Oh? Is dat zo? Noem die regeringen eens op? Want ik kan mij vooral rechtse regeringen herinneren die helemaal geen coalities met linkse partijen nodig hadden en meer dan 4 jaar aan de macht waren en ik kan mij ook niet herinneren dat de PvdA mordicus tegen kernenergie was. In 1986 was het plan om 10 kerncentrales te bouwen actief in de regering.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toegegeven: rechtse politiek is niet sterk in het uitvoeren van haar eerdere claims en beloftes in campagnes. Veel standpunten (waaronder Kernenergie) zijn uitgeruild in coalities met linkse partij(en).
[..]
Zie bovenstaande.
Besluitvorming blijft gewoon te vaak in een trage molen hangen.
Kijk eens naar Frankrijk met haar kernenergie. Die zijn veel minder aan Poetin uitgeleverd dan wij of de Duitsers!
Dan nog heeft dat niets met linkse blokkeermacht te maken. Men wil het blijkbaar niet echt bij rechts.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
Zie bovenstaande.
Kijk eens naar Frankrijk met haar kernenergie. Die zijn veel minder aan Poetin uitgeleverd dan wij of de Duitsers!
Of ken je de grap van de kerncentrale die door Rutte I gebouwd zou worden, die kwam er niet.quote:Op maandag 10 oktober 2022 11:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh? Is dat zo? Noem die regeringen eens op? Want ik kan mij vooral rechtse regeringen herinneren die helemaal geen coalities met linkse partijen nodig hadden en meer dan 4 jaar aan de macht waren en ik kan mij ook niet herinneren dat de PvdA mordicus tegen kernenergie was. In 1986 was het plan om 10 kerncentrales te bouwen actief in de regering.
Tjernobyl maakte daar een eind aan, niet de linkse partijen.
Frankrijk heeft dan weer moeite de kerncentrales draaiende te houden door klimaatverandering. Maar ook is het zo dat het uranium voor een redelijk deel uit Rusland komt. https://fd.nl/economie/14(...)ankrijk-ljj2caSU9IWUquote:Op maandag 10 oktober 2022 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zie bovenstaande.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |