abonnement Unibet Coolblue
pi_205012805
Voor al je vragen over moederfietsen, fietsstoeltjes en andere dingen die met fietsen met kinderen te maken hebben :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  Spellchecker vrijdag 10 juni 2022 @ 13:43:12 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205012940
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was. 8)7
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.

Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.

Hoe leer je je kind dan fietsen?
pi_205016356
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wij zijn met 8 maanden overgegaan op de babyschaal. Peuterschaal met 14 maanden. Maxi-cosi is wel beter qua comfort maar het neemt wel veel ruimte in. Maar als je de ruimte niet nodig hebt zou ik zo lang mogelijk voor MC gaan.
Goed dat je verschillende modellen test. Ik zie veel Makki”s hier nu rijden. De geveerde voorvork lijkt me echt een plus. En het is technisch gezien ook echt een mooie bakfiets, vind ‘m gunstig geprijsd. Prijs is nagenoeg hetzelfde als Dolly dacht ik, maar de Dolly is technisch gezien wel minder.

Die voorvork die je met je voet kan wegtrappen was echt wel heel fijn inderdaad. Gazelle heeft experience centers door het hele land zitten waar je fietsen kunt testen, ze verkopen ze daar niet. Dus daar zijn we laatst al geweest. Dolly en Makki ontlopen elkaar niet heel veel aan prijs geloof ik. Als Dolly binnenkort langs komt ga ik ook even kijken wat handig is aan babyschaal/MC, als het goed is zijn alle opties mee om te testen. We kwamen ook nog Lovens tegen maar jeetje, duur :o
pi_205016570
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was. 8)7
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.

Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.

Hoe leer je je kind dan fietsen?
Vreselijk die moeders die met kinderen fietsen en nergens rekening mee houden. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_205017174
Ik kwam ook een moeder met jong kind (kon duidelijk net pas fietsen) tegen vandaag, die tegen het verkeer in aan het fietsen waren… Echt handig om ze het gelijk fout aan te leren :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205137997
Toevallig ging het er in het vorige topic ook over @June.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 16:43:01 #7
208890 June.
Seriously?
pi_205138071
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:35 schreef Aure het volgende:
Toevallig ging het er in het vorige topic ook over @:June.
Thanks, zal even zoeken. Was vergeten dat dit topic er was!
Shine bright like a diamond.
pi_205155902
Mijn dochter gaat sinds vorige week zelfstandig zitten en we willen dus graag erop uit met de fiets nu. We hebben een achterop-zitje en daar zat ze prima in met het oefenen (paar stukjes heen en weer, steeds een paar honderd meter), maar ik voel toch meer voor een voorop-zitje. Is dat een goede gedachte?
Zo ja, is er iemand die nog een voorop-zitje te koop heeft?
pi_205156047
Ik zou inderdaad voor een zitje voorop kiezen. Dat zijn wat kleinere zitjes waar ze zeker in het begin beter in zitten.
Daarbij kun je haar voorop beter in de gaten houden dan achterop (zit ze nog recht, gaat ze niet hangen/slapen waardoor ze niet prettig/veilig meer zit). En het is gezelliger want je kunt nog lekker kletsen tussendoor
pi_205156315
Absoluut voorop. Ze is nog zo klein, ik zou haar in de gaten willen houden. Zelfs op gladde wegen heeft zo’n lijfje nog best wat te verduren op de fiets. Zo’n achteropzitje kwam hier pas in gebruik als ze voorop niet meer pasten.
pi_205156316
Ja, precies. Dat was ook mijn gevoel. Dan gaan we daarvoor.

Mijn vraag over een voorzitje blijft dus staan. :) Ik post hem ook in het topic voor vraag en aanbod.
  zondag 26 juni 2022 @ 19:26:42 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205156538
Ik zette mijn tweede rond zijn eerste verjaardag al wel achterop, want dat zitje zit permanent op de fiets en kleuter fietst steeds vaker zelf. Hij zit daar net zo stevig in, en het is een kleintje op zich. Het fietst minstens zo lekker, vind ik. Maar goed hij gaat al maanden zelf zitten, de eerste tijd had ik het niet gewild denk ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205156829
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was. 8)7
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.

Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.

Hoe leer je je kind dan fietsen?
Ik fiets zelf veel en verbaas me vaak over met hun kinderen fietsende ouders. En dan vooral hun gebrek aan oog voor verkeersregels en verkeersveiligheid.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 18:02:56 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205163828
Vraagje, onze man heeft een loopfiets van kinderfeets. Al een tijd over van 3 naar 2 wielen. Frame op hoogste stand nu ,zadel kan nog wel hoger.

Nu is hij bijna jarig. En ik vraag me dan af. Een fiets geven? Met zijwieltjes? Of toch beter tot volgens jaar wachten en dan meteen zonder zijwieltjes fietsen?
Hij is net 94,5 cm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205164508
Misschien eens ergens proberen of hij fietsen met trappers al wat vind. De oudste hier kon er helemaal niks mee, kwam met zijwieltjes ook niet echt vooruit (ook niet op een traptractor ofzo). Uiteindelijk pas vrij laat leren fietsen met 4 jaar maar fietste toen ook zo weg zonder wiebelen en toen meteen door naar een grotere fiets.
Zijn loopfiets daarentegen heeft hij tot die tijd ook enthousiast en veel gebruikt (en was hij razendsnel mee).

De jongste daarentegen had niet zo veel met de loopfiets, vond het maar spannend en wilde al een stuk eerder door naar een fiets met trappers.

Ik weet niet hoe oud je zoontje wordt?
En het verschilt natuurlijk per kind, ik ken er die met 2,5 al zonder zijwieltjes hele afstanden fietsten, maar dus ook zoals de mijne die pas laat was en kinderen die daar tussenin zitten en heel lang oefenen op het los fietsen.

Maar als hij nu nog weinig heeft met fietsen zou ik nog even wachten. (Maar dat is gebaseerd op m’n eigen ervaring)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 19:41:35 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205164779
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:17 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien eens ergens proberen of hij fietsen met trappers al wat vind. De oudste hier kon er helemaal niks mee, kwam met zijwieltjes ook niet echt vooruit (ook niet op een traptractor ofzo). Uiteindelijk pas vrij laat leren fietsen met 4 jaar maar fietste toen ook zo weg zonder wiebelen en toen meteen door naar een grotere fiets.
Zijn loopfiets daarentegen heeft hij tot die tijd ook enthousiast en veel gebruikt (en was hij razendsnel mee).

De jongste daarentegen had niet zo veel met de loopfiets, vond het maar spannend en wilde al een stuk eerder door naar een fiets met trappers.

Ik weet niet hoe oud je zoontje wordt?
En het verschilt natuurlijk per kind, ik ken er die met 2,5 al zonder zijwieltjes hele afstanden fietsten, maar dus ook zoals de mijne die pas laat was en kinderen die daar tussenin zitten en heel lang oefenen op het los fietsen.

Maar als hij nu nog weinig heeft met fietsen zou ik nog even wachten. (Maar dat is gebaseerd op m’n eigen ervaring)
Hij word 3, loopfiets is veel in gebruikel. Traptractor probeert hij wel maar is nog lastig vooral ook bij beetje schuine stoep en t sturen erbij.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 27 juni 2022 @ 19:45:54 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205164827
Ik vind het altijd lastig die eerste fietsjes. Sommige kinderen fietsen idd al met 3 jaar zo rond, anderen durven het pas met 5 jaar. Dus dat is een beetje inschatten. Want het is wel zonde als je een fiets koopt en je kind durft er 1 a 2 jaar niets mee, waarschijnlijk is die fiets dan te klein tegen de tijd dat hij durft. Een fiets met zijwieltjes is wel een downgrade voor een kind dat een tweewieler loopfiets gewend is. Met zijwieltjes ben je niet echt snel en wendbaar, wat je je met een loopfiets tweewieler wel bent. En het is eigenlijk ook zonde, want door die loopfietsjes leren ze juist balans te krijgen, de overgang zou makkelijker moeten gaan van loopfiets naar fietsen (zonder zijwieltjes) dan van fietsen met zijwieltjes naar zonder.
Tl;dr ik zou inschatten of je zoon fietsen zonder zijwieltjes durft en dan zonder zijwieltjes kopen, mogelijk even testen op een fietsje, bijvoorbeeld via marktplaats een tweedehandsje kopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205165083
De oudste kreeg hier met 3 jaar haar eerste fietsje met zijwieltjes. Trappen had ze toen al goed onder de knie dus ze kwam er prima op vooruit.
Maar idd, terwijl ze daarnaast op haar loopfiets van alles kon, was het toen we na een half jaar de zijwieltjes eraf haalden veel te eng...3 maanden later zei ze dat ze het kon en fietste ze wel zo weg.

Inmiddels zet ik dreumes van bijna 2 af en toe op het trapperfietsje, maar zij heeft het trappen nog niet door. Als ze erop wil oefen ik dat steeds even met haar.
pi_205165226
Ik zou aanraden om een tweedehands fietsje te kopen, dan voelt het ook niet rot als hij amper/kort gebruikt wordt. En met zijwieltjes, die kun je altijd weer eraf halen als je ze toch niet wil gebruiken.

Mijn meiden kregen 12 inch fietsen met zijwieltjes voor hun 2e verjaardag. Ze snapten er letterlijk geen hout van. Nog steeds vinden ze trappen maar ingewikkeld en de combinatie met sturen is er nog lang niet (ze zijn net 5 geworden). Gelukkig had ik de fietsjes in een aanbieding gekocht en zijn ze praktisch in nieuwstaat voor ¤10 per fiets minder verkocht laatst (doordat ze nu nieuw al ¤45 duurder zijn), want ondertussen zijn ze veel te klein (vorige zomer eigenlijk al).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205165900
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:02 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, onze man heeft een loopfiets van kinderfeets. Al een tijd over van 3 naar 2 wielen. Frame op hoogste stand nu ,zadel kan nog wel hoger.

Nu is hij bijna jarig. En ik vraag me dan af. Een fiets geven? Met zijwieltjes? Of toch beter tot volgens jaar wachten en dan meteen zonder zijwieltjes fietsen?
Hij is net 94,5 cm
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.
Wij hebben toen een 12 inch fiets gratis opgehaald ergens, ding is afgeragd maar voldeed prima om te leren fietsen. Sofie krijgt nu met haar verjaardag een maat groter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 21:15:50 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205165914
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:14 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.
Wij hebben toen een 12 inch fiets gratis opgehaald ergens, ding is afgeragd maar voldeed prima om te leren fietsen. Sofie krijgt nu met haar verjaardag een maat groter.
Dat is een goede, hier ga ik eens op letten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205189770
Zo,vandaag de Dolly getest. De bak is minder breed dan die van de Makki en dat vond ik, gezien de straatjes in onze wijk, wel erg prettig. Vanmiddag nog de urban Arrow van de buren testen en dan een knoop doorhakken.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:22:36 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205197905
Onze prul heeft een 12 inch loopfiets en een 12 inch fiets met trappers (met zijwieltjes) en kan op allebei prima uit de voeten. Ze is nu 3,5 en trappen gaat wel al een klein half jaartje goed. Ik vind het vooral zuur als ze niet meer wil, want de gewone fiets is een stuk zwaarder om mee te sjouwen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 1 juli 2022 @ 15:11:50 #24
148247 taxibabe
pi_205200309
Thomas gaat op zijn loopfiets heel hard en ook al hele stukken met zijn beide voetjes los van de grond. Hij heeft ook een 3-wieler en een fiets met zijwieltjes, maar tot vandaag vertikte hij het om te trappen. Het lukt hem sinds vandaag om op de 3-wieler zelf te trappen. De traptrekker en de fiets zijn nog een no-go, hij doet niet eens een poging.
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:42:27 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205791969
Voor degene met een Urban Arrow, zijn jullie er tevreden over? Ik overweeg een UA ter vervanging van onze Babboe.

Net weer ¤400 aan reparaties van kapotte onderdelen betaald, en groot onderhoud is dringend noodzakelijk vanwege slijtage van heel veel andere onderdelen. Bakfiets is 3 jaar oud maar we hebben er veel meer kosten aan dan onze 16 jaar oude auto. :') Dus weg met dat ding.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205792270
De heren hier kunnen ook pas sinds kort goed uit de voeten met een fiets met trappers. Op de loopfiets gaan ze echt mega hard, we laten ze nu even aanmodderen op hun eigenlijk te kleine 12 inch fietsjes. Krijgen ze met kerst allebei een nieuwe fiets.
pi_205792762
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Voor degene met een Urban Arrow, zijn jullie er tevreden over? Ik overweeg een UA ter vervanging van onze Babboe.

Net weer ¤400 aan reparaties van kapotte onderdelen betaald, en groot onderhoud is dringend noodzakelijk vanwege slijtage van heel veel andere onderdelen. Bakfiets is 3 jaar oud maar we hebben er veel meer kosten aan dan onze 16 jaar oude auto. :') Dus weg met dat ding.
Ik zou echt niet anders meer willen. Ik laat wel regelmatig een onderhoudsbeurt doen (nu 2 x in anderhalf jaar). De kosten daarvoor zijn hier ong 70 euro + de extra kosten als er iets vervangen moet worden, de laatste keer waren dat de brake pads (voor het eerst).

Hij rijdt echt zo fijn en soepel en de kinderen zitten lekker laag in de bak. Wil je er nog iets specifieks over weten?
  dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:47:27 #28
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205793063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:10 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik zou echt niet anders meer willen. Ik laat wel regelmatig een onderhoudsbeurt doen (nu 2 x in anderhalf jaar). De kosten daarvoor zijn hier ong 70 euro + de extra kosten als er iets vervangen moet worden, de laatste keer waren dat de brake pads (voor het eerst).

Hij rijdt echt zo fijn en soepel en de kinderen zitten lekker laag in de bak. Wil je er nog iets specifieks over weten?
Vooral het onderhoud en reparatiekosten, want dat valt bij onze bakfiets zo vies tegen. Ik ben gewoon ontzettend klaar mee met elke keer zoveel geld er in pompen. Hij is drie jaar oud en we hebben er al voor ¤1.200 aan kosten aan gehad. En dan zit er dus nog groot onderhoud en vervanging van onderdelen aan te komen.
Een grote beurt bij Babboe kost trouwens ¤120 en een kleine beurt ¤100 en dat is dus exclusief eventuele vervanging van onderdelen. 8)7
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205793735
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 14:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Vooral het onderhoud en reparatiekosten, want dat valt bij onze bakfiets zo vies tegen. Ik ben gewoon ontzettend klaar mee met elke keer zoveel geld er in pompen. Hij is drie jaar oud en we hebben er al voor ¤1.200 aan kosten aan gehad. En dan zit er dus nog groot onderhoud en vervanging van onderdelen aan te komen.
Een grote beurt bij Babboe kost trouwens ¤120 en een kleine beurt ¤100 en dat is dus exclusief eventuele vervanging van onderdelen. 8)7
Dat is wel flink wat ja!

Ik heb even voor je terug gekeken en we hebben dus inderdaad 2 onderhoudsbeurten gehad. De eerste was 75 euro, zonder meerwerk. De tweede was eind juni 170 euro. Dat was de standaard beurt + extra kosten aan vervanging schijfremblokken zowel voor als achter. Ik geloof dat we nu zo'n 3000km erop hebben staan, dus dat die vervangen moesten worden is niet gek. Volgens mij zijn deze kosten wel redelijk normaal.

Als je in deze groep op Facebook zoekt op maintenance vind je meer ervaringen: https://m.facebook.com/groups/481677011995683/

Dan zie je ook wel dat het enorm kan verschillen. Maar bijv mensen die veel kilometers in een jaar maken met de fiets en/of in een heuvelachtige omgeving wonen moeten ook vaker de brake pads vervangen.
pi_205794012
Tot nu toe zijn de onderhoudskosten vam mijn UA ook niet meer dan een paar tientjes per jaar, maar de onderdelen (regenkap, adapter voor zitje, extra bankje) zo schandalig duur gebleken dat ik daar ook wel wat van vind. Ik heb afgezien van een extra bankje omdat ik het gênant duur vond, en die regenkap van 180 euro kwam na een jaar een scheur in.
-nee-
pi_205794213
Wat zuur van de regenkap Marsenal. Volgens mij was er wel een serie regenkappen met productiefoutjes en was UA wel schappelijk met die te vervangen.

Ik vind de accessoires ook wel aan de dure kant ja, maar die zijn ook wel tweedehands te vinden (in die Facebook groep wordt ook wel eens wat aangeboden). En volgens mij zijn de accessoires van bakfietsen in vergelijkbare prijscategorieën net zo duur :{ En bij Babboe vind ik het ook niet goedkoop trouwens.
pi_205796408
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Voor degene met een Urban Arrow, zijn jullie er tevreden over? Ik overweeg een UA ter vervanging van onze Babboe.

Net weer ¤400 aan reparaties van kapotte onderdelen betaald, en groot onderhoud is dringend noodzakelijk vanwege slijtage van heel veel andere onderdelen. Bakfiets is 3 jaar oud maar we hebben er veel meer kosten aan dan onze 16 jaar oude auto. :') Dus weg met dat ding.
Toevallig heb ik mijne vorige week met een beetje pijn in mijn hart verkocht. Ik vind het met stip de allerfijnste fiets die ik ooit heb gehad :Y.

Ik heb nog even alle reparaties op een rij gezet voor ik hem verkocht. Met de opbrengst van de verkoop verrekend, heeft de fiets me ca. 1 euro per dag gekost :P. Ik heb er 5,5 jaar met veel plezier op gefietst, en er zijn geen heel gekke dingen stukgegaan. Ketting is na 4 jaar vervangen, stuurkop na 5 jaar. Helaas overleed de accu een maand voordat ik hem wilde verkopen, dat is een duur grapje, maar na ruim 5 jaar ook niet heel gek.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 31 augustus 2022 @ 12:36:14 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205801021
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2022 21:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Toevallig heb ik mijne vorige week met een beetje pijn in mijn hart verkocht. Ik vind het met stip de allerfijnste fiets die ik ooit heb gehad :Y.

Ik heb nog even alle reparaties op een rij gezet voor ik hem verkocht. Met de opbrengst van de verkoop verrekend, heeft de fiets me ca. 1 euro per dag gekost :P. Ik heb er 5,5 jaar met veel plezier op gefietst, en er zijn geen heel gekke dingen stukgegaan. Ketting is na 4 jaar vervangen, stuurkop na 5 jaar. Helaas overleed de accu een maand voordat ik hem wilde verkopen, dat is een duur grapje, maar na ruim 5 jaar ook niet heel gek.
Ik had ‘m eigenlijk wel van je aover willen nemen, maar ik twijfelde dus vanwege de accu, die zijn meestal na 5 jaar wel op. Dat is dus gebleken. :P Maar evengoed wel spijt van dat ik ‘m niet van je heb overgekocht. ben wel benieuwd hoeveel je er voor hebt gekregen? Ik zie dat er op marktplaats absurde bedragen voor worden geboden.

En de accessoires zijn voor alle bakfietsen schandalig duur. Tweedehands vind ik het nog steeds zo duur dat ik alleen het baby en peuterzitje tweedehands heb gekocht. De onderdelen zijn trouwens ook zo belachelijk duur, daarom vallen de reparatiekosten eke keer zo hoog uit. Vorige maand ¤110 neergelegd voor een onderdeel van het snoer van de oplader, wtf. :{
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205801955
quote:
1s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 12:36 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik had ‘m eigenlijk wel van je aover willen nemen, maar ik twijfelde dus vanwege de accu, die zijn meestal na 5 jaar wel op. Dat is dus gebleken. :P Maar evengoed wel spijt van dat ik ‘m niet van je heb overgekocht. ben wel benieuwd hoeveel je er voor hebt gekregen? Ik zie dat er op marktplaats absurde bedragen voor worden geboden.

En de accessoires zijn voor alle bakfietsen schandalig duur. Tweedehands vind ik het nog steeds zo duur dat ik alleen het baby en peuterzitje tweedehands heb gekocht. De onderdelen zijn trouwens ook zo belachelijk duur, daarom vallen de reparatiekosten eke keer zo hoog uit. Vorige maand ¤110 neergelegd voor een onderdeel van het snoer van de oplader, wtf. :{
Ik had hem heel graag aan jou verkocht! :o Ik had wat interesse in de buurt, en had ook eigenlijk gedacht dat de meeste fokkers te ver zouden wonen, je gooit deze bakfiets nu eenmaal niet zo makkelijk in je kofferbak of aanhanger :P. Ik heb er 3250 voor gekregen. Ik had vanwege de net nieuwe accu en de prijzen die ik op mp zag, stiekem gehoopt op iets meer, maar uiteindelijk is hij terecht gekomen bij een heel enthousiast gezin en niet bij een sjaggo handelaar. Dat is ook wat waard.

Het gekke van die accu trouwens: ik heb er nooit problemen mee gehad. Niet dat je al een paar maanden denkt van 'die houdt het niet lang meer'. Je merkt dat een oudere accu wat sneller leeg is dan eentje die net nieuw is, maar dat was alles (en dan nog hoefde ik maar 1x per twee weken op te laden oid). En opeens deed hij niks meer nadat ik 'm de laatste keer aan de lader had gelegd. Ik had hem al bijna de week ervoor verkocht, maar diegene krabbelde terug op het laatste moment. Ik had me onwijs lullig gevoeld als de accu het vlak na verkoop had begeven. Je kan er niks aan doen, maar toch...

[ Bericht 12% gewijzigd door Phaidra op 31-08-2022 14:41:29 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205812899
Leuk topic! Morgen begin ik met mijn nieuwe baan, ongeveer 10 km fietsen en ik ga op de bakfiets. Vandaag de route gefietst met mijn zoontje zodat ik goed fiets en weet hoe lang het ongeveer is.

Maar goed, ontopic: mijn bakfiets is een Gazelle Cabby, mijn kinderen zijn 3,5 en net een jaar. Ben ik een hele erge loedermoeder als ik mijn dochter naast mijn zoon op het bankje zet? Met een zitje op het stuur fietst dat echt niet fijn, ik ben ook niet de dunste. Het is meerdere keren goed gegaan, ook wanneer ze in haar eentje op de fiets zat.
pi_205813137
Ik kocht mijn bakfiets toen mijn jongste net 2 was. Ik heb nooit een peuterzitje/schaal erbij gehad, hij ging ook gewoon op het bankje. Maar met net 1 had ik daar misschien nog wel voor gekozen. Maar hij was klein voor zijn leeftijd en motorisch ook niet de snelste. Die kon pas lopen met 1,5 jaar...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 september 2022 @ 17:15:19 #37
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205813285
Past een peuterschaal in de Cabby? Dan zou ik daar voor kiezen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  FOK!fossiel zondag 4 september 2022 @ 08:17:39 #38
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205838026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 17:15 schreef Mariposas het volgende:
Past een peuterschaal in de Cabby? Dan zou ik daar voor kiezen.
Ja het heet dan wel een peuterschaal (die van Melia) maar ze kunnen er al met 7 maanden in. Mijn bijna 1 jarige zit er prima in. Denk heel eerlijk dat ze op een normaal bankje nog te instabiel zitten.
Chick on a mission
pi_205846081
Ben nu aan bet oefenen met zoonlief.
Met helmpje!
  zondag 4 september 2022 @ 19:34:36 #40
208890 June.
Seriously?
pi_205846655
Wij hebben spontaan via Marktplaats maar een fietskar gekocht in plaats van een bakfiets, met alle accessoires erbij voor 100 euro. Wat een aankoop, helemaal met een peuter die lang niet altijd wil lopen en een baby van 3 maanden. Makkelijk afgekoppeld en te gebruiken als buggy, past zelfs in de smalle gangen van een Kruidvat _O_

Een bakfiets lijkt me alsnog leuker toeren, maar dat komt wel als de jongste 2 is ofzo en we de buggy functie iets minder nodig hebben (of dat we alleen een smalle paraplubuggy mee hoeven nemen).
Shine bright like a diamond.
  zondag 4 september 2022 @ 20:33:47 #41
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205847180
Je weet dat fietsen nog niet mag met de fietskar bij 3 maanden, toch? Pas vanaf zes zo even uit m'n hoofd.


En ik zou een peuterschaal kopen. Mijn 1,5 jarige zit echt niet stabiel genoeg voor los op het bankje nog en als hij moe is, valt hij bovendien in slaap en dan is het helemaal kut.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205847367
Ik zou ook nog even iets van een zitje kopen @VenusFlyTrap . Kan je dochter niet nog in de maxi cosi of heb je die ruimte nodig? Ik heb Otis tot een maand of 15 in de maxi cosi gehouden in de bakfiets (UA) en daarna een babboe zitje erin gezet. Hij zit op zich stabiel genoeg voor zonder, maar ik vind het toch een fijner idee dat hij nog even wat extra stevig zit. Maar hij zit nu al een heel weekend gewoon op 't bankje in een gehuurde bakfiets en dat gaat ook prima, maar hij is wel al anderhalf jaar :P
  zondag 4 september 2022 @ 21:07:22 #43
208890 June.
Seriously?
pi_205847568
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:33 schreef Tink89 het volgende:
Je weet dat fietsen nog niet mag met de fietskar bij 3 maanden, toch? Pas vanaf zes zo even uit m'n hoofd.


En ik zou een peuterschaal kopen. Mijn 1,5 jarige zit echt niet stabiel genoeg voor los op het bankje nog en als hij moe is, valt hij bovendien in slaap en dan is het helemaal kut.
Waarom mag dat niet? Hij zit prima stevig en goed ondersteund in z'n babyschaal. Is hetzelfde principe als een maxicosi in een bakfiets, maar dan iets veiliger door de kooiconstructie die er overheen zit.
Shine bright like a diamond.
pi_205847757
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 20:33 schreef Tink89 het volgende:
Je weet dat fietsen nog niet mag met de fietskar bij 3 maanden, toch? Pas vanaf zes zo even uit m'n hoofd.
Met een goede fietskar en geschikt zitje vanaf 3 maanden met net als de bakfiets.

Ik ben al aan het aftellen.
  zondag 4 september 2022 @ 22:44:10 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205849223
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 21:21 schreef Elleska het volgende:

[..]
Met een goede fietskar en geschikt zitje vanaf 3 maanden met net als de bakfiets.

Ik ben al aan het aftellen.
Ah ik was inderdaad te snel met m'n reactie zie ik nu. Met een zitje mag het al eerder. Ik ging uit van de info die bij onze thule zat, maar daarin zit een hangmatje, geen echte schaal zegmaar. Daar zal dan nog verschil in zitten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205853210
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 22:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ah ik was inderdaad te snel met m'n reactie zie ik nu. Met een zitje mag het al eerder. Ik ging uit van de info die bij onze thule zat, maar daarin zit een hangmatje, geen echte schaal zegmaar. Daar zal dan nog verschil in zitten.
Thule met hangmatje kan in Nederland ook vanaf 3 maanden.
Fabrikanten van fietskarren zijn wat voorzichtig omdat het richtlijnen zijn voor de gehele wereld en niet specifiek voor de vlakke Nederlandse fietspaden. (De richtlijnen van bakfietsen en schalen zijn veel meer op Nederland gericht wat niet zo gek is met een Nederlandse marktleider)

Wat trilling betreft slaat het natuurlijk nergens op door het bos wandelen en zelfs hardlopen wel mag maar rustig fietsen op een vlak fietspad niet.
pi_205920053
Dit is meer een 'fietsen zonder kinderen' vraag, maar... vanaf welke leeftijd zouden jullie een kind zelf naar school laten fietsen? Specifiek ongeveer 500 m fietsen in een rustige 30 km wijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205920064
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:07 schreef lunapuella het volgende:
Dit is meer een 'fietsen zonder kinderen' vraag, maar... vanaf welke leeftijd zouden jullie een kind zelf naar school laten fietsen? Specifiek ongeveer 500 m fietsen in een rustige 30 km wijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou eerlijk gezegd liever laten wandelen dan fietsen zelf...
pi_205920386
Bij 500 meter zou wandelen eerder een optie zijn voor mij. Maar het hangt ook van de route af in 500 meter kun je heel wat oversteken hebben, of niks. Hoe overzichtelijk zijn die oversteken/verkeersituaties. Maar ook; hoe reageert het kind als er iets is? Loopt/fietst er een andere ouder die kant op en kan die hem in de gaten houden..

Mijn oudste kon met 6 jaar verantwoordelijker fietsen dan mijn 10-jarige jongste nu. Dat inschatten durf ik niet op leeftijd te doen. Al zegt 'men' dat ze vanaf 8 jaar de innerlijk rem hebben om te stoppen bij situaties.. Mijn kinderen middelen dat redelijk uit met 6&10 :P
pi_205920480
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar ook; hoe reageert het kind als er iets is? Loopt/fietst er een andere ouder die kant op en kan die hem in de gaten houden..
Ja, er wonen wel wat vriendjes in de buurt die ook naar school fietsen/lopen. Maar omdat het om een structurele oplossing voor de langere termijn gaat voel ik wel een flinke drempel om mensen daarvoor te vragen, moet ik zeggen...
pi_205920497
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:07 schreef lunapuella het volgende:
Dit is meer een 'fietsen zonder kinderen' vraag, maar... vanaf welke leeftijd zouden jullie een kind zelf naar school laten fietsen? Specifiek ongeveer 500 m fietsen in een rustige 30 km wijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205920514
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat speelt ook absoluut mee in mijn hoofd inderdaad.
pi_205920559
J fietst sinds een half jaar wel eens alleen naar huis van school (800m, in een dorp, 1 drukkere 30km weg oversteek met zebrapad) Hij is ruim 9. F is net 7 en laat ik dat nog niet doen. Hij weet de weg prima, maar vindt het nog heel spannend.

Alleen naar school doen en willen ze beide nog niet.
pi_205920787
Die van mij vorig schooljaar (groep 5 toen was ze net 8). Nu bijna 9 hoef ik helemaal niet meer mee
pi_205921381
Is er voorschoolse opvang bij school? Ik hoorde hier van iemand die haar kind eerder bij de basisschool brengt om zo beide kinderen zelf te kunnen brengen. Ik weet alleen niet of ze daarvoor officieel een BSO contract heeft of dat dit een door school geregelde oplossing is.
pi_205921960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 16:49 schreef Elleska het volgende:
Is er voorschoolse opvang bij school? Ik hoorde hier van iemand die haar kind eerder bij de basisschool brengt om zo beide kinderen zelf te kunnen brengen. Ik weet alleen niet of ze daarvoor officieel een BSO contract heeft of dat dit een door school geregelde oplossing is.
We gaan volgende week ook met school praten over de mogelijkheden dus dan nemen we dit mee
pi_205923871
Ik weet dat kinderen pas vanaf 7 jaar genoeg ontwikkeld zijn om afstand en snelheid van andere weggebruikers in te schatten, maar dat is jouw oudste al wel. Ik zou het heel erg van de route af laten hangen. Hoe druk is het qua auto’s, is er een apart fietspad of gaat het helemaal door woonwijken met drempels? Mijn kind mag alleen op de fiets naar school, maar dat is omdat het twee korte straten fietsen is (en ze daar willen rondfietsen, dit is altijd buiten schooltijd).

Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om langs een huisje van een vriendje te fietsen om hem ‘op te pikken’ als hij altijd op tijd klaar staat, en het niet erg om is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205928503
Hier had ik bedacht dat de jongste vanaf groep 4 alleen naar school mocht fietsen (dan was ze net 7). Maar toen kwam Corona en de vraag als het niet nodig was niet met je kinderen naar school te fietsen. Dus toen werd het iets eerder. Ze fietste toen nog wel met haar twee jaar oudere broer samen, maar vanaf groep 4 ook regelmatig alleen.

Ze let goed op en zal eerder een keer te veel dan te weinig stoppen. Ook vind ze het niet vervelend om alleen te gaan (ze vind dat leuk die zelfstandigheid, en dat vind ik ook wel belangrijk hoe het kind er zelf in staat)
pi_205931312
Het is ook wel erg route afhankelijk vind ik. Ze mogen hier al een jaar zelf naar huis komen vanuit school maar pas sinds dit schooljaar ook zelf naar school fietsen. Op de weg die ze moeten oversteken wordt s ochtends veel harder gereden. Met donker en slechter weer zal ik ook nog wel even meegaan denk ik de auto pakken.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 09:00:08 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_206463504
Mijn dochter is haar 20" mountainbike ontgroeid en wil nu een fiets met een mandje. Ze is ongeveer 1.30 en 8 jaar oud.
Wat is jullie ervaring met framemaat 24"? Hoe lang gaat dat ongeveer mee? En welke fietsmerken zijn uit den boze?
disclaimer
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:39:03 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206464314
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter is haar 20" mountainbike ontgroeid en wil nu een fiets met een mandje. Ze is ongeveer 1.30 en 8 jaar oud.
Wat is jullie ervaring met framemaat 24"? Hoe lang gaat dat ongeveer mee? En welke fietsmerken zijn uit den boze?
Je hebt ook losse mandjes die je gewoon aan het stuur hangt. Misschien een oplossing zodat je toch nog een beetje door kan fietsen of kan gaan mountainbiken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206464318
@SQ volgens mij hebben wij voor de oudste 24". Hij heeft deze 1,5 jaar geleden gekregen, en kan sowieso mee tot einde basisschool. Hij is nu 10 en bijna 1.40m. Wij hebben gekozen voor een tweedehands model van een A-merk. Ik vind nieuwe fietsen echt heel duur en ik ben dan toch bang dat de fiets een keer blijft liggen in de speeltuin ofzo. Deze was ¤75, komt gewoon van een fietsenwinkel maar dan dus tweedehands.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206464852
Oudste is heeft hier ook een 24" fiets, van een B merk, gekregen toen hij net 8 was en 1.30. Nu bijna 2 jaar later past t nog steeds prima, hij kan er nog wel even mee vooruit. De fiets is in redelijke staat, maar ik denk wel dat ik voor de jongste liever een tweedehands van a merk koop, toch degelijker (lampen, bagagedrager, kleurvastheid frame)

Ik zie op t schoolplein wel grote verschillen tussen 24" fietsen in de hoogte van het frame. Mountainbikes hebben vaak een lager frame waardoor kinderen er eerder oppassen, maar er ook sneller uitgroeien. Zie best wat ukken van 1.40 die op een 26" mountainbike rijden en zo'n zware fiets eigenlijk helemaal niet onder controle hebben.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 11:49:11 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_206464946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Je hebt ook losse mandjes die je gewoon aan het stuur hangt. Misschien een oplossing zodat je toch nog een beetje door kan fietsen of kan gaan mountainbiken?
Ze is de fiets ontgroeid dus er moet sowieso een nieuwe komen ;)
disclaimer
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:12:55 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206481759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Ze is de fiets ontgroeid dus er moet sowieso een nieuwe komen ;)
Ja ik bedoel koop een mountainbike en een los mandje. Heb je toch nog de mountainbike functie.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:15:24 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_206481792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja ik bedoel koop een mountainbike en een los mandje. Heb je toch nog de mountainbike functie.
Oh maar dat hoeft toch niet? Of is er een reden dat ik dat zou moeten willen? :D wij wonen nou niet bepaald in de bossen ofzo _O-
disclaimer
pi_206481828
Daarnaast past een mandje vaak niet op een mountainbike, met alle kabels van de handremmen etc.

Ik heb voor Sjaak nog nooit een nieuwe fiets gekocht, altijd tweedehands. Hij pleurt hem toch snel ergens neer enzo, dus ik zou echt boos worden om ieder krasje. Nu niet *O*

Sjaak heeft trouwens een lichtslang tussen zijn spaken. Vindt hij echt helemaal de bom natuurlijk.

  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:26:55 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_206481971
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
disclaimer
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:27:55 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_206481992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Daarnaast past een mandje vaak niet op een mountainbike, met alle kabels van de handremmen etc.

Ik heb voor Sjaak nog nooit een nieuwe fiets gekocht, altijd tweedehands. Hij pleurt hem toch snel ergens neer enzo, dus ik zou echt boos worden om ieder krasje. Nu niet *O*

Sjaak heeft trouwens een lichtslang tussen zijn spaken. Vindt hij echt helemaal de bom natuurlijk.

[ afbeelding ]
Oh vet, daar is Noud vast ook wel vatbaar voor :D
disclaimer
pi_206482386
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
Wat gaaf! O+ Hij moest er gewoon even een nachtje over slapen, over dat wegfietsen.
pi_206482455
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
Wow, respect, joggen naast zo'n vest met een dreumes op je rug :D Ik vind het zonder dreumes al gedoe. Maar mijn meiden zijn ook gewoon enorm kneuzige fietsers, daar zit je continu ze recht(op) te houden. Fietstalent zit bij ons helaas niet in de familie.

Gaaf die verlichting MwC!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:15:22 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_206482826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wow, respect, joggen naast zo'n vest met een dreumes op je rug :D Ik vind het zonder dreumes al gedoe. Maar mijn meiden zijn ook gewoon enorm kneuzige fietsers, daar zit je continu ze recht(op) te houden. Fietstalent zit bij ons helaas niet in de familie.

Gaaf die verlichting MwC!
Dat joggen was hoogstens 100 meter hoor, en met een schaterend kind op je rug een stuk beter te behappen :P
Tsja, ik kon m niet alleen thuis laten en met een kinderwagen kun je geen fietsende kleuter besturen :')
disclaimer
pi_206482859
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter is haar 20" mountainbike ontgroeid en wil nu een fiets met een mandje. Ze is ongeveer 1.30 en 8 jaar oud.
Wat is jullie ervaring met framemaat 24"? Hoe lang gaat dat ongeveer mee? En welke fietsmerken zijn uit den boze?
Sac is een jaartje ouder en fietst op een 24 inch. Nu is daarin echt wel verschil qua framemaat
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:20:52 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_206482917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:17 schreef F_r het volgende:

[..]
Sac is een jaartje ouder en fietst op een 24 inch. Nu is daarin echt wel verschil qua framemaat
Ik heb het idee dat er nog een halve zin ontbreekt in deze post, kan dat kloppen?
disclaimer
pi_206483086
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
Tof als ze zo ineens de geest krijgen! O+

De jongste ging pas los rond zijn 7e verjaardag. Ik durfde vroeger zelf ook niet, dus heb me eigenlijk nooit druk gemaakt. Er komt vanzelf een moment dat ze motivatie vinden en ineens écht willen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:41:46 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_206483317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Tof als ze zo ineens de geest krijgen! O+

De jongste ging pas los rond zijn 7e verjaardag. Ik durfde vroeger zelf ook niet, dus heb me eigenlijk nooit druk gemaakt. Er komt vanzelf een moment dat ze motivatie vinden en ineens écht willen :Y.
Haha ja nou, de druk zat er wel een beetje op, z'n kleine broertje weegt inmiddels 13,5 kilo en kan niet zo heel lang meer voorop de fiets :') en om nou voor een jaartje nog een bakbeest aan te schaffen ging me ook wat ver. Dus dit is een mooie ontwikkeling :Y
disclaimer
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:19:57 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206485415
Knap ventje hoor SQ!

En jij ook knap dat je Goud nog voorop hebt. Dat vind ik met Spruit al kut fietsen en die weegt nu 11,5 kilo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206485637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha ja nou, de druk zat er wel een beetje op, z'n kleine broertje weegt inmiddels 13,5 kilo en kan niet zo heel lang meer voorop de fiets :') en om nou voor een jaartje nog een bakbeest aan te schaffen ging me ook wat ver. Dus dit is een mooie ontwikkeling :Y
Oef, dat is wel zwaar ja :X. 13,5 kg, dat redden die van ons pas toen ze 4-5 waren _O-. Ik snap dat dat andere koek is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:56:52 #79
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208813448
Dag fietsende ouders! Bedankt voor jullie eerdere tips. Ik heb ze naast elkaar gezet op het bankje en dat ging goed, we fietsen regelmatig met het gezin (papa op de bakfiets en ik op de racefiets).

Mijn elektrische Gazelle Cabby wil ik vervangen, hij is niet geschikt om sneller op te fietsen maar nu twijfel ik; Urban Arrow of een andere bakfiets of toch voor een e-bike gaan…
Mijn zoon gaat vanaf het nieuwe schooljaar naar het speciaal onderwijs met een busje, wij kunnen er zelf niet heen met de auto ivm files en in de toekomst de milieuzone.

Wat zijn jullie tips, afstand is ongeveer 15 km enkele reis.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:11:36 #80
208890 June.
Seriously?
pi_208813593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:56 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dag fietsende ouders! Bedankt voor jullie eerdere tips. Ik heb ze naast elkaar gezet op het bankje en dat ging goed, we fietsen regelmatig met het gezin (papa op de bakfiets en ik op de racefiets).

Mijn elektrische Gazelle Cabby wil ik vervangen, hij is niet geschikt om sneller op te fietsen maar nu twijfel ik; Urban Arrow of een andere bakfiets of toch voor een e-bike gaan…
Mijn zoon gaat vanaf het nieuwe schooljaar naar het speciaal onderwijs met een busje, wij kunnen er zelf niet heen met de auto ivm files en in de toekomst de milieuzone.

Wat zijn jullie tips, afstand is ongeveer 15 km enkele reis.
Heb je nog meer kinderen? Zo nee, dan zou ik voor een elektrische fiets gaan, waar je zoon achterop kan. Dat gaat toch het snelst denk ik en je bent meer wendbaar dan met een bakfiets. Eventueel je fiets iets opvoeren dat je tot 30km kan, maar ja, dat is natuurlijk iets minder legaal ;) Je kunt via Marktplaats eventueel ook nog een fietskar fixen.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:06 #81
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208814429
Ja, ik heb een dochter van 1,5
pi_208815454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:11 schreef June. het volgende:

[..]
Heb je nog meer kinderen? Zo nee, dan zou ik voor een elektrische fiets gaan, waar je zoon achterop kan. Dat gaat toch het snelst denk ik en je bent meer wendbaar dan met een bakfiets. Eventueel je fiets iets opvoeren dat je tot 30km kan, maar ja, dat is natuurlijk iets minder legaal ;) Je kunt via Marktplaats eventueel ook nog een fietskar fixen.
Lekker veilig met een kind achterop..

Maar venusflytrap als je zoon met een busje naar school gaat, hoe vaak denk je dan dat je hem met de fiets gaat halen/brengen? Oftewel wil je voor een enkele keer daar een ander type fiets voor aanschaffen? Of wil je het met enige regelmaat doen? Dan kun je de aanschaf beter wel daarop baseren.
Verder qua fiets op zich niet echt een tip. Alleen bovenstaande overdenking
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:49:10 #83
208890 June.
Seriously?
pi_208815784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Lekker veilig met een kind achterop..

Maar venusflytrap als je zoon met een busje naar school gaat, hoe vaak denk je dan dat je hem met de fiets gaat halen/brengen? Oftewel wil je voor een enkele keer daar een ander type fiets voor aanschaffen? Of wil je het met enige regelmaat doen? Dan kun je de aanschaf beter wel daarop baseren.
Verder qua fiets op zich niet echt een tip. Alleen bovenstaande overdenking
Dan natuurlijk wel met helm ;)
Shine bright like a diamond.
pi_208816296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:56 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dag fietsende ouders! Bedankt voor jullie eerdere tips. Ik heb ze naast elkaar gezet op het bankje en dat ging goed, we fietsen regelmatig met het gezin (papa op de bakfiets en ik op de racefiets).

Mijn elektrische Gazelle Cabby wil ik vervangen, hij is niet geschikt om sneller op te fietsen maar nu twijfel ik; Urban Arrow of een andere bakfiets of toch voor een e-bike gaan…
Mijn zoon gaat vanaf het nieuwe schooljaar naar het speciaal onderwijs met een busje, wij kunnen er zelf niet heen met de auto ivm files en in de toekomst de milieuzone.

Wat zijn jullie tips, afstand is ongeveer 15 km enkele reis.
Ik heb zowel een e-bike als een elektrische bakfiets en met kinderen pak ik het liefst de bakfiets. Het zit beter voor de kinderen, voor dagelijks vervoer vind ik het voor hun fijner (want tassen, boodschappen etc: het kan gewoon mee, inclusief onze kleine buggy) en met harde wind en/of regen zitten zij in ieder geval droog. Ook fietst het echt stabieler dan mijn ebike met kinderen erop.
Voor langere dagelijkse afstanden kun je ook nog bakfietsen als Lovens, Riese & Muller, Gazelle Makki, Batavus Fier etc overwegen als je in het segment van UA zoekt. Die Lovens heeft zelfs een Load speed pedelec waar je wel legaal met helm en kentekenplaat harder mee mag, maar dat moet je willen :P
Ik heb zelf een Dolly en fiets daar echt heerlijk op, maar die heeft een vrij lage huif en ik weet niet hoe lang jouw oudste inmiddels is :) . Mijn kabouters gaan daar goed bij.
pi_208816301
@VenusFlyTrap Een longtail bike overwogen? Snel, wendbaar en geschikt voor meerdere kinderen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:57:28 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208816858
En een aanhangfiets? Je jongste kan nog even voorop...

Ik zou voor een bakfiets gaan trouwens, vooral omdat de kinderen dan droog zitten en de tassen en knutsels en eventueel een vriendje of vriendinnetje ook makkelijk mee kunnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208817751
Ik zweer ook bij een bakfiets. Ik heb zelf een Urban Arrow met een kleuter van bijna 5 en een peuter van net 2. Door de lage zit in de bak en de redelijk hoge tent, past ook de kleuter nog prima onder de regentent. We hebben een extra bankje voor eventueel een vriendje/vriendinnetje, maar die kan ook opgeklapt zodat er extra zooi in de bak past.
  woensdag 19 april 2023 @ 13:20:30 #88
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208825033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:28 schreef Elleska het volgende:
@:VenusFlyTrap Een longtail bike overwogen? Snel, wendbaar en geschikt voor meerdere kinderen.
Thanks ik ga eens zoeken. Is er een bepaalde die je kan aanraden?
  woensdag 19 april 2023 @ 14:09:41 #89
208890 June.
Seriously?
pi_208825575
Maar goed, als ook kosten toch een rol spelen: naast een bakfiets voldoet een e-bike met een fietskar natuurlijk ook. Dat scheelt zo een paar duizend euro t.o.v. een bakfiets. Voordeel daarvan is dat je de fietskar meteen ook kan gebruiken als buggy.
Shine bright like a diamond.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 14:59:46 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208825967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:09 schreef June. het volgende:
Maar goed, als ook kosten toch een rol spelen: naast een bakfiets voldoet een e-bike met een fietskar natuurlijk ook. Dat scheelt zo een paar duizend euro t.o.v. een bakfiets. Voordeel daarvan is dat je de fietskar meteen ook kan gebruiken als buggy.
Hier zeiden ze in de fietsenwinkel dat je beter geen fietskar achter een ebike kan hangen ivm de snelheid
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 april 2023 @ 16:05:55 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208826489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:59 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier zeiden ze in de fietsenwinkel dat je beter geen fietskar achter een ebike kan hangen ivm de snelheid
Ik zie niet in waarom niet. Op een gewone fiets kun je met wat training ook hard fietsen en je hoeft op je ebike geen 25 km/uur te gaan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 17:32:55 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208827545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom niet. Op een gewone fiets kun je met wat training ook hard fietsen en je hoeft op je ebike geen 25 km/uur te gaan...
Tis natuurlijk je eigen keus, had met stabiliteit te maken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 april 2023 @ 19:15:42 #93
208890 June.
Seriously?
pi_208828981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:59 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier zeiden ze in de fietsenwinkel dat je beter geen fietskar achter een ebike kan hangen ivm de snelheid
Mooi verkooppraatje volgens mij, met een elektrische bakfiets ga je toch net zo hard ;) ? En als je dan valt dan ontbreekt er bij een bakfiets bescherming aan de bovenkant. Een fietskar heeft ook nog een soort kooiconstructie eromheen en die blijft rechtovereind staan als je met je ebike opzij valt.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 19 april 2023 @ 19:21:03 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_208829047
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:15 schreef June. het volgende:

[..]
Mooi verkooppraatje volgens mij, met een elektrische bakfiets ga je toch net zo hard ;) ? En als je dan valt dan ontbreekt er bij een bakfiets bescherming aan de bovenkant. Een fietskar heeft ook nog een soort kooiconstructie eromheen en die blijft rechtovereind staan als je met je ebike opzij valt.
Nou ik heb wel eens een fietskar zien kapseizen van een verkeersdrempel en die moeder reed bij lange na geen 25. Het is niet zo stabiel als een bakfiets.
disclaimer
pi_208829086
Want een bakfiets kan niet omvallen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 19:30:22 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208829179
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:21 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ik heb wel eens een fietskar zien kapseizen van een verkeersdrempel en die moeder reed bij lange na geen 25. Het is niet zo stabiel als een bakfiets.
Dat dus...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208829242
Ik heb de kar 1x om gehad en dat was mijn eigen fout, bocht verkeerd ingeschat waardoor de kar een stoeprandje meepakte en om ging. Fiets bleef staan, kind zat netjes in de gordels dus niets aan de hand.

Als het glad is pak ik standaard de fietskar want veel veiliger dan kind op de fiets. Als ik met de fiets onderuit glij blijft de kar staan.

3wiel bakfietsen zijn berucht om het omkiepen bij drempels. 2 wiel bakfietsen gaan net zo snel onderuit als een fiets.
  woensdag 19 april 2023 @ 19:44:59 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_208829459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:23 schreef Elleska het volgende:
Want een bakfiets kan niet omvallen?
Bijzondere conclusie dan wel :D
disclaimer
pi_208830189
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie dan wel :D
Een fietskar zien kapseizen en daaruit concluderen een fietskar niet zo stabiel is als een bakfiets vind ik inderdaad een bijzondere conclusie vandaar dat ik die vraag stelde.
  woensdag 19 april 2023 @ 21:01:31 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_208830574
Nm.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')