Als ik een Europees land aan zou vallen dan toch liever niet Zweden en Finland.quote:Op zondag 19 juni 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ouwe tanks hebben ze nog zat, mankracht is idd een enorm probleem.
Als dit waar is dan is het wel heel dom van Ukraine Rusland om zoveel belangrijke mensen bij elkaar te zetten. Of doe het op een locatie met een betrouwbare missile defense buiten het bereik van artillerie.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Als dit waar is dan is het wel heel dom van Ukraine om zoveel belangrijke mensen bij elkaar te zetten. Of doe het op een locatie met een betrouwbare missile defense.
https://www.msn.com/en-us(...)e-updates/ar-AAYCyna
Russian officials claim dozens of Ukrainian officers, including generals and members of Ukraine's high command, were killed in a missile strike. NATO chief Stoltenberg said the war "could take years." DW has the latest. Western leaders prepare for long war Luhansk governor demands more long-range weapons G7 will support Ukraine 'for as long as necessary,' says Scholz Russia's Defense Ministry claims senior Ukrainian officers eliminated in missile strike
Russia says over 50 Ukrainian 'generals and officers' killed in missile strike
Russian forces targeted a Ukrainian command post while senior Ukrainian military officers were holding a meeting, Russian Defense Ministry said. Moscow said they used sea-launched "Kalibr" rockets in the attack on the site near Dnipro, Ukraine's fourth-largest city.
"Over 50 generals and officers of Ukrainian military were eliminated in the strike" including members of the high command, said Russian Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov.
Zweden en Finland zijn beide geen NATO lid. Artikel 5 heeft geen effect wanneer Rusland , Zweden en Finland militair binnenvalt.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als ik een Europees land aan zou vallen dan toch liever niet Zweden en Finland.
Een paar Zoom-accounts is misschien handiger.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eraals-en-officieren
Rusland: 50 hoge Oekraense militairen gedood in commandopost
Russische raketten hebben een commandopost van het Oekraense leger getroffen waar generaals en andere hoge officieren voor een vergadering bijeengekomen waren. Volgens defensiewoordvoerder Igor Konasjenkov zijn er vijftig hoge officieren gedood bij de aanval in een plaatsje bij de stad Krivi Rih, ruim 350 kilometer ten zuidoosten van Kiev. Er zijn geen meldingen van Oekraense zijde over de raketaanvallen.
Onder de doden zijn generaals die de leiding hadden over de strijd in de regio's van Mikolajiv en van Zaporizja. Konasjenkov maakte ook zoals gebruikelijk melding van de vernietiging van veel militair materieel in verscheidene plaatsen in Oekrane, dat recent door bondgenoten ter beschikking was gesteld, inclusief pantservoertuigen en raketlanceersystemen.
===========================
https://www.telegraaf.nl/(...)s-voor-strijd-donbas
Oekrane heeft herhaaldelijk opgeroepen om Duitse aanvalstanks en straaljagers te sturen, maar dergelijke uitrusting wil Berlijn niet sturen. Wel is Duitsland bereid luchtafweergeschut sturen. "We zullen een antiballistisch systeem leveren dat Odessa of Kiev kan redden", zei hij.
===========================
Volgende meeting maar even uitstellen totdat het geleverd...
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:40 schreef sp3c het volgende:
Zijn gewoon EU lidstaten toch?
Krijg je nog steeds de hele bende over je heen als je binnenvalt
Dit!quote:Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MichaelScott het volgende:
Een paar Zoom-accounts is misschien handiger.
Zeker welquote:Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.
Ze zijn ermee bezig. Er bestaat nog geen Europese leger.quote:
Er zit wel degelijk een defensieclausule in het verdrag van Lissabon (artikel 42) maar daar wordt natuurlijk wel wat minder gewicht aan gehangen dan artikel 5 van de NAVO, niet in de minste plaats omdat er geen garantie van de Amerikanen achter staat.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.
Als dit wat waar zou zijn dan hoeft Zweden en Finland niet in de NAVO. Er is een reden waarom zij dat wl willen.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk een defensieclausule in het verdrag van Lissabon (artikel 42) maar daar wordt natuurlijk wel wat minder gewicht aan gehangen dan artikel 5 van de NAVO, niet in de minste plaats omdat er geen garantie van de Amerikanen achter staat.
Daarnaast hebben de US en UK al een beschermingspact opgesteld met hen, en er zitten ook al britse en amerikaanse troepen in Finland als ik het goed heb.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:40 schreef sp3c het volgende:
Zijn gewoon EU lidstaten toch?
Krijg je nog steeds de hele bende over je heen als je binnenvalt
Als we dit nieuws voor waarheid aannemen moeten we de rest van de beweerde Russische successen van de afgelopen 24 uur ook voor waarheid aannemen. Want Igor Konashenkov van het Russische Ministerie van Defensie claimde naast deze aanval tegelijkertijd ook het volgende:quote:Op zondag 19 juni 2022 17:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Veel nieuws hierover, is dit al bevestigd?
Mijn reactie heeft niks met artikel 5 te maken. Zweden en Finland hebben, volgens mij, een bekwame defensie. Trouwens dat je het zonder artikel 5 Rusland moeilijk kan maken bewijst Oekrane wel.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:38 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Zweden en Finland zijn beide geen NATO lid. Artikel 5 heeft geen effect wanneer Rusland , Zweden en Finland militair binnenvalt.
[ afbeelding ]
Wanneer is de Turkse invasie geweest en wanneer het EU lidmaatschap?quote:Op zondag 19 juni 2022 17:47 schreef aircohandels het volgende:
Cyprus is bijvoorbeeld ook geen NAVO lid , maar wel EU lid. Toch zien we dat Turkije 40.000 soldaten op dat eilandje heeft gestationeerd en niemand die er wat aan doet.
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wanneer is de Turkse invasie geweest en wanneer het EU lidmaatschap?
Op de russische TV beginnen ze de waarheid te vertellenquote:
Die video rechtsonder is oud. Hij had wel snel zijn woorden ingeslikt of genuanceerd.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Op de russische TV beginnen ze de waarheid te vertellen
https://twitter.com/franc(...)WHO9qbwdncTD4-NdAd8A
Als Putin dit ziet , dan gaat die commentator naar een strafkamp in Siberie of het einde van de oorlog is in zicht
[ afbeelding ]
Ben ik niet met je eens , juist het eind is sterkquote:Op zondag 19 juni 2022 18:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij had wel snel zijn woorden ingeslikt of genuanceerd.
Hij had zijn woorden de volgende dag ingeslikt.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens , juist het eind is sterk
Die video is een maand oud.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Putin dit ziet , dan gaat die commentator naar een strafkamp in Siberie of het einde van de oorlog is in zicht
[ afbeelding ]
De EU doet daar blijkbaar niets aan, volgens je eigen woorden de NAVO ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.
Waarom? Die man is nog steeds gewoon op TV. Ook daar zijn opiniemakers.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er bestaat ook geen NAVO legerquote:Op zondag 19 juni 2022 17:50 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ze zijn ermee bezig. Er bestaat nog geen Europese leger.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_army
Nee vanwege een fraudezaak uit 2014quote:Op zondag 19 juni 2022 19:19 schreef quirina het volgende:
Navalny zit ook vast in een strafkamp vanwege zijn opinie.
https://twitter.com/kpru/(...)lmKV1-5Gnwy_CjNFlA6Aquote:Op zondag 19 juni 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom? Die man is nog steeds gewoon op TV. Ook daar zijn opiniemakers.
Linuxquote:Op zondag 19 juni 2022 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://twitter.com/kpru/(...)lmKV1-5Gnwy_CjNFlA6A
Rusland kan geen Windows updates meer downloaden of installeren
[ afbeelding ]
is niets hilarisch aan de hele situatiequote:Op zondag 19 juni 2022 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch om te zien hoe de oorlog in de Ukraine in D zowel de AfD als de Linken splijt tussen Putin is fout en Putin is tof fracties
Laat maar weer zien dat populisme op “rechts” en op “links” van hetzelfde laken een pak is.
Totaal ongeloofwaardig.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee vanwege een fraudezaak uit 2014
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-intl-hnk/index.html
Open er een topic overquote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.
Dat zou dan weer wel zeer geloofwaardig zijn inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou het een politiek proces zijn geweest?
Dat weet jij, dat weet ik, maar deze populistische partijen worstelen ermee en splijten. Het zij ze gegundquote:Op zondag 19 juni 2022 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is niets hilarisch aan de hele situatie
Putin is een duivel, als ie door gaat krijgen wij er ook last van
Ik denk dat Engeland zomaar een keus zou kunnen maken om zijn leger naar Oekrane te sturen als vredesmacht om de Russen terug te dringen. Dit maakt de kans op een kernoorlog wel erg groot moet ik zeggen. Als Poetin verliest kan die zomaar zijn kernarsenaal inzetten om een eind te brengen aan de gehele wereld. Ben benieuwd of het zo ver zal komen?quote:Op zondag 19 juni 2022 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik, maar deze populistische partijen worstelen ermee en splijten. Het zij ze gegund
In feite hadden we dat misschien al eerder moeten doen.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ik denk dat Engeland zomaar een keus zou kunnen maken om zijn leger naar Oekrane te sturen als vredesmacht om de Russen terug te dringen. Dit maakt de kans op een kernoorlog wel erg groot moet ik zeggen. Als Poetin verliest kan die zomaar zijn kernarsenaal inzetten om een eind te brengen aan de gehele wereld. Ben benieuwd of het zo ver zal komen?
''Meanwhile, the new British army chief said his troops must be prepared to “fight in Europe once again” to help Ukraine defend itself against Russia.
“There is now a burning imperative to forge an Army capable of fighting alongside our allies and defeating Russia in battle,” General Sir Patrick Sanders told soldiers in a letter. ''
https://www.independent.c(...)latest-b2104384.html
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?quote:Op zondag 19 juni 2022 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In feite hadden we dat misschien al eerder moeten doen.
Zolang je Rusland niet op eigen grond aanvalt, hebben ze weinig reden om met atoombommen te gooien.
Charles de Gaulle ook niet?quote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Valt best mee joh.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:03 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?
Kernwapens tegenwoordig zijn zo krachtig geworden dat het eigenlijk niet meer te bevatten is. 3000 x hiroshima per raket...
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.quote:
3000x hiroshima ontploffing? Dat zou betekenen dat 1 raket geheel Frankrijk in 1 klap wegvaagt.quote:
Want die dobberden in tegenstelling tot de Charles de Gaulle en ondersteunende schepen wel in Griekse wateren oid toen de Turken bijdehand liepen te doen oid?quote:Op zondag 19 juni 2022 20:19 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of ze Charles de Gaulle opnieuw sturen wanneer er ook echt oorlog uitbreekt en inzetten tegen de turken. We gaan het zien want ik denk dat erdogan gek genoeg is om Griekenland militair binnen te vallen.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Want die dobberden in tegenstelling tot de Charles de Gaulle en ondersteunende schepen wel in Griekse wateren oid toen de Turken bijdehand liepen te doen oid?
Of snap ik dit bruggetje ff niet?
Dit jaar is de Gaulle er ook geweest, volgens mij samen met de Amerikaanse carrier Truman
De Koerden in noord Syri kregen juist ondersteuning van Amerikaanse Special Forces, totdat Trump besloot deze terug te trekken en de Koerden dus lafjes in de steek te laten. En toen zag Erdolf dus zijn kans.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:19 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.
[ afbeelding ]
Dat is toen in Afrin dat klopt. En die 2de aanval dan? Trump zei niet doen en Erdogan gaf de order om een grootschalige militaire operatie in het noorden van Syri. Dat stukje gebied tussen Kobani en Qamisli. Toen werden er 15.000 commando troepen gestuurd. En ook toen deed Amerika niets. Er werd wel economische sancties ingezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Koerden in noord Syri kregen juist ondersteuning van Amerikaanse Special Forces, totdat Trump besloot deze terug te trekken en de Koerden dus lafjes in de steek te laten. En toen zag Erdolf dus zijn kans.
Ik zie het niet gebeuren en mijn glazen bol doet het niet maar de stelling was dat je geen EU schepen in Griekse wateren zietquote:Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze Charles de Gaulle opnieuw sturen wanneer er ook echt oorlog uitbreekt en inzetten tegen de turken. We gaan het zien want ik denk dat erdogan gek genoeg is om Griekenland militair binnen te vallen.
Ik bedoelde meer tijdens oorlogstijden. Cyprus werd ook in de steek gelaten terwijl bijvoorbeeld de Britten zelfs een militaire basis hebben in Cyprus toen in 1974. Grieken vonden dat zelfs zo erg dat ze uit de NAVO stapten.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren en mijn glazen bol doet het niet maar de stelling was dat je geen EU schepen in Griekse wateren ziet
https://www.ekathimerini.(...)arra-signatures/amp/
Dan heb je niet op zitten te letten
Rusland die als agressor een kernbom inzet gaat niet goed zijn voor Rusland. Daar zitten dan een hele hoop consequenties aan waarbij de kans op totale vernietiging onbeheersbaar toeneemt.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:03 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?
Kernwapens tegenwoordig zijn zo krachtig geworden dat het eigenlijk niet meer te bevatten is. 3000 x hiroshima per raket...
Cyprus werd pas 30 jaar later EU lid en was toen en is nu ook geen lidstaat van de NAVOquote:Op zondag 19 juni 2022 20:40 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer tijdens oorlogstijden. Cyprus werd ook in de steek gelaten terwijl bijvoorbeeld de Britten zelfs een militaire basis hebben in Cyprus toen in 1974. Grieken vonden dat zelfs zo erg dat ze uit de NAVO stapten.
Bij een kernoorlog maakt het niet uit of je de agressor bent of niet. Wanneer die kernwapens gedetoneerd worden is het al te laat. Daarom moet men goed nadenken of dit wel iets is wat we ook echt willen meemaken want Putin zou zomaar als eerst op dat knopje kunnen klikken. Nu gebeurt dat niet omdat iedereen op afstand toekijkt.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland die als agressor een kernbom inzet gaat niet goed zijn voor Rusland. Daar zitten dan een hele hoop consequenties aan waarbij de kans op totale vernietiging onbeheersbaar toeneemt.
Het is echter wel een christelijke land die door de moslims is vernietigd toen. Net zoals Armeni laatst. Valt het je niet op dat men liever toekijkt op afstand dan ook echt meedoet met een (directe) oorlog? Al zou Rusland Polen binnenvallen , zelfs dan bestaat er een kans dat men zal toekijken. Vooral Turkije zal de boel proberen te verkloten met zijn VETO macht binnen de NAVO.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Cyprus werd pas 30 jaar later EU lid en was toen en is nu ook geen lidstaat van de NAVO
Nee hoor Cyprus bestaat nog steeds alleen het Turkse deel van het eiland is een soort onafhankelijkquote:Op zondag 19 juni 2022 20:49 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is echter wel een christelijke land die door de moslims is vernietigd toen. Net zoals Armeni laatst. Valt het je niet op dat men liever toekijkt op afstand dan ook echt meedoet met een (directe) oorlog? Al zou Rusland Polen binnenvallen , zelfs dan bestaat er een kans dat men zal toekijken. Vooral Turkije zal de boel proberen te verkloten met zijn VETO macht binnen de NAVO.
Het maakt wel uit of je de agressor bent of niet, want het is geaccepteerd dat een kernmacht haar kernwapens pas inzet ter verdediging van/op haar grondgebied. Rusland gaat sowieso nooit als eerst een kernbom afschieten op een navo land want dat is dan ook het einde van Rusland. Een kernbom droppen op Oekraine zou misschien nog kunnen maar dan breekt het wel met de alom geaccepteerde doctrine achter het kernwapenbeleid met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:46 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Bij een kernoorlog maakt het niet uit of je de agressor bent of niet. Wanneer die kernwapens gedetoneerd worden is het al te laat. Daarom moet men goed nadenken of dit wel iets is wat we ook echt willen meemaken want Putin zou zomaar als eerst op dat knopje kunnen klikken. Nu gebeurt dat niet omdat iedereen op afstand toekijkt.
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het maakt wel uit of je de agressor bent of niet, want het is geaccepteerd dat een kernmacht haar kernwapens pas inzet ter verdediging van/op haar grondgebied. Rusland gaat sowieso nooit als eerst een kernbom afschieten op een navo land want dat is het ook het einde van Rusland. Een kernbom droppen op Oekraine zou misschien nog kunnen maar dan breekt het wel met de alom geaccepteerde doctrine achter het kernwapenbeleid met alle gevolgen van dien.
Als hij op die knop drukt is het voor Rusland net zo goed over dus waarom zou hij dat doen?quote:Op zondag 19 juni 2022 20:54 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee hoor Cyprus bestaat nog steeds alleen het Turkse deel van het eiland is een soort onafhankelijk
Armeni bestaat ook nog steeds en daar zijn we ook echt niet verantwoordelijk voor met zijn allen
Je kunt moeilijk de EU en NAVO de schuld geven voor het feit dat de Grieken een gevecht om dat eiland verloren van de Turken
Religie boeit me verder helemaal niet dus dat zal allemaal wel
Omdat Putin een alles of niets oorlog voert in Oekrane. Als de NAVO ervoor zorgt dat Rusland verliest door militairen in te zetten in Oekrane , dan verwacht ik helaas een kernoorlog als eindresultaat.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als hij op die knop drukt is het voor Rusland net zo goed over dus waarom zou hij dat doen?
Het zijn Putins' risico's.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:54 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.
Wat jij persoonlijk denkt doet er net zo veel of weinig toe en tenzij jij of ik voor de groep spreekt vind ik dat in een discussie tussen ons twee niet echt relevant eerlijk gezegdquote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.
Persoonlijk denk ik dat iedereen zal toekijken wanneer een Turks-Grieks oorlog uitbreekt.
Oke, dus als Poetin een alles of niets oorlog begint moet je hem maar gelijk goed afpijpen en je erna maar anaal laten nemen, want anders zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:58 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Omdat Putin een alles of niets oorlog voert in Oekrane. Als de NAVO ervoor zorgt dat Rusland verliest door militairen in te zetten in Oekrane , dan verwacht ik helaas een kernoorlog als eindresultaat.
Er zijn hier dus users op het Forum die iedere Rus zien als de vijand die maar beter dood mag vallen zegmaar.quote:
Thx voor het filmpje.quote:
Dat gebeurt dus niet. We spreken hier alleen over Oekrane. En niet over Duitsland Frankrijk Itali of Nederland. Mja als je graag Poetin tegen zijn schenen wilt trappen ga je gang.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oke, dus als Poetin een alles of niets oorlog begint moet je hem maar gelijk goed afpijpen en je erna maar anaal laten nemen, want anders zijn de gevolgen niet te overzien.
CIA heeft geen verstand van dit soort zaken. Ouwe boomertquote:
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat jij persoonlijk denkt doet er net zo veel of weinig toe en tenzij jij of ik voor de groep spreekt vind ik dat in een discussie tussen ons twee niet echt relevant eerlijk gezegd
De EU heeft een mutual defence pact dus als de Turken aanvallen komt de EU gewoon in actie tenzij de organisatie zichzelf graag op wil heffen in het voordeel van de VS En in mindere mate Rusland
We moeten helemaal niet politiek correct spreken, binnen NAVO en EU doet religie er simpelweg niet toe, komt nergens voor in het handvest, boeit helemaal niemandquote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.
Athesten zijn in Nederland al meer dan een decennium in de meerderheid.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.
quote:Op zondag 19 juni 2022 21:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thx voor het filmpje.
Ik vind het bijzonder die oudere kerel op het laatst te zien, die heeft er volgens mij nog wat communistische gedachtenpolitie schrik in zitten.
Nope, minder dan 80%. Het schommelt rond de 75%quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.
Persoonlijk denk ik dat iedereen zal toekijken wanneer een Turks-Grieks oorlog uitbreekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het sterft uit, vnl oudere mensen geloven in God of Allah of een ander alias.
En in beschaafde landen (en voor beschaafde intelligente mensen) tellen meningen van minderheden ook mee.
Daar maak je een fout. Alle westerse landen zullen zich achter Griekenland scharen wanneer die oorlog uitbreekt tussen de islamitische turken en christelijke Grieken. Vergeet niet dat Griekenland is ontstaan nadat het westen , samen met de Russen de Ottomanen aanvielen.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
We moeten helemaal niet politiek correct spreken, binnen NAVO en EU doet religie er simpelweg niet toe, komt nergens voor in het handvest, boeit helemaal niemand
Nog sterker nog, als het christelijke Griekenland het Islamitische Turkije aanvalt dan doet de NAVO aan de Turkse kant mee en steekt de EU idd geen poot uit om de Grieken te helpen
Zo liggen de afspraken nu eenmaal
quote:Op zondag 19 juni 2022 21:43 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Daar maak je een fout. Alle westerse landen zullen zich achter Griekenland scharen wanneer die oorlog uitbreekt tussen de islamitische turken en christelijke Grieken.
quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Woon jij in Rusland?quote:Op zondag 19 juni 2022 21:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het kanaal wel echt een redelijk beeld geven hoe de Russen een beetje denken, al durven veel mensen ook niet alles te zeggen in een land als Rusland omdat dat wel eens serieuze gevolgen kan hebben. Je ziet veel jonge mensen die wel duidelijk tegen de oorlog zijn en liever een nieuw Rusland zien. Oudere mensen zitten vaak nog vast in het verleden en klinkt er een Putin echokamer. Al is dat niet altijd zo zwart/wit te verdelen natuurlijk.
Ja toekijken. Politiek gezien staan ze allen achter Griekenland. Want Griekenland is een christelijke land. Politiek gezien stond ook iedereen achter Armeni laatst , want Armeni is een christelijke land. Daarom zeg ik dat mensen die vanuit een athestische standpunt spreken eigenlijk voor niks spreken.quote:
Nee jij wel?quote:
Oh nee ik dacht aan je mening te horen dat je er woonde.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee jij wel?
Ik zie een redelijk gevarieerde range aan antwoorden altijd, het wordt niet in elkaar gezet om te laten zien dat alle Russen slecht zouden zijn.
nulquote:Op zondag 19 juni 2022 21:49 schreef Usert het volgende:
Hoe groot is de kans dat Venezuela met behulp van Rusland nog iets gaat uitvreten?
ja al die extreme steun voor de Armenen heeft ze echt geholpenquote:Op zondag 19 juni 2022 21:49 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ja toekijken. Politiek gezien staan ze allen achter Griekenland. Want Griekenland is een christelijke land. Politiek gezien stond ook iedereen achter Armeni laatst , want Armeni is een christelijke land. Daarom zeg ik dat mensen die vanuit een athestische standpunt spreken eigenlijk voor niks spreken.
quote:Legerchef: Brits leger moet klaar zijn om in Europa te vechten
LONDEN (ANP) - Het nieuwe hoofd van het Britse leger, generaal Patrick Sanders, heeft zijn troepen opgeroepen zich voor te bereiden op de mogelijkheid dat het leger in de toekomst opnieuw oorlog moet voeren in Europa. De troepen moeten volgens Sanders klaarstaan "om de hernieuwde dreiging vanuit Rusland het hoofd te bieden."
De BBC heeft een brief ingezien, geadresseerd aan "militair personeel van alle rangen en onze ambtenaren". De brief werd op 16 juni via het intranet van het Britse ministerie van Defensie verzonden. Sanders is sinds deze maand de Britse legerchef.
Sanders benadrukt in de brief dat hij de eerste chef is sinds 1941 die het commando heeft overgenomen ten tijde van een oorlog op het vasteland van Europa, waarbij een continentale grootmacht betrokken is. "De Russische invasie in Oekrane onderstreept ons hoofddoel - om het Verenigd Koninkrijk te beschermen en klaar te zijn om in landoorlogen te vechten en ze te winnen", aldus de generaal.
Volgens Sanders is de wereld veranderd sinds de invasie op 24 februari. "Er is nu een dringende noodzaak om een leger te vormen die in staat is om naast onze bondgenoten te vechten en Rusland te verslaan", schrijft hij. "We zijn de generatie die ons leger moet voorbereiden om wederom in Europa te vechten".
https://www.msn.com/nl-nl(...)n-europa-te-vechten/
We hebben echt leiders nodig met vooruitziende blik die nu drastisch knopen doorhakken i.v.m. de noodzakelijke energiezekerheid.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft Rob Jetten een uitgebreid plan klaarliggen waarbij NL de kolencentrales heropent.
Die hebben we toch?quote:Op zondag 19 juni 2022 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
We hebben echt leiders nodig met vooruitziende blik die nu drastisch knopen doorhakken i.v.m. de noodzakelijke energiezekerheid.
Eerlijk gezegd is het ook geen hogere wiskunde, minder gas is meer kolen.quote:
Ja, want de religieuzen zijn zeker een uniforme groep. Zodra het lettertype voor de laatste druk van Bijbel moet worden bepaald, scheurt de kerk als Verstappen.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Dan zal de kolenwinning hier flink omhoog moeten en mijnen moeten worden heropend, want ook steenkool komt voor een aanzienlijk deel uit Rusland.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is het ook geen hogere wiskunde, minder gas is meer kolen.
En zo is het.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:02 schreef Lospedrosa het volgende:
„Wir mssen uns jetzt eine unangenehme Wahrheit eingestehen: Und die heit, dass #Russland diesen Krieg gewonnen hat.“ – Journalist Wolfram Weimer (@TheEuropean) zur Situation in der #Ukraine.
[ twitter ]
Wat een slapjanus.quote:Op maandag 20 juni 2022 06:40 schreef Za het volgende:
[..]
Luister eens naar Wolfram Weimer.
[ twitter ]
Duitsers hebben wel eens vaker geroepen dat er een 'krieg gewonnen' was.quote:Op maandag 20 juni 2022 06:40 schreef Za het volgende:
[..]
Luister eens naar Wolfram Weimer.
[ twitter ]
Lol! Nu gaat ie ook nog ruzie maken met Kazachstanquote:
Men wil er niet aan, Ukraine moet en zal winnen, desnoods gooien ze er nog 20 miljard aan artillerie tegenaan, maar het zal vruchteloos blijven.quote:
Zoveel wanhoop in 1 post. Trekt je uitkering de gasrekening niet meer schat?quote:Op maandag 20 juni 2022 07:37 schreef Za het volgende:
[..]
Men wil er niet aan, Ukraine moet en zal winnen, desnoods gooien ze er nog 20 miljard aan artillerie tegenaan, maar het zal vruchteloos blijven.
Soms moet je gewoon je meerdere erkennen, en ophouden je eigen volk in een economische en energie crisis te storten, wat is de winst, waar zijn we mee bezig precies?
Duitsland gaat uit wanhoop de kolencentrales op porren.
[ afbeelding ]
Nice
Ik zit op de Caribbean.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:01 schreef mcmlxiv het volgende:
Zoveel wanhoop in 1 post. Trekt je uitkering de gasrekening niet meer schat?
Keep on dreaming.quote:Het is inderdaad treurig dat we even terug moeten naar meer fout fossiel, maar als er 1 ding een boost is voor vergroening en verduurzaming van deze wereld dan is het de oorlog in Oekrane.
Ondertussen gaan wij door met Oekrane ondersteunen in het slachten van Orcs. Ik denk dat het binnenkort ook wel tijd is voor lange afstand raketten in de MLRS systemen. Dat moment komt vanzelf, dan kan Oekrane doelen diep in Rusland gaan bestoken.
Och zolang de Oekraners ervoor willen vechten gaat het toch wel doorquote:Op maandag 20 juni 2022 07:37 schreef Za het volgende:
[..]
Men wil er niet aan, Ukraine moet en zal winnen, desnoods gooien ze er nog 20 miljard aan artillerie tegenaan, maar het zal vruchteloos blijven.
Soms moet je gewoon je meerdere erkennen, en ophouden je eigen volk in een economische en energie crisis te storten, wat is de winst, waar zijn we mee bezig precies?
[ afbeelding ]
Nice
Wat grappig, daar zat je zogenaamd een maand of wat geleden ook al. Je weet wel toen jouw angsten nog over atoombommen gingen.quote:
quote:Nobelprijsmedaille van Russische journalist geveild
De Russische journalist Dmitri Moeratov veilt vandaag zijn gouden medaille die hij won toen hem de Nobelprijs voor de Vrede werd uitgereikt. De opbrengst gaat naar Unicef, dat kinderen helpt die ontheemd zijn door de oorlog in Oekrane. Moeratov kreeg de Nobelprijs in oktober 2021.
Het was Moeratovs idee om de medaille te veilen, nadat hij al had aangekondigd dat hij de bijbehorende geldprijs van ongeveer 500.000 euro aan een goed doel zou schenken. In een interview met persbureau AP zei Moeratov dat hij zich vooral zorgen maakt over kinderen die wees zijn geworden vanwege het conflict in Oekrane. "We willen hun toekomst teruggeven", zei hij.
Online biedingen begonnen op 1 juni, op Internationale Kinderdag. Het live bieden vandaag valt op Wereldvluchtelingendag. Het hoogste bod staat nu op 550.000 dollar. Verwacht wordt dat de verkoopprijs dat bedrag nog ruim gaat overstijgen.
Moeratov is oprichter en tot een paar jaar geleden hoofdredacteur van de Russische krant Novaya Gazeta. Hij deelde de Nobelprijs met de Filipijnse journalist Maria Ressa. Beiden hadden zich volgens het Nobelcomit hard gemaakt hadden voor de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid in hun land.
https://nos.nl/liveblog/2(...)andert-nationaliteit
Tacktiek lijkt toch beetje te zijn om patint dood te verklaren en dat behandelen geen zin meer heeft.quote:
Ik geef @capricia of @sp3c toestemming mijn ip van de afgelopen 7 weken te checken en mijn zogenaamd verblijf te bevestigen.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat grappig, daar zat je zogenaamd een maand of wat geleden ook al. Je weet wel toen jouw angsten nog over atoombommen gingen.
Sommige blijven maar dezelfde grammafoonplaat afspelen no matter whatquote:Op maandag 20 juni 2022 07:37 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nice
Ga je nu ontkennen dat je post na post liep te janken over wanneer Putin atoombommen op ons ging gooien? Echt?quote:Op maandag 20 juni 2022 08:59 schreef Za het volgende:
[..]
Quote svp mijn posts waarin ik angsten uit over atoombommen.
Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:37 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nice
Idd wel reden voor zo'n lach op zijn gezichtquote:
Ja quote svp mijn posts waarin ik angst uitte of liep te janken over Putin die atoombommen op ons ging gooien.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Ga je nu ontkennen dat je post na post liep te janken over wanneer Putin atoombommen op ons ging gooien? Echt?
Ja, dat was ergens tussen de 19de en de 21ste, dacht ik.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:15 schreef Za het volgende:
[..]
Ja quote svp mijn posts waarin ik angst uitte of liep te janken over Putin die atoombommen op ons ging gooien.
Absurde bewering, ik wacht.
Dat denken ze in Rusland ook.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen dan dooft het licht.
Quote me.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:17 schreef ExTec het volgende:
Ja, dat was ergens tussen de 19de en de 21ste, dacht ik.
Vladolf Putler en Belarussusche prutsertje.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:18 schreef Za het volgende:
[..]
Dat denken ze in Rusland ook.
Wie precies zijn de tirannen in deze kwestie?
Natuurlijk heeft Rusland dat. Maar heeft Oekrane dat ook? En waarom zou Oekrane haar veiligheid moeten opgeven?quote:Heeft Rusland ook recht op een gevoel van veiligheid, of is dat alleen voorbehouden aan NAVO landen?
quote:Op maandag 20 juni 2022 09:19 schreef ExTec het volgende:
Geen zin in. Is ondertussen kweenie hoeveel topics terug.
Daar komt'ie weer:quote:Op maandag 20 juni 2022 09:18 schreef Za het volgende:
[..]
Heeft Rusland ook recht op een gevoel van veiligheid, of is dat alleen voorbehouden aan NAVO landen?
Dapper dat je het toegeeft, maar toch jammer om te horen van zo'n persoonlijk verval. Misschien kun je beter uit jezelf weggaan ipv het topic te kapen.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:21 schreef Monolith het volgende:
Misschien het topic niet laten kapen door notoire lijmsnuivers.
Hopelijk schrapen ze de menselijke resten eerst uit de wrakken.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoezo, komt het zo iets te dichtbij ofzo?
Charmant idee.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:25 schreef UitStraling het volgende:
Bah
Oekrane wil Russische tankwrakken tentoonstellen in Europa
Oekrane is van plan verwoeste Russische tanks in Europa tentoon te stellen. Het idee achter de tour door Europese landen is de aandacht van het publiek bij de oorlog in Oekrane te houden
"We zullen Russische tanks helpen Europa te bezoeken, maar als wrakken", zei defensieminister Oleksii Reznikov
In dat geval kunnen ze beter niet de menselijk resten eruit schrapenquote:Op maandag 20 juni 2022 09:31 schreef Za het volgende:
[..]
Charmant idee.
Misschien voor in het najaar dan kunnen we ze in brand steken en de mensen die afgesloten zijn van energie zich komen warmen op de dam of andere prominente plekken in Europa.
quote:Op maandag 20 juni 2022 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
In dat geval kunnen ze beter niet de menselijk resten eruit schrapen
Hier lieve schat, omdat blijkbaar je geheugen enigszins is aangetast.....:quote:Op maandag 20 juni 2022 09:21 schreef Za het volgende:
[..]![]()
Omdat die posts er niet zijn.
We hebben hier een prima werkende zoekfunctie.
quote:We hebben helemaal niets te zeggen over wat deze man denkt en doet.
Een uitweg heeft hij niet nodig, hij is medogenloos, en zal voor toetreding bij de NAVO van Finland ongenadig toeslaan, dus al rap.
In antwoord op vraag wanneer de bom zou vallen:quote:Poetin zal reageren met een Sarmat-raket op de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO
Zweden en Finland, in een acute aanval van Russofobie, zijn klaar om hun neutraliteit op te geven en zich bij de NAVO aan te sluiten. Al hadden ze de gevolgen van zo'n stap goed moeten doorrekenen. Immers, praktisch het hele grondgebied van niet-blokstaten bevindt zich in de zone van zelfverzekerde vernietiging van Russische raketten. Bovendien heeft Rusland gisteren met succes de Sarmat intercontinentale ballistische raket gelanceerd, die geen analogen heeft in de wereld en niet wordt verwacht. Er is echter weinig hoop dat het gezond verstand daar zal zegevieren onder de politici. Daarom zullen er waarschijnlijk binnenkort extra wapensystemen verschijnen in de regio Kaliningrad.
https://www.rubaltic.ru/a(...)i-finlyandii-v-nato/
Zonder twijfel.
quote:De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.
Ik denk dat een rus meer te vrezen heeft van zijn eigen regering dan van de NAVO.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:18 schreef Za het volgende:
[..]
Heeft Rusland ook recht op een gevoel van veiligheid, of is dat alleen voorbehouden aan NAVO landen?
Oekrainers eten die toch op ?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
In dat geval kunnen ze beter niet de menselijk resten eruit schrapen
Nee, da's Azov, en die eten babies, wist je dat niet.quote:
https://www.reddit.com/r/(...)ostomel_kyiv_oblast/quote:
Ik ben je lieve schat niet, en het betreft hier gewoon een artikel met link.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hier lieve schat, omdat blijkbaar je geheugen enigszins is aangetast.....:
https://mycroft.fok.nl/in(...)ch_fields=all&page=2
Wat quotes van jou uit deze zoekopdracht:
In antwoord op vraag wanneer de bom zou vallen:
We zien je dit zeggen h?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben je lieve schat niet, en het betreft hier gewoon een artikel met link.
Waar is de angst en het janken dat Putin atoombommen op ons ging gooien, post na post, zoals je beweerde?
Of wilde je ons soms vertellen dat het 'zonder twijfel' in het artikel stond ofzo?quote:Zonder twijfel.
Ik ben ook jouw "vriend" niet. Dus kap zelf met dat soort koosnaampjes voordat je weer je beerput opentrekt als een ander precies hetzelfde doet als jijzelf.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben je lieve schat niet, en het betreft hier gewoon een artikel met link.
Waar is de angst en het janken dat Putin atoombommen op ons ging gooien, post na post, zoals je beweerde?
Ik zie daarin slechts een stellig antwoord nav de uitlatingen van Rusland, geen angst post na post zoals beweerd door je collega.quote:
Ik heb deze usernaam nooit eerder gezien, waar noem ik jou mijn vriend?quote:Op maandag 20 juni 2022 10:01 schreef Kidjuh het volgende:
Ik ben ook jouw "vriend" niet. Dus kap zelf met dat soort koosnaampjes voordat je weer je beerput opentrekt als een ander precies hetzelfde doet als jijzelf.
Nee, maar wel op Finland.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:04 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie daarin slechts een stellig antwoord nav de uitlatingen van Rusland, geen angst post na post zoals beweerd door je collega.
Tevens heb ik nimmer beweerd dat Putin atoombommen op ons zou gooien.
Maar da's ook niet gebeurd h?quote:De dag dat Finland het NAVO lidmaatschap gaat aanvragen.
Dit was de stelling:quote:
quote:Op maandag 20 juni 2022 09:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Ga je nu ontkennen dat je post na post liep te janken over wanneer Putin atoombommen op ons ging gooien? Echt?
Nee inderdaad niet, niet letterlijk en ook niet indirect.quote:En je zegt idd nergens letterlijk "OW IK SCHIJT IN ME BROEK VANWEGE NUKES",
Ja constant werkelijk, het is duidelijk voor de omstanders, maar er is niet 1 post te vindenquote:maar voor de meeste omstaanders is het duidelijk dat je dat denkt, omdat je het er constant over hebt
Hopelijk een mooie kill streak bonus :pquote:Op maandag 20 juni 2022 10:14 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Ook in bepaalde telegram groepen gaat dit rond.
Ik denk dat niemand de illusie had dat Europa binnen 3 mnd van het Russische gas en olie af zou zijnquote:Op maandag 20 juni 2022 10:05 schreef PluggieOD het volgende:
Anyway, na 115 dagen ofzo:
RU:
8% hogere gas/olie productie (t.o.v. dezelfde periode vorig jaar)
50% hogere baten (t.o.v. dezelfde periode vorig jaar)
bron: Forbes
20% Ukraine in handen
33% van de RU begroting wordt (nog steeds) betaald door de EU
Gas/olie winning door Ukraine om lead supplier voor de EU te worden is van de baan voorlopig.
Tussen 9 en 20 mei was het toch. Nee, je uitte geen angst en liep niet te janken, je leek er bijna op te hopen.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:15 schreef Za het volgende:
[..]
Ja quote svp mijn posts waarin ik angst uitte of liep te janken over Putin die atoombommen op ons ging gooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja en hopende dat Putin zelf de kranen niet dicht draait ...quote:Op maandag 20 juni 2022 10:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand de illusie had dat Europa binnen 3 mnd van het Russische gas en olie af zou zijn
Dat gaat gebeuren, kwestie van tijd.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
ja en hopende dat Putin zelf de kranen niet dicht draait ...
Ja worden afgesloten van de rest.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
In Kaliningrad gaat het ook toppie.
[ twitter ]
jep ... en zo de rus proberen uitlokken om te reageren , tegen litouwers en wsl ook polen, en zo dus NAVO leden confronteren en hoppaquote:Op maandag 20 juni 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Chaosquote:Op maandag 20 juni 2022 10:39 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk niet afgeschoten met SABOT van verarmd uraniumquote:Op maandag 20 juni 2022 10:46 schreef Starhopper het volgende:
Oekrane wil Russische tankwrakken tentoonstellen in Europa
Hopelijk ook in Nederland
Het zal Poetin worst wezen als die twee staten niet officieel worden erkend door de VN. Zolang Rusland daar maar de touwtjes in handen heeft. Wat hij wel belangrijk vindt is dat een land als Kazachstan in het gareel loopt en het Russische naratief volgt... daar zit nu de onenigheid in.quote:
Ik zeg doen.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
jep ... en zo de rus proberen uitlokken om te reageren , tegen litouwers en wsl ook polen, en zo dus NAVO leden confronteren en hoppa
Denk niet dat UA of rus die hebben.quote:Op maandag 20 juni 2022 10:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hopelijk niet afgeschoten met SABOT van verarmd uranium
Rusland welquote:
De lend-lease is nog niet eens begonnen. Frankrijk en VS hebben pas net besloten op oorlogsproductie over te gaan.quote:
ja wishful thinkingquote:Op maandag 20 juni 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zeg doen.
Dan trappen we al die orcs terug naar hun geliefde "mother russia".
Blijf je haar nu lieve schat noemen omdat ze een vrouw(tje) is en je denkt daarmee superieur en een grote boy te zijn?quote:Op maandag 20 juni 2022 09:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Hier lieve schat, omdat blijkbaar je geheugen enigszins is aangetast.....:
Blijf eens on-topic, lieve schatquote:Op maandag 20 juni 2022 11:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Blijf je haar nu lieve schat noemen omdat ze een vrouw(tje) is en je denkt daarmee superieur en een grote boy te zijn?
Same, zonnestraaltje.quote:
7 Duitse en 5 Nederlandse.quote:Op maandag 20 juni 2022 11:39 schreef speknek het volgende:
Nog een gerucht, maar het lijkt erop dat
HIMARS has entered the chat
[ twitter ]
Deze week zouden ook de 7 Nederlandse PzH2000 geleverd moeten worden.
Misschien niet op ons, maar je hebt continu zitten fantaseren over tactical nukes die Rusland in zou zetten, je hebt zelfs deadlines gegeven waarop het zou gebeuren.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:15 schreef Za het volgende:
[..]
mja blaffende honden bijten niet ...quote:Op maandag 20 juni 2022 11:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Misschien niet op ons, maar je hebt continu zitten fantaseren over tactical nukes die Rusland in zou zetten, je hebt zelfs deadlines gegeven waarop het zou gebeuren.
Sommigen van ons moeten werken....quote:Op maandag 20 juni 2022 11:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Same, zonnestraaltje.
Het wordt mooi weer deze week. Misschien kun je nog een keertje naar buiten ipv de internetsoldaat lopen uithangen.
Het gaat er niet om of er wel of niet meningsverschillen zijn binnen religieuze groeperingen. Het gaat er meer om dat athesten een kleine minderheid vormen in Europa. In Europa spreken we over rond de 75% christenen en 15% athesten. Wereldwijd gezien zijn de athesten een veel kleinere minderheidsgroep van maar 7% tegenover 93% gelovigen.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:58 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, want de religieuzen zijn zeker een uniforme groep. Zodra het lettertype voor de laatste druk van Bijbel moet worden bepaald, scheurt de kerk als Verstappen.
Om mee nog maar te zwijgen over al die andere religies die ook werkelijk compleet van de pot gerukt zijn.
Een soort massapsychose eigenlijk en, dan moet ik je toch wat gelijk geven, daarin zijn religies toch redelijk uniform.
Zie bijvoorbeeld die Russische patriarch, de in en in corrupte vriend van Poetin (om maar een beetje on topic te blijven). Je moet wel bijna krankzinnig zijn om die als je geestelijk leider te accepteren
Ik weet het niet hoor. Zou de NAVO Litouwen kunnen offeren onder het mom van dat de blokkade een agressieve daad is waarop je een reactia kan verwachten? NAVO verdedigt geen agressors.quote:
Nee. Dan zou de navo uit elkaar vallenquote:Op maandag 20 juni 2022 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Zou de NAVO Litouwen kunnen offeren onder het mom van dat de blokkade een agressieve daad is waarop je een reactia kan verwachten? NAVO verdedigt geen agressors.
De Russen kunnen er toch met een boot heen?quote:Op maandag 20 juni 2022 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor. Zou de NAVO Litouwen kunnen offeren onder het mom van dat de blokkade een agressieve daad is waarop je een reactia kan verwachten? NAVO verdedigt geen agressors.
Litouwen doet dit omdat ze zich houden aan de door de EU afgekondigde sancties.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
40 miljoen per stuk zelfs. Maar als usa alles zou sturen wat niks staat te doen dan was ukraine opeens nummer 1 sterkste leger in de wereldquote:Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Elk van die drones is makkelijk 20 miljoen. Ze hebben voor 4 miljard aan drones waar ze niets mee doen![]()
[ twitter ]
quote:Op maandag 20 juni 2022 14:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu de HIMARS er is kunnen ze hopelijk snel Kherson bevrijden en daarna door naar Mariupol
[ twitter ]
Ik kan me zo voorstellen dat ze bepaalde technologische hoogstandjes niet zo maar weggeven. Al is het maar om de technologie te verbergen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
Elk van die drones is makkelijk 20 miljoen. Ze hebben voor 4 miljard aan drones waar ze niets mee doen![]()
[ twitter ]
Maar da's een gevalletje dat er zoveel aanpalende techniek bij hoort, dat je die dingen niet zomaar aan UA geeft.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:
quote:Palaces, yachts and vineyards reportedly provided to Vladimir Putin by friends and oligarchs can now be linked to what appears to be an informal network holding assets worth more than $4.5bn (3.7bn).
A digital paper trail appears to suggest that an array of holiday homes and other assets reportedly used by the Russian president, which according to available records belong to or have been owned by separate individuals, companies and charities, are linked through a common email domain name, LLCInvest.ru.
quote:After a year-long investigation, the Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) and the Russian-language news site Meduza have identified 86 companies and not-for-profit organisations whose representatives appear to use the common LLCinvest domain name, often alongside corporate email accounts.
Claims of a secret presidential fortune are denied and a chain of ownership leading to Putin has not been identified. A Kremlin spokesperson said: “The president of the Russian Federation is in no way connected or affiliated with the objects and organisations you named.”
quote:For nearly two decades, Putin has been accused of secretly accumulating vast wealth through proxies, fuelled by a series of disclosures in leaks such as the Pandora papers about the fortunes of those closest to him.
Sergey Kolesnikov, a businessman, claimed 10 years ago that he had been behind a scheme that allowed a group of Russia’s top oligarchs to pool billions of rubles into a type of “investment fund” for the benefit of Putin, who was then serving as prime minister. The claims were denied and Kolesnikov fled from Russia.
Het gaat niet om een volledige blokkade, het gaat om een blokkade van de gesanctioneerde goederen.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Behoudens passagiers als onderdeel zijnde van de sancties. Litouwen beroept zich ook specifiek op EU sancties.quote:Op maandag 20 juni 2022 15:52 schreef Starhopper het volgende:
Mogen de passagierstreinen tussen Rusland en Kaliningrad nog wel door Litouwen rijden?
Ok duidelijk!quote:Op maandag 20 juni 2022 16:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Behoudens passagiers als onderdeel zijnde van de sancties. Litouwen beroept zich ook specifiek op EU sancties.
Het blokkeren van passagiers of voedsel zou strijdig met artikel 1 en 2 van de NAVO kunnen worden geacht.
Deze artikelen zijn echter open tot interpretatie maar geven ruimte om niet hulp te hoeven verlenen in het geval een lidstaat zelf een oorlog poogt uit te lokken; het is dan ook een defensieve alliantie.
De interpretatie is aan de politiek.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ok duidelijk!
Naja, sancties valt niet onder uitlokking lijkt mij toch? Anders zou Poetin zonder problemen Polen kunnen binnenvallen.
Daar moet Rusland ook voor betalen.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Booreilanden in de Black Sea die getroffen zijn door missiles.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Dat valt alles mee.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Je hoort nu ook veel (op Twitter dat wel)over Oekraners die deserteren.
Zou de vermoeidheid toch te groot worden?
quote:Op maandag 20 juni 2022 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat valt alles mee.
Het feit dat jij moet graven en daarom tweets van begin van deze maand vind, zegt genoeg.
Dat suggereert dat je een "idee" hebt, en daarna bewijs voor dat idee gaat zoeken,
Niet dat je "nu toevallig veel leest".
Politici die moeilijke keuzes maken die eigenlijk tegengesteld zijn aan de eigen ideen, dat zou jou moeten aanspreken toch?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Persconferentie Rob Jetten nu.
Kolencentrales open per direct.
Veiligheidsfase 1 gasbehoud in.
Ik zie de memes over de kolencentrales al voor me want eerste wat jetten deed was de sluiting naar voren halen.
De wat verstandigere mensen snappen dat in bijzondere omstandigheden, er bijzondere beslissingen genomen moeten worden.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zie de memes over de kolencentrales al voor me want eerste wat jetten deed was de sluiting naar voren halen.
En waarom kolencentrales?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Persconferentie Rob Jetten nu.
Kolencentrales open per direct.
Veiligheidsfase 1 gasbehoud in.
Ik maak die niet want snap zijn verantwoordelijkheid en besluit wel.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
De wat verstandigere mensen snappen dat in bijzondere omstandigheden, er bijzondere beslissingen genomen moeten worden.
Dom volk ziet het als een big own, dat Jetten nu op zijn eerdere standpunten heeft moeten terugkomen.
Dus, komop, waar blijven de memes?
quote:. Kabinet: ‘Het gaat helemaal mis, maar het komt allemaal goed’
1 juni 2022 door Jochem van den Berg en Bas van der Meulen
Het stopzetten van de levering van aardgas aan Nederland door Gazprom heeft direct tot alarmerende berichten geleid over de gevolgen in Nederland. De minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten verklaart: “Het ontspoort totaal, maar er is geen reden tot zorg.”
De boycot van het Russische gas heeft tot een acute stijging geleid van de gasprijs. “De huidige toestand heeft geen directe gevolgen,” zegt premier Mark Rutte, “de prijsstijging van gas gaat de inflatie verder opdrijven, maar er is financieel helemaal niets van de boycot te merken.”
Nederland is voorlopig niet van plan om Groningen nog verder te belasten en wil ook de kolencentrales gesloten houden. Daarnaast is het niet mogelijk om veel sneller op groene stroom over te schakelen en willen we de lagere inkomens niet nog verder op kosten jagen. Jetten: ‘De situatie is niet op te lossen, maar ook geen probleem.’
“Er is geen vuiltje aan de lucht,” bezweren de twee bewindvoerders nogmaals. “Ook al loopt het faliekant in de soep.” Op die manier tackelt het kabinet de non-issues rondom de gasimport precies zoals andere niet-bestaande problemen.
Om het laatste restje paniek dat bij de bezorgde burger of de kritische media leeft weg te nemen, benadrukt Jetten nogmaals dat er alarmerende ontwikkelen zijn waar we ons absoluut niet om hoeven te bekommeren. De minister hamert erop dat iedere zorg onterecht is: “Het loopt volledig uit de hand, maar het komt goed.”
Rutte herhaalt dat de gevolgen van het huidige beleid niet te overzien zijn maar dat er geen consequenties zijn.
Goed gevonden.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat valt alles mee.
Het feit dat jij moet graven en daarom tweets van begin van deze maand vind, zegt genoeg.
Dat suggereert dat je een "idee" hebt, en daarna bewijs voor dat idee gaat zoeken,
Het gebruikelijke Russische spelletje... en we staan er nog steeds bij, kijken er naar en blaffen een beetje.quote:Roebel, referendum en repressie: zo wordt Zuid-Oekrane gerussificeerd
De militaire bestuurders van de Zuid-Oekraense regio's Cherson en Zaporizja hebben een duidelijk plan voor hun gebied: annexatie door Rusland. De nieuw aangestelde leiders willen daarover zo snel mogelijk een referendum houden. Tegelijkertijd wordt het gebied op verschillende manieren 'gerussificeerd'. Daarbij stuiten de bezetters en collaborateurs op verzet van de bevolking.
"Zolang de weerstand groot is en het Oekraense leger met een tegenoffensief bezig is, zullen in ieder geval de referendumplannen worden uitgesteld", vermoedt Alisa Joertsjenko, onderzoeksjournalist bij de Oekraense site Bihus. "Het voornemen is nu een referendum in de herfst."
De russificatie van de regio's gebeurt op verschillende manieren. Allereerst via het lokale bestuur, dat kort na de verovering werd vervangen door pro-Russische collaborerende Oekraners. Zo heeft een bankier die is aangesteld als burgemeester van Cherson nauwe banden met de Russische geheime diensten, ontdekte Joertsjenko. Een pro-Russische oud-burgemeester van Cherson is benoemd tot gouverneur.
"Deze mannen zijn slechts de faade van een degelijk bestuur", oordeelt Joertsjenko. "De daadwerkelijke macht ligt bij de Russische FSB." Wie in de regio Zaporizja formeel de scepter zwaait, is zelfs een raadsel, zegt de journalist. "De decreten worden ondertekend met 'de militaire commandant', die '122' wordt genoemd. Niemand weet wie het is."
Verdwijningen en martelingen
In het begin van de bezetting gingen in Cherson, Melitopol en Berdjansk dagelijks menigtes de straat op, maar later werden zulke protesten hard neergeslagen. De repressie is groot, vertelt een Nederlander in de regio Cherson die om veiligheidsredenen anoniem wil blijven. "De terreur wordt steeds groter, het is een schroef die steeds verder wordt aangedraaid. Iedereen die maar een beetje de schijn tegen heeft, wordt opgepakt en gemarteld. Verdwijningen zijn aan de orde van de dag."
Door de repressie is het leven psychologisch zwaar, zegt Joertsjenko. Dat beaamt de Nederlander: "Het voelt alsof ik in een Tweede Wereldoorlogboek van Jan Terlouw of K. Norel zit."
Toch is er nog steeds veel verzet, zegt hij. "Denk aan graffiti, posters of geel-blauwe ballonnen en lintjes om bomen. Ook wordt weleens op een luidsprekertje met bluetooth het Oekraense volkslied afgespeeld. Ze plakken er dan draden en een klokje op, zodat het op een bom lijkt die niemand durft op te ruimen." Ook zijn er meldingen van partizanenaanslagen, maar die zijn niet te verifiren.
"Huizen worden regelmatig doorzocht op anti-Russische elementen", weet Joertsjenko. Dat herkent de Nederlander: "Huizen en winkels van gevluchte bewoners worden geconfisqueerd. Daarom blijven vooral de mannen achter, om te voorkomen dat je levenswerk wordt leeggeroofd en vernield."
Bevolking russificeren
Hoewel vluchten uit het bezette gebied ingewikkeld en gevaarlijk is, heeft een groot deel de regio verlaten. Volgens de Oekraense autoriteiten gaat het in Cherson om naar schatting 40 tot 50 procent van de inwoners. In de regio Zaporizja vertrekt iedereen die het kan, vertelt een man uit Melitopol. "Maar niet iedereen heeft daar de middelen voor."
De gevluchte Oekraense bevolking wordt vervangen door Russen, die met name vanuit de Krim het veroverde land komen bezoeken, vertelt de Nederlander. "Je ziet veel Russische zakenlui in het centrum." Volgens Kiev worden nu al families van Russische militairen in verlaten woningen gevestigd.
Tegelijkertijd wordt de Oekraense bevolking 'gerussificeerd' door Russische paspoorten uit te delen. Nieuw geborenen krijgen automatisch het Russisch staatsburgerschap. Volgens de aangestelde gouverneur staan Oekraners in de rij om ook het Russisch staatsburgerschap te krijgen. De contacten met wie de NOS sprak weerspreken dat.
"Ik spreek veel mensen aldaar, maar ik ken niemand die een Russisch paspoort heeft geaccepteerd", zegt Joertsjenko. "Op het moment dat je iets van de overheidsdiensten nodig hebt, word je onder druk gezet om een Russisch paspoort aan te vragen", vertelt de Nederlander. "Maar onze indruk is dat weinig mensen dat doen." Een man uit Melitopol bevestigt dat: "Het gaat hier om een handjevol mensen."
Invoering roebel
Dan zijn er nog de 'eenvoudige' russificatie-middelen: straatnamen worden hernoemd, wapenschilden uit de Russische tijd in ere hersteld. Het Oekraense telefoon- en tv-netwerk zijn afgesloten. "Je moet een Russische simkaart kopen en Russisch internet gebruiken, waardoor westerse sociale media niet meer werken", vertelt Anna uit de regio Melitopol. VPN-verbindingen, waarbij internetverkeer wordt omgeleid, worden ook aangepakt, zegt de Nederlander.
De invoering van de Russische roebel in de regio verloopt moeizaam. De Oekraense grivna blijft de norm, beamen alle contacten. "Zelfs de salarissen voor ambtenaren zijn nog in grivna, alle propagandacampagnes om over te stappen op de roebel ten spijt", aldus Joertsjenko. "Langzaam zal de roebel dominant worden, omdat de banken door de grivna-voorraad raken", denkt de man uit Melitopol.
Voor de banken staan lange rijen om de laatste grivna's te pinnen:
De weerstand van de bevolking vertraagt het russificatieproces, stelt Joertsjenko. Het pro-Russische deel is simpelweg te klein, en kleiner dan Moskou had verwacht. "Ze doen ook te weinig om zieltjes te winnen", zegt de Nederlander. "Door ontvoeringen, het stelen en de enorme corruptie keert iedereen zich van hen af."
"Ze proberen het Krim-scenario te herhalen: onder schot aansluiting bij Rusland", zegt de man uit Melitopol. Dat kan uiteindelijk maar op n manier worden gestopt: herovering door het Oekraense leger, zegt de Nederlander. "Daar is de hoop op gevestigd. Anders worden we langzaam zombies, omdat alle vrijheid is afgepakt."
Ondertussen praat Rob de Zijk maar weer eens over ongekende escalatiequote:Op maandag 20 juni 2022 19:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het gebruikelijke Russische spelletje... en we staan er nog steeds bij, kijken er naar en blaffen een beetje.
"Ver van me bed show"... "who cares als we het maar warm hebben met de winter" etc etc
Litouwen bezorgd om Russische treinen: 'Wat als er militairen uit springen?'quote:Op maandag 20 juni 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ondertussen praat Rob de Zijk maar weer eens over ongekende escalatie
[ twitter ]
Ja, zijn dagelijkse retoriek, maar ondertussen wel voorstander zijn van bewapening van de Oekraners.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ondertussen praat Rob de Zijk maar weer eens over ongekende escalatie
[ twitter ]
Ze hadden anoniem moeten blijven en ondergrondse verzet leveren ipv de straat op gaan, protesteren en in het vizier komen. Doen alsof je de grootste Rusland fan bent terwijl je ze stiekem tegenwerkt of uit het gebied probeert weg te komen.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:31 schreef Frutsel het volgende:
Verdwijningen en martelingen
In het begin van de bezetting gingen in Cherson, Melitopol en Berdjansk dagelijks menigtes de straat op, maar later werden zulke protesten hard neergeslagen. De repressie is groot, vertelt een Nederlander in de regio Cherson die om veiligheidsredenen anoniem wil blijven. "De terreur wordt steeds groter, het is een schroef die steeds verder wordt aangedraaid. Iedereen die maar een beetje de schijn tegen heeft, wordt opgepakt en gemarteld. Verdwijningen zijn aan de orde van de dag."
Vergroot het je kansen om Kherson door de checkpoints te verlaten als je een Russisch paspoort accepteert? Zoja dan gewoon doen. Eenmaal veilig in Ukrains gebied kan je het vodje wegflikkeren.quote:Tegelijkertijd wordt de Oekraense bevolking 'gerussificeerd' door Russische paspoorten uit te delen. Nieuw geborenen krijgen automatisch het Russisch staatsburgerschap. Volgens de aangestelde gouverneur staan Oekraners in de rij om ook het Russisch staatsburgerschap te krijgen. De contacten met wie de NOS sprak weerspreken dat.
"Ik spreek veel mensen aldaar, maar ik ken niemand die een Russisch paspoort heeft geaccepteerd", zegt Joertsjenko. "Op het moment dat je iets van de overheidsdiensten nodig hebt, word je onder druk gezet om een Russisch paspoort aan te vragen", vertelt de Nederlander. "Maar onze indruk is dat weinig mensen dat doen." Een man uit Melitopol bevestigt dat: "Het gaat hier om een handjevol mensen."
Schandalig! Hoe durft ie?quote:Op maandag 20 juni 2022 19:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, zijn dagelijkse retoriek, maar ondertussen wel voorstander zijn van bewapening van de Oekraners.
Ook in Rusland kennen ze Rob de Wijk. De beste man zal wel bang zijn voor escalatie als hij niet langer de-escalerend optreedt door het in het elke tweet te hebben over escalatie.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, zijn dagelijkse retoriek, maar ondertussen wel voorstander zijn van bewapening van de Oekraners.
Het is een act geworden. Je moet eens naar z’n eigen podcast luisteren waar hij vervangen werd door z’n eigen medewerker Han ten Broeke, die heeft hem een uur lang belachelijk lopen maken…quote:Op maandag 20 juni 2022 20:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook in Rusland kennen ze Rob de Wijk. De beste man zal wel bang zijn voor escalatie als hij niet langer de-escalerend optreedt door het in het elke tweet te hebben over escalatie.
Ik vind het heerlijk.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een act geworden. Je moet eens naar z’n eigen podcast luisteren waar hij vervangen werd door z’n eigen medewerker Han ten Broeke, die heeft hem een uur lang belachelijk lopen maken…
Gewoon een act en niets anders.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk.
Ze zijn begonnen met 'wanneer breekt de derde wereldoorlog uit'.![]()
Geniet er al jaren van.
Maar je moet dat zwart-denken wel kunnen waarderen.
Ik dacht dat je z'n allergrootste fan was, johquote:Op maandag 20 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Lijkt me een gezellige man op verjaardagen.![]()
[ twitter ]
Die aflevering moet ik eens op zien te snorren danquote:Op maandag 20 juni 2022 20:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een act geworden. Je moet eens naar z’n eigen podcast luisteren waar hij vervangen werd door z’n eigen medewerker Han ten Broeke, die heeft hem een uur lang belachelijk lopen maken…
Ja zalig!!!quote:Op maandag 20 juni 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk.
Ze zijn begonnen met 'wanneer breekt de derde wereldoorlog uit'.![]()
Geniet er al jaren van.
Maar je moet dat zwart-denken wel kunnen waarderen.
Listen to this episode from Boekestijn en De Wijk | BNR on Spotify. Oekraïne wordt voorgesteld als kandidaat-lid van de Europese Unie. Begrijpelijk als blijk van verbondenheid met het land dat vecht voor een Westerse toekomst. Maar waar leidt dat toe? Te gast: HCSS-politiek directeur Han ten Broeke.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die aflevering moet ik eens op zien te snorren dan
Je bent duidelijk geen connaisseur.quote:
Wat is dat?quote:
Ow tnhx!quote:Op maandag 20 juni 2022 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Listen to this episode from Boekestijn en De Wijk | BNR on Spotify. Oekraïne wordt voorgesteld als kandidaat-lid van de Europese Unie. Begrijpelijk als blijk van verbondenheid met het land dat vecht voor een Westerse toekomst. Maar waar leidt dat toe? Te gast: HCSS-politiek directeur Han ten Broeke.
Het ministerie van defensie van het VK meldt dit gewoon.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat valt alles mee.
Het zijn interessante tijden.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:16 schreef quirina het volgende:
Lospedrovski zal ook wel stilletjes genieten in een hoekje met een goede sigaar.
Nee nee, die bedachten dat net en hebben er toen maar een tekstje van geschreven.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het ministerie van defensie van het VK meldt dit gewoon.
[ twitter ]
Gezellig ja met iemand die constant zegt: "Dat heb ik vanaf het begin of weken geleden al zo voorspeld".quote:Op maandag 20 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
En als de gastheer/vrouw wat traag is met het vullen van het lege glaasje fris meteen roepen "dit is escalatie!".quote:Op maandag 20 juni 2022 20:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Gezellig ja met iemand die constant zegt: "Dat heb ik vanaf het begin of weken geleden al zo voorspeld".
Dat zijn het zeker!quote:
Wel lollig als hij dan in gesprek zou komen, en later ruzie krijgen met, de dronken oom/neef van de schoonfamilie die zelf hun resurshj doen en de "kennis" vooral van facebook halen.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Zelfde niveau als Wierd Duk. Het lult en praat allemaal maar wat om maar een beetje relevant te blijven. Zodat je in ieder geval je snabbels behoudt. 99 van de 100 keer zitten ze er naast. Het is allemaal zo flinterdun.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Ach ik mag de podcast Boekestijn en De Wijk best graag beluisteren. Veel van wat beide vertellen vind ik ook wel interessant maar de Wijk mag wel iets minder eenzijdig berichten.
quote:Op maandag 20 juni 2022 17:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
De wat verstandigere mensen snappen dat in bijzondere omstandigheden, er bijzondere beslissingen genomen moeten worden.
Dom volk ziet het als een big own, dat Jetten nu op zijn eerdere standpunten heeft moeten terugkomen.
Dus, komop, waar blijven de memes?
quote:
Hij is de eerste die vlucht als er een oorlog komt met Rusland.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk omdat hij goed begrijpt wat de gevolgen zijnquote:Op maandag 20 juni 2022 22:01 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij is de eerste die vlucht als er een oorlog komt met Rusland.
Waarvoor? Om die houwitsers enzo kapot te schieten?quote:
Hier is echt niet iedereen het mee eens.quote:
Waar zijn die fabrieken? Kan Oekraine daar niet een paar raketten op schieten?quote:
Hopelijk gaan ze niet met nukes gooien.quote:
Dat raketsysteem uit Denemarken is toch sinds een paar dagen in gebruik?quote:
quote:
Ik kwam zonet een getal tegen van bijna 50kquote:Op dinsdag 21 juni 2022 00:33 schreef polderturk het volgende:
Mogelijk 42.000 Russische soldaten KIA.
[ twitter ]
Mooi rond getal. Heel geloofwaardig. 45000 zou fantastisch zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 00:33 schreef polderturk het volgende:
Mogelijk 42.000 Russische soldaten KIA.
[ twitter ]
Altijd dat gezeik over die Javelins terwijl er nog 4+ andere landen soortgelijk spul leveren (Engeland, Zweden, Polen, Ukraine zelf)quote:Op dinsdag 21 juni 2022 01:08 schreef polderturk het volgende:
De oorlogseconomie gaat op gang komen.
[ twitter ]
Het wordt als argument gebruikt om de productie op te voeren.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 01:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Altijd dat gezeik over die Javelins terwijl er nog 4+ andere landen soortgelijk spul leveren (Engeland, Zweden, Polen, Ukraine zelf)
Misschien kunnen Joe, Emmanuel en Boris even laten weten dat zij ook een bepaald type wapen in hun arsenaal hebben…quote:
quote:Kremlin: "Rusland zal Westen nooit meer vertrouwen"
Vier maanden na de Russische inval in Oekrane, heeft Moskou de relaties met het Westen omschreven als langdurig beschadigd. "Ja, het zal een lange crisis worden", zei Kremlin-woordvoerder Dmitri Peskov vannacht in een interview met de Amerikaanse nieuwszender MSNBC. "We zullen het Westen nooit meer vertrouwen."
https://www.hln.be/buiten(...)vertrouwen~a1f5726d/
Achossie, zulke gevoelige mensen eigenlijk, die Kremlin-maffiabazen.quote:
Gorbatsjov heeft het destijds gedaan, maar hij hield geen rekening mee dat Reagan zou worden opgevolgd door iemand waarmee je geen afspraken kunt makenquote:
Als je deze opsomming ziet worden de Whataboutism's over de VS ook een stuk zwakker. De intentie van het westen is toch vaak om te stabiliseren en bij de Russen lijkt het wel het tegenovergestelde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |