Als je wat langer nadenkt zul je inzien wat voor een slecht plan dit is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:36 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Want?
Je zou gewoon moeten weten als er een pedo in de buurt komt wonen. Het is dat pedo's vaak in pauper buurten wonen anders was er wel iets opgezet.
Nee want die mensen pakte letterlijk die andere screenshot als fotoquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk dat men deze bedoelde
https://www.ad.nl/limburg(...)-in-geleen~acb8ef9d/
Mee eens. Vooral dat hij over die verkrachting had gezegd 'trots' te zijn op zijn daden en blij 'dat een droom was uitgekomen', had toch wel een red flag moeten zijn qua geschiktheid voor terugkeer in de samenleving.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Je hebt helemaal gelijk.
Toch zijn er in het verleden wonderbaarlijke dingen gebeurd, kijk bijvoorbeeld naar de moordenaar van Anne Faber, die ook al eerder was veroordeeld voor misbruik van jonge vrouwen. Dat was echt best wel heftig. En toch weer snel op vrije voeten, om weer z’n gang te kunnen gaan.
Dan hebben sommige psychiaters en onderzoekers toch best de plank mis geslagen. Dat mag best bespreekbaar worden gemaakt.
Dat helpt dus gewoon niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee dat is niet slim.
Beter zouden pedoseksuelen de rest van hun leven hulpverlening krijgen die meekijkt hoe het gaat. Mensen die een oogje in het zeil houden en regelmatig op huisbezoek komen zeg maar.
Werkt in de VS prima.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je wat langer nadenkt zul je inzien wat voor een slecht plan dit is.
De VS zou ik maar niet als voorbeeld nemen als het aankomt op sociaal-maatschappelijke oplossingen.quote:
Volgens Rtl Boulevard wel, recent nog in een fabriek, maar wel vaak wisselend.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Sommige mensen worden nu eenmaal geboren om de samenleving tot last te zijn en er op te parasiteren. (de betreffende persoon heeft nl. ook nooit in zijn leven gewerkt)
Tuurlijk wel, zolang je niet krampachtig blijft vasthouden aan een oplossing zoals in de VS. Met een paar kleine aanpassingen is het prima voor in Nederland.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De VS zou ik maar niet als voorbeeld nemen als het aankomt op sociaal-maatschappelijke oplossingen.
John van den Heuvel is een prima anaalist en journalist.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik zou me liever laten informeren door een serieus nieuwsprogramma ipv door roddel en achterklap over zo’n treurig verhaal.
Panhuis zat opzich nog wel vast, maar was overgedragen naar een psychiatrisch centrum. Het probleem bij panhuis was dat hij op een te lichte afdeling zat omdat ze in de gevangenis hadden gezegd dat het zo'n voorbeed client was zonder erbij te vermelden dat hij kindertjes en meisje verkrachtte en dus zeer waarschijnlijk een manipulatieve psychopaat was.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Je hebt helemaal gelijk.
Toch zijn er in het verleden wonderbaarlijke dingen gebeurd, kijk bijvoorbeeld naar de moordenaar van Anne Faber, die ook al eerder was veroordeeld voor misbruik van jonge vrouwen. Dat was echt best wel heftig. En toch weer snel op vrije voeten, om weer z’n gang te kunnen gaan.
Dan hebben sommige psychiaters en onderzoekers toch best de plank mis geslagen. Dat mag best bespreekbaar worden gemaakt.
Er zijn een klein aantal misdaden waarbij mensen gewoon geen tweede kans moeten krijgen inderdaad. Pedoseksualiteit, moord (met voorbedachte rade dus) etc.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt onzin dat iedereen "recht" heeft op een tweede kans of intensieve behandeling of wat dan ook.
Nee. Gewoon nee. Als jij in staat bent een kind van de straat te trekken, daar god mag weten wat mee te doen en vervolgens levenloos dumpen als afval, dan hoor je niet thuis in deze maatschappij. Niet over 5 of 10 of 60 jaar, ook niet met een miljoen therapieėn. Je hebt dan zo'n kronkel in je kop dat je gewoon nooit meer buitenwereld moet betreden.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Ik weet dat het ondoenbaar is maar eigenlijk zouden we iedereen met namen als “Donny” vanaf de geboorte al moeten laten schaduwen door de politie. Bedenk je eens hoeveel ellende dat zou besparen.
ahahahquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Ik weet dat het ondoenbaar is maar eigenlijk zouden we iedereen met namen als “Donny” vanaf de geboorte al moeten laten schaduwen door de politie. Bedenk je eens hoeveel ellende dat zou besparen.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:46 schreef Mani89 het volgende:
Valse honden maken ze ook af.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Ik vind het echt onzin dat iedereen "recht" heeft op een tweede kans of intensieve behandeling of wat dan ook.
Nee. Gewoon nee. Als jij in staat bent een kind van de straat te trekken, daar god mag weten wat mee te doen en vervolgens levenloos dumpen als afval, dan hoor je niet thuis in deze maatschappij. Niet over 5 of 10 of 60 jaar, ook niet met een miljoen therapieėn. Je hebt dan zo'n kronkel in je kop dat je gewoon nooit meer buitenwereld moet betreden.
nou wat jullie hebben gedaan is ook niet normaal... als je drugs gaat verkopen en zijn ouders ook nog eens wegpesten is wél normaal? Iemand die ''ziek'' is en psychotisch kan je beter helpen door de juiste instantiesquote:Op zaterdag 4 juni 2022 17:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo'n stuk ongedierte woonde tijdens mijn kinderjaren schuin achter ons; continu buurtbewoners en peuters en kleuters terroriseren, uiteindelijk als veertiger met tienertjes rondhangen en drugs aan hen verkopen en continu in de tuin van zijn ouderlijk huis (meneer woonde zijn hele leven bij pappa en mamma) psychotisch lopen schreeuwen en schelden.
Gelukkig heeft 'ie zich uiteindelijk voor de trein gesmeten waardoor 'ie zijn leven als een bloederige smurrie, die door niemand gemist zal worden, afgesloten heeft. Opgeruimd is netjes.
quote:Uh Whutte?
Oh nog zo eentje.. nou dan ben ik zeker gekquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:49 schreef aloa het volgende:
[..]
Valse honden maken ze ook af.
Maar elk mens heeft recht om te levendit soort mag van mij een pijnlijke dood sterven.
Wat je ook vaak leest:quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
De politie zegt meer rare dingen. Een auto met jongeren na een nacht stappen die midden in de nacht tegen een boom vliegt en dan zeggen: Het is nog onduidelijk wat er gebeurd is.
Pure kolder natuurlijk. Dan denk ik: neem mij aan bij de politie en ik kan je direct vertellen wat er gebeurd is en dan hebben we gelijk ook beter nieuws in de krant.
Ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Dit figuur heeft onmenselijk veel leed veroorzaakt. Het zal je kind maar zijnquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Oh nog zo eentje.. nou dan ben ik zeker gek
Hoezo vond je jezelf daarmee ongeschikt ? Vond die teamleider dan wel dat die klant terug kon keren ?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Ik heb ooit een assessment gedaan om bij de reclassering te gaan werken. Ben tijdens een rollenspel weggelopen. Moest een gesprek voeren met een pedo die in het rollenspel geen berouw toonde en zelfs tekenen van terugval liet zien na een langdurig TBS-traject.
Kort nabesproken met de teamleider en aangegeven dat ik vond dat een 'klant' als deze geen enkel recht had op een terugkeer in de maatschappij en dat ik me besefte dat ik daarmee ongeschikt was voor de baan.
Houdoe en bedankt. Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
Klinkt inderdaad als zeer geschikt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoezo vond je jezelf daarmee ongeschikt ? Vond die teamleider dan wel dat die klant terug kon keren ?
Zelfs als je ideologisch wel vindt dat mensen een 2e kans moeten krijgen, is de executie in Nederland ook gewoon waardeloos. Enkele naasten van mij werken in een FPA (vergelijkbaar als waar Panhuis zat) en de hele ellende is dus dat personeelstekort, het feit dat er uberhaupt geen therapieėn worden gegeven (ook niet als de cliėnten dat zelf wel willen) en de keuzes in de behandeling worden gemaakt op basis van vergoeding ipv welzijn van de patiėnt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Nee, das namelijk weer een reden voor strafvermindering.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je vraagt je wel af hoeveel 'problemen' iemand moet hebben om zoiets te doen. Kan bijna niet anders dan dat deze figuur al een andere kronkel in zijn hoofd had.
Eens. Een hoop mensen verdienen echt wel een 2de kans maar niet iedereenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Er zijn een klein aantal misdaden waarbij mensen gewoon geen tweede kans moeten krijgen inderdaad. Pedoseksualiteit, moord (met voorbedachte rade dus) etc.
Als dit soort mensen vrij komen moet de maatschappij weten waar ze zitten anders is het gewoon een gok waar het volgende slachtoffer gaat vallen.
Hij is nog niet eens veroordeeld. Ja ik snap dat het duidelijk is.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:58 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Eens. Een hoop mensen verdienen echt wel een 2de kans maar niet iedereen
Nog erger dan die pedo zelf dus, chapeau.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..] Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:34 schreef Zipportal het volgende:
Verdachte Donny M. (22) bekend bij politie, ‘kreeg leven niet op de rit’
https://www.ad.nl/binnenl(...)-op-de-rit~a3a35ef0/
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb het ook niet perse over deze kerel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Hij is nog niet eens veroordeeld. Ja ik snap dat het duidelijk is.
’Ja, maar dat is zielig want….’quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:43 schreef roos94 het volgende:
Tegen de mensenrechten. Schijnt.quote:
De meesten hier vrezen dan ook niet voor zichzelf maar voor kleine kinderen zoals Gino.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:06 schreef Droopie het volgende:
In Nederland is het (nog) wel goed geregeld.
Met TBS hou je best veel kanslozen van de straat. Tuurlijk zal er af en toe nog eentje doorheen glippen.
Maar in theorie heeft de gemiddelde fokker meer te vrezen van zijn omgeving dan willekeurig slachtoffer te worden van een (geweld)misdrijf.
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De meesten hier vrezen dan ook niet voor zichzelf maar voor kleine kinderen zoals Gino.
Wat mij betreft ben je alsnog geslaagd voor je assessment.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens.
Ik heb ooit een assessment gedaan om bij de reclassering te gaan werken. Ben tijdens een rollenspel weggelopen. Moest een gesprek voeren met een pedo die in het rollenspel geen berouw toonde en zelfs tekenen van terugval liet zien na een langdurig TBS-traject.
Kort nabesproken met de teamleider en aangegeven dat ik vond dat een 'klant' als deze geen enkel recht had op een terugkeer in de maatschappij en dat ik me besefte dat ik daarmee ongeschikt was voor de baan.
Houdoe en bedankt. Succes met jullie werk verder, maar ik zou hem een nekschot geven.
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
De kans dat een kind in Nederland vermoord of misbruikt wordt door zijn eigen ouder is vele malen hoger dan door een onbekende.
Daar kan je niet zo veel aan doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?
Dit.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
We doen al heel veel, daarom gebeurt dit zelden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 19:10 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dus dan moeten we maar niks aan doen dat kinderen door onbekenden vermoord kunnen worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |