Als we voor eenduidigheid zijn dan lijkt het me dat hier 'meeste stemmen gelden'.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:06 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat we dezelfde afkorting moeten gebruiken. Echter ik vind MCF een betere afkorting dan MAX. Voor nieuwelingen en als max met kleine letters wordt geschreven, kan het zijn dat de betekenis niet meteen duidelijk is. MCF/mcf kan niet tot verwarring leiden. Daarom stel ik voor om maxcrowdfunding af te korten met MCF.

Ik zit ook in Padiham, geen mail gezien. Was deze mail naar jou als antwoord op een vraag of was het een mailing voor alle Padiham investeerders?quote:Op zondag 19 juni 2022 16:38 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Deze heb ik vrijdagmiddag ook gehad; ging (bij mij) over #685330 Padiham.
Maar woensdag jl. heeft MAX een mail rondgestuurd met een compleet overzichtje welke leningen van Corbelo eventueel voor verlenging in aanmerking zouden komen. Dat waren 11 stuks. En ja, je raadt het al... de bewuste lening uit mail van vrijdag staat NIET in die lijst.
Bahh ... wat een bende daar. Het houdt maar niet op. Iedere keer als ik denk dat het misschien de goede kant opgaat dan komt de volgende tegenvaller. Ik ben er eerlijk gezegd onderhand wel klaar mee.

ref post KrekelJapie 17mei22 inzake zijn vraagstelling (17apr22 + antw 19apr22) omtrent aflossing CRE Gossnitz, blijkbaar is er geen mededeling gekomen omtrent uitstel vd aflossing (begin mei) dus kunnen wij deze aflossing verwachten naar ik aanneem. Wacht af.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 14:01 schreef InVestEerder het volgende:
Gisteren maandelijkse betalingen van CRE (Sauer & Oonk) ontvangen. Altijd weer een heel gepuzzel om dit te controleren. Normaliter worden alle betalingen in 1 batch gedaan en bij uitzondering komt er dan nog eens een dag of wat later een nabetaling van de achterblijvers. Maar dan zijn er deze maand kennelijk wel heel veel achterblijvers; slechts minder dan de helft van alle betalingen ontvangen....

Op 2 juni en 17 juni een herinnering gestuurd met vraag over aflossing Gössnitz. Zojuist (weinig zeggende) reactie van CRE:quote:Op zondag 19 juni 2022 23:10 schreef peterc het volgende:
[..]
ref post KrekelJapie 17mei22 inzake zijn vraagstelling (17apr22 + antw 19apr22) omtrent aflossing CRE Gossnitz, blijkbaar is er geen mededeling gekomen omtrent uitstel vd aflossing (begin mei) dus kunnen wij deze aflossing verwachten naar ik aanneem. Wacht af.
quote:Hartelijk dank voor uw bericht. Dat klopt inderdaad. Momenteel vindt er overleg plaats met de initiatiefnemer en zal er spoedig een update volgen.

Vandaag alleen de rente ontvangen.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:10 schreef peterc het volgende:
[..]
ref post KrekelJapie 17mei22 inzake zijn vraagstelling (17apr22 + antw 19apr22) omtrent aflossing CRE Gossnitz, blijkbaar is er geen mededeling gekomen omtrent uitstel vd aflossing (begin mei) dus kunnen wij deze aflossing verwachten naar ik aanneem. Wacht af.

Ja, dit wel een hele leuke m.i.quote:Op maandag 20 juni 2022 14:14 schreef KrekelJapie het volgende:
1e hypotheek aanlegsteiger
https://www.collincrowdfund.nl/gezinshuis-wijhe/
+2e hypotheek woonhuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 20-06-2022 17:07:54 (taalvoutje) ]

netjes, op 1 juli zouden na 12 maanden jaarlijkse kosten worden afgeschreven.quote:

10,9% netto rendement op jaarbasis, ik vind het helemaal prima.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:15 schreef Inductor het volgende:
Vervroegde aflossing CCF R.M. Persons (box 3), looptijd maar 5 maanden i.p.v. 5 jaar, met maar 3 maanden vergoedingsrente.

Dit was een mailing naar alle betreffende investeerders in dit project (ontvangen: vrijdag jl. 15.21u)quote:Op zondag 19 juni 2022 22:54 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Ik zit ook in Padiham, geen mail gezien. Was deze mail naar jou als antwoord op een vraag of was het een mailing voor alle Padiham investeerders?

Ja bedankt, ik ben even terug gaan scrollen, er staan zelfs 6 leningen uit of zo in het stadje Padiham. Ik zit alleen in de meest recente, schat zo in dat ik de eerste rentebetaling misschien na de zomer zie, pfff.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:47 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dit was een mailing naar alle betreffende investeerders in dit project (ontvangen: vrijdag jl. 15.21u)
Maar let op hè, zoals ik al schreef betreft dit #685330. Er zijn meerdere Padiham leningen.

quote:Op maandag 20 juni 2022 17:07 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ja, dit wel een hele leuke m.i.
LinkjeAls je Molendijk 172 Krimpen ad L op streetview intypt heb je daar recht tegenover het kadastr perceel/steigerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
Bedrijfspand aflossingsvrij 50% LTV met eerste hypotheek
pre-linkhttps://www.fundainbusine(...)1714-peperstraat-21/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+ gedeelte afloss 10% CCF 40773 Inno2
[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 21-06-2022 12:07:47 ]

quote:"In negen maanden tijd kocht Bas Kleinnijenhuis (29) voor dik 2,1 miljoen euro aan woningen in Zaandam en Koog aan de Zaan. In elk huis wil hij zeven huurders, maar daar zegt Zaanstad nee tegen.

quote:De relatie heeft ons verzocht om vrijgave van de negatieve hypotheekverklaring op hun privéwoning zodat een verhoging van de hypotheek ten behoeve van een verbouwing kan plaatsvinden.
De eerste hypothecaire inschrijving van ¤110.000,- t.b.v. Collin op het onroerend goed gelegen aan Nieuw Beusinkweg 20 7 te Winterswijk blijft onveranderd. Recent is de marktwaarde van deze recreatiewoning getaxeerd op ¤325.000,-.
Gegeven de Loan to Value van 26% ondersteunen wij dit verzoek.
Concreet betekent dit voor u dat:
•   De reguliere rente en aflossing gewoon maandelijks wordt voldaan;
•   De bestaande 1e hypotheek van ¤110.000,- blijft gehandhaafd;
•   De negatieve hypotheekverklaring vervalt. 
Wij nodigen u uit om uw stem binnen een termijn van 14 kalenderdagen uit te brengen

Woz waarde van de recreatiewoning met 1e hypotheek is 169k, restschuld is ca. de helft dus van mij mogen ze lekker gaan verbouwen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 17:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Verzoek vervallen neg. hypotheek verklaring
[..]

Gaat weer hard met de aflossingen bij SiG. Hoewel de boeterente aardig is voor het rendement, lukt het mij totaal niet meer om alles opnieuw te investeren.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:13 schreef fok321 het volgende:
Vervroegde aflossing SIG Sittard Engelenkampstraat na 12 maanden net voor de jaarlijkse fee

Heb het zelfde luxeprobleem. Te weinig interessante nieuwe projecten op SIG om de aflossingen te herinvesteren.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat weer hard met de aflossingen bij SiG. Hoewel de boeterente aardig is voor het rendement, lukt het mij totaal niet meer om alles opnieuw te investeren.

Op Collin staat genoeg hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat weer hard met de aflossingen bij SiG. Hoewel de boeterente aardig is voor het rendement, lukt het mij totaal niet meer om alles opnieuw te investeren.

Status: onder bod (oude status: Beschikbaar )quote:Op woensdag 15 juni 2022 10:47 schreef peterc het volgende:
Collin 41227 komt goed
https://www.fundainbusine(...)zaamheidstraat-17-h/

Wat is eigenlijk de reden van al die vervroegde aflossingen bij SIG? (ik heb daar zelf geen account)quote:Op dinsdag 21 juni 2022 21:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]

De financiering bij sig is meestal een overbrugging tot elders een goedkopere financiering kan worden afgesloten. Dit of na waardevermeerdering (verbouwing/verkamering) of na aantoonbaar hoge huurinkomsten.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:55 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de reden van al die vervroegde aflossingen bij SIG? (ik heb daar zelf geen account)

Me too maar over Collin maak ik me geen zorgen dat ze over een paar jaar nog bestaan. Spreiding is goed maar weet wel wáár je spreidt.quote:Op woensdag 22 juni 2022 05:29 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Ja, maar daar zit ik al veel te zwaar.

Deze wil ik ook wel meenemen. https://www.collincrowdfund.nl/ddi-vastgoed-b-v/ 2 maal materiele borgstelling van 50k + 1 ste hypotheek met lage LTV van < 50% na verbouwing. Daarnaast zouden deze architecten de vastgoed markt goed moeten kennen en een familie lid niet voor 500k de pottebak in laten gaan. Voor mij dus 4 ++++ jes om mee te doen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:05 schreef obligataire het volgende:
Nieuwe op Collin. https://www.collincrowdfund.nl/reineke-psychotherapie-coaching/
Relatief weinig overwaarde maar wel een stevig verdienende tante dus dat moet wel goed komen zou je zeggen.
Pff die graaiers in de zorg, ik had beter een ander beroep kunnen kiezen
De dame heeft een stevige hand van uitgeven trouwens, ik weet niet waar ze het laat maar in theorie had ze die verbouwing makkelijk vanuit de jaarwinst 2021 kunnen aftikken
Linkje is welkom.

van deze is al een linkje / thnx to jacco vlgs mij 1 page backquote:Op woensdag 22 juni 2022 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze wil ik ook wel meenemen. https://www.collincrowdfund.nl/ddi-vastgoed-b-v/ 2 maal materiele borgstelling van 50k + 1 ste hypotheek met lage LTV van < 50% na verbouwing. Daarnaast zouden deze architecten de vastgoed markt goed moeten kennen. Voor mij dus 3 +++ jes om mee te doen.

No problem, 45 gingen je voor en er is nog volop plekquote:Op woensdag 22 juni 2022 12:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Dank, oei, dan moet ik beter opletten!

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil voorstellen of zie ik iets over het hoofd. Wat mij betreft prima voorstel. Zolang hypotheekrecht ma blijft en achterstallige rente en boete rente betaald geïnd wordt.

Voor vierenhalf procent netto ga ik de pitch niet eens lezen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:49 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze nieuwe bij GVE? Hebben al meerdere projecten lopen bij GVE.
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26053

Voor mij een te lage rente voor transformatieproces.quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:49 schreef quepos het volgende:
Wat denken we van deze nieuwe bij GVE? Hebben al meerdere projecten lopen bij GVE.

quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:30 schreef Hanzul2 het volgende:
Stemprocedure colinZekerheden zijn prima, maar weer een business waarvan we vooraf al twijfels over hadden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wil voorstellen of zie ik iets over het hoofd. Wat mij betreft prima voorstel. Zolang hypotheekrecht ma blijft en achterstallige rente en boete rente betaald geïnd wordt.
[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 22-06-2022 18:59:01 ]

quote:Goedendag,
Mijn naam is Alex Ray Gediplomeerd sport en ontspanningstherapeut met een passie voor zijn vak. Naast mijn passie ben ik ook eigenaar en werkzaam als ergotherapeut.van Studio Relexed. En recent de trotse eigenaar van Relexed on Wheels. De 1ste mobiele massage studio van Nederland.
Relexed on Wheels is er voor particulieren, bedrijven, evenementen en voor iedereen die gebruik wil maken van een massage op locatie. Keuze is er voor een sportmassage, ontspanningsmassage en/of stoel massage
Indien u gebruik wilt maken van mijn diensten op locatie maak ik graag kennis met u voor een offerte op maat met de verschillende mogelijkheden.
Als nieuwe relatie krijgt u 25% korting op uw eerste factuur.
Ik hoop u hiermee een beetje extra fun te laten beleven aan het feit dat u crowdfunder bent, en vertrouwen heeft gesteld in mijn bedrijf.
Heeft u hier belangstelling voor? Laat dat dan even weten via info@studio-relexed.nl.
Met vriendelijke groet,
Alex Ray
Massagetherapeut / Ergotherapeut

Opvallend 5 uur open en in alle schijven nog ruimte.quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:55 schreef Faraday01 het volgende:
Over 5 minuten gaat de nieuwe SiG open.
edit: toch klein meegenomen

Als een deel van het onderpand wordt verkocht, zal je wat moeten. Er is vooraf dus niets geregeld over deelverkoop?quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:12 schreef Tdola het volgende:
Beste investeerder,
In december 2021 heeft u geïnvesteerd in Valentino Meerzorg waarbij er een 4-tal appartementen zijn gefinancierd.
De ondernemer is voornemens om het pand gelegen aan Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam te verkopen voor ¤ 340.000,- en verzoekt uw instemming voor royement. De verkoopopbrengst is derhalve ¤ 10.000,- hoger dan de getaxeerde waarde (¤ 330.000,-). De overwaarde zal volledig aangewend worden voor de betaling van de in rekening te brengen vergoedingsrente.
Wat vindt men van bovenstaande? Klinkt ok toch of mis ik wat?

4,5% netto en een initiële ltv van 80%, dan haak ik af.quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:49 schreef quepos het volgende:

Die andere twee liet ik al lopen en dat ga ik met deze ook doenquote:Op woensdag 22 juni 2022 16:49 schreef quepos het volgende:

Zeker aantrekkelijk, ook meegenomen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Deze wil ik ook wel meenemen. https://www.collincrowdfund.nl/ddi-vastgoed-b-v/ 2 maal materiele borgstelling van 50k + 1 ste hypotheek met lage LTV van < 50% na verbouwing. Daarnaast zouden deze architecten de vastgoed markt goed moeten kennen en een familie lid niet voor 500k de pottebak in laten gaan. Voor mij dus 4 ++++ jes om mee te doen.

Op MCF zijn al nieuwe projecten klaar gezet voor de komende week, een gesplitst appartement in Gelsenkirchen en een pand in Whitstable, is dit het zelfde pand dat bij jou niet doorging paar weken geleden? Of puur toeval dat het ook in Whitstable is?quote:Op donderdag 16 juni 2022 13:05 schreef iprhba0 het volgende:
[..]
Volgens mij inderdaad 786869 - Southend-on-Sea en ook nog 880795 - Whitstable

Punt 1 spreekt over ongewijzigde aflossing. Punt 2 spreekt over verlaagde aflossing. ?quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:12 schreef Tdola het volgende:
Beste investeerder,
In december 2021 heeft u geïnvesteerd in Valentino Meerzorg waarbij er een 4-tal appartementen zijn gefinancierd.
De ondernemer is voornemens om het pand gelegen aan Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam te verkopen voor ¤ 340.000,- en verzoekt uw instemming voor royement. De verkoopopbrengst is derhalve ¤ 10.000,- hoger dan de getaxeerde waarde (¤ 330.000,-). De overwaarde zal volledig aangewend worden voor de betaling van de in rekening te brengen vergoedingsrente. Daarnaast heeft Collin een financieringsverzoek in behandeling met betrekking tot de aankoop van het pand aan de Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam.
Wij ondersteunen dit verzoek mits de volledig verkoopopbrengst wordt aangewend voor aflossing lening, vergoedingsrente en kosten.
Concreet betekent dit dat:
• De lening wordt afgelost met een bedrag van ¤ 330.000,-. Dit bedrag wordt in
mindering gebracht op de slottermijn. De reguliere maandelijkse aflossing
blijft dus ongewijzigd;
o Tevens vragen wij op voorhand om uw toestemming om gedurende de looptijd
de maandelijkse aflossing pro rato de gedeeltelijke vervroegde aflossing te
mogen verlagen van ¤ 3.389,84 naar ¤ 2.212,32.
• U een vergoedingsrente ontvangt van 6 maanden waarbij rekening gehouden is
met 10% extra vergoedingsvrije aflossing.

Scherpquote:Op woensdag 22 juni 2022 20:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Punt 1 spreekt over ongewijzigde aflossing. Punt 2 spreekt over verlaagde aflossing. ?

Lang geleden had KOM een project waarbij een erfenis werd verpand. Wat natuurlijk niet kanquote:Op woensdag 22 juni 2022 18:10 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zekerheden zijn prima, maar weer een business waarvan we vooraf al twijfels over hadden.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet

Volgens mij is dit inderdaad hetzelfde pand.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:20 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Op MCF zijn al nieuwe projecten klaar gezet voor de komende week, een gesplitst appartement in Gelsenkirchen en een pand in Whitstable, is dit het zelfde pand dat bij jou niet doorging paar weken geleden? Of puur toeval dat het ook in Whitstable is?

quote:Wellicht heeft u het al gezien, misschien ook niet. Uw investering in het project van de zorgwoningen in Lelystad is geëffectueerd. De eerste rentebetaling zal deze maand plaatsvinden.
Wij hebben u bij het voorstel gepresenteerd, dat het project in totaal 7% bruto oplevert, en netto 6%; en dat tijdens de looptijd daarvan 3% wordt uitbetaald (2,5 netto). Het restant wordt aan het einde van de looptijd ineens aan u uitbetaald.
Helaas krijgen wij het technisch nog niet voor elkaar om nu al die laatste maand zodanig aan te passen, dat dit ook op uw dashboard zichtbaar wordt. Het lijkt nu dus net, alsof u over het gehele project 3% bruto rente ontvangt.
Daarom bevestigen wij u via deze mail graag formeel, dat alle rente, die niet tijdens de looptijd wordt uitbetaald, aan het einde van de looptijd bij de afrekening alsnog aan u wordt uitbetaald, en dat dit (nog) niet op uw dashboard zichtbaar is

Dat ik het niet kan verwerken is nog daar-aan-toe.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:16 schreef KrekelJapie het volgende:
WvjG heeft een constructie bedacht die je administratief nog niet kunnen verwerken
[..]

Staat nog maar op 49%. Voor het eerst dat ik onder de 48u bedenktijd regeling de investering een stuk ga terugschroeven.quote:Op woensdag 22 juni 2022 18:57 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Opvallend 5 uur open en in alle schijven nog ruimte.
Het lijkt erop dat ondanks een heel mooi verhaal https://investeren.sameni(...)m-apolloplantsoen-31 toch als behoorlijk risico wordt gezien. Ik blijf er van af. Omdat de gemeente niet blij met investeerder is. Zie eerdere link met artikel Noordhollandsdagblad

Zelfde project dat vorige keer niet is doorgegaan. De projectontwikkelaar wilde het graag nog een keer proberen en zegt deze keer ook eigen investeerders in te brengen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 20:20 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Op MCF zijn al nieuwe projecten klaar gezet voor de komende week, een gesplitst appartement in Gelsenkirchen en een pand in Whitstable, is dit het zelfde pand dat bij jou niet doorging paar weken geleden? Of puur toeval dat het ook in Whitstable is?

En toch waardeer ik het dat ze dit gewoon eerlijk communiceren en de afspraak dus nogmaals bevestigen in een mail. Beter dan dat er een smoesje wordt verzonnen of helemaal niet gecommuniceerd wordt.quote:Op donderdag 23 juni 2022 09:45 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Dat ik het niet kan verwerken is nog daar-aan-toe.
Maar dat WvjG een constructie bedenkt die ze zelf niet kunnen verwerken had ik zo snel niet verwacht.

WVJG zal wel niet zo'n groot budget voor IT hebben als Collin bijvoorbeeld. En om nu voor één project met afwijkende condities, enorme kosten te gaan maken. Prima toch. Ik kopieer en plak deze toezegging wel in mijn excel.quote:Op donderdag 23 juni 2022 10:29 schreef escortmk2 het volgende:
[..]
En toch waardeer ik het dat ze dit gewoon eerlijk communiceren en de afspraak dus nogmaals bevestigen in een mail. Beter dan dat er een smoesje wordt verzonnen of helemaal niet gecommuniceerd wordt.

Het is voor mij ook geen probleem, het bericht was puur ter informatie. Ik kan de renteconstructie zelf wel prima verwerken in mijn administratie. Inmiddels zijn het al 2 projecten waarbij deze laag-hoog renteconstructie van toepassing is. Het geprinte bijbelproject is de tweedequote:Op donderdag 23 juni 2022 11:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
WVJG zal wel niet zo'n groot budget voor IT hebben als Collin bijvoorbeeld. En om nu voor één project met afwijkende condities, enorme kosten te gaan maken. Prima toch. Ik kopieer en plak deze toezegging wel in mijn excel.

Wat zou "Daarnaast heeft Collin een financieringsverzoek in behandeling met betrekking tot de aankoop van het pand aan de Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam." in 2e alinea betekenen? B.v. dat een andere leningnemer dit pand in een nieuw CCF project wil aankopen?quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:12 schreef Tdola het volgende:
Beste investeerder,
De ondernemer is voornemens om het pand gelegen aan Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam te verkopen voor ¤ 340.000,- en verzoekt uw instemming voor royement. De verkoopopbrengst is derhalve ¤ 10.000,- hoger dan de getaxeerde waarde (¤ 330.000,-). De overwaarde zal volledig aangewend worden voor de betaling van de in rekening te brengen vergoedingsrente. Daarnaast heeft Collin een financieringsverzoek in behandeling met betrekking tot de aankoop van het pand aan de Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam.
Wij ondersteunen dit verzoek mits de volledig verkoopopbrengst wordt aangewend voor aflossing lening, vergoedingsrente en kosten.
Concreet betekent dit dat:
•De lening wordt afgelost met een bedrag van ¤ 330.000,-. Dit bedrag wordt in
mindering gebracht op de slottermijn. De reguliere maandelijkse aflossing
blijft dus ongewijzigd;
o Tevens vragen wij op voorhand om uw toestemming om gedurende de looptijd
de maandelijkse aflossing pro rato de gedeeltelijke vervroegde aflossing te
mogen verlagen van ¤ 3.389,84 naar ¤ 2.212,32.
•U een vergoedingsrente ontvangt van 6 maanden waarbij rekening gehouden is
met 10% extra vergoedingsvrije aflossing.

Dat verwacht ik inderdaad. Dus als dit nieuwe project voorkomt, weet je zeker dat het oude project wordt afgelost.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:03 schreef Inductor het volgende:
[..]
Wat zou "Daarnaast heeft Collin een financieringsverzoek in behandeling met betrekking tot de aankoop van het pand aan de Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam." in 2e alinea betekenen? B.v. dat een andere leningnemer dit pand in een nieuw CCF project wil aankopen?

Ja dit lijkt me wel. Handel is handel voor ccf dus vandaar dat ze met deze regeling wel akkoord zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:03 schreef Inductor het volgende:
[..]
Wat zou "Daarnaast heeft Collin een financieringsverzoek in behandeling met betrekking tot de aankoop van het pand aan de Louis de Visserstraat 6 te Amsterdam." in 2e alinea betekenen? B.v. dat een andere leningnemer dit pand in een nieuw CCF project wil aankopen?

Heeft iemand al nagevraagd hoe dit zit? Het is nogal tegenstrijdig, eerst de slottermijn verlagen en later de maandelijkse aflossing verlagen (waardoor de slottermijn weer groter wordt). Ik heb niet meteen grote bezwaren want minder aflossing betekent meer rente voor mij (of minder herinvesteringmoeite) maar al dat gerommel in lopende projecten omdat het de leningnemer toevallig beter uitkomt wordt ik ook niet blij van.quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:12 schreef Tdola het volgende:
De lening wordt afgelost met een bedrag van ¤ 330.000,-. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de slottermijn. De reguliere maandelijkse aflossing blijft dus ongewijzigd;
Tevens vragen wij op voorhand om uw toestemming om gedurende de looptijd de maandelijkse aflossing pro rato de gedeeltelijke vervroegde aflossing te mogen verlagen van ¤ 3.389,84 naar ¤ 2.212,32.
330 - 95 (10% van oorspronkelijk leenbedrag)/330*100%=71%quote:U een vergoedingsrente ontvangt van 6 maanden waarbij rekening gehouden is met 10% extra vergoedingsvrije aflossing.

Wat was daar zo bijzonder aan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:05 schreef peterc het volgende:
GVE fotograaf Amsterdam, zat klaar, toch niet in de pool, vol dus

kreeg de mail van GvE 5 voor 10 dat hij om 10 uur openging. Ja dan ben je snel te laatquote:Op vrijdag 24 juni 2022 10:29 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Wat was daar zo bijzonder aan?
Zie investeringen 10K, 15K & 20K.

Ja, reactie collin:quote:Op donderdag 23 juni 2022 19:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Heeft iemand al nagevraagd hoe dit zit? Het is nogal tegenstrijdig, eerst de slottermijn verlagen en later de maandelijkse aflossing verlagen (waardoor de slottermijn weer groter wordt). Ik heb niet meteen grote bezwaren want minder aflossing betekent meer rente voor mij (of minder herinvesteringmoeite) maar al dat gerommel in lopende projecten omdat het de leningnemer toevallig beter uitkomt wordt ik ook niet blij van.
[..]
330 - 95 (10% van oorspronkelijk leenbedrag)/330*100%=71%
Dus over 71% van de aflossing krijgen we 6 maand extra rente lijkt mij.
Het is mij te warm om uit te rekenen wat dat in euros betekent tov het originele project.
Ik vind het een complex en wat vaag omschreven voorstel waarbij er vooral naar de belangen van de leningnemer gekeken is. Maar ik zie ook niet meteen een duidelijke reden om tegen te stemmen.

Vandaag binnengekomen!quote:Op woensdag 22 juni 2022 19:17 schreef peterc het volgende:
CRE Transformatie Landsmeer rentebetaling missing vlgs mijn admi

En daar is inderdaad het nieuwe project: https://www.collincrowdfund.nl/emmy-kirunda/quote:Op donderdag 23 juni 2022 16:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat verwacht ik inderdaad. Dus als dit nieuwe project voorkomt, weet je zeker dat het oude project wordt afgelost.

quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:03 schreef KrekelJapie het volgende:
Innercircle link gveKreeg 'm ook via de mail, maar ik kan niet investeren. Er staat dat ie op 27/6 open gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kon jij wel meedoen? Kun je zien of ie al vol zit?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2022 16:19:18 ]

Ik was niet van plan om te investeren. Ik had alleen de link hier gedeeld. Ik zie nu dat er inderdaad nog niet geïnvesteerd kan worden. De tekst in de mail klopt dus niet. Mogelijk gaat deze later vandaag of morgen nog open voor pre investeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kreeg 'm ook via de mail, maar ik kan niet investeren. Er staat dat ie op 27/6 open gaat.
Kon jij wel meedoen? Kun je zien of ie al vol zit?

Snap jij het project dan? Voor hoeveel wordt het gekocht en wat wordt er precies gekocht? Voor hoeveel verbouwd? Hoeveel geld zit er in het bouwdepot, is er een bouwdepot? Wat is wanneer de taxatiewaarde? Ik heb het project vluchtig doorgenomen maar als ik moet gaan puzzelen haak ik af.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:25 schreef Sodemieters het volgende:
Oh, ik krijg net nog een mailtje van GvE waarin staat dat het project op 27/6 om 14:00 open gaat. Volgens de voorgaande mail is dat echter de reguliere openstelling. Zou betekenen dat de inner circle toch niet eerder in kan schrijven.

Ik wacht nog even af, eerst een paar Corbelo leningen terugbeuren, voordat ik daar weer investeer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:25 schreef Slingervinger het volgende:
De 3 MAX leningen die vanaf half 6 met tussenpozen van een kwartier opengingen waren in no time vol ondanks alle (terechte) kritiek

De mogelijkheden zijn oneindig.... (om allerlei grappen over dit concept en de naam van het bedrijf te verzinnen).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:
De missie van leermevrouwen.nl is om mannen beter te laten worden in het omgaan met vrouwen door juiste kennis en vaardigheden te delen en te trainen. Hierdoor neemt bewustzijn en zelfvertrouwen toe en is een man veel beter in staat om succesvol om te gaan met vrouwen in een romantische relatie, met uiteindelijk als doel een leuker leven voor zowel hem als haar!
https://www.collincrowdfund.nl/leermevrouwen-nl/
3e hypotheek woonhuis

Dit project bewijst dat je ieder volslagen idioot plan kunt pitchen zolang je maar overwaarde hebtquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:45 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
De mogelijkheden zijn oneindig.... (om allerlei grappen over dit concept en de naam van het bedrijf te verzinnen).

Je weet met aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid dat dit misgaat. Ik zou van CCF verwachten dat ze niet alleen naar de eigen opbrengsten kijken, maar dat zo'n idioot businessplan wordt verwezen naar de prulle(n)bak.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit project bewijst dat je ieder volslagen idioot plan kunt pitchen zolang je maar overwaarde hebt
Ethisch zou zijn om tegen deze man te zeggen 'joh zou je dat nou wel doen, het huisje riskeren waar je lang voor gewerkt hebt, je pensioen is dichtbij, hou dat nog even vol'.

Het omgekeerde, vrouwen trainen voor betere omgang met mannen, acht ik dan wel weer kansrijkquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je weet met aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid dat dit misgaat. Ik zou van CCF verwachten dat ze niet alleen naar de eigen opbrengsten kijken, maar dat zo'n idioot businessplan wordt verwezen naar de prulle(n)bak.

Jammer dat deze man blijkbaar niet over een kritisch sociaal netwerk beschikt die even met hem gaat sparren of dit nou wel een heel slim idee is. 55.000 stukslaan voor een logootje, wat jurken en een website. Misschien leest hij mee: ik zou de huisstijl voor en paar tientjes regelen op fiverr, de website zelf maken bij jimbo, de jurken bij een kringloopwinkel scoren en dan eens kijken of er überhaupt heel veel mannen te vinden zijn die ook zelf vinden dat ze niet met vrouwen om kunnen gaan. Ik denk dat het geen grote vijver is waar in gevist kan worden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:45 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
De mogelijkheden zijn oneindig.... (om allerlei grappen over dit concept en de naam van het bedrijf te verzinnen).

Ik moest het twee keer lezen om zeker te weten dat ik het wel goed gelezen had. Eigelijk wil hij mannen die niet aan de vrouw komen omdat ze ontzettende horken zijn dmv een cursus en misschien een workshop wat oppoetsen zodat vrouwen wel wat in deze mannen zien. Ja, daar zit ik als vrouw echt op te wachten. Not!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dit project bewijst dat je ieder volslagen idioot plan kunt pitchen zolang je maar overwaarde hebt
Ethisch zou zijn om tegen deze man te zeggen 'joh zou je dat nou wel doen, het huisje riskeren waar je lang voor gewerkt hebt, je pensioen is dichtbij, hou dat nog even vol'.

Grappig, gisteren of zo werd hier nog een artikel uit het Brabants Dagblad geplaatst van CCF waarin de CEO vol trots stelde dat 80% van alle aanvragen direct in de prullenmand verdwijnt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:54 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Je weet met aan-zekerheid-grenzende-waarschijnlijkheid dat dit misgaat. Ik zou van CCF verwachten dat ze niet alleen naar de eigen opbrengsten kijken, maar dat zo'n idioot businessplan wordt verwezen naar de prulle(n)bak.

Als je goede tips krijgt, mag je ze hier rustig delen hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:18 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Grappig, gisteren of zo werd hier nog een artikel uit het Brabants Dagblad geplaatst van CCF waarin de CEO vol trots stelde dat 80% van alle aanvragen direct in de prullenmand verdwijnt.
Mijn vrouw heeft mij trouwens wel al opgegeven voor een bootcamp van een week bij Leermevrouwen.

Wel leren, of op zijn minst suede boots hoop ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:18 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Grappig, gisteren of zo werd hier nog een artikel uit het Brabants Dagblad geplaatst van CCF waarin de CEO vol trots stelde dat 80% van alle aanvragen direct in de prullenmand verdwijnt.
Mijn vrouw heeft mij trouwens wel al opgegeven voor een bootcamp van een week bij Leermevrouwen.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet

Dit is misschien wel het domste, wat ik ooit gezien heb. Hier ga je toch geen geld insteken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:48 schreef KrekelJapie het volgende:
De missie van leermevrouwen.nl is om mannen beter te laten worden in het omgaan met vrouwen door juiste kennis en vaardigheden te delen en te trainen. Hierdoor neemt bewustzijn en zelfvertrouwen toe en is een man veel beter in staat om succesvol om te gaan met vrouwen in een romantische relatie, met uiteindelijk als doel een leuker leven voor zowel hem als haar!
https://www.collincrowdfund.nl/leermevrouwen-nl/
3e hypotheek woonhuis

De lening wordt gebruikt voor een verbouwing aan een pand uit onze portefeuille. De verbouwing behelst een dakopbouw en daarmee de realisatie van een nieuwe etage. In totaal worden er vier appartementen gecreëerd. De vergunning hiervoor is aanwezig en in het bezit van Geldvoorelkaar.nl.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project gve
https://www.geldvoorelkaa(...)=26157&code=HO26157i
Betreft appartement met taxatiewaarde van 7 ton volgens de pitch. Hetzelfde appartement stond vorig jaar te koop voor 234.000 euro.
https://www.funda.nl/koop(...)-vliegwielstraat-50/
Iemand een idee waar dit grote verschil vandaan komt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door peterc op 25-06-2022 19:18:55 ]

Ik heb geen idee, maar 4,5% nettorente terwijl je voor een hypotheek op je eigen huis op het moment al gemiddeld 4% betaalt (https://www.nu.nl/wonen/6(...)ddeld-4-procent.html)... dan hoef ik dat ook niet te wetenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project gve
https://www.geldvoorelkaa(...)=26157&code=HO26157i
Betreft appartement met taxatiewaarde van 7 ton volgens de pitch. Hetzelfde appartement stond vorig jaar te koop voor 234.000 euro.
https://www.funda.nl/koop(...)-vliegwielstraat-50/
Iemand een idee waar dit grote verschil vandaan komt?

Volgens mij kan je met deze link meteen investeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 13:23 schreef Inductor het volgende:
[..]
En daar is inderdaad het nieuwe project: https://www.collincrowdfund.nl/emmy-kirunda/

Voor mij wat te ver weg, dat was een dure cheeseburger gewordenquote:Op zondag 26 juni 2022 01:22 schreef djtiesto8 het volgende:
Iemand nog een gratis cheeseburger opgehaald bij Fat Phills gisteren? Dit is een horecazaak, gefund via CCF, in april jl. Ze zijn in ieder geval geopend sinds dit weekend.:
https://www.collincrowdfund.nl/fat-phills-zoetermeer/
https://www.cosmopolitan.(...)ratis-cheeseburgers/
Ze gaven ook een incentive, speciaal voor de investeerders, maar daar kwam ik zelf niet aan door mijn minimale inleg.

Op de site is een melding dat ze door onvoorziene omstandigheden nog geen definitieve openingsdatum hebben. Als je zou willen reserveren dan is zaterdag 2 juli de eerste mogelijkheid.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:29 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik had voor gisteren een afspraak staan bij v*e*era in Eindhoven, maar die is wederom verzet omdat de opening later heeft plaatsgevonden. Blijft een moeizaam verhaal daar. Maar ben benieuwd naar het eten

quote:Op zondag 26 juni 2022 14:13 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Volgens mij kan je met deze link meteen investeren.Ik heb wat moeite om die Stetti*neiland 7*5 te vinden. Volgens WOZ WL is het ding in 2020 gebouwd maar is nog geen WOZ waarde bekend. Ik krijg ook niet zo gauw een plaatje op het scherm. Is wel razendsnel in waarde gestegen blijkbaar, toch een 70% in 2 jaar als ik reken met de oorspronkelijke 1e hypotheek. Beetje overdrijverij hier en daar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor 1e investeerders in deze meneer is deze 2e hypotheek denk ik nog wel interessant maar ik zou toch niet graag als 2e of 3e vervolginvesteerder aanschuiven. Blijkbaar zit er nog wat aan te komen.Pecunia non olet

Ben het er helemaal mee eens en kon ook niet echt iets vinden waardoor die 1.7 als waarde reëel is.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite om die Stetti*neiland 7*5 te vinden. Volgens WOZ WL is het ding in 2020 gebouwd maar is nog geen WOZ waarde bekend. Ik krijg ook niet zo gauw een plaatje op het scherm. Is wel razendsnel in waarde gestegen blijkbaar, toch een 70% in 2 jaar als ik reken met de oorspronkelijke 1e hypotheek. Beetje overdrijverij hier en daar?
Voor 1e investeerders in deze meneer is deze 2e hypotheek denk ik nog wel interessant maar ik zou toch niet graag als 2e of 3e vervolginvesteerder aanschuiven. Blijkbaar zit er nog wat aan te komen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar er zit nog wel genoeg overwaarde op voor de investeerders in het eerste/dit project.
Ook bijzonder dat deze info niet wat recenter is "openstaande schuld per 31-12-2020 van ¤ 912.000,"

En met een flink oppervlak ook nog vergeleken met de rest.
 En met een flink oppervlak ook nog vergeleken met de rest. 

Kan toch best dat meneer een tonnetje of twee, drie uit eigen vermogen heeft ingelegd bij aankoop? Dat is geen gekke overwaarde uit een vorig huis in deze tijden.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb wat moeite om die Stetti*neiland 7*5 te vinden. Volgens WOZ WL is het ding in 2020 gebouwd maar is nog geen WOZ waarde bekend. Ik krijg ook niet zo gauw een plaatje op het scherm. Is wel razendsnel in waarde gestegen blijkbaar, toch een 70% in 2 jaar als ik reken met de oorspronkelijke 1e hypotheek. Beetje overdrijverij hier en daar?

Moet deze toch zijn?quote:Op zondag 26 juni 2022 15:14 schreef obligataire het volgende:
Ik kan het hele huis niet vinden trouwens, op de kaart dan. Net alsof 75 en 76 helemaal niet bestaan. Maar het zou er wel moeten zijnEn met een flink oppervlak ook nog vergeleken met de rest.

Volgens mij staat op wozwaardeloket nummer 75 bij de garage zie einde witte inrit/ter hoogte van 87/88. Nummer 76 zie ik ook niet...quote:Op zondag 26 juni 2022 15:14 schreef obligataire het volgende:
Ik kan het hele huis niet vinden trouwens, op de kaart dan. Net alsof 75 en 76 helemaal niet bestaan. Maar het zou er wel moeten zijnEn met een flink oppervlak ook nog vergeleken met de rest.

De site werkt weerquote:Op zondag 26 juni 2022 22:28 schreef Jaco078 het volgende:
Site CRE ligt er al de hele dag uit. Morgen nog maar eens checken en anders even een belletje...

quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:15 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Woonwinkelpand in Enschede bij NLI, 1.9MEuro, 9.25%, 36 mnd, 1e hyp, open maandag 10.00.
"Op verzoek van de ondernemer is deze propositie uitsluitend via de link te bekijken" dus maar even in een spoiler gezet.Staat open, en is nu voor 90% ingevuld. Ik kwam er deze keer lig wel doorheen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik heb hem ook meegenomen.quote:Op maandag 27 juni 2022 10:03 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Staat open, en is nu voor 90% ingevuld. Ik kwam er deze keer lig wel doorheen.

Het zal toch niet de ondergrondse container zijn...?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
Inzake Emmy:
https://www.google.com/ma(...).3944554!4d4.8799504
heel gek: links is 71, 73, rechts is 77, 79 en verder

Merkwaardig. Ik heb zicht op twee accounts bij Collin. De account die als eerste investeerde in leermevrouwen (11:01), kreeg even later (11:04) het bericht "Terwijl u met het inschrijfproces bezig was heeft een andere investeerder geïnvesteerd. Hierdoor was er niet meer voldoende ruimte in de lening om uw bedrag te investeren." Bij de account die als tweede investeerde (11:02), staat de investering nog. Het lijkt me sterk dat iemand anders in de 1e minuut investeerde en in de 2e minuut annuleerde, maar dat moet haast toch de verklaring zijn. Helemaal gek is dat ik nu zie dat tot 11:08 nog geïnvesteerd is. Dan zou er een flink bedrag of meerdere keren geannuleerd moeten zijn.quote:

Begrijp uberhaupt niet dat men zo happig is om in dit project te investeren. Lijkt dit je echt een goed concept voor een bedrijf?quote:Op maandag 27 juni 2022 11:28 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Merkwaardig. Ik heb zicht op twee accounts bij Collin. De account die als eerste investeerde in leermevrouwen (11:01), kreeg even later (11:04) het bericht "Terwijl u met het inschrijfproces bezig was heeft een andere investeerder geïnvesteerd. Hierdoor was er niet meer voldoende ruimte in de lening om uw bedrag te investeren." Bij de account die als tweede investeerde (11:02), staat de investering nog. Het lijkt me sterk dat iemand anders in de 1e minuut investeerde en in de 2e minuut annuleerde, maar dat moet haast toch de verklaring zijn. Helemaal gek is dat ik nu zie dat tot 11:08 nog geïnvesteerd is. Dan zou er een flink bedrag of meerdere keren geannuleerd moeten zijn.
Voor de complotdenkers: eerste account is in privé en met afstand de beste klant voor Collin; tweede account is relatief nieuw en zakelijk. Beide accounts investeerden uit het beschikbare saldo.

Ik heb 0% vertrouwen in het plan en 100% in de hypothecaire zekerheidquote:Op maandag 27 juni 2022 11:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begrijp uberhaupt niet dat men zo happig is om in dit project te investeren. Lijkt dit je echt een goed concept voor een bedrijf?

En https://postcodebijadres.nl/amsterdam/stettineiland/13-134 geeft geen postcode voor nr 75 en 76.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:13 schreef Jaco078 het volgende:
Inzake Emmy:
https://www.google.com/ma(...).3944554!4d4.8799504

Ik ben ook ingestapt in het vastgoedproject van NLI, dat colinproject doe ik niet aan mee.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:28 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Merkwaardig. Ik heb zicht op twee accounts bij Collin. De account die als eerste investeerde in leermevrouwen (11:01), kreeg even later (11:04) het bericht "Terwijl u met het inschrijfproces bezig was heeft een andere investeerder geïnvesteerd. Hierdoor was er niet meer voldoende ruimte in de lening om uw bedrag te investeren." Bij de account die als tweede investeerde (11:02), staat de investering nog. Het lijkt me sterk dat iemand anders in de 1e minuut investeerde en in de 2e minuut annuleerde, maar dat moet haast toch de verklaring zijn. Helemaal gek is dat ik nu zie dat tot 11:08 nog geïnvesteerd is. Dan zou er een flink bedrag of meerdere keren geannuleerd moeten zijn.
Voor de complotdenkers: eerste account is in privé en met afstand de beste klant voor Collin; tweede account is relatief nieuw en zakelijk. Beide accounts investeerden uit het beschikbare saldo.

antwoord GVE:quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik was niet van plan om te investeren. Ik had alleen de link hier gedeeld. Ik zie nu dat er inderdaad nog niet geïnvesteerd kan worden. De tekst in de mail klopt dus niet. Mogelijk gaat deze later vandaag of morgen nog open voor pre investeren.

Stettineiland 75, Amsterdam blijkt inderdaad de parkeerkelder zie ik op WOZ waardeloket. Heb Collin ff een mailtje gestuurd.quote:Op maandag 27 juni 2022 11:48 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
En https://postcodebijadres.nl/amsterdam/stettineiland/13-134 geeft geen postcode voor nr 75 en 76.

Niet alle straten in NL lopen logisch v.w.b. huisnummering...quote:Op maandag 27 juni 2022 11:13 schreef Jaco078 het volgende:

Ik kom hem ook tegen op mogelijk.nl.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 15:40 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe SIG 2 jaar woon/winkelpand
Door de gemeente of de provincie verklaard beschermd monument
Met bouwdepot voor renovatie appartement

Bijzondere verzameling van ondernemingenquote:Op maandag 27 juni 2022 12:18 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe family op HCN:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/family-terneuzen-ep1rmyl3
Hoge eigen inbreng voor 7% over 48 maanden (2 maanden aflossingsvrij)
quote:De organisatie bestaat uit verschillende franchiseformules (Albert Heijn, Bruna, Etos, Gall & Gall en Family) en 2 eigen concepten (Lekkersss en Level Up Health & Fit Club).

Family Breda hapert al vanaf het begin met aflossingen, dus deze laat ik maar gaan.quote:Op maandag 27 juni 2022 12:18 schreef Bieselke het volgende:
Nieuwe family op HCN:
https://horecacrowdfunding.nl/projects/family-terneuzen-ep1rmyl3
Hoge eigen inbreng voor 7% over 48 maanden (2 maanden aflossingsvrij)

Met Utrecht geen problemen gehad tot nu toe, en deze hebben al een Family dus weten al hoe de franchise werkt.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:46 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Family Breda hapert al vanaf het begin met aflossingen, dus deze laat ik maar gaan.

Family Oldemarkt ook geen problemen tot nu toe.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:58 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Met Utrecht geen problemen gehad tot nu toe, en deze hebben al een Family dus weten al hoe de franchise werkt.

Op zijn zachts gezegd niet erg netjes allemaal. Het zal wel een gevalletje zijn van wedden op 2 paarden. Het is wel verstandig om beiden platformen hiervan op de hoogte te stellen.quote:Op maandag 27 juni 2022 13:28 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik kom hem ook tegen op mogelijk.nl.
[ afbeelding ]

Staat in register. Staat aan elkaar geschreven.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:52 schreef dyna18 het volgende:
Net weer even een rondje gedaan langs het Kifid dienstverleners register.
CRE nu ook aangesloten (als allerlaatste partij).
Dankzij onze inspanningen hier, waarbij de platformen gestimuleerd zijn om vooral zich aan te sluiten is dat nu bij alle platformen gelukt.
Alleen gek genoeg lijkt Geldvoorelkaar niet langer aangesloten.
Of staan ze er nog met een andere naam?
https://www.kifid.nl/register/
Ik heb GvE een mailtje gestuurd voor opheldering.

Er staat daar juist dat ze zijn uitgeschreven/afgesloten.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:03 schreef Crowdyfunder het volgende:
[..]
Staat in register. Staat aan elkaar geschreven.
https://www.kifid.nl/register/geldvoorelkaar-nl/
quote:Datum afsluiting: 08-03-2022
Reden afsluiting: Intrekking AFM vergunning (art. 9.1 van het Aansluitingsreglement).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |