abonnement bol.com Coolblue
pi_205012805
Voor al je vragen over moederfietsen, fietsstoeltjes en andere dingen die met fietsen met kinderen te maken hebben :D
Venus in pocketformaat
loveli
  Spellchecker vrijdag 10 juni 2022 @ 13:43:12 #2
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_205012940
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was. 8)7
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.

Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.

Hoe leer je je kind dan fietsen?
pi_205016356
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wij zijn met 8 maanden overgegaan op de babyschaal. Peuterschaal met 14 maanden. Maxi-cosi is wel beter qua comfort maar het neemt wel veel ruimte in. Maar als je de ruimte niet nodig hebt zou ik zo lang mogelijk voor MC gaan.
Goed dat je verschillende modellen test. Ik zie veel Makki”s hier nu rijden. De geveerde voorvork lijkt me echt een plus. En het is technisch gezien ook echt een mooie bakfiets, vind ‘m gunstig geprijsd. Prijs is nagenoeg hetzelfde als Dolly dacht ik, maar de Dolly is technisch gezien wel minder.

Die voorvork die je met je voet kan wegtrappen was echt wel heel fijn inderdaad. Gazelle heeft experience centers door het hele land zitten waar je fietsen kunt testen, ze verkopen ze daar niet. Dus daar zijn we laatst al geweest. Dolly en Makki ontlopen elkaar niet heel veel aan prijs geloof ik. Als Dolly binnenkort langs komt ga ik ook even kijken wat handig is aan babyschaal/MC, als het goed is zijn alle opties mee om te testen. We kwamen ook nog Lovens tegen maar jeetje, duur :o
  vrijdag 10 juni 2022 @ 20:35:44 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205016570
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was. 8)7

Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.

Vreselijk die moeders die met kinderen fietsen en nergens rekening mee houden. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_205017174
Ik kwam ook een moeder met jong kind (kon duidelijk net pas fietsen) tegen vandaag, die tegen het verkeer in aan het fietsen waren… Echt handig om ze het gelijk fout aan te leren :{.
Venus in pocketformaat
loveli
pi_205137997
Toevallig ging het er in het vorige topic ook over @June.
  vrijdag 24 juni 2022 @ 16:43:01 #7
208890 June.
Seriously?
pi_205138071
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 16:35 schreef Aure het volgende:
Toevallig ging het er in het vorige topic ook over @:June.
Thanks, zal even zoeken. Was vergeten dat dit topic er was!
Shine bright like a diamond.
pi_205155902
Mijn dochter gaat sinds vorige week zelfstandig zitten en we willen dus graag erop uit met de fiets nu. We hebben een achterop-zitje en daar zat ze prima in met het oefenen (paar stukjes heen en weer, steeds een paar honderd meter), maar ik voel toch meer voor een voorop-zitje. Is dat een goede gedachte?
Zo ja, is er iemand die nog een voorop-zitje te koop heeft?
pi_205156047
Ik zou inderdaad voor een zitje voorop kiezen. Dat zijn wat kleinere zitjes waar ze zeker in het begin beter in zitten.
Daarbij kun je haar voorop beter in de gaten houden dan achterop (zit ze nog recht, gaat ze niet hangen/slapen waardoor ze niet prettig/veilig meer zit). En het is gezelliger want je kunt nog lekker kletsen tussendoor
pi_205156315
Absoluut voorop. Ze is nog zo klein, ik zou haar in de gaten willen houden. Zelfs op gladde wegen heeft zo’n lijfje nog best wat te verduren op de fiets. Zo’n achteropzitje kwam hier pas in gebruik als ze voorop niet meer pasten.
pi_205156316
Ja, precies. Dat was ook mijn gevoel. Dan gaan we daarvoor.

Mijn vraag over een voorzitje blijft dus staan. :) Ik post hem ook in het topic voor vraag en aanbod.
  zondag 26 juni 2022 @ 19:26:42 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205156538
Ik zette mijn tweede rond zijn eerste verjaardag al wel achterop, want dat zitje zit permanent op de fiets en kleuter fietst steeds vaker zelf. Hij zit daar net zo stevig in, en het is een kleintje op zich. Het fietst minstens zo lekker, vind ik. Maar goed hij gaat al maanden zelf zitten, de eerste tijd had ik het niet gewild denk ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205156829
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:

Ik fiets zelf veel en verbaas me vaak over met hun kinderen fietsende ouders. En dan vooral hun gebrek aan oog voor verkeersregels en verkeersveiligheid.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 18:02:56 #14
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205163828
Vraagje, onze man heeft een loopfiets van kinderfeets. Al een tijd over van 3 naar 2 wielen. Frame op hoogste stand nu ,zadel kan nog wel hoger.

Nu is hij bijna jarig. En ik vraag me dan af. Een fiets geven? Met zijwieltjes? Of toch beter tot volgens jaar wachten en dan meteen zonder zijwieltjes fietsen?
Hij is net 94,5 cm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_205164508
Misschien eens ergens proberen of hij fietsen met trappers al wat vind. De oudste hier kon er helemaal niks mee, kwam met zijwieltjes ook niet echt vooruit (ook niet op een traptractor ofzo). Uiteindelijk pas vrij laat leren fietsen met 4 jaar maar fietste toen ook zo weg zonder wiebelen en toen meteen door naar een grotere fiets.
Zijn loopfiets daarentegen heeft hij tot die tijd ook enthousiast en veel gebruikt (en was hij razendsnel mee).

De jongste daarentegen had niet zo veel met de loopfiets, vond het maar spannend en wilde al een stuk eerder door naar een fiets met trappers.

Ik weet niet hoe oud je zoontje wordt?
En het verschilt natuurlijk per kind, ik ken er die met 2,5 al zonder zijwieltjes hele afstanden fietsten, maar dus ook zoals de mijne die pas laat was en kinderen die daar tussenin zitten en heel lang oefenen op het los fietsen.

Maar als hij nu nog weinig heeft met fietsen zou ik nog even wachten. (Maar dat is gebaseerd op m’n eigen ervaring)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 19:41:35 #16
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205164779
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:17 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien eens ergens proberen of hij fietsen met trappers al wat vind. De oudste hier kon er helemaal niks mee, kwam met zijwieltjes ook niet echt vooruit (ook niet op een traptractor ofzo). Uiteindelijk pas vrij laat leren fietsen met 4 jaar maar fietste toen ook zo weg zonder wiebelen en toen meteen door naar een grotere fiets.
Zijn loopfiets daarentegen heeft hij tot die tijd ook enthousiast en veel gebruikt (en was hij razendsnel mee).

De jongste daarentegen had niet zo veel met de loopfiets, vond het maar spannend en wilde al een stuk eerder door naar een fiets met trappers.

Ik weet niet hoe oud je zoontje wordt?
En het verschilt natuurlijk per kind, ik ken er die met 2,5 al zonder zijwieltjes hele afstanden fietsten, maar dus ook zoals de mijne die pas laat was en kinderen die daar tussenin zitten en heel lang oefenen op het los fietsen.

Maar als hij nu nog weinig heeft met fietsen zou ik nog even wachten. (Maar dat is gebaseerd op m’n eigen ervaring)
Hij word 3, loopfiets is veel in gebruikel. Traptractor probeert hij wel maar is nog lastig vooral ook bij beetje schuine stoep en t sturen erbij.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 juni 2022 @ 19:45:54 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205164827
Ik vind het altijd lastig die eerste fietsjes. Sommige kinderen fietsen idd al met 3 jaar zo rond, anderen durven het pas met 5 jaar. Dus dat is een beetje inschatten. Want het is wel zonde als je een fiets koopt en je kind durft er 1 a 2 jaar niets mee, waarschijnlijk is die fiets dan te klein tegen de tijd dat hij durft. Een fiets met zijwieltjes is wel een downgrade voor een kind dat een tweewieler loopfiets gewend is. Met zijwieltjes ben je niet echt snel en wendbaar, wat je je met een loopfiets tweewieler wel bent. En het is eigenlijk ook zonde, want door die loopfietsjes leren ze juist balans te krijgen, de overgang zou makkelijker moeten gaan van loopfiets naar fietsen (zonder zijwieltjes) dan van fietsen met zijwieltjes naar zonder.
Tl;dr ik zou inschatten of je zoon fietsen zonder zijwieltjes durft en dan zonder zijwieltjes kopen, mogelijk even testen op een fietsje, bijvoorbeeld via marktplaats een tweedehandsje kopen.
No hay mal que dure cien aos ni cuerpo que lo aguante
pi_205165083
De oudste kreeg hier met 3 jaar haar eerste fietsje met zijwieltjes. Trappen had ze toen al goed onder de knie dus ze kwam er prima op vooruit.
Maar idd, terwijl ze daarnaast op haar loopfiets van alles kon, was het toen we na een half jaar de zijwieltjes eraf haalden veel te eng...3 maanden later zei ze dat ze het kon en fietste ze wel zo weg.

Inmiddels zet ik dreumes van bijna 2 af en toe op het trapperfietsje, maar zij heeft het trappen nog niet door. Als ze erop wil oefen ik dat steeds even met haar.
pi_205165226
Ik zou aanraden om een tweedehands fietsje te kopen, dan voelt het ook niet rot als hij amper/kort gebruikt wordt. En met zijwieltjes, die kun je altijd weer eraf halen als je ze toch niet wil gebruiken.

Mijn meiden kregen 12 inch fietsen met zijwieltjes voor hun 2e verjaardag. Ze snapten er letterlijk geen hout van. Nog steeds vinden ze trappen maar ingewikkeld en de combinatie met sturen is er nog lang niet (ze zijn net 5 geworden). Gelukkig had ik de fietsjes in een aanbieding gekocht en zijn ze praktisch in nieuwstaat voor 10 per fiets minder verkocht laatst (doordat ze nu nieuw al 45 duurder zijn), want ondertussen zijn ze veel te klein (vorige zomer eigenlijk al).
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_205165900
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 18:02 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, onze man heeft een loopfiets van kinderfeets. Al een tijd over van 3 naar 2 wielen. Frame op hoogste stand nu ,zadel kan nog wel hoger.

Nu is hij bijna jarig. En ik vraag me dan af. Een fiets geven? Met zijwieltjes? Of toch beter tot volgens jaar wachten en dan meteen zonder zijwieltjes fietsen?
Hij is net 94,5 cm
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.
Wij hebben toen een 12 inch fiets gratis opgehaald ergens, ding is afgeragd maar voldeed prima om te leren fietsen. Sofie krijgt nu met haar verjaardag een maat groter.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 juni 2022 @ 21:15:50 #21
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205165914
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:14 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.
Wij hebben toen een 12 inch fiets gratis opgehaald ergens, ding is afgeragd maar voldeed prima om te leren fietsen. Sofie krijgt nu met haar verjaardag een maat groter.
Dat is een goede, hier ga ik eens op letten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_205189770
Zo,vandaag de Dolly getest. De bak is minder breed dan die van de Makki en dat vond ik, gezien de straatjes in onze wijk, wel erg prettig. Vanmiddag nog de urban Arrow van de buren testen en dan een knoop doorhakken.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 11:22:36 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205197905
Onze prul heeft een 12 inch loopfiets en een 12 inch fiets met trappers (met zijwieltjes) en kan op allebei prima uit de voeten. Ze is nu 3,5 en trappen gaat wel al een klein half jaartje goed. Ik vind het vooral zuur als ze niet meer wil, want de gewone fiets is een stuk zwaarder om mee te sjouwen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 1 juli 2022 @ 15:11:50 #24
148247 taxibabe
pi_205200309
Thomas gaat op zijn loopfiets heel hard en ook al hele stukken met zijn beide voetjes los van de grond. Hij heeft ook een 3-wieler en een fiets met zijwieltjes, maar tot vandaag vertikte hij het om te trappen. Het lukt hem sinds vandaag om op de 3-wieler zelf te trappen. De traptrekker en de fiets zijn nog een no-go, hij doet niet eens een poging.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')