abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205043456
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Keek je ook F1 in die tijd? Want dat kan ik me dan echt niet voorstellen.

Senna is absoluut niet de GOAT van de F1.
Ik was 12 jaar oud toen Senna overleed, dus nee.

Maar ik heb genoeg beelden terug gekeken om tot die conclusie te komen.

Zijn stijl, zijn charisma.. wat voor sommige mensen Mohammed Ali is, is Senna voor mij.

Ik heb zelfs mijn dochter vernoemd naar Senna
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_205043460
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Canada levert altijd.
Wel een tijdje geleden dat de Wall of Champions z'n naam eer aan deed, geloof ik, dat mag wel weer eens
  maandag 13 juni 2022 @ 20:37:43 #153
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205043484
quote:
99s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:17 schreef greysbones het volgende:

[..]
wie is het dan volgens jou?
Dat boeit me niet, want het gaat in de F1 niet om de rijder. Het gaat om de combinatie rijder/auto.

Maar Senna maakte verschrikkelijk veel fouten, was echt een ongeleid projectiel.

Vreselijk snel kwalificatiebeest, maar in gevechten op de baan gewoon knettergek en met veel te weinig geduld en inzicht.

Ik snap de mythe wel hoor, want het was super spectaculair wat hij deed. Maar het sloeg vaak totaal nergens op en bovendien was hij ook nog eens een klootzak op de baan. Vast allemaal niet heel bonton om te zeggen, maar zo zie ik het.

Senna werd bovendien in 1992 al om de oren gereden door een jonge Schumacher en ook in 1993 eindigde Schumacher meerdere malen voor Senna.

Verschillende auto's, dus slecht vergelijkbaar. Maar ik zie geen enkele reden om Senna aan te wijzen als GOAT.
  maandag 13 juni 2022 @ 20:38:36 #154
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205043489
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:34 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ik was 12 jaar oud toen Senna overleed, dus nee.

Maar ik heb genoeg beelden terug gekeken om tot die conclusie te komen.

Zijn stijl, zijn charisma.. wat voor sommige mensen Mohammed Ali is, is Senna voor mij.

Ik heb zelfs mijn dochter vernoemd naar Senna
Dat is toch een beetje als een spits kopen op basis van een YouTube-compilatie.
pi_205043490
Schumacher was natuurlijk ook een klootzak op de baan. Eigenlijk is elke rijder dat wel, behalve Bottas.
pi_205043495
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Meer wins. Meer poles. Minder cheating.
ik noem een voorsprong van 4 jaar op het gebied van nieuwe regels gewoon cheaten.....MB heeft daardoor 7 jaar lang een oneerlijk voordeel gehad, kijk wat er nu gebeurd nu ze die voorsprong niet hebben....ouch.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  maandag 13 juni 2022 @ 20:42:46 #157
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205043527
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:38 schreef MoreDakka het volgende:
Schumacher was natuurlijk ook een klootzak op de baan. Eigenlijk is elke rijder dat wel, behalve Bottas.
Absoluut. Maar wat Senna flikte bij Schumacher in Brazilië '92 was echt het gedrag van een ongelooflijke zielig mannetje met een veel te groot ego. Toen heeft hij het bij mij echt verknald. En ik heb niets met Schumacher hoor, maar dat wedstrijdje verplassen van Senna in zijn eentje toen zal ik nooit vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 13-06-2022 20:52:08 ]
  maandag 13 juni 2022 @ 20:46:09 #158
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205043557
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Meer wins. Meer poles. Minder cheating.
Laat hem eerst maar eens aan de (relatieve) statistieken van Fangio komen. Dan praten we verder :)

Meeste overwinningen, podiums, poles en snelste ronden per race.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 13 juni 2022 @ 20:47:54 #159
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205043569
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Laat hem eerst maar eens aan de (relatieve) statistieken van Fangio komen. Dan praten we verder :)

Meeste overwinningen, podiums, poles en snelste ronden per race.
In die tijd reden ze nog met een reserveband om de hals, dat kun je niet serieus vergelijken.
  maandag 13 juni 2022 @ 21:01:42 #160
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205043679
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
In die tijd reden ze nog met een reserveband om de hals, dat kun je niet serieus vergelijken.
Dan kun je eigenlijk geen enkele periode met elkaar vergelijken. Want elke periode was anders met andere wagens.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 13 juni 2022 @ 21:10:21 #161
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_205043743
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:01 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Dan kun je eigenlijk geen enkele periode met elkaar vergelijken. Want elke periode was anders met andere wagens.
Klopt. En er is een enorme stap gezet ook in professionele benadering door teams en rijders. Natuurlijk had Fangio daar in deze tijd ook van geprofiteerd, maar het is een totaal andere sport.

Kijk alleen al naar de sport binnen de carrière van Räikkönen. Het ronde na ronde achter iemand rijden en hem langzaam binnen hengelen wat je aan het begin van die periode nog zag is daarna totaal verdwenen. Dat vraagt hele andere dingen van een coureur.
pi_205043763
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:35 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Wel een tijdje geleden dat de Wall of Champions z'n naam eer aan deed, geloof ik, dat mag wel weer eens
MSC zal zijn werk wel doen.

Die keur ik goed.
pi_205043801
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niemand klaagt op het nivo van Mercedes en iedereen snapt waarom, Mercedes wil active suspension omdat hun design anders niet werkt.

Of Mercedes nu een toneelstukje opvoert weet ik niet, ik denk het niet maar dat er door Mercedes hier een politiek spel gespeeld word lijkt mij wel duidelijk.
Ik vraag me oprecht af of ze wel zo'n extreem voordeel gaan hebben mocht het wel geïntroduceerd of toegestaan worden op korte termijn of in het komende seizoen, mocht dit wel zo zijn dan past die bijvoorbeeld ook heel goed bij een Red Bull die nu veel moeite heeft in langzame bochten, met een actieve ophanging met soft of hard rebound zouden zelfs Perez en Verstappen weer met hun eigen stijl kunnen rijden.

Ik geloof best dat Mercedes iets dichterbij komt dan, maar met hun huidige pakket nog steeds ver weg. Ik ben wel van mening dat Hamilton normaliter sneller is dan Russell, maar heb het idee dat vorig seizoen wel aardig impact heeft gehad in zijn mentale toestand.
Hij trekt zich ook wat teveel aan van de wereldproblematiek itt Norris, Tsunoda, LeClerc en Verstappen, die volledige focus hebben op het racen. Maar het kan ook zijn dat hij er niet mee om heeft leren gaan, bovenste 4 zijn opgegroeid met Facebook, Instagram en alle andere social media, met direct leesbare kritiek.
In 2004 en de jaren erna bestond dat nog niet (in zo'n omvang)

Als ik het naar mezelf weerleg, ik ben iets ouder dan hem, maar als ik terug denk aan wat ik in mijn jeugd allemaal heb uitgespookt, dat had ik nu echt niet moeten doen.
  maandag 13 juni 2022 @ 21:23:47 #164
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205043831
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
MSC zal zijn werk wel doen.

Die keur ik goed.
De real MSC heeft er al een keer tegenaan gereden net zoals Verstappen en Vettel. Dus doe maar een van die andere wereldkampioenen :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_205043868
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:20 schreef G3rtonimo het volgende:
Ik vraag me oprecht af of ze wel zo'n extreem voordeel gaan hebben mocht het wel geïntroduceerd of toegestaan worden op korte termijn of in het komende seizoen, mocht dit wel zo zijn dan past die bijvoorbeeld ook heel goed bij een Red Bull die nu veel moeite heeft in langzame bochten, met een actieve ophanging met soft of hard rebound zouden zelfs Perez en Verstappen weer met hun eigen stijl kunnen rijden.
Ga er maar vanuit dat het al gewoon volledig fabrieksklaar is, en ze alleen nog een 'ja' van de FIA nodig hebben, daarom word er nu zo ongegeneerd hard gelobby'd door MB.
pi_205043905
Ik snap de artikelen niet over dat Mercedes wellicht pijlen op 2023 gaat richten. Er komt toch geen reglementswijziging? Dus dat is toch om het even? En je kan ook niet opteren om je budget voor 2023 nu al in te zetten dus gaat nergens over heb ik 't idee.
  maandag 13 juni 2022 @ 21:34:12 #167
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_205043939
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:31 schreef VacaLoca het volgende:
Ik snap de artikelen niet over dat Mercedes wellicht pijlen op 2023 gaat richten. Er komt toch geen reglementswijziging? Dus dat is toch om het even? En je kan ook niet opteren om je budget voor 2023 nu al in te zetten dus gaat nergens over heb ik 't idee.
Wellicht betekent het dat ze het huidige concept helemaal laten varen en opnieuw beginnen met een vers design.
pi_205043969
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:27 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat het al gewoon volledig fabrieksklaar is, en ze alleen nog een 'ja' van de FIA nodig hebben, daarom word er nu zo ongegeneerd hard gelobby'd door MB.
Zouden ze dan vorig seizoen al een soort prototype hebben toegepast op de auto? Ik meen me te herinneren dat ze de laatste 3/4 races wel vrij ver door zakten achter, en misschien wel wisten dat hun huidige concept voor problemen zouden gaan zorgen dit seizoen.

Ben benieuwd, zal wel snel uitsluitsel over moeten komen lijkt me als misschien ook Andretti een racingteam gaat toevoegen zullen die ook wel de juiste R&D apparatuur daarvoor willen aanschaffen
pi_205044022
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:38 schreef MoreDakka het volgende:
Schumacher was natuurlijk ook een klootzak op de baan. Eigenlijk is elke rijder dat wel, behalve Bottas.
En Sainz. Leclerc moet het ook nog wat meer leren
  maandag 13 juni 2022 @ 21:58:29 #170
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205044174
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:27 schreef tripel7 het volgende:

[..]
Ga er maar vanuit dat het al gewoon volledig fabrieksklaar is, en ze alleen nog een 'ja' van de FIA nodig hebben, daarom word er nu zo ongegeneerd hard gelobby'd door MB.
Tot nu toe heb ik alleen Russell er over gehoord. Het is me niet erg duidelijk of Mercedes het ook wil.

Gezien de budget cap lijkt het me toch echt wel uitgesloten dat ze zoiets in het midden van een seizoen gaan invoeren. Budgetair en qua tijd zou het volgend jaar zelfs al lastig gaan worden.
  FOK!fotograaf maandag 13 juni 2022 @ 22:10:04 #172
842 Zorro
Z
pi_205044298
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:08 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ereid-mee-te-werken/

Het toneelstuk lijkt te werken.
Als Mercedes hier hun zin in krijgt en daar voordeel van heeft ben ik definitief klaar met F1 kijken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 13 juni 2022 @ 22:13:06 #173
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_205044333
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:10 schreef Zorro het volgende:

[..]
Als Mercedes hier hun zin in krijgt en daar voordeel van heeft ben ik definitief klaar met F1 kijken.
Als je bang bent dat er een minimum rijhoogte zal worden ingesteld: die kans lijkt nihil. Toto Wolff zelf heeft vorige week in een interview ook al aangegeven dat hun probleem met porpoising er waarschijnlijk niet eens door zou worden opgelost.
  FOK!fotograaf maandag 13 juni 2022 @ 22:28:41 #174
842 Zorro
Z
pi_205044479
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:13 schreef beantherio het volgende:

[..]
Als je bang bent dat er een minimum rijhoogte zal worden ingesteld: die kans lijkt nihil. Toto Wolff zelf heeft vorige week in een interview ook al aangegeven dat hun probleem met porpoising er waarschijnlijk niet eens door zou worden opgelost.
Ik ga alleen af op wat ik hier lees, en dan zie ik dat het weer zou kunnen dat Mercedes na de 4 jaar voorsprong met hun motor nu een voorsprong met actieve vering zouden kunnen krijgen. Dat is waar ik bang voor ben. En wat een complete aanfluiting zou zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_205044511
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:08 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ereid-mee-te-werken/

Het toneelstuk lijkt te werken.
Mah misschien willen ze het probleem beter begrijpen en ook wat dit voor invloed heeft op de gesteldheid van de coureurs. Want het wordt gewoon gevaarlijk. Dat het probleem goed onderzocht wordt is een goede zaak.

Coureurs moeten binnen 10 seconden uitstappen en het stuurtje terug kunnen plaatsen. Als de porpoising er voor zorgt dat die grens niet meer gehaald wordt, dan moet er ingegrepen worden. Dat kan betekenen dat Mercedes zijn zin krijgt, maar waarschijnlijker worden er andere maatregelen getroffen. Zoals maximale limieten aan porpoising (kracht en frequentie) en anders bijvoorbeeld zoveel mm omhoog.

Regelgeving kan alleen aangepast worden als meer dan 7 van de 10 teams akkoord zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')