quote:VANDAAG, 16:06De kolencentrale in de Eemshaven NOS
Het kabinet laat kolencentrales de komende tijd weer harder laten draaien. Bronnen in Den Haag bevestigen dat het kabinet hiervoor kiest om te voorkomen dat huishoudens deze winter in de kou komen te zitten. Minister Jetten voor Klimaat en Energie zal op een persconferentie om 17.30 uur meer bekendmaken. Door de centrales harder te laten draaien wordt er minder aardgas gebruikt.
De persconferentie gaat straks ook over wat er met het Groningse gas gebeurt. Eerder zei staatssecretaris Vijlbrief in debatten en ook vanmorgen in het NRC dat de kraan in Groningen alleen extra opengaat als de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld als in ons land of in buurlanden de energievoorziening in zieken- en verzorgingshuizen in het nauw komt, zou Groningen voor het kabinet een optie zijn.
Het kabinet reageert met het voornemen om de centrales harder te laten draaien op het pakket noodmaatregelen van de Duitse regering om in de winter de gasvoorraad op peil te hebben. Een derde van het Duitse gas komt uit Rusland en het buurland verwacht problemen nu het Russische gasbedrijf Gazprom in mei aankondigde voor een groot deel de gaskraan naar Europa dicht te draaien. Duitsland gaat daarom de kolencentrales harder laten draaien en de industrie vragen minder gas te verbruiken om de tekorten op te vangen.
Maximaal
Nederland is in vergelijking met Duitsland minder afhankelijk van Russisch gas, maar wil toch op tijd maatregelen nemen om de gasvoorraad voor de winter op peil te hebben. Het bijkomende probleem is dat de drie Nederlandse kolencentrales niet zomaar harder gezet mogen worden. In de wet is namelijk vastgelegd dat Nederlandse kolencentrales op maximaal 35 procent van hun capaciteit mogen draaien om zo de CO2-uitstoot te beperken.
Na het ingrijpende besluit van het Russische Gazprom eind mei drongen coalitiepartijen CDA en VVD al aan om zo snel mogelijk de wet te veranderen, zodat de Nederlandse kolencentrales als het nodig is snel boven dat wettelijke maximum mogen produceren. "We mogen geen Russisch roulette spelen met de gaszekerheid", zei VVD-Kamerlid Erkens met klem.
Coalitiepartij D66 was het niet eens met het CDA en VVD en wilde niet praten over kolencentrales, vanwege de extra uitstoot van CO2. D66 denkt dat Nederland genoeg gas heeft, maar het kabinet ontkomt volgens bronnen nu niet aan dit besluit.
© https://nos.nl/artikel/24(...)-uur-persconferentie | © https://nos.nl/artikel/24(...)-besparen-geen-taboe
Precies.quote:
ik vind dat logisch, jij niet?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
Nee, totaal niet.quote:
Daar zullen de meningen ook over verdeeld zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Okay, gaswinning Groningen gaat dus weer omhoog! Uitstekend.
Nee, die kut-Jetten weer.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?
Hij dacht lekker vier jaar lang de groene dominee uit te kunnen hangen zonder zelf z'n nek uit te hoeven steken want Robje hoefde enkel te wijzen naar de internationale klimaatakkoorden maar nu moeten er potverdorie ineens en heel snel belangrijke beslissingen genomen worden op zijn ministerie. Beslissingen die je hele politieke carrière om zeep kunnen helpen mochten ze straks verkeerd uitpakken.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
ze laten onze kolencentrales harder branden zodat er minder gas gaat naar onze gas centrales, dat gas dat dan binnen komt kunnen ze opslaan in de reserve zodat die maximaal gevuld is en er van de winter geen problemen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.
Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergensquote:Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
quote:Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaienquote:Dat de gaskraan in Groningen weer verder opengaat, is vrijwel uitgesloten. Dat zal alleen een aller-, allerlaatste optie zijn. "We willen het niet omdat het niet veilig is", zegt staatssecretaris Vijlbrief.
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, want hij zegt:”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:02 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaien
die kaart ligt nog gewoon op tafel, of die gespeeld gaat worden weten wij (de politiek weet er vast wel wat van) nog niet (mijn verwachting is van wel)
Het is dan ook onzin, zoals alles wat deze user uitkraamt.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
ook die vent, klimaatdrammer, zit nu in een politieke spagaatquote:Op maandag 20 juni 2022 18:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, ”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.
Volgens mij zijn de enige mensen die het over Jette hebben, mensen zoals jij.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik denk dat iedereen die graag over CO2 en Jette jammert de computer maar moet uitzetten, licht uit en van de winter niet moet stoken. Dan heb je principes.
Dat gaat wat uitmaken aan CO2 uitstoot dan? Zonder Tata steel heeft de Auto industrie geen staal by the wayquote:Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
De overheid zou strenger moeten kijken naar de grootverbruikers. Hebben we die industrie nodig of is het puur voor de arbeidsplaatsen? Hebben we bijvoorbeeld Tata steel nodig?
Pleur dat soort shit lekker naar het oostblok of zuid europa.
Doe eens een quote waar ik over Jette jammer of een mening over hem post?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de enige mensen die het over Jette hebben, mensen zoals jij.
Klagen over de zogenaamde klagers
Jep, tijd om LNG havencapaciteit te bouwen in de Eemshaven, waar die trouwens ooit voor gedacht was.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zolang er naar een een permanente oplossing wordt gezocht om van Russisch gas af te komen lijkt het me prima om even de kolencentrales aan te zetten.
Oh nee, niet de auto-industrie. Hoe kunnen we nu anders Duitse en Franse merken ondersteunen.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat gaat wat uitmaken aan CO2 uitstoot dan? Zonder Tata steel heeft de Auto industrie geen staal by the way
Dat ontken ik toch ook niet?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
ook die vent, klimaatdrammer, zit nu in een politieke spagaat
verneuk je alle nederlanders en hou je vol aan het sluiten van de kolencentrales en het stoppen van het gas of verneuk je je eigen achterban
quote:Op maandag 20 juni 2022 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Doe eens een quote waar ik over Jette jammer of een mening over hem post?
quote:Op maandag 20 juni 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik denk dat iedereen die graag over CO2 en Jette jammert de computer maar moet uitzetten, licht uit en van de winter niet moet stoken. Dan heb je principes.
Dan moet je beter tussen de regels door luisteren. En ook naar de persvragen luisteren.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Goh, je Nederlands is goed geworden Gretaquote:Op maandag 20 juni 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Oh nee, niet de auto-industrie. Hoe kunnen we nu anders Duitse en Franse merken ondersteunen.
Hoezo post je die nuance dan niet gelijk?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dan moet je beter tussen de regels door luisteren. En ook naar de persvragen luisteren.
De gaskraan in Groningen gaat niet verder open tenzij de veiligheid in het geding komt.
Daarvan werden twee voorbeelden gegeven:
1. Er is geen gas meer om de ziekenhuizen te verwarmen.
2. Het gaat hard vriezen en er is geen gas meer om de woningen te verwarmen.
Kortom - als het nodig is gaat Groningen gewoon weer open.
quote:Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Goeie inhoudelijke comeback.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, je Nederlands is goed geworden Greta
Wat ik daarmee zeggen wil isquote:Op maandag 20 juni 2022 18:20 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Goeie inhoudelijke comeback.
Vooral nutteloze arbeidsplaatsen in leven proberen te houden. Alle winst van Tata Steel kunnen we in de toekomst investeren in kankerbehandelingen.
arbeidsplaatsen? dat is achterhaald nu, want nu is overal personeelstekort. Goed moment nu om de grote vervuilers te krimpen.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
De overheid zou strenger moeten kijken naar de grootverbruikers. Hebben we die industrie nodig of is het puur voor de arbeidsplaatsen? Hebben we bijvoorbeeld Tata steel nodig?
Pleur dat soort shit lekker naar het oostblok of zuid europa.
tuurlijk, want staal hebben we niet nodig verder.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:23 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
arbeidsplaatsen? dat is achterhaald nu, want nu is overal personeelstekort. Goed moment nu om de grote vervuilers te krimpen.
Nee, het gaat om de Europese energieverzorging. De Stroomnetten hangen aan elkaar. Als je daar niet aan wilt meewerken kan je Windmolens ook afschrijven, want waar denk je dat de overcapaciteit van Windstroom naartoe gaat als het in D flink waait?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:24 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk gaat het dus om leveringen naar buurlanden
'Solidariteit' onder het mom van een rijk, een volk. Dat ons grondgebied wordt verkracht door kolen doet er niet toe, de buren gaan voor.
Omdat ik voorzie dat die twee boterzachte voorwaarden er natuurlijk zullen zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoezo post je die nuance dan niet gelijk?
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas doe je dat niet zomaar even. Ik denk niet dat wij lang genoeg leven omdat mee te maken.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zolang er naar een een permanente oplossing wordt gezocht om van Russisch gas af te komen lijkt het me prima om even de kolencentrales aan te zetten.
quote:Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Omdat ik voorzie dat die twee boterzachte voorwaarden er natuurlijk zullen zijn.
Regeren is vooruit zien, en dat is wat Jetten jarenlang heeft nagelaten.
We stoppen met gas!! De gaskraan moet dicht!!! De gasvelden in Groningen worden echt gesloten!!!!Nou zeg dat er dan gewoon bij de volgende keer. Dat lijkt mij inderdaad geen onrealistisch scenario.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier posten dat ‘er extra gas gewonnen gaat worden, zo legt Jetten uit’ is natuurlijk niet wat hij heeft uitgelegd. Hooguit wat jij en ik er op uit denken te kunnen maken.
Het gaat hier natuurlijk om de redding van de Duitse industrie die niet wil minderen met het energieverbruik. Dus moeten de buurlanden onder het mom van solidariteit weer flink gaan vervuilen. In de media wordt nu het bericht verspreidt dat ze dit doen om gewone mensen 'niet in de kou te laten zitten' deze winter, maar iedereen weet dat dat wel de grootste leugen van allemaal is. Voor huishoudelijk verbruik hebben ze altijd genoeg.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de Europese energieverzorging. De Stroomnetten hangen aan elkaar. Als je daar niet aan wilt meewerken kan je Windmolens ook afschrijven, want waar denk je dat de overcapaciteit van Windstroom naartoe gaat als het in D flink waait?
wat een visionairquote:Op maandag 20 juni 2022 18:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik zie een groot probleem aankomende winter zonnepanelen werken dan nog maar voor 5% en gas is er niet
Hebben ze het daar over zonnepanelen?quote:Op maandag 20 juni 2022 18:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
wat een visionair
zou dat misschien te maken kunnen hebben met de strekking van dit topic?
jij denkt iets te voorzien vanwege een gebrek aan gas, maar dat is natuurlijk precies waarom deze maatregelen en dit topic überhaupt bestaanquote:Op maandag 20 juni 2022 18:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Hebben ze het daar over zonnepanelen?
Welke theorie is dat?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Complotwappie het volgende:
Ah fase 2 van 'noodmaatregelen' en 'bijzondere' persco's.
Excuses, ik zal proberen er rekening mee te houden.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:37 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou zeg dat er dan gewoon bij de volgende keer. Dat lijkt mij inderdaad geen onrealistisch scenario.
Hier posten dat ‘er extra gas gewonnen gaat worden, zo legt Jetten uit’ is natuurlijk niet wat hij heeft uitgelegd. Hooguit wat jij en ik er op uit denken te kunnen maken.
Oh dat geloof ik zeker. Ik gok dat ik in m’n eigen omgeving in zulke gevallen nog veel extremere opmerking had gemaakt, grappig bedoeld of nietquote:Op maandag 20 juni 2022 19:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Excuses, ik zal proberen er rekening mee te houden.
Wij praten bij ons thuis zo. Geloof het of niet - dat is bij ons een vorm van humor.
Voorbeeld, een film: een vrouw stapt in de lift waarin al een man staat en zij kijkt hem aan met een bepaalde blik. Dan roepen wij in koor: "okay, die gaan neuken".
Het is dus een soort voorspelling. Die niet uit hoeft te komen natuurlijk.
Neequote:Op maandag 20 juni 2022 18:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het gaat hier natuurlijk om de redding van de Duitse industrie die niet wil minderen met het energieverbruik. Dus moeten de buurlanden onder het mom van solidariteit weer flink gaan vervuilen. In de media wordt nu het bericht verspreidt dat ze dit doen om gewone mensen 'niet in de kou te laten zitten' deze winter, maar iedereen weet dat dat wel de grootste leugen van allemaal is. Voor huishoudelijk verbruik hebben ze altijd genoeg.
Roepen dat je de kolencentrales volop laat draaien om Duitse vervuilers te redden wekt natuurlijk minder sympathie op dan het op de gewone mensen gooien, maar even de waarheid benoemen kan geen kwaad.
Bijna vakantie.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
Geloof jij eigenlijk dat er überhaupt klimaatproblemen zijn? Of is dit volgens jou een hoax?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, totaal niet.
Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.
Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
Wat doe jij om je CO2 footprint gering te maken?quote:Op maandag 20 juni 2022 20:02 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Geloof jij eigenlijk dat er überhaupt klimaatproblemen zijn? Of is dit volgens jou een hoax?
Immigratie kan je volgens mij niet stilleggen vanwege de EU.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
In de hele provincie groningen wonen minder dan 600.000 mensen. Oftewel, het aantal immigranten in een periode van 6 jaar. En daar worden dan steeds "oplossingen" voor gevonden.
Welnu, de gehele provincie Groningen kan dus ontruimd worden, in een periode van 6 jaar mits we de immigratie even stopzetten.
En dan is het gasprobleem dus volledig opgelost.
Rot opquote:Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
In de hele provincie groningen wonen minder dan 600.000 mensen. Oftewel, het aantal immigranten in een periode van 6 jaar. En daar worden dan steeds "oplossingen" voor gevonden.
Welnu, de gehele provincie Groningen kan dus ontruimd worden, in een periode van 6 jaar mits we de immigratie even stopzetten.
Ethnic cleansing van de Groningse bevolking?quote:Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Tot ook dat op is.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Had je al iemand in gedachten voor het "ministerie van deportatie" ?quote:Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Vergeet je weer een belangrijk deel.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dan moet je beter tussen de regels door luisteren. En ook naar de persvragen luisteren.
De gaskraan in Groningen gaat niet verder open tenzij de veiligheid in het geding komt.
Daarvan werden twee voorbeelden gegeven:
1. Er is geen gas meer om de ziekenhuizen te verwarmen.
2. Het gaat hard vriezen en er is geen gas meer om de woningen te verwarmen.
Kortom - als het nodig is gaat Groningen gewoon weer open.
Exact. Deze persoon misschien ook niets. En landelijk zijn het er vast ook aanzienlijk minder dan bepaalde (linkse) bronnen willen doen geloven.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat doe jij om je CO2 footprint gering te maken?
Dat belang speelt ook wel mee, gezien ze gecompenseerd worden tegen de actuele variabele stroomprijs. Dat had natuurlijk anders gemoeten in die compensatie afspraken. Desalniettemin geloof ik ook wel zo dat D66 Jetten er vrij veel belastinggeld voor over heeft de groenste groene klimaatminister te zijn die groen Nederland ooit heeft gekend en dus bij voorkeur liever die kolen bende dicht had gehouden tegen elke prijs. Groen beleid voeren is immers het makkelijkst met andersman geld.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:20 schreef cherrycoke het volgende:
Een regeling om de stroomproductie van drie kolencentrales een paar jaar te beperken, blijkt naar schatting vijf keer zo duur als gedacht. De totale kosten bedragen minstens 1,5 miljard euro
het gaat natuurlijk niet daarom, neeee we moeten niet koud zitten in de winter
![]()
![]()
![]()
![]()
en onze buren stoken gigantische hoeveelheden bruinkool, wij gaan hier in nederland weer het braafste jongetje van de klas spelenquote:Op maandag 20 juni 2022 20:46 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat belang speelt ook wel mee, gezien ze gecompenseerd worden tegen de actuele variabele stroomprijs. Dat had natuurlijk anders gemoeten in die compensatie afspraken. Desalniettemin geloof ik ook wel zo dat D66 Jetten er vrij veel belastinggeld voor over heeft de groenste groene klimaatminister te zijn die groen Nederland ooit heeft gekend en dus bij voorkeur liever die kolen bende dicht had gehouden tegen elke prijs. Groen beleid voeren is immers het makkelijkst met andersman geld.
Op zich een goed idee. Het is in Nederland gewoon toegestaan om bruinkoolbriketten in de kachel te gooien, die zijn in elk geval niet zo duur. Als je ze per pallet koopt, zit je aan het energetische equivalent van een kuub aardgas voor zo'n 60 cent. Al zal je in de praktijk zo'n 80% rendement uit de kachel halen, dat is minder dan uit een HR gas ketel. Maar omgerekend betaal je nog steeds maar 75ct voor dezelfde warmte. Bruinkool genot. Doet het vast ook goed op feestjesquote:Op maandag 20 juni 2022 20:48 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
en onze buren stoken gigantische hoeveelheden bruinkool, wij gaan hier in nederland weer het braafste jongetje van de klas spelen
Er is sprake van een globale temperatuurstijging, ten gevolge van door mensen veroorzaakte extra uitstoot van kooldioxide. Dat is wetenschappelijk vastgesteld. Geloof heeft daar niets mee te maken.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:02 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Geloof jij eigenlijk dat er überhaupt klimaatproblemen zijn? Of is dit volgens jou een hoax?
Nou, plat is wat overdreven.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Vergeet je weer een belangrijk deel.
Fase 3 is dan al ingegaan:
De bedrijven krijgen al een tijd geen gas meer en de andere grootgebruikers zijn al gekort. De europesche gasvoorraden zijn uitgeput.
Het land ligt al plat eigenlijk.
Inderdaad. Beter geven we miljoenen mensen een spuitje zodat we uiteindelijk maar een halve kolencentrale nodig hebben.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
Maar migranten mogen blijven komen. 1 miljoen mensen = 1 kolencentrale. Elk jaar 100.000 mensen erbij door migratie is 1 kolencentrale elke 10 jaar. Met D66 de afgrond in.
Het lijkt tegenstrijdig, inderdaad. Met de gekste maatregelen (biomassa, windmolentjes, zoncelletjes) wordt gepoogd de co2-uitstoot te beperken. Tegelijkertijd wordt de co2-uitstoot opgevoerd door de massa-immigratie.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
Maar migranten mogen blijven komen. 1 miljoen mensen = 1 kolencentrale. Elk jaar 100.000 mensen erbij door migratie is 1 kolencentrale elke 10 jaar. Met D66 de afgrond in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is inderdaad steeds minder uitlegbaar.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
Nogmaals, op de wereld krioelt het ervan.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?
Snel, laten we bij elk nieuwsbericht het onderwerp weer draaien naar die verdomde migranten. Ik ben met je eens dat het niet zo kan doorgaan, maar dat is het probleem niet hier.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
Hebben we een energietekort of een mensenoverschot? Anders gezegd: aanbod te klein of vraag te groot? Zelfde met huizen. In Duitsland is het helemaal madness. 15 miljoen immigranten die allemaal verwarmd moeten worden.quote:Op maandag 20 juni 2022 23:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Snel, laten we bij elk nieuwsbericht het onderwerp weer draaien naar die verdomde migranten. Ik ben met je eens dat het niet zo kan doorgaan, maar dat is het probleem niet hier.
Wat een zwetser die d666-nar.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:48 schreef cherrycoke het volgende:
het is natuurlijk allemaal bullshit, in het echt gaat het hierom.
Maak dat eens hardquote:Op maandag 20 juni 2022 21:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nou, plat is wat overdreven.
Grootgebruikers zijn bijvoorbeeld de kwekers van bloemen. En die kopen gas voor hooguit 10% van wat jij en ik daar voor betalen.
Wat dacht je van simpelweg niet laten komen?quote:Op maandag 20 juni 2022 21:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter geven we miljoenen mensen een spuitje zodat we uiteindelijk maar een halve kolencentrale nodig hebben.
Beter gaan we gewoon zsm vol voor vredesonderhandelingen.quote:Op maandag 20 juni 2022 20:37 schreef Speekselklier het volgende:
Vergeet je weer een belangrijk deel.
Fase 3 is dan al ingegaan:
De bedrijven krijgen al een tijd geen gas meer en de andere grootgebruikers zijn al gekort. De europesche gasvoorraden zijn uitgeput.
Het land ligt al plat eigenlijk.
Tot vorig jaar was het voor de tuinbouw rond de 10 cent voor een kuub. Voor een particulier rond een euro.quote:
Beter gaan we dit soort collaboratie met de Russen strafbaar stellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 01:18 schreef Za het volgende:
[..]
Beter gaan we gewoon zsm vol voor vredesonderhandelingen.
[ twitter ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |