abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 11:21:15 #251
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206273136
De ironie van ouder worden is, denk ik, dat je alles al een keer gezien hebt.

Ik kan mij de olie crisis ten tijde van Den Uyl nog herinneren, weten we nog waarom dat een crisis was? Omdat wij een land steunden wat bedreigd werd door zijn buren. De parallelen met Oekraine zijn nogal tastbaar ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 11:25:02 #252
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206273175
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toegegeven: rechtse politiek is niet sterk in het uitvoeren van haar eerdere claims en beloftes in campagnes. Veel standpunten (waaronder Kernenergie) zijn uitgeruild in coalities met linkse partij(en).
[..]
Zie bovenstaande.
Besluitvorming blijft gewoon te vaak in een trage molen hangen.
Kijk eens naar Frankrijk met haar kernenergie. Die zijn veel minder aan Poetin uitgeleverd dan wij of de Duitsers!
Oh? Is dat zo? Noem die regeringen eens op? Want ik kan mij vooral rechtse regeringen herinneren die helemaal geen coalities met linkse partijen nodig hadden en meer dan 4 jaar aan de macht waren en ik kan mij ook niet herinneren dat de PvdA mordicus tegen kernenergie was. In 1986 was het plan om 10 kerncentrales te bouwen actief in de regering.

Tjernobyl maakte daar een eind aan, niet de linkse partijen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:31:23 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206273235
quote:

Zie bovenstaande.
Kijk eens naar Frankrijk met haar kernenergie. Die zijn veel minder aan Poetin uitgeleverd dan wij of de Duitsers!
Dan nog heeft dat niets met linkse blokkeermacht te maken. Men wil het blijkbaar niet echt bij rechts.
  maandag 10 oktober 2022 @ 11:38:54 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206273295
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh? Is dat zo? Noem die regeringen eens op? Want ik kan mij vooral rechtse regeringen herinneren die helemaal geen coalities met linkse partijen nodig hadden en meer dan 4 jaar aan de macht waren en ik kan mij ook niet herinneren dat de PvdA mordicus tegen kernenergie was. In 1986 was het plan om 10 kerncentrales te bouwen actief in de regering.

Tjernobyl maakte daar een eind aan, niet de linkse partijen.
Of ken je de grap van de kerncentrale die door Rutte I gebouwd zou worden, die kwam er niet. _O-

https://www-nrc-nl.transl(...)r_hl=en&_x_tr_pto=sc
pi_206273452
quote:

[..]
Zie bovenstaande.
Frankrijk heeft dan weer moeite de kerncentrales draaiende te houden door klimaatverandering. Maar ook is het zo dat het uranium voor een redelijk deel uit Rusland komt. https://fd.nl/economie/14(...)ankrijk-ljj2caSU9IWU

Frankrijk is wat betreft kerncentrales dus ook gewoon nog steeds (deels) afhankelijk van Poetin, alleen lopen de uraniumtransporten wel gewoon nog door.

Achttien Europese kerncentrales binnen de EU draaien voor volledig op Russisch uranium.

20% van het uranium in de EU komt uit Rusland: https://www.bnnvara.nl/jo(...)-naar-duitsland-gaat
Dat is een hoger percentage dan het percentage Russisch gas in Nederland (dat was maar 15%).

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 10-10-2022 12:01:01 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:08:16 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206286523
Ook Jeltje van Nieuwenhoven is om
https://www.gelderlander.(...)het-moment~a6817ba0/
pi_206309575
In het AD stond een artikel dat vluchtelingen stopten met werken als ze een verblijfsvergunning en huis met bijbehorende uitkering hadden. Waarom nog werken als je in dit luilekkerland als van onze belastingcenten gratis krijgt? Schandalig....
Hier verandert een fusie tussen Groen Links en PvdA niets aan.
Waarom zijn in het symbool van Groen Links het woord Groen in rood en Links in groen geprint?
Logischer zou zijn Groen in groene letters en Links in rode letters.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')