Ik zou echt niet anders meer willen. Ik laat wel regelmatig een onderhoudsbeurt doen (nu 2 x in anderhalf jaar). De kosten daarvoor zijn hier ong 70 euro + de extra kosten als er iets vervangen moet worden, de laatste keer waren dat de brake pads (voor het eerst).quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Voor degene met een Urban Arrow, zijn jullie er tevreden over? Ik overweeg een UA ter vervanging van onze Babboe.
Net weer ¤400 aan reparaties van kapotte onderdelen betaald, en groot onderhoud is dringend noodzakelijk vanwege slijtage van heel veel andere onderdelen. Bakfiets is 3 jaar oud maar we hebben er veel meer kosten aan dan onze 16 jaar oude auto.Dus weg met dat ding.
Vooral het onderhoud en reparatiekosten, want dat valt bij onze bakfiets zo vies tegen. Ik ben gewoon ontzettend klaar mee met elke keer zoveel geld er in pompen. Hij is drie jaar oud en we hebben er al voor ¤1.200 aan kosten aan gehad. En dan zit er dus nog groot onderhoud en vervanging van onderdelen aan te komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:10 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik zou echt niet anders meer willen. Ik laat wel regelmatig een onderhoudsbeurt doen (nu 2 x in anderhalf jaar). De kosten daarvoor zijn hier ong 70 euro + de extra kosten als er iets vervangen moet worden, de laatste keer waren dat de brake pads (voor het eerst).
Hij rijdt echt zo fijn en soepel en de kinderen zitten lekker laag in de bak. Wil je er nog iets specifieks over weten?
Dat is wel flink wat ja!quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 14:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Vooral het onderhoud en reparatiekosten, want dat valt bij onze bakfiets zo vies tegen. Ik ben gewoon ontzettend klaar mee met elke keer zoveel geld er in pompen. Hij is drie jaar oud en we hebben er al voor ¤1.200 aan kosten aan gehad. En dan zit er dus nog groot onderhoud en vervanging van onderdelen aan te komen.
Een grote beurt bij Babboe kost trouwens ¤120 en een kleine beurt ¤100 en dat is dus exclusief eventuele vervanging van onderdelen.
Toevallig heb ik mijne vorige week met een beetje pijn in mijn hart verkocht. Ik vind het met stip de allerfijnste fiets die ik ooit heb gehadquote:Op dinsdag 30 augustus 2022 12:42 schreef Mariposas het volgende:
Voor degene met een Urban Arrow, zijn jullie er tevreden over? Ik overweeg een UA ter vervanging van onze Babboe.
Net weer ¤400 aan reparaties van kapotte onderdelen betaald, en groot onderhoud is dringend noodzakelijk vanwege slijtage van heel veel andere onderdelen. Bakfiets is 3 jaar oud maar we hebben er veel meer kosten aan dan onze 16 jaar oude auto.Dus weg met dat ding.
Ik had ‘m eigenlijk wel van je aover willen nemen, maar ik twijfelde dus vanwege de accu, die zijn meestal na 5 jaar wel op. Dat is dus gebleken.quote:Op dinsdag 30 augustus 2022 21:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toevallig heb ik mijne vorige week met een beetje pijn in mijn hart verkocht. Ik vind het met stip de allerfijnste fiets die ik ooit heb gehad.
Ik heb nog even alle reparaties op een rij gezet voor ik hem verkocht. Met de opbrengst van de verkoop verrekend, heeft de fiets me ca. 1 euro per dag gekost. Ik heb er 5,5 jaar met veel plezier op gefietst, en er zijn geen heel gekke dingen stukgegaan. Ketting is na 4 jaar vervangen, stuurkop na 5 jaar. Helaas overleed de accu een maand voordat ik hem wilde verkopen, dat is een duur grapje, maar na ruim 5 jaar ook niet heel gek.
Ik had hem heel graag aan jou verkocht!quote:Op woensdag 31 augustus 2022 12:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik had ‘m eigenlijk wel van je aover willen nemen, maar ik twijfelde dus vanwege de accu, die zijn meestal na 5 jaar wel op. Dat is dus gebleken.Maar evengoed wel spijt van dat ik ‘m niet van je heb overgekocht. ben wel benieuwd hoeveel je er voor hebt gekregen? Ik zie dat er op marktplaats absurde bedragen voor worden geboden.
En de accessoires zijn voor alle bakfietsen schandalig duur. Tweedehands vind ik het nog steeds zo duur dat ik alleen het baby en peuterzitje tweedehands heb gekocht. De onderdelen zijn trouwens ook zo belachelijk duur, daarom vallen de reparatiekosten eke keer zo hoog uit. Vorige maand ¤110 neergelegd voor een onderdeel van het snoer van de oplader, wtf.
Ja het heet dan wel een peuterschaal (die van Melia) maar ze kunnen er al met 7 maanden in. Mijn bijna 1 jarige zit er prima in. Denk heel eerlijk dat ze op een normaal bankje nog te instabiel zitten.quote:Op donderdag 1 september 2022 17:15 schreef Mariposas het volgende:
Past een peuterschaal in de Cabby? Dan zou ik daar voor kiezen.
Waarom mag dat niet? Hij zit prima stevig en goed ondersteund in z'n babyschaal. Is hetzelfde principe als een maxicosi in een bakfiets, maar dan iets veiliger door de kooiconstructie die er overheen zit.quote:Op zondag 4 september 2022 20:33 schreef Tink89 het volgende:
Je weet dat fietsen nog niet mag met de fietskar bij 3 maanden, toch? Pas vanaf zes zo even uit m'n hoofd.
En ik zou een peuterschaal kopen. Mijn 1,5 jarige zit echt niet stabiel genoeg voor los op het bankje nog en als hij moe is, valt hij bovendien in slaap en dan is het helemaal kut.
Met een goede fietskar en geschikt zitje vanaf 3 maanden met net als de bakfiets.quote:Op zondag 4 september 2022 20:33 schreef Tink89 het volgende:
Je weet dat fietsen nog niet mag met de fietskar bij 3 maanden, toch? Pas vanaf zes zo even uit m'n hoofd.
Ah ik was inderdaad te snel met m'n reactie zie ik nu. Met een zitje mag het al eerder. Ik ging uit van de info die bij onze thule zat, maar daarin zit een hangmatje, geen echte schaal zegmaar. Daar zal dan nog verschil in zitten.quote:Op zondag 4 september 2022 21:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
Met een goede fietskar en geschikt zitje vanaf 3 maanden met net als de bakfiets.
Ik ben al aan het aftellen.
Thule met hangmatje kan in Nederland ook vanaf 3 maanden.quote:Op zondag 4 september 2022 22:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ah ik was inderdaad te snel met m'n reactie zie ik nu. Met een zitje mag het al eerder. Ik ging uit van de info die bij onze thule zat, maar daarin zit een hangmatje, geen echte schaal zegmaar. Daar zal dan nog verschil in zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:07 schreef lunapuella het volgende:
Dit is meer een 'fietsen zonder kinderen' vraag, maar... vanaf welke leeftijd zouden jullie een kind zelf naar school laten fietsen? Specifiek ongeveer 500 m fietsen in een rustige 30 km wijk.Ik zou eerlijk gezegd liever laten wandelen dan fietsen zelf...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, er wonen wel wat vriendjes in de buurt die ook naar school fietsen/lopen. Maar omdat het om een structurele oplossing voor de langere termijn gaat voel ik wel een flinke drempel om mensen daarvoor te vragen, moet ik zeggen...quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Maar ook; hoe reageert het kind als er iets is? Loopt/fietst er een andere ouder die kant op en kan die hem in de gaten houden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |