abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2022 @ 17:21:17 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_205103044
Hartelijk gegroet,

Zowel u als ik weten sinds de oorlog in Oekraïne wereldwijd een belangrijke rol speelt, de toenemende onzekerheid over energielevering voor de komende winter een feit is ~:) :lijstje:
Afgelopen weekend bij het buffet tijdens een speciaal voor deze gelegenheid georganiseerde bijeenkomst te Haarlem *) met alle heerlijkheden incluis :Y) :9 waarbij ook 'n heerlijk wijntje , deelde men uiteraard gezamenlijk deze verontrustende conclusie :o Óók in de hogere Amsterdamse en Haerlemsche kringen, waar men deze kwestie vooralsnog met enige nuchterheid onder ogen ziet, overweegt men op locatie in gulden samenwerking met de financiële wereld, div. vooraanstaande economen evenals politiek Den Haag (VVD en CDA) verdere stappen :7~

Reeds eerder werd geopperd de kolencentrales harder te zetten in de hoop aan de prangende vraag naar voldoende energie tegemoet te kunnen blijven komen in NL :Y)
Onder anderen wij denken dat als doorslaggevende factor het kabinet hiermede een juiste beslissing neemt, al blijft het hierbij slechts een noodmaatregel :wtf:
Echter, het opendraaien van de gaskraan in Groningen zou ook een voorlopig aandeel kunnen leveren nu levering van Russisch gas helaas is opgeschort door Poetins Gazprom 8-)

Helaas is er door omstandigheden voorlopig even geen plaats voor een snellere compensatie voor Groningers en hun huizen. Alternatieven als kernenergie laten te lang op zich wachten, en een stikstoffabriek om ruw gas bruikbaar te maken moet helaas nog in goede orde voltooid worden *)
Uiteraard volgt NL Duitsland in het flink oppoken van de aloude kolencentrale nu de situatie daarom vraagt :o, en dat ze allemaal nog optimaal functioneren leidt verder weinig twijfel *)

Welnu, de persconferentie zal de enthousiaste of minder enthousiaste lezer hier op FOK! straks om 17:30 uur verder voorzien van informatie hierover :lijstje: :s) :s) :s)
En als weldenkend iemand begrijpt u evengoed als wij *) en alle overige organisaties dat men nu oplossingsgericht moet handelen en adequaat moet reageren op de gascrisis. Er zal het een en ander mogelijk moeten worden gemaakt, al zal dit in het kader van economische en publiek welzijn ten koste kunnen gaan van vurige en soms vrij egoïstische wensen van milieu hippies en dergelijken :7~

Fijne dag,

Scjvb

====

quote:
VANDAAG, 16:06

De kolencentrale in de Eemshaven NOS

Het kabinet laat kolencentrales de komende tijd weer harder laten draaien. Bronnen in Den Haag bevestigen dat het kabinet hiervoor kiest om te voorkomen dat huishoudens deze winter in de kou komen te zitten. Minister Jetten voor Klimaat en Energie zal op een persconferentie om 17.30 uur meer bekendmaken. Door de centrales harder te laten draaien wordt er minder aardgas gebruikt.

De persconferentie gaat straks ook over wat er met het Groningse gas gebeurt. Eerder zei staatssecretaris Vijlbrief in debatten en ook vanmorgen in het NRC dat de kraan in Groningen alleen extra opengaat als de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld als in ons land of in buurlanden de energievoorziening in zieken- en verzorgingshuizen in het nauw komt, zou Groningen voor het kabinet een optie zijn.

Het kabinet reageert met het voornemen om de centrales harder te laten draaien op het pakket noodmaatregelen van de Duitse regering om in de winter de gasvoorraad op peil te hebben. Een derde van het Duitse gas komt uit Rusland en het buurland verwacht problemen nu het Russische gasbedrijf Gazprom in mei aankondigde voor een groot deel de gaskraan naar Europa dicht te draaien. Duitsland gaat daarom de kolencentrales harder laten draaien en de industrie vragen minder gas te verbruiken om de tekorten op te vangen.

Maximaal

Nederland is in vergelijking met Duitsland minder afhankelijk van Russisch gas, maar wil toch op tijd maatregelen nemen om de gasvoorraad voor de winter op peil te hebben. Het bijkomende probleem is dat de drie Nederlandse kolencentrales niet zomaar harder gezet mogen worden. In de wet is namelijk vastgelegd dat Nederlandse kolencentrales op maximaal 35 procent van hun capaciteit mogen draaien om zo de CO2-uitstoot te beperken.

Na het ingrijpende besluit van het Russische Gazprom eind mei drongen coalitiepartijen CDA en VVD al aan om zo snel mogelijk de wet te veranderen, zodat de Nederlandse kolencentrales als het nodig is snel boven dat wettelijke maximum mogen produceren. "We mogen geen Russisch roulette spelen met de gaszekerheid", zei VVD-Kamerlid Erkens met klem.

Coalitiepartij D66 was het niet eens met het CDA en VVD en wilde niet praten over kolencentrales, vanwege de extra uitstoot van CO2. D66 denkt dat Nederland genoeg gas heeft, maar het kabinet ontkomt volgens bronnen nu niet aan dit besluit.

© https://nos.nl/artikel/24(...)-uur-persconferentie | © https://nos.nl/artikel/24(...)-besparen-geen-taboe
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205103162
Is die persco ergens te zien?
pi_205103175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is die persco ergens te zien?
RTL z nu.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:34:57 #4
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_205103190
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
RTL z nu.
Precies.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205103205
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
RTL z nu.
Dank. Even naar die stropop kijken.
pi_205103215
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
pi_205103224
Okay, gaswinning Groningen gaat dus weer omhoog! Uitstekend.
pi_205103237
Ah fase 2 van 'noodmaatregelen' en 'bijzondere' persco's.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205103250
Jetten, van klimaatdrammer naar kolenkoelie.
pi_205103274
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
pi_205103325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
ik vind dat logisch, jij niet?
  maandag 20 juni 2022 @ 17:47:41 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205103341
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:48:39 #13
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205103352
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205103357
Dit beleid is zo tegenstrijdig. De paniek staat in de ogen van Jetten en Vijlbrief, maar ze blijven volhouden dat de gasvelden in Groningen echt in 2023 of 2024 zullen sluiten.

Ik verwacht wel verzet van andere Europese landen omdat Nederland op emotionele gronden besluit om het grootste Europese gasveld te sluiten.
pi_205103394
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:46 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ik vind dat logisch, jij niet?
Nee, totaal niet.

Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.

Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
pi_205103406
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Daar zullen de meningen ook over verdeeld zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205103416
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?
Nee, die kut-Jetten weer.

Eerst jarenlang zaniken over het sluiten van die kolencentrales en bij het eerste zuchtje tegenwind gewoon het tegenovergestelde beweren.

Typisch D66. Zo de wint waait, zo waait mijn jasje.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:55:40 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205103431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
Hij dacht lekker vier jaar lang de groene dominee uit te kunnen hangen zonder zelf z'n nek uit te hoeven steken want Robje hoefde enkel te wijzen naar de internationale klimaatakkoorden maar nu moeten er potverdorie ineens en heel snel belangrijke beslissingen genomen worden op zijn ministerie. Beslissingen die je hele politieke carrière om zeep kunnen helpen mochten ze straks verkeerd uitpakken.
pi_205103432
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, totaal niet.

Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.

Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
ze laten onze kolencentrales harder branden zodat er minder gas gaat naar onze gas centrales, dat gas dat dan binnen komt kunnen ze opslaan in de reserve zodat die maximaal gevuld is en er van de winter geen problemen zijn.

nu meer landen van het russische gas af gaan/moeten en de vraag hetzelfde blijft is dat nu nog geen probleem omdat we nu veel minder gas verbruiken, als het straks weer kouder word en we meer gas nodig hebben, en we hebben de voorraad niet op orde, dan hoeft er maar 1 domino steen om te vallen en het hele land zit met gas tekorten.

datzelfde zag je in amerika, ik dacht texas, daar viel net 1 energiecentrale te veel uit, gevolg was dat het hele grid er aan ging en niemand meer stroom had.

en wat betreft Slochteren, dat kan nog steeds dicht als de politiek dat blijft volhouden en er geen contracten meer zijn met andere landen dat wij verplicht X moeten leveren, ook als de EU gaat drukken, wat dat gaat worden weet geen mens, mijn verwachting is dat er weer gepompt gaat worden op bepaalde locaties.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 18:00:47 ]
pi_205103469
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
pi_205103494
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
quote:
Dat de gaskraan in Groningen weer verder opengaat, is vrijwel uitgesloten. Dat zal alleen een aller-, allerlaatste optie zijn. "We willen het niet omdat het niet veilig is", zegt staatssecretaris Vijlbrief.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaien

die kaart ligt nog gewoon op tafel, of die gespeeld gaat worden weten wij nog niet (de politieke hoofdrol spelers weten er vast wel wat van, maar die kunnen en mogen daar nog niets over zeggen)

mijn verwachting is van wel dat groningen gewoon door gaat met pompen, en dat ze dat pas later bekend maken omdat nu het moment nog niet daar voor is en er te veel weerstand gaat ontstaan waardoor het plan nu al van tafel moet

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 18:04:09 ]
pi_205103517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:02 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaien

die kaart ligt nog gewoon op tafel, of die gespeeld gaat worden weten wij (de politiek weet er vast wel wat van) nog niet (mijn verwachting is van wel)
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, want hij zegt:”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:05:40 #23
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205103529
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is dan ook onzin, zoals alles wat deze user uitkraamt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205103560
De overheid zou strenger moeten kijken naar de grootverbruikers. Hebben we die industrie nodig of is het puur voor de arbeidsplaatsen? Hebben we bijvoorbeeld Tata steel nodig?

Pleur dat soort shit lekker naar het oostblok of zuid europa.
pi_205103561
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, ”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.
ook die vent, klimaatdrammer, zit nu in een politieke spagaat

verneuk je alle nederlanders en hou je vol aan het sluiten van de kolencentrales en het stoppen van het gas of verneuk je je eigen achterban
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')