.
Ja, ik snap het wel maar dit valt best op zeg maar, dat er zo'n voorraad oudgedienden weggaat terwijl er net een jaar een nieuwe directeur is.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Bij ons ook wel wat
1. Baan dichter bij huis.
2. Ander soort werk
3. Andere school binnen de stichting die beter past
4. Basisonderwijs trekt niet meer, maakt overstap naar mbo
Nieuwe directeur is altijd lastig. Zo iemand probeer toch een stempel te drukken.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel maar dit valt best op zeg maar, dat er zo'n voorraad oudgedienden weggaat terwijl er net een jaar een nieuwe directeur is.
Ja, ik snap je wat dat betreft wel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik snap je hoor.
Het ligt in deze ook aan mij.
Ik ben gewoon erg allergisch voor zulke opmerkingen.
Iedereen kan ziek worden en zijn, of je nu een kut hebt of een piemol.
En vrouwen voelen zich vervolgens verplicht om alsnog de boel draaiende te houden, en dat is gewoon niet zo.
Je wilde toch graag een zwembad in de tuin? oh nee, dat was een bubbelbad...quote:Op donderdag 30 juni 2022 11:54 schreef exode het volgende:
Ziek zijn is gewoon stom, hopelijk voel je je snel beter LeSage!
Het gaat hier vandaag volgens de voorspellingen 27 mm regenen....dat kan toch niet? Is dat een 24/7 wolkbreuk of zo? Ach voorlopig de planten geen water geven.
Dankje voor de tip. Heb ik inderdaad in huis en probeer ik nu maar slokje voor slokje naar binnen te werken. Buik is nog helemaal niet op orde.quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:24 schreef Phaidra het volgende:
@:LeSage, veel beterschap! Heb je ORS in huis? Dat helpt mij altijd goed om weer een beetje op de been te komen na een heftige buikgriep.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 14:04 schreef PKM het volgende:
Het goede nieuws is dat mijn kleuter eindelijk een goede schooldag heeft doorgemaakt.
Het slechte nieuws is dat mijn dreumes vandaag helemaal niet is gaan slapen. Twee pogingen, plus een uur wandelen in de hitte.![]()
Ik ben vervloekt.
Dat is idd flink lang, Soneal krijgt volgende week vrijdag vakantie maar moet maandag 22 augustus weer naar school.quote:Op donderdag 30 juni 2022 13:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Zo, hier is de vakantie begonnen. Vanaf vandaag tot 1 september. Ik vind het maar verrekte lang!
Maar goed, oudste had prima rapport, leuke klas voor volgend jaar, etc.
Ik zou die spullen aanschaffen en haar elke dag laten oefenen 😇😅quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim moet nog een praktijkexamen doen voor de schoonmaak. Ze is nu druk aan het oefenen. Stofzuigen, prullenbakken legen , schoonmaken. Dweilen wil ze ook nog doen.
Krijg allemaal commentaar. Ik heb niet de juiste schoonmaakdoeken, ik heb geen stofwisser, de dweil is anders dan op school etc, er is geen ontkalk spul voor de wc. De autist in Kim komt erg naar voren zo, alles moet kloppen.
Maar gelukkig hebben we het uit kunnen leggen dat het echt niet erg is. En ze weet wat ze moet doen en in welke volgorde. Dus doet ze sommige dingen alsof.
Met Tyler zijn we nog steeds bezig voor scholing, binnenkort hebben we iig een gesprek op een school.
Mijn zoon had ook schoonmaakles op zijn middelbare school. Kreeg ik ook te horen dat ik altijd verkeerd schoongemaakt had en zoquote:Op donderdag 30 juni 2022 18:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim moet nog een praktijkexamen doen voor de schoonmaak. Ze is nu druk aan het oefenen. Stofzuigen, prullenbakken legen , schoonmaken. Dweilen wil ze ook nog doen.
Krijg allemaal commentaar. Ik heb niet de juiste schoonmaakdoeken, ik heb geen stofwisser, de dweil is anders dan op school etc, er is geen ontkalk spul voor de wc. De autist in Kim komt erg naar voren zo, alles moet kloppen.
Maar gelukkig hebben we het uit kunnen leggen dat het echt niet erg is. En ze weet wat ze moet doen en in welke volgorde. Dus doet ze sommige dingen alsof.
Met Tyler zijn we nog steeds bezig voor scholing, binnenkort hebben we iig een gesprek op een school.
Kim wil schoonmaakster worden. Dus alle les wat ze erin krijgt is echt volgens de regels. Wc schoonmaken 10 stappen ofzo. Kim onthoud dat en dan moet ook alles precies zo. Dat ik dan geen huppeldepup blokje heb vind ze heel vreemd. En een blauw doekje voor sanitair en rood voor de wc geloof ik. Ik heb gewoon tig microvezel doekjes. En schoonmaakmiddel en wcreiniger etc. Ohja, de vaatwasser inruimen moet ook op een bepaalde volgorde. Ik heb mijn eigen volgorde!quote:Op donderdag 30 juni 2022 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon had ook schoonmaakles op zijn middelbare school. Kreeg ik ook te horen dat ik altijd verkeerd schoongemaakt had en zo![]()
Dus ik heb het hem allemaal goed laten voordoen hoe ik moet strijken, ramen wassen, keukenkastjes uitsoppen enz.
Goede tijd was dat
Goed idee!quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou die spullen aanschaffen en haar elke dag laten oefenen 😇😅
Ontlurk ik even voor, aangezien Juul altijd de secret twin van mijn Phi wasquote:Op donderdag 30 juni 2022 08:56 schreef exode het volgende:
MAAR Juul is 4! Vandaag jarig en net voor het eerst echt naar school gebrachtNa school gaan we het met zijn 4tjes vieren. Taart eten, cadeaus uitpakken, sushi eten.
![]()
Dank je wel!quote:Op vrijdag 1 juli 2022 07:22 schreef Jentin het volgende:
[..]
Ontlurk ik even voor, aangezien Juul altijd de secret twin van mijn Phi wasGefeliciteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Het was niet alleen die mentor, er was gewoon vanuit school helemaal geen enkele aandacht of begeleiding voor. Ik herinner me dat 2 docenten individueel een keer gevraagd hebben hoe het met me ging, gewoon wat menselijke interesse toonden. Maar verder, niks en niemand die het iets kon schelen (zo komt het althans over).quote:Op vrijdag 1 juli 2022 11:54 schreef lunapuella het volgende:
Ai @:Phaidra, ik kan me voorstellen dat dat nu blijft knagen. Je zou een persoonlijkere boodschap verwachten na zo'n jaar inderdaad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt me ook heel rot. Bij ons op het pleintje is vorig jaar ook een man overleden. Zijn vrouw is een leuk, positief ingesteld mens. We staan wel eens te kletsen, maar ik vraag dan ook niet zo snel echt door. Het voelt toch net iets te privé. Maar goed, ik ontloop haar niet en vraag ook gewoon hoe het gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:44 schreef Adrian4 het volgende:
Collega vertelde mij dat toen haar man overleden was ze mensen de andere gang in zag schieten in de supermarkt om niet met haar te hoeven praten.
Mensen weten het gewoon niet hoe ze moeten reageren denk ik
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet erg vond hoor, destijds. Ik was 23 toen mijn vader overleed en sommige mensen werden er heel ongemakkelijk van, maar aan de andere kant weet je soms ook niet hoe een nabestaande wilt dat je reageert. Ik volg een mevrouw op Insta die een tijdje geleden haar zoontje verloren is en onlangs haar man verloor. Zij plaatste laatst een halve eisenlijst waar een reactie aan moest voldoen en wat ze vooral niet wilde horen, toen ik dat las dacht ik nou je kan het ook nooit goed doen. Maar zo voelde zij dat op dat moment. Rouwen is zo persoonlijk, er is geen handleiding van. Prima dan als mensen niet weten wat ze moeten zeggen, maar als nabestaande de wat onhandige reacties ook maar beter gewoon naast je neer leggen. Mensen bedoelen het over het algemeen goed.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:44 schreef Adrian4 het volgende:
Collega vertelde mij dat toen haar man overleden was ze mensen de andere gang in zag schieten in de supermarkt om niet met haar te hoeven praten.
Mijn moeder verloor haar broer toen ze 15 was en beschrijft precies dit: dat ze na de vakantie op school kwam en iedereen op het plein van zich af zag zwermen. Zo triestquote:Op vrijdag 1 juli 2022 12:44 schreef Adrian4 het volgende:
Dat hangt van de persoon af. Ik had zelf weer geen behoefte om er telkens over te praten en vond het fijn om afleiding en gevoel van normaliteit te hebben.quote:
Dat herken ik ook heel erg van de periode vlak na het overlijden. De dagelijkse stress viel weg en dat was een verademing. En ik hoefde er ook niet per se over te praten. Maar dat professionals in het onderwijs niet een keer een 'officiële' afspraak hebben gehad om te bespreken of ik het allemaal wel redde, of ik behoefte had aan begeleiding, dat vind ik raar. Of zoals dat rapport, een erkenning dat het echt knap was dat ik me ondanks de omstandigheden zo goed staande had weten te houden, dát had wel een wereld van verschil gemaakt.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hangt van de persoon af. Ik had zelf weer geen behoefte om er telkens over te praten en vond het fijn om afleiding en gevoel van normaliteit te hebben.
Wat ik heb geleerd is dat je het beste kunt vragen wat iemand prettig vindt en wat niet omdat er geen formule is voor rouw. Het negeren omdat je iemand wilt ontzien, of omdat je jezelf wilt ontzien, kan bijzonder pijnlijk zijn. Ik heb het ooit uit projectie bij een collega gedaan en daar heb ik spijt van betuigd nadat ze er iets over had gezegd.
Dat is ook onvergeeflijk en ik denk tegenwoordig ook onvoorstelbaar. In het hoger onderwijs merk ik in ieder geval dat er veel aandacht en begrip voor is en aanleiding vormt voor aangepaste afspraken.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat herken ik ook heel erg van de periode vlak na het overlijden. De dagelijkse stress viel weg en dat was een verademing. En ik hoefde er ook niet per se over te praten. Maar dat professionals in het onderwijs niet een keer een 'officiële' afspraak hebben gehad om te bespreken of ik het allemaal wel redde, of ik behoefte had aan begeleiding, dat vind ik raar. Of zoals dat rapport, een erkenning dat het echt knap was dat ik me ondanks de omstandigheden zo goed staande had weten te houden, dát had wel een wereld van verschil gemaakt.
Absoluut waar.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:18 schreef Vanyel het volgende:
Bovenstaande gebeurt ook met medische shit (kanker als opvallend voorbeeld) maar misschien nog wel meer met psychische dingen of andere taboe-onderwerpen. Ook daar geldt imo, vraag het gewoon. Je weet nooit wat dat kan doen.
Hoera! Hopelijk hierna nooooit meerquote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:52 schreef Quoi het volgende:
Oeh, hier heb ik ook nog wel iets over te zeggenMaar tikt even lastig "aan het infuus" (de laatste!!)
De laatstequote:Op vrijdag 1 juli 2022 13:52 schreef Quoi het volgende:
Oeh, hier heb ik ook nog wel iets over te zeggenMaar tikt even lastig "aan het infuus" (de laatste!!)
Ja. Dat telt. Mijn vader had een bijna onzichtbare tweede-. En is daarna wel ziek geweest. Vooral koorts en snot.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Uhm, tellen 2x een heul licht 2e streepje als positief? 2x getest dus.
We hebben geshopt, komen thuis en ineens heeft zoon hoofdpijn en flinke koorts.
Morgen maar naar de teststraat dan. Uiteraard had ik maar 1 streep![]()
Baal hiervan, laatste schoolweek, de 12e musical en afscheid. Zal wel beter zijn dan?
Dikke knuffel voor iedereen die um gebruiken kanVaak is het zo dat je zélf zoiets moet hebben meegemaakt wil men weten hoe je moet reageren. Daarbij is het voor iedereen anders. En buiten dat zijn er natuurlijk altijd horken.
Edit: en uiteraard heeft zoon de 9e examen voor zn sport. We gaan in herhaling want de vorige keer miste hij ook het examen en moest dat later doen![]()
Mehquote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Dat telt. Mijn vader had een bijna onzichtbare tweede-. En is daarna wel ziek geweest. Vooral koorts en snot.
Ja is weer helemaal opgeknapt gelukkigquote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
MehKan nu zonder afspraak testen, tussen 9 en 12. Morgen maar doen dan
Zoon heeft alleen koorts en hoofdpijn. Leuk, kan ik school gaan inlichten. Daaag laatste week
![]()
Je vader wel weer beter?
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:47 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja is weer helemaal opgeknapt gelukkig
Godsamme, wat een figuur🤣. Maar hij is zich er iig wel van bewust dat ie iets niet helemaal goed heeft gedaan.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:49 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog een update over de ramenwasser.
O nee toch niet ha ha ha.
Hij zou vanmiddag langskomen, maar drie keer raden wie er niet is geweest. Niet om mijn ramen te wassen overigens maar om mij terug te betalen.
Pannenkoek. Hij belde mij woensdag helemaal uit zichzelf. En hij zou vandaag echt echt echt erewoord erewoord erewoord langskomen.
Lolololololol.
Ik denk dat hij zich kapot schaamt om hier aan de deur te komen.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Godsamme, wat een figuur🤣. Maar hij is zich er iig wel van bewust dat ie iets niet helemaal goed heeft gedaan.
Misschien juist wel bij jou omdát je hem kent en denkt dat hij wel credits bij je heeft? Dat zou ik dan denken, maar heb er geen verstand van.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich kapot schaamt om hier aan de deur te komen.
Maar hij kan nog altijd de tikkie afrekenen die ik een maand geleden heb gestuurd.
Ik heb een vriendin en die heeft bij GGZ gewerkt en zij was hier op bezoek toen hij hier was. En zij is helemaal niet verbaasd dat hij dit doet. Hoewel het haar wel verbaast dat hij het bij mij doet omdat hij mij persoonlijk kent. Maar het gedrag an sich verbaast haar niet.
Zoals ik over die glazenwasser heb gelezen is er inderdaad ergens wel een ‘dingetje’ in zijn persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich kapot schaamt om hier aan de deur te komen.
Maar hij kan nog altijd de tikkie afrekenen die ik een maand geleden heb gestuurd.
Ik heb een vriendin en die heeft bij GGZ gewerkt en zij was hier op bezoek toen hij hier was. En zij is helemaal niet verbaasd dat hij dit doet. Hoewel het haar wel verbaast dat hij het bij mij doet omdat hij mij persoonlijk kent. Maar het gedrag an sich verbaast haar niet.
Ik ben inmiddels zó uit de ''coronasferen'' dat ik dacht dat je zwanger wasquote:Op vrijdag 1 juli 2022 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Uhm, tellen 2x een heul licht 2e streepje als positief? 2x getest dus.
Een grap die ik tegenover mijn schoonzus nog achter de hand hou als ik eens positief op Corona test.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:12 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zó uit de ''coronasferen'' dat ik dacht dat je zwanger was
Whahahahahaquote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:12 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zó uit de ''coronasferen'' dat ik dacht dat je zwanger was
Lololol.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Whahahahaha![]()
Ben 50 dus asjeblieft niet
Oh oepsquote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Whahahahaha![]()
Ben 50 dus asjeblieft niet
Top tip, doe ik datquote:Op vrijdag 1 juli 2022 19:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lololol.
Ik zou de juf morgen of overmorgen even appen. Als je de officiële uitslag hebt
Neuh, geeft niet. Moest zo erg lachen hier dat zoon me aankeek of ik wel lekker benquote:
Ja, daarom is de mijne idd ook gegaan anderhalve week geleden. Je kan het maar in je bezit hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2022 20:42 schreef Mushanga71 het volgende:
Man vindt testen bij de ggd onzin. Ik niet want hallooo herstelbewijs. We gaan de 26e naar Londen en zoon is niet gevaccineerd. Zal je zien dat de regels worden aangescherpt
Ook zo gegaan dus! Ik schrok ervan.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 08:06 schreef Phaidra het volgende:
Het ging bij ons ook zo snel idd. Eerst alleen een beetje keelpijn en toen ineens poef! Koorts en miserabel. Beterschap!
Dat dacht ik dus ineens ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 08:47 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, daarom is de mijne idd ook gegaan anderhalve week geleden. Je kan het maar in je bezit hebben.
Verder hier twee hoestende kinders, maar geen positieve test en ik zeg lekker niks want FOKwet!
Dat was ook mijn planning maar meneer werd om 10.15 wakker en voelde zich mwah. Wilde toch vandaag testen, die dacht ook: ben ik ervan afquote:Op zaterdag 2 juli 2022 11:11 schreef Nijna het volgende:
Beterschap Mushanga, je kan maandag vast wel weer testen? Dan zou ik hem lekker laten liggen, zal voor de uitslag niet zo heel veel uitmaken vermoed ik zo...
Dat is lekker snel! Beterschap!quote:Op zaterdag 2 juli 2022 12:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn planning maar meneer werd om 10.15 wakker en voelde zich mwah. Wilde toch vandaag testen, die dacht ook: ben ik ervan af![]()
We waren met 21 minuten weer thuis, getest en wel.
En dank je wel![]()
Wij gaan morgen 😳quote:Op zaterdag 2 juli 2022 15:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Je kan merken dat het ''the day after'' (de kinderbijslag) is, wat een drukte in het centrum
Dat is wel spannend inderdaadquote:Op zaterdag 2 juli 2022 16:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij gaan morgen 😳
Ik heb een beetje stress.. alle vluchten tussen 8 en 31 juli, met het vluchtnummer waarmee wij vliegen, zijn geannuleerd. Wij vliegen begin augustus.
Beetje veel..quote:Op zaterdag 2 juli 2022 19:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank @:_Ingrid_![]()
Oeh @:Vicky beetje stress? Denk dat ik door mn voorraadje oxaatjes zou zijn![]()
Testuitslagen zijn binnen.
Zoon: positief
Ik: negatiefMaar wel al dagen een schrale keel en een beetje raar gevoel. Immuun, nu bewezen
Ja dat zondermeer. Ik ben gewoon benieuwd.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Jouw lichaam, jouw voorkeur, zou ik zeggen
vind de steel richting je pols wel mooier, anders ben jij de enige die ze recht ziet, ieder ander altijd op zn kop.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:11 schreef amaranta het volgende:
Ik overweeg een tattoo. Het is idee is om een paar geboortebloemen op m’n onderarm te laten zetten.
Nu hebben man en ik een “discussie”
Ik zeg de steel naar je toe, naar je elleboog. Man zegt steel van je af, naar je pols dus.
Meningen.
Plaatjes om te ondersteunen. Ze komen van Etsy.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zag daar laatst een item over langskomen, ik ben even kwijt waar ik dat tegenkwam.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:11 schreef amaranta het volgende:
Ik overweeg een tattoo. Het is idee is om een paar geboortebloemen op m’n onderarm te laten zetten.
Ik zeg de steel naar je toe, naar je elleboog. Man zegt steel van je af, naar je pols dus.
Meningen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja, steel van je af is zeg maar gangbaar, zei de tatoeerder.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik zag daar laatst een item over langskomen, ik ben even kwijt waar ik dat tegenkwam.
De steel van je af werd in dat item aangeraden, omdat je arm vaker hangt en de bloemen anders altijd op z'n kop staan.
Mijn persoonlijke mening is dat iedereen vooral moet doen wat goed voelt.
Steel van je af anders staat ie onderste boven.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:11 schreef amaranta het volgende:
Meningen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Maar wil je er niet zelf naar kijken?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:26 schreef Vicky het volgende:
[..]
Steel van je af anders staat ie onderste boven.
[ afbeelding ]
Ik heb mijne richting pols staan.
Dat kan zo ook. Maar als ie andersom zou staan dan staat ie op zijn kop.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar wil je er niet zelf naar kijken?
Dat. Ik zou ze voor mezelf zetten. Dikke pech voor de rest.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Maar wil je er niet zelf naar kijken?
Maar een tattoo zet je toch voor jezelf en niet voor de ander?quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:15 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
vind de steel richting je pols wel mooier, anders ben jij de enige die ze recht ziet, ieder ander altijd op zn kop.
Ik heb een blad aan de binnenkant van mijn onderarm, met de steel naar mijn elleboog wijzend. Dat paste gewoon het mooist. Maar een blad mag ook ‘vallen’, dus dat is wellicht anders…quote:Op zaterdag 2 juli 2022 21:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, steel van je af is zeg maar gangbaar, zei de tatoeerder.
Wat ook nog kan is natuurlijk zonde steel 😋
Dan is het probleem ook opgelost 🤣
© loveli
Ook. Maar het is vooral een gevoelskwestie, denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2022 10:25 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog eens zitten kijken. En mensen die bijvoorbeeld namen op hun pols tatoeëren tatoeëren hem ook richting zichzelf.
Ik vind dat jij degene bent die hem zet, dus voor jezelf, dus dat je daar ook zelf naar moet kunnen kijken.
Linksquote:Op zondag 3 juli 2022 10:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ook. Maar het is vooral een gevoelskwestie, denk ik.
Als het raar voelt om de tattoo naar jezelf te richten of andersom, moet je dat vooral niet doen.
Wat de meerderheid ook doet.
Heb je wel een voorkeur voor links of rechts?
Je bent linkshandig? Want ik zou sowieso zelf rechts zetten. Dat is mijn dominante hand + ik draag altijd een horloge links.quote:
Ik ben ambidexter.quote:Op zondag 3 juli 2022 10:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je bent linkshandig? Want ik zou sowieso zelf rechts zetten. Dat is mijn dominante hand + ik draag altijd een horloge links.
Ik heb een trampstamp die niemand ziet, want geen bikinibodyquote:Op zondag 3 juli 2022 10:30 schreef vencodark het volgende:
Aan de andere kant: mensen zetten ook tattoos in hun nek of op hun rug.
Die kan je ook niet echt zelf bekijken behalve dmv een spiegel.
Ze zeggen tegenwoordig dat iedereen een bikini body heeft. Moet je het wel zelf mee eens zijn.quote:Op zondag 3 juli 2022 10:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb een trampstamp die niemand ziet, want geen bikinibodyMaar ikzelf loer inderdaad elke keer voor of na het douchen even in de spiegel
Ja nee doe nog maar nietquote:Op zondag 3 juli 2022 10:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ze zeggen tegenwoordig dat iedereen een bikini body heeft. Moet je het wel zelf mee eens zijn.
How to get a bikinibody? Buy a bikini and put it on your body.quote:Op zondag 3 juli 2022 10:41 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik heb een trampstamp die niemand ziet, want geen bikinibodyMaar ikzelf loer inderdaad elke keer voor of na het douchen even in de spiegel
Helemaal mee eens, maar m'n hoofd werkt op dat vlak niet altijd goed mee..quote:Op zondag 3 juli 2022 11:13 schreef LeSage het volgende:
[..]
How to get a bikinibody? Buy a bikini and put it on your body.
Ik heb jarenlang badpakken aangetrokken en toevallig dacht ik van de week: ik koop 2 mooie bikini’s en ga die rocken
Als je jezelf daar niet lekker bij voelt, moet je het vooral niet doen.quote:Op zondag 3 juli 2022 11:43 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar m'n hoofd werkt op dat vlak niet altijd goed mee..
Zonder verwijzing iddquote:Op zondag 3 juli 2022 12:49 schreef BE het volgende:
Ja, dat zou ook nog kunnen. En daar kan ik evt zonder verwijzing voor bellen toch?
Ik ben er een keer voor naar de huisarts gegaan. Die gaf toen aan dat ik ibuprofen moest slikken. Het ging na een paar dagen alweer een heel stuk beter. Daarna nog een aantal keren gehad en ook uit zichzelf overgegaan en ik heb toen geen pijnstillers meer geslikt. Ik denk dat het bij mij ook gerelateerd was aan stress.quote:Op zondag 3 juli 2022 12:36 schreef BE het volgende:
Even vragen naar de bekende weg, of mss wel een schop onder mijn kont.
Ik kreeg deze week last van mijn kaakgewricht(en) en onderkaak.
Inmiddels voelt het alsof mijn onderkaak naar voren gekomen is en krijg ik mijn kiezen niet meer op elkaar. En als ik het probeer doet het simpelweg zeer. (Ik krijg mij ondertanden echt nog maar net achter mijn boventanden.)
Ik had een bizar drukke werkweek met heel weinig slaap en mijn gevoel zegt me dat dit daar wellicht mee te maken kan hebben. Knarsen of klemmen 's nachts vanuit die spanning en stress.
What to do? Over 1,5 week gaan we voor 3wk op vakantie, dus als het spanning en stress is is dat wellicht het moment dat de boel weer ontspant. Of zou dat niet uit zichzelf gaan? En anders? Is dit iets voor de huisarts of voor de tandarts?
Het doet op zich als ik niks doe geen pijn, wel voelen de gewrichten aan beide kanten alsof er spanning op staat. Maar ik zou dit zo best lang vol kunnen houden.Het doet alleen maar pijn als ik mijn kaak in de juiste positie probeer te doen.
Dit zou ik ook zeggen.quote:
Zoek op Orofaciaal fysiotherapie, dat is wat je mogelijk zoekt...quote:
Koorts is gelukkig gezakt, schommelt rond de 38C. Hij kucht (hoesten kan ik het niet noemen) en voelt zich niet 100%. Maar wel goed genoeg om te gamen😆quote:Op zondag 3 juli 2022 19:20 schreef F_r het volgende:
@:amaranta hoe is het met je moeder? en de formatie rond?
Ik zag een jarige Juul gefeliciteerd nog
Mushanga hoe is het met je zoon?
Wij hebben nog niks gehoord over al dan niet vrij zijn. Halve school in spanning.quote:Op maandag 4 juli 2022 07:16 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het duimen dat de boeren de route naar ons schoolreisje niet gaan blokkeren. Tot nu toe is de route vrij.
quote:Op zondag 3 juli 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Die schietpartij in KopenhagenSchoonzusje woont daar dus man heeft net gebeld. Ze doet daar altijd boodschappen en zou vandaag ook gaan. Maar er kwam iets tussen dus ze ging niet. Wat een mazzel.
Bij ons ook en ik maak me ook wat zorgen.quote:Op maandag 4 juli 2022 07:16 schreef Hupje het volgende:
Ik ben aan het duimen dat de boeren de route naar ons schoolreisje niet gaan blokkeren. Tot nu toe is de route vrij.
Spannend, hopelijk kunnen jullie gewoon gaan!quote:Op maandag 4 juli 2022 07:16 schreef Hupje het volgende:
Dan heb je toch een engeltje op je schouderquote:Op zondag 3 juli 2022 22:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Die schietpartij in KopenhagenSchoonzusje woont daar dus man heeft net gebeld. Ze doet daar altijd boodschappen en zou vandaag ook gaan. Maar er kwam iets tussen dus ze ging niet. Wat een mazzel.
Jakkes, ziek zijn op vakantie is helemaal waardeloos. Beterschap!quote:Op maandag 4 juli 2022 08:35 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn een dag eerder terug van vakantie gekomen gisterenavond vanwege de boeren. Ik wilde met twee kleine kinderen en de nieuwe caravan het niet riskeren om uren vast te komen te staan.
In de week voor onze vakantie had ik buikgriep. Sinds zaterdagavond heb ik nu enorme buikpijn, inclusief kots en wc. Weer buikgriep dus... Wat een gedoe en timing ook.
Echt he? Geen idee waarom ze er niet was maar wat een geluk.quote:Op maandag 4 juli 2022 08:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dan heb je toch een engeltje op je schouder. Fijn dat ze in orde is! Een leverancier op mijn werk waar ik goed contact mee heb, woont ook in Kopenhagen. Maar geen idee waar precies natuurlijk. Ik ga toch maar even mailen naar hem vandaag.
Juul is standaard elke ochtend boos dat ze niet 1 van haar prinsessenjurken aan mag naar school.....Ik bereid me voor op een boze kleuter zo. Maar ik heb 3 jurken klaarhangen voor haar dus ze kan zo hoppa omkleden.quote:Op maandag 4 juli 2022 10:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben sowieso wel klaar met die boeren-acties. Ga lekker op het Malieveld of plein demonstreren zodat de politiek het ziet/merkt. Bij de gewone burgers verliezen ze nu alleen maar aan sympathie, en die kunnen hier toch weinig aan doen nu.
Exode, hier is eigenlijk nooit iedereen verkleed, dus ze zal vast niet de enige zijn. Mijn oudste is er zo een die weigert zich te verkleden
Ooh wat heerlijk.quote:Op maandag 4 juli 2022 11:18 schreef Quoi het volgende:
En ja, mijn kind is in september jarig, maar wilde nu al uitnodigingen uitdelen. We zijn iig op tijdEn iedereen kan.
Ik mag blij zijn als we die binnen hebben voor het begin van het schooljaarquote:Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef exode het volgende:
Defenitieve schoolgids voor volgend jaar binnen. B en Juul hebben volgend jaar maar 2 studiemiddagen. Wat een wereld van verschil met andere scholen. Ik zou ook wel eens een studiedag met die kinderen willen
Beter neem je een tankquote:Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef exode het volgende:
Onze AH bestelling van morgen is geannuleerd. Iemand een trekker te leen? Ga ik het wel even halen bij het distributiecentrum.
Als je vandaag de wekelijkse boodschappen ging halen bij de Lidl kon je ook wel terug naar huis. Er stond vast ergens een trekker voor de vrachtauto met groente/fruit en voorraden.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef exode het volgende:
Onze AH bestelling van morgen is geannuleerd. Iemand een trekker te leen? Ga ik het wel even halen bij het distributiecentrum.
Hebben ze dan misschien een extra week vakantie? Ik hoor verschillende scholen die studiedagen opsparen en dan in juni 1 alle studiedagen dus een week vakantie doen.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef exode het volgende:
Defenitieve schoolgids voor volgend jaar binnen. B en Juul hebben volgend jaar maar 2 studiemiddagen. Wat een wereld van verschil met andere scholen. Ik zou ook wel eens een studiedag met die kinderen willen![]()
Het valt me vooral op dat die laatste weken van school veel van ouders wordt gevraagd. Het is al 5 weken lang elke week minstens 1 keer prijs. Wat dat betreft was de Corona periode wel lekker rustig
Mijn oudste gaat al vanaf de kleuters ma, Di, do, vr van 845-15 continu rooster en op woensdag tot 1230. Als ik dan hoor dat B twee middagen vrij heeft lijkt mij dat dat het verschil in zit plus de langere lunchpauze vermoed ik. Las iets over Juul die thuis komt lunchen. Denk dat dat op jaarbasis best wat scheelt.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:38 schreef exode het volgende:
Nee Hillie, geen extra vakantiedagen. Op deze school sowieso nooit dagen steeds alleen een middag. Verloofde zei dat ze dan vast te weinig uren maken op jaarbasis maar wat dat inzit? Geen idee. B is wel vrij op woensdagmiddag en vrijdagmiddag.
Ik zou dat echt heel fijn vinden, minstens 1 dag per schooljaar vrij buiten de vakanties en weekenden. Maar ik hoor om me heen altijd alleen maar klagen over de vele studiedagen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben hier overigens continue rooster op ma di do vr. Dan hebben ze 45 minuten pauze in de middag
[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 04-07-2022 19:55:01 ]
Dat heeft mijn werkgever ook met zijn zoontje idd.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
Dit is de uitleg die we hadden gekregen over de uren die gemaakt moeten worden en hoe ze het nu gaan verdelen (hier geen probleem meer want ze zijn groep 4 al even voorbij, maar voor verschillende ouders kwam het als een minder fijne verrassing begreep ik, ik zou er zelf niet zo’n probleem mee gehad hebben).
Ik weet dat andere scholen hier in de buurt de kleuter jaren op vrijdag helemaal vrij zijn
Klopt, het is juist meer regelen.quote:Op maandag 4 juli 2022 17:44 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind het zelf ook fijn. Maar ik heb wisselende werkdagen en hoef dus geen snipperdagen in te leveren, ik werk die week dan gewoon een andere dag.
Hier waren eerst de studiedagen allemaal op maandag of vrijdag zodat je een lang weekend weg kan gaan een keer. Maar afgelopen jaar was dat geen enkele keer (alleen vandaag met de kermis).
En daags na Sinterklaas. Maar ook dat was dit jaar niet. Dus ik ben benieuwd komend jaar. We zullen het komende week wel ergens door krijgen denk ik.
Studiemiddag vind ik wel echt nutteloos trouwens. Daar zou ik minder blij mee zijn omdat dat (voor mij) geen nut heeft om dan iets te gaan doen. Dan zou ik het meer als ‘last’ ervaren denk ik. (Ook niet echt natuurlijk, maar ook geen voordeel)
Dan zittende qua tijden op hetzelfde als dat ze hier zaten (want hier 45 min pauze in de middag en 15 minuten eerder vrij dan bij jullie). Maar hier altijd wel studiedagen gehad. Dus ben ook benieuwd of ze die nu meer gaan hebben als eerst of dat het wel mee valt. Afgelopen jaar hadden ze er 5,5 (de middag voor de zomervakantie zijn ze ook vrij)quote:Op maandag 4 juli 2022 19:53 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, het is juist meer regelen.
Maar het zal vast in de uren zitten. B zit in groep 4 en heeft 3 dagen van 08:30 tot 12 en van 13 tot 15 uur. 1 dag van 08:30 tot 12:15 en de 1 dag van 08:30 tot 12. Vanaf groep 5 gaan ze vrijdagmiddag ook naar school.
quote:Op maandag 4 juli 2022 19:36 schreef hilliebillie het volgende:
Dit is de uitleg die we hadden gekregen over de uren die gemaakt moeten worden en hoe ze het nu gaan verdelen (hier geen probleem meer want ze zijn groep 4 al even voorbij, maar voor verschillende ouders kwam het als een minder fijne verrassing begreep ik, ik zou er zelf niet zo’n probleem mee gehad hebben).
Ik weet dat andere scholen hier in de buurt de kleuter jaren op vrijdag helemaal vrij zijnWat een verschil zeg. Hier hebben ze tot en met groep 4 anderhalf en daarna 2 uur per week minder dan die van jullie. Ook continurooster op lange dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze hebben hier overigens continue rooster op ma di do vr. Dan hebben ze 45 minuten pauze in de middag
Zou m dat dan in de pauzes zitten of in de studiedagen?Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Nou! Mijn man heeft een paar jaar in een andere vakantieregio gewerkt dan waar we wonen, dus zijn vakanties liepen niet altijd synchroon met die van Ketel. Dat leverde wel stress op. Gelukkig start hij in augustus bij een school dichter bij huis.quote:Op maandag 4 juli 2022 21:49 schreef exode het volgende:
Ik ben vooral blij dat de schoolvakanties steeds gelijk lopen tussen school B en verloofde.
Wij hebben geen vakantie opvang.
Ja ik dus ook, of gewoon een lang weekend.quote:Op maandag 4 juli 2022 22:15 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou persoonlijk wel heel blij worden van 5 studiedagen in één week... Een weekje lekker rustig goedkoop op vakantie
Bij ons had de onderbouw altijd vrijdagmiddag vrij, maar ze hebben corona-geld ingezet om groep 3 en 4 nu ook op vrijdagmiddag naar school te laten gaan. Geen idee hoe dat zit met het aantal lesuur per leerling en studiedagen enzo. Ik vind zelf studiedagen ook wel fijn. Studiemiddagen lijken me daarentegen juist weer vervelend. Wel de lasten, maar niet de lustenIk moet de jaarplanning nog krijgen, ben vooral benieuwd of groep 3/4 les blijft krijgen op de vrijdagmiddag en wat dat dan inhoudt voor mijn kleuters die naar een gecombineerde groep 2/3 gaan.
Wij ook. Hadden we er net eentje gehad, diende de volgende zich alweer aan....quote:Op maandag 4 juli 2022 22:33 schreef LeSage het volgende:
Wij hadden afgelopen jaar minstens 10 studiedagen, verschrikkelijk.
Komend jaar wordt de schooltijd een kwartier vervroegd en dan hebben we er gelukkig nog maar 4.
Iedere studiedag is lastig, of omdat er opvang geregeld moet worden, of vrij gevraagd, of mijn moeder langer oppassen.
Uiteindelijk moeten ze op jaarbasis toch wel hetzelfde zijn. Zo zullen sommige scholen wel met Sint vrijgeven en anderen weer niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:17 schreef hilliebillie het volgende:
So, er zit dus echt best veel variatie in qua leestijden, maar ook qua aantal uren les per week
Van mij van de Jumbo idem, gisteravond maar even zelf gegaanquote:Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef exode het volgende:
Nouja, niet handig....want dan hebben we dus geen opvangquote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:24 schreef Mushanga71 het volgende:
Oh handig, @:exode Idd even kijken wat er te regelen valt.
Wij gaan vandaag over 3 weken naar Londen![]()
En ik voel me prutterig.
Dat is in principe bij ons op school ook. Alleen is de administratie van de BSO nogal belabberd en gaat dat ook wel eens misquote:Op dinsdag 5 juli 2022 08:57 schreef exode het volgende:
Overigens vangt B zijn BSO de kinderen op de studiedagen op tenzij je net als ons het minst uitgebreide pakket hebt.
Maar goed, dat kunnen ze makkelijk doen met slechts 2 middagen per schooljaar
Ooooh, ik dacht dat je bedoelde dat ze op haar vrije dag tóch moest werken. Neemt ze de kinderen meequote:Op dinsdag 5 juli 2022 12:46 schreef exode het volgende:
[..]
Nouja, niet handig....want dan hebben we dus geen opvangMeestal ving ik dat soort dagen dan op, maar dat liep teveel op gedurende een jaar.
Dat klopt ook, de voorgaande jaren ging ze dan dus en was ik thuis voor de kinderen. Maar daar was ik wel klaar mee. Er was steeds wel iets. Ik blijf ook altijd thuis bij ziekte en dat liep nogal op in Coronatijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ooooh, ik dacht dat je bedoelde dat ze op haar vrije dag tóch moest werken. Neemt ze de kinderen mee
Dan is het idd weer ff wennen. En overblijf op school voor een keertje? Scheelt iig thuis zijn voor lunch.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klopt ook, de voorgaande jaren ging ze dan dus en was ik thuis voor de kinderen. Maar daar was ik wel klaar mee. Er was steeds wel iets. Ik blijf ook altijd thuis bij ziekte en dat liep nogal op in Coronatijd.
Zo bijzonder weer dat dus alle studiedagen op een maandag of vrijdag vallen voor haar.
We gaan het zien, nu Juul ook naar school gaat is het wel wat makkelijker natuurlijk.
Ik snap dit sowieso niet. Wat als je op twee scholen werkt, dan kun je toch ook niet zomaar naar die studiedagen? Of als je elders werkt/een eigen bedrijf hebt. Ik snap dat het een grote puzzel is en dan nooit iedereen kan, maar verwachten dat al je personeel maar iets moet kunnen regelen vind ik ook vreemd.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 13:39 schreef exode het volgende:
[..]
Dat klopt ook, de voorgaande jaren ging ze dan dus en was ik thuis voor de kinderen. Maar daar was ik wel klaar mee. Er was steeds wel iets. Ik blijf ook altijd thuis bij ziekte en dat liep nogal op in Coronatijd.
Zo bijzonder weer dat dus alle studiedagen op een maandag of vrijdag vallen voor haar.
We gaan het zien, nu Juul ook naar school gaat is het wel wat makkelijker natuurlijk.
Ja, precies, met overblijf is het al handiger. Maar ik word er vooral wat opstandig van omdat het zo al jaren gaat. Ze gaan er vanuit dat ik het wel oplos 'Kan exode niet thuisblijven?' Ja hoor, als jullie mijn salaris doorbetalen omdat ik dan vrij moet nemen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 14:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan is het idd weer ff wennen. En overblijf op school voor een keertje? Scheelt iig thuis zijn voor lunch.
En nu maar hopen dat er niet weer shit komt door corona.
Ik heb geen idee, het is altijd op woensdag dus dan missen de kinderen maar een halve dag. Kan dat ook?quote:Op maandag 4 juli 2022 22:34 schreef Hupje het volgende:
@:Mevrouw_Cactus Best veel, 10 studiedagen (geen middagen?). Ik ben (als MR-lid) benieuwd hoe ze dat wegschrijven want je mag er -wat ik er van weet- maximaal 7 hebben in een jaar.
Zo dan. Dus haar werkgever gaat eventjes bepalen dat jouw werkgever maar telkens coulant moet zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2022 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, precies, met overblijf is het al handiger. Maar ik word er vooral wat opstandig van omdat het zo al jaren gaat. Ze gaan er vanuit dat ik het wel oplos 'Kan exode niet thuisblijven?' Ja hoor, als jullie mijn salaris doorbetalen omdat ik dan vrij moet nemen.
Maar goed, gelukkig staat verloofde er zelf ook wat anders in sinds het met haar misging. We kijken wat we kunnen regelen en anders pech pech pech gehad.
Ze heeft leren nee zeggen en is ook wel gaan inzien wat er eigenlijk van mij werd gevraagd. Wat dat betreft is wat er is gebeurd goed geweest, hoe naar ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:04 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo dan. Dus haar werkgever gaat eventjes bepalen dat jouw werkgever maar telkens coulant moet zijnEn jouw vakantiedagen gaan naar de haaien.
Wel fijn dat verloofde er nu wat anders instaat. Als je beide werkt heb je ook beide de zorg.
En wat FlyingFish zegt
Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 14:38 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, precies, met overblijf is het al handiger. Maar ik word er vooral wat opstandig van omdat het zo al jaren gaat. Ze gaan er vanuit dat ik het wel oplos 'Kan exode niet thuisblijven?' Ja hoor, als jullie mijn salaris doorbetalen omdat ik dan vrij moet nemen.
Maar goed, gelukkig staat verloofde er zelf ook wat anders in sinds het met haar misging. We kijken wat we kunnen regelen en anders pech pech pech gehad.
Das idd dan een leermoment geweest. Is ze wel weer helemaal hersteld?quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ze heeft leren nee zeggen en is ook wel gaan inzien wat er eigenlijk van mij werd gevraagd. Wat dat betreft is wat er is gebeurd goed geweest, hoe naar ook.
Maar eej, wij gaan zo met wat collega's weer eens naar het oester happy hour dus hoppa echt bijna vakantie mood.
Neuh, er moet toch iemand voor de klas staan...die discussie heb ik in het verleden al zo vaak gehad.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?
Nee nog niet. Ze werkt nu 50% bijvoorbeeld. Fysiek is ze er al aardig. Weer op oude gewicht en wat energieker.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das idd dan een leermoment geweest. Is ze wel weer helemaal hersteld?
Haha, veel plezier!
50%, dat is toch een behoorlijke vooruitgang vanaf waar ze gekomen is. En prikkels...ook dat kost tijd. Het is al heel fijn dat er weer een klein feestje gehouden kon worden. Komt goed al duurt het evenquote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:56 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nog niet. Ze werkt nu 50% bijvoorbeeld. Fysiek is ze er al aardig. Weer op oude gewicht en wat energieker.
Prikkels moet ze echt nog reguleren. Zaterdag hadden we een klein feestje voor Juul. Bewust heel klein en ik had alles geregeld. Toch lag ze er zondag deels af. Lang geslapen en de hele dag moe.
Als MR lid heb ik er goed op gelet of de studiedagen een beetje verdeeld zijn over de dagen. Maar op mijn eigen werk is bijna alles komend jaar op woensdagmiddagquote:Op dinsdag 5 juli 2022 10:23 schreef exode het volgende:
Bij verloofde zijn alle studiedagen komend schooljaar op haar vrije dagen. Ook zo leuk. Dus we gaan even kijken waar we wat kunnen regelen.
Het gaat erom dat je maar 7x een vierdaagse schoolweek mag hebben in een jaar, dus nee, dat maakt -behalve voor het aantal lesuren wat gemist wordt- niet uit.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, het is altijd op woensdag dus dan missen de kinderen maar een halve dag. Kan dat ook?
Nope, dat zit dan in je taakuren (=niet leerling gebonden uren).quote:Op dinsdag 5 juli 2022 15:40 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als zij op haar vrije dag moet werken, krijgt ze toch een andere dag daarvoor vrij in de plaats?
Ik ben zo iemand die altijd alsnog een ggd test gehad wil hebben, want herstelbewijs en eventueel verzekeringstechnisch. Voelt voor mij als een hele kleine moeite.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké. Wat is wijsheid. Toch een test bij de ggd, dan staat het iig genoteerd? Gaat mij om de volgende booster, na het debacle van de eerste wil ik niet meer. Dan zou dit een natuurlijke booster zijn, toch?
Een GGD test is geen hele grote moeite (er van uitgaande dat je een testmogelijkheid in de buurt hebt) en kan je veel gedoe besparen, dus ik zou me zeker laten testen. Heb dat ook gedaan toen ik in april een positieve zelftest had.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:05 schreef Mushanga71 het volgende:
Oké. Wat is wijsheid. Toch een test bij de ggd, dan staat het iig genoteerd? Gaat mij om de volgende booster, na het debacle van de eerste wil ik niet meer. Dan zou dit een natuurlijke booster zijn, toch?
Oooh, daar zeg je zoiets. Heb een annuleringshuppel bij het hotel zodat ik tot 3 dagen van te voren kan annuleren. Hopelijk niet nodig maar stel wel...morgenochtend naar de ggd dus maar.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:09 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand die altijd alsnog een ggd test gehad wil hebben, want herstelbewijs en eventueel verzekeringstechnisch. Voelt voor mij als een hele kleine moeite.
Alleen ik heb tot nu toe alleen maar op andere testen 2 streepjes gezien, niet op Corona zelftesten.Dus kan nog niet claimen dat ik het ook daadwerkelijk zo gedaan heb.
Hoop het. Wel koorts 38.3 en ik heb nóóit koorts. Loopneus, geen trek en voel me slapjes. Wel astma/copd dus weet niet of dat het erger maakt. Of juist niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:10 schreef Bami het volgende:
Hoop trouwens dat het meevalt en blijft vallen qua klachten mushanga!
Was laatst in 21 minuten met zoon heen en weer, getest en wel. Daar hoef ik het niet voor te laten. Als ik morgen niet omval, ga ik in de ochtend meteen.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:14 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Een GGD test is geen hele grote moeite (er van uitgaande dat je een testmogelijkheid in de buurt hebt) en kan je veel gedoe besparen, dus ik zou me zeker laten testen. Heb dat ook gedaan toen ik in april een positieve zelftest had.
Klinkt pijnlijk, Adrian4. Hopelijk is de pijn snel weg en daarmee alle last. Sterkte!quote:Op dinsdag 5 juli 2022 20:32 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag geopereerd. Mijn onderkantje is gereconstrueerd![]()
Ik had heel erg last van mijn litteken. Nu heeft de gynaecoloog een heel stuk littekenweefsel weg gehaald.
Ging goed, maar nu is de verdoving uitgewerkt![]()
Maar ik en de gynaecoloog hopen erg dat ik er vanaf nu geen last meer van heb!
Bol.quote:Op dinsdag 5 juli 2022 18:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, daar zeg je zoiets. Heb een annuleringshuppel bij het hotel zodat ik tot 3 dagen van te voren kan annuleren. Hopelijk niet nodig maar stel wel...morgenochtend naar de ggd dus maar.
Haha, die streepjes zijn veeeel leukerHoe is het met je?
[..]
Hoop het. Wel koorts 38.3 en ik heb nóóit koorts. Loopneus, geen trek en voel me slapjes. Wel astma/copd dus weet niet of dat het erger maakt. Of juist niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |