Oh die had ik gemist gisterenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
Trump weigerde dus de National Guard in te zetten blijkt. Die opdracht kwam van Pence.
Wat ook gek is, want formeel had Pence geen autoriteit toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
Trump weigerde dus de National Guard in te zetten blijkt. Die opdracht kwam van Pence.
Maandag pas weer.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe laat gaat het vandaag verder trouwens?
Ok, thanks.quote:
Als Pence niet Mark Milley kan bevelen..mag Miley op eigen besluit de National Guard ergens heen sturen met een missie ?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:10 schreef Ulx het volgende:
Ik neem aan dat Trump het (uiteindelijk) wel goedgekeurd heeft. Het punt is meer dat hij zelf niet op het idee kwam actie te ondernemen om een eind aan het geweld te maken. Niet zo gek ook, hij schijnt erg van de beelden te hebben genotenquote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat ook gek is, want formeel had Pence geen autoriteit toch?
Ik vermoed eigenlijk dat het is zoals Bluesdude het min of meer zei. Mensen hebben natuurlijk ook eigen autoriteit en als Trump het ingrijpen niet expliciet verbood, kon Milley zelf in actie komen, waar het dan wellicht raar is dat hij dat niet deed, en hij kon dan ook de "order" (=het advies) van Pence simpelweg overnemen ook al had deze geen echte autoriteit.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Trump het (uiteindelijk) wel goedgekeurd heeft. Het punt is meer dat hij zelf niet op het idee kwam actie te ondernemen om een eind aan het geweld te maken. Niet zo gek ook, hij schijnt erg van de beelden te hebben genoten
Nee.. hij wilde met opzet niet de Nationale Guard bevelen het Capitool te ontzetten. Vandaar dat Pence ging bellen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Trump het (uiteindelijk) wel goedgekeurd heeft. Het punt is meer dat hij zelf niet op het idee kwam actie te ondernemen om een eind aan het geweld te maken. Niet zo gek ook, hij schijnt erg van de beelden te hebben genoten
De beelden:quote:Cheney: Trump Never Called Military to Defend U.S. Capitol on Jan. 6 – But Pence Did
Republican Rep. Liz Cheney of Wyoming said that it was former Vice President Mike Pence, not former President Donald Trump, who called for the military to defend the U.S. Capitol during the riot.
Mr. Trump “placed no call to any element of the U.S. government to instruct that the Capitol be defended,” Ms. Cheney said.
She said Mr. Trump did not call his Secretary of Defense on Jan. 6, or speak to his Attorney General or the Department of Homeland Security.
“Trump gave no order to deploy the National Guard that day, and made no effort to work with the Department of Justice to coordinate and deploy law enforcement assets,” Ms. Cheney said. “But Mike Pence did each of those things.”
She quoted testimony from Gen. Mark Milley, the chairman of the Joint Chiefs of Staff, who said he got multiple calls from Mr. Pence on Jan. 6.
“He was very animated, and he issued very explicit, very direct, unambiguous orders. There was no question about that. And I can get you the exact quotes,” Gen. Milley said. “But he was very animated, very direct, very firm to Sec. Miller. Get the military down here, get the guard down here. Put down this situation, et cetera.”
When Gen. Milley recalled his conversation with Mark Meadows, Mr. Trump’s chief of staff, on Jan. 6, he said Mr. Meadows told him: “'We have to kill the narrative that the Vice President is making all the decisions. We need to establish the narrative, you know, that the President is still in charge and that things are steady or stable.' … I immediately interpreted that as politics. Politics. Politics. Red flag for me, personally. No action. But I remember it distinctly. And I don’t do political narratives.”
Was dat ook niet haar core business (en die van haar voorgangers)?quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
Wat Meadows wilde: net doen alsof Trump de National Guard mobiliseerde
Kayleigh McEnany staflid van Trump, loog dus in deze tweet van de avond van 6 jan 2021
[ twitter ]
Ja idd en niet verrassend dat McEnany weer eens loog, dat deed ze aan de lopende band.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
Wat Meadows wilde: net doen alsof Trump de National Guard mobiliseerde
Kayleigh McEnany staflid van Trump, loog dus in deze tweet van de avond van 6 jan 2021
[ twitter ]
Ik was alweer vergeten wie dat wasquote:
quote:Jeffrey Adam Rosen (born April 2, 1958) is an American lawyer who served as the acting United States attorney general from December 2020 to January 2021 and as the United States deputy attorney general from 2019 to 2020.[2]
Het stond wel in de tweet waar ik het uithaalde.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik was alweer vergeten wie dat was
[..]
Op juist de plek waar het letterlijk niks doet ...quote:
Ja, maar ja, jij interpreteert iets op een manier terwijl er geen verbod voor het plaatsen van tweets geldt.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het stond wel in de tweet waar ik het uithaalde.
Maar ja.
Ik heb geen zin om alles te moeten beoordelen of iemand er last van zou kunnen hebben misschien soms in bepaalde gevallen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar ja, jij interpreteert iets op een manier terwijl er geen verbod voor het plaatsen van tweets geldt.
Mwah het krijgt vanzelf aandachtquote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op juist de plek waar het letterlijk niks doet ...
Bereid je maar voor dan.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 19:56 schreef Ulx het volgende:
Als Trump met dit wegkomt was 6 januari alleen maar warmlopen.
Hij gaat het wederom fake news noemen, allemaal leugens, nog steeds diezelfde grote hetze, de republikeinen die het verhaal ondersteunen zijn RINO's, al zitten ze bij hem in de familie, hij gaat zich ondanks alles weer kandidaat stellen, het zal blijken dat hij onverminderd populair is gebleven, de GOP zal grotendeels weer aan handen en voeten gebonden zijn... ik wil niet depressief overkomen, maar ik zie deze criminele gluiperd niet meer in de bak verdwijnen. En wel integendeel.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:14 schreef Ulx het volgende:
Trump is nu gelinkt aan de uitvoering van de couppoging. Dat is niet meer te ontkennen.
Dat beoordelen kun je over laten aan anderen die het vrijwillig doen. Het leek me vrij helder wat er bedoeld wordt en niet zo moeilijk, maar wel wat arbitrair uiteraard. Je gooit je kop nu al de hele dag in de wind, maar het enige wat je doet is het topic voor anderen verstieren op deze manier, terwijl ik normaal gesproken je sarcasme wel kan waarderen.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om alles te moeten beoordelen of iemand er last van zou kunnen hebben misschien soms in bepaalde gevallen.
Dan vat ik wel samen. Eist alleen wat meer van de lezer.
Met de bijbehorende informatie. Wel zo makkelijk!quote:
Dank voor deze informatieve tweet!quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Met de bijbehorende informatie. Wel zo makkelijk!
[ twitter ]
Ik had de informatie toch al gegeven? Rosen komt de 15de. Lekker compact en er valt toch niet over te discussiëren.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 23:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Met de bijbehorende informatie. Wel zo makkelijk!
[ twitter ]
« My interest at that time was trying to get as many pardons done »quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:30 schreef Ulx het volgende:
Verschillende GOP congresleden zochten een pardon van Trump. Waarom is een goede vraag, het lijkt me dat ze dus wisten dat ze de wet nogal aan het overtreden waren. Ik hoop dat de namen bekend worden gemaakt.
Ja, leuk. Maar uiteindelijk is het weer een rituele dans zonder consequenties. Er verandert verder niks. Niemand van de aanstichters wordt gestraft of afgestraft in de stemhokjes. Ik ben heel cynisch geworden met betrekking tot dit soort onderzoeken.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 10:30 schreef AnneX het volgende:
Right on topic.
Iedere zin is raak.
Samenvatting van Episode 1.
Overigens 20 miljoen kijkers live op de 5 grote zenders als cbs, abc etc.
Bron: Nielsen
Exclusief de streamers. En bijna 2 miljoen na 1 dag naar Stephen Colbert.
Tussen hoop en vreesch. Veel tijd is er niet meer in deze term.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dat kun je hopen maar ik betwijfel dat. De arrestaties gaan rustig door en ze werken langzaam maar zeker naar boven. De Proud Boys hebben Seditious Conspiracy aan hun broek. GOP congresleden mogen zich niet opnieuw verkiesbaar stellen,noem maar op.
En de J6C heeft duidelijk gemaakt dat ze niet stoppen met onderzoeken als deze hearings voorbij zijn.
https://www.whec.com/roch(...)s-arraigned/6496004/quote:Here are the charges against Pezzola.
- conspiring to obstruct an official proceeding (the counting of the electoral college votes).
- obstruction of an official proceeding.
- conspiracy to prevent officers from doing their duties.
- obstruction of law enforcement.
- destruction of government property.
- assaulting and resisting officers.
- robbery of property of the United States.
Het is gewoon een wij van wc eend adviseren wc eend verhaal. Dat zie je hier ook. Toeslagen affaire en niemand die ook maar verantwoordelijk wordt gehouden behalve op papier en een boos vingertje.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar uiteindelijk is het weer een rituele dans zonder consequenties. Er verandert verder niks. Niemand van de aanstichters wordt gestraft of afgestraft in de stemhokjes. Ik ben heel cynisch geworden met betrekking tot dit soort onderzoeken.
Omdat je onderaan begint met vervolgen en je je naar de top toewerkt. Doen ze bij mafiazaken ook.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 13:43 schreef Bluesdude het volgende:
Historisch beeld, niet snel te vergeten. Hij heet Dominic Pezzola
[ afbeelding ]
[..]
https://www.whec.com/roch(...)s-arraigned/6496004/
Iets klopt hier niet... Hij de gevangenis in, kosten, kosten voor hem
En Trump dus niet...
Wie?quote:Op zaterdag 11 juni 2022 15:05 schreef Ulx het volgende:
Over condoleances gesproken: Trump steunt de uitdager van Mo Brooks.
Kwam het net tegen. Maar kan het niet meer vinden. Het komt binnenkort wel tevoorschijn waar het was.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 15:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wie?
Die headliners zonder quote of bron is ook niks. 😉
Blocked.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 16:05 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand of J6Cmte een Truth Social account heeft?
Dan zal het wel wrang en bitter aankomen als hij op de gevangenis-tv heeft gezien dat Jared zei dat hij de vingers blauwschreef aan pardons, maar dat er niet een van die pardons zijn kant uit is gevlogen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 13:43 schreef Bluesdude het volgende:
Historisch beeld, niet snel te vergeten. Hij heet Dominic Pezzola
[ afbeelding ]
[..]
https://www.whec.com/roch(...)s-arraigned/6496004/
Iets klopt hier niet... Hij de gevangenis in, kosten, kosten voor hem
En Trump dus niet...
De J6C wordt ontbonden in het naseizoen zodra de republikeinen weer de meerderheid hebben. Daarna zullen ze allerlei random nonsens-onderzoeken gaan starten tegen democraten om aandacht af te leiden en te 'bothsiden'. Tenminste, deze uitkomst zou ik voorspellen.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dat kun je hopen maar ik betwijfel dat. De arrestaties gaan rustig door en ze werken langzaam maar zeker naar boven. De Proud Boys hebben Seditious Conspiracy aan hun broek. GOP congresleden mogen zich niet opnieuw verkiesbaar stellen,noem maar op.
En de J6C heeft duidelijk gemaakt dat ze niet stoppen met onderzoeken als deze hearings voorbij zijn.
Steve Bannon is het met je eens:quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:09 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De J6C wordt ontbonden in het naseizoen zodra de republikeinen weer de meerderheid hebben. Daarna zullen ze allerlei random nonsens-onderzoeken gaan starten tegen democraten om aandacht af te leiden en te 'bothsiden'. Tenminste, deze uitkomst zou ik voorspellen.
to riot... is dat niet een eufemistische omschrijving?quote:"They came to riot," White said.
Met die onderzoeken is feitelijk niets mis.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 11:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar uiteindelijk is het weer een rituele dans zonder consequenties. Er verandert verder niks. Niemand van de aanstichters wordt gestraft of afgestraft in de stemhokjes. Ik ben heel cynisch geworden met betrekking tot dit soort onderzoeken.
Wees dan volledig: who is who.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:41 schreef Ulx het volgende:
Morgen komen Stinewalt, Bill Stepien, Benjamin Ginsberg, Al Schmidt en Bjay Pak getuigen.
Dat zou mooi zijn.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:55 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ twitter ]
And here we are
Zelfs Lady Graham is "on board"...
Het is een begin, zeg maar.
Aan de andere kant is het toch wel een klein wondertje dat er uberhaupt iets uitgekomen is na decennia van niets doen en de sws tegenwerkende Republikeinen. De Democraten zijn vooral daar blij mee en zien het als een aanzet tot verdere hervorming.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:54 schreef AnneX het volgende:
En volgens mij een wassen neus. De Dems worden gepiepeld.
Lees maar in de comments:
[ twitter ]
Quote:” This is little more than window dressing legislation driven by Reps. No assault gun restrictions, much less a ban on such weapons of mass murder, no restrictions on magazine purchases, no age limit pushed to 21-years. This is mainly intended to tamp down public outrage.”
Het was niet de grote val van Trump die door menigeen met stelligheid aangekondigd werd, het was meer de stelligheid waarmee erop gewezen werd dat de afzetting van Trump al lang had moeten gebeuren. En als er een integere GOP was geweest dan was dat ook al lang gebeurd maar het was voor praktisch iedereen duidelijk dat de Republikeinen daar niet aan gingen meewerken.quote:Op zondag 12 juni 2022 18:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met die onderzoeken is feitelijk niets mis.
Maar het zal de stemmers voor een groot gedeelte inderdaad een rotzorg zijn.
De grote val van Trump wordt al zo'n 6 jaar door menigeen met grote stelligheid aangekondigd. Ik heb "dit gaat de nekslag worden voor Trump" al duizenden keren gehoord en gelezen, en ben er zelf ook -tig keer van overtuigd geweest. Maar tot nu toe is er alleen maar voetvolk voor de bus gegooid. En voor het komende presidentschap zie ik hem gewoon weer de GOP-kandidaat worden. Zonder zijn stupide onderschatting van Corona had-ie trouwens gewoon nog in het Witte Huis gezeten.
De GOP gaat straks de meerderheid weer binnenslepen en dan worden deze belastende onderzoeken gewoon weer kaltgestellt. En desnoods wordt de boel omgedraaid.
Het is echt bittere haat daarzo. Of de stemmen nu door criminelen, half-dementen of amusante sjacheraars worden binnengehaald, het zal de goegemeente, zo lijkt het, worst zijn.
Gelukkig hebben wij hier kabinet Rutte DCXXXII of zoiets. Da's andere koek.
quote:The Select Committee investigating the January 6th attack on the Capitol is set to hold six more public hearings featuring evidence that Donald Trump conspired to overturn the results of the 2020 election. MSNBC's Ayman Mohyeldin spoke to Harvard Law Professor Laurence Tribe about what he expects to hear in the weeks ahead, and whether criminal charges could be filed against Trump.
quote:At the end of its investigation, the House committee will need to decide whether to refer Mr. Trump to the Justice Department for potential prosecution for his role in the events leading up to and including Jan. 6. But the Justice Department doesn't need a criminal referral from Congress to investigate on its own.
Opmerkelijk feitjes over Bill Stepien:quote:Op zondag 12 juni 2022 23:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wees dan volledig: who is who.
ALERT: Witnesses for tomorrow’s Jan 6 Select Cmte hearing:
Bill Stepien, former Trump campaign manager
Ben Ginsberg, election attorney
BJay Pak, former US Atty - Georgia
Chris Stirewalt - former FOX News editor
Al Schmidt - former Philly city commissioner
10am Monday
quote:The House committee investigating the Jan. 6, 2021, attack on the Capitol plans to use the testimony of former President Donald J. Trump's own campaign manager against him on Monday as it lays out evidence that Mr. Trump knowingly spread the lie that the 2020 election was stolen from him in an attempt to overturn his defeat.
The committee plans to call Bill Stepien, the final chairman of Mr. Trump's campaign, who is expected to be asked to detail what the campaign and the former president himself knew about his fictitious claims of widespread election fraud. Those claims will be the focus of the second in a series of hearings the panel is holding this month to reveal the findings of its sprawling investigation.
After an explosive first hearing last week in prime time, leaders of the committee are aiming to keep up a steady stream of revelations about the magnitude of Mr. Trump's plot to overturn the election and how it sowed the seeds of the violent siege of the Capitol by his supporters last year.
On Monday, they plan to describe the origin and spread of Mr. Trump's election lies, including the former president's refusal to listen to advisers who told him that he had lost and that there was no evidence of widespread irregularities that could change the outcome. Then they plan on demonstrating the chaos those falsehoods caused throughout several states, ultimately resulting in the riot.
A committee aide said the panel would focus in particular on Mr. Trump's decision on election night to declare victory even though he had been told he did not have the numbers to win.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 13-06-2022 05:06:13 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Maar dat is nou juist het probleem.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het was niet de grote val van Trump die door menigeen met stelligheid aangekondigd werd, het was meer de stelligheid waarmee erop gewezen werd dat de afzetting van Trump al lang had moeten gebeuren. En als er een integere GOP was geweest dan was dat ook al lang gebeurd maar het was voor praktisch iedereen duidelijk dat de Republikeinen daar niet aan gingen meewerken.
Ik las ook ergens dat er heel veel Republikeinse politici zijn die hopen dat het de Democraten gaat lukken om Trump te laten vervolgen want de Commissie zelf heeft die bevoegdheid natuurlijk helemaal niet. Zolang de R's er maar niet publiekelijk aan hoeven mee te werken. Nou ja uitgezonderd Cheney en Kinzinger dan die het lef wel hadden ...
Het is niet zozeer de GOP die dit moet denken, maar de grote donors en MAGA media zoals Fox, Breitbart en OAN. Als zij massaal het MAGA publiek gaan groomen richting een andere kandidaat dan is Trump wél aangeschoten wild, want dan verliest hij zijn bescherming. Het hangt uiteindelijk dus wat af van de Kochjes en de Mercers in hun analyses vinden.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:47 schreef Ulx het volgende:
Zodra men denkt dat Trump geen kans heeft in 2024 dumpen ze hem.
Dit is anders wel de behandeling die de 2 Republikeinse presidentskandidaten voor Trump kregen. McCain en Romney werden "RINO's".quote:Op maandag 13 juni 2022 13:55 schreef Ulx het volgende:
Dunp Trump is lastiger aangezien dat vereist dat Trumpstemmers gaan toegeven dat ze er allemaal als een stel domme idioten ingetuind zijn. Dat in combinatie met het "alles is een complot" geneuzel gaat het moeilijk voor ze maken dat te doen. Dan zijn ze zelf ineens RINO nevertrumpers.
Trump's neiging om geen gezichtsverlies te kunnen accepteren zal wel eens tot een Independent kandidaatstelling kunnen leiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |