Als ik een Europees land aan zou vallen dan toch liever niet Zweden en Finland.quote:Op zondag 19 juni 2022 14:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ouwe tanks hebben ze nog zat, mankracht is idd een enorm probleem.
Als dit waar is dan is het wel heel dom van Ukraine Rusland om zoveel belangrijke mensen bij elkaar te zetten. Of doe het op een locatie met een betrouwbare missile defense buiten het bereik van artillerie.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Als dit waar is dan is het wel heel dom van Ukraine om zoveel belangrijke mensen bij elkaar te zetten. Of doe het op een locatie met een betrouwbare missile defense.
https://www.msn.com/en-us(...)e-updates/ar-AAYCyna
Russian officials claim dozens of Ukrainian officers, including generals and members of Ukraine's high command, were killed in a missile strike. NATO chief Stoltenberg said the war "could take years." DW has the latest. Western leaders prepare for long war Luhansk governor demands more long-range weapons G7 will support Ukraine 'for as long as necessary,' says Scholz Russia's Defense Ministry claims senior Ukrainian officers eliminated in missile strike
Russia says over 50 Ukrainian 'generals and officers' killed in missile strike
Russian forces targeted a Ukrainian command post while senior Ukrainian military officers were holding a meeting, Russian Defense Ministry said. Moscow said they used sea-launched "Kalibr" rockets in the attack on the site near Dnipro, Ukraine's fourth-largest city.
"Over 50 generals and officers of Ukrainian military were eliminated in the strike" including members of the high command, said Russian Defense Ministry spokesman Igor Konashenkov.
Zweden en Finland zijn beide geen NATO lid. Artikel 5 heeft geen effect wanneer Rusland , Zweden en Finland militair binnenvalt.quote:Op zondag 19 juni 2022 15:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als ik een Europees land aan zou vallen dan toch liever niet Zweden en Finland.
Een paar Zoom-accounts is misschien handiger.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:11 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eraals-en-officieren
Rusland: 50 hoge Oekraense militairen gedood in commandopost
Russische raketten hebben een commandopost van het Oekraense leger getroffen waar generaals en andere hoge officieren voor een vergadering bijeengekomen waren. Volgens defensiewoordvoerder Igor Konasjenkov zijn er vijftig hoge officieren gedood bij de aanval in een plaatsje bij de stad Krivi Rih, ruim 350 kilometer ten zuidoosten van Kiev. Er zijn geen meldingen van Oekraense zijde over de raketaanvallen.
Onder de doden zijn generaals die de leiding hadden over de strijd in de regio's van Mikolajiv en van Zaporizja. Konasjenkov maakte ook zoals gebruikelijk melding van de vernietiging van veel militair materieel in verscheidene plaatsen in Oekrane, dat recent door bondgenoten ter beschikking was gesteld, inclusief pantservoertuigen en raketlanceersystemen.
===========================
https://www.telegraaf.nl/(...)s-voor-strijd-donbas
Oekrane heeft herhaaldelijk opgeroepen om Duitse aanvalstanks en straaljagers te sturen, maar dergelijke uitrusting wil Berlijn niet sturen. Wel is Duitsland bereid luchtafweergeschut sturen. "We zullen een antiballistisch systeem leveren dat Odessa of Kiev kan redden", zei hij.
===========================
Volgende meeting maar even uitstellen totdat het geleverd...
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:40 schreef sp3c het volgende:
Zijn gewoon EU lidstaten toch?
Krijg je nog steeds de hele bende over je heen als je binnenvalt
Dit!quote:Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MichaelScott het volgende:
Een paar Zoom-accounts is misschien handiger.
Zeker welquote:Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.
Ze zijn ermee bezig. Er bestaat nog geen Europese leger.quote:
Er zit wel degelijk een defensieclausule in het verdrag van Lissabon (artikel 42) maar daar wordt natuurlijk wel wat minder gewicht aan gehangen dan artikel 5 van de NAVO, niet in de minste plaats omdat er geen garantie van de Amerikanen achter staat.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De EU is geen militaire samenwerking. NAVO wel. Er wordt wel gesproken over een ''Europese leger'' , daar zijn ze nog mee bezig.
Als dit wat waar zou zijn dan hoeft Zweden en Finland niet in de NAVO. Er is een reden waarom zij dat wl willen.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er zit wel degelijk een defensieclausule in het verdrag van Lissabon (artikel 42) maar daar wordt natuurlijk wel wat minder gewicht aan gehangen dan artikel 5 van de NAVO, niet in de minste plaats omdat er geen garantie van de Amerikanen achter staat.
Daarnaast hebben de US en UK al een beschermingspact opgesteld met hen, en er zitten ook al britse en amerikaanse troepen in Finland als ik het goed heb.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:40 schreef sp3c het volgende:
Zijn gewoon EU lidstaten toch?
Krijg je nog steeds de hele bende over je heen als je binnenvalt
Als we dit nieuws voor waarheid aannemen moeten we de rest van de beweerde Russische successen van de afgelopen 24 uur ook voor waarheid aannemen. Want Igor Konashenkov van het Russische Ministerie van Defensie claimde naast deze aanval tegelijkertijd ook het volgende:quote:Op zondag 19 juni 2022 17:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Veel nieuws hierover, is dit al bevestigd?
Mijn reactie heeft niks met artikel 5 te maken. Zweden en Finland hebben, volgens mij, een bekwame defensie. Trouwens dat je het zonder artikel 5 Rusland moeilijk kan maken bewijst Oekrane wel.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:38 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Zweden en Finland zijn beide geen NATO lid. Artikel 5 heeft geen effect wanneer Rusland , Zweden en Finland militair binnenvalt.
[ afbeelding ]
Wanneer is de Turkse invasie geweest en wanneer het EU lidmaatschap?quote:Op zondag 19 juni 2022 17:47 schreef aircohandels het volgende:
Cyprus is bijvoorbeeld ook geen NAVO lid , maar wel EU lid. Toch zien we dat Turkije 40.000 soldaten op dat eilandje heeft gestationeerd en niemand die er wat aan doet.
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wanneer is de Turkse invasie geweest en wanneer het EU lidmaatschap?
Op de russische TV beginnen ze de waarheid te vertellenquote:
Die video rechtsonder is oud. Hij had wel snel zijn woorden ingeslikt of genuanceerd.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Op de russische TV beginnen ze de waarheid te vertellen
https://twitter.com/franc(...)WHO9qbwdncTD4-NdAd8A
Als Putin dit ziet , dan gaat die commentator naar een strafkamp in Siberie of het einde van de oorlog is in zicht
[ afbeelding ]
Ben ik niet met je eens , juist het eind is sterkquote:Op zondag 19 juni 2022 18:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij had wel snel zijn woorden ingeslikt of genuanceerd.
Hij had zijn woorden de volgende dag ingeslikt.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens , juist het eind is sterk
Die video is een maand oud.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als Putin dit ziet , dan gaat die commentator naar een strafkamp in Siberie of het einde van de oorlog is in zicht
[ afbeelding ]
De EU doet daar blijkbaar niets aan, volgens je eigen woorden de NAVO ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.
Waarom? Die man is nog steeds gewoon op TV. Ook daar zijn opiniemakers.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er bestaat ook geen NAVO legerquote:Op zondag 19 juni 2022 17:50 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ze zijn ermee bezig. Er bestaat nog geen Europese leger.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_army
Nee vanwege een fraudezaak uit 2014quote:Op zondag 19 juni 2022 19:19 schreef quirina het volgende:
Navalny zit ook vast in een strafkamp vanwege zijn opinie.
https://twitter.com/kpru/(...)lmKV1-5Gnwy_CjNFlA6Aquote:Op zondag 19 juni 2022 18:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom? Die man is nog steeds gewoon op TV. Ook daar zijn opiniemakers.
Linuxquote:Op zondag 19 juni 2022 19:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://twitter.com/kpru/(...)lmKV1-5Gnwy_CjNFlA6A
Rusland kan geen Windows updates meer downloaden of installeren
[ afbeelding ]
is niets hilarisch aan de hele situatiequote:Op zondag 19 juni 2022 19:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hilarisch om te zien hoe de oorlog in de Ukraine in D zowel de AfD als de Linken splijt tussen Putin is fout en Putin is tof fracties
Laat maar weer zien dat populisme op “rechts” en op “links” van hetzelfde laken een pak is.
Totaal ongeloofwaardig.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee vanwege een fraudezaak uit 2014
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)-intl-hnk/index.html
Open er een topic overquote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Turkije pakt ook Griekse zee gebied af. Ook daar doet niemand wat aan. En nu dreigt Erdogan met een oorlog tegen de Grieken. En nog steeds zie ik geen oorlogsschepen van andere EU landen in Griekse wateren.
Dat zou dan weer wel zeer geloofwaardig zijn inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou het een politiek proces zijn geweest?
Dat weet jij, dat weet ik, maar deze populistische partijen worstelen ermee en splijten. Het zij ze gegundquote:Op zondag 19 juni 2022 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is niets hilarisch aan de hele situatie
Putin is een duivel, als ie door gaat krijgen wij er ook last van
Ik denk dat Engeland zomaar een keus zou kunnen maken om zijn leger naar Oekrane te sturen als vredesmacht om de Russen terug te dringen. Dit maakt de kans op een kernoorlog wel erg groot moet ik zeggen. Als Poetin verliest kan die zomaar zijn kernarsenaal inzetten om een eind te brengen aan de gehele wereld. Ben benieuwd of het zo ver zal komen?quote:Op zondag 19 juni 2022 19:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik, maar deze populistische partijen worstelen ermee en splijten. Het zij ze gegund
In feite hadden we dat misschien al eerder moeten doen.quote:Op zondag 19 juni 2022 19:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ik denk dat Engeland zomaar een keus zou kunnen maken om zijn leger naar Oekrane te sturen als vredesmacht om de Russen terug te dringen. Dit maakt de kans op een kernoorlog wel erg groot moet ik zeggen. Als Poetin verliest kan die zomaar zijn kernarsenaal inzetten om een eind te brengen aan de gehele wereld. Ben benieuwd of het zo ver zal komen?
''Meanwhile, the new British army chief said his troops must be prepared to “fight in Europe once again” to help Ukraine defend itself against Russia.
“There is now a burning imperative to forge an Army capable of fighting alongside our allies and defeating Russia in battle,” General Sir Patrick Sanders told soldiers in a letter. ''
https://www.independent.c(...)latest-b2104384.html
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?quote:Op zondag 19 juni 2022 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In feite hadden we dat misschien al eerder moeten doen.
Zolang je Rusland niet op eigen grond aanvalt, hebben ze weinig reden om met atoombommen te gooien.
Charles de Gaulle ook niet?quote:Op zondag 19 juni 2022 18:21 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Valt best mee joh.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:03 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?
Kernwapens tegenwoordig zijn zo krachtig geworden dat het eigenlijk niet meer te bevatten is. 3000 x hiroshima per raket...
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.quote:
3000x hiroshima ontploffing? Dat zou betekenen dat 1 raket geheel Frankrijk in 1 klap wegvaagt.quote:
Want die dobberden in tegenstelling tot de Charles de Gaulle en ondersteunende schepen wel in Griekse wateren oid toen de Turken bijdehand liepen te doen oid?quote:Op zondag 19 juni 2022 20:19 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.
[ afbeelding ]
Ben benieuwd of ze Charles de Gaulle opnieuw sturen wanneer er ook echt oorlog uitbreekt en inzetten tegen de turken. We gaan het zien want ik denk dat erdogan gek genoeg is om Griekenland militair binnen te vallen.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Want die dobberden in tegenstelling tot de Charles de Gaulle en ondersteunende schepen wel in Griekse wateren oid toen de Turken bijdehand liepen te doen oid?
Of snap ik dit bruggetje ff niet?
Dit jaar is de Gaulle er ook geweest, volgens mij samen met de Amerikaanse carrier Truman
De Koerden in noord Syri kregen juist ondersteuning van Amerikaanse Special Forces, totdat Trump besloot deze terug te trekken en de Koerden dus lafjes in de steek te laten. En toen zag Erdolf dus zijn kans.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:19 schreef aircohandels het volgende:
[..]
De Koerden zijn ook in de steek gelaten. Ze kregen wel wapens maar echt militaire steun kwam er nooit wanneer een oorlog uitbreekt. Hetzelfde gebeurt nu in Oekrane. Het ziet er naar uit dat Amerika liever een proxy oorlog wilt dan echt directe confrontatie.
[ afbeelding ]
Dat is toen in Afrin dat klopt. En die 2de aanval dan? Trump zei niet doen en Erdogan gaf de order om een grootschalige militaire operatie in het noorden van Syri. Dat stukje gebied tussen Kobani en Qamisli. Toen werden er 15.000 commando troepen gestuurd. En ook toen deed Amerika niets. Er werd wel economische sancties ingezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De Koerden in noord Syri kregen juist ondersteuning van Amerikaanse Special Forces, totdat Trump besloot deze terug te trekken en de Koerden dus lafjes in de steek te laten. En toen zag Erdolf dus zijn kans.
Ik zie het niet gebeuren en mijn glazen bol doet het niet maar de stelling was dat je geen EU schepen in Griekse wateren zietquote:Op zondag 19 juni 2022 20:33 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze Charles de Gaulle opnieuw sturen wanneer er ook echt oorlog uitbreekt en inzetten tegen de turken. We gaan het zien want ik denk dat erdogan gek genoeg is om Griekenland militair binnen te vallen.
Ik bedoelde meer tijdens oorlogstijden. Cyprus werd ook in de steek gelaten terwijl bijvoorbeeld de Britten zelfs een militaire basis hebben in Cyprus toen in 1974. Grieken vonden dat zelfs zo erg dat ze uit de NAVO stapten.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren en mijn glazen bol doet het niet maar de stelling was dat je geen EU schepen in Griekse wateren ziet
https://www.ekathimerini.(...)arra-signatures/amp/
Dan heb je niet op zitten te letten
Rusland die als agressor een kernbom inzet gaat niet goed zijn voor Rusland. Daar zitten dan een hele hoop consequenties aan waarbij de kans op totale vernietiging onbeheersbaar toeneemt.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:03 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is een risico. Als je die risico neemt , kan het zomaar gebeuren dat Amerika en Europa 1 groot asfalt wordt , gezamenlijk met Rusland , en daarna waarschijnlijk de gehele wereld erbij. Vraag is meer is dat het risico waard?
Kernwapens tegenwoordig zijn zo krachtig geworden dat het eigenlijk niet meer te bevatten is. 3000 x hiroshima per raket...
Cyprus werd pas 30 jaar later EU lid en was toen en is nu ook geen lidstaat van de NAVOquote:Op zondag 19 juni 2022 20:40 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer tijdens oorlogstijden. Cyprus werd ook in de steek gelaten terwijl bijvoorbeeld de Britten zelfs een militaire basis hebben in Cyprus toen in 1974. Grieken vonden dat zelfs zo erg dat ze uit de NAVO stapten.
Bij een kernoorlog maakt het niet uit of je de agressor bent of niet. Wanneer die kernwapens gedetoneerd worden is het al te laat. Daarom moet men goed nadenken of dit wel iets is wat we ook echt willen meemaken want Putin zou zomaar als eerst op dat knopje kunnen klikken. Nu gebeurt dat niet omdat iedereen op afstand toekijkt.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Rusland die als agressor een kernbom inzet gaat niet goed zijn voor Rusland. Daar zitten dan een hele hoop consequenties aan waarbij de kans op totale vernietiging onbeheersbaar toeneemt.
Het is echter wel een christelijke land die door de moslims is vernietigd toen. Net zoals Armeni laatst. Valt het je niet op dat men liever toekijkt op afstand dan ook echt meedoet met een (directe) oorlog? Al zou Rusland Polen binnenvallen , zelfs dan bestaat er een kans dat men zal toekijken. Vooral Turkije zal de boel proberen te verkloten met zijn VETO macht binnen de NAVO.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
Cyprus werd pas 30 jaar later EU lid en was toen en is nu ook geen lidstaat van de NAVO
Nee hoor Cyprus bestaat nog steeds alleen het Turkse deel van het eiland is een soort onafhankelijkquote:Op zondag 19 juni 2022 20:49 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Het is echter wel een christelijke land die door de moslims is vernietigd toen. Net zoals Armeni laatst. Valt het je niet op dat men liever toekijkt op afstand dan ook echt meedoet met een (directe) oorlog? Al zou Rusland Polen binnenvallen , zelfs dan bestaat er een kans dat men zal toekijken. Vooral Turkije zal de boel proberen te verkloten met zijn VETO macht binnen de NAVO.
Het maakt wel uit of je de agressor bent of niet, want het is geaccepteerd dat een kernmacht haar kernwapens pas inzet ter verdediging van/op haar grondgebied. Rusland gaat sowieso nooit als eerst een kernbom afschieten op een navo land want dat is dan ook het einde van Rusland. Een kernbom droppen op Oekraine zou misschien nog kunnen maar dan breekt het wel met de alom geaccepteerde doctrine achter het kernwapenbeleid met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:46 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Bij een kernoorlog maakt het niet uit of je de agressor bent of niet. Wanneer die kernwapens gedetoneerd worden is het al te laat. Daarom moet men goed nadenken of dit wel iets is wat we ook echt willen meemaken want Putin zou zomaar als eerst op dat knopje kunnen klikken. Nu gebeurt dat niet omdat iedereen op afstand toekijkt.
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het maakt wel uit of je de agressor bent of niet, want het is geaccepteerd dat een kernmacht haar kernwapens pas inzet ter verdediging van/op haar grondgebied. Rusland gaat sowieso nooit als eerst een kernbom afschieten op een navo land want dat is het ook het einde van Rusland. Een kernbom droppen op Oekraine zou misschien nog kunnen maar dan breekt het wel met de alom geaccepteerde doctrine achter het kernwapenbeleid met alle gevolgen van dien.
Als hij op die knop drukt is het voor Rusland net zo goed over dus waarom zou hij dat doen?quote:Op zondag 19 juni 2022 20:54 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee hoor Cyprus bestaat nog steeds alleen het Turkse deel van het eiland is een soort onafhankelijk
Armeni bestaat ook nog steeds en daar zijn we ook echt niet verantwoordelijk voor met zijn allen
Je kunt moeilijk de EU en NAVO de schuld geven voor het feit dat de Grieken een gevecht om dat eiland verloren van de Turken
Religie boeit me verder helemaal niet dus dat zal allemaal wel
Omdat Putin een alles of niets oorlog voert in Oekrane. Als de NAVO ervoor zorgt dat Rusland verliest door militairen in te zetten in Oekrane , dan verwacht ik helaas een kernoorlog als eindresultaat.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als hij op die knop drukt is het voor Rusland net zo goed over dus waarom zou hij dat doen?
Het zijn Putins' risico's.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:54 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Nogmaals als je Putin teveel in een hoekje duwt kan het gebeuren dat hij als eerst op de knop klikt en alle westerse landen veranderd in een grote asfalt. Vraag is in dit geval , wil je die risico nemen? Want Engeland spreekt nu om militairen in te zetten in Oekrane tegen Rusland.
Wat jij persoonlijk denkt doet er net zo veel of weinig toe en tenzij jij of ik voor de groep spreekt vind ik dat in een discussie tussen ons twee niet echt relevant eerlijk gezegdquote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.
Persoonlijk denk ik dat iedereen zal toekijken wanneer een Turks-Grieks oorlog uitbreekt.
Oke, dus als Poetin een alles of niets oorlog begint moet je hem maar gelijk goed afpijpen en je erna maar anaal laten nemen, want anders zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:58 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Omdat Putin een alles of niets oorlog voert in Oekrane. Als de NAVO ervoor zorgt dat Rusland verliest door militairen in te zetten in Oekrane , dan verwacht ik helaas een kernoorlog als eindresultaat.
Er zijn hier dus users op het Forum die iedere Rus zien als de vijand die maar beter dood mag vallen zegmaar.quote:
Thx voor het filmpje.quote:
Dat gebeurt dus niet. We spreken hier alleen over Oekrane. En niet over Duitsland Frankrijk Itali of Nederland. Mja als je graag Poetin tegen zijn schenen wilt trappen ga je gang.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Oke, dus als Poetin een alles of niets oorlog begint moet je hem maar gelijk goed afpijpen en je erna maar anaal laten nemen, want anders zijn de gevolgen niet te overzien.
CIA heeft geen verstand van dit soort zaken. Ouwe boomertquote:
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat jij persoonlijk denkt doet er net zo veel of weinig toe en tenzij jij of ik voor de groep spreekt vind ik dat in een discussie tussen ons twee niet echt relevant eerlijk gezegd
De EU heeft een mutual defence pact dus als de Turken aanvallen komt de EU gewoon in actie tenzij de organisatie zichzelf graag op wil heffen in het voordeel van de VS En in mindere mate Rusland
We moeten helemaal niet politiek correct spreken, binnen NAVO en EU doet religie er simpelweg niet toe, komt nergens voor in het handvest, boeit helemaal niemandquote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.
Athesten zijn in Nederland al meer dan een decennium in de meerderheid.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
We moeten wel politiek correct spreken. In dit soort discussies heeft het weinig zin om met een persoon te spreken die een minderheids mening heeft. ''Mij boeit religie niet.'' Athesten vormen een kleine 10 tot 15% van het totaal. Dat is alsof een turk in Nederland roept dat die Erdogan als minister president wilt zien in Nederland.
quote:Op zondag 19 juni 2022 21:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Thx voor het filmpje.
Ik vind het bijzonder die oudere kerel op het laatst te zien, die heeft er volgens mij nog wat communistische gedachtenpolitie schrik in zitten.
Nope, minder dan 80%. Het schommelt rond de 75%quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Meer dan 80% van Europa is christelijk. Dan ben jij dus in de minderheid. Jou mening is in dit geval dan ook niet echt belangrijk omdat je maar een minderheid bent.
Persoonlijk denk ik dat iedereen zal toekijken wanneer een Turks-Grieks oorlog uitbreekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het sterft uit, vnl oudere mensen geloven in God of Allah of een ander alias.
En in beschaafde landen (en voor beschaafde intelligente mensen) tellen meningen van minderheden ook mee.
Daar maak je een fout. Alle westerse landen zullen zich achter Griekenland scharen wanneer die oorlog uitbreekt tussen de islamitische turken en christelijke Grieken. Vergeet niet dat Griekenland is ontstaan nadat het westen , samen met de Russen de Ottomanen aanvielen.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
We moeten helemaal niet politiek correct spreken, binnen NAVO en EU doet religie er simpelweg niet toe, komt nergens voor in het handvest, boeit helemaal niemand
Nog sterker nog, als het christelijke Griekenland het Islamitische Turkije aanvalt dan doet de NAVO aan de Turkse kant mee en steekt de EU idd geen poot uit om de Grieken te helpen
Zo liggen de afspraken nu eenmaal
quote:Op zondag 19 juni 2022 21:43 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Daar maak je een fout. Alle westerse landen zullen zich achter Griekenland scharen wanneer die oorlog uitbreekt tussen de islamitische turken en christelijke Grieken.
quote:Op zondag 19 juni 2022 20:56 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Woon jij in Rusland?quote:Op zondag 19 juni 2022 21:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het kanaal wel echt een redelijk beeld geven hoe de Russen een beetje denken, al durven veel mensen ook niet alles te zeggen in een land als Rusland omdat dat wel eens serieuze gevolgen kan hebben. Je ziet veel jonge mensen die wel duidelijk tegen de oorlog zijn en liever een nieuw Rusland zien. Oudere mensen zitten vaak nog vast in het verleden en klinkt er een Putin echokamer. Al is dat niet altijd zo zwart/wit te verdelen natuurlijk.
Ja toekijken. Politiek gezien staan ze allen achter Griekenland. Want Griekenland is een christelijke land. Politiek gezien stond ook iedereen achter Armeni laatst , want Armeni is een christelijke land. Daarom zeg ik dat mensen die vanuit een athestische standpunt spreken eigenlijk voor niks spreken.quote:
Nee jij wel?quote:
Oh nee ik dacht aan je mening te horen dat je er woonde.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee jij wel?
Ik zie een redelijk gevarieerde range aan antwoorden altijd, het wordt niet in elkaar gezet om te laten zien dat alle Russen slecht zouden zijn.
nulquote:Op zondag 19 juni 2022 21:49 schreef Usert het volgende:
Hoe groot is de kans dat Venezuela met behulp van Rusland nog iets gaat uitvreten?
ja al die extreme steun voor de Armenen heeft ze echt geholpenquote:Op zondag 19 juni 2022 21:49 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Ja toekijken. Politiek gezien staan ze allen achter Griekenland. Want Griekenland is een christelijke land. Politiek gezien stond ook iedereen achter Armeni laatst , want Armeni is een christelijke land. Daarom zeg ik dat mensen die vanuit een athestische standpunt spreken eigenlijk voor niks spreken.
quote:Legerchef: Brits leger moet klaar zijn om in Europa te vechten
LONDEN (ANP) - Het nieuwe hoofd van het Britse leger, generaal Patrick Sanders, heeft zijn troepen opgeroepen zich voor te bereiden op de mogelijkheid dat het leger in de toekomst opnieuw oorlog moet voeren in Europa. De troepen moeten volgens Sanders klaarstaan "om de hernieuwde dreiging vanuit Rusland het hoofd te bieden."
De BBC heeft een brief ingezien, geadresseerd aan "militair personeel van alle rangen en onze ambtenaren". De brief werd op 16 juni via het intranet van het Britse ministerie van Defensie verzonden. Sanders is sinds deze maand de Britse legerchef.
Sanders benadrukt in de brief dat hij de eerste chef is sinds 1941 die het commando heeft overgenomen ten tijde van een oorlog op het vasteland van Europa, waarbij een continentale grootmacht betrokken is. "De Russische invasie in Oekrane onderstreept ons hoofddoel - om het Verenigd Koninkrijk te beschermen en klaar te zijn om in landoorlogen te vechten en ze te winnen", aldus de generaal.
Volgens Sanders is de wereld veranderd sinds de invasie op 24 februari. "Er is nu een dringende noodzaak om een leger te vormen die in staat is om naast onze bondgenoten te vechten en Rusland te verslaan", schrijft hij. "We zijn de generatie die ons leger moet voorbereiden om wederom in Europa te vechten".
https://www.msn.com/nl-nl(...)n-europa-te-vechten/
We hebben echt leiders nodig met vooruitziende blik die nu drastisch knopen doorhakken i.v.m. de noodzakelijke energiezekerheid.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig heeft Rob Jetten een uitgebreid plan klaarliggen waarbij NL de kolencentrales heropent.
Die hebben we toch?quote:Op zondag 19 juni 2022 22:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
We hebben echt leiders nodig met vooruitziende blik die nu drastisch knopen doorhakken i.v.m. de noodzakelijke energiezekerheid.
Eerlijk gezegd is het ook geen hogere wiskunde, minder gas is meer kolen.quote:
Ja, want de religieuzen zijn zeker een uniforme groep. Zodra het lettertype voor de laatste druk van Bijbel moet worden bepaald, scheurt de kerk als Verstappen.quote:Op zondag 19 juni 2022 21:34 schreef aircohandels het volgende:
[..]
Dan zal de kolenwinning hier flink omhoog moeten en mijnen moeten worden heropend, want ook steenkool komt voor een aanzienlijk deel uit Rusland.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is het ook geen hogere wiskunde, minder gas is meer kolen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |