abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205920497
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:07 schreef lunapuella het volgende:
Dit is meer een 'fietsen zonder kinderen' vraag, maar... vanaf welke leeftijd zouden jullie een kind zelf naar school laten fietsen? Specifiek ongeveer 500 m fietsen in een rustige 30 km wijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205920514
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
SPOILER
Dat speelt ook absoluut mee in mijn hoofd inderdaad.
pi_205920559
J fietst sinds een half jaar wel eens alleen naar huis van school (800m, in een dorp, 1 drukkere 30km weg oversteek met zebrapad) Hij is ruim 9. F is net 7 en laat ik dat nog niet doen. Hij weet de weg prima, maar vindt het nog heel spannend.

Alleen naar school doen en willen ze beide nog niet.
pi_205920787
Die van mij vorig schooljaar (groep 5 toen was ze net 8). Nu bijna 9 hoef ik helemaal niet meer mee
pi_205921381
Is er voorschoolse opvang bij school? Ik hoorde hier van iemand die haar kind eerder bij de basisschool brengt om zo beide kinderen zelf te kunnen brengen. Ik weet alleen niet of ze daarvoor officieel een BSO contract heeft of dat dit een door school geregelde oplossing is.
pi_205921960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 16:49 schreef Elleska het volgende:
Is er voorschoolse opvang bij school? Ik hoorde hier van iemand die haar kind eerder bij de basisschool brengt om zo beide kinderen zelf te kunnen brengen. Ik weet alleen niet of ze daarvoor officieel een BSO contract heeft of dat dit een door school geregelde oplossing is.
We gaan volgende week ook met school praten over de mogelijkheden dus dan nemen we dit mee
pi_205923871
Ik weet dat kinderen pas vanaf 7 jaar genoeg ontwikkeld zijn om afstand en snelheid van andere weggebruikers in te schatten, maar dat is jouw oudste al wel. Ik zou het heel erg van de route af laten hangen. Hoe druk is het qua auto’s, is er een apart fietspad of gaat het helemaal door woonwijken met drempels? Mijn kind mag alleen op de fiets naar school, maar dat is omdat het twee korte straten fietsen is (en ze daar willen rondfietsen, dit is altijd buiten schooltijd).

Ik zou er overigens geen probleem mee hebben om langs een huisje van een vriendje te fietsen om hem ‘op te pikken’ als hij altijd op tijd klaar staat, en het niet erg om is.
pi_205928503
Hier had ik bedacht dat de jongste vanaf groep 4 alleen naar school mocht fietsen (dan was ze net 7). Maar toen kwam Corona en de vraag als het niet nodig was niet met je kinderen naar school te fietsen. Dus toen werd het iets eerder. Ze fietste toen nog wel met haar twee jaar oudere broer samen, maar vanaf groep 4 ook regelmatig alleen.

Ze let goed op en zal eerder een keer te veel dan te weinig stoppen. Ook vind ze het niet vervelend om alleen te gaan (ze vind dat leuk die zelfstandigheid, en dat vind ik ook wel belangrijk hoe het kind er zelf in staat)
pi_205931312
Het is ook wel erg route afhankelijk vind ik. Ze mogen hier al een jaar zelf naar huis komen vanuit school maar pas sinds dit schooljaar ook zelf naar school fietsen. Op de weg die ze moeten oversteken wordt s ochtends veel harder gereden. Met donker en slechter weer zal ik ook nog wel even meegaan denk ik de auto pakken.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 09:00:08 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_206463504
Mijn dochter is haar 20" mountainbike ontgroeid en wil nu een fiets met een mandje. Ze is ongeveer 1.30 en 8 jaar oud.
Wat is jullie ervaring met framemaat 24"? Hoe lang gaat dat ongeveer mee? En welke fietsmerken zijn uit den boze?
disclaimer
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:39:03 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206464314
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
Mijn dochter is haar 20" mountainbike ontgroeid en wil nu een fiets met een mandje. Ze is ongeveer 1.30 en 8 jaar oud.
Wat is jullie ervaring met framemaat 24"? Hoe lang gaat dat ongeveer mee? En welke fietsmerken zijn uit den boze?
Je hebt ook losse mandjes die je gewoon aan het stuur hangt. Misschien een oplossing zodat je toch nog een beetje door kan fietsen of kan gaan mountainbiken?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206464318
@SQ volgens mij hebben wij voor de oudste 24". Hij heeft deze 1,5 jaar geleden gekregen, en kan sowieso mee tot einde basisschool. Hij is nu 10 en bijna 1.40m. Wij hebben gekozen voor een tweedehands model van een A-merk. Ik vind nieuwe fietsen echt heel duur en ik ben dan toch bang dat de fiets een keer blijft liggen in de speeltuin ofzo. Deze was ¤75, komt gewoon van een fietsenwinkel maar dan dus tweedehands.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206464852
Oudste is heeft hier ook een 24" fiets, van een B merk, gekregen toen hij net 8 was en 1.30. Nu bijna 2 jaar later past t nog steeds prima, hij kan er nog wel even mee vooruit. De fiets is in redelijke staat, maar ik denk wel dat ik voor de jongste liever een tweedehands van a merk koop, toch degelijker (lampen, bagagedrager, kleurvastheid frame)

Ik zie op t schoolplein wel grote verschillen tussen 24" fietsen in de hoogte van het frame. Mountainbikes hebben vaak een lager frame waardoor kinderen er eerder oppassen, maar er ook sneller uitgroeien. Zie best wat ukken van 1.40 die op een 26" mountainbike rijden en zo'n zware fiets eigenlijk helemaal niet onder controle hebben.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 11:49:11 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_206464946
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 10:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Je hebt ook losse mandjes die je gewoon aan het stuur hangt. Misschien een oplossing zodat je toch nog een beetje door kan fietsen of kan gaan mountainbiken?
Ze is de fiets ontgroeid dus er moet sowieso een nieuwe komen ;)
disclaimer
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:12:55 #65
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206481759
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 11:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Ze is de fiets ontgroeid dus er moet sowieso een nieuwe komen ;)
Ja ik bedoel koop een mountainbike en een los mandje. Heb je toch nog de mountainbike functie.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:15:24 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_206481792
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:12 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja ik bedoel koop een mountainbike en een los mandje. Heb je toch nog de mountainbike functie.
Oh maar dat hoeft toch niet? Of is er een reden dat ik dat zou moeten willen? :D wij wonen nou niet bepaald in de bossen ofzo _O-
disclaimer
pi_206481828
Daarnaast past een mandje vaak niet op een mountainbike, met alle kabels van de handremmen etc.

Ik heb voor Sjaak nog nooit een nieuwe fiets gekocht, altijd tweedehands. Hij pleurt hem toch snel ergens neer enzo, dus ik zou echt boos worden om ieder krasje. Nu niet *O*

Sjaak heeft trouwens een lichtslang tussen zijn spaken. Vindt hij echt helemaal de bom natuurlijk.

vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:26:55 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_206481971
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
disclaimer
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:27:55 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_206481992
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Daarnaast past een mandje vaak niet op een mountainbike, met alle kabels van de handremmen etc.

Ik heb voor Sjaak nog nooit een nieuwe fiets gekocht, altijd tweedehands. Hij pleurt hem toch snel ergens neer enzo, dus ik zou echt boos worden om ieder krasje. Nu niet *O*

Sjaak heeft trouwens een lichtslang tussen zijn spaken. Vindt hij echt helemaal de bom natuurlijk.

[ afbeelding ]
Oh vet, daar is Noud vast ook wel vatbaar voor :D
disclaimer
pi_206482386
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:26 schreef SQ het volgende:
Oh en ik ben zo trots op mijn middelste. Jong is 5,5 jaar en had nog nooit gefietst, ook niet met zijwieltjes (alleen op een driewieler). Hij vertikte het. Hij kon dat niet, zei hij zelf.
Woensdag wilde hij ineens fietsen. Dus nou oké, ik hem met fiets en al vasthouden en een paar keer de oprit op en af gegaan terwijl hij trapte, maar hij was er al snel weer klaar mee.
In de avond wilde hij weer fietsen, dus ik heb m zo'n fietsvest met handvat aangedaan, dreumes op mijn rug gesnoerd en ben er naast gaan joggen. Ik voelde al dat het prima ging dus liet ik hem op gegeven moment los. Oh man dat trotse snuitje :D
Dus toen hebben we donderdag nog heel veel rondjes over het schoolplein gefietst, maar hij kon niet zelf wegrijden dus ik moest m steeds opstarten.
En vanmiddag waren we weer op het schoolplein en hij rijdt zo hup uit zichzelf weg :D

Echt hoor, ik heb me zo lang druk lopen maken hierover. En dan kiest ie gewoon zijn moment en fietst van nul naar honderd in 48 uur _O-
Wat gaaf! O+ Hij moest er gewoon even een nachtje over slapen, over dat wegfietsen.
pi_206482455
quote:

Wow, respect, joggen naast zo'n vest met een dreumes op je rug :D Ik vind het zonder dreumes al gedoe. Maar mijn meiden zijn ook gewoon enorm kneuzige fietsers, daar zit je continu ze recht(op) te houden. Fietstalent zit bij ons helaas niet in de familie.

Gaaf die verlichting MwC!
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:15:22 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_206482826
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:54 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wow, respect, joggen naast zo'n vest met een dreumes op je rug :D Ik vind het zonder dreumes al gedoe. Maar mijn meiden zijn ook gewoon enorm kneuzige fietsers, daar zit je continu ze recht(op) te houden. Fietstalent zit bij ons helaas niet in de familie.

Gaaf die verlichting MwC!
Dat joggen was hoogstens 100 meter hoor, en met een schaterend kind op je rug een stuk beter te behappen :P
Tsja, ik kon m niet alleen thuis laten en met een kinderwagen kun je geen fietsende kleuter besturen :')
disclaimer
pi_206482859
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 09:00 schreef SQ het volgende:
Sac is een jaartje ouder en fietst op een 24 inch. Nu is daarin echt wel verschil qua framemaat
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:20:52 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_206482917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:17 schreef F_r het volgende:

[..]
Sac is een jaartje ouder en fietst op een 24 inch. Nu is daarin echt wel verschil qua framemaat
Ik heb het idee dat er nog een halve zin ontbreekt in deze post, kan dat kloppen?
disclaimer
pi_206483086
quote:

Tof als ze zo ineens de geest krijgen! O+

De jongste ging pas los rond zijn 7e verjaardag. Ik durfde vroeger zelf ook niet, dus heb me eigenlijk nooit druk gemaakt. Er komt vanzelf een moment dat ze motivatie vinden en ineens écht willen :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:41:46 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_206483317
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Tof als ze zo ineens de geest krijgen! O+

De jongste ging pas los rond zijn 7e verjaardag. Ik durfde vroeger zelf ook niet, dus heb me eigenlijk nooit druk gemaakt. Er komt vanzelf een moment dat ze motivatie vinden en ineens écht willen :Y.
Haha ja nou, de druk zat er wel een beetje op, z'n kleine broertje weegt inmiddels 13,5 kilo en kan niet zo heel lang meer voorop de fiets :') en om nou voor een jaartje nog een bakbeest aan te schaffen ging me ook wat ver. Dus dit is een mooie ontwikkeling :Y
disclaimer
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 07:19:57 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206485415
Knap ventje hoor SQ!

En jij ook knap dat je Goud nog voorop hebt. Dat vind ik met Spruit al kut fietsen en die weegt nu 11,5 kilo.
pi_206485637
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:41 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha ja nou, de druk zat er wel een beetje op, z'n kleine broertje weegt inmiddels 13,5 kilo en kan niet zo heel lang meer voorop de fiets :') en om nou voor een jaartje nog een bakbeest aan te schaffen ging me ook wat ver. Dus dit is een mooie ontwikkeling :Y
Oef, dat is wel zwaar ja :X. 13,5 kg, dat redden die van ons pas toen ze 4-5 waren _O-. Ik snap dat dat andere koek is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:56:52 #79
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208813448
Dag fietsende ouders! Bedankt voor jullie eerdere tips. Ik heb ze naast elkaar gezet op het bankje en dat ging goed, we fietsen regelmatig met het gezin (papa op de bakfiets en ik op de racefiets).

Mijn elektrische Gazelle Cabby wil ik vervangen, hij is niet geschikt om sneller op te fietsen maar nu twijfel ik; Urban Arrow of een andere bakfiets of toch voor een e-bike gaan…
Mijn zoon gaat vanaf het nieuwe schooljaar naar het speciaal onderwijs met een busje, wij kunnen er zelf niet heen met de auto ivm files en in de toekomst de milieuzone.

Wat zijn jullie tips, afstand is ongeveer 15 km enkele reis.
  dinsdag 18 april 2023 @ 15:11:36 #80
208890 June.
Seriously?
pi_208813593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:56 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dag fietsende ouders! Bedankt voor jullie eerdere tips. Ik heb ze naast elkaar gezet op het bankje en dat ging goed, we fietsen regelmatig met het gezin (papa op de bakfiets en ik op de racefiets).

Mijn elektrische Gazelle Cabby wil ik vervangen, hij is niet geschikt om sneller op te fietsen maar nu twijfel ik; Urban Arrow of een andere bakfiets of toch voor een e-bike gaan…
Mijn zoon gaat vanaf het nieuwe schooljaar naar het speciaal onderwijs met een busje, wij kunnen er zelf niet heen met de auto ivm files en in de toekomst de milieuzone.

Heb je nog meer kinderen? Zo nee, dan zou ik voor een elektrische fiets gaan, waar je zoon achterop kan. Dat gaat toch het snelst denk ik en je bent meer wendbaar dan met een bakfiets. Eventueel je fiets iets opvoeren dat je tot 30km kan, maar ja, dat is natuurlijk iets minder legaal ;) Je kunt via Marktplaats eventueel ook nog een fietskar fixen.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 18 april 2023 @ 16:41:06 #81
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208814429
Ja, ik heb een dochter van 1,5
pi_208815454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 15:11 schreef June. het volgende:

[..]
Heb je nog meer kinderen? Zo nee, dan zou ik voor een elektrische fiets gaan, waar je zoon achterop kan. Dat gaat toch het snelst denk ik en je bent meer wendbaar dan met een bakfiets. Eventueel je fiets iets opvoeren dat je tot 30km kan, maar ja, dat is natuurlijk iets minder legaal ;) Je kunt via Marktplaats eventueel ook nog een fietskar fixen.
Lekker veilig met een kind achterop..

Maar venusflytrap als je zoon met een busje naar school gaat, hoe vaak denk je dan dat je hem met de fiets gaat halen/brengen? Oftewel wil je voor een enkele keer daar een ander type fiets voor aanschaffen? Of wil je het met enige regelmaat doen? Dan kun je de aanschaf beter wel daarop baseren.
Verder qua fiets op zich niet echt een tip. Alleen bovenstaande overdenking
  dinsdag 18 april 2023 @ 18:49:10 #83
208890 June.
Seriously?
pi_208815784
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 18:23 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Lekker veilig met een kind achterop..

Maar venusflytrap als je zoon met een busje naar school gaat, hoe vaak denk je dan dat je hem met de fiets gaat halen/brengen? Oftewel wil je voor een enkele keer daar een ander type fiets voor aanschaffen? Of wil je het met enige regelmaat doen? Dan kun je de aanschaf beter wel daarop baseren.
Verder qua fiets op zich niet echt een tip. Alleen bovenstaande overdenking
Dan natuurlijk wel met helm ;)
pi_208816296
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:56 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Ik heb zowel een e-bike als een elektrische bakfiets en met kinderen pak ik het liefst de bakfiets. Het zit beter voor de kinderen, voor dagelijks vervoer vind ik het voor hun fijner (want tassen, boodschappen etc: het kan gewoon mee, inclusief onze kleine buggy) en met harde wind en/of regen zitten zij in ieder geval droog. Ook fietst het echt stabieler dan mijn ebike met kinderen erop.
Voor langere dagelijkse afstanden kun je ook nog bakfietsen als Lovens, Riese & Muller, Gazelle Makki, Batavus Fier etc overwegen als je in het segment van UA zoekt. Die Lovens heeft zelfs een Load speed pedelec waar je wel legaal met helm en kentekenplaat harder mee mag, maar dat moet je willen :P
Ik heb zelf een Dolly en fiets daar echt heerlijk op, maar die heeft een vrij lage huif en ik weet niet hoe lang jouw oudste inmiddels is :) . Mijn kabouters gaan daar goed bij.
pi_208816301
@VenusFlyTrap Een longtail bike overwogen? Snel, wendbaar en geschikt voor meerdere kinderen.
  dinsdag 18 april 2023 @ 19:57:28 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208816858
En een aanhangfiets? Je jongste kan nog even voorop...

Ik zou voor een bakfiets gaan trouwens, vooral omdat de kinderen dan droog zitten en de tassen en knutsels en eventueel een vriendje of vriendinnetje ook makkelijk mee kunnen.
pi_208817751
Ik zweer ook bij een bakfiets. Ik heb zelf een Urban Arrow met een kleuter van bijna 5 en een peuter van net 2. Door de lage zit in de bak en de redelijk hoge tent, past ook de kleuter nog prima onder de regentent. We hebben een extra bankje voor eventueel een vriendje/vriendinnetje, maar die kan ook opgeklapt zodat er extra zooi in de bak past.
  woensdag 19 april 2023 @ 13:20:30 #88
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_208825033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 19:28 schreef Elleska het volgende:
@:VenusFlyTrap Een longtail bike overwogen? Snel, wendbaar en geschikt voor meerdere kinderen.
Thanks ik ga eens zoeken. Is er een bepaalde die je kan aanraden?
  woensdag 19 april 2023 @ 14:09:41 #89
208890 June.
Seriously?
pi_208825575
Maar goed, als ook kosten toch een rol spelen: naast een bakfiets voldoet een e-bike met een fietskar natuurlijk ook. Dat scheelt zo een paar duizend euro t.o.v. een bakfiets. Voordeel daarvan is dat je de fietskar meteen ook kan gebruiken als buggy.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 14:59:46 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208825967
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:09 schreef June. het volgende:
Maar goed, als ook kosten toch een rol spelen: naast een bakfiets voldoet een e-bike met een fietskar natuurlijk ook. Dat scheelt zo een paar duizend euro t.o.v. een bakfiets. Voordeel daarvan is dat je de fietskar meteen ook kan gebruiken als buggy.
Hier zeiden ze in de fietsenwinkel dat je beter geen fietskar achter een ebike kan hangen ivm de snelheid
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 19 april 2023 @ 16:05:55 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208826489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:59 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier zeiden ze in de fietsenwinkel dat je beter geen fietskar achter een ebike kan hangen ivm de snelheid
Ik zie niet in waarom niet. Op een gewone fiets kun je met wat training ook hard fietsen en je hoeft op je ebike geen 25 km/uur te gaan...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 17:32:55 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208827545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 16:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom niet. Op een gewone fiets kun je met wat training ook hard fietsen en je hoeft op je ebike geen 25 km/uur te gaan...
Tis natuurlijk je eigen keus, had met stabiliteit te maken.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 19 april 2023 @ 19:15:42 #93
208890 June.
Seriously?
pi_208828981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 14:59 schreef Ynske het volgende:

[..]
Mooi verkooppraatje volgens mij, met een elektrische bakfiets ga je toch net zo hard ;) ? En als je dan valt dan ontbreekt er bij een bakfiets bescherming aan de bovenkant. Een fietskar heeft ook nog een soort kooiconstructie eromheen en die blijft rechtovereind staan als je met je ebike opzij valt.
  woensdag 19 april 2023 @ 19:21:03 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_208829047
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:15 schreef June. het volgende:

[..]
Mooi verkooppraatje volgens mij, met een elektrische bakfiets ga je toch net zo hard ;) ? En als je dan valt dan ontbreekt er bij een bakfiets bescherming aan de bovenkant. Een fietskar heeft ook nog een soort kooiconstructie eromheen en die blijft rechtovereind staan als je met je ebike opzij valt.
Nou ik heb wel eens een fietskar zien kapseizen van een verkeersdrempel en die moeder reed bij lange na geen 25. Het is niet zo stabiel als een bakfiets.
disclaimer
pi_208829086
Want een bakfiets kan niet omvallen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 april 2023 @ 19:30:22 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208829179
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:21 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ik heb wel eens een fietskar zien kapseizen van een verkeersdrempel en die moeder reed bij lange na geen 25. Het is niet zo stabiel als een bakfiets.
Dat dus...
Today is life -

Dale Carnegie
pi_208829242
Ik heb de kar 1x om gehad en dat was mijn eigen fout, bocht verkeerd ingeschat waardoor de kar een stoeprandje meepakte en om ging. Fiets bleef staan, kind zat netjes in de gordels dus niets aan de hand.

Als het glad is pak ik standaard de fietskar want veel veiliger dan kind op de fiets. Als ik met de fiets onderuit glij blijft de kar staan.

3wiel bakfietsen zijn berucht om het omkiepen bij drempels. 2 wiel bakfietsen gaan net zo snel onderuit als een fiets.
  woensdag 19 april 2023 @ 19:44:59 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_208829459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:23 schreef Elleska het volgende:
Want een bakfiets kan niet omvallen?
Bijzondere conclusie dan wel :D
disclaimer
pi_208830189
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie dan wel :D
Een fietskar zien kapseizen en daaruit concluderen een fietskar niet zo stabiel is als een bakfiets vind ik inderdaad een bijzondere conclusie vandaar dat ik die vraag stelde.
  woensdag 19 april 2023 @ 21:01:31 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_208830574
Nm.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')