Die voorvork die je met je voet kan wegtrappen was echt wel heel fijn inderdaad. Gazelle heeft experience centers door het hele land zitten waar je fietsen kunt testen, ze verkopen ze daar niet. Dus daar zijn we laatst al geweest. Dolly en Makki ontlopen elkaar niet heel veel aan prijs geloof ik. Als Dolly binnenkort langs komt ga ik ook even kijken wat handig is aan babyschaal/MC, als het goed is zijn alle opties mee om te testen. We kwamen ook nog Lovens tegen maar jeetje, duurquote:Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wij zijn met 8 maanden overgegaan op de babyschaal. Peuterschaal met 14 maanden. Maxi-cosi is wel beter qua comfort maar het neemt wel veel ruimte in. Maar als je de ruimte niet nodig hebt zou ik zo lang mogelijk voor MC gaan.
Goed dat je verschillende modellen test. Ik zie veel Makki”s hier nu rijden. De geveerde voorvork lijkt me echt een plus. En het is technisch gezien ook echt een mooie bakfiets, vind ‘m gunstig geprijsd. Prijs is nagenoeg hetzelfde als Dolly dacht ik, maar de Dolly is technisch gezien wel minder.
Vreselijk die moeders die met kinderen fietsen en nergens rekening mee houden.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was.![]()
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.
Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.
Hoe leer je je kind dan fietsen?
Thanks, zal even zoeken. Was vergeten dat dit topic er was!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:35 schreef Aure het volgende:
Toevallig ging het er in het vorige topic ook over @:June.
Ik fiets zelf veel en verbaas me vaak over met hun kinderen fietsende ouders. En dan vooral hun gebrek aan oog voor verkeersregels en verkeersveiligheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 13:43 schreef maily het volgende:
Mij kwam vanmorgen een fietsende moeder tegemoet die druk aan het bellen was.![]()
Meisje van 8 of 9 fietste ernaast.
Precies voor mijn neus sloegen de dames linksaf, geen richting aangeven natuurlijk.
Hoe leer je je kind dan fietsen?
Hij word 3, loopfiets is veel in gebruikel. Traptractor probeert hij wel maar is nog lastig vooral ook bij beetje schuine stoep en t sturen erbij.quote:Op maandag 27 juni 2022 19:17 schreef hilliebillie het volgende:
Misschien eens ergens proberen of hij fietsen met trappers al wat vind. De oudste hier kon er helemaal niks mee, kwam met zijwieltjes ook niet echt vooruit (ook niet op een traptractor ofzo). Uiteindelijk pas vrij laat leren fietsen met 4 jaar maar fietste toen ook zo weg zonder wiebelen en toen meteen door naar een grotere fiets.
Zijn loopfiets daarentegen heeft hij tot die tijd ook enthousiast en veel gebruikt (en was hij razendsnel mee).
De jongste daarentegen had niet zo veel met de loopfiets, vond het maar spannend en wilde al een stuk eerder door naar een fiets met trappers.
Ik weet niet hoe oud je zoontje wordt?
En het verschilt natuurlijk per kind, ik ken er die met 2,5 al zonder zijwieltjes hele afstanden fietsten, maar dus ook zoals de mijne die pas laat was en kinderen die daar tussenin zitten en heel lang oefenen op het los fietsen.
Maar als hij nu nog weinig heeft met fietsen zou ik nog even wachten. (Maar dat is gebaseerd op m’n eigen ervaring)
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.quote:Op maandag 27 juni 2022 18:02 schreef Ynske het volgende:
Vraagje, onze man heeft een loopfiets van kinderfeets. Al een tijd over van 3 naar 2 wielen. Frame op hoogste stand nu ,zadel kan nog wel hoger.
Nu is hij bijna jarig. En ik vraag me dan af. Een fiets geven? Met zijwieltjes? Of toch beter tot volgens jaar wachten en dan meteen zonder zijwieltjes fietsen?
Hij is net 94,5 cm
Dat is een goede, hier ga ik eens op lettenquote:Op maandag 27 juni 2022 21:14 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Heeft hij op zijn loopfiets al regelmatig dat hij stukken met 2 voeten tegelijk van de grond is? Dat is namelijk vaak het moment dat het leren fietsen op een fiets met 2 wielen ook mogelijk is, mits niet bang.
Wij hebben toen een 12 inch fiets gratis opgehaald ergens, ding is afgeragd maar voldeed prima om te leren fietsen. Sofie krijgt nu met haar verjaardag een maat groter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |