abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2022 @ 17:21:17 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_205103044
Hartelijk gegroet,

Zowel u als ik weten sinds de oorlog in Oekraïne wereldwijd een belangrijke rol speelt, de toenemende onzekerheid over energielevering voor de komende winter een feit is ~:) :lijstje:
Afgelopen weekend bij het buffet tijdens een speciaal voor deze gelegenheid georganiseerde bijeenkomst te Haarlem *) met alle heerlijkheden incluis :Y) :9 waarbij ook 'n heerlijk wijntje , deelde men uiteraard gezamenlijk deze verontrustende conclusie :o Óók in de hogere Amsterdamse en Haerlemsche kringen, waar men deze kwestie vooralsnog met enige nuchterheid onder ogen ziet, overweegt men op locatie in gulden samenwerking met de financiële wereld, div. vooraanstaande economen evenals politiek Den Haag (VVD en CDA) verdere stappen :7~

Reeds eerder werd geopperd de kolencentrales harder te zetten in de hoop aan de prangende vraag naar voldoende energie tegemoet te kunnen blijven komen in NL :Y)
Onder anderen wij denken dat als doorslaggevende factor het kabinet hiermede een juiste beslissing neemt, al blijft het hierbij slechts een noodmaatregel :wtf:
Echter, het opendraaien van de gaskraan in Groningen zou ook een voorlopig aandeel kunnen leveren nu levering van Russisch gas helaas is opgeschort door Poetins Gazprom 8-)

Helaas is er door omstandigheden voorlopig even geen plaats voor een snellere compensatie voor Groningers en hun huizen. Alternatieven als kernenergie laten te lang op zich wachten, en een stikstoffabriek om ruw gas bruikbaar te maken moet helaas nog in goede orde voltooid worden *)
Uiteraard volgt NL Duitsland in het flink oppoken van de aloude kolencentrale nu de situatie daarom vraagt :o, en dat ze allemaal nog optimaal functioneren leidt verder weinig twijfel *)

Welnu, de persconferentie zal de enthousiaste of minder enthousiaste lezer hier op FOK! straks om 17:30 uur verder voorzien van informatie hierover :lijstje: :s) :s) :s)
En als weldenkend iemand begrijpt u evengoed als wij *) en alle overige organisaties dat men nu oplossingsgericht moet handelen en adequaat moet reageren op de gascrisis. Er zal het een en ander mogelijk moeten worden gemaakt, al zal dit in het kader van economische en publiek welzijn ten koste kunnen gaan van vurige en soms vrij egoïstische wensen van milieu hippies en dergelijken :7~

Fijne dag,

Scjvb

====

quote:
VANDAAG, 16:06

De kolencentrale in de Eemshaven NOS

Het kabinet laat kolencentrales de komende tijd weer harder laten draaien. Bronnen in Den Haag bevestigen dat het kabinet hiervoor kiest om te voorkomen dat huishoudens deze winter in de kou komen te zitten. Minister Jetten voor Klimaat en Energie zal op een persconferentie om 17.30 uur meer bekendmaken. Door de centrales harder te laten draaien wordt er minder aardgas gebruikt.

De persconferentie gaat straks ook over wat er met het Groningse gas gebeurt. Eerder zei staatssecretaris Vijlbrief in debatten en ook vanmorgen in het NRC dat de kraan in Groningen alleen extra opengaat als de veiligheid in het geding is. Bijvoorbeeld als in ons land of in buurlanden de energievoorziening in zieken- en verzorgingshuizen in het nauw komt, zou Groningen voor het kabinet een optie zijn.

Het kabinet reageert met het voornemen om de centrales harder te laten draaien op het pakket noodmaatregelen van de Duitse regering om in de winter de gasvoorraad op peil te hebben. Een derde van het Duitse gas komt uit Rusland en het buurland verwacht problemen nu het Russische gasbedrijf Gazprom in mei aankondigde voor een groot deel de gaskraan naar Europa dicht te draaien. Duitsland gaat daarom de kolencentrales harder laten draaien en de industrie vragen minder gas te verbruiken om de tekorten op te vangen.

Maximaal

Nederland is in vergelijking met Duitsland minder afhankelijk van Russisch gas, maar wil toch op tijd maatregelen nemen om de gasvoorraad voor de winter op peil te hebben. Het bijkomende probleem is dat de drie Nederlandse kolencentrales niet zomaar harder gezet mogen worden. In de wet is namelijk vastgelegd dat Nederlandse kolencentrales op maximaal 35 procent van hun capaciteit mogen draaien om zo de CO2-uitstoot te beperken.

Na het ingrijpende besluit van het Russische Gazprom eind mei drongen coalitiepartijen CDA en VVD al aan om zo snel mogelijk de wet te veranderen, zodat de Nederlandse kolencentrales als het nodig is snel boven dat wettelijke maximum mogen produceren. "We mogen geen Russisch roulette spelen met de gaszekerheid", zei VVD-Kamerlid Erkens met klem.

Coalitiepartij D66 was het niet eens met het CDA en VVD en wilde niet praten over kolencentrales, vanwege de extra uitstoot van CO2. D66 denkt dat Nederland genoeg gas heeft, maar het kabinet ontkomt volgens bronnen nu niet aan dit besluit.

© https://nos.nl/artikel/24(...)-uur-persconferentie | © https://nos.nl/artikel/24(...)-besparen-geen-taboe
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205103162
Is die persco ergens te zien?
pi_205103175
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Is die persco ergens te zien?
RTL z nu.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:34:57 #4
345631 Scjvb
pi_205103190
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
RTL z nu.
Precies.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_205103205
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:33 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
RTL z nu.
Dank. Even naar die stropop kijken.
pi_205103215
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
pi_205103224
Okay, gaswinning Groningen gaat dus weer omhoog! Uitstekend.
pi_205103237
Ah fase 2 van 'noodmaatregelen' en 'bijzondere' persco's.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205103250
Jetten, van klimaatdrammer naar kolenkoelie.
pi_205103274
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
pi_205103325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kolencentrales gaan harder draaien, legt Jetten uit, omdat men in het buitenland een gastekort heeft.
ik vind dat logisch, jij niet?
  maandag 20 juni 2022 @ 17:47:41 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205103341
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Die kutbuitenlanders weer he Sjoukje?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:48:39 #13
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205103352
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205103357
Dit beleid is zo tegenstrijdig. De paniek staat in de ogen van Jetten en Vijlbrief, maar ze blijven volhouden dat de gasvelden in Groningen echt in 2023 of 2024 zullen sluiten.

Ik verwacht wel verzet van andere Europese landen omdat Nederland op emotionele gronden besluit om het grootste Europese gasveld te sluiten.
pi_205103394
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:46 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ik vind dat logisch, jij niet?
Nee, totaal niet.

Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.

Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
pi_205103406
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:38 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Daar zullen de meningen ook over verdeeld zijn.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205103416
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee, die kut-Jetten weer.

Eerst jarenlang zaniken over het sluiten van die kolencentrales en bij het eerste zuchtje tegenwind gewoon het tegenovergestelde beweren.

Typisch D66. Zo de wint waait, zo waait mijn jasje.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:55:40 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205103431
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Jetten ziet er slecht uit. Grote wallen onder zijn ogen. Dit dossier gaat hem boven de pet.
Hij dacht lekker vier jaar lang de groene dominee uit te kunnen hangen zonder zelf z'n nek uit te hoeven steken want Robje hoefde enkel te wijzen naar de internationale klimaatakkoorden maar nu moeten er potverdorie ineens en heel snel belangrijke beslissingen genomen worden op zijn ministerie. Beslissingen die je hele politieke carrière om zeep kunnen helpen mochten ze straks verkeerd uitpakken.
pi_205103432
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, totaal niet.

Dit is onlogisch ad hoc beleid. Men doet maar wat. Over een half jaar kan álles weer anders zijn.

Deze problemen met de energievoorziening waren al jaren geleden voorspeld, toen die klimaatgekte steeds meer de boventoon ging voeren.
ze laten onze kolencentrales harder branden zodat er minder gas gaat naar onze gas centrales, dat gas dat dan binnen komt kunnen ze opslaan in de reserve zodat die maximaal gevuld is en er van de winter geen problemen zijn.

nu meer landen van het russische gas af gaan/moeten en de vraag hetzelfde blijft is dat nu nog geen probleem omdat we nu veel minder gas verbruiken, als het straks weer kouder word en we meer gas nodig hebben, en we hebben de voorraad niet op orde, dan hoeft er maar 1 domino steen om te vallen en het hele land zit met gas tekorten.

datzelfde zag je in amerika, ik dacht texas, daar viel net 1 energiecentrale te veel uit, gevolg was dat het hele grid er aan ging en niemand meer stroom had.

en wat betreft Slochteren, dat kan nog steeds dicht als de politiek dat blijft volhouden en er geen contracten meer zijn met andere landen dat wij verplicht X moeten leveren, ook als de EU gaat drukken, wat dat gaat worden weet geen mens, mijn verwachting is dat er weer gepompt gaat worden op bepaalde locaties.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 18:00:47 ]
pi_205103469
quote:
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
pi_205103494
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik heb t persmoment niet gezien maar waar blijkt dat uit? Ik lees zoiets nergens
quote:
Dat de gaskraan in Groningen weer verder opengaat, is vrijwel uitgesloten. Dat zal alleen een aller-, allerlaatste optie zijn. "We willen het niet omdat het niet veilig is", zegt staatssecretaris Vijlbrief.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaien

die kaart ligt nog gewoon op tafel, of die gespeeld gaat worden weten wij nog niet (de politieke hoofdrol spelers weten er vast wel wat van, maar die kunnen en mogen daar nog niets over zeggen)

mijn verwachting is van wel dat groningen gewoon door gaat met pompen, en dat ze dat pas later bekend maken omdat nu het moment nog niet daar voor is en er te veel weerstand gaat ontstaan waardoor het plan nu al van tafel moet

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2022 18:04:09 ]
pi_205103517
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:02 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rales-harder-draaien

die kaart ligt nog gewoon op tafel, of die gespeeld gaat worden weten wij (de politiek weet er vast wel wat van) nog niet (mijn verwachting is van wel)
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, want hij zegt:”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:05:40 #23
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205103529
quote:

[..]
Het is dan ook onzin, zoals alles wat deze user uitkraamt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205103560
De overheid zou strenger moeten kijken naar de grootverbruikers. Hebben we die industrie nodig of is het puur voor de arbeidsplaatsen? Hebben we bijvoorbeeld Tata steel nodig?

Pleur dat soort shit lekker naar het oostblok of zuid europa.
pi_205103561
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:04 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Thanks, ik denk ook dat het best kan gebeuren hoor. Maar als Sjoukje zegt dat er eindelijk meer gas gaat worden geworden in Groningen, ”zo legt Jetten uit”, dan ben je gewoon bewust de boel aan het besodemieteren. Zoals we hem kennen.
ook die vent, klimaatdrammer, zit nu in een politieke spagaat

verneuk je alle nederlanders en hou je vol aan het sluiten van de kolencentrales en het stoppen van het gas of verneuk je je eigen achterban
pi_205103574
Nu maar eens kijken hoeveel boeren dit legitieme CO2 argument gaan gebruiken om de door dezelfde regering gecreëerde stikstofcrisis te kunnen inperken.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 20 juni 2022 @ 18:11:49 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103586
Ik denk dat iedereen die graag over CO2 en Jette jammert de computer maar moet uitzetten, licht uit en van de winter niet moet stoken. Dan heb je principes.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:12:05 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205103588
Zolang er naar een een permanente oplossing wordt gezocht om van Russisch gas af te komen lijkt het me prima om even de kolencentrales aan te zetten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205103601
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik denk dat iedereen die graag over CO2 en Jette jammert de computer maar moet uitzetten, licht uit en van de winter niet moet stoken. Dan heb je principes.
Volgens mij zijn de enige mensen die het over Jette hebben, mensen zoals jij.

Klagen over de zogenaamde klagers :')
  maandag 20 juni 2022 @ 18:13:20 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103606
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:
De overheid zou strenger moeten kijken naar de grootverbruikers. Hebben we die industrie nodig of is het puur voor de arbeidsplaatsen? Hebben we bijvoorbeeld Tata steel nodig?

Dat gaat wat uitmaken aan CO2 uitstoot dan? Zonder Tata steel heeft de Auto industrie geen staal by the way
  maandag 20 juni 2022 @ 18:14:16 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103614
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de enige mensen die het over Jette hebben, mensen zoals jij.

Klagen over de zogenaamde klagers :')
Doe eens een quote waar ik over Jette jammer of een mening over hem post?
  maandag 20 juni 2022 @ 18:15:17 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103623
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zolang er naar een een permanente oplossing wordt gezocht om van Russisch gas af te komen lijkt het me prima om even de kolencentrales aan te zetten.
Jep, tijd om LNG havencapaciteit te bouwen in de Eemshaven, waar die trouwens ooit voor gedacht was.
pi_205103625
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat gaat wat uitmaken aan CO2 uitstoot dan? Zonder Tata steel heeft de Auto industrie geen staal by the way
Oh nee, niet de auto-industrie. Hoe kunnen we nu anders Duitse en Franse merken ondersteunen.
pi_205103626
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
ook die vent, klimaatdrammer, zit nu in een politieke spagaat

verneuk je alle nederlanders en hou je vol aan het sluiten van de kolencentrales en het stoppen van het gas of verneuk je je eigen achterban
Dat ontken ik toch ook niet?

Het gaat erom dat de Sjoukmeister lijkt te beweren dat Jetten heeft gezegd dat er weer extra gas gewonnen gaat worden in Groningen, wat uit jouw post waarin je vermeldt wat Jetten zei gewoon niet blijkt.
pi_205103627
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Doe eens een quote waar ik over Jette jammer of een mening over hem post?
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
pi_205103641
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
[..]

Begrijpend lezen.. dat zijn geen meningen over Jetten.
pi_205103650
quote:

[..]
Dan moet je beter tussen de regels door luisteren. En ook naar de persvragen luisteren.

De gaskraan in Groningen gaat niet verder open tenzij de veiligheid in het geding komt.

Daarvan werden twee voorbeelden gegeven:

1. Er is geen gas meer om de ziekenhuizen te verwarmen.

2. Het gaat hard vriezen en er is geen gas meer om de woningen te verwarmen.

Kortom - als het nodig is gaat Groningen gewoon weer open.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:18:11 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103653
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:15 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Oh nee, niet de auto-industrie. Hoe kunnen we nu anders Duitse en Franse merken ondersteunen.
Goh, je Nederlands is goed geworden Greta
pi_205103665
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dan moet je beter tussen de regels door luisteren. En ook naar de persvragen luisteren.

De gaskraan in Groningen gaat niet verder open tenzij de veiligheid in het geding komt.

Hoezo post je die nuance dan niet gelijk?

quote:
pi_205103675
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Goh, je Nederlands is goed geworden Greta
Goeie inhoudelijke comeback.

Vooral nutteloze arbeidsplaatsen in leven proberen te houden. Alle winst van Tata Steel kunnen we in de toekomst investeren in kankerbehandelingen.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:22:38 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103686
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:20 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Goeie inhoudelijke comeback.

Vooral nutteloze arbeidsplaatsen in leven proberen te houden. Alle winst van Tata Steel kunnen we in de toekomst investeren in kankerbehandelingen.
Wat ik daarmee zeggen wil is
Loop niet zo te puberen, blaag
Als jij de autoindustrie en de staalindustrie nutteloze arbeidsplaatsen noemt, ben je niet in staat een inhoudelijk zinnige discussie te voeren.
pi_205103696
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:08 schreef koffiekoekjes het volgende:

arbeidsplaatsen? dat is achterhaald nu, want nu is overal personeelstekort. Goed moment nu om de grote vervuilers te krimpen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 20 juni 2022 @ 18:24:47 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103706
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:23 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]
arbeidsplaatsen? dat is achterhaald nu, want nu is overal personeelstekort. Goed moment nu om de grote vervuilers te krimpen.
tuurlijk, want staal hebben we niet nodig verder.
pi_205103707
Je hoort de broeders Koch juichen.
pi_205103708
Eigenlijk gaat het dus om leveringen naar buurlanden

'Solidariteit' onder het mom van een rijk, een volk. Dat ons grondgebied wordt verkracht door kolen doet er niet toe, de buren gaan voor.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:29:04 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205103745
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:24 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk gaat het dus om leveringen naar buurlanden

'Solidariteit' onder het mom van een rijk, een volk. Dat ons grondgebied wordt verkracht door kolen doet er niet toe, de buren gaan voor.
Nee, het gaat om de Europese energieverzorging. De Stroomnetten hangen aan elkaar. Als je daar niet aan wilt meewerken kan je Windmolens ook afschrijven, want waar denk je dat de overcapaciteit van Windstroom naartoe gaat als het in D flink waait?
pi_205103749
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo post je die nuance dan niet gelijk?
[..]

Omdat ik voorzie dat die twee boterzachte voorwaarden er natuurlijk zullen zijn.

Regeren is vooruit zien, en dat is wat Jetten jarenlang heeft nagelaten.

We stoppen met gas!! De gaskraan moet dicht!!! De gasvelden in Groningen worden echt gesloten!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205103799
quote:
Helaas doe je dat niet zomaar even. Ik denk niet dat wij lang genoeg leven omdat mee te maken.
pi_205103831
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Omdat ik voorzie dat die twee boterzachte voorwaarden er natuurlijk zullen zijn.

Regeren is vooruit zien, en dat is wat Jetten jarenlang heeft nagelaten.

We stoppen met gas!! De gaskraan moet dicht!!! De gasvelden in Groningen worden echt gesloten!!!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou zeg dat er dan gewoon bij de volgende keer. Dat lijkt mij inderdaad geen onrealistisch scenario.

Hier posten dat ‘er extra gas gewonnen gaat worden, zo legt Jetten uit’ is natuurlijk niet wat hij heeft uitgelegd. Hooguit wat jij en ik er op uit denken te kunnen maken.
pi_205103851
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nee, het gaat om de Europese energieverzorging. De Stroomnetten hangen aan elkaar. Als je daar niet aan wilt meewerken kan je Windmolens ook afschrijven, want waar denk je dat de overcapaciteit van Windstroom naartoe gaat als het in D flink waait?
Het gaat hier natuurlijk om de redding van de Duitse industrie die niet wil minderen met het energieverbruik. Dus moeten de buurlanden onder het mom van solidariteit weer flink gaan vervuilen. In de media wordt nu het bericht verspreidt dat ze dit doen om gewone mensen 'niet in de kou te laten zitten' deze winter, maar iedereen weet dat dat wel de grootste leugen van allemaal is. Voor huishoudelijk verbruik hebben ze altijd genoeg.

Roepen dat je de kolencentrales volop laat draaien om Duitse vervuilers te redden wekt natuurlijk minder sympathie op dan het op de gewone mensen gooien, maar even de waarheid benoemen kan geen kwaad.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:46:43 #51
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_205103913
Helaas maar het is niet anders
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_205103928
Ik zie een groot probleem aankomende winter zonnepanelen werken dan nog maar voor 5% en gas is er niet
pi_205103938
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:49 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik zie een groot probleem aankomende winter zonnepanelen werken dan nog maar voor 5% en gas is er niet
wat een visionair

zou dat misschien te maken kunnen hebben met de strekking van dit topic?
pi_205103970
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
wat een visionair

zou dat misschien te maken kunnen hebben met de strekking van dit topic?
Hebben ze het daar over zonnepanelen?
pi_205103984
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:54 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Hebben ze het daar over zonnepanelen?
jij denkt iets te voorzien vanwege een gebrek aan gas, maar dat is natuurlijk precies waarom deze maatregelen en dit topic überhaupt bestaan
  maandag 20 juni 2022 @ 19:18:17 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205104218
Whehehehe
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 juni 2022 @ 19:18:55 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205104225
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:39 schreef Complotwappie het volgende:
Ah fase 2 van 'noodmaatregelen' en 'bijzondere' persco's.
Welke theorie is dat?
1947-2016
  maandag 20 juni 2022 @ 19:22:38 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205104263
Niet ideaal maar soms is er nood.
pi_205104387
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:37 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou zeg dat er dan gewoon bij de volgende keer. Dat lijkt mij inderdaad geen onrealistisch scenario.

Hier posten dat ‘er extra gas gewonnen gaat worden, zo legt Jetten uit’ is natuurlijk niet wat hij heeft uitgelegd. Hooguit wat jij en ik er op uit denken te kunnen maken.
Excuses, ik zal proberen er rekening mee te houden.

Wij praten bij ons thuis zo. Geloof het of niet - dat is bij ons een vorm van humor.

Voorbeeld, een film: een vrouw stapt in de lift waarin al een man staat en zij kijkt hem aan met een bepaalde blik. Dan roepen wij in koor: "okay, die gaan neuken".

Het is dus een soort voorspelling. Die niet uit hoeft te komen natuurlijk.
pi_205104427
52,5 miljoen betaalde de overheid aan Vattenfall, voor het vervroegd sluiten van de kolencentrale aan de Hemweg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205104456
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Excuses, ik zal proberen er rekening mee te houden.

Wij praten bij ons thuis zo. Geloof het of niet - dat is bij ons een vorm van humor.

Voorbeeld, een film: een vrouw stapt in de lift waarin al een man staat en zij kijkt hem aan met een bepaalde blik. Dan roepen wij in koor: "okay, die gaan neuken".

Het is dus een soort voorspelling. Die niet uit hoeft te komen natuurlijk.
Oh dat geloof ik zeker. Ik gok dat ik in m’n eigen omgeving in zulke gevallen nog veel extremere opmerking had gemaakt, grappig bedoeld of niet :P

Maar je opmerking in dit topic was niet bedoeld als grap natuurlijk.
  maandag 20 juni 2022 @ 19:44:04 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205104500
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:40 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het gaat hier natuurlijk om de redding van de Duitse industrie die niet wil minderen met het energieverbruik. Dus moeten de buurlanden onder het mom van solidariteit weer flink gaan vervuilen. In de media wordt nu het bericht verspreidt dat ze dit doen om gewone mensen 'niet in de kou te laten zitten' deze winter, maar iedereen weet dat dat wel de grootste leugen van allemaal is. Voor huishoudelijk verbruik hebben ze altijd genoeg.

Roepen dat je de kolencentrales volop laat draaien om Duitse vervuilers te redden wekt natuurlijk minder sympathie op dan het op de gewone mensen gooien, maar even de waarheid benoemen kan geen kwaad.
Nee
1. Het gaat erom dat er maar een beperkte hoeveelheid gas beschikbaar is voor Europa, en dat als we kolen stoken de buffervoorraad beter kan worden gevuld
2. De Duitse industrie werkt volledig mee aan de maatregelen minder energie te verbruiken die de Groene minister in D heeft afgekondigd om het Energieverbruik terug te brengen
3. Wat denk je wat de D industrie maakt en doet? Dat dit verder geen nut heeft? Of vind je dat Rheinmetal en MAN maar geen wapens moeten produceren voor de NAVO en Oekraine? Dat de Chemische industrie maar moet stoppen en er geen medicamenten of isolatiemateriaal moet worden gemaakt, of geen Wafers voor Chips?
  maandag 20 juni 2022 @ 19:48:57 #63
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_205104574
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_205104738
In de hele provincie groningen wonen minder dan 600.000 mensen. Oftewel, het aantal immigranten in een periode van 6 jaar. En daar worden dan steeds "oplossingen" voor gevonden.

Welnu, de gehele provincie Groningen kan dus ontruimd worden, in een periode van 6 jaar mits we de immigratie even stopzetten.

En dan is het gasprobleem dus volledig opgelost.
pi_205104758
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Bijna vakantie.
pi_205104783
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nee, totaal niet.

Geloof jij eigenlijk dat er überhaupt klimaatproblemen zijn? Of is dit volgens jou een hoax?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  maandag 20 juni 2022 @ 20:03:12 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205104797
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:02 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Geloof jij eigenlijk dat er überhaupt klimaatproblemen zijn? Of is dit volgens jou een hoax?
Wat doe jij om je CO2 footprint gering te maken?
pi_205104802
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
In de hele provincie groningen wonen minder dan 600.000 mensen. Oftewel, het aantal immigranten in een periode van 6 jaar. En daar worden dan steeds "oplossingen" voor gevonden.

Welnu, de gehele provincie Groningen kan dus ontruimd worden, in een periode van 6 jaar mits we de immigratie even stopzetten.

Immigratie kan je volgens mij niet stilleggen vanwege de EU.

Ga emigratie promoten ook al speelt dat de omvolkingstheorie in de kaart.

Nu doorpakken! *O*
  maandag 20 juni 2022 @ 20:10:00 #69
269692 Divje
brr brr patapim
pi_205104888
quote:

Rot op ^p^
oh ah toma toma vem vem vem vem
  maandag 20 juni 2022 @ 20:18:35 #70
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_205105027
quote:

Ethnic cleansing van de Groningse bevolking?
are we infinite or am I alone
  maandag 20 juni 2022 @ 20:19:31 #71
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205105041
Slim.
  maandag 20 juni 2022 @ 20:19:51 #72
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205105046
quote:

Tot ook dat op is.
  maandag 20 juni 2022 @ 20:20:58 #73
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_205105053
Een regeling om de stroomproductie van drie kolencentrales een paar jaar te beperken, blijkt naar schatting vijf keer zo duur als gedacht. De totale kosten bedragen minstens 1,5 miljard euro

het gaat natuurlijk niet daarom, neeee we moeten niet koud zitten in de winter

:') :') :') :') :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 20 juni 2022 @ 20:26:43 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205105111
Heerlijk om te zien dat complot wappies ook bij groen links in overvloed aanwezig zijn
pi_205105133
quote:

Had je al iemand in gedachten voor het "ministerie van deportatie" ?
-
  maandag 20 juni 2022 @ 20:37:07 #76
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205105221
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:17 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Vergeet je weer een belangrijk deel.
Fase 3 is dan al ingegaan:
De bedrijven krijgen al een tijd geen gas meer en de andere grootgebruikers zijn al gekort. De europesche gasvoorraden zijn uitgeput.

Het land ligt al plat eigenlijk.
Tot nooit .......
  maandag 20 juni 2022 @ 20:43:41 #77
345631 Scjvb
pi_205105286
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat doe jij om je CO2 footprint gering te maken?
Exact. Deze persoon misschien ook niets. En landelijk zijn het er vast ook aanzienlijk minder dan bepaalde (linkse) bronnen willen doen geloven.

Wat kunnen sommigen toch 'n eind in de rondte kletsen over CO2 en alle nadelen voor het klimaat. Gelet op een trendmatige hype en fanatisme bij bepaalde bewegingen, terwijl hierover voorheen weinig problemen gemaakt werden, is het volgens velen tóch een hoax en meer voor de bühne om milieu hippies gerust te stellen.

Laat die kolencentrales maar wederom fors draaien en Tata Steel nog vele jaren producten laten leveren.
  maandag 20 juni 2022 @ 20:46:03 #78
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205105317
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:20 schreef cherrycoke het volgende:
Een regeling om de stroomproductie van drie kolencentrales een paar jaar te beperken, blijkt naar schatting vijf keer zo duur als gedacht. De totale kosten bedragen minstens 1,5 miljard euro

het gaat natuurlijk niet daarom, neeee we moeten niet koud zitten in de winter

:') :') :') :') :')
Dat belang speelt ook wel mee, gezien ze gecompenseerd worden tegen de actuele variabele stroomprijs. Dat had natuurlijk anders gemoeten in die compensatie afspraken. Desalniettemin geloof ik ook wel zo dat D66 Jetten er vrij veel belastinggeld voor over heeft de groenste groene klimaatminister te zijn die groen Nederland ooit heeft gekend en dus bij voorkeur liever die kolen bende dicht had gehouden tegen elke prijs. Groen beleid voeren is immers het makkelijkst met andersman geld.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205105345
Jettened _O_ _O-
  maandag 20 juni 2022 @ 20:48:10 #80
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_205105350
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:46 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat belang speelt ook wel mee, gezien ze gecompenseerd worden tegen de actuele variabele stroomprijs. Dat had natuurlijk anders gemoeten in die compensatie afspraken. Desalniettemin geloof ik ook wel zo dat D66 Jetten er vrij veel belastinggeld voor over heeft de groenste groene klimaatminister te zijn die groen Nederland ooit heeft gekend en dus bij voorkeur liever die kolen bende dicht had gehouden tegen elke prijs. Groen beleid voeren is immers het makkelijkst met andersman geld.
en onze buren stoken gigantische hoeveelheden bruinkool, wij gaan hier in nederland weer het braafste jongetje van de klas spelen
  maandag 20 juni 2022 @ 20:58:48 #81
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_205105485
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
en onze buren stoken gigantische hoeveelheden bruinkool, wij gaan hier in nederland weer het braafste jongetje van de klas spelen
Op zich een goed idee. Het is in Nederland gewoon toegestaan om bruinkoolbriketten in de kachel te gooien, die zijn in elk geval niet zo duur. Als je ze per pallet koopt, zit je aan het energetische equivalent van een kuub aardgas voor zo'n 60 cent. Al zal je in de praktijk zo'n 80% rendement uit de kachel halen, dat is minder dan uit een HR gas ketel. Maar omgerekend betaal je nog steeds maar 75ct voor dezelfde warmte. Bruinkool genot. Doet het vast ook goed op feestjes :D
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_205105915
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:02 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Er is sprake van een globale temperatuurstijging, ten gevolge van door mensen veroorzaakte extra uitstoot van kooldioxide. Dat is wetenschappelijk vastgesteld. Geloof heeft daar niets mee te maken.
pi_205105952
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
De bedrijven krijgen al een tijd geen gas meer en de andere grootgebruikers zijn al gekort. De europesche gasvoorraden zijn uitgeput.

Nou, plat is wat overdreven.

Grootgebruikers zijn bijvoorbeeld de kwekers van bloemen. En die kopen gas voor hooguit 10% van wat jij en ik daar voor betalen.

Het land ligt niet meteen plat als er geen alstroemeria's meer uit het Westland komen.
pi_205105961
Maar migranten mogen blijven komen. 1 miljoen mensen = 1 kolencentrale. Elk jaar 100.000 mensen erbij door migratie is 1 kolencentrale elke 10 jaar. Met D66 de afgrond in.
pi_205105968
https://www.fluxenergie.n(...)trale-op-maasvlakte/

De schoonste ter wereld in staat ook om alle CO2 af te vangen en in oude gasvelden tenpompen.
Vakman pur sang
  maandag 20 juni 2022 @ 21:58:47 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205106077
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:48 schreef Alpha0 het volgende:
Maar migranten mogen blijven komen. 1 miljoen mensen = 1 kolencentrale. Elk jaar 100.000 mensen erbij door migratie is 1 kolencentrale elke 10 jaar. Met D66 de afgrond in.
Inderdaad. Beter geven we miljoenen mensen een spuitje zodat we uiteindelijk maar een halve kolencentrale nodig hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205106085
quote:
Het lijkt tegenstrijdig, inderdaad. Met de gekste maatregelen (biomassa, windmolentjes, zoncelletjes) wordt gepoogd de co2-uitstoot te beperken. Tegelijkertijd wordt de co2-uitstoot opgevoerd door de massa-immigratie.

Tegenstrijdig? Nee, toch niet als je de achterliggende reden doorziet.

SPOILER
pi_205106704
quote:
Dit is inderdaad steeds minder uitlegbaar.
  maandag 20 juni 2022 @ 23:27:27 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205107020
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nogmaals, op de wereld krioelt het ervan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 20 juni 2022 @ 23:33:44 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205107052
quote:
Snel, laten we bij elk nieuwsbericht het onderwerp weer draaien naar die verdomde migranten. Ik ben met je eens dat het niet zo kan doorgaan, maar dat is het probleem niet hier.
pi_205107133
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Snel, laten we bij elk nieuwsbericht het onderwerp weer draaien naar die verdomde migranten. Ik ben met je eens dat het niet zo kan doorgaan, maar dat is het probleem niet hier.
Hebben we een energietekort of een mensenoverschot? Anders gezegd: aanbod te klein of vraag te groot? Zelfde met huizen. In Duitsland is het helemaal madness. 15 miljoen immigranten die allemaal verwarmd moeten worden.
pi_205107159
En nou dus eerst het elektriciteitsnetwerk flink verzwaren zodat die elektriciteit ook gebruikt kan worden en iedereen die nog gas gebruikt laten investeren in een warmtepomp en een boiler, of een combinatie daarvan. Samen met de isolatie en eventueel vloerverwarming om dat rendabel te maken.

Aan het verbouwen van het huis verwacht het CBR dat een gemiddeld huishouden daar zo'n 40.000 Euro aan moet besteden. En voor het verzwaren van het elektriciteitsnetwerk is de officiële raming, dat het "honderden miljarden" gaat kosten. Zeg maar, de totale, jaarlijkse overheidsbegroting.

En gezien de leveringscontracten met het buitenland gaat dat gas snel op zijn, dus we kunnen beter zo snel mogelijk ook kerncentrales gaan bouwen. Totale kostenplaatje: in dezelfde orde van grootte als het verzwaren van het elektriciteitsnet.

Tja, we hebben er misschien als meerderheid niet direct voor gekozen, maar we hebben ons wel aan de leiband laten meevoeren. En nu mogen we er ook ruim de helft van ons resterende inkomen aan opofferen.Terwijl de inflatie schrikbarende vormen aanneemt.

Kan dat ook beter? Op zich wel, maar dan moet er op korte tijd een heleboel gebeuren. En nee, zonnepanelen en accu's gaan dat niet oplossen. Windparken op zee en waterstof ook niet. En dan laten we het klimaat nog buiten beschouwing.
pi_205107190
Zolang je in het midden oosten nog gas nutteloos affakkelen….
.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 00:40:56 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205107345
quote:
Wat een zwetser die d666-nar.
1947-2016
  dinsdag 21 juni 2022 @ 00:42:26 #95
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205107350
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Nou, plat is wat overdreven.

Grootgebruikers zijn bijvoorbeeld de kwekers van bloemen. En die kopen gas voor hooguit 10% van wat jij en ik daar voor betalen.

Maak dat eens hard
  dinsdag 21 juni 2022 @ 00:43:24 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205107352
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2022 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Inderdaad. Beter geven we miljoenen mensen een spuitje zodat we uiteindelijk maar een halve kolencentrale nodig hebben.
Wat dacht je van simpelweg niet laten komen?
Hoef je niemand voor om te leggen.

Laat je onderzoeken, gek.
1947-2016
pi_205107403
Harder draaien?

Ik zie Jetten met een volledige capaciteit draaien afbeelding achter zich op het journaal.

En de 1.9 miljard krijgen ze niet meer, dus harder draaien is te zacht uitgedrukt.
Volle capaciteit gaan ze doen.
pi_205107416
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:37 schreef Speekselklier het volgende:

Beter gaan we gewoon zsm vol voor vredesonderhandelingen.

twitter
pi_205107432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maak dat eens hard
Tot vorig jaar was het voor de tuinbouw rond de 10 cent voor een kuub. Voor een particulier rond een euro.
De prijs is dit jaar gestegen tot ongeveer 70 cent per kuub voor de tuinbouw en 2,30 voor de particulier. Het verschil in verhouding is nu wat minder. Gaat wel veel tuinders de kop kosten.
pi_205107473
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 01:18 schreef Za het volgende:

[..]
Beter gaan we gewoon zsm vol voor vredesonderhandelingen.

[ twitter ]
Beter gaan we dit soort collaboratie met de Russen strafbaar stellen.
pi_205107559
Inmiddels Frankrijk, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Bulgarije, UK, en Italië die overwegen of hebben besloten hun kolencentrales harder te laten draaien of maximale capaciteit, geen keuze.

Wat een afgang.

Zijn de opeens grote benodigde volumes aan kolen wel gegarandeerd door bv Zuid Afrika, Colombia en Indonesië?

Duitsland haalde BTW het grootste deel van hun kolen (20 miljoen ton) uit Rusland.
pi_205107589
Importverbod Russische steenkool zal Nederland hard raken

De voorgenomen ban van de Europese Unie op steenkool uit Rusland gaat gevolgen hebben voor Nederland. Een groot deel van de kolen die we importeren voor eigen gebruik*, komt uit Russische kolenmijnen.

*
In 2020 was 43 procent van de steenkool en bruinkool die Nederland importeerde voor eigen gebruik afkomstig uit Rusland, ofwel 3,3 miljard kilogram.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-gebruik-nederland
  dinsdag 21 juni 2022 @ 07:11:42 #103
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205107602
Heropen de mijnen in Zuid-Limburg _O_ Dan hebben al die werkelozen daaro ook weer iets te doen _O_
pi_205107610
quote:
En dan Russische kolen gebruiken. ;)
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jep, tijd om LNG havencapaciteit te bouwen in de Eemshaven, waar die trouwens ooit voor gedacht was.
Dat lng gas waar we in Rusland het sakhalin project voor opzetten?
pi_205107670
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:00 schreef Fer het volgende:
En wat dacht je van de enorme hoeveelheden LPG die rondom o.a. Pernis worden afgefakkeld?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 08:41:20 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205107895
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
En wat dacht je van de enorme hoeveelheden LPG die rondom o.a. Pernis worden afgefakkeld?
Hoeveel LPG wordt daar afgefakkeld?
  dinsdag 21 juni 2022 @ 08:42:27 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205107896
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 00:00 schreef Fer het volgende:
Iran bv fakkelt een veelvoud aan energie af van wat de Kerncentrales leveren. So much voor de noodzaak dat Iran Kerncentrale nodig heeft
pi_205107993
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 06:45 schreef Za het volgende:
Inmiddels Frankrijk, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Bulgarije, UK, en Italië die overwegen of hebben besloten hun kolencentrales harder te laten draaien of maximale capaciteit, geen keuze.

Wat een afgang.

Zijn de opeens grote benodigde volumes aan kolen wel gegarandeerd door bv Zuid Afrika, Colombia en Indonesië?

Duitsland haalde BTW het grootste deel van hun kolen (20 miljoen ton) uit Rusland.
The Black Deal
pi_205108098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 07:42 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Aks je wil en mag qua vergunningen mag je het daar zo ophalen hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205108178
Wanneer gaan die bobo's eens inzien dat kernenergie wel degelijk de oplossing is.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 09:44:27 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_205108196
Wat maakt het uit, die extra uitstoot gaan we toch compenseren met een persoonlijk CO2-budget.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 21 juni 2022 @ 10:40:47 #112
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205108686
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:47 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Hebben we een energietekort of een mensenoverschot? Anders gezegd: aanbod te klein of vraag te groot? Zelfde met huizen. In Duitsland is het helemaal madness. 15 miljoen immigranten die allemaal verwarmd moeten worden.
Ja als men eenmaal hier woont heeft men dezelfde levensbehoefte, maar het is altijd de ander die er wat aan moet doen. Natuurlijk heb jij vanwege deze crisis besloten nooit kinderen te nemen, toch? Die moeten allemaal verwarmd worden.
pi_205109139
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 10:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja als men eenmaal hier woont heeft men dezelfde levensbehoefte, maar het is altijd de ander die er wat aan moet doen. Natuurlijk heb jij vanwege deze crisis besloten nooit kinderen te nemen, toch? Die moeten allemaal verwarmd worden.
Beter nadenken welke en waarom we andere mensen hier laten wonen dus. Daar is het nooit te laat voor, echter we blijven doorgaan met het importeren van mensen. Elk jaar 100k. Buitenlandse studenten, arbeidsmigranten, expats, Oost-Europeanen, asielzoekers, gezinsherenigers.
pi_205110353
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[ afbeelding ]
Wat extreem pijnlijk is dit voor Jetten en D66. Op hangende pootjes terug naar kolen.
pi_205116194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:40 schreef JaapKroket het volgende:

Wat extreem pijnlijk is dit voor Jetten en D66. Op hangende pootjes terug naar kolen.
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')