Het is niet meer dan logisch om iets te doen, dit is toch een behoorlijk probleem.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:08 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ereid-mee-te-werken/
Het toneelstuk lijkt te werken.
En RB heeft natuurlijk de facto twee stemmen, en met Ferarri ook sowieso tegen is het snel klaar met je regelwijziging.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mah misschien willen ze het probleem beter begrijpen en ook wat dit voor invloed heeft op de gesteldheid van de coureurs. Want het wordt gewoon gevaarlijk. Dat het probleem goed onderzocht wordt is een goede zaak.
Coureurs moeten binnen 10 seconden uitstappen en het stuurtje terug kunnen plaatsen. Als de porpoising er voor zorgt dat die grens niet meer gehaald wordt, dan moet er ingegrepen worden. Dat kan betekenen dat Mercedes zijn zin krijgt, maar waarschijnlijker worden er andere maatregelen getroffen. Zoals maximale limieten aan porpoising (kracht en frequentie) en anders bijvoorbeeld zoveel mm omhoog.
Regelgeving kan alleen aangepast worden als meer dan 7 van de 10 teams akkoord zijn.
Ik weet niet of Mercedes er de meeste performance-voordeel van zou hebben. De meest legendarische F1-auto met actieve vering, de Williams FW15C, werd nu juist ontworpen door Adrian Newey.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:28 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ga alleen af op wat ik hier lees, en dan zie ik dat het weer zou kunnen dat Mercedes na de 4 jaar voorsprong met hun motor nu een voorsprong met actieve vering zouden kunnen krijgen. Dat is waar ik bang voor ben. En wat een complete aanfluiting zou zijn.
Alleen RB heeft al de snelste raceauto, die kunnen alleen maar verliezen in dat opzicht.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet niet of Mercedes er de meeste performance-voordeel van zou hebben. De meest legendarische F1-auto met actieve vering, de Williams FW15C, werd nu juist ontworpen door Adrian Newey.
Teams maken het zelf gevaarlijk door op een rijhoogte te gaan rijden waardoor de problemen verergeren.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mah misschien willen ze het probleem beter begrijpen en ook wat dit voor invloed heeft op de gesteldheid van de coureurs. Want het wordt gewoon gevaarlijk. Dat het probleem goed onderzocht wordt is een goede zaak.
Coureurs moeten binnen 10 seconden uitstappen en het stuurtje terug kunnen plaatsen. Als de porpoising er voor zorgt dat die grens niet meer gehaald wordt, dan moet er ingegrepen worden. Dat kan betekenen dat Mercedes zijn zin krijgt, maar waarschijnlijker worden er andere maatregelen getroffen. Zoals maximale limieten aan porpoising (kracht en frequentie) en anders bijvoorbeeld zoveel mm omhoog.
Regelgeving kan alleen aangepast worden als meer dan 7 van de 10 teams akkoord zijn.
dat is zeker niet waar......FER heeft de snelste auto dit jaar getuige alle poles.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen RB heeft al de snelste raceauto, die kunnen alleen maar verliezen in dat opzicht.
Dat klopt maar het is blijkbaar een auto die in de bochten wel wat minder is dan de Ferrari. Ik stel me zo voor dat actieve vering kan helpen om dat nadeel te verhelpen.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen RB heeft al de snelste raceauto, die kunnen alleen maar verliezen in dat opzicht.
Dit is een ietwat simplistische manier van kijken. Snelheid in de F1 is zo veel meer dan één snel rondje neer kunnen zetten.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet waar......FER heeft de snelste auto dit jaar getuige alle poles.
we hebben het over de snelste auto.....dat is gewoon de Ferrariquote:Op maandag 13 juni 2022 22:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is een ietwat simplistische manier van kijken. Snelheid in de F1 is zo veel meer dan één snel rondje neer kunnen zetten.
Snelste auto in de kwalificatie is ook wat anders dan in de race..quote:Op maandag 13 juni 2022 22:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben het over de snelste auto.....dat is gewoon de Ferrari
dat de motor iets te onbetrouwbaar is ( of teveel belast ) of dat ze de tactiek verneuken....tja
Wat snap jij niet aan 'raceauto'?quote:Op maandag 13 juni 2022 22:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is zeker niet waar......FER heeft de snelste auto dit jaar getuige alle poles.
Even die andere tweet geliket.quote:
Een beetje hetzelfde als Riciardo in Miami die minder water meekreeg van zijn team om zijn auto beter te laten presteren, alleen dan ook nog gaan klagen over schadelijkheid voor je coureur.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Alfa (Romeo) vs Alpha (Tauri) ook nog eensquote:
Voor Hamilton?quote:Op maandag 13 juni 2022 20:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wel een tijdje geleden dat de Wall of Champions z'n naam eer aan deed, geloof ik, dat mag wel weer eens
iets te snel door Google Translate gehaald, gok ik.quote:
Alphinoe vind ik ook wel een leuke.quote:Op maandag 13 juni 2022 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alfa (Romeo) vs Alpha (Tauri) ook nog eens
Dat is niet wat ik zeg. Als je in de kwalificatie het snelste bent omdat je kiest voor een kwali-setup en vervolgens in de race trager bent, dan heb je niet de snelste wagen.quote:Op maandag 13 juni 2022 22:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we hebben het over de snelste auto.....dat is gewoon de Ferrari
dat de motor iets te onbetrouwbaar is ( of teveel belast ) of dat ze de tactiek verneuken....tja
ze hadden er Aston Martini van moeten makenquote:
vind ik toch moeilijk om het zo te stellen, natuurlijk heeft Ferrari nu een probleem met de motor maar op basis van wat we gezien hebben van Leclerc tegen Verstappen zondag waren ze heel aardig aan elkaar gewaagd, Verstappen was dan wel sneller maar niet snel genoeg om hem te passeren, bij Perez zag je duidelijk wel dat de kwali setup hem opbrak in de race tov Verstappenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Als je in de kwalificatie het snelste bent omdat je kiest voor een kwali-setup en vervolgens in de race trager bent, dan heb je niet de snelste wagen.
Dat is leuk op Monaco, maar verder heb je weinig aan die optie. Dat Ferrari vervolgens de motor open schroeft om ook in de race mee te kunnen doen, maakt niet dat ze de snelste racewagen hebben.
Als het op de race aankomt heeft RB echt de snelste wagen op dit moment.
of hij snel genoeg was om hem te passeren of niet kun je ook niet eenduidig ja of nee op zeggen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
vind ik toch moeilijk om het zo te stellen, natuurlijk heeft Ferrari nu een probleem met de motor maar op basis van wat we gezien hebben van Leclerc tegen Verstappen zondag waren ze heel aardig aan elkaar gewaagd, Verstappen was dan wel sneller maar niet snel genoeg om hem te passeren, bij Perez zag je duidelijk wel dat de kwali setup hem opbrak in de race tov Verstappen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |