Nou ja, mijn punt is vooral dat je auto pushen om een rondje 2 tienden sneller te zijn,niet betekent dat je een snellere wagen hebt. Verstappen kiest voor een racesetup en laat daar, op één race na, mee zien over een hele race sneller te zijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind ik toch moeilijk om het zo te stellen, natuurlijk heeft Ferrari nu een probleem met de motor maar op basis van wat we gezien hebben van Leclerc tegen Verstappen zondag waren ze heel aardig aan elkaar gewaagd, Verstappen was dan wel sneller maar niet snel genoeg om hem te passeren, bij Perez zag je duidelijk wel dat de kwali setup hem opbrak in de race tov Verstappen
nee dat is niet waar, hij heeft het gewoon een paar keer geprobeerd en toen maar gelatenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
of hij snel genoeg was om hem te passeren of niet kun je ook niet eenduidig ja of nee op zeggen.
hij koos ervoor nog te wachten na zijn eerste poging omdat hij niet direct zijn banden wilde oproken.
Dat Red Bull als team gewoon verder is ben ik wel met je eens maar 1,2 3 de ene auto sneller vinden dan de andere, dat zie ik dus niet zo, qua snelheid ook over raceafstand heel aardig aan elkaar gewaagd, er zit gewoon een nuanceverschil in de concepten.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, mijn punt is vooral dat je auto pushen om een rondje 2 tienden sneller te zijn,niet betekent dat je een snellere wagen hebt. Verstappen kiest voor een racesetup en laat daar, op één race na, mee zien over een hele race sneller te zijn.
En dat terwijl hij niet tevreden is met de karakteristieken van de wagen. Voor mij is het helder hoor, RB heeft het ook als je de onbetrouwbaarheid van de Ferrari negeert, beter voor elkaar.
En eigenlijk moet Ferrari daar de ogen voor uit de kop schamen gelet op het feit dat ze vorig seizoen totaal hebben laten lopen om zich op deze wagen te focussen. Ze zouden minimaal een half jaar voorsprong moeten hebben. Tel daarbij op dat ze het elke keer weer verkloten als de auto wel heel blijft en ik zie ze niet meer als serieuze concurrent.
Ik verwacht eerder dat het einde van het seizoen de strijd Verstappen-Russell gaat zijn die het nog interessant maakt.
Ik zie Verstappen ook gewoon minder fouten maken. Zijn rondetijden zijn ook veel consistenter.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat Red Bull als team gewoon verder is ben ik wel met je eens maar 1,2 3 de ene auto sneller vinden dan de andere, dat zie ik dus niet zo, qua snelheid ook over raceafstand heel aardig aan elkaar gewaagd, er zit gewoon een nuanceverschil in de concepten.
Maar uiteraard is betrouwbaarheid heel belangrijk dat zie je aan Mercedes die iig punten scoren met die shitbox.
de races die ze samen hebben uitgevochten zoals SA en Miami is er nauwelijks verschil en kwam het ook op details aan al denk ik ook dat Verstappen de betere van de twee isquote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen ook gewoon minder fouten maken. Zijn rondetijden zijn ook veel consistenter.
Klopt, VER is veel constanter en maakt echt weinig fouten, knap om zo je focus te kunnen houden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie Verstappen ook gewoon minder fouten maken. Zijn rondetijden zijn ook veel consistenter.
Het valt me vooral op dat Verstappen in zo'n gevecht vrijwel elke bocht nailt en Leclerc toch regelmatig net even een exit minder neemt of een klein beetje uitstapt. Onder druk vind ik Leclerc gewoon niet zo sterk, kwali's uitgezonderd.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
de races die ze samen hebben uitgevochten zoals SA en Miami is er nauwelijks verschil en kwam het ook op details aan al denk ik ook dat Verstappen de betere van de twee is
rijden om de winst is sowieso wel wennen voor Leclerc en Ferrariquote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het valt me vooral op dat Verstappen in zo'n gevecht vrijwel elke bocht nailt en Leclerc toch regelmatig net even een exit minder neemt of een klein beetje uitstapt. Onder druk vind ik Leclerc gewoon niet zo sterk, kwali's uitgezonderd.
Precies, dan moet je zo scherp en gefocust zijn wat Max echt goed kan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
rijden om de winst is sowieso wel wennen voor Leclerc en Ferrari
En uiteindelijk geprofiteerd van betere bandenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee dat is niet waar, hij heeft het gewoon een paar keer geprobeerd en toen maar gelaten
zullen we nooit weten want toen was Leclerc al uitgevallen al denk ik ook dat Verstappen het waarschijnlijk wel gered hadquote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
En uiteindelijk geprofiteerd van betere banden
Heeft ook te maken met zijn auto. In Jeddah en Bahrein was Max juist minder sterk wiel aan wiel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het valt me vooral op dat Verstappen in zo'n gevecht vrijwel elke bocht nailt en Leclerc toch regelmatig net even een exit minder neemt of een klein beetje uitstapt. Onder druk vind ik Leclerc gewoon niet zo sterk, kwali's uitgezonderd.
Leclerc is nog nooit als winnaar uit een gelijkwaardig gevecht gekomen met Ver. In Bahrein was Ferrari gewoon veel sneller.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met zijn auto. In Jeddah en Bahrein was Max juist minder sterk wiel aan wiel.
Dat merk je aan alles. De vraag is of Leclerc het pure talent heeft om eindeloos gelijkwaardige ronden aan elkaar te knopen zoals Verstappen dat doet. Dat is echt een zeldzaam talent, kunnen er niet veel. Zeker niet terwijl ze voorin rijden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
rijden om de winst is sowieso wel wennen voor Leclerc en Ferrari
Is Leclerc ook wel alleen z'n bandenmanagement is denk ik wel minder dan dat van Verstappen, ik weet niet meer welke race dat was maar toen had hij ook teveel van z'n banden gevergd en kon Verstappen hem vrij makkelijk voorbijquote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Precies, dan moet je zo scherp en gefocust zijn wat Max echt goed kan.
Oprecht een kwaliteit die Lewis Hamilton ook heeft trouwens. Niet dat hij geen fouten kan maken, maar als het nodig is kan-ie behoorlijk wat strakke rondjes aan elkaar rijgen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat merk je aan alles. De vraag is of Leclerc het pure talent heeft om eindeloos gelijkwaardige ronden aan elkaar te knopen zoals Verstappen dat doet. Dat is echt een zeldzaam talent, kunnen er niet veel. Zeker niet terwijl ze voorin rijden.
Mits hij vooraan rijd....quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oprecht een kwaliteit die Lewis Hamilton ook heeft trouwens. Niet dat hij geen fouten kan maken, maar als het nodig is kan-ie behoorlijk wat strakke rondjes aan elkaar rijgen.
Waar heb ik het over wiel aan wiel?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heeft ook te maken met zijn auto. In Jeddah en Bahrein was Max juist minder sterk wiel aan wiel.
We zijn verder met deze grid wel echt verwend wat dat betreft.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij kan ook wel heel hard rijden maar racen gaat hem wat moeilijker af
Zeker waar. Veel van de instroom van de laatste jaren zijn echt talentvolle jongens.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:10 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We zijn verder met deze grid wel echt verwend wat dat betreft.
Veel goede wheel to wheel racers momenteel.
Ook zeker niet onbelangrijk, en max continu in je achterspiegel met het idee elk moment er voorbij te rijden is voor Leclerc ook stressen, Hamilton kon/kan hier wel beter mee omgaan.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is Leclerc ook wel alleen z'n bandenmanagement is denk ik wel minder dan dat van Verstappen, ik weet niet meer welke race dat was maar toen had hij ook teveel van z'n banden gevergd en kon Verstappen hem vrij makkelijk voorbij
is dat zo?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
Hamilton kon/kan hier wel beter mee omgaan.
Ik kan me eigenlijk niet één races herinneren van vorig jaar waar Verstappen ronden op een rij kort achter Hamilton op hem heeft gejaagd. Dat kon met die auto's vrijwel niet.quote:
Bahrein. Maar toen kwam hij ook steeds buiten de baan in zijn poging Verstappen achter zich te houden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet één races herinneren van vorig jaar waar Verstappen ronden op een rij kort achter Hamilton op hem heeft gejaagd. Dat kon met die auto's vrijwel niet.
En toen Max het deed mocht het ineens niet meerquote:Op dinsdag 14 juni 2022 12:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bahrein. Maar toen kwam hij ook steeds buiten de baan in zijn poging Verstappen achter zich te houden.
in de eerste race begon het hele gezeik al vind je het logisch dat max zo agressief reed verder in het seizoen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:06 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En toen Max het deed mocht het ineens niet meer
Volgens mij was Brazilië voor Bahrein toch?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:06 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En toen Max het deed mocht het ineens niet meer
Ik zou niet de wedstrijdleiding verantwoordelijk houden voor een kartonnen flapje op een achtervleugel.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:25 schreef nixxx het volgende:
Is er trouwens al discussie geweest in dit topic over hoe de race directie Yuki’s race verknald heeft door hem zijn “kapotte” achtervleugel te laten repareren?
Of heeft het team zelf Yuki met een brakke achtervleugel de baan opgestuurd?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:25 schreef nixxx het volgende:
Is er trouwens al discussie geweest in dit topic over hoe de race directie Yuki’s race verknald heeft door hem zijn “kapotte” achtervleugel te laten repareren?
Bahrein was de eerste race van het seizoen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens mij was Brazilië voor Bahrein toch?
Het is niet dat er een stuk loshing en eraf zou vliegen… als ze al iets hadden moeten doen, dan zou het voldoende zijn geweest om de opdracht te geven om geen DRS meer te gebruiken. Lijkt me dat race control dat zelf ook nog wel kan regelen zonder tussenkomst van het team toch?quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:34 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik zou niet de wedstrijdleiding verantwoordelijk houden voor een kartonnen flapje op een achtervleugel.
Leclerc kan ook nog wel wat stabieler worden, als die moet pushen wil die nog wel eens over de scheef gaan en een fout maken (zoals GP Emilia)quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:57 schreef Fer het volgende:
Ja en Verstappen heeft 4 jaar meer ervaring en al reeds een WDC gevecht gehad. Dat telt ook wel. LeClerc laat bij vlagen mooie dingen zien, maar de toekomst zal het uitwijzen.
Mits de Ferrari het niet voor hem verkloot.
Weet niet of ze DRS voor 1 specifieke auto kunnen uitschakelen. Maar die hele vleugel was gescheurd dus is er een risico dat die hele vleugel uit elkaar waait als die toch al zo zwak blijkt.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het is niet dat er een stuk loshing en eraf zou vliegen… als ze al iets hadden moeten doen, dan zou het voldoende zijn geweest om de opdracht te geven om geen DRS meer te gebruiken. Lijkt me dat race control dat zelf ook nog wel kan regelen zonder tussenkomst van het team toch?
Interessant incident was dat inderdaad. Vorig jaar was de meatball flag denk ik niet gezwaaid.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:25 schreef nixxx het volgende:
Ik denk dat ze gewoon te ambitieus zijn in het lichter maken van die vleugel, waardoor het niet stevig genoeg is.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 14:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ook opviel is dat het weer een RB auto met een kapotte DRS was. We hebben afgelopen jaar meermaals de vleugel van Verstappen zien trillen en wapperen en nu deze... Dit is wel heel hard speculeren maar RB denkt iets gevonden te hebben alleen het werkt nog niet naar behoren?
Ze zouden vaker zo goed moeten ingrijpenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 13:25 schreef nixxx het volgende:
Reed hij ook niet een keer rond met 1 hand aan zijn spiegel? Dat was enerzijds heel knap, aan de andere kant vrij domquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Ze zouden vaker zo goed moeten ingrijpen
Paar jaar geleden kon leclerc ook nog bewust rondes door blijven rijden met een kapotte voorvleugel. Levensgevaarlijk
Volgens mij heeft hij vorig jaar ofzo ook zonder harnas om rondgereden:quote:Op dinsdag 14 juni 2022 16:16 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Reed hij ook niet een keer rond met 1 hand aan zijn spiegel? Dat was enerzijds heel knap, aan de andere kant vrij dom
Nee, hoor. Ik vermaak me prima dit seizoen.quote:
Ja, het is een leuk seizoen hè. Echt wekelijks genieten.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik vermaak me prima dit seizoen.![]()
Jij?
wat dacht je van lewis finishen op 3 wielen.....quote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:01 schreef Adames het volgende:
[..]
Ze zouden vaker zo goed moeten ingrijpen
Paar jaar geleden kon leclerc ook nog bewust rondes door blijven rijden met een kapotte voorvleugel. Levensgevaarlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |